Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Rekik: 'Natuurlijk zou het een teleurstelling zijn als ik niet naar het WK mag'

Laatste update:

Karim Rekik hoopt woensdag in de oefeninterland tegen Frankrijk zijn debuut voor het Nederlands elftal te kunnen maken. De verdediger werd al twee keer eerder opgeroepen voor Oranje, maar moest zich toen wegens blessureleed afmelden. Rekik is inmiddels fit en heeft nog maar kort de tijd om Louis van Gaal te overtuigen om hem mee te nemen naar het WK.

/

De negentienjarige Rekik won met PSV de laatste vijf wedstrijden en met zijn zelfvertrouwen is dan ook niets mis. "Dat we nu met PSV de stijgende lijn te pakken hebben, geeft een goed gevoel", zegt de Hagenaar in De Telegraaf. "Veel beter in elk geval dan aan het begin van het seizoen. Ik wil op mijn best zijn om de trainer te laten zien wat ik kan. Iedereen wil naar het WK, dus ik ook. En natuurlijk zou het een teleurstelling zijn als dat niet mag. Maar ik ben nog jong…"

Rekik is een van de vier debutanten bij het Nederlands elftal: ook Davy Klaassen, Quincy Promes en Jean-Paul Boëtius zitten voor het eerst bij de groep. Promes en Boëtius lijken zelfs te mogen hopen op een basisplaats tegen Frankrijk, aangezien Arjen Robben zaterdag geblesseerd is geraakt tegen Schalke 04 en vermoedelijk niet zal gaan spelen.

Denk je dat Karim Rekik naar het WK gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Reik heeft in de eredivisie al de grootste moeite met doorsnee spitsen.
Ik vind Rekik echt behoorlijk overschat, hij moet het puur hebben van zijn uitstraling die wel goed is, maar dat maakt je geen goede voetballer.
Lekker thuislaten Louis!

4 maart 2014 om 09:46

nah het is wel echt een talentvolle verdediger hoor. Leest het spel nog wel redelijken en heeft fysiek alles (al mag hij wat groter). Ik wijd een groot deel van de ellende achterin bij PSV aan Bruma, die vaak het spel totaal niet lijkt te snappen.

4 maart 2014 om 10:41

Die jongen is pas 19 jaar en heeft behoorlijk wat potentie. Ik hoop dat binnen drie jaar de foutjes eruit gaan. Als dat gebeurd heb je in ieder geval een verdediger die kan verdedigen tot je beschikking voor het Nederlands elftal. Het WK wellicht iets te vroeg voor hem, maar de keuze is beperkt.

4 maart 2014 om 12:17

Inderdaad, dit is een spelers die nog lang niet klaar is voor het Nederlands elftal. Over 2 jaar ook nog niets. Het is niet de taak van Louis om hem een mooie vakantie naar Brazillie aan te bieden. Neem dan een jongen als Virgil van Dijk mee, die in verhouding al veel verder is in zijn ontwikkeling.

4 maart 2014 om 17:52

In verhouding is Van Dijk verder? Waar speelde Van Dijk toen ie 19 was? In het tweede van FC Groningen. Misschien in absolute zin is Van Dijk ietsje verder maar niet verder in zijn ontwikkeling in verhouding natuurlijk.

4 maart 2014 om 13:25

Deze jongen wordt DE verdediger van NL in de toekomst, gewoon meenemen om ervaring op te doen.. Hij is echt niet slechter dan de overige verdedigers..

4 maart 2014 om 13:41

Om eerlijk te zijn vind ik dat wel mee vallen. Natuurlijk maakt hij nog geregeld een slippertje, maar dat doen alle Nederlandse verdedigers. Voor zijn leeftijd is hij fysiek al erg sterk en leest hij het spel prima. Ik zie het in hem meer zitten dan het huidige centrum. In ieder geval zeker meer potentie.

Uitstraling en beeldvorming kan overigens een hele hoop doen. Martins Indi en Bruma vind ik daar mooie voorbeelden van. Martins Indi heeft de body van een beer, maar verliest in het echt regelmatig duels op kracht. Afgelopen weekend zelfs 2/3 keer tegen een jochie van 19. Bruma teert nog altijd op zijn periode bij Chelsea waardoor velen nog altijd denken dat het een hele goede moet zijn. Hij kan er echter niet bijster veel van. Voordat dit een clubdiscussie wordt zal ik bij deze alvast zeggen dat er vast en zeker ook legio voorbeelden van Ajax spelers zijn.

4 maart 2014 om 16:10

Ik heb niet heel veel wedstrijden van Bruma en PSV gezien, maar ik vind Bruma ondanks zijn jonge leeftijd toch het voortouw nemen in de defensie van PSV en haalt/stofzuigt veel ballen weg.

4 maart 2014 om 16:07

Nou dat vind ik niet hoor. Hij is fysiek sterk en hij maakt tenminste niet zo veel fouten als Veltman (die ik lekker thuis zou laten). En hij is pas net 19 geworden.

Begrijpelijk als dat een teleurstelling zal zijn. Iedereen wil dat. Voordeel voor hem is dat hij pas 19 jaar is!!!!! Dat vergeet men snel. Hij zit mooi op zn plaats daar in Eindhoven. En als hij zich goed door ontwikkeld gaat hij zeker nog wel drie toernooi 'tjes mee kunnen doen. Hij heeft veel potentie. Komt goed jonge!

Het zou City enorm helpen in elk geval, mocht hij mee gaan naar het WK. Met niks doen wordt je spelers opeens drie keer zoveel waard. Da's toch fijn..

Aangezien het centrale duo toch zo vaag is als het maar kan, mag hij van mij mee. Zolang Bruma maar thuisblijft, vind ik alles goed.

Als hij zich zo blijft ontwikkelen, misschien staat ie dan over twee jaar op het ek, of over vier jaar op het wk. Maar ik vind het nu nog te vroeg om hem mee te nemen, ik ben er van overtuigd dat er betere opties beschikbaar zijn.

4 maart 2014 om 09:46

Sorry man, maar waar zie jij precies ontwikkeling? Ben zeer nieuwsgierig..

4 maart 2014 om 09:49

Door elk weekend te spelen ... Fouten maken en leren...

4 maart 2014 om 10:00

En dan ontwikkel jij je positief als speler..
Fascinerend!

4 maart 2014 om 10:12

@kush Dat is nou het probleem van Rekik en ook Bruma trouwens. Die jongens maken op dit moment nog steeds dezelfde fouten als die ze aan het begin van dit seizoen maakten... Er is precies 0 ontwikkeling geweest...

4 maart 2014 om 10:19

Dat is een simpele vraag om te beantwoorden.
Gewoon niet namelijk.hij kan niet verdedigen en hij is nog nergens op vooruit gegaan. Gevalletje Vlaar dit.

Dat is mijn antwoord voor vandaag. Ik dank u zeer voor uw aandacht.

4 maart 2014 om 11:00

Veltman is 22 en krijgt nu pas tijd om te spelen, die zie je ook elke wedstrijd een aantal fouten maken. Rekik en Bruma zijn fysiek veel sterker dan Veltman die door Pelle werd gedegradeerd tot A junior.
Veltman is opbouwend wel veel sterker dan deze twee.
Daarnaast ben ik het niet eens dat er 0 ontwikkeling is, deze jongens staan niet stil en hebben dezelfde ontwikkeling als een Veltman, gestaag.

4 maart 2014 om 13:28

Kush heeft een punt Svensk. Je leert alleen door wedstrijden te spelen en ervaringen op het trainingsveld op te doen met betere spelers.. Thats the only way... Het Is geen FIFA ofzo...

4 maart 2014 om 13:32

Haha Svensk ouwe muggenzifter...Jouw argumentatie slaat helemaal nergens op.. Ik proef een beetje willekeur...Hij kan niet verdedigen.. En vervolgens meld je niet wat hij niet kan?.. Verdedigen is zo lekker algemeen.. En als mensen jouw argumentatie bekritiseren kap je ermee??... Hahaha misschien loopt er nog een goede verdediger bij jouw Zweedse cluppie, die beter is dan Rekik.... Ik denk het niet man...

Ik vind hem de laatste wedstrijden erg sterk spelen. Maar hij maakt af en toe nog wel wat foutjes. Toch zie ik hem graag mee gaan. Puur omdat hij de enige Nederlandse verdediger is die echt vol de duels in gaat en niet bang is om een overtreding te maken. Daar hebben we er helaas niet veel van. De Vrij en Martins Indi zijn toch een beetje brave jongens.

4 maart 2014 om 10:17

BMI vind ik beter dan Rekik. BMI knalt er wel in als het moet hoor. De Vrij is inderdaad te licht voor da niveau.

4 maart 2014 om 12:22

Gevalletje de lamme tegen de blinde. Bruma, Rekik, de Vrij, Veltman, Bmi, Denswil. Het is allemaal gewoon pure middelmaat of (nog) daaronder.

Ik zou mijn hoop op van Dijk, Douglas en nog steeds Heitinga vestigen als ik van Gaal was. Het WK winnen doe je toch niet, dus probeer het ze dan in ieder geval zo lastig mogelijk te maken.

In Nederland komt ie al tekort,heeft nog niets te zoeken op het Wk.
Laat hem eerst maar eens CL spelen,talentvol maar verder niks bijzonders.

Gun hem wel de minuten, in potentie echt een beest maar nog wel met foutjes maar dat heeft iedereen op die leeftijd. Ben benieuwd wie de lcv positie gaat bekleden, op rechts Vlaar lijkt me duidelijk maar naast hem is het allemaal nog niet heel veel soeps.

4 maart 2014 om 11:51

Inderdaad. De reacties hier doen veronderstellen dat hij er niets van kan. De beste jongen is 19.... Heeft al gedebuteerd bij City en is vaste basis kracht bij Psv. Dit alleen geeft al aan dat het een erg groot talent is. Dat hij op dit moment af en toe nog wat fouten maakt past bij de leeftijd en is absoluut geen ramp. Als hij goed wordt begeleid en mentaal sterk blijft wordt hij (mits hij ook goede keuzes maakt mbt clubs etc) denk ik de komende jaren een vaste kracht in Oranje.

Misschien dat dit toernooi iets te vroeg komt. Maar de concurrentie is nou ook niet echt om over naar huis te schrijven. Ik zie toch liever Rekik dan Martins Indi.
Ik denk dat het niet onverstandig is om hem mee te nemen. Hij heeft alle eigenschappen om een top verdediger te worden. Laten we hopen dat het er uit komt.

4 maart 2014 om 13:34

Yow JK,

Eindelijk een goed comment.
Helaas zijn al onze verdedigers niet foutloos....

Ik vind hem nog niet goed genoeg voor Oranje hoor. Nog lang niet zelfs. Hij zou er goed aan doen om de komende 2 seizoenen ook nog bij PSV te blijven. Maar het is natuurlijk nog afwachten wat Mancity met hem wilt doen.

Dit zou zomaar eens de pupil kunnen zijn die Van Gaal mee wil nemen. Van de talentvolle verdedigers op dit moment (veltman, Denswil, Kongolo, Rekik) is hij imo het meest ver in zijn ontwikkeling en absoluut een kandidaat om in de toekomst een vaste CV te worden in Oranje. Veel zal afhangen van wat Man City na dit seizoen met hem van plan is.

Gozer moet blij zijn dat die in het 1e van PSV speelt.van Gaal moet heel gauw die van Dijk gaan selecteren in plaats van deze koekenbakker

4 maart 2014 om 10:20

Ik vind van Dijk helemaal niks. Lompe gozer met een draaicirkel van een bus. Nee, van Gaal ziet het goed dat hij hem niet oproept.

4 maart 2014 om 10:23

Hij laat het anders wel zien in de CL. Maar je bent het toch wel met me eens dat Rekik niet in de selectie hoort

Laat m nog maar een paar jaar ij de eredivisie spelen tot die t niveau ontgroeid is zoals bv met Vertonghen duidelijk te zien was. Dan pas ben je oranje waardig in mijn ogen..

4 maart 2014 om 10:11

De beste jongen is dan ook pas 19 jaar. Geef hem de tijd.

Oranje heeft op dit moment veel centrale verdedigers die niet klaar zijn voor een WK in mijn ogen: De Vrij, BMI, Rekik, Veltman, Bruma en Kongolo en Van Dijk wat dat betreft.

Maar er zullen er toch een aantal van mee gaan. Ik zou Rekik graag eens zien in Oranje. Dat zal al met al een stabieler geheel moeten vormen dan het huidige PSV en wie weet gaat hij daar prima in mee.

4 maart 2014 om 10:09

En wie nemen we dan nog mee naast Vlaar? Met Heitinga kun je ook niet meer aankomen.

Nou jongen laten we je vast uit de droom helpen. Met het niveau wat jij op de mat legt op dit moment moet je blij zijn als je niet mee gaat naar het WK!


Meenemen Louis! Ook deze matige CV past precies in jouw beleid.

Rekik, je mag blij wezen dat je überhaupt bij de selectie zit. Grootheidswaanzin. Een seizoentje PSV waar je niet eens bijzonder hebt gepresteerd. Voor de rest alleen bij de beloften van City gespeeld.

Wanneer Hiddink er is zal het afgelopen zijn met de rare keuzes. Verwacht dat Hiddink vanuit een bepaalde basis gaat werken.

Krul
Van der Wiel
Van Dijk
Vlaar
Blind
De Jong
Sneijder
Strootman
Robben
Van Persie
Lens
4 maart 2014 om 11:01

Rekik is 19 en klaar om Vlaar op te volgen in jouw opstelling. Daarnaast zal Blind onder Hiddink waarschijnlijk gewoon middenvelder worden en geeft Hiddink de kans aan echte linksbacks.

Karim Rekik is samen met Nathan Aké in potentie het grootste verdedigende Nederlandse talent. Aangezien de vorige generatie met Mathijsen en Heitinga helemaal klaar is moet er naar nieuwe namen gezocht worden. Er is een talent in overvloed, maar van Gaal zal er wel de 4 of 5 beste uit moeten selecteren. Het zijn allemaal jonge jongens, die goede wedstrijden afwisselen met slechte. Daarom zal er meteen kritiek komen als de Vrij, Veltman, Rekik, Bmi, van Dijk, etc. mee mag. van Gaal zal weer de dupe zijn, maar dit is gewoon het materiaal waar hij het mee zal moeten doen.

Ten opzichte van de andere gegadigden voor zijn positie is hij de zwakste er uit.. Maakt nog te vaak dezelfde fouten, lijkt er niet van te leren.. Komt eigenlijk nog te kort om aanspraak te mogen maken op het Wk.. Leuk dat hij er nu tegen Frankrijk bij is, maar daar blijft het voorlopig ook bij.

4 maart 2014 om 13:20

De zwakste? Veltman is 22/23 en niks beter dan Rekik! Rekik speelt gewoon goed zowel opbouwend als verdedigend is gewoon een erg goede CV. Verder moet van Gaal gewoon Douglas, van Dijk, Vlaar en BMI mee nemen naar het WK.

4 maart 2014 om 13:54

Douglas is te onbeheerst en laat zich te veel provoceren en maakt daardoor onnodig veelovertredingen.., daarnaast vind ik gezien zijn verleden (was braziliaan) dat hij niet in oranje thuishoort.
Van Dijk kan alleen maar ballen wild naar voren schoppen, opbouwend is die uitermate zwak..

4 maart 2014 om 14:25

Dat hij veel overtredingen maakt kan ook aan het fysiek liggen van de Eredivisie spelers en de scheidsrechters die bijna niks toelaten. Dat van zijn verleden moet niet zo'n groot probleem zijn bij Duitsland zie je het, België is half buitenlands, Het Zwitsers elftal bestaat niet zonder die spelers, Spanje heeft nu Diego Costa etc. etc. Verder heeft Douglas meer dan 6 jaar hier gewoond en heeft een Nederlandse vrouw, spreekt de taal etc. etc. Vraag aan de hele selectie die nu is opgeroepen wie het Nederlands volkslied kent en 1/3 kent hem en dat zijn Rvp, Sneijder etc. etc. de wat ouderen spelers die al jaren voor het Nederlands elftal spelen. Verder zijn Afellay, Nigel de Jong, Emanuelson etc. etc. ook niet echt Nederlands.

Nee Rekik, het is voor heel Nederland een teleurstelling als je WEL mee gaat... Je bakt er namelijk nog helemaal niks van en staat vaak zat te stuntelen bij psv. Op het WK zul je niet weten wat je ziet wat betreft tegenstand, daar heten ze niet meer Nemeth en Joachim, maar Torres en Sanchez.

Nou Rekik dan vertel ik het maar alvast...........

Jij gaat niet mee!!

Komt tekort in de eredivisie laat staan op dat niveau.

Als Rekik over een paar jaar zijn foutjes die hij dit seizoen maakt niet meer maakt zie ik in hem en Van Dijk een toekomstig centraal duo. Van Dijk met zijn kracht en Rekik met het spel lezen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren