Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Onzin dat het onverstandig was om mij de eerste penalty te laten nemen'

Laatste update:

Nederland maakte op dit WK twee strafschoppenreeksen mee: tegen Costa Rica ging het goed, maar tegen Argentinië ging het mis. Ron Vlaar nam de eerste penalty en miste direct, waardoor Oranje een valse start kende. Critici vonden het maar vreemd dat Vlaar, die normaal gesproken nooit een strafschop neemt, nu de eerste speler was die mocht aanleggen.

/

Hugo Borst en Co Adriaanse stelden bij Studio Brasil dat Arjen Robben de eerste penalty had moeten nemen en ook Wim Rijsbergen zei bij RTV Rijnmond dat het raar was dat Vlaar begon. "Achteraf kun je zeggen dat het niet verstandig was om mij de eerste penalty te laten nemen, maar dat vind ik onzin", zegt Vlaar in De Telegraaf. "Robin van Persie was onze nummer één, maar hij was al gewisseld. De bondscoach vroeg of ik zijn plek wilde innemen en dat heb ik gedaan."

"Ik heb mijn verantwoordelijkheid genomen, maar dan moet je hem wel binnenschieten", weet Vlaar. "En dat heb ik niet gedaan. Wat er misging? Hij ging er niet in. De klasse van Sergio Romero? Hij ging er niet in. Ik koos mijn hoek en die koos hij ook. Dan gaat hij er niet in." Naast Vlaar miste ook Wesley Sneijder en omdat Argentinië alle strafschoppen benutte, speelt Nederland zaterdag de troostfinale tegen Brazilië.

Ron Vlaar had de eerste strafschop niet moeten nemen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij koos een hoek? Die bal ging net rechts van het midden... Balen, want die ouwe reus was wel de beste van het veld!

11 juli 2014 om 09:47

Klopt klasse wedstrijd gespeeld maar die penalty was dramatisch genomen

11 juli 2014 om 09:50

Zag inderdaad een vleugje Stam in hem die wedstrijd ja. Helaas volgde hij het penaltyvoorbeeld van Stam ook. Alleen iets minder hard

11 juli 2014 om 10:06

Precies. Hij speelde echt goed. Tja ik vergeef hem. Hij heeft alles gegeven in dit toernooi. Toen hij kwam aanzetten als eerste nemer voelde ik de bui al hangen. En indd, hij zegt wel ik koos een hoek, maar de bal ging iets naar rechts van het midden. En die romero wist al van te voren waar vlaar die bal zou schieten, hij een spiekbriefje.

11 juli 2014 om 10:08

Penalty was gewoon zaad genomen, zonder echt kracht ook leek wel een D spelertje voor het eerst...

Maar inderdaad niet vergeten wat een fantastische pot Ron Beton speelde!

11 juli 2014 om 11:18

Ja echt zonde dat uitgerekens Vlaar de penalty mist, de man van de wedstrijd.

Toch hoort iemand die maar 1 penalty heeft genomen bijna 10 jaar trtug niet als eerste de strafschop te nemen. Dat moet Robben of Huntelaar zijn, mannen die weten hoe het voelt om onder de druk de eerste penalty te nemen

11 juli 2014 om 13:18

Klopt. Hij had gewoon van die bal af moeten blijven en zijn beperkingen kennen. Hij speelde een goede pot maar het is gewoon geen speler voor de strafschop. Met alle respect, het is toch een beetje een rechttoe-rechtaan speler. Niks mis mee, maar dat soort gasten moeten als laatste op de lijst staan. Kreeg ook al meteen een Jaap Stam gevoel toen hij achter de bal stond.

Vlaar jammer dat hij er niet in ging focus jij je maar lekker op Brazilie. Het is gebeurd en je kunt er niets meer aan veranderen. Dit is allemaal achteraf praten...

Hoezo onzin? Het tegendeel is bewezen. Kuyt, Robben of Huntelaar had de eerste penalty moeten nemen. Na de eerste misser zit iedereen met een klote gevoel en je staat al met 1-0 achter.

11 juli 2014 om 09:52

huntelaar deed de laatste al. ook belangrijk en ook extra druk

11 juli 2014 om 11:15

De eerste is alleen statische gezien veel belangrijker dat de laatste. Het psychologisch voordeel om op voorsprong te staan blijkt namelijk erg groot (team dat begint wint dan ook in 60% van de gevallen de serie, maar om dat voordeel te halen moet de eerste er wel in).

11 juli 2014 om 09:52

Dat vind ik dus ook. Valt me dan ook erg tegen dat een aantal heren hun verantwoordelijkheid niet wilden nemen.

11 juli 2014 om 09:52

Klopt. Huntelaar had gewoon de eerste moeten nemen. Dat is altijd de psychologisch meest belangrijke penalty.
Huntelaar heeft er overigens wel aardig wat gemist bij Schalke de laatste tijd, maar ik denk dat hij over het algemeen een van de beste is in het nemen van penalties.

11 juli 2014 om 09:57

Als Vlaar hem keihard erin had geschoten....had dat de andere helemaal een boost gegeven. Maarja met Cilissen op het goal zouden de Argentijnen ook alles erin trappen.

11 juli 2014 om 10:33

Dus met dat in gedachte moet je zelf alles erin schieten en dat is dus niet gebeurd. Wij Nederlanders zijn gewoon slecht in het nemen van strafschoppen. Leuk dat we dan winnen van CR mbv strafschoppen, maar ja dat lijkt dan ook onze Max tijdens een strafschoppen serie.

11 juli 2014 om 10:51

Het zatver gewoon niet in. Hoe kan je met zekerheid zeggen dat hunnie haďden gescoord? Dat kan je niet weten. Het was voor hem al moeilijk genoeg om de verantwoordelijkheid op zich re nemen door de eerste penalty te nemen na 120 minuten zwoegen. Stop jullie eens met zo egoistisch te zijn en wees blij dat het tot zover is gekomen. Zoals ik al eerder zei ze zijn alle 11 verantwoordelijk voor dit verloes. Net zoals ze alle 11 verantwoordelijk zijn voor de winst.

11 juli 2014 om 12:01

Achteraf is het altijd makkelijk praten natuurlijk. Als hij de bal er strak in schiet hoor je er niemand over en is ie de held omdat ie zijn verantwoordelijkheid neemt.

Had toch het gevoel dat er dit keer niet over de penalty's was nagedacht van te voren

Mijn standpunt bij penalty's nemen is onveranderd :50-50
Het is een loterij ofwel is hij binnen ofwel is hij niet binnen.
Daar is geen tussenoplossing,zo simpel is dat en dat weet elke speler.

11 juli 2014 om 10:08

Complete onzin, de keeper gaf dit keer gewoon de doorslag. Elke speler weet ook dat een trap tegen het zijnet altijd raak is en een keeper weet dat lang wachten vaak lonend is. kwaliteiten dus, geen loterij.

Vlaar, het is zeker jammer, maar jij hebt de hele wedstrijd goed gespeeld, was de beste van het veld woensdag en het is ook balen dat die er niet in ging en dat we nu voor de derde plaatst moeten vechten, maar ik ben trots op jullie, we dachten allemaal dat oranje gauw er uit zou zijn.
Bedankt jongens voor het genieten van de wedstrijden.

Robben en Sneijder wilden hoogstwaarschijnlijk de eerste niet nemen ipv Van Persie.

Je koos geen hoek Ron, hij was door het midden. En het was gewoon een regelrechte blunder van de staf om hun 7e keuze te laten beginnen, daar had Huntelaar of Robben moeten staan zoals Argentinie gewoon Messi liet beginnen.

11 juli 2014 om 10:37

Maar snap jij niet dat mensen gingen weigeren? Hulde voor Ron dat hij als eerst wilde gaan. Was ook de beste op het veld! Onze sterren worden bejubeld, maar hun horen op dit moment juist te zeggen dat ze die strafschop als eerste nemen

11 juli 2014 om 11:05

Ik vind het prima dat Ron zijn verantwoordelijk nam maar hij had als nummer 5 aangewezen moeten worden niet als nummer 1. De nummer 5 is 2 keer niet nodig geweest. Een kinderlijke blunder dus.

Ik vind het mooi dat hij er nog zo nuchter op reageert! Het js natuurlijk erg jammer, maar achteraf praten schiet je ook helemaal niets op

Het is allemaal achteraf gelul, ik kan nog wel veel meer dingen aanwijzen die "anders" hadden gemoeten (waarom niet 1 wissel voor Krul bewaren, waarom niet switchen naar 4-3-3, zoals in andere wedstrijden, etc). Je hebt er alleen zo verdomd weinig aan, dus ik zeg lekker vergeten, focussen op zaterdag en dan vakantie vieren om daarna weer bij je club te beginnen.

Bijna niemand had van te voren gedacht dat Nederland uberhaupt de poul fase door zou komen van te voren. Natuurlijk is het balen dat je de finale niet haalt, maar terug kijkend ben ik over het algemeen best trots.

Ron het is onzin, je hebt in je hele leven nog nooit een pingel genomen en dan moet je even de eerste nemen. En als je dan nog een hoek kiest (tegen het zijnetje aan) maar je schoot net naast de keeper.
Je hebt super gespeeld daar verder, alleen dit was gewoon een fout om jou te laten beginnen

11 juli 2014 om 10:39

Hij had tenminste de ballen om de strafschop als eerste te nemen! Kun je niet zeggen over de spelers die weigerden.

1 ste penalty moet je altijd scoren! je legt anders je keeper en andere strafschopnemers vele extra druk op. Ik had vlaar die dan ook nooit als eerste laten nemen. Riep het ook meteen huh waarom hij als eerste waarom niet kuyt,robben oid. Iemand die gewend is met veel druk te spelen. Had het ook logischer gevonden als sneijder de eerste neemt al miste hij ook.

Is het een verkeerde strafschop van vlaar tja je traint om hem in het zijnet te schieten hij schoot hem links van midden. Laten we zeggen dat Vlaar eigenlijk niet bij de eerste 5 hoort te staan of er veel meer mee moet oefenen. Penalties is echt iets dat je kunt leren als profvoetbaler! net zozeer dat je penalties stoppen ook kunt leren. Rustig blijven en vertrouwen dat je het kunt en je bent al een heel eind! Ik ga er vanuit dat elke profvoetballer van Nederland in staat is van 16meter de bal strak een hoek in te schieten. Ook dan kan je een keer missen (zie snijder) maar door goed trainen en je rustig te houden (is ook enigsinds te trainen) dan gaat ie er 9 van de 10 keer wel in.

Van Gaal heeft met Costa Rica wel bewezen dat je wel degelijk kan trainen op penalties maar je moet je wel aan de afspraken houden (vlaar en Cilissen) In het zijnet schieten en keeper zo lang mogelijk blijven staan en niet een hoek gokken.

Wel heel erg sneu voor zowel Cilissen als Vlaar beide speelde een geweldig WK! Daar mogen de heren trots op zijn.

Van alle spelers zat Ron vlaar het beste in de wedstrijd. Met het nemen van de penalties zijn dat dan ook vaak de mensen die scoren, omdat ze barsten van het zelfvertrouwen. dat het nu mis gaat, is gewoon pure pech. Iedereen die als eerste zou schieten had kunnen missen en dat had men misschien gezegd: had Vlaar als eerste laten nemen, want hij zat echt in de wedstrijd. Duikt Romero toevallig de andere kant op, dan hoor je niemand over die penalty!

Mensen die bal ging er wel in! Hij rolde terug nadat romero het had tegen gehouden. Check Facebook.

11 juli 2014 om 12:22

Check de Nos site (De penalty van Vlaar: raak of mis?) , Vlaar raakt en de bal aan met zijn schouder en de bal is niet over de lijn geweest. Dus absoluut geen goal.

Beste man van het veld nam de slechtste penalty dat is jammer maar ook een grote fout want we waren vanaf dat moment de verliezers en dat had door een andere keuze niet hoeven te gebeuren dus foutje van van Gaal en niets anders dan dat.

Achteraf alleen maar bla.

Hij neemt m tenminste. Klasse Ron beton.

Dat mensen nog serieus hem gaan bekritiseren hoe hij dan die penalty neemt, alsof hij het expres doet.
Ik vind het geweldig knap dat hij het lef WEL had om die penalty te nemen en dat hij hem mist ja kut jammer. Voor de rest geweldig gespeeld en knap hoe nuchter hij blijft antwoorden.

Dat hij die bal neemt is gebrek aan zelfkennis: nij is geen penaltynemer!
Koppen, tecklen...deed ie goed, maar dat is zo anders dan een eerste pingel nemen. Gaal had Robben moeten aanwijzen. Maar Gaal was zijn zelfkritiek kwijt en dacht dat ie over water kon lopen. Was het geluk niet al 5 wedstrijden aan zijn kant geweest? Nou dan lukt toch allesl
Stom van Ron en stom van v Gaal, telefoneren van penaltys noemen we dat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren