Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Er is momenteel geen dominant team in Nederland’

Laatste update:

De Eredivisie is inmiddels vijf speelronden onderweg, maar Guus Hiddink durft nog niet te zeggen wie hij ziet als titelfavoriet. De 66-jarige trainer, die momenteel geen club onder zijn hoede heeft, vermoedt dat het tussen de traditionele top drie in Nederland zal gaan. Van zowel Ajax als PSV en Feyenoord lijkt Hiddink echter nog niet echt onder de indruk geraakt.

/

De competitie wordt nu aangevoerd door PEC Zwolle, met dertien punten uit vijf wedstrijden. PSV volgt met elf uit vijf en daarna komen FC Twente en Ajax. Feyenoord boekte twee zeges na drie nederlagen en is nu opgeklommen naar plaats twaalf. Hiddink zegt in gesprek met RTV Rijnmond dat de doelstelling van de Rotterdammers wat voorzichtig is. Dinsdag bracht Feyenoord naar buiten ‘bij de eerste vier’ te willen eindigen.

Hiddink vindt dat de volksclub zich niet zo kan indekken, met name vanwege de jonge spelers die er zijn. “Dan geef je ze een excuus. Dus laat ze er maar mee om gaan. Ook de jonge jongens. Laat ze maar voelen dat ze moeten en als ze daar goed doorheen komen worden ze alleen maar een betere speler”, vindt Hiddink. Hij vindt het moeilijk een team te noemen dat de uitgesproken favoriet is voor het veroveren van de titel.

“Er is momenteel geen dominant team in Nederland. Ik heb zaterdag PSV gezien, die hebben nu dezelfde omwenteling als Feyenoord gemaakt door allerlei jonge spelers op te stellen. Maar Ajax is ook niet stabiel en dus is er geen enkel team dat er bovenuit steekt. Een grote club als Feyenoord moet toch ook weer eens mee op de deur slaan”, geeft Hiddink aan bij de regionale radio- en televisiezender.

Zie jij al een dominant team in de Eredivisie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geen enkel team domineert. En dat maakt de Eredivisie zo mooi!

4 september 2013 om 16:08

Er zijn velen anderen competities waar geen enkel team domineert. De attractiviteit qua spanning in de Eredivisie wordt ietwat overschat. We zijn niet speciaal tov andere competities hoor

4 september 2013 om 16:15

Oh ja? Noem ze eens op dan, ik kan namelijk alleen Engeland opnoemen kwa topcompetitie maar daar zijn het toch ook veelal de topclubs die domineren, ook al zijn het er aardig wat.

4 september 2013 om 16:25

Frankrijk? Volgens mij hebben die de laatste 5 jaar telkens een andere kampioen gehad.

4 september 2013 om 16:26

welke dan.....

4 september 2013 om 16:28

De nederlandse competite is een lachertje, steeds minder supporters, steeds slechter voetbal, het enige wat de nederlandse competitie heeft is spanning, maar dat heb je in engeland frankrijk en duitsland ook.

4 september 2013 om 16:39

kijk je toch niet

4 september 2013 om 16:40

@erben: Ondanks de "middelmatige" spelers(europees gezien), komen we wel massaal naar deze spelers kijken. We lopen qua bezettingsgraad alleen achter op Engeland en Duitsland. Engeland 92,04%, Duitsland 91,72%, Nederland 89,51%, Spanje 73,19%, Frankrijk 69,99% en Italië 54,45%.
Er worden 3,06 doelpunten per wedstrijd gemaakt in Nederland. Ter vergelijking: Duitsland (2,89 goals), Spanje (2,80), Engeland (2,73), Italië (2,58) en Frankrijk (2,42).

Misschien zijn we toch wel een klein beetje speciaal?

4 september 2013 om 17:06

Bordeaux heeft de dominatie van O Lyon verbroken tot 2008 werd lyon achter mekaar kampioen toen 2009-bordeaux-2010-O-marseille-2011-lille-2012-mon... en toen 2013 PSG

4 september 2013 om 17:42

Gelul! Onze bezettingsgraad is nog steeds onwijs hoog!

Quote Buffeltje : Nederland 89,51%

Het valt allemaal wel in ons mooie landje. Wanneer de financiele voetbalbubbel barst, komen ook wij europees weer op een jogere ladder!

4 september 2013 om 17:50

Dat heeft er natuurlijk ook vooral mee te maken dat de stadions in nederland onwijs klein zijn.

4 september 2013 om 18:10

Ik ben overigens wel benieuwd hoe ver Vitesse de bezettingsgraad omlaag haalt haha, dat stadion is volgens mij meestal nog niet eens voor de helft gevuld.

4 september 2013 om 18:52

@haagschebluf. Alleen afgelopen jaar is het toeschouwersaantal iets afgenomen. Van de afgelopen 10 jaar is zowel het totale als het gemiddelde toeschouwersaantal jaarlijks iedere keer gestegen (op 2 jaar na). In 2000 zaten er jaarlijks 4.720.000 toeschouwers, in 2005 zaten er 5.120.000 en in 2012 zaten er al 6.000.000. Dus niet zo negatief over de toeschouwers We hebben er veel!

4 september 2013 om 19:10

klein zijn we wel maar speciaal niet

4 september 2013 om 20:05

het niveau is belabberd, en dat zie je internationaal ook

Het nederlandse voetbal heeft er nog nooit zo slecht voor gestaan

4 september 2013 om 21:33

Zaten vorig jaar op 74% en de lijn is stijgende. Sinds 2010-2011 is de bezetting met 13% gestegen.

4 september 2013 om 23:51

@haagschebluf houdt er dan ook ff rekening mee dat Nederland minder inwoners heeft. Wij hebben niet eens een miljoenenstad. Nogal logisch die kleinere stadions. De procentuele bezetting is dus gewoon goed in vergelijking met de meeste andere landen.

4 september 2013 om 16:10

Inderdaad. Gelukkig geen Schotland-achtige competitie.

4 september 2013 om 16:18

Ach, het enige dat de eredivisie voor ons mooi maakt, is dat het in eigen land is. Ik kan me niet voorstellen dat iemand in het buitenland elke zondag naar fox (of welke zender dan ook) zapt om de eredivisie te volgen. Het is middelmaat, dat het tegen middelmaat opneemt. In het buitenland (engeland bijvoorbeeld; Manchester United, City, Liverpool, Arsenal, Chelsea, Tottenham) ontloopt het elkaar ook niet echt. Daar is het alleen top tegen top. Natuurlijk zit daar ook laag niveau tussen, maar een Swansea kan het de (sub)top daar ook vrij lastig maken.

4 september 2013 om 16:54

Als mensen aanvallend voetbal, veel doelpunten, en spanning wil zien, dan is de eredivisie daar prima voor. Tuurlijk, competities als in Engeland of Duitsland zijn leuker, maar in vergelijking met de subtop landen (rusland, Turkije, Schotland, Portugal etc.) is de eredivisie erg aantrekkelijk om naar te kijken.

4 september 2013 om 17:57

De eredivsie is meer verzorgd aanvallend voetbal, met veel passen breed en naar de keeper. Wat mij vooral tegenvalt in de eredivsie is het tempo waarmee gespeeld word. Vandaar dat mijn voorkeur ook naar Engeland gaat, ook al zijn het 2 bras teams ze klappen er op.

4 september 2013 om 16:38

Ik erger me anders al jaren kapot aan het gebrek aan kwaliteit bij de topclubs.

4 september 2013 om 16:56

Wie niet. Top voetbal is het niet, maar wel aanvallend, met veel doelpunten. Daarnaast maakt de spanning veel goed.

4 september 2013 om 18:49

Komt ook omdat veel teams nog in opbouw zijn. PSV heeft even een dipje, feyenoord ook, maar die gaan wel weer draaien.

Ajax moet jeugd en duarte nu inpassen voor de twee sterkhouders. Vitesse heeft 5 nieuwe huurlingen en moet ook passen en meten voorlopig.

Twente heeft nu corona, mokhtar en djordevic erbij, alledrie moeten nog verder ingepast worden naast dat onze talenten nu creatief spelen en nog verder ingespeeld moeten worden.

Veel mensen vergeten Twente maar ik verwacht dat wij bovenin kunnen meedoen weer, zeker op het niveau van de laatste 5 wedstrijden!

4 september 2013 om 20:06

Is al enkele jaren zo Guus.

4 september 2013 om 20:09

Zelfs cambuur en GAE kunne mee doen

4 september 2013 om 21:11

Feyenoord domineert zwaar,
Nu niet maar let maar wn. Onthoud mijn woorden.
Dit jaar zal de onze zijn.

5 september 2013 om 05:06

serieus? ik denk juist dat dit absoluut niet het jaar van Feyenoord zal zijn. Ik zie eerder Fc Twente goed presteren en verwacht nog steeds dat Ajax kampioen wordt.
PSV heeft een (te) jong team om nu al echt voor de prijzen te gaan en ik denk dat Feyenoord teleur zal stellen.

4 september 2013 om 22:19

Ik ga er vanuit dat Psv dit seizoen nog gaat domineren als ze eenmaal ingespeeld zijn. Ze hebben grote talenten als Rekik, Bakkali en Depay. Aangevuld met de ervaring van Park, Schaars en Toivonen heb je gewoon een topploeg voor Nederlandse begrippen. Daar kunnen jongens als Duarte en vd Hoorn waarschijnlijk niet tegenop.

Helemaal gelijk. Ik heb echt geen idee wie kampioen wordt. Het kan ook zomaar Twente of Vitesse worden, als de versterkingen goed uitpakken enzo. Niets van te zeggen dit seizoen, maar ik verwacht dat Ajax de titel pakt.

4 september 2013 om 17:56

Twente wordt kampioen als ze zonder spits gaan spelen,maar extra aanvallende middenvelder !!!!

4 september 2013 om 19:29

Zowel Twente als Vitesse missen eigenlijk de spits om kampioen te worden. (al denk ik dat Vitesse wel wat minder is als Twente, mede door Tadic)ajax mist ook een fatsoenlijke spits , al hadden die de vorige jaren de kwaliteit van Eriksen, De Jong, Vertonghen en Fischer die dat compenseerden.

PSV wordt het, daar ben ik(ondanks de jeugdigheid) van overtuigd. Verreweg de meeste individuele kwaliteit en ik denk ook dat Cocu er zeker na de winterstop een echt team van maakt. Ajax zit daarachter, kort gevolgd door Feyenoord en Twente.

4 september 2013 om 16:14

Spelen leuk en verzorgd voetbal en hebben iedere wedstrijd bog gedomineerd. Natuurlijk hebben ze nog geen topploegen getroffen maar tot nu toe kun je er niets negatiefs over zeggen. Jammer dat mohktar weg is maar heb er vertrouwen in dat pec dit op gaat vangen. Einde van het jaar staan ze keurig op een 7e a 8e plek

4 september 2013 om 16:19

Vind je feyenoord geen topploeg??? Daar winnen ze toch mooi maar ff met 1-2. Ik vind het knap.

4 september 2013 om 16:33

Maakt het niet minder knap hoor, maar PEC speelde thuis

4 september 2013 om 16:35

Feyenoord is zeker een topploeg, maar op dat moment nog volledig uit vorm. Als Feyenoord PEC nu zou treffen ben ik er niet zo zeker van of PEC nog steeds zou winnen al hoop ik dat ze dit door kunnen zetten

4 september 2013 om 16:36

2-1 was in Zwolle

4 september 2013 om 20:08

tegen Utrecht domineerde ze niet hoor

Pec domineert tot nu :D

N das nou juist t leuke van de eredivisie alleen iets meer kwaliteit mag wel vooral de verdediging
Dit jaar zijn de grootste titelkandidaten PSV,Ajax,Twente en mschn zelfs PEC
Ben benieuwd

4 september 2013 om 16:47

Ik hoop dat je gelijk krijgt maar in Zwolle zouden we al heel blij zijn als we in het eerste rijtje eindigen.

Psv natuurlijk maar ik denk dat Ajax goed gaat worden even nog genieten van zwolle

Ach, Ajax heeft dan wel een jasje uit gedaan door Alderweireld en Eriksen te verkopen. Maar desondanks blijft er kwalitatief een beter team staan dan Psv en Feyenoord.
Ik denk dan ook dat Ajax voor de 4e keer op rij kampioen gaat worden. In de Champions league wordt het erg lastig voor Ajax, maar in de competitie steken ze er kwalitatief gezien gewoon ver bovenuit.

4 september 2013 om 16:19

kwalitatief er bovenuit? Ik moet het nog maar zien hoe het Ajax middenveld gaat lopen.

4 september 2013 om 16:23

PSV heeft op elke positie talentvollere spelers dan Ajax. PSV > Ajax

4 september 2013 om 16:36

Brenet is niet beter als van rhijn en depay is niet beter als Fischer. Maar als je bedoeld dat PSV een leuke/goede/sterke selectie heeft die wel eens kampioen kan worden heb je daar gelijk in.

4 september 2013 om 16:39

Depay is wel beter dan de Fischer die we dit seizoen hebben gezien.

4 september 2013 om 17:12

Nou nou nou, ik ben geen Ajax fan, en als er een eredivisie club is waar ik voor zou juichen is het Psv, maar Ajax heeft wel degelijk enkele leuke talenten rondlopen die zich kunnen meten aan de PSV talenten of misschien beter zijn. Laten we het op 50/50 houden, ja PSV heeft nu een zeer talentvolle groep waar veel rek in zit. Maar het moet er ook uitkomen in de toekomst.

4 september 2013 om 19:32

Ten eerste niet waar en ten tweede gefeliciteerd, ajax heeft misschien wel meer kwaliteit. Talent is niet bepalend voor kwaliteit.

4 september 2013 om 19:39

PSV heeft echt een stuk meer individuele kwaliteit met Depay, Bakkali, Schaats, Wijnaldum, Locadia en ook Toivonen. Ajax heeft eigenlijk alleen De Jong en misschien Fischer, maar die moet weer in vorm raken.

Op papier vind ik PSV ook gewoon beter dan Ajax. Op de backposities is Ajax iets sterker(vooral Van Rhijn tegen Brenet), maar het centrale duo van PSV is al een stuk sterker. Ook heeft PSV een redelijk compleet middenveld omdat Schaars' handelingssnelheid 3x zo hoog ligt als die van Poulsen. De Jong is goed maar Maher is, ondanks zijn minderen vorm, nog steeds een klasse beter dan Duarte of Schone.

Over de voorhoede hoef ik het denk ik niet te hebben. Depay- Locadia/ Matavz- Bakkali / Park is echt een klasse beter dan Fischer / Sana - Sigthorsson- Bojan. Veel meer onvoorspelbaarheid. De voorhoede van Ajax is echt ontzettend matig, zeker nu Fischer uit vorm is.

Dus wanneer Cocu er enige constantie in aanbrengt wordt PSV kampioen, daar ben ik met mijn bescheiden mening van overtuigd.

4 september 2013 om 20:48

Volkomen eens met keizerstad. Ik had net een hele reactie van 40 regels ofso geschreven die op het zelfde neerkwam, valt me internet ineens uit. Dus ik heb geen zin om een nieuwe te schrijven en ben het gewoon met jou eens.

@ignition

Wat jij beweert is trouwens kling-klare onzin dude!!

4 september 2013 om 16:28

Het middenveld is gewoon heel matig hoor zeker nu de Jong geblesseerd is. Schöne, Poulsen en Serero zijn geen spelers die je kampioen maken. Bovendien lopen de vleugels nog voor geen meter.
Maar goed over 3 weken is het PSV-Ajax, dat is een mooie test voor beide teams.

4 september 2013 om 17:46

Wat een hoogmoed weer. Ajax heeft helemaal geen sterke selectie. Lachwekkend jouw post.

4 september 2013 om 20:09

niemand heeft een sterke selectie in Nederland dus wie er kampioen wordt is niet te zeggen

4 september 2013 om 21:08

En dan zijn we weer bij het begin: er steekt geen team boven uit.

Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Feyenoord moet er eens mee ophouden om het handje boven het hoofd te houden en uitspreken: Wij gaan voor de titel! Van het handje boven het hoofd houden worden die spelers ook niet beter. Bovendien zijn de concurrenten niet bijster veel beter. Maar ik heb dit in een aantal andere topics ook gezegd en toen werd ik voor gek verklaard.

4 september 2013 om 16:26

// Maar ik heb dit in een aantal andere topics ook gezegd en toen werd ik voor gek verklaard. \\

Het gaat wat te ver om je voor gek te verklaren, maar dit Feyenoord is echt minder dan Ajax en PSV . Het hangt wel erg vast aan Pellè.

4 september 2013 om 16:26

Jij bent echt gek.

4 september 2013 om 16:31

Duim omhoog

"het hangt wel erg vast aan Pelle". Het klopt wel dat Pelle heel belangrijk is voor Feyenoord maar ik vind dat dit wel erg overdreven wordt. Er zijn zoveel clubs die op een vergelijkbare manier spelen als bij Feyenoord en waar de centrumspits degene is die veruit de meeste kansen afmaakt. Het blijft dan nog steeds een teamprestatie.

4 september 2013 om 16:34

Maar niet zoals bij Feyenoord. Bij Feyenoord zie je gewoon dat als ze Pellé niet kunnen bereiken ze niet weten wat ze moeten doen. Zelfde verhaal trouwens bij Twente en Tadic.

4 september 2013 om 18:47

Heb je de wedstrijd Feyenoord-Roda gezien?
Daar scoorde toch echt Nelom en Goossens, Pelle scoorde ook maar die twee scoorde zonder 'echte hulp' van hem.

4 september 2013 om 16:29

Feyenoord is een aardig team, maar kwalitatief gewoon minder dan PSV en Ajax er lopen teveel matige spelers rond zoals Vormer, Immers, Schaken, Goossens. Dat zij ook spelers die niet heel veel beter meer worden, bovendien lijkt ook Vilhena een dipje te hebben en vind ik Clasie een van de meest overschatte spelers die er rond loopt.. Feyenoord is gewoon te afhankelijk van Pellé.

4 september 2013 om 16:35

Hopelijk zijn de spelers die je opnoemt allemaal wisselspelers als we tegen NEC moeten. We kunnen dan eindelijk proberen te voetballen in plaats telkens resultaat voetbal te spelen.

4 september 2013 om 16:37

Vormer = bankzitter (en bovendien niet eens zo slecht), Goossens idem. Voor op de plek van Immers hoort een club als Feyenoord wel echt een betere speler te hebben, waarbij Immers dan bankzitter zou zijn, maar dat is helaas niet anders nu. Schaken heeft momenteel een wat mindere vorm maar vergeet niet dat als Boetius fit is hij ook gewoon rechtsbuiten kan spelen. Nu Armenteros erbij is zijn de flanken dus ook gewoon aardig goed bezet bij Feyenoord.

Vilhena kan inderdaad beter dan hij de afgelopen weken laat zien. En als je Clasie overschat vind moet je de komende wedstrijden van Feyenoord maar even wat extra aandacht aan hem besteden, die komt er echt wel hoor

Bovendien blijkt ajax in de breedte ook niet zo denderend sterk. Nu Alderweireld, Eriksen en tijdelijk De Jong weg zijn valt het me flink tegen hoe ze spelen. Het moet nog maar blijken of hun vervangers het niveau gaan halen dat hun voorgangers haalden.

PSV vind ik zeer moeilijk inschatten. Ze hebben in ieder geval heel veel talent binnengehaald, dat is zeker.

4 september 2013 om 16:38

Wie wil je dan op de plaats zetten van die spelers?

4 september 2013 om 16:42

Vormer en Goossens zijn al wisselspelers
Boetius voor Schaken
Bakkal voor Immers

4 september 2013 om 16:42

Nee de bank van Ajax en PSV is geweldig?

Waarom gaan mensen altijd bank spelers opnoemenbij Feyenoord?

End aar komt bij dat Vormer wel degelijk een goede speler is. Alleen niet naast Clasie, dielijken te veel op elkaar. Maar naast Vilenha doet hij het gewoon erg goed!

4 september 2013 om 18:01

Vormer, Schaken en Immers stonden gewoon in de basis bij Feyenoord volgens mij hoor. En ja ik vind Toivonen, Jozefzoon/parken Tyton bij PSV en Cillesen, van der Hoorn en Hoesen bij Ajax prima spelers ja.

4 september 2013 om 20:21

Vormer speelde omdat Clasie geblesseerd was. Schaken speelde omdat Manu hele tijd geschorst was en Boetius geblesseerd. Immers speelde omdat er geen goede vervanger was maar als Bakkal wordt gehaald dan kan ie ook geen banken.

Edit: Ik kan ook Vermeer, Blind en Sana noemen. Of bij Psv: Zanka, Arias en Willems.

(poll) Ja duh, Pec Zwolle!!!

Goede reactie. Heb zelf geen idee wie er kampioen zal gaan worden.
Psv, Ajax of Feyenoord, maar ook Vitesse of Twente schat ik niet heel veel lager in. Az zou eventueel ook hoge ogen kunnen gooien. Het word iig spannend.

ik verwacht dat Ajax en feyenoord strijden om plaats 1

Psv is niets meer of minder dan Twente en zij zullen strijden om plek 3, waarbij twente het voordeel heeft dat ze op donderdagavond veelal vrij zijn.

Vitesse zal dicht op psv en twente eindigen of wellicht helemaal mee kunnen strijden om plek 3. Az, heerenveen, zwolle en groningen zullen strijden voor de play off plaatsen.

4 september 2013 om 16:28

// waarbij twente het voordeel heeft dat ze op donderdagavond veelal vrij zijn. \\

Twente heeft een groot nadeel en dat is dat het geen fatsoenlijke spits in de gelederen heeft. Op deze wijze gaan ze echt niet mee doen om het kampioenschap.

4 september 2013 om 16:31

Hoe speelt Đorđević? Dat is toch een redelijk groot talent of niet? En volgens mij heb ik ook goede verhalen gehoord over Zschusschen alleen hij heeft nog wat tijd nodig.

4 september 2013 om 16:38

Zschussen, tja, scoort ook niet bijster veel in de JL, maar ik weet niet of er veel progressie is geboekt in de laatste paar jaar met hem.

4 september 2013 om 16:48

malloot,

ik zeg daarom ook dat ze strijden voor plek 3.

4 september 2013 om 16:32

PSV is niets meer of minder dan Twente? Twente is afhankelijk van Tadic, Feyenoord is afhankelijk van Pellé. Twente is heel erg wisselvallig en heeft een spits die er niks van kan. Ik schat PSV een stuk hoger in hoor, ik denk dat PSV en Ajax om de titel gaan strijden.

4 september 2013 om 16:55

Nee die spitsen van PSV leggen ze er aan de lopende band in.

4 september 2013 om 18:07

Matavz heeft in 19 Europese wedstrijden geloof ik 14 keer gescoord.
Maar in de competitie moet het inderdaad beter, maar ze krijgen ook geen fatsoenlijke ballen voor. Castaignos heeft in een wedstrijden meer goede voorzetten gehad dan Locadia en Matavz dit seizoen samen.

4 september 2013 om 20:57

Alleen de doelpunten van vorig jaar heb je dit jaar niet zoveel aan

Feyenoord is individueel nu misschien wel de sterkste. Zeker met Bakkal, kunnen ze de zwakste schakel uit het team vervangen. Met het legioen erachter blijven de punten ook vrijwel altijd in de kuip. Nu de uitwedstrijden nog. Daarbij kan Feyenoord zich volledig focussen op de competitie.

Psv is gezien de leeftijd waarschijnlijk te wisselvallig. Thuis van Cambuur moet je gewoon winnen, uit zou je nog een keer een slippertje kunnen maken.met Europees voetbal wordt het bovendien zwaar voor die jonge jongens.

Ajax heeft zwaar ingeleverd en zie ik ook icm met het zware programma (europees) de nodige punten verspelen. Alderweireld was geen topper, maar voor de eredivisie wel een hele goed. VD hoorn mag zijn veters nog niet strikken en moet zelfs concurreren met Denswil. Begrijp me goed, niet slechts, maar zeker geen eredivisie-top (vooralsnog).
En eriksen die kan je niet vervangen voor eredivisie begrippen, duarte is een subtopper. Alleen Siem de Jong is duidelijk al te goed voor de eredivisie. Nee, Ajax kan het wel worden maar is imo geen favoriet.

4 september 2013 om 16:26

natuurlijk mag Van der Hoorn de veters niet strikken van Aldeirwereld. Denk je dat De Boer hem constant vrij geeft om richting madrid te vliegen?

4 september 2013 om 16:34

@ Hengst
// Feyenoord is individueel nu misschien wel de sterkste. \\

Misschien ook wel niet.
De sterktste wapens van Feyenoord zijn Pellè en het legioen in de Kuip. De selectie zelf is niet zo heel bijzonder met spelers als Vorm, Goossens, Clasie en Immers.

4 september 2013 om 16:44

Tja, je noemt nu ook 2 wisselspelers op. Ik kan bij alle teams wel 2 basisspelers en 2 wisselspelers noemen en dan zeggen dat de selectie niet zo bijzonder is.

4 september 2013 om 16:48

Clasie wordt de laatste tijd ook wel eens onderschat. Nee het is geen Davids, maar hij behoort wel tot de betere middenvelders van de eredivisie.

Daarnaast behoren vormer en Goossens tot de bank. Immers is overigens niet eens zo heel slecht wanneer hij zijn kansen af zou maken, maar dat is nu net zijn probleem.

Feyenoord heeft een redelijke keeper en de sterkste verdediging van de eredivisie. Het middenveld zou met Bakkal in evenwicht zijn en de aanval met schaken in vorm behoort ook tot de betere van de eredivisie, zo niet de beste. Armenteros is namelijk met zijn techniek en dribbels complementair aan Pelle, die fysiek en in de lucht sterk is en waardoor feyenoord snel het spel kan verleggen.

Feyenoord is geen torenhoge favoriet, maar imo dus wel de grootste kanshebber.

4 september 2013 om 17:28

Clasie wordt niet onderschat. Hij werd vorig jaar overschat. Ik gaf vorig jaar al aan dat hij niets meer dan een simpele waterdrager is en absoluut niet het niveau heeft wat Feyenoord nastreeft. Hij zit nu weer op zijn normale niveau. Ik ga er vanuit dat van Gaal het licht ook heeft gezien dat hij ook absoluut niet Oranje waardig is. Leuke speler voor met alle respect Roda JC

4 september 2013 om 17:47

Beetje raar dat je Clasie opnoemt. Die heeft de laatste twee wedstrijden die hij speelde (nac en Kuban) juist laten zien dat de vorm weer komende is. Als Clasie in vorm is ken ik geen betere VCM als hij in de eredivisie (misschien Schaars). Dat Goossens en Immers geen Kampioensmateriaal zijn ben ik volledig met je eens, maar hopelijk staan die ook niet vaak meer in de basis met de komst van Bakkal.

4 september 2013 om 17:49

@musi26. Dan heb jij het seizoen 2011/2012 niet gezien. Clasie was eenvoudigweg een verademing in dat seizoen. Juist in de topwedstrijden liet en laat hij nog regelmatig zien dat hij dat niveau aan kan. Vorig jaar was hij wisselvalliger maar heeft hij ook dijken van potten gespeeld. (AZ-thuis, Vitesse-thuis).

5 september 2013 om 06:45

Allemaal Kul, diegene met de minste tegendoelpunten heeft de beste verdediging, en dat was afgelopen seizoen niet Feyenoord.
Maar we kunnen het wel hebben over wie het beste team heeft, maar volgens de kenners had PSV afgelopen seizoen ook duidelijk het sterkste team en je hebt gezien wie er kampioen geworden is.
Ik heb het vermoeden dat men bij Ajax gewoon het beste met de druk om kunnen gaan.

5 september 2013 om 07:35

ik had het ook niet over de beste keeper. De hele verdediging is voor Oranje geselecteerd, op de keeper na. Dus enkel naar het aantal tegendoelpunten kijken en dan zeggen dat dat de beste verdediging is, dát is kul.

Bovendien geef je geen argumenten waarom je denk dat ajax beter met de druk om kan gaan en lijk je me enigszins bevooroordeeld

Psv is vooralsnog licht favoriet. Als Feyenoord Bakkal weet te strikken dan kan de club uit Rotterdam verassen.

4 september 2013 om 16:28

Ik vind Go Ahead Eagles ook best verrassen. Hebben een begroting van maar vijf miljoen, spelen uit en thuis met drie spitsen en hadden eigenlijk nog 4 punten meer moeten hebben (FC Utrecht uit en FC Groningen thuis)!

Nou, meneer Hiddink, dat had je ook vorig seizoen met PSV gedaan - alleen maar roepen om de titel. Wij weten nu hoe het eindigde. Gewoon per wedstrijd kijken en alles voor de winst gaan.

Utrecht wordt het, let maar op.

PSV is nog te pril, Ajax heeft zojuist een jasje uitgedaan en Feyenoord is tactisch niet sterk genoeg om te kunnen domineren. Alles wat daaronder zit heeft nog nooit gedomineerd in de Eredivisie en dat gaat ook dit jaar niet gebeuren...

Ik denk eigenlijk dat Twente gaat verrassen dit seizoen. Verdedigend vind ik het niet zo geweldig maar ik vind ze op het middenveld en aanvallend erg sterk. Promes, Ebecilio, Eghan, Gutierrez, Tadic en Corona zijn stuk voor stuk leuke spelers. Castaignos kan nog wel eens veel scoren als ze aanvallend spelen en dan hebben ze nog wat talenten achter de hand (đorđević en Hölscher)

4 september 2013 om 16:38

Vergeet de leukste speler van de eerste paar weken eredivisie niet: Mohktar!

4 september 2013 om 16:46

Mokthar inderdaad vergeten, excuses.

Zwolle!!!
Hadden we dacht ik ook even gezien met Rkc, tijdje terug (weet even niet wanneer).
Zal nooit meer de Graafschap vergeten met Eric Viscaal en Ali Ibrahim ( met zijn vliegende achterwaarts hak op de lat), met de rokende Korbach aan de zijlijn. Dat seizoen degradeerde AZ dacht ik. Leuke tijden de PTT-telecompetitie.

Dit seizoen gaat mijn gevoel uit naar Psv, denk dat dit seizoen veel punten gemorst zullen worden.

4 september 2013 om 16:38

RKC is ook wel eens goed begonnen, maar na vijf wedstrijden hebben ze nog nooit bovenaan gestaan in de eredivisie.

4 september 2013 om 16:56

2000/2001 niet?

of strandde het toen bij 4?

er zouden minimaal 3 topclubs moeten wezen. psv feyenoord en ajax hebben grote stadions en grote inkomen maar prestereb geen shit!

4 september 2013 om 16:39

Ajax is voorgaande drie seizoen kampioen geworden. Dus hoezo presteren ze 'geen shit'?

Er word wel heel weinig rekening gehouden met Twente, iemand die de selectie heeft gezien en weet wat Twente er neer kan zetten? Ook rekening houden met de breedte. Ik denk dat Twente misschien wel de beste selectie heeft.

Off; Intresse in Twente, kijk mijn profiel heb er een paar stukjes over twente staan.

4 september 2013 om 16:46

Bekijk het positief; lekker weer vanuit de luwte presteren. Veel media-aandacht kan druk met zich mee brengen, maar nu kunnen jullie (met de jonge groep) rustig werken en bezig zijn met het enige waar het over hoort te gaan; voetbal.

4 september 2013 om 17:02

klopt De Toekomst,

al verwacht ik wel dat Vi alles wat maar enigszins negatief is over Twente breed uittrekt in de media komend seizoen. Sinds Derksen en Munsterman geen vriendjes meer zijn wil Derksen zich wel laten gelden.

Hopen dat de selectie zich er niet te druk om maakt.

4 september 2013 om 16:54

Ik denk daar ook zo over . Wanneer Corona speelt zoals op het wk en Mokhtar zijn vorm weet te behouden , zal twente zeker een kandidaat zijn voor de titel ....

4 september 2013 om 16:59

Ja twente mag dan de afgelopen 2 seizoenen heel erg zijn tegengevallen bij iedereen, ze zijn er deze transfer periode niet slechter op geworden, ze zijn van overbodige spelers afgeraakt en de ongemotiveerde Fer is ook weg. Enige aderlating voor Twente is is dat Chadli is vertrokken maar ga er maar vanuit dat dat prima is opgevangen met het aantrekken van Corona en Mokhtar.

4 september 2013 om 17:03

Ik ben het niet helemaal met je eens, ja ze spelen echt attractief voetbal, misschien wel het mooiste van de eredivisie, het nadeel is dat de bal toch echt tussen de palen moet als je een wedstrijd wil winnen.

was het woord bal vergeten

4 september 2013 om 17:04

Ja, maar het is niet zo dat als alleen de spits positie niet voldoet aan het verwachtte niveau je in een keer geen kampioen meer kan worden. Met zulke buitenspelers als Twente heeft, het middenveld en de verdediging die ze er neer kunnen zetten is eigenlijk elke positie redelijk tot goed in gevuld op de spits positie na dan.

4 september 2013 om 17:38

Ik denk dat twente beter af zou zijn zonder spits positie.
Met een 'false' spits spelen zullen ze meer scoren.
Links Mokhtar , rechts Tadic , voor Corana en Promes.

nou zwolle en eagles europa in !! tis wel zo dat elk jaar een team boven zich uit stijgt...of meerdere..maar dit jaar zou ik nog niet weten wie er degradeert of europees gaat spelen

@ de toekomst hele verstandige opmerking van je. Volkomen juist, laat ze in de luwte blijven die jonge knapen..

ik denk dat ajax dit jaar zelfs de top 3 niet zal halen omdat PEC zwolle gewoon te sterk is. Op plaats twee en drie verwacht ik PSV en twente.

4 september 2013 om 17:09

Je hebt humor, dat moet ik je nageven.
Voorspelling:
1 Ajax ondanks het vertrek van Eriksen en in mindere mate Alderweireld.
2 Twente, aardig elftal dat zich zal ontwikkelen.
4 Feyenoord, doen mee, maar komen in mijn optiek te kort om aan te haken voor de titel
5 psv, doen mee, maar moeten nog te veel stappen maken om een serieuse gooi te doen.

4 september 2013 om 18:12

@jaakke Je begon goed, door gewoon om die reactie te lachen, maar maakt daarna dezelfde fout door PSV niet in de top 4 te verwachten. Ik bedoel, wat hebben Feyenoord en Twente waardoor ze boven PSV kunnen komen? Ik eis van deze ploeg toch minimaal een 2e plaats. Samen met Ajax mogen zij uitmaken wie kampioen van Nederland wordt.

On: Hiddink heeft gelijk, maar dat is al sinds hij weg is bij PSV (AZ 2009 als uitzondering) niet meer zo. In de eredivisie is het altijd spannend, dat maakt het ook zo leuk. Hopelijk komt er weer zon krankzinnig einde als in 2007, met PSV als winnaar

5 september 2013 om 00:00

Delpieropsv, je hebt natuurlijk allereerst helemaal niets te eisen.
Psv heeft simpelweg een te smalle selectie om kampioen te worden. Er staat een leuk elftal, alleen heul jong en dus zul je als het zwaarder en moeilijker wordt dit niet redden met deze selectie.
Vandaar de vierde plek voor psv in mijn optiek.

4 september 2013 om 17:10

Welnee, dat is de hype. Zijn geen serieuse titelkandidaat.

Ajax heeft nog steeds de beste papieren. De meeste jongens weten onderhand hoe het is om een kampioenschap te beleven en hebben de ervaring om onder druk te presteren. Ajax presteert altijd matig voor de winterstop, maar ze zullen gegarandeerd beter gaan spelen na de winterstop wanneer de druk weer naar boven komt.

We zijn net begonnen met de competitie. Diverse elftallen zijn nu pas uit duidelijk kwa bezetting. Laten we nog even wachten, dan wordt duidelijk wie wel en wie niet kan domineren.

We bekijken het nu nog positief: ja spannende competitie. maar er zijn maar enkele leuke wedstrijden om te bekijken. Het is Gewoon een triest laag niveau maar het besef is er niet dat dit echt het begen van het eind van de eredivisie is.

4 september 2013 om 17:09

Jij verwacht dat de Eredivisie eindigd?

Ik denk , misschien niet heel objectief gezien maar daar mag ieder zijn mening over hebben, dat PSV en Ajax om te titel gaan strijden en ben bang voor Feyenoord dat de thuiswedstrijden ze dit jaar niet gaan redden, uit zijn ze nog te zwak. Twente en Vitesse hebben ongeveer een gelijkwaardige selectie vind ik. Plek 1 en 2 gaat om Ajax en PSV waar Vitesse en Twente ook nog een kleine rol van betekenis kunnen gaan spelen. Feyenoord heeft niet de kracht om het Ajax en PSV enorm moeilijk te gaan maken met alleen Pelle als topper. Plek 3tm5 worden Vitesse Twente en Feyenoord verwacht ik, welke volgorde laat ik open.

4 september 2013 om 17:34

s.arnhem,

Dit meen je toch niet serieus? Heb je geen kritische blik op het team wat Vitesse er heeft staan? Echt objectief vind ik wat jij zegt niet. Vitesse heeft een team waarvan in verwacht dat ze geen Europa in gaan, Middenmoot acht ik het hoogst haalbare voor Vitesse.

4 september 2013 om 18:23

Ik zei ten eerste al dat je het misschien niet objectief bekijk maar los daarvan welke teams schat jij beter qua selectie dan? Bony en Van Ginkel zijn weg, grote verliezen maar afgelopen transferperiode zijn er ook spelers voor teruggehaald met kwaliteit

4 september 2013 om 18:25

En ik heb daarnaast zeker wel een kritische blik, zo vind ik ook dat Vitesse geen goede vervanger voor Bony heeft en dat anders op moet gaan lossen. Hoe? Dat mag Peter Bosz gaan bepalen.

4 september 2013 om 17:31

Pec moet nu ajax en vitesse uit.. Na deze twee weten we waar wij aan toe zijn..ik gok 7-11e plek.. Mooie middelmotor dus

4 september 2013 om 18:24

met leuk of mooi win je geen punten

4 september 2013 om 19:36

4de jay. En 2 punten achter PSV en 5 achter Zwolle, gelukkig hebben wij AZ, Groningen, Heerenveen uit al gehad en Feyenoord thuis.

Kom op, Ajax speelt een paar mindere wedstrijden, maar die staan er straks gewoon weer hoor. En Bojan heeft z'n slechtste wedstrijden gespeeld, maar die gaat straks heus z'n draai nog wel vinden. Hij is geen Messi, maar hij is ook geen koekebakker hoor! En dan heb ik Fischer nog niet genoemd. Die zijn gewoon niet in vorm joh, het is niet zo dat ze het niveau niet aankunnen.

Ik snap wel wat Hiddink bedoelt, Feyenoord moet nu maar eens laten zien dat ze wel kampioen kunnen worden. En daar ook voor gaan en uitspreken, Maar dat durven ze niet omdat dan de druk te groot wordt. PSV en Ajax hebben al jaren die druk en de laatste jaren was dat vooral bij ons. Nu is die druk er niet en opzich doen wij ook gewoon mee voor de titel net zoals ajax en misschien ook wel Twente Vitesse AZ ... Maar goed laten we zeggen het moet nu maar eens gebeuren voor die rotterdammers.

4 september 2013 om 18:24

Feyenoord doet toch ook mee om het kampioenschap? ze hebben alleen de pech dat ze een mindere start hebben en de Europese uitschakeling zal wel een incident zijn? Want straks als ze op toeren zijn zeggen ze dat ze de Russen ook wel hadden kunnen uitschakelen? Bij Feyenoord is het altijd achteraf praten en zichzelf indekken. Met Pelle die Feyenoord kampioen kan maken hebben ze een "bankkrediet" in huis die ze volgend jaar voor miljoenen kunnen verzilveren!

Twente wordt een gevaarlijke outsider, AZ en Heerenveen kunnen ook meedoen! Ajax zal ook wel aanhaken, PSV kan zwaar tegenvallen na al die hosanna stemming (hoogmoed komt na de val) Feyenoord is te afhankelijk van Pelle. Conclusie dat PEC kampioen wordt en GA Eagles als runner-up in de top 5!

4 september 2013 om 19:35

Hoogmoed komt voor de val jongen, koekjesbakker, haha. Hoe kun je nou hoogmoed hebben nadat je valt? Beetje raar om dan arrogant rond te lopen .

Twente wordt inderdaad een gevaarlijke outsider. Maar ik maak me om Ajax ook geen zorgen. Die gaan echt nog wel draaien. Ik heb wel het idee dat het spannender wordt dan vorig jaar. Maar dat lijkt me wel duidelijk.

De afgelopen jaren is de eredivisie voor de neutrale liefhebber zeker een stuk leuker geworden. Voorheen waren Ajax, PSV en Feyenoord de enige serieuze titelkandidaten, nu zijn het er steeds een stuk of vijf plus twee of drie outsiders die er dicht tegenaan zitten.

Het zou mooi zijn als dit zou zijn gekomen door subtoppers die topclubs zijn geworden. Maar helaas is dat niet zo: de topclubs zijn subtoppers geworden en we hebben gewoon geen topclubs meer.

Voor de Nederlanse competitie zijn het dan nog steeds toppers. In het buitenland zijn het geen toppers, maar dat zijn ze in feite al heel lang niet meer

Ik schat toch Ajax weer als kampioen, bij Feyenoord blaast men een beetje te hoog van de toren. Als PSV en Twente regelmatig het niveau halen dat er in potentie in zit zijn dit de twee clubs die het Ajax het meest lastig gaan maken. Maar jonge goede teams winnen net zo gemakkelijk met 4-1 bij Feyenoord als dat ze thuis gelijk spelen tegen Cambuur en Rkc. Als 1 van beide clubs dat er voor een groot gedeelte uitkrijgt zijn ze zeker titelkandidaat. Andere kandidaten voor de top 5 zijn volgens mij Vitesse, AZ en natuurlijk Feyenoord.

PSV had kunnen domineren als ze nog twee of drie versterkingen hadden gehaald. Geld genoeg, maar wat extra euro's op de bank werd verkozen boven sportieve belangen. Hetzelfde bij Feyenoord, alles bij elkaar gehouden, hadden die één topper erbij gehaald die Pellè zou kunnen ondersteunen en de druk op de Italiaan om te moeten scoren had verlicht, dan had Feyenoord de titel kunnen pakken. Dit team plus Assaidi had met twee vingers in de neus kampioen geworden. Maar ook hier geldt weer, financiële belangen boven sportieve.

4 september 2013 om 19:39

Hahaha.. juist die clubs hebben geen cent te makken.. PSV heeft dikke verliezen gemaakt en Feyenoord het zijn budget enorm naar beneden moeten doen.. Enige ploeg met geld is Ajax en die gaan er verstandig mee om, selectie is uitstekend en er staat nog steeds heel veel geld op de bank. AZ en Heerenveen en Twente hebben ook goede zaken gedaan. Twente doet het ook mooi met allerlei jonge talenten.

Gelukkig dat PSV en Feyenoord dat (min of meer gedwongen) ook doen..

4 september 2013 om 21:00

Nee, PSV heeft juist een dikke winst gemaakt. Deze zomer ruim dertig miljoen. Dus er was zat ruimte om te versterken. Feyenoord had spelers als Verhoek, Vormer, Cissé had je kunnen verkopen om één echte versterking te halen.

5 september 2013 om 20:17

Volgens nog niet.. de laatste cijfers waren dik verlies.. de nieuwe zullen door de transfer ongetwijfeld beter lijken, alleen hoe staat het er structureel voor? Transfers zijn niet meteen dikke winst.. Er is terrecht en ook goed weer geherinvesteerd, maar ik wil de balans nog wel eens zien.

Ik vraag me af of Hiddink al wat van FC Twente heeft gezien dit seizoen, want die kunnen toch ook wel is een gevaarlijke outsider worden vind ik.

Kijkend naar mijn eigen club, doen we de laatste jaren steeds een stap terug. De clubs er onder gaan ook in niveau omlaag maar minder hard dan Ajax. Vandaar dat in april vorig jaar nog zes clubs kampioen konden worden. Leuk voor de competitie maar niet iets om trots op te zijn.
Ik doel dan vooral op Ajax, dat is mijn club en ik laat het oordeel van andere clubs over aan bijbehorende fans.
Bij PSV speelde ook een rol dat de druk erg hoog werd waardoor er intern een en ander ontspoorde. Tevens heeft het ontslag van Fred Ruttens in 2012 ons in de kaart gespeeld

Maar het beeld dat geen club dominant is momenteel gaat voorlopig zo door

4 september 2013 om 19:44

Valt mij op dat jij vaak vrij negatief/ erg kritisch bent. Noem het hoe je het wilt. Ik vind ajax zeker niet in niveau omlaag gaan, sterker nog hiervoor 7 jaar niks en nu al 3 jaar de prijzen.

Ajax heeft een zeer lage ondergrens, ook dit seizoen weer, we spelen helaas wel gelijk, maar zakken nooit door de ondergrens. Veel ongelukkige moment daardoor we punten verspelen, de rest domineert ajax veelal.

Die ongelukkige momenten moeten eruit en dat heeft onder andere met kwaliteit te maken, maar ik vind het niveau niet dalende.

5 september 2013 om 15:53

@stanafca
Je raakt Eriksen en Alderweireld kwijt. Daar krijg je Duarte en vd Hoorn voor terug. Dan doe je toch een stap terug?

We raken Babel, Lukoki en Boerrigter kwijt. Laatste twee ben ik absoluut niet rouwig om. Babel vond ik jammer, maar daar krijg je Bojan voor terug. Die het ook niet echt brengt tot nu toe. Daar lever je dus ook in. Verder vraagt de boer om een buitenspeler en dan gaat Overmars de laatste dag eens rondkijken of er wat te huren valt.

En wederom verliezen we - derde jaar op rij - weer heel veel punten in het begin. Dan zit er m.i. dus echt structureel iets fout.
Dus ja sowieso kritisch. En je kunt het negatief noemen, maar je kan me ook realistisch noemen.

5 september 2013 om 20:19

@hansje

Dat de Boer erom vroeg dat maak jij er zelf van.. het kan net zo goed zijn dat hij niet rouwig was om een of twee versterkingen, maar dat het niet gelukt is en de Boer gewoon lekker met de jeugd aan de slag gaat..

Ja we verliezen wat punten, helaas, wel in lastige wedstrijden overigens. Toch staan we kort achter de nr. 1 en 2 waarvan PSV een heel makkelijk programma heeft gehad.

Ik vind jouw negatief.

Gezien de spelers die weg zijn gegaan en de spelers die zijn gebleven, had Feyenoord zoiezo moeten zeggen dat ze kampioen moeten worden. Heel de selectie is in tact gebleven en in principe zouden die jongen jongens zich nu meer moeten kunnen profileren op het veld. Guus lijkt gelijk te krijgen met zijn uitspraak dat die jongens te veel de hand boven het hoofd wordt gehouden, die denken nu rustig te kunnen voetballen zonder enige druk, maar dat maakt ze echt niet beter. Wie kampioen wordt is nu ook nog echt een raadsel. Ik denk dat wanneer Feyenoord Bakkal in kan lijven, ze qua kwaliteit het beste team hebben. De meest scorende spits, sterke verdediging (vorig jaar iig) en een redelijk middenveld (schop immers nou eens uit de basis) en dan moeten ze minimaal mee kunnen doen om de titel.

Overigens hoop ik wel gewoon dat PSV kampioen wordt (omdat ik PSV supporter ben) maar wanneer PSV het niet wordt, laat het dan AUB Ajax zijn. Die presteren ten minste nog in Europa, naast PSV en AZ. Feyenoord lijkt dat niet te kunnen, zou mijn hart ook vast houden als die CL moeten gaan spelen..

Dit proces is al jaren bezig. Degene die het meest gelukkig is over net ietsje stabieler is word kampioen. Het niveau is gedaald tot Jupiler niveau. Helaas maar waar. De slag met Europa is jaren geleden al verloren. Mede ook door het grote geld maar als je ziet wat er soms al in de Eredivisie speelt daar zakt je broek van af.

Het gaat vooral om de 2e seizoenshelft dan moet je goed presteren en geen steekjes meer laten vallen. Ajax begint altijd slecht de eerste competitehelft maar komen altijd weer terug.
Twente doet het ook goed zelfs Heerenveen. Maar ik blijf erbij dat Feyenoord het toch eens moet gaan worden, die spelen niet europees dus hebben een voordeel

Ik verwacht eerlijk gezegt wel dat pec gaat winnen

Jongens het maakt niets uit in welke comp. Je zit het is allemaal mooi voetbal en voetbal is voetbal

vindt dat HS de laatste wedstrijden erg dominant heeft gespeeld, laatste 3 wedstrijden 10 goals voor, komt goed grote Guus :

Roepen we dit niet al 3 jaar?

Nou maar hopen dat Sneijder zich een beetje kan bewijzen deze wedstrijd.

Het gaat steeds verder bergafwaarts en de Mickey Mouse competitie is er al een paar jaar , wel interessant voor de vaderlandse competitie want iedereen kan van iedereen winnen , maar Europees stellen we helemaal niets voor !!!!!
maar dat is niks nieuws dat wisten we allemaal al .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren