Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Rotterdam maakt zich op voor komst Ajax: ‘Ze gunnen ze heel erg weinig’

Laatste update:

Rotterdam kijkt zondag toe hoe PEC Zwolle en Ajax gaan uitmaken wie dit seizoen de KNVB-Beker in ontvangst mag nemen. Guyon Fernandez heeft een verleden bij Excelsior en Feyenoord en woont nog altijd dicht bij Rotterdam. Hij weet wel welke voorkeur de stad heeft.

"Mijn buurman vertelt me al de hele week dat ik nóg een stapje harder moet zetten zondag", zegt Fernandez in De Telegraaf. "In Rotterdam gunnen ze Ajax maar heel erg weinig." De aanwezigheid van Ajax in de havenstad maakt de eindstrijd echter niet specialer. "Het is geen Feyenoord-Ajax. Die finale op zich, die is wel heel bijzonder."

Fernandez krijgt een basisplaats van PEC-coach Ron Jans. De aanvaller mag gaan proberen wat hij al vaker deed: scoren tegen Ajax. "Ajax is geen angstgegner voor mij", knipoogt hij.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
19 april 2014 om 15:23

Dan zou ik uitkijken met deze uitspraak

19 april 2014 om 15:25

Dat durf je vast niet op je ramen te schrijven thuis of tegen je buren te vertellen

Ik ben az-er dus morgen vanzelfsprekkend voor de blauwe.....kom op Pec.

19 april 2014 om 15:29

Ik ben feyenoord fan maar hoop dat Ajax wint want als Ajax wint speelt feyenoord volgend jaar supercup als ze 2e worden!

19 april 2014 om 15:44

Leuk voor Feyenoord maar het is niet echt alsof ze daar iets aan hebben.
Je speelt er geen Europa door, wint er niet aan prestige door en het prijzengeld is ook niet al te bijzonder.

Het enige wat je er aan hebt is dat je een week eerder aan de bak moet en dat het een vertekend beeld kan geven over hoe ver de ploeg is.

19 april 2014 om 16:03

Waar ik dan benieuwd naar ben is of de supercup dan net als de bekerfinale Feyenoord Ajax dan ook uit en thuis gespeeld word

19 april 2014 om 16:08

Waarschijnlijk word er dan gespeeld met uitsupporters... een klein aantal dat wel.
Vanaf dit seizoen(14/15) zouden er namelijk kleine groepjes uitsupporters toegelaten worden.
Denk dat het een uitstekende generale zou kunnen zijn voor de echte competitie klassieker.

19 april 2014 om 16:38

In feite is het neutraal terrein dus ieder even veel kaarten en een deel neutraal

19 april 2014 om 16:45

Klopt, maar is het verstandig?
Ik vind het best hoor, 2 wedstrijden... maar of de clubs dat willen?

Persoonlijk heb ik z.g.a niks met de Jcs, maar het is wel leuk om 3 prijzen te pakken in een jaar, tevens zijn een groot aantal mensen nog op vakantie of komen net terug.
De meeste kaarten gaan als het goed is toch naar de Knvb en co.

19 april 2014 om 17:18

@afamessi10:

Ben jij het seizoen '09-'10 vergeten?
Toen jullie club uit tegen Twente aantrad, 3 wedstrijden voor het einde vd competitie?
Jullie daar in n.b. Twente-shirts op de tribune zaten, Twente mocht geen punten verspelen tegen Feyenoord, anders was er een risico dat Ajax kampioen zou worden????
Die arme Mario Been, toen.. 0-2 verliezen, en jullie waren er nog blij mee ook!!

Vreselijk!!!!!
Gepaste stilte past je nu meer, lijkt me

19 april 2014 om 17:35

@ndisdenaam

Ajax zou daar denk ik weinig problemen mee hebben, Feyenoord des te meer omdat het precies tussen hun voorronde Cl wedstrijden valt. Bovendien is de ploeg met de mindere kwaliteit over 2 wedstrijden vaker degene die het onderspit delft in vergelijking tot met 1 duel. Dus ook dat valt waarschijnlijk nadelig voor Feyenoord uit, aangezien iedereen weet dat de Feyenoord selectie vermoedelijke de nodige basiskrachten verliest en pas weer nieuwe basiskrachten kan aantrekken wanneer spelers daadwerkelijk de deur uit zijn.

19 april 2014 om 20:46

Afamessi10,

Hoe kom jij erbij dat Feyenoord de supercup/johan Cruijff Schaal speelt. Mocht Ajax kampioen worden dan gaan ze sowieso de Johan Cruijff Schaal spelen tegen de winnaar of de verliezer van de bekerfinale. Feyenoord speelt alleen maar de supercup als Feyenoord 1e wordt, anders niet.

20 april 2014 om 07:20

Als het Ajax - Feyenoord wordt voor de Supercup, dan gewoon op neutraal terrein. Wembley lijkt me wel een leuk stadionnetje.

20 april 2014 om 09:19

Als een club zowel kampioen wordt en de knvb-beker wint, wordt de nr. 2 van de competitie uitgenodigd voor de JCS, niet verliezer van de bekerfinale. In dit geval is dat dus zeer waarschijnlijk Feyenoord.

20 april 2014 om 10:33

@siem63 de "supporters" die destijds liever van Twente wilde verliezen zijn geen echte supporters en maar een klein deel van "aanhang". Erg simpel van je om daar nu alle Feyenoord supporters op aan te spreken. Zielig mannetje.

19 april 2014 om 16:02

En daar ben je nog trots op ook..

19 april 2014 om 16:25

Er zijn denk ik weinig Ajacieden die kunnen zeggen dat ze naast de Kuip wonen. Niet dat ik er zou willen wonen, maar dat terzijde. Dus ja, ik zou er ook trots op zijn.

19 april 2014 om 16:31

Lijkt me dat iedereen vrij is om voor welke club dan ook te zijn toch? Beetje belachelijk het principe; jij bent op dit stukje land geboren/opgegroeid en je valt dus binnen deze lijnen en moet deze club aanhangen en niet anders, want anders mag je niet trots op jezelf zijn. Ik vind juist dat hij wel trots op zichzelf mag zijn aangezien hij zijn eigen keuzes maakt.

Dit komt btw af van iemand die voetballiefhebber is, en niet voor een bepaalde club is.

Kom op, vlammen Pec, laat zien dat jullie die finale niet voor niets hebben gehaald en na de wedstrijd niet alleen maar vertrekken met die 'gratis verkregen' europacup plaats.

Vecht voor die prijs, schrijf history voor jullie club......

19 april 2014 om 15:31

Ik vind Fernandez maar een matige voetballer, het lijkt net alsof hij alleen zijn best doet als het hem uitkomt.. Dat hij nog geen onbetwiste basisspeler is bij FC Zwolle zegt mij in principe al wel genoeg. Maar we zullen zien, misschien verrast hij iedereen wel a.s. zondag.

Weer die ongepaste arrogantie dat zich de laatste jaren wel vaker de kop opsteekt in Rotterdam e.o.. Die jongen heeft precies één keer in zijn leven van Ajax gewonnen, voor de rest weinig succes gehad, maar hij doet net alsof hij twee keer per jaar van Ajax wint met zijn knipoog etc

19 april 2014 om 15:37

Denk dat zijn knipoog meer te maken heeft met het feit dat hij nog wel eens scoort tegen Ajax

19 april 2014 om 15:43

Alleen in de wedstrijd PEC - Ajax (1-1) toch van dit seizoen ? Verder heeft hij toch niet tegen Ajax gescoord ?

19 april 2014 om 15:51

Meen mij te herinneren dat hij ook nog met Excelsior tegen Ajax scoorde.

19 april 2014 om 16:07

Even opgezocht, maar de enige 2 maal dat Excelsior tegen Ajax moest in de tijd dat Fernandez actief was eindigde het in 2-2 (goals van Bovenberg en Wattemelo) en in 4-1 (goal Bovenberg).

Het is niet zoals bijvoorbeeld bij Duplan die een abonnement heeft op scoren tegen Ajax.

19 april 2014 om 16:14

Heb het ook ff opgezocht, bij de 4-1 scoorde hij een buitenspeldoelpunt, PEC had beter Bovenberg kunnen contracteren.
Dus ik snap eigenlijk niet waarom er vermeld wordt, wat hij al vaker deed, dan denk ik eigenlijk dat hij dit wel vaker doet dan 1x, maar hij heeft dus maar 1x tegen Ajax gescoord.

En Wattamaleo, wat een voetbalnaam, veel mooier zie ik ze nu niet.

19 april 2014 om 15:39

Het is waar je je druk over maakt, laat die jongen toch lekker. Laat ze in Zwolle toch lekker dromen en genieten van het media circus. Bovendien vind ik Fernandez zijn niet gelijk representatief voor heel Rotterdam.

Wat hij overigens ''al vaker deed'' tegen Ajax (scoren) ... welgeteld 1 maal en dat was afgelopen februari in de competitie.

20 april 2014 om 10:39

@doncoxxx kan jij mij even uitleggen wat er zo arrogant is aan dit bericht, kan het er namelijk niet uithalen? Het enige dat er staat is dat zijn buurman heeft gezegd dat hij deze wedstrijd beter zijn best moet doen en dat Ajax geen angstgegner voor voor hem is met een knipoog. O nu ik het zo opschrijf druipt de arrogantie er inderdaad vanaf ja.

20 april 2014 om 20:07

Moet nu even heel hard lachen hoor :D

Vrienden van mij die voor Feyenoord zijn hopen juist dat Ajax de beker wint zodat de Johan Cruijff Schaal tussen Ajax en Feyenoord gaat. Ze denken dat Feyenoord dan eindelijk een prijs pakt.. Zullen er dan wel Feyenoord fans naar de Arena mogen komen? Ben benieuwd hoe de Knvb en de burgemeesters zullen reageren.

19 april 2014 om 15:39

Zou over 2 wedstrijden gespeeld moeten worden als de KNVB consequent is. Net als de bekerfinale een paar jaar geleden.

19 april 2014 om 15:45

Ben bang van wel maar ja, de Knvb is alles behalve consequent...

19 april 2014 om 16:02

@bloomfield

Een kwestie die al langer in mijn hoofd zit, en die er behoorlijk zorgelijk uitziet. Vanaf volgend jaar mogen er waarschijnlijk weer uit en thuis supporters mee. Enig probleem is dat de JC schaal en bekerfinale feitelijk op neutraal terrein gespeeld worden. Ofwel : dat betekend een eerlijke verdeling van de kaarten.

Groot probleem is echter hoe we dat in de Arena moeten gaan doen. Feyenoorders mogen natuurlijk niet met vrij vervoer naar Amsterdam reizen, dat beloofd gegarandeerd mis te gaan. Tegelijk voldoet het uitvak niet aan de capaciteit waar Feyenoord recht op heeft. De enige goede optie die ik zie is geheel Noord afzetten voor Feyenoord. Maar ik twijfel zeer of de burgemeesters na jaren zonder uitsupporters gelijk het aandurven om duizenden Feyenoorders toe te laten. De logistieke situatie om de Arena is ten opzichte van een jaar of 10 geleden verslechterd om de veiligheid te handhaven. Er zijn zeker nu al de nodige vraagtekens te zetten bij de supercup over 1 duel.

Ik sluit niet uit dat de supercup over 2 duels gehouden gaat worden wanneer het Ajax - Feyenoord gaat worden. Hoe vreselijk ik het ook vind, ik houd er rekening mee. Misschien dat als het over 2 duels gaat wel in beide duels een uitvak aanwezig is, dat is prima mogelijk. Maar duizenden Feyenoord supporters in de Arena ? Hoe graag ik het ook zie gebeuren, ik vrees dat de politiek / politie het niet goedkeurt en heb er zelf ook wat twijfels bij.

19 april 2014 om 16:45

Twee duels voor dat schaaltje? Laten we het dan maar in de Grolsch Veste doen ofzo..

19 april 2014 om 16:53

Daar gaan we helaas niet over, ik kan me ook voorstellen dat de burgemeester van Enschede niet staat te springen om de meest risicovolle wedstrijd van Nederland binnen te halen. Alternatieve locatie kun je ook nog als optie beschouwen.

Ik hoop dat ze in Amsterdam, bij de Knvb en bij de clubs alvast hebben nagedacht over oplossingen. Want na zondag kan een klassieker bij de JC Schaal zomaar erg dichtbij zijn. Als supporters is het voorlopig nog gissen naar wat het antwoord gaat worden.

Snap het niet, volgens mij speelt Ajax tegen Pec en niet tegen Feyenoord, dus hoezo Ajax niks gunnen?
Ga lekker neutraal kijken en moge de beste winnen.

Bijna alles wat Rotterdam is ziet gewoon groen (rood-wit?) van jaloezie..
Net zo goed als dat andersom ook zo zou zijn wanneer Feyenoord 4 keer achter elkaar kampioen zou zijn, en dan in Amsterdam nog even de beker zou willen komen ophalen..

Ik hoop alleen maar op een mooie pot voetbal, en vooral zonder vervelende incidenten tussen "supporters"..

19 april 2014 om 15:44

Dat is precies het probleem. De balans is helemaal weg tussen Ajax en Feyenoord. Van de laatste 21(?) klassiekers heeft Feyenoord er precies één gewonnen. Alleen dit jaar heeft Ajax alle drie de Klassiekers gewonnen. De frustratie en aversie aan de Rotterdamse kant neemt daardoor alleen maar toe. Begrijpelijk. Dit betekent dat ik het voorlopig niet goed zie komen tussen de supportersgroepen en er voorlopig geen uitsupporters zullen komen. Alleen als de druk er bij Feyenoord en de aanhang vanaf gaat (door het winnen van prijzen, en winnen van wedstrijden tegen Ajax) zal er meer balans komen.

19 april 2014 om 15:58

geen speld tussen te krijgen, maar het is een droeve realiteit..
Mensen dienen zich gewoon te gedragen

19 april 2014 om 16:32

Sorry hoor maar Rotterdam is groen-wit-groen. Een kleur die Zwolle ook graag ziet

19 april 2014 om 16:45

met rood-wit refereerde ik aan AFC Ajax

Ik had niet gedacht dat ik dit ooit nog zou zeggen maar: komop ajax!

Hahaha ik ging dood van die video. Jaa uhh dan bel ik over 20 jaar weer terug als Feyenoord kampioen is geworden.

Ik wou zelf heel graag naar de finale gaan morgen maar het zou allemaal helaas te duur uitlopen. Heb veel zin in de wedstrijd, geen trek in een teleurstelling. Deze week de beker en volgende week de schaal, heerlijk.

19 april 2014 om 17:44

Ja, hahaha ik ook. In je laatste 2 zinnen spreek je, vermoed ik, het gevoel van veel Ajacieden uit. In ieder geval dat van mij.

19 april 2014 om 18:27

Kan je nog herinneren dat Ajax 0-1 thuis verloor van ADO en 1-2 van Utrecht in 2010? Wie had toen deze scenario met Frank de Boer durven dromen zeg

Wat een nieuws zeg!! wat zullen ze in Amsterdam zeggen over feyenoord?

Hehe, beter scoort Fernandez er even drie. Laat Zwolle maar winnen, want anders krijg je Ajax-Feyenoord voor de Supercup. Dat gaat gegarandeerd mis aangezien het deze keer toch niet over twee wedstrijden wordt gespeeld (inconsequente Knvb).

19 april 2014 om 16:22

Hoezo inconsequent? Er mogen weer uitsupporters bij, alleen niet 15.000, zou een beetje gevaarlijk worden in Amsterdam, gegarandeerd nooit meer uitsupporters dus.
De Knvb is correct geweest met de bekerfinale en correct geweest met de kwartfinale!
Een finale hoort op neutraalterrein, een normale bekerronde niet... daar is er altijd iemand met thuisvoordeel.

19 april 2014 om 17:51

Ik vind het goed Hoor 2 wedstrijden.zijn we ook gelijk van dat gezeur af. Al denk ik zelf dat ze in Rotterdam meer kans hebben met 1 wedstrijd met uit supporters dan 2 wedstrijden zonder.

Nou laat de beste maar gewoon winnen, Johan Cruijff schaal komt later wel.

Hopelijk een mooie wedstrijd, met van beide kanten veel kansen.

Zwolle wil ook wel een mooie prijs pakken, kan volgens mij alleen tegen Ajax met aanvallend voetbal.

Maar dan nog zou de balans, gezien het kwaliteitsverschil in het voordeel van Ajax moeten uitvallen.

De Kuip is gewoon geen neutraal stadion. De Arena is dat ook niet voor de JC schaal. Het is puur centen schuiven van de Knvb. Je gaat niet zeggen dat de stadions gratis zijn. Ze tikken zo een miljoen af. Welk stadion wil dat niet. Psv,twente, Vitesse, Herenveen enz . Zwolle speelde in Nijmegen een beker finale. OK ze verloren , maar wat is mis met een ander stadion? Ga dan naar het OL stadion ipv club stadions..

19 april 2014 om 16:47

Heeft natuurlijk ook met capaciteit, veiligheid en vervoer te maken. In de Kuip kun je ongeveer 50.000 man mensen de finale laten bekijken. In Nijmegen een man of 12.000.

Het Olympisch stadion is al jaren niet meer in gebruik voor officiële voetbalwedstrijden. De capaciteit is verminderd en de beveiliging is geloof ik ook niet up to date voor voetbalwedstrijden. Bovendien, hoe neutraal is een stadion in Amsterdam ? Daar kun je ook je vraagtekens bij zetten.

Qua vervoer moet het ook allemaal te doen zijn. We kunnen de bekerfinale ook in Kerkrade houden, maar erg praktisch is dat natuurlijk niet gezien het vervoer. En daarnaast moet het ook nog eens veilig zijn, veel stadions zijn niet berekend op 2 grote supportersgroepen die plaatsnemen, maar slechts op 1 grote supportersgroep.

19 april 2014 om 16:48

Nou in normale stadions passen nauwelijks 30.000 man... het is dat Ajax minder kaarten heeft gekregen(en ook nog 1000 kaarten niet verkocht) anders zat je zoals bv Ajax - Twente of AZ - Ajax met 35.000 supporters...volgens mij passen er alleen in de kuip, arena en het phillips stadion meer man.

20 april 2014 om 04:02

Hoeveel kaarten krijgt Zwolle? Hoeveel Ajax? Dat past ook in Eindhoven. De rest is voor de bobo's. En de JC schaal past met gemak in Arnhem.
In het OL hebben ze de capaciteit terug gebracht. en voor 2 miljoen per jaar moet dat toch lukken als ik dat met de huur prijs van de Kuip bekijk.

20 april 2014 om 13:33

Volgens mij heeft Zwolle er 15.000, Ajax 12.500, Ajax heeft er volgens mij 11.500 verkocht.
Ajax kreeg minder kaarten omdat het vanwege logistieke redenen(vervoer) niet meer kon krijgen.
Er moesten Buschauffeurs uit andere regio's komen en dan betekende dus duurdere busreizen etc.

Deze finale had wel ergens anders kunnen plaatsvinden, maar als het bijvoorbeeld een wedstrijd is tussen top 7 clubs dan is het meestal zo uitverkocht.
Ajax - Psv, Ajax - Twente, etc. dan gaan er meestal 2x 17.500 supporters heen + nog een paar duizend Knvb bobo's en co.

Ik zou het echt top vinden als ze het OL gaan renoveren zodat er een grote capaciteit in kan, of dat lucratief is... denk het niet.
Maar het zou wel wat zijn, allemaal staanplaatsen zou ook geweldig zijn daar.

19 april 2014 om 17:49

Als je een beetje logisch nadenkt zie je dat er maar twee stadions in Nederland geschikt zijn voor dergelijke wedstrijden, namelijk de Kuip en de Arena. Alle andere stadions komen simpelweg capaciteit tekort. Je suggestie om naar het Olympisch Stadion uit te wijken is natuurlijk lachwekkend, met een capaciteit van 22.000.

19 april 2014 om 19:01

Jammer dat een paar onnozele supporters, of types die zichzelf zo benoemen, ervoor gezorgd hebben dat er anno 2014 niet normaal voetbal gekeken kan worden in een stadion. Nog treuriger is het feit dat deze bekerfinale vanuit t zuiden een helse, haast niet te organiseren onderneming is.

Als supporter baal ik daar enorm van aangezien ik graag de bekerfinale eens bijgewoond had.

ik hoop dat ajax de dubbel pakt dan kan mijn club weer een miljoentje bijschijven

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren