Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Spanje moet acht spelers van Barcelona opstellen, dat is de beste ploeg'

Laatste update:

Pelé hoopt uiteraard op Braziliaans succes tijdens het WK in eigen land, maar de legende kijkt ook vol verwachting uit naar de duels van Spanje. De regerend wereldkampioen betovert de wereld al ruim zes jaar met oogstrelend tiki taka-voetbal en zal ook tijdens het aanstaande WK op die manier ten strijde trekken. Met name Xavi staat er goed op bij de 73-jarige coryfee.

/

De 34-jarige spelmaker van la Furia Roja is volgens Pelè het summum van wat er op de voetbalvelden rondloopt. "Ik herhaal nog maar eens: ik houd van Xavi. Hij is fantastisch. Ik ben vooral fan van Barcelona vanwege Xavi, en natuurlijk ook Andrés Iniesta en Lionel Messi", zegt de drievoudig WK-winnaar in gesprek met Marca. "Het elftal doet me denken aan mijn tijd bij Santos, met spelers als Zito, Coutinho en Pepe."

In de ogen van Pelé heeft Del Bosque een slimme zet gedaan door het spel van Spanje te enten op de succesformule van Barcelona. "Het spel lijkt veel op elkaar. Barcelona is het beste team van Spanje. Eerlijk gezegd vind ik dat Spanje acht spelers van Barcelona zou moeten opstellen." Del Bosque denkt daar echter anders over en lijkt voor het treffen met Oranje vier, hooguit vijf spelers van los Azulgrana te gaan opstellen.

Welk elftal is beter?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Spanje speelt Barca voetbal omdat de kernspelers die het spel bepalen uit de Pep Guardialo tijdperk bestaan. Echter de zwakte van Barca wordt aangevuld door de sterke spelers van Real. Dat maakt het team op papier het sterkste elftal van alle ploegen. Ze missen slechts 1 echte vedette, een speler die de doelpunten kan maken.

10 juni 2014 om 15:50

Wat is diego costa dan een echte doelpunten machine

10 juni 2014 om 17:06

Diego Costa heeft dat ook alleen maar laatste jaar bij Atletico laten zien. Daarvoor nooit meer dan 10 goals per seizoen gescoord. Daar komt nog bij dat hij bij de Spaanse selectie nog helemaal niks heeft laten zien.

10 juni 2014 om 15:52

Villa kan wel voor die goals zorgen denk ik. Diego Costa heb ik niet zo hoog zitten, hij past niet bij het tiki-taka en is een counterspits.

Sowieso moeten verder Silva, Alonso, Ramos, een rechtsback en Casillas spelen in de basis. Dus blijven er maar 5 posities over voor Barcelona spelers.

Casillas
Juanfran
Piqué
Ramos
Alba
Busquets
Alonso
Silva
Fabregas
Iniesta
Villa
10 juni 2014 om 16:08

Never nooit Pique, Martinez speelde als CV echt werelds. Ook op CVM vind ik Martinez niet onderdoen voor Alonso, in mijn ogen zelfs beter.

10 juni 2014 om 16:18

Grapje zeker?

10 juni 2014 om 16:21

Nope. Vind Alonso al bijna 2 jaar minder worden. Daarvoor zou ik geen discussie aangaan, maar nu wel. Of bedoel je pique? dat hoeft hopelijk geen betoog.

10 juni 2014 om 16:29

Piqué vind ik niet zo indrukwekkend idd. Maar Martinez zou ik nog niet voor hem in de basis zetten, enerzijds omdat Piqué het altijd naar behoren doet bij Spanje en anderzijds omdat Martinez meer een middenvelder is en daar heeft Spanje al zoveel van.

Alonso had vorig jaar een dipje maar dit seizoen speelt hij echt heel goed. Ik heb veel wedstrijden van Real gekeken. Alonso is echt onomstreden hoor, beter dan Busquets vind ik.

10 juni 2014 om 16:34

Denk de dicussie martinez of pique wel afgealoten kan worden. Vorig zomer had ik je gelijk gegeven. Dit jaar was pique ouderwets betrouwbaar. Denk dat je het hele jaar geen voetbal hebt gekeken.

10 juni 2014 om 16:55

Gast Alonso speelde dit seizoen goed? Grapje zeker? Hij kreeg juist veel kritiek las ik hier op vbzone na competitiewedstrijden.. Hij werd weer soort van als sterkhouder gezien omdat hij er bij de finale niet bij mocht zijn. Busquets verovert de bal zonder overtredingen te maken en is voetballend superieur aan alonso

10 juni 2014 om 17:02

Alonso is altijd wel beter geweest dan Busquets maar ik moet zeggen dat Alonso het laatste jaar op de weg terug is.

10 juni 2014 om 17:41

Haha martinez heb ik nog nooit diagonaal het balletje van 20 Meter recht op de borst zien geven

10 juni 2014 om 17:51

Beter kijken dan. belachelijke reactie. typ maar op youtube in. Javi Martinez the bull, dan zal je zien hoeveel diagonale ballen hij geeft.

10 juni 2014 om 17:54

Wees aub objectief en zeg noooooooit dat busquets bij de top hoort. Xabi alonso is vele en vele beter maar ik zie hem ook niet bij de beste cvm

10 juni 2014 om 17:55

Geert Vs

Pique doet het bij spanje altijd beter dan Barca, dat klopt. Echter ben ik ervan overtuigd dat Martinez beter is. Wat Guaporta al zei, Pique zal wellicht spelen omdat hij qua naam groter is en gewoon een van de lievelingen van Del Bosque is.

En wat betreft Xabi ben ik oneens, ik vond juist dit seizoen heel slecht, ja hij was ook geblesseerd, maar ik doel op de gespeelde wedstrijden. Ik vind Martinez in vele opzichten beter, qua trap kan Javi er in ieder geval nog niet aan tippen, en misschien is Xabi's overzicht iets beter. Maar voor de rest zou ik absoluut Martinez erboven verkiezen. Alleen Busquets is in mijn ogen beter dan Martinez.bij het spaanse elftal(op die plek). Tenminste, tot noch toe

10 juni 2014 om 18:50

We worden het niet eens vrees ik. Afgelopen seizoen heb ik weer met bewondering Alonso zien voetballen. Trap iets beter? Overzicht iets beter? Haal dat woordje iets maar weg

10 juni 2014 om 21:28

Grapje dit zeker? Alonso was afgelopen jaar de regisseur op het middenveld, bijna alle counters gingen van hem uit. Busquets is gewoon een boven modale waterdrager die nergens zou excelleren. Alonso all day of the week voor mij, daar zit op bijna alle vlakken zoveel meer kwaliteit in dan in Busquets. Jammer dat niet iedereen dat ziet.

10 juni 2014 om 21:29

De spil van real madrid's middenveld met basisopvulling van barcelona vergelijken is nooit grappig. Alonso, en ik denk dat 80% het wel eens is.

11 juni 2014 om 00:09

Martinez heeft de body en het voetballende vermogen om een uitstekende cv te zijn het vermogen mis je bij Pique in mijn ogen

10 juni 2014 om 19:48

Spanje moet juist zo min mogelijk Catalanen opstellen. Dit jaar waren de spelers ongemotiveerd en speelden ze onder hun kunnen. Daarom hebben ze ook geen prijzen gewonnen. De uitdaging voor elke coach is toch om een team te smeden uit de individuen die barcelona en madrid rijk is.

Zou wel fijn zijn als hij zou zeggen welke 8 spelers .. Real Madrid heeft ook wel een aantal leuke voetballers rondlopen.

10 juni 2014 om 15:53

Ja, maar Real heeft niet zoveel Spanjaarden rondlopen als bij Barca. De beste Spaanse spelers bij Real zitten ook bij La Furia Roja.

10 juni 2014 om 16:06

Dat begrijp ik maar zou leuk zijn als hij zeggen welke en waarom.

10 juni 2014 om 16:13

Die acht kun je zelf toch ook wel bedenken... xavi, iniesta, pedro, pique, fabregas, busquets, jordi alba en eventueel ex-barca david villa...

10 juni 2014 om 16:14

Ik kan ze wel bedenken maar miisshien zou hij net 1 speller opnoemen die wij misschien niet zouden opnoemen.

10 juni 2014 om 16:21

Het zijn er idd maar 7, Pélé kletst maar wat dus.

10 juni 2014 om 17:27

In ieder geval komen na het WK Carvajal en Jese (als hij weer fit is) bij. Morata zal ook de natuurlijke opvolger van Villa worden. Mits hij blijft of verhuurd wordt. Wellicht Moreno als de transfer naar Liverpool niet doorgaat?

10 juni 2014 om 23:54

Je vergeet isco en illara

Tuurlijk is het Spaans Nationaal elftal beter dan Barcelona. Het is het beste van alles bij elkaar.. Zelfs David Silva staat waarschijnlijk wissel.. Die zou bij Barcelona nooit wissel staan. En kijk ook eens naar de verdediging..

10 juni 2014 om 16:01

Bij barca zou david silva ook wissel staan volgens mij..

10 juni 2014 om 16:07

Denk dat ze voorin met Silva, Messi en Neymar zouden spelen.

10 juni 2014 om 16:35

Isco24,
het is duidelijk dat je geen pd kenner bent en al helemaal geen spanje kenner.
of je denkt gewoon dat je heel erg leuke non realistische comments hebt ?

je zegt dat Silva geen wissel zou staan, maar hij staat bij spanje ook wissel vanwege de barcelona spelers ?

leg dat eens uit ?

elk jongetje in spanje en ver daar buiten droomt ervan om bij Real of Barcelona te spelen,
en ook Silva en ook Cazorla of Negredo of Soldado en de vele Spanjaarden die de Premier league tot die mooie competitie maakt.

maar helaas zijn deze spelers velen malen gewogen en te licht bevonden, velen hebben in de jeugdopleiding gespeeld van deze clubs , en ze zijn ook altijd gevolgd door de scouts van deze clubs in de nationale jeugdteams , waarin de meesten hebben gezeten.
misschien dat enkelen nu wel het niveau hebben, maar toen ze nog betaalbaar waren, waren ze simpelweg niet goed genoeg,
en als jij David Silva bent, dan wil je niet de rest van je leven bij Valencia spelen, dus je gaat naar de engelse top waar ze je wel kunnen gebruiken, want in eigen land is Valencia de top voor spelers zoals Silva.

10 juni 2014 om 17:00

Haha kom op zeg. Cazorla akkoord mata akkoord negredo akkoord maar maak mij niet wijs dat david silva niet goed genoeg is voor de too van van de pD. Ik ga er ook vanuit dat hij basis speelt bij spabje.

10 juni 2014 om 19:47

Blaugrana10

Ik denk dat ik meer van La Liga/spanje af weet dan jij. Ik durf het bijna met zekerheid te zeggen maar ga geen conclusies trekken zoals jij doet.

Daarnaast wil ik mede delen dat Silva wel degelijk bij Barcelona in de basis zou staan, waarom?
Omdat hij simpelweg beter is dan Pedro en Alexis. Dat hij bij Spanje (waarschijnlijk) niet in de basis staat, kan jij uit concluderen dat hij bij Barcelona ook op de bank zou zitten? Je begrijpt dat een Nationaal Elftal en een Club anders zijn toch? Of moet ik dat nog voor je uit typen?

Als jij daadwerkelijk durft te beweren dat Valencia de top is voor 'spelers zoals Silva' kan je niet goed inschatten hoe goed hij is en betwijfel ik of jij het voetbal in het algemeen wel volgt.
Voor meer toelichting kan je altijd bij me terecht.

10 juni 2014 om 21:47

Silva en Mata waren op het moment dat ze naar Engeland gingen gewoon totaal niet nodig bij Barca of Real. Ze waren/zijn niet beter dan de andere op hun plek (iniesta, Ronaldo) en waren nog niet de supergrote internationale naam, zodat ze zoals bij bijvoorbeeld Bale veel publiciteit en geld opleveren.

11 juni 2014 om 02:14

Isco24,
blijkbaar is je Nederlands niet toereikend, of je hebt mijn stukje iets te snel gelezen,
want in mijn stukje zeg ik duidelijk:
quote:
"misschien dat enkelen nu wel het niveau hebben, maar toen ze nog betaalbaar waren, waren ze simpelweg niet goed genoeg "
unquote:

en nog durf je te vermelden, dat hij beter is dan Pedro of Alexis, ik durf wel degelijk te zeggen, dat hij niet goed genoeg was, voor barca 2008-2012.
en ja Valencia is de top voor spelers zoals Villa in Spanje, in Spanje, want de die grote 2 willen hem niet, dus ga je naar het buitenland, als je je zakken wilt vullen en elk jaar CL wilt spelen en ook eventueel kampioen wilt worden.

En trouwens wat betekent dit ?
jij schrijft :
Ik denk dat ik meer van La Liga/spanje af weet dan jij. Ik durf het bijna met zekerheid te zeggen maar ga geen conclusies trekken zoals jij doet.

snap jij deze zin ? ik niet ?

11 juni 2014 om 14:29

Blaugrana

Volgens mij bent u meer bezig met mij proberen naar beneden te halen, dan uw eigen tekst goed te kunnen verantwoorden.
Helaas voor u, maar met mijn Nederlands is niks mis.
Het is heel leuk dat u nog een stukje van uw eerste reactie in deze plakt, maar aan het einde van uw stukje zegt u:

"en als jij David Silva bent, dan wil je niet de rest van je leven bij Valencia spelen, dus je gaat naar de engelse top waar ze je wel kunnen gebruiken, want in eigen land is Valencia de top voor spelers zoals Silva."

Daarin praat u in de tegenwoordige tijd, wat uw eerdere zin dus tegenspreekt. In deze zin insinueert u eigenlijk dat Silva op zijn huidige niveau niet hoger zou kunnen dan Valencia.

Vandaar dat ik twijfel over uw voetbalkennis. Als het anders geformuleerd is dan het eigenlijk bedoeld wordt, is het eerder mijn vraag of uw Nederlands wel toereikend is.

Wat betreft mijn zin 'ik denk dat ik meer van La Liga/spanje af weet dan jij. Ik durf het bijna met zekerheid te zeggen maar ga geen conclusies trekken zoals jij doet.'

Als u deze echt niet snapt, zal ik hem nog eens (in delen) toelichten:

Ik denk. (aanname van mij over u op niks gebaseerd)
Durf het bijna met zekerheid te zeggen. (nog steeds een aanname van mij over u op niks gebasseerd)
Maar ga geen conclusies trekken. (conclusies trekken - een aanname doen waar onderzoek naar gedaan is)

Zoals u leest, zit u bij het deel conclusies trekken er dus helemaal naast. U heeft namelijk geen onderzoek gedaan naar mijn (spaanse) verleden, derhalve kunt u onmogelijk uw zin beginnen met:
"het is duidelijk dat je geen pd kenner bent en al helemaal geen spanje kenner."

Jammer dat u het in eerste instantie niet begreep, ik hoop dat ik het beter heb toegelicht op deze manier?

10 juni 2014 om 19:47

Beter dan het Barcelona van dit jaar wellicht, maar het Barcelona met een fitte Messi is naar mijn mening veel beter dan Spanje die hebben namelijk geen...messi

10 juni 2014 om 23:25

Klopt. En Spanje heeft ook waardeloze rechtsbacks terwijl wij Dani alves hebben

11 juni 2014 om 13:51

Nee hoor. Een club als Barcelona of Real Madrid is meestal gewoon beter dan het Spaanse nationale elftal.
Deze clubs kunnen daadwerkelijk de beste spelers van de wereld halen en zijn niet beperkt tot spelers van een nationaliteit. Als Barcelona Silva beter had gevonden dan een van hun spelers, dan had Silva gewoon bij Barcelona gespeeld. Barcelona heeft Messi in de spits staan, dat heeft Spanje niet.
Je stelling dat Spanje het beste van alles bij elkaar is klopt dus gewoon niet. Het is het beste van Spanje, maar Barcelona en Real Madrid hebben het beste van de wereld. Andere koek dus.

Pele heeft het afgelopen seizoen niet genoeg wedstrijden van Barcelona gezien lijkt me, anders wist die wel dat Barcelona niet meer het beste team van Spanje is.

Een beetje vreemd om te horen dat zijn favoriete spelers bij Barca Iniesta en Messi zijn en dat hij geen goed woord voor Neymar over heeft. Daarnaast ben ik helemaal niet met hem eens. Ik vind Barca ten 1e niet het beste team, is ook gebleken dit seizoen en ten 2e hebben al die spelers toch al alles gewonnen op club en international niveau en die hebben de puf volgens mij niet meer om zich nog een keer op te laden voor het WK. Gewoon wat jong bloed en andere spelers er in gooien zou naar mijn mening beter zijn.

10 juni 2014 om 15:50

Hij zegt dst hij vooral fan is geworden door die 3. Neymar heeft nog niks laten zien dat mensen door hem fan worden van Barca.

10 juni 2014 om 21:48

Maar het is een Braziliaan, net als Pele. Neymar wordt al jaren als zijn opvolger getipt.

Barca heeft wel d ebeetre spanjaarden, bij real zijn de sterren toch de buitenlanders

10 juni 2014 om 15:52

Iker Alonso Ramos, de sterren, noem jij buitenlanders? Allesbehalve, Barca heeft ook sterren als buitenlanders.

10 juni 2014 om 15:55

Ramos heeft wel charisma ja maar is niet de ster van Real Madrid, daar komt hij veel te kort voor. En Iker is al een flinke tijd uit de gratie. keept natuurlijk fenomenaal maar is geen ster meer, vooral door toedoen van Real dat moet ik wel toegeven.

10 juni 2014 om 16:00

Iker en ramos horen idd in de basis bij spanje. Maar alonso vind ik niet beter dan de middenvelders van barca. Jullie hele anvallende gedeelte wordt verzorgd door buitenlanders, di maira-modric-ronaldo-benzema-bale.

10 juni 2014 om 16:17

De ster van barca is ook geen spanjaard, maar ik snap wel wat je bedoelt hoor.

10 juni 2014 om 16:34

Het is maar hoe je het bekijkt. Messi heeft sinds 2005 een Spaans paspoort en is dus op papier evengoed Spanjaard.

10 juni 2014 om 18:52

@ Luchador.

Charisma doet daar niets aan af. Iniesta heeft namelijk geen charisma. De kwaliteiten die Ramos heeft en getuige de laatste wedstrijden van het seizoen, absoluut een ster bij Real Madrid. Moest je voor de gein in Madrid lopen tijdens de finale, vol met Ramos shirtjes.... Iker is nog steeds een held voor de Madrilenen, dus een grote ster. Ondanks dat hij minder speelt de afgelopen seizoenen allemaal san iker shit en geen enkel ding van Lopez.

Uiteraard, Ronaldo en o.a. ook Modric behoren ook tot de sterren maar Iker en Ramos niet daartoe rekenen is erg kort te bocht en getuigt van weinig kijk in het Madridista zijn.

Ik mag hopen van niet, dan krijgen we dat risicoloze getik en balletjes breed naar acteren. Met Alonso Ramos Juanfran Silva heb je risico in het spel, die speler de bal direct vooruit. Anders word het voetbal van Spanje slaapverwekkend....

10 juni 2014 om 15:53

Dus jij noemt het spel van Spanje en Barcelona risicoloos? Als er 2 teams zijn die veel risico nemen dan zijn het deze 2 ploegen wel. Als jouw verdediging 60 meter voor het doel staat kun je niet over risicoloos voetbal praten.

En natuurlijk ben je gedwongen wat meer naar achteren te spelen. Doordat Spanje en Barcelona de beste ploegen zijn zal elke tegenstander de ruimtes dicht hebben achterin.

10 juni 2014 om 15:57

Ja risicoloos, dat het spel niet snel naar voorin word verlegd, of een bal de diepte heen sturen. Daarom ben ik blij met Alonso en Ramos die ballen direct vooruit durven te spelen, in plaats van inhouden en op balbezit spelen...

10 juni 2014 om 16:00

Dat heet teren op de kwaliteiten voorin wat Ancelotti bijvoorbeeld doet. Verdediging goed organiseren en de bal zo snel mogelijk inleveren bij Ronaldo en Bale.

Spanje heeft echter geen wereldaanvallers en eigenlijk te veel middenvelders, dus ik snap je hele vergelijking ook niet, het slaat tenminste nergens op.

10 juni 2014 om 19:48

Het spel van Spanje is ook slaapverwekkend. Er zijn geen landen die het de laatste jaren hebben kunnen doorbreken, maar Spanje speelt de bal echt alleen maar rond, omdat er geen Messi is om het af te maken.

11 juni 2014 om 13:58

Ze spelen de bal rond omdat de tegenstander een muur bouwt om de eigen 16. Spanje heeft inderdaad geen Messi die daar miraculeus doorheen dribbelt. Dat het spel slaapverwekkend is ligt meer aan de tegenstanders van Spanje, dan aan Spanje zelf.

Succes van Spanje dateert uit 2008 toen ze het EK wonnen onder leiding van spelers uit allerlei clubs, in La liga was dat jaar Real de kampioen met 20 punten voorsprong op Barcelona, hoe kun je de successen van Spanje vergelijken met Barcelona

Barcelona heeft 2 basiswaardige spaanse spelers xavi en iniesta

de rest heb je betere spelers in de selectie

10 juni 2014 om 15:52

Busquets? Jordi Alba? Op de plek van Pique sowieso niemand. Pedro als rb bij spanje speelt hij altijd goed. Alleen Cesc staat meestal wissel.

10 juni 2014 om 16:02

Busquets gaat op de bank zitten, Alonso gaat spelen
Afgelopen zaterdag speelde del bosque met Ramos-J Martinez als ik marca mag geloven gaat dat ook op het wk gebeuren

Alba, persoonlijk vind ik Azpilicueta beter, zowel op linksback als rechtsback, Alba s zwakte gaan jullie vanzelf zien als Robben hem helemaal wegspeelt

Pedro zo'n zwak seizoen snap überhaupt niet dat hij er bij zit, Cesc AUB die is drama, Barca gaat hem niet voor niets lozen

10 juni 2014 om 16:19

Del Bosque is één van de grootste fans van Busquets, hoor. Ik denk dat Busquets één van de weinige spelers is die helemaal 100% zeker is van een basisplek.

10 juni 2014 om 15:55

Noem mij eens betere spelers dan Alba, Pique en Busquets op die posities?

10 juni 2014 om 16:20

Betere speler dan Pique is niet zo lastig. Speel dan liever met een centrum Martinez-Ramos. Busquets en Alba zijn natuurlijk de beste keus op hun positie

10 juni 2014 om 15:57

Xavi, Iniesta, Fabregas, Pedro, Sergio Busquets, Pique en Alba zijn allemaal basisspelers hoor.

10 juni 2014 om 16:19

Spanje gaat niet spelen met al die namen denk ik. Pedro verwacht ik niet in de basis en ook Fabregas zou weleens langs de kant kunnen beginnen. Ik verwacht eigenlijk deze opstelling:

Hierbij zal het meer een 4-4-2 zijn dan een 4-3-3. Met Iniesta als rondzwervende speler en Villa/torres als spitsen.

Waar Carvajal staat bedoel ik overigens Azpilicueta.

Iker
Carvajal
Ramos
Pique
Alba
Xavi
Busquets
Silva
Villa
Torres
Iniesta
10 juni 2014 om 16:05

Jij bent lekker serieus te nemen. Het succes van spanje van afgelopen jaren heeft bijna alles met barca te maken, dat weet bijna iedereen. Met name spelers als xavi en iniesta hebben het geflikt!

10 juni 2014 om 16:22

Zonder Cassilas op doel, maar wel met Valdes had Spanje 0 prijzen gepakt mijn vriend.

10 juni 2014 om 16:37

Dat betwijfel ik. De klasse van Casillas staat buiten kijf, maar ik weet zeker dat Valdes het vrijwel evengoed gedaan zou hebben.

Qua voetbal is er geen betere ploeg dan barca maar na 10 jaar mag je wel een s minder spelen. Real was super dit jaar en een mix van deze speler bij elkaar incl Villa , Costa en Silva heb je een super team

10 juni 2014 om 16:08

Villa - costa - silva

Iniesta - busqeuts - koke

Jordi Alba - Ramos - Pique - carvajal

Iker

Xavi is een top voetballer maar te traag en geen actie. Net als Alonso.

10 juni 2014 om 21:55

Xavi is dus nooit goed geweest volgens jou? Xavi is nooit heel snel geweest (wel qua handeling uiteraard, maar dat is ie nog steeds) en maakte vrijwel nooit een actie. Dat is juist de charme van Xavi, dat ie zoveel inzicht heeft dat ie beide niet nodig heeft. Pirlo heeft dat ook, maar het heeft lang geduurd voordat ze hem wat verder naar achter hebben gezet in plaats van achter de spits.

11 juni 2014 om 14:17

Ja Real was super dit jaar, maar hoeveel Spaanse spelers waren dat nou? De voorhoede van Real was Portugees - Frans - Wales. Het middenveld was Argentijns - Spaans - Kroatisch.
Alleen Alonso, Ramos en Casillas zijn echt goede spelers, waarvan Alonso niet automatisch beter in een team past dan Busquets.

één ding is zeker in mijn ogen. Dat is de basisplek voor Javier Martinez Aginaga, die speelde echt een zeer sterk seizoen. En over vorig seizoen maar te zwijgen, daar was hij een van de beste van de wereld in mijn ogen. Afgelopen seizoen gewoon werelds gespeeld in de verdediging. Ik denk dat iedere objectieve volger van de Bundesliga dat wel kan beamen( als men geen waarde hecht aan mijn mening omdat ik Bayern fan ben). Lijkt me gewoon een centraal duo met Ramos.

10 juni 2014 om 16:09

Als hij zo goed was dan verbaasd het me dat hij niet al teveel heeft gespeeld en vaak genoeg werd gebankt voor Boateng, of is hij zoveel geblesseerd geweest dit seizoen?

10 juni 2014 om 16:19

Ajaxcunian

Hij was inderdaad een tijd geblesseerd, verspreid over het jaar. Dan speelde hij weer, dan weer 3 weken rust door pijntjes, etc.

10 juni 2014 om 16:10

Waarschijnlijk gaat het centrale duo gevormd worden door Gerard Piqué en Sergio Ramos, wat overigens niet eens onverdiend is aangezien beide heren een geweldig seizoen achter de rug hebben. Javi Martinez zit in eenzelfde situatie als de andere sterren die buiten de basis vallen; ondanks geweldige prestaties houd Del Bosque vast aan bepaalde patronen en waarschijnlijk ook het centrale duo.

10 juni 2014 om 16:19

Guaporta

Klopt, daar was ik opzich ook bang voor. Del Bosque heeft nu eenmaal gewoon zo zijn lievelingetjes. Echter zag ik in oefenduels toch Martinez veel spelen. Dus ik heb er hoop in. En qua prestaties staat zijn basisplek gewoon buiten kijf in mijn ogen, gewoon beter dan Pique.

10 juni 2014 om 16:24

Villa zal waarschijnlijk ook gaan starten aangezien hij gewoon fantastisch speelt voor Spanje. Maar gaat Costa ook starten of behoud Torres zijn plek? Ik zou het laatste niet eens zo gek vinden, aangezien Torres bijna altijd wel zijn doelpunten meepakt bij Spanje, ook al speelt hij bagger bij Chelsea.

Op welke posities was spanje dan beter als barcelona in 2010 buiten de keeper.

10 juni 2014 om 16:19

Waar al die Real-spelers stonden + de spits waar Barca geen Spanjaard had staan. David Silva is ook beter dan Pedro toen

10 juni 2014 om 21:56

Maar Silva was in 2010 zeker niet beter.

Lol @ de poll. Tuurlijk is Spanje beter dan Barça. Kijk alleen al wat ze op de bank hebben zitten. De verdediging is de achilleshiel van Barcelona, daar waar je bij Spanje met Ramos, Azpilicueta en misschien zelfs Juanfran nog een 2-3 goede spelers erbij hebt.

10 juni 2014 om 16:32

Dat dacht ik dus ook meteen. Hoe kan een Barca nou beter zijn dan een elftal dat bestaat uit de beste spelers van Barca plus nog zo'n 10 wereldspelers extra.

10 juni 2014 om 17:34

Messi.

10 juni 2014 om 18:35

Moet hij wel meer dan 5km lopen.

11 juni 2014 om 14:22

Omdat Barcelona niet beperkt is tot een nationaliteit? Dat ze de afgelopen jaren ontzettend veel spanjaarden hebben opgesteld betekent niet dat het elftal van Spanje bij voorbaat beter is.
Kijk maar naar Real Madrid. Een stuk of 4 Spanjaarden maar in de basis, waarvan er maar 3 echt het verschil maken. En ze zijn de beste ploeg van de wereld en zouden Spanje vrijwel zeker kunnen verslaan.

Deze man heeft geen verstand. Iniesta zou misschien nog wel ze oude niveau kunnen halen. De rest is op zijn retour. Xavi is juist de grootste exponent van het Barca anno 2014(over the hill). Desondanks heb ik nog wel plaats voor 4 Barca-spelers, al is het bij Pique meer bij gebrek aan beter

Cassilas
Azpilicueta
Sergio Ramos
Pique
Alba
Koke
Xabi Alonso
Iniesta
David Silva
Diego Costa
Pedro
10 juni 2014 om 16:29

ik hoop toch dat Spanje zo gaat starten. Torres is speelt goed voor Spanje en kan veel beter meevoetballen dan Costa. Villa spreekt voor zich, topscorer aller tijden en maakte in de laatste oefenduel nog twee doelpunten.

Casillas
Juanfran
Sergio Ramos
Martinez
Azpilicueta
Silva
Alonso
Iniesta
Pedro
Torres
Villa
10 juni 2014 om 17:09

Geen Pique, Alba, Busquets, Xavi en Costa?? Een zwakke opstelling

Het blijft onbegrijpelijk dat Del Bosque Dani Carvajal niet heeft meegenomen. Juanfran heeft het afgelopen seizoen natuurlijk geweldig gedaan, maar ook Carvajal zou erkenning moeten krijgen. De concurentiestrijd tussen deze twee spelers zou beste in elkaar naar boven brengen. Verder hebben de Barça-spelers dit seizoen niet heel erg sterk gespeeld, maar spelers als Piqué, Iniesta, Xavi en misschien ook wel Alba zou ik altijd opstellen.

De opstelling zal waarschijnlijk hetzelfde zijn als de voorgaande toernooien en tijdens deze kwalificatiecyclus. Dat betekent Casillas in de goal. Alba, Ramos, Piqué, Juanfran zullen achterin spelen. Busquets samen met Alonso en Xavi op het middenveld. Iniesta zal vanaf links gaan spelen. Pedro/silva mogen het op rechts gaan uitvechten. En in de punt dit keer de enige verandering. Hoogstwaarschijnlijk zal dat Costa worden enkel hoop ik zelf op David Villa.

Pure onzin wat die man zegt, barcelona het beste team van Spanje . Als dat echt zo was lieten ze dat wel zien het afgelopen seizoen. In mijn ogen is real madrid de beste in Spanje en in Europa. Zelf ben in fan van atletí, maar ik ben bang dat ze het volgende seizoen wat minder zijn

11 juni 2014 om 14:27

Mogen ze geen dip hebben dan? Real Madrid mag dan wel het beste team van Europa zijn, maar er spelen bar weinig Spanjaarden in.

Vandaar dat Real de CL won en Atletico kampioen werd. Barcelona zonder Messi, is een ander Barcelona, zoals afgelopen maanden is gebleken.

Je ziet zoveel verschillende opstellingen voorbij komen en geen een ervan is hetzelfde. Het lijkt me duidelijk dat de selectie van Spanje in de breedte veruit de sterkste is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren