Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mokhtar velt AZ met twee treffers en bezorgt Twente de volle winst

Laatste update:

FC Twente heeft zaterdagavond op de valreep gewonnen van AZ. Roy Beerens opende de score al heel snel met een geweldig doelpunt, maar daarna liet het elftal van trainer Dick Advocaat diverse mogelijkheden om de voorsprong uit te breiden liggen. Youness Mokhtar kon zodoende de onverdiende gelijkmaker voor zijn rekening nemen. Na rust leek het op een gelijkspel uit te draaien, maar in de extra tijd was het opnieuw Mokhtar die zijn ploeg de drie punten bezorgde: 1-2.

/

Op het moment dat sommige supporters hun plaats nog op moesten zoeken in het AFAS Stadion, gaf Beerens het thuispubliek al reden tot juichen. De vleugelaanvaller nam de bal na twee minuten ineens op de slof en gaf Twente-keeper Nick Marsman met een heerlijke volley het nakijken: 1-0. Na deze stormachtige opening werden ook de Tukkers wel enkele keren gevaarlijk, via onder meer topscorer Luc Castaignos, maar wisten geen echte kansen te creëren. Aan de andere kant was AZ wel een paar keer dicht bij een tweede doelpunt.

Middenvelder Celso Ortiz probeerde het van grote afstand en zijn van richting veranderde inzet schampte de lat, terwijl het schot van de naar binnen getrokken Beerens nog maar net tot corner verwerkt kon worden door Marsman. Spits Aron Jóhannsson scoorde tussendoor wél, maar zijn goal werd afgekeurd wegens buitenspel. Een fantastische dieptepass van Jóhann Berg Gudmundsson leverde een mogelijkheid voor opnieuw Beerens op, maar ditmaal schoot de buitenspeler voorlangs. Zo kon het gebeuren dat de Alkmaarders met een 1-1 ruststand de kleedkamer op moesten zoeken. Doelman Esteban wist een inzet van Shadrach Eghan niet klem te pakken en stelde Mokhtar in staat om de gelijkmaker binnen te tikken.

/

Tegen de verhouding in waren de beide teams op die manier weer in evenwicht en dus kon men in de tweede helft weer van voor af aan beginnen. Net als voor de pauze was het eerste gevaar afkomstig van de thuisploeg, maar ditmaal was het schot van Beerens niet doeltreffend. Zijn inzet leek zelfs ver naast het doel van Marsman te verdwijnen, maar via de borst van Jóhannsson was het bijna alsnog raak. Hoewel uitgespeelde kansen geruime tijd uitbleven, liet ook Twente zich niet onbetuigd en golfde het spel op en neer in Alkmaar.

In de laatste twintig minuten kwamen de kansen er wél, maar scoorde Twente niet. Invaller Jesús Corona leverde keurig voorbereidend werk, maar Mokhtar raakte de lat en Kyle Ebecilio deed dat in de rebound ook, terwijl Dusan Tadic even later net naast schoot. De Tukkers kwamen ook via een schot van Felipe Gutiérrez nog dicht bij een tweede treffer, maar de linkspoot stuitte op de vuisten van Esteban. Op basis van een eerste helft waarin AZ beter was en een tweede bedrijf dat voor Twente was leken de teams de punten te delen, maar in blessuretijd was er alsnog de volle winst voor de gasten: Mokhtar kopte bij de tweede paal binnen en kroonde zich zo tot matchwinner.

Denk je dat FC Twente dit seizoen landskampioen wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Leuke prestatie maar geen landskampioen, dat straalt het namelijk geen moment uit

7 december 2013 om 21:41

Als AZ in de eerste 35 minuten de 2-0 had gemaakt was het denk ik klaar geweest. Door de onverdiende 1-1 vlak voor rust kreeg Twente er weer geloof in. Twente verdiende op basis van de tweede helft de overwinning, AZ op basis van de eerste. Een gelijkspel was in mijn ogen verdiend geweest, Twente pakt nu de drie punten en doet goede zaken voor de Top. AZ haakt (nu al) af voorlopig.

8 december 2013 om 11:53

Als Twente er in de tweede helft 4 inschopt kun je ook niets zeggen

7 december 2013 om 21:41

AZ had met 2 doelpunten verschil moeten gaan rusten, dan was er niets aan het handje geweest. maar nu met 1-1 de kleedkamer in en dan in blessuretijd onterecht tegen een nederlaag oplopen.....

7 december 2013 om 21:44

Onterecht was het niet kerel...

7 december 2013 om 21:53

Hoe dan? AZ heeft de hele wedstrijd twee keer op doel geschoten.

7 december 2013 om 21:59

@riche
pas in de 80ste minuut ingeschakeld?

7 december 2013 om 22:12

Statistieken liegen niet, twee ballen tussen de palen.

7 december 2013 om 22:43

Welke statistieken. Als je de wedstrijd gezien heb oordeel je anders

7 december 2013 om 23:13

Gelijkspel wat terecht geweest, AZ was de bovenliggende partij over gehele wedstrijd. Zeker 1e helft had AZ het moeten beslissen. Door persoonlijke fouten van Estaban 2x.. wint Twente

7 december 2013 om 23:26

@steward

De statistieken dat alleen Beerens twee keer tussen de palen wist te mikken en daarbij 1 x scoorde.

8 december 2013 om 03:25

Zo jammer die mensen die weten hoe een club gespeeld heeft zonder de wedstrijd gezien te hebben... AZ heeft gwn over alles iets beter gespeeld, en veel schoten waren ook voorlangs en die scheids floot vaak voor buitenspel (al weet k niet of dat wel of niet terecht was wnt zat op een plek waar slecht te zien was. Maar AZ verdiende minimaal een punt, dit is gwn zuur

8 december 2013 om 08:31

Beweer je nou dat ik de wedstrijd niet gezien heb?

AZ heeft na de prachtige, ietwat gelukkige, 1-0 achterover geleund en vrolijk gecounterd, geen uitgespeelde kans gecreëerd, alleen wat schoten van afstand waarvan maar 1 op doel, en een doelpunt dat terecht werd afgekeurd wegens buitenspel. Na de rust moesten ze gaan voetballen en kreeg Twente meer ruimte en ook goede kansen. Verder dan een schot vanuit (weer) een buitenspelsituatie en een schot over het doel heeft AZ niet meer laten zien na rust.

8 december 2013 om 09:59

Statistieken liegen inderdaad niet maar ze zeggen over het algemeen ook niet zo heel veel over een wedstrijd. Vaak hebben ploegen bijvoorbeeld 65% balbezit gehad maar hebben ze enkel de bal veel rondgespeeld op de eigen helft. Jij hebt het hier over twee ballen tussen de palen maar daar zit bijvoorbeeld een grote kans zoals die van Beerens in de eerste helt dus niet bij want die schoot hij naast. Ik kan een bal vanaf de middenlijn op het doel schieten die door de keeper wordt opgeraapt of een bal vanaf twee meter vrij overschieten, welk van de twee was dan de grotere kans? De eerste was tussen de palen en de tweede wordt niet in de statistieken opgenomen.

Prima wedstrijd van Twente trouwens hoor, ik heb vooral weer genoten van Guitierez, wat een geweldige speler is dat. Daarnaast moet ik zeggen dat ik nooit zo'n fan van Castaignos geweest ben maar ook die gaat steeds beter spelen. Al met al geen schande voor Az, ze hebben wat mij betreft verloren van een van de drie titelfavorieten.

8 december 2013 om 10:55

@riche: de 1-1 was ook nog eens buitenspel dus we hadden gewoon met een voorsprong moet gaan rusten. AZ was gewoon beter op het laatste kwartier na.

8 december 2013 om 13:30

Volgens mij niet hinderlijk, nadat Esteban de bal niet klem had ontstaat er een nieuwe situatie.

8 december 2013 om 14:46

Natuurlijk was dat hinderlijk buitenspel, hinderlijker kan eigenlijk niet. Verder werd Johannsson onterecht buitenspel gegeven (1e helft) terwijl hij op dat moment aalleen door kon gaan op de keeper. En waren wel meer vreemde momenten van hhet scheidsrechterlijke trio.

8 december 2013 om 15:17

ach die riche probeert hier zijn gelijk te halen, iets wat hij niet heeft. iedereen kon zien dat AZ de eerste 70 minuten de betere was. en ze hadden gewoon afstand moeten nemen.

9 december 2013 om 15:48

Schijnbaar gaat het om de laatste 20 minuten dan. Wie vaker scoort is gewoon beter. Dat is het doel van het spelletje. Terecht of onterecht 3 punten, het zal me een rotzorg zijn en Riche waarschijnlijk ook. Prima dat jullie vinden dat AZ zoveel beter was.

7 december 2013 om 21:43

Kampioen of niet, met de effectiviteit van dit elftal kun je een heel eind komen

8 december 2013 om 11:46

Alsof een mens dat vergeet Nykramer! Ik wil gewoon niet op zaken vooruit lopen, maar FC Twente is op het moment wel dodelijk effectief

7 december 2013 om 21:45

Heb jij wel eens gekeken? Beste wedstrijd dit jaar op de Nederlandse velden! Als twente deze lijn volhoud worden ze kampioen!

7 december 2013 om 21:50

Ajax-Barca was ook op een Nederlands veld...

7 december 2013 om 21:52

nederland-hongarije ook.

7 december 2013 om 23:20

Arwinos: Twente hoeft geen kampioen te worden. We willen gewoon leuk voetbal zien. Wint met 5-2 van NAC en wint van AZ. Iets meer punten dan jou club. Wat maakt uitstraling dan beslissend? Aan het eind van het seizoen zien we wel wie er kampioen is geworden.

Zuur voor AZ die de eerste helft heer en meester waren. 2e helft creëerde Twente veel meer en een gelijkspel was daarom op z'n plaats geweest.
Zou als trainer van AZ toch serieus overwegen van keeper te wisselen, wat een onrust brengt die man in de verdediging met zich mee. Kost zo'n club veel te veel punten.

7 december 2013 om 21:45

bij beide goals zag hij er idd slecht uit. bij de eerste legt hij hem voor twente klaar, bij de 2de gaat hij onder de voorzet door. heeft nu de de wedstrijd verloren

7 december 2013 om 23:29

De keeper van Twente vond ik ook niet al te best. Iedereen praat over die mooie goal van Beerens, maar als keeper zie je dat hij de bal op z'n strot krijgt, dan weet je als keeper dat zo'n bal wel eens ineens geschoten kan worden. Marsman deze bal van zo'n afstand is ten alle tijden voor een keeper. Ik hoop dat je hiervan leert.

8 december 2013 om 16:15

Heb je gelijk in. Beide keepers waren niet sterk. Esteban valt nu alleen extra op omdat door zijn fouten de punten naar Enschede gaan. Marsman komt er deze keer mee weg.

Heerlijke wedstrijd, heerlijke overwinning! AZ beter in de 1e helft, Twente beter in de 2e helft. Mokhtar heeft geweldig gespeeld en ik vond ook dat invaller Corona het best aardig deed! Echt geweldig om nog even in de 92e minuut de winnende binnen te tikken.

7 december 2013 om 21:42

moktar heb ik alleen bij de 2 goals gezien, verder kwam hij niet in de wedstrijd voor

7 december 2013 om 21:47

Dat is ook precies het verschil, AZ had veel meer uitgespeelde kansen dan Twente. Twente scoort er 2, AZ had er minimaal 3 moeten maken. Als Beerens en Johannsson wat scherper zouden zijn, sta je bij rust met 2-0 / 3-0 voor. Maar Twente is veel effectiever geweest vandaag. Onverdiend kan je het noemen, maar AZ moet gewoon vaker scoren.

7 december 2013 om 21:50

Precies mafka heb Mokthar ook alleen maar gezien bij de 2 goals. Deze wedstrijd verdiende geen verliezer aar 2 winnaars helaas kan dat niet. Az kob de laatste 15 minuten niet veel meer doen omdat het Conditioneel niet zo ver is als Twente. Dit was bij verbeek niwt gebeurd.

7 december 2013 om 23:57

Volgens mij heeft mohktar ook nog een keer op de lat geschoten

8 december 2013 om 01:17

Heb Mokhtar ook nog een mooie actie zien maken op links, gevolgd door een mooie voorzet op Castaignos, die niet kon koppen omdat hij weggeduwd werd.

8 december 2013 om 04:48

Ik ben azer in hart en nieren maar ist niet altijd het probleem met az dat ze niet effectief genoeg zijn, beerens is een harde werker en speelt de laatste weken best goed, maar krijgt met zijn acties wekelijks 6 a 7 schietkansen die meestal naast gaan!

8 december 2013 om 02:01

Helemaal eens!
Heerlijke pot met twee mooie teams. Die tweede voor Twente hing al tijdje in de lucht, terecht of niet, mooi was ie wel.

Met mazzel gewonnen, positief football gezien

Weer met geluk gewonnen

8 december 2013 om 00:51

Je kan het geluk noemen maar winnen bij az, roda en feyenoord doen er maar weinig. ...die 2-1 voor twente zat er gewoon aan te komen de 2e helft. .

8 december 2013 om 01:18

Wat was er geluk dan? En hoezo weer?

8 december 2013 om 01:26

Over vorige week, met Flederus op de paal..

Wat een heerlijke pot voetbal was dit zeg. Az was de eerste helft beter, Twente de tweede. Gelijkspel was misschien terechter geweest maar daar maal ik op dit moment niet om. Heerlijk aanvallend voetbal van beide kanten. Alleen jammer van die klappertjes, knettersirritant.

7 december 2013 om 22:20

Ook dat iedereenzo vroeg weggaat, wat is dat toch elke keer bij AZ, klappers brengen een beetje sfeer , ik heb eigenlijk alleen de Twente supporters gehoord, de gehele wedstrijd

8 december 2013 om 23:58

Ineteressant. Ik ben in het stadion geweest, maar heb de Twentesupporters alleen gehoord nadat het 1-2 was geworden. Toen bleek er opeens een heel vak vol te zitten. Waarvoor dan wel weer respect.

Gaat goed zo, Mokhtar is vandaag na Chamakh en Assaidi de derde Marokkaans international die scoort.

7 december 2013 om 21:47

Speelt hij al voor Marokko?

7 december 2013 om 22:31

nee, maar al wel voor jong Marokko

8 december 2013 om 04:50

Jammer dat assaidi en chamakh een zwaar slechte mentaliteit hebben alleen

7 december 2013 om 21:50

Super, dat belooft wat voor het WK.

Oh wacht, daar doen ze natuurlijk niet aan mee..

7 december 2013 om 22:02

En jullie halen het wk zeker met Klaassen

8 december 2013 om 01:26

3x gescoord..

Heerlijke wedstrijd gezien. Az en twente bedankt.

Az 1e helft iets beter, twente 2e helft. Twente drong heel erg aan op het eind en daarom vind ik het uiteindelijk enigzins verdiend. Corona viel heel goed in btw, rasvoetballer.

7 december 2013 om 22:44

Jij ben gekleurd
Als AZ in de eerste helft loon naar werken had gehad had het 2 of 3-0 geweest

8 december 2013 om 01:27

En als Twente die ballen in de 2de helft afmaakten..

8 december 2013 om 10:27

Steward, Twente heeft hier gewoon terecht gewonnen, 2e helft hadden we wel 4 of 5 keer kunnen scoren, waar az het bijna alleen maar van de afstandschoten moest hebben. Verder topwedstrijd gezien met een mooi sfeertje in het uitvak!

7 december 2013 om 23:17

Prima wedstrijd maar onverdiende winnaar, AZ had allang moeten beslissen in de 1e helft. Gelijkspel was terecht geweest, maar als er een winnaar moest zijn had AZ dat meer verdiend dan Twente.

7 december 2013 om 23:32

Kwaliteit heeft vanavond uiteindelijk de doorslag gegeven. Wie dit van AZ niet wil geloven vraagt deze maar eens aan Advocaat. Zo eerlijk was hij wel. Twente heeft gewoon wat meer in huis dan AZ.

8 december 2013 om 23:59

Advocaat heeft niet gezegd dat Twente verdiend gewonnen heeft, dat zou ook niet juist zij geweest. Hij heeft wel gezegd dat Twente meer kwaliteit heeft.

Twente heeft echt een abonnement op late goals helaas.

7 december 2013 om 21:47

Oh ja? Welke wedstrijden dan?

7 december 2013 om 21:52

hij is in 2010 blijven hangen.

7 december 2013 om 21:52

Krijg je geen antwoord op. 1e keer dit seizoen.

7 december 2013 om 21:53

Praktisch het hele kampioensschap een aantal jaar geleden?

7 december 2013 om 21:56

Dit seizoen alleen Heerenveen thuis, maar de vorige seizoenen is het veel vaker gebeurd.

Vorig jaar VVV thuis laatste minuut penalty van Fer. Zwolle thuis laatste minuut, Groningen thuis laatste minuut winnende, beker eerste ronde tegen Rvvh laatste minuut winnende.

Moet ik doorgaan?

7 december 2013 om 21:58

precies, een aantal jaar geleden...

7 december 2013 om 23:34

je lijkt wel een twente watcher :-) Doet het je soms zo zeer ???
Ook scoren in de laatste seconde is een kwaliteit.

8 december 2013 om 01:28

Duitse timing

8 december 2013 om 07:36

we zitten ook op de grens dan is er amtijd weliets duits bij😛

7 december 2013 om 22:14

Twente heeft ook veel belangrijke late goals tegen gekregen de laatste jaren. O.a. in de EL en vcl. Daarbij, een wedstrijd duurt meestal 90 3 minuten. Als je vaak op het eind scoort, ben je meestal fitter dan de tegenstander. Wat is daar slecht aan?

Nederland is echt het enige land die jankie-jankie doet over goals in de laatste paar minuten :'

8 december 2013 om 00:08

Een wedstrijd duurt 90 minuten, maakt het uit in welke minuut je scoort?
Wel leuk dat je er helaas bij zegt. Laat toch zien dat je weet dat er rekening gehouden moet worden met Twente. Al zal ik tevreden zijn met Europees voetbal.

Gefeliciteerd Twente, maar wat een wereldgoal van Beerens zeg.

Gefeliciteerd Twente!! Mooi deze overwinning.

Knap van Twente. Ik had verwacht (en gehoopt) dat ze hier punten verlies zouden lijden. Wel beetje slecht verdedigd bij die 1-2.

Gelukkig alsnog de overwinning! Wat een mooie wedstrijd was dit.om naar te kijken. Eerste Az de bovenliggende partij! Daarna Twente even de bovenliggende partij en zo wisselde het elkaar af. in de eerste helft heeft AZ met een gesloten verdediging alleen maar gecounterd. Twente had een goed positiespel. Tweede helft gingen de krachten van AZ langzaam weg en hing de goal van Twente in de lucht. Positief: Schilder! , wederom Castaignos en Tadic. Mokthar speelde ondanks zijn 2 goals niet echt geweldig. Corona viel wel goed in. Negatief: Marsman te vaak verkeerd gepositioneerd en te veel riskante ballen.

7 december 2013 om 23:12

Ik hoop ook snel dat Stevens terug keert in de goal.
Marsman neem te veel risico en had in mijn ogen de eerste goal van Az ook kunnen hebben.
Maar als Marsman aan de bal is houd ik mijn hart vast.
Corona was idd lekker en wat een snelheid heeft die jongen he??
En het spel bij Twente moet wel beter en sneller.
Ze willen te vaak de bal brengen in plaats van spelen.
En er moet meer snelheid in de ploeg want ik vind het voetballend te langzaam.

8 december 2013 om 00:20

Volledig met je eens wat betreft Marsman; een gevaar voor je eigen ploeg!
Wat de wedstrijd betreft: 2 puntjes gewonnen, wellicht gestolen.. maar het is ook een aantal keer andersom geweest dit seizoen, dus erg prettig!

8 december 2013 om 03:35

Sorry gfourty,

Maar Stevens kan niet terugkeren in de goal, gewoon omdat hij er nog nooit in heeft gestaan in een officiele eredivisie wedstrijd.

wat een wedstrijd. Eerste helft was az behoorlijk gevaarlijk vanuit de counter. Betere kansen voor az, maar dat die 1-1 viel vond ik totaal niet onterecht.

2e helft was az tot ongeveer de 70e minuut ook wel veel in de aanval. Tweede bal steeds voor hen, maar echt grote kansen leverde het niet op. Twente kwam maar moeilijk onder de druk uit. Na het inbrengen van corona en die 2 ballen op de lat leek er vertrouwen te komen.

gelijkspelletje zou wel een terechte uitslag zijn geweest.
Dat Twente wint vind ik natuurlijk ook wel heerlijk als twente supporter. Ook vooral omdat rond de 90e minuut er file op de trappen stond om het stadion te verlaten. Bij een gespeelde wedstrijd kan ik mij voorstellen dat je paar minuten voor tijd weg gaat om sneller thuis te zijn, maar bij deze wedstrijd? Totaal van de pot gerukt zijn die mensen.

Tja, Dickie kan geen toppers winnen. Dat moge duidelijk zijn. Ik mag dan wel uitgemaakt worden voor een stoker en dat ik reacties uitlok, maar feit is dat onder Verbeek dit soort wedstrijden wel gewonnen werden.

7 december 2013 om 21:54

vorig jaar was az-twente 0-3. Dit met Verbeek op de bank.

7 december 2013 om 22:02

Ik heb het over deze selectie. PSV en Ajax werden op tactiek afgetroefd. Twente speelde gewoon hun eigen spelletje. Je weet ook dat Twente tot het eind tot het gaatje gaat, maar dan heb je nog mensen die zeggen dat ze altijd laat scoren. Zou dat misschien een verdienste van de instelling zijn? Twente heeft een redelijke selectie, maar door de instelling doen ze gewoon mee.

7 december 2013 om 22:10

die instelling van twente heeft ze ook al veel punten gekost hoor. In ieder geval al 5. (ado en nec).
Dat jij verder Advocaat nog ff wil natrappen is wat zielig. Hij heeft psv vorig jaar toch maar mooi 2e laten worden met een zeer zwakke verdediging. Is behoorlijk knap. Cocu heeft achterin beter materiaal voor handen maar bakt er werkelijk helemaal niets van.

Tja, toch knap van Twente ook al is het wel weer typisch zo in de blessuretijd. Is dat mazzel of is het juist knap om dat vaak te doen?

En je zag het na die bal 2x op de lat wel aankomen.

Toch weet ik niet of Twente dit gaat volhouden, zal ook een beetje van de transferperiode afhangen.

7 december 2013 om 21:55

Vaak in blessuretijd? Noem nog eens een wedstrijd?

7 december 2013 om 21:57

Heerenveen thuis.

7 december 2013 om 21:57

vitesse - twente, 2-3. Ergens januari 2010 door een schot van Stam

7 december 2013 om 21:59

oh bravo, je hebt 1 wedstrijd kunnen vinden, ga toch janken man!

7 december 2013 om 22:06

Nog een wedstrijd? Pfff, Twente heeft er patent op zou ik haast zeggen:

- 27 september amateurs Rvvh
- Ook tegen AZ in 2009
- Odense in 2011
- Tegen PEC in september 2012 de gelijkmaker in blessuretijd
- Janko tegen Fulham
- Luuk de Jong tegen Ajax de 1-1 (die wedstrijd met dat zuivere afgekeurde doelpunt van Verthongen)
- en nu dus weer

Vorige week kwamen ze nog goed in blessuretijd met die bal op de paal van Roda.

7 december 2013 om 22:11

als je dat zo opsomt chrishafc, zou je bijna gaan denken dat het een kwaliteit is en dat ze de mentaliteit hebben om tot het eindsignaal door te knokken voor de punten.

7 december 2013 om 22:13

Wat wil je nou zeggen? Dat Twente de enige club is met geluk of in de laatste minuten scoort? Wat een kansloos gedoe zeg. En wat kan Twente er aan doen dat die goals (1 keer in de 40 wedstrijden) zo laat vallen? echt weer van die westerse Twente-haters die het niet kunnen hebben dat Twente het gewoon geweldig doet. Je kunt niet elke wedstrijd dik winnen, wat Twente dit seizoen trouwens wel vaak doet. Oh en nog iets, Twente is de meest scorende ploeg uit de eredivisie samen met Ajax! Maar blijf maar hangen in je negativisme dan blijft Twente wel wedstrijden winnen. Forza Fct!!

7 december 2013 om 22:18

1 keer in de 40 wedstrijden, heb jij rekenen gehad op de basisschool? Verder heb ik niks tegen Twente ik zeg alleen dat ze vaak late doelpunten maken, dat is niet haten maar gewoon een feit.

7 december 2013 om 22:23

wat twente daar aan kan doen?

zij moeten gewoon vanaf de 85e minuut opgeven en de laatste 5 minuten plichtmatig uitvoetballen. Het is totaal belachelijk dat je tot het eindsignaal doorgaat om te proberen de wedstrijd te winnen.

7 december 2013 om 22:35

Dat is bij wijze van spreken knuppel! En uit de statistieken blijkt dat Twente een aantal wedstrijden laat heeft gescoord ja maar niet vaak achter elkaar ofzo. Of mag je niet laat scoren? Ik zal het doorgeven aan dhr van Oostveen. Het is natuurlijk niet eerlijk dat Twente af en toe laat scoort he. Nogmaals, wat wil je nou aangeven? Er zijn zat clubs die even vaak of vaker laat scoren.

7 december 2013 om 22:39

Stelletje gefrustreerde kinderen, ik geef het alleen aan. Zijn jullie ongesteld ofzo?

7 december 2013 om 23:42

Je geeft aan dat Twente een paar wedstrijden heeft gehad in de afgelopen jaren waarin het laat scoorde. En dan zeg je dat ze vaak laat scoren. Dat geeft aan dat je een hatertje bent, niet meer niet minder. Welterusten jongetje

8 december 2013 om 00:03

1x in de 40 wedstrijden zit er toch niet zo ver vandaan kijken naar die opsomming. vanaf 2009 is dat dus 4 volle seizoenen. ongeveer 50 wedstrijden per seizoen is al 200 wedstrijden + de 16/17 van dit seizoen. 216/7 = ~30 wedstrijden. Dus hij zit er niet zo ver vandaan

Verder weet ik niet wat jij wil met deze "feit" denk dat het redelijk gelijk loopt met de rest van de Nederlandse ploegen. Komt nog eens bij dat je met jouw uitspraken graag een reactie uitlokt.
Wel leuk trouwens mensen gefrustreerde kinderen noemen en dan vragen of ze ongesteld zijn. Iets klopt daar niet ^^

8 december 2013 om 00:25

Deze feit ja.

8 december 2013 om 01:31

En nu van dit seizoen want daar gaat hem om?

AZ kan beter zonder ballenvanger gaan spelen. Wat een ongelovelijke slechte doelwachter hebben ze in Alkmaar. Als die volgende week weer opgesteld wordt dan is er iets helemaal fout. Deze man kost AZ in de laatste 3 wedstrijden 8 punten tegen Feijenoord valt er een bal uit zijn handen, tegen NEC staat hij 2x te blunderen en nu weer bij twee doelpunten100% schuldig. De 1e is zo duidelijk als wat en bij de tweede staat hij bij of voor de eerste paal (wat doet ie daar) maar wanneer hij staat waar hij staan moet midden of nog een beetje verder terug kan hij de bal heel eenvoudig vangen.

Verdomme ik wou revanche van vorig seizoen, dan beginnen we zo lekker. Dan denk je nog oke, dit gaat goed komen. Alleen we hebben teveel kansen nodig om het af te maken. Maakt onze keeper weer een fout. Je was zo goed bezig na het vertrek van Verbeek, maar de laatste paar wedstrijden heb je geen bal klem.
Maar goed ik baal, waarom het weggeven in de laatste minuut. Avdic had beter niet in kunnen vallen, daarna liep het helemaal niet meer.

7 december 2013 om 22:12

Ons cluppie geeft het te vaak weg in de laatste minuten, tegen Roda en Vitesse ook om er maar een paar te noemen

Het laffe AZ terecht afgestraft. Anti-voetbal in eigen huis. Altijd op de counter gokken, en maar inschijten...twente heeft een heerlijke ploeg met een surplus aan creativiteit en techniek. Gutiérrez, Corona, Mokhtar, Tadic, Eghan, uniek in Nederland. Dik- en dikverdiende zege.

7 december 2013 om 22:16

Gelukkig kan jij me avond nog goedmaken met je onzinverhaal!. Heb ik nu weer een dikke lach op me gezicht, dat je je zelf nog serieus neemt.

7 december 2013 om 22:31

Ja, Twente-supporters lopen enorm naast hun schoenen sinds dat ene kampioenschapje.

8 december 2013 om 00:39

Neehoor ik loop echt niet naast me schoenen en veek twente supporters ook niet. Was gewoon een lekkere pot om na te kijken met az in de 1e helft die veel kansen had en af had moet maken en twente vooral na de 60e minuut... En ben dit jaar gewoon tevreden met Europees voetbal hoor

8 december 2013 om 12:03

piep piep zorgen jullie nu maar dat je er in blijft dit jaar.

9 december 2013 om 06:20

wij lopen altijd naast onze schoenen volgens de almelooooooers.

7 december 2013 om 23:21

Wereldelftal dat Twente, ze zullen volgend jaar Bayern, Barca en Mardrid heel lastig maken! AZ had moeten winnen kans op kans in de 1e helft.

7 december 2013 om 23:39

AZ heeft trouwens ook weinig te zoeken in Europa. Tis dat ze nu zo'n zwakke poule hebben. Tegen een club uit Duitsland/engeland/spanje en het is over (helaas).

7 december 2013 om 23:49

Ben ik niet met je eens. Twente en AZ horen allebei gewoon in Europa te spelen. Doen het keer op keer goed/redelijk/na behoren. Deze 2 ploegen pakken samen veel punten voor Nederland als ze meedoen.

9 december 2013 om 00:03

Joh Titty naar welke wedstrijd heb jij zitten kijken? Of heb je het helemala niet gezien? Even ter verduidelijking: dit topic gaat over AZ-Twente, waar bv de trainer van Twente heeft gezegd dat beide ploegen vol voor de winst speelden.

Ik ben zo blij! Ondanks dat wij gewoon minder waren (veel balverlies, verkeerde passes, domme keuzes en ieder duel verliezen) had ik wel de hele wedstrijd het gevoel dat wij zouden winnen, en het is ook gebeurd! Corona viel goed in. Won duels, maakte een overtreding waar dat nodig was en voetbalde gewoon goed. Hopelijk staat hij er na de winterstop.

Wat een gezeik allemaal over 'in de laatste minute scoren' Dat gebeurt iederer club in de Eredivisie

Ajax won in de laatste minuut tegen PEC op 14 September.
Vitesse won in de laatste minuut tegen ajax in November en won ook al in de laatste minuut thuis tegen NEC dit jaar.
RKC won ook al een keer in de laatste minuut tegen Feyenoord
PSV speelt nog in de laatste minuut gelijk tegen heereveen.. En zo kan ik nog wel even door gaan.

Stop nou eens met zeiken hierover. Het gebeurt iedere club wel 1 of meerdere keren per seizoen.
Twente heeft dit seizoen ook al eens in de laatste minuten belangrijke punten verloren... So what.
De Wedstrijd duurt nu eenmaal 90minuten Plus blessure tijd.

Ik hoop dat meneer Gudmundsson nu inziet dat AZ en vooral hijzelf niveau ontbeert voor een kampioenschap. Europees voetbal wordt nog lastig genoeg met deze selectie.

Twente doet het ook goed top 3

Vink bedankt weer! Onterecht afgekeurde goal van johansson en alles ging naar twente. Geluk dat ze 1-1
maakte. Alleen de Laatste 20 minuten waren voor twente.

7 december 2013 om 23:32

Onterecht? Koop een brilletje, Johansson stond bijna een meter buitenspel. Niemand die ook maar enige twijfel had behalve jij met je jampotglazen...

9 december 2013 om 00:05

Hij floot niet voor buitenspel. Hij floot af voor een duwfout, dat gebaarde hij ook. Ik ben nog steeds de herhaling aan het kijken welke dat dan was.

9 december 2013 om 10:37

Ik heb geen idee, ik weet alleen dat hij twee keer ruimschoots buitenspel stond en dat daarvoor gevlagd werd.

7 december 2013 om 23:40

Hij ging er nog niet eens in. Marsman keerde die buitenspel inzet ook nog eens...

7 december 2013 om 23:55

ja als je toch iets wil piepen zeg dan hetgeen waar is en niet zo'n kul opmerking. Kijk programma gemist maar eens op na of.johansson duidelijk buitenspel. Of was dat schot van Ebicillio op de lat een halve meter over de doellijn ????? :-)

Man of the Match is toch wel Gutiérrez. Die is toch echt wel goed aan het worden bij Twente. Corona begon ook eindelijk eens lekker te spelen. Persoonlijk de 2 beste aan de kant van Twente. Dat Mokthar dan 2 doelpunten maakt is ook mooi meegenomen maar kwam niet al te vaak voor verder. Hij is dus een goede 3de.
Dan komen we maar bij Schilder....... Pannenkoek. Blij dat Koppers weer terug is wat is dat een grote stap naar voren. Nu nog wachten op Stevens en dan krijg ik geen hart verzakking meer als de bal achterin bij Twente komt. Marsman doet het niet slecht maar die ballen echt pas op het laatste moment weg trappen of een pass vlak langs de tegenstander, kan ik niet vrolijk van worden ^^.

8 december 2013 om 00:02

Hahaha Man of the Match is gewoon Mokthar. Jij begrijpt duidelijk niet waar het om gaat bij voetbal. Mokthar had er gewoon drie kunnen maken. Hij wint deze wedstrijd voor Twente met zijn twee goals.

8 december 2013 om 00:14

Dus volgens jou kun je alleen Man of the Match worden als je doelpunten maakt. Zeg toch ook niet dat hij het slecht doet zeg alleen dat op die 2 goals na hij niet zoveel in het spel betrokken was. Die Gutiérrez deed het echt weer goed vandaag.

Ja doelpunten zijn belangrijk maar daar wordt je geen man of the match mee..

8 december 2013 om 00:23

Dat zeg ik helemaal niet. Wel is het zo dat als een speler twee goals maakt dat het heel lastig is voor andere spelers om dan belangrijker te zijn in die wedstrijd dan degene die twee goals heeft gemaakt.

Dat zou betekenen dat Guttierez het heel erg goed heeft gedaan. Dat is niet helemaal de waarheid.

8 december 2013 om 09:32

Nou Ortiz was by far de Motm, over allebei de teams, jammer dat hij alleen niet de beloning krijgt die hij verdiend.

8 december 2013 om 11:57

Ik denk toch echt dat Felipe Gutierrez beter speelde.

8 december 2013 om 11:26

Ben het niet eens wat Schilder betreft. Schilder speelde gisteren zijn eerste goede wedstrijd in een Twente shirt. Was echt 1 van de betere aan de kant van Fc Twente. Als Schilder deze vorm weet vast te houden komt Koppers er nooit meer in. In mijn ogen is koppers nog slechter.

8 december 2013 om 12:01

? Derby? Twente the Eagles? Dat is toch geen derby. Beginnen ze daar nu ook al zo te praten als in Almelo? En zeker thuis hoort Twente van the Eagles te winnen. Dat gaat 1 richtingsverkeer worden lijkt me zo.

Volkomen terechte overwinning. Wat een gelul dat AZ heer en meester is geweest. In de eerste helft 1 uitgespeelde kans en 3 schoten van afstand (dat zijn dus geen kansen!) en in de tweede helft niet 1 uitgespeelde kans voor AZ. Na de snelle goal heeft AZ alleen maar achterover geleund en gecounterd. Omdat Twente met veel druk naar voren speelde leken de uitbraken soms gevaarlijk en Twente was iets te slordig in de passing. Als er afgefloten wordt voor buitenspel mag je die niet meetellen als een kans (het lijkt erop dat een aantal mensen op die manier op meer kansen komen dan er zijn geweest.). In de tweede helft kwam AZ wat meer waardoor Twente ook meer ruimte kreeg. Twee keer op de lat had er eigenlijk al in gemoeten maar uiteindelijk heeft Twente laat de verdiende overwinning binnengehaald. Twente was gewoon beter. En had nu wat meer geluk.

9 december 2013 om 00:06

Werd niet afgefloten voor buitenspel. Vink gebaarde dat hij floot voor duwen.

Hele wedstrijd op punt van m'n stoel. Wat een lekkere pot!
Terecht of niet, had net zo goed 2-1 als 1-1 kunnen worden, maar feit is wel dat Twente vol voor de winst bleef gaan en gewoon fitter is dan az.

Het laatste kwartier zat AZ er door. De krachten nier goed verdeeld, of gewoon niet genoeg conditie. Dan kun je wachten op de 1-2.

Vreemd dat de beste man van het veld een 6,6 krijgt en dat een Tadic (uitblinkend in irritante valpartijen en gemekker) een 8,2 krijgt. Ik weet niet wie de cijfers geeft maar dit slaat nergens op !
Lekker objectief ook....

8 december 2013 om 10:35

Tadic en valpartijen, die man krijgt elke wedstrijd de meeste schoppen te verduren.

8 december 2013 om 10:38

Die cijfers worden door de lezers hier op voetbalzone gegeven dus die hoef je niet al te serieus te nemen. Supporters van een club zijn nogal geneigd de prestaties van hun helden iets te hoog in te schatten.

9 december 2013 om 00:07

Die cijfers zijn scorebordjournalistiek, gegeven door mensen die kennelijk de wedstrijd niet eens hebben gezien. geen aandacht aan schenken.

Puntje van de stoel wedstrijd. Kon alle kanten op. Of de 3 punten verdiend zijn zal mij een rotzorg zijn, voorlopig zijn ze binnen in een hele lastige uitwedstrijd tegen een goede ploeg.

Blij dat Twente deze wedstrijd wint! Goed gespeeld van beide teams. Had gelijkspel kunnen zijn. Maar wie de betere ploeg is kun je niet zeggen, had alle kanten op gekunt. Blij dat Mokthar zo alert is om die beide ballen er in te knallen en te koppen. Met hem een prima voetballer erbij, knap werk.ik vind dat Twente nu pas begint te draaien als team. Veel belovend!

Blij met de winst, maar wat een tenenkrommend klapvee daar.je moet je als az fan schamen met die klappers.

AZ heeft musicalpubliek. Tien minuten voor tijd richting garderobe. Niet te doen, die kaaslanders.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren