Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik adviseerde Ibrahimovic om ruzie te maken met Van der Vaart’

Laatste update:
/

Luciano Moggi heeft naar eigen zeggen een grote rol gespeeld in de transfer van Zlatan Ibrahimovic van Ajax naar Juventus. De voormalig topbestuurder van de Turijnse club claimt dat hij de aanvaller destijds aanraadde om ‘oorlog’ te zoeken met de Oranje-international. Ibrahimovic en Rafael van der Vaart hadden het in augustus 2004, na een oefeninterland tussen Nederland en Zweden, flink met elkaar aan de stok.

Van der Vaart beschuldigde Ibrahimovic ervan dat hij hem opzettelijk had geblesseerd. De aanvaller kon zijn oren niet geloven en maakte toenmalig Ajax-directeur Leo Beenhakker, die de twee juist weer bij elkaar wilde brengen, duidelijk dat hij niet meer meer met de Nederlander in een elftal wilde spelen. Onder toeziend oog van de geblesseerde Van der Vaart maakte Ibrahimovic niet veel later een wereldgoal tegen NAC Breda. In de slotfase van de transfermarkt vertrok hij naar Juventus.

“Ajax wilde hem niet laten gaan”, memoreert Moggi. “Ik was misschien niet helemaal politiek correct, maar ik heb hem destijds geadviseerd om een oorlog te starten met Van der Vaart. Ik heb zelf spelers altijd laten gaan, als ze me daarom vroegen. Als ik nog bij Juventus had gezeten, was Zlatan er nu ook nog geweest.” Moggi manipuleerde echter wedstrijden van Juventus en andere clubs, het zogenaamde Calciopoli-schandaal, en werd jarenlang verbannen uit de voetbalwereld. Juventus werd teruggezet naar de Serie B.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een ding is zeker, die Moggi deugde toen niet en deugt nog steeds niet.
Wees er maar trots op.
Triest dit soort volk, zodra het nog werkelijke macht krijgt nog gevaarlijk ook.

1 juni 2014 om 12:19

dit gebeurt wel vaker hoor en niet alleen bij juventus.

1 juni 2014 om 12:39

Oh en dat maakt het , dat het wel in orde is?
Omdat ook anderen zich misdragen mag hij het ook?
Mag ik dat een hele vreemde mentaliteit vinden?

Tja wat moet ik hier op zeggen. De carrière van Ibra is er niet minder op geworden. Briljante voetballer!

1 juni 2014 om 10:24

Van der Vaart was gewoon arrogant. Hij moest en moest op het middenveld spelen. Werd ie een keer op een andere positie gezet. Toen wou ie niet spelen. Waar haalt zo jongen dat toch vandaan zeg? Je kan het ook wel zien in zijn privé leven. Totaal niks voor een dood simpele jongen uit Heemskerk die op het kamp leeft. Met een meisje omgaan die enkel kristallen en miljoenen gewend is.

1 juni 2014 om 10:39

Dat Zlatan een veel betere voetballer daar geef ik jou wel gelijk in echt een wereldtopper.maar v/d Vaart is was bij Ajax wel degelijk een topper hoor kijk maar naar zijn statistieken bijna 160 wedstrijden en ruim 60 goals voor een aanvallende middenvelder is dat heel veel ik heb al ruim 20 jaar een seizoenskaart dus ik heb hem en zoveel jongeren zien debuteren. Maar dat je zegt dat het een simpele jongen van het kamp is zegt meer over jou dan v/d Vaart hier spreekt een soort minachting uit wat ik eigenlijk schandalig vind wat heeft dat er nu mee te maken?
Hij heeft het trouwens bij HSV zeker in zijn eerste periode en bij Tottenham erg goed gedaan .

1 juni 2014 om 10:48

@sloep01

Ja, maar het voetbal is niet 2 seizoenen in zijn hele voetbal carrière Wat ik probeer te zeggen is, dat Zlatan veel meer uit zijn voetballoopbaan haalt dan Van der Vaart.

Dat is te zien aan statistieken. Maar ook hoe hij er bij loopt en beweegt in het veld.

1 juni 2014 om 11:17

Nee maar je moet het niet vergelijken met Zlatan die kun je met gemak op gelijke hoogte zetten met Messi en Ronaldo om er maar even 2 te noemen en v/d vaart is daar ver van verwijderd , maar om hem nu af te schilderen als iemand die er niets van kan gaat mij te ver ik denk dat hij van het niveau is van waar hij nu speelt maar hij is natuurlijk ook al tijden niet fit door wat voor omstandigheden ook.ik had graag gezien dat hij komend jaar nog 2 jaar bij ons Ajax zou spelen maar dat zie ik nu ook niet gebeuren zoals hij nu is en dat is jammer. Ik denk ook dat het over is met hem hoor want ook ik ben best wel realistisch.

Daarnaast was Van der Vaart ook een kwalletje. Nog steeds overigens. Denken dat hij nog steeds behoort bij de top van het voetbal. De enige die dat mag denken is Zlatan. Wat een topper is dat zeg. Als hij praatjes heeft maakt hij ze waar ook. Kijk wat een statistieken rechts op de website. Die jongen scoort overal en is overal belangrijk. Maakt de mooiste goals en heeft alles wat een spits nodig heeft. Ik vind dit echt een fantastische speler.

Bij Van der Vaart heb ik altijd. Na Ajax nooit naar een topclub gegaan. Pas later een jaartje of 2 bij Real. Maar vooral banken en op het begin spelen. Nadat hij daar weg was, zat ie nog steeds een beetje te profiteren of ie nog steeds bij Real zat.

Zlatan is voor mij de koning. Statistieken en prijzen zeggen genoeg. Van der Vaart is mij een speler die beter kan stoppen dan doorgaan. Bij HSV sjokt ie er bij of ie rijp is voor Lucky Ajax.

1 juni 2014 om 10:30

Er zat wel meer in, er werd op eem gegeven moment zelfs gedaan of hij de beste speler sinds Cruijff zou gaan worden toen hij bijna wekelijks scoorde.
Achteraf heeft hij het minste bereikt van de vier grote talenten van toen.

1 juni 2014 om 10:34

Dat klopt. Maar hij leeft totaal niet voor de sport. Zijn eet patroon was nooit die als een echte sporter. Nigel De Jong bijvoorbeeld. Heeft een vergelijkbare stap gemaakt als Van der Vaart. Maar die was wel altijd gedisciplineerd. Als er ooit 1 terug mag komen bij Ajax. Dan mag van mij dat per direct Zlatan wezen. Ook al is de kans zo klein dat zoiets nooit meer gebeurd.

1 juni 2014 om 10:42

ahjacied, maak je zelf niet belachelijk man! VDV is meer dan welkom bij Ajax, die kan beter voetballen dan die kleine zuid-afrikaan Serero. Vraag me zelf wel eens af of je een echte Ajax supporter bent, ik lees elke dag wel onzin verhalen uit de mond van je.

Zlatan komt never meer terug, dat weetje zelf ook dondersgoed.

1 juni 2014 om 10:46

@coopers

Haha. Vandaar dat Frank aangeeft. Van der Vaart is bij ons alleen welkom als hij in de spits speelt. Op het middenveld kan hij het niet meer belopen. Ons spel vraagt veel energie. Ik was het daar ook totaal niet mee eens toen. Maar tot dat ik wedstrijden van hem ging volgen. Ik kwam ook tot conclusie dat hij het niet meer kan belopen.

Hij sjokt maar wat. Zo en dan een volle sprint. En dan even rustig uitlopen en niet mee aansluiten.

Omdat ik kritisch ben. Dan ben ik geen echte Ajacied? Ik heb al op dit moment al 10 jaar een seizoenskaart. Misschien zou jij eens kritisch moeten worden. Of moeten we iedereen maar terug halen die 6 jaren geleden goed kon voetballen?

Daarnaast speelt ie bij een degradatie club. Of speelt ie bij de top van de Bundesliga?

1 juni 2014 om 15:26

@coopers

Nou ben ik nhet niet vaak eens met Ajacieden (geintje ), maar ahjacied heeft natuurlik wel gewoon een punt in deze. Van der Vaart kan het gewoon niet meer belopen. En Als ahjacied zou mogen kiezen, ziet hij liever Zlatan terug, wat in mijn ogen logisch is (niet dat het gebeurd, maar goed).

Van der Vaart heeft gegokt en verloren in mijn ogen. Vind het ook geen drama vanuit mijn oogpunt dat hij niet meegaat naar het WK bv.

1 juni 2014 om 10:34

"nadat hij daar weg was, zat ie nog steeds een beetje te profiteren of ie nog steeds bij Real zat".

Dat is natuurlijk niet waar. Bij Spurs haalde hij zijn absolute topniveau ook hoor. Ik kan je garanderen dat de supporters hem daar nog steeds als held zien. Er wordt altijd gezegd; waar zijn de tijden van Modric, Bale en Van der Vaart?
Zelfs na zijn dramatische niveau de afgelopen anderhalf jaar zijn er nog een hoop supporters die hem terug willen.

1 juni 2014 om 10:36

@joelovic

Valt echt mee hoor. Hij deed het bij Spurs na behoren. Maar opeens kreeg hij concurrentie strijd. Toen wou ie opeens weg. Hij voelde zich te goed om er voor te vechten. Daarom is hij naar HSV gegaan. Daar kon hij lekker elke zaterdag spelen. Want, concurrentie was daar niet. Hij was daar de enige ster bij Hsv.

Zijn eerste seizoen was fantastisch. Maar later zag je toch echt. Dat je na je sport moet leven ipv van alles eten en drinken wat je om je heen ziet.

1 juni 2014 om 10:37

Ja je kleineert Raffie alleen omdat hij het niet waar heeft gemaakt in de sport en daarom Zlatan in hemelt bravo

Waar heb je Raffie horen klagen dan toen hij bij Real nog speelde?? Het een aardige jongen, daarnaast roep je maar wat uit je nek jongen. Van Tottenham naar HSV heeft alles mee te maken met de televisie carrière van zijn ex Sylvie en niet omdat hij maar een helft of 70 minuten kon spelen bij The Spurs.. wat een onzin word er altijd verkondigd over hem.

Raffie heeft 1 seizoen minder gedraaid en op eens kan hij niet meer voetballen of moet ie zelfs ermee stoppen omdat hij het niet meer kan belopen??

Nee daarom had Raffie belangstelling van Newcastle United afgelopen zomer.

1 juni 2014 om 10:40

Waarschijnlijk woont hij ook in een woonwagen kamp en had daarom geen goeie momenten met zijn buurman Rafael, nu laat ahjacied het ff los

1 juni 2014 om 10:43

Van der Vaart is echt niet zo goed als men denkt hoor. Het is gewoon een feit dat Van der Vaart niet 90 minuten alles kan belopen. Hij is altijd rond de 70e minuut op. Er zit dan ook helemaal niks meer in. Ook zie je dat bij HSV afgelopen seizoen. Maar dat zie je ook bij andere clubs.

Dat hij in belangstelling van Newcastle staat, dat is gewoon merkwaardig. Namelijk Van der Vaart zit goed bij Hsv. Het niveau is niet zo heel hoog en het doel is om in de Bundesliga te blijven. Hij moet echt niet naar een club toe, waar hard getraind wordt en dat hij het verschil moet maken. Zijn lichaam kan dat niet meer aan.

Het is toch ook vrij opmerkelijk. Van der Vaart raakt geblesseerd. En geen enkele Oranje supporter wordt ongerust. Iedereen heeft hem al afgeschreven.

1 juni 2014 om 10:46

Volgens mij kan jij het maar moeilijk accepteren dat jouw Raffie de meest overschatte speler is die de voetballerij ooit gekend heeft. Hem werd een grote carrière geschetst, maar dat is allemaal heel erg meegevallen. Dat heeft hij bij Real Madrid bewezen en bij Tottenham waar hij altijd voortijdig gewisseld werd omdat hij het niet meer kon belopen. Dat Sylvie een televisie carrière in Duitsland heeft hielp alleen maar mee in zijn beslissing om Engeland te verlaten. Volgens Raffie hoorde Tottenham bij de grootste zes ploegen van Europa, maar als hij zelfs dat niveau niet aan kon, is het blijkbaar heel erg mis gegaan.

En moet vd Vaart echt blij worden dat hij in de belangstelling stond van Newcastle United? Daar zou hij al na 20 minuten gewisseld worden omdat hij daar simpelweg niet past.

1 juni 2014 om 10:50

@koni020

Precies. Hij wist altijd alles goed te vertellen. Maar elk jaar ging het minder met hem. Van Real naar Tottenham en van Tottenham naar Hsv. Zo ging het bij Van der Vaart. Maar ook intens grote mond altijd bij Oranje tv. Dat hij en Wesley de lijnen zouden moeten uitzetten bij Oranje. Ik vond dat zeer opmerkelijk. Aangezien Wesley toen des tijds alles won bij Inter. En het gewoon een wereld voetballer was.

Het is jammer dat zo jongen niet alles uit ze carrière heeft gehaald.

1 juni 2014 om 11:50

@ahjacied

Wat ben jij een triest figuur zeg.
Misschien moet je eens naar je eigen "kwaliteiten" kijken.
Als je het hebt over arrogantie spring jij er zelf toch echt boven uit.
Je weet t allemaal zo goed te vertellen, neem jij eens ff plaats op t veld dan.. Kijken of jij t beter voor elkaar krijgt.
En jij hebt 10 jaar al een seizoenkaart? Haha lachertje.

1 juni 2014 om 13:23

Bij Real speelde van der Vaart gewoon prima hoor. Hij moest weg door de grote aankopen. Blijf jij maar lekker de media geloven. In Engeland deed hij het ook erg goed. Zeker ook qua statistieken.

Van der Vaart is juist totaal niet overschat.

1 juni 2014 om 16:38

Bij Real kwam van der Vaart amper aan spelen toe. En als hij speelde was dat nooit op zijn favoriete plek en tegen de mindere goden van Spanje. Bij Tottenham heeft hij nooit 90 minuten gespeeld, dus erg veel krediet had hij niet. Als van der Vaart totaal niet overschat is, had hij nu gewoon bij een grote club gespeeld.

1 juni 2014 om 23:06

Van der Vaart speelde genoeg wedstrijden bij Real hoor. Zelfs toen Kaka kwam en hij al eigenlijk weg moest.

En niet veel krediet bij Tottenham? Volg je überhaupt voetbal of lees je gewoon wat berichtjes?

1 juni 2014 om 11:06

Jezus dude ben je verliefd op zlatan ofzo?

1 juni 2014 om 11:08

Beste 'ahjacied'
Vrij triest om een discussie over iemands voetbalkwaliteiten niet te kunnen winnen zonder er even bij te zeggen dat hij 'van het kamp komt'. Triest van je.

Daarnaast zou je eens moeten proberen objectief naar beide heren te kijken, misschien dat dat je ogen opent.

Zlatan is minstens zo arrogant, loop er nog veel verwaander bij en vindt zichzelf de beste. Z'n voetbalkwaliteiten staan buiten kijf, maar elke actie buiten het veld is puur laten zien hoe goed hij zelf wel niet is. Als Van der Vaart dit doet is het een 'kwalletje', als Zlatan dit doet is het een 'held'.
Kijk zelf even terug naar je redenering wil je?

OT: Ik ontvang beide voetballers met open armen bij Ajax, absolute verrijking voor het niveau van Ajax en de Eredivisie!

1 juni 2014 om 14:07

mnr ibra heeft nog nooit een cl gewonnen en niet eens een finale gespeeld,
en altijd geacteerd in de 4e en 5e competitie van europa op 1 seizoen na.
bij barca heeft ie gewoon gefaald.

engeland durft ie ook niet aan,bang dat ie is om te falen.

Alsof de woorden van zo'n vreselijk persoon ook maar enige waarde hebben. Hij zou niet alleen uit de voetbalwereld verbannen moeten worden.

Dit gebeurt natuurlijk vaak genoeg helaas, alleen geloof ik nooit dat Zlatan was gebleven, hij wou absoluut niet in decserie B spelen en is een pure egoist zonder een greintje clubliefde of dankbaarheid. Hij was met die man aan het roer gewoon net zo hard naar Inter vertrokken.

Alsof het zo'n verkeerde keuze is geweest om Ajax te verlaten. Na Juve alleen maar beter en beter geworden, nu bij PSG flink aan z'n top. Helaas alleen geen WK voor Ibra..

Je bent gewoon een triest persoon als je op deze wijze een breuk wil forceren.

1 juni 2014 om 12:44

Waren het niet de Ajacieden in het bestuur die Luis Suarez tot een rechtszaak dwongen bij Groningen? Iets met de pot en de ketel.

1 juni 2014 om 13:43

Zeg ik ergens dat ik de gang van zaken omtrent Luis goedkeur(de)? Hoewel ik blij was dat hij naar Ajax kwam, vond ik gewoon dat er niet netjes was gehandeld. Respectloos naar de club en aanhang toe. En hetzelfde geldt voor de situatie met Zlatan.

1 juni 2014 om 16:22

er zijn zoveel transfers die zo tot stand komen. Daarmee keur ik het niet goed, maar t is blijkbaar normaal in het voetbal.

Grappig, want Beenhakker was toendertijd allang gevlogen.
Louis van Gaal had het bij Ajax toen voor het zeggen.

1 juni 2014 om 11:37

Ik dacht net hetzelfde.

@ahjacied

Je mening geven ok, je zegt dat hij niet het maximum uit zijn carrière heeft gehaald. Wat maakt dat uit
hij heeft wel degelijk een mooie carrière. Alsof jij het maximum uit je leven haalt.

1 juni 2014 om 11:32

je moet niet persoonlijk worden wanneer je een discusiie niet kan winnen.
vdv is een over het paard getilde vedette die vaker niet rendeert dan dat hij dat wel doet.
hij gaat snel stoppen omdat hij het niet aankan. nu al niet meer goed genoeg voor ajax.
als ajax beide gewoon had opgesteld dan was er niets gebeurd. Als moggi zlatan iets adviseert wil niet zeggen dat hij er naar luistert, zo eiegnwijs is hij ook wel weer.

Heel jammer dat Ibra weg is gegaan, mja, kun je ja niet tegenhouden. Sowieso mijn favoriet, een echte legende. Stiekem hoop ik op dat Ibra zijn carierre bij Ajax beindigd..

Appart.. Beenhakker was omdat moment niet meer in dienst bij Ajax. Louis van Gaal had het bij Ajax toen voor het zeggen.

Is iedereen het verleden vergeten?
Ik stond ook versteld van de uitspraken van Zlatan in zijn biografie.
Hij bagatelliseerde de schoppen die hij uitdeelde in de oefeninterland, maar vergeet hierbij te vertellen dat het ging om buitensporig gewelddadig gedrag waarvan zowel Heitinga als Van der Vaart de dupe werden.

Van der Vaart heeft door verschillende omstandigheden lang niet alles uit zijn loopbaan gehaald, terwijl Zlatan juist het maximale in zichzelf naar boven heeft gehaald. Maar we hebben het nu over een situatie in de zomer van 2004. Van der Vaart was een al jarenlang dé grote voetballer bij Ajax, als middenvelder een seizoen zelfs bijna 1-op-1 gelopen, buitensporig veel rendement, aanvoerder én nota bene verkozen tot Europees talent van het jaar. Mensen lijken het zich nu misschien niet meer te herinneren. Maar Zlatan stond in de hiërarchie ver onder Van der Vaart destijds.

Ruim een jaar daarvoor raakte Zlatan zelfs zijn plek kwijt aan Mido, die meer rendement liet zien. En laten we eerlijk zijn, we kotsten hem met z'n allen uit. Zlatan was toen bij lange na niet het fenomeen die hij later werd. Sterker nog, hij blonk enkel uit in kansen missen, tekort aan snelheid, balverlies op cruciale momenten en elleboogstoten alom. Kortom, er wordt nu een verkeerd beeld geschetst waarbij Zlatan er -ten onrechte- genadig vanaf komt.

Deze moggi kan leuke verhalen vertellen tegen zijn vrienden in de country club. Maar ik vind het nergens opslaan en zo simpel zit de wereld niet in elkaar. Ga lekker terug naar je maffia vriendjes en zoals de Amerikanen het zeggen: Lets give them hell, aanpakken deze zelfbenoemde boeven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren