Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘De bal ligt bij Bakkali, we hebben duidelijk aangegeven wat de bedoeling is’

Laatste update:

PSV stelt zich hard op inzake Zakaria Bakkali. Het achttienjarige supertalent weigert zijn contract in Eindhoven te verlengen, waardoor de kans bestaat dat hij na komend seizoen transfervrij kan vertrekken uit de lichtstad. PSV heeft Bakkali verbannen naar Jong PSV en het is aan de aanvaller zelf om daar verandering in te brengen.

/

“De bal ligt bij hem”, laat hoofdtrainer Phillip Cocu optekenen in het Algemeen Dagblad. Volgens Cocu heeft de verbanning van Bakkali naar het tweede team ook sportieve redenen. “Vanzelfsprekendheden zijn er niet meer. We hebben duidelijk aangegeven wat de bedoeling is.”

Bakkali heeft al acht maanden lang een aanbieding op zak om zijn contract bij PSV te verlengen, maar heeft nog altijd niet laten weten of hij wil bijtekenen. PSV is aan de andere kant niet van plan om hem zomaar te laten gaan: de Eindhovenaren willen twee tot drie miljoen euro ontvangen bij een transfer.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit zijn het type jongens die meteen voor het grote geld willen gaan. Helaas leren we vaak uit de ervaring dat dit geen groot succes zal hebben.
Maar goed... Als je weet dat je ineens het 5 dubbele kan verdienen ergens anders.. Dan wordt het voor de meeste moeilijk om logisch te denken en zien ze alleen maar $$$-tekens.

15 juli 2014 om 09:51

Ja vast en daarom wilt hij gewoon spelen slimmerik. Als hij zogenaamd voor het grote geld wilde gaan, dan had hij destijds toch gewoon getekend bij city of wat?
En nee ik vind het niet normaal dat een broekie speelminuten eist. Lachwekkend vind ik het zelfs wetend dat er nog 2 internationals spelen op jouw positie. Maar om nou meteen te zeggen dat hij op geld uit is? Come on!

15 juli 2014 om 13:05

Begrijp je het niet? Hij wil gewoon wat meer speeltijd.
Als het hem om het geld ging had hij ook kunnen onderhandelen met psv over zijn salaris.

15 juli 2014 om 15:45

Van mag hij vandaag nog na Feyenoord komen om ruben schaken te vervangen. Hij kan dan bij ons genoeg speelminuten maken, en psv hun ongelijk bewijzen. Met boëtius en Bakkali op de flanken kan je tegenstanders gek spelen.

Van mij hoeft ie niet meer bij te tekenen. Verkoop hem maar en geef Depay van dat geld een mooie contract upgrade voor de komende jaren.

15 juli 2014 om 11:02

Helemaal mee eens. Verwend ventje, bah!

Die verdiend het niet om nog in het eerste te voetballen.

jammer dat de familie van die geld wolven zijn en niet naar een carrière kijken van de speler zelf.

15 juli 2014 om 08:44

In dit geval is het niet zijn familie. Die hebben altijd de verstandige weg gekozen met hem. Het is fout gegaan toen Bakkali zelf na 3 leuke wedstrijden is gaan denken dat hij het Grote Geschenk van Allah voor het voetbal is. Toen heeft hij een zaakwaarnemer genomen die alles direct op scherp heeft gezet.

Ongelooflijk jammer, Bakkali was altijd een heel groot (en bescheiden, echt waar) talent en ik denk dat hij dat nog steeds is. Vervelende is alleen dat hij het na die paar wedstrijden niet meer heeft laten zien en dat zijn trainingsarbeid ook om te janken is. Het is pijnlijk duidelijk geworden dat het Bakkali niet gaat om 'de beste worden' maar om een leuk contract verdienen. In dat opzicht kan hij nog veel leren van iemand als Depay, die anderhalf jaar geleden die knop omgezet heeft en er nu alles aan doet om wereldtop te worden.

Ik hoop dat Bakkali bijtekent en dat PSV hem kan verhuren aan een leuke aanvallend spelende club in de Eredivisie. Het zou prachtig zijn als hij bij Heerenveen een seizoen 30 wedstrijden kan spelen en weer in gaat zien dat het voetballen zelf minimaal zo leuk is als veel geld verdienen. Ik begrijp ook niet dat zo'n jongen (en zijn zaakwaarnemer) niet snappen dat de beste weg naar de top (en dus veel geld) gewoon hard werken is.

15 juli 2014 om 09:53

Ik sluit me bij je aan als het gaat om Bakkali. Ik verwacht zelf dat hij nooit meer in het eerste van PSV komt te spelen. Tenzij hij een ommezwaai maakt.

15 juli 2014 om 10:31

Helemaal met eens, maar is het geen optie dan om hem te verhuren.
Hij wil meer minute maken maar weet zelf ook wel dat hij Depay er niet uitspeeld.
Stal hem bijv bij een team als Heracles (willen altijd aanvallend spelen), zodat hij daar goed kan ontwikkelen en beter terug komen want volgend jaar zal Depay wel verkocht worden.

Neem een voorbeeld aan Ritzmaier

15 juli 2014 om 11:40

Hij heeft pas tegen het einde van het voorbije seizoen een professionele zaakwaarnemer genomen, maar daarvoor zette hij ook al zijn hakken in het zand.
Heel jammer allemaal.

15 juli 2014 om 12:35

In dit geval is het helaas wel de familie. maar idd neemt niet weg dat zijn ego na 3 wedstrijden is toegenomen en dit het ook een rol speelt.

hij zou nog veel kunnen leren ja, maar het is graag of niet en niet je club aan het lijntje houden wat er nu gebeurd. van mij mag hij dus vertrekken. hij is makkelijk vervangbaar

15 juli 2014 om 12:41

@markbakel

Precies, dat zeg ik. Verhuren aan een aanvallend spelende club waar hij gewoon minimaal 30 potten kan spelen dit jaar. In de Jupiler League gaat hij er niet voor willen werken en dan komt het besef dat hij een fantastische baan heeft ook niet terug. Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat hij echt iets te eisen heeft, maar je moet wel kijken naar welke methode kan werken om hem weer aan het voetballen te krijgen. En ik denk dat hij meerwaarde kan hebben voor PSV in de toekomst. Nu een jaartje groot worden elders en dan volgend jaar de rol van Depay overnemen.

Je kunt niet alle spelers op dezelfde manier benaderen. Mensen zijn anders en hebben andere methodes nodig om geprikkeld te worden. Bij de één werkt het dreigen met terugzetting naar Jong-PSV, bij de ander werkt dat averechts.

Ik denk dat als PSV met een uitgewerkt plan komt waar uit blijkt dat er vertrouwen is en waarin Bakkali komend jaar aan spelen komt in de Eredivisie met het doel om hem volgend jaar een eerlijke kans in de selectie te geven, dat er een grote kans is dat hij daar voor wil gaan. Natuurlijk stelt hij zich nu op als een eersteklas oetlul, maar in elke communicatie zijn twee partijen en kennelijk weet men bij PSV niet de juiste Bakkali-snaar te raken.

Ook al kan je 5 x zoveel meer verdienen, maar contract is contract wat je zelf getekend hebt. Niet willen tekenen hoeft toch geen probleem te zijn ??? Gewoon in het 2e blijven en niet meer betrekken bij trainingen etc. Maar vooral Geen aandacht meer aanbesteden. Je hebt ook nog andere spelers die graag willen en aan dit soort verwende karakterloze spelertjes heb je geen reet aan. Afvoeren.

Het probleem wat hij zelf niet inziet is dat als hij nu veel gaat verdienen bij een grotere club, de vraag maar is hoe lang je ook daadwerkelijk meer verdient. Volgens mij spreid je je kansen veel beter door eerst goed door te breken in de ereivisie, dan een transfer te verdienen, aan spelen toe te komen bij een andere club, etcetera etcetera. Maargoed, Het geld zal voor hem dan wel snel snel moeten...

Zonde van zo'n groot talent. Beide partijen hebben hieraan schuld. Bakkali heeft niets te eisen, hij moet presteren op het veld. En Psv is dom met hem om gesprongen, hij is begin vorig seizoen op een voetstuk geplaatst, als de rising star en daarna hebben ze 'm aan laten modderen...

Maar voor een jongeling, die in het 2e voetbalt en met een nog 1-jarig contract zal het niet meevallen om 2-3 miljoen te beuren.

15 juli 2014 om 08:57

De eerste 2 zinnen negeer ik voor het gemak volledig !

Met de 2e alinea sla je de spijker op z'n kop !
Kortom beide partijen hebben schuld hieraan !

15 juli 2014 om 11:45

Kleine correctie: die blessure duurde maar 2 weken.
En daarna kreeg hij van PSV gelijk weer speeltijd. Maar in de daarop volgende maanden kon hij niet echt dezelfde indruk meer maken.
Logisch gevolg was dat hij op de bank belandde.

Alleen vreemd dat hij daarna echt he-le-maal geen kans meer heeft gekregen. Een vormcrisis kan gebeuren. Maar om een speler daarom volledig af te kappen...?

15 juli 2014 om 09:09

PSV hem op een voetstuk geplaatst??? Verwar PSV niet met de media aub!

Niet meer op het voetbal veld toelaten.
WC opkuisen en na de wedstrijd de tribunnes zuivermaken.
Heb zo'n omhoog gevallen ventje in je club,amai.

Waarom heeft iedereen het over geld? Ik dacht dat hij niet wilde bijtekenen omdat hij meer garantie op speeltijd wilde?

ik vind dit gegijzel van psv dan weer niet kunnen. het is het ontzeggen van werk. het is het equivalent van een bediende die een contract van bepaalde duur heeft, dit niet wil verlengen, waarna ze hem maar - als straf - op de gang dumpen, zonder telefoon, computer en werk. als die naar de rechtbank stapt, dan kan ie zo het contract verbreken en zijn werkgever een fikse schadevergoeding laten betalen.

bakkali heeft zeker een contract, maar daar staat niet in dat hij dit moet verlengen. en elk contract kan je verbreken, als je maar de wettelijke geregelde verbrekingsvergoeding wil betalen.

wat mij betreft mag heel die koehandel gewoon op de schop. het is gewoon belachelijk dat nieuwe werkgevers de oude moeten betalen om een werknemer over te nemen. dit is middeleeuws, onnodig en beperkend.

het voetbal is één van de weinige sporten waar een transfersysteem nog bestaat. er zijn andere sporten waar ook veel geld omgaat waar het niet bestaat. het is maw. niet nodig.

trouwens veel opbrengen doet dat transfersysteem niet. een flink aantal nederlandse clubs zitten diep in zware schulden. oorzaak nummer 1? dure inkomende transfers.

ook het excuus om de kost van opleiding te recupereren is flauwe kul. ten eerste, staan die transferbedragen niet in verhouding tot die kost. ten tweede, zijn er een hoop beroepen met een hogere kost van opleiding dan gebruikelijk in het voetbal. die kunnen dat ook niet recupereren via een transfersysteem.

het transfersysteem zal ook verdwijnen. de eu is er mee bezig en hebben al iets in de vorm van het 'webster arrest'. in belgië hebben we net nog het 'dahmane arrest' gehad. en ja die laatste gaat ook gevolgen hebben in nederland en bij uitbreiding in de volledige eu. je hebt enerzijds recht op werk wanneer je voor een werkgever werkt, anderzijds mag je het vrij verkeer van diensten niet belemmeren. psv ontzegt zijn werknemer werk én laat hem niet soepel vertrekken.

15 juli 2014 om 09:18

Hoezo is dit ontzeggen van werk... hij mag voetballen toch? alleen niet bij het eerste, maar in het tweede. Ik mag bij mij op kantoor ook niet in de directiekamer spelen, dat moet ik lekker op mijn eigen werkplek doen.

Dat laatste hoop ik overigens niet. Dat zou betekenen dat vrijwel elke speler in de Eredivisie voor een appel en een ei is op te halen. Het niveau was al niet bijster hoog en dat zal met de goedkeuring en/of invoering van het websterarrest alleen maar afnemen. Dan zullen de rijke clubs op deze wereld de volledige jeugdopleidingen leeg kopen en kunnen wij er niets tegen doen.

15 juli 2014 om 09:38

Wat PSV doet, is jou niet meer laten werken op je eigen werkplek, gewoon omdat jij je contract niet wil verlengen. Vind je dus kunnen?

En neen het is niet zo dat de rijke clubs alle talentjes zullen aantrekken. Er kunnen maar 11 spelers spelen, daarnaast heb je nog wat reserve spelers nodig. Honderden mensen op de payroll zetten zou de loonkost gewoon doen exploderen. Ook zit je dan met goede spelers, die wel willen spelen, maar niet kunnen wegens te veel concurrentie. In een transfervrij systeem zijn die dus zo weg.

Wat je wel gaat krijgen, is dat de betere spelers sneller doorstromen naar de grote clubs. Maar dat telt ook voor Psv. Ook zij zouden gemakkelijker een goede speler bij een kleinere club kunnen overnemen. Omgekeerd telt trouwens ook. Wanneer je nu met een speler zit die niet voldoet, dan zit je er mee opgescheept. De meeste clubs ontslaan die niet, omdat ze hopen om alsnog iets van een transferwaarde te realiseren. In een transfervrij systeem, zou men die gewoon ontslaan.

Het Webster arrest gaat men niet invoeren. Dat is al ingevoerd. Het heeft de voetbalwereld niet op zijn kop gezet.

15 juli 2014 om 11:29

Als je deze redenatie doortrekt dan is het hebben van wissels ook niet goed want al een trainer iemand niet opstelt dan laat hij diegene ook niet toe tot zijn werkplek? Volgens mij bepaalt de club in welk elftal je speelt en traint en niet de speler en geeft een vast contract je ook niet 'het recht' om met de A-selectie mee te spelen. Verder speelt deze jongen nog gewoon betaald voetbal alleen in de Jupiler League en niet in de eredivisie. Kortom je slaat wel erg door en je redenatie

On:
Het is te hopen voor zowel PSV als Bakalli dat ze er snel uitkomen en dat er een oplossing gevonden wordt. Hier wordt niemand blij van en op deze manier gooit Bakalli gewoon een jaar van zijn carrière weg. Waar het nu precies fout is gegaan is natuurlijk moeilijk in te schatten voor buitenstaanders maar beiden hebben fouten gemaakt. Bakalli heeft zichzelf in de voet geschoten door PSV zolang aan het lijntje te houden en PSV heeft vorig jaar een fout gemaakt door hem tussen het eerste en Jong-PSV in te laten schommelen waardoor hij niet tot nauwelijks gespeeld heeft. Dat zo’n jongen niet nog een dergelijk jaar wil is volkomen te begrijpen dus dan is het aan PSV om een eerlijk en helder verhaal te schetsen van de plannen die ze hebben en aan Bakalli om te bepalen of hij zich daarin kan vinden en of dat voldoende is voor verlenging van zijn contract. Is het antwoord ‘nee’ dan is dat zijn goed recht maar dan moet je dat gewoon uitspreken en niet het antwoord voor je uit blijven schuiven. Voor beide partijen zou misschien wel het beste zijn bijtekenen en verhuur naar een andere eredivisieclub zodat hij zich volledig op het voetbal kan focussen en minuten kan maken.

15 juli 2014 om 13:18

Neen, dat is niet hetzelfde. Als een trainer een A kern speler op de bank zet en die vervolgens niet opstelt, dan is er nog enige twijfel mogelijk dat die trainer die speler daar terecht zet. Het kan immers dat er anderen beter zijn.

Voor de rest heeft die speler toegang tot de A training, kan ie gewoon met zijn collega's omgaan etc.

Wat PSV doet is iets helemaal anders. Zij zetten een A kern waardige speler in de B kern. Ze gebruiken het als drukmiddel om bij te tekenen. Hier is alle twijfel weg: Bakkali kan niet meer werken.

Het is zoals een bediende op de gang zetten, zonder pc, zonder telefoon, zonder werk maar nog wel zijn loon door betalen.

Ach, is echt wel een pesterijtje van Psv. Ik vind dat heel klein voor zo'n grote club.

15 juli 2014 om 10:42

Hoezo ontzeggen van werk?

Voetballers hebben een contract bij de club, dus een recht op salaris en secundaire zaken als een auto e.d. Het recht op een plek bij het eerste valt daar niet onder.
Hij mag nog steeds trainen, hij mag nog steeds spelen, krijgt nog steeds zijn salaris.

Bakkali heeft een contract. Zoals veel anderen.
Volgens jouw redenatie zou niemand zich in hoeven zetten, want hun kostje bij het eerste elftal is toch al gekocht.

Het is de staf die bepaalt wie van hen er speelt. Simpel. En je weet: "een goede voetballer stelt zichzelf op". Maar wie niet goed genoeg is (qua niveau dan wel qua inzet) voor het eerste elftal komt erbuiten te staan.

Met een contract komen ook verplichtingen. Inzet tonen, werken voor je centen.
Bakkali scoorde op niet alleen op niveau maar ook op inzet een dikke onvoldoende.
Volkomen terecht dat hij niet speelde.

Die vereiste inzet vertoont hij nooit steeds niet. Dat hij ook nu niet bij het eerste meedraait, is, los van de perikelen rond het contract, dan ook niet meer dan normaal.

15 juli 2014 om 11:31

Iemand naar de B kern sturen omdat ie niet wil bijtekenen, is nog iets anders dan gewoon iemand op de bank zetten omdat er andere beter zijn. Het eerste is ontzeggen van werk, het 2de niet.

In België hadden we een vergelijkbare zaak met Davy De Beule van Lokeren. Die wou ook niet bijtekenen en werd prompt naar de B-kern overgeheveld. Als reactie daarop wou ie naar AA Gent, maar dan wou Lokeren weeral een van de pot gerukte transfer bedrag krijgen.

De Beule is dan naar de rechtbank getrokken om de ontbinding van zijn contract te eisen. Heeft ie gewoon gewonnen. Hij is daarna naar AA Gent getrokken en Lokeren heeft een zeer bescheiden verbrekingsvergoeding ontvangen.

Kan hier ook zomaar gebeuren. Maar ik verwacht dat ie straks voor een miljoen of 2 wel vertrekt. Er zijn wel wat clubs die dat willen betalen en wel iets zien in dat ventje.

Tja hij blijft een groot talent natuurlijk, jammer dat hij net zon arrogante houding heeft tegenover PSV, doet ons allemaal wel denken aan Labyrat

15 juli 2014 om 09:46

Ik vind dan weer de houding van PSV eerder arrogant: "we vinden je niet goed genoeg om in de 1ste ploeg te spelen, maar we willen wel een zak geld aan je overhouden".

15 juli 2014 om 10:06

Ik denk dat ze hem eerder willen vastleggen om er nadien een hogere transfersom voor te krijgen. Met een 1 jarig contract is die waarde immers relatief laag. Straks loopt zijn contract af en dan beuren ze niets.

En natuurlijk kan Bakkali veel bepalen: niemand kan hem dwingen om bij te tekenen.

Als PSV slim is, dan laten ze hem gewoon gaan voor een redelijk transferbedrag. Clubs zat die Bakkali wel in de 1ste ploeg willen neerpoten. En da's nu net wat hij wil.

15 juli 2014 om 10:30

Is dat zo? Als Bakkali geen nieuw contract tekent, dan zal PSV hem wel moeten verkopen - aan een lage prijs. Of gaan ze hem een heel jaar met een zwaar contract in de B-kern dumpen? Uit wraak en rancune. Zou betekenen dat PSV geen 'grote' club is.

15 juli 2014 om 11:37

Waarna Lewandowski een jaar later gratis overstapte naar Bayern. Was dat dan zo'n slimme zet van Dortmund?

En de situatie was nog een tikkel anders. Lewandowski werd niet naar de B-kern gestuurd, hij mocht gewoon spelen. Heeft quasi alles gespeeld ook.

Hier zit je met een speler die bij wijze van spreken de toiletten mag gaan schoon maken. Op basis daarvan kan ie zijn vrijgave voor een rechtbank gaan eisen.

15 juli 2014 om 12:11

Zeker, maar ga er dan groots mee om. Zet hem niet in de B-kern omdat hij niet wil bijtekenen.

Er zijn zoveel spelers die bij hun club niet willen bijtekenen en een jaar later gratis vertrekken. That's life.

PSV gedraagt zich als verwend joch dat zijn zin niet krijgt en dan maar naar laakbare methodes grijpt om wraak te nemen.

Het is nét dat gedrag dat er voor zal zorgen dat het transfersysteem vroeg of laat ontploft. Echt lang zal het niet meer duren en dat vind ik maar goed ook.

15 juli 2014 om 23:53

Dus je moet een speler die niet wil bijtekenen in de a selectie zetten? Wat een gelul zeg. In de plaats voor hem kun je er iemand bijnemen die wel bij PSV wil blijven. Bakkali is een verwend kereltje met veel te hoge eisen. Zou ook niet goed zijn om dit goed te keuren, straks gaan ze allemaal transfervrij de deur uit.

17 juli 2014 om 10:18

U verandert toch ook transfervrij van werk? Natuurlijk zet je die in de A selectie. Zijn loon moet je toch betalen, dan kan je beter van zijn kwaliteiten profiteren.

Door pestgedrag te etaleren, door hem in de B-kern te stoppen, verzuur je de relatie nog meer. Gaat hij zeker door bijtekenen hoor.

nou om Bakkali een supertalent te noemen... gaat veel te ver. heeft 2 wedstrijd goed gepresteerd en denkt dat gelijk dat ie de grote meneer bij PSV is. als ik de directeur van PSV was, had ik m al lang buitengeschopt. geldwolf.

De bal ligt bij hem? Als PSV zijnde had ik die jongen allang laten weten dat de optie tot contract verlenging er niet meer is. Zo'n speler wil je er helemaal niet meer bij hebben. En mocht die toch verlengen, wat denken de andere spelers van PSV die zich wel volledig inzetten wel niet van hem? En je krijgt weer gezeik in de ploeg mocht Bakkali ook nog in de basis komen. Gewoon eruit knikkeren deze jongen

Hoop alsnog dat hij blijft. Groot talent. En nu zijn er 4 wingers bij de club dus kan hij weer tijd gaan krijgen of eventueel verhuurd worden.

Het aantrekken van Ruiz was echt een belachelijk idee als je Narsingh, Jozefzoon en Bakkali dan laat rotten. Zelfs Park heeft op de flank gespeeld.

De bal ligt bij Bakkali.......
Ik zou zeggen geef hem een doekje erbij en laat hem op maandagavond die bal oppoetsen voor de volgende wedstrijd.

Dat hij niet bij wil tekenen is zijn goed recht maar het is gewoon ronduit onbeschoft om helemaal niets richting club duidelijk te maken.
Maak gewon een statement en zeg dat je niet tekent. Klaar.
Maar ja ik heb bakkali nog nooit geluid horen maken dus betwijfel of hij uberhaupt wel kan praten.

Beter voor iedereen.
Alles wat PSV een warm hart toe draagt wil hem sowieso niet meer zien.

Jamer dat PSV natuurlijk ook aan e centjes moet denken anders was een directe contractontbinding het beste.
Dit zal altijd een rot appeltje blijven.

15 juli 2014 om 10:14

Wat een rare redenering. Dus als JIJ wil werken, echt werken en niet balletjes oppoetsen en hiervoor desnoods naar een andere werkgever wil stappen, dan ben je een rot appeltje?

PSV mag en moet zeker aan de centjes denken, maar misschien niet op kap van een individu.

Zou jij het leuk vinden dat je alleen maar van werk kan veranderen wanneer je 4 of 5 keer je jaarwedde op tafel moet leggen?

15 juli 2014 om 14:05

Als je wat vaker op de herdgang geweest was zou je eten waarom i de term rotte appel gebruik.

Wat je bedoelt met je laatste zin is mij een compleet raadsel

15 juli 2014 om 14:31

Ik volg hem niet dag en nacht. Ik heb die 2 wedstrijden van hem tegen Zulte Waregem gezien. De laatste maanden was ie wat meer in het nieuws omdat hij niet wou bijtekenen en PSV daar boos om was/is.

Die laatste zin zou je gewoon duidelijk maken dat mensen geen koopwaar zijn. Het is gewoon absurd dat er een transfersysteem bestaat. Jij zou het OOK niet geestig vinden als er voor jouw beroep een transfersysteem bestond. Eentje waarbij veranderen van werkgever je 4 of 5 keer je jaarsalaris moet kosten.

PSV mag dan wel aan de centjes denken, maar niet ten kostte van alles. Het transfersysteem bestaat, maar je kan daar ook keuriger mee omspringen.
Spelers gijzelen in de B-kern, zodat ze zouden bijtekenen en waardoor je later meer geld kunt toucheren, dat lijkt me niet keurig.

15 juli 2014 om 14:37

Je snapt het bljkbaar nog steeds niet.
PSV zet hem terug naar de b kern omdat zijn houding werklust ontwikkeling en mentaliteit te wensen over laat.
Dat Bakkali samen met zijn zaakwaarnemer psv aan het piepelen is qua contractverlenging is een vrije keuze van de speler zelf.
Zo is het ook de vrije keuze van cocu om hem niet bij het eerste elftal te btrekken voorlopig.

En hou ff op met je "gijzelen" want dat is een woord wat helemaal niet gebruikt mag worden in deze .

15 juli 2014 om 15:05

onzin, marcel brands heeft zelf verklaard dat er 2 opties zijn: "bijtekenen of ophoepelen" en om de druk te verhogen is ie naar de b-kern verwezen. als ie bij zou tekenen, dan mag hij terug naar de a-kern.

gijzelen is in die context dan het juiste woord.

als zijn houding, werklust, ontwikkeling en mentaliteit zo rot waren, waarom zou psv dan aandringen om het contract te verlengen? dan wil je zo snel mogelijk van zo'n kerel vanaf.

"doordat hij zijn contract, dat loopt tot 2015, niet wil verlengen, traint zakaria bakkali mee met de b-kern van psv. "hij speelt nu bij zijn leeftijdsgenoten", zegt psv-volger thijs slegers aan sport/voetbalmagazine. "

http://www.headlines.nl/a/2149038/

"dat laat de club bij monde van technisch manager marcel brands weten. de clubleiding van psv wilde donderdag van bakkali horen of hij zijn medio 2015 aflopende contract gaat verlengen, maar daar is geen antwoord op gekomen. 'in afwachting van zijn beslissing, traint hij vanaf nu mee met jong psv. de twee opties zijn bijtekenen of uitkijken naar een andere club', laat brands weten."

http://www.vi.nl/nieuws/psv-grijpt-in-en-zet-twijf...

15 juli 2014 om 16:32

En waarom denk je dat psv wil dat hij bijtekend??
PSV heeft veel geld tijd en enrgie in die jongen gestopt.
Hij pikt het niet op , houd zich niet aan de afspraken en denkt dat hij meer is dan de club.
Een 1 jarig contract afkopen levert niet zoveel op als een 3 jarig.

Hij denkt dat hij met zijn stilzwijgen , (want dat is wat hij nu doet) kan bepalen dat de club aan zijn eisen gaat voldoen.

Het standpunt van psv is duidelijk.
Er was een mondeling accoord en een verbeterde aanbieding lag klaar.
Totdat Bakkali zijn zaken liet regelen door een op geld beluste zaakwaarnemer.

Clubs en dan bedoel ik alle moeten zich niet laten piepelen door zo n soort partijen.

Door deze "maatregel " is duidelijk wat psv wil : van hem af.

Deze mentaliteit past niet en wil men niet bij psv en dat is een prima standpunt.
Straks komen die pubertjes allemaal met belachelijke eisen.

En dan nog het allerbelangrijkste (maar om dat te erkennen moet je eens vaker op de herdgang verschijnen) : Voetbaltechnisch zet hij geen stap vooruit.
Weet je waarom : hij heeft er geen zin in, werkt zich niet kapot zoals leeftijdgenoten als hendrix depay locadia etc doen, heeft een nare houding naar buiten toe en is een introverte jongen waar communicatie onmogelijk mee is.

De meeste hier blaten elkaar maar na maar weten niet dat dit mannetje niet in een groepsproces aan zichzelf wil werken.

Kunnen ze ook niet weten wantt het enigste wat ze weten isdat hij een aardig potje tegen nec en zulte speelde .
De nieuwe messi was geboren en jammer genoeg is hij er zelf in gaan geloven.

Ga eens een keer kijken als je zin en tijd hebt.want hij is t.o.v. het vorig jaar geen steek veranderd.(tot nu toe )

15 juli 2014 om 17:46

Dat valt niet te ontkennen dat hij daar een groot deel van zijn opleiding heeft gehad, maar dat houdt toch geen verplichting in dat hij daar moet blijven? En dat kost zeker wat geld om een voetballer op te leiden, maar je moet die kost nu ook niet overdrijven. Mijn vrouw heeft een klein advocatenbureau, op dit moment heeft ze 3 stagiaires lopen. Productief hebben die geen waarde, ze zijn dan ook in opleiding. En dat kost veel meer dan de opleiding van een voetballer. Zij is ook niet zeker dat die gaan blijven. Je moet er vanuit gaan dat 1 op 3 blijft. Die 2 andere zijn eigenlijk een verliespost. Maar dat hoort er bij. En zo is dat ook in een hele reeks andere beroepen. Nergens kan je op die mensen een transfersom eisen. Alleen in het voetbal voorlopig dus nog wel.

Qua karakter zal die Bakkali wel geen simpele doos zijn. Ik herinner me dat hij na zijn uitstekende match tegen Zulte Waregem al zat te roepen in de pers van 'wilmots, heb je me gezien?'. Ik dacht direct 'pleur op vent, je bent 17 en op jouw positie hebben we tig spelers lopen die al jaren bij Europese sub- en toppers spelen. Zit stil, zwijg en leer.'

Bij mij komt ie over als iemand met bakken talent, maar wel iemand waar een slechte kop op staat. Weet je, gewoon dumpen die handel. Verkoop hem voor een miljoen of 2, opleiding is daar ruimschoots mee vergoed en ga verder met jonge mensen die wel met volle goesting voor PSV willen ballen.

Ik zou zeggen, zolang mogelijk weg laten kwijnen op de bank van het 2e.
En dan is zijn carriere kapot...
Niet ontbinden,niks..

Niets is groter dan de club, en zeker niet mijn club

15 juli 2014 om 11:41

U vindt dus dat clubs en zeker jouw club, zich dictatoriaal mogen opstellen en elk gevoel voor ethiek en redelijkheid naast zich neer mogen leggen? Dit uit eer voor de club natuurlijk.

Ik hoop dan weer dat wanneer PSV zich onredelijk opstelt (bv. door hem in de B-kern te houden of een belachelijke transferprijs te eisen), dat hij dan naar een rechtbank trekt, de zaak wint, waarna PSV quasi geen stuiver er aan over kan houden.

Niet omdat het PSV is hoor, ik heb niks tegen die club, integendeel vind het een mooie club zelfs. Maar ik vind dat clubs zich te graag boven alles en iedereen stellen. Het zijn gewoon bedrijven hoor, speciale bedrijven, maar nog steeds bedrijven.

15 juli 2014 om 11:43

bakkali zijn opstelling is ook niet echt redelijk te noemen of wel? Ik ben zeker niet voor het kapotmaken van spelers maar kan me echt kapot ergeren aan die jeugdspelers die begeleid worden door op geld beluste zaakwaarnemers en op hun 17e al moeilijk gaan doen over van alles. Labyas, Bakkali, Ziyech bij ons. Bah. Ga eerst eens wat presteren, dan komt die mooie stap wel.

15 juli 2014 om 11:55

Ik zie niet in wat hij verkeerd doet. Je kan garanties vragen om te spelen. Maar daarom moet PSV nog niet verplicht zijn om die te geven.

Dat toch vragen is zeker geen doodzonde.

Als hij als reactie daarop van werkgever wil veranderen, dan vind ik dat ook niet verkeerd. Die jongen is te goed om niet te spelen. Dat zou zijn ontwikkeling niet ten goede komen.

Ach hij zal wel naar een Nederlandse of Belgische club trekken. Anderlecht en Standard zien wel iets in dat joch. Denk dat PSV hem ook liever niet aan een club in Nederland verkoopt.

15 juli 2014 om 16:21

zo is het en niet anders.!!

Een snotneus van 18 met een air van hier tot tokyo past sowieso niet bij ons psv.

"hij eist 25 -30 duels te spelen......# op zijn playstation

Niemand is groter dan de club!!

Supertalent? Mwah, heeft nog amper iets laten zien. En met deze instelling en het waardeloze management van hem wordt het natuurlijk ook nooit wat.

Wat een zwakke club is dat psv ook iedere week lees je wel een bericht over deze jongen naar buiten gebracht door iemand binnen psv. bah geen greintje respect voor de handels wijze van psv

15 juli 2014 om 23:51

Gelukkig weten ze in arnhem wel wat normen en waarden zijn..........

Als Rutten nou eens deze jongen onder zijn hoede zou nemen als protégé?
We kunnen wel een goede flankspeler gebruiken en dat deze jongen over het nodige talent beschikt is wel duidelijk. Hij zou een prima vervanger zijn van de te oude (en hopelijk vertrekkende) Schaken.
Die vraagprijs van 2 Miljoen moet daarnaast goed te doen zijn voor Feyenoord na de grote leegloop die momenteel plaatsvindt.

even serieus.. hij heeft depay voor zich wat denk hij nu zelf?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren