Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cocu krijgt tot einde van het seizoen hulp van Hiddink

Laatste update:

Hoewel PSV het absoluut niet makkelijk heeft in de Eredivisie, geeft de clubleiding keer op keer aan dat de positie van hoofdtrainer Phillip Cocu niet ter discussie staat. Volgens critici moest de oefenmeester ondersteuning krijgen van een ervaren coach en dat gaat nu gebeuren. Guus Hiddink biedt tot het einde van het seizoen uitkomst, zo meldt PSV via de officiële kanalen.

/

“Hoofdcoach Cocu heeft in overleg met de directie van PSV besloten Hiddink te vragen om de bestaande contacten te intensiveren. Hiddink heeft zich bereid gevonden om tot het eind van dit seizoen op regelmatige basis de technische staf te ondersteunen”, klinkt het. “Guus zal hier minimaal een keer per week aanwezig zijn”, verduidelijkt Cocu zelf aan Omroep Brabant. “We zijn erg blij dat iemand met zijn ervaring dit wil doen. Wij zullen met hem sparren en praten over de manier van trainen. Dit heeft heel veel waarde voor ons allemaal.”

De 67-jarige Hiddink, de belangrijkste kandidaat om Louis van Gaal op te volgen als bondscoach van het Nederlands elftal, was in het verleden al twee keer hoofdtrainer van PSV. Tussen 1987 en 1990 en later tussen 2002 en 2006 was hij de eindverantwoordelijke in Eindhoven.

Met Guus Hiddink erbij krijgt Phillip Cocu het weer op de rit

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goed nieiws voor psv ik xou hem erbij nemen als assistent en dan volgend jaar een ruud brood als assistent

7 februari 2014 om 14:15

Ruud brood, verklaar je nader?

7 februari 2014 om 14:37

Ruud Brood heeft ervaring als hoofdtrainer past goed in de gezellige Brabantse cultuur en ksn Cocu prima ondersteunen

7 februari 2014 om 15:19

Ruud brood? Liever iemand die wel iets kan. Ruud brood heeft nog nooit iets gepresteerd

7 februari 2014 om 15:40

Ik vond Ruud Brood bij RKC in het seizoen 2011/2012 toch wel redelijk presteren.

7 februari 2014 om 16:46

Speciaal voor alle mensen die zomaar wat roepen!

http://psv.sport2media.com/index.php?item=ifencont...

7 februari 2014 om 17:10

Wat een afgang voor Cocu. Hij wordt onder curatele geplaatst. Als hij karakter heeft dan staat hij het niet toe. Frank de Boer zou dat nooit geaccepteerd hebben. Cocu heeft voor mij definitief afgedaan als coach.

7 februari 2014 om 18:35

Frank de Boer heeft Spijkerman naast zich gekregen. Verder heeft hij nog een Johan Cruijff erbij. Dus wat nou afgang. De Boer heeft het ook geaccepteerd dat hij Spijkerman erbij kreeg. Kun je als beginnende coach alleen maar profijt van hebben.

7 februari 2014 om 18:49

Nee steef, de Boer heeft zijn eigen staf samengesteld en daarvan maakt Spijkerman deel uit. Cruyff is een klankbord die zich niet met de selectie bemoeid.

Cocu gaat hiermee af als een gieter, want hij en zijn staf wordt als te licht beoordeeld.

7 februari 2014 om 19:00

@jaakke, Cocu heeft zelf Hiddink erbij gevraagd, dus wat is het verschil dan?

7 februari 2014 om 19:01

@steef71

Niet te vergelijken situatie,de boer heeft Spijkerman niet gekregen maar zelf aan zijn staf toegevoegd,sterker nog dat was een persoonlijke eis bij zijn aantreden....

En Cruijff heeft zich altijd op de achtergrond bezig gehouden bij Ajax,dat is toch wel wat anders dan hoofdcoach zijn en dan na een half jaar een adviseur als Hiddink erbij halen.

in mijn ogen speld je zo jezelf een brevet van onvermogen op als coach zijnde,neemt niet weg dat het voor PSV goed is natuurlijk maar voor Cocu vind ik het toch een lichte afgang.

7 februari 2014 om 19:10

@afcadickster, Hiddink was het hele seizoen al adviseur van Cocu hoor. Omdat hij nu tijd over heeft wordt dit nu wat intensiever. Cocu heeft bij zijn aanstellen Hiddink gevraagd of hij hem met raad bij wil staan. En Cruijff op de achtergrond? Jij gelooft nog in sprookjes zeker?

7 februari 2014 om 14:33

Cocu leren. Verder niks.
Goede zaak voor Psv. Rust in de tent.

7 februari 2014 om 15:15

Mee eens.
Sterke zet van Cocu, je eigen tekortkomingen erkennen kan enkel gezien worden als een sterke karakteristieke zet voor een beginnende trainer. Cocu komt er wel.

7 februari 2014 om 15:30

Sterke zet? Het is gewoon een brevet van onvermogen over zijn eigen kunnen. Lachwekkend. Zo kan je als speler die man toch nooit meer serieus nemen.

7 februari 2014 om 15:40

Blij dat hiddink er is.......
Had hem alleen al willenzien aan het begin van het seizoen.
Guus heeft het geluk aan zijn kont hangen ,net als frank de boer dat heeft.
Laat dat nu net zijn wat er vaak ontbreekt bij psv.

7 februari 2014 om 16:30

Het doel is ook niet dat we nu opeens kampioen moeten worden....het gaat erom dat hij leermeester wordt vooor Cocu en voor alle jonge jongens die er rondlopen. Daarnaast kan hij ervaren rotte meer bij de hand nemen en te vertellen hoe ze de jonge gasten kunnen begeleiden.

7 februari 2014 om 16:34

Elpisto, word dat gezegd dan dat nu dit jaar alles weer goed gaat komen?

On:

Erg blij dat hij er is dit hadden ze nodig denk ik.. hoop dat ik snel veranderingen zie

7 februari 2014 om 16:38

@tandpasta

Frank heeft het geluk aan z'n kont hangen? Verklaar je nader. Er zit een duidelijke scheidingslijn tussen geluk en kwaliteit

ON: goeie zet voor Psv. Guus is een man met genoeg ervaring om een positieve invloed te hebben en Cocu een duwtje in de goede richting te geven. Daarnaast hoop ik dat Guus niet 1 keer in de week met Cocu aan tafel gaat zitten, maar ook daadwerkelijk op de training aanwezig is om het team te sturen

7 februari 2014 om 16:42

AzAlkmaar, het getuigt juist van klasse als je extern iemand benadert die je functioneren analyseert en adviseert.

7 februari 2014 om 18:48

Frank de Boer geluk? Dat noem je kwaliteit.

7 februari 2014 om 15:29

Maar gaat hij adviezen geven? Of ook trainingen?

Heel positief! Guus Hiddink hanteert hopelijk een iets strakker regime. De jonge jongens kunnen zo een vader figuur wel gebruiken!

Beter laat dan nooit. Fijn voor die jonge gasten en helemaal voor Cocu, ideale leermeester!

7 februari 2014 om 14:16

Hiermee geeft PSV, en jij ook met je reactie, dus aan dat Brands en co een ontzettende inschattingsfout hebben gemaakt. Cocu is dus lang niet klaar voor het grote werk en moet nu even door Hidding aangesproken worden over wat ie allemaal moet veranderen. Cocu zal nooit een grote coach worden en ik vind het eigenlijk z'n eer te na om bij Hiddink om hulp aan te kloppen. Het komt erg wanhopig over en schetst het beeld dat ie zelf ook in paniek is.

7 februari 2014 om 14:34

inderdaad, sjakiewolfs, het is eigenlijk ook nog beschamend voor cocu, dat hidding komt assisteren. Ik zou in mijn trots zijn aangepakt. Maar misschien dat het voor psv wel wat brengt, want talent hebben ze genoeg, alleen teamverband is stukken minder, ze gaan niet samen door een deur, maar gedeeltelijk en meest voor hun eigen en dat is nooit goed.

7 februari 2014 om 14:36

Klopt helemaal! Ik ben ook van mening dat Brands niet bij een sportclub past. Zakelijk steekt het allemaal top in elkaar, maar het is geen leider voor een sportvereniging. Daar komt toch wat meer bij kijken dan leuke cijfers pakken op spelers.

7 februari 2014 om 14:38

Dat PSV een fout heeft gemaakt met de onervaren Cocu lijkt me duidelijk. Dat jij stelt dat Cocu nooit wat zal worden is grote onzin! Rijkaard faalde bij Sparta en won Cl met Barcelona meen ik! Dus iemand afschrijven na 7 maanden is belachelijk

7 februari 2014 om 14:50

sparta had ook wel een stuk minder kwaliteit in de selectie ?

ontopic

Cocu trek je conclusie ? Je staat toch gigantisch voor lul als trainer op deze manier zeg ! Tekent de onkunde binnen de staf en de leiding binnen de club !
Als het nu onverhoopt gaat lopen ligt het aan Hiddink hier valt voor Cocu en zijn assistenten geen enkele eer aan te behalen ?

7 februari 2014 om 15:06

Ja inderdaad ik vind het eigenlijk wel vernederend voor Cocu. Eerst goed genoeg bevonden om PSV te coachen en dan komt Hiddink "in overleg"met het bestuur en Cocu om hem het 1 en ander bij te brengen???

Sommige dingen kun je nu eenmaal niet leren. Cocu was als speler een leider in het veld met veel charisma. Als trainer lijkt hij deze capiciteiten volledig verloren te zijn. De selectie van PSV lijkt veel haantjes te bevatten waar Cocu te weing invloed op heeft.

7 februari 2014 om 15:44

Grappig.
Psv-fans zijn positief en zien hiddink een aanvulling om het geheel nog sterker te maken.
Andere fans(ajax)...zien het negatief en falend beleid.

Dan kan je die onzin overal wel verkopen.
Ajax wilde hiddink 1,5 jr geleden hiddink als td halen.....
Maw falende Frank de Boer?????

7 februari 2014 om 15:57

Als td slimmerik niet als zogenaamd adviseur.
Onze coach hoef je niet te ondersteunen die red zichzelf

7 februari 2014 om 16:38

ahum volgens mij is frank de boer al 3 keer kampioen geworden kerel ,en hiddink nee die hadden we niet nodig hoor

7 februari 2014 om 16:41

Lee112,

Nee jullie moesten die betweter cruijff nemen als adviseur om de schoonmaak club te redden van ondergang aantal jaar geleden.

7 februari 2014 om 16:47

Wow, ik zie hier allemaal toekomstige leiders reactie geven die niemand om zich heen dulden om hen te helpen. Ik ben benieuwd hoe jullie zullen reageren als je een keer in de situatie terechtkomt als je het allemaal even niet meer weet op je werk. Gelijk maar de handdoek in de ring gooien? Knap staaltje doorzettingsvermogen. Dan kom je vast nog ergens aan de bak en ontwikkel je jezelf wel...

7 februari 2014 om 17:37

pardon een leider johnboy? charisma?? nee joh helemaal nooit wat voorgesteld met hjuist die 2 punten...eerder een saaie grijze muis!

7 februari 2014 om 18:54

Tandpasta, wat kraam jij een onzin uit zeg. Hiddink als TD is nog iets anders als een chaperône voor Cocu, wat een brevet van onvermogen is van zijn club.

7 februari 2014 om 18:39

Wel leuk om te zien dat iedereen die een tijd geleden nog riep dat Cocu net als De Boer een ervaren iemand erbij moest hebben, het nu een brevet van onvermogen etc. noemen. Maarja, dat was te verwachten. Doet PSV A, dan moeten ze B doen volgens de mensen hier. Doen ze vervolgens B, dan hadden ze weer A moeten doen.

7 februari 2014 om 18:57

Ze hebben simpelweg geen beleid en stapelen fout op fout.
Dit is misschien voor psv goed, maar een afgang voor Cocu. Zijn rol is hiermee uitgespeeld bij psv.

7 februari 2014 om 19:06

Cocu zijn rol is uitgespeeld, omdat hij Hiddink heeft gebeld om dit seizoen een keer per week op de herdgang te komen? Ze hadden al een paar keer per maand contact en dit wordt alleen geintensiveerd nu. Jij kakelt echt als een kip zonder kop zeg. En wat dat beleid betreft. Wat is er zo fout aan dan?

Is het misschien wel niet te laat? Wat gaat Hiddink hieraan doen allemaal? Coach, of advies geven?

7 februari 2014 om 14:15

Guus Hiddink keert terug bij PSV in een mentor-rol en gaat de staf van PSV op regelmatige basis ondersteunen. Minimaal 1 keer per week op de herdgang en keert dus ook weer terug op het voetbalveld.

7 februari 2014 om 14:23

Daar zat ik ook aan te denken. Als ze dit nou al gelijk na de winterstop deden..

Maargoed, met Hiddink erbij kan je in ieder geval werken aan het zelfvertrouwen, als basis voor komend seizoen.

7 februari 2014 om 14:41

Hij is net optijd om het onze concurenten lastig te maken, hopelijk heeft hij ze voor de Wedstrijd met Twente al een boost gegeven

7 februari 2014 om 15:02

Haha inderdaad;p alleen jammer dat ze volgens mijn alleen nog twente treffen

7 februari 2014 om 15:10

Vitesse ook nog,

7 februari 2014 om 16:43

en feyenoord

Goede zet van PSV en Cocu! Top 3 zal waarschijnlijk niet meer haalbaar zijn maar we kunnen nu een mooie basis aanleggen voor volgend seizoen en proberen het team bij elkaar te houden in de zomer.
Voor dit seizoen lijkt mij kwalificatie voor Europa League het belangrijkste doel.

7 februari 2014 om 14:14

Alle info en tactieke en omgaan met bepaalde druk , alles is welkom voor een trainer die het eerste jaar bezig is en vooral als deze man je advies kunt geven , dan ben je. Je een en al oor '

7 februari 2014 om 14:18

Als Cocu er niet klaar voor was had hij het niet moeten doen. Door nu Hiddink bij te schakelen geeft PSV eigenlijk aan geen vertrouwen te hebben in Cocu op dit moment. In een omgeving waarin er geen 100 steun is, zou ik niet willen werken. Nog buiten het feit dat je op deze wijze al je autoriteit ten opzichte van de spelersgroep verliest.

7 februari 2014 om 14:35

Deze uitspraak valt in de catogorie in gezamelijk overleg uit elkaar gegaan, als een trainer onslag krijgt. Of is zoiets als dat je de bons krijgt van een meisje, maar toch vol blijven houden dat jullie het samen niet meer zag zitten.

7 februari 2014 om 14:45

Al die mensen die roepen dat het gênant is, vinden het raar dat een jonge talentvolle trainer de kans grijpt om met een zeer succesvolle trainer samen te gaan werken? Heeft niets met vertrouwen te maken, want PSV heeft dat meerdere keren uitgesproken en de positie van Cocu staat binnen PSV helemaal niet ter discussie.

Maar voor veel reaguurders hier is het nooit goed, nu is het gênant, doet Cocu dit niet is hij arrogant en komt ie er nooit...

Mij lijkt dit een perfecte oplossing en wellicht zal ook Cocu in de toekomst graag een ervaren man in zijn technische staf willen! Al met al kan het zeker geen kwaad en zal PSV er sterker door worden! Goed beleid!

7 februari 2014 om 14:53

Het gaat er om dat een jonge trainer de kans krijgt met een gearriveerde trainer te gaan werken. Alsof de boer nooit met Cruijff overleg heeft gehad. Dit kan alleen maar goed zijn voor de ontwikkeling van de trainer Cocu. Het vertrouwen is er, dat laat PSV keer op keer blijken!

7 februari 2014 om 14:53

@ Obaixinho123

Dat het goed beleid is van PSV maakt het echt niet minder genant voor Cocu hoor, op het moment dat je Hiddink overweegt staat de positie van Cocu al ter discussie, anders was Hiddink immers niet benaderd. Dat Cocu in dienst blijft van PSV doet daar niets aan af.

7 februari 2014 om 14:59

De positie van Cocu staat binnen PSV helemaal niet ter discussie, maar ondertussen halen we wel snel een andere trainer die jouw gaat vertellen wat je wel en niet moet doen, want stiekem vinden wij dat jij er geen zak van kunt.

Vraagje. Wat als PSV vanaf nu alles wint met aantrekkelijk voetbal? Dat is dat toch een direct bewijs dat Cocu er helemaal niets van heeft gebakken afgelopen half jaar. En dan zou hij na de zomerstop weer vrolijk alleen de draad op moeten pakken?

Als ik Cocu was, had ik Brands en co. een dikke vinger gegeven.

7 februari 2014 om 16:52

Fachten, dat zegt meer over jou dan over Cocu. Met zo'n instelling van: ik kan het allemaal zelf wel kom je er niet. Ik zou zeggen: lees eens wat boeken over leiderschap of management. Kijken of je er dan nog zo over denkt.

7 februari 2014 om 16:58

Wat snappen jullie niet aan adviseur, hij neemt het hoofdtrainerschap niet over, hij gaat Cocu Faber en van der weerden advies geven. Cruijff geeft toch ook advies aan de Boer, alsof hij nu het hoofdtrainerschap ambieert en het gênant is voor de Boer. Complete onzin.

Cocu heeft in een moeizaam seizoen, waarin het 3/4 van het basisteam van vorig jaar is verkocht, waarin er tal van jeugdspelers zijn "doorgebroken", waarin de ervarener jongens het lieten afweten door veelal blessures, en waarin hij als beginnende coach diverse foutjes heeft gemaakt ook niet zo slecht gedaan als er nu wordt beweerd. De voorbereiding op het seizoen verliep vlekkeloos, daarin heeft Cocu geoordeeld dat de selectie goed kan voetballen en dat er met veel jeugd wellicht aan een kampioenschap kan worden gedacht. De eerste wedstrijden van het seizoen was iedereen lyrisch over dit Psv, echter de inschatting om het met deze selectie nu al te kunnen is verkeerd gebleken.

7 februari 2014 om 19:05

Wat snap jij niet aan wat fachten schrijft? Hij verwoordt perfect wat de gevolgen voor Cocu zijn als ze nu beter gaan spelen en hoe er binnen de club over hem wordt gedacht

Kijk, een prima zet! Dit zal nooit ten slechte komen! Ben benieuwd!

Vind het nog steeds een vriendenclubje daar in de staf. Iemand van de jongere drie moet weg, het liefst van der Weerden. Daar voor in de plaats kun je denken aan iemand als Ten Cate of zelfs Kluivert. Iemand die niet direct de beste vrienden met Cocu is.

7 februari 2014 om 14:45

nou is Kluivert uitgerekend wel een gappie van Cocu.
8 jaar samen in Oranje, samen bij Barca, samen bij Psv...

Lijkt me aan de ene kant fijn voor Cocu, aan de andere kant weer vrij pijnlijk dat je het blijkbaar zelf (en met de huidige technische staf) niet aankan.

Erg verrassend maar wel een hele goede stap.
Kampioen worden ze niet meer, maar de rugzak die Hiddink meebrengt zal positief op de jonkies gaan overkomen.

En naar wat ik op Twitter las gaat hij zelfs weer "het veld op"

Succes Guus!

Klinkt mooi, alleen heb ik wel het gevoel dat beide karakters vergelijkbaar zijn, Hiddink heeft alleen een berg extra uitstraling.
Ik denk dat een tactische trainer nodig is naast Hiddink, Cocu kan de kennis wel paraat hebben, maar als hij het niet goed weet over te brengen of zijn spelers niet naar hem luisteren heeft het weinig zin.

Hiddink is toch echt een paar maanden te laat. Wat valt er nu nog te winnen voor dit Psv? Nou in Cocu hebben ze dus ook geen vertrouwen meer.

Voordat iedereen de horlepiep begint te dansen zou ik eerst weleens willen weten wat dat "op regelmatige basis" inhoud. Die gasten gaan echt niet beter voetballen omdat grote Guus 2 keer per week zijn gezicht laat zien in Eindhoven.

7 februari 2014 om 14:28

Daar gaat het ook niet om. De huidige staf heeft nauwelijks ervaring, ook als we boven aan zouden staan zou ik dit van harte toejuichen.

Nu is het seizoen voorbij en komt er toch een ervaren man te staan, iets wat hopelijk ook het geval zal zijn in het volgende seizoen, of het nou 'grote Guus' is of niet.

Eindelijk gaan ze bij PSV hun verstand gebruiken.
Eerst lastpak Toivonen gedumpt, Nu Hiddink als hulp voor Cocu en binnenkort de verkoop van miskoop Matavz voor meer dan de aankoopprijs.
Waar de Boer Spijkerman heeft krijgt Cocu natuurlijk nu wel een van de meest succesvolle coaches ooit die hem gaat helpen.
Denk dat dit de rust gaat geven die PSV nodig had/heeft om weer naar boven te kijken.
Hiddink kan ook heel goed met buitenbeentjes/-landers om gaan.

Is dit niet een beetje genant?

Cocu kan het kennelijk zelf niet aan en pappa Hiddink moet komen helpen..

7 februari 2014 om 14:19

De directie had in het begin voorgesteld om een ervaren man in de technische staf op te nemen, echter wilde Cocu zijn maatjes die niets toevoegen.

7 februari 2014 om 14:22

Ja, dat maakt dit eigenlijk nog gênanter dan het al is.

Hiddink is/was dus eigenlijk niet gewenst door Cocu, maar is hem door de incompetente directie van PSV nu toch verplicht het te doen.

7 februari 2014 om 14:49

Kan wel zijn maar de directie is verantwoordelijk voor het aanstellen van de technische staf.

7 februari 2014 om 14:53

Denk je echt dat Guus Hiddink als assistent gaat werken onder Cocu? Guus Hiddink was niet een van de genoemde namen als ervaren assistent. Hij wilt niet meer elke dag op de trainingsvelden staan (begrijpelijk 67 jaar.). PSV had Rene Meulensteen moeten halen!

Ruiz, Hiddink... ze halen echt alles uit de kast he!

Ik vind dit maar een halfbakken maatregel. Eerst roepen dat je vol achter Cocu staat en nu toch maar Hiddink ernaast zetten om Cocu aan het handje te nemen?
Dit ziet er echt uit als paniekbeleid...

7 februari 2014 om 14:23

Ter info. Cocu heeft zelf het verzoek om de hulp van Hiddink ingediend bij het management.

Je kunt het zien als pijnlijk, maar dit zal op termijn ook niet slecht zijn voor de carrière van Cocu. Hij heeft wel zelfreflectie, daar kun je niks van zeggen.

Ik kan het niet alleen, dus heb ik hulp nodig.

7 februari 2014 om 14:34

Grootel jij geloof toch niet echt dat Cocu hier zelf om gevraagd heeft he of wel?

7 februari 2014 om 14:35

Thnx voor de verduidelijking. Ik zie al dat ik er overheen heb gelezen dat dit (mede?) vanuit Cocu komt. Al verwacht ik toch wel dat iemand vanuit de club zelf het voorzetje heeft gegeven.

Of het voor de carriere goed is dat weet ik niet. Mogelijk wordt hij gezien als het trainertje die het niet alleen aan kon. Voor zijn eigen ontwikkeling is het inderdaad niet verkeerd en zal hij veel kunnen opsteken van Hiddink.

Maar ik blijf van mening dat ik het een stuk paniekbeleid vind.

7 februari 2014 om 16:48

the Artist,

Leg maar even ui waarom niet onderbouw dit maar even of bij jij ook zo anti psv'er die alleen maar loopt te zeiken over elke topic van PSV

7 februari 2014 om 19:09

Als je zelf niet snapt dat dit een afgang voor Cocu is en zijn gezag ondermijnt, dan zal geen enkel argument bij jou landen.

7 februari 2014 om 14:29

Leuk, paniekbeleid.

Maar jou als fan van een club met dat ''technisch hart'' kunnen wij niet al te serieus nemen op dit gebied

7 februari 2014 om 14:33

Want die doen het echt slecht he?
We noemen het overige "trainerscollectief"

7 februari 2014 om 16:13

@ Spelersbus

Tja, zo kan je altijd wel iets verzinnen waarom je iemand niet series kunt nemen, ook al is er bij iemand zijn eigen club iets aan de hand (om het zo maar even uit te drukken) dan betekend dat nog niet dat een persoon dan niet meer serieus kan reageren in andere club topics. Op de manier waarop jij discussiert heeft het überhaupt weinig zin om in discussie te treden als je met deze "dooddoeners" komt.

7 februari 2014 om 19:11

Dooddoener, dat is misschien wel het perfecte synoniem voor Hiddink in dit geval.

Ik denk dat Cocu heel wat kan leren van vakman Hiddink. Hopelijk krijgt hij dit op de rit. PSV had al in het begin al een ervaren man moeten nemen voor in de technische staf zoals Stef Vergoossen, Hans Westerhof, Ernie Brands etc. Graag ook Van Bommel halen i.p.v. Van der Weerden die niets toevoegt.

7 februari 2014 om 14:58

Van Bommel zou inderdaad een perfect verlengstuk naar de groep zijn. Vond hem vorig jaar een vervelende voetballer, maar hij blijft een echte winnaar.

Het is beter voor Psv, maar het is wel vernederend voor Cocu, zo van hij kan het duidelijk niet aan help die arme knul maar even een handje. Sta je ineens met de handen in de zakken naar de grond te staren terwijl de man naast je de verwende jongetjes eens de huid vol scheld en zegt wat er gaat veranderen.

Allemaal paniek beslissingen. Het enige wat PSV nodig hebt is rust en tijd. Ze hebben geen geldwolf nodig maar geduld.

Welk nut heeft het ook eigenlijk, het is een verloren seizoen voor Psv, richt je gewoon puur op volgend seizoen. Nu wordt Cocu alleen maar harder voor lul gezet terwijl meneer Hiddink even laat zien hoe het moet bij Psv.

Jammer, had hem liever bij De Graafschap gezien.

Voor PSV is dit wel erg goed. Hierdoor kan het allemaal weetr enigszins op de rit komen.

Ja Guus, steek je kop maar weer in het zand voor je zogenaamd 'grote liefde' De Graafschap. Als je een echte vent was, was je daar ingestapt.

Beetje mosterd na de maaltijd maar beter laat dan nooit. En als PSV Cocu nu niet wegstuurt dan gaat dat nooit meer gebeuren. Dus de ervaring die Cocu hiermee opdoet kan voor de seizoenen hierna misschien wel van waarde zijn.
Daarnaast lijkt het, als ik het artikel lees, van Cocu zelf te komen (of het er in ieder geval mee eens te zijn) dus er is ook geen sprake van dat Cocu zich in zijn eer aangetast zou voelen. Alleen maar mooi dat je je als Cocu zijnde kwetsbaar durft op te stellen.

Dit kan 2 kanten op gaan. Hiddink zet de jongens die niet in het teambelang spelen op hun plaats en zorgt dat Cocu weet hoe dit werkt, zodat ie er in de toekomst wat mee kan. Hier lijken 2 logische vervolgen te zijn:
1. De spelersgroep beseft dat ze er nog niet zijn en komen op voor het teambelang, ook nadat Hiddink weg is.
2. De spelersgroep ziet dat Cocu nog lang niet zo goed is en luistert helemaal niet meer naar Cocu, waardoor de prestaties nog minder worden nadat Hiddink weg is.

Het is een gok die PSV neemt en ik hoop dat Cocu hier zelf om gevraagd heeft, anders dan denk ik dat het een slechte stap is.

Denk dat ze hier goed aan doen. Mooi dat Guus PSV op deze manier wil helpen.

Kon dit niet na de wedstrijd tegen Twente ofzo?
Haha nee nouja goed, ben benieuwd of dit voor PSV goed uit zal pakken. Maar dit is een beetje gênant voor Cocu of niet? Mocht er positief wat veranderen, dan zullen mensen waarschijnlijk naar Hiddink wijzen.

Maar Guus was toch ook bij de Graafschap dingen aan het doen,of is hij daarmee gestopt?

7 februari 2014 om 15:01

Volgens mij heeft Guus bij de Graafschap ook een adviserende rol. Prima te combineren lijkt me.

prima beslissing maar waarom maak je dat bekend via de media?? Als je dit binnenkamers houdt dan lijdt de club en ook Cocu geen gezichtsverlies lijkt me stuk handiger. De Boer heeft ook wel is gesproken met Cruijf over voetbal maar dat wordt door Ajax niet zo in de meida gegooit.. Cocu lijkt zo totaal niet kundig voor zijn vak.

hoewel het voor psv wel een uitkomst is vind ik het wel een beetje triest. Indirect geeft dit dus aan dat ze cocu helemaal verkeerd ingeschat hebben.... Je zal cocu maar zijn

7 februari 2014 om 14:31

Cocu heeft hier zelf om gevraagd, slimmerik. Weliswaar vrij laat en meneer wilde in eerste instantie zijn eigen vrienden, maar beseft nu toch wel dat hij hulp nodig heeft.

Hiddink is een tactische meester, waardoor hij PSV wel kan helpen denk ik richting hogere plekken. Ook hoef je bij hem niet te flikken wat Bruma allemaal aan het doen is. Dus ik zie voor PSV louter voordelen.

7 februari 2014 om 14:47

Hoe kom je daar bij? In de tekst staat duidelijk: "hoofdcoach Cocu heeft in overleg met de directie van PSV besloten Hiddink te vragen om de bestaande contacten te intensiveren."

Met andere woorden. Cocu had niets te willen, de directie wil dit!

7 februari 2014 om 15:09

Nou, als je die zin niet begrijpt weet ik het ook niet meer. Cocu heeft in overleg met de directie, dat houdt in dat Cocu met de directie is gaan praten om Hiddink te vragen om de contacten te intensiveren.

Met andere woorden, Cocu begrijpt dat hij ervaring nodig heeft en stapte naar de directie die dolblij waren dat Cocu tot zinnen is gekomen!

7 februari 2014 om 15:16

Ik begrijp die zin heel goed. Is namelijk eenzelfde zin als: We hebben in goed onderling overleg besloten uit elkaar te gaan! (maw je bent ontslagen!)

Ik ben bang dat jij heel graag wil dat het zo is gegaan. Dat snap ik. Maar dit lijkt me vrij duidelijk.

7 februari 2014 om 15:45

Het kan me geen reet schelen hoe het is gegaan. De hele situatie bij PSV kan me niet bekoren. Ik lees het alleen op de ene manier en jij op de andere manier. Maar goed, maakt toch niet uit? We weten allebei niet wat de waarheid is.

Jammer, dat Hiddink PSV gaat helpen en zijn eerste clubliefde (de graafschap) links laat liggen, terwijl
de Graafschap de hulp van Hiddink waarschijnlijk wel harder nodig hebben!!

Tijdje geleden riepen de supporters van andere clubs dat Cocu een ervaren man langs zich moest hebben, nu gebeurd dit en is het weer genant. Ik vind het niet genant maar slim. Frank de Boer heeft toch ook Spijkerman als ervaren man langs hem. Die volgens de ajacieden ook zeer belangrijk is.

7 februari 2014 om 14:45

Ja, vanaf het begin van de competitie! Niet nadat je al op een kansloze positie staat met nog 12 wedstrijden voor de boeg! Nu is het een regelrechte diskwalificatie van Cocu!

Geweldig initiatief! Laat men in Eindhoven het vertrouwen in Cocu maar verder afbrokkelen. Ik zou voor de zekerheid ook nog een dag begeleiding van Aad de Mos inboeken. Die schijnt het met degradatiekandidaten geweldig te doen!

Komende training wordt gewoon klote voor Cocu

"zo jongens, vandaag ga..."

"ho ho Phillip, ik neem het wel over vanaf hier, ga jij maar even de ballen halen en de pionnen alvast neerzetten"

Cocu zal veel in aanzien stijgen dit jaar bij de spelers, die heeft hierna het gezag van een incompetente leraar in een vmbo klas.

7 februari 2014 om 20:40

Zou kunnen, maar je weet toch ook niet hoe lang Cocu nog blijft?
Ben heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
En ook wie er volgend seizoen de trainer is.
Of Guus het wil worden of Cocu het blijft of misschien heel iemand anders?
In ieder geval gebeurd er iets nu.

Goed nieuws voor ons Psv. Guus blijft toch een topcoach

Enthousiasme mag ietwat getemperd worden. Hij had al veel contact, enige verschil is dat hij nu ook langs komt. Ik vraag mij af of het plekken gaat schelen, maar laten we het hopen.

Wat een users hier op Voetbalzone zeg, iedere beslissing die PSV neemt afkraken en roepen wanbeleid. Zelfs nu de meest succesvolle trainer minimaal 1 keer per week op de training gaat helpen bij de jonge en onervaren team en coaches, is het weer niet goed..

7 februari 2014 om 14:37

Zou dat ook te maken hebben met de arrogantie en weifel beleid van de directie? Het jubileum.....het zou wat gaan worden. Na de eerste resultaten werd het al bijgesteld naar het opbouwen van het elftal en het volste vertrouwen van de directie. En nu moet ome Hiddink de handel redden?

7 februari 2014 om 14:50

Welke arrogantie? Volgens mij werd er door Brands gezegd dat PSV in het eerste jaar geen kampioen hoefde te worden? Welk weifel beleid? PSV volgt nog steeds haar beleid. Hiddink redden? Die gaat alleen helpen met zijn ervaring mnimaal 1x per week op de herdgang, die zit niet op de bank, heeft geen invloed op tactische beslissingen hij is gewoon een technisch adviseur op het veld.

10 februari 2014 om 16:33

Ik ben zelf PSV fan hoor, zit een keer of tien per jaar in het stadion. Echter moeten we zijn invloed niet gaan overdrijven.

Goede zet voor de korte termijn. PSV had Adri Koster vanaf het begin moeten vragen, naast Cocu. ervaring bij Ajax en Club Brugge en een PSV verleden. Daarnaast liefhebber van aanvallend voetbal.

Dit snap ik niet. Hij komt 1 keer in de week langs? Voor wat? Zwaait hij een paar keer met een toverstaf en ineens is iedereen op elkaar ingespeeld? Er zijn nog +/- 10 weken over, PSV wordt waarschijnlijk 4de of 5de, daar gaat Guus Hiddink toch niets aan veranderen?
Dit is puur een diskwalificatie voor Cocu. Hij heeft een half jaar van alles mogen proberen, maar nu komt mastodont Hiddink hem even één keer per week vertellen hoe het nou eigenlijk moet in de grote trainerswereld.
Cocu zou dit niet moeten tolereren, maar ik denk dat hij dit zal slikken en het na de zomer weer opnieuw gaat proberen. Als PSV dan de eerste 2 maanden van de competitie niet goed speelt kan hij zijn trainerscarrière wel gedag zeggen.

Ongelofelijk blij, als neutraal fan, dat PSV Cocu niet ontslaat. Zijn langetermijnsfilosofie is goed, ook voor het Nederlands voetbal in het algemeen. Denk dat een Hiddink erbij veel effect gaat hebben.

Ome guus is terug.goeie zaak , zet die snotneuzen maar eens op hun nummer aub.

7 februari 2014 om 19:15

De trainersstaf bedoel je......
Dat is precies wat velen hier zeggen. Diskwalificatie voor Cocu!

Ik vraag me af of deze constructie wel mag ?
Wat vind de trainersvakbond hier van ? of de Knvb ?

7 februari 2014 om 15:07

Weet niet of jij de afgelopen 3/4 jaar een beetje voetbalnieuws heb gekeken, maar er bestaat een club genaamd ''fc Twente'' waar een veel ''ergere'' constructie bestaat, dit vind de Knvb prima dus ik neem aan, Maar Vertrouw MIJ Niet OP Mijn Blauwe Ogen. dat de Knvb hier ook wel soepeltjes over zal doen

7 februari 2014 om 20:58

Toivonen, ben jij het? We vertrouwen jou helemaal niet op jouw blauwe ogen.
Hoe kom je daar zo bij?

7 februari 2014 om 16:28

Ik weet niet als jij de afgelopen 30 jaar voetbal hebt gezien ? Maar Hiddink heeft alle papieren die hij nodig zou hebben voor een club te trainen.

Komt dat geld dat ze voor Matavz krijgen toch mooi van pas!
Hoeveel kost deze paniekreactie weer per wedstrijd?

Lachwekkend gewoon. Eventjes Cocu voor heel Nederland te kakken zetten door nu ineens Hiddink als assistent naast hem neer te zetten voor die resterende 12 wedstrijden.

Zoiets doe je toch vanaf het begin van het seizoen! Toch niet nu. Dan zeg je letterlijk dat je geen vertrouwen in Cocu hebt en dat hij nog veel moet leren. Ongelooflijk wat een ballenclub.

lezen sommige mensen het artikel uberhaupt wel ?

cocu heeft hiddink zelf gevraagd !!!!!!

dus wat is er genant aan voor cocu ?
hoezo moet cocu dit niet toleren ?

hij heeft er zelf om gevraagd!

goeie zet van cocu en psv !

alle hulp is welkom!

cocu kan ontiegelijk veel leren van deze man en hopelijk werpt het zijn vruchten af!

slechter kan het haast niet gaan!

om te beginnen morgen een goeie start maken tegen twente!

psv is getergt en wil voor de supporters iets rechtszetten !

psv - twente 3-1 !

7 februari 2014 om 14:47

Ben jij echt zo naïef??? Denk jij echt dat Cocu hier zelf om gevraagd heeft en denk jij echt niet dat de directie hiermee is aankomen zetten??? Kom op zeg je kan mij veel wijsmaken maar niet dat Cocu hier zelf om heeft gevraagd. Mocht dat wel zo zijn dan is hij hier een paar weken te laat mee gekomen.

7 februari 2014 om 15:20

@ Theartist

“guus en ik hadden de afgelopen maanden al regelmatig telefonisch contact”, licht Cocu toe. “Na zijn dienstverband in Rusland heeft Guus een korte rustperiode ingelast. Ik ben blij dat hij nu bereid is om het bestaande contact te intensiveren. Guus zal tot het einde van het seizoen op regelmatige basis aanwezig zijn op De Herdgang om de technische staf te ondersteunen.” Aldus Cocu.

7 februari 2014 om 15:46

@ Gomes111

Het is natuurlijk wel naief om te veronderstellen dat Cocu hier echt zelf om gevraagd heeft. Iedereen die actief is in het voetbal heeft een bepaald ego waarbij men vaak A zegt maar van binnen B denkt. Immers staat er altijd dat men in "goed overleg besloten heeft dat..." terwijl naderhand altijd naar buiten komt dat het behoorlijk eenzijdig was, dat zal in dit geval niet anders zijn, het is iets wat mij erg sterk lijkt.

Daarnaast zal ik nog even wachten met de hosanna stemming, want je hebt geen enkele garantie dat het beter gaat of dat Cocu hier daadwerkelijk iets van oppikt. Elke keer als er een lapmiddel werd toegepast door PSV werd dat steeds met gejuich ontvangen door de supporters maar achteraf was het uiteindelijke resultaat weinig positiefs.

Als dit bij Ajax, Twente of Feyenoord zou plaats vinden zouden jullie dezelfde vraagtekens hierbij zetten en precies hetzelfde zeggen wat velen niet PSV supporters hier zeggen. Trouwens toen het gerucht ging dat Ajax een ervaren man naast van Basten wilde plaatsen waren veel PSV supporters daar ook zeer kritisch over en hoorde we dezelfde vragen/opmerkingen.

Alleen nu het PSV betreft is het opeens anders en kraakt iedereen maar alles af ? Nu zeg ik niet dat jij anderen afkraakt, maar als ik naar de algemene tendens kijk vinden velen van jouw mede supporters dat wel.

Overigens is het wel een goede zaak dat jij de banden met de club weer wat aanhaalt. Want er zat toch nog wat oud zeer, al zat dat meer bij een voorgaande PSV directie.

7 februari 2014 om 17:53

the Artist,

En nogmaals onderbouw even waarom cocu niet zelf contact heeft gezocht of het verzoek zelf heeft neergelegd bij de directie.

Je kan wel op iedereen negtief reageren maar onderb ouw het dan ook of ben echt zo nulletje die hier alleen reageert op te zaniken

7 februari 2014 om 19:17

Yep theartist, ongeveer 22 speelronden te laat.

7 februari 2014 om 14:50

"hoofdcoach Cocu heeft in overleg met de directie van PSV besloten Hiddink te vragen om de bestaande contacten te intensiveren."

Hij heeft het dus Niet zelf gevraagd! Je moet wel tussen de regels door kunnen lezen!

7 februari 2014 om 18:40

Jij blijft maar met spek schieten en dwaze veronderstellingen op VZ smijten.

Cocu heeft al langer overleg met Hiddink, maar dan niet op reguliere basis.
Om van de ondersteuning een formele zaak te maken heeft hij bij de directie de permanente ondersteuning van Hiddink gevraagd en gekregen.
De directie stelt nog altijd werknemers aan met een dienstverband, of dit nu tegen een bezoldiging of pro deo is, en niet een hoofdcoach.

Wat mij opvalt is dat begrijpend lezen en het correct interpreteren van feiten bepaald niet jouw sterkte is.
Integendeel, je fantaseert er maar op los als een doorgedraaid pubertje.

7 februari 2014 om 19:20

Ja, en jij gelooft in de onvoorwaardelijke eerlijkheid van het psv bestuur.
De meesten noemen dat naïviteit.

7 februari 2014 om 19:41

Ook VI heeft in een commentaar dezelfde reactie gegeven als ik omschreven heb.

Als er iemand naiviteit te verwijten valt dan jij wel door telkens speculatieve onzin met een hoog puberaal gehalte op VZ te kwakken.

Dat is dan minimaal 1x in de week dat Cocu zich in moet schikken.
Allemaal leuk en aardig voor de club PSV maar het is natuurlijk de verkeerde volgorde. Cocu aanstellen en als het dan niet loopt zoals gehoopt zet je er een baasje naast.
Wat doet dit met de spelersgroep en het gezag van Cocu?
Ik denk dat het na dit seizoen exit Cocu is op deze manier.
Misschien werkt het wel perfect maar ik heb er mijn vraagtekens bij.

Brands en co spelden hiermee zichzelf wel een brevet van onvermogen op, moeilijk in te schatten of Cocu er nog niet klaar voor was maar in iedergeval niet voor deze situatie met deze spelersgroep.

Hoop voor hem dat hij er niet komende zomer uit word geknikkerd want dan schat ik de kans toch groot in dat zijn trainerscarriere in de knop gebroken word.
Maar misschien is Cocu wel gewoon de ideale assistent en komt hij als hoofdtrainer iets tekort, vind dat ook van Rutten.

Prima actie, Cocu en zijn assistenten hebben met elkaar nog te weinig ervaring, en al is het maar af en toe, zo'n topcoach als Hiddink die Cocu af en toe advies kan geven, lijkt mij een goede zet.

Geen idee of het invloed zal hebben op de resultaten, maar dit zal hoe dan ook het leerproces van Cocu positief beïnvloeden. Wel chapeau dat Cocu genoeg zelfreflectie heeft om dit te laten doen, menig coach zou op z'n ego getrapt zijn. Maar Cocu snapt dat zijn leerproces in dit geval daarboven staat.

Vind het best sneu voor Cocu. Alsof hij het niet zelf zou kunnen. Ik betwijfel ook of dit gaat helpen.

7 februari 2014 om 15:02

Hmm niet sneu, maar heel slim. Soms moet je een stap "achteruit" zetten om er 2 vooruit te kunnen zetten. Deze Cocu heeft tenminste geen misplaatse trots en weet dat hij hulp nodig heeft. Dat siert hem in plaats van alles zelf doen en het schip laten zinken.

Wauw, wat een goed nieuws voor Psv. Best een beetje gezichtsverlies voor Cocu, maar het siert hem tegelijkertijd wel dat hij toegeeft hulp te kunnen gebruiken van een ervaren kracht. Cocu vindt zijn eigen ego in ieder geval niet belangrijker dan de club en dat valt te bewonderen.
Benieuwd of de resultaten zullen verbeteren na deze toevoeging.

Goed nieuws voor Psv, dan gaan misschien de koppies de andere kant op staan en kan er weer vrij worden gevoetbald.

Geweldig nieuws dit!! Wat de meningen van andere mensen ook zijn zal de ervaring die Hiddink met zich meebrengt alleen maar positief kunnen doorwerken. Ik denk persoonlijk dat Cocu er nog niet helemaal zelfstandig klaar voor is. Er is dan ook helemaal niks mis mee dat hij ondersteuning krijgt van Hiddink. De komende maanden zal moeten blijken hoe dit zijn uitwerking heeft gehad. Van deze kant dan ook succes!!

Wat een berg nonsens reacties weer... genant voor Cocu, ze hebben geen vertrouwen in hem etc.etc.
Hiddink zal waarschijnlijk een keer per week langskomen, hij zal wellicht niet eens op het trainingsveld staan, al helemaal niet in de dug-out.
Een keer in de week praten over trainingsvormen, tactiek, misschien een wat betere sfeer creeren: thats about it for Guus. Je hoeft echt niet te denken dat Hiddink volgend weekend bij een 1-0 achterstand de tribune af komt om Cocu op de bank te vertellen wat er moet gebeuren.
Als jonge gasten van 18/19 alleen al een keer vastgepakt worden door Guus, even lachen even ontspannen, dat werkt al.... geloof me. Is goed voor de club om dat soort mensen in de buurt te hebben.

7 februari 2014 om 21:11

Ah Guus als de knuffelbeer voor PSV ik ben benieuwd!

7 februari 2014 om 22:02

Wat een ontzettend leuke reactie.

Dit is wat PSV nodig heeft, iemand met wat ervaring. Ik zie het niet als gezichtsverlies voor Cocu, hooguit voor Brands en Sanders. PSV heeft geen makkelijke groep en om met zo'n groep om te gaan heb je ervaring nodig. Laat Hiddink dat nou net genoeg hebben! Hopelijk een leerzame tweede seizoenshelft voor Cocu.

Wat vervelend voor de titelkandidaten die nog tegen PSV moeten. Guus gaat echt het verschil maken, zoals hij altijd gedaan heeft.

Guus krijgt het wel druk met zijn dubbelbaan bij De Graafschap en Psv, want hij doet ook zoiets in Doetinchem.

7 februari 2014 om 18:19

Denk dat jij niet helemaal begrijpt wat Guus nou eigenlijk bij PSv gaat doen.

Wat een heerlijk bericht en wat een held dat die dit doet! Het is natuurlijk al een verloren seizoen maar Cocu kan zoveel van die man leren, en natuurlijk niet alleen Cocu. Als hij hier uiteindelijk beetje een team van kan smeden voor volgend seizoen is het doel bereikt. Hij werkt 'intenstief' samen met het team en weet precies wat voor veranderingen er door gevoerd moeten worden voor volgend seizoen. Dit kan alleen maar positief uitpakken!

Eindelijk, hier is dan de biecht dat Psv een fout gemaakt heeft met Cocu. Vraag me af hoe Cocu hier werkelijk tegenaan kijkt, naar buiten toe zal hij dat toch nooit zeggen, maar fijn lijkt het me zeker niet.
Hij komt maar 2 dagen in de week kijken, dat zet natuurlijk niet heel veel zode aan de dijk, maar wellicht kan hij Cocu wat tips geven inzake trainingen en omgang met selectie. Veel verschil in resultaat zal het uiteindelijk niet brengen, maar psv is erg wanhopig dat moge duidelijk zijn.

Geweldig dit! Laat 'je eigen club' zoals je zelf altijd zegt!!! Die zogenaamde functie die je bekleed bij de graafschap is dit: de bestuurskamer binnen komen en tegen bloemers zeggen hoe gaat het en dan weer gaan! En dat weet ik uit betrouwbare bron! Guus hou gewoon je mond en zeg dat je graag bij een club met een grote status wil werken. En oja 1 aandeel kopen is niet helpen

Gezag van Cocu brokkelt op deze manier wel langzaam af. Snap dat de PSV supporters blij zijn dat hun PSV icoon Hiddink hun club gaat helpen. Maar ik denk dat dezelfde supporters die die andere icoon Cocu nu nog in bescherming nemen toch moeten concluderen dat afscheid nemen van Cocu toch verstandiger is. Deze situatie bij PSV lijkt heel veel op de situatie met van Basten bij Ajax. Beide kregen carte blanche en mochten hun staf zelf samenstellen. Beide kozen vriendjes ipv trainers met aanvullende kwaliteiten. En nu lijkt het er sterk op dat beide concluderen dat ze tekortkomen voor het hoofdtrainerschap. Fout ligt in deze bij het bestuur. Die wilden Cocu zo graag dat alle eisen van Cocu werden ingewilligd. Denk dat ze in Eindhoven hoopten op hetzelfde effect als in Amsterdam.

Mooi voor Cocu dit maar men moet niet ineens wonderen verwachten. Het zal echt niet zo zijn dat alles ineens anders wordt neergezet of iets dergelijks. Hij zal Cocu gewoon assisteren, hoe die dingen anders kan aanpakken etc. Met nog maar 11(?) wedstrijden te gaan zal de ploeg niet ineens anders of beter gaan voetballen.

Voor Cocu gewoon extra ervaring om daar op het komende seizoen op voort te borduren. Maar uit eindelijk zal Cocu hetgeen moeten kunnen overdragen om de groep aan de praat te krijgen en aan de praat te houden. Al zet je 100 Hiddinks neer, Cocu zal het uit eindelijk moeten doen.

Voor de directie komt dit overigens wel goed uit, de druk zal nu iets van de ketel zijn.

Als Hiddink dan als eerste die omhoog gevallen, verwaande, hoog in hun bol hebbende nare mannetjes die PSV in de selectie heeft eens een enorme schop onder hun hol geeft (iets wat Cocu al heel lang geleden had moeten doen!) dan valt er misschien nog iets te redden.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat je het met 1 dag in de week niet red.

Wel blijkt hieruit dat ze bij PSV Cocu toch wel iets overschat hebben, waarschijnlijk werd op eenzelfde soort effect gerekend als bij Ajax toen Frank de Boer daar hoofdcoach werd.
Zal Cocu onder Hiddink een betere coach worden? Ik denk het niet, imo mist hij daar toch wel de uitstraling en hardheid voor. Maar we zullen het wel zien......

Haha eerst roept iedereen dat ze n ervaren man in de staf op hadden moeten nemen.zoals Frank de Boer heeft gedaan.nu krijgen ze de beste die er is om adviezen te geven en dan moet Cocu maar opstappen omdat hij er niets van bakt!natuurlijk kan n beginnend trainer niet altijd slagen.maar bij slechte resultaten hulp vragen aan n wereldtrainer is nooit n schande...

Twee dingen die Homer te zeggen heeft: 1. Door deze move lijkt Cocu incapabel voor de job. 2. Cocu is de man als hij toegeeft dat hij extra hulp kan gebruiken, omdat hij er even niet uitkomt. Het verhaal heeft voor mij dus twee kanten. Aan de ene kant zet PSV zijn trainer voor schut, maar als de trainer eerlijk uitkomt voor het tekortkomen op een paar kleine punten, dan kan dit alleen maar heel erg tof zijn dat de leraar zijn pupil bijstaat.

Goed nieuws voor Psv.psv hoort thuis in de top5.
Plus mooi dat Hiddink vandaag de spelers al op scherp zet tegen Twente.

Ik zie het ook niet als gezichtsverlies voor Cocu, hooguit van de PSV directie dat ze iets dergelijks niet eerder op poten hebben gezet. Het siert Cocu juist dat hij een knieval doet en het advies aan neemt van een man die alles in de voetballerij heeft meegemaakt, veel gewonnen, maar ook veel fouten heeft gemaakt. Fouten die de beginnende Cocu nu ook maakt.

er zijn 3 opties

1) ontslaan
2) steunen en tijd geven
3) hulp van een ervaren man...maar meld dit dan niet in de media

want dit is een complete afgang! lach me echt kapot om het beleid van Psv...ze doen steeds echt alles precies fout lijkt wel

Meerendeel wat tot nu toe hierop reageerd slaat toch ook nergens op? Eerst psv helemaal afzeiken dat ze t niet goed doen en er ervaring bij moet. Nou komt er ervaring bij is t weer niet goed en is cocu een kneus. Gaat weer helemaal nergens over..

7 februari 2014 om 18:20

Nee want bij psv mag niemand iets negatiefs zeggen....dat mag alleen bij Ajax.

Vind het ok onzin wat hier allemaal gezegd wordt en het merendeel begrijpt blijkbaar niet eens wat de bedoeling nou is.

7 februari 2014 om 19:23

De bedoeling doet niets af aan de degradatie en opspelden van een brevet van onvermogen bij Cocu. Zo laat je met je sollen.

Hiddink deed dit al een tijdje bij psv wat misschien velen niet weten. Alleen nu gaat dit vaker doen!

Haha eerst het vertrouwen in je trainer uitspreken maar hem nu onder curatele van Hiddink stellen. Hoe zet ik een trainer in zijn hemd. Het blijft lachen met de club.

7 februari 2014 om 18:47

Wat een onstellende, onbenullige reactie van je, maar dat zijn we gewend.

Begrijp jij eigenlijk wel de betekenis van het woord curatele? Kennelijk niet.

Cocu heeft het overleg met Hiddink wat hij al een tijdje heeft geformaliseerd en een permanent tintje gegeven.
Van de directie heeft hij daarvoor het fiat gekregen.

Alleen grote persoonlijkheden (h)erkennen hun tekortkomingen en zijn niet te bang om geadviseerd te worden (de rol van Hiddink).

Met dit soort gekwek op VZ zet je alleen jezelf in je hemd (en ook dit doe je al op reguliere basis).

7 februari 2014 om 18:58

Blijf jij maar dat denken. Feit is dat Hiddink aan te touwtjes gaat trekken en Cocu braaf ja en nee gaat knikken naar hetgeen hij wilt. Jullie achterban zijn zo makkelijk te pleasen, je gelooft waarschijnlijk ook dat Bruma echt van PSV houdt. Kan m'n lol niet op.

7 februari 2014 om 19:15

Bekijk het interview met Hiddink en Cocu eens en wat VI daarover te melden heeft...

Blijf jij deze infantiele reacties op VZ smijten?

7 februari 2014 om 19:52

Wanhoop en de hunker naar prijzen maakt naïef. VI is ineens leidend? Oei oei, jullie willen zo graag.

7 februari 2014 om 19:57

Nope.
VI heeft een aantal ervaren en doorgewinterde voetbaljournalisten in dienst en jij bent slechts een op VZ blazend pubertje zonder enige ingang in het Betaalde Voetbal.

7 februari 2014 om 20:28

Prima. Volg jij vooral de meute in de wanhoop. Ik denk dat je meer hoopt op een andere constructie maar logisch nadenken brengt je tot een andere conclusie. Zoals eigenlijk wel vaker bij jou.

7 februari 2014 om 20:32

Erg vreemd van iemand te moeten horen om logisch na te denken terwijl die persoon juist onlogica tot zijn voornaamste kwaliteit heeft verheven in de berichtjes op Vz.

Op zich dus ook weer onlogisch.

Ik snap de negativiteit niet. Cocu is onervaren dus niet incapabel. Het is altijd sneller om ervaring van iemand over te nemen doordat degene dat deelt dan om zelf opnieuw de wiel uit te vinden. Geen gezichtsverlies getuigt juist van een sterk karakter. Een eigenschap die iedere coach wel ten goede zou komen naar mijn mening. Prima zet naar mijn mening. Beter laat dan nooit.

Een afgang voor Cocu als hij dit toelaat.
Het is simpel, men heeft vertrouwen in hem en laat Cocu het afgesproken werk doen of vervangt hem.
Dat moet je als eindverantwoordelijke trainer nooit toestaan, want nu wordt er met je gesold en is je autoriteit ondermijnd en ben je kansloos, nu en in de toekomst.
Opstappen dus.

7 februari 2014 om 18:51

Ook jij snapt er, zoals gewoonlijk, weer de ballen van.

Er is helemaal geen sprake van iets toelaten.
Cocu heeft zelf verzocht om een adviseurs-rol van Hiddink op permanente (i.c. wekelijkse) basis.

Alleen sterke persoonlijkheden met een goede zelfreflectie zijn in staat een dergelijke stap te nemen.

7 februari 2014 om 19:29

Ja, en jij bent zoals gewoonlijk ongelofelijk naïef door te denken dat het psv bestuur alleen bestaat uit nette mensen die het beste met Cocu voor hebben. dat is een slangenkuil en niet anders,

Cocu is geen sterke persoonlijkheid gebleken, anders had hij deze keuze bij zijn start gemaakt. Zie ook zijn optredens in de media.
Dit wordt hem gewoon opgedrongen door het bestuur.

7 februari 2014 om 19:34

Cocu heeft wel degelijk om een ervaren "rot" gevraagd voor zijn TS voor aanvang van het seizoen.
Dat was namelijk Spelbos maar is wegens omstandigheden niet doorgegaan.
Kort daarop heeft Cocu Hiddink benaderd om op informele basis wat met hem te sparren en nu gaat dat wat intensiever gebeuren op wekelijkse basis.

Nog meer gezwam van je te verwachten?

8 februari 2014 om 00:40

Zo ben je weer terug van weg geweest ? De eerste dagen na het verlies van RKC niet gezien hier. Zoals gewoonlijk !!

Nu maar weer de wijsneus uithangen en anderen kleineren....

Info inwinnen bij anderen, zie ik normaliter zeker niet als zwaktebod. Het maakt je vaak breder, scherper etc. Maar of Cocu hiermee te redden valt, vraag ik me af. Als coach heeft hij te weinig personality om het in de top te maken. Of wellicht is hij te vroeg en te hoog ingestapt.

Dit seizoen is absoluut reddeloos voor Psv, we zullen zien of Cocu het op termijn gaat redden.

Waarom al die negatieve reacties? Guus komt 1 x per week langs. Even een frisse blik over de gang van zaken bij PSV. Cocu kan ruggespraak houden met een ervaren man over bepaalde problemen/trainingsmethoden/omgang spelers etc.. Ik zie alleen maar pluspunten.

Wat een oeverloos dom gekwek en infantiele reacties hier op Vz.

Inmiddels is het interview van de pers met Hiddink openbaar en ook een video met verklaringen van Cocu en Hiddink.

Cocu wilde al vanaf het begin een ervaren "rot" naast zich, namelijk Spelbos.
Dat is toen helaas niet doorgegaan.

Cocu heeft geruime tijd een informaal overleg met Hiddink, maar wilde dit intensiveren op permanente basis.
Daatvoor heeft hij een verzoek bij de directie neergelegd en die heeft daarin toegestemd omdat er nu sprake is van een dienstverband als adviseur op wekelijkse basis.

Hiddink zelf heeft met nadruk gezegd dat hij geen trainingen overneemt en ook niet op de bank bij wedstrijden gaat zitten.
Hij was overduidelijk in zijn uitspraak dat hij als sparring-partner gaat dienen voor zaken die direct of indirect wedstrijd gerelateerd zijn.

7 februari 2014 om 19:32

Je bent erg in de war geloof ik.
Het bestuur van je club en technische staf zijn infantiel gebleken, niet per definitie de mensen die jou en je cluppie niet naar de mond willen praten.

7 februari 2014 om 19:37

Niet zo in de war dat ik op zekerheid weet dat jij niet in Eindhoven woont.

Dan waren we namelijk nooit uitgeroepen tot slimste regio in de wereld.

7 februari 2014 om 19:43

@jaake
infantiel .....
Dat heeft meer betrekking op jouw oeverloos dom gelul hier.
Schijnbaar kan je niet lezen en je bent niet goed ingelicht.
Zoals oleguapa hier al meerdere malen terecht aan geeft wou psv en cocu bij aanvang van het seizoen ronald spelbos bij zijn staf hebben.
Helaas bleeek dat niet mogelijk te zijn.
Nog voor de winterstop heeft cocu al zelf aangegeven dat ervaring erbij in de staf niet uitgesloten is.
Cocu heeft zelf al geruime tijd contact gehouden met hiddink.
Haten om het haten das pas infantiel

7 februari 2014 om 19:47

Jullie hebben een minderwaardigheids complex in en om Eindhoven.

En geloof me ik kan het weten want ik ben er vrijwel wekelijks om dat krampachtig gedrag te mogen aanschouwen.
Sterkte met je club en vooral voor jullie trainer zonder autoriteit.

7 februari 2014 om 20:00

Wekelijks?
Als vakkenvuller bij een AH in een van de randgemeenten?
Moet wel, gelet op de inhoud wat jij hier op VZ smijt.

En onvoorstelbaar naief om gebrek aan autoriteit te verwijten als je supporter bent van een club waar heet het zogenaamde Technische Hart naar de pijpen danst van iemand die niet eens een officiele functie heeft.
Verantwoording afleggen (woorden van Jonk!!!) aan iemand die ergens in Barcelona woont en geen functie heeft is niet alleen gebrek aan autoriteit maar ook bijzonder sullig en zonder enig zelfrespect.

7 februari 2014 om 20:03

@jaake
Haha humor , jij die ons aanschouwt????als je niet inhoudelijk op genoemde feiten kunt reageren kom je met zulke onzin.
Maar het is natuurlijk de onwetendheid dat je zo dom doet overkomen.
Jij wist niet van de wensen van cocu en het verhaal spelbos.
Maar er is wel hoop voor je , probeer het volgende maar eens te lezen.(handig als je ons wekelijks komt aanschouwen):

unne psver,da worde nie,
da bende ,of da bende nie.

ut zit in oew gene en in oew bloed
ut is gemoedelijk en goed

unne psver kende nie worre,al doede nog zo goed oew best
zonder dat ie er erg in het, onderscheidt hij zich van de rest

Ge hoeft het ok nie te probere,
want ge kunt ut nergens lere

ge krijgt ut toch nie onder de knie ,
want unne psver da bende of da bende nie

Sterkte met het aanschouwen

7 februari 2014 om 20:09

Je negeert de inhoud, namelijk jullie minderwaardigeheids complex.
Bovendien geeft jouw mening over het niveau van de gemiddelde vakkenvuller en je visie op de randgemeenten van Eindhoven perfect weer hoe bekrompen je eigenlijk bent.

Ook je later bijgevoegde opmerking over Ajax is nogal zwak.
Jullie mopperen toch altijd dat Ajax betrokken wordt bij niet-Ajax topics en nu doe je het toch weer zelf....
Hieruit blijkt dat zelfs jij iets wil zeggen over de allergrootste Nederlandse voetballer ooit en de verhoudingen binnen de grootste club van Nederland. Hoewel je zelf ook heel goed weet dat het onzin is, het is je gegunt.

Nogmaals, succes met je cluppie.

7 februari 2014 om 20:37

Inhoud? Minderwaardigheidscomplex?

Dat is niet alleen een uiterst stupide vooroordeel maar ook nog eens het ultieme voorbeeld van bekrompenheid.

Laat de inhoud van mijn bericht #198 nog maar eens goed tot je doordringen al betwijfel ik ten zeerste dat je de achterliggende conclusie snapt...

7 februari 2014 om 20:55

Het is geen vooroordeel, maar een gewogen mening op basis van input van veel je dorpsgenoten.
Het feit dat een regio tot slimste ter wereld wordt benoemd (voor wat dat waard is overigens) zegt helemaal niets over de individuen uit de bewuste regio, dat bewiijs lever jij hier overduidelijk.

Maar nu voor de derde en ook definitief de laatste maal, veel succes met je cluppie.

Ps, doe de groeten aan Cocu en zijn chaperone.

8 februari 2014 om 10:27

Helaas ben jij niet in staat een gewogen mening er op na te houden.
Het voortdurend bekrompen zwaktebod is daarvan een overtuigend bewijs.

Om tot slimste regio uitgeroepen te worden dient ieder individu daarvoor een bijdrage te leveren.
Vandaar dat ik me gelukkig prijs dat jij niet tot onze regio behoort.

Je past echter goed bij het profiel van Amsterdam waar Burgemeester van der Laan zich een jaar geleden nog zorgen over maakte vanwege het grootste percentage geestelijk minder bedeelden.
Dat bewijs lever jij hier overduidelijk.

Al zet je alle A-klasse trainers voor die ploeg...
Dat overgewaardeerde zooitje krijg je niet aan het ballen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren