Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Het duel met Ajax moet niet het begin worden van iets'

Laatste update:

Barcelona bleef in de eerste twintig wedstrijden van dit seizoen ongeslagen, maar ging afgelopen dinsdag voor het eerst onderuit. De ploeg van Gerardo Martino werd met 2-1 verslagen door een brutaal Ajax en moet zondag bewijzen dat deze zeperd een incident was. "We moeten voorkomen dat de Ajax-wedstrijd niet het begin van iets wordt", zei Martino in de Spaanse media.

/

Barcelona gaat zondag op bezoek bij Athletic Bilbao, de nummer vijf van de Primera División. "Het verlies tegen Ajax baart ons zorgen", zei Martino. "We kunnen het niet vergeten, net zoals we goede dingen van daarvoor niet kunnen vergeten. We hebben het duel geanalyseerd, zowel op het gebied van voetbal als het gebied van inzet. We moeten morgen een ander gezicht laten zien."

Martino kan zondag geen beroep doen op sterspeler Lionel Messi, die tot het einde van dit kalenderjaar is uitgeschakeld, en ook Carles Puyol zal zondag niet spelen. De verdediger van de Catalanen heeft weer last gekregen van zijn knie en ontbreekt daardoor in de wedstrijdselectie. Andere afwezigen zijn Dani Alves, Jordi Alba en Víctor Valdés.

Denk je dat Barcelona zondag punten laat liggen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gewoon rustig blijven, paar wedstrijdjes tot de geblesseerde spelers niet meer geblesseerd zijn, en dan speel je weer gewoon op je oude niveau.

Ajax moet men als een incident zien in Barcelona, niets om je druk over te maken. En de Ajacieden moeten dit als sinterklaascadeau zien, want normaal zou Barca veel sterker zijn en had het Ajax met de basisspelers wel afgedroogd.

Leuk die euforie maar nu weer even normaal doen

Een Ajax-liefhebber..

30 november 2013 om 14:02

Er is ook nog niks aan de hand bij Barca en natuurlijk mistten ze veel spelers tegen Ajax, maar dan nog hadden ze een beter elftal dan Ajax. Vergeet daarnaast niet dat Ajax ook 3 a 4 potentiële basisspelers mistte.

Maar toch is het geen schande om van een Ajax, dat op die manier speelde, een keer te verliezen.

30 november 2013 om 14:18

Mwah... Geen schande? Het was een vernedering voor Barcelona om te verliezen van Ajax en vooral door de manier waarop. Barcelona had een penalty gekregen (zoals het weekend daarvoor ook penalty's nodig waren bij Barcelona) en een helft tegen 10 man..

Sorry hoor, maar de eerste seizoenswedstrijd stonden hele andere namen in het veld bij Ajax; Alderweireld, Poulsen, Duarte, de Jong, Bojan, Vermeer, Sigi... Spelers als Denswil, Klaassen, Veltman, Cillessen en Hoesen speelde toen voornamelijk bij het tweede elftal. Boilesen, Schone, Serero hadden toen ook nog geen vaste basisplaats. Dit Ajax heeft het lopende seizoen ook al redelijk veel blessuregevallen gehad, dus wat dat betreft hadden zowel Barcelona als Ajax problemen, maar moest Ajax terugvallen op spelers die vele malen minder ervaring hadden op dat niveau, terwijl Barcelona terug kan vallen op andere erg goede spelers en pas echt achteruitgaat als de 2e keus ook geblesseerd raakt..

Het was gewoon een vernedering, en dus schande, voor Barcelona om van Ajax te verliezen. De verhoudingen waren alsnog ruim, zeer ruim, in het voordeel van Barcelona en toch werden ze in de eerste helft met regelmaat van de mat gespeeld en creëerde ze in de tweede helft nauwelijks iets tegen 10 man...

30 november 2013 om 15:20

Nee joh. Barcelona was al geplaatst, miste 6 basisspelers en liet 3 talentjes debuteren. Ze maakten ook geen seconde aanstalten om de gelijkmaker te maken, ze vonden het wel welletjes. Mensen moeten niet zo overdrijven, Ajax speelde goed en de complimenten daarvoor, maar een Barcelona dat er vol voor was gegaan had er niet verloren.

30 november 2013 om 15:26

@ El Fenomeno

Ik heb jou al een paar keer het argument van de talenten zien gebruiken. Hoezo talenten laten debuteren? Dat deden ze in het laatste kwartier. Dan nog moet je een Ajax met 10 man helemaal van de mat spelen. Er zijn totaal geen excuses voor dit verlies en alle credits gaan uit naar de jonkies van Ajax. Wat een geweldige prestatie van de selectie van Ajax.

30 november 2013 om 15:27

Als dit een vernedering voor Barca was wat was de 4-0 in Camp Nou dan wel niet voor ajax? Je mag best blij doen als je cluppie een keer van Barca kan winnen maar wel realistisch blijven he zo klink je meer als een kind van 5!

30 november 2013 om 15:35

De Toekomst,

Barcelona kan natuurlijk niet blijven winnen, het houdt een keertje op. Om dan van een schande te spreken gaat te ver. De winst van Ajax is niets anders dan zo'n winst van een Rubin Kazan, Celtic of Numancia op Barcelona. Het komt gewoon wel eens voor.

30 november 2013 om 16:33

El Fenomeno

Valt me van je tegen, normaal gesproken vond ik je altijd heel erg objectief en realistisch reageren. Maar in de laatste topics over Ajax - Barca ben je met een soort kruistocht bezig om de prestatie van Ajax af te zwakken.

30 november 2013 om 16:48

@De Toekomst,
Uiteindelijk mag Barcelona ook met dit materiaal natuurlijk nooit verliezen van Ajax, ongeacht welk excuus dan ook, maar de manier waarop Ajax speelde, zoveel passie, strijd, werklust, motivatie, alles klopte! Natuurlijk kun je zeggen dat het een schande is dat ze verliezen, maar het kan gewoon een keer gebeuren. Ik kijk (bijna) elke wedstrijd van Ajax en ik weet dat er vele jongens niet mee deden die normaliter op een basisplaats kunnen rekenen en met Alderweireld en Eriksen heeft Ajax veel kwaliteiten ingeleverd, maar daardoor krijgen jongens als Denswil, Veltman, Klaassen en Serero nu de kans om zich te bewijzen en belangrijk te worden voor het team. Net zoals Eriksen en Alderweireld jaren terug op hun beurt hebben gedaan.

Barcelona was aan haar stand verplicht om te winnen, maar ze zitten niet in een crisis en moeten gewoon verder gaan met waar ze mee bezig waren. Er is geen reden voor paniek. Het is geen schande om een keer te verliezen, zeker niet van een Ajax dat zo gedreven was.

30 november 2013 om 16:56

El Fenomeno,
Weer die slappe smoesjes. Barcelona speelde 'gewoon' in haar sterkst mogelijke opstelling, pakten aardig wat gele kaarten en waren wel op zoek naar de 2-2. Het is toch ongelooflijk te denken dat topsporters van dat kaliber willen verliezen van 10 man van Ajax. Het was hun eerste verliespartij van het seizoen, dat wilden ze natuurlijk niet op die manier laten gebeuren. Dat gelooft niemand. En het feit dat ze die jeugdspelers erin gooien is ook prima te verklaren. Ten eerste, wie hadden er dan in moeten doen? Afellay? Ten tweede Xavi en Puyol kwamen net terug van een blessure. Als het Barcelona allemaal niks zou interesseren hadden die twee niet eens gespeeld. Ten derde, speelde Ajax met meer 'talentjes' in de basiselftal dan Barcelona. Sterker nog, Ajax speelde met een spits die amper een week daarvoor nog wist te scoren tegen Helmond Sport.... En ten slot, Barcelona deed maar al te best om er voor te zorgen dat de Ajacieden wel de juiste kleur kaart kreeg. Bij de overtreding van Schone stak Pique een half veld over om even te controleren of Schone wel een kaart kreeg, bij de overtreding van Veltman sprintten Pedro en Fabregas eerst naar scheidsrechter om te vragen om een kaart en te zeggen dat het binnen de 16 gebeurde, om daarna pas te gaan kijken of Neymar daadwerkelijk zoveel pijn had.

" maar een Barcelona dat er vol voor was gegaan had er niet verloren."

Jij snapt waarschijnlijk zelf ook wel dit niet altijd geldt, of wel? Anders had Ajax zonder puntverlies bovenaan gestaan, zelfde geldt voor Barcelona zelf, Manchester City, Juventus, Anderlecht etc. etc. etc.
Op papier hebben zij de beste spelers in de selectie zitten, maar geen van allen hebben alles nog gewonnen. De beste is niet automatisch de winnaar.

Kom op zeg, Ajax heeft gewonnen door haar eigen verdiensten, niet omdat Barcelona zin had om te verliezen.

30 november 2013 om 14:03

Wil jij dan ophouden met negatief doen?
Ajax gaf gewoon voetballes de eerste 45 minuten, aan spelers die overal ter wereld in de basis zouden staan.

Het is gewoon een wereldprestatie, en het geluk dat messi niet mee kon doen was aan onze zijde.

Prima!

30 november 2013 om 14:10

God410

Je hoef niet zo overdreven. Ten eerste Van voetbal les was er geen sprake, ten tweede Barcelona was al gekwalificeerd. Ten derder Barcelona speelde echt niet op volle kracht.
Zelfs toen Barcelona op half kracht speelde verloor Ajax met 4-0 je moet niet arrogant doen.

Zo een wedstrijd gaat juist Ajax echt kapot maken...let maar op en geloof me maar. Je zal zien tegen Milan.
Dan hoor je weer niemand over Ajax. En Uefa zullen jullie ook niet winnen.
Je mag wel een goede wedstrijd tegen Barcelona winnen. Maar als het er op aankomt wanneer beiden teams op iets spelen zal je zien dan Ajax wordt opgeblazen.

En bewijs daar van is 11 december.

30 november 2013 om 14:14

Al met al blijft het een overwinning, hoe die tot stand is gekomen maakt niet uit. Winnen is winnen meneer met de gekleurde bril.

30 november 2013 om 14:22

@messi_neymar: Nee, ik let niet op en geloof u allerminst. Heb je de wedstrijd Ajax-AC Milan gezien in Amsterdam? Blijkbaar niet. Ik heb het idee dat je op je teentjes bent getrapt...

30 november 2013 om 14:23

dan waren al die kaarten van de spelers van barca wel een beetje onnodig windt je niet. Leer gewoon omgaan met je verlies ajax was beter en de spelers van braca die wilde echt wel winnen.

30 november 2013 om 14:26

Natuurlijk winnen van Barcelona is prachtig.
Maar jullie doen als of jullie in de finale staan. Terwijl Vitesse al erg zwaar is voor jullie.

@9reyes9

Heb jij de wedstrijd Ajax tegen Barcelona gezien in Barcelona?

Ajax verloor met 4-0 en won thuis met 2-1.

Als je toch graag zo een vergelijking maakt dan wordt het in Milan zeker 6-0 voor Milan. Aangezien Ajax niet van Milan kon winnen thuis.

30 november 2013 om 14:27

W Ajax

Toen spelers van Barcelona wouden winnen, lieten ze Ajax voetballen als een kip zonder kop. En geloof me maar het gebeurde met halve kracht zelfs.

30 november 2013 om 14:28

Grappig voor een ploeg die niet wilde winnen waren ze toch erg gefrustreerd. Eerste helft zette Ajax gewoon heel goed druk en speelden ze barca helemaal van de mat. Ik heb nog nooit eerder een ploeg zo dominant tegen barca gezien. En ik denk zij zelf ook niet. Voor barca is het niet normaal om 41% balbezit te hebben. En dat ze er niks aan deden is onzin. Ze jaagden Ajax constant af tot aan de keeper maar Ajax voetbalde zich er knap onderuit.

30 november 2013 om 14:31

blijf het zelf maar geloven maar iedereen weet dat barca wilde winnen en echt wel hun beste deden maar het lukte ze gewoon niet.

30 november 2013 om 14:51

Toen barca echt hun best deden hadden ze ajax pakslaag gegeven met 4-0.

30 november 2013 om 14:53

messi-nemar, niet alleen god410 zei het, ook analisisten vertelde dat ook, maar moet er wel bij zeggen, ajax heeft barcalona's stijl gedeeltelijk overgenomen en dat is ook nieuw voor hun, ben nog altijd in de wolken erdoor, zo fijn en goed vond ik het.

30 november 2013 om 15:00

Eigenlijk ben je het niet waard om op te reageren, maar ondanks de uitslag daar speelde ajax een uur lang zeer goed. Het was uiteraard Messi die ajax (toen uit vorm) op de pijnbank legde. De 2-1 in Amsterdam was op basis van die eerste wedstrijd dus ook niet zo heel verrassend.

30 november 2013 om 15:03

gut oh gut! joj zal die avond wel een hele slechte avond hebben gehad.
je kijkt niet naar de feiten.
tuurlijk hadden zowel ajax als barca blessures in hun selectie en normaliter is barca ook sterker dan ajax, maar ajax domineerde barca de eerste helft en je zal aan alles dat de spelers van barca geïrriteerd ware dat ze overklast werden.
denk je echt.dat een team als barca gas terug neemt in de CL zeker nadat ze pak op de broek hebben gekregen vorig seizoen van bayern.
Zij willen ook laten: wij zijn barca, en wij zijn de beste.
denk je nou echt dat neymar zich niet wilt profileren nu messi geblesseerd is??

kom op nou, geef gewoon de credits als een team nou een keer sterker was als de jouwe!

30 november 2013 om 15:07

Ik zeg toch niet dat niet knap was van Ajax?
Het is ook prachtig voor die jongens...en spelers van Ajax die op het veld
Waren zijn allemaal minder dan die van Barcelona...

Het is ze ook gegund, dan heb je iets als Ajax speler om er aan terug te denken.
Alleen waar ik een hekel aan heb, is sommigen Ajax fans die overdreven als of ze nu iedereen kunnen hebben, omdat zij van Barcelona hebben gewonnen.
Ik kan niet wachten op 10 dec. Niet dat ik Ajax een verlies gun, maar puur om sommigen van Ajax weer op aarde te zien.

Pas geleden zei een speler van Ajax dat zij iedereen kunnen hebben. Nou als zij niet 2e worden dan verwacht ik dat Ajax de Uefa cup pakt. Aangezien zij iedereen kunnen hebben en het niveau van Uefa cup veel minder is dan die van champions league.

Zo iets werd ook gezegd toen zij van City wonen, en tegen Real werden ze omver geblazen en thuis nog.

30 november 2013 om 15:11

Nu gaat het erom, ajax verliest dat soort wedstrijden. Winnen van barcelona was een incident..

30 november 2013 om 15:24

@messi_neymar: ''om sommigen van Ajax weer op aarde te zetten''. Laat een Barcelona of een Milan werken met de begroting van Ajax, dan durf ik te wedden dat ze nog niet half zo goed zijn als Ajax. Laat Ajax werken met de begroting van een Barcelona of een Milan, dan durf ik te wedden dat ze deze ploegen oprollen.... Verdedig jij lekker Barca t.o.v Ajax, heeft wat te maken met appels en peren...

30 november 2013 om 15:29

9reyes9

Het spijt me, ik verdedig niemand.
Het is juist jullie arrogantie, wie zei dat ze iedereen kunnen hebben?

Het is geen Milan of Barca speler. Ben je nu al bang? En gooi je het op begroeting?

Eerst konden jullie iedereen hebben, en jullie spelen beter dan Barcelona en nu heeft het te maken met begroeting?

Je hoef zich niet in te dekken voor eventueel een verlies tegen Milan. Het zijn allemaal jullie woorden, en sinds winst op Barca zie ik de meest Ajax fans vliegen in de lucht.

30 november 2013 om 15:31

Eerst was het, dat Ajaxteampje gaat keihard verliezen en daarna is het ja we speelde op halve kracht.....

30 november 2013 om 16:26

Ten eerste waren het Ajax fans die Ajax weinig kans gaven...

Kom als jij een zin van me hebt, waar ik in heb gezegd dat Ajax kansloos verliest. Dan beloof ik jou 1000 euro.
Ik heb nooit wat geroepen over die wedstrijd. Het waren eerder anderen die Ajax kansloos achten...

Ajax won ook van city. En toen hebben ze niets betekent in de Uefa cup en tegen Real.
Bij Ajax spelers en fans hoef je maar een wedstrijd te spelen en je bent al de beste.
Wanneer het er op aankomt dat zij tegen een team spelen die echt voor de winst gaat en er meer op het spel staat. Zie je dat ze zwaar tekort komen...

Maar 11 dec zullen we zien hoe goed Ajax is.

30 november 2013 om 16:30

@messi_neymar: ''ik verdedig niemand''. Dan zou ik nog maar eens je eerdere reacties lezen. Jij verdedigt Barcelona in je eerdere reactie door te zeggen dat ze op halve kracht speelden, reeds geplaatst waren enz. Lijkt me vrij duidelijk dat je de nederlaag van Barcelona tegen Ajax verdedigt...

30 november 2013 om 16:45

Die wedstrijd waar Milan pas in de laatste 5 minuten aanzette en ook meteen scoorde?

30 november 2013 om 17:09

Flits A

Hahaha laat me niet lachen, want als we zeggen dat Barcelona belangrijk spelers missen dan moet dat geen excuses zijn, maar als Ajax 5 min de wedstrijd uit de hand geeft dan moet het als excuses gebruikt.

Nou een wedstrijd duurt 90 min, maakt niks uit wanneer je wint of wanneer je verliest. Feit blijft dat Ajax van Milan niet heeft gewonnen....

1 december 2013 om 01:05

jolano jij bent echt slim he?
' '"ajax heeft barcalona's stijl gedeeltelijk overgenomen"'???????????????
Wtffff??? ken jij ajax wel? owjha ken je barca wel? vriend je praat als een kip zonder kop echt. barca is bijna een kopie van ajax. kijk even al om het te noemen de opleiding. sjonge jonge

30 november 2013 om 14:04

Neymar vond ik echt slecht, ging meer naar de grond dan dat hij Messi ging opvangen en acties ging laten zien (helemaal niks van gezien).

On: We dreven jullie in een hoekje alsof jullie schaapjes waren

30 november 2013 om 14:13

Whahaha, barca was al zeker dat ze geplaatst waren. Weet je nog toen ze niet geplaatst waren en een wedstrijd met een doel speelden tegen ajax? 4-0 verkrachting.

30 november 2013 om 14:15

Wat hoop ik toch dat ajax barca weer tegen komt in de cl zeg. Maar ach ajax gaat het never nooit zo ver redden. Gwn weer europa league zoals altijd.

30 november 2013 om 15:11

Je bedoelt de match waarin Messi ons persoonlijk de das omdeed? Ik ben ook Barca fan, maar je moet nu echt ff ophouden hiermee, want Ajax speelde gewoon goed en was beter dan Barcelona. Neem je verlies als een vent en kom niet met lulsmoezen.

30 november 2013 om 15:17

Wanneer zeg ik dat ajax niet beter was? Maar snap je niet hoe belangrijk Motivatie is voor een club. spelen wanneer je al geplaatst ben en spelen wanneer je niet geplaatst bent is een wereld van verschil jochie.

30 november 2013 om 15:44

Barca speelde niet eens met een B elftal, als je dat bedoelt? daarnaast horen ze met dit materiaal van Ajax te winnen en dat deden ze niet.. dat is de klasse van Ajax! dat nog wel met 10man! Xavi, Iniesta, Neymar, Fabregas, Pique, Puyol, Mascherano noem jij dus geen basisspelers??

aub.. ga is ergens lopen huilen.

30 november 2013 om 15:49

Dat bedoel k helemaal niet, ik befo

30 november 2013 om 15:50

Ik bedoel dat Motivatie een heel belangrijke rol speelt. Een gemotiveerde barca wint met 4 0 van ajax.

30 november 2013 om 17:09

Thisisit, wat een gelul knul. Heel makkelijk om te roepen dat barca zogenaamd op halve kracht speelde. Waarom zouden ze dat doen? Nee, Barca wilde wel, maar kon gewoonweg geen antwoord geven op het geweldige spel van Ajax. Dat was duidelijk te zien aan de frustraties bij de spelers. En als ze op halve kracht speelden, waarom probeerden ze Ajax dan constant af te jagen?

30 november 2013 om 14:04

Nu moeten we dit als Sinterklaascadeau zien? Onzin, Ajax heeft deze wedstrijd gewoon ontzettend goed gespeeld en verdiend gewonnen. Daarbij miste Ajax net zoveel basisspelers als Barcelona.

En nog even voor de mensen die telkens zeggen dat Barcelona zich niet inzette in de afgelopen wedstrijd:

"het verlies tegen Ajax baart ons zorgen", zei Martino

Dat zegt toch wel genoeg dacht ik zo? Barcelona wilde deze wedstrijd gewoon winnen!

30 november 2013 om 14:34

@kebm en Vafca

Ja, een cadeau met Barca als sinterklaas.. Het was duidelijk dat Ajax er zin in had en Barcelona helemaal geen zin in had, daarbij waren veel spelers van Barca 1 er niet bij, evenals enkele ajacieden dus dat valt dan weer weg te strepen.

Maar geloof mij, dit is meer aan Barca te verwijten dan Ajax verdienste

30 november 2013 om 14:39

En waarom valt dit Barcelona dan meer te verwijten dan dat het de verdienste van Ajax is?

Ajax was, zeker in de eerste helft, gewoon heer en meester. Aan de reacties van de Barca-spelers kon je zien dat ze dit absoluut niet leuk vonden en nu zegt hun coach zich zorgen te maken over deze wedstrijd.

Dus al met al kan je toch concluderen dat Ajax verdiend heeft gewonnen van Barcelona? Dat is dan toch de verdienste van Ajax omdat Barcelona niet goed speelde doordat Ajax ze niet het spel liet voetballen dat zij graag zouden willen?

30 november 2013 om 14:42

@fennadinho

Je praat echt onzin.

Tuurlijk was Barca niet op volle kracht, maar Ajax heeft het gewoon zelf afgedwongen. Treurig dat jij jezelf een Ajax liefhebber noemt.

Voor de rest nu weer inderdaad gewoon moet de Eredivisie bezig zijn: ADO uit.

30 november 2013 om 15:32

Nou Ajax zette keihard druk en in de 2de helft deed Barca echt wel zijn best.

30 november 2013 om 15:34

Het is idd een sinterklaaskado, als je een beetje voetbalkenneis hebt dan weet je dat dit gewoon een incident is over een heel seizoen gekeken. Komt bijna nooit voor dat een team alles wint er zijn ook verliespartijen en deze keer tegen Ajax.

Dat jullie ajax supporters nou zo overdreven blij doen is beetje zielig want je gaat weer zien dat ajax het weer moeilijk gaat krijgen in de eredivisie.

30 november 2013 om 15:46

Fcbrm..

En waarom lukt het andere ploegen dan niet om Barcelona te verslaan, meneer met voetbalkennis en een puntenaantal van 5?

Is het nou zo moeilijk om de krediet een keer aan Ajax te geven? Je maakt jezelf stierlijk belachelijk met deze vorm van haat jegens Ajax.

Ajax heeft deze wedstrijd gewoon verdiend gewonnen van een Barcelona die de wedstrijd blijkbaar toch wilden winnen...

30 november 2013 om 19:49

Haha gast jij bent echt gefrustreerd of wat. Ik heb helemaal geen haat tegen ajax , het is zelfs heel top wat ajax heeft laten zien dat lijkt me duidelijk.

Maar het is wel zielig en naïef van jullie ajax supporters om niet realistisch te blijven. Ik zou zeggen kijk terug naar die 4-0 en dan weet je waar ajax eigenlijk staat. Als Barca in de 2e helft met B spelers het veld op komt dan weet je genoeg. Maar goed voetbalverstand is idd ver te zoeken hier op vz. Het is terecht dat jullie zo blij zijn maar niet terecht om gelijk arrogant te gaan doen en te lullen dat ajax barca voetballes heeft gegeven of vernederd want dan kan ik jullie verwijzen naar de wedstrijd in camp nou.

30 november 2013 om 14:07

Een cadeau ? Doe ff normaal man, weet je hoe hard ze geknokt hebben om dit tot stand te brengen!

30 november 2013 om 14:16

Ajax heeft Barcelona volledig van de mat gespeeld. Natuurlijk is Barcelona een betere ploeg dan Ajax, maar elke wedstrijd is een wedstrijd opzich. En afgelopen dinsdag heeft Ajax gewoon verdient gewonnen. Dat Barcelona zich misschien niet 100% heeft ingezet zegt niks over Ajax, die kunnen er namelijk niks aan doen.

30 november 2013 om 15:06

Ga weg met je cadeautje man, Ajax heeft die overwinning zelf afgedwongen.
Leuk dat Barcelona spelers mistte dat deed Ajax ook, en bij Barcelona gaan ze er kwalitatief minder op achteruit dan bij Ajax wanneer ze de zogenaamde 2e garnituur moeten inzetten.
Dat oeverloze gezeur altijd als Ajax (of een andere NL club of Oranje) goed gespeeld heeft en won. Ligt volgens sommigen altijd aan het gebrek aan inzet bij de tegenstander en meer van die blabla.
Barcelona had nog altijd meer kwaliteit op het veld staan dan Ajax. Dan schoppen ze Boilesen nog uit de wedstrijd ook, moet Ajax al vroeg wisselen.
Die overwinning heeft Ajax volledig aan zichzelf te danken en zonder die blessure, al hebben ze dat goed opgevangen, en die rode kaart had de uitslag nog groter kunnen zijn.
Ajax verdiende de overwinning, speelde aanvallend en fel. Barcelona kon er niks tegenin brengen en raakte zwaar geïrriteerd. Punt!

1 december 2013 om 00:45

Triest, dat een team zo afhankelijk is van 1 speler, cristi is ook belangrijk bij RM maar niet zo.. Ze winnen alsnog met grove cijfers, en ja ik vergelijk alweer barca met real, real is 10 keer beter, en degene die er anders over denkt mag ze mening ergens stoppen waar de zon niet schijnt..

Tja, veel spelers van Barca beginnen onderhand toch wel op leeftijd te komen.
Dan kun je nog wel zo enorm technisch begaafd zijn, loopvermogen is ook zeker een belangrijk aspect in het voetbal.
Het gebrek aan loopvermogen bij Puyol bijvoorbeeld werd pijnlijk duidelijk tegen Ajax.

30 november 2013 om 13:59

Helemaal mee eens de oli in de machine begint stroef te lopen

30 november 2013 om 14:01

Xavi, Puyol en Alves, voorderest is iedereen onder de 30. Wel kan er worden gezegd dat het jonge talent niet hetzelfde niveau heeft als de huidige basisklanten.

30 november 2013 om 14:04

Puyol is inderdaad klaar in de Champions League, hoe jammer dat ook is. Echter zijn Xavi en Iniesta nog steeds van onschatbare waarde. Ik zie Xavi nog wel 2 jaren presteren bijvoorbeeld. Busquets, Messi, Pedro, Neymar, Fabregas, Pique, Bartra, Jordi Alba, Alexis Sanchez en ook Dani Alves kunnen nog jaren mee, dus er zijn misschien enkele belangrijke spelers op leeftijd, maar ik zie hen op ten duur wel waardig opgevolgd worden.

30 november 2013 om 14:14

sorry hoor,
maar de fout zit hier duidelijk bij tata en dat weet hij.
1 montoya is nog eens niet een halve rechtsback laat nog staan een linksback
2 puyol hoort gewoon weg niet meer te staan op het veld met alle respect en dat zet ie hem nog rechtback komaan tata da is een grap
3 sergio rust geven was het verschil in de deze wedstrijd, song hoort duidelijk gewoon in het cope del ray te spelen net als punto maar ja valdes is er niet dus deze man maar
toch spijtig van rossel met zijn slecht beleid

30 november 2013 om 14:18

Sergio Busquets op de bank laten zitten was zeker een grote blunder, maar Barcelona heeft geen brede bank waardoor het genoodzaakt was om Puyol op rechts te zetten. Want Adriano, Dani Alves en Jordi Alba waren allemaal geblesseerd.

30 november 2013 om 14:24

sergio was niet op de bank maar zelfs thuis, je vergeet de jeugd
montoya is nog aan het groeien laat hem op zijn beste positie spelen en niet gehandicapt op links en puyol is gewoon te traag en zijn techniek is gewoon zwak laat hem zijn laatste jaren dan gewoon op cv maar hij zet hem gewoon voor schut want hij werd gewoon kapot gemaakt door ajax

30 november 2013 om 14:37

Thuis? Ah ik heb de wedstrijd niet gezien dinsdag en bij de herhaling gisteren zeiden ze er niks over. Nou, dat is natuurlijk nog stommer van Martino, omdat hij tegen Real Betis al rust had gekregen. Onbegrijpelijk.

30 november 2013 om 14:41

busquets was op de bank niet zomaar kletsen uit je nek

Dat zou zomaar kunnen. Het kan net zoals vorig jaar eindigen. Barcelona won ook zowat alles in het begin van het seizoen in 2012/2013, maar na het verlies tegen Celtic, ging het daarna wel wat minder, en dat was ook te zien in de 2e seizoenshelft.

"We moeten voorkomen dat de Ajax-wedstrijd niet het begin van iets wordt." Hier staat dus eigenlijk dat hij wél wil dat de wedstrijd het begin van iets wordt...

Verliezen van een club als Ajax is natuurlijk geen schande. Met frisse koppie's aan de volgende wedstrijd beginnen en dan komt Barcelona er wel weer bovenop.

Ik vind het toch wel leuk om te lezen dat Ajax als een soort voorbeeld wordt gebruikt, dat geeft me toch wel een soort van trots gevoel als ajax supporter.

Als Ajax het kan opbrengen om zijn prooi zo op te jagen als tegen Barcelona, krijgen veel teams een probleem met dit Ajax. Dit is de beste manier om je tegenstander aan te pakken. Hoop dat we deze lijn vast kunnen houden.

Zoals VD Gijp gister ook aangaf. Puyol kan echt niet meer, dat is over. Daarnaast mistten zij Alves en Alba die het hele veld opentrekken en als extra aanvaller fungeren bij een aanval. Daarnaast was Song enorm bagger, terwijl Busquets de opbouw verzorgt, waardoor Iniesta en Xavi in stelling kunnen worden gebracht.

Desalniettemin was het heel mooi dat Ajax won, maar ze moeten wel met beide benen op de grond blijven staan.

30 november 2013 om 14:51

Jij praat echt precies Gijp na he ?

Het kan ook een voordeel zijn zo een verlies.
Dan motiveert het iedereen bij Barcelona en iedereen gaat hard werken.

Sommigen wedstrijd verlies je beter dan dat je ze wint. En tegen Ajax was zo een.
Tegen Ajax kwam niks in gevaar en Barcelona is zeker van volgende wedstrijd. Ik ben juist erg blij met zo een verlies dan bv. in de competitie wat je 3 punten gaat kosten.

Ik hoop dat zo een verlies iedereen wakker heeft geschud.
Niks aan de hand... We weten het allemaal. Je bent niet gewent om Barcelona te zien verliezen. Wanneer zij een wedstrijd verliezen dan zet den hele wereld op z'n kop. Zelfs bij Real Madrid is zo een verlies normaal... Maar bij Barcelona is het anders als je de beste ooit bent en zo veel hebt gewonnen...

Hopelijk winnen we mogen en 3 punten mee nemen.

Verliezen hoort bij het spel.. je kan niet elke wedstrijd winnen of controleren...

Get over it en move on...

Mooie prestatie van Ajax btw....

Het grote verschil met het duel tegen Ajax is dat belangrijke schakels als Adriano en Busquets terugkeren in de basisopstelling. De Braziliaan is misschien niet een vaste basiskracht, maar wel de enige vleugelback met drive naar voren. Zoals Van der Gijp al scherp opmerkte; de backs van Barcelona hadden niet het loopvermogen van Alba of Alves en zetten daardoor het centrum vast. Adama Traoré zat wéér bij de training van het eerste elftal, die jongen doet het blijkbaar erg goed in de ogen van Tata. Bilbao is ontzettend lastig, met een punt mag Barça toch tevreden zijn.

Ja ze speelden niet ergens echt voor en soms heb je duels waar spelers zich lastig voor kunnen opladen. Voor Barca is het uit naar Ajax in een poule die ze door zijn. En Ajax heeft dat bijv thuis tegen een Heracles of uit naar Rkc. Neemt niet weg dat Ajax goed spel speelde en een compliment verdiend! Maar we moeten niet overdrijven want als je uit bij Milan op je bek gaat blijft het bij 1 hele leuke thuis wedstrijd maar koop je er Europees gezien weinig voor. Het is wel genieten van het moment en dat is ook wel terecht. Maar de mensen die denken dat ze bijna net zo goed zijn als Barca kan ik niet serieus nemen. Eerst Ado uit wat al een lastige horde kan zijn. Voor Barca is dit sowieso een lastige uit wedstrijd en helemaal in de vorm waarin ze verkeren.
En zo oppermachtig als een paar jaar geleden zijn ze niet meer maar reken maar dat daar straks het gevaar in ligt voor elke tegenstander..die gaan zich niet meer ingraven en denken ze te kunnen pakken en juist dan verwacht ik een fitte Barca als hele sterke ploeg. Iedereen heeft het nu vaak over balbezit maar straks met een Busquets en een gretig elftal zal vooral het snelle bal veroveren alweer een groot verschil maken. Wel blijven ze in mijn ogen een sterke CV erbij missen en een stormram voor de laatste 20 min als het is niet lukt. Dat blijft een gemis in die selectie.

30 november 2013 om 14:23

Mwah, ik denk dat er in verdedigend opzicht geen problemen zijn. Bartra kan echt een goede worden, dus moet hij daarvoor de kans krijgen. En laat het nou net zo zijn dat het bekend is bij Barcelona om de jeugd de kans te geven. Met Mascherano, Pique, Bartra en Puyol heb je het gewoon erg goed. Bewijs het is de weinige tegendoelpunten dit seizoen.

Het begin van alle problemen is Rosell, niet Ajax of wat dan ook.

30 november 2013 om 14:18

Heb je helemaal gelijk in. Beter komt Laporta weer terug

Geweldig geen puyol met alle respect maar als hij tegenwoordig speelt lijkt het wel of Barcelona met 10 man speelt.

Ik heb de wedstrijd helaas niet kunnen zien dus ik heb gisteren even de herhaling bekeken. Het probleem van Barcelona is dat we/ze te afhankelijk zijn van Sergio Busquets. Alexandre Song is geen slechte speler, maar hij kan het spel niet controleren zoals Busquets. Hierdoor komt Barcelona in de problemen wanneer Sergio er niet is. Lijkt mij dus verstandig om Song te vervangen voor een waardige stand-in van Busquets die dezelfde kwaliteiten beheerst. Hierdoor zal Barcelona minder afhankelijk van hem worden.

30 november 2013 om 14:20

er zijn weinig mensen die het zien maar jij hebt gewoon gelijk song is veel maar ook veel te traag met de bal hij haalt geen hoog niveau en tegelijk haalt hij het niveau van zijn medespelers echt naar beneden bv xavi, iniesta, piqeu en macherano hebben daar echt veel last van dat zie je gewoon duidelijk

Maar van de week was het toch een positief iets, het verlies, dan moet het toch juist wel het begin zijn van iets.?

Ik denk dat barca behoefte heeft aan thiago silva in de verdediging. De rest is nog prima bezet bij barca.

Het is in ieder geval het einde van iets.

Namelijk de ongeslagen reeks waar Barça in zat.

Typerend was in de tweede helft hoe Pique de bal over de achterlijn wilde laten rollen maar de Ajacied liep met kinderlijk gemak eromheen en maakte er een corner van. Dat was een gebrek aan inzet, de F jes van een amateurclub zijn in deze Sinterklaastijd nog meer bezig met hun wedstrijd dan dat Barcelona in Amsterdam als een groep toeristen rondliep.

Schandalig, en dan wil ik de wil ik de strijdlust van de Amsterdammers zeker niet te kort doen. Maar spelers die ek's, wk's, titels, bekers en cl'cups gewonnen hebben moeten wel erg hun best doen om zich zo het kaas van het brood te laten eten. Het was werkelijk grof nalatig om maar eens een term te gebruiken. Totaal geen wil om überhaupt te voetballen.

Als je de wanprestatie goed bekijkt dan weet je dat deze groep, met of zonder Messi/alves/alexis etc. dit jaar de CL wel kan vergeten. Een Cl winnaar moet nu toch minstens de routine hebben om tenminste beter te zijn dan een club als Ajax. Voordat je de routine, scherpte e.d. terug hebt loop je al tegen de lamp tegen een club van het kaliber Dortmund of Chelsea en dan heb ik het nog niet eens over Madrid of Bayern.

Dus, genoeg werk aan de winkel om tenminste het kampioenschap binnen bereik te houden.
En dat is niet omdat er 1 potje verloren is, maar wel om het gepresenteerde spel en de werklust in een CL duel. Tot slot ook de tactiek, want wat doet een Puyol in vredesnaam aan de zijlijn?

De wedstrijd tegen Ajax moet een les zijn voor Blaugrana. Ajax heeft laten zien dat je met inzet en aggressie Barcelona wel degelijk kan verslaan. Het is dus van belang dat Martino die wedstrijd goed analyseerd en de fouten in die wedstrijd zo snel mogenlijk worden besproken en verbetert want zoals hij al zegt, dit mag niet het begin worden van iets.

Dit laat wel weer zien op wat voor niveau Barcelona zit: ongeslagen in de competitie, zeker van overwintering in de Champions League en nog baart men zich zorgen na 1 verlies. Dit is een echte topclub mentaliteit.

Atheltic Bilbao uit is één van de lastigste wedstrijden van het seizoen. Ik ben al blij met een punt in het Baskenland, punten kunnen gemorst worden.

Niet voor de zoveelste keer de grootste fout maken om busquets te sparen, fabregas op het middenveld of gewoon bank maar geen valse spits veelsteee traag moet het hebben van puur inzicht en het spelletje voor zich hebben en niet achter zich, spelen met voorhoede alexis neymar pedro! Dan komt het helemaal goed daar in baskenland

Hoewel Barcelona bepalende spelers misten hebben ze natuurlijk een bank wat makkelijk mee kan doen. Maar vind dit eigelijk wel iets zeggen over de Nederlandse competitie tegenover de Spaanse.

In Nederland zijn ze behoorlijk goed in het bouwen van teams ... omdat er elk jaar alle topspelers vertrekken krijgen de clubs het toch weer voor elkaar om weer nieuwe topspelers te creëren.

Denk dat Utrecht Vitesse nu wel zouden winnen van hun tegenstanders toen. Alleen Feyenoord had al lang een team bij elkaar en dat was gewoon zeer matig.

Barcelona verliest morge gewoon

Komt goed er is niks aan de hand. Morgen gewoon moeten winnen en geen fouten maken zoals je mannetje 4 5 x laten lopen

30 november 2013 om 17:25

"Inieste zou bij Feyenoord niet meer uitblinken dan een Vilhena"

Dit is echt het domste wat ik ooit heb gehoord sorry hoor, Hoe kan je dat nou zeggen?! Het is één van de beste voetballers van de wereld, speler van het WK 2010 en hoe voegt niet meer toe dan een Vilhena?! Dan heb je ook wel een voetbal IQ van 0

Verder vond ik Ajax zeer goed spelen tegen Barcelona, maar dat komt vooral door de Backs die net zoveel bewogen als een steen, die Song die echt niks is vergeleken met Busquets (die zwaar onderschat wordt), en dat Barcelona op maar 50% speelde.

Die Ajaxcieden moeten dus niet naast hun schoenen lopen zoals die Fischer die denkt dat ze van iedereen kunnen winnen.

Ben bang dat het tegen Milan 3-0 wordt en ze helemaal van de mat worden gespeeld aangezien het er nu wel toe doet. Niet dat ik ze het niet gun want als Ajax in Europa speelt mogen ze van mij alles winnen voor de Nederlands puntjes

Barca wilde niet per se winnen? Daarom gaan ze Pique ook nog
in de spits erbij gooien om iets te forceren?

Probleem bij uitstek was toch wel Song. Tegen ploegen die massaal inzakken kan het nog wel, dan heeft Song genoeg tijd en ruimte om te voetballen. Tegen teams als Ajax die druk zetten, gaat het fout. Dan worden alle ballen ingeleverd en komt de bal nauwelijks bij Xavi en Iniesta. Dan weet je hoe laat het is.

30 november 2013 om 16:03

Song was inderdaad de pion waar het om draaide tegen ajax. Doordat Song constant vast gezet werd kwam Barca niet aan het voetballen. Ik ben totaal geen fan van Busquets, maar je kon duidelijk zien dat er geen afspeel mogelijkheid was voor de verdedigers. Busquets is beter aanspeelbaar en heeft weinig balverlies

30 november 2013 om 16:52

Inderdaad, voor dominant, aanvallend voetbal is Busquets gewoon onmisbaar. Klasse speler.

naja je mag best een keer verliezen, maar als de hele selectie fit is( met name sergio, alves alba en valdes) zal barca wel weer draaien met messi als kers op de taart.

Barcelona liefhebbers,....ook aan de overheersing van dit team komt een eind. Echt waar, zoals er aan elke overheersing uiteindelijk een eind komt.
De bewieroking, en het er achteraan lopen, van een nieuw sterrenteam kan dan weer beginnen.
Helemaal niet erg want om nou elk seizoen dezelfde teams die cup met de grote oren te zien winnen gaat echt wel vervelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren