Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Heb je Ruiz zien voetballen? Stuur hem maar mooi terug naar Fulham’

Laatste update:

PSV leek na een opleving in de tweede seizoenshelft een serieuze kandidaat voor de tweede plaats in de Eredivisie, maar nu er drie keer op rij verloren werd dreigen de Eindhovenaren weer deel te moeten nemen aan de play-offs om een ticket voor de Europa League van volgend seizoen.

/

Dat zou volgens René van de Kerkhof nog een hels karwei worden; als PSV er niet in slaagt om als vierde te eindigen, staan mogelijk ontmoetingen met sc Heerenveen of FC Groningen op het programma. Voordat Feyenoord zondag won in het Philips Stadion waren ook die twee ploegen de afgelopen weken al te sterk voor het elftal van interim-trainer Ernest Faber.

“Als ze zo zwak spelen zoals nu, krijgen ze zelfs problemen om de eerste ronde van de play-offs door te komen”, geeft Van de Kerkhof aan in gesprek met Omroep Brabant. De oud-international baalt van de nederlaag tegen Feyenoord in het algemeen en van het optreden van de gehuurde Bryan Ruiz in het bijzonder. “Ik raad de selectie aan een keer naar Atlético Madrid - Barcelona te gaan kijken. Daar zat wel alles in. Teams die voetballen met de intentie om te winnen. Heb je Ruiz weer zien voetballen? Stuur hem maar mooi terug naar Fulham.”

Ben je het met René van de Kerkhof eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ruiz speelde inderdaad erg matig, snap ook niet waarom ze hem nog steeds laten spelen. Narsingh is gewoon beter op dit moment en zorgt voor veel meer dreiging dan Ruiz

14 april 2014 om 09:50

Kost zoveel geld dat je hem amper kan banken

14 april 2014 om 09:50

Omdat Ruiz iedere week een godsvermogen kost......

14 april 2014 om 10:02

Bojan kost toch omgerekend ook een ton per wedstrijd en Frank is niet bang om hem te banken dus zie het probleem niet? De beste moet spelen en niet de best betaalde...

14 april 2014 om 10:06

Gelijk heb je dutchplaymaker.. Wel Costa Rica helpen aan een speler die fit is op het WK maar Oranje zelf vergeten door Narsingh niet meer op te stellen.. Want een fitte Narsingh kan Oranje echt wel gebruiken met z'n snelheid en goede voorzet..

14 april 2014 om 10:10

@dutchplaymaker:

Maar kennelijk ligt dat in Eindhoven dus een stuk gevoeliger. Ruiz moet en zal spelen, ook al gaat dat ten koste van andere, wellicht betere spelers.
Bij Ajax is niemand groter dan het team, bij PSV wel.........

En heeft PSV een trainer die Ruiz op de bank "durft" te zetten? Ajax heeft zo'n trainer wel.

14 april 2014 om 10:10

Sorry heb je een source voor deze claim dat bojan een ton per wedstrijd kost? Want volgens mij huren ze hem gratis en betalen ze alleen een gedeelte (1 miljoen) van zijn salaris. En hij heeft nu wat rond de 23 competitie duels gespeeld? Ruiz is peper duur en aangezien ze al meerdere grote talenten op zijn positite hadden (narsingh, bakkeli) totaal onnodig

14 april 2014 om 10:11

Ik heb deze keuze nooit begrepen van PSV. Waarom niet investeren in Narsingh zodat hij volgend jaar voluit kan vlammen. Die Ruiz loopt er ook bij als een verdwaalde junk. Echt niet om aan te zien..

14 april 2014 om 10:31

Dus omdat hij iedere week een godsvermogen kost moet je hem maar blijven opstellen? En ik maar denken dat PSV wedstrijden wilt winnen maar daar gaat het ze dus niet eens om.

14 april 2014 om 10:43

Dat is achteraf makkelijk zeggen...
Als hij er 14 had ingeschoten en geweldig speelde, met eventueel de cl als winst. Dan had iedereen het gesnapt en had hij zijn kosten allang terug verdiend...

14 april 2014 om 10:45

Onbegrijpelijke keuze is het inderdaad geweest. En psv'ers hier maar de keuze verdedigen, 'omdat hij voor voorronde cl zou zorgen', nu zie je ze nergens meer.

Was vanaf het begin al duidelijk dat de huur van Ruiz een lachertje ging worden. Die jongen had amper wedstrijden gespeeld en werd als de messias binnen gehaald, terwijl hij ook nog meer een momentenvoetballer is dan een echte toevoeging op het team. Een echte toevoeging heb ik hem niet zien zijn het afgelopen halfjaar, heeft enkel een paar intikkertjes gemaakt.

Al met al kan nu al worden geconcludeerd dat het de zoveelste mislukking van Brands is geweest en hij er nu ook nog voor gezorgd heeft dat er 2 (in potentie) betere rechtsbuitens ongelukkig zijn.

14 april 2014 om 10:46

Wat Narsingh betreft heb je helemaal gelijk natuurlijk. Maar Bakkali is eigenlijk een linksbuiten, oftewel de opvolger van Depay. Theoretisch gezien dan. Je zult zien dat Bakalli op links beter tot zijn recht komt.

14 april 2014 om 10:49

@dutchplaymaker

Sorry, Bojan kost 100.000 euro per wedstrijd? Bojan kostte weliswaar 400.000 euro meer maar kwam dan wel het gehele seizoen. Kon spelen in de competitie, CL en de beker. Daarbij werd hij gehaald als rechtsbuiten waar op de Lesley de Sa eigenlijk geen alternatief was.

De huur van Bojan vergelijken met de huur van Ruiz is belachelijk. Omdat er voor de huur van Bojan in ieder geval nog steekhoudende argumenten waren.

14 april 2014 om 10:56

Als je met Narsingh betere resultaten zou halen (2e plek), dan is het nóg duurder om hem te laten staan

14 april 2014 om 11:32

Nee, nooit gesnapt.

Je bent Psv, je zegt dat er een nieuwe weg ingeslagen moet worden met ruimte voor talenten. Vervolgens zeg je dat het seizoen zo goed als verloren is. Wees dan een vent en gooi de jonge talenten voor de leeuwen een heel seizoen lang.

Kijkend naar de toekomst had dat PSV meer opgeleverd waarschijnlijk dan dit. Bovendien hoeft PSV toch geen Europees voetbal te halen? Financieel zou alles op orde zijn, accepteer dan een verloren jaar.

Met het huren van Ruiz gooien ze alles overboord en geven ze gemengde signalen af.

14 april 2014 om 12:51

@inkeajacied

Achteraf is het een verkeerde gekeuze geweest. En ondanks dat hij voor de wedstrijd tegen groningen niet goed speelde was werd hij in deze wedstrijden was hij met een aantal doelpunten wel belangrijk.

Niemand kan ontkennen dat Ruiz (zeker voor NL begrippen) veel kwaliteit heeft. Alleen komt kwaliteit vaak pas naar voren als de instelling ook klopt. Het vreemde is dat deze totaal lijkt te ontbreken.

Ik vraag me trouwens wel af of brands meer mislukkingen heeft dan andere Td's ? Bij elke club worden spelers gehaald die niet doorbreken.

14 april 2014 om 10:06

Van ruiz word ik echt misselijk. Wat is dat een dramaspeler. Gister in de wedstrijd waar iedereen slecht speelde op een enkeling na, krijgt hij het voor elkaar om nog slechter te spelen en elke bal in te leveren. Weg ermee. Lekker gaan korfballen.

14 april 2014 om 11:02

Tja het is/was ook wel heel makkelijk om te denken dat Ruiz PSV er zo even bovenop helpt en een geweldig seizoen speelt nadat hij ik weet niet hoelang geen normale wedstrijd heeft gespeeld. De kans dat hij zijn vorm die hij bij Twente had zou krijgen was gewoon veel te klein, daarnaast is het ook gewoon belachelijk duur voor een half seizoen + je hebt zelf Narsingh.

14 april 2014 om 11:34

Ja het is ook niet veel idd. Maar als je terugdenkt aan de tijd bij Twente dan is het simpel. Daar was hij ook niet heel geweldig, maar maakte hij iedere wedstrijd in delaatste 10 minuten de winnende en werden ze kampioen. Dat verbloemde het feit dat het geen topper is zo gigantisch hard. En dan heeft hij ook nog eens een jaar stilgestaan en dan wordt er gedacht dat hij zonder enige vorm PSV op sleeptouw gaat nemen, terwijl je dat eigenlijk niet mag verwachten van.iemand die zijn wedstrijdjes bij het 2e van Fulham speelt

14 april 2014 om 12:21

Haha dan heb je Narsingh en Bakkali 2 rechtsbuitens die elke eredivisieclub zouden willen, huur je Ruiz voor een ton per wedstrijd..

Lekker bezig daar in Eindhoven.

14 april 2014 om 12:52

Ik heb geen idee hoevaak jij Narsingh dit jaar hebt zien spelen, maar deze speler is zover ik kan zien nog steeds niet helemaal fit. Het explosieve ontbreekt.

14 april 2014 om 14:00

Het doet er weinig toe wie je opstelt. Narsingh is een angsthaas en een lapzwans. Ruiz alleen een lapzwans. Echter heeft het met Ruiz weinig zin om zo ver van de goal af te spelen omdat hij nie de snelste is. Ik vind wel dat hij gewoon een veel betere voetballer is dan Narsingh, die geleid wordt door twijfels lijkt het wel.

Overigens hoop ik niet dat PSV Ruiz definitief overneemt van Fulham. Hij heeft wel een erg lakse instelling.

Gelijk heeft hij, te belachelijk voor woorden , wat hier is gebeurt.
Met overheidsgeld een speler huren die een godsvermogen kost aan huur , waanzin !
Hopelijk volgend jaar terug naar de basis , met een goede jeugdopleiding even een stapje
terug doen, om de komende jaren weer een stabiele club te worden , zie goed voorbeeld Feijenoord.
Het maakt nu toch niets meer uit, het is al 7 jaar ellende en geen prijzen , dus als het nog 1 of 2 jaar duurt , dat maakt dan ook niet meer uit

Dat heeft ie goed, ik zie zowel Heerenveen als Az en Groningen het huidige psv over twee wedstrijden gewoon uit de playoffs knikkeren. Die mooie reeks van ze was natuurlijk ook maar zelden met overtuigend voetbal. Heel wonderlijk toch hoe die vorm van het Bakkali-psv uit de voorbereiding zo onherkenbaar is verdwenen. Toen was het toch echt wel een sensatie.

Wat ik dan niet begrijp, wat voor speler dacht PSV dat ze hadden gehaald? Het was in de eredivisie een zeer goede speler, maar geen leider. Niet iemand die het team op sleeptouw nam in dat opzicht.
Het was een goede speler in een redelijk draaiend elftal. Maar absoluut niet wat PSV nodig heeft op dit moment.

Ruiz zou bij elk team voetballend een toegevoegde waarde hebben in de eredivisie. Maar in een elftal waar voetballende kwaliteit niet datgene is dat echt mist, maar waar andere kwaliteiten ontbreken, heb je aan Ruiz niets. Dat is precies hetzelfde type. Meer ervaring, misschien kwalitatief wat beter, maar eerlijk is eerlijk, Ruiz of Narsingh, het maakt toch niet uit welke je opstelt van deze 2.

14 april 2014 om 10:35

Ik geef je gelijk over Ruiz. Totaal onnodig en veels te duur. Daarbij loop die als een verdwaalde crack junk over het veld. Echt ik schaam me daar echt diep voor. Maar dat jij Ruiz en Narsingh dezelfde soort spelers noemt is natuurlijk onzin. Ruiz is meer een zwervende speler die vaak in de wedstrijd naar binnen trekt en het spel wil verdelen. Narsingh is veel meer een echte winger die de achterlijn wil halen. Maar betreft Ruiz heb je helemaal gelijk in. Had dan Bakkali gewoon wat minuten gegeven in een seizoen die eigenlijk al verloren was.

14 april 2014 om 11:18

Sorry, maar waar noem ik ze dezelfde soort speler? Ik zeg alleen dat het niet uitmaakt of je Ruiz of Narsingh opstelt, want kwalitatief scheelt het toch niet zoveel.

Maar ik vergelijk volgens mij Narsingh en Ruiz nergens als type speler.

Ruiz is ook al een aantal keer beslissend geweest voor Psv dus dit is wat kort door de bocht.

Verder wordt ik een beetje moe van al die oud voetballers die vinden dat we onze wedstrijden qua niveau moeten spiegelen aan wedstrijden tussen Barcelona en Atletico of Bayern, Real et cetera. Dat zijn de absolute topploegen met begrotingen die op lichtjaren afstand van de onze liggen. Dat is elke middenklasse auto afkraken omdat je ze met een Ferrari vergelijkt.

14 april 2014 om 10:31

Ruiz heeft 4 keer gescoord als je dat bedoelt. Niet echt veel voor een aanvaller van Psv! Vooral niet als je ziet tegen welke clubs hij scoorde. Allen laagvliegers.

14 april 2014 om 10:41

Maar er zaten wel belangrijke goals bij. Neemt niet weg dat het gewoon zonde is om Ruiz te halen als je nog zoveel aanvallers ter beschikking hebt.

14 april 2014 om 10:53

@ 010

Ruiz heeft 4x gescoord en het waren mischien wel belangrijke doelpunten. Maar wat is PSV er mee opgeschoten? Ze moeten hopen dat ze nog de play offs halen voor Europees voetbal.

Dus de vraag is, Ruiz heeft 4x gescoord (150.000) euro per doelpunt en ondertussen zit Narsingh op de bank die gelijktijdig ook geld kost aan salaris (nogmaals 200.000 tot 400.000 euro). Dat betekent dat 4 treffers van Ruiz dus +/- 900.000 euro hebben gekost. 225.000 euro per doelpunt!

En de grote vraag is, had PSV het zoveel slechter gedaan zonder Ruiz en met Narsingh in het veld.

14 april 2014 om 10:51

Arenacum. Ach 4 doelpunten die mijn oma ook nog had binnen getikt. Dit kan toch gezien worden als een enorme mislukking? Ze hadden juist dit halve seizoen moeten gebruiken om Narsingh weer vertrouwen te geven en in topvorm te krijgen. Waarvan ik overigens overtuigd ben dat hij nu alweer veel beter is dan Ruiz. Weggegooid geld in Eindhoven.

14 april 2014 om 12:09

@arenacum: Je hebt gelijk dat Ruiz ook beslissend is geweest anders hadden ze nog minder punten alleen het is al vanaf het begin raar dat hij gehuurd werd omdat Narsingh weer terug was en zoveel minder is dat nu ook niet.

En je kan zeker wel een vergelijking maken al dan niet met de spelers maar ik denk dat de vergelijking meer te maken is dat je in een belangrijke wedstrijd wel alles wilt geven om te winnen. Iets wat je bij Atletico gewoon zag en bij Psv dus niet om van Feyenoord te winnen om zo nog EL voetbal veilig te stellen.

Nu wil ik het nog wel eens zien als Psv niet rechtstreekse plaatsing haalt en de playoffs moeten spelen of ze die gaan winnen. Zou toch wat zijn zoveel geld investeren in een 'talentvolle' groep en dan geen Europees voetbal halen......

Ben ook heel benieuwd of ze Ruiz volgend seizoen nog een keer willen huren of willen overnemen.

Ja Ruiz is pure geldverspilling geweest. En Psv loopt nu het risico dat Bakkali ook weg gaat. Ze hadden beter Bakkali kunnen laten aanmodderen dit seizoen, leert hij alleen maar van.

Even een eerdere quote van Willy:

'ruiz is een speler die PSV alsnog in de top drie kan brengen'
Dinsdag, 14 januari 2014 om 09:06
PSV gaat Bryan Ruiz voor een halfjaar huren van Fulham en betaalt daar naar verluidt 950.000 euro voor. Een enorm bedrag, maar clubicoon Willy van de Kerkhof spreekt van een 'geweldige zet' van zijn favoriete vereniging. "ruiz is een speler die het verschil kan maken en PSV alsnog in de top drie kan brengen", voorspelt Van de Kerkhof in gesprek met De Telegraaf.

Het kan verkeren... Ik heb Willy volgens mij ook niet gehoord toen Ruiz een paar keer voor de 3 punten zorgde in blessuretijd?

Ruiz speelde niet al te best gisteren, maar om meteen te spreken van terug sturen naar Fulham etc. Feyenoord was gewoon een klasse beter!

14 april 2014 om 10:09

Weet niet wat die voor commentaar had toen maar dit is Rene die interresant probeert te zijn nu

14 april 2014 om 12:17

haha geweldig Ceaser: Daar blijkt wel uit dat we de van de Kerhofjes niet echt serieus hoeven te nemen.

Grappig, toen Ruiz gehaald werd en iedereen (behalve de PSV supporters natuurlijk) riep hoe belachelijk dat was om zoveel geld te betalen voor een bankzitter moesten we allemaal ons mond houden want we snapten het niet. Ruiz ging PSV aan plek 2 helpen en wellicht zelfs aan het kampioenschap......

Nu roepen zelfs de club coryfeeën van PSV hetzelfde en ben ik wel heel benieuwd naar de commentaren van de Psv'ers die mij en vele anderen voor gek verklaarden dat we niet begrepen waarom Ruiz gehaald was.

ik denk dat 1 speler geen verandering kan brengen in dit psv.
wat ze nodig hebben is een hechtere teamband zodat ze ook daadwerkelijk als een team gaan spelen en laten zien dat ze met z'n allen een wedstrijd willen winnen en er 200 voor willen gaan.

Neuer
Schaars
Botteghin
Depay
Robben
Van Bommel
Cocu
Ribery
Bizot
Vermeer
Cilessen
14 april 2014 om 11:37

Wat PSV nodig heeft is een sterk hart.

Zeggen dat je gaat bouwen aan de toekomst, maar dat dit seizoen een moeilijk seizoen wordt is een ding. Vervolgens Ruiz huren voor een godsvermogen is een totaal ander ding.

Wat voor boodschap geeft dat aan die jonge jongens die wisselvallig zijn en nog moeten groeien? Dat straalt weinig vertrouwen uit.

Wees dan een kerel, accepteer dat je misschien 6de wordt, maar gooi die talenten week in week uit voor de leeuwen.

Ik hoop toch dat PSV nog de rug kan rechten en die 4e plek weet te veroveren. Als AZ dan de Play-Offs wint hebben we nog een aardige kans om met een stuk of 4 clubs groepsfase EL te halen.

14 april 2014 om 11:54

Als Vitesse twee keer wint kan PSV fluiten naar de vierde plaats. Dan nacompetitie tegen Groningen, Heerenveen en AZ, succes.

14 april 2014 om 15:23

@jerome010, ik zie jouw hoop niet in vervulling gaan.
Vitesse speelt thuis tegen GA Eagles en uit tegen Utrecht, dat inmiddels geheel veilig staat. Dat betekent 6 punten.
PSV speelt uit tegen PEC Zwolle en thuis tegen Nac. Dat betekent 1 of 3 punten.

Vervolgens zal men dan waarschijnlijk tegen Heerenveen en Groningen moeten spelen. Ja, ja, wat moet dan daarvan verwachten?

Ruiz is nu natuurlijk doodzonde van het geld geweest. Maar had PSV van Groningen en Heerenveen gewonnen en ze werden 2e. Dan was Ruiz een briljante zet geweest volgens de buitenstaanders. Maar eerlijk is eerlijk hij valt vies tegen. Net als heel PSV vies tegenval. Niet dat ik het erg vind als feyenoorder. Maar als je kijkt wat PSV met geld koopt en zo weinig ervoor terug krijgt. Ja wijnaldum moest ook zonodig naar PSV maar bij Feyenoord had hij 2x hoger geëindigd dan bij Psv.

14 april 2014 om 10:45

Daar heb je wel gelijk in. Als het PSV wel was gelukt, dan was dit opeens een briljant zet? Zou best kunnen dat de meningen dan anders zouden zijn, omdat de waan van de dag toch regeert in het voetbal.

Ik vind het met name zonde voor Narsingh en Bakalli. Ik denk dat PSV echt niet veel slechter is met een van die spelers in de basis. En Narsingh en Bakalli zijn allebei leuke spelers om naar te kijken als ze in vorm zijn.

Misschien kan een andere Nederlandse club er wel van profiteren, zoals Ajax of Feyenoord, als Narsingh of Bakalli deze zomer weg gaat.

14 april 2014 om 11:02

@ Raza

Zelfs als Ruiz PSV naar plek 2 geschoten had is het tekenend voor de visie van Marcel Brands. Namelijk korte termijn denken en niet naar de lange termijn kijken. En zelfs met een 2e plaats had Ruiz gewoon een miskoop geweest naar mijn mening. Maar Ruiz zou minimaal 10x moeten scoren in 10 wedstrijden om geen miskoop te zijn. De kans op falen was vele malen groter dan de kans op slagen voor Ruiz.

PSV heeft met Narsingh en Bakkalli 2 potentiële WK gangers in hun selectie als ze spelen. Narsingh was assistkoning van Nederland en Bakkalli is echt een groot talent naar mijn mening.

Ruiz word gehaald voor 600.000 euro en moet dus eigenlijk 10 doelpunten maken om rendabel te zijn. Kansberekening leert ons dat dit vrijwel onmogelijk is en dus een foutieve inschatting is.

Daarnaast zit Narsing op de bank voor een half jaar die 350.000 euro kost aan salaris in dat jaar. Waardoor de benodigde 10 doelpunten van Ruiz dus al 1 miljoen kosten. Narsingh word direct minder geld waard, hij speelt niet maar hij gaat ook niet naar het WK. Dus indirect kost Narsingh nog meer geld. Daarnaast mist hij zelfvertrouwen en zal hij volgend seiozen weer een periode nodig hebben om in vorm te komen. Nog een indirecte kosten post.

Jozefzoon is ook een rechtsbuiten die op de bank zit. Zijn salaris zal toch ook wel boven de 200.000 euro per jaar zitten? Dus kan je weer 100.000 bijtellen bij de kosten van de doelpunten van Ruiz. Daarnaast is hij ipv 2e keuze veranderd naar 3e keuze.

Bakkali zit ook met een talentensalaris op de bank, ziet zichzelf van 1ste keuze in het begin van het seizoen afzwakken naar 4e keuze. Is samen met Depay het grootste talent van de jeugdopleiding. Bakkali wil daarom ook vertrekken want uitzicht op speeltijd is er ook totaal niet. Daarnaast mag hij ook niet in Jong PSV spelen vanwege zijn gespeelde wedstrijden in het eerste. En dan gek vinden dat hij niet gelukkig is?

De komst van Ruiz heeft voor het volgende gezorgd
- Narsingh mist vertrouwen, mist het Wk en daalt in transferwaarde
- Bakkali wil vertrekken en dus loopt PSV hoogstwaarschijnlijk een groot talent mis
- Jozefzoon zit als 3e keus op de tribune met een salaris.
- Een eenmalige salarispost van 600.000 euro

Dus Ruiz had belachelijk veel moeten scoren om dit allemaal te rechtvaardigen.

Ja idd Ruiz speelde slecht maar ze speelden allemaal dramatisch gister en al wekenlang. Gebrek aan kwaliteit en vooral gebrek aan wil om te winnen. Als ze de voorronde EL niet halen kun je toch spreken van een werkelijk totaal mislukt seizoen, alweer. En wat gaan we dan weer krijgen, kopen kopen kopen?? Heb gister geen moment een elftal gezien die knokte voor een laatste kans op iets. Het was gezapig het was tempoloos futloos. Tenenkrommend eigenlijk. Ja de oplossing? Geen idee eigenlijk, gewoon doorgaan met het nwe beleid, spelen met je eigen jeugd en vooral geen domme Ruiz acties. Dat heb je klauwen vol met geld gekost en niks opgeleverd.

Psv heeft gegokt en verloren.
Dit jaar zou men een nieuwe weg in slaan, maar vanwege de tegenvallende resultaten huurde men de peperdure Ruiz.

In de hoop om in ieder geval de 2e plek te halen lieten ze Narsingh gedupeerd achter op de bank. Een jongen die een goede kandidaat is op de rechtervleugel en nu dankzij Psv zijn wk-kansen waarschijnlijk ziet verliegen.

Ook het toptalent Bakali twijfelt over het bijtekenen, het is niet meer dan terecht dat hij afwacht wat Psv gaat ondernemen met Ruiz.

Ajax en Feyenoord bewijzen het al jaren; grote transfers, grote namen, ze geven geen enkele garanties. Maher, Narsingh, Tadic zijn stuk voor stuk wellicht beter dan de spelers die daar bij Ajax en Feyenoord op die positie spelen (in ieder geval in potentie). Maar het collectief wint altijd. Een jeugdspeler inpassen verloopt bijna altijd soepeler, omdat ze al bekend zijn met het systeem, de club en alle andere elementen.

De enige weg naar succes in NL zijn die van Ajax en Feyenoord.

14 april 2014 om 10:05

Erg mooi gesproken en het klopt deels. Maar ik ben er ook heilig van overtuigd dat je de invloed van een trainer niet moet onderschatten. Normaal gesproken heeft en trainer geen invloed maar je ziet wat het tactisch met Ajax en Feyenoord gedaan heeft. Dat bepaalt ook de collectiviteit van het elftal.

14 april 2014 om 10:40

Natuurlijk heeft een trainer wel een hele grote invloed. Denk je dat het toeval is dat de "grote" trainers overal prijzen pakken. Een trainer kan bij een grote club vaak de spelers niet beter maken maar hij heeft juist wel heel veel invloed op het team, de tactiek, de sfeer, het gedrag van spelers enz enz.

14 april 2014 om 10:16

Klopt wat je zegt als die spelers ook daadwerkelijk grote namen zijn.
Hier in NL worden ze gewoon groot gemaakt. Hoezo is Maher een grote naam? Heeft niets in de top laten zien en speelde gewoon in alle rust bij AZ. Narsingh kwam van Heerenveen die gewoon mag winnen ipv moet winnen en over Tadic kun je niet eens oordelen, want hij doet het gewoon prima bij Twente. Hun schat ik toch echt hoger in dan AZ en Heerenveen.
En ik ben het echt niet eens met je laatste zin.
Zowel Ajax als Feyenoord hebben successen geboekt met hun ervaren spelers. Haal Pelle en Immers weg van Feyenoord en het is gewoon stukken minder. Ja zonder Pelle wonnen ze 4 wedstrijden op rij, maar ja wie waren de tegenstanders.....
Ajax heeft ook het geluk gehad met de jonge maar al wat ervaren Sigi in de spits en een zeer ervaren prof als Schone die beiden 9vd 10 wedstrijden besliste. En wat te bedenken van Moisander die in de verdediging gewoon 10x beter is dan Denswil.
In dat geval doet PSV precies hetzelfde. Ze combineren jeugdigheid met ervaring.

14 april 2014 om 14:10

Daar is maar een verklaring voor. De scouting is gewoon dramatisch. Je moet niet vergeten dat psv veel kampioenschappen wel heeft gepakt vanwege de juiste aankopen. Romario, Ronaldo, van Nistelrooy, Kezman, alex en gomes zijn voorbeelden waar het wel werkte.

Ruiz is inderdaad erg slecht laatste wedstrijden, maar Narsingh raakt ook werkelijk geen pepernoot in de minuten die hij krijgt...geef Bakkali maar weer een kans of desnoods Jozefzoon. Die werken er tenminste nog hard voor.

De competitie is nog niet gespeeld. Wel zijn er een aantal zekerheden. Ajax wordt kampioen, Zwolle speelt voorronde Europa league en Feyenoord heeft Europees voetbal op zak. Bij een nederlaag van Twente tegen NEC wat ik niet zie gebeuren maken Vitesse en PSV theoretisch beide nog kans op direct plaatsing voorronde Europa league. Bij een overwinning van Twente en nederlaag/gelijkspel van Feyenoord maakt Twente nog kans op voorronde Champions League maar speelt het wel definitief Europees voetbal. Bij een overwinning van Vitesse en Zwolle speelt PSV de play offs en gaan Vitesse, Feyenoord, FC Twente, Ajax en PEC Zwolle sowieso Europa in.

Je merkt wel dat PSV erg afhankelijk is wat de rest doet. En met name Vitesse. Wanneer Vitesse haar plicht doet en wint van Go Ahead Eagles dan moet PSV uit bij Zwolle winnen. Winnen ze dat niet maar rolt er een gelijkspel uit kan het bijna niet anders dan dat PSV play offs speelt.

Wat dat betreft moet PSV winnen in en tegen Zwolle want ieder punt verlies is teveel. PSV heeft +12, Vitesse +17. Bij een overwinning van Vitesse heeft het minimaal +18 en PSV bij een gelijkspel nog steeds +12. Dan moet Vitesse met 3-0 verliezen en PSV met minstens 4-0 winnen om Vitesse op doelsaldo te passeren. Dat is het doem scenario voor PSV op dit moment. Dus willen ze überhaupt nog een kans maken moet in Zwolle gewonnen worden. Zeker wanneer Vitesse wint.

14 april 2014 om 10:12

Wat ik overigens minder hoor, het zou zomaar nog kunnen dat zowel Vitesse als Psv de play-offs in gaan en Heerenveen vierde wordt. Het scheelt 2 en 3 punten op respectievelijk Psv en Vitesse en, gezien de vorm van die clubs, zou het mij niet eens verbazen als ze over die clubs heen gaan

Maar ontopic, Ruiz was een gok. Heeft ze punten opgeleverd, maar zakt nu ook al weer paar weken door de ondergrens

14 april 2014 om 10:49

Heerenveen heeft absoluut nog een reële kans op de vierde plek, al zie ik deze wel naar Vitesse gaan. De kans is echter groot dat Heerenveen PSV nog wel in zal halen. Wanneer dit gebeurd zal PSV over twee duels met AZ moeten afreken. Er van uit gaande dat Heerenveen over twee wedstrijden zal winnen van Groningen zal PSV dan, bij winst op AZ, af moeten rekenen van Heerenveen dat dan thuis speelt. En ik kan me een wedstrijdje herinneren....

14 april 2014 om 10:50

PSV kan alleen theoretisch Twente nog voorbij, dan zullen ze in 2 wedstrijden een doelsaldo van +20 moeten goedmaken, dat zal niet gebeuren. Twente is dus officieus al geplaatst voor Europees voetbal en Vitesse en PSV spelen hooguit nog om plaats 4.

Over ruiz spreekt hij onzin. De keuze hem voor zeer veel geld te halen was meteen de keuze hem altijd op te stellen. De reden hem te halen was Europees voetbal veilig te stellen. Hem wegsturen net nu Europees voetbal gepakt kan worden is echt waanzin

Welk speler heeft wel zijn normale niveau gehaald? Maher was ook een drama, net als Locadia. Totaal geen systeem in het spel te betrappen...het hele seizoen al. Het is een loslopend zand daar. Een trainer zonder ervaring die daar geen veranderingen in kan brengen.

Ruiz, Maher, Wijnaldum, Hiljemark en Zoet hoeven niet meer opgesteld te worden want ze zijn niet in vorm en voegen niets toe.

14 april 2014 om 10:33

Ben het met ruiz en maher eens.
Andere niet, iig wijnaldum even tijd geven. Net terug van lange blessure,

Wel wil ik locadia eraan toevoegen. Slechtste PSV spits in 50 jaar.

14 april 2014 om 10:41

Wijnaldum heeft bijna het hele jaar niet gevoetbald, vind je het heel gek dat hij nog wedstrijdritme moet opdoen. In vorm 1, zo niet de beste spelmakers van de eredivisie.

Is ook een belachelijke keuze om Ruiz te halen, los van zijn kwaliteiten en ervaring. Nu rotten Narsingh en Bakkali op de bank. Een speler die ook voor de nodige miljoenen is gehaald en een (voor NL begrippen) toptalent die nu zelfs wel eens zou kunnen vertrekken als je niet oppast.. Helemaal met de focus op de jeugd begrijp ik er geen snars van.

Depay, Narsingh, Bakkali, Jozefzoon en eventueel Park voor de flanken en dan Ruiz halen.. Kom op joh.

De selectie is gewoon breed zat, helemaal als je kijkt dat je Wijnaldum, Hiljemark, Schaars en Wijnaldum voor het middenveld hebt en Park daar dus ook niet nodig is. PSV had maximaal Park moeten halen maar nooit Ruiz. Ze hadden dit moeten bekijken als overgangsjaar(wat het alsnog is geworden) en de jeugd alle speeltijd geven zodat ze er volgend jaar redelijk zeker konden staan. Nu gaat Ruiz en Park misschien weg en moet je wel Narsingh/Bakkali/Maher neerzetten die geen snars zijn opgeschoten dit jaar.

Schijtbeleid.

14 april 2014 om 10:50

Klopt. En Narsingh, Bakalli, Park en Depay zijn echt niet minder dan Ruiz. In ieder geval niet zo veel minder dat de huur gerechtvaardigd kan worden. Zonde voor Psv

Ik als ajacied hoop dat Narsingh aan het einde van het seizoen PSV de deksel op de neus geeft en een vertrekwens kenbaar maakt. Dan maakt Ajax misschien een kans om Narsingh alsnog aan te trekken, wat volgens mij de ideale rechtsbuiten zou zijn. Bakalli is trouwens ook welkom. Een van de twee. Ik denk echt dat een van hun weg gaat, tenzij Cocu en de staf aan damage control gaan doen en ze goede vooruitzichten bieden voor volgend seizoen.

Niet alleen speelde Ruiz slecht, na de wissel van Maher ging hij nog op 10 spelen ook, ipv depay.
Terwijl hij, net als maher geen bal goed geraakt heeft.

Verban die gewoon weg van Psv. 0.0 toegevoegde waarde!

Wat me overigens nog veel meer verbaast is dat rasvoetballers als Bryan Ruiz, Adam Maher en Zakaria Bakkali er maar niet in slagen de PSV-voetbalmachine aan het praten te krijgen. Daar zou ik me, als ik PSV-bestuurder of aanhanger zou zijn, nog veel meer zorgen om maken. Het kan toch niet zo zijn dat de drie genoemde grote talenten het voetballen ineens verleerd zijn? Je kunt me veel wijs maken, maar dat niet!

Als Narsingh echt 100% fit was geweest, dan hadden ze echt Narsingh wel opgesteld. Maar blijkbaar heeft Narsingh moeite om die laatste 5 a 10% van zijn fitheid/explosiviteit terug te krijgen.


Ik begrijp de toevoeging van Ruiz aan de selectie van PSV wel tijdens de winterstop: Wijnaldum was geblesseerd, Toivonen stond op het punt te vertrekken, Ji Sung Park had/heeft steeds meer moeite om wedstrijden uit te spelen en Schaars was ook net terug van een blessure. PSV had dus totaal geen ervaren spelers meer beschikbaar. Met Ruiz hebben ze dat gat tijdelijk opgevuld.


Ik verwacht ook niet dat Ruiz van de zomer in Eindhoven blijft. PSV moet nu gaan doorselecteren. Er moet een linksback komen die de concurrentie met Willems aangaat. Daarnaast zal er vervanging moeten komen voor Park en eventueel ook Schaars die al een aantal keer geblesseerd is geraakt dit seizoen. Een type met een enorme winnaarsmentaliteit zoals een Jens Toornstra lijkt mij daar uitermate geschikt voor.


Ook een spits die de concurrentie aan kan gaan met Locadia is gewenst, daar Matavz mijn inziens gaat vertrekken. Dit mag best een jonge jongen zijn, als die het niveau aankan. Daarnaast zal PSV een keuze moeten maken tussen Wijnaldum of Maher. Samen gaat echt niet.

Ruiz heeft PSV gewoon van de middenmoot weer terug gebracht naar de top in de ED.
Helaas voor PSV kwam toen het nieuws van Cocu en volgde er een nederlaag. Het geloof op (v)cl was weg en dat zag je gister ook terug. Heel PSV speelde zonder enige beleving. Logisch dat ook Ruiz zich nu vooral richt op het WK. Wanneer PSV zich plaatst voor de EL, dan is Ruiz nog een succes geweest en zijn de kosten er ruimschoots uitgehaald.

14 april 2014 om 16:36

Zeker! Ruiz heeft PSV elke wedstrijd over het dode punt geholpen. Was absoluut niet kwetsbaar in de omschakeling en heeft zonder twijfel laten zien veel meer toe te voegen dan Narsingh. Met name in de toppers was Ruiz verre van onzichtbaar. Hij pakte het team constant bij de hand en heeft PSV vele plekken laten stijgen.
Oh nee, toch niet helemaal. Met Ruiz heeft PSV relatief bijna net zo veel verloren. Hij is in de belangrijke duels net als de meeste van zijn collega's onzichtbaar geweest en heeft PSV heel weinig gebracht. Direct ook nog de reden geweest dat dure aankoop en potentieel goudmijntje Narsing nauwelijks nog voetbalt en het WK kan vergeten. Zoals 9/10 mensen vooraf al zeiden aan belachelijke aankoop/huur. Een pure gok die tekenend is voor het PSV van de laatste jaren.

14 april 2014 om 18:53

Ruiz heeft ze gewoon weer terug in de top gevoetbald. Zelfs ajax was even in zicht. Dat had niemand meer verwacht.
Winst op Groningen had ze op 6 punten van ajax gebracht. Daar ging het uiteindelijk mis. En toen kreeg ook Ruiz het mentaal kwetsbare PSV niet meer op gang en ook hij richt zich nu zichtbaar op het Wk. Maar met eventuele plaatsing EL heeft PSV de investering er dik uit hoor.

14 april 2014 om 21:36

Haha. Geweldig dat je zo volhardend bent. PSV staat voorlopig op een play off plek. Die hadden ze ook voordat Ruiz komt. Volkomen lariekoek die je dus verkondigt. Het huren van Ruiz is een lachwekkende gok geweest die PSV sportief niets gebracht heeft en de ontwikkeling van kapitaal tegen heeft gehouden. Gokken doe je in het casino. Bij een miljoenenbedrijf wordt er, buiten door wat blinde supporters, heel wat anders verwacht.

Ik hoop dat ruiz he wk ook verknalt zodat psv en fulham niet meer wilt hebben net zoals heel europa en dat Twente hem dan redelijk goedkoop kan ophalen. Mooie vervanger voor Tadic. Ruiz is nog altijd een topspeler alleen hij mist het zelfvertrouwen en de motivatie omdat ie voelt dat hij bij psv aan een hopeloze missie is begonnen

Het was ook onbegrijpelijk dat ze Ruiz haalden als rechtsbuiten, terwijl ze ook geen Narsingh, Bakkali en Josefzoon hadden. Toen PSV Ruiz haalde leken ze ook kansloos voor de tweede plaats, dus vind ik dat ze destijds gewoon voor de ontwikkeling van de eigen spelers hadden moeten kiezen. Zelfs als Ruiz zijn oude vorm hervonden zou hebben zou uiteindelijk alleen Fulham hier echt van geprofiteerd hebben. Ik neem aan dat zij het ook wel gezien hebben met Ruiz en hem na dit seizoen te koop aanbieden aan Psv, die zouden gek zijn als ze dat dan nog doen. Het is ook iets teveel van het goede om 2 buitenspelers (depay en Ruiz) op te stellen die zo doelgericht zijn. Vroeger was een linksbuiten gewoon linksbenig en een rechtsbuiten gewoon rechtsbenig zodat ze met voorzetten de spits in staat konden stellen om te scoren. Met Ruiz en Depay is het precies andersom en loopt iemand als Locadia er verloren tussenin.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren