Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bayern dringt ten koste van Arsenal door tot kwartfinale

Laatste update:
/

Titelhouder Bayern München heeft zich geplaatst voor de kwartfinale van de Champions League. Der Rekordmeister bevond zich na de 0-2 uitwinst op Arsenal al in een zetel en hield de Londenaren dinsdagavond op een 1-1 gelijkspel. Bastian Schweinsteiger en Lukas Podolski kwamen op het scoreformulier terecht; Thomas Müller miste in blessuretijd een strafschop. De ploeg van Josep Guardiola blijft in de race voor de treble; Arsenal moet zich op de competitie en de FA Cup richten.

Alleen Uli Hoeness zat van Bayern vermoedelijk billenknijpend op de tribune; de clubpresident stond maandag immers terecht voor belastingontduiking en moet vrezen voor een forse straf. Hij zal evenwel niet gevreesd hebben dat Bayern in de achtste finale van de Champions League zijn Waterloo zou vinden, want de verhoudingen werden al gauw duidelijk. De Duitsers zochten steevast de aanval en drukten Arsenal terug op de eigen helft. De eerste serieuze kans kon echter pas na twintig minuten worden genoteerd: Arjen Robben volleerde na een voorzet van Franck Ribéry een meter over de kruising.

/

Arsenal overleefde; ook toen Javi Martínez na 25 minuten de bal in het net werkte. De Spanjaard stond buitenspel en het feest ging dan ook niet door. The Gunners betrachtten geduld en prezen zich gelukkig dat het rustsignaal zonder tegengoal werd gehaald. Daar had Robben na 38 minuten verandering in kunnen brengen, maar de inzet van de Oranje-international werd geblokt. Mario Mandzukic en Mario Götze kregen ook nog mogelijkheden en Arsenal werd één keer gevaarlijk: Manuel Neuer dook een kopbal van Olivier Giroud uit de hoek. Mesut Özil werd geacht het verschil te maken voor Arsenal, maar moest bij rust afhaken met een hamstringblessure.

Dat was een flinke tegenvaller voor de gasten en negen minuten na de pauze kwam Bayern ook nog eens op voorsprong. Schweinsteiger ontving de bal in het strafschopgebied van Ribéry en kon ongehinderd raak schieten: 1-0. Het tweeluik leek daarmee wel beslist, maar één minuut later werd het evenwicht hersteld. Podolski gaf Philipp Lahm een lichte duw in de rug, maar scheidsrechter Svein Moen liet doorspelen en Poldi knalde het leer via de korte hoek in het dak van het doel. Bayern was even van de leg, maar herstelde zich al gauw weer. Desondanks rook Arsenal, dat nog twee keer moest scoren, bloed.

/

Arsène Wenger en co kwamen echter niet meer tot kansen. Bayern koesterde het balbezit en gaf in de slotfase bij wijlen nog eens gas. Zo voorkwam Lukasz Fabianski dat Mandzukic kon scoren en keerde een schuiver van Robben. Bayern speelde het duel rustig uit en liet in de blessuretijd na om de zege te grijpen, want Lukasz Fabianski keerde een penalty van Müller met de voet. Bayern gaat dan ook de koker in voor de loting op 21 maart in Nyon. Bayern verloor op 10 december, van Manchester City, voor het laatst en Arsenal ligt er dus voor de vierde keer in de laatste vier seizoenen in de achtste finale van de Champions League uit.

Denk jij dat Bayern München de Champions League wint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bayern meer dan terecht door, gewoon het beste team van de wereld op het moment. Arsenal kwam er soms prima uit, maar Bayern domineerde, al vond ik ze niet eens zo super spelen. Ox vond ik veruit de beste man van Arsenal, eiste de hele tijd de bal op en had prachtige dribbels. Podolski, Rosicky en het verdedigende duo zoals altijd zeer sterk. Met Walcott, Wilshere en Ramsey was dit een hele andere wedstrijd geweest, maar goed. Volgende keer moet Arsenal gewoon 1e worden in de poule, dan loot je niet dit soort ploegen. Enige ploeg die ik Bayern nog zie stoppen is Real, die acht ik misschien nog wel beter op het moment. Arsenal moet zich nu focussen op de PL en de FA Cup om het seizoen mooi af te sluiten! Met de terugkeer van Ramsey zie ik dit positief in, eerst maar van de Spurs winnen!

11 maart 2014 om 22:42

Het beste team weet ik nou niet echt zeker.

11 maart 2014 om 22:45

Denk dat Real ze het zeer moeilijk zouden kunnen maken met spelers zials Modric en vooral belangrijker klasse zoals Ronaldo en Benzema.

11 maart 2014 om 22:55

Als je bayern echt onderdruk zet dan zijn ze te pakken. Je zag dat na de 1-1 en ook in de oefenwedstrijd tegen salzburg waar ze 3-0 op de broek kregen. Die achterhoede is voetballend niet de beste, ik denk dat real of barca het ze heel moeilijk kan maken mits ze druk naar voren zetten. Als je ze de bal in laat spelen naar het middenveld ben je kansloos tegen dit bayern

11 maart 2014 om 23:11

Laat me alsjeblieft niet lachen, Real heeft Bale en Ronaldo, en verder eigenlijk niets wat ook het niveau heeft van Robben, Lahm, Ribèry, Schweinsteiger, Götze, Alaba en Neuer. Heeel misschien Isco of Benzema maar dat betwijfel ik sterk. Enige team wat ze zouden kunnen uitschakelen is Barça met Messi, Iniesta, Xavi, Neymar, Pique en Alexis Sanchez. Maar zelfs dat betwijfel ik want Bayern is echt heel erg goed.

11 maart 2014 om 23:15

Modric, Ramos, Pepe, Marcelo, Benzema en Casillas vind ik beter dan de spelers die Bayern op die posities heeft rondlopen.

11 maart 2014 om 23:19

Uh Neuer is beter dan Casillas en Ramos is ook echt niet zo goed hoor. Mja, die van Bayern zijn ook niet spetterend nee.

11 maart 2014 om 23:21

Marcelo vindt ik niet beter dan Alaba, Casillas is niet beter dan Neuer en over Modric kan je twijfelen.

11 maart 2014 om 23:24

Ramos niet zo goed? Kijk je dit seizoen Real wel? En over Neuer of Casillas; je zag vandaag weer zo'n rare pass waarna Arsenal het slecht uitspeelde. Neuer heeft altijd veel meer slordigheidjes dan Casillas.

11 maart 2014 om 23:26

Ik weet niet of jij barca kijkt. Real is op dit moment zoveel beter. Ik ben barca fan en ik schaam me gewoon voor hun spel. Real op dit moment de ebige die bayern kan stoppen.

12 maart 2014 om 09:20

Alaba is echt niet beter dan Marcelo. Vooral dit seizoen niet. Ze gaan op z'n minst gelijk op. Modric en xabi alonso zijn misschien individueel niet zo goed als zweinsteiger en gotze (al vind ik gotze nog niet een bepalende spelers als xabi alonso) maar modric en xabi alonse samen klikt echt dit seizoen. Als een duo zijn ze beter op t middenveld. Je kan niet elke positie elke speler beoordelen op kwaliteit. Dat is gewoon zwart wit en onrealistisch. Kijk van Persie bij NL. Die speelt beter als van der vaart op t middenveld staat ipv Sneijder. Terwijl Sneijder toch gezien wordt (werd) als de betere speler.

Maar om eerlijk te zijn vond ik Bayern niet denderend gister. Ze kregen veel ruimte de eerste helft op 't middenveld. dan zie je dat ze rustig rondtikken, maar van echt combinatiespel zag ik maar een aantal vlagen. En toen Arsenal het middenveld ging pressen toen zag je dat ze voetballend foutjes gingen maken en over gingen op half countervoetbal. Met een team wat kort er op zit heeft Bayern moeite blijkbaar, dat zagen we gister. En een echte test hebben ze nog niet gehad. Arsenal is goed, maar geen Real niveau.

12 maart 2014 om 09:20

Grapjas. Modric? Pepe? Marcelo? Benzema?

Ramos is nu in vorm, maar is vaak de schlemiel geweest. Cassillas is goed, maar Neuer is jong en net zo goed.

Absoluut geen Bayern fan, maar alleen CR7 zou daar in de basis staan, en Ramos wellicht.

11 maart 2014 om 22:44

Wilshere zit op de bank wanneer Arsenal over een fitte selectie beschikt.

On: Arsenal heeft schade beperkt gehouden. Focus moet nu op NLD derby. Ox weer als een baas, heerlijke voetballer.

Giroud overigens weer waardeloos. Top class CF is een must voor Arsenal deze zomer. Schrijnend om te een arsenal spits zo te zien prutsen voorin

11 maart 2014 om 22:47

@ground10

Klopt, maar een Wilshere had je vandaag uitstekend kunnen gebruiken met z'n drives naar voren. Bayern had hier bijvoorbeeld bij Ox veel moeite mee en ik kan me herinneren dat Wilshere vorig jaar ook uitblonk tegen Bayern.

11 maart 2014 om 22:56

Voor wie had hij dan in de plek moeten staan? Wilshere heeft inderdaad een drive, maar verspeelt te vaak de bal op cruciale plekken. Waar Ox bijvoorbeeld zich herpakt en met dezelfde drive weer terug gaat, blijft Wilshere vaak liggen en loopt hij rustig terug.

11 maart 2014 om 22:45

Arsenal ik ben trots op jullie, op basis van de 2e helft hebben we en waardige tegenstander laten zien en merken.

Bayern had het moeilijk, en de beelden teruggezien de goal is gewoon terecht die Lahm laat zich makkelijk gaan.

Hahah fabianski held, en Oxlade man of the match aan Arsenal de kant. Op naar Zondag tegen Tottenham. Go Gooners Go

11 maart 2014 om 22:52

Psg kan bayern ook pakken

12 maart 2014 om 01:24

Bayern gewoon het beste team ter wereld, maar Real is beter?

Saaie wedstrijd. Ik hoopte dat het nog leuk werd na de 1-1 maar dat viel ook tegen. Over 2 wedstrijden is Bayern de verdiende winnaar natuurlijk. Slechte penal ook.

bayern op een laag tempo en niet volle bak alsnog makkelijke avond tegen arsenal.
jammer van dat doelpunt dat goed gekeurd werdt, was duidelijk een overtreding op lahm

11 maart 2014 om 22:46

Dat is wat ze zeggen, maar vooral tijdens de 2e helft ging Bayern er wel voor; alleen konden ze niets forceren. Arsenal stond goed en de combinaties van Bayer verliepen zeer stroef.

Ze spelen goed positiespel, maar het is lang niet zo technisch als men denkt dat het is, er is overigens weinig diepgang te vinden. Bij de zestien is het soms enorm druk, maar niet verrassend genoeg.

11 maart 2014 om 22:50

Zeg wat je wilt, Bayern knijpt Barca op dit moment uit en is teminste niet zo eentonig als jullie.
Haat lekker ergens anders.

11 maart 2014 om 22:55

Meteen bestempelen als haat... Moet ik mee op de Bayern kar of zo ?

Bayer is wereldtop, dat ontkent niemand; ook één van de favorieten om de CL te winnen.

Maar ik vind het qua spel reuze meevallen, of het gecontroleerd voetbal was of niet; want dat lukte zelfs niet goed vanavond.

Heb jij een combinatie gezien, of spetterende driehoekjes en wat leuke hoogstandjes ?
Want het spel moest zogenaamd op dat van Barcelona lijken toch ?

Nogmaals: Bayern vind ik heel goed, vooral heel sterk. Maar het spel is lang niet zo denderend als men beweert.

11 maart 2014 om 22:56

Ben het met je eens. Vaak veel man rond de zestien, maar veel spannends is het verder niet.

11 maart 2014 om 23:03

Oh, dus omdat Barca dat deed en Bayern dat niet nodig heeft is het technisch niet indrukwekkend?
Simpel voetballen is het moeilijkst wat er is toch?
Bovendien klinkt het niet bepaald objectief van een Barca fan om Barca met Bayern te vergelijken.
3x raden wie je beter vindt en zal blijven vinden.

11 maart 2014 om 23:13



Het is tot nu toe mager internationaal, ze zullen tegen een zwaardere tegenstander veel beter moeten voetballen. Het is niet een kwestie van ''niet nodig'' hebben; het is ''niet genoeg'' om de moeilijkere tegenstanders echt moeilijker te maken.

Je laatste zin is tekenend.. Gewoon iedere keer hetzelfde zeggen en maar heel weinig inhoudelijk gaan.

Man, verdwijn..

11 maart 2014 om 23:21

@immessionante

Ik begrijp nu wat jij de vorige keer bedoelde (maandje terug ofzo). Dit Bayern is, nu ik ze een aantal keer tegen ons heb zien spelen, lang niet zo overtuigend als ik van ze verwacht had. We deden niets voor ze onder met 11 man (we waren zelfs beter thuis tot de rode kaart), maar ik moet wel zeggen dat ik vind dat ze vorig seizoen beter waren dan dit seizoen.

11 maart 2014 om 23:26

@gooner4eva

Jullie spel is meer coulant en meer technisch, enkel doet kwaliteit jullie de das om. Wat ik bedoel; sommige spelers moeten vervangen worden door wereldtop spelers zoals dit ging met een Ozil b.v.

Bayern oogt ruw in haar positiespel, het is gewoon goed en zoals het hoort hoor. Echter zullen topploegen niet zo snel bezwijken door dit spel.

Vorig seizoen vond ik ze veel meer indrukwekkend, met als hoogtepunt tegen Barca. Ze vraten ons heelhuids op. Mede door de pressie en kracht.

11 maart 2014 om 23:27

Grappig dat jij degene bent die Bayern met Barca blijft vergelijken.
En wat vindt jij een zware tegenstander voor Bayern buiten Real?
Blijft niet veel over.
En die moet je ook nog is loten voordat jou verwachtingspatroon is vervuld.
En wanneer kom je die dan tegen in de CL? Niet voor de winter hoor.
Ik vindt dat je te snel oordeelt en eerst maar is moet afwachten tot Bayern eruit vliegt, dan pas komen zeggen of ze internationaal teleurstellen of niet.

11 maart 2014 om 23:37

Real, Dormtund(wanneer de geblesseerde terug zijn), City(wanneer ze doorgaan), Barca(wanneer ze hun vorm terug vinden, alhoewel dat lastig gaat worden)

Dat zijn de bekende topteams die niet veel onder doen voor dit Bayern; de Duisters vond ik vorig seizoen veel beter ogen.

Meer dynamiek en doortastend.

Tegenkomen is weer een ander story, maar daar heb ik het niet over. Heb het meer over dat het problematisch kan worden wanneer zij tegen een sterkere opponent spelen.

Mijn mening is dat Bayern het volgens het boekje doet, betrouwbaar en behoorlijk positiespel. Solide in de verdediging.

Maar dat speciale waar vele het over hebben, zie ik niet. Er zijn meerdere teams waar het veel imposanter uitziet.

Barcelona is uit vorm, mede door de magere selectie, de trainer en oudere spelers die allang vervangen moesten worden. Jammer genoeg...

11 maart 2014 om 23:53

Qua pure balcirculatie snap ik je punt, maar het moment dat ze de CL prongoleren valt er niets meer te ontkennen dat ze beste ploeg in Europa zijn van de afgelopen jaren.
Bovendien lukt ze dan iets wat dat Barca wat jij zo goed vond niet lukte.

11 maart 2014 om 23:58

Ik wil het nog zien, ben benieuwd wie zij loten.

Zou het reuze knap vinden, Barca was anders.. Echt veel meer overheersend en overtuigend in haar overwinning. Tegenstanders kregen pas rond de 86e minuut de bal.

Bayern is op een andere manier sterk, vooral vorig seizoen was ik zwaar overtuigd. Ik zeg enkel dat er nog manieren zijn om van dit Bayern te winnen.

De dominante heks, die zie ik nog niet..

12 maart 2014 om 00:06

Al counter je iedereen eruit zoals Chelsea deed.
Zolang je de CL prongoleert wat nog nooit een team is gelukt dan ben je gewoon de beste simpel.
Niet dat het leuk is om naar te kijken maar dat is ook mijn punt niet.
Maar wel de jouwe.
Niet iedereen kan domineren zoals Barca deed en misschien zal dat nooit gebeuren maar ieder team is anders en domineert op een andere manier, misschien krijgen we wanneer Bayern sterkere tegenstanders krijgt een nieuwe vorm van dominantie te zien, wie weet.
Eerst maar is afwachten tot Bayern er uit ligt en dan kunnen we achteraf lullen hoe goed Bayern nou wel of niet is.

12 maart 2014 om 00:16

Ik ben dus niet overtuigd van de dominantie. Dat is mijn punt. Puur omdat dit telkens wordt gepredikt. Ik ga daar tegenin.

Bayern domineert inderdaad heel anders, verre van doordringend. Ik acht andere wereldploegen absoluut niet kansloos.

Zag het dit seizoen tegen Dortmund, die met een manke verdediging speelde. Ze drukte Bayern vooral op het begin helemaal weg. Dante en Boateng zijn makkelijk te imponeren, door een beetje druk op uit te oefenen. De uitslag vond ik geflatteerd overigens.

Ook Martinez is wankelbaar.. Ik zie mogelijkheden, een team moet durven te domineren, naar voren te durven te voetballen. Vorig jaar had ik dit niet gezegd..

11 maart 2014 om 22:51

Bayern kon gewoon niks forceren nikste halve kracht gespeeld,2e helft werden ze onderdruk gezet en speelde minder.

Ik zie mijn clubbie veel kans hebben tegen bayern als ancelotti durft druk te zetten.

11 maart 2014 om 23:02

Ze hebben zeker niet alles gegeven.. Maar vandaag was het vooral de slordigheid in het spel van Bayern.. En dit is de eerste keer dat ik zo'n slordigheid bij Bayern heb gezien. Men kan ook wat over het tempo in het spel zeggen. Maar ze moesten niet eens.

Maar goed, het kan niet altijd feest zijn. Liever nu een slordig wedstrijd en straks weer vlammen dan nu vlammen en straks slordig eruit vliegen.

En wat Lahm betreft. Ben het met je eens. Het was absoluut een overtreding. Iedereen stopte ook en keek hoe Podolski die bal erin vlamde.

Op deze manier wint Bayern de CL niet. Clubs als Barca, Real en BVB kunnen gewoon van dit Bayern winnen hoor.

11 maart 2014 om 22:41

Dat zeiden ze vorig jaar ook na de 8e finale tegen Arsenal. Barca wint daar wel van.

12 maart 2014 om 09:27

Het zou me verbazen als Barca op dit moment nog van een team van pilonnen wint. Dat (goede) voetbal is voorbij. Was net zo saai om naar te kijken als 't bayern van nu. Xavi te oud, iniesta te oud. Trainer is een balhaar. wordt niks meer met uefalona (behalve als ze weer penalties krijgen voor overtredingen buiten de 16 meter).

11 maart 2014 om 22:43

Bayern ging duidelijk ook niet voluit. Ze zullen echt wel beter spelen als ze écht moeten.

11 maart 2014 om 22:44

Nou wat Barca en BVB de laatste weken laten zien kan dit Bayern ook wel van winnen. Ze zullen toch wel beter spelen als er meer te doen is.

11 maart 2014 om 22:47

Als Chelsea net zo gaat spelen als hoe ze tegen Barca spelen dan zal Chelsea Bayern ook kunnen uitschakelen. Gewoon lekker een bus neerzetten!

11 maart 2014 om 22:49

De beste manier om Guardiola te bestrijden

11 maart 2014 om 22:54

Inderdaad vind het vreemd dat niemand dat geprobeerd heeft..het word tijd hé!
Kijken of Bayern dat wel kan, Barca creëerde nog kansen ondanks een muur van 10 man. Ik denk dat Bayern geen raad zal weten en helemaal niks gaat creëren.

11 maart 2014 om 23:00

Bayern heeft met spelers als Kroos en Schweinsteiger wel spelers die met een schot vanaf +20m voor gevaar kunnen zorgen. Die had Barça dan weer veel minder.

11 maart 2014 om 23:32

Als chelsea nog zou beschikken over drogba betwijfel ik of bayern als winnaar van het veld zou stappen. In de kleine ruimte nog lang niet zo goed als barca met pep was.

11 maart 2014 om 23:51

heb jij bayern gezien tegen wolfsburg uit , dat was bayern in topvorm elke pass kwam aan en elke aanval was haast een doelpunt het werd toen 6-1,als ze die vorm weten te pakken dan winnen ze van barca.

12 maart 2014 om 07:56

Inderdaad, Bayern is op dit moment 1 van de beste ploegen van Europa. In vorm zijn ze in mijn ogen de beste..

11 maart 2014 om 22:48

Ach, Bayern kan veel beter dan dit. Het gaat normaal gesproken gewoon tussen Bayern en Real.

Dus nu staat Robben weer bovenaan de lijst met strafschoppen nemers?

Weinig te zeggen over de wedstrijd. Slaapverwekkend. Bayern hoefde niet, Arsenal had er, buiten 10 minuten na die goal, geen zin in. Robben had geen goede noppen vandaag, was lekker aan het rollebollen. Die pingel is overigens gewoon terecht. Gewoon klungelig verdedigd.

11 maart 2014 om 22:42

Vond de pingel ook terecht. Koscielny loopt in een poging om de bal te krijgen maar tegen Robben aan te tikken en te duwen zijn rug, maar Robben heeft de schijn tegen en dus zal 90% wel roepen dat het geen pingel is, terwijl Koscielny in dit soort duels gewoon slimmer moet zijn, maar niet de eerste keer dit seizoen dat hij een domme pingel weggeeft.

11 maart 2014 om 22:46

Ach ik snap wel metbeen spits als Suarez dat je dit een penalty vindt. Lichtere contact kan bijna niet.....

11 maart 2014 om 22:50

Haha zo typisch hé. Het is hier een topic over de wedstrijd Bayern München-Arsenal, maar moeilijk hé reageren zonder niet relevante clubs of spelers erbij te betrekken.

Koscielny moet hem gewoon normaal op afstand houden en niet zo met die benen tikken en met die armen duwen, dan krijg je hem sowieso niet tegen. Je kan hem nu eenmaal geven, maar het is al langer bekend dan vandaag dat Koscielny niet de slimste is in de eigen 16.

11 maart 2014 om 22:57

Hoezo is het wel relevant dat Koscielny veel penalty's tegen kreeg??? Elke situatie is anders en er zaten zeker onterechte penlalty's bij.

11 maart 2014 om 23:05

Koscielny geeft deze wedstrijd een penalty weg en dat heeft hij al vaker gedaan in het lopende seizoen, dus lijkt me wel relevant ja. In ogen van jullie Gooners is volgens mij elke pingel die jullie tegen krijgen onterecht. In de heenwedstrijd ook flink gezeur over die pingel en rode kaart voor Sczezsny.

11 maart 2014 om 23:24

Dit vond ik niet echt een strafschop, want Robben ging echt heel makkelijk liggen. Mja, sommige scheidsrechters geven hem en daarom was het ook gewoon ontzettend dom van Koscielny en zoals jij al zegt, hij heeft vaker zo'n momenten. Het is een geweldige verdediger, maar af en toe ontzettend dom.

In de heenwedstrijd was de pingel ook terecht en de rode kaart denk ik ook wel. Hij werd beoordeeld als doorgebroken en scoringskans ontnomen dus ja, dat is rood. Of hij die bal ooit binnen had gehouden? Ik denk van niet, omdat die bal ver naar de buitenkant ging en ook al hield die 'm net binnen, dan was het denk ik niet echt een scoringskans meer geweest. Mja, logische beslissing was het van de scheids. Het is gewoon ontzettend jammer dat op zo'n moment geel niet genoeg is... Er zat veel meer in die wedstrijd en ook vandaag weer, maar soms heb je geluk en soms heb je pech.

11 maart 2014 om 23:28

Lfc11

7de keer al dit seizoen..

11 maart 2014 om 23:31

@gooner4

Hij tikt Robben ook gewoon twee keer aan voordat hij valt. Gewoon terechte penalty wat dat betreft en oerdom (of slecht) verdedigd.

Arsenal had vandaag met veel meer durf en lef moeten gaan spelen. Als ze net als de thuiswedstrijd waren gestart was dit een hele andere wedstrijd geworden.

Wat dat betreft kun je het denk ik niet echt op pech gooien voor vandaag maar gewoon een slechte tactische keuze. En dan ga ik er natuurlijk vanuit dat Arsenal graag door wou gaan naar de volgende finale. Als hun doel vandaag was om de score minimaal te houden dan zou ik zeggen dat is gelukt.

11 maart 2014 om 23:41

Koscielny verdedigt ontzettend dom. Hij moet de scheidsrechter niet de kans geven om te kunnen fluiten.

Dat neemt niet weg dat Robben met werkelijk waar elk contact op de grond gaat liggen.

Wat heb ik toch een schijthekel aan Robben altijd al gehad en deze wedstrijd maakt het alleen maar erger

11 maart 2014 om 22:45

Zou eerder een hekel krijgen aan Giroud als ik een Gooner was, maar afgeven op de tegenstander is natuurlijk makkelijker...

11 maart 2014 om 22:55

Om een gooner te zijn is haten op Giroud een minimale vereiste!

11 maart 2014 om 23:24

Ik denk dat hij ondertussen genoeg heeft gehad van het haten op Giroud en een nieuwe speler zoekt om op te haten.

11 maart 2014 om 22:51

Het is ook echt een vuile duikelaar. Eerder deze wedstrijd al een belachelijk schwalbe en dan bij de pingels in beide wedstrijden gewoon de beentjes omhoog en gaan liggen terwijl hij gewoon op de been kon blijven.. Matennaaier dat het is.

11 maart 2014 om 22:54

Altijd goede verliezers he die arsenal fans, overigens moet ik je wel toegeven dat robben veels te snel en te veel naar de grond ging vandaag

Real gaat dit bayern wel neerhalen dan.

11 maart 2014 om 22:49

Haha snapje Real Madrid maakt Bayern af kom maar op Bayern we zullen julie uitschakelen. Hala Madrid

Verbaast me niks...

Die wenger ga je toch niet serieus nemen hahaha flamini...

11 maart 2014 om 22:54

Blessure bij Ox slimmerik.

Dit is het jammere van wedstrijden die in de eerste wedstrijd al zo goed als beslist zijn.. Eeuwig zonde! Want dit was echt een drama partij om naar te kijken..

Eerste helft was overleven. Tweede helft beten we meer van ons af en mijn god hee...wat een kanonskogel van Podolski. Fabianski keepte weer een uitstekende wedstrijd en heeft bewezen een echte 1e keeper te zijn. Zal ongetwijfeld veel aanbiedingen krijgen in de zomer. Mooi dat-ie de penalty stopte want de oorzaak was lachwekkend. Gelijkspel al met al terecht.

Begin btw met de dag minder sympathie voor Robben te krijgen. Wat een griezel. En maar liggen en maar overtredingen uit lokken. Wordt eens een man.
En Bayern...tegen 11en kunnen ze ons niet aan blijkbaar.

Edit: wat is dat Nos een schande zeg. Werkelijk schandalig dat al die analysten betaalt worden om zoveel onzin uit te kramen, zoveel onwetendheid.

11 maart 2014 om 22:44

Dus de penalty was onterecht?

11 maart 2014 om 22:45

Ik weet het niet. Ik vond het wel opgeblazen dat de scheids 'm gaf. Maar het zal waarschijnlijk wel een optelsommetje zijn.

11 maart 2014 om 22:46

Was gewoon een duidelijk knietje van Koscielny.

11 maart 2014 om 22:48

Gaan we daar serieus over discussiëren?

11 maart 2014 om 22:50

Premiergunner

Ik vraag alleen naar je mening, komt niet heel duidelijk over.

"en Bayern...tegen 11en kunnen ze ons niet aan blijkbaar."

Jij weet ook wel wanneer Bayern vol gas gaf dat men hier gewoon gewonnen had.

11 maart 2014 om 22:53

@frank_lfc

Als we daar al penalty's voor gaan geven...nee, het was er overduidelijk geen. Hoe overdreven kun je gaan liggen.

Bayern speelde gewoon om te winnen hoor. Ze breiden en breiden naar een kans maar kwamen er telkens niet langs.

11 maart 2014 om 23:02

Dus als je overdreven valt, kan je geen overtreding mee krijgen. Wat een onzin zeg. Bayern speelde op 70%, dat kon je duidelijk zien.

11 maart 2014 om 23:08

Frank, het is Bayern onder Guardiola, de rasperfectionist. Die wil altijd winnen.

En nee Feyenoorfan, als je overdreven valt vind ik niet dat je een penalty moet krijgen. Je kan je gewoon laten vallen als je geraakt word, maar sommige spelers doen alsof ze zwaar geblesseerd zijn, en dat vind ik gewoon smerig. Het beste voorbeeld van allemaal is denk ik Zola tegen Nigeria.

11 maart 2014 om 23:13

Stravven

Natuurlijk, maar Bayern ging hier niet op 100%. Daar ben ik van overtuigd. Maar verder is het wel duidelijk dat Wenger komende zomer eens flink de portemonnee moet gaan trekken. Een topwinger en een topspits zijn nodig.

11 maart 2014 om 23:17

Die wilt altijd winnen; zie je dit gelijkspel als een overwinning ofzo?
Het is net de omgekeerde wereld bij jou.
Bayern hoefte totaal niets te bewijzen en was net als vorig jaar al bezig met de volgende ronde.
Of was Arsenal zo fantastisch dat Bayern niet wist waar ze zoeken moesten en blij mochten zijn dat het bij 1-1 bleef?

11 maart 2014 om 23:18

Kom op joh. Als ik jou moet geloven. Als je op je enkels wordt aangetikt en je valt als een stervende zwaan, dan mag je geen pingel geven. Lachwekkend. Dan zijn er elke wedstrijd maar max 7 overtredingen, want heel veel spelers gaan overdreven liggen als er een overtreding wordt gemaakt.

11 maart 2014 om 22:46

Was gewoon een strafschop. Natuurlijk gaat Robben snel liggen, maar het was weer zo'n ontzettend dom moment van Kos.

11 maart 2014 om 22:46

Geen man overboord. Volgend jaar nieuwe kansen, met een sterkere selectie hopelijk.
Maar man o man, wat kan ik me aan die Giroud ergeren zeg..
F*cking hell..

11 maart 2014 om 22:50

Ik ga niet zeuren, maar er had zoveel meer ingezeten. Thuis konden we ze hebben met elf, vandaag wordt het 1-1..
En Giroud, die speelde vandaag zijn meest hopeloze wedstrijd.

11 maart 2014 om 22:53

Nja tuurlijk. Moet je nagaan als je basiself er gewoon was.
Dan had er zoveel meer ingezeten.

Giroud moet echt vervangen worden. Heb je gezien hoe die zijn duels aanging vandaag?

11 maart 2014 om 22:54

Nee, accepteer is dat jullie geen kans hadden tegen Bayern.
Al hadden jullie 13 man dan was Bayern nog steeds te goed voor Arsenal.
Is geen schande ofz maar doe niet alsof deze 1-1 een afspiegeling is van het krachtsverschil tussen beide ploegen.

12 maart 2014 om 01:33

@BigGuwop

Wees maar blij dat Ozil de strafschop miste en Arsenal rood kreeg vorige wedstrijd.

Want voor die rode kaart was het zogenaamd sterke Bayern nergens tebekennen.

Ook vandaag liep Bayern weer te wakelen en raar ook nuet met die verdediging.

11 maart 2014 om 22:51

Jammer dat Podolski een overtreding nodig had om te scoren. En die Robben is inderdaad een clown, ik hoop dat hij niet mee gaat naar het WK, zulke spelers zijn slecht voor het voetbal.

11 maart 2014 om 22:56

Ach ja, de scheids deed wel meer fout vandaag. Robben is een schande voor het voetbal en begin steeds meer een hekel aan hem te krijgen. Denk overigens wel dat Oranje 'm keihard nodig heeft in Brazilië.

11 maart 2014 om 23:38

@premiergunner

Even wat kritische noten bij jouw stukje:

Robben wordt gewoon twee keer tegen zijn bovenbeen getik vanachteren. Gewoon oerdom als verdediger zeker als de scheidsrechter letterlijk achter je staat.

Daarbij maakt Podolski een doelpunt die gewoonweg nooit goedgekeurd had mogen worden na die overtreding.

Pas nadat doelpunt die eigenlijk met wat geluk viel ging Arsenal eindelijk voetballen. Daarvoor leek het wel of ze gekomen waren om de score minimaal te houden.

Ik ben erg benieuwd hoe het zou zijn verlopen als Arsenal net zo was gestart als toen thuis. Want Bayern was vandaag op die manier wel te pakken geweest denk ik. Wat dat betreft kan je inderdaad zoals ze bij de Nos ook deden vraagtekens zetten bij de tactische keuzes.

Wat was er verder mis met de Nos?

12 maart 2014 om 00:04

Scheidsrechter had wel meer dwalingen. Alles overziend is geen ploeg meer bevoordeeld dan de ander, laat dat duidelijk zijn. Alleen Robben duikt veel te snel en dat is iets wat iedereen weet. Betekent niet dat je hem geen strafschop mag toekennen, maar Koscielny's 'overtreding' was vele malen te licht.

Bayern was zeker te pakken. Zag je ook na de goal. Denk alleen dat de spelers het wel mooi vonden en hun krachten spaarden voor de Nld zondag. Wel ben ik benieuwd naar de wedstrijdverloop zonder de rode kaart. Durf te wedden dat Arsenal over twee wedstrijden gewoon doorgebekerd had.

De Nos faalt letterlijk elke keer wanneer Arsenal ter sprake komt en vandaag weer. Zeiden o.a. dat Arsenal niet beter kon en dat we meer geld moesten uitgeven blablabla. Open deuren intrappen etc.

12 maart 2014 om 00:29

@premiergunner

Ronald Koeman met name was vrij kritisch op het spel van Arsenal en de tactische keuzes. En terecht als je het mij vraagt, hij zei overigens iets anders dan wat jij nu zegt.

Zijn kritiek was op het behoudende spel van Arsenal met name in de eerste helft. Als je nu niet beter zou kunnen dan zou dat logisch wezen zei hij vervolgens om ook nog eens naar de thuiswedstrijd te wijzen. Kortom de kritiek die geuit werd was met name richting de coach en het strijdplan.

Verder geloof je toch niet zelf dat spelers deze wedstrijd liever voorbij laten gaan dan de Fa cup. Dat is net zoals de mensen die nu roepen dat Bayern maar op halve kracht speelde, allemaal flauwe kul...

En wat Robben betreft, ik vond het vandaag niet overdreven erg. Er was een paar keer duidelijk contact. De vraag is dan hoe de speler dit opvangt, Robben is overduidelijk geen fysieke speler. Verder kan je boos wezen op Robben zoals Wenger deed (vond ik persoonlijk een beetje zielig) maar hoe Robben speelt is toch bekend?

Het is te gemakkelijk om telkens maar de externe factoren de schuld te geven. Zoals vandaag was er duidelijk meer te halen geweest want erg sterk oogde Bayern niet (geen top niveau). Dat dit niet gebeurd is, is naar mijn mening voornamelijk vanwege de tactische keuzes en niet vanwege Robben, de scheidsrechter, Bayern die goed speelt of wat dan ook...

12 maart 2014 om 01:14

Wauw, je laatste drie alinea's zijn geweldig. Nee serieus, kan me erg goed vinden in je opsomming. Robben is een enorme kwal, maar is niet de reden waarom wij niet de zege binnenhaalden. Neemt niet weg dat de verhoudingen ietwat geflatteerd zijn en Arsenal veel beter kon en misschien wel moest spelen.

Kan me niet exact herinneren wat Koeman zei, en op tactisch gebied kon ik me één keer vinden in zijn verhaal, maar alles daaromheen was pure onwetendheid. Er kwam zoveel wartaal uit die man echt ongelooflijk.

Fabianski was en held. Goede wedstrijd laten zien. Verdiend en goede club misschien wat voor Ac Milan.

Arsenal dramatisch. Je kunt echt zien dat het een net-niet ploeg is. Dan ziet het er voor 70 procent goed uit en dan floppen de eindpasses en raken ze de bal op amateuristische wijze kwijt.

Vind je het gek dat Bayern dan niet doordrukt? Het is helemaal niet noodzakelijk...

11 maart 2014 om 22:55

Haha, je hebt wel gelijk. Maar vergeet niet dat Arsenal ook veel belangrijke spelers mist he. Walcott, Wilshere, Ramsey. Die kunnen Arsenal van een net-niet ploeg een net-wel ploeg maken. Jammer dat Arsenal altijd wel belangrijke spelers mist.

11 maart 2014 om 22:58

Wat ik vaker zie bij Arsenal, ongeacht welke spelers ook spelen, is dat het hele passing game wat zij trachten te spelen, gewoon niet in details beheersen. En dan zie je dat het goed loopt wanneer bv. Cazorla, Rosicky en Ozil dat spelletje spelen en dan zie je wanneer Giroud bv of Sagna erbij worden betrokken dat het compleet flopt.

Het niveau per individu verschilt echt dik en dan krijg je teamsgewijs dit soort net-niet voetbal.

11 maart 2014 om 23:29

Ik snap wat je bedoeld, maar ik denk niet dat het daar echt aan ligt. Zoals je vandaag ook zag, werd de bal ontzettend snel verloren omdat hij maar naar voren moest ofzo. Er was bijna geen moment van rust, even een tikje opzij of terug. Alles was riskant naar voren en dan niet zuiver. Dit is het grootste probleem. Vaak net iets te moeilijk doen of te ver doorlopen of weet ik het.

Sagna hoeft normaal ook niet betrokken te zijn bij dat positiespel, dan hoeft bijna geen enkele back dus dat hij dit niet perfect beheerst maakt niet uit. De spits moet dit wel beheersen, maar Giroud kan alleen ballen perfect meegeven en dan houdt het op. Met een spits die wel mee kan voetballend, dan denk ik dat je echt wel veel meer kan presteren.
Je zag vandaag ook Podolski een paar keer de bal inleveren en dat is ook zo'n speler die gewoon te kort komt om het spelletje van Arsenal te spelen.

Terecht door. Verschil is nog te groot. Maar Arsenal is me niet tegen gevallen deze tweestrijd.

Arsenal heeft zojuist een van zijn slechtste wedstrijden gespeeld. Wenger.. Waarom zou je in godsnaam op de counter loeren als dit je laatste kans is!? Waar is de mentaliteit van de vorige wedstrijd? Ozil speelde nog slechter dan de vorige wedstrijd.. Bayern verdiend door. Als je je laatste kans niet benut en niet gelijk vanaf minuut 1 vol op de aanval gaat door vol pressie te zetten etc. dan kom je er nooit natuurlijk. Slechte tactiek van wenger

Had meer van deze wedstrijd verwacht, beide ploegen speelden met name in de eerste helft in een laag tempo.
Tweede helft was er na de 1-0 meer te beleven.
Wil een paar spelers uithalen; Oxlade Chamberlain speelde erg goed, als enige de drive naar voren.
Giroud speelde als een natte krant ik zeg zet hem er maar even naast en Sanogo die in de thuiswedstrijd tegen Bayern meer imponeerde.
Al met al niet verloren van Bayern.

Saaie eerste helft waarin Bayern stroef combineerde, tempo laag zeer laag; de gehele wedstrijd eigenlijk. Behalve wanneer Arsenal de bal goed onderschepte en wat directer de combinatie zocht.

De 2e helft ging Arsenal wat meer op pressie spelen, je ziet meteen dat vooral dat centrale duo in paniek raakt. Voor de rest ergerde ik me aan Robben, na ieder tikje meteen het gras willen zoeken.

Maar het positiespel van Bayern is echt niet vergelijken met dat van Barca in haar hoogtijden; het is veel trager, veel minder combinaties en geen technische hoogstandjes.

Over technische hoogstandjes gesproken, geen één gezien. Begrijp me niet verkeerd, ze zijn echt goed hoor. Wereldtop. Maar vind ze internationaal tot nu toe zwaar tegen vallen.

11 maart 2014 om 22:57

Objectief kijken naar een team buiten Barca dat Europa op dit moment domineert is natuurlijk hartstikke moeilijk voor je maar dit Bayern heeft amper tegenstand gehad voor hun doen.
En dat terwijl het al wel tegen goede ploegen heeft gespeeld in Europa zoals City en Arsenal.

11 maart 2014 om 23:06

Ben je er weer jongen.

Je wil laten overkomen alsof ik Bayern haat, gaat je niet lukken gast...

Want ik vind Bayern een leuke ploeg om naar te kijken, sympathieke spelers en het straalt vooral kracht uit.

Tegen Arsenal vond ik het matig, beide keren overigens. Het veldspel is goed, maar niet magistraal, dat is wat wel verwacht had van dit team. Vooral als je kijkt naar de uitslagen in de Bundesliga.

11 maart 2014 om 23:12

En dan kunnen ze in Duitsland toch niet winnen van Engelse ploegen. Fun fact: Geen enkele Duitse ploeg heeft in Duitsland van een Engels team gewonnen dit seizoen, en dat terwijl iedere Duitse ploeg in de CL bij een Engelse ploeg zat, in de EL hebben er geen Duitse en Engelse ploegen tegen elkaar gespeeld.

11 maart 2014 om 23:15

@stravven

Toch zitten er straks meer Duitse teams in de kwartfinale dan Engelse

11 maart 2014 om 23:16

De vorige keer in the Emirates vond ik het ook niet denderen en was Arsenal in mijn ogen de betere van de twee. Het positiespel van Arsenal vind ik vloeiender en meer direct.

Enkel mist Arsenal hier en daar in het veld wat kwaliteit.

11 maart 2014 om 23:20

Andere fun fact: bayern heeft dit jaar voor de zoveelste keer een Engelse tegenstander op Engels bodem weggevaagd. Sterker nog: zelfs schalke wist te winnen op Engels bodem!

11 maart 2014 om 23:30

Negatieve feiten zijn niet benoemingswaardig wanneer je wilt overtuigen.

11 maart 2014 om 23:33

De wedstrijden tegen Arsenal waren idd zwak van Bayern. Lang, traag balbezit, maar er zaten geen combinaties tussen. Het spel valt af en toe tegen en dit was vorig seizoen niet het geval. Barca vind ik ook niet echt leuk om te kijken, maar daar heb je tenminste wel nog die combinaties en versnellingen en die mis ik bij Bayern steeds vaker.
Daarom vind ik Arsenal ook gewoon het mooiste voetballen alleen missen die, zoals je al aangeeft, kwaliteit.

Maar we moeten niet direct oordelen na 2 wedstrijden. In de competitie doen ze het geweldig. Het voetbal is daar niet altijd even spetterend, maar als ze even aanzetten dat liggen er zo 4/5 in het netje. Ik denk ook dat ze te weinig tegenstand krijgen, waardoor ze in dit soort topwedstrijden er meer moeite mee hebben.

11 maart 2014 om 23:42

Je legt het heel goed uit. Die facetten voor bekoorlijk spel mis ik bij Bayern. Het is echt volgens het boekje, het lijkt heel erg gemaakt.

Arsenal is meer rechtlijnig, het wil sneller naar de zestien, combinerend ook sterk op sommige momenten. Vooral aan het begin van het seizoen vond ik het imposant.

Maar Arsenal heeft veel te besteden in de toekomst, ik denk dat het vanzelf wel komt.

Barcelona was 3 jaar terug wel een ster, de combinaties waren echt om ineen te zakken.
Momenteel zie je soms een glimp, te weinig helaas..

12 maart 2014 om 10:13

Ja gelukkig is er geld, want onze Giroud voorin kan echt niet tegen topteams haha.
Barca een paar jaar terug was ongelooflijk, die hadden elke wedstrijd wel weer zo'n geweldige combinaties. Mja, die tijd is geweest en nu moet het even anders. Ze komen er toch wel weer, alleen even op een andere manier
Je ziet nu ook dat Guardiola hetzelfde probeert bij Bayern, maar dat krijg je er echt niet zomaar in. Die combinaties en die snelheid in het spel rond de 16, ook al heb je nog de beste spelers, het duurt even.

11 maart 2014 om 23:35

Bayern speelde op 20, zetten niet aan en Arsenal kon niets creeëren. Zakelijk doorgegaan en vorig seizoen tegen jouw club was het toch wel duidelijk dat ze tien keer beter kunnen dat dit? Als je dat niet ziet snap je er niet zoveel van.

Ze hebben in de poulefase City in Manchester vernederd met 1-3 en het positiespel van Barcelona was niet bepaald effectiever, daar gaven ze nog nutteloze balletje een meter breed en was het alleen maar Messi, Bayern speelt meer direct en niet passen om het passen. Misschien zag het van Barcelona er wel wat attractiever uit, maar effcientie telt toch wat zwaarder.

Deze reactie valt me een beetje tegen van je, had je wat hoger ingeschat.

11 maart 2014 om 23:47

Weet niet of je het tegen mij hebt.

Vorig seizoen was Bayern meer robuust en overheersend door de conditie en kracht.
Ze hebben ons toen afgemaakt inderdaad, heb daar geen moeite mee; want ze overtuigde enorm.

Momenteel vind ik het meevallen, zo kolossaal is het niet; althans, niet zoals men beweert.
Ik had niet het idee dat ze op 20 procent speelde, hier doe je Arsenal overigens ook veel te kort.
Ze probeerde en gingen er de 2e helft ervoor, maar de bal gaat te langzaam rond, sommige spelers (dante b.v.) heeft zoveel tijd nodig om de bal te controleren.
Het is vooral erg degelijk, wel dominant... Maar niet zwaar overheersend.

Weet niet welke tijdperk je bedoelt wat betreft ''alleen Messi'', maar tijdens de gouden tijden van Barca was dit helemaal niet zo.

Villa en Pedro waren .o.a. ook heel productief.

Was toch een vrij matige wedstrijd van beide kanten. Ik had niet het gevoel dat Bayern er veel zin in had want anders hadden ze dit Arsenal helemaal weggetikt. En tja Robben: Toch jammer dat die zo'n schwalbe moet maken. De tweede keer vond ik wel terecht (hoewel hij wel makkelijk gegeven was). Ach op naar de kwartfinale!

Tsja zonder die rode kaart was dit heel anders afgelopen. Ben ik van overtuigt. Heb hoge verwachtingen voor volgend seizoen. Hopelijk niet zo'n group of death en hopelijk kan Wenger em het team een keer inzien dat eerste worden in de groep van het grootste belang is. Dan kan de eerste knockout fase een keer gewonnen worden en kan je groeien in het toernooi. Hopelijk de FA Cup pakken en het in de league lekker spannend houden!

COYG!

Geen schande om eruit te vliegen tegen Bayern, dus hier kan ik wel mee leven.
Wel zeer zuur van die rode kaart thuis... Echt jammer.

Heb me alleen geirriteerd aan hoe Arsenal speelde. Snap dat je op het begin even rustig doet, maar met name de tweede helft was Bayern gewoon zwak en er viel echt veel meer te halen. Leek wel alsof Arsenal het ook wel geloofde en rustig aan deed op een paar momenten na.
Snap ook niet waarom Wenger niet aanvallender gaat spelen. Ja, 15 minuten voor het einde een jongen van 18 erin, maar daar heb je dan toch weinig aan. Als je 2 doelpunten moet maken, ga je daar toch vol voor, maar daar was dus echt geen sprake van.

Misschien hebben ze zich wat gespaard voor zondag en eigenlijk deze hele maand.
Chamberlain viel me zeer positief op. Geweldige speler en centraal op het middenveld is hij ook gewoon geweldig goed.
Giroud was ongelooflijk slecht, echt ongelooflijk. Elke bal verspeelt, niks goed gedaan gewoon. Tegen kleine ploegen kan die wel iets, maar in zo'n wedstrijd is hij gewoon middelmaat.

Proficiat Bayern fans, terecht door natuurlijk. Ben wel wat geschrokken van het spel. In beide wedstrijden was het niet zo spetterend en vooral vandaag niet. In de competitie natuurlijk ijzersterk, mja.. Ben benieuwd wat Real hier tegen kan, denk best veel.

11 maart 2014 om 23:41

Ik denk dat je wel kan stellen dat Arsenal tactisch gezien wat slechte keuzes heeft gemaakt. Volgens mij kan je ook beter 4-2 ten onder gaan (bij wijze van spreken) en keihard op de aanval hebben gespeeld dan zoals nu 1-1 gelijkspelen. En dan heb ik het nog niet eens over de geldigheid (overtreding) van het Arsenal doelpunt want dat had dus nooit mogen gebeuren.

12 maart 2014 om 10:17

Wenger maakt tactisch wel vaker fouten.. Is geen tactisch meesterbrein, echt niet.
Snap hem ook lang niet altijd, zoals het wisselen bij hem of een Arteta in de basis blijven zetten en dan ook nog met Flamini samen ofzo..
Je kunt idd ook beter strijdend ten onder gaan dan zo half half 1-1- spelen. Er zat 0 overtuiging in. Misschien wouden ze de schade beperkt houden en zichzelf wat sparen voor zondag ofzo.
Het doelpunt was idd niet geldig. Een duwtje in de rug brengt je al snel uit balans, ook al is het een klein duwtje.

Jammer dat je de hand van Guardiola ziet in verschillende schwalbes, die zag je vorig jaar nooit.

11 maart 2014 om 23:06

Robben deed dat vorig jaar ook al gewoon hoor, Guardiola is niet de uitvinder van de schwalbe ofzo.

11 maart 2014 om 23:24

Wat een flauwekul dat het door Guardiola komt. Schwalbe is niet voor niks een Duits woord.

11 maart 2014 om 23:34

Guardiola heeft dit toch wel geperfectioneerd.

Matige wedstrijd, ik had wel wat meer verwacht van Bayern. Maar oké, Bayern hoefde natuurlijk niet te winnen. Özil is weer eens door de mand gezakt in de topwedstrijden en na zijn gemiste penalty in de eerste wedstrijd, speelde hij vandaag ook als een natte krant. Hij begon goed bij Arsenal, maar hoe hij nu speelt is echt waardeloos.

Robben heeft zich vanavond trouwens weer belachelijk gemaakt, bah. Ik had het een tijdje niet gezien, maar hij heeft het dus nog steeds niet afgeleerd. Erg zonde, want hij heeft het totaal niet nodig met zijn kwaliteiten.

11 maart 2014 om 22:46

Eigenlijk is het raar, want die schwalbes zie je tegenwoordig niet veel meer bij Robben. Vandaag was hij opeens weer bezig met als hoogte(diepte)punt die belachelijke schwalbe. Ook onbegrijpelijk dat die scheids daar niet gewoon geel voor geeft.

11 maart 2014 om 22:48

Van het weekend speelde hij weer eens geweldig, genoeg potentie dus. Hij moet natuurlijk wel leren om een wedstrijd te gaan domineren a la Zidane, hij heeft het talent maar is een mooi-weers voetballer. Ik zie hem volgend seizoen schijnen.

Voortaan gewoon onze twee wedstrijden allebei in Duitsland spelen, daar verliezen we tenminste niet. Saaie wedstrijd tot die goal van Poldi, maar Bayern was zwak zeg. Ik vind het afgrijselijk voor het voetbal als zij de beste zijn en niet eens een wedstrijd helemaal kunnen doden.

Tja.. men verwachte een voetbalspektakel maar het was echt alles behalve dat..

Bayern wou de wedstrijd gewoon controleren rustig hun kansen creëren zonder veel te drukken e.d. Gezien de uitgangspositie kan men ze dat niet kwalijk nemen.

De druk moest toch echt van Arsenal komen maar in de eerste helft hadden ze 0 in te brengen. Terwijl Bayern slordig was in de aanval. Maar had het vandaag gepast dan was de wedstrijd in de rust al beslist door Bayern.

Na die 1-1 van Arsenal hadden ze 5-10 minuten waarin ze wat druk zetten maar ze wisten Bayern gewoon niet in gevaar te brengen. Bayern bracht zichzelf eerder in de problemen door enorm slordig te spelen. Sommigen balletjes net te kort. Neuer die een vrije bal gewoon in levert. Maar goed Arsenal wist ook geen voordeel uit die slordigheden te halen.

Bayern natuurlijk gewoon dik verdiend door. Ookal was dit zowat de slordigste wedstrijd van het huidige seizoen wat het spel van Bayern betreft.

11 maart 2014 om 22:55

Mee eens met wat je zegt

Maar dan vind ik het toch een beetje jammer voor de fans die naar de Allianz Arena zijn gekomen en daar flink voor hebben betaald. Dan kun je die omschakeling wel opbrengen tegen Wolfsburg, Dortmund (zelfde soort situatie) maar niet tegen Arsenal waar de hele wereld naar kijkt. Maar ja, Bayern is door en dat is het belangrijkste. Ben benieuwd wie we gaan loten. Als we nu al sterke tegenstanders gaan loten (real, Barcelona enz.) zou dat wel jammer zijn voor het toernooi wie er ook uit zou vliegen.

11 maart 2014 om 23:19

Ja het is zeker jammer voor de toeschouwers. Maar het kan ook niet altijd feest zijn wat dat betreft. Soms speel je nou eenmaal slechtere wedstrijden en misschien komt deze zo'n prestatie op het juiste moment.

Ik ben benieuwd ook wel benieuwd wat de loting gaat brengen.

Ik denk dat er dit jaar niet veel "makkelijke" ploegen bij zullen zitten. Atletico is als door Real, Psg, Dortmund, Barca ook vrijwel zeker door (of het moet er gek aantoe gaan).
Blijven Chelsea/gala en Olympiakos/man U waar men nog niet 100% zeker is.
Olympiakos zou wellicht zo op papier de makkelijkste optie zijn.

Maar goed, we zullen wel zien. Als je naar vorig jaar kijkt had Bayern ook niet echt een makkelijke weg. Arsenal Juve Barca Dortmund.

Arsenal had de 1ste helft gewoon te weinig inzet getoond. Anders hadden ze hier wel gewonnen. Verder is het wel toevallig dat Arsenal zonder Ozil gelijk beter ging spelen. Ten slotte was het een 100% overtreding van Podolski op Lahm. Het is lachwekkend dat sommigen dat niet vinden.

Gefeliciteerd Bayern. Ik vind niet dat Arsenal zich hoeft te schamen. Thuis verliezen, door een rode kaart helaas maar ja dat kan gebeuren. In de uitwedstrijd toch nog 1-1, niet verloren en uit bij Bayern is dat toch nog knap. In ieder geval nog met een beetje zelfvertrouwen het restant van het seizoen uitspelen hopelijk, als ze de FA Cup winnen en CL halen is het seizoen voor mij in ieder geval nog geslaagd. In de zomer doorgaan waar het vorige zomer is gebleven, de selectie uitdunnen van spelers die niet goed genoeg zijn en alleen maar echt nuttige spelers halen. En Bayern: ik had ze sterker verwacht. Na de 2 wedstrijden met Arsenal acht ik ze niet meer onverslaanbaar. Ze zijn nog wel goed hoor, maar het is niet zo dat ze nu makkelijk even de finale gaan halen denk ik. Gelukkig maar, dat maakt het nog spannend dit seizoen in de CL.

11 maart 2014 om 23:15

En dan is een zwaar gehavend Arsenal nog een van de twee teams die niet verloren heeft in Munchen dit seizoen...

11 maart 2014 om 23:32

Maar wat is er thuis gebeurd met deze 2 teams?

De meest saaie CL wedstrijd dit seizoen. Ik zat te switchen tussen de twee wedstrijden in de hoop dat Arsenal toch iets zou doen maar ik heb zwaar spijt dat ik niet gewoon Atletico bleef kijken.

Saaie wedstrijd Bayern speelde gewoon redelijk Arsenal had van af het begin gewoon druk moeten zetten ze waren te afwachtend en dat is jammer. Milan kan ik tot de zomer niet meer serieus nemen als je kijkt hoe ze spelen en wat ze presteren is gewoon slecht gefeliciteerd Atletico en Bayern. Ik als Real Madrid fan hoop dat Bayern tegen Real Madrid moet zou een mooie wedstrijd zijn ik we zullen die Duitsers uit schakelen om dat wij de beste zijn. Hala Madrid

Gelijkspel op Munchen kan ik wel mee leven, . Thuis hadden we het gewoon beter moeten doen (wie weet als die penalty er in was gegaan) maarja dat is praat achteraf. Had ook niet echt verwacht dat we ons alsnog zouden kwalificeren, tegen dit Bayern moet je gewoon al je mogelijkheden benutten en dat hebben we thuis nagelaten. Ben wel bezorgd over de blessures van Ozil en Chambo, hopelijk zijn die niet te ernstig

dat arsenal een net niet ploeg is wisten we al, maar dat bayern ook zover in kan zakken is wel zorgwekkend.
arsenal heeft het bayern moeilijk gemaakt, en als die eerste wedstrijd geen rooie kaart as gegeven dan had arsenal het gered.
en zo dominant is bayern niet helaas

Ben trouwens wel echt kwaad op Wenger... Met zijn wissels de laatste tijd doet die het al gewoon slecht. Ontzettend laat brengt hij ze of hij wisselt heel raar. Dan gaat hij ook nog zo'n wedstrijd een achteruit hangen, terwijl je écht moet. Ook in de tweede helft hetzelfde verhaal. Erg raar.

Maar het ergste is gewoon de poulefase. Met z'n idiote denkwijze dat 2e ook goed genoeg is... Dan krijg je dus dit. Erger me steeds meer aan die man.

bayern over 2 wedstrijden gewoon verdiend door (ook al had het in de eerste wedstrijd geluk met die rode kaart). alleen hadden ze er vandaag wel wat meer van kunnen maken saaie wedstrijd alleen die 5 minuten met de goals waren leuk om te zien. Ozil was weer zeer slecht/afwezig vandaag, Rosicky de het ieder geval wat enthousiaster in de 2e helft. wel jammer dat de penalty gemist werd op het eind verpest me toto

in de beginfase ontsnapt bayern aan een duidelijke rode kaart,.. daarna namen ze langzaam het heft in handen, maar hadden het moeilijk..
Helaas viel het openingsdoelpunt aan de verkeerde kant, en veel te laat.. Arsenal herstelde zich snel door dat wonderschone doelpunt van Podolski.. Daarna zakte de wedstrijd behoorlijk in..
Robben moet eens afleren om steeds maar weer te duiken, de eerste keer had die geluk dat de scheids hem geen geel gaf voor die schwalbe, de tweede keer had die geluk dat de scheids in zijn schwalbe trapte.. Gelukkig bestaat er nog gerechtigheid en werd de pingel gemist.
Nee dit Bayern gaat de CL niet winnen dit jaar

11 maart 2014 om 22:52

Podolski maakte volgens jou waarschijnlijk ook geen overtreding voor zo'n wonderschone goal, of ben je dat even vergeten?
Verder is Koscielny gewoon een domme verdediger die een onnodige overtreding maakt. Een lichte overtreding is ook een overtreding.

11 maart 2014 om 22:54

nee podolski maakte inderdaad geen overtreding.. Of is het opeens een sport geworden voor mietjes?? schouderduwtje mag
Koscielny maakte geen overtreding, robben ging behoorlijk overdreven naar de grond

11 maart 2014 om 22:55

Schouder tegen schouder mag, in de rug duwen, hoe licht ook, mag met geen enkel lichaamsdeel.

11 maart 2014 om 22:57

Dit was gewoon een geldig doelpunt, hoe je het ook wendt of keert, Podolski begin geen overtreding daar

11 maart 2014 om 22:58

Duwen mag niet, helemaal in de rug. Dit was een 100% overtreding en ik snap niet hoe je dat niet zag.

12 maart 2014 om 00:19

@limboroy

Wat een dom gelul zeg, als je niet eens weet wat een schouderduw is roep dan ook niet zoiets..

Verder vrij gekleurde reactie (what a suprise..)

Erg makkelijk door naar kwartfinale tegen goede tegenstander

Arsenal was matig.. Op basis van strijd staken er bepaalde spelers bovenuit, maar het spel was zeer en zeer matig. In de counters waar we normaliter levensgevaarlijk mee zijn waren we 9 van de 10 keer slordig. Ox speelde waarschijnlijk zijn beste wedstrijd voor Arsenal tot nu toe, hij was letterlijk ongrijpbaar. Alsnog had hij op de flank moeten beginnen of halverwege wisselen met Rosicky van positie. Als je voelt en ziet dat je ongrijpbaar bent moet je daar van profiteren door op de flank te gaan spelen vooral als dat normaal je positie is.


Gefeliciteerd Bayern, maar die rode kaart nekte ons. Ik heb altijd gezegd zowel individueel en als team zijn wij veel beter dam vorig jaar. Bayern daarentegen heeft zich als team niet of bijna niet ontwikkeld, maar ook individueel heeft niemand reuzesprongen gemaakt. Bayern heeft mij niet overtuigd.

Bayern maakte over de 2 wedstrijden weinig indruk. Veel balbezit, zonder veel kansen (zelfs niet tegen 10 man)
Ik begrijp alle lof voor Guardiola niet. Onder Heynckens was Bayern veel beter, dit jaar dicht ik Real de grootste kans op de CL toe.

11 maart 2014 om 23:34

En vorig jaar werd er precies hetzelfde gezegd toen Bayern thuis met 0-2 verloor van Arsenal. Nee dat Bayern zou ook nooit Barcelona kunnen uitschakelen....

We zullen het wel zien. Ik ga er vanuit dat of Bayern of Real Madrid dit jaar de CL winnen. Dat zijn toch wel de twee ploegen die als het echt moet wat extra kunnen brengen.

11 maart 2014 om 23:56

Dat zie je verkeerd hoor. Vorig jaar speelde Bayern buitengewoon sterk in Londen en sthuis creërden ze nog enorm veel kansen, ondanks dat ze hun schaapjes al bijna op het droge hadden. Dit jaar waren ze niet sterk in de heenmatch, ook niet tegen 10 man.
Vorig jaar hadden ze in alle twee de matchen kansen bij de vleet, nu in geeneen

12 maart 2014 om 00:15

Thuis creëerden ze veel kansen???, kijk die wedstrijd vorig jaar in de Allianz maar terug, Bayern speelde bar en bar slecht en daarna zei iedereen dat Bayern tegen juve eruit zou worden gekegeld, en daarna zouden ze ff door Barcelona eruit worden gegooid

12 maart 2014 om 00:22

Ze hadden inderdaad een aantal kansen maar vorig jaar werd Bayern het laatste kwartier met de rug tegen de muur gezet door Arsenal en hadden ze het echt lastig.

Nu hebben ze het een paar minuten een klein beetje lastig gehad maar echt niet te vergelijken met vorig jaar.

Als het echt moet ben ik er van overtuigd dat Bayern een stuk beter kan.

12 maart 2014 om 00:25

Ja echt wel kerel ik haat Bayern en wil ze niet ophemelen maar het staat ontegensprekelijk vast dat Bayern vorig jaar veel kansen creërde, ondanks de 0-2. Jij zou de match beter herbekijken. Dat men dacht juve ze ging kloppen is wel waar. Ik had ook meer van juve verwacht, ze ontgoochelden echt.

12 maart 2014 om 00:29

@ Gnst en Hank72
Statistieken van vorig jaar bekijk ze aub even. Goal attempts 21-5 zegt genoeg, ze probeerden geen 21 schoten vanaf de middencirkel he. Bayern had die match normaal altijd moeten winnen.

Slaapverwekkende wedstrijd. Beiden hadden er niet veel zin in. Van Bayern kan ik het begrijpen, maar het is erg vreemd dat Arsenal ook met zo een laag tempo speelde. Juist met pressie speelden ze de vorige wedstrijd zo goed, onbegrijpelijk. Een aantal spelers zijn me opgevallen. Ox speelde erg goed, als een van de weinigen die naar voren toe speelde. Giroud is een matige spits en niet iemand die je een prijs gaat bezorgen. Robben, moet je nou iedere keer vallen? Als een grasspriet verkeerd ligt zie je hem al rollen. Ach, Bayern is verdiend door.

Bayern gaat uiteindelijk verdiend door. Ze zijn gewoon net even iets beter dan Arsenal.

Maar voor het beste elftal van de wereld, wat gezegd wordt over Bayern, is het toch enorm jammer dat ze het ook vooral moeten hebben van cheaten, janken en duiken. Met name Robben kickt er volgens mij op om bij elk contact te gaan liggen en te zeuren, terwijl er niks aan de hand was. Bij die penalty moest ik ook gewoon lachen, want dat sloeg nergens op. Gerechtigheid natuurlijk dat ie gemist werd.

Toen Guardiola coach was bij Barcelona gedroegen die spelers zich daar net zo. Ik zie dus dat Guardiola er invloed op heeft, op dat vreselijke theatergedrag van die spelers.

Tja, arsenal kon niet en bayern wou niet. Eerste helft slaapverwekkend, tweede helft íets leuker door de goal van podolski. Maar voor de tweede keer teleurgesteld in dit affiche.. Bij arsenal heb ik me geërgerd aan giroud maar vooral aan ozil, wat is die gast een mietje en een slapzak zeg. Bij bayern werd ik op een gegeven moment gek van dat kansloze rondtikken en die slechte voorzets. Uiteindelijk is bayern denk ik wel terecht door maar arsenal mag best trots zijn, als die rode kaart niet gevallen was in de eerste wedstrijd was het misschien anders gelopen. Vond trouwens dat publiek van bayern echt net zo slecht als de wedstrijd, wat een verwend publiek zeg. Maar nu zal wenger wel over van alles gaan zeiken, bijvoorbeeld de scheids. Eerst maar eens normaal wisselen. Flamini erin voor Oxlade? Lekker aanvallende wissel bij een 1-1 stand. Moet zeggen dat de scheids prima floot en liet veel toe, niet zo kinderachtig fluiten. Bij lahm was niks aan de hand, hij moet gewoon wat mannelijker zijn.

12 maart 2014 om 00:17

Oxlaxe was geblesseerd, met de bank van Arsenal kon Wenger vrij weinig anders doen...

arsenal is voor elke club een lastige tegenstander die graag rond wil tikken. voor elke club irritant. ik zie Bayern beter spelen tegen clubs als Real Madrid of Chelsea

De gelijkmaker van Arsenal had niet eens mogen gelden. Voor de rest was het maar een slappe al in Bayern match. Özil weer nergens te zien. Al liep hij wel een blessure op. En wat mij opvalt is dat Arsenal precies vrijer en beter speelt zonder Özil.

11 maart 2014 om 22:55

Heb je Arsenal aan de bal gezien in de 2e helft? Ik heb ze amper aan de bal gezien en als ze aan de bal kwamen dan was het meestal de Engelse 'kick and rush' mentaliteit. Ik doel op het je Arsenal 'vrijer en beter' vond spelen met 38 procent balbezit.

11 maart 2014 om 23:00

Het was toch al iets beter dan in de eerste helft.

11 maart 2014 om 23:01

Uhh arsenal speelt geen kick and rush. Ze waren wel zwak vandaag.

saaie wedstrijd heb ozil wat actiever geschat en als Bayern zo gaat spelen denk ik dat clubs als Real de favoriete zijn voor een CL en mag best wel de tiende hebben

Robben, wat een walgelijke speler.
Trots op de jongens. Met Walcott en Ramsey waren we door geweest.
1ste helft, was het belangrijk de nul te houden. Wat was er met Ozil, geblesseerd?
2de helft was sterk. Maar jammer, dat we geen spitsen hadden meegenomen. Giroud ...
Ondanks de uitschakeling met een goed gevoel naar zondag.

Arsenal kan ook gewoon niet beter. We speelden ook met 10 man want Giroud heeft geen bal aangeraakt. Bovendien is er niemand die het verschil kan maken.

Zo jammer dat er geen aanspeelpunten zijn voorin. Het moet allemaal maar via de flank, en als dat eindelijk gebeurt dan staat er een Franse flapdrol in de punt die toch geen pepernoot raakt.

Zuur.

Arsenal speelde helemaal met het idee om hier te gaan winnen. In de eerste helft veel te afwachtend. En dan bij 1-1 oxlaide wisselen voor flamini. Onbegrijpelijk.

12 maart 2014 om 00:19

Als oxlade geblesseerd is moet je hem wel wisselen he..

Op dit moment lijkt alleen Real een sirieuse tegenstander voor Bayern.
Alles lijkt zo makkelijk te gaan en het is allemaal zoveel beter in de breedte dan het Barca van een aantal jaar geleden.
Als nu iemand uitvalt worden ze niet slechter en op sommige posities zelfs sterker, zie ze echt de CL prongoleren als eerste team ooit.

Die javi martinez is trouwens ook een busquets 2. Gadver wat een verschrikkelijke vent. Hand van guardiola is niet alleen te zien aan het voetballen.

Bedankt hè muller om toch nog ff mn totootje te verknallen met je fantastisch ingeschoten penal

Wat is de Bundesliga overschat. Schalke, Bayer allemaal kansloos. En Bayern, die net als vorig jaar met een straat lengte, de titel binnen haalt.
Real Madrid en Psg, voor mij de favorieten voor de eindzege.

Fijn hoe de Arsenal aanhang denkt met Bayern op een level te zijn . Voor iedereen die het niet snapt " bayern kan, als het moet , gewoon twee tandjes hoger !!"

11 maart 2014 om 23:15

Twee tandjes hoger? Haha ik denk dat wanneer Bayern alles op alles zou zetten, dat het wel 5 tandjes hoger kon. Die wedstrijd tegen Chelsea in de Supercup, in de laatste minuten, is het bewijs voor mij hoe genadeloos hard Bayern druk kan uitoefenen als ze moeten.

11 maart 2014 om 23:22

Even, omdat je het spelletje niet snapt of ziet, het is Arsenal die ervoor zorgde dat Bayern geen tandje bij kon zetten. Leuk is dat Mr. Robben dat ook net nog zelf heeft gezegd.

11 maart 2014 om 23:52

Wat moet hij dan zeggen? Dat Arsenal er helemaal niks van kan, natuurlijk zegt hij dat niet. Feit is dat Bayern op zn dooie gemak deze ronde is doorgekomen.

Als je 12 min voor tijd Flamini brengt verdien je ook echt niks!!

11 maart 2014 om 23:18

Moet je er dan nog een keeper bijdoen? Denk even na hoeveel geblesseerden Arsenal had vandaag.

Eerste helft was zo saai dat ik overgeschakeld ben op Atlético - Milan net voor de rust. Arsenal leek gewoon onmachtig ,het kwaliteitsverschil is te groot. Giroud is zo gigantisch matig, dat wist elke Ligue 1 volger al.

Balotelli wordt steeds in verband gebracht met een vertrek uit Milaan. Zie dat als enige (reële) transfer waar Bayern nog sterker van zou kunnen worden. Verder is Bayern compleet.

11 maart 2014 om 23:45

Wat moet Bayern met de meest overgewaardeerde spits ter wereld. Natuurlijk is het geen slechte spits maar hij laat het wel verschrikkelijk weinig zien.

En Bayern heeft Lewandowski toch al gehaald voor volgend jaar, toch wel een klasse beter.

12 maart 2014 om 16:28

Vind persoonlijk Super Mario beter dan Lewandowski

Bah, wat is die Robben een duikelaar. Ik heb een paar gedragen schoenen van hem. Die gaan nu in de verkoop.......

Welke Arsenal-supporters worden nu ook een beetje Wengermoe pffffff wat een drama man

Let op, die man zal de FA Cup ook verpesten

Terecht door. Bayern gaf niet eens gas. Kroos en Muller op de bank. Als Bayern tegen Barca moet wordt het gewoon een herhaling van vorig jaar. Ik denk dat ze met Real meer problemen zullen hebben.

Bayern heeft niet gespeeld als de beste ploeg van de wereld, ik denk dat Real op dit moment sowieso beter is.

Dit Arsenal is net zoals de laatste jaren een net niet ploeg. In een wedstrijd waar je van tevoren al weet dat er toch niks te halen valt omdat je thuis al met 0-2 hebt verloren. Dan leek het nog wel redelijk vandaag maar het sloeg natuurlijk helemaal nergens op wat Arsenal liet zien, beetje op de counter proberen te spelen. Kansloos.

Als een barca fan moet ik toch herkennen dat ik vind dat real en mssn Chelsea als enige Bayern moeilijk kunnen maken en vooral Real

geweldige ploeg dat bayern mã¼nchen. voor arsenal heb ik ook altijd een zwak gehad en vond hun jaren terug altijd het beste voetbal spelen. maar iedereen wist al dat bayern mã¼nchen niet zou verliezen van arsenal.

bayern mã¼nchen en real madrid zijn voor mij nu de titel kandidaten, met atletico als underdog.

of: wat is die alaba toch een geweldige speler. op dit moment voor mij de beste linksback die er rondloopt.

edit: typfout

Het is duidelijk dat Giroud tekort komt. Het is alleen onmogelijk om komende zomer een veel betere te vinden. De enige realistische is misschien Mandzukic.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren