Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Misschien dat Frank de Boer nu elders zijn uitdaging ziet’

Laatste update:

Frank de Boer had zijn zinnen gezet op de dubbel, maar na de ontluisterende 5-1 nederlaag van zondag in de bekerfinale tegen PEC Zwolle zit er nog ‘slechts’ een vierde landstitel in voor de trainer van Ajax. Het is de vraag of De Boer de KNVB Beker nog wint als coach van de Amsterdammers.

/

Volgens Valentijn Driessen, chef voetbal van De Telegraaf, is de kans groot dat de oud-verdediger over een paar weken bekend zal maken dat hij afscheid neemt van zijn club. Aanleiding hiervoor zouden de verloren bekerfinale kunnen zijn en de commotie die ontstond, nadat door Ajax-fans op het veld gegooid vuurwerk er tijdens de eindstrijd tegen PEC tot tweemaal toe leidde dat het duel gestaakt werd.

“Wat kan hij nu verder nog winnen?”, stelt de journalist. “Misschien dat hij nu wel elders zijn uitdaging ziet.” De Boer volgde Martin Jol op in het seizoen 2010/11 en leidde zijn elftal direct naar het kampioenschap in de Eredivisie. Titel twee en drie volgden, terwijl Ajax bij Heracles voor de vierde maal op rij kampioen kan worden. “Hij kan overwinteren in de Champions League, maar als er een goede uitdaging langskomt dan denk ik dat hij toehapt.”

Denk je dat Frank de Boer komende zomer weggaat bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Meestal zit Driessen wel goed wanneer het over Ajax gaat, maar waar is dit op gebaseerd?
Er zijn sowieso meer dan genoeg uitdagingen bij Ajax, plus het feit dat de Boer meerdere malen heeft aangegeven dat hij graag wil blijven.

Volgens mij is dit meer een mening dan een gerucht.

21 april 2014 om 09:46

Wat een onzin is dit zeg inderdaad. Volgens mij is het precies andersom, stel dat Ajax had gewonnen, had De Boer misschien geen uitdaging gezien. Al zou zelfs dat vreemd zijn, want op Europees vlak is er nog genoeg te verbeteren.

Deze wedstrijd maakt juist maar weer duidelijk hoe veel er nog te verbeteren valt. Dat lijkt me een behoorlijk uitdaging.

21 april 2014 om 10:01

of hij heeft na 4 jaar door dat er voor ajax niets te halen valt in europa en gaat nu als een kapitein als eerste zijn zinkend schip verlaten.

21 april 2014 om 10:16

Vier jaar achter elkaar kampioen worden zonder noemenswaardige aankopen te doen maar wel je beste spelers elk jaar verkopen. Als dat een zinkend schip is dan blijf ik graag nog een paar jaar aan boord.

21 april 2014 om 10:20

Inderdaad, ik vraag me af of Driessen wel een naar een wedstrijd van Ajax kijkt. Dan kun je zien dat er aan het veldspel van Ajax nog genoeg te verbeteren valt. Het blijft natuurlijk altijd dweilen met de kraan open bij Ajax maar er komen ook wel weer genoeg leuke talenten aan die Frank met zijn technische staf kan gaan kneden om misschien wel een keer die groepsfase te overleven in Europa. Al met al genoeg doelen en verbeterpunten bij Ajax maar ik snap ook dat Frank er gisterenavond even goed klaar mee was.

Wellicht kan Frank zijn selectie dit seizoen wat beter indelen want wat hij nu heeft aan balans gaat natuurlijk nergens over. Daar valt meer dan genoeg in te verbeteren.

21 april 2014 om 10:57

Haha Elnino, ik denk niet dat je Driessen kent als je je dat afvraagt. Driessen is misschien een journalist maar zit ingebakken bij Ajax. Heel veel connecties e.d.

Het maximale is wel zo'n beetje bereikt voor Frank. 4x op rij kampioen geworden en ik Europa valt niets te halen voor Ajax. Tijd voor een stap naar het buitenland.

21 april 2014 om 11:11

Ja, allemaal leuk en aardig maar als je bij dit Ajax geen uitdagingen meer ziet mag ik mezelf dit toch hardop afvragen? Als supporter zie ik er namelijk tientallen. Als je dan als zon "gerespecteerd" journalist zoiets ongenuanceerd de wereld inslingerd krijg je vraagtekens.

Maar goed, dit doet iedere journalist. Schreeuwen ver van te voren onzin en als het dan toch een keer werkelijkheid blijkt zal iedereen zeggen :kijk hij weet er dus blijkbaar meer vanaf. Dat doet die zantegoed ook over de terugkeer van Van der Vaart.

21 april 2014 om 12:18

Driessen is inderdaad wel goed ingevoerd, dus als hij zich beroept op bronnen dan zal het wel kloppen. Nu baseert hij zich eigenlijk op niks behalve een gevoel dat De Boer geen uitdagingen meer zou zien.

21 april 2014 om 13:05

Hij trekt zijn conclusies, want met zo een rotte team valt er niks te winnen dan die eredivisie. En dat is nou niet omdat Ajax iets voorstelt maar omdat alle andere teams zwak zijn. De Boer heeft niet gebracht wat Ajax van hem mocht verwachten (europees weer meetellen). Die hele revolutie is eigenlijk een middelvinger in het gezicht van alle trouwe Ajax fans. Ik riep het al eerder dat ze volgende week demonstratief met de rug naar de Boer moeten gaan staan. Een trainer die geen fatsoenlijke speler koopt terwijl zijn club stikt van het geld, lacht de fans gewoon in hun gezicht uit. Zo van...jullie mogen betalen en wij een wanprestatie neerzetten. Ongeloofelijk dat de Ajax supporters het nog pikken. Ze zouden de spelers, staf en trainer moeten opwachten om verhaal te halen. Niet rellen zoals die idioten gisteren hebben gedaan want dat is voetbal onwaardig, maar een stevig discussie voeren of er niet serieus naar de fans wordt gekeken.

21 april 2014 om 13:31

De Boer heeft niet verwacht wat men mocht verwachten? Haha, hij heeft veel meer gebracht. Je kan in de huidige situatie uberhaupt niet verwachten dat een Nederlandse club Europees weer mee gaat doen. Hooguit een incidenteel succesje. Jij mag het ongelofelijk vinden dat wij dit pikken, Ik vind De Boer met afstand de beste trainer die we hebben gehad en van mij mag ie nog jaren blijven.

21 april 2014 om 14:00

Ben jij nou echt een Ajacied? Ben jij blij met wat de Boer heeft gebracht? Elke keer Europees alle hoeken van het veld te zien krijgen. Van die Oostenrijkers slaag krijgen? Van pec Zwolle slaag krijgen. Van Real Madrid slaag krijgen. De Schlemiel van Europa, waar zelfs teams als Salzburg fluitend naar Amsterdam komen. Als er geen geld was voor een fatsoenlijke speler dan kon ik mij daar nog in vinden. Maar de club stikt van het geld, en wie halen ze? Spelers die niet eens bij Top Oss zouden mogen spelen. Beleid van niks, en een belediging voor de fans die veel geld voor Ajax over hebben. Pleur op de Boer en neem met jou die Cruijf mee. Waardeloos beleid die Ajax over een seizoen of twee naar de onderste regionen van Europa gaat brengen (als ze daar al niet staan).

21 april 2014 om 14:03

@Zinedin: hahaha, na het lezen van je tekst moest ik eens goed lachen. Ieder heeft natuurlijk zijn eigen mening, en ik ben van mening dat jij er een ietwat rare kijk op hebt. De nieuwe weg wat Ajax is ingeslagen onder leiding van de Boer is een duidelijke heldere visie waarin het kopen van spelers op de 2e plaats komt. Beter geld op de bank dan geld weggooien.

21 april 2014 om 14:31

@zinedin. Hou toch op man. Ben jij een ajacied dan? Elke echte ajacied is blij met de boer en zijn resultaten. Hier hadden we 5 jaar geleden alleen van kunnen dromen, 4. Keer op rij kampioen. Natuurlijk kan het allemaal veel beter, zie gisteren, maar ook Europees. Maar als jij echt denkt dat Ajax met een andere trainer wel de CL zou kunnen winnen, dan ben je een retard. De boer doet het prima!

21 april 2014 om 14:40

@LeidseHood: jij snapt het

21 april 2014 om 14:52

Dan heb jij wel een heel aparte kijk op het geheel 9reyes9. Cruijf heeft gezegd dat dit beleid op den duur vruchten gaat afwerpen. Ik weet niet wat hij daarmee de fans wijs wil maken, maar kijk nu wat er rondloopt en kijk wat er in de jeugd ronloopt. Verwacht jij dat die spelers het kunnen opnemen tegen teams als Psg, Monaco, Chelsea, Juventus, Roma, Liverpool? Dat eeuwige getik van Ajax en het spel op balbezit is leuk en aardig, maar je bereikt er weinig mee. Huidige team en de jeugd zul je nu niet, straks niet en nooit niet wat mee winnen. Simpelweg het is geen wereldtalent wat daar rondloopt. En als er een buitengewone speler opstaat wordt die meteen weggekaapt door de Europese top. Waarom? Ajax heeft een salarisplafond waar zelfs teams als QPR ze in kunnen overtreffen.
Ik ben zelf geen ajacied, maar ik kijk soms steeds met verbazing wat de fans allemaal pikken.

Oh ja, geld op de bank zeg jij? Wat willen ze daarmee doen? Een nieuwe museum openen om de vergane glorie aan de wereld te tonen. Koop nou een fatsoenlijke speler(s) en laat de wereld zien dat ook wij hier in Nederland fatsoenlijke clubs hebben die mee kunnen doen Europees. Ajax is een handelsclub geworden, ze willen opleiden of kopen om voor veel geld te verkopen. Misschien finacieel leuk, maar sportief waardeloos.

21 april 2014 om 14:53

Ik ben zeker tevreden als Ajacied. Niet dat ik geen verbetermogelijkheden zie, maar ik ben fan van dit beleid en vind dat er een team staat dat voor elkaar kan vechten. Daarnaast is het eindelijk rustig binnen Ajax. Salzburg was natuurlijk dramatisch, Milan, Barcelona thuis en Celtic waren dat echter niet en dat zijn dan leuke avondjes. Echt meedoen gaan we toch nooit meer, omdat spelers na een aantal jaren gewoon naar een andere, grotere competitie willen.

21 april 2014 om 09:47

Dit verhaaltje is nergens op gebaseerd, klinkklare onzin dus.

De Boer heeft dit seizoen genoeg klapjes gekregen wat hem aan het denken zouden kunnen zetten: vrij matig spel en veel puntverlies in de seizoensstart, de opdonder tegen Rbs, en nu deze bekerfinale. Echter heeft hij na RBS juist meerdere keren aangegeven dat hij deze groep bij elkaar wil houden en omhoog wil helpen, daarbij aangegeven dat hij nog niet klaar is en ook dat zijn familie nog prima zin Nederland zit. Ik kan me niet voorstellen dat het na deze bekerfinale ineens helemaal veranderd is. Het zijn meer mensen eromheen, zoals Driessen, die dit nu zelf bedenken, dan dat de Boer dat op welke manier dan ook heeft aangegeven.

Natuurlijk als er een club als Barca langskomt, dan gaat hij, dat zou iedereen doen. Maar de Boer zal niet voor de eerste de beste uitdaging nu vertrekken.

21 april 2014 om 10:55

Inderdaad. Slaat nergens op, hij wint de beker voor de 4de keer op rij niet en beseft dan dat er niets meer te winnen valt in Nederland?

Op tactisch gebied kan De Boer nog veel leren, vaak genoeg zie je slechte/foute opstellingen en voert hij de verkeerde wissels door. Hij is nog lang niet klaar voor het buitenland. En Barcelona is het verkeerde moment om in te stappen. Die club zou ik minstens 2-3 jaar links laten liggen totdat de oude garde er uit is en alle problemen zijn opgelost.

21 april 2014 om 11:45

Helemaal eens . Eindelijk iemand die zegt hoe het zit . Nog niet klaar . Frank de boer maakt super veel fouten . Heel vaak wisselt hij verkeerd . Tot nu toe geen antwoord als er druk op de middenveld van Ajax word gezet . Volgende jaar gaat iedereen zo tegen Ajax spelen . Dan gaan ook alle ballen terug op Jasper . Hele tijd terug spelen . Frank je bent tactisch afgedroogd door ervaring te kort

21 april 2014 om 10:15

misschien hoopt hij wel dat de Boer gaat. Ik moet zeggen dat ik het ook allemaal een beetje overhyped vind bij Ajax. Het voetbal is niet om aan te zien. Uitslagen zijn slecht. Nog nooit heeft Ajax zoveel puntverlies geleden. De overwinning op (een reeds gekwalificeerd) Barcelona zijn ze wel heel erg trots op. Bergkamp heeft nog geen enkele aanvaller beter gemaakt. Sterker, de aanval is een van de slechtste in de eredivisie. Stam roept dat ie (na 1 jaartje Ajax) naar Milan wil. Er staat een veredeld jeugdelftal wat iedere wedstrijd weer door een ondergrens kan zakken. Punt is dat de concurrentie het nog slechter doet. Die hebben echter niet de begroting, aanhang, stadion, verleden, etc van een Ajax. Van Ajax zou je veel meer mogen verwachten als wat er nu gebracht wordt. Wat de boer wel goed doet is de rust bewaren Daardoor hebben ze niet een erg slechte reeks zoals Feyenoord, Psv, Vitesse, etc deze wel hadden. Daardoor zijn ze dus kampioen in het land der blinden.

21 april 2014 om 10:47

ogh wat naar dit allemaal. PEC speelt de wedstrijd van hun leven, 4 kansen 4goals. Alles ging perfect en ja, dan begin je al ajax speler te twijfelen. Natuurlijk doet dit pijn maar met t geluk van PEC kan ajax de CL nog wel eens winnen.

21 april 2014 om 11:02

@1love " 4 kansen 4 goals" . Ik zeg wel 12 kansen en maar 5 goals. Kennelijk kan jij niet realistisch kijken naar de topprestatie van Pec en de wanprestatie van ajax.

21 april 2014 om 11:17

Hij heeft gelijk. De eerste 4 vlogen er allemaal in en daardoor kwam pec in een flow. In het begin zat het even mee, maar pec was overall gezien gewoon drie klassen beter dan Ajax.

21 april 2014 om 11:21

PEC heeft meer kansen gehad dan Ajax. En vergeet niet dat ajax dit seizoen al vaker afgeserveerd had kunnen worden zoals gisteren gebeurd is.

21 april 2014 om 11:56

Zwolle was op alle fronten beter dan Ajax. Ze hebben ook veel meer kansen gehad dan de door jou genoemde 4. Ik zou me meer zorgen maken over de kansen die Ajax niet heeft gehad.

21 april 2014 om 11:50

Hij zegt ook "misschien dat hij..." en dat is natuurlijk uiterst suggestief

Misschien wel. .. Misschien ook niet. Lekker speculeren

Ik kan mij dat niet voorstellen. In mijn gedachte zie ik De Boer een keer een overstap maken van Ajax naar Barca. Dat is niet op korte termijn omdat Barca president momenteel problemen heeft met Cruijff etc. Wanneer hij is vertrokken, verwacht ik dat Cruijff weer meer gaat adviseren bij Barca en dat hij soort van De Boer meeneemt als trainer. Ik zie De Boer niet bij clubs als Inter.

21 april 2014 om 10:17

volgens mij heeft hij gezegd dat ie nu juist niet naar Barcelona wil

Hahaha wat een onzin! De Boer gaat echt nog niet weg bij Ajax, dat heeft hij al zo vaak aangegeven. Juist door deze harde nederlaag ligt er een grotere uitdaging bij Ajax dan verwacht. En ook dat vuurwerk incident wat veroorzaakt wordt door maximaal 300 man gaat er echt niet voor zorgen dat de Boer zijn biezen pakt. Naast die 300 man heeft Ajax ook nog duizenden normale supporters die wel voor het voetbal komen en voor de club Ajax!!

21 april 2014 om 10:40

Waarom niet. Het Nederlandse voetbal is toch al dood. Kijk Psv, kijk Feyenoord en al die andere clubs die in Europa niet presteren. Ik zal lekker gaan en wel naar een club die presteert op sportief gebied. Wat een blamage dit Ajax zeg. Het is echt een team van niks.

21 april 2014 om 10:59

Jij misschien wel, maar jij bent blijkbaar niet F.de Boer. Hij heeft al meerdere malen duidelijk aangegeven niet zomaar bij Ajax weg te gaan. Natuurlijk is het altijd afwachten als een grote club zich meldt met een mooi en uitdagend plaatje, maar de Boer stapt niet op omdat we gisteren hard op ons klote hebben gehad van Zwolle.

Voor de Boer liggen er nog zat uitdagingen bij Ajax. Ik neem aan dat hij de vruchten wil plukken van het beleid wat een paar jaar geleden pas is ingezet. Dat het met ups en downs zou gaan dat wisten ze al en 4x kampioen is daarbij alleen maar winst. Maar ondanks dat speelt Ajax wel echt dramatisch al tijden... daar heb jij zeker gelijk in!!

En het Nederlands voetbal is inderdaad niet zo best meer, maar ook dat kan zomaar weer omslaan. Feyenoord heeft een sterke jeugdopleiding, PSV probeert het over een andere boeg en Ajax is ook een andere weg ingeslagen. Hopelijk kan er vanaf volgend seizoen langzaam een stijgende lijn opgepakt worden. Als je ziet dat zelfs AZ nog zo kan presteren in Europa dan moeten Ajax, Psv, Twente, Feyenoord en Vitesse dat ook kunnen. De CL winnen is een utopie, maar de groepsfase af en toe doorkomen en een halve finale Europa League is helemaal niet onrealistisch. Kijk hoe dichtbij we dit jaar waren ... met een heel matig team.... (groepsfase bedoel ik dan he... de Europa league ben ik al vergeten hoe dat ging )

21 april 2014 om 11:22

De Boer heeft ook gezegd dat de thuiswedstrijd tegen RBS een incident was. Die woorden van hem geloof ik niet zo.

Jahoor, we gaan jet nog groter maken. Hoe vaak moet Frank nog aangeven te willen blijven? Wat is dat toch met succesvolle ajacieden die wekelijks weggeschreven worden door de Telegraaf. Kansloos weer.

21 april 2014 om 10:49

Misschien dat Frank in een emotioneel moment even met de gedachte speelde, weet ook wel dat het een stelletje onverlaten waren.

Hoop dat hij nog lang bij ons blijft, is een goede trainer met een goed stel hulptrainers.

Onzin, alsof 1 dramatische wedstrijd en wat nep-supporters hem meteen tot zo'n besluit brengen. De Boer heeft nog zat te winnen bij Ajax. Aansluiting bij de Europese subtop is in zijn periode namelijk niet gebeurd. Zijn besluit zal waarschijnlijk meer afhangen van zijn verwachting of dit de komende jaren zou kunnen lukken (waarvoor Ajax toch actiever op de transfermarkt zal moeten worden). Daarnaast is hij financieel natuurlijk al lang onafhankelijk en heeft hij het prive prima naar zijn zin in Amsterdam. Hij zal daarom alleen weggaan voor een echt interessante club. En de echte topclubs zijn weer niet onder de indruk van 4 titels in Nederland.

Haha het speculeren is weer begonnen.. De media weet Ajax wel heel goed te vinden. De Boer heeft al meerdere keren aangegeven te willen blijven bij Ajax, daar verandert een vuurwerk incident, gepleegd door een paar mafketels niks aan.

Hahaha wat een onzin dus als de beker wel was gewonnen was er nog wel een uitdaging Driessen??? Volgens mij is het winnen van de beker nog steeds een uitdaging

Ik zou Frank de Boer wel bij een grote club in de Premier League willen zien, ik denk dat hij het erg goed zal doen. Hij heeft nu 4 jaar lang uitstekend werk verricht bij Ajax en een stap naar een grote club in het buitenland zou op dit moment goed zijn.

Wat een speculatief stukje tekst zeg! 1 bagger wedstrijd en er zijn geen uitdagingen meer? Guardiola bij Barca, die had geen uitdagingen meer. Voor Frank zijn er nog voldoende uitdagingen.

Mag trouwens hopen dat ze die gasten die vuurwerk gooiden snel identificeren en Nooit meer een stadion in laten komen. Wat een klapm*** moet je dan zijn zeg.

Als hij meer wil winnen moet hij niet in nederland blijven! Hij is een goede coach en moet naar een club gaan waar ze wel geld hebben om een goed team te bouwen! Met alle respect maar met eigen jeugd word je geen europees succes!

Het was het eerste waar ik aan dacht na de finale. Fdb houdt het vast voor gezien. Niet vanwege de supporters maar wel vanwege het feit als je ziet op welk droefgeestig niveau Ajax na vier jaar zit.
Ik vind dat De Boer zelfs met dit materiaal het geweldig heeft gedaan. Ik hoop dat hij blijft en dat de ambitie van Ajax een keer een stap omhoog gaat in plaats van steeds een stapje terug

Wat een onzin. Alsof frank zich door 1 wedstrijd laat beinvloeden

Opportunisme ten top van deze meneer Driessen. De Boer gaat echt niet weg vanwege een paar sukkels in het publiek en vanwege een dramatische pot voetbal. Dan was hij wel gestopt na Utrecht-Ajax 6-4

21 april 2014 om 09:56

Een paar? Een geregisseerde actie waarna duizenden idioten beginnen te juichen en te springen. Met zo'n club wil je toch niets te maken hebben.

21 april 2014 om 10:02

Moet ik me verantwoordelijk voelen voor wat mijn medesupporters doen? Schandalige laatste opmerking, dat meen ik echt. Ik schaam me voor mijn medesupporters die dit gedaan hebben maar ik voel me niet verantwoordelijk voor hun actie.

En een paar, dat heet een understatement. Zoek maar eens op op vandale.nl daar kun je wel vinden wat dat betekent.

21 april 2014 om 10:11

Misschien moet je je inderdaad eens verantwoordelijk voelen. Er wordt steeds aangegeven dat het enkele idioten betreft. Er staan er echter duizenden te springen en te juichen na een vuurwerkaanval op de eigen keeper. Ik kan niet anders dan de conclusie trekken dat het in de genen van de club zit. Hoe kan het anders dat ze niet gecorrigeerd worden door de (hopenlijk) ook aanwezige goedwillenden. Dat jij een andere invulling aan 'een paar' geeft siert je. Dat neemt niet weg dat ik de indruk heb dat de meerderheid van de ajax-supporters in het stadion het allemaal erg leuk vonden.

21 april 2014 om 11:19

Denk je nou echt dat als een deel van de supporters er wat van had gezegd, dat ze daar naar zouden luisteren? Ik denk nog eerder dat diegene in elkaar word getrapt door hun eigen supporters. Zo hersenloos zijn ze wel.
Voor de rest kan ik mij best voorstellen dat je mee juicht wanneer het gebeurd, emotie neemt al snel de overhand wanneer er word afgetrapt.

21 april 2014 om 11:26

Waarom zou je je ooit verantwoordelijk moeten voelen voor iets waar je 0,0 controle over hebt?

21 april 2014 om 11:34

Dat is het precies Viceversa. Je kunt je het best voorstellen. Misschien moet je eens beginnen met het je niet kunnen voorstellen. Je opmerking is de beste onderbouwing van mijn opmerking dat het in de genen van jouw club zit.

Ach dit geleuter horen we al tijden en nu Ajax dramatisch heeft gespeeld gisteren komen de wijsneuzen weer hoor .
Ik moet echter wel zeggen dat PEC alle zwakheden van Ajax genadeloos bloot heeft gelegd want ik hoor hier alleen maar reacties over het tuig wat het vuur werk gooit maar ik wil hierbij wel PEC alle credits geven want Ajax heeft over negentig minuten geen enkele uitgespeelde kans gehad en daar is met name Frank de Boer ook schuldig aan want hij moet ook eens gaan beseffen dat de mensen dan oeverloze getik meer dan zat zijn , waar is de links en rechtsbuiten? waar is de spits en wanneer krijgen we is een verdediger van boven de 1.90 we hebben nu alleen maar spelers die niets toevoegen .
Dus voor de Boer ligt er een schone taak om weer eens ajax voetbal te laten zien .

21 april 2014 om 10:07

Dit zat er al veel langer aan te komen. Kijk wedstrijden tegen Vitesse en Twente. Daar hadden ze alleen maar geluk dat die de kansen die ze kregen niet afmaakten anders hadden zie die wedstrijden ook dik verloren

21 april 2014 om 10:20

Dat noem ik geen geluk dat noem ik onkunde, want Ajax stond bij rust met 1-0 achter had ook hoger kunnen zijn dat is waar maar dan moet je ze er maar inschieten , ik hoop dat je ook de 2 de helft hebt gezien toen kwam Vitesse er niet meer aan de pas en hadden ze zomaar kunnen verliezen en tegen twente wat dat net zo.dus het is niet alleen maar geluk en dat de kampioen worden is gewoon terecht want ze hebben de meeste punten .

21 april 2014 om 10:26

Hahahaha, ja zo kun je er ook over denken. Als PEC ze er gisteren de eerste helft niet ingeschoten had en het was bij rust 1-1 of zo geweest en Ajax had uiteindelijk gewonnen dan was het ook weer gewoon goed geweest van Ajax en slecht van Pec???? Het is gewoon al een tijd zo dat Ajax slecht begint en omdat de tegenstander verzuimt om te scoren uiteindelijk nog wint, nu heb je een tegenstander die wel gewoon de kansen afmaakt en dan zie je het resultaat. Als Vitesse en Twente ook gewoon hun kansen afgemaakt hadden, was er een zelfde soort uitslag geweest als gisteren.

21 april 2014 om 20:02

Maar dat zeg ik toch of kun je niet lezen , twente en vitesse deden dat niet en dan komt de tweede helft en dan krijgen ze vaak geen kans meer omdat Ajax dan wel beter staat . het spelletje is gewoon 1 doelpunt meer maken als je tegenstander en dan win je toch of zie ik het anders of dat verdiend is of niet doet toch niet ter zake ik weet ook wel dat ajax niet in goede doen is maar dat is gewoon de realiteit ajax wordt gewoon verdiend kampioen om dat de andere nog slechter waren .

Zou slap zijn, als dit het excuus is. En een vrijbrief voor naargeestige fans.

Winnen doe je met z'n allen, net zoals verliezen. De spelers waren gisteren massaal zwak. Net zoals de technische staf (niet ingrijpen, eindeloos balbezitvoetbal).

Vandaag uithuilen en daarna de focus op Heracles. Na de titel direct overgaan tot het versterken van de selectie.

21 april 2014 om 10:06

Hoezo vandaag uithuilen en daarna weer focussen. Jij hebt dus blijkbaar nog steeds geen idee wat dat vuurwerk met iedereen die Ajax echt een warm hart toedraagt (inclusief de spelers en staf) gedaan heeft. Hoe men zich schaamt, geschokt en uit het veld geslagen is. Ik hebt het volgens mij gisteren al tegen je gezegd maar je snapt er echt helemaal niks van!!!!!

21 april 2014 om 10:24

@fcbogarde

Jij bedoelt zand erover. Niet meer over hebben, bladzijde omslaan. Deze ontsierde beker finale vergeten en doen als of je neus bloed.
Na weken geleuter over een treble / triple etc gewoon doen alsof dit niet heeft plaatsgevonden.

Dat zou een vrijbrief zijn voor die malloten die met vuurwerk gooien.

21 april 2014 om 11:09

@vierdag
De wedstrijd is gespeeld. Spelers en staf moeten zich afvragen waarom dit lamlendige spel op de mat vertoond werd (het vuurwerkincident was hier niet debet aan, naar verluidt). Het vuurwerk was dieptriest en schande-1. Het vertoonde spel schande-2.

En betreffende het vuurwerk, natuurlijk niet zand erover. Hoe kom je daarbij ? Het is nu aan andere instanties om de daders op te speuren en te bestraffen, aan de Knvb hoe ze Ajax gaan straffen en hoe het zo ver heeft kunnen komen. Waar is het mis gegaan (kaartverkoop, toegangscontrole, check op stadionverboden etc) ?
De selectie en staf kunnen hier niets meer aan doen. Zij zullen aan de slag moeten om de laatste 2 wedstrijden energiek en liefst met goed en winnend voetbal af te sluiten.

21 april 2014 om 11:31

Over welke naargeestige fan's heb jij het dan? Valentijn Driesen heeft het over deze vuurwerk fan's. Dat die de beslissing van de Boer kunnen beïnvloeden.
Dit was niet de eerste keer dat de Ajax fan's in negatieve zin opvallen.

Het zwakke vertoonde spel van Ajax is niet iets nieuws. Maar dat ene puntje voor het kampioenschap zal wel vallen, dan wel worden aangereikt.

Ik weet het zo net nog niet, hij heeft inderdaad aangegeven dat hij nog niet klaar is bij Ajax. Maar dat van gisteren was wel erg extreem en zou een reden kunnen zijn om verder te kijken. Hij heeft bij Ajax niet veel meer te winnen. 4 titels is erg goed. En wat Europees voetbal betreft, daar zal hij met Ajax (en geen enkele nl club) nooit wat bereiken. Simpelweg omdat de financiële verschillen te groot zijn geworden.
Tel daar bij op, de ambitie van de Boer en de financiële beloning in het buitenland en mijn conclusie is dat je zijn vertrek niet kunt uitsluiten.

Van mij mag hij gaan.
Hij heeft een geweldig fundament neergelegd maar daar blijft het verder bij.
Hij heeft spelers niet veel beter gemaakt en heeft een aparte opvatting over buitenspelers en balbezit.
Hij hangt niet de ajaxfilosofie aan.
Ajax speelt om niet te verliezen, niet om te winnen.
Balbezit onder de boer is een doel geworden in plaats van een middel.
De volgende trainer moet ereen zijn die ajax weer laat sprankelen..

4 keer kampioen zijn is heel goed maar aantrekkelijk voetballen is net zo belangrijk.
En daar ontbreekt het al een paar jaar aan.

21 april 2014 om 10:16

Neeeee!!!!!!!!! De Boer is juist degene die ervoor gezorgd heeft dat ze elk jaar weer kampioen worden met (zeker dit jaar) matig elftal. De matige spelers maken dat er niet spankelender gevoetbald kan worden, niet De Boer. Deze jaren zou een soort tussenfase zijn totdat de grote talenten (die er echt zijn, kijk om 12.00 uur maar naar Fox) klaar zijn voor het eerste. Dan pas kan men echt een volgende stap maken. Als De Boer weggaat stort het eerste volledig in.

21 april 2014 om 10:20

Eindelijk iemand die het snapt. En de waarde van die 4 titels is ook niet enorm groot als je regelmatig kampioen wordt doordat de rest nog meer punten laat liggen. Echt overtuigend is het allemaal niet, kijk maar naar dit seizoen waar ze nog steeds geen kampioen zijn. Als ze echt goed waren hadden ze de titel weken geleden al gepakt mat al het puntverlies van de concurrenten.
Het is te makkelijk om het af te schuiven op het jaarlijks vertrek van een paar spelers, andere spelers die blijven worden nauwelijks beter. En het spelletje wat ze nu spelen is gebaseerd op balbezit en niet op aanvallen. Enkele weken terug stond een mooi overzicht in de Volkskrant waaruit blijkt dat Ajax in de top van de eredivisie zit als het op breed- en terugspelen aankomt. Op ballen naar voren staan ze vrijwel onderaan.

Frank heeft nog een uitdaging bij ajax, een plan B verzinnen want na gisteren is toch wel duidelijk geworden dat de wedstrijden tegen RBS en Vitesse geen incidenten waren.

21 april 2014 om 10:34

Heb je ook nagedacht over het waarom Ajax veel breed en terug speelt? Heb je gisteren gezien waar de meeste goals uit voort kwamen? Uit het niet goed of niet op het goede moment de bal vooruit spelen. Omdat de tegenstanders zo ver inzakken is het vaak niet mogelijk om de bal meteen vooruit te spelen. Doe je dat wel en speel je dan niet goed genoeg in of iemand in de dekking in en hij wordt onderschept dan lopen ze zo op de goal af. Het vergt heel veel geduld om de juiste pass te geven zonder dat het direct gevaar voor je eigen team oplevert. Het feit dat dit vaak niet kan heeft te maken met de kwaliteit van de middenvelders en aanvallers.
Verder is het zo dat jonge spelers altijd een terugval hebben in hun tweede seizoen. Het eerste seizoen hoeft en niets en mag alles, het tweede seizoen is er veel meer druk en wordt er veel meer van hen verwacht. Dat kunnen ze vaak niet aan (niet alleen bij Ajax maar bij alle clubs) en als er dan geen goede, ervaren spelers bij zijn die ze kunnen sturen en coachen, lijkt het soms of ze er niets meer van kunnen of zich niet ontwikkelen.
Daarnaast is het vertrek van Eriksen en Alderweireld dit jaar echt een groot verlies, tel daarbij de vaak afwezig De Jong op en je hebt dit jaar zonder de sterkhouders van vorig seizoen moeten spelen. Het maakt dus wel heel veel uit als je beste spelers elk jaar verkocht worden. Als dit een jaar gebeurt is dit vaak nog wel op te vangen, maar als dit jaar in jaar uit gebeurt dan duurt het weer een tijdje voordat er een goed team staat.

21 april 2014 om 11:26

@puistje
Leuk dat je allemaal verzachtende omstandigheden weet op te noemen.

PEC speelde gisteren helemaal niet op de counter. Maar ze spelen met snelheid en diepgang voorin. Niet eindeloos rond spelen, maar met bewegende mensen snel ten aanval trekken.

Bij Ajax is het een dikke brij met spelers, die allemaal de bal in de voeten willen hebben. Op Klaassen na, is er niemand die diep durft te gaan.
En onervarenheid is een te gemakkelijk excuus. Vermeer, Moisander, Schöne, Bojan, Sigthorsson, Blind zijn echt geen groentjes meer.

De spelopvatting klopt gewoon niet of denk je dat Cruyff dit spel onder De Boer typeert als typisch Ajax-voetbal ? Het huidige seizoen zijn alleen Cillissen, Blind en Schöne beter geworden. Van de rest kan dit niet gezegd worden. De doorbraak van Klaassen en Kishna zijn ook lichtpunten van dit seizoen. Dat is wel heel erg mager voor een club met de hoogste begroting, de breedste selectie, de beste staf en grootste talenten.

We zijn verblind door de laatste kampioenschappen. Nu worden we weer kampioen, daar de rest nog matiger is. Maar Ajax moet Ajax worden. Altijd aanvallend, innovatief, branie. Niet continueren, maar méér willen !

21 april 2014 om 11:55

De Boer moet niet een plan B verzinnen, maar eerder een beter plan A want dat is wat te vaak faalt de laatste tijd.

21 april 2014 om 16:20

Dat je kampioen wordt doordat de rest meer punten laat liggen is een gegeven, dat is het hele idee van een competitie. Zo wordt Bayern ook kampioen. Dat hij spelers niet beter maakt is niet te onderbouwen, in tegendeel: Blind was nooit goed genoeg en is nu uitgegroeid tot een dragende speler en international. Veltman hadden we nog nooit van gehoord, en ja ik weet dat hij een dip heeft, maar die heeft ook goede dingen laten zien. Schone is van NEC speler uitgegroeid tot goede speler voor Ajax. Klaassen is uitgegroeid tot een veel scorende middenvelder, doet het erg goed. Cillessen is een stabiele keeper geworden die waarschijnlijk 1e keuze is tijdens het WK.

Dat Ajax minder punten verspeelt dan de rest is juist wat Frank de Boer zo' n goede trainer maakt. Want eerlijk is eerlijk, de selectie van Ajax is niet zo goed dat het een gegeven is dat je 4 jaar op rij minder punten verspeeld dan de rest. Ajax heeft de Sa ipv een Ruiz of Narsingh en Klaassen ipv een dure Maher.

Het probleem bij Ajax moge duidelijk zijn; de selectie is gewoon niet goed genoeg op enkele posities (en ondanks dat toch 4x kampioen!) met als voorbeeld de buitenspelers. Als je zoals gisteren de Sa moet inbrengen, ja wat wil je dan? de Sa die de wedstrijd even doet kantelen? Dat wordt hem niet.

Ik denk niet dat wat er gister gebeurde geen reden is voor de Boer om op te stappen omdat hij zelf ook al zei dat het om een paar idioten ging.
Als de Boer er 2 of 3 goeie versterkingen bij gaat krijgen plus jongens als Kishna die aankomend seizoen echt door gaan breken zie ik reden genoeg om nog even in Amsterdam te blijven.

21 april 2014 om 11:02

Die goede versterking komen er niet want die kosten geld.

Laten we wel wezen, De Boer is een succestrainer in een Mickey Mouse league... heeft in het Europees voetbal niets laten zien. Moet nog maar blijken dat hij in het buitenland spelers beter kan maken.
Het voetbal van ajax is de laatste tijd niet bijzonder, en gisteren een regelrechte aanfluiting.

Dit is inderdaad nergens op gebaseerd. De Telegraaf meldde ook doodleuk dat Van Basten niet naar AZ wilde...
Het is een hoop geroep in de ruimte, net als VI, en dan is er altijd wel ergens een dingetje half waar...

Dit is een mooi moment voor barcelona om de boer te halen, slechter als tata zou hij t niet doen en met de boer als trainer zou het guardiola systeem weer terug komen

Hoe kan het tijdens het seizoen toch zoveel slechter worden? Compleet van de mat gespeeld door salzburg, vitesse en pec. Echt heel genant, eigenlijk ongelooflijk dat ze waarschijnlijk kampioen worden. Ik zou als trainer lekker weggaan want met dit matige team wordt je volgend jaar geen kampioen.

Och och, wat je toch allemaal moet doen om je hachje te redden als journalist. Dit is zo ontzettend makkelijk. de Boer is voorvechter en voorstander van het project Cruijff, dat pas net is ingezet. De Ajax' filosofie heeft ons inmiddels bijna vier landskampioenschappen (weliswaar niet overtuigend) gebracht en dat terwijl Ajax bijna elk jaar niet over de beste individuen beschikt, vergeleken met de directe concurrentie . Ik denk dat Frank ook uitkijkt naar het moment dat hij met betere spelers kan werken, maar dan moet hij wel (sneller) durven door te selecteren en niet blijven aanmodderen (in de basis) met bijv. een speler als Siem de Jong.

Naast het project Cruijff is er ook persoonlijk voor de Boer nog een hoop te winnen. Overwintering in Europa, de nationale beker en met een hoog puntenaantal kampioen worden, zijn absoluut uitdagingen die nog op zijn verlanglijstje moeten staan. We moeten namelijk niet vergeten dat M. Jol (weliswaar met kutvoetbal) 2de werd met 85 punten en meer dan 100 doelpunten. Iets dat de Boer met Max. 76 punten niet nog na kan vertellen. Daar zijn overigens voldoende excuses voor aan te dragen.

21 april 2014 om 11:04

Je wilt zeggen dat het voetbal nu wel om aan te gluren is?

21 april 2014 om 11:16

Dit is het minste jaar inderdaad, maar ik heb nog altijd liever de intentie om van achteruit, verzorgd op te bouwen naar voren dan lange halen op Suarez en hopen dat ie er wat goeds mee doet. We zijn geen Chelsea. Ajax verloor voor de revolutie door Cruijff langzaam haar gezicht en zelfs het voorbestaan kwam in het geding.

Ik zeg elk seizoen dat ik verwacht dat dit een tussenjaar wordt, in afwachting van het bouwen aan een kwalitatief goed team, maar elk jaar worden ze, met relatief weinig punten, kampioen. Het is een grootse zegen voor het de rust rondom het nieuw ingezette beleid. Wat nu als Ajax 4 keer geen kampioen werd, dan weet ik zeker dat ze halsoverkop weer iedereen eruit zouden flikkeren, met alle gevolgen van dien.

Nee, we moeten nog door de zure appel heen bijten, maar ik vertrouw erop dat het niveau van de jeugdspelers die instromen straks hoog genoeg is om Ajax naar een hoger plan te tillen. Zelfs als dat niet zo is, heb ik nog liever dit beleid dan het lukraak kopen van spelers, dan heb je als Ajax zijnde weinig onderscheidende waarde, toch?

21 april 2014 om 11:27

Lukraak kopen is ook niet nodig, dan lijk je op bv Chelsea en dat moet je niet willen. Maar waar is het Ajax gebleven dat continu in de aanval is en met vleugelspelers speelde in plaats van wannabe's?

Ja tuurlijk, alsof de Boer even in zijn emotie na de wedstrijd beslist, nu kap ik er mee. Hij heeft al vaker aangegeven genoeg uitdaging te zien. En hoewel 4e schaal op rij eraan lijkt te komen hebben vitesse, pec en rbs aangetoond dat er genoeg te verbeteren valt.

Weet je, laat maar lekker gaan. Die 4 titels op een rij zijn natuurlijk geweldig maar het voetbal is gewoon Ajaxonwaardig en dat is al het hele seizoen eigenlijk zo vervanging hoeft niet slecht uit te pakken.

21 april 2014 om 10:55

Ik denk dat je hier twee dingen door elkaar haalt, de kwaliteit van de selectie is gewoon niet hoog, daardoor is het spel van hetzelfde niveau. Dat je toch 4x kampioen wordt is volledig de verdienste van de Boer. Een andere trainer zal het spel met dit materiaal echt niet beter maken, maar hij zal wel naast het kampioenschap grijpen ben ik bang.

Wat vreemd dat alle media een Telegraaf-journalist napapegaaien..
De Boer heeft al eerder gezegd dat hij nog voldoende uitdagingen ziet binnen Ajax en hij is standvastig genoeg dat dit niet verandert door een zeperd..

De boer zal niet weggaan.
Zijn familie wil in nederland blijven.
Ik denk dat hij na volgend jaar weggaat.
Dan zal hij naar de engelse competitie gaan want hij heeft niks bij barcelona te zoeken.
Bij barcelona spelen ze attractief aanvallend voetbal met een selle balcirculatie en snelle spitsen.
Decboer denkt dat hij bij ajax ook zo speelt en denkt ook dat hij het materiaal heeft daarvan.
De realiteit is echter totaal anders.
Hij heeft een zeer matig elftal, geen snelle spitsen, en een zeer lage balcirculatie.
De wedstrijd die ajax won van barcelona was goed maar een incident.
Alle wedstrijden die ajax heeft gespeeld in de eredivisie waren van zeer matige kwaliteit.
Als de boer denkt dat hij met jongetjes zoals denswill successen gaat behalen zou ik zeggen: keep on dreaming.

De boer zegt dat de selectie intakt blijft volgend jaar.
Ja natuurlijk!
Er zit in europa geen 1 club te wachten op spelers van ajax!
Die zijn namelijk van een zeer matig nivo.
Er gaan dus ook geen aankopen gedaan worden.

Gevolg: volgend jaar hetzelfde gebrei en slecht voetbal.
De concurrentie zal het volgend jaar misschien beter doen dan dit jaar en dan gaat ajax een zeer moeilijk jaar tegemoet.
Er worden geen stappen gemaakt , integendeel, het wordt elk jaar minder.
Dat kun je de boer aanrekeken.
Doorselecteren en een paar aankopen doen.
Anders wordt het niks.

21 april 2014 om 11:24

Feyenoord valt uit elkaar volgend jaar gaan minstens 3 basisspelers verkopen.Psv verliest 3 basisspelers. Twente verliest zijn leider. Zivkovic kishna fischer ik denk dat Ajax gewoon weer kampioen word volgend jaar.

21 april 2014 om 12:00

Deze zomer is het juiste moment om de negatieve spiraal waar we nu in zitten om te keren. De selectie zal hoogstwaarschijnlijk bij elkaar blijven (in ieder geval de kern) en alleen de overbodige spelers zullen afvallen. Dan is er bovendien het geld om gerichte aankopen te doen voor een directe kwaliteitsinjectie.

De boer zal niet weggaan.
Zijn familie wil in nederland blijven.
Ik denk dat hij na volgend jaar weggaat.
Dan zal hij naar de engelse competitie gaan want hij heeft niks bij barcelona te zoeken.
Bij barcelona spelen ze attractief aanvallend voetbal met een selle balcirculatie en snelle spitsen.
Decboer denkt dat hij bij ajax ook zo speelt en denkt ook dat hij het materiaal heeft daarvan.
De realiteit is echter totaal anders.
Hij heeft een zeer matig elftal, geen snelle spitsen, en een zeer lage balcirculatie.
De wedstrijd die ajax won van barcelona was goed maar een incident.
Alle wedstrijden die ajax heeft gespeeld in de eredivisie waren van zeer matige kwaliteit.
Als de boer denkt dat hij met jongetjes zoals denswill successen gaat behalen zou ik zeggen: keep on dreaming.

De boer zegt dat de selectie intakt blijft volgend jaar.
Ja natuurlijk!
Er zit in europa geen 1 club te wachten op spelers van ajax!
Die zijn namelijk van een zeer matig nivo.
Er gaan dus ook geen aankopen gedaan worden.

Gevolg: volgend jaar hetzelfde gebrei en slecht voetbal.
De concurrentie zal het volgend jaar misschien beter doen dan dit jaar en dan gaat ajax een zeer moeilijk jaar tegemoet.
Er worden geen stappen gemaakt , integendeel, het wordt elk jaar minder.
Dat kun je de boer aanrekeken.
Doorselecteren en een paar aankopen doen.
Anders wordt het niks.

21 april 2014 om 11:06

Ik vind dat je de Boer nu wel te kort doet hoor. Nee het spel was vaak niet om aan te zien maar dat geld voor bijna elke club dit seizoen. Als er geen budget voor de Boer is om spelers te kopen kan je het hem ook niet aanrekenen dat de selectie steeds minder wordt. De Boer gaat de 4e landstitel op rij halen en dat is gewoon erg knap.

Nooit echt fan geweest van deze man, iedereen zou met zijn materiaal kampioen worden.
Hij had zich moeten bewijzen toen het echt nodig was , tegen Salzburg, Gister tegen Zwolle , tegen Boekarest , enz enz. Dan staat hij er niet , maakt verkeerde beslissingen enz.
maakte al een fout om zo m te gaan met Sulejmani met El hamdoui .
.
ik geloof dat Ajax alleen beter kan worden zonder hem!
en een aantal spelers .... Als eerst zou ik Frank en Bojan gedag zeggen!

21 april 2014 om 11:09

En hebben Sulejmani en El Hamdoui inmiddels al het ongelijk van de Boer bewezen bij hun nieuwe clubs?

21 april 2014 om 11:20

Haha en jou antwoord slaat op " ? Als jij als topsporter een heel seizoen niet mag spelen omdat iemand (frank) zijn lieverdjes opstelt, en daarna vertrek je naar een Benfica of Malaga wat beide betere ploegen zijn in betere competities... Vind je het gek dat ze zich niet gelijk bewijzen? Sulejmani begint nu langzaam steeds beter te worden , minder zwaar en beweeglijker, el hamdoui is wel een lastige jonge geef ik toe, maar is 100x beter dan wat Ajax er nu heeft lopen , geldt ook voor sulejmani !

21 april 2014 om 11:33

Sorry, wist niet dat je meteen boos werd. Ze hebben zich inmiddels dus wel bewezen bij hun nieuwe club begrijp ik. Ik volg het buitenlandse voetbal niet vandaar mijn eerdere vraag eigenlijk.

21 april 2014 om 11:41

Je spreekt jezelf wel tegen zeg. Eerst is het materiaal zo goed en dan is El Hamdaoui 100 keer beter dan wat er nu loopt. Sulejmani heeft onder verschillende trainers genoeg kansen gehad en het simpelweg nooit laten zien.

21 april 2014 om 13:01

Helemaal niet , hij heeft genoeg en beter materiaal als Rkc , Roda , Nec ect daar wint hij wel van , maar als er iets sterker op zijn pad komt is dar materiaal inderdaad helemaal niks. Zwolle speelde jullie gister helemaal van het matje , Salzburg ook , dus het materiaal voor de eredivisie is goed genoeg , beter als de rest. En ik zeg toch ook een aantal spelers eruit halen en frank. Ik zeg ook niet Iedereen ! Dus beter lezen !

Om een lang verhaal kort te maken , Frank heeft ny toch echt laten zien dat hij verkeerde beslissingen neemt, stelt vaak de lievelingetjes op.

Ajax is een grote club , en zou een rol van betekening moeten hebben in de CL pf minstens Europa league, maar als met alle respect naar AZ zij het verder schoppen is er toch echt iets aan de hand . En niet met Alle spelers maar met een Aantal, en de trainer !

21 april 2014 om 13:41

marcello1, sulejmani begint, maar mehke niet, niet bij floritina en niet bij malaga, dus bij mehke had de boer 100% gelijk om hem er buiten te zetten, is een lastig persoon om mee om te gaan, jammer want het is wel een goede spits

21 april 2014 om 11:21

'iedereen zou met zijn materiaal kampioen worden'. Na gisteren zou ik juist het omgekeerde zeggen. Dat je dit Ajax kampioen maakt, is - opnieuw - een wereldprestatie. Contractverlenging voor Frankie!

21 april 2014 om 11:38

Och heer wat een onzin. Alsof dit materiaal zo fantastisch is. 4 keer op een rij kampioen is een wereldprestatie, toen Ajax in de jaren daarvoor beter materiaal had, lukte het steeds niet.

Ik zou het logisch vinden als De Boer vertrekt. Het is duidelijk dat er ook in de nabije toekomst geen enkele hoop is op enig succes in Europa (zelfs overwinteren in champions league zit er eigenlijk gewoon niet in) en tegelijkertijd is Ajax oppermachtig in Nederland. Als je het mij vraagt precies het moment waarop je op zoek moet naar een andere uitdaging, anders heb je nooit een voldoende reden om weg te gaan bij Ajax.

Belachelijk bericht er is nog zoveel te doen voor Frank, kijk CL en EL winnen zal niet lukken of erg moeilijk worden maar wel het proces waar ze mee bezig zijn.

Van de laatste 3 jaar alleen in de Groep met kampioenen kansloos uitgeschakeld maar overwintering is toch niet ver weg.
En de doorstroming komt nu langzaam op gang, met kishna, de sa enz.

Nee komt nog een mooie tijd aan!

Het is de telegraaf dus met een flinke korrel zout nemen he

Als Ajax zich niet gaat versterken, dan heb ik daar alle begrip voor.

Als Ajax een stap vooruit wil zetten (en dat wordt wel eens tijd!!), dan zal Ajax zich moeten versterken op een aantal posities. Dat betekent niet met miljoenen smijten, maar gericht aankopen.

21 april 2014 om 11:24

Er worden al aankopen gedaan, maar ook aankopen zijn geen garantie voor succes. Iedereen zat te blaffen en te schreeuwen toen Babel terugkwam. Het is zonde dat hij is vertrokken. Een vdv zou Ajax net dat extraatje kunnen geven. Ajax heeft dit seizoen 9 wedstrijden verloren. 3 in de competitie, 4 in Europa en 1 in de beker. Dat valt wel mee hoor. Er wordt nu gedaan alsof het allemaal weer 3x niks is.

Toegegeven, er lopen spelers bij Ajax die niet goed genoeg zijn. Er zitten echter ook spelers bij die je de tijd moet gunnen.

Ik denk dan ook echt niet dat Fdb weggaat. Nergens voor nodig. Gisteren was de verdediging drama en voorin kan niemand het balletje vast houden. Met gerichte aankopen kan het volgend jaar alleen maar beter gaan.

PEC was gisteren gewoon beter en met name door hun wil om te winnen. Vergeten en zondag alles geven tegen Heracles.

21 april 2014 om 11:33

Klopt weinig wedstrijden verloren. En heel weinig tegengoals.

Alleen de meeste wedstrijden werden ook zeer moeizaam met traag voetbal gewonnen. Het balbezitvoetbal moet niet heilig zijn. Ajax moet weer avontuurlijk, aanvallend en met bravoure spelen. Onderscheidend zijn.

Avontuurlijk en aanvallend kan middels echte buitenspelers en een 10 achter de spits. Daarom moet er deze zomer nu echt een buitenspeler komen met diepgang, techniek en een voorzet.

21 april 2014 om 14:49

@ Jows

Ik kan me wel voorstellen dat De Boer weg wil bij een mooie aanbieding, bij Ajax is weinig verbetering meer mogelijk als er niet gericht versterkt wordt. Met gericht versterken bedoel ik ook geen Vd Hoorn halen, maar als ik zie welke spelers Salzburg haalt dan moet Ajax toch ook in staat zijn een paar goede spelers aan te trekken voor niet al te veel geld. Ajax wordt weer vrij gemakkelijk kampioen, maar we hebben al in verschillende wedstrijden kunnen zien dat dit te danken is aan de nog slechtere concurrentie. Ajax speelt zelf inspiratieloos, zonder franje en als er geen 100 procent inzet is word je zelfs door Zwolle weggespeeld. In Europa heeft dit Ajax niets te zoeken. Nu is dat geen eis van mij, maar ik zou volgend seizoen toch wel wat meer bravoure in het spel willen zien. Het is nu bij tijd en wijle heel erg saai. Dat heeft niets met de speelwijze te maken of met de opstelling, maar met het gebrek aan creativiteit op het middenveld en in de aanval. Daar moet Ajax wat aan gaan doen en ik kan me voorstellen dat het telkens opnieuw opbouwen van een team met steeds slechtere spelers (telkens vertrekken de twee beste spelers bij Ajax en komt daar niets noemenswaardigs voor terug) een keer klaar is voor De Boer. Zeer waarschijnlijk zal dat nog even duren, want eigenlijk is alles afhankelijk van zijn gezin.

21 april 2014 om 21:28

Salzburg is van Red Bull die verkopen jaarlijks 5.5 miljard blikjes die zijn iet rijker dan Ajax en ook nog in een veel interessanter belasting klimaat dan nederland voor die spelers dus salarissen ook beter.

21 april 2014 om 21:31

In de B schijnt erg veel te lopen dus met 1.5 2 jaar schuift dat allemaal in en kan je WEL toppers opvangen.

Volgens mij heeft Frank al herhaaldelijk gemeld dat hij prima op z'n plek is bij ajax. En dat hij ook na dit seizoen bij ajax wil blijven, tuurlijk als barcelona langs zou komen gaat hij nadenken dat lijkt me logisch als heeft hij ook al gemeld dat niet verwacht dat hij b.v messi nog veel kan bijleren. hij is meer een opbouw trainen ( z'n eigen woorden) . frank is nog steeds aan het bouwen bij ajax dus ik verwacht zelf dat hij volgend jaar er gewoon nog bij is als trainer van ajax.

Geloof er niks van. De Boer zit zo niet in elkaar om naar een verloren bekerfinale te vertrekken. Maar het is hem wel gegund. De boer ziet nog genoeg uitdagingen bij Ajax maar in het voetbal weet je het nooit.

Fc bogarde: jij snapt het helemaal.
Ajax heeft snelle echte buitenspelers nodig en een goede spits.
Frank de boer is niet de belangrijkste, het gaat om ajax.
Als ajax/de boer investeert in echte buitenspelers en een goede spots en op de ajax manier gaat voetballen dan kan hij natuurlijk blijven.
Zoniet, dan moet hij weg.
Ajax is groter dan de boer.

Die gekte van die trainers om linkspoten op rechts te zetten en andersom.
Waar komt dat vandaan???
Voetbal is simpel en je moet het niet moeilijker maken dan het is. ( lees: cruijff)

21 april 2014 om 12:01

Vooral jouw laatste regel ! Agree !!

Een spits is voor mij nog niet het belangrijkst. Ik neem aan dat Sigthorsson weg gaat. Maar ik durf het nieuwe seizoen wel in te gaan met spitsen als Siem, Zivkovic en Hoesen. Met Klaassen (of Fischer of Andersen of Schöne of Siem) op 10 er achter

Een echte rechtsbuiten moet er wel wel komen. Eentje die breed blijft staan, diep durft te gaan en voorzetten aflevert. Door breed te staan, moet de verdediging van de tegenpartij ook gaan spreiden. Op links lekker Kishna het vertrouwen geven !

Ik betwijfel of hij blijft, t is een goede trainer en ookal ben ik een utrechter heb ik ook vrienden die voor ajax en die schaamde zich gister kapot voor de supporters als ik frankie was zou ik in ieder geval aangeven te twijfelen om te blijven al is het alleen maar om die supporters te laten schrikken na gister.

Naar mijn mening zal De Boer Ajax trouw blijven. Misschien dat de volgorde van prioriteiten wat zal worden aangepast. En terecht. Hoe vaak zijn er een aantal malloten nu al in de loop van dit seizoen bezig geweest om de goede naam van Ajax te grabbel te gooien? Deze hersenloze holen wezens moeten eens en voor altijd uitgeroeid worden. Misschien dat Frank dit nu als zijn eerste prioriteit gaat zien.

Prioriteit 2 is te bewerkstelligen dat er weer een echt Ajax-team komt te staan.want, geef toch toe, het plezier dat altijd aanwezig was om Ajax te zien spelen, heeft dit seizoen toch een enorme knauw gekregen.
Eerder dit seizoen heb ik hier ook al aandacht voor gevraagd, maar het is niet verbeterd, nee eerder verslechterd. Noem eens een 5-tal spelers die geplaatst kunnen worden in het rijtje van Eriksen, Vertonghen en Alderweireld. Ik kom niet verder dan Sereno en Moisander. Steeds meer tegenstanders gaan inzien op welke wijze zij Ajax met succes kunnen bestrijden en dit aantal zal in het seizoen 2014 -2015, indien niets wordt gewijzigd, alleen nog maar groter gaan worden. Het atractieve voetbal, waar Ajax om bekend stond, is verleden tijd. Helaas! Verwijzing naar de goede voetballers die bij Ajax 'voor de deur' staan, vind ik maar een dooddoener. De nood is hoog en dat zal, wanneer er niets verandert, zeer zeker op CL-niveau aan het licht komen!
Kom op Ajax, gooi het roer om, nu het moment van veranderen nog mogelijk is. Kampioen zullen jullie dit seizoen ongetwijfeld wel worden, maar sluit de ogen niet voor de vele, vele problemen. Begin sowieso met het aantrekken van een goede, balvaste en scorende midvoor. Succes.

21 april 2014 om 12:05

Deze zomer is hét moment om Ajax op een hoger plan te tillen vind ik. Soms moet je eerst een stap terug doen om er weer 3 vooruit te gaan. In dit geval moest de selectie eerst helemaal leeglopen van alle sterspelers om vervolgens op een hoger plan te komen. Nu zal er niemand vertrekken, dus met gerichte aankopen gaan we volgend seizoen knallen, daar ben ik van overtuigd.

21 april 2014 om 12:15

Jij verwacht dat er niemand vertrekt, maar Moisander, Vermeer, Sigthorsson lonken al opzicht rond. En verder weet je nog niet wat De Jong en Poulsen gaan doen.
Maar eens, deze spelers zijn op te vangen/ te vervangen.

En dan heb je nog Bojan als huurling rondlopen. Met Zivkovic is de eerste aankoop gedaan. Laten we hopen, dat spoedig de gewenste rechtsbuiten komt en een fysiek sterke speler. De selectie kan maar vroegtijdig rond zijn !

21 april 2014 om 13:51

Met geen spelers die weg gaan bedoelde ik eigenlijk dat de kern bij elkaar blijft.

De Boer weet best dat dit geen Ajaxfans zijn. Hij weet best dat dit een kleine 1% hooligans is.

Tegen al die Ajacieden die er zeker van zijn dat Frank de Boer niet vertrekt, zou ik willen zeggen. Reken er maar op fat hij vertrekt. Voor hem valt er weinig eer meer te behalen met Ajax. Sportief gezien heeft hij het maximale bereikt. Bovendien is hij onze eredivisie ontgroeid. Hij heeft ambities. Ik zie hem na een PL club vertrekken (misschien Tottenham).

We kunnen wel onze koppen in het zand blijven steken maar er komt een tijd dat Frank ons gaat verlaten. Is het niet dit jaar dan wel het komend jaar en dan is het toch raadzaam om te gaan kijken wie zijn eventuele opvolger zal gaan worden. Het moet iemand zijn die zijn visie nastreeft, duidelijke taal spreekt en ervaring is niet perse noodzakelijk als zijn opvattingen maar duidelijk overkomen naar de groep.
Dus het is helemaal niet zo gek om nu al te gaan speculeren welke nieuwe trainer past bij de Ajaxvisie en aan alle eisen voldoet.

Bij Frank de Boer heb ik gemengde gevoelens als trainer. Natuurlijk is het bijzonder knap wat hij als trainer bij Ajax heeft gepresteerd als trainer maar te vaak heeft hij in de rust tactische aanpassingen moeten doen in de Nederlandse competitie om een wedstrijd om te draaien. Natuurlijk prima dat hij dat kan maar waarom begin je dan niet zo?? Je weet immers hoe de ander speelt, alleen maar uit gaan van de sterke punten van je zelf is een teken van zwakte. In het buitenland wordt het dan lastig voor je omdat je hiervoor de tijd niet krijgt.

21 april 2014 om 13:28

Toen FdB midden in het seizoen de leiding kreeg over het 1e elftal had hij ook niet zoveel tijd. Mede dankzij een duidelijke visie en deze ook wist over te dragen werd Ajax na een indrukwekkende inhaalrace kampioen. Ik zou niet weten waarom hij dat kunstje ook niet kan flikken bij een club als b.v. de Spurs. Een hoger niveau ja maar ook met betere spelers.

21 april 2014 om 20:10

Daar heb je gelijk in, maar dat lukte D Blind ook een wedstrijdje of 5.
Visie en overbrengen klopt, daar is hij een kei in.
Vraag blijft wel welke spelers daadwerkelijk beter zijn geworden onder zijn bewind.
Thuis tegen PSV bv, 1e helft Ajax in geen velden of wegen te bekennen, na de rust een heel ander Ajax.
Denk dus dat zijn visie goed past bij een vereniging die het Ajax systeem hanteert en daar zijn er niet zo veel van.
Persoonlijk denk ik dat hij een goede kans van slagen heeft bij Manchester United.
Zij hanteren ook een bepaald systeem en met gerichte aankopen...

Als De Boer weg zou gaan dan zou hij wel naar de club kunnen gaan waar Van Gaal niet naar toe gaat: stel Van Gaal kiest voor Tottenham, dan gaat De Boer naar Arsenal.

Dan laat je dus een miljoen ajacieden in de steek door 25 sukkels. Dan laat je je kennen en geef je ze nog macht ook. Zou het zwak vinden van de Boer, daarom.zie ik hem dit niet doen

Frank de Boer heeft nog genoeg progressie te boeken bij Ajax. Eerder ingrijpen als het niet loopt tijdens een wedstrijd in plaats van dezelfde spelers vertrouwen geven als ze langdurig ondermaats presteren.

Daarnaast is er Europees nog genoeg te verbeteren. Overwinteren in de CL vaak net niet, al missen ze daar ook gewoon de kwaliteit voor. Maar vier keer op rij gelijk in de eerste ronde na de winterstop in de EL uitgeschakeld worden, wat tegen Steaua Boekarest compleet onnodig was, blijft toch een smet.

Het lijkt of de journalisten de Boer graag weg willen hebben. Ze blijven maar doorgaan over een vertrek.

Het lijkt me wel duidelijk dat er nul mogelijkheden op groei zitten bij ajax. Al 4 jaar bezig en nog steeds niet 1 keer ofwel de dubbel, ofwel gepresteerd in Europa. Als frankie slim is gaat ie nu weg, want veel eer valt er op deze manier niet te behalen.

Driessen vertelt hier niets nieuws. De Boer heeft al diverse malen aangegeven dat hij na zou denken over een serieuze uitdaging. Daarnaast geloof ik niet dat deze wedstrijd enige invloed heeft op zijn beslissing, Als we volgende week op het bordes staan met die schaal is dat allemaal weer vergeten. We hebben de neiging om erg emotioneel te reageren op zo'n nederlaag maar de ervaring leert dat dat ook weer snel vergeten is, cker als de titel volgende week binnen komt, cker met acceptabel voetbal en resultaat.

zijn ze weer stemmingsmakerij aan het doen, man doordat dit nu gebeurd is zou hij genoeg hebben. Hopelijk is dit niet zo en denk ook dat dit niet zo zou zijn, want hij heeft vaak genoeg aangegeven dat hij er nog niet klaar voor is.

Wat een onzin verhaal. Alsof een mogelijk vertrek van één wedstrijd afhangt. Enige reden waarom dit op VZ geplaatst wordt is omdat het weer lekker veel hits oplevert.

Denk niet dat de Boer deze wedstrijd meeneemt in een beslissing om een stap verder te gaan, heeft juist vaak genoeg aangegeven dat hij graag nog jaren bij Ajax werkzaam blijft.

Al kan ik me best voorstellen als de Boer hoort dat bepaalde spelers vertrekken zoals Schone, de Jong en misschien Moisander en hij daar geen waardige opvolgers voor kan halen en alleen met jeugd moet gaan werken hij daar wel klaar mee is.
Hij wil ook eens stappen maken met Ajax en als dat niet kan puur omdat het financieel niet haalbaar is dan valt er weinig nog te winnen.

Klinkt wel mooi Europa League maar ook daar moet je enorm veel geluk in hebben, als je kijkt naar de clubs in de halve finale dan hebben die allemaal op Sevilla na meer dan het dubbele budget als Ajax.
Enige waar we als Nederlandse clubs op kunnen hopen is dat we nog een keer een gouden generatie krijgen waardoor we opeens wel overwinteren in de CL.

Ik hoop dat De Boer vertrekt. Oke, hij gaat voor de 4e keer kampioen worden. Jippie!! Maar bijna alle voorgaande trainers zoals Jol en Ten Cate speelden veel aantrekkelijker en aanvallender voetbal. Ik word echt kotsmisselijk van dat getik achterin. Spelers durven de bal niet strak in de spelen op het middenveld, er word niet afgejaagd, we zetten de tegenstander niet onder druk en de spelers worden niet beter.

Mijn Ajax staat voor attractief en aanvallend voetbal. De tegenstander afjagen, scheel tikken en binnen 15 a 20 minuten 2-0 voor staan. Nu zien we Siggi als LB. Dan ben je toch gestoord of niet?

Waar ik he-le-maal gek van werd gister, was het commentaar van De Boer. ''we probeerden het recht te zetten met Poulsen en De Sa'' sjongejongejonge!

Ook met Kishna heeft hij een smerig spel gespeeld. Kishna dreigde niet bij te tekenen, dus wat doet De Boer? hij haalt Kishna bij het 1e, mag 2 wedstrijden mee doen. En toen handtekening werd geplaatst, belande hij op de bank.

Frankie..bedankt voor je werk maar je mag wat mij betreft vertrekken.

Derksen en Driesen doen net alsof de Boer zomaar eventjes uit de mooiste en grootste clubs kan kiezen: welnu zo is dat dus niet!
De Boer is goed op weg maar heeft echt nog niet de ervaring en status van trainers als van Gaal en Mourino die altijd bij de mooiste clubs in aanmerking komen.
De Boer zit international zo'n beetje op de lijn van Koeman (subtop clubs) van daaruit moet hij een echte grote worden. Manchester United, Barcelona, Bayern Munchen en dergelijke zijn nog echt een brug te ver.

Ik heb zelden een trainer in NL zo opgehemeld zien worden als De Boer. Hij heeft een makke dat hem geen toptrainer maakt en dat is dat hij niet om kan gaan met vedettes, denk aan Suarez en El Hamdaoui. Hij kan pas renderen als hij zich omringt met ja-knikkers en scandinavische eenheidsworsten. Tevens wordt de rol van Hennie Spijkerman bij Ajax zwaar onderschat, zoals Koeman Tonnie Bruins Slot had, heeft De Boer Spijkerman.

Hoop echt dat i bij ons blijft.hij is de trainer wie nodig hebben.hij kan ook nog meer uit deze groep hallen overwinteren in cl en de beker mist i nog ik hoop echt dat i bij ons alle ajax blijft hij is de beste trainer die we ooit hebben gehad en er is nog genoeg te verbeteten dus frankie de kampioen blijf aub.

Frank de Boer naar Dortmund en Klopp naar Barca. Iedereen tevreden

De huidige Ajax-leiding is ook totaal niet kritisch. Ajax heeft maar 1 topper en dat is de Boer. Hij maskeert het gebrek aan kwaliteit bij Ajax en ik denk dat het het beste is als Frank de Boer gewoon weggaat zodat de zwakheden nu echt eens bloot komen te liggen. Dit Ajax is echt het slechtste, walgelijkste, lafste, saaiste, creatiefloze kutteam wat ik ooit heb gezien. Dankzij de Boer lijkt het nog wat en dat is gelijk het probleem. De leiding die grijpt dat aan van zie je wel we zijn goed bezig. Nou nee! Het is al jaren kut. Alle spelers die wel wat kunnen die glippen door ons scoutingsnetwerk door. Er speelt niemand in het 1e waarvoor je naar het stadion komt.

Ik ben Ajacied omdat Ajax altijd een nobel spel nastreefde met de beste aanvallers waarvoor je naar het stadion komt. De huidige leiding geeft heel het Ajax-publiek een grote dikke middelvinger.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren