Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barça zet zaken op scherp en klaagt bij UEFA over opponent Atlético

Laatste update:

Barcelona neemt het woensdagavond in de kwartfinale van de Champions League op tegen Atlético Madrid, en in de aanloop naar de return in de Spaanse hoofdstad hebben de Catalanen de zaken alvast op scherp gezet: er is bij de UEFA een klacht ingediend over de grasmat in Vicente Calderón.

/

Volgens Barça was het gras in Madrid te hoog en daarom werd er verwezen naar de reglementen van de Europese voetbalbond; die schrijven voor dat de sprieten een maximale hoogte van drie centimeter mogen hebben en dat het gras over het hele veld dezelfde hoogte heeft. De Catalaanse grootmacht heeft niet voor niets aan de bel getrokken, want Atlético heeft beloofd het veld op de wedstrijddag nog te maaien.

Los Colchoneros zouden bewust hebben getracht het veld woensdag in een matige staat af te leveren, zo werd vermoed in Barcelona, om op die manier het combinatievoetbal van trainer Gerardo Martino’s team te bemoeilijken. Atlético sleepte vorige week in het Camp Nou een 1-1 gelijkspel uit het vuur en hebben woensdag aan een doelpuntloze remise genoeg om de halve finale te bereiken.

Denk je dat er sprake was van opzet bij Atlético Madrid?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zal niet de eerste keer zijn dat een club zoiets doet om de tegenstander te benadelen.

9 april 2014 om 12:22

ja ik herineer meer nog toen mourinho dat deed bij inter, hij gooide sand op het veld.. leek wel een zandbak

9 april 2014 om 12:25

Of real-barca onder mourinho. Barca won dik overigens.

9 april 2014 om 12:25

Zolang het binnen de regels is bestempel ik het als slim. Dat is voordeel halen uit je thuissituatie. Als het buiten de regels is dan vind ik het ook weer terecht dat je naar de Uefa stapt.

9 april 2014 om 14:11

Of Gala-juve, waarin alleen de te bespelen helft voor juve niet bespeelbaar was.

9 april 2014 om 14:55

Besef je wel wat je zegt?

Ooit gehoord van 2 helften in een wedstrijd?

En Gala was het team die moest scoren dus een slecht veld is juist nadelig voor Gala....

9 april 2014 om 15:01

Ik weet niet waar je het over hebt maar het hele veld lag er beroerd bij zowel eerste als tweede helft, gala heeft ook op het zelfde veld gespeeld?

9 april 2014 om 15:58

De eerste helft was al bijna voorbij toen het duel gestaakt werd. Door de sneeuw en het niet opruimen aan de kant waar juve 2e helft moest voetballen. Gala heeft de tweede helft kunnen aanvallen op een goed veld, waar juve de bal niet kon laten stuiteren op de helft van gala. Maargoed, zinloze discussie ook, want gala is er al weer uit.

Ja ik zag het, Messi had daar echt last van...

Ach ze moeten niet klagen, Barca moet overal kunnen spelen. Zo heeft elke club wel zijn handelingen om de tegenstander ergens dwars te zitten.

9 april 2014 om 12:21

je naam zegt het al je mag alles doen maar het moet fair blijven

9 april 2014 om 13:33

Wat heeft mijn naam met Barca te maken?

Er zijn scheidsrechters die dat altij checken en mensen van de de Uefa, blijkbaa was het goedgekeurd, maar niet god genoeg voor Barca.

Maar ja zo heeft ieder zijn tactiek!

9 april 2014 om 14:06

Een scheidsrechter loopt niet met een liniaal in zijn broekzak..
Op het eerste gezicht lijkt het gras goed, tenzij anders wordt aangegeven. Dan controleert een scheidsrechter of uefa-lid het nauwkeurig..

9 april 2014 om 14:40

@psvgek95

Oooh wat ben je lollig

Als de scheids het gras te droog vind, kan hij gewoon bepalen dat er voor de wedstrijd nog gespoten moet worden.

Ook hij loopt erop, dat moet je niet vergeten.

Als het veel heeft gesneeuwd of heeft geregend, dan kan hij bepalen of een wedstrijd door moet gaan of ben je dat alweer vergeten?

9 april 2014 om 14:54

Heb ik het over te droog gehad? heb ik het over sneeuw gehad? heb ik het over regen gehad?
Heb ik het over lengte gehad? jaaa dat heb ik. Wat kan je beter onderscheiden? een te droog veld, een te nat veld, een te besneeuwd veld of dat de grassprietjes 1 cm te lang zijn??

haha geweldig, het gevecht begint nu al! Dat wordt weer een spektakel vanavond

Gelijk hebben ze als het gras volgens de reglementen niet te lang mag zijn.

9 april 2014 om 14:58

Tussen de regels lezen staat gelijk aan "er vanuit gaan dat..." wat dus wilt zeggen dat je iets aanneemt, maar dit niet per definitie waarheid hoeft te zijn. Kortom, zolang er niet uitgesproken is dat het gras te lang is, dien je je uitspraken enigszins te nuanceren. Het is niet per definitie de harde waarheid, alleen omdat mensen bij Barca dat zeggen.

9 april 2014 om 14:58

Edit: oh haal deze ook maar weg dan vz, als jullie alle comments voor mij ook verwijderen

aan de ene kant triest en aan de andere kant is het opzich wel slim.

ik verwacht vanavond een uitblinkende messi en el blanquito
1-3

9 april 2014 om 17:21

Heb je Atletico dit jaar gezien in eigen huis denk dat het 0-0 gaat worden

Reglementen worden niet voor niets opgesteld. Atletico moet dus gewoon voldoen aan de eisen die gelden voor een grasmat, punt.

9 april 2014 om 13:32

Nou, Galatasaray mag weinig zeggen over veldproblemen hé

Terecht, kinderachtig gedrag met wel niet sproeien en maaien. Ga lekker voetballen en doe niet zo psycho over een grasmat. Uiteraard wordt de kritiek weer op Barcelona gegeven, met name hier. En Barcelona zal het ook wel weer gedaan hebben als Atleti eens een keer een rode kaart of 2 a 3 in 1 wedstrijd krijgt. Hun spel is risicovol, op en vaak over het randje dus het zou zomaar kunnen. Hopen op een goede avond van Messi en dat de verdediging een waardig niveau haalt voor dit podium. Visca Barça!

9 april 2014 om 12:26

barca gaat het redden let maar op

2x messi
1x iniesta

9 april 2014 om 13:55

@spionkop

Misschien moet barca dan ook maar nie zo psycho doen over het gras en gewoon spelen zonder te lopen zeuren. En er is toch ook niet bewezen dat het gras te lang is barca die denken dat het te lang is en gaan klagen zonder bewijs dus er is in dit geval terecht kritiek op barca.

9 april 2014 om 18:47

Is dan niet Atletico degene die 'psycho doet' door voorschriften te overtreden en op zo'n manier een twijfelachtig voordeeltje proberen te halen?

En hoezo niet bewezen? Atletico heeft het gras inmiddels toch maar gemaaid zoals het moet (uefa reglement artikels 13.06 en 13.07), dus dan erkennen ze toch dat het te lang was. Barcelona heeft het volste recht om te protesteren als er duidelijke regels worden overtreden.

Misschien moet Atletico maar gewoon spelen zonder dit soort geintjes.

9 april 2014 om 20:01

Er kan ook gewoon gemaaid worden voordat het officieel te lang. En volgens mij doet barca net zo goed psycho over het gras, als het toch niet uitmaakt hoeft barca ook geen klacht in te dienen.

Ik geloof wel dat Atletico het expres doet. Ik denk dat Barca toch doorgaat. Ze staan er meestal in de grote wedstrijden. Het wordt 0-2.

Ah.. typisch, dit was te verwachten. Barca is echt beetje bij beetje haar hele "goeie" imago aan het kapot maken. En maar zeuren en zeuren en nooit de schuld bij zichzelf zoeken. Walgelijk.

Nu maar hopen dat Simeone en de zijne overwinnen. Zou toch graag een team met echte voetballers willen zien in de halve finales in plaats van een zeurende toneelgroep.

9 april 2014 om 12:27

Hoe kun je in deze situatie in hemels naam de schuld bij jezelf zoeken? Atletico maait het gras toch niet goed? Een opmerking van niets

9 april 2014 om 13:13

Al zou Atletico besluiten op een maisveld te spelen, meesten hier zouden de schuldvraag toch in het nadeel van Barcelona omdraaien.

Er was ooit zelfs eentje die zand op veld liet strooien voorafgaand aan een Clasico. Uiteraard vonden leden zoals Chi7 toen ook dat Barca maar niet moest zeuren.

9 april 2014 om 13:57

Er is hier nergens bewezen dat het gras te lang is en ik neem aan dat barca het gras zelf niet heeft gemeten dus lopen ze gewoon te zeuren zonder bewijs.

9 april 2014 om 14:03

staat er in de tekst dat gras te lang is dan? dus hoezo maait atletico gras niet goed
scheids zal van te voren gras inspecteren blijkt het gras lang te wezen maar binnen de normen hebben die zeurderds uit Barcelona het er maar mee te doen
kunnen ze na uitschakeling toch iets de schuld geven waar door ze eruit zijn

9 april 2014 om 14:09

ik kan me wel nog herinneren dat er een club was die juist na afloop pas de sproeiers aanzette om zo te voorkomen dat de tegenstander een feestje kon vieren.

9 april 2014 om 14:57

waar heb ik gezegd dat het gras te lang is?

9 april 2014 om 14:59

De hele tweede alinea gaat erover chef! En heb jij ooit een scheidsrechter gezien die het gras aan het meten was met apparatuur dat daarvoor gemaakt was?

9 april 2014 om 20:04

Heeft barca het gras van atletico dan gemeten met de juiste apparatuur? Waarschijnlijk niet dus weten ze ook niet of het te lang is.

9 april 2014 om 12:29

Als we jouw posts van de afgelopen jaren teruglezen vraag ik mij af welk 'goeie' imago je precies bedoelt. Misschien wil je dat even onderbouwen.

9 april 2014 om 20:50

Ik zet goeie niet voor niks tussen aanhalingstekens. Veel mensen praten alleen maar lovend over Barca alsof ze al decennia lang alleen maar jeugdspelers gebruiken etc. Niemand beseft dat Barca gewoon een gouden generatie heeft gehad met Xavi, Iniesta, Messi en co, terwijl niet veel langer geleden het een vreemdelingen legioen vol met Nederlanders was. Maar goed mensen vergeten snel, maar ik niet.

Maar zelfs voor de mensen die fan zijn geworden na het Ronaldinho tijdperk kunnen die reputatie nu zien afbrokkelen.

PS: als je inderdaad mijn reacties hebt gelezen van de afgelopen jaren zul je zien dat ik louter positief ben geweest over Barca wanneer dat ook terecht was

9 april 2014 om 14:17

Het is toch beter dat ze het nu zeggen dan na de wedstrijd ? En atletico heeft beloofd het grasveld te maaien dus dan moeten hun dat doen.

Haha Als het even tegen zit dan gaan niet alleen de Barcelona spelers, maar ook de leiding en de directie lopen klagen en zeuren. Valt mij altijd op dat dit gebeurd als het tegen zit. Wat een club zeg, je zou er maar supporter van zijn :'

Dit gaat net zon rotwedstrijd worden als Chelsea uit in 2012. We zullen vroeg moeten scoren.

9 april 2014 om 12:28

het positieve is dat het nu niet veel uitmaakt wie doorgaat want atletico is een veel mooiere xlub dan dat vreselijke chelsea dat door iedereen gehaat wordt

9 april 2014 om 12:44

Ja van mij mag Atletico de cl winnen als ze barca uitschakelen. Zolang het naar geen Chelsea of Real wordt.

Het lijkt op mierenziften, maar het gebeurt wel.. in elke competitie..
Bij Barca lopen ze wel erg vaak te zeuren over van alles en nog wat, maar in dit geval ben ik blij dat het een keer aan de orde wordt gebracht!
Het niet sproeien & maaien van de grasmat voor eigenbelang druist in tegen de code van sportiviteit.
By the way: ik hoop ook dat Atletico verder bekert!

9 april 2014 om 12:52

Ik vind de verbastering van mierenneuken tot muggenziften leuk gevonden, al vond ik muggenneuken leuker

Het is gewoon hun goedrecht om hier te klagen. Als het gras hoger is dan 3 cm is dat gewoon een overtreding van de regels. Dan kunnen al die real fanboys hier wel komen huilen maar het is gewoon tegen de regels

Is het niet 'het grasmat' ipv 'de'?

9 april 2014 om 12:28

Als jij je schoenen uitklopt op het mat mag jij het grasmat zeggen

9 april 2014 om 13:05

Laat maar, klopt volledig. Mijn fout!

9 april 2014 om 12:31

Ja net als het bal, de gras en het inkopper.

9 april 2014 om 12:32

Nee 🙈

Ik hoop ook dat Atleti door gaat! Hopelijk is Costa in staat te spelen vandaag. Op het

Als voetballiefhebber ben ik een fan van het voetbal dat Barcelona speelt. Ik heb zelfs het geluk dat ik eens een Clasico heb kunnen bezoeken en anders dan mijn gebruikersnaam misschien doet vermoeden was dat als fan van Fcb. Maar dat gedrag is zo verschrikkelijk irritant. Bij elke overtreding van de tegenstander staan Xavi, Busquets, Alba en Dani Alves meteen naast de scheidsrechter om te vragen om een kaart. Ik hoop nog steeds op een scheidsrechter die dat gedrag afstraft door ze meteen zélf op een kaart te trakteren.

9 april 2014 om 12:29

dat doet elke club dat om kaarten vragen... voraal kapitijn roodbaart xabi alonso

9 april 2014 om 12:35

Als voetballiefhebber valt je op dat het in vergelijking tot andere clubs behoorlijk te nuanceren is.

Maar nu even serieus, als spelers bij de arbiter gaan klagen ben je ineens fan af, legt je sjaal en toeter in de kast en dan word je van alle andere clubs die je kunt kiezen voor Real Madrid?

In mijn beleving kan je op een relatie met je vrouw uitgekeken zijn, van club verander je niet. Maar dat is mijn bescheiden mening.

9 april 2014 om 12:48

Wie zegt dat ik fan ben van Madrid? Helemaal niet zelfs. Realgiel is bedoeld als Koninggiel, lang geleden toen ik dat als puber nog grappig vond.

Ik zeg dat ik fan ben van het voetbal van Barcelona alleen dat aspect vind ik verschrikkelijk irritant. Moet je dat dan als fan, uit een soort blinde adoratie, maar goed praten?

Daarnaast heb ik één club, ADO Den Haag. Internationaal heb ik voorkeuren en sympathieën voor verschillende clubs en die kunnen wisselen als sommige spelers vertrekken of het spel minder wordt. Dat lijkt mij niet heel raar. Wat ik wel raar vind is dat als je een sympathie hebt voor een club dat je dan ook maar meteen een hekel moet hebben aan de aartsrivaal. Dat is meestal historisch en plaatselijk zo ontstaan en daar heb je als buitenstaander weinig mee te maken. In Engeland heb ik een voorkeur voor Arsenal, maar mij lijkt het tegelijkertijd heel leuk als Van Gaal naar de Spurs gaat en het daar goed doet. Om als Nederlandse Arsenal 'fan' een hekel te hebben aan de Spurs vind ik wannabe gedrag.

Edit:
Als Hagenees voel ik de rivaliteit met Ajax, Feyenoord en Utrecht. Omdat je fans van die clubs hier in de regio het vaakst tegen komt en omdat het Den Haag tegen Amsterdam en Rotterdam is. De nabijheid van die andere fans maakt de rivaliteit leuk. De anderen kunnen uitlachen als je wint en de angst dat die anderen bij verlies het je even komen inwrijven. Een Ajax fan uit Bovenkarspel die een hekel heeft aan Ado, daar snap ik dan weer niks van. Rivaliteit is alleen iets voor de fans uit de stad zelf, niet voor successupporters.

9 april 2014 om 12:52

Ik ga het niet teruglezen, maar ik meen mij te herinneren dat je in jouw tweede zin, woord 25/27 van die zin, schreef dat je in het stadion zat als Barcelona fan. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

9 april 2014 om 12:58

Klopt. Maar dat lezen lijkt me niet heel onverstandig, zou misverstanden kunnen voorkomen. Vooral de eerste alinea van de post waarin ik op jou reageer zijn een aanrader. En dan wel de moeite nemen om de woorden te tellen, bijzonder.

9 april 2014 om 13:42

Onze spionkop is zelf in Nederland voor 2 clubs dus waar trekt hij ze bek over open?

9 april 2014 om 17:27

Ik heb je een duimpje gegeven. Ben zelf voor Ajax maar heb helemaal niks met de gecreëerde rivaliteit tussen de steden zelf heb zelfs behoorlijk sympathie voor clubs als Ado Feyenoord en bijvoorbeeld Sparta en tuurlijk mag je je vrienden opnaaien ma verder hoeft het van mij niet te gaan mooie reactie

Al heeft mijn voorkeur voor Ajax niets met succes te maken slecht met Kluivert en Bergkamp

9 april 2014 om 13:21

Dan moet je ogen even openen. Natuurlijk is deze ontwikkeling niet goed, maar ik heb gisteren hetzelfde bij Chelsea - Psg gezien en Dortmund - Real. Spelers die bij elk overtreding met hun handje wapperen. Of het schwalbegedrag aan beide kanten. Het is gewoon een ontwikkeling in het voetbal, alleen valt bij Barcelona op omdat ze meestal 70% balbezit hebben en daardoor veel overtredingen gemaakt worden.

9 april 2014 om 15:12

Inderdaad, dat kaarten vragen of "schwalbes" gebeurt alleen in de clasico's omdat de scheids die overtredingen van Real niet bestrafte.

Dus Barcelona ging terugvechten door "schwalbes" want wat moet je anders als Real zo vies speelt?

Barcelona die wilt juist spelen, Barcelona heeft niks aan dat het spel constant stil ligt.

Wat een haters overal.... heerlijk zeg. Als Barcelona een sanctie krijgt van de Uefa is het terecht en moeten ze maar de regels niet overtreden. Als Atl madrid zich niet aan de regels houdt dan moet Barca niet zo zeiken.

Mensen toch wat zijn jullie naar zeg. Altijd die negativiteit over Barca, zij willen een eerlijke strijd op een mooi verzorgd grasveld.... dat wilt elke Voetballer toch ?? We praten hier niet over een wedstrijd die gaat over een paar knikkers, vergeet dat niet.

Ondanks al die negativiteit in de media door allerlei randzaken blijft Barca de mooiste club.

Hoop op een mooie harde pot !!
Voetbal overwint

9 april 2014 om 12:36

Er is een hoop veranderd, aantal jaar terug was Barca de meest geliefde club, nu de meest gehate. Er zit een dunne lijn tussen.

Je weet echter van te voren al dat Atleticoballes eraan gaat doen om te winnen, Barca reageert daar nu op, wordt een hard duel.

9 april 2014 om 12:43

Op VZ is Barca zeker niet de meest geliefde club geweest. Fouten tegen Barcelona zijn altijd onopgemerkt gebleven (inter uit, Arsenal uit enz.) en over dezelfde CL ronde werd Barcelona wel verweten dat de tegenstander met twee gele rood kreeg voor domme acties. Jaloezie en papegaaien.

9 april 2014 om 12:50

Qua buitenlandse clubs waa Arsenal volgens mij het meest geliefd, Barca ook opzich wel vooral toen Dinho er nog zat. Daarna met Pep ook nog wel maar sinds die cl halve finales en Mourinho bij Real is er een hoop veranderd.
1 voorname reden is de toenname van Ronaldo fans (. Daarom Real fans) / Barcahaters die in elk topic opduiken. Maar ook de neutrale fan is nu vaak antibarca.

9 april 2014 om 12:55

Ik volg je. Snap wat je bedoelt. Andere reden is dat het flauwe gedrag van Barcelona spelers extra onder de aandacht kwam, mede door de opperhater van de club. Spijtig is die kortzichtigheid in den lande ook want juist in die tijd werd er bijna helemaal niet gereageerd op de aanvallen (periode persconferentie Chelsea van Mourinho).

9 april 2014 om 13:27

Ik heb het hier al eerder gemeld, maar Bayern maakt nu hetzelfde mee, hoewel minder erg.

Fouten van scheids in het voordeel van Barca worden uitvergroot en herhaald, fouten in het nadeel worden eerst genegeerd en daarna gebagatelliseerd. Overtredingen en schwalbes idem.

Dat er nog mensen waren die vonden dat Barca tegen City over 2 wedstrijden gemazzeld had, terwijl er twee goals wegens onterecht buitenspel werden afgekeurd, zegt al genoeg.

9 april 2014 om 12:40

Ze spelen met flarden nog steeds het meest geweldige voetbal en de enige zwakte ligt achterin. De beste zijn ze dus niet op dit moment maar er valt genoeg te smullen van het spel. De afkeer is vaak het gevolg van jaloezie. Er zijn serieus mensen die liever zien dat spelers van hun eigen club een driehoekje proberen en dat dit mislukt dan dat een driehoekje driemaal achtereen wel goed gaat... als het bij een ander achterelkaar goed gaat dan noemen ze dat ineens saai! Echt grappig.

9 april 2014 om 13:33

Je hebt helemaal gelijk. Het is echter triest dat mensen de sport niet meer waarderen zoals het beoefent dient te worden. Barca speelt mooi voetbal wat als saai wordt bestempeld. Dat komt meer door de tegenstanders dan door barca. Als zij er vol ingaan krijg je leuke wedstrijden, zie de laatste classicos en wedstrijden tegen atletico.

Naar gedrag door barca wordt heftiger besproken dan welk gedrag dan ook. Als Neymar een schwalbe maakt is het een schande. Doet iemand anders het is het oneens slim. Alle wedstrijden die ik zie merk il op dat Neymar ongelofelijk veel overtredingen op zich gemaakt krijgt. Dit in combinatie met zijn licht gewicht maakt het vaak overdreven. Echter hoop ik dat Neymar hierin zal groeien.

Ik heb in ieder geval zin in deze pot ! Ongeacht wie er wint.

9 april 2014 om 15:20

@spionkop

Dat is dus precies wat ik ook zeg.

Als een ander team een keertje een driehoekje goed uitvoert dan gaan mensen klappen en vind iedereen het mooi maar Barcelona doet dat 90 minuten lang wat dus uitermate knap is.

En dan noemen ze het saai, bizar gewoon.

9 april 2014 om 18:59

Tja, commentatoren en analisten hebben graag een cliché om op terug te kunnen vallen, zonder dat ze daadwerkelijk een wedstrijd hoeven te bekijken. Aanstellen en om kaarten vragen gebeurt bij iedere club, zeker bij belangrijke wedstrijden, maar bij Barcelona wordt dat steeds herhaalt en veel voetbalfans nemen dat klakkeloos over.

Busquets is misschien het beste voorbeeld. Sinds dat theater tegen Inter in 2010(?) wordt hij schwalbekoning genoemd, terwijl hij helemaal niet zoveel schwalbes maakt (zeker recentelijk niet). Natuurlijk is het een speler met talloze vervelende maniertjes, maar dat herhalen van schwalbes is echt achterhaald.

Om maar iets objectiever te klinken: Pepe is ook zo'n voorbeeld. Wordt nog steeds bij praktisch iedere wedstrijd door Nederlandse commentators als gewelddadige gek beschreven. Hij is in het verleden inderdaad een paar keer flink over de schreef gegaan, maar een Ramos maakt veel vaker gemene overtredingen en doet dat op regelmatige basis. Maar dat past niet in het verhaal, dus wordt genegeerd.

9 april 2014 om 19:12

Tjah. Blijft jammer.

Het verhaal van Pepe is ook idd zoiets. Nu moet ik wel zeggen dat ik Pepe nog steeds dingen zie doen in wedstrijden die ook niet eens belangrijk zijn die hij helemaal niet nodig heeft.

Persoonlijk vind ik xabi alonso echt altijd goed wegkomen, waar Ramos vaak gele kaarten krijgt wordt een speler als xabi alonso te vaak gematst. Maar daar wordt uiteraard niet over gepraat, of zal wel worden bestempeld als een slimme speler.

Jesus, wat een stelletje jankerds hier zeg. Allemaal klagen over dat Barcelona niet moet zeuren, lees je eigen reactie even terug. Iets met een pot en een ketel.

Gras was te lang, barcelona meldt dit, via de normale manier bij de uefa, welke de leiding heeft over deze wedstrijd, uefa zegt tegen atletico: "vergeten jullie niet het gras te maaien?".
Nee hoor, dat doen we op de wedstrijddag.

Klaar.

Wat the hell is het probleem. Omdat de media een probleem creeert loopt half VZ weer als Lemmings achter elkaar aan om maar weer iets aan te pakken om te kunnen zeiken over het "slechte barcelona".

Hier mag je gewoon over klagen als het klopt. Als het gras te lang is moeten ze het maaien. Snap niet helemaal waarom iedereen nu moord en brand schreeuwt. Proberen te winnen door een slecht veld neer te leggen vind ik een stuk verwerpelijker.

Barca heeft gelijk...gras is 2 cm te hoog,ik bedoel , echte profs kunnen daar niet mee omgaan als t gras 5 cm is..nee, dat kan echt niet.!! De bal schijnt ook niet helemaal rond te zijn, Atl.madrid schijnt ook de reclameborden te fel hebben gemaakt zodat de ogen van barca spelers worden verblind en iedereen heeft zijn baard laten staan waar barca ook over geklaagd heeft aangezien de Uefa een strikt clean-shave policy heeft...het zit Barcelona ook niet mee hoor...bleh

9 april 2014 om 14:09

nee idd. Snap het ook wel hoor, je moet wel écht alles uit de kast trekken om te winnen van barca. Neem het ze niet kwalijk, maar regels zijn regels.

Tja dat is natuurlijk wel slim op de wedstrijddag pas maaien. Paar uurtjes vantevoren nog sproeien helpt ook altijd. Ik hoop dat atleti wint, vind het super om naar te kijken, die overgave en passie wat ze in hun spel stoppen icm het hoge niveau zou voor ieder team een les moeten zijn

Nu zeggen de mensen van Vz dat Barca altijd maar zeurt. Maar wacht eens ff, was dat een paar weken geleden niet anders?

Ik vind het indrukwekkend dat veel Real-fans minstens even anti-Barça zijn als pro-Real. Dat zegt veel over die fans en hun ploeg die ze zogenaamd ondersteunen.

Deze klacht is gewoon 100 terecht. Ik hoor hier iedereen vorige week nog klagen dat Barça zich maar aan de regels moet houden van de Uefa/fifa. Moet Atletico dat niet dan? De regels gelden voor iedereen en als er een inbreuk is, moet er opgetreden worden. Van kinderrechten tot grasmat.

9 april 2014 om 12:49

Laten we hopen dat Barcelona vanavond weer gaat vlammen. En als dat zo is dan neemt de haat en jaloezie van anderen ook verder toe. Geeft niet, doe je niets aan.

Regels zijn regels hoorde ik iedereen zeggen toen barca had geklooid met jonge talenten.

Nu precies hetzelfde. Wel heel toevallig dat Athletico vanmiddag de mat gaat maaien.

En zoals veel mensen hier zeggen: wat kunnen ze bij barca zeuren.
Naja in deze topic doen jullie allemaal hetzelfde.

Volgens de meeste hier mag je je voordeel eruit halen om het voetbal van barca te vertragen, nou dan andersom ook, barca mag zijn voordeel eruit halen en dat doen ze met een officieele klant naar fifa.

Alle madrid fans... Ga aub niet zeuren.. Jullie hebben gisteren al genoeg geluk gehad...

9 april 2014 om 14:24

Graag een applaus voor je reactie

Eh, waarom zoveel haat hier? Barça moet keihard gestraft worden wanneer we over de schreef zijn geweest en dus regels hebben overtreden, maar als Atletico Madrid dat doet dan mag Barcelona niet klagen. Dit is nog erger dan de hypocrisie over Busquets' schwalbes.

Terecht. Mourinho praktijken dit. Waarschijnlijk hebben ze goed op de Portugees gelet tijdens zijn tijd bij Real Madrid. Als er een maximum is dan hoort Atletico Madrid zich daaraan te houden. Daarom is deze klacht van Barça(mocht het waar zijn) volledig terecht.

9 april 2014 om 13:02

Dat komt omdat Barca gewoon goed is. Laten we eerlijk zijn regels zijn regels en daar mag Barca gewoon over klagen.
Maar dat jij insinueert dat ze dit extra doen vind ik wel overdreven.
Barca heeft ook niet altijd alles op order (blijkt dat ze 2 transferperiodes geen aankopen mogen doen) en daar klagen ze ook over. Dus ze proberen de boel ook extra te belazeren.

Mijn punt: Iedereen kan fouten maken zo ook Barca.
Ik hoop op een mooie pot in ieder geval vanavond

9 april 2014 om 13:03

Omdat Barca een bijzonder onsympathieke club is.

-Het benaderd spelers niet volgens de normen van nette transfers
- Spelers naaien tegenstander kaarten aan
- Spelers maken wedstrijden dood door vallen en gezeik bij scheidsrechter
- Doet aan allerlei activiteiten om sociale premies e.d. te ontlopen waar regering nu gelukkig op heeft ingegrepen
- Doet aan loonheffing ontduiking ( Neymar case)
- Benaderd veels te jonge spelers binnen en buiten Europa en scheidt kind en ouders
- bestuur is de arrogant voor woorden

9 april 2014 om 15:38

- Het benaderd spelers niet volgens de normen van nette transfers
Beschuldiging wil niet zeggen dat het waar is.

- Spelers naaien tegenstander kaarten aan
Is Barça de enige die dit doet?

- Spelers maken wedstrijden dood door vallen en gezeik bij scheidsrechter
There's another side of the story en nogmaals, Barça is niet de enige die dat doet.

- Doet aan allerlei activiteiten om sociale premies e.d. te ontlopen waar regering nu gelukkig op heeft ingegrepen.
Gaan we dingen verzinnen?

- Doet aan loonheffing ontduiking ( Neymar case)
Waneer is Barça schuldig verklaard?

- Benaderd veels te jonge spelers binnen en buiten Europa en scheidt kind en ouders.
Lol.

- Bestuur is de arrogant voor woorden
Sterker nog, ze deugen niet.

9 april 2014 om 16:40

- Het benaderd spelers niet volgens de normen van nette transfers
Beschuldiging wil niet zeggen dat het waar is.
Volgens mij ontkennen ze niet eens dat dhr. Neymar sr. lang voordat de transfer beklonken was geld heeft ontvangen voor niet uitgevoerde diensten.

- Spelers naaien tegenstander kaarten aan
Is Barça de enige die dit doet?
Absoluut niet, er zijn genoeg andere teams die ook niet sympathiek zijn. Toevalig veel zuid europese en amerikaanse teams.

- Spelers maken wedstrijden dood door vallen en gezeik bij scheidsrechter
There's another side of the story en nogmaals, Barça is niet de enige die dat doet.
Agree, zie antwoord boven

- Doet aan allerlei activiteiten om sociale premies e.d. te ontlopen waar regering nu gelukkig op heeft ingegrepen.
Gaan we dingen verzinnen?
Nee, is algemeen bekend :
http://www. volkskrant.nl /vk/nl/2698/sport/article/detail/3241988/2012/04/1...
- Doet aan loonheffing ontduiking ( Neymar case)
Waneer is Barça schuldig verklaard?
Vader betalen voor diensten die niet worden uitgevoerd is gewoon factuur fraude. Barca heeft zelf extra geld gestort bij belastingdienst. Dit is gewoon een bekentenis en afkoping van schuld.

- Benaderd veels te jonge spelers binnen en buiten Europa en scheidt kind en ouders.
Lol.
Vind het zelf niet grappig
- Bestuur is de arrogant voor woorden
Sterker nog, ze deugen niet.
Agree

9 april 2014 om 17:21

Simpele vraag maat, waar ik ook naar benieuwd ben: Als Barcelona daadwerkelijk geld heeft witgewassen en belasting heeft ontdoken, waarom zijn ze nergens voor schuldig verklaard? If yes, waarom hebben ze nooit een straf gekregen?

9 april 2014 om 17:34

Ik heb nergens gezegd dat Barca geld witgewassen heeft, want dan zouden er direct mensen gearresteerd worden.

Barca heeft niet netjes loonbelasting betaald aan medewerkers bereikt met factuurfraude.

Net als met de zaak van Messi en zijn pa kun je blijkbaar het bedrag waar het over gaat inclusief een boete afkopen bij de belastingdienst.

Overigens is deze zaak voglens mij nog steeds bezig. Wil je ontkennen dat na de klachten Barca 16miljoen? extra heeft afgedragen aan de belastingdienst?

Heerlijke al die hypocriete mensen die zeiken op barcelona hier.

Als Barcelona iets fout doet dan zijn jullie er als de kippen bij om te zeggen "regels zijn regels" maar als het omgekeerd is dan is het zeiken. Bij een topic als dit kun je eigenlijk de reacties per persoon al plaatsen. Jullie kijken totaal niet naar de feiten of naar het artikel. Jullie kijken alleen maar om welke club het gaat en wie jullie kunnen aanpakken.

Wedstrijden op dit niveau moeten gewoon eerlijk zijn en die regels zijn er niet voor niks. Er waren tijden dat clubs het veld tegen barcelona minder breed maakten en dat het veld achter de reclameborden nog doorliep. Is wel leuk allemaal maar je moet gewoon op een eerlijke manier je tegenstander bestrijden.

Atletico breekt de regels en Barça is de boosdoener, het zal ook eens niet.
Natuurlijk mag Atlético het veld zo lang laten staan als zij het willen, maar het moet wel binnen de regels van UEFA blijven.

Oh nee het grasmat is een halve millimeter te lang! Wat nou gedaan??!!! Als ze straks bij Barcelona weer eens gaan rollenbollen is die grasmat toch al naar de zak. Dus wat maakt het dan nog uit. Er is geen enkele andere topploeg dat klaagt over de grasmat buiten Barcelona. En Barcelona is heus niet de enigste ploeg die de bal mooi kan rondtikken. Ga gewoon spelen joh! Die bal zal wel rollen. 1 goede pas naar Messi en BAM het is goal! Niet mekkeren zou ik zeggen

Ik vind dit wel weer een beetje vergezocht. gaan ze straks met een liniaal de gras sprietjes bij langs ofzo.

9 april 2014 om 13:06

Dat is helemaal niet vergezocht. Iedereen weet ( als je zelf voetbald ) dat een met goede grasveld het combinatie voetbal alleen makkelijker gaat

9 april 2014 om 13:10

Haha en maar zeuren over penaltys, die waren toch echt allemaal terecht! Wie zegt niet te genieten van messi liegt gewoon! Hij is en blijft super belangerijk!! Sterker nog hij blijft de beste

De regel is helder. Vooraf al een klacht indienen in plaats van ervan uitgaan dat de gastheren hun plicht hebben gedaan en het gras gemaaid voor de wedstrijd begint kan opgevat worden als psychologische oorlogsvoering of zeuren. Alle begrip als Atletico het veld maait en vervolgens kapotharkt zodat de Barcelona al onrustig wordt omdat ze alleen goed denken te kunnen presteren op biljardlakens en niet op trapveldjes. Hoe het veld er ook bijligt het is voor beide teams gelijk.

En daar komt het gezeik weer op Barca! Wat doet Barca hier verkeerd? Ze hebben gewoon gelijk want voor het goed (combinatie) voetbal heb je wel kort gras nodig! We zullen zien of Atletico nog een beetje eerlijk kan spelen en hoop dat Barca gaat vlammen!

waarom zeur jij dan zelf over hoe mazzel barca heeft,penalty,messi en neymar???

Leuk dat de NOS vanavond Atletico- Barca uitzend. Atletico is na United mijn tweede club. Kijk er naar uit! 2-1 voor Atletico.

Lijkt me gewoon normaal als men over gras klaagt als het niet voldoet aan uefa eisen maar...maakt niet uit, lang gras kort gras, Atletico gaat ze uitschakelen

De meesten hebben hier zichzelf net verraden.

Barça geeft aan 10 jeugdspelers contracten wat niet volgens de regel is. Barça zegt dat dit niet volgens hun filosofie is.
De meeste reacties zijn in die aard: "barcelona denkt dat het de regels mag overtreden!"

Atlétcio laat het gras zodanig groeien zodat het de reglementaire limiet overschrijdt. Barça dient een klacht in bij de Uefa.
De meeste reacties klinken plots zo: "barça moet niet zo zeiken over die regels!"

Let voortaan wat op voor je wat zegt. Er hebben er zich zonet een heleboel schuldig gemaakt aan jaloezie jegens FC Barcelona.

9 april 2014 om 13:32

Man toch, jaloezie? Heb altijd respect gehad voor Barca maar de laaste jaren is dat fel achteruit gegaan... Barca is de laatste jaren koning geworden in zeuren op en naast het veld!

Zouden ze is niet naar zichzelf kijken ze hebben scheidsrechter omgekocht tijdens de match real barca

Heel dit seizoen al debieuse beslissingen.

Sorry barca is gewoon zo corrupt als real.

Ik zie liever voetbal dan toneel. Dus laat athlético maar winnen.

De Catalaanse grootmacht heeft niet voor niets aan de bel getrokken, want Atlético heeft beloofd het veld op de wedstrijddag nog te maaien.

De dag is nog lang en de wedstrijd is pas om 20:45 het kan toch dat Atleti het gras nog gaat maaien.

9 april 2014 om 14:25

De dag is nog veel te lang. Ik kan niet wachten tot het begint ...

Succes vanavond en hopelijk krijgen we een even aangenaam spektakel als de twee matchen van gisteren.

9 april 2014 om 14:48

De dag is nog veel te lang inderdaad dat is het spijtige eraan als je naar iets uitkijkt dan duurt de dag alleen maar langer.ondanks dat er niet veel wordt gescoord in Barca-Atletico wedstrijden dit jaar hoop ik toch op een aantal goals wel in het voordeel van ons.mag het een spannende wedstrijd zijn die hopelijk niet wordt overspoeld door ruzie tussen beide ploegen.ik zie jammer genoeg de potjes nog overkoken vanavond.

Succes!!!

Ik ben net als en klein kind in een speelgoedwinkel vandaag : ik kan niet wachten tot deze pot begint.
Ik verwacht enorm veel vuurwerk a la clasico.
De belangen zijn enorm.
Veel zal afhangen of er een (fitte) Diego Costa zal starten.

Ik heb gisteren de training van Barcelona gezien en het gras was echt veel te hoog. Maar goed zulke tactische hulpmiddelen zal Atletico zich aangrijpen om door te komen, wat hun goed recht is tenzij er in de regels staat dat dit niet hoeft.

Oh, walgelijk.
Ik begin de Catalaantjes steeds meer te haten. En niet eens zozeer, omdat ze uitgeschakeld worden in de CL en geen Liga pakken, maar door al hun bestuurlijke dwalingen en gezeik.

Even ongeveer een paar dingen op een rijtje zetten.

Rosell weg,
Messi misschien veroordeeld.
Neymar transfer klopt niet.
Na de Clasico niet toegeven dat Busquets fout zat.
Nu is het de grasmat weer.
Zeiken op de toeschouwers in Camp Nou, terwijl de tockets duur zijn en de supporters willen goed spel zien.
Geen transfers door regels die op een domme manier worden overtreden.
Valdes weg.
Puyol gaat weg.
Abidal ging vorige zomer al weg door het domme bestuur.
Xavi wilde misschien weggaan.
Messi's contract opnieuw openbreken, puur omdat hij meer moet verdienen de de Portugees.
Stadion uitbreiden, terwijl er al nauwelijks toeschouwers zijn.

En zo kan ik misschien nog wel even doorgaan.
Ik was er eigenlijk al langer klaar mee, maar misschien wordt het nu wel definitief.

Oh ja, nog iets van de vorige zomer. Een aanvaller kopen terwijl je overklast ben door Bayern en Real en dan alsnog geen verdediger kopen.

9 april 2014 om 16:10

Ik snap niet dat je als Barça-fan walgt van de oproep om het gras kort te houden. Zelfs als gewone voetbalfan zou dat een domme uitspraak zijn.

9 april 2014 om 17:32

@paulbarcafan,

Wijzig jij is heel even snel je naam... Je begint de catalaantjes steeds meer te haten. Gloryhunter?

9 april 2014 om 18:45

Nee, ik ben zeker geen gloryhunter, maar ik zal zeker mijn naam gaan wijzigen, want ik ga afstappen van de Catalaanse club.

Ach psychologische oorlogvoering, hoort erbij. Beetje zieken en uitstellen, beetje jammeren bij Uefa. En dan kan Xavi bij uitschakeling huilie-huilie doen dat het gras te droog, te hoog was en we wel 87% balbezit hadden.

0-0 is genoeg voor atletico. maar denk dat barcelona wel doorgaat, ze beschikken over veel meer kwaliteit en hebben het in topwedstrijden altijd wel goed gedaan. Als realfan vind ik beide clubs maar niks en boeit me niet wie er doorgaat.

Stel je voor als het een halve centimeter te hoog... Dan duikelen die busquets, Jordi alba en Dani alves nog vaker....

9 april 2014 om 17:28

De dwergen van Barça zien mekaar niet staan door dat hoge gras ... Daarom.

zo typisch dat pest gedrag van barca , wordt vervelend !

Ach altijd weer klagen barca. Ze lopen altijd om alles en nog wat te klagen, ga maar gewoon voetballen. Alleen maar aanstellers in het team..

Ik begin Mourinho steeds meer te begrijpen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren