Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Chelsea is Manchester City de baas in cruciale kraker

Laatste update:
/

Manchester City scoort dit seizoen waar en wanneer het maar wil, maar maandagavond wilde het niet lukken. Chelsea nam door een doelpunt van Branislav Ivanovic de punten mee uit het Etihad Stadium (0-1) en staat nu in punten gelijk met City (53) . Arsenal blijft met 55 punten aan kop gaan in de Premier League; voor City kwam er een einde aan een reeks van 61 thuiswedstrijden met minstens een doelpunt.

City moest het zonder Fernandinho, Sergio Agüero en Samir Nasri rooien, maar leek daar in de beginfase geen last van te hebben. De thuisploeg joeg Chelsea op en had in de persoon van Yaya Touré de gevaarlijkste speler binnen de gelederen. De Ivoriaan kwam na tien minuten net niet aan een strakke voorzet van Aleksandar Kolarov en plaatste de bal na een kwartier rakelings over. Op aangeven van het krachtmens kreeg David Silva na twintig minuten de grootste kans van City in de eerste helft, maar de Spaanse middenvelder veegde het leer voorlangs. Na het eerste kwart richtten the Blues zich op en nadat zij al een grote mogelijkheid hadden laten liggen, sloeg Ivanovic toe. De Serviër knalde de bal snoeihard in de verre hoek achter Joe Hart (0-1), nadat Vincent Kompany Ramires nog van het scoren had gehouden.

/

De anders zo oppermachtige Citizens waren het even helemaal kwijt en hadden geluk dat de geweldig spelende Eden Hazard en Samuel Eto’o (schot van dichtbij op de lat) voor rust nog grote kansen om zeep hielpen. Manuel Pellegrini hoopte zijn elftal in de rust bij te sturen, maar dat lukte niet. De eerste kans in het tweede bedrijf was nog wel voor de lichtblauwe brigade, maar Touré schoot voorlangs. Even later was Chelsea weer dreigend: regisseur Nemanja Matic raakte met een geweldig afstandsschot de kruising. Pellegrini greep in en bracht Stevan Jovetic voor Álvaro Negredo en het spel golfde vervolgens in een razend tempo op en neer. Door de minimale achterstand bleef City hoop koesteren op een goed resultaat en Chelsea vergat zichzelf te belonen met meer goals.

De Londenaren raakten twintig minuten voor tijd voor de derde keer het houtwerk: Gary Cahill kopte een hoekschop van Willian tegen de paal. In de slotfase vloeiden de krachten bij beide partijen wat weg en Chelsea probeerde het spel bij momenten te vertragen. City kreeg nog wel drie goede kansen om op gelijke hoogte te komen, maar Silva zag een vrije trap gekeerd worden door Petr Cech en schoot even later van dichtbij naast, terwijl Cech ook een poging van Jovetic onschadelijk maakte. In de slotfase kwam Matija Nastasic nog goed weg met een gele kaart, nadat hij invaller Oscar had neergehaald. City slaagde er dus niet in om de gelijkmaker te forceren en scoorde voor het eerst sinds november 2010 niet in een thuisduel in de Premier League.

Wie eindigt dit seizoen hoger?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

pffff wat sterk gespeeld van chelsea zeg dit had ik niet verwacht tegen dit city (dat ook nog eens thuis speelde), petje af mourinho!

Hazard in mijn ogen Motm ondanks dat hij geen assist of goal afleverde vandaag!

3 februari 2014 om 22:56

mourinho gaat het weer flikken dit jaar ik voel het .. die gozer wint altijd de belangrijke wedstrijden !!

3 februari 2014 om 23:03

Chelsea heeft de bus niet geparkeerd en heeft tegen mijn verwachtingen in wel aanvallend gespeeld, in plaats van zoeken naar een punt. City was de eerste 20minuten van de wedstrijd de betere maar zakte daarna wel erg af. Ik vond Matic ook erg sterk spelen, motm. Chelsea verdiende winnaar

3 februari 2014 om 23:03

Kun je wat meer over de tactiek vertellen, ik denk dat iedereen dat wel interesseert.

3 februari 2014 om 23:47

Er zijn teveel Chelsea en Mourinho haters. In bijna elk topduel wordt chelsea als kansloos bestempeld, beginnen jullie te zeuren over tactiek enz. Mourinho weet hoe hij topduels moet benaderen. Ik hoop dat jullie wat meer respect krijgen voor Chelsea ookal spelen ze niet altijd aanvallend

3 februari 2014 om 23:54

Volgens mij speelde hij heel slim op de slechtste speler van city: Demicheles. Luiz en Matic waren echt heerlijk bezig!
Daardoor was het voor bijv. Hazard ook lekker spelen en dat was bij hem zeker te zien!

4 februari 2014 om 00:04

Formidable. Je zaait wat je oogst en vandaag verdient chelsea en mourinho lof. Als mensen op andere wedstrijden kritiek hebben op het antivoetbal van mourinho is dat ook terecht en heeft niks met persoonlijke haat te maken. Vandaag zeer verdient gewonnen en vooral druk gezet op de helft van man city. Zo ziet de voetballiefhebber in mij het graag.

4 februari 2014 om 00:48

Kun jij mij misschien uitleggen wat antivoetbal is?

4 februari 2014 om 07:31

Met 10 man in je eigen 16. Alles dicht gooien en hopen op een counter.

3 februari 2014 om 22:56

Ik vind persoonlijk dat Cahill ook wel in de discussie voor motm mag voorkomen, wat een beest was dat vandaag, geweldig duo samen met Terry, lijkt wel leerling en meester.

3 februari 2014 om 22:58

Inderdaad Cahill speelde echt ijzersterk, had echt overal een been tussen zitten.

3 februari 2014 om 23:00

Dit was vooral een teamprestatie, ik vond alleen Willian te veel balverlies lijden.

3 februari 2014 om 23:04

Ik heb maar een klein gedeelte kunnen kijken van deze wedstrijd.
Er was inderdaad een sterke centrum verdediging gevormd door Terry en Cahil.

Alleen zag ik luiz iets meer naar voren geschoven. Heeft mourinho het zelfde gehandhaafd als met Pepe bij Real ?
Eigenlijk een beetje een storende verdediger samen matic als dmf.
Daarbij zag ik ramires ook meedoen.
Vroeg me eigenlijk af hoe mourinho gestart is.

Daarvoor een vrije rol voor Willian ?

3 februari 2014 om 23:11

Mourinho heeft dat niet bedacht, vorig jaar is Benitez begonnen met Luiz op het middenveld zetten. Maar ja inderdaad Willian stond op de '10' positie. Maar liep inderdaad over het hele veld.

3 februari 2014 om 23:35

Willian had inderdaad een vrije rol en daarachter stonden Matic en Luiz. Die overigens ook erg goed speelden, met name Matic die speelde echt alsof hij er al jaren stond.

3 februari 2014 om 22:57

Hazard is the blue wizard. Wat een fucking speler zeg.

3 februari 2014 om 22:58

Was Hazard maar Nederlander haha Hele goede speler zeg!

On. Verder heerlijke wedstrijd, heb helaas klein stukje gemist, maar ging lekker op en neer en tempo was hoog!

3 februari 2014 om 23:02

Die man speelde soms 4 á 5 man voorbij, alsof ze er niet stonden. Met zijn dribbeltechniek, hoort hij bij de beste spelers ter wereld. Prachtig om naar te kijken. Chelsea speelde goed en het was een terechte overwinning!

3 februari 2014 om 23:05

Wees er zuinig op.

3 februari 2014 om 23:34

Ben je al Chelsea supporter, Arsenal addict?!

4 februari 2014 om 00:18

Alleen vanavond.

4 februari 2014 om 00:22

Shit ik heb de game gemist. Maar altijd als ik Chelsea kijk ( afgelopen maand niets gezien) zie ik hem dat nooit doen. Speelt altijd geweldig maar geslaagde dribbels mis ik altijd. Zijn maar weinig spelers die meerdere spelers kunnen uitspelen. Messi, Ronaldo, Neymar, Bale en Robben meer ken ik er niet.

3 februari 2014 om 23:00

Chelsea was erg sterk, maar moet ook zeggen dat City erg matig was vandaag. Het middenveld liep voor geen meter en Toure was totaal niet zichzelf. Dzeko heb ik ook geen fatsoenlijke kopbal zien maken, terwijl hij de bal toch echt een paar keer op zijn koppie kreeg.

Wat een ziek schot van Matic trouwens, jammer dat hij er net niet in ging.

4 februari 2014 om 00:38

Het middenveld liep door door het ontbreken van Fernandinho en omdat Mourinho City niet de ruimte gaf die City gewend is om te krijgen centraal op het veld. De ruimtes waarin perfect afgeschermd met hun 4-3-3 opstelling.

3 februari 2014 om 23:06

Even voor iedereen die Hazard niet van een exceptioneel talent vinden. Ik hoop dat je de wedstrijd hebt bekeken.

Sjonge, jonge ! Want een talent is dat zeg.
Mourinho did it again ! En dit keer zonder park the bus tactiek waarop de meeste op vz dit hadden verwacht.

Dit Chelsea kan de Champions League winnen omdat ze compleet zijn en zich kunnen aanpassen aan de tegenstander. Het is niet altijd mooi maar wel effectief.

Ik heb genoten !
Doei

3 februari 2014 om 23:49

Heerlijke wedstrijd voor Chelsea. Als de doelen 2 cm breder waren dan stond het zelfs 3-0. Verder vond ik Willian zoo goed spelen. Hij Maric en Hazard waren de 3 besten.

Wat een resultaat van Mourinho en wat een tactische masterclass heeft hij neergezet. Nooit verwacht dit! Matic is beest.

3 februari 2014 om 22:58

Wel zonde aan onze kant, als Liverpool de winst had gepakt tegen Aston Villa en Wba, zou het nog spannender geweest zijn.

3 februari 2014 om 22:59

Tja, maar 1-1 bij WBA is nog niet eens zo heel slecht als je kijkt wat de concurrentie er heeft gespeeld. Alleen de manier op is balen. Ik baal er meer voor dat er nooit een bod is gedaan om Matic, wat een speler.

3 februari 2014 om 23:05

Precies, op de manier waarop is het zuur.

3 februari 2014 om 23:05

Tactisch? Heb je Demichelis zien verdedigen. Het was pellegrini die Chelsea in de kaart speelde. En City mist Aquero. Wel terechte overwinning en Chelsea speelde sterk.

3 februari 2014 om 23:07

Dan nog, Toure, Silva en Navas is toch niet de minste aanvallende linie die je tegen hebt. Fernandinho werd enorm gemist, maar Mourinho heeft hier een formidabele prestatie neergezet.

3 februari 2014 om 23:07

Hoezo nooit verwacht? Waarom blijven jullie hem onderschatten. Snap het echt niet!

3 februari 2014 om 23:14

niemand onderschat, maar chelsea is dit seizoen gewoon niet zo overtuigend geweest als city. Daarom was het een grote verrassing dat city zo werd aangepakt

3 februari 2014 om 23:16

Haha, je bent echt een flapdrol als je een fan bent van de resultatentrainer Mourinho.
Waarom kijk je dan nog uberhaupt naar voetbal?
Voor het resultaat blijkbaar want voor oogstrelend voetbal hoef je niet bij Mourinho te zijn.
En nee je hoeft niet met 8-0 te verliezen zodra je aanvallend speelt, kijk maar naar City dit seizoen.

3 februari 2014 om 23:18

Ik onderschat hem niet geweldige trainer gaat veel winnen maar het is een taktiek die werkt tegen voetballende ploegen. En daar hou ik van. Als we allemaal op zijn Mourinho's spelen krijgen we voor 80% Inter wedstrijden zeg maar 0-0 1-0 wedstrijden. Stel Pellegrini had 5-4-1 gaan spelen dan hadden we niet zo'n leuke wedstrijd gehad.

3 februari 2014 om 23:25

Uhmmm, thuisvorm van City misschien?

3 februari 2014 om 23:29

Ow daarom staat het doelpunten record van Spanje op zijn naam!

Gelul van fanboys die in een fantasie wereld leven. ..

3 februari 2014 om 23:36

Laat hem maar het doelpunten record in de EPL pakken. In Spanje zou jij het ook nog wel kunnen

3 februari 2014 om 23:38

Nou nou, dat met waarschijnlijk de duurste selectie ooit in een competitie die nog nooit zo zwak is geweest.

3 februari 2014 om 23:38

Ben jij voetballiefhebber of echt supporter van een club.

Als je bij de laatste categorie behoort, moet je Mourinho wel waarderen.

4 februari 2014 om 00:06

@chi7

Dat record staat nu toevallig op naam van Ancelotti, Chelsea heeft het eerder geflikt. Wie weet wat het 2e seizoen onder Mou gaat brengen

4 februari 2014 om 00:11

Alleen als Cfc een spits haalt zoals Ibra, Cavani, Falcao enzovoorts, zullen ze het doelpuntenrecord verbreken. Zonder een Cfc waardige spits gaat het niet lukken.

4 februari 2014 om 00:34

@jt

I know haha, ik hoop het voor je.

Chelsea viel me heel erg mee, geen ‘busvoetbal’ gespeeld. Eto’o is en blijft een klasse speler, ik blijf me verbazen hoe hij de hele verdediging opjaagt. En Hazard, wow, wat een speler, op zijn 23e doet hij al niet veel onder qua fysiek van Ronaldo met dribbels ala Messi. Echt een geweldige speler, en dat voor zijn leeftijd pff. Willian hoeft van mij niet meer te spelen, verpeste meer dan dat hij goed deed. Het had deze wedstrijd alle kanten op kunnen gaan, wat een kansen en wat een wedstrijd. Hier hoopte iedereen op. Scheids had paar verkeerde beslissingen (rood voor doorgebroken speler en gevaarlijke vrije trap na swalbe) Chelsea 3x paal/lat geraakt, en David Silva veel 100 kansen net gemist. Al met al vind ik dat Chelsea geweldig heeft gespeeld en de punten heeft verdiend. Mourinho heeft weer eens laten zien dat hij een geweldige coach is.
Ik denk nog steeds dat City Barca eruit kan gooien, al zal demicheles niet op het veld moeten staan.

Motm (chelsea): Cahill, Eto’o, Matic, Cech en Hazard
Motm (city): Yaya Toure
Mindere spelers: Willian, Demicheles

3 februari 2014 om 22:58

Maat ben je gek ofzo? Willian speelde als een beest. Die man heeft het loopvermogen van Kuyt lijkt het wel. Hij heeft in zijn eentje meer druk gezet op de verdediging en het middenveld van man City dan Hazard en ramires bij elkaar.

3 februari 2014 om 23:01

Willian heeft echt te veel ballen ingeleverd, zo vaak een aanval verloren laten gaan. Hij is echt niet slecht, maar deze wedstrijd kun je moeilijk hem een beest noemen.

3 februari 2014 om 23:01

Inderdaad, misschien kwa effectiviteit niet geweldig, maar wat speelde hij slim zeg. Heeft zoveel tijd voor Chelsea gewonnen.

3 februari 2014 om 23:03

Hij is een aanvaller, het is logisch dat hij de bal af en toe verliest. Als je niet inziet dat hij de motor was vandaag heb je echt niet opgelet. Ongelooflijk dat zijn inzet niet wordt gewaardeerd. Ik weet niet of je een Chelsea fan bent, zo ja.. dan moet je echt even een loyalty check bij jezelf doen.

3 februari 2014 om 23:04

ik snapte niet echt waarom oscar (van wie ik ook geen al te grote fan ben) niet de voorkeur kreeg boven willian

3 februari 2014 om 23:07

Ik ben wel Chelsea fan, en hij werkt hard, heeft een aandeel in de winst. Maar hij heeft 3 of 4 goede aanvallen om zeep geholpen, als je dat niet hebt gezien moet je zelf even een loyalty check doen

3 februari 2014 om 23:17

@michielho
Volgens mij heeft hij nog wel meer dan 3 of 4 aanvallen van City eruit gehaald, dat mag je ook zeker meewegen bij je oordeel.

Wanneer spelers zoveel inzet tonen als Willian, dan krijg je vanzelf een mooie wedstrijd. Geweldig goed hoe hij druk zet.

3 februari 2014 om 23:00

Vond Eto´o juist erg zwak spelen. Had veel klinischer moeten zijn. Willian daarentegen speelde een erg sterke wedstrijd. Wellicht was hij ietwat slordig in balbezit, maar in defensief opzicht fenomenaal.

3 februari 2014 om 23:05

Dat is zeker waar, maar hij had toch minimaal 1 a 2 goals moeten maken!

3 februari 2014 om 23:01

Demicheles deed ook niets fout. En Willian was echt niet zo slecht vandaag.

3 februari 2014 om 23:06

Demicheles als CVM past gewoon niet bij Man City. Ik moet toegeven dat Willian op het eind wel beter werd.

3 februari 2014 om 23:08

Nee prima, maar hij speelde echt niet slecht. Vond hem juist sterk ogen, deed niets fout. Alleen kan hij inderdaad niet brengen wat City gewend is op die positie. Maar dat is niet zijn fout.

De bank liet overigens ook weinig toe van City. Erg matige bank vandaag.

3 februari 2014 om 23:15

Dat klopt, maar man wat een wedstrijd was dit zeg, ook voor de neutrale kijker. Het ging op en neer, een echte topper was dit.

3 februari 2014 om 23:03

Willian mindere speler?? amper balverlies, gewerkt als een paard en de nodige ballen veroverd, in mijn ogen zeker belangrijk vandaag in het tactische spel van Mourinho (ook raar dat je dan zegt dat eto'o wel een hele goeie wedstrijd gespeeld heeft terwijl die in mijn ogen precies dezelfde rol vertolke als Wilian).

David Silva 100 kansen gemist? 2 grote kansen + een vrije trap gehad.

3 februari 2014 om 23:04

veel 100%kansen gemist bedoelde ik , ik vind 3 voor hem namelijk heel erg veel.

3 februari 2014 om 23:05

Willian speelde super goed, hij domineerde het middenveld samen met Hazard en onderschepte veel ballen.

3 februari 2014 om 23:06

Willian was ondanks zijn mindere voorzetten toch echt goed. Ieder Cfc speler speelde goed, maar Hazard en Matic waren de betere.

Maar mijn man van de wedstrijd is toch Mourinho!

3 februari 2014 om 23:09

Ben ik het zeker mee eens, hij heeft al zijn haters het zwijgen opgelegd omdat hij alleen maar 'busvoetbal' kon spelen

4 februari 2014 om 06:08

Als je een beetje Mourinho volger ben weet je dat hij van de snelle omschakelingen is. Zowel aanvallend als verdedigend. Dat zien de liefhebbers van het tiki taki als 'busvoetbal' waar ik het overigens niet mee eens ben. Mourinho is een fantastische trainer die je helemaal uitmelkt en een tactisch meesterbrein is, alleen wanneer hij tegenover Barca komt slaan wel eens de stoppen bij hem door.

Het is een meesterbrein waar spelers voor door het vuur gaan, hij is fantastisch.
Oke, nu mag ik wel ff uit zn hol kruipen, my bad.

3 februari 2014 om 23:27

Sinds wanneer kunnen meerdere spelers motm zijn?

Mooi om te zien hoe Chelsea speelde. In de tweede helft zijn ze amper in de problemen gekomen omdat City door de lucht bleef spelen en Chelsea daar oppermachtig was.

Ik kan altijd wel genieten van het tactische spel van Mourinho. Dit geeft een hele andere kijk op voetbal.

Dacht ff dat City Chelsea compleet weg zou gaan spelen maar dat viel vies tegen. City's slechte wedstrijd van dit seizoen denk ik.
Chelsea doet wat het moet doen en vertoond weer hoe lelijk voetbal zij spelen.
City zal toch kampioen worden!

3 februari 2014 om 23:00

Komt onder andere door de genialiteit van Mourinho en het ontbreken van Fernandinho en Aguero. Toen Jovetic erin kwam, kreeg City zoveel meer ruimte. Negredo was te statisch tegen de geweldige defensie van Chelsea.

3 februari 2014 om 23:08

Dat klopt ook. Ik persoonlijk vindt het niet het niet om aan te zien. Als Chelsea het spel moet maken winnen ze vaak slechts met 1 doelpunt verschil, of zoals tegen WHU komen ze niet verder dan 0-0 en als de tegenstander het spel moet maken is Chelsea altijd tactisch heel sterk en pakt meestal minimaal 1 punt.
Daarom wordt City ook gewoon kampioen. Ondanks dat ze uit en thuis verloren hebben van Chelsea.

4 februari 2014 om 00:42

Mourinho is zoals je zegt heel goed zonder de bal. En Pellegrini is met City juist heel erg sterk met de bal. Erg interessant om te zien wie er dan wint in zo'n clash. En dit keer heeft Mourinho de zwakke plekken kunnen ontdekken van City en hij heeft daar perfect op ingespeeld. Geniaal.

3 februari 2014 om 23:03

Hoe zij lelijk voetbal spelen, het tactische plan van Chelsea was gewoon veel beter dan City. Op papier was het inderdaad heel verdedigend, maar ze speelde wel degelijk vrij ver naar voren en hebben echt aardig wat kansen gehad.

3 februari 2014 om 23:12

Wij werden niet weggespeeld door City. En Chelsea speelde z'n beste helft van het seizoen tegen ons.
Ik provoceer niet. Ik vindt het voetbal van Chelsea niet om aan te zien ondanks dat het tactisch heel goed is.
Is gewoon mijn mening. Daarentegen ben ik gewoon blij met dit resultaat.

3 februari 2014 om 23:06

Dat weg laten spelen laten we wel aan Liverpool over. Verder erg bedankt voor je enigszins provocerende reacties gericht aan Chelsea.

3 februari 2014 om 23:10

@gerrard,

Ach, zeur niet man!
Ik heb genoten van het spel van Chelsea.
Het was zeker niet ultra-defensief, want op het middenveld werden gewoon zeer belangrijke duels gewonnen.

In mijn ogen is dit ook een terechte overwinning voor Chelsea. Zij hadden de beste kansen.
Cech, Hazard, Willian en Matic heersten op het veld vandaag.
Mourinho is meester in het blootleggen van zwaktes van aanvallende tegenstanders.

Eindelijk weer een mooie topwedstrijd in de Epl!

4 februari 2014 om 00:56

Jammer dat je de wedstrijd niet hebt gezien . Aangezien je anders je zin over lelijk voetbal had weg gelaten

Geweldig! Heb vol spanning zitten kijken maar 3 punten uit tegen city is fenomenaal, had dit echt niet verwacht. 1e helft hebben we ze zoek gespeeld en rond de 75ste minuut hebben we eigenlijk weer de bus neergezet wat eigenlijk niet nodig was als je net zo goed speelt als in de 1e helft. Vond hazard echt meesterlijk spelen, wat heb ik van hem genoten zeg wat een fenomeen en natuurlijk yaya die als een beest speelde. Vond het wel leuk om te zien dat david luiz normaal als een natte krant speelt op het middenveld maar tegen demichelis lukte het hem wel haha.

PS: Cahill vond ik erg sterk spelen, ik zegt dat even omdat ik vaak hoor dat cahill er niks van kan..

Pff mourihno je flikt het weer he ?

Poeh Chelsea heeft de hele wereld verrast denk ik zo?
Ik dacht dat Chelsea wel een gelijk spel eruit zou halen door een goal te maken uit te counter.

Uit tegen city winnen? Geen goal tegen krijgen? Dan heb je het bijna perfect gedaan.
Waarom bijna perfect?: Chelsea had veel meer moeten scoren 3x de paal, counters die net niet lukte. Al had silva en kolarov geloof ik moeten scoren..

Even over hazard ...
Wat is die jongen goed zeg abnormaal ze konden geen grip op hem krijgen.
Wat me ook is opgevallen dat die fysiek erg sterk was hij zette paar x demichles gewoon weg met ze lichaam. Zijn dribbels zijn van andere niveau,

Complimenten aan Chelsea, meer kan ik niet zeggen.
Terechte overwinning.

Terechte overwinning van Chelsea, al had Manchester City ook wel kansen op een doelpunt. Verschil vandaag tussen de twee teams is de aanwezigheid van Steven Seagal op het middenveld bij City en de aanwezigheid van een toekomstig Gouden Bal winnaar bij Chelsea in de aanval.

Wat ik me dan serieus afvraag, Chelsea begint weer met een gigantisch defensieve opstelling. Maar nu, in tegenstelling tot de wedstrijden tegen Arsenal en Manchester United, hebben ze veel hogerop gespeeld en echt kansen afgedwongen. Waarom is dat toentertijd niet gedaan? Logisch dat alle supporters van andere clubs nu weer een ‘parkeer-de-bus-tactiek’ verwachten. Ze kunnen het dus wel, en als Chelsea deze vorm vast weet te houden kan de titel zomaar daar belanden.

Mourinho heeft het vandaag gewonnen van Pellegrini, zover is duidelijk. Hoe hypocriet ik hem ook vind, tactisch heeft hij de wedstrijd vandaag gewonnen. Goed resultaat voor Arsenal verder.

3 februari 2014 om 22:58

Als wij gelijk spelen tegen Liverpool en Chelsea en City allebei winnen staat het in punten gewoon gelijk, absurd gewoon.

3 februari 2014 om 23:01

beste titelstrijd in jaren

3 februari 2014 om 23:01

Simpel, dan moeten we gewoon niet gelijkspelen. Hopen dat Chelsea het laat zitten tegen Newcastle en Norwich uit voor City is ook altijd lastig. Uitlopen joh

3 februari 2014 om 23:07

Gelijkspelen? Eitje wordt dat voor jullie op Anfield Road

3 februari 2014 om 23:10

gelukkig snap jij het wel frank

3 februari 2014 om 23:11

Arsenal moet gewoon winnen zaterdag. Zoals hierboven ergens gezegd werd moeten City en Chelsea respectievelijk uit naar Norwich en Newcastle en dat zijn verre van makkelijke potjes, met een beetje mazzel schakel je dan 1 concurrent definitief uit en laat je die andere ook weer wat verder achter je.

3 februari 2014 om 23:12

met alle respect, maar teams als een newcastle zwaar uit vorm en een norwich mogen eigenlijk geen probleem zijn. Ik weet dat er geen makkelijke wedstrijden zijn in de pl, maar toch..

3 februari 2014 om 23:18

Vp10arsenal

Lol, jij gaat ervan uit dat je even wint van LFC dit weekend? Mag blij zijn wanneer je op gelijke hoogte blijft..

3 februari 2014 om 23:26

Nee ik ga er niet van uit dat ze zomaar winnen maar als je kampioen wilt worden dan moet dat, lijkt me nogal wiedes. Als je daadwerkelijk sinds 2003/2004 kampioen wilt worden, dan moet je uit bij de nr. 4 de punten willen en kunnen pakken.

Nu kom jij weer met je eeuwige Liverpoolverafgoding. Arsenal staat 8 punten los en er is geen reden om er niet vanuit te gaan dat Arsenal geen kans maakt zaterdag. Arsenal was Liverpool thuis volledig de baas, dan kom jij weer met je 3-5-2 opstelling en dan zeg ik: het systeem bepaalt maar deels hoe je speelt.

Met Wilshere terug in de basis en ik denk Ox op de flanken moeten wij genoeg dynamiek hebben om Liverpool het voetballen moeilijk te maken. Een geconcentreerde Per en Kos moeten Suarez in toom kunnen houden en het is te hopen dat Arteta niet te zwaar door de mand valt.

Op Suarez na hebben wij op elke positie een betere speler, zijn wij beter op elkaar ingespeeld en hebben wij een betere coach. Je bent dit seizoen al zo vaak op je plek gezet maar toch blijf je hoogmoed tonen.

3 februari 2014 om 23:28

Frank niet te hoog van de toren blazen he Alles hangt af van Sas, en de vorige keer dat die het tegen Lurch en Dave opnamen heb ik ze niet gezien..

3 februari 2014 om 23:43

Vp10arsenal

Ach op elke positie beter op Suarez na, lollzzzzzzzzzzzz.

Goonerar16

Lurch en Dave zijn Merteswagger en Bosscielny?

3 februari 2014 om 23:49

Frank, je kan niet ontkennen dat Arsenal verdedigend gewoon veel beter staat dan Liverpool. Qua aanval is Liverpool beter, maar als je tegen Flanagan, Skrtel, Toure en vooral Cissokho staat hoef je geen wereldtop te zijn om het die verdediging lastig te maken. Het middenveld bij Arsenal is het enige waarover ik niet zeker ben, het hangt af van de fitheid van Wilshere, anders spelen Rosicky/the Ox en Arteta daarzo, toch anders dan met Wilshere.

3 februari 2014 om 23:55

Haha, dat zijn ze zeker! Blij dat je met de tijd meegaat.

4 februari 2014 om 00:02

Haha Frank kleuter, zo reageren ipv iets proberen te beargumenteren.

Mertesacker en Koscielny is het beste centrale duo van de PL. Per definitie dus beter dan die van Liverpool. De backs van Liverpool zijn dramatisch, die van Arsenal redelijk tot goed. Gerrard/hendo centraal zeker? Dat is een klasse minder dan Wilshere/arteta. Hoe slecht Arteta relatief (vergeleken met andere Arsenal middenvelders) mag zijn, hij is net zo goed als Hendo die onder druk gaat huilen. Ik hecht er verder niet zoveel waarde aan dat Gerrard weer eens wat laten zien heeft in een Merseyside-derby.

Ozil is 3 klassen beter dan Coutinho. Suarez is 2 of 3 klassen beter dan Giroud. Cazorla en Rosicky/ox/gnabry is beter dan Sterling en Sturridge.

Dit verhaaltje is je al dertig keer uitgelegd maar je blijft maar hoog van de toren blazen, ergens is het wel grappig. Zonder Suarez stort Liverpool weer ouderwets in.

4 februari 2014 om 10:42

Vp10arsenal

Moet ik het onderbouwen dan. Als jij beweert dat Suarez de enige speler is die beter is dan de kern van Arsenal dan weet ik het ook niet meer.

Gerrard zou Arteta zo uit de basis spelen, misschien speelt hij volgens jou een keer een goede wedstrijd, maar dat is onzin. Daarnaast is Henderson ook drie klasse's beter dan Arteta. Op het moment is er over te discussieren wie er zou moeten starten. Wilshere of Hendo. En dat je Ox of Gnarby beter noemt dan Sturridge slaat werkgelijkwaar alles. Sterling vind ik in zijn huidige vorm ook beter dan OX. En Suarez is een klasse apart. Ook vind ik Migs beter dan jullie Polak.

Vergelijk Sturridge met jullie Giroud. Dat zijn beide degene die op 9 staan. Sturridge is in dit geval drie klasse's beter, Suarez is ook minstens een klasse beter dan elke speler van Arsenal.

4 februari 2014 om 13:38

Arteta en Gerrard hoor je normaal gesproken niet met elkaar te vergelijken. Arteta speelt verdedigend, Gerrard veel meer als centrale middenvelder. Henderson drie klassen beter dan Arteta is wel ontzettend grappig. Henderson kan niks, dat hij niet zo slecht is als in het begin dat is waar, maar hij heeft de techniek van een houten tafel. Arteta mist wat loopvermogen en kracht, maar is nog steeds beter dan Hendo.

Daarna ga je de zaken omdraaien zoals het jou uitkomt. Ik vergelijk Cazorla & Ox/rosicky/gnabry met Sturridge & Sterling, dus ik zeg nergens dat Ox beter is dan Sturridge.

Sturridge is geen drie klassen beter dan Giroud, hoogstens 1tje. Relatief is Ozil beter op zijn positie dan Suarez. Suarez is een topspeler, maar geen Zidane zoals jij hem doet overkomen. Suarez heeft het nog te vaak niet laten zien in toppers en als het niet loopt kan hij Liverpool ook niet uit de sleur halen.

4 februari 2014 om 20:58

Vp10arsenal

Die kun je niet met elkaar vergelijken? Gerrard speelt al een lange serie als regista, iets waar hij zich tegen Everton in ontplooide als Man of the Match. Arteta speelt daar ook, maar die wordt bewust vrijgelaten door Mourinho omdat hij toch voor geen dreiging of iets dergelijks speelt.. zegt denk ik wel genoeg.

Arteta is aan het aftakkelen, iets wat ik bijna iedere gooner hoor zeggen en iets waar ik me wel in kan vinden. Henderson is daarentegen de revelatie van het seizoen aan Liverpool haar kant en weet week in week uit de uit te blinken. Hendo is inderdaad een paar niveaus hoger dan Arteta Atm.

Daarnaast zul je toch spelers met elkaar moeten vergelijken of niet? Sturridge is onze nummer 9, Suarez zwerft er een beetje om heen. Daarom vergelijk ik Sturridge met Giroud dit seizoen, Sturridge loopt 14-14, Giroud loopt 22-10. Zegt denk ik wel genoeg..

Suarez als zwervende man die vooral van links komt is dus vergelijkbaar met Santi Cazorla. Ik neem aan dat dat ook voor jou duidelijk is wie van die twee de betere is.

Ozil is beter dan Coutinho. En Sterling is ATM beter dan OX, Gnarby of Rosicky. Wanneer je LFC de laatste twee maanden een beetje gevolgd hebt dan kun je ook tot deze mening komen. Rosicky die nu en dan een keertje kan spelen, voor Gnarby geldt hetzelfde dus die zijn al niet te vergelijken. Ox is net terug van een blessure en heeft pas echt een wedstrijd gespeeld. Dus ook dat is nog niet genoeg om hem nou de betere te vinden.

Suarez is misschien geen Zidane, maar wel een Henry

5 februari 2014 om 00:43

Hahahahahahaha, Suarez een Henry. Henry schoot Arsenal jaarlijks naar prijzen. Suarez heeft Liverpool vorig jaar naar de zevende plek geleid... Och och wat heb jij een ontzettende last van het Liverpoolvirus.

Arteta is aan het aftakelen en is de minste middenvelder van Arsenal, dat heb ik zelf ook al gezegd. Neemt niet weg dat hij nog steeds een klasse beter is dan non-talent Henderson. Henderson is zo een revelatie omdat iedereen er vanuit ging dat hij niet recht vooruit kon lopen - nu blijkt dat hij zelfs een balletje kan passen, als hij niet al te veel onder druk wordt gezet. Henderson is de Gervinho of Bendtner in de selectie, het verschil is alleen dat niet elke speler door Arsenalfans op een voetstuk wordt geplaatst, maar gewoon kritisch blijft. Wilt Liverpool nog een stap maken, dan moet het spelers als Henderson de deur wijzen.

Jouw vergelijkingen zijn krom in de zin dat je vergelijkingen maakt wanneer het jou uitkomt. Suarez is en blijft de spits waar het om draait bij Liverpool, dat is niet Sturridge al staat hij diep in de spits. Giroud is de kapstok van dit Arsenal en heeft veel beperkingen, maar is alsnog heel belangrijk. Vandaar dat Sturridge wel beter is, maar niet zo dat het een verschil zal maken.

Sterling is misschien een procent beter'/meer in vorm dan Ox/gnabry/rosicky. Maar goed, Liverpool is afgehaakt bij de top, hoe kom je er dan eigenlijk steeds bij dat Liverpool het zo verschrikkelijk goed doet? Op jouw manier van redeneren kan ik gerust stellen dat Rosicky een wereldseizoen draait en dat Ox in geweldige vorm is. Vooral Rosicky draait toch een minstens net zo goed seizoen als Gerrard. Op mijn eigen manier van redeneren; Rosicky is een belangrijke ervaren speler, Ox is altijd nog een groter talent dan de meeste andere spelers, inclusief Sterling.

Ozil is een wereldspeler, Coutinho een behoorlijk talent. Zie je het verschil? Jij doet Ozil steeds af als één van de elf terwijl je Suarez neerzet als een god. Ik herhaal, Ozil is op zijn positie minstens net zo goed als Suarez op zijn positie, en eigenlijk nog wel een klasse beter. Suarez is goed, heel goed, maar niet zo goed als jij zegt.

Suarez net zo goed als Henry... Hahahaha. Henry was een generatie-icoon en voorlopig nog de beste speler van de PL. Suarez is hoogstens Liverpool's grootste kans op prijzen sinds jaren. Henry maakte structureel het verschil, Suarez doet dat nu alleen nog maar tegen laagvliegers en verdeelt zijn goals niet over de wedstrijden.

3 februari 2014 om 22:58

Ik denk dat het grote verschil 1 naam heeft " Matic " . Dat word in het verloop van het seizoen een sterkhouder in ons team daar ben ik vrijwel zeker van.

3 februari 2014 om 23:06

Hij was goed maar wat Hazard liet zien was echt fenomenaal. Met Demichelis op het middenveld was zelf Luiz nog fantastisch daar

3 februari 2014 om 23:01

@ Bergkamp_10

Mourinho is altijd pas echt goed in zijn 2e jaar. Dat zag je bij Real madrid ook. Toen werd er alleen tegen Barcelona bus-voetbal gespeeld maar tegen de andere clubs trok Real madrid altijd ten strijde voor de aanval en werden er ook meer dan 100 goals gescoord. Hij is een trainer die gewoon tijd nodig heeft om aan zijn team te sleutelen. Want dat kan hij als de beste.

Hij is zo goed in het analyseren van de tegenstander, de zwakke punten er uit te filteren en zijn taktiek daar op aan te passen. Dat is (voorlopig) ongeevenaard. Zoals hij tegen Arsenal gewoon Arteta vrij liet lopen omdat daar geen gevaar vanaf kwam. Pijnlijk maar compleet terecht.

Nee, Mourinho is misschien voor een hoop dingen uit te maken. Maar een meester tacticus is het zeker. Ere wie ere toekomt!

3 februari 2014 om 23:04

In La Liga hoef je natuurlijk ook alleen maar tegen Barcelona bus-voetbal te spelen (leuke term trouwens). Voor de rest moet je met zo'n selectie domineren. Daarnaast heeft hij bij Real gewoon gefaald.

Dat hij tactisch fantastisch is staat buiten kijf. Vandaag heeft hij het geweldig opgelost, maar als ze tegen andere topclubs niet zo defensief staan te spelen hoeft hij ook niet zoveel kritiek te krijgen. Vandaag was het echt goed, dus ja, ere wie ere toekomt.

3 februari 2014 om 23:08

De-lano

Weet je wat het is met Chelsea. Chelsea heeft de afgelopen jaren zoveel verschillende visies van coaches gehad en aankopen dat er nooit echt goed 1 lange visie was die minimaal 4/5 jaar stond. Benitez had behoudend voetbal, Di Matteo gaf alle samba voetballers vrijheid (vandaar Mazacar) en Ancelotti had weer aanvallend playstation voetbal waarmee ze de dubbel pakte. Tussen door nog mislukte coaches als AVB en Scolari..

Maar Mourinho heeft 1 doel dit seizoen met Chelsea: op de juiste momenten, de tegenstander gewoon kwartier lang afjagen en naar achter drijven en dan omsingelen. En dan weer kwartier rust moment pakken. Het is eigenlijk heel slim en logisch omdat je niet de hele wedstrijd alles kan afjagen en bijhouden, maar wel als je dit in fases doet.

Mourinho werkt hier al vanaf het begin tegen aan en ik heb het eerder gezegd dit is precies de reden dat Mata niet bij Chelsea onder Mou functioneerde, omdat hij gewoon niet afjaagde, omdat hij verwachtte dat iedereen in dienst van Mata zou spelen.

Nu zie je wat Chelsea kan doen als het gewoon echt wedstrijd lang kan afjagen en goed kan verdedigen. Chelsea is dit seizoen zoals je zegt nog in de leer, volgend seizoen zijn we klaar voor het echte volledige complete masterpiece van Mourinho.

3 februari 2014 om 23:22

@ Zola#

Ik denk dat ik het op heel veel punten met je eens. Tegelijkertijd ook weer met een hoop dingen oneens. Wat natuurlijk weer uitleg vergt!

Di Matteo, persoonlijk vind ik het nog steeds jammer dat hij ontslagen was. Naar mijn idee heeft hij nooit de kans gehad om zichzelf te bewijzen. Terwijl hij met de CL finale bewees heel goed de zwaktes van het team in te kunnen zien en daarmee te kunnen werken. Ancelotti was en is gewoon een topcoach. En AVB blijkt een eendagsvlieg te zijn geweest.

Het doel van Mourinho met Chelsea is naar mijn idee ook anders. Hij wil da tde spelers hem vertrouwen en dat hij hun naar de overwinningen leid. Zoals beschreven is Mourinho tactisch en analytisch een meester. Wanneer zijn spelers compleet naar hem luisteren is hij de beste trianer om de taktiek aan te passen en de tegenstander kapot te maken. Maar dat vergt 100% concentratie en acceptatie van de trainer door de spelersgroep. Ook tegelijkertijd de reden waarom hij bij real "gefaald" heeft. Tegen Arsenal Arteta vrijlaten, tegen City Toure gek maken. Allemaal (kleine) tactische omzettingen met een wereld van verschil.

Het probleem met Mata is nog steeds jammer, en dat zullen vele Chelsea fans ook be-amen. Die jongen heeft altijd een topmentaliteit en instelling gehad qua trainen en werken. Het is voor mij moeilijk te accepteren dat hij niet wilde mee afjagen. Ik blijf er bij dat er meer gespeeld moet hebben dan alleen at.

3 februari 2014 om 23:22

Ik blijf het belachelijk vinden dat je Mourinho's speelstyle blijft verdedigen en met termen zoals meesterlijk enzo strooit.
Mourinho is inderdaad een meester in resultaat behalen maar het is toch van de gekke dat dat meesterlijk wordt genoemd?
Pellegrini haalt precies hetzelfde resultaat als Mourinho maar stond voor deze wedstrijd ff met een aankomend record aantal goals bovenaan.
Dat is pas een trainer, dat is pas een oefenmeester die het principe van het voetbal begrijpt niet een Mancini 2.0 die gaat counteren zonder een spits aangezien die dit seizoen van het niveau Swansea zijn.

3 februari 2014 om 23:33

1e alineau allemaal mee eens. Ik stipte het alleen aan om mijn argument kracht bij te zetten, dat Chelsea nooit echt minimaal 4 jaar een visie (sinds de overname) heeft gehad. Staat uiteraard verder los of deze visies terecht of onterecht naar de ontslagen hebben geleid!

Zeker man, dat zijn echt de kleine dingen die inderdaad de hele wedstrijd gewoon kunnen bepalen. Absoluut, vooral Toure, maar goed eerlijk is eerlijk, ondanks Matic, kwam Toure er alsnog paar keer echt fenomenaal eruit Die kan je nooit 100% afstoppen..

Laatste is ook deels waar, maar goed, het is niet erg, Chelsea blij, United blij, Mata blij. Was denk ik de beste oplossing voor iedereen, daarbij Hazard lijkt Mata nu al doen te vergeten

Bigguwop

Ga de wedstrijd terugkijken en kom dan janken.

Gefeliciteerd Chelsea.

Over het algemeen was Man City goed, maar Chelsea counterde prima en Pellegrini heeft tactisch verloren van Mourinho. Demichelis op CVM is wel het domste wat je kan doen.. Het zat ook totaal niet mee, Toure voorlangs, Silva constant naast, Jovetic op Chech..

Maar nogmaals gefeliciteerd Chelsea, ietsjes beter, maar vooral effectiever. En dat is, helaas, ook een kwaliteit. Goede kansen gehad, dat zeker. Af en toe kwamen we goed weg..

En nu maar hopen dat Demichelis niet tegen Barca op het veld staat, anders wordt het een eenzijdige pot..

3 februari 2014 om 22:57

Chelsea 3x op de paal. Het zat inderdaad niet mee!

3 februari 2014 om 22:59

Sure, ook Chelsea had meer kunnen scoren. Als alles er in was gegaan was het 5-5 geweest ofzo..

3 februari 2014 om 23:05

Inderdaad. Zeer veel grote kansen voor zo'n belangrijke wedstrijd! Ook geen afbraakvoetbal van Chelsea zoals velen voorspelden.

3 februari 2014 om 22:59

Kom nou, je doet Chelsea's spel wel te kort met deze reactie, tel ook even de aantal keren dat Chelsea het houtwerk heeft geraakt.

Chelsea gewoon dik verdiend gewonnen, vele malen beter als City verrassend genoeg!

3 februari 2014 om 23:00

Over het algemeen was City beter? Chelsea effectiever??

Jij mag heel blij zijn dat Chelsea maar met 1 doelpunt verschil gewonnen heeft vandaag. Wat een kansen misten zij!

3 februari 2014 om 23:17

Chelsea was toch ook effectiever? Zij kregen meerdere kansen en scoorden er 1. Wij kregen meerdere kansen en scoorden er geen. Dan zijn zij toch effectiever?

En bij vlagen was Chelsea beter en was City het kwijt, maar over het algemeen vond ik City net wat beter. Kan toch? Je hoeft het niet met me eens te zijn, ik vond het slechts.

3 februari 2014 om 23:29

En in de beginfase vertikte City het om een goede tik uit te delen, maar dit vergeet je voor het gemak even.

3 februari 2014 om 23:03

City geeft heel veel ruimte weg en daar heeft Chelsea perfect tegen gespeeld met de counter. Ze zette een blokkade op het middenveld, waardoor City geen ruimte kreeg op centrale posities, wat cruciaal is voor het spel van City.

Een genot om naar te kijken en Ivanovic geweldenaar! Scoort zo vaak! Verder verdient gewonnen.

3 februari 2014 om 23:37

Hij scoort ook vaak in de topwedstrijden. Prima verdediger met een uitstekende koptechniek.

Jammer City, hoop dat Liverpool punten pakt tegen Arsenal om het nog spannender te houden.

Simpelweg de beste! De betere kansen gehad en 3 keer de paal geraakt. Score had horen uit kunnen vallen! Come on Blues!!!!

City had niks te vertellen, Mourinho wat een held!!

Chelsea verdient gewonnen!
Ze moesten wel de kansen afmaken, 3x de paal zegt wel genoeg.
En wat is Hazard toch goed! Niet normaal meer.

Wie had dit nou verwacht? Mourinho bewijst gewoon een baas te zijn! Drie punten meenemen uit Etihad! Is hem volgens mij de enige gelukt dit seizoen. Klasse!

Ongelooflijk dat Demichelis volledige wedstrijd mocht spelen. Hazard was echt fantastisch, niet normaal!

Chelsea heeft terecht gewonnen. City had geluk dat Chelsea niet meer heeft gescoord.

3 februari 2014 om 23:01

Die Demichelis is al een tijdje het beste vanaf ja. Herpakte zich nog wel een beetje bij Malaga, maar da's ook een iets lager niveau.

3 februari 2014 om 23:10

Klopt, hij is ook al 34 jaar. Als CV kan het nog wel, maar vandaag was er veel ruimte op middenveld waardoor hij veel moest lopen en dat kon hij niet belopen. Onbegrijpelijk dat Pellegrini niet heeft ingegrepen.

3 februari 2014 om 23:13

Demichelis speelde helemaal niet zo een slechte pot. Touré speelde tactisch juist een heel slechte wedstrijd. Qua team is City verdedigend dan ook vrij zwak (vergeleken bij Chelsea en Arsenal).

3 februari 2014 om 23:17

"demichelis speelde helemaal niet zo een slechte pot"

Serieus? Die man was vaak te laat en als hij toch goed gepositioneerd was dan gingen de spelers van Chelsea gewoon voorbij alsof hij er niet stond. Toure speelt nu eenmaal aanvallend voor een VM, dat moet je weten. Daarom neem ik het niet Demichelis kwalijk, want hij kan er niets aan doen. Het was gewoon een grote fout van Pellegrini.

3 februari 2014 om 23:20

Ben ik het mee eens. Het enige wat Demichelis miste vandaag was het loopvermogen, maar hij verloor nauwelijks balverlies, won zijn duels en deed geen gekke dingen. Ik vond Dzeko, Nastasic en Negredo pas slecht spelen. En ja, Toure is goed als City domineert, maar als er ook serieus verdedigt moet worden, maakt hij teveel fouten.

3 februari 2014 om 23:32

Ik ben het hier volledig met Artillerist eens. Natuurlijk miste Demichelis wat loopvermogen maar dankzij Dzeko en Negredo kwam City niet aan voetballen toe. Touré is een van de redenen waarom City kwetsbaar is op de counter.

Ik denk ook niet dat Dzeko nog veel basisplekken zal krijgen. Jovetic is sneller, technischer en levendiger. Dat past allemaal veel meer bij het spel van City, Dzeko is een pinchhitter, niet meer niet minder.

4 februari 2014 om 11:19

vp10arsenal jij hebt echt heel weinig verstand van voetbal. Dzeko die 2x achter elkaar tot beste speler van de Bundesliga is uitgeroepen en vorig jaar clubtopscorer was van City, is niet meer dan een pinchitter? Beter ga je korfbal volgen ofzo. Is denk ik meer iets voor jou

Wat speelde Chelsea ongelofelijk sterk zeg. Maar doordat ze geen tweede doelpunt scoorde, bleef City in de wedstrijd waardoor de wedstrijd ongelofelijk spannend bleef. Wat is dat lekker zeg zo een topwedstrijd op een maandagavond.

Onverwacht, maar niet onverdiend. City viel tegen zonder haar drie basisspelers.

Nog niet zo een zwak City gezien dit jaar.

3 februari 2014 om 23:01

Dat is toch ook wel een compliment aan het Chelsea, ze lieten zitten gewoon niet voetballen.

Hazard wat een geweldige speler is dat zeg, Chelsea moest toch vaker scoren genoeg kansen gehad maar die Eto en Ramires zijn echt hele matige voetballers Matic heeft mij wel verbaasd.

Mourinho verliest weer niet in een top wedstrijd zijn 8 ste topwedstrijd niet verloren dit seizoen geweldige trainer !

3 februari 2014 om 23:01

Iedereen speelde goed bij Cfc! Wat een team prestatie was dit.

Heerlijke wedstrijd om naar te kijken, voor mij het bewijs dat de BPL toch de mooiste competitie is en blijft.
Chelsea verrassend aanvallend gespeeld, daarvoor de credits. 3x het aluminium geraakt en scoren, wat mij betreft terechte winnaar.

Heel erg tevreden met deze 3 punten die Chelsea uit het Etihad heeft weten te kunnen halen! Chelsea domineerde de hele wedstrijd en City verdedigde heel onzeker, wat misschien ook een beetje aangeeft dat ze gewoon bang waren voor Chelsea. Wel jammer dat de scheids City geen rode kaart gaf wat wel zo had moeten zijn. City mag overigens blij zijn dat Chelsea hier niet met 0-5 is weg gegaan. Mourinho heeft weer eens alle haters hun monden weten te snoeren.

3 februari 2014 om 23:04

Chelsea heeft verdient gewonnen, maar 0-5 is overdreven. City had ook hele grote kansen.

Sterk Chelsea gezien.

Ik heb het idee dat Hazard iets té geniaal is voor de meeste Chelsea spelers is. Alleen Willian lijkt de handigheidjes van Hazard allemaal te begrijpen, komt zeker omdat het zelf een samba-voetvballer is.

Wat een geniale wedstrijd. Ik tril en mijn stem is helemaal weg, maar het is het waard. Speciaal voor deze wedstrijd eerder teruggekomen uit Duitsland en dan spelen we zo goed. Hazard verdient als cijfer een 20, wat een geweldige voetballer. Hij raakt nooit de bal kwijt. Verdediging echt fantastisch. Coty slordig en duidelijk van slag na de achterstand. Ongelooflijk wat een topprestatie. Heb er verder niks over te zeggen, behalve dat we vandaag aan iedereen hebben laten zien hoe goed we echt zijn.

Het is onmogelijk dat deze wedstrijd in 1-0 is geëindigd. City had heel erg veel grote kansen, maar Chelsea had nog veel grotere kansen. Chelsea uiteindelijk terecht gewonnen, maar het had iets van 5-3 kunnen zijn voor Chelsea.

Mourinho heeft Pellegrini tactisch helemaal overtroefd. City kon het grootste gedeelte van de wedstrijd geen ruimte vinden, door het voortreffelijke tactische spel van Mourinho met Eden Hazard als gevaarlijkste speler.

3 februari 2014 om 23:02

Ja inderdaad. Het enige dat deze wedstrijd miste waren meer goals

Wat een geweldige wedstrijd, doet Mou toch maar weer effe

Die Cahill is zo onderschat, zit werkelijk overal tussen en maakt zelden fouten.
Matic ook echt genieten, geweldige aankoop, hij beeste Touré eruit

Hazard eerste helft wederom geniaal, zo word Chelsea kampioen.

Terechte overwinning, maar 2-3 was veel meer representatief geweest. City is een gatenkaas wanneer er fatsoenlijk druk op toure wordt gezet en je voorin de juiste spelers hebt. Barca gaat hier ook echt als een mes door de boter doorheen snijden, daar ben ik van overtuigd. Hazard was al ongrijpbaar, laat staan messi icm neymar en alexis. Chelsea heel goed gespeeld, niet laf, maar gewoon voor de overwinning, zoals het hoort als je voor de titel gaat. Denk overigens wel dat aguero en fernandinho hier heel belangrijk hadden kunnen zijn voor city.

3 februari 2014 om 23:06

@ Goonerae16

Het worden 2 ploegen die allebei verdedigend behoorlijk beroerd zijn. En allebei hebben ze een wereldaanval die absoluut dodelijk is. Kan een hele leuke pot izjn als 1 van de 2 pleogen gaat proberen aan te vallen.

3 februari 2014 om 23:09

nou niet overdrijven, city heeft over het algemeen een prima verdediging met uitzondering van vandaag. En de verdedigers hebben ene veel betere ondersteuning dan bij barca, bovendien mag barca op dit moment dromen van een speler als kompany

3 februari 2014 om 23:16

Messi is de enige die Hazard evenaart, Neymar en Alexis zijn echt wel een klasse minder. City's controlerende middenvelders spelen veel te ver naar voren waardoor elk balverlies rampzalig is. Touré is tactisch niet zo een heel sterke speler en heel het team draait om Silva dus die hoeft niet mee te verdedigen. Touré en Demichelis spelen te ver van elkaar vandaan waardoor het middenveld zo overgestoken kan worden.

3 februari 2014 om 23:33

Haha wat? Zeg je nou dat Messi Hazard evenaart? Messi is nog altijd 2 klassen beter dan iedereen op deze planeet.

Toure gaat tegen Barca door de mand vallen, evenals Zabaleta en Kompany. Een gewaagde gok, maar ik waag hem wel.

3 februari 2014 om 23:42

Ik had moeten zeggen minstens evenaren Ik wilde alleen duidelijk maken dat Barca maar 1 speler heeft die net zo goed (eigenlijk dus beter) is als Hazard.

City kan ook zo maar eens Barca verassen hoor. Barca is dit seizoen niet zo sterk, Xavi is aan het einde van zijn latijn en Fabregas wordt nog steeds als lopende spits gebruikt. Messi zal wel het verschil maken inderdaad, maar Kompany kan hem wel hebben hoor. Messi heeft het tegen topverdedigers lastig. Nesta at hem, Koscielny heeft het hem ook vaak genoeg lastig gemaakt.

3 februari 2014 om 23:45

Ik denk trouwens dat Silva Busquets opeet, Iniesta gaat het zwaarder krijgen tegen Fernandinho.

3 februari 2014 om 23:56

Maar 4-4-2 kan gewoon niet tegen Barca. Het wordt geen wedstrijd van individuele match-ups.

4 februari 2014 om 00:07

Toure en Fernandinho blazen dat middenveld omver. Teveel power en loopvermogen. En je kan wel zeggen dat ze technisch te kort komen, maar Bayern heeft al aangetoond dat dat geen probleem hoeft te zijn.

Geweldige wedstrijd om naar te kijken, dit is wat de PL echt mooi maakt, voetbal van topniveau!

Chelsea speelde zeer sterk en mourinho doet het dan toch weer!

Complimenten aan chelsea.

Ben benieuwd hoe hoog ze gaan eindigen

Gefeliciteerd Chelsea, volkomen verdiende overwinning.

City veel te slecht verdedigd en een fout van Pelle om Demichelis op het middenveld te zetten, hij kon het gewoon niet belopen. Maar oké, er is nog helemaal niks aan de hand en we zijn nog steeds voor vier prijzen in de race. Op 15 feb moet het dan maar gebeuren.

3 februari 2014 om 23:01

Tja, jullie misten duidelijk Fernandinho. Maar geen excuses, Chelsea heeft verdiend gewonnen.

3 februari 2014 om 23:08

Dat mag inderdaad geen excuus zijn.. wel zuur dat ook Garcia geblesseerd was en er dus moest worden geïmproviseerd. Het experiment Demichelis is totaal mislukt. Ik had Clichy op linksback gezet en dan Kolarov op de plek van Fernan gezet. Maar ach, dan hadden we misschien ook verloren, Chelsea was gewoon beter dan City en heeft City geweldig bespeelt onder leiding van het genie genaamd Mourinho.

3 februari 2014 om 23:17

waarom speelde hij gewoon niet met yaya en milner als verdedigende? ik had het zo geprobeerd althans , in een 4-4-2 opstelling met hart, zabaleta, kompany, demichelis , kolarov , silva, milner, yaya, navas , negredo en dzeko

3 februari 2014 om 23:20

Ja, Milner had hij inderdaad ook in kunnen zetten. Iemand met een groot loopvermogen, datgene wat Demichelis mist en echt noodzakelijk is op die npositie.

3 februari 2014 om 23:29

City speelt met zoveel ruimtes tussen de linies. Het is een reden waarom ze zoveel goals scoren en waarom het tempo zo hoog ligt. Maar dan moet je wel mensen met loopvermogen opstellen en niet Demichelis. City gaf zoveel ruimte weg op de plaatst van Demichelis.

3 februari 2014 om 23:34

Demichelis moet gewoon centraal van achter spelen, daar kan ie de duels aan en hoeft ie gewoon in te spelen. Centraal op het middenveld komt er veel meer bij kijken, counters afstoppen, het tempo bepalen, kiezen wanneer men druk gaat zetten, de juiste beslissingen nemen aan de bal.. Met Milner hadden ze gewoon veel meer power op het middenveld en met loopvermogen wat altijd belangrijk is tegen Chelsea.. Chelsea won het vandaag puur verdiend op krachtvoetbal, niet het kick en rush maar het pressvoetbal en constant die 1e bal winnen.

Denk dat bijna niemand dit verwacht had. Eerder gelijk of City met veel verschil. :P
Goal was ook geweldig om te zien btw!

Komt er nog een Chelsea vs Arsenal (of andersom)?

4 februari 2014 om 00:26

Yes, Arsenal moet nog op bezoek op Stamford Bridge.

Zelden een speler Toure zo de baas zien zijn. Geweldige wedstrijd van Matic. Jammer dat zijn knal op de kruising terecht kwam. Dat had een mooie beloning kunnen zijn. Hazard ook goed.

Fernandinho is heel belangrijk voor City. Maar om vervolgens Demichelis daar neer te zetten, slecht Manuel.

3 februari 2014 om 23:01

Denk misschien wel dat Toure de beste Vm/cm is van de wereld, iig in de top 10! Wat een beest is dat zeg!

3 februari 2014 om 23:40

Hij is een beest, maar hij is wel beperkt. Is niet heel lastig om af te stoppen, als je de juiste tactiek gebruikt.

3 februari 2014 om 23:08

Matic was geweldig, maar Toure nam het op tegen het gehele middenveld zo ongeveer van Chelsea. Die man heeft meters gemaaakt hoor. Demichelis stond er voor jan lul bij, die heeft nog niet eens 1/5 gelopen van wat een Fernandinho zou doen.

3 februari 2014 om 23:18

Ben ik dan de enige die Demichelis niet zo heel zwak vond spelen? Met Chelsea in balbezit vond ik Touré ook echt niet goed vandaag.

3 februari 2014 om 23:28

Ja ik denk serieus dat je de enige bent

Zonder dollen, aan de bal was hij niet zo slecht als normaal; redelijk goed passingspercentage en weinig balverlies. Zonder bal was hij echter afschuwelijk. Loopvermogen en positionering van een E'tje. Maar het is ook geen middenvelder, dus wat dat betreft ligt de schuld bij Pellegrini, hij heeft gewoon Rodwell op de bank zitten. Met Fernandinho was dit echt anders afgelopen.

3 februari 2014 om 23:34

Touré wordt altijd op een voetstuk geplaatst maar die was qua positionering ook net een E-pupil vandaag hoor. Ik vind het wat makkelijk om alles op Demichelis af te schuiven.

3 februari 2014 om 23:35

Gewoon Milner naast Yaya zetten?

Terechte overwinning van Chelsea. Ze speelden echt sterk. Verdedigend stonden ze echt goed en iedereen werkte hard. City kwam er gewoon niet door en speelde gewoon niet goed genoeg. Jammer dat Mourinho 3 verdedigende middenvelders erin zit, maar tactisch is het natuurlijk slim. Ik heb er een hekel aan, maar deze man weet wel hoe je topwedstrijden moet winnen.

Hazard, wat een geweldenaar! Echt ongelooflijk.
Chelsea fans, ik kijk meestal geen wedstrijden van Chelsea tegen de niet - topteams, maar hoe doet Willian het daar? In de wedstrijden die ik van hem heb gezien, was het vooral verdedigen en hard werken. Lijkt dan wel alsof hij wordt beperkt. Hoe is dit in andere wedstrijden? Want dit is me toch ook een geweldige speler.

Waarom stond Demichelis eigenlijk op het middenveld? Hebben ze bij City zoveel blessures of was dit gewoon een enorme faal van Pellegrini? Dzeko en Negredo samen voorin is ook ontzettend dom. Sws altijd een voetballende spits als je met twee spitsen speelt.

Leuk voor de titelstrijd dit. City zie ik nog steeds als favoriet, maar Chelsea is het sterkst in topwedstrijden. Zie City verder wel nog elke topwedstrijd winnen.

3 februari 2014 om 23:06

Fernandinho en Garcia zijn geblesseerd, waarvan Fernandinho opeens geblesseerd is. Rodwell kan het niveau aan en ik zie hem in de zomer verkocht worden.

Spelen op 0-0, hopen op 1-0 en zo geschiedde. Mourinho heeft het vandaag erg sterk neer gezet, terechte overwinning. Er was gewoonweg geen doorkomen aan voor City. Jammer dat City niet kon brengen wat ze normaal doen. Het gemis van Aguero en Nasri/fernandinho was goed zichtbaar vandaag.

Hazard was overigens geweldig vandaag. Koel en messcherp. Bij vlagen fantastisch voetbal van zijn kant.

God wat speelde Hazard goed, alle gevaar kwam van hem.
Ze mogen hem nog belangrijker maken, soms werd iemand anders aangespeeld als Hazard ook vrij stond.
Mourinho maandag voor de spelersgroep : Geef die bal aan Hazard als je de keuze hebt tussen hem en iemand anders, ook al denk je dat Hazard iets slechter gepositioneerd staat toch geef je Hazard de bal !
En Luiz jij mag geen vrije trappen meer nemen en niet meer op goal knallen, werken op dat veld in de plaats !

City had een mindere dag maar ik vind die Kolarov wel echt een fijne speler. Altijd lekkere voorzetten heerlijk. Jovetic viel redelijk in. Verder speelde Chelsea goed georganiseerd. Motm Cahill

Toure vs Matic was al een wedstrijd op zich, heerlijke duels!

Chelsea was veel beter georganiseerd, petje af weer voor hoe sterk Chelsea stond te verdedigen al had City wel wat gevaarlijke kansjes.

city is na deze wedstrijd met beide benen op de grond gezet.
wat was chelsea sterk zeg zowel aanvallend als verdedigent.
ik zei nog voor de wedstrijd dat city dit 100 procent niet zou winnen.
chelsea heeft verdient gewonnen waren gewoon weg op alle fronten beter.

3 februari 2014 om 23:06

nou 1 wedstrijd verloren tegen een geweldig spelend chelsea? ze blijven nog steeds favoriet voor de titel, daarna komen arsenal en chelsea

3 februari 2014 om 23:30

Je had nog gelijk ook met je Toto.
Wil je je voorspellingen vanaf vandaag met mij delen ?

Damn Hazard echt niet normaal goed zeg! Die dribbels en explosiviteit van die jongen is van ongekend niveau. Denk dat als hij zo doorgaat zeker top 5 beste spelers van de wereld haalt met de ballon D'or verkiezingen

3 februari 2014 om 23:03

Helemaal met je eens man

Wat een fantastische wedstrijd. Kansen over en weer en het is een wonder dat het geen 3-4 werd. Zeker weten een verdiende overwinning van Chelsea. Op de laatste 25 minuten na waren zij de bovenliggende partij. Sterk team hoor dat Chelsea, ik ben zeer onder de indruk van Eden Hazard. Uitstekende speler.

Beste Culés, ik kan jullie gerust stellen dat dit City zeker weten te pakken is. Ik ben ervan overtuigd dat we ze kunnen verslaan in Manchester en ze kunnen afmaken in Camp Nou. Ze zijn kwetsbaar achterin en vanaf de flanken en als iedereen fit is hebben zij geen schijn van kans tegen ons.

De komende 3 weken gaan nu voelen als 3 jaar. Zo'n zin in!

3 februari 2014 om 23:13

Barca is ook kwetsbaar achterin, maar oké. Barca is gewoon favoriet, als het middenveld gaat draaien en Messi is in de vorm waar hij nu in verkeerd gaat het een geweldige opgave worden. Ik ben erg benieuwd hoe we Barca gaan bestrijden, zeker in het Etihad moet een goed resultaat worden behaalt wil City kans maken op de volgende ronde.

3 februari 2014 om 23:27

@cityajax

Ik zeg het nu alvast; wat de uitslag ook mag zijn in Etihad de beslissing zal vallen in Camp Nou . Barça met 98.000 Catalanen die springen en juichen geeft Barça een enorm thuisvoordeel en zal Barcelona tot op het bot motiveren. Het is voor teams echt lastig om Barcelona te verslaan in een vol Camp Nou dus ik denk dat de buit voor City maximaal is in Barcelona.

Ik vond dat City niet zo effectief met hun kansen omging. Die misser van die City-speler op het laatst(zijn naam kwijt) toen hij die bal compleet miste. Dat typeerde Manchester City gewoon. Onzorgvuldig en ineffectief met de kansen omgaan en ze niet met beide handen vastpakken. Daar hadden jullie Aguëro voor maar jammer genoeg voor jullie doet hij niet mee en godzijdank voor ons. Hij is een speler die van een 10% kans een 100% van maakt. Uitstekende speler waar wij enorm mazzel mee hebben.

Als de defensie geen idiote en amateuristische fouten maken dan komt het zeker goed. Tot die tijd zal Messi zijn vorm pakken en wellicht Neymar terugkeren(hoop ik echt). Als iedereen fit is dan is Barcelona dik favoriet, maar City heeft nog steeds kans.

3 februari 2014 om 23:38

Klopt, City was onzorgvuldig. Dzeko en Silva hadden ook een paar grote kansen . Dan mis je inderdaad toch Sergio die wat je al zegt van niets een kans kan maken.. Echt balen dat hij er in het Etihad niet bij is.

Ik kan niet wachten tot 18 februari...dat wordt een clash!

4 februari 2014 om 00:32

@A. Iniesta

Eens met bijna alles wat je zegt maar die 95000 springende Catalanen mag nog wel aan gesleuteld worden he Was wel erg stil tegen Valencia, zoals Alves ook zo terecht toegaf.

3 februari 2014 om 23:19

Hmm precies ze zijn te pakken, maar onze verdediging is die niet van Chelsea. Wat we moeten doen is Silva gewoon geen ruimte geven zoals matic en Luiz vandaag deden en van oudsher onze pressiespel spelen.

3 februari 2014 om 23:28

@A Iniesta 8

Het is geen kwestie of Barça gaat scoren in Manchester, want daar ben ik quasi zeker van dat ze dat gaan doen, de vraag is hoeveel gaan ze er binnen krijgen? Dat is het grootste probleem van Barça op dit moment, de goalen vliegen van overal binnen en vaak zijn het vermijdbare doelpunten.

3 februari 2014 om 23:43

@mesut gooner 11
@ajax Barça10

Beide helemaal gelijk. Het ligt helemaal aan de defensie momenteel en die is aan het wankelen op dit moment. Druk zetten op de voorhoede zal dus niet zo effectief zijn als tegen de meeste teams want City heeft de individuele kwaliteit om daar onderuit te voetballen. Ook houd City ervan om graag de lange bal te geven en fysiek te spelen. Net onze zwakke punt.

Maar hoe dan ook, op dit moment komen 3 gouden regels van de Barça-filosofie naar boven en waar de spelers zich absoluut aan moeten houden:

-Als jij de bal hebt, dan kan de tegenstander niet scoren.
-Aanval is de beste verdediging.
-Wij zijn aanvallers die verdedigen en verdedigers die aanvallen.

Dit zijn kleine en simpele teksten maar oh zo cruciaal in de filosofie die Barcelona hanteert. Als de spelers zich hieraan houden en het ouderwetse ' Pep-voetbal en mentaliteit' laten zien dan wordt dit probleem zonder kleerscheuren opgelost. Daar ben ik heilig van overtuigd want dit heeft altijd gewerkt met de juiste uitvoering en mentaliteit.

3 februari 2014 om 23:54

Volledig mee eens Iniesta, maar dan moet er collectief gepressed worden door Barça. Onder Guardiola deden ze dit geweldig en werd de term '5 seconds rule' duidelijk zichtbaar. Maar ik vind persoonlijk Messi echt lui geworden tegenover zijn beginjaren onder Guardiola, toen presste hij volop mee. Nu loopt Alexis, Pedro en Neymar de longen uit hun lijf maar brengt het niet zoveel op. Ook Xavi komt jammerlijk genoeg vaak te laat met pressen(kan natuurlijk door zijn leeftijd zijn), maar Barça was echt scherp in de pressing vroeger zodat de verdediging weinig te doen kreeg. Nu gebeurt dit niet en ziet men dat Barça achteraan gewoon te pakken is.

Haha hij flikt het weer die Mourinho. Toch een van de meest effectieve trainers ooit hoor, die man weet heel snel zijn stempel op een team te drukken. Dit City thuis op de nul houden is echt ontzettend knap.

En al die trollers maar roepen dat we opgerold zouden worden met een nulletje of 5 of 6 ... deze 3 punten is voor jullie!

dit wordt niet de enige klap die city krijgt, er komen nog een paar.
eerst gaan arsenal en liverpool thuis zowiezo winnen, vervolgens gaat barca ze wegspelen en naar huis sturen.
dan is 1 maand tijd alles weg.
dan wordt die overschatte city met beide benen op de grond gezet.

Saaie pot, tactisch perfect maar wat een zaaddodend voetbal wat alleen maar erger werd na de 0-1.

4 februari 2014 om 01:24

dit is werkelijk idioot wat je zegt , MCI is gewoon gek gespeeld en kon nooit het overwicht krijgen om de wedstrijd te doen kantelen , wat halve kansjes maar chelsea had wel 4 kansen om te scoren wat zit jij te lullen man !

4 februari 2014 om 21:09

Ik lul? Silva twee grote kansen, Dzeko aait de bal op 3m vd goal en Nastasic aan het einde ook. Halve kansjes idd. Chelsea verdiend gewonnen, maar het was een saaie wedstrijd en je komt niet echt met sterke argumenten om mij van mening te doen veranderen...

Ik kijk voorafgaand aan de wedstrijd ff naar het live meepraten... Het is ongelooflijk hoeveel figuren hier serieus denken het beter te weten dan iemand als mourinho. En nu, nu staan ze voor lul. Het mooie is volgende week staan ze er gewoon weer met hun geweldige kennis en zetten zich weer net zo goed voor lul. Een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen, maar op vz....

3 februari 2014 om 23:19

Elke keer als bij het live meepraten staat er dat Chelsea verdiend heeft gewonnen maar bij de volgende wedstrijd is het volgens hun weer de ouderweste bus tactiek

3 februari 2014 om 23:20

Ach man kleuter. Voor het eerst in 5 jaar is Mourinho een keer voetballend een topploeg de baas.

3 februari 2014 om 23:23

@J.Mourinho jr.
Haha een paar weken terug waren mensen Mourinho aan het bashen en waar zijn ze nu? There's only one special one.

3 februari 2014 om 23:33

@flip

Vorige week nog hoor. En terecht als je met zo een selectie geen potten kan breken tegen Whu.

Mourinho boekt meestal goed resultaat tegen goede voetballende ploegen, wat natuurlijk extra lekker is voor jou als fan. Echter zie je dat hij het tegen ploegen die zelf verdedigen lastig heeft omdat zijn tactiek vooral werkt tegen ploegen die zelf voetballen. Daarom speelde hij vorige week gelijk en daarom won hij relatief weinig met Real, want daar moet je wel altijd zelf voetballen.

3 februari 2014 om 23:35

Haha kom nou op zeg. Eerste goede afgedwongen resultaat van het seizoen, dat nog steeds met een selectie van plusminus 44 miljard.

3 februari 2014 om 23:36

Hiero. En hoewel hij het vandaag voor Chelsea fantastisch gedaan heeft, blijft het een hypocriet figuur

4 februari 2014 om 07:10

Zo'n gelijkspel kan een keer voorkomen tegen een fantastisch verdedigend West Ham. Die lui speelden gewoon alsof hun leven er vanaf hing en daarnaast had Chelsea alsnog genoeg kansen om gewoon te winnen. Zoiets kan een keer gebeuren.

Verder heeft Chelsea alleen thuis tegen West Brom punten laten liggen.

Wel is het zo dat we vaak met een kleine marge winnen maar we pakken wel gewoon de punten omdat we enorm degelijk zijn en de verdediging top staat.

Ik snap jouw punt wel want dat is een beetje waar Mourinho om bekend staat maar kijk naar de ranglijst en je ziet dat we nu al veel meer punten hebben dan vorig jaar. Aanvallend is het misschien niet sterk verbeterd maar vooral de verdediging maakt het verschil. Daardoor hebben we aan 1 of 2 doelpunten vaak al genoeg.

City heeft veel meer goals gemaakt en toch staan ze gelijk qua punten. Chelsea is ontzettend degelijk en effectief.

7 defensief ingestelde spelers bij Chelsea. Tja wat verwachten mensen dan dat City met 5-0 gaat winnen? Toen West Ham met 8 man in de 16 speelde hadden wij er geen last van en wonnen we met 6-0. Maar bij Chelsea staan gewoon goede spelers. We hebben 5 top kansen gecreëerd maar helaas niet benut. Uiteindelijk verliezen we door pech. Ivanovic die met links scoort. Hoeveel mazzel kan je hebben zeg. Eerst die blunder met Nastasic en Hart en nu dit. Zijn 6 punten die we letterlijk cadeau hebben gegeven. Erg zonde mja. Hopelijk word Arsenal kampioen als wij het niet worden. Zou zonde zijn als het anti voetbalteam nog kampioen word ook. Hopelijk pakken we revanche in de fa cup.

3 februari 2014 om 23:15

Wacht ik pak een zakdoek, gaan we samen huilen. .. city speelt met een lompe verdediger op het middenveld en jij gaat hierover zeuren. Leuke was dat dit defensieve chelsea nog de meeste landen kreeg ook. ....

Sterkte he!

3 februari 2014 om 23:33

Landen=kansen, vanaf een telefoon is nu eenmaal lastig werken..

4 februari 2014 om 00:00

Zo te zien kijk je elke actie van Mourinho 50x aangezien je hem met je arrogantie prima aan het nadoen bent.

4 februari 2014 om 00:36

Wat is antivoetbal?

4 februari 2014 om 01:22

MCI is gewoon gek gespeeld !

Heb de wedstrijd helaas moeten missen, maar is het een verdiende overwinning?

Uiterst knappe overwinning natuurlijk uit bij City, toch zo'n beetje de moeilijkste uitwedstrijd.

3 februari 2014 om 23:11

Ja was zeker verdiend! City was geen schim van wat ze kunnen zijn. Met dank aan een tactisch sterk Chelsea/mourinho en een tactisch zwak City/pellegrini.

Matic net tot Man of the match geroepen. Jammer dat de nederlandse topploegen zaten te slapen toen hij bij vitesse speelde.

Hazard amuseerde zich echt. Dolde echt met de verdedigers en alles ging zo ontzettend makkelijk bij hem. Heerlijke wedstrijd vanuit mijn standpunt.

3 februari 2014 om 23:14

Zeker, maar de volgende keer mag je wel iets zelfzuchtiger zijn man :P Gewoon paar afstandsschoten. Dat is het enige wat nu nog ontbreekt, alles is er behalve dat. Dus hup hup next time ga je er minimaal 2 maken van 15 meter afstand

4 februari 2014 om 00:27

Mourinho heeft zijn ogen echt open gemaakt. Hazard wist helemaal niet hoeveel talent hij bezat. Hij wist dat hij een goede voetballer was maar hij wist niet dat hij de beste kan worden.

Let maar op, Mourinho zal hem een echte killer gaan maken.

4 februari 2014 om 00:30

Mourinho gaat van Hazard 1 mansleger maken. De hele PL zal, nee correctie, zelfs Thiago Silva zal niet tegen Hazard willen spelen

cfcwariorr96@ ik zei nog voor de wedstrijd dat city zou verliezen of gelijk zal spelen.
dit is niet verrassend ik wist dat dit zou gebeuren.
city wordt gewoon enorm gehypt, dat nulletje of 5 kan met alle respect tegen cardiff of norwich maar niet tegen chelsea arsenal of barca.

Chelsea terecht gewonnen. En parking the buss viel mee vanavond. Matic....Wat een beast.
Wat een spanning. Zaterdag gelijk spelen, City en Chelsea winnen staat het ze gelijk in punten.
En tegenstand dat Chelsea en City hebben.....
Kortom winnen op anfield, iets wat Arsenal, de laatste jaren makkelijk lukt!


Chelsea dik verdiend gewonnen. Zonder Demichelis was dit een veeg partij voor City geworden, bizar dat hij de 90min heeft vol gemaakt.

dit wordt de stand in de pl
1 chelsea
2 city
3 arsenal
4 liverpool
en dit zei in de begin van het seizoen.

Leuk dat er ook wat over de derby della Lanterna geschreven wordt. Klas vzvz!

Eden Hazard was outstanding! What a great player, jammer dat hij didn't choose for Arsenal..
Verdiende overwinning van Chelsea, na de eerste 30 minuten dacht ik dat City over heen ging walsen en dan zag Mourinho waar het probleem lag.. Touré en Silva kregen te veel ruimte, vanaf dan werd er kort gepressed op die twee en dan ging het veel minder bij City. Ashame though dat zowel Fernandinho als Agüero niet mee hebben gedaan, deze 2 hadden het verschil kunnen maken in zo'n big game. But credit for Mourinho and his lads.

Klasse wedstrijd van Chelsea man of the match : Matic , Cahill en de kleine Belgische tovenaar wat een speler is dat toch , Matic wat is dat een heerlijke speler zeg en Cahill de meest onderschatte verdediger op dit moment wat een fantastisch CV is dat

chelsea heeft verdient gewonnen, mourinho heeft het team tactisch goed inelkaar gezet.
de uitslag had eigenlijk veel hoger moeten zijn voor chelsea.

Hazard was geweldig, maar als je zag wat cahill allemaal heeft weggepompt vandaag echt wat een beest, klasse beter dan luiz.

Mijn complimenten aan Chelsea vandaag dat ze niet voor 'de bus' gingen. Bij vlagen echt mooi voetbal gezien. Zij houden het ook spannend nu bovenin met deze overwinning. Gelukkig heeft Arsenal nog wel een kleine voorsprong, maar de vraag is hoe lang dit volgehouden gaat worden.

Verder heb ik vandaag echt genoten van Matic en Hazard. Wat speelden deze twee geweldig zeg. Matic dikverdiend Motm.

Jaaaaaaaaaa!!! Zo ontzettend blij. Mourinho ik hou zoveel van jou!!!

Winnen bij City en ook nog eens de nul houden. Dat kan alleen Chelsea.

Iedereen was fantastisch maar met name de verdediging met in het bijzonder Azpilicueta, Matic en natuurlijk Hazard.

Chelsea heeft vreselijk goed gespeeld en ondanks het goede begin van City groeide Chelsea in de wedstrijd. Na de 0-1 was City eigenlijk al gebroken en had Chelsea het moeten beslissen.

Mourinho is nog maar net terug en hij heeft nu alweer de machine neergezet. Of we nou kampioen worden of niet, Mourinho gaat Chelsea weer naar de absolute top loodsen.

3 februari 2014 om 23:21

Gaat het nog? Denk aan je bloeddruk he? Hahaha!

Proficiat. Chelsea speelde echt subliem!

3 februari 2014 om 23:21

Waren ze ooit verdwenen uit de absolute top? Chelsea, Barca en Bayern zijn de meest constante en best presterende ploegen in Europa, al jaren achter elkaar nu. Vooral Chelsea en Barca.

PS: gefeliciteerd!

3 februari 2014 om 23:31

@MessiRVP

Ik krijg de smile niet van mijn blije kop. Thanks!

@Chi7

De Champions League winst in 2012 verbloemd een hoop maar eigenlijk is Chelsea in Europa de laatste jaren net een treedje onder de absolute top. Ook in de competitie is het de laatste jaren 'top vier voetbal' ipv 'titelvoetbal' geweest. Ook jij Dankjewel

Dit had ik dus niet verwacht. City heeft een aanval die uit het niets kan scoren, en dat ook nog is meerdere keren per wedstrijd. Chelsea heeft een puike pot op de mat gelegd. Ze hebben als een hecht collectief gespeeld. Petje af voor Mourinho, meestercoach.

Wat is Navas toch een ge-wel-dige voetballer. Ik kan echt genieten van zijn dynamiek, snelheid, dribbel en acties.

Hazard geweldig vandaag. Top speler. Wat een geweldige dribbelaar is dat. Hij kan de bal zo dicht bij zich houden zonder snelheid of controle te verliezen.

Fantastisch !!! 0-3 of 0-4 was nog meer op z'n plaats geweest maar dit is heerlijk!
UP THE Mighty Blues ....come Oonnnnnnnnn !!!!!!

Bij deze mijn complimenten nog aan Eden Hazard. Wat is dat een geweldige voetballer zeg, ik genoot, als City-fan, echt van zijn speelstijl vandaag. Hij passeert zo makkelijk.

Moet je voorstellen dat hij een Nederlander was.. Hazard - Van Persie - Robben in de aanval, wauw..

big g.r.i.n.t@ hahah tuurlijk wil ik hem met je delen, maar mijn inzet is hoog.
ik weet niet wat jij inzet vast 2euro of 5 euro, maar ik zet 20 euro soms 10 euro.
ik heb aardig wat gewonnen, dat is dan wel het voordeel.

Een van de belangrijkste redenen da Chelsea zo gevaarlijk was kwam door David Silva. David Silva verdedigt niet goed mee. Hierdoor kon ivanovic vrij doorlopen en vrij staan. Daarom zou David Silva net als Mata niet slagen onder Mourinho. Bij Chelsea zag je Eto´s en Willian ook de verdedigende taken uitvoeren.

3 februari 2014 om 23:58

Nee, voor mij was het opstellen van Demichelis naast Touré de grootste fout die Pellegrini maakte. Touré bezweek onder de druk van Matic en David Luiz, omdat Demichelis nu eenmaal ook niet die meters kan lopen en Touré quasi het middenveld ''alleen'' moest runnen.

4 februari 2014 om 00:43

Nou, Silva verdedigd juist meer en beter dan Mata en ook Ozil.
Ik heb Mata altijd een heerlijke speler gevonden, maar ik was nooit echt fan van hem. Ik vond hem te zwak en hij heeft ook geen snelheid, en in mijn ogen is dit essentieel voor een nummer 10 (mijn voetbal visie).

Silva zou perfect passen bij Cfc van Mourinho, veel meer dan Mata.

Had het liefst een gelijkspel gezien maar dit is ook niet verkeerd voor Arsenal .. Ben benieuwd de komende weken, gaat in ieder geval een hoop duidelijk worden!

COYG

het tactische concept van josé wint de wedstrijd verdiend. willian centraal laten spelen in de rug van touré die wel aanvallend zijn ding bleef doen maar elke keer moest zien dat hij terug in positie was om de kleine snelle wendbare willian af te stoppen en dit lukte niet en zo kwam willian steeds als vrije aanspeelbare man tussen midden en verdediging van MCI en zodoende moest demichelis steeds centraal uitstappen om willian af te stoppen maar dat was een ramp . als je dan ziet hoe makkelijk hazard twee/drie man kon uitschakelen dan begrijp je direct dat chelsea aanvallend gevaarlijker was en dat MCI het heel moeilijk had met het loopvermogen van eto, hazard , willian en de steeds infiltrerende ramires , ze kwamen langs alle kanten !
de afwezigheid van aguero was toch wel sterk voelbaar en een groot gemis voor MCI want dat is een wereldspits maar dat neemt niet weg dat chelsea verdiend won !
mourinho zet iedereen een neus !

Noem mij een gek maar Hazard gaat binnen nu en twee jaar ballon d'or winnen. Zolang hij doelpunten kan en blijft maken zie ik dit gewoon gebeuren.

4 februari 2014 om 00:37

Je bent geen gek, dit riep iedereen 3 jaar geleden al. Hazard is een exceptioneel talent en een potentiele goudenbal winnaar. Heeft niks met Mourinho te maken. Wat Mou wel goed doet is hem een prominente rol in het elftal geven waardoor hij nog meer kan uitblinken.

Mourinho iedereen de mond gesnoerd!
El capo dei capi onder de trainers!

Dit was een tactisch spektakel van beide ploegen, dat Chelsea verdiend heeft gewonnen. Verdedigend ijzersterk maar de omschakeling is van doorslaggevende waarde, dat zag je ook bij de goal en een aantal momenten waaruit Chelsea gevaarlijk werd. Zo razendsnel , positioneel sterk en dan heb je met jongens als Willian, Luiz en Ramires op het middenveld zoveel loopvermogen dat die omschakeling ook totaal geen probleem is. Een extra pluim voor Hazard. Speelde een zo goed als perfecte wedstrijd, maakte altijd de juiste keuzes (op 1 foutje met hakje terugleggen op niemand na). Hazard word een hele grote. De titelstrijd is weer uiterst boeiend, al durf ik niet te zeggen wie hem gaat winnen. Chelsea is na vandaag wel weer 1 van de 3 absolute favorieten.

Tot de 0-1 vond ik city beter spelen, in de zin van aanvallen en opbouwen. Chelsea counterde een paar keer en kwam zelfs met 4 tegen 2 situatie waarin Hart een uitstekende reflex had. Na de doelpunt was city erg onzeker en Chelsea kreeg er zin in. Dit bedoelde Mourinho volgens mij met 'we moeten hier een doelpunt maken'. 2de helft heb ik trouwens niet gezien.

Dit was helemaal geen cruciale kraker. Er komen nog meer wedstrijden

Deze cijfers slaan daadwerkelijk helemaal nergens op.
Willian en Ramires speelden een zaad-pot, die waren misschien net aan beter dan het merendeel van de spelers van Man City, maar zeker niet 2x zo goed.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren