Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Blind na EK van 2016 bondscoach: ‘Heeft zijn meerwaarde bewezen’

Laatste update:

Danny Blind maakt de komende twee jaar deel uit de van de technische staf van het Nederlands elftal, als rechterhand van Guus Hiddink. Na het EK van 2016 in Frankrijk neemt de voormalig verdediger het takenpakket van Hiddink over. Blind, 52 jaar, tekende een nieuw contract tot en met het WK van 2018 in Rusland en krijgt de komende twee jaar de kans om in zijn rol te groeien.

/

“Met Hiddink halen we een trainer van Nederlandse bodem in huis met een schat aan internationale ervaring en successen”, zegt directeur betaald voetbal Bert van Oostveen via de officiële kanalen van de KNVB. “Zowel bij de clubs als bij de bonden waar hij werkte, heeft hij zijn bekwaamheid als trainer bewezen. Daarnaast zijn we erg tevreden over de verdere invulling van de technische staf.”

“De afgelopen periode bewees Blind bij de KNVB zijn meerwaarde. De komende twee jaar krijgt hij de kans onder leiding van Hiddink verder te groeien. Doordat hij na het EK 2016 het stokje van Hiddink overneemt, behouden we op de lange termijn waardevolle kennis en expertise en wordt de ingezette lijn gewaarborgd.” Ruud van Nistelrooij completeert de komende twee jaar de technische staf van Oranje. “Hij past in het rijtje van generatiegenoten Frank de Boer, Phillip Cocu en Patrick Kluivert. Het moge voor zich spreken dat wij veel vertrouwen hebben in deze technische staf.”

Danny Blind is een uitstekende keuze als bondscoach

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
28 maart 2014 om 10:31

Precies waarom geen Koeman????????? Sowieso vond ik hem al een betere kandidaat dan Hiddink omdat hij er lang kon gaan zitten en echt aan iets gaan bouwen. Hiddink heeft nu een korte termijnvisie en dat is net met de talenten die we nu gaan krijgen niet goed.

28 maart 2014 om 10:37

bondscoach moet ook een korte termijn visie hebben.
Hij moet over 2 jaar pieken op het ek.
Talenten moeten klaar gestoomd worden bij clubs niet bij het nederlands elftal.
Verder heb je voor talenten jong oranje en zo.

Als het ek geweest is heb je 2 jaar de tijd om nieuwe spelers in te passen aangezien de kwalificatie toch altijd een eitje is.

28 maart 2014 om 10:35

Blind heeft na mijn idee niks bewezen als coach, ze hadden zo goed ook Seedorf kunnen aanstellen, wat een pannekoeken daar joh.

28 maart 2014 om 10:45

Ongelofelijk dit. Net wanneer je denkt dat het niet erger kan, wordt Blind ineens aangesteld. Wat een hoofdpijn.

28 maart 2014 om 10:59

Prima keuze. Heb het idee dat iedereen de meute maar een beetje volgt. Waarom niet? Hebben jullie het CV van Joachim Low wel eens gezien???

Voor zijn assistent bondscoachsschap heeft hij bij 5 clubs een jaar of en half jaar gewerkt. Ook niet bepaald een glansrijke trainerscarriere... En zie nu.

28 maart 2014 om 11:27

Inderdaad, ik vind Blind een prima keus. Had hem eigenlijk nu al gehoopt, maar dit is nog beter. Een meer ervaren man dan blind is er nooit aangesteld, want welke bondscoach was nou eerst 4 jaar assistent-bondscoach onder 2 verschillende coaches?

Verder heeft blind het bijna altijd goed gedaan. Het is niet voor niets dat Frank de Boer Blind graag wilde houden, alleen Johan Cruijff wou hem weg hebben. En daarna gaat iedereen die cabaretiers van VI maar napraten.

28 maart 2014 om 12:09

Löw, die heeft met misschien wel de sterkste selectie ter wereld het ook niet verder geschopt als 2 halve finales. Niet heel erg indrukwekkend.

Ik weet niet of Danny hier klaar voor is, denk dat het verkeerd gaat aflopen.
Maarja alles kan natuurlijk

28 maart 2014 om 10:38

als danny er over 2 jaar niet klaar voor is dan is hij er nooit klaar voor (wat ook heel goed zou kunnen hoor)

We hebben ook 2 bondscoaches gehad die het vanuit het niets werden met rijkaard en v basten.

Blind is al hoofdcoach geweest bij ajax, heeft heel lang jeugd getraind en zit over 2 jaar al een hele tijd bij het nederlands elftal.

Als blind er over 2 jaar niet klaar voor is dan is hij er nooit klaar voor.

28 maart 2014 om 11:17

Ik denk dat dit wel goed is.
Bondscoach zijn is sowieso heel anders dan clubcoach (zie Van Gaal).

Blind draait nu 2 jaar mee in de luwte, leert van grootmeesters als Van Gaal en Hiddink om vervolgens het stokje over te nemen.
Zijn spelopvatting is goed, hij heeft als voetballer (zelfs aanvoerder) de absolute top gehaald, hij weet waar hij over praat en ga zo maar door.

Blind heeft veel know-how.
Hij staat daar niet om die jongens beter te maken. Hij staat om het aan te sturen, dat kan hij als geen ander denk ik.

Waarom is iedereen zo pessimistisch gelijk. Geef mensen een eerlijke kans.

Het zal mij benieuwen.

Blind was als voetballer een fantastische speler. Hij nam de leiding en won onder meer de Champions League met Ajax. Na zijn voetbalcarriere is daar niet zo veel meer van over gebleven. Bij Ajax heeft hij naar mijn mening te weinig zijn bek opengetrokken en liep hij met elke wind mee. Ik ben dus benieuwd of hij dadelijk sterk genoeg is om als bondscoach weer de leiding te nemen die hij nam toen hij speler was.

28 maart 2014 om 12:10

in het jaar dat ze de CL wonnen had hij wel ene Rijkaard als echte leider naast zich staan.. :-)

Belabberde keuze om Blind aan te stellen, maar goed die zit zo diep in het hol bij iedereen van de knvb en bij al zijn werkgevers, dat ze blij zijn dat ze van zijn gekwijl af zijn denk ik.. We hebben zoveel goede trainers in ons land, stellen we dan zo'n onnozel figuur aan waarmee we weer een modderfiguur zullen gaan slaan. Helaas.

28 maart 2014 om 10:37

Dat onnozel figuur heeft dan wel in 4 jaar met de 2 beste trainers van Nederland gewerkt, dus zal wel genoeg geleerd hebben dan. Bovendien is het bondscoach he, enige wat ie hoeft te doen is de beste spelers selecteren, eens in de zoveel tijd een training geven, het tactisch goed opstellen en het plezier in de groep houden. Alsof je als bondscoach die spelers iets kan aanleren in de 10 keer dat je ze ziet in het jaar. Denk dat blind een prima opvolger is.

28 maart 2014 om 11:06

'hij zal dus wel genoeg geleerd hebben', wat een loze aanname zeg.
Blind heeft nog helemaal niets bewezen als hoofdtrainer wat hem het privilege zou mogen verschaffen bondscoach te worden. Het is een non persoonlijkheid, zonder enige uitstraling, charisma en internationaal aanzien als trainer.
Zet dan maar direct Alfons Groenendijk neer als bondscoach, die heeft ook met toptrainers gewerkt en schijnt zo'n goede veldtrainer te zijn...allemaal loze aannames, wat een nonsens!

28 maart 2014 om 12:11

als je zo redeneerd hadden we beter Andries Jonker kunnen aanstellen....

Perfect, eindelijk een plan voor de lange termijn! Keurig KNVB dit doen ze goed. Blind kan nu even klaarstomen en kijken hoe het team werkt en dan er zelf mee aan de slag.

Onbegrijpelijk om een trainer die nog niks heeft bewezen aan te stellen als hoofdcoach van het Nederlands Elftal (is dit een extra steek naar Koeman toe?). Daarnaast ga je niet een trainer al twee jaar van te voren aanstellen, er kunnen in de tussentijd nog allerlei dingen gebeuren, die bepaalde zaken veranderen. Werkelijk waar onbegrijpelijk beleid.

De KNVB is niet te volgen met deze stap. Naar mijn mening zijn er veel betere trainers dan Danny Blind, hij heeft nog helemaal niks bewezen.

28 maart 2014 om 12:14

ja maar heb jij de Knvb ooit wel kunnen volgen in hun aanstellingsbeleid dan? Na 1986 Michels zijn er enkel twijfelgevallen aangesteld. Op van Gaal in 2000 na. Achteraf een drama maar vooraf wel te begrijpen.

Dat je een bepaald persoon in je hoofd hebt om na Hiddink aan te stellen, dat begrijp ik.
Maar door nu al iemand aan te stellen zet je jezelf wel in een vervelende situatie. Wat gebeurd er als het de komende 2 jaar helemaal niks wordt.

Koeman zal, neem ik aan, zichzelf nu niet meer beschikbaar stellen. Dat hij het nu niet is geworden, dat kan, maar dat hij nu al afgeschreven is voor de periode na Hiddink..

28 maart 2014 om 10:56

Ja, en Frank de Boer, Peter Bosz en jongere trainers als Cocu en Schreuder zijn ook al afgeschreven. Zo'n beslissing nu al nemen is gewoon dom om duizend redenen.

28 maart 2014 om 11:00

Ja, mee eens. Ik heb er niks op tegen dat Blind de bondscoach wordt, maar het is raar om hem dat nu al toe te zeggen. Er kan veel gebeuren in twee jaar.

28 maart 2014 om 12:15

nee maar Koeman kan natuurlijk ook niet zeggen of hij over 2 jaar beschikbaar is....

28 maart 2014 om 12:28

Koeman is een voorbeeld. Maar ik begrijp niet dat je openbaar maakt wie de bondscoach zal worden na het ek 2016.

28 maart 2014 om 14:15

geen enkele coach kan zeggen dat hij over 2 jaar beschikbaar is. Alleen Blind kan dat :-)

Pure armoede dat Blind bondscoach gaat worden. De KNVB is keihard bezig Nederlandse trainers als Frank de Boer en Ronald Koeman (misschien in 2016 aangevuld met Bosz, Schreuder en Cocu) een slechte naam te bezorgen in het buitenland. Het signaal dat de KNVB afgeeft is; De huidige lichting trainers is zo slecht dat we terugvallen op oude(re) trainers als Van Marwijk, Van Gaal en Hiddink. De huidige generatie trainers is zelfs zo slecht en potentieloos dat we nu al zeker weten dat een assistent, met een klein jaartje ervaring bij Ajax en 4 jaar ervaring heeft als professioneel pionnenplaatser op het hoogste nationale niveau, de beste keus is in 2016......

28 maart 2014 om 10:38

Helemaal eens met jou commentaar . er lopen toch wat goede potentiële trainers rond. De namen die jij aangeeft als bosz of koeman en de boer zijn in mijn ogen vele malen betere kandidaten dan een niets zeggende blind.
Ik geef derksen en co niet vaak gelijk . maar het lijkt er idd op dat blind zich overal lijkt in te likken.

Schandalige keuze van de KNVB.

28 maart 2014 om 12:18

ik denk niet dat Blind zich overal in likt. Dat wordt door Derksen de wereld ingebracht. Hij is in zijn carriere altijd loyaal aan van Gaal geweest. Geen slechte keuze toch? Alleen heeft hij daarmee tegen de haren van de verlosser ingestreken en daarover windt een Derksen zich al snel op.

Was een topspeler, maar echt een heel arrogante kwal kan ik vertellen uit ervaring. Lijkt me ook niet een goede keus als het gaan om het vormen van een team en het werken met talenten

28 maart 2014 om 12:22

ben wel erg benieuwd naar je "ervaring"....

28 maart 2014 om 14:08

Tuurlijk. Hij komt namelijk vaker in de winterstop in het plaatsje Gerlos (oostenrijk) voor skivakantie met de familie. Heb hem al een aantal jaren gezien en ontmoet en met de familie omgegaan maar het is in mijn ogen echt geen leuke man en hij is gewoon heel arrogant en niet fijn om bij zo iemand in de buurt te zijn. Daley daarentegen is super om mee om te gaan en goed humoristisch gezelschap en zijn zusjes zijn ook wel leuk.

Ook qua uitstraling op de bank of als ik trainingen ofzo zie vind ik het maar een kille man en niet het type voor jonge jongens te trainen

28 maart 2014 om 14:18

hmm. kan er me inderdaad wel iets bij voorstellen.

Ik vind het werkelijk te schandalig voor woorden.. Blind; totaal mislukt als hoofdcoach bij Ajax, daarna niets meer bewezen... jaa dat als assistent gewoon moet gaan zitten en mooi wezen!!

Ik had eerder de namen Koeman of de Boer verwacht

28 maart 2014 om 10:48

Totaal mislukt als hoofdtrainer bij Ajax is zwaar overdreven. Hij won volgens mij de beker en werd toegezongen door de Ajax fans. Hij hoefde deed het redelijk, maar kreeg van de directie niet de kans langer te blijven. Zie het als Verbeek bij jullie, geliefd onder supporters en de prestaties waren redelijk tot goed, maar toch kregen beiden niet echt de kans iets neer te zetten.

Rijkaard en van Basten hadden ook nog niks bewezen. Blind heeft nu al meer ervaring als trainer dan toen Rijkaard en van Basten bondscoach werden. Blind is nu al 2 jaar assistent en straks nog is 2 jaar erbij. Heeft dus mee kunnen kijken onder 2 toptrainers, Van Gaal en Hiddink. Mooi plan van de Knvb.

Belachelijk inderdaad om nu al Blind vast te leggen voor over 2 jaar.
Wie dit bedacht heeft moet wel hele goede vriendjes met hem zijn.
Wat een incapabele club bestuurders die vriensjespolitiek hoog in het vaandel heeft staan.

Hoe kan je in godsnaam nu al weten dat hij over 2 jaar de beste coach is voor de dan beschikbare internationals?

Blind als bondscoach! Moet niet gekker worden. Bij Ajax begreep die er al niks van. Welke meerwaarde? Bewijs t eerst eens bij een Nederlandse club ofzo. Frank de oer zou t stokje moeten overnemen van hiddink. Of koeman

Je moet de rol van een bondscoach nu ook weer niet overdrijven. Primair moet je zorgen dat de sfeer goed is en dat de jongens voor elkaar willen werken. Tijd om ingewikkelde tacieken te ontwikkelen is er toch niet.

Daar voorafgaand moet je de beste spelers op diverse posities selecteren. Daar kun je een heel circus van maken (zoals van Gaal doet met zijn onzin over spelersprofielen), maar je kunt ook gewoon kijken naar wie er in vorm is en of ze op een wenselijk niveau acteren.

Ik denk dat Blind dit prima kan, ik zie dan ook geen reden waarom hij niet kan slagen. Ik ben zelf wel wat meer gecharmeerd van een oudere trainer met meer ervaring, die de klappen van de zweep kent.

28 maart 2014 om 11:12

Maar die oudere trainers kennen de klappen van de zweep, omdat zij in het verleden meer kansen kregen bij grotere clubs of als bondscoach. Bondscoach zijn van Oranje staat goed op iemands CV. Als Koeman of Frank de Boer de kans kreeg bij Oranje zou dit een boost kunnen zijn voor hun loopbaan. Zodat zij ook een loopbaan als Hiddink of Van Gaal kunnen krijgen.

28 maart 2014 om 12:24

Ja, want het bondscoachschap heeft voor van Marwijk de weg geopend richting de echte top. Wat een onzin. Hiddink en Van Gaal zijn bondscoach geworden, omdat ze zulke goede prestaties als trainer hadden neergezet. Hiddink won de Europa Cup met PSV en Van Gaal met Ajax.

28 maart 2014 om 17:01

Nee, omdat Van Marwijk redelijk oud al was om ineens in de top terecht te komen... En dit wordt vaak als onzin gezien, maar kijk het maar eens na en je komt niet verder dan 10 trainers die nieuw zijn bij een topclub (dus nog nooit eerder een absolute Europese topclub getraind) en richting de 60 gaan.. Ze gaan voor jongere trainers of trainers die al ervaringen hebben bij absolute Europese topclubs.

28 maart 2014 om 19:14

Bert van Marwijk is 61, dat klopt. Maar er zijn genoeg trainers van topclubs ouder dan 50:
Martino (51, Barcelona), Ancelotti (54, Real), Wenger (64, Arsenal), Pellegrini (60, Man City), Moyes (50, Man United), Mazzari (52, Inter), Benitez (53, Napoli), Garcia (50, Roma) en Ranieri (62, Monaco) zijn toch wel een paar goede voorbeelden van oudere trainers. En kort geleden was Heynckes (68) ook nog de trainer van Bayern en Alex Ferguson (72) van Man United.

28 maart 2014 om 20:34

Wat snap jij niet aan richting de 60 en voor het eerst bij een absolute Europese topclub? Garcia van 50? Mazzari van 52? Martino van 51? Moyes van 50? Waar heb je het over? Die zijn een nog even niet richting de 60..

Ancelotti zat op zijn 39ste al bij zijn eerste topclub (juventus), Benitez was 41 toen hij begon bij zijn eerste topclub; Valencia, Ranieri was 39 toen hij begon bij Napoli, Wenger was 38 toen hij kampioen werd met Monaco..

Begin je al te snappen wat ik net zei? Je moet op jongere leeftijd als trainer al bij een topclub gezeten hebben, anders mis je de boot zoals Van Marwijk gedaan heeft en Koeman nu waarschijnlijk ook gaat doen, omdat hij geen bondscoach wordt. Door de functie van bondscoach aan oude(re) trainers of niks zeggende trainers als Blind te geven kunnen onze betere trainers met potentie minder snel/niet doorstoten tot de Europese top. Dit gaat ervoor zorgen dat wij in de toekomst geen trainers meer hebben met het statuur van een Hiddink of een Van Gaal.. En dat is een gemis dat de Knvb nu veroorzaakt.

Blind heeft totaal geen charisma. Waarom mag het Nederlands volk niet meebeslissen over zoiets belangrijks als een nieuwe bondscoach aanstellen.

28 maart 2014 om 12:25

Omdat het helemaal niet zo belangrijk is?

28 maart 2014 om 13:22

Nee er kijken maar een paar miljoenen mensen naar dat spelletje.

"de afgelopen periode bewees Blind bij de Knvb zijn meerwaarde"
Kunnen we daar ook voorbeelden van krijgen mischien?

Blijft tock ook een rare organisatie die Knvb....

Blind bondscoach in de toekomst?
Deze man heeft als coach niets gepresteerd, totaal geen internationale ervaring. Was zelf een voetballer op eredivisienivo, ervaring in andere competities is nul. Zal Daley wel blij mee zijn, zijn toekomst bij oranje is zeker gesteld.

Geef Blind een kans! Kijk naar Joachim Low bij Duitsland, ook als assistent doorgeschoven. Nu een top trainer (met top spelers dat wel). Dus het kan ook goed gaan.

Zelfde geld met Fred Rutten naar Feyenoord, mensen gaan eerst oordelen voordat de beste man zijn werk heeft kunnen doen. Het is altijd zo sneu als je achteraf je ongelijk moet toegeven.

Laat Blind maar eerst zien wat hij kan, en 4 jaar onder topcoaches werken zal ongetwijfeld zijn vruchten afwerpen.

Ah nee toch, dat wordt dus voorlopig niks met het Nederlands elftal, heel jmmer dit. Liever een trainer die al veel heeft meegemaakt als Ronald Koeman bijv. maar ze hebben lever een hielenlikker

Blind heeft zich als trainer nou niet echt bewezen naar mijn mening.

28 maart 2014 om 11:36

Hij deed het niet onaardig, maar kreeg daarna ook geen kans om zichzelf te bewijzen.

Men kan een voorbeeld aan Blind nemen.
Door mee te slijmen en in de hol te kruipen van de leidinggevende heeft hij het tot bondscoach gebracht.
Er is dus nog hoop voor andere mensen die dit ook doen.

Over een pannenkoek zonder uitstraling gesproken. Ongelooflijke keuze.

Oeef als je denkt dat het niet erger kan ... Hoor je dit !
vriendjes politiek heerst !

Daley zal zijn basisplaats al veilig hebben gesteld. Ik snap deze keus ook niet. Blind heeft als coach nog niks gepresteerd.

Ook mooi de opmerking dat hij de lijn hiddink door kan zetten en er zo continuiteit is... wat een Bs..

Als hij begint is hij 4 jaar lang assistent geweest, zal op dat moment dus wel geschikt zijn om bondscoach te worden, toch vreemd dat ze dit nu al naar buiten brengen.

Blind zit er al langere tijd en de Knvb zal het beste kunnen oordelen over de kwaliteiten van Blind. Ik zie hier veel mensen roepen dat het grote onzin is, maar ik denk dat dit voor de hele selectie rust brengt richting het EK.

Totaal onvoorstelbaar beleid van de Knvb! Als trainer niets gepresteerd! Door zijn loyaliteit aan van Gaal, heeft hij zijn carrière nog enige glans weten te geven. En door naamsbekendheid, kan hij zoonlief laten voetballen. Maar zijn kwaliteiten zijn overschat. Misschien dat Hiddink nog wat leuks kan bereiken met het nationale elftal, want na het EK 2016, wordt het afzien voor de supporters!

Ik weet niet hoor maar ik vind het belachelijk om gelijk al de opvolger van Hiddink te benoemen. Lijkt wel de Fifa die er even in 1 stemronde 2 omgekochte corrupte Wk's doorheen drukken.

Wat is dit nu? Blind, de man die nou niet bepaald overstroomt van visies, meningen e.d. Leg mij maar eens uit welk soort voetbal hij aanhangt? Ronald Koeman leek mij de meest geschikte kandidaat. Blind lijkt mij niet zijn mannetje staan. Hoe kan die vent nou ooit met ego's omgaan? Aardige vent, maar heeft geen natuurlijk overwicht en geen voetbalvisie.

Welke meerwaarde dan? Geen persoonlijkheid, geen uitstraling, geen prijzen als trainer. Nooit succesvol als hoofdcoach geweest. Altijd overal gedegradeerd tot mindere functies. Totale waanzin bij de Knvb. Daarbij komt misschien kunnen we over twee jaar wel beter iemand anders hebben, die zich dan spectaculair heeft ontwikkelt. Wat een wanvertoning hier van de Knvb

28 maart 2014 om 15:11

Helemaal mee eens. Hij is misschien aardig voor zijn spelers, en spelers vinden hem een prima vent, maar daar win je geen prijzen mee. We hebben een trainer nodig die Oranje weer eens op de kaart zet met uniek en fris voetbalspel. Deze vent heeft totaal geen visie en zal alleen maar Hiddink kopiëren en diens visie voortzetten.

Absoluut belachelijk dit. Wanneer is het eens tijd dat WIJ (het is onze nationale ploeg) het voor het zeggen krijgen? Is die vent van de Knvb door ons gekozen? Hoe gaat dat in zijn werk eigenlijk?

Geen goede zaak vind ik dit. Vader en zoon werkt gewoon niet (heb het vaak genoeg bij de amateurs ook gezien). Altijd komt er wel gezeik van uiteindelijk. Overigens heb ik het ook niet zo met Danny Blind. Ik had liever iemand anders op zijn plek gezien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren