Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV ontslaat Cocu niet: ‘Geen reden om momenteel iets te veranderen’

Laatste update:

PSV verloor zondag met 2-0 van RKC Waalwijk en heeft hierdoor slechts 4 van de laatste 17 officiële wedstrijden in een zege om kunnen zetten. De Eindhovenaren zijn aan hun slechtste seizoen in de Eredivisie sinds 1972/73 bezig, maar dat is voor de directie geen reden om trainer Phillip Cocu op straat te zetten.

/

Technisch manager Marcel Brands erkent in gesprek met het Eindhovens Dagblad overigens wel dat de resultaten erg tegenvallen: “Natuurlijk hadden we op meer gehoopt. Toch is er geen reden om op dit moment iets aan de staf te veranderen”, aldus Brands. PSV werd in de Europa League uitgeschakeld, legde het in de beker af tegen Roda JC Kerkade en de achterstand op koploper Ajax bedraagt inmiddels vijftien punten.

De 43-jarige Cocu volgde na het afgelopen seizoen Dick Advocaat op als technisch eindverantwoordelijke in het Philips Stadion. In december zei de oud-middenvelder nog niet uit te sluiten dat er wijzigingen in de technische staf worden doorgevoerd: “Alles is bespreekbaar.” PSV gaat woensdag op bezoek bij SC Cambuur.

'PSV moet in de zomer een andere trainer aanstellen'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gewaagd. Je kunt toch stellen dat Cocu verre van het maximale uit zijn spelers weet te halen. De selectie loopt over van de kwaliteit en juist omdat het veelal jonge gasten zijn zijn ze enorm wisselvallig. Me dunkt, maar ik kan het fout hebben, dat de hand van de begeleiding van zulke jonge jongens continu zichtbaar zou zijn. In casu dus de hand van Cocu. De resultaten spreken dan voor zich...

3 februari 2014 om 21:08

Maar het zijn ook allemaal sterretjes die daar lopen, ofja dat denken ze. Er zit geen 1 nuchtere voetballer bij. Op zoet na. Maar als ze cocu ontslaan dan maken ze zich zelf toch helemaal belachelijk! Lange termijn visie hebben ze het steeds over (word al veel overschreden) maar als ze dit doen dan zijn het allemaal leugens wat de top van PSV hun fans voor schotelt.

3 februari 2014 om 21:10

En cocu is te lief, maar PSV mist ook een echte leider die de sterretjes aan kan pakken een van Bommel of een poulsen. Een speler die zichzelf weg cijfert.

3 februari 2014 om 21:21

Juist als het 'sterretjes' zijn, dan mag van de trainer toch verwacht worden de neuzen dezelfde kant op te krijgen? Zo hij dit niet per definitie al is, is bij het ontbreken van een leider de trainer de aangewezen man voor deze taak!

3 februari 2014 om 21:28

Heb je deels gelijk in, maar ook de hoge hand zijn schuld. Je wist met Adam dat is ook een sterretje, bruma en rekik ook. Maar je had al depay en Willems die dat ook zijn. Dus je kon beter een nuchtere speler halen die goed is en die zijn er echt wel!

3 februari 2014 om 21:37

Ze hebben gewoon wat meer ervaren krachten (leiders) nodig in de selectie. Een ervaren verdediger is ook meer als welkom. Die kunnen dan de spelers wakker schudden wanneer het moet. De enige leider die er nu is is Schaars in het team..vergeet niet dat er bijna een geheel nieuwe selectie staat.. De meeste zijn max 21 jaar oud. En je kan niet verwachten dat al die jonkies ff het team dragen.
Om Cocu nu al af te schrijven in deze situatie is wel heel erg overdreven.. Hij is ook maar een net beginnende trainer die in een kut situatie is beland.

3 februari 2014 om 22:52

Elke week hetzelfde gezanik. Denkt iemand nou echt dat er in een week opeens iets verandert aan de situatie waarin PSV zich begeeft. Natuurlijk niet, iedereen riep vooraf, ze moeten de tijd krijgen....en nu moet of de trainer eruit of jullie hebben schijnbaar allemaal voor psycholoog gestudeerd. Ongelofelijk hoe makkelijk we in staat zijn om spelers af te breken of op te hemelen. Een voorbeeld, Bruma heeft een aantal foutjes gemaakt achterin en kan er dus schijnbaar niets van. Maar volgens mij gaat de Vrij ook regelmatig de fout in, Veltman de laatste weken ook goed bezig, al met al, jonge verdedigers die fouten maken. En dan het psychologische rapport over Maher of Willems, jongens die zogenaamd sterretjes zijn, zichzelf te goed vinden, etc... Wat een onzin, kijk eens om je heen, kijk eens naar de jeugd van deze wereld, oh wacht.... de meeste van jullie zijn jeugd en vertonen achter jullie computer hetzelfde gedrag. Alleen een groot verschil, jullie staan niet in de spotlight.

Geef de club, de trainer en de spelers de tijd, als het toch allemaal niet meer uitmaakt dit seizoen, wacht dan tot het einde en beoordeel de situatie dan. Cocu is een ander persoon dan bijvoorbeeld de Boer, die had wel meteen succes, maar dat wil niet zeggen dat Cocu geen goede trainer kan worden. Helaas zijn we niet sterk in het geven van vertrouwen en blijven we liever elke week weer door zaniken en vallen we continu in herhaling... Op niets gebaseerd.

4 februari 2014 om 04:58

Nou ja Park en Schaars zijn verre van sterretjes. Matavz overigens ook niet, die zal ook snel weer de kans krijgen aangezien ie gister meedeed met jong psv en Locadia speelt als een natte krant.

3 februari 2014 om 21:52

Word gewoon een gevalletje Marcelo. Iedereen ziet dat hij er geen klote van kan en toch stond ie
3 jaar in de basis. Nu mag Cocu lekker falen. En na een jaar of 2/3 word er ingegrepen..

Ze moeten die snotapen aanpakken in plaats van Cocu.

3 februari 2014 om 21:11

Dat is inderdaad het grootste probleem! Jongens als Maher, Rekik, Willems en eerder Toivonen zijn een ramp om in je selectie te hebben.

3 februari 2014 om 21:14

Rekik? Wat is er mis met die jongen?

3 februari 2014 om 21:24

Die jongens zijn jong, het zijn pubers. Ze zeggen en doen soms dingen die een volwassen speler niet doet. Dat risico heeft PSV genomen. En dat blijkt verkeerd uit te pakken. Jammer dit.

Maar met de mentaliteit van Rekik is niks mis. Hij flapt er soms wat uit. Maar dat is het puberale. Maar hij was niet voor niets aanvoerder van Jong Man. City. Dat wordt je niet met een grote ego en een belabberde mentaliteit.

3 februari 2014 om 21:26

Willems speelt geweldig wat praat je nou? Ik denk dat er niet veel mis is met de spelers maar er moet gewoon harder gewerkt worden. goed spelen en verliezen, slecht spelen en winnen(az bijv.) en nu weer goed spelen en verliezen. Het is net als een jonge speler van 19/20 ofso die speelt een tijdje goed en dan mist hij weer zijn vorm zoals bijv. Fisher, Veltman, Bakkali etc. Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in de toekomst.

3 februari 2014 om 21:29

Die zei ook in een interview dat ze WEER goed speelden....

3 februari 2014 om 21:21

Klopt. Maar cocu doet het kennelijk niet. Een type van gaal zou beter zijn.

3 februari 2014 om 21:38

Een type van Gaal werkt niet met deze hip-hop voetbal generatie.
Gaat gegarandeerd fout of hij moet de hele basisteam veranderen.

3 februari 2014 om 22:03

Ik denk juist dat ze wel luisteren naar zo'n type aangezien hij ze er gewoon langs zal zetten.

3 februari 2014 om 23:59

@ Fc.rdam

Hij moet ze aanpakken!

Cocu dit, Cocu dat. Hoe lang presteert PSV wel niet bagger?
Ik denk 5 seizoenen lang of zo.
Het wordt eens tijd dat er echte Psvers komen in het team.
Mijn gevoel zegt dat die jongens van PSV niets voelen voor de club. In ieder geval amper wat.
Die Narsingh liep niet eens zo lang geleden in een Ajax broekkie op de kermis in Amsterdam.
Maher zag zich zelf ook spelen in de Arena,
Bruma en Rekik zijn gewoon Feyenoorders en ga zo maar door.
Waar zijn de echte Psvers gebleven? Depay is denk ik wel een echte Psver. Vanaf zijn 12de bij de club maar ja wie nog meer dan? Zoet misschien.
In ieder geval te weinig spelers die echt wat hebben met Psv.

3 februari 2014 om 21:31

Onzin. Je bent een Prof! Isco was fan van Barca maar speelt nu bij Real, en zo kan ik er zeker nog ontzettend veel op noemen. Park heeft wel wat met de club, Depay, Zoet, Locadia, Bakkali, Hendrix etc. . Het zijn allemaal jonge jongens ik geloof niet dat zij niks om de club geven of alleen aan hun zelf denken.

3 februari 2014 om 21:48

PSV mist gewoon mensen die de kar trekken. Van Bommel deed dat vorig jaar bijvoorbeeld samen met Strootman. Bij Feyenoord lopen er ook een paar rond. Bij Ajax Blind de Jong en Moissander. Bij Twente staan er ook een paar achterin, die op een goed moment ff een sliding inzetten. Bij PSV lijkt het wel net jongetjes die voor het eerst een bal zien. Dat is het grootste probleem. Toen Toivonen nog lekker in zijn vel zat, was dat ook een giftig jongetje.

3 februari 2014 om 22:12

Psv

Ik heb het over basisspelers dus alleen zoet en depay.
Locadia is op late leeftijd gehaald naar psv die voelt echt niet zoveel voor de club.
Je kunt het ontkennen maar psv heeft gewoon psv bloed nodig.
Je identiteit is heel belangrijk.
Vraag jezelf eens af hoeveel psv spelers uberhaupt wat weten over de club. Het intreseert ze noppes zolang ze maar betaalt krijgen.

3 februari 2014 om 22:16

En inderdaad ook park daar heb je gelijk in. Maar alsnog te weinig. De td is ook al geen psver.

Cruijff zei het ook al. De enige manier hoe ajax zal gaan groeien is om te beginnen met het aantrekken van echte ajacieden op nagenoeg de belangrijkste plekken in je organisatie.

3 februari 2014 om 22:20

Dus Eriksen, Fisher, Andersen en weet ik niet hoeveel Denen voelen ook niks voor Ajax wil je zeggen? Je identiteit , dan had ik liever een Braziliaan in de spits, Braziliaan in de goal en beesten in de verdediging dat was geweldig!!! Als ze het noppes interesseert gingen ze beter spelen want dan kregen ze toch extra bonussen zogenaamd die willen ze mislopen?

3 februari 2014 om 22:27

Eriksen en boilesen zijn al vanaf hun kleuter jaren fan van ajax zoals zoveel Denen. Dus om je vraag te beantwoorden: ja.

3 februari 2014 om 22:28

Alsof die bonus zoveel voor ze uitmaakt? Joh dat is gewoon extra. Mooi meegenomen meer niet.

3 februari 2014 om 22:36

Haha, dat zeggen ze omdat dat fijn is voor de supporters. Geloof jij echt alles wat een speler zegt? Zo'n bonus kan heel veel uitmaken is niet maar 1.000 euro he. Veel en veel meer.

3 februari 2014 om 22:55

Ik geloof spelers niet maar wel als ze geïnterviewd worden op ajax tv en je hun kinder foto's ziet met ajax gear.
Maar ja logisch dat jij dat niet wist.
Maar ja nu gaan we wel heel erg off topic

Een ervaren coach halen en cocu als assistent

3 februari 2014 om 21:10

Dat is al een hele tijd zo geweest, maar of dat nu zo geweldig was...

3 februari 2014 om 21:23

Een type louis van gaal zou wat zijn. Die die verwende spelers eens aanpakt!

Denk dat de chemie tussen de speles en cocu er niet meer is. Volgens mij moet de leiding echt ingrijpen en bv. Adriaanse aantrekken

Gewoon ruilen. cocu naar jong psv en art naar eerste.
Art komt op mij stabieler over.

3 februari 2014 om 21:12

Ruilen zou betekenen dat Kalezic de trainer wordt. Langeler is hoofd opleidingen

3 februari 2014 om 21:18

Ik zou wel eens willen zien hoe Kalezic het zou doen, die heeft toch die Slavische hardheid.

3 februari 2014 om 21:21

Bovendien laat hij Jong PSV nog is leuk voetballen. Tevens stralen die jongens wél plezier en trots uit.

3 februari 2014 om 21:25

Ja maar die jongens komen uit de jeugd van psv. Die hebben wat met de club. Maher rekik bruma arias hiljemark schaars park matavz narsingh ruiz etc hebben niets met psv.

3 februari 2014 om 21:35

Wat een onzin om te zeggen dat die jongens niets met PSV hebben!!! Waarom zijn ze dan allemaal naar PSV gekomen? Park heeft echt wel wat voor de club hoor, ookal is hij gehuurd. Rekik en Ruiz kan ik begrijpen.

3 februari 2014 om 22:05

Geen echt psv hart. Dat bedoel ik meer. Zoals van bommel cocu bouma gomes misschien zelfs noem maar op. En waarom naar psv...omdat ze of niet aan spelen toe kwamen (bruma) of omdat ze dachten toe te zijn aan een stap hoger en meer verdienen (maher) of bijvoorbeeld niet goed genoeg bij de club (arias).

3 februari 2014 om 22:09

Je kunt natuurlijk niet allemaal spelers hebben die een hart voor PSV hebben zoal's wij de dat hebben dat kan gewoon niet. Maar het moet tot ze door dringen dat ze nu prof zijn. Isco heeft een hart/fan van Barca speelt gewoon bij real, Pirlo bij Juve, etc. Depay, Hendrix, Zoet, Locadia, Bakkali hebben wel een hart voor de club, althas dat hoop ik wel.

3 februari 2014 om 23:00

Park heeft wel zijn prachtige loopbaan te danken aan Psv. Iedereen verklaarde Guus Hiddink voor gek toen hij met twee van die gekke Koreanen aan kwam kakken. Young Pyo Lee, en Ji Sung Park. Maar het waren/zijn echt twee succesvolle spelers met een loopbaan waar je u tegen zegt. Park heeft echt wel iets met Psv, heel veel zelfs denk ik.

4 februari 2014 om 13:36

En die gasten bij Vitesse dan? hebben die wat met de club?
Dacht het niet, de enige die wat met de club heeft is Propper.

3 februari 2014 om 23:04

Denk dat je Darije Kalezic bedoelt. Art Langeler is hoofd opleidingen. Hij managet de jeugd teams en houdt de boel op De Herdgang in de gaten, even heel globaal gezegd.
Kalezic is de trainer van Jong Psv, wat het nu zeer verdienstelijk doet in de JL. Dus ik snap je gedachte gang. Ik dacht er vanmiddag in een waas ook even aan. Hij brengt wel wat hardheid er in. Hij kan wél echt boos worden, in tegenstelling tot Cocu.

Alle reden om iets aan de technische staf te veranderen, te beginnen bij meneer Brands zelf.
Cocu lijkt me niet een geboren trainer maargoed het ik denk dat het niet veel uitmaakt welke trainer er voor die snotapen staan.

Ik acht de kans gewoon groot dat PSV komende wedstrijd uit bij Cambuur ook weer verliest. Dat is toch een raar idee, normaal zou dat niet moeten kunnen!

Brands denkt niet in belang van de club, is niet consistent. Hij zegt dat psv zich op de jeugd richt maar haalt ruiz voor veel geld. Het is duidelijk dat cocu geen grip op de ploeg heeft maar brands ontslaat hem niet want dan komt zijn eigen functie ter discussie. Laf

Cocu is nog niet klaar voor een topclub, dat is ondertussen wel duidelijk.

Ik vindt het wel sterk van PSV dat ze achter hun coach blijven staan. Geef hem de tijd en je zult zien dat hij heus nog wel leuke dingen kan gaan doen.

Maar hij heeft het niveau van F.de Boer en R.koeman gewoon niet, een kwestie van ervaring en geluk.

3 februari 2014 om 21:26

Wat bedoel je met leuke dingen? Ja ervating slaat op koeman en geluk op de boer dan neem ik aan?

3 februari 2014 om 21:31

Allebei,

Ervaring heeft Koeman natuurlijk erg veel, maar F de boer was ook niet erg onervaren. Hij heeft ook nog het WK meegemaakt hé

Leuke dingen... tja je weet wel, zo'n schaal of een bekertje

3 februari 2014 om 22:09

Oke maar cocu heeft dan net zoveel ervaring. Dus ik denk geluk talent en ondersteuning van oa spijkerman cruijff. Dan is cocu op dit moment niet klaar voor een topclub maar dan mag je hem wel kennis laten maken met het hoofdtrainerschap bij de club van wie hij houd en de club die van hem houd. Als hij volgend seizoen kampioen wordt vergeet ik dit seizoen zo.

4 februari 2014 om 13:42

Cocu heeft toch ook het WK meegemaakt als assistent van van Marwijk.
Dus.....

Ik herinneren me de speler Cocu maar al te goed en die was heel anders. Als trainer lijkt het wel alsof er geen pit meer in zit. Een type Adriaanse of Verbeek zou goed voor dit jonge elftal zijn. Er moet wat gebeuren met die over het paard getilde pubertjes. De aanpak van Adriaanse of Verbeek is alom bekend en zal zeker positief uitwerken lijkt mij.

PSV heeft wel engelengeduld met Cocu. Ergens snap ik het ook wel. PSV is een weg in geslagen, met een echte Psv'er coach. En ze hebben altijd het vertrouwen in Philip gehouden. Dus het zou echt ontzettend tegenstrijdig zijn om Cocu te ontslaan.

Ik zie mensen roepen dat ze de knulletjes in het elftal aan moeten pakken. Maar Cocu staat er het dichtst bij. Dus mij lijkt het dat Cocu dit niet doet. Het kan onmogelijk zijn dat hij niet ingezien heeft dat sommige spelers doen alsof ze Ronaldo of Messi zijn. Als hij dat niet ziet, is het geen goede trainer. Als je alleen al ziet wat ze in de media roepen, schandalig gewoon.

Daarom betwijfel ik de capaciteiten van Cocu. Natuurlijk, hij moet nog veel leren, en hij is een beginnende trainer. Maar ook zijn krediet raakt een keer op. Hij krijgt van mij het voordeel van de twijfel. Maar op den duur is glas niet meer half vol, maar half leeg.

Natuurlijk niet gaan ontslaan. Anders komt er behoorlijk veel kritiek om jullie heen en krijgen jullie de lachtertjes aan jullie hand vanwege de nieuwe weg die jullie zijn ingeslagen. Persoonlijk vind ik dat Cocu het zeker wel in zich heeft om een goede trainer te zijn alleen krijgt hij nu veels teveel over zich heen. Gewoon de onderste uit de kan proberen te halen dit seizoen en volgend jaar weer met een schoon lei beginnen en de weg naar boven.

Oh jee, nou moet cocu op gaan letten. Vaak als het bestuur zegt dat de trainer niet wordt ontslagen gebeurt vaak het tegenovergestelde

Misschien is R. Koeman een optie voor volgend seizoen.

4 februari 2014 om 14:42

Hij is toen een beetje lullig weggegaan maar hij is wel iemand die weet hoe je met PSV kampioen wordt, dat heeft is als speler en als trainer bewezen.
Ik vind het een goed plan, laten we maar een keertje voor zekerheid en ervaring gaan.

Dat was vroeger altijd een must voor een nieuwe trainer van Psv: internationale ervaring en bewezen successen. Dat werkte ook altijd goed, ervaren trainers: Hiddink, Robson, maar daar zijn ze op een gegeven moment vanaf gestapt.

Het is echt niet de schuld van cocu in deze, de spelers zijn te egoistisch. Hij moet wel strenger worden.

Brands zou zelf zijn conclusies moeten trekken en opstappen, hij is verantwoordelijk voor deze groep, waaronder de grootste rotte appel die ein-de-lijk is vertrokken (toivonen) en ook voor de aangestelde trainers van de afgelopen 5 jaar. Rutten en Advocaat konden PSV niet vlot trekken en Cocu lukt het dit jaar ook niet.

PSV heeft al jaren geen goede spits meer en mist ervaring in de verdediging, dat is vorig jaar al aangegeven (..) Cocu zelf heeft eigenlijk een ervaren klankbord nodig net als de Boer. Sowieso vindt ik Cocu niet de uitstraling en overtuiging hebben, als voetballer al niet en nu als trainer ook niet. Tegen RKC zat hij als een dood vogeltje in de dug-out bij het aanschouwen van het PSV spel; waardeloos.

Maher kan op de bank, brengt nada, niks. Depay kan ook op de bank, ziet geen spits staan. Willems valt alleen maar aan en verdedigt niet mee, kan ook banken. Met die gasten win je geen wedstrijden als het op inzet aan komt.

PSV moet Cocu nu niet ontslaan, maar die Brands de laan uit sturen. Die man heeft zijn werk niet goed gedaan. Cocu is de dupe van zijn wanbeleid (wil niet zeggen, dat ik Cocu goed vind, maar met dit materiaal mag je hem niet oordelen). Maher loopt te pingelen, maar nog niks heeft laten zien wat hij bij AZ wel deed. Die jongen loopt al maanden op een roze wolk van, "maar ik speel bij Psv". Dan Ruiz, wat een belachelijke investering is. Verdediging is te licht met te jonge spelers. Schaars die gewoon niet brengt wat die moet brengen. Zo kun je er wel meer verzinnen, maar er staat geen ervaring op het veld en de mentaliteit van het willen winnen ontbreekt. En je kunt op blessures gooien, maar als ik kijk bij Ajax en Fc Twente, daar staan gewoon vervangers klaar, die meteen mee kunnen. Nee laat Cocu het jaar maar afmaken en volgend jaar beginnen, maar dan wel onder een andere TD.

Wat PSV niet heeft, heeft Feyenoord bijvoorbeeld weer net teveel. Mannetjes die de kar trekken. Dan bedoel ik Immers Clasie BMI en Pelle. Als je die as kijkt dan staat er wel een lijn van over mijn lijk.

Enige die momenteel wel goed bezig is bij PSV is Zoet.

Volgens mij zet Marcel Brands het beleid uit, en die heeft er voor gekozen om Cocu een lang contract te geven en dus voor een lange termijn visie te gaan. Dat de resultaten tegenvallen is glashelder en kun je niet onder stoelen of banken steken maar om Cocu nu te ontslaan gooi je je lange termijn visie na tegenslagen gelijk in de prullenbak, veel slechter word het niet. ( is te hopen ).

Wat ik had verwacht - druk is er af, geen titelkandidaat meer - is dat ze zonder druk vrijer zouden gaan voetballen en een serie neer konden zetten zodat ze op die lijn verder kunnen. Het valt te hopen voor Cocu dat ze de goede lijn te pakken krijgen. Blijft dit nog veel langer uit dan vrees ik voor het trainerschap van Cocu.

Het laatste wat ze moeten doen is Cocu ontslaan. Je bent een bepaalde weg in geslagen en dat moet je voortzetten. Wel vind ik dat er in de zomer opnieuw veel veranderingen moet plaatsvinden. Veel spelers zijn niet PSV waardig en mogen weg. Bijvoorbeeld een Matavz, heeft niks gepresteerd sinds hij is aangetrokken.

PSV heeft een groot probleem, een trainer die het team niet aan het voetballen krijgt. Ik had veel vertrouwen in Cocu maar ben bang dat hij (nog) niet geschikt is voor een "grote" club. Persoonlijk had ik hem het wel gegund, ondanks dat ik geen PSV fan ben...
Hij heeft destijds, samen met Frank de Boer, toch een groot aandeel gehad in het succes van het Nederlands elftal in Zuid-Afrika. Het zou wellicht toch beter zijn om Cocu te v e vervangen, hoe vervelend dit ook is voor Cocu. Maar de club treft hier geen maatregelen.....of ze nemen het verlies en laten Cocu ervaring op doen, maar dat lijkt me niet....

Ook al loopt het voor geen ene trein en is Cocu niet misschien de beste trainer. Ik denk niet dat zij van de voor hun beschikbare trainers even een betere kunnen aanstellen.

3 februari 2014 om 22:35

Rutten, Erwin of Ronald Koeman of Adriaanse misschien? Met Coco en Faber als assistenten.

3 februari 2014 om 22:38

Ik denk niet dat deze heren het beter dan Cocu zullen doen. Het zou kunnen we zullen het nooit weten. Ik denk gewoon dat Psv, zoals ze dus doen, Cocu de tijd moet gunnen om deze talenten samen te laten spelen en aan elkaar laten wennen.

3 februari 2014 om 23:04

Het lijkt me vrij duidelijk dat Cocu deze groep (nog) niet kan managen.
PSV heeft m.i. een ervaren trainer nodig, misschien zijn Ronald of Erwin Koeman nog wel de beste kandidaten. Die kunnen wel een hardere hand laten zien als dat nodig is plus ervaren aankopen in de spits en verdediging, en dat is écht nodig want anders veranderd er weinig volgend jaar ben ik bang. Deze spelers stralen geen enkel plezier uit en met Cocu had ik bijna te doen tegen Rkc. Deze 'talentvolle' spelers laten hem toch iedere week keihard vallen? PSV onwaardig, ik ben oprecht blij dat Ajax Maher niet heeft gekocht, je zou hem maar in je team hebben.. Bij AZ kon hij zich af en toe laten zien en optrekken aan een Altidore, maar bij PSV heeft hij niets laten zien en de competitie is al ruim halverwege. Waarom wordt hij niet op de bank gezet?

Cocu is te aardig voor zijn groep. Psv moet iemand halen die echt boos en emotie kan tonen tegenover de spelersgroep. En dat zie ik bij cocu helemaal niet...

Nee, er is inderdaad geen reden om ook maar iets te veranderen.

- geen uitzicht meer op titel
- uitgeschakeld in de beker
- uitgeschakeld in Europa
- bijna geen uitzicht meer op EL voetbal voor het nieuwe seizoen.

Zo schrijft Brands met PSV ook geschiedenis. Hij is de man die PSV zowel nationaal als internationaal van de kaart heeft weten te vegen.

3 februari 2014 om 22:37

Wat nou als Brands deze selectie voor min. 3 jaar lang bij elkaar weet te behouden?

4 februari 2014 om 10:15

Mag het toch hopen van niet! Dan gaat mijn seizoenkaart in ieder geval over boord. Ik ben niet meer bereid om een deel van deze snotneuzen nog verder te sponseren.

Weet hoe een deel van de groep zich daadwerkelijk na de wedstrijd gedraagt, en dan zonder al dat PR gelul. Geloof me, dan raak je er wel op uitgekeken.

Begrijpelijk, PSV staat op een nette 7e plaats. Vraag me af wat er moet gebeuren voordat Cocu wordt ontslagen? Hij presteert belabberd, maar ik heb ook niet het idee dat hij weet hoe hij het kan oplossen. In plaats daarvan doet hij maar wat. Ruiz kwam, Ruiz basis, spel blijft beroerd, Ruiz er maar weer uit, van RKC verloren, tja en nu? Bij De Boer zit overal een idee achter, iets kan niet meteen werken, maar hij blijft vasthouden aan zijn eigen plan. Cocu is een twijfelaar die bij elke tegenslag meteen alles omgooit. De spelers weten dan ook niet wat ze moeten met zo'n trainer. Vraag me af hoe lang hij nog de hand boven het hoofd wordt gehouden.

3 februari 2014 om 23:55

Eens met je betoog. Maar niet alleen Cocu is een twijfelaar, de beleidsbepalers zijn dat ook. Enige jaren terug moesten de begin 20ers voor een kampioenschap zorgen. Toen dat niet lukte, moest de gelouterden Van Bommel en Advocaat hiervoor zorgen. Dit seizoen is alles geënt op de jeugd. Maar titels worden er niet bijgeschreven. We kijken alweer reikhalzend uit naar het zomerse nieuwe beleidsplan. ...

Zet er Ernie Brands bij. Man met ervaring heeft geen club en kent psv.

Dat je met dit materiaal achter Feyenoord, Ajax, Twente en Vitesse eindigt is niet bijzonder vreemd. Ik snap ook niet de claims dat dit elftal meer talent als Twente en Ajax zou bezitten, volkomen onzin. PSV steunt centraal achterin op een compleet nieuw centrale duo. Met Arias staat er een matige rechtsback terwijl Jetro Willems met enige regelmaat vergeet dat hij een verdediger is. In de breedte is het nog steeds even zwak als voorheen met spelers als Zanka of Tamata. Hendriks en Brenet komen eraan, maar die vallen momenteel in een team waarbij niemand ze bij de hand neemt.

Het middenveld heeft voldoende kwaliteit, maar helaas gooien blessures in die linie een boel overhoop. Tel daarbij op dat de grote aankoop, Maher, tot op heden geen moment de verwachtingen waar maakt. De enige middenvelder die bij PSV onder contract staat en momenteel werkelijk een goede indruk maakt speelt tot het einde van het seizoen in Leeuwarden.

Voorin is het vooral afhankelijk van Depay, alhoewel deze jongen een veel te laag rendement uit zijn gevaarlijke acties haalt. Maar je mag niet verwachten dat hij de kar in zijn eentje trekt, andere aanvallers scoren veel te weinig. Ook hier geld natuurlijk dat de blessures niet erg meehielpen, maar je mag van bijvoorbeeld een jongen als Locadia toch minimaal het dubbele aantal goals verwachten.

Ondanks het feit dat veel jongens nog ingepast moesten/moeten worden in een selectie met weinig houvast zijn de prestaties te mager. Dat ze van Feyenoord, Ajax of Vitesse verliezen is te begrijpen, zelfs bij AZ en Groningen uit valt er nog wat voor te zeggen. Maar tegen clubs als Heracles, Cambuur, NAC of RKC mag je als PSV supporter 3 punten eisen.


Dit zou gezichtsverlies zijn voor Brands als hij dit nu zou doen. Ik hoop dat zowel Cocu als Brands plaats gaan maken voor anderen. Het liefst zie ik Arnesen terugkomen of Valckx. Als trainer moet een echte vent komen met ballen ipv die zoutzak Cocu die niks ervan bakt.

De overbetaalde snotneuzen eens een paar maanden pro deo laten spelen.
Eens kijken wie er overblijft.
Dit is nog erger dan de patatgeneratie.
0,0 mentaliteit.
Ik zeg :haal een tijdje een soren lerby bij de trainingen erbij.
Dan heb ik zo n donkerbruin vermoeden at mahertje niet zo tevreden meer is met zijn eigen prestatie tegen rkc

3 februari 2014 om 23:49

Kortom cocu en zijn jaknikkers op de bank zijn softies; dat een Lerby (???) erbij gehaald moet worden !!

4 februari 2014 om 00:10

@ stratumseind

Volgens mij is er bij deze groep sprake van aardappelmoeheid. En daarmee probeer ik te zeggen die jongens vinden zichzelf zo bijzonder en goed terwijl ze niets presteren dat ik eigenlijk bedoel totale lamlendigheid. Ik zou er iemand voor zetten die er echt de Zweep over haalt.
Een echte slavendrijver bedoel ik dus die ze kei en keihard aanpakt! Dat hebben die verwende knaapjes nodig!

4 februari 2014 om 08:19

Dan moet Cocu dus gewoon jeugdspelers gaan inpassen. Laat die verwende gasten maar in het 2e spelen.

Ik vind het wel grappig overigens. Toen De Boer hard was richting El Hamlap, sprak iedereen een schande van (ik vond het terecht overigens). Duidelijkheid, bam! Jij wil niet? Prima, dan speel je niet. Het is jouw carriere, je doet er maar mee wat je ermee wilt doen.

Dat is eigenlijk de grootste fout die Cocu dit seizoen heeft gemaakt. Hij had Toivoinen noooooit uit het 2e elftal moeten halen.

de trainer is de verantwoordelijk persoon,kunnen wel die jonge gastjes soms onhandelbaar zijn,maar dan nog is het de trainer die daar moet over waken.
zoals afgelopen weekend tegen rkc,zag je gewoon de spelers voorin maar wat doen en door elkaar rennen elkaar in de weg lopen etc etc..
daar zie je gelijk dat cocu niet capiciteit heeft voor een echte top trainer.

seizoen is al afgelopen voor psv,nu is het zaak om opzoek te gaan naar een andere trainer die wel die jonge gasten beter maakt en durft aan te pakken!

ik denk zelf type van gaal,zou beste voor psv zijn en voor die jonge spelers,o.a. depay is een hele goeie en kan ver komen,mits hij een goede begeleiding heeft.
hij neemt nu nog te veel hooi op z'n vork soms,te veel schieten en te veel dribbels,waar het eenvoudiger kan.

4 februari 2014 om 00:24

Weet je deze ellende begint al in het onderwijs. Het feit alleen al dat een leraar een leerling niet eens even bij de arm mag beetpakken ter correctie op je school plein als ze elkaar bijvoorbeeld willen gaan slaan. Wat kun je dan nog doen als onderwijzer? Je krijgt gelijk een aanklacht wegens mishandeling aan je broek, waar gaat dat nog over. Leerlingen hebben sowieso totaal geen respect meer voor een Leraar als gezaghebbende persoon op een school . Nee ze vinden dat een Leraar dit respect eerst moeten verdienen. Dat zijn de woorden dan deze eigenwijze knaapjes. Tja, die leraar hoeft het niet meer te halen denk ik dan die heeft zijn diploma al.
Dus wat denken die snotneusjes nou? Gewoon ook opvoeding thuis. Veel te veel verwend.
Hebben alles al en hebben dus al gauw praatjes. Soms denk ik wel eens het zou goed zijn als er weer eens oorlog kwam voor deze generatie dan weten ze ook hoe het anders kan zijn.
Feit is dat het onderwijs na de jaren 80 en 90 zwaar op de helling is gegaan met de komst van het Vmbo samenvoeging van de Mavo en de Lavo. Daar is het niveau flink mee naar beneden gegaan en heeft het onderwijs geen goed gedaan. Ook dat vrije school idee is helemaal niets dat als ze willen schommelen ipv lezen en schrijven dat ook goed is. Gaat toch weg. Ze kunnen helemaal niets meer. Nu leren ze alleen nog maar hoofdletters op de tablet op sommige scholen! Wat een teloorgang.

Dit is goed nieuws ! De zogenaamde warmte regeert bij onze Brabantse vrienden. Cocu bakt er niets van, gaat zeker geen topcoach a la De Boer worden. Mist uitstraling, tactisch vernuft, hardheid etc. Nu wordt alles op de jeugdigheid van het team gegooid. Maar spelers als Schaars, Park, Bruma, Maher, Narsingh hebben het nodige ervaring in hun bagage. Dan mag je toch wel iets meer verwachten tegen pak m beet; RKC, Cambuur, Groningen etc...

geen psv hart wat een grote onzin. stop met eens met zoeken. Ze zijn in opbouw heeft tijd nodig. De eerste paar weken van het seizoen is het gelukt omdat alles nog fris was en veel geluk.

Maar je kunt niet tegen een speler zeggen jij word de leider van de defensie als hij de kwaliteiten daarvoor niet voor heeft. Een leider ben je 90 min en niet enkele seconden per wedstrijd zoals bruma.

Een rechtsback waarvan je denkt was het nodig om een overbetaalde speler te halen of had je beter twee talenten uit de nederlandse school kunnen halen die het nederlandse voetbal al begrijpen. Ipv een schopper die niet weet of hij de bal raakt.

Een spits die gewend is op aanvoer van de zij kanten of van spelers die een bal diep durven te steken ipv alles breed geven of naar binnen kappen.

Het belans van het elftal klopt gewoon niet en dit komt mede doordat de trainer hun op verkeerde posities zet met de groep die hij tot zijn beschikking heeft.

Te beginnen met park. Die jongen heeft in engeland alleen in dienst van andere spelers gespeeld en moet bij psv het creative mede gaan brengen. geef die jonge een taak spelmaker uitschakelen dat kan die veel beter.

Schaars hoor je alleen maar na de wedstrijd weer effe zeure. Maar in de wedstrijd is het een meevoetballer die totaal niets toevoegt als het spel stil ligt en dat er vuur in moet. Laat hem zijn eigen spel maar eens evalueren kijken of hij dan nog zoon uitspraken doet. Je bent bezig in teamverband schaars daar hoor jij ook bij!

Rekik talent maar met een zwakke schakel naast je word je niet beter want bruma zit nu eenmaal aan zijn plafond.

Waarom de combinatie narsingh matavsz nog niet werkt weet ik niet. lijkt me een ideale spelers voor matavz.

PSV had moeten investeren in een verdedigende leider. Want daar begint het allemaal in nederland.

Ben ook van mening dat een trainer tijd mag krijgen om iets op te bouwen maar je ziet ook als een trainer verkeerde keuze's maakt want park op rv dat heeft ie in een heel ver verleden gespeeld toen ie net doorbrak. Daarin mag een trainer in begeleid worden door zijn staf en brands. Want hij is eenmaal voor het aankoop beleid en team dat ie samenstelt of is ie van mening dat park altijd rv stond bij manu.

Heel goed van Brands (tenminste iets wat hij goed doet). Cocu moet je het voordeel van de twijfel geven. De eerste wedstrijden waren best behoorlijk. Daarna is PSV in een dip gekomen en het probleem is dat ze daar voorlopig niet uitkomen. Ook woensdag zie ik ze punten verliezen bij Cambuur.

Vergeet niet dat Ajax het eerste volle seizoen onder De Boer ook een dip kreeg voor de winterstop en zo'n 10 punten achterkwam op de rest. Toch kwam Ajax uit die dip en werden ze uiteindelijk weer kampioen en vorig seizoen was dit niet anders.

Dat die gasten kunnen voetballen is duidelijk. Ik blijf erbij dat PSV op papier de beste selectie heeft van Nederland. Je kunt er als coach echter weinig aan doen dat bepaalde spelers falen. Hoe vaak ik Depay niet heb zien missen 1-op-1 met de keeper... Ongelooflijk. Die jongens hebben momenteel geen vertrouwen en probeer dat ze maar even terug te geven.

Dit jaar gewoon als verloren seizoen beschouwen en volgend jaar met frisse moed en wellicht zelfs zonder Europees voetbal opnieuw een poging wagen.

Met andere woorden resultaten zijn acceptabel (met de huidige middelen)en dus is dit wel een tussenseizoen. Laatste aangenomen dat PSV voor de toekomst ambities heeft om weer bij de top aan te sluiten.

Die veranderingen kunnen beter bij het bestuur van de clubs plaats vinden, men kan wel een voorbeeld nemen aan Sanders. Het is te hopen dat de supporters nu eens in actie komen en dat ook volhouden.

Opvallend dat veel mensen PSV nog als topclub zien. Qua spelersmateriaal heb je veel talent en wat ervaren spelers: Schaars bij subtoppers als AZ en Sporting gespeeld, Park al op leeftijd en Ruiz, die bij degradatiekandidaat Fulham niet aan spelen toekwam. Deze 3 kunnen de jonkies echt niet mee laten doen om het landskampioenschap. Het is dus reeel de jongeren te laten rijpen en dit gewoon als een tussenjaar te zien. Zo'n Hendrikx zie ik echt tot een topper groeien, net zoals Depay en Maher.

Als er al iemand weg zou moeten, zou dat Brands moeten zijn. Het was onnodig een extra aanvaller te halen terwijl verdedigend er meer problemen zijn.

psv is altijd een koopclub geweest en heeft altijd verschrikkelijk goede voetballers gehad.. nu, van dag op dag schakelen ze over op eigen jeugd. hoe kun je vol op jeugd overschakelen en geen goed basis met een paar oudere,ervaren spelers in de ploeg?? jeugd moet je inpassen en niet een team van maken en voor de leeuwen gooien. dit gaat zo helemaal niks worden...tijd heb je niet in het voetbal. je moet er gewoon staan.punt! psv kan dit niet verkopen..naar niemand toe. voordat dit gaat werken zijn de "betere" al weer verkocht en begin je weer op nul. psv is geen opleidingsclub..nooit geweest en zal het nooit worden.. psv heeft lichtjaren achterstand op fey en ajax wat opleiden betreft.. dat haal je niet in in een paar seizoenen.. cocu is ook niet de man voor dit psv.. hardere hand is nodig.. veel te soft is cocu.. die spelers hebben de zwakke plekken bij cocu al gevonden en cocu niet bij zijn spelers.. er zijn niet 3 speleres nu die 10% beter zijn geworden dit lopende seizoen bij psv.. en dat gaat niet gebeuren ook. ik ben al heel lang psv supporter maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. ook voor mij houd het een keer op. laatste 20 jaar alle wedstrijden gezien maar ik kap er mee.. zonde van mijn tijd. wat mis ik een nilis,wouters,nielsen,lerby,arnesen,romario, enz...

waarom zoekt iedereen oplossingen? het is toch heerlijk hoe het met psv gaat?

PSV had gehoopt op een Frank de Boer effect. Echter heeft de Boer een uitstraling en karakter van een trainer/leider en laat zich niet van z'n stuk brengen. Cocu straalt een en al onzekerheid uit. En als Philip boos word ziet dat er nog lief uit. Hij heeft een mooie carrière gehad. Maar heb m'n twijfels (nog steeds) of hij een 1e elftal van de traditionele top 3 kan leiden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren