Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Basten gaat niet mee in hype bij Oranje: ‘Redde het bij Feyenoord niet’

Laatste update:

Marco van Basten gaat niet mee in de hype rond Joshua Zirkzee. De spits van Bologna is bezig aan een sterk seizoen en wordt langzaam in verband gebracht met Oranje, maar volgens de drievoudig Gouden Bal-winnaar wordt er te hard van stapel gelopen.

"De afgelopen jaren is hij nou niet heel succesvol geweest, in die zin dat hij geen topscorer is geworden in Duitsland of zo", begint Van Basten zijn analyse bij Ziggo Sport. "Als jij een hele goede speler bent, sta je er al als je achttien of negentien jaar bent."

Van Basten ziet zeker dat Zirkzee kwaliteit heeft. "Hij bewijst dat hij over een goede technisch beschikt en kan ook scoren, maar hij speelt wel op een niveau met Bologna waardoor je niet kan zeggen: deze man is zo goed..."

La Gazzetta dello Sport pakte deze week uit met een graphic waarin Zirkzee werd vergeleken met Ruud Gullit, Samuel Eto'o, Marco van Basten, Dennis Bergkamp, Ronaldinho, Zlatan Ibrahimovic en Mohamed Salah.

"Alle namen die Gazzetta noemt zijn jongens die uitblinken in de Champions League en domineren", gaat Van Basten verder. "Dat moet hij nog maar laten zien. Ik vind dat we heel hard van stapel lopen. Ik zou nog even rustig blijven. Hij laat zien dat hij goede techniek heeft en goed kan voetballen, maar er is nog een hele lange weg te gaan om de top te bereiken."

Van Basten verbaast zich onder meer over de weg die Zirkzee tot dusver bewandeld heeft. "Ik vind zijn lijn een vreemde. Hij ging van Feyenoord naar Bayern München. Als je nou zo goed bent, kun je toch bij Feyenoord in het eerste komen? Bij Bayern heeft hij het ook niet gered. Niet slim."

"Bij Ajax en PSV zie je dat ook. Jonge jongens hebben de beste mogelijkheden om door te breken in Nederland. De competitie is lang niet zo zwaar als in Engeland, Duitsland of Spanje. Als je achttien of negentien bent en goed kan voetballen, kan je je perfect ontwikkelen en laten zien in de Eredivisie."

Van Basten adviseert jonge talenten om zich zo lang mogelijk te ontplooien in Nederland. "De Bundesliga of Premier League is daar te goed en te zwaar voor, tenzij je van het niveau Cristiano Ronaldo bent. Dan ben je een uitzonderlijk geval. Nederland is de ideale competitie om daarna de stap te maken naar een betere competitie."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heel Italië is laaiend over zijn prestaties, maar nee laten we niet overdrijven. Hij speelt gewoon een zeer sterke eerste seizoenshelft en was laatst tegen Genoa gewoon kapitein.

Het overdreven hypen van spelers in kleinere competities is inderdaad frustrerend om te zien. Maar daar kan je nu echt niet van spreken bij Zirkzee.

7 januari 2024 om 13:50

Het is ook wel een bijzonder vaag artikel van Voetbalzone, hoor. In de titel en de daadwerkelijke inhoud staan twee dusdanig verschillende uitspraken, dat het moeilijk is om vast te stellen wat er nu werkelijk is gezegd. Ik sluit niet uit dat Van Basten in werkelijkheid iets genuanceerder is dan hoe het hier is gebracht.

7 januari 2024 om 14:53

Nee laten we inderdaad niet overdrijven.
Tuurlijk speelt hij even lekker, maar het blijven 7 doelpunten in 19 wedstrijden.
Dus dat is een ok gemiddelde maar niet iets om op de banken te gaan staan, en daarbij geeft hij in 19 wedstrijden 2 assists. Behoorlijk karig zou ik zeggen.
Marco heeft groot gelijk, hij heeft een goede techniek maar de weg naar de top is lang en hij is daar nog lang niet.

7 januari 2024 om 15:08

En net zoals Marco zeg je niets voetbalinhoudelijks. Want wees even eerlijk. Hoeveel potjes van Bologna heb je gekeken?

7 januari 2024 om 15:31

Marco heeft ook gelijk. Maar zoveel keus hebben we niet in Oranje. We hebben geen spitsen die topcompetities aan gort spelen of uitblinken in de CL. De alternatieven zijn een Brobbey, Malen en Weghorst. Nou dan mag Zirkzee zeker een keer een kans krijgen in Oranje.

7 januari 2024 om 16:54

Van Basten heeft volledig gelijk. Bayern niet gered wat geen schande is, Parma dramatisch, Anderlecht redelijk en nu voor het eerst dat hij zich enigszins laat zien. Ik blijf het bijzonder vinden dat we dan zo lopen te springen.

7 januari 2024 om 17:01

Het is toch ronduit hilarisch dat niemand inhoudelijk iets te zeggen heeft. Alleen dingen die je op 7 seconden op transfermarkt terugvindt.

Echt iedereen is het er over eens in Italië dat zirkzee een speciale spits is momenteel maar hier op VZ gaan een aantal mensen die geen wedstrijd van Bologna kijken, net zoals Marco, de meest oppervlakkige kritiek geven.

7 januari 2024 om 17:07

Want wat zegt Marco nu eigenlijk? “Niet te hard van stapel lopen”, “nergens duidelijk gepresteerd”, “het is maar Bologna”.

Wat heeft dat te maken met zijn huidige seizoen dan? Als Marco bedoelt dat hij nog geen wereldspits is, dan klopt dat gewoon natuurlijk. Maar dat beweert ook niemand. Wel gewoon 1 van de beste spitsen van de Serie A momenteel. Gewoon logisch dus dat er dan veel positiviteit is rond zijn figuur. Dus ik zou niet weten in welk opzicht Marco “gelijk heeft”.

7 januari 2024 om 18:07

Jij zegt niets inhoudelijks. Lult iets over heel Italië waar je niks vanaf weet. @woutballoh heeft het over rendement wat gewoon zeer matig is en Marco van Basten acht ik beter in staat om spitsen te beoordelen dan de zelfbenoemde voetbalprofessor Lierse1997 man man wat een niveau

7 januari 2024 om 18:14

Sterke inhoudelijke argumentatie. Valt niets tegen in te brengen. Sowieso is zijn rendement helemaal niet matig. Kan uiteraard beter, maar meer dan voldoende.

7 januari 2024 om 18:51

Meer dan voldoende als je de lat laag legt. Loop gewoon achter de hype aan zoals gewoonlijk

7 januari 2024 om 19:00

Nog iets inhoudelijk te melden dat je niet op transfermarkt terugvindt?

7 januari 2024 om 19:21

Lierse, hij mag van mij best een kans krijgen in het Nederlands elftal en ben van mening dat we Brobbey en Zirkzee als spitsen mee moeten nemen naar het EK. Wat ik wel mis bij Zirkzee is echt iets waarmee je het Nederlands elftal beter kan maken, terwijl ik dat bij Brobbey juist wel zie. Het Nederlands elftal loopt namelijk heel vaak op een gesloten verdediging. Veelvuldig de bal, zelden gevaarlijk. Een Brobbey kun je in die kleine ruimtes makkelijker inspelen, die is een meester in zijn lichaam gebruiken om de bal vast te houden voor een doorlopende middenvelder als Simons of Reijnders. Zirkzee heeft dat wat minder, is veel meer een type speler dat wat verder van de zestien af goed rendeert. Met Zirkzee is het makkelijker opbouwen, maar dat gaat het Nederlands elftal over het algemeen toch al goed af, terwijl juist de stap naar kansen creëren er eentje is waarbij Brobbey een betere optie lijkt te zijn.

7 januari 2024 om 19:24

Daarbij moet ik wel toevoegen dat ik graag een 4-3-3 wil zien. Bij een 5-3-2 zouden ze eventueel samen kunnen renderen.

7 januari 2024 om 19:25

Het hangt er een beetje van af hoe Nederland wil spelen vind ik. In een twee spitsen systeem zou ik hem zeker meenemen. Kan hij perfect achter een type Weghorst of brobbey staan. Samen met depay is moeilijk, maar als back up van depay is hij perfect vind ik. Edit: zie nu je tweede reactie. Ben ik het zeker mee eens.

7 januari 2024 om 20:15

Van jou in ieder geval niet. Ongelofelijk wat een arrogantie zonder enige inhoud

7 januari 2024 om 20:45

Het punt is je waarschijnlijk wat ontgaan. Maar ik vind dat er inhoudelijk niet zoveel mist aan Zirkzee zijn spel. Dan is het nogal moeilijk die aspecten uit te lichten.

Iets klinischer mag wel inderdaad, maar dat neemt nog steeds niet weg dat hij het uitstekend doet dit jaar.

7 januari 2024 om 22:00

Nou ik kijk naar stats, hij staat 12e in de topscoorderslijst serie A van dit seizoen.
Vertel mij dan maar wat je nog meer wilt weten, hij doet het lekker maar hoeven niet op de banken. Kijk staat hij bij de eerste drie dan gaan we in de polonaise.

7 januari 2024 om 22:01

Iedereen in Italie ?
Denk dat Marco meer ziet van het Italiaanse voetbal dan menig hier.
Zirkzee staat 12e in de topscoorders lijst. Wat is er zo ontzettend goed dan ?

7 januari 2024 om 22:54

Ik denk dat helemaal niet eigenlijk. Kijk even naar de voorpagina van de Gazetta.

En soms moet je wedstrijden kijken om te snappen dat iemand goed is. Als je alleen naar de statistieken kijkt bij Iniesta lijkt dat ook maar een matige speler te zijn geweest. En dat laatste is een voorbeeld, geen vergelijking.

Ook deze opmerking bevestigt mijn vermoeden dat van Basten van Ziggo gewoon opdracht krijgt om domme dingen te zeggen zodat ze clicks en aandacht krijgen. Iets anders kan ik niet bedenken als reden waarom een voormalig wereldvoetballer van het jaar zó weinig inzicht kan hebben in het voetbal. Vrijwel alles wat hij zegt slaat als een tang op een varken.

7 januari 2024 om 13:53

Behalve dat het voor talenten goed is (meestal) om langer in Nederland te blijven voor je ontwikkeling.

7 januari 2024 om 13:58

Zeker, maar het punt dat hij wil maken is dat Zirkzee helemaal niet zo goed is. De redenatie die hij daarvoor gebruikt is echt tenenkrommend slecht. Er zit niet één inhoudelijk argument tussen op basis van wat Zirkzee dit seizoen in wedstrijden laat zien. Als van Basten nou had gezegd: goh, ik heb 5-6 wedstrijden van Zirkzee gezien dit seizoen en ik vond hem niet zo bijzonder, dan kun je zeggen: oke, dat kun je vinden. Maar dit.... ook niet de eerste keer dat van Basten op deze manier redeneert. Heel simplistisch.

7 januari 2024 om 14:05

Klopt. Heel simpel altijd. Net als dat we maar moesten stoppen met betaald voetbal na Ajax - Feyenoord 😂

7 januari 2024 om 14:39

Zirkzee speelt 4 maanden goed bij Bologna. Heeft hij het bij Feyenoord en Bayern ook laten zien? Dus van Basten heeft gewoon een punt, laat het eerst maar eens een heel seizoen zien. Genoeg voorbeelden van spelers die even een top periode hebben en het vervolgens bij grotere clubs niet waarmaken.

7 januari 2024 om 17:25

Dat wil hij helemaal niet. Hij heeft alleen nog niet bewezen Nederlands elftal materiaal te zijn. Nu kun je zeggen dat dit vele met hem zijn en zelfs sommige die wel bij de nationale ploeg zitten maar wat mij betreft heeft hij gelijk. Te vroeg vertrokken en wordt na een goed half seizoen meteen maar het NL elftal in geschreven en geroepen.

7 januari 2024 om 13:55

Inderdaad zeg, toegegeven heb het niet op ziggo gezien ofzo, dus de woorden kunnen op tv iets anders gezegd zijn. Maar zoals het hier staat, slaat het echt helemaal nergens op. Zit geen logica in.

7 januari 2024 om 14:19

Gewoon net als Perez iemand die 99% van de tijd negatief moet zijn, het liefste ook als het merendeel iemand bewonderd om lekker tegendraads te zijn, vaak gecombineerd met een opschuddende uitspraak en je hebt de gemiddelde Nederlandse analist in een notendop.

7 januari 2024 om 15:55



Ik weet het niet hoor, heb ook wel het idee dat de manier van verslag geven doen van voetbalzone veel invloed heeft op hoe Perez en van Basten overkomen. Soms zijn zze beide inderdaad wat negatief maar vind van Basten hier helemaal niet zo negatief eerlijk gezegd en laatst na AZ-PSV bijvoorbeeld was Perez 10 minuten lang superlatieven aan het gooien en PSV aan het ophemelen, echter gaf hij 1 kritiekpunt over het spel van Bakayoko en de comment gingen weer los over de altijd negatieve Perez omdat voetbalzone uit een fragment van 10 minuten alleen de ene negatieve uitspraak er uit pikt.

Ook hier weer is de titel ‘redde het bij Feyenoord niet’ terwijl van Basten dit nergens heeft gezegd. Hij zei: "hij ging van Feyenoord naar Bayern Mã¼nchen. Als je nou zo goed bent, kun je toch bij Feyenoord in het eerste komen? Bij Bayern heeft hij het ook niet gered. Niet slim."

Voetbalzone knipt er voor het gemak even alles tussen Feyenoord en heeft het niet gered uit en je hebt alweer een negatieve beeldvorming.

Daarnaast moeten de uitspraken hier wel in het perspectief geplaatst worden dat er een artikel besproken word waarin Zirkzee vergeleken word met spelers als van Basten, Gullit, Eto'o, ibrahimovic en Ronaldinho.

Een uitspraak als "de afgelopen jaren is hij nou niet heel succesvol geweest, in die zin dat hij geen topscorer is geworden in Duitsland of zo. Als jij een hele goede speler bent, sta je er al als je achttien of negentien jaar bent." komt al in een ander perspectief te staan als je het langs de meetlat legt van genoemde spelers in plaats van een op zich staande opmerking. Vind dit niet negatief maar vrij realistisch. Hij zegt bijvoorbeeld ook niet dat Zirkzee niet succesvol is geweest maar plaatst het bewust in het perspectief van topscorer worden van de Bundesliga vanwege de vergelijking met de absolute topspelers.

Dan zegt van Basten "hij bewijst dat hij over een goede technisch beschikt en kan ook scoren, maar hij speelt wel op een niveau met Bologna waardoor je niet kan zeggen: deze man is zo goed..." Hier is hij positief over de kwaliteiten die Zirkzee bezit maar vind nog niet dat je kan zeggen dat hij zo goed is als de genoemde spelers. Zo goed verwijst hier naar de kwaliteiten die de in het artikel genoemde spelers hadden en niet als een hij is niet zo goed in het algemeen. Wederom helemaal niet negatief maar realistisch. Zirkzee lijkt me een goede spits te worden maar zo goed als van Basten, Gullit, Eto'o en Ronaldinho nog zeker niet, dit lijkt me niet echt een punt van discussie eerlijk gezegd.

Vervolgens zegt van Basten "alle namen die Gazzetta noemt zijn jongens die uitblinken in de Champions League en domineren. Dat moet hij nog maar laten zien. Ik vind dat we heel hard van stapel lopen. Ik zou nog even rustig blijven. Hij laat zien dat hij goede techniek heeft en goed kan voetballen, maar er is nog een hele lange weg te gaan om de top te bereiken."

Hier is hij wederom positief over de kwaliteiten maar benadrukt nogmaals dat in de vergelijking met een paar van de beste aller tijden er nog niet is. Hij zegt zelfs niet eens dat Zirkzee niet de mogelijkheid heeft om naar dat niveau te groeien maar dat hij het nog maar moet laten zien en laat daarmee de optie open dat Zirkzee kan uitgroeien tot een speler die in het rijtje van eerder genoemde spelers kan komen.

Ik zie echt niet in hoe de uitspraken van van Basten negatief zijn eerlijk gezegd. Alleen als je de uitspraken volledig buiten perspectief plaatst kunnen ze inderdaad negatief overkomen.



Hij is van feyenoord naar Bayern gegaan. Niet omdat hij het niet redde bij feyenoord. Domme opmerking Marco.

7 januari 2024 om 13:52

Ja, dit wilde ik ook posten, want Zirkzee was 16 of 17 toen hij bij Feyenoord vertrok en er dus ook geen enkele sprake is van 'niet gered', maar in het artikel staat niet veel meer dan dat Van Basten zijn carrièrepad vreemd vindt en dat Zirkzee toentertijd beter bij Feyenoord had kunnen blijven in zijn ogen.

7 januari 2024 om 14:08

Dat zegt hij ook niet. Hij zegt dst het niet slim is om op die leeftijd al naar een grote club te gaan terwijl je in Nederland de kans krijgt om het in het eerste te proberen.
Domme opmerking Feye_88.

7 januari 2024 om 14:24

Nouja in de titel van Vz staat toch echt iets anders. Dat komt trouwens vervolgens ook helemaal niet mee terug in het artikel, dus lijkt eerder een domme titel van vz

7 januari 2024 om 15:58

hij heeft dat niet gezegt

7 januari 2024 om 16:00

Dat samenvoegen van twee zinnen tot een andere zin in de titels van VZ begint me een beetje de strot uit te komen eerlijk gezged. Nou hebben Feye_88 en 21 mensen die hem een duimpje omhoog geven en het artikel niet hebben gelezen weer een negatieve indruk van iemand om iets wat nooit gezegd is.

7 januari 2024 om 17:48

Hij had ook gewoon het artikel kunnen lezen in plaats van reageren op een titel.

7 januari 2024 om 18:21

Ja daar ben ik het mee eens, ergens je mening over geven zonder te kijken naar waar je je mening over geeft is gewoon dom in mijn ogen.

Maar dan blijft het feit dat voetbalzone bewust foutieve informatie creëert om clicks te generen nog steeds overeind. Ik vind het maken van je eigen uitspraken en de lezer simpelweg voorliegen over wat er is voorgevallen van een journalistiek medium gewoon erg kwalijk.

Dat zou inhouden dat we zonder spits moeten gaan spelen. We hebben geen enkele spits die er boven uitsteekt of een top competitie aan flarden schiet. Hij komt bij Marco pas in beeld als hij naar AC Milaan gaat en daar dezelfde cijfers overlegt.

7 januari 2024 om 22:07

Tja, maar deze cijfers zijn helemaal niet bijzonder.
staat 12e in de topscoorders lijst.
Een spits wordt beoordeeld op zijn doelpunten, niet of hij een mooi trucje kan.
7 doelpunten 19 wedstrijden is niet heel goed hoor, hij gunt de ander het ook niet anders had hij meer assists dan 2

Eens, iedere speler die een half jaar presteert wordt in verband gebracht met oranje. We moeten eens stoppen met alles direct ophemelen. Het is zeker een talent, maar laat hem zich eerst bewijzen voor een seizoen of twee.

Of Zirkzee een hype is? Tja, ik denk dat het ook komt dat we sinds V Persie z'n schoenen aan de wilgen heeft gehangen we geen topspits meer hebben gehad in Oranje. Depay heeft het verdienstelijk ingevuld, maar kwakkelt al een paar seizoenen.
Met Weghorst heb je een keiharde werker in de spits die ook nog eens af en toe scoort. Maar die wil je toch als pinchhitter hebben en niet je eerste keuze.

Met Brobbey en Zirkzee heb je eindelijk weer een paar aanvallers die naar Europese subtop kunnen groeien.

Wat Zirkzee betreft, laat het maar een minimaal een heel seizoen bij Bologna zien. Misschien dan een overstap naar een Italiaanse topclub en dan heeft Oranje er een mooie aanvaller bij.

Marco heeft gewoon gelijk. Als het over spitsen gaat heeft hij altijd gelijk. de beste man weet waar hij het over heeft.

Zirkzee was de jeugd al niet heel bijzonder, hij was op een jonge leeftijd al 180+ en daar maakte hij te veel gebruik van vond ik zelf. daarnaast had deze jongen tot kort een zwaar waardeloze mentaliteit. Gaf te snel op en was binnen no time weer opzoek naar een nieuwe club. Hij komt nu een stuk meer volwassener over, maar het is nog veel te vroeg om hem bij Oranje te halen. Eerst even kijken of hij dit niveuw kan vast houden.

En ja, ook voor Brobbey komt Oranje veel te vroeg.

7 januari 2024 om 14:23

Marco zou gelijk kunnen hebben.

Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat Marco veel wedstrijden van Zirkzee gekeken heeft. En dan kan Marco gewoon geen goed onderbouwde mening hebben.

Hij zegt toch niks raars?
Heb het fragment niet gezien, waar in de tekst zegt hij: ‘redde het bij Feyenoord niet’?

Ja, je kan het zo lezen naar hoe het verwoord naar Bayern toe, of hij het idem bedoelde is iets anders.

Daarnaast zegt hij dat ie goed bezig is, waar nog wel tijd nog heeft om zich tot top te ontwikkelen.
De man doet het nu goed, en enige wat ie zegt is (in mijn optiek):

Hij doet het nu zeer goed bij Bologna, alhoewel de vergelijkingen gemaakt met staan best ver tot met zijn huidige prestaties. Hij word vergeleken met legendes, die vanaf een jonge leeftijd al verschil wiste te maken, dus doe rustig aan.

Ach ja Marco, als je op je 18e niet in de basis staat bij Ajax of Feyenoord wordt het natuurlijk nooit meer wat. Ruud van Nistelrooij en Jaap Stam voetbalden tot hun 21e/22e in de eerste divisie. Toch wel redelijke carrieres gehad.

Ruud van Nistelrooij heeft tot zijn 21ste bij Den Bosch gespeeld in de Eerste Divisie.
Klaas-Jan Huntelaar werd op zijn 19de door PSV verhuurd aan De Graafschap. Daar speelde hij slechts negen wedstrijden in de tweede seizoenshelft en De Graafschap degradeerde. Op zijn 20ste werd hij vervolgens door PSV verhuurd aan Agovv Apeldoorn op het tweede niveau.
Robert Lewandowski maakte op zijn 22ste de stap van Lech Poznan naar Borussia Dortmund.

Er zijn maar weinig beroepen waarin je voor zo veel salaris zo slecht in je werk mag zijn als het beroep voetbalanalist.

Ik begrijp Van Basten wel.
Een topspits zoals wij jaren hebben gehad hebben wij op dit moment niet.
6 maanden geleden riep iedereen dat Dallinga in het Nederlands elftal moest spelen.
Nu zijn we aan het papegaaien om Zirkzee in het Ned. Elftal te krijgen.
Voorlopig hebben ze nog niet de klasse bewezen om in Oranje te komen

Hier heeft van Basten gewoon een punt. We hebben nu geen spitsen van het kaliber Kluivert, van Nistelrooij , Huntelaar. Kluivert won op zijn 18e al de CL. Spelers gaan nu veel te vroeg naar het buitenland. Ik begrijp wel dat Koeman alternatieven zoekt voor in de spits. Maar laten we nu niet Zirkzee ophemelen. Dat is gewoon subtop, niets meer, niets minder.

Normaal gesproken kan ik graag naar van Basten luisteren. Zo nu en dan roept hij weleens wat raars, zoals nu. Zirkzee heeft het niet gered bij Feyenoord, maar weet van Basten hoe oud Zirkzee was toen hij vertrok bij Feyenoord? Hij was net 16 toen hij van Feyenoord naar Bayern München vertrok en had er net 1-jaar opzitten in de jeugdopleiding van Feyenoord.

Je kan het natuurlijk ook vanuit een ander perspectief bekijken: speelde eerst 3-jaar in de jeugdopleiding van ADO Den Haag, om daarna naar Feyenoord te vertrekken. Vervolgens een stap omhoog gemaakt naar Bayern München en kwam daar op een gegeven moment ook wel tot aardig wat minuten in het eerste, scoorde nog meerdere goals en deed het toen zeker niet verkeerd. Verhuurd geweest aan Parma wat geen succes was, waarna hij op huurbasis bij Anderlecht een prima seizoen heeft gehad. Vorig seizoen bij Bologna had hij het moeilijk, maar presteert dit seizoen uitstekend en hij is nog altijd maar 22-jaar.

Zirkzee moet dit seizoen afmaken bij Bologna, zou dan kijken naar een transfer. AC Milan wordt genoemd en zou misschien een optie kunnen zijn. Maar ook teams als Dortmund zou denk ik ideaal voor hem kunnen zijn en ik ben geen voorstander van spelers die op jonge leeftijd naar het buitenland vertrekken, maar het hoeft niet altijd verkeerd uit te pakken. Bij Zirkzee gaat het ietwat met vallen en opstaan, maar heeft hij toch prima periodes gehad. Ake is daar natuurlijk ook een goed voorbeeld van.

In dit geval heb ik het idee dat van Basten zijn huiswerk niet goed heeft gedaan.

7 januari 2024 om 16:00

hij heeft dat ook niet gezegd

Zou hij Italiaan zijn, werd hij ongetwijfeld opgeroepen voor Italiaans elftal.. Maar dat is omdat Italië net als wij geen aanvallers meer kunnen opleiden blijkbaar.

Door het gebrek aan een fatsoenlijke spits bij Oranje wordt zo'n beetje iedere Nederlandse spits die het even leuk doet het Nederlands elftal in gepraat. Net zoals dat ook met de keepers het geval was. Laten we inderdaad niet te hard van stapel lopen.

Wel eens van Jimmy Floyd Hasselbaink gehoord meneer van Basten?? Je hebt ook wel eens laatbloeiers.....

Italiaanse pers is altijd laaiend enthousiast totdat je wedstrijd niet scoort dan ben je grootste bagger aller tijden. Zirkzee doet t aardig bij een middelmatige ploeg. Zegt nog niet zoveel. Geen CL niveau idd. Dus nog alles te bewijzen op een langere termijn. Laten we beetje nuchter blijven.
En vwb meteen naar topclubs gaan.. dat werkt totaal niet, das wel duidelijk onderhand.
We zien wel wie er in Oranje gaat spelen, op dit moment is t allemaal niveautje middelmaat.

Marco heeft niet alle statistiek paraat, dat is duidelijk.

Maar op het seizoen bij Anderlecht na, en het huidige seizoen. Heeft hij het nog niet laten zien natuurlijk. In potentie is het wel een echt goede spits denk ik (ja ik heb expres wedstrijden van Bologna gekeken).

Uiteindelijk is deze hype natuurlijk veroorzaakt door de vader van de spits die daar op de bank zit. Degene die vooral positieve dingen probeert te zeggen in Studio Voetbal na zijn uitglijer met Steijn.

Desalniettemin, Brobbey/Zirkzee/Dallinga. Het zijn niet de toppers die we gewend zijn, maar wel alle 3 de potentie om een topper te worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren