Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Advocaat: ‘Als de KNVB er zo makkelijk over denkt, kan ik het ook’

Laatste update:

Dick Advocaat sluit niet uit dat hij volgende maand een B-elftal het veld instuurt tegen PEC Zwolle. De trainer van AZ windt zich flink op over het feit dat de KNVB zijn team wél laat spelen in het weekend van 21-22-23 maart, maar dat Ajax’ wedstrijd geannuleerd is met het oog op de atoomtop in Den Haag. Het betekent dat Ajax langer de tijd heeft om helemaal fit te geraken dan AZ voor de halve bekerfinale van 27 maart.

/

Vrijdag noemde Advocaat de beslissing van de Zeister bond al onrechtvaardig en ook zaterdagavond sprak hij er weer over. Over een week kruisen AZ en Ajax de degens in de Eredivisie en dat is een generale repetitie voor dezelfde ontmoeting van volgende maand, in de halve finale van de KNVB Beker. “Het gaat niet om de rust”, maakt Advocaat duidelijk in gesprek met FOX Sports.

“Ik dacht dat de KNVB er was om de belangen van de clubs te vertegenwoordigen, maar ze vertegenwoordigen de belangen van de KNVB. Het gaat niet om die drie dagen, maar het gaat erom dat je die zondag blessures kunt krijgen”, verduidelijkt Advocaat. Hij weet dat pijntjes niet altijd verdwijnen in een tijdsbestek van drie dagen. Ajax heeft veel meer dagen vrij in aanloop naar de halve eindstrijd en kan dus fitter aan de aftrap verschijnen.

“Maar het is voor AZ de belangrijkste wedstrijd van het seizoen, om in de finale te komen. Dan moet je wel voor beide ploegen dezelfde voorwaarden creëren”, vindt Advocaat, die ervan baalt dat zijn team wel gewoon in actie komt in het weekeinde voor de halve finale. “Of ik dan met het tweede ga spelen tegen PEC? Nou ja, als de KNVB er zo makkelijk over denkt, kan ik er óók zo makkelijk over denken.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En straks loopt iemand een blessure op twee weken ervoor en ligt een maand eruit, wat ga je dan doen Advocaatje? Gewoon die dag niet opdagen en tegen de supporters zeggen om die wedstrijd te boycotten. Misschien dringt het dan door bij die gasten in Zeist.

16 februari 2014 om 00:59

Ff serieus, jij zou het ook vervelend vinden als het bij ajax gebeurden. In drie dagen tijd herstel je niet zomaar van pijntjes en griepjes. Dus ik begrijp dick volkomen.

16 februari 2014 om 01:07

Ja, en? Ajax heeft precies hetzelfde probleem later in het seizoen... Ajax moet die wedstrijd ook inhalen hoor.

16 februari 2014 om 01:10

Kom op zeg, die pijntjes zullen wel meevallen.
Ajax speelden ook toch vaak op zaterdag of zondag en 3 dagen laten champions league met de eventuele pijntjes die opgelopen waren.
Snap verder advocaats standpunt wel, beetje vreemd vanuit KNVB zelf.

16 februari 2014 om 01:15

Ik ben het ook volkomen eens met Dick dat de wedstrijd van AZ afgelast moest worden, maar nu komt hij over als een huilbaby en verzint hij ridicule argumenten om zijn gelijk te krijgen. Vorig seizoen bij PSV was hij precies hetzelfde. Begon me toen al een beetje aan hem te irriteren.

16 februari 2014 om 01:57

@ renaldinho, ik vind het helemaal niet zo vreemd van de Knvb. Het is al moeilijk zat om een aantal wedstrijden van een speelronde te verplaatsen laat staan de hele speelronde. Ik snap het heel goed dat ze elke wedstrijd die door kan gaan, door laten spelen. Daarnaast moet Advocaat niet zo zeuren aangezien AZ precies kreeg wat ze wilden, eerst zeuren dat de wedstrijd verplaatst, dan zeuren dat hij niet verplaatst. De Knvb kan in deze situatie moeilijk het zo regelen dat AZ tevreden is. Daarnaast moet je je ook afvragen of het wel zo oneerlijk is. Als je alleen kijkt naar de beker dan is het een voordeel voor Ajax, maar in de competitie is het weer extra nadeel doordat je een drukker schema krijgt door een extra midweekse wedstrijd. Zowel Ajax als AZ heeft geen voordeel bij deze situatie en dan kan de Knvb moeilijk alles rondom 1 bekerwedstrijd beslissen als er nog veel andere ploegen ook moeten spelen

16 februari 2014 om 07:55

Idd en als voetballer moet je dat gewoon kunnen en ajax gaat nog ook in de EL spelen

16 februari 2014 om 09:32

Advocaat heeft een punt.
Het gaat hem niet om dat je over 3dagen na pec aan de bak moet ,maar wel dat ajax dat niet hoeft.
Dus az kan op zondag schorsingen en blessures oplopen tegen pec,terwijl ajax niet hoeft te spelen in het weekend,dus schadevrij kan toe werken naar halve finale.
Denk als het andersom was geweest,dat het meteen de wedstrijd van ajax eruit zou worden gehaald.
Sterker nog vpraag(ajax man in dienst van Knvb) zou al van tevoren hebben geregeld dat de pot van ajax eruit zou gaan.

En als az tegen twente zou moeten ipv pec.....dan had de Knvb die wedstrijd nu er meteen er uitgehaald....omdat twente (de concurrent van ajax voor de titel) dan 3 gemakkelijke punten zou ophalen in alkmaar.
Dat kan natuurlijk niet....want ajax moet kampioen worden natuurlijk van de Knvb.

Net als feyenoord-ajax een paar jaar geleden in de beker over 2potjes moest iov ajax.
Nu was het ajax-feyenoord in de beker en nu werd het niet over 2potjes gespeeld.
Waarom....wat is het verschil????

Maarja daar moeten we maar mee leven als andere clubs.

16 februari 2014 om 10:13

Tandpasta

Ajax hoorde je vorig jaar ook niet zeuren toen het voor az beter was de competitie wedstrijd tegen PSV te verliezen met het oog op get. Verliezen can de bekerfinale en het eventuele verliezen hiervan en behalen van europees voetbal!
Ook krijgt Ajax na dese wedstrijd juist een volgepropt programma als ze Europees doorgaan en daar hoor je ze ook niet over!! Niet zo zeuren en voetballen is het devies jongens jongens ik moet ook iedere dag naar m'n werk!!

16 februari 2014 om 10:22

@ajaxbarcelona

Dat geldt voor AZ ook

16 februari 2014 om 10:26

Hopelijk neemt de Knvb forse maatregelen tegen een team die openlijk competitievervalsing predikt door het inzetten van een B team, en hopelijk worden ze daarna in de beker op een onvoorstelbaar pak slaag getrakteerd. De Knvb zou bijvoorbaat AZ moeten uitsluiten van Europees voetbal. Dat zal de grote en de kleine leren bij AZ.

16 februari 2014 om 10:59

Haha wat een grap. AZ was 1 van de ploegen (alle ploegen namelijk) die er bij de Knvb om vroeg om toch te kijken of er gevoetbald kon worden die dag, terwijl de Knvb de hele speelronde eruit wilde gooien. Nu de Knvb heeft gekeken welke wedstrijden er wel door konden gaan en AZ hun zin dus heeft gekregen en ze gewoon mogen voetballen, nu pas gaat men nadenken over de consequenties en zielig doen.

Sorry hoor, maar AZ heeft zijn zin gekregen (ze spelen de wedstrijd gewoon) en gaan zich nu al indekken voor een verlies. Een beetje zielig als je het mij vraagt en het is zeker zielig om de Knvb zwart te maken, terwijl ze dit voor de clubs hebben geregeld.

16 februari 2014 om 11:18

@toekomst
Wat kijk je weer gekleurd.
Andersom zou je ook je bedenkingen hebben

16 februari 2014 om 11:48

@detoekomst
Dit gaat om een KNVB wedstrijd... Dat is wel wat anders dan een gewone inhaalwedstrijd wanneer je zelf mogelijk al kampioen bent.
Advocaat heeft een stevig punt hier.

16 februari 2014 om 11:59

@tanspast. Wat een triest verhaal schrijf jij man... Calimero gedrag. Je probeert goed na te denken wat er allemaal zogenaamd in het voordeel van Ajax wordt besloten in Zeist. Ik kan je vertellen denk maar niet meer na, want dat kun je duidelijk niet. Als de KNVB Ajax gezind was hadden ze wel thuis tegen AZ gespeeld...

16 februari 2014 om 12:40

Tandpasta ga je nou weer die discussie aan over de bekerfinale en een Kwartfinale?
En finale is op neutraal terein, als dat niet kan omdat er geen ajaxsupporters bij mogen zijn dan doe je dit over 2 wedstrijden want dan is het wel neutraal / 50/50!
Als jij dat niet snapt ben je echt belachelijk slecht in rekenen.
Bij een kwartfinale etc heb je altijd een ploeg met thuisvoordeel!
Denk je dat er alleen 1 man werkt bij de knvb? er werken honderden mensen, allemaal met verschillende clubvoorkeuren.

16 februari 2014 om 13:06

Haha ik was al naar beneden aan scrollen om te kijken hoe lang het zou duren voordat er iemand zou beginnen over pro Ajax knvb.... nou het duurde niet lang

16 februari 2014 om 13:13

Nafets1, het begon gisteren rond 12 al, en duurde tot bijna 2 uur.
En nu gaat het weer gezellig verder.
Niets mis met een goede discussie, maar afgunst en haat.... nee dat komt er bij mij niet in.

16 februari 2014 om 01:05

Ajoh, Alkmaar Zaanstreek weet zelf niet eens wat het precies wil. Wordt hun wedstrijd afgelast? Dan zijn ze boos. Mag hun wedstrijd wel doorgaan? Dan zijn ze ook boos. Ik vind AZ een van de mooiere clubs in Nederland, maar in dit geval kan ik niet met ze meedenken. Ze doen alsof de KNVB Ajax voortrekt, terwijl Ajax op een voor hun ongelegen moment het duel moet inhalen. Van voortrekken is dus helemaal geen sprake. En ja, Ajax heeft meer tijd om zich voor te bereiden op de wedstrijd, maar een club met winnaarsmentaliteit had dit opgevat als; zij zijn uit hun ritme. In mijn ogen maakt AZ zich druk om niks. Een professionele instelling, zoals heel Nederland van AZ gewend is, zou op zijn plaats zijn.

16 februari 2014 om 01:20

Ik vind AZ ook een erg symphatieke club, maar dit gaat wel heel ver nu. Ik probeer ook te denken hoe ik zou reageren als ik in Dick zijn schoenen zou staan, maar hoe hij nu overkomt zou ik denk ik nooit doen. Hij kan nu het beste gewoon rust houden in de tent, want er komt een lastige week aan voor AZ en dit soort dingen zorgen alleen maar voor afleiding.

16 februari 2014 om 01:26

Knvb, Kessler FC Twente 09-10 .... was toch ook geen probleem?
So what?!
Kan het niet, tevens is Michael een erevoorzitter bij Ajax, hij heeft totaal geen inspraak bij de club.

16 februari 2014 om 02:32

Helemaal gelijk heb je. De Knvb kon niet anders, aangezien de burgemeester van Waalwijk de wedstrijd verbood. De Knvb kon RKC-Ajax dus niet eens door laten gaan, ook al zouden ze willen.

En inderdaad, als de Knvb de wedstrijd van AZ dan ook eruit zou gooien en op die woensdagmiddag had neergezet, dan had Dickie weer zitten klagen dat het belachelijk was dat de wedstrijd niet door kon gaan en ze op een woensdagmiddag moesten spelen.

De Knvb treft hier volledig geen blaam. Als Dickie op iemand boos moet worden, dan is dat wel de burgemeester van Waalwijk die de wedstrijd van Ajax eruit gooide.

16 februari 2014 om 02:58

Onzin, de burgemeester van Waalwijk wilde de wedstrijd juist door laten gaan, omdat RKC heel wat inkomsten misloopt als de wedstrijd verplaatst wordt

16 februari 2014 om 09:41

@dis
Kesler was 10 jaar voorzitter KNVB en Twente is toen 1 x kampioen geworden. Kesler ging weg en Ajax wordt ineens ieder jaar kampioen.

Ik snap advocaat wel. Ajax is al favoriet en dan krijgt Ajax ook nog gunstige voorwaarden van de KNVB.

16 februari 2014 om 10:01

@j.staatsen kessler was als voorzitter van de kNVB anders nog heel vaak te vinden in de bestuurskamer van Twente (vooral het laatste jaar) dat duidt toch echt op belangenverstrengeling. Maar toen was het niet erg want Twente had de gun factor. Maar Ojee nu zit er een heel bekwaam man die een ajax verleden heeft en dan is het erg. En denk je nou echt dat MVP zijn baan op het spel gaat zetten zodat ajax iets meer is uitgerust voor de beker? En daarmee ook nog eens zorgt dat Ajax het in het hele drukke programma moet gaan inhalen....

16 februari 2014 om 11:05

Gunstige voorwaarden? Noem ze eens op dan. Ik zal wel beginnen:

- Uit je ritme raken door anderhalve week rust.
- Een extra wedstrijd in een al druk programma.
- Doordeweeks moeten voetballen voor de belangrijke wedstrijd tegen Vitesse, terwijl zij dat niet hoeven en dus fitter zijn/minder kans hebben op blessures.
- Op een donderdagmiddag moeten voetballen en de kans hebben dat het stadion vrijwel leeg is.
- Een extra wedstrijd in de belangrijkste week van het seizoen, namelijk de week dat men ook tegen Twente en Vitesse voetbalt.

Nu jij....

16 februari 2014 om 12:57

@tjaaaa: het is anders toch echt diezelfde burgemeester van Waalwijk die de wedstrijd verbood. Als die dat niet gedaan had, was de wedstrijd gewoon op de normale dag doorgegaan.

16 februari 2014 om 08:57

Graag ruilen! Ajax zoekt naar mogelijkheden om de wedstrijd wel te laten spelen. Stuur die agenten maar vanuit Alkmaar naar Waalwijk. Ajax speelt de wedstrijd graag in het weekend.

16 februari 2014 om 09:34

Wat een zeiksnor die advocaat. Vind ik niet bij hem passen.

16 februari 2014 om 01:09

Om te beginnen zou je kunnen wjizen op de algemene beginselen van behoorlijk bestuur. Die bij een persoon als Van Praag onder andere vanwege belangenverstrengeling behoorlijk in het geding komen. Het is maar goed dat de Knvb niet als overheidsinstantie fungeert.

16 februari 2014 om 01:14

Van Praag heeft een Erefunctie bij Ajax.... dat is een titel dat is alles.
Dus bij die tukker in 09-10 was ook belangenverstrengeling ....
Weet je wat misschien moet er een korfballer, Basketballer, Tennisser en bowling ster maar lekker de functies invullen bij een voetbalbond.

16 februari 2014 om 01:23

Dit is drogredenering pur sang. Daar ga ik dus niet eens verder op in.

Daarnaast moet de Knvb in ieder geval geen mensen aanstellen die in strijd treden met het gelijkheidsbeginsel en het fair-play-beginsel: Van Praag dus.

Maar goed van dat incestieuze clubje verwacht men niet anders.

16 februari 2014 om 01:28

incestieuze clubje? volgens mij bedoel je incestueuze, waarom dat?
Wat heeft Ajax daar mee te maken? je gaat nu al veel te ver met je onzin pur sang... he want jij bent blijkbaar opeens van de leuke woorden!

16 februari 2014 om 01:29

Oeboe, wanneer je een bepaald standpunt inneemt, dien je deze ook met gefundeerde argumenten te verdedigen. Je gooit er een behoorlijk stevige beschuldiging uit, maar wanneer iemand jou op het tegendeel wijst, beroep jij je op het solide argument dat jij "je mening niet hoeft te onderbouwen". Hiermee laat je duidelijk blijken dat je totaal geen verstand van zaken hebt en eigenlijk beter je mond zou kunnen houden. Gelieve dit in het vervolg dan ook te doen, in plaats van dat je topics met dit soort onzin vervuilt, dank.

16 februari 2014 om 01:33

Waar word ik op het tegendeel gewezen? Vanuit mijn optiek worden er voornamelijk totaal irrelevante zaken bijgehaald. Daarbij voelen mensen zich op hun pikkie getrapt omdat ik schrijf over van Praag in combinatie met Ajax. Nou dat is echt een grens die je niet mag overtreden. Zoek het even lekker uit.

oxxis schreef: Hiermee laat je duidelijk blijken dat je totaal geen verstand van zaken hebt en eigenlijk beter je mond zou kunnen houden.

Ga je anders even verdiepen in de algemene beginselen van behoorlijk bestuur. Dan snap je gelijk waar de kritiekpunten vandaan komen. Of leren ze je niet over Abbb op de mavo?

16 februari 2014 om 01:38

Hij zegt 'op het tegendeel wijst'
En wie ben jij om te bepalen dat hij er geen verstand van heeft, gezien jou betichtingen en loze argumenten vol met afgunst ben jij niet bepaald serieus te nemen en ben jij de laatste die iemand monddood mag maken.

16 februari 2014 om 01:43

Kom eens met concrete voorbeelden dan waaruit blijkt dat de knvb en meneer van Praag zo pro-ajax zijn? Ben wel benieuwd namelijk.

16 februari 2014 om 02:08

Je hebt het over de abbb, maar ik denk dat je zelf niet echt weet wat er mee bedoelt wordt he? Een bestuurder mag lid zijn van een club of een partij zolang zijn lidmaatschap zijn neutraliteit niet beïnvloedt. Uit welk gegeven feit beïnvloedt het erevoorzitterschap van vd Praag zijn functioneren inzake dit concreet geval?

Je bent wel erg arrogant aan het doen, maar je onderbouwt je mening totaal niet. Het enige wat je beticht is omdat vd Praag een erevoorzitter is, voert hij zijn werk partijdig uit. Over drogredennatie gesproken...

16 februari 2014 om 05:29

Goedennacht oeboe. Ik wed dat jij vast en zeker ooit nog als doel hebt om de politiek in te gaan. Je gedraagt je namelijk al als een heuze politicus, veel luxe woorden nemen om iets te vertellen, zonder daadwerkelijk iets te zeggen met inhoud.

Vooral, "dat kan ik nu gaan onderbouwen met tal van argumenten, maar ik hoef hetgeen waarop ik mijn mening baseer niet te definiëren," komt grappig, zwak, maar ook een beetje pijnlijk over. Waar de rest zijn standpunt namelijk wel onderbouwt, heb jij nog geen één waardig argument kunnen vinden waardoor het beleid van v. Praag in strijd zou zijn met de abbb. Het enige wat je hier met luxe woorden loopt te roepen is dat het zo is, omdat v. Praag erevoorzitter is van Ajax. Kom dan nu ook even met concrete voorbeelden a.u.b, als je wel 'tal van argumenten hebt'.

Ik heb je advies ook ter harte genomen en me verdiept in de abbb. Hierin valt te inderdaad te lezen onder de beginselen van fair-play, zoals regulator al zegt, dat een bestuurder lid mag zijn van een club of partij als het zijn neutraliteit maar niet beïnvloedt. Iets wat perfect van toepassing is bij de knvb en v. Praag.

Als jij nou eens met concrete argumenten en voorbeelden komt om je mening nog enigszins te onderbouwen dan zou hier een goede discussie uit voort kunnen komen, maar tot op heden kom je alleen met een hoop gebakken lucht verpakt in mooie woorden.

16 februari 2014 om 07:38

Dat is meer iets uit het verleden..De laatste jaren valt t reuze mee iig..

16 februari 2014 om 09:54

wat is advocaat zich als een klein mannetje aan het gedragen. Eerst wilde Az dat het doorging toen ging het door en dan is het weer niet goed want bij ajax is het anders dan bij Az. Voor ajax is het juist nadelig dat het niet door gaat en die beker kan ons gestolen worden

16 februari 2014 om 09:00

Hey, selectieve koekebakker. Als je nu eens alle berichten leest dan zie dat Ajax naar een oplossing zoekt om juist wel dat weekend te kunnen spelen. Lijkt me een mooi plan dat AZ het voordeel krijgt en. Hun wedstrijd wordt geannuleerd in plaats van die van Ajax. Hebben ze ook niets meer om te piepen.

16 februari 2014 om 11:14

Maar dat wil AZ helemaal niet. Geen enkele club wilde dat weekend vrij. Vandaar dat de Knvb het plan om de hele speelronde te verplaatsen heeft opgegeven en met de burgemeesters om tafel is gaan zitten om te kijken welke burgemeesters het wel veilig vonden om te voetballen.

Nu heeft AZ zijn zin gekregen en Ajax niet. Echter AZ zeurt en Ajax hoor je niet. Ik snap ze niet helemaal.

16 februari 2014 om 11:33

AZ wilde wel vrij, toen andere clubs dat ook kregen. Echter de burgermeester besloot, in al zijn wijsheid, om de wedstrijd door te laten gaan.

Kom op dickie dik als topsporters kun je toch wel drie wedstrijden in de week spelen.

Kan niet gekker worden bij de Knvb

eerst ajax 2 keer tegen amateurs in de beker en feyenoord, PSV tegen eredevisie clubs.
Nu krijgt ajax meer tijd om te rusten.


ajax moet blijkbaar de beker en kampioen worden dit jaar

Waar wordt de johan cruif schaal gespeelt in de arena hoe noemt het? juist
Ajax speelt alle moeilijke uitduels in het begin van het seizoen en krijgt een makkelijk programma op het einde juist

Dat niemand het ziet snap ik gewoon niet

Knvb = neuzen.

Dikke joden streken . Voetbalzone ga trouwens nog meer ajaxfilmpjes in de hoofdrol zetten op de hoofdpagina

16 februari 2014 om 01:11

Want PSV kreeg geen makkelijk competitieschema aan het begin, Ajax moest tegen alle topploegen behalve Vitesse en Feyenoord uit spelen in een redelijke korte periode achter elkaar.
Feyenoord heeft nooit de scheids mee in de kuip.
Maar als het over Ajax gaat is het weer Knjb en dat soort onzin.

16 februari 2014 om 01:13

Zeer zielige opmerking. Alsof de KNVB fraudeert bij lotingen en geregeld heeft dat de atoomtop toevallig dat weekend plaats zou vinden...

16 februari 2014 om 01:20

ja 2 keer tegen amateurs vind ik wel toevallig

Maar laat maar straks weer grote arrogante bek als je kampioen wordt terwijl je zelf jaren onder een steen gelegen hebt en niet kampioen geworden bent. kampioen omdat de rest het laat afweten

Reageer gewoon niet meer op die ....... ploeg wordt er ziek van ga douchen ofzo

16 februari 2014 om 01:21

Blijft toch geweldig, in een kantine met allemaal voetbalsupporters van verschillende clubs.
Een bingo ding met luchtdruk die de balletjes er uit haalt... ja natuurlijk word er gefraudeerd.

16 februari 2014 om 01:42

Mensen als jij zouden tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen en een spreekverbod opgelegd moeten krijgen, puur om je eigen bestwil. De manier waarop je je uit duidt echt op een ziekelijke vorm van een minderwaardigheidscomplex en dosis opgekropte frustratie die in potentie een hartaanval kan veroorzaken.

16 februari 2014 om 02:04

Pietro als je dan toch gaat roepen dat de Knvb wil dat 1 ploeg de beker wint, waarom in godsnaam dan Ajax. Kijk maar eens naar het programma van Zwolle in de beker, of is dat opeens wel toevallig, daarnaast waarom loot Ajax dan Feyenoord of AZ. Verschrikkelijk makkelijke tegenstanders....

16 februari 2014 om 09:12

Zo veel haat tegen de allergrootste club. Lekker keep on coming. Wat laat jij je kennen zeg. Feyenoord in de kuip is meer in het voordeel dan Ajax in de arena.

16 februari 2014 om 09:46

@ observatie,

Maar dat zegt meer over het publiek, daar heeft de knvb geen invloed op. Het principe is hetzelfde.

16 februari 2014 om 01:41

Moeilijk is dat objectief zijn of niet? Geef mij eens concrete voorbeelden waaruit blijkt dat de knvb pro-ajax is? En kom niet aan met de bekerloting onzin. Want dan is de knvb volgens jou redenering zwaar anti-nac of niet? Altijd die uitwedstrijden.. En waarom word de jc-schaal in de arena gespeeld? Geen idee, waarom word de bekerfinale in de kuip gespeeld?

16 februari 2014 om 08:23

Ik ben eigenlijk net zo triest als jou dat ik op je ga reageren. Neuzen, joden streken.....kun je al zelf je kont afpoetsen of moet je mama nog helpen??? reactie op pietro105....

Ik snap Advocaat wel alleen wat hij nu doet vind ik eigenlijk onzin. Want hij heeft alleen maar zich zelf er mee en de supporters. De Knvb zal er echt niet wakker van liggen dat hij een B-elftal op stelt. Alleen voor de supporters zou dit wel jammer zijn. En ze hebben ook een kans om te verliezen met een B-elftal. Dus naar mijn mening is het een domme zet van Advocaat.

16 februari 2014 om 01:21

Het is sowieso al dom van Advocaat om zich op deze manier te uiten. Nu kan hij twee dingen doen; met een B elftal spelen of met het gewone team. Stel dat hij voor de eerste optie kiest, dan zullen de supporters dat niet waarderen en neemt hij het risico onnodig puntverlies te lijden. Als hij toch voor de tweede optie kiest, dan geeft hij zijn spelers bij deze een vrijbrief om te verliezen. Het excuus geeft Dick nu zelf... Ik zou als trainer met winnaarsmentaliteit mijn spelers nooit een excuus geven om een minder resultaat neer te zetten.

16 februari 2014 om 01:48

Ja dat begrijp ik, alleen hij doet in dit gesprek net als of de Knvb er mee zit. Hij kan beter met de Knvb rond de tafel gaan zitten en een alternatief bedenken. In plaats van zich zo te uiten via de media. En als er geen alternatief is dan moet hij het gewoon accepteren. Niemand kan er wat aan doen dat de kerntop komt.

Een prima oplossing, als AZ zijn elftal extra rust wil geven dan stelt het gewoon een B elftal op tegen Pec. Ze kunnen zelfs nog extra rust pakken als ze in de EL ook een B elftal opstellen, dan hebben ze extra rust ten opzichte van Ajax

Ajax, Rkc, beide supportersgroepen en de burgemeester van Waalwijk zien het ook liever op die zondag doorgaan. De burgemeester van Waalwijk heeft een verzoek gestuurd naar Opstelten voor een extra politie van elders. Dus wie weet is alle heisa in Alkmaar overbodig, tenslotte is het in iedereen zijn belang dat RKC - Ajax doorgaat op de 23 maart. Hopelijk ziet Opstelten de mogelijkheden om Waalwijk uit te helpen met politie want dat zou een boel oplossen.

Haha wat een vermaak hier op de late avond, met veel plezier alle comments gelezen. Wordt heerlijk gehapt hier.

Ontopic:

Ik kan begrijpen dat Dick zich hier druk om maakt, hoe je het ook went of keert: echt eerlijk is het niet. Volgende keer heeft ajax er last van en ik zie het dan ook niet als een complot. Dickie kan zich vreselijk opwinden op zulke momenten, net als sommige mensen hier.

Dick heeft wel een punt hier. Ik ben zelf een Ajax supporter maar het standpunt van Dick is begrijpelijk. Je kan beter als Knvb zijnde - om dit soort onzin tegen te gaan - gewoon alle wedstrijden laten inhalen op latere datums.

Vind het belangrijker dat de Top goed verloopt zonder rariteiten en rampen - dan dat er een weekendje voetbal gemist gaat worden. Maar dat zal wel aan mij liggen?!

16 februari 2014 om 02:13

Maar dat is dan weer oneerlijk tegenover Zwolle, die dan opeens doordeweeks moeten voetballen. In een situatie als deze kun je nooit iedereen tevreden krijgen. Az heeft minder rust voor de beker, Ajax heeft later in het seizoen minder rust voor de competitie, dus beiden ploegenn hebben nadeel alleen 1 in de beker en 1 de competitie. En dan heb ik het nog niet eens over de andere 16 ploegen. Ik kan het heel goed begrijpen dat de Knvb zo veel mogelijk laten doorspelen als mogelijk, ze kunnen moeilijk deze hele beslissing af laten hangen van een bekerwedstrijd, aangezien er ook 14 ploegen zijn die niet meer in de beker spelen.

Az wou niet dat de wedstrijd verplaatst word, en hebben dus precies gekregen wat ze wouden. Ik vind het veel erger voor een ploeg als RKC die nu misschien inkomsten uit kaartverkoop misloopt doordat die wedstrijd in de middag gespeeld word.de hele situatie is voor zowel de clubs als de Knvb lastig, maar we kunnen nu niet alles rondom AZ gaan beslissen, iedereen heeft nadelen in de beker(az) of competitie( Ajax etc) door deze situatie.

16 februari 2014 om 02:15

Dat hij een punt heeft is zeker daar gaat bewonderingswaardig de hele nonsense hierboven alleen niet over.
Echter waarom de Knvb ook niet alles aflast heeft volgens mij met het WK te maken.
Er moest al veel gepast etc worden dus proberen ze nu zo min mogelijk wedstrijden te schrappen

16 februari 2014 om 11:28

De Knvb wilde alles afgelasten, maar de clubs wilden dat niet, vanwege de inhaaldata en tijden in combinatie met inkomsten. De Knvb is vervolgens om tafel gaan zitten met de burgemeesters om te kijken welke burgemeesters wel vonden dat het veilig genoeg was het voetbal door te laten gaan. 4 burgemeesters vonden het veilig genoeg en dus gaan er 4 wedstrijden door. De Knvb heeft de andere wedstrijden op de inhaaldata ingepland.

AZ heeft dus zijn zin gekregen, maar begint nu een beetje zielig te doen. Ajax aan de andere kant moet wel die wedstrijd inhalen en dat vinden ze helemaal niet leuk, en terecht. Echter hoor je ze er niet over, want ze hebben toch al een druk programma.

16 februari 2014 om 12:57

Daar ligt ook het probleem, ik snap hem wel dat het niet ideaal is voor zijn club.
Maar eerder wilde ze wel spelen, krijgen ze hun zin is het niet goed.
Ajax maakte het niet zo zeer uit, als dit afgelast word krijgt Ajax in het al drukke schema notabene voor een belangrijke wedstrijd tegen Vitesse AZ nog uit.
Er is sowieso 1 verliezer.... of je moet beide wedstrijden door laten gaan.

16 februari 2014 om 12:00

1 probleem het WK is er dus de eredevisie moet eerder gedaan zijn dan vroeger

Wat een ongelooflijk gezeik zeg. De knvb kan hier helemaal niks aan de doen en kan het nooit alle clubs naar de zin maken. Twente moest deze week toch ook dubbel voor een belangrijke wedstrijd? Deal with it dickie

16 februari 2014 om 08:53

Appels met peren vergelijken. Plaatselijk noodweer is overmacht, deze situatie niet. Je verplaatst alles of je verplaatst niets.

16 februari 2014 om 10:33

Ik zou zeggen: verplaats niets! David Loggie regelt het wel met de overheid!! Iedereen tevreden. Loggie alvast bedankt jongen. Ot: 1 groot jankverhaal van Advocaat. Hij is bang dat Ajax hen weer een seizoen zonder prijzen laat zitten.

16 februari 2014 om 11:31

Je verplaatst alles of je verplaatst niets. Simpele reactie maar niet doordacht. Alles verplaatsen was het eerste plan, maar dat wilden de clubs niet. Vandaar dat de Knvb maar is gaan kijken welke wedstrijden wel door konden gaan. De clubs die wel voetballen hebben hun zin gekregen. De clubs die moeten inhalen helaas niet.

Laat nou net AZ zijn zin wel gekregen hebben, maar nu toch zitten janken. Het siert Ajax dat ze ondanks deze tegenslag niets gaan roepen en zich gewoon met hun eigen dingen bezig houden.

16 februari 2014 om 11:41

@ Nijogeth

Het is een voordeel voor Ajax, geen tegenslag, natuurlijk zeuren ze niet. Deze wedstrijd is voor AZ weliswaar belangrijker maar Ajax heeft tegen die tijd de titel toch al bijna binnen en zal AZ niet weer onderschatten.

AZ wilde inderdaad dat de wedstrijd bleef staan vanwege het drukke programma met beker en mogelijk EL. Maar deze oplossing hadden ze natuurlijk niet verwacht, dit is nog beroerder. Dan moet de bond strafpunten uit gaan delen aan de clubs die niet voor veiligheid kunnen zorgen, immers een taak van de betreffende gemeentes.

16 februari 2014 om 12:22

Goed dan krijgt RKC strafpunten. Daar schiet AZ nog niets mee op toch? Het is gewoon klagen klagen klagen bij Advocaat. En omdat Ajax er ook bij betrokken is valt dat natuurlijk lekker bij velen.

Hij heeft wel een punt. Dezelfde voorwaarden creëren. Nu benadelen ze AZ. Voor hen de korste weg na Europa. Ik snap dick wel. Groot gelijk.

16 februari 2014 om 09:25

Als Dick groot gelijk heeft, hmdan had hij dus ook wat moeten zeggen als de wedstrijd van Ajax wel door was gegaan. AZ speelt vrijdag al, dus had in dat geval sowieso een dag extra rust.
Als het om 3 dagen was gegaan, prima. Maar 6 dagen?

Als je de spelers zelf vraag voor een wedstrijd 14 dagen geen wedstrijd of 6 dagen. 100% zal kiezen voor 6 dagen.

Ik vind dat Advocaat hier gelijk heeft. Los van de pijntjes is al lang wetenschappelijk gebleken dat een extra dag rust voor een wedstrijd heel veel uitmaakt. Niet eerlijk dus.... Maar ja, zo stond Ajax 1-0 tegen AZ in de beker en moest de wedstrijd opnieuw gespeeld worden. Wij toen pech (domme actie supporter) en nu een keer geluk. Maar signaal van Advocaat vind ik dus terecht!!

16 februari 2014 om 06:49

Snap trouwens al die anti KNVB reacties niet. Heb ik ook altijd met scheidsrechters. Die maken natuurlijk fouten maar zijn niet partijdig. Scheidsrechter zijn is hun beriep en daar verdienen ze goed geld mee. Dat willen ze blijven doen en het liefste in Europees verband. Denk je dan echt dat ze partijdig (slecht) gaan fluiten? Zelfde met KNVB, denk je nu echt dat die partijdig zijn?

16 februari 2014 om 07:47

Ja de knvb is zeker partijdig.

Het belang van de clubs heeft al jaren plaatsgemaakt voor geld. Het interesseert ze in zeist niet hoe clubs het kunnen redden in het betaalde voetbal. Maar ze zijn er als de kippen bij als een club dreigt om te vallen want saneren staat hoog op het lijstje van de bobos. Het speelschema is ook prut want als je al wedstrijden om 15:45 op een doordeweekse dag laat spelen ben je niet goed wijs. Sommige clubs spelen noodgedwongen 3 wedstrijden in 7 dagen en laat dat nou net clubs zijn die tegen degradatie vechten. Maar ook dat intetesseert de pluche boys in zeist niets.

16 februari 2014 om 07:52

Blom heeft in zijn jonge jaren een Sc van de hoofdstedelingen gehad..Nijhuis mag Twente niet fluiten..Liesveldt zijn dochter is fervent Ajaxsupporter en Makkelie zijn voorkeur ligt bij Dord..

16 februari 2014 om 08:26

pfffffffffffffft.

16 februari 2014 om 08:42

Pffff trots op zuid je komt over als een Calimero. Maar goed vertel er dan ook bij dat Vink een Feyenoord fan is nu je toch bezig bent he.

16 februari 2014 om 13:00

Vergeet Rutte en Jan Peter Balkelende niet... waren ook Feyenoorders!

Ik dacht dat dickie advocaat nog trainer wilde worden in Engeland. Daar moet je echt niet met zo'n gehuil aankomen. Die lachen zich dood. Daar worden wedstrijden gespeeld waar er maar twee vrij dagen tussen de wedstrijden in zitten.

Dickie moet is niet zo huilen. Lijkt er op alsof hij nu al excuses aan het zoeken is. Dickie kan zich beter concentreren op zijn ploeg zo geweldig gaat het niet Dickie.

16 februari 2014 om 08:57

Excuses zoek je als je favoriet bent maar de begroting van AZ is 30 van die van Ajax. Zijn kritiek is volkomen terecht, dat snapt iedereen.

16 februari 2014 om 09:18

Wat heeft de begroting hier nou weer mee te maken? Als je dit soort dingen erbij moet gaan halen om Dick gelijk te geven in zijn argument, dan is het dus een kansloos verhaal.

16 februari 2014 om 09:48

Hij begint over excuses en ik geef alleen maar aan dat er nooit excuses kunnen zijn voor de underdog.

16 februari 2014 om 10:42

Het is Dick Advocaat heh. Die zoekt geen excuses voor zijn team. Dat heeft die nog nooit gedaan. Hij zoekt excuses voor zichtzelf. Dit heeft hij altijd en overal gedaan. Nu "beschermt" hij zijn team, maar anderhalve week terug was de helft niet eredivisie waardig. Als hij verliest, dan komen er excuses. Bij PSV brandde hij zijn achterhoede al na 3 wedstrijden af en heeft dit vervolgens het hele seizoen door gedaan na elk puntverlies. Zelf is die nooit met een oplossing ervoor gekomen.

Persoonlijk vind ik Advocaat echt een slechte trainer. Misschien niet zozeer speltechnisch gezien, ongeacht hij daar niets bijzonder voor neerlegt. Maar zijn manier van omgaan met mensen is belachelijk slecht. Dit is ook weer zo'n geval. Je hebt 6 dagen ertussen, ajax zou er 4 hebben. Maar hij gaat nu zeuren. De enige reden is zelfbehoud.. dicke dicke en de rest kan stikken.

Wat ik van de week al zei het is nog helemaal niet zeker dat we dat weekend van te voren vrij zijn. Waalwijk is er mee bezig om de wedstrijd toch dat weekend door te laten gaan. En als dat niet lukt willen ze een ander tijd stip. RKC loopt ook veel inkomsten mis en hebben ook een hoop problemen met sponsoren en vrijwilligers die om 15:45 niet kunnen.

Dat komt dan mooi uit Dick want het tweede elftal kan nooit slechter zijn dan jouw opstelling van gisteren. Een half dozijn talenten aangevuld met gedreven jongens die wel een pass over 5 meter kunnen geven, die winnen gewoon van Zwolle.

Als je nou een statement wilt maken dan moet je komende zondag al je reserves heen sturen, dat wordt toch een kansloze middag met dit zooitje. Die wedstrijd tegen Zwolle kan in de huidige vorm nog wel eens heel belangrijk worden voor de playoffs, daar heeft Dick zeker nog niet aan gedacht.

Go, wat laat dickie zich kennen nu, jankerd. Doe gewoon je werk waar je voor aangenomen bent en probeer er zonder kleerscheuren uit te komen, een speler van ajax kan ook voor langere tijd blesure op lopen toch. Punt is gewoon dat de Knvb hier niet de schuld aan is, en dat ze alles proberen om de burgermeesters om te praten, alleen hoe reageer dickie als er een calamiteit is waar bv doden vallen, omdat er niet genoeg politie is om hier op te letten, omdat az - ajax perse door moet gaan.

Het kan aan mij liggen, maar als ajax dat weekend wel had gespeeld, dan had Ajax minder tijd gehad om zich voor te bereiden dan AZ. Had Advocaat dan ook iets gezegd daarover?

Ik snap zie het probleem niet zo. AZ speelt vrijdag tegen Pec op de 21ste. De halve finale beker is op 27. Dat is bijna een week. Als AZ op zondag had gespeeld dan had ik het nog enigzins kunnen begrijpen, maar dit slaat nergens op.

16 februari 2014 om 09:41

zo 23-3-2014 14.30u Az-Pec, dus hoe kom je erbij dat ze vrijdag spelen? Of is dat veranderd zonder mij in te lichten

16 februari 2014 om 10:37

Ik denk vast niet dat het internet speciaal bij jou een andere dag en tijd aangeeft als dat het bij mij doet toch?

16 februari 2014 om 11:54

Kom maar met bewijs dan, zowel op Az.nl als Peczwolle.nl staat zondag!.

16 februari 2014 om 09:49

Probeer eerst de feiten eens op een rijtje te krijgen voordat je reageert. Zo gevonden hoor op Internet

16 februari 2014 om 11:37

Het klopt gewoon wat ie zegt.

16 februari 2014 om 11:56

Natuurlijk, in jullie droomwereld. Beide clubs hebben 23 maart in het programma staan en het tijdstip wordt waarschijnlijk 16.30 uur. Benieuwd naar jullie bron.

Dick maak je niet zo druk, je kan je beter concentreren op de wedstrijd van Utrecht!!!!
Als je je spelers met zo''n instelling het veld op stuurt, heb je helemaal niks te vertellen in de halve finale.
Tevens speel je thuis tegen Pec, die ook er ook niet vol voor gaan aangezien die ook van de week moeten.

Vervelend natuurlijk, maar je kan er niks meer aan veranderen. Dick Advocaat moet zich niet gaan concentreren op dingen waar hij geen invloed op heeft, accepteer het en verzin een plan om Ajax te verslaan.

Als je puur naar de feiten kijkt heeft Ajax gewoon een betere voorbereiding dan AZ naar de bekerwedstrijd toe.

Dan kan je wel blijven lullen over Calimero-gedrag, maar andersom had ik het wel willen meemaken.

De discussie gaat naar mijn idee niet over Ajax en AZ, maar over de objectiviteit die de KNVB moet waarborgen. Allebei de clubs moeten dezelfde voorbereiding kunnen hebben. Het is geen externe competitie zoals de Europa league. Dus de KNVB kan hier alle invloed op uitoefenen.

16 februari 2014 om 13:04

Het calimerogedrag wat hierboven gaande is gaat grotendeels over leden hier op VZ, niet over AZ of Dickie.
Want men komt weer met Van Praag en Knjb dingen aan.
Ik vind ook dat beide clubs een gelijke voorbereiding moeten hebben.
Als die pot verplaatst word moet Ajax weer in een moeilijk schema want Ajax moet tegen Vitesse dan, nog een midweekse wedstrijd inpassen.
Maar als dan vervolgens de burgemeester van Waalwijk de wedstrijd niet door wilt laten gaan dan is het weer Knjb etc terwijl toch echt de burgervader van Waalwijk dit heeft besloten.

16 februari 2014 om 13:11

Wij hadden die wedstrijd ook liever voor de wedstrijd tegen AZ gespeeld in het weekend. Dit komt Ajax ook totaal niet goed uit kijkend naar de wedstrijden die Ajax tegen Vitesse speelt die veel belangrijker is

Persoonlijk snap ik het hele probleem niet. Vanuit Dick's Calimero oogpunt wordt Ajax tijdens elke Europese competitie ronden benadeeld. Doordat zij twee keer per week moeten spelen en de rest niet. Zullen we al die wedstrijden dan maar ook gelijk over doen? Dick is een aardige kerel, maar heeft wel last van dit soort nare trekjes.

Alles op de beker!
Dus tegen Zwolle idd gewoon een B of zelfs C elftal. En nu niet meer zeuren Dick.

Dickie moet niet zeuren. Het feit dat Ajax nog Europees actief is en Twente en Vitesse niet zou dan ook competitievervalsing zijn?

Onzin natuurlijk.

16 februari 2014 om 12:40

AZ is ook nog Europees actief, wat is je punt? Daar gaat het om.

Dat Az
1) 3 dagen rust heeft, Ajax 10
2) Maar vooral, AZ kan blessures/rode kaarten oplopen die meegaan voor de halve finale beker.

Voor AZ is de beker zeer belangrijk, indirect is die wedstrijd 2 à 3 miljoen euro waard.
Dat levert AZ namelijk (misschien) Europees voetbal op, winnen van Ajax en dan tegen PEC of Nec, win je de finale is toch 2-3 miljoen.

Wedstrijd van het jaar is misschien wat overdreven, dat zou een eventuele finale zijn naar mijn mening, maar goed. Ik snap Dickie wel!

Lekker zo spelen tegen PEC (wedstrijd ervoor)

De Winter
M. Johansson
Lam
Hoedt
Gorter
Overeem
Henriksen
Haye
Lewis
Avdic
Gudmundsson

2 tot 3 miljoen mag blij zijn als het om 3 ton gaat ,winnen van de beker levert 35000 euro meer niet . En de Europa league levert ook geen miljoen op . en hij speelt tegen zwolle .die moet je ,met B elftal ook kunnen verslaan .en wat is het voor gejank eerst wilden ze voetballen maar nu anderen niet voetballen willen zij ook niet .maar ja zo kunnen we AZ altijd huilen .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren