Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Opnieuw loodzware loting in Champions League voor Ajax

Laatste update:

Ajax heeft het opnieuw niet getroffen in de Champions League. De kampioen van Nederland werd de voorbije jaren ingedeeld in een loodzware groep en dit seizoen is dat niet anders. Barcelona, Paris Saint-Germain en APOEL Nicosia zijn in het kampioenenbal de tegenstanders. Barcelona en Paris Saint-Germain worden gezien als kandidaten voor de eindwinst, dus het zal voor Ajax in eerste instantie zaak zijn om APOEL Nicosia voor te blijven.

/

Ajax bevond zich net als voorgaande jaren in pot 3 en wist op voorhand al dat het sterke tegenstanders zou kunnen treffen. Dat gebeurde dus ook. De kans om de groepsfase te overleven is door het loten van de grootmachten uit Spanje en Frankrijk wat minder groot, maar er komen wel een aantal fantastische spelers naar de Amsterdam ArenA. Zo zullen er oude bekenden te zien zijn in Amsterdam: Luis Suárez (Barcelona), Gregory van der Wiel en Zlatan Ibrahimovic (beiden Paris Saint-Germain).

Het wordt ook een Champions League met ontmoetingen die we de voorbije jaren al vaker hebben gezien. Barcelona lootte weer tegen Paris Saint-Germain, Bayern München komt Manchester City en CSKA Moskou weer tegen, Arsenal speelt opnieuw tegen Borussia Dortmund en Chelsea komt wederom in actie tegen Schalke 04.

De volledige loting:

Groep A:
01. Atlético Madrid (Spa)
02. Juventus (Ita)
03. Olympiacos (Gri)
04. Malmö FF (Zwe)

Groep B:
01. Real Madrid (Spa)
02. FC Basel (Zwi)
03. Liverpool (Eng)
04. Ludogorets Razgrad (Bul)

Groep C:
01. Benfica (Por)
02. Zenit Sint-Petersburg (Rus)
03. Bayer Leverkusen (Dui)
04. AS Monaco (Fra)

Groep D:
01. Arsenal (Eng)
02. Borussia Dortmund (Dui)
03. Galatasaray (Tur)
04. Anderlecht (Bel)

Groep E:
01. Bayern München (Dui)
02. Manchester City (Eng)
03. CSKA Moskou (Rus)
04. AS Roma (Ita)

Groep F:
01. Barcelona (Spa)
02. Paris Saint-Germain (Fra)
03. Ajax
04. APOEL Nicosia (Cyp)

Groep G:
01. Chelsea (Eng)
02. Schalke 04 (Dui)
03. Sporting Portugal (Por)
04. NK Maribor (Slo)

Groep H:
01. FC Porto (Por)
02. Shakhtar Donetsk (Oek)
03. Athletic Club (Spa)
04. BATE Borisov (W-Ru)

Overleeft Ajax de groepsfase?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

alweer geen 2e ronde haalbaar dus

28 augustus 2014 om 18:44

Vorig jaar was die tweede ronde meer dan haalbaar.

28 augustus 2014 om 19:08

Als die tweede ronde meer dan haalbaar was snap ik niet dat je die tweede ronde niet gehaald hebt.

28 augustus 2014 om 19:32

hij is niet eens een Feyenoord supporter haha.

ON: Rot loting voor Ajax maar er zitten leuke poules tussen.

28 augustus 2014 om 18:46

Ongeloofelijk. Het zoveeelste jaar dat Ajax zwaar loot. Het neigt naar omkoping. En weeer. die Portugezen heel erg geluk. Dit is al jaren het geval. (concurrent van Nederland op de Uefa Coefficientenlijst)

28 augustus 2014 om 18:49

Portugal is in geen jaren concurrentie voor Nederland op de coëfficiëntenlijst! In welk jaar leef jij, 2005?

28 augustus 2014 om 18:53

Dit was in 2009 nog het geval. Maar als je goed kijkt is sinds 2005 de loting van de Portugezen vrijwel altijd licht geweest in de CL en die van Nederland altijd zwaar.

28 augustus 2014 om 18:55

Als je elk jaar '' zwaar'' loot en daardoor niet door kunt gaan. Ben je als club gewoon niet goed genoeg!

28 augustus 2014 om 18:56

Inderdaad. Zowel FC Porto als Benfica zaten in pot 1.

Lastige loting voor Ajax. Is direct wel één van de mooiste poules.
Verder ook nog wat mooie affiches, zoals: Bayern - Man City, Arsenal - Dortmund, Real Madrid - Liverpool...

28 augustus 2014 om 19:32

Wat een onzin zeg, dat eeuwige gejammer over zware lotingen. Dit is cham-pions league. Wat dacht je dan, dat je tegen Petrolul, Chievo Verona en MK Dons ging loten. Op poule H en heel misschien poule C na zie ik echt niet veel lichtere poules waar Ajax in terecht had kunnen komen. Derde plek is gewoon haalbaar. Lekker door in de Europa League waar we op dit moment thuishoren.

28 augustus 2014 om 19:47

ik zie het probleem niet, je hebt gewoon leuke wedstrijden. ja het zou leuk zijn om 2e ronde te halen, maar met Barcelona en PSG op bezoek heb je gewoon leuke tegenstanders. snap dat altijd niet. Je moet gewoon realistisch zijn en hopen op leuke wedstrijden met mooie tegenstanders.

je wilt toch niet tegen Zenit en Benfica spelen met dan nog Apoel erbij? ik bedoel je maakt misschien meer kans op de volgende ronde (zeg ik erbij meer kans) maar wat maakt die 2e ronden nou uit? die hoef je alleen maar te bereiken als je ook daadwerkelijk kans maakt om die cup te winnen. en dat heeft Ajax gewoon niet.

en voor die extra miljoenen hoef je het ook niet te doen want Ajax doet daar toch niets mee, dat is toch gewoon een realistisch iets en een feit?!?

dus waarom zou je die 2e ronden moeten halen? Speel dan liever tegen Barca en PSG en ga 4 leuke wedstrijden tegemoet, al verlies je ze met 3-0. Suarez komt op bezoek, Ibra komt op bezoek. leuke sfeer actie en laten zien dat je Ajax bent en gewoon tegen deze teams wilt spelen en liever 3-0 verliest van Barca, als 1-1 gelijk spelen op zo'n modder veld in St. petersburg.

28 augustus 2014 om 19:56

In groep B,c,g en H had je makkelijk geloot. Dat is 50% kans. Elk jaar zit hiertegen. Hopelijk kan je 1x winnen van Barca en Psg. Anders kan je het vergeten.

28 augustus 2014 om 20:14



Portugal heeft concurentie van Italie en kan dit jaar door de Italianen ingehaald worden.

4 portugal 18.800 11.833 11.750 9.916 2.583 54.882 6/ 6
5 italy 11.571 11.357 14.416 14.166 2.000 53.510 6/ 6

28 augustus 2014 om 20:58

Ja logisch! Ze hebben dan ook 2 ploegen in pot 1! Nederland is geen concurrent van portugal! Portugal is allang al uit het zicht!

28 augustus 2014 om 21:16

Ajax had wel makkelijker kunnen loten. PSG is samen met city de sterkste van pot 2. Barca is met real en bayern de beste van de wereld denk ik. En uit pot 4: as monaco kan je nie loten want je had psg al en dan heb je 2 franse ploege. As roma was nog zwaarder geweest maar ik denk na roma is nicosia een van de sterkste.

28 augustus 2014 om 22:39

Dat komt omdat de Portugese competitie ook al beter is dan de Eredivisie.De enige competitie die niet beter is dan de Eredivisie is de Schotse competitie.

28 augustus 2014 om 23:59

Zo ongelooflijk is dat ook weer niet hoor. De kans dat je zwaar loot bijzonder groot. Van de potten 1 en 2 zijn alleen Benfica, Shaktar en Basel wat minder. De andere teams zijn wereldklasse. Je hebt nog mazzel met een Apoel er bij. Als je een pot 1 hebt met Bayern, Barca, Real, Arsenal, Chelsea, Porto, Atletico en Benfica ben je gewoon kansloos. Feit is dat je dus gewoon moeilijk loot als je in pot 3 zit. Dat zie je gewoon aankomen. Dus. Stop met zeuren.

30 augustus 2014 om 00:14

Elke tegenstander is zwaar in de CL. Het is nou ook eenmaal de Champions League!!

Als je hoopt op een makkelijke loting als club dan kan je net zo goed niet meedoen. Je moet gewoon een aantal goede aankopen doen om mee te doen in de CL. Met alleen maar jochies ga je 't nooit redden.

28 augustus 2014 om 18:54

CL zijn enkel goed voor de miljoenen en voor de toekomst. Daarnaast zal Nederland binnenkort alles verliezen en terecht. We zijn maar een sneu voetbal land. We presteren elk jaar slechter. Nederland is Europa League niveau c-clubs.

28 augustus 2014 om 19:34

jup omdat sommig clubs EL 2 jaar niet serieus namen, E je hebt clubs die falen tegen "makelijke" tegenstanders. Als meer clubs een voorbeeld nemen aan AZ dan komt het wel goed.

28 augustus 2014 om 21:26

Heeee maar toch heeft ajax vorig seizoen gewonnen van barca dus kalm en waar zijn die andere eredivisie clubs in CL Ooh jaa

30 augustus 2014 om 00:15

Hee maar toen ze van Barcelona wonnen speelde Barca met een halve b-team en waren ze al door..

Weet iemand wanneer je de kaartjes kan kopen tegen psg? En via waar?

Ibra komt pff moet echt kaartjes hebben haha!

28 augustus 2014 om 18:49

Is al uitverkocht

28 augustus 2014 om 18:50

Messi en Ibra zullen Ajax waarschijnlijk weer koud maken

28 augustus 2014 om 18:51

@kaka iedereen met een seizoenskaart heeft de voorkeur geloof ik

28 augustus 2014 om 18:56

@afca

Zijn al die tickets op voorhand al uitverkocht? In 2012 lukte het me nog om een paar dagen voor de wedstrijd tegen Real tickets te kopen in de vrije verkoop.

28 augustus 2014 om 19:09

Wat afca zeg is gelul gek haha uitverkocht, ze staan niet eens te koop. Maar weet iemand via waar ze kan kopen. Heb geen seizoenskaart btw.

28 augustus 2014 om 19:20

Er zijn al heel veel verkocht door blinde verkoop.

28 augustus 2014 om 19:41

Eerst seizoenskaarthouders, dan de club kaart houders en dan vrije verkoop. Ik zou zeggen (nogal logisch) kijk op de Ajax website....

28 augustus 2014 om 19:22

Eerst begint altijd de verkoop van de passé partouts (die begint zo snel mogelijk weer), daarna pas de losse verkoop. Ajax zal morgen ofzo wel het schema op de website publiceren. Verkoop zonder seizoens of clubcard komt wel pas aan t einde, dus dat zal nog wel even duren.

28 augustus 2014 om 19:34

@kaka probeer het op de Site van Ajax te zien, houd het goed in de gaten. Dan zul je het wel tegenkomen

28 augustus 2014 om 19:37

Zo begrijp je! Ik heb helaas ook geen clubcard maar zou graag naar de wedstrijden willen. Jammer dat de losse verkoop pas later begint, want zo zijn er geen goeie plekken meer over! Zou graag een manier willen weten om toch nog goeie plaatsen te kunnen bemachtigen!

28 augustus 2014 om 21:34

Niet zo krenterig doen en een clubcard aanschaffen.

28 augustus 2014 om 21:29

Zlatan is trouwens geblesseerd en de wedstrijd tegen PSG is al over 3 weken

Barcelona en PSG zullen onderling uitmaken wie 2e wordt vermoed ik.

28 augustus 2014 om 18:50

Barca schat ik toch nog hoger in. Zeker aangezien Messi er weer fris en fit uit ziet. Ik wil na 1,5 jaar nog eens genieten van La Pulga

28 augustus 2014 om 18:53

Barcelona gaat gewoon de poule winnen. PSG is ook niet heel goed begonnen in de competitie, ik bedoel ze maken geen frisse indruk. Ibra had ze al 1x gered. Maarja.. worden wel leuke topwedstrijden weer en ik hoop stiekem dat PSG de groep wint maar laten we realistisch blijven.

28 augustus 2014 om 18:55

Hopelijk verkeren beide teams in de vorm van hun leven, ik wil genieten van de clash!

28 augustus 2014 om 18:58

Zeiden ze ook toen Messi terug kwam van zijn blessure

28 augustus 2014 om 19:03

...en toch slachtte hij de reuze verdedigers van ManCity af. Vergeten zeker?

28 augustus 2014 om 19:41

@Gareth.Bale stop nou even. Types als jou maken real te schande. Je haat voor Barca is 10x groter dan je liefde voor Real. Zelfde met Ajax, je haat is daarvoor 10x groter dan je liefde voor feyenoord. En dat terwijl we de mooiste club van Nederland hebben.. laat zien dat je een feyenoorder bent in hart en nieren en geen geboren ajax hater bent. En tuurlijk mag je hopen dat Barcelona verliest omdat het onze rivaal is maar maak ze nou niet zwart op elk Topic. Barcelona doet het nu beter datm Real. En Messi was heel goed tegen City en ook tegen ons. Hij scoorde bij ons een hatrick. Dan moeten we niet doen alsof messi niks waard is, sterker nog. Messi doet niks onder Ronaldo. Je komt over als iemand die meer uit is op haat en discussies dan op iemand die blij is voor zn eigen club. Ik hoop dat types als jou snel geband worden want het meeste wat jij zegt is altijd onzin. Weetje hoevaak je uitgedist bent door barca supporters.. en dat komt meestal ook door jezelf, je zoekt discussies op door je jaloerse gedrag. Ik schaam me echt dood voor je. Stop gewoon.

28 augustus 2014 om 23:32

@keylornavas010
Ik ben het helemaal met jou eens.
Die Barca-Real discussies zijn echt irritant. Supporter voor je eigen club, maar stop toch met de tegenstander te verwijten...

En ik heb geen voorkeur tussen Real of Barca, maar een blinde ziet nog dat Messi op zijn top de beste is, het laatste 1,5 jaar was Ronaldo de betere.
Er zijn er zo enorm veel die dat ook vinden. Wenger, Villas-Boas, Pep, Heynckens, Buffon, Arda Turan, Klopp, R9, Zlatan, Herrera... en ploegmaats van Ronaldo zoals Rooney, Vidic en Ferdinand uit mijn hoofd die al hebben gezegd dat Messi de beste is.

Ronaldo is een fantastische speler, de ultieme doelpuntenmachine. Hij is fysiek een monster en waarschijnlijk de meest complete voetballer op deze aardbol. Enorm veel respect voor zijn ongeziene honger en werklust.
Maar Messi is pure porno.
Hoe hij in in zijn beste periode aan de lichtsnelheid langs 4-5 tegenstanders kon 'glijden' alsof het 4-jarigen waren.

Mag ik je wel aanraden om de volgende keer alinea's te gebruiken?

29 augustus 2014 om 01:16

@Belgunner

Zoveel respect voor jou. Zie zelden iemand die een reactie zo mooi neerzet als jij. En wat je zegt klopt ook nog. Ik hoop dat barca fans ook zullen toegeven dat Ronaldo de meest complete is, zoals ik toegeef, met mijn liefde voor voetbal dat Messi de beste is.

Ik zal door mijn reactie op Gareth Bale trouwens als Hater of Neppe Real Fan beschouwd worden maar dat is niet zo. Ik ben al 3/4 x in Bernabeu geweest en hoop dat ik voor mijn verjaardag weer ga! Ik hoop dat Real de 11e CL pakt en daar maken we een goede kans op! Ik heb vertrouwen in Ancelotti dat het snel fris gaat lopen bij Real. Heb zin in la liga en de wedstrijdjes in de Copa Del Ray. Ik denk dat de echte basisspelers hier rust krijgen, dan kunnen we genieten van die andere spelers als Jese, Isco en Ilarramendi. Zijn bovendoen ook erg jong.

Ik hoop trouwens dat Arsenal ook mee gaat doen om de prijzen! Arsenal is na Real echt mn lievelingsclub, hoop dat ze kunnen verassen in Engeland! Ik mis Ozil erg. Niet dat hij bij Real mist maar IK mis hem. Wat een heerlijke speler is dat zeg en ik ben een grote fan van Alexis. Ik snap niet waarom barca Pedro niet verkocht want ik vind Alexis Sanchez een van de beste dribbelaars in de kleine ruimte.

Hala madrid! En go Arsenal

29 augustus 2014 om 01:17

@belggunner op een of andere manier werken mijn alinea's niet? Misschien ligt dat aan mn telefoon. Samsung S3 Mini

31 augustus 2014 om 15:36

Bedankt
Ah, die Gareth.bale is soms wat idioot, hij stookt de Barca-Real discussies vaak op.
Arsenal gaat een zwaar jaar tegemoet, zeker met de blessure van Giroud. Chelsea en City zijn sterker, maar wij worden ook elk jaar sterker. Binnen 2 jaar doen we mee voor de titel denk ik, ons stadion is afbetaald en we zijn aan het groeien.

Özil is inderdaad heerlijk om naar te kijken. Pedro vind ik niet echt minder dan Alexis, ze hebben beiden hun eigen kwaliteiten.

Real moet nu voor de treble gaan met zo'n selectie. Atletico zal afhaken, dus het zal weer een ouderwetse tweestrijd worden in La Liga. Maar Barca is achteraan duidelijk minder dan Real, en dat zal waarschijnlijk het verschil maken. Vooraan en op het middenveld zijn ze ongeveer even sterk.

In de CL zal het ook vooral gaan tussen Real, Bayern en Barcelona denk ik. Met PSG en Chelsea als gevaarlijke outsiders. Real heeft best kans op de treble maar om die te pakken heb je ook wat geluk nodig, zoals Bayern 2 jaar geleden. We zullen zien

Kom maar op met de pessimisten! Ik ga voor 3 thuiswinsten, als je dit niet positief benaderd kan je beter meteen je biezen pakken!

28 augustus 2014 om 19:30

Dat ze niet veel kans hebben is een feit maar mensen die op 1 plek in het veld spelers gaan vergelijken snappen er echt helemaal niets van. Hoe dom kan je zijn? Volgens mij werden dit soort opmerkingen ook veelvuldig gemaakt met Nederland-Spanje op het WK. Die spanjaarden waren op zeker 10 plekken beter maar verloren wel dik Het gaat uiteindelijk om het team en niet om 1 speler. Zlatan is uiteraard wel een geweldenaar.

28 augustus 2014 om 19:31

Welke dan? Een city dat voor het eerst CL speelde ofzo sinds 40 jaar en dan Barca dat allang door was en heerlijk gemotiveerd waren..Not!

Verder is dit Ajax dus geen reet beter dan vorige seizoen, dus gewoon 3e plaats en als zij Cyprus onderschatten dan is Europees: exit. Waar II niet van uitga

29 augustus 2014 om 00:00

Een City dat voor het eerst CL speelde sinds 40 jaar? Is dat een excuus tegenwoordig? Schei toch uit,. Ik lees hier altijd stoere reacties van die oh zo geweldige Bpl, waar je elk jaar tegen potentiële CL-winnaars speelt, en dan kom jij aan met zo'n slappe smoes? Wat een onzin.
Dit heb ik ook al zo vaak gehoord. Het ligt natuurlijk nooit aan Ajax als ze een wedstrijd winnen. Er is altijd wel een excuus te bedenken. Barca was nog helemaal niet verzekerd van de 1ste plaats, waarom zouden ze de wedstrijd tegen Ajax expres laten lopen en het aan laten komen op de laatste wedstrijd? Kan het niet zo zijn dat Ajax de overwinning op Barca gewoon heeft afgedwongen?
Er was ook nog een overwinning op Manu trouwens. Maar ja, die namen die wedstrijd natuurlijk ook helemaal niet serieus...

28 augustus 2014 om 18:47

Geen pessimist maar realist. Denk dat 3e het hoogst haalbare is, als jij eerlijk bent moet je dat ook wel denken.
Hoop als Nederlander, Hagenees of niet uiteraard dat Ajax door gaat!

28 augustus 2014 om 18:54

Apoel Nicosia stuntte een tijdje terug nog door Lyon te verslaan en door te gaan naar de kwartfinales. Ajax kon nog niet eens es winnen van een armoedzalige milan en celtic dat weinig voorstelt (1-6 verloren van legia laatst)

28 augustus 2014 om 19:09

Ja je moet geluk een beetje aan je zijde hebben. Jou verhaal kan je natuurlijk ook van de andere kant bekijken, Ajax kon namelijk wel winnen van Barcalona en Celtic ook, en Lyon schat ik nou niet veel hoger in dan Ajax.

28 augustus 2014 om 19:12

En daar ligt dan ook het verschil, want jij zal klaassen gelijkwaardig zien aan een speler zoals grenier.

28 augustus 2014 om 19:20

Het is realistisch om te denken dan Ajax derde wordt, maar waarom zou je niet mogen hopen op een tweede plek?
Het is te hopen dat andere uitslagen gunstig uitvallen voor Ajax. Een van de twee topclubs moet alles winnen en de andere dom puntverlies lijden tegen Hapoel.
Dan is het mogelijk.

We zullen zien en laten we hopen op tijdens de campagne op meer geluk dan tijdens de loting..

28 augustus 2014 om 19:49

@forzazitterd: Ja en datzelfde Ajax won wel van Barcelona in eigen huis in dat seizoen. Het viel voor Ajax in de wedstrijd tegen Barcelona de goede kant op en tegen Milan en Celtic hadden ze de pech tegen dat het net niet goed viel.
Je kan nu weinig zeggen of Ajax tegen Nicosia verliest of niet wel weet je gewoon dat Barca en Psg gewoon om plek 2 zullen spelen en Ajax met Nicosia strijden om plek 3.

28 augustus 2014 om 19:10

Prachtig toch, Ibrahimovic en Suarez terug in de Arena!

28 augustus 2014 om 22:04

Van der wiel?

28 augustus 2014 om 23:35

Die vreselijke Jallet zou wel de voorkeur krijgen zoals altijd

Een derde plek is ook prima, kunnen ze door in het toernooi waar ze horen. Zie Barcelona Ajax echt niet weer onderschatten, wat dat betreft is dat wel spijtig.

28 augustus 2014 om 18:56

Europa League faalt Ajax toch. Of 2e of 4e worden. Die Europese punten zijn toch niet meer te behalen voor Nederland.

28 augustus 2014 om 19:15

Wat een negativiteit. Met zo een instelling ben je op voorhand al kansloos. Laten we er nou maar het beste van maken. Vorig jaar wisten we ook boven ons zelf uit te stijgen door Barca te verslaan. Het kan, zolang je er maar in gelooft. Bovendien heeft Ajax niks te verliezen.

28 augustus 2014 om 19:19

@sil95

Maakt niet uit welke instelling Ajax heeft. Tegen Barcelona wonnen we gewoon met geluk. Dat jaar was Barcelona het slechte Barcelona in jaren. Al die oude spelers daar in het veld. Wil het nu wel eens zien tegen Suarez en een fitte Messi.

28 augustus 2014 om 19:26

En er was sprake van grove onderschatting. Dat gaat Barcelona echt niet weer laten gebeuren. Wat dat betreft is het jammer dat Ajax niet een ander topteam heeft geloot maar meteen op herhaling moet tegen Barca dat de nederlaag tegen Ajax nog vers in het geheugen heeft.

28 augustus 2014 om 19:47

Ik had dit soort reacties al ingecalculeerd. Natuurlijk gaan we weer naar redenen zoeken om de knappe prestatie van Ajax af te zwakken. Dat een Barcelona zonder Messi aantrad, dat het Ajax niet serieus nam etc. Waarom kunnen we niet het positieve van een dergelijk resultaat benoemen? Ik heb Ajax zelden zo goed zien spelen, als tijdens die sensationale eerste helft. En ja, dat was juist de geweldige instelling die mede dit succes mogelijk maakte. Spelers vochten voor elke meter, hadden geloof en stegen boven zichzelf uit. Terwijl grote namen als Iniesta, Xavi en Neymar troosteloos afdropen. Het gaat erom dat we niet vooraf al bij de pakken neer moeten gaan zitten, dat heeft simpelweg geen zin. Wat heeft het voor zin om dusdanig veel ontzag en eerbied voor mensen als Messi, Neymar etc te hebben en sidderend aan de aftrap te verschijnen? Het kan, maar we gaan ons zelf nu wijsmaken dat we tegenwoordig tot niks meer in staat zijn. Wat heb je daar aan? Liever strijdend ten onder, dan bijvoorbaat al capituleren,

28 augustus 2014 om 19:49

doe niet zo negatief man als de Boer zijn team goed motiveert/voorbereid kan Ajax ver komen en puntjes binnen halen zelfde geld voor Psv. Ik twijfel nog bij Twente en mijn clubje want die kunnen er zomaar uitgeschakeld worden vandaag. Ik denk dat PEC word uitgeschakeld vandaag ze hebben te veel kansen gemist en een uitdoelpunt tegen gekregen.

Het mag gewoon niet voor Ajax he, echt ongelooflijk. Ze hadden ook bv in de groep met Real Madrid, FC Basel en Ludogorets kunnen komen (waar 2e zeker mogelijk is), maar nee hoor, sterkste ploeg in pot 2 en Barcelona. En Apoel is een van de sterkere pot 4 ploegen. Word weer Europa League.

28 augustus 2014 om 18:49

Het kon ook erger he. Als Roma of Anderlecht er nog bij zat dan was het al helemaal over

28 augustus 2014 om 18:52

Diemenaar, voel je je wel goed? Of bedoel je Monaco ipv Anderlecht?

28 augustus 2014 om 18:54

AS Roma is gewoon goed

28 augustus 2014 om 18:56

Belgunner voel jij je wel goed?

Monaco kan niet in dezelfde poule als PSG genie

28 augustus 2014 om 19:03

Ach, dacht daar inderdaad niet bij na, maar Ajax zou het zeker halen van Anderlecht. In België pieken de ploegen pas richting april, je kent misschien het play-off systeem. Anderlecht wordt 4e, in om het even welke groep. Vorig jaar hadden ze 0/6 tegen olympiakos

28 augustus 2014 om 19:05

Dat klopt zeker man, maar ik bedoelde meer dat Anderlecht wat moeilijker te verslaan zou zijn als Apoel

Lekker arsenal Anderlecht

28 augustus 2014 om 18:57

Haha in Engeland ben ik ook voor de Gunners. Hopen dat Ozil zn vorm weer krijgt en Sanchez zijn vorm aanhoud, want hij heeft nu vast en zeker veel meer zelfvertrouwen na gister. Een spits en een CVM is wel nodig, hopen op Jackson en een type Nigel. Sanogo verhuren. Wie is trouwens de backup nu als een CV geblesseerd zijn.

28 augustus 2014 om 23:37

Chambers kan op cv als Kos/per geblesseerd is, maar Wenger zoekt nog een vervanger voor Vermaelen. Volgens de geruchten toont hij interesse in Sokratis van Dortmund

29 augustus 2014 om 01:21

Sokratis vind ik prima. Deed het erg goed bij Dortmund. Maar ik persoonlijk vind Hummels en Subotic beter. Kunnen ze niet Subotic halen? Ik zie Hummels niet komen. Maar zoals ik al zei ik zou Sokratis toejuichen mocht hij komen

Ajax weer geen overwintering in de CL. Helaas...

Gala kan met veel geluk wel de volgende ronde halen.

28 augustus 2014 om 18:46

Het zit ons helaas niet mee. Gala zie ik zeker wel kansen voor, Arsenal en Dortmund zijn sterke ploegen maar wel zeer wisselvallig.

28 augustus 2014 om 18:49

Het moest vorige jaar gebeuren.

Echt zwaar balen dit, maar wie weet staat ons een grote stunt te wachten. Ik hoop wel dat Overmars nog een fatsoenlijke spits haalt en ook nog een Lam.

28 augustus 2014 om 18:52

Vorig jaar hebben we het inderdaad laten liggen, daar baal ik nog steeds van. Een zwak Milan waar we ons op onervarenheid hebben laten afbluffen. Ik hoop inderdaad ook op nog wat versterkingen. En laten we hopen dat David Luiz zijn WK prestaties doorzet hehe. Wel hoop ik dat de uit/thuis wedstrijden gunstig zijn zodat we Suarez in de Arena kunnen verwelkomen.

28 augustus 2014 om 19:16

Ach waarom niet en altijd jammer zulke voorspellingen. Ajax heeft vaker van de absolute top gewonnen, misschien sprokkelen ze dit jaar net genoeg punten bij elkaar.

Ik vind Ajax ook sterk dit jaar, Europees gaat het vast ook beter.

Mooie wedstrijden zal er zeker bij zijn bij Ajax - PSG vorig jaar al naar Ajax Barca gegaan nu nieuw avontuur.

Zware poule, overwinteren in de CL zal een utopie zijn omdat PSG en Barca gewoon te sterk zijn. Je moet hopen op wat bonuspunten als zij al vroeg geplaatst zijn. Apoel gaan we pakken dus de EL heb ik vertrouwen in. Wel leuk om veel fans van andere clubs te zien lachen om deze zware loting uit leedvermaak maar ze staan er zelf niet, dat is pas lachen.

28 augustus 2014 om 18:52

Mooi he! Haat en nijd van supporters van EL-ploegjes die zelf geen voorrondes halen en niets gunnen. De "neusjes" zijn ook al voorbij gekomen...

Vette loting! Wat wil je als je in pot 3 komt, dan krijg je zware, maar wel mooie clubs. Leuk die oud-Ajacieden op bezoek!

28 augustus 2014 om 18:57

Ja machtig is dat om de oud-Ajacieden weer terug te zien. Hopelijk ontmoeten we Suarez na zijn schorsing zodat we hem een mooi ontvangst kunnen geven. Over de haat en nijd, ja genieten als je van die mensen hoort die moeite hebben met het winnen van Petrolul etc. Allemaal jaloezie want wat zouden zij graag staan waar wij zijn.

28 augustus 2014 om 20:11

En wat die lokale amateur ELploegjes niet begrijpen is dat wij als club alleen maar beter worden door ieder jaar veel wedstrijden op het allerhoogste niveau te spelen. Geef mij maar 10jaar achter elkaar 3e worden achter teams als barca, real, ac, city en psg dan kansloos onderuit gaan tegen fchuppelepup in de hoop eens een keer mee te mogen doen in de EL.

28 augustus 2014 om 19:05

Ja en hoe komt het dat er verder geen NL ploeg in de CL zit? Juist ja.. omdat wij als het gehele nederlands voetbal Falen in Europa!!
Laten we dit jaar hopen op veel punten met PSV, Twente, Feyenoord en miss PEC in Europa.. 3e plaats moet voor ajax haalbaar zijn.. dus ook zij in de Europa League wat punten pakken

29 augustus 2014 om 01:23

Nounou.. niet allemaal hebben haat hoor. Ik als Feyenoord supporter hoop ook dat Ajax eens een keer verder komt dan de groepsfase, want NL clubs komen Europees nooit zo ver..

Heerlijke wedstrijden, nu al zin in. Tweede ronde halen zal wel erg lastig worden, PSG en Barca zijn toch titelkandidaten. Had gehoopt op een iets makkelijkere poule maar kijk toch naar deze wedstrijden uit.

Pfff die gaan zonder twijfel weer naar huis. Tweede worden ze dus echt niet. Wanneer kopen ze nou eens wat goede spelers ipv die jonkies steeds. Met jeugd alleen ga je het niet redden in de CL

Zo frustrerend dat Porto en Shaktar jaarlijks de makkelijkste groep loten en Ajax telkens moet stunten..

28 augustus 2014 om 18:48

moeten ze maar beter spelen, porto en shakhtar zitten gewoon in hogere potten om dat ze beter zijn, dan ontloop je de moeilijkste

28 augustus 2014 om 18:55

Hoe ga jij meer potten breken in Europa als je telkens de zwaarst mogelijke tegenstanders loot, die gewoon veel meer geld hebben? Porto en Shaktar worden gematst, en het Ajax-in-poule-des-doods verhaal neigt echt naar omkoping. 7-1, remember?

28 augustus 2014 om 18:58

Helemaal gelijk! Dan moet Marc maar eens een spits halen die echt wat toevoegt en voor doelpunten zorgt.. dat missen we al jaren.

28 augustus 2014 om 19:06

Ajax heeft vaak pech ja, maar Shakthar en Porto zijn gewoon veel beter. Klaar. Ajax heeft al 4 jaar lang stilgestaan in zijn ontwikkeling (misschien zijn ze er wel achtertuit op gegaan).

28 augustus 2014 om 19:53

@udenaar: Ajax zit in een pittige poule maar moet toch zeggen dat Poule E met Bayern, City, Cska en Roma toch wel de poule des doods is hoor. Dat zijn gewoon 4 uitstekende teams met Bayern als absolute top van Europa.

28 augustus 2014 om 20:14

Hey ja joh. Als wij volgensjou achteruit zijn gegaan toch dan is de rest uit de eredivisie begraven. Als ik ook zo onzinnig mag redeneren. Slaat nergens op

28 augustus 2014 om 18:50

Moet Ajax maar eens de portemonnee trekken en wat spelers van niveau halen ipv Sana, Duarte of iets dergelijks. Dan hebben ze ook gelijk een grotere kans om te overwinteren

We zouden maar een keer mazzel met de loting hebben zeg tjonge

Haha, dat arma Ajax, t is niet gek dat we niet veel punten in europa halen, man man man

Weer een moeilijke poule
Voor ajax en galatasaray ik hoop dat we dit jaar weer kunnen stunten en anders maar voor de europa leauge gaan.

28 augustus 2014 om 19:36

Met een beetje geluk kunnen we doorgaan, Dortmund is niet meer zo goed als de voorgaande seizoenen.

Wil niet lomp speculeren maar heeft iemand anders ook opgemerkt dat die vent eerst 2 andere balletjes aanraakt met zijn vingers, voordat hij t balletje van Ajax pakte?

28 augustus 2014 om 18:46

Nee doe maar niet dat speculeren..

Het lijkt zowat doorgestoken kaart. Ajax heeft gewoon elke keer loodzware lotingen.

28 augustus 2014 om 18:51

3e of 4e

28 augustus 2014 om 20:16

En feyen00rd degradeerd? Als je toch alleen maar onzin gaat uitkramen.

Ajax heeft altijd kans om door te gaan!

28 augustus 2014 om 23:54

Het is eerder onzin dat j e denkt dat Ajax doorgaat ten koste van Barcelona of PSG met deze selectie.

Je hoopt te veel jochie.

28 augustus 2014 om 18:53

3e of 4e

Winnaar van de loting is Chelsea. Ze zitten in een gemakkelijke groep waardoor ze zich volop kunnen concentreren op de Pl.

Ajax weer ongeluk! Uefa haat Ajax

28 augustus 2014 om 18:59

Super groep inderdaad!! Ben erg blij met de loting van Chelsea! Schalke 04 moeten we trouwens wel erg vaak tegen.. Kan toch niet meer kloppen..

28 augustus 2014 om 19:22

Inderdaad, het kan doorslaggevend zijn voor Chelsea in de PL. Gewoon heel goed voor Chelsea

28 augustus 2014 om 19:56

City en liverpool hebben het uitermate zwaar met de loting, dit is natuurlijk erg belangrijk voor de PL inderdaad!

Hoe moeilijk kan het nou zijn

In ieder geval mooie affiches, hopelijk kan ik erbij zijn tegen Psg of Barca.

valt toch wel op dat ajax elk jaar de lul is en dat real het altijd makkelijk heeft.

28 augustus 2014 om 18:47

Behalve twee jaar terug met Borrusia, Manchester City en Ajax!

28 augustus 2014 om 19:00

ja klopt. Chelsea komt er ook wel goed mee weg. Bayern heeft weer een lastige poule. ik wil niks suggereren, maar het valt me wel op.

Leuke poule voor Zlatan!
Zware voor Ajax, derde is denk ik het hoogst haalbare.

Wederom een heerlijke loting! Enige wat hier positief uit is is dat ik in de ArenA zlatan en messi aan het werk kan zien.

arme ajax maar ze kunnen nu tenminste europa leage in na de winter. Real madrid en Barcelona gaan zeker als nummer 1 door dus die halen ook zeker wel de kwart finales.

Ajax gaat denk ik wel een pakslaag krijgen van barcelona en psg met ibra .

Mooie wedstrijden, 3e plek goed mogelijk. Suarez, Ibrahimovic, van der Wiel, Maxwell terug in de Vissenkom ik zeg leuke loting.

28 augustus 2014 om 18:48

En vermaelen!

Ongelooflijk. Geen greintje geluk.

Niet klagen, we zijn er ten minste weer. We zijn er klaar voor en ik wil wraak op Benatia.

Daje Roma!!

28 augustus 2014 om 18:50

Van mij mogen jullie als 2de door. Wel een van de sterkere pouls. Echter vind ik buiten roma alles klote. CSKA en man city al gehad vorig jaar. En het jaar daarvoor ook city gehad. De derde keer.

28 augustus 2014 om 18:50

succes man het is je gegund!

28 augustus 2014 om 18:54

Haha, helemaal niet bij stilgestaan dat Roma Benatia weer gaat terugzien. Elke poul waar Roma in zou komen zou zwaar zijn volgens mij. In pot 1 zitten alle zwaargewichten en pot 2 was ook grotendeels gevuld met goede ploegen. Ik heb eerder medelijden met Cska: zitten in dezelfde poule als vorig jaar, alleen is Vktoria Plzen omgeruild met jullie. Ook niet echt van blij van te worden.

Moet te doen zijn, 6 punten in de arena en 3 uit bij apoel.

28 augustus 2014 om 18:55

Lijkt me niet dat je thuis van Barca of PSG wint als hun met hun sterkste opstelling komen.

28 augustus 2014 om 20:25

Ook niet als 1 vd 2 teams

- reeds geplaatst zijn,
- niet gemotiveerd zijn,
- met een B-elftal komen,
- het slechtste team sinds jaren heeft,
- de scheids tegen heeft?

Dit zijn namelijk altijd de excuses als Ajax is van een topper wint.

On:
Zware poule, maar wel weer mooie wedstrijden. Leuk om Ibra en hopenlijk Suarez weer terug te zien.

Ik zeg ook 9 punten.

29 augustus 2014 om 00:00

Kan je wel lezen?
Ik zeg toch als ze met hun sterkste opstelling komen. Dus wat lul je nou over een b team?

Toen Ajax won van Barca speelde Barcelona zonder Valdes, Alba, Alves, Busquets en Messi. Dus ja een verkapte b- team aangezien ze al geplaatst waren voor de volgende ronde. Geweldig van Ajax dat ze wonnen van Barca, maar je moet niet doen alsof je gelijk iedereen aankan. Vergeet niet dat Barcelona met gemak 4-0 won thuis tegen Ajax.

Beide teams hebben meer dan genoeg kwaliteit om Ajax te verslaan ook als het niet geweldig mocht lopen. Ook al mocht de scheids tegen hun fluiten.

kan niet gekker worden voor ajax.. Ajax wint wel van psg als ze goe goed spelen als tegen barca vorige jaar.

Als Malmö in plaats van Apoel geloot zou zijn geweest had je een poule waarin Zlatan bij elke club speelt/speelde. Maar goed, hopelijk sleept Ajax er een derde plaats uit.

Cfc, lekker gedaan weer. Heeft echt veel geluk met de loting de laatste paar seizoenen.
Hopelijk krijgen we net zo'n sterke knockout fase als vorig seizoen te zien. Ik ben benieuwd.

PSG vs Barcelona is toch wel de mooiste wedstrijd vind ik.

28 augustus 2014 om 18:49

Real Madrid - Liverpool is anders ook een hele mooie. Tijd voor wraak.

28 augustus 2014 om 18:50

Bayern - City zie ik ook wel zitten.

28 augustus 2014 om 18:52

Hehe, dat is ook niet mis. Alleen dit L'pool is veel minder, dus ht zal niet lastig worden denk ik.

28 augustus 2014 om 18:53

Mwah, City word elk jaar overschat maar ze maken nooit een wedstrijd echt leuk. Zoals Isco hierboven al aangaf verwacht ik meer van Real-Liverpool en zeker in Anfield.

net zoals de knvb loting waar ajax altijd makkelijk loot.
Loten ze in de CL altijd zwaar

Gezellig! Suárez Vermaelen Ibra Van der Wiel en Maxwell komen even terug naar het oude nest

Waarom zo negatief? Tenminste clubs die zelf ook willen voetballen, ligt Ajax ook wat beter. In ieder geval een paar hele mooie wedstrijden voor de boeg.

Hahaha Ajax, ongelofelijk... De derde plaats is in ieder geval wel haalbaar dacht ik zo..

Hopelijk openen we tegen Psg, ik zie wel mogelijkheden tegen hun. Zonder Zlatan is PSG veel minder en alles draait om hem, Ajax maakt zeker thuis kans tegen ze in mijn opinie.

Wat verwacht je anders als ajaxfan? Dat je fluitend doorgaat naar de volgende ronde? Dit is gewoon moeilijk als je in Pot 3 zit en je zit niet zonder reden in die pot, simpelweg omdat de andere teams gewoon beter zijn dan Ajax. Veel succes en hopelijk komt er een verrassing!

Hoe krijgen ze het toch altijd voor elkaar. Zulke sterke poules en dan een paar absolute mindere er naast

Overwinteren in de CL zal loodzwaar zijn, maar Ajax is wel verplicht om minimaal derde te worden. De loting had erger kunnen zijn.

Pff weer een kut loting wanneer houd dit op dat politieke spel van de uefa hoe kanje 5x op rij beste 2 clubs van spanje al niet de wereld krijgen daarnaast krijgje telkens een ander topteam erbij nu weer psg

Alleen Groep E was slechter. Naja, een poule waar je nu al weet wie doorgaan en wie EL gaat spelen.

Leuke poules ik verwacht deze eindstanden. Ajax zal wel weer vanaf ouds 3e worden. Wel raar dat Schalke-Chelsea, BVB-Arsenal en Bayern-City allemaal weer tegen elkaar moeten

Groep A:
01. Atlético Madrid (spa)
02. Juventus (ita)
03. Olympiacos (gri)
04. Malmö FF (zwe)
Groep B:
01. Real Madrid (spa)
02. Liverpool
03. Basel
04. Ludogorets Razgrad (bul)
Groep C:
01. Bayer Leverkusen
02. Benfica
03. AS Monaco
04. Zenit
Groep D:
01. Borussia Dortmund
02. Arsenal
03. Galatasaray (tur)
04. Anderlecht (bel)
Groep E:
01. Bayern München (dui)
02. Manchester City (eng)
03. AS Roma
04. Cska Moskou
Groep F:
01. Psg
02. Barca
03. Ajax
04. Apoel Nicosia (cyp)
Groep G:
01. Chelsea (eng)
02. Schalke 04 (dui)
03. Sporting Portugal (por)
04. NK Maribor (slo)
Groep H:
01. Bilbao
02. Porto
03. Sjakthar
04. Bate Borisov (W-Ru)

28 augustus 2014 om 18:55

Toen Ajax bij Barca en PSG zat hoopte ik dat Roma er ook nog bij kwam zodat die misschien er voor kon zorgen dat Barca en/of PSG punten kon laten liggen tegen hen terwijl Ajax misschien juist weer ondermaats presteert tegen Apoel.

Groep A:
01. Atlético Madrid (spa)
02. Juventus (ita)
03. Olympiacos (gri)
04. Malmö FF (zwe)

Groep B:
01. Real Madrid (spa)
02. Liverpool
03. Basel
04. Ludogorets Razgrad (bul)

Groep C:
01. AS Monaco
02. Bayer Leverkusen
03. Zenit
04. Benfica

Groep D:
01. Borussia Dortmund
02. Galatasaray (tur)
03. Arsenal
04. Anderlecht (bel)

Groep E:
01. Manchester City (eng)
02. Bayern München (dui)
03. AS Roma
04. Cska Moskou

Groep F:
01. Barcelona
02. Psg
03. Ajax
04. Apoel Nicosia (cyp)

Groep G:
01. Chelsea (eng)
02. Schalke 04 (dui)
03. Sporting Portugal (por)
04. NK Maribor (slo)

Groep H:
01. Shakhtar Donetsk
02. Athletic Bilbao
03. FC Porto
04. Bate Borisov (W-Ru)

28 augustus 2014 om 22:24

Wel leuk en aardig dat je voor Spurs bent, maar Arsenal 3e in die poule? Zou Spurs niet eens 3e laten worden daar. Neem wel aan dat Arsenal dan een betere vorm heeft te pakken anders wordt het idd Europa League.
Jammer dat zoveel mensen al zo oordelen na 3/4 wedstrijdejes.

28 augustus 2014 om 22:29

Ik heb de tweede helft van Arsenal - Besiktas gezien. Arsenal verloor alle duels, pakte domme kaarten, miste grote kansen en kwam goed weg met een overwinning. Daarbij schat ik Galatasaray hoger in dan Besiktas en die hebben Juventus vorig jaar achter hen gelaten in de poule dus die moet je niet onderschatten.

Arsenal zou met hun middelen wel door moeten gaan, maar als Wenger spelers in de spits blijft zetten die daar niet kunnen spelen of een noodverband als Zigic haalt vanwege de blessure van Giroud dan zie ik het niet goed komen voor hen hoor.

28 augustus 2014 om 18:56

Zenit 4e? Meen je dat? Garay, Lombaerts, Witsel, Hulk, Javi Garcia... Zenit 1 Monaco 2 Benfica 3 Leverkusen 4

28 augustus 2014 om 18:59

Ik geef toch mijn mening of niet. En Leverkusen 4 denk ik niet. Die zijn erg sterk dit jaar. Maar in die poule kan sowieso alles gebeuren. Die 4 clubs zijn gelijk aan elkaar.

28 augustus 2014 om 19:04

Leverkussen 4e? meen je dit ? Monaco is zwaar overschat eidigen wel 3e ofzo

28 augustus 2014 om 19:08

Ik respecteer je mening, maar vind het opmerkelijk. Ze hebben ook een groot thuisvoordeel in Rusland bij heel koude temperaturen, nooit is het aantrekkelijk om een Russische ploeg te loten.

28 augustus 2014 om 19:48

Je vervuilt wel de boel met je onnodig lange post.

OT: Wie gelooft nog dat de uefa hun loting laat afhangen van toeval? Wie gelooft nog dat de Wereldvoetballer werkelijk democratisch wordt gekozen? Elk jaar had ik al mijn bedenkingen maar dit jaar is de maat vol.

Hoe vaak hebben we al een makkelijke poule voor Chelsea en Real Madrid gezien?
Hoe vaak hebben we al een poule voor Arsenal met 3 gelijkwaardige teams?
Hoe vaak hebben we al een poule voor Ajax met 2 abnormaal sterke tegenstanders?

- In het voetbal waar de waan van de dag regeert wordt Ronaldo wereldvoetballer vh jaar???
Hebben ze misschien het WK gemist? Hij scoorde welgeteld 1 doelpunt uit een scrimmage/intikker. Daarnaast maakte hij zich met zijn gedrag stervens belachelijk. Ook in de halve finale was hij verre van beslissend? Deze cl staat op conto van: Bale, Ramos, Modric en Di Maria. Ff voor de cr fanboys: Ik vind het een geweldige speler maar was Robben niet beter afgelopen 4 maanden? Naar mijn mening is Robben belangrijker voor Bayern dan Cr voor Real. Probeer maar eens Bale op links te zetten en dan zien we wel hoeveel die welshmen er maakt en niet onbelangrijk hoeveel assists. Op basis van prijzen moet het neuer zijn die de prijs pakt maar Robben was werkelijk fantastisch op het WK, heel brazil dacht met weemoed terug aan garrincha... zo goed was Arjen.

28 augustus 2014 om 22:25

Bam! Zo is het. Mooi dit.

28 augustus 2014 om 22:40

In 2012/2013:

Real Madrid
Man City
Dortmund
Ajax

Chelsea
Shakhtar Donetsk
Juventus
Nordsjaelland

Schalke
Arsenal
Olympiakos
Montpellier

Ajax zit in pot 3 dus zit je altijd bij 2 abnormaal sterke tegenstanders.

Ronaldo zijn overwinning was niet vreemd. Robben had best gekund maar een recordaantal goals in de Champions League is wel wat waard hoor. Zijn WK speelde hij terwijl hij niet fit was. Portugal heeft ook niet zo'n goed team en hij kan het niet allemaal zelf doen.

3 jaar geleden makkelijk, daarna moeilijk, vorig jaar makkelijk en nu weer moeilijk. Wat zit iedereen nou te miepen over zware lotingen? Je zit in pot drie, natuurlijk krijg je het dan moeilijk. En het is gewoon dikke bult eigen schuld door elke keer eruit te vliegen tegen ploegen waar je tegen door kan.

28 augustus 2014 om 18:58

Persoonlijk denk ik dat je als Vitesse supporter niet zo'n grote mond moet hebben. Vitesse kost NL ook alleen maar punten door tegen zwakke tegenstanders eruit te vliegen. En ik wil Vitesse weleens tegen die zwakke clubs als Milan en Lyon zien voetballen.

28 augustus 2014 om 19:04

Ik zie niet in wat Vitesse met dit verhaal te maken heeft. Het gaat hier over de Champions League loting en de ploegen die in de Champions League spelen. Het enige wat ik doe is eens een tegengeluid geven voor alle 'supporters' die elke keer zitten te mekkeren over moeilijke lotingen.

Mooie poule.

Mensen die dit weer geen goede loting vinden, moeten hopen dat Ajax voortaan Europa League speelt, dan tref je wel ploegen waartegen je kans maakt. Ajax is voor Champions League niveau niet goed genoeg om ver te geraken, alleen als het heel erg mee zit met de loting. Ik zie namelijk geen enkele poule waarin Ajax echt een goede kans had gemaakt. In iedere poule zitten minimaal twee ploegen die simpelweg sterker zijn.

28 augustus 2014 om 18:54

Ik vind ook dat mensen niet moeten zeiken, dan had je het de afgelopen jaren beter moeten doen op de momenten dat het kon. Eerst 6 mooie potten CL, waar mogelijk resultaten (en geld) pakken en dan door in de Europa League. En dan daar eens wat langer presteren.
En dan noem ik nog niet eens het credo van menig Ajacied: Wij zijn Ajax, Wij zijn de beste. Dan moet je niet miepen dus.

28 augustus 2014 om 19:02

@ Abe84

Het geldt voor alle Nederlandse ploegen, we zijn niet meer goed genoeg om ver te komen in de Champions League en moeten ieder jaar hopen dat we heel veel geluk hebben met de loting. Bij een normale loting heb je simpelweg weinig kans. De Champions League is dan ook niets meer dan inderdaad een aantal leuke wedstrijden en veel geld pakken. Voor de rest is het zorgen dat je 3de wordt en nog iets in de Europa League kunt doen, maar zelfs daarin doen de Nederlandse clubs niet serieus mee voor een finaleplaats.

Ik vind overigens dat de Champions League allang omgegooid had moeten worden naar een volledige knock-out opzet. Nu worden de 8ste finales ieder jaar heel erg voorspelbaar, een enkele uitzondering daargelaten.

28 augustus 2014 om 19:03

Ik denk dat NL clubs in de Europa League incidenteel nog best kunnen stunten. Simpelweg omdat andere clubs het vaak niet serieus nemen. AZ kwam ook geregeld ver... En als zij het al kunnen...

Groep B:
01. Real Madrid (spa)
02. FC Basel (zwi)
03. Ajax
04. Ludogorets Razgrad (bul)

Groep C:
01. Benfica (por)
02. Zenit Sint-Petersburg (rus)
03. Ajax
04. AS Monaco (fra)

Groep G:
01. Chelsea (eng)
02. Schalke 04 (dui)
03. Ajax
04. Maribor

Groep H:
01. FC Porto (por)
02. Shakhtar Donetsk (oek)
03. Ajax
04.bate

Dit zouden allemaal goede poulse zijn geweest met een beetje perspectief voor ajax. Maar helaas altijd weer een zware loting. Helaas kansloos verhaal hopen op 3de plek.

Nou, Ibra komt ten minste terug naar Amsterdam, evenals Suarez als die tegen die tijd alweer speelgerechtigd is. Ik weet alleen niet of ik zo blij ben met de manier waarop.

Als je keek naar alle clubs die in pot een en twee zitten, kon je op voorhand al voorspellen dat een ''poule des doods'' aannemelijker was dan een relatief eenvoudige poule. Derde worden is een must, alles daarboven is mooi meegenomen. Belangrijker wordt het profileren in de Europa League, daar moeten de punten worden verdiend die ervoor kunnen zorgen dat je stijgt op de coëfficiëntenlijst en je in de toekomst in pot nummer 2 kunt manifesteren.

Psg is goed maar echt geen Barcelona, Real Madrid of Bayern. Ajax zal wel 3e worden maar heel veel mensen hier overschatten Psg.

we moeten toch 2e kunnen worden met FC Basel en die gekke bulgaren :P ik ben hoopvol gestemd over onze kansen!

Wordt strijden met Apoel voor de 3de plek. Normaal gesproken zouden dat 6 punten moeten opleveren.

Zware loting zeg, ben wel jaloers hoor. Leuk trouwens voor Suarez btw, dat hij tegen ajax kan spelen.

Zware loting ja...

Vergeet ff dat:
Groep E:
01. Bayern München (dui)
02. Manchester City (eng)
03. Cska Moskou (rus)
04. AS Roma (ita)
Groep D:
01. Arsenal (eng)
02. Borussia Dortmund (dui)
03. Galatasaray (tur)
04. Anderlecht (bel)

Dan was plek drie niet eens mogelijk...

en met Groep C:
01. Benfica (por)
02. Zenit Sint-Petersburg (rus)
03. Bayer Leverkusen (dui)
04. AS Monaco (fra)

zijn all ploegen op papier ook sterker dan ajax.

Nu heb je tenminste 1 tegenstander die op papier zwakker is..
Hebben ze echt zo slecht en zwaar geloot?

Nee, ze hebben niet Gunstig geloot.
Als je in pot 3 zit kan je nou eenmaal neit goed loten....

H

Lekker titel weer, alsof die hele loting om Ajax ging..

28 augustus 2014 om 18:53

Vanuit Nederlands perspectief wel en dat is voor de meeste lezers op VZ het belangrijkst.

28 augustus 2014 om 18:55

Hoezo? Alsof er geen Belgen op dit website komen. Het is een algemeen voetbalwebsite in het Nederlands..

28 augustus 2014 om 18:57

Het overgrote deel hier heeft gewoon de Nederlandse nationaliteit en dat zal Voetbalzone ongetwijfeld ook weten. Deze titel is nou eenmaal het meest aantrekkelijk om het artikel ook te gaan lezen en dat is waar het Voetbalzone om draait.

28 augustus 2014 om 18:59

Het is een .nl site. Dat geeft dan ook meteen de richting aan. Volgens mij heet VZ nog steeds geen Vlaamse tak of redactie dus je kunt niet verwachten dat ze nu ineens ook van alles rondom Anderlecht in de gaten houden.

28 augustus 2014 om 21:26

Een Nederlander die het op VZ opneemt voor een Belg, nu heb ik alles gezien!

12 punten in groep B moet sws kunnen. Elk puntje tegen Real Madrid is een extraatje voor Lfc.

Wel mooi voor Ajax: tegen hun sterren Ibra en Luis. Verwacht voor beide een warm welkom. Verder ben ik bang dat ze weer 3de worden. Veel meer is ook niet mogelijk of ze moeten een paar keer boven zichzelf uitstijgen.

Ik ga erheen Ajax vs Barcelona moet ik heen, vorig jaar niet gegaan dus nu moet het wel ff

ik denk dat ajax 6 punten gaat halen, allemaal tegen Apoel.

groep E is het zwaarst! Bayren munchen,man City, As Roma en Cska. pff ik hoop dat As Roma en Munchen doorgaan

28 augustus 2014 om 18:59

Of we 6 of nul punten halen. Wat boeit het Europese gedoe. Het is allemaal zo scheef vergeleken het buitenland. Nederland doet niet mee en daar moeten ze zich ook naar leven.

28 augustus 2014 om 19:08

Ajax heeft anders best wel het geld om in Nederland volledig te domineren EN in Europa meer een vuist te maken. Ze hebben alleen een ander beleid gekozen en daarom blijven ze vasthouden aan het aankopen van talenten.

28 augustus 2014 om 19:10

@abe84

Of geld het uitmaakt ene Suljemani van 16 miljoen deed niks goed terwijl Schone transfervrij is, en meer laat zien dan Sulejmani in zijn huidige carrière. Met geld zullen we het nooit redden. Wat boeit het of we wel of niet doorkomen. Mij boeit die Europese punten echt niet meer hoor. Als we straks maar met 3 ploegen in Europa gaan dan vind ik het ook goed.

Dit worden toch prachtige wedstrijden. Ajax wordt gewoon 3e met misschien thuis een stunt tegen de grote teams. Meer moet je ook niet verwachten met huidige beleid.

Laten we eerlijk zijn, we zitten in een moeilijke poule, maar het had erger kunnen zijn. Groep C en E zijn nog moeilijker. Het is nu te hopen dat Ajax wat geluk heeft wanneer ze Barcelona en psg tegenkomen. Vorig seizoen wonnen we ook thuis van Barcelona die al door waren. Als we beginnen met een onderonsje tegen Parijs zonder Zlatan dan kan je ook punten pakken.

Hoe dan ook hoop ik alleen nu niet dat men in Amsterdam weer gaat lullen over de volgende ronde in de CL. Op papier worden we geen tweede en moeten we gewoon derde worden. Als je je elftal niet goed wilt versterken en hoopt op bevliegingen van El Ghazi dan moet je niet gaan roepen dat het nu tijd is om eens te overwinteren in de CL.

Ik ga er van uit dat we derde worden alhoewel we Nicosia zeer zeker niet moeten onderschatten.

28 augustus 2014 om 21:58

sorry maar zonder Ibra staan er nog altijd toppers en grote talentenzoals : Cavani, Verratti,marquinthos, Motta,thiago Silva, Pastore en Lucas.

als je dit tegen over het elftal van Ajax zet, zal ajax 9 van de 10x verliezen, en in parijs is het al helemaal schier onmogelijk

Best wel zaad. Een van de sterkste pouls. Buiten roma vind ik het niet zo veel aan. CSKA al gehad. City voor de 3de keer.

Zou overigens wel humor zijn geweest als Malmo bij Ajax zou zitten. Zlatan tegen 3 ex clubs hahahaha.

28 augustus 2014 om 18:59

Zou Zlatan dan de hele groepsfase niet juichen na een goal?

28 augustus 2014 om 22:18

nou ik zie hem wel juichen tegen barca, daar zat hij maar een jaartje en helemaal niet naar zn zin gehad..

29 augustus 2014 om 11:44

Dan juicht hij tegen Ajax ook zeker hoor!!!

Ik heb zijn boek gelezen dus hou daar maar zeker rekening mee.

Anderlecht was op voorhand al kansloos tussen deze teams, maar deze poule zij nu ook niet meteen de leukste affiches, vind ik. Zie het somber in, die CL zorgt wel telkens voor een smak geld, maar wat hebben we aan dat geld als we toch na nieuwjaar nooit meer Europees spelen.

28 augustus 2014 om 18:58

Worden idd weer niet veel punten, zie ons hoogstens 1 puntje halen!

En voor Belgische voetbal is dit ook een vrij rampzalige groep, vermits Standard al heeft aangekondigd dat ze hun laars weer aan EL gaan lappen, gaan we weer veel te weinig punten verdienen!

Denk dat we volgend jaar of binnen 2 jaar , rechtstreekse ticket terug kwijt zijn!

28 augustus 2014 om 19:00

Zijn wel mooie verplaatsingen, Londen, Dortmund en Istanbul. Twee mooie steden en Dortmund is met de auto te doen. Mooi stadion en na de wedstrijd het verlies verzuipen met halve liters. Had ook Razgrad of Borisov kunnen worden.

@thebutcher

Vrees ik ook voor, Guy Luzon is het Belgische voetbal en Anderlecht goed aan het tegenwerken op die manier. Hoop dat Lokeren zich kan kwalificeren tegen Hull en punten raapt tegen de kleinere teams in hun groep.

28 augustus 2014 om 19:13

Ja, het zou een ramp zijn mochten we dat Belgische ticket kwijtspelen, dan geraak je er nooit meer in, want we hebben geen 'beschermde' ploegen. Ben als club brugge en arsenal fan wel jaloers op arsenal, dat zou mooi voor mij zijn. Misschien ga ik wel kijken in Anderlecht voor het eerst in mn leven

Real Madrid altijd maar de makkelijkste poule, beetje om misselijk van te worden

28 augustus 2014 om 18:57

Ik vind Chelsea een makkelijkere poule hebben.

28 augustus 2014 om 19:03

@Peskens-PSV daar heb je gelijk in maar de enige de uberhaubt een kans maakt om een goal tegen madrid te maken is liverpool.

28 augustus 2014 om 18:59

Chelsea* Jouw club heeft idd vaak pech, maar de mijne ook... Tot in de 1/8 finale voor de 3e keer op rij

28 augustus 2014 om 19:06

@belgunner tjah wat is pech. De enige echte tegenstander is manchester city. Roma valt niet te onderschatten maar daar gaan we ook van winnen en misschien bij de uitwedstrijd een gelijkspel, bij Moskou uit en thuis winnen. M.a.w. Fc Bayern of City als 1ste door in de poule al denk ik en hoop ik uiteraard tot Bayern 1ste in de groep word

28 augustus 2014 om 23:43

Weet ik wel, ik zie Bayern gewoon 1e worden, maar als je Nicosia of Anderlecht loot kan je met de B-ploeg als Bayern zijnde nog 4-0 winnen, en dan kan je toppers sparen. Geen vermoeidheid, geen blessures...

28 augustus 2014 om 19:30

Ja we boffen altijd maar de afgelopen jaren met Juventus, Dortmund, City..

Chelsea heeft een veel makkelijkere poule.

Hoeft geen slechte loting te zijn voor Ajax. Het speelschema is ook van belang. Psg heeft wel goede spelers maar is niet altijd even homogeen en mist toch ook de grote cl-ervaring die clubs als Bayern, real, barcelona en Milan hebben.

28 augustus 2014 om 18:59

Kijk eens naar de prestatie van PSG in de afgelopen jaren....

28 augustus 2014 om 19:03

Twee keer kwartfinale gehad de afgelopen twee jaar, terwijl Ajax al jaren de groepsfase niet meer doorkomt. PSG dus twee keer bij de beste acht, Ajax niet eens bij de beste 16 en dat terwijl Ajax elke keer goede spelers kwijtraakt en PSG er steeds goede spelers bijkoopt. Zeg jij het maar..

Ze hadden ook in Poule E kunnen zitten! Dat was pas vervelend geweest! Desondanks gewoon derde worden en wie weet pak je hier en daar nog wat belangrijke puntjes mee en eindig je zelfs tweede! Zou mooi zijn in ieder geval!

Elke speler van de tegen party,kost 90 miljoen euries.
Net zo veel als heel Ajax,wat lullen we nou.

Ik vind het weer opmerkelijk dat Bayern tegen Man City moet 3 x op rij in de groep.
Kan Ajax wel lukken, vorig jaar wonnen ze ook van Barca en ik vind Barca er niet sterker op geworden.

28 augustus 2014 om 18:59

Barca won thuis met 2 vingers in de neus en uit waren ze reeds geplaatst en misten ze 7 basisspelers maar dat vergeet iedereen even maar eens!

0,0 kans wordt dit gewoon!

28 augustus 2014 om 20:34

Volgens mij waren Hoesen, Klaassen en Serero destijds ook geen basisspelers bij Ajax en die zogenaamde zeven reservespelers van Barca dat jij beweerd waren Montoya, Pinto, Song en.......? Vul jij die vier andere namen eens aan.

Had jouw club PSV tegen Barca gewonnen dan had jij dat zeker een geweldige prestatie gevonden. Maar nu dat Ajax had gewonnen, dan is het bij jouw zeker van "ja maar ze waren niet gemotiveerd of ze speelden met de reservespelers, bla bla, bla.

De feiten zijn dat Ajax gewonnen heeft tegen spelers zoals Puyol, Piqué, Mascherano, Xavi, Iniesta, Neymar, Fabregas en Pedro. En je kunt beweren wat je maar wilt, maar dat was gewoon een geweldige prestatie van Ajax dat andere clubs in Nederland niet zo gauw nadoen.

28 augustus 2014 om 20:38

En nu kan Barca niet geplaatst zijn? Weet jij het?

28 augustus 2014 om 21:17

Hootch volg je voetbal????

Messi, Alba, Valdes, Alves, Alexis en Adriano en een verre van fitte Busquetes!

Dus kom niet met je onzinnige verhalen!

Wat een heerlijke loting voor een Galatasaraysupporter in West-Europa..

Alle wedstrijden zijn om de hoek, als je nu niet gaat kijken ben je echt een couchsupporter en niet serieus te nemen..

29 augustus 2014 om 10:10

Ben het helemaal met je eens maar dan moeten we wel eerst tickets zien te vinden

29 augustus 2014 om 17:05

Al vind je geen tickets dan zou ik nog bij het stadion een feestje gaan bouwen

Ajax zal elk jaar een "zware loting" hebben als ze telkens 3e of 4e eindigen in de poulefase en wanneer ze doorverwezen worden meteen op hun bek gaan tegen Red Bull Salzburg. Kun je elk jaar klagen. Is de schuld van degene die dat puntensysteem bedacht hebben, de topclubs worden mooi beschermd.

Ajax won al van Barça, speelde zelfs een volledige helft met 10 man na rood van Veltman. Toen speelde Song wel DMF en zat Busquets op de bank, verklaart veel. Als Blind opnieuw als DMF speelt en Boilesen op links is er wat mogelijk.

Ajax loot blijkbaar alleen zwaar..

Waarom zo pessimistisch als Ajax zijnde.
Kijk wat er in pot 1 zit qua sterkte en wat zijn de verwachtingen van Barcelona (team in opbouw), PSG mist zijn spits. Zet dit af tegen de andere ploegen uit pot 1 en 2 en je kan het zeker minder treffen.
Veel succes Ajax.

Weer zo'n kutpoule voor ajax. APOEL moet kunnen tegen Barca en PSG moet je echt goed spelen en een beetje geluk hebben. En trouwens prachtig voor Moti (wie kent hem niet ondertussen en Misidjan dat ze naar Bernabeu en Anfield mogen

Pff, in plaats van Viktoria Plzen krijgen we nu AS Roma. Alsof de Uefa dat zo gewild heeft. Ik heb dan ook absoluut geen verwachtingen en hoop dat we minstens 3e worden.

Waarom meteen roepen dat AJAX niet door gaat.je kunt het ook anders bekijken.
Leuke poule dan hebben we die alvast gehad en kan het verder alleen maar makelijker worden.
Het zullen allemaal leuke wedstrijden worden en een goeie leer school voor de jonkies.
Barca en PSG zullen elkaar bestrijden . Ibra zal niet van Messi en zijn vrienden willen verliezen dus daar zullen zeker wat punten verspeelt worden.AJAX moet van die punten verlies gebruik maken.
Een ieder dacht dat Oranje kansloos was op het WK,maar met de juiste tactisch aanpak kom je heel ver.

Ajacieden help mij eens, hoe veel kostte een kaartje vorig jaar en waar wanneer kan het gekocht worden?

29 augustus 2014 om 10:35

Ik ga ervan uit dat het goedkoopste kaartje zo een 40 euro kost. Dan heb ik het over de losse verkoop.

Nou, deze poule is toch voor Juve eentje om doorheen te komen. Ik schat ons min of meer gelijkwaardig aan Atletico en verder zijn Olympiacos en Malmö niet bepaald zwaargewichten. Aan de andere kant dacht iedereen dat Juve vorig jaar ook wel uiteindelijk door hun poule zou heenkomen, dat viel ook vies tegen.
Ben overigens enorm wantrouwig tegenover dat Malmö. Tweemaal achter elkaar hadden we een zware kluif in Denemarken voor Europese wedstrijden en Malmö ligt enorm dichtbij Farum en Kopenhagen. Blijkbaar zijn de ploegen daar typisch tegenstanders voor Juve waar in uitduels punten worden verloren.

28 augustus 2014 om 19:06

Dan is het voordeel wel dat Juventus een jaartje verder is, dat het elftal intact is gebleven (nog wel) en dat Allegri wel een coach is die zich meer aanpast op de tegenstander, ik denk dat hij beter kan inschatten wat er nodig is om bepaalde stugge tegenstanders te verslaan.

28 augustus 2014 om 19:21

Klopt als een bus! Conte kreeg regelmatig het verwijt dat hij tactisch gezien nogal koppig en inflexibel was. Nu hielp het spelersmateriaal ook niet mee (gebrek aan buitenspelers), maar Allegri liet in ieder geval in de voorbereiding zien dat je daar ook omheen kunt werken. Denk dat Juve's succes vooral zal samen gaan hangen met Tevez. Die jongen heeft al vijf jaar niet meer gescoord in de champions league, dus dat wordt eens tijd.

Overigens vind ik het op zulke momenten als deze wel jammer dat Conte is weggegaan. Had wel graag een clash tussen Simeone en hem willen zien. Waren twee exact dezelfde spelers en ook als coach staan ze nog steeds fanatiek mee te doen langs de zijlijn.

Jaaaa !!! Jaaaa !!!

Brussel = 50 minuten
Dortmund = 120 minuten
London = Vrouwtje die mee zal willen.

Leuke poule, met clubs die allemaal meerdere Europese bekers in hun rijke palmares hebben. Galatasaray kan 4de worden, maar ook 1e. Heerlijk. Ik heb er zin in.

Cim bom !!

28 augustus 2014 om 19:29

Dan zal London wel het meeste gaan kosten

28 augustus 2014 om 19:44

Daarom blijf ik dan ook thuis

Echt een leuke poule !

Dat wordt dus plek 4 voor Ajax. Dank je wel meneer Overmars met je aankoopbeleid. Viergiever, Zivkovic, El Ghazi, Kishna. Spelers waar je geen zak aan hebt in het miljoenenbal. Je kan er echt niets mee. Had Eto' O gehaald schele! Dan hadden we een topspits in huis waar iedereen bang van wordt! Ik ga me nu al diep schamen met Ajax in de Champions League!!!

28 augustus 2014 om 19:06

Ah joh, jullie hebben tenminste 100 miljoen op de bank, dat is ook wat waard!

Zie Poule E en F wel als de sterkste.. denk niet dat Ajax doorgaat maar derde plek moet wel te doen zijn. Al moet je APOEL ook niet onderschatten uiteraard.

Poules C en E zijn in mijn optiek zwaarder dan deze. PSG is afhankelijk van een aantal spelers en die kunnen zomaar geblesseerd, geschorst of uit vorm zijn. Ik zie niet in waarom geen tweede kan worden in deze groep.

Dortmund, Gala en Anderlecht. Moeten we doen aub groepswinnaar dit keer anders wordt het na de winter weer huilen. Tripje naar Belgiuhhhh!

Waarom niet groep H of B dat lijken mij de makkelijkste

Ajax heeft weer een massa geluk.
Pff, Apoel,simpel te pakken,stel je voor dat het R B S was.
Met wat geluk kan Ajax overwinteren.

Thuis moeten we wel waf puntjes kunnen pakken.

Heb medelijden gekregen met Galatasaray! Als ze willen doorgaan moeten ze winnen van Arsenal want van Dortmund winnen ze niet. Ik hoop dat Galatasaray 2e wordt en Arsenal kan uitschakelen maar dat gaat niet makkelijk worden!!

Prachtige loting!!

Zlatan welcome home!!
Genieten van deze wedstrijden en hopen op de 3e plek!

We zullen het zien.

Vorig jaar waar hier ook van die ziele pieten die zeiden dat Ajax geen enkele kans had.
Milan heeft gezwijnd, gezwijnd en nog eens gezwijnd. Maar ok zij waren door dat klopt en euiteindelikjk gaat het daar om.
Twee jaar geelden won Ajax twee keer van City, terwijl alle niet ajacieden zeiden dat ze kansloos waren.

Nogmaals we zullen zien. in principe denk je in eerste instantie aan de derde plaats. Prima dan haalt Ajax de komende jaren als enige Champions League en wordt het gat met psv, feijenoord en twente alleen maar groter en groter.

Voordat de reactie komen. ja Ajax heeft verloren van psv. Maar ik heb gezien dat Ajax sterker is als ploeg. Psv is nog steeds jong en zullen fouten gaan maken. Zodra Wijnaldum of Depay geblesseerd is scheelt het 60%.

dit moet mogelijk zijn

Het begint inmiddels grappig te worden... Je zou toch denken dat de loting één keertje mee zit? Maar nee hoor. Gelukkig hebben Arsenal en AS Roma wel makkelijke lotingen...

Wat kan mij het jeuken dat er

28 augustus 2014 om 19:41

De mobiele pagina kan nog steeds geen aanhalingstekens verwerken.
Wat ik dus wou zeggen:
Wat kan mij het jeuken dat er fantastische namen naar Amsterdam komen. Ik wil alleen maar overwinteren. Laten we hopen op een stunt. De vorige editie werd barcelona ook gepakt.

Ach ja, het is inderdaad een loodzware loting. Dat valt simpelweg niet te ontkennen. Maar dat hoeft niet te betekenen dat je bijvoorbaat al bij de pakken neer moet gaan zitten. Barca en PSG zijn de favorieten, dat lijkt me duidelijk. Maar bij deze ploegen zal dan ook de druk aanwezig zijn, iedereen verwacht grote uitslagen tegen het nietige Ajax uit de Mickey Mouse League. Prima, laat iedereen maar lekker in die waan. Laat iedereen maar alvast vooruit speculeren op grote uitslagen. Ondertussen heeft Ajax niks te verliezen en heeft het de afgelopen jaren, met name name thuis, verrassende uitslagen geboekt tegen grote clubs. Ik weiger , in tegenstelling tot vele andere hier, bij voorbaat al de handdoek in de ring te gooien want daar heb je helemaal niets aan.

Real Madrid krijgt een mazzelaar mee hoor weer en groep H is niet te geloven...
Roma is flink genaaid trouwens!

Hahaha! Onmogelijk!

leuke poules, ik verwacht deze eindstand:

groep a:
01. atlético madrid
02. juventus
03. olympiacos
04. malmö ff

groep b:
01. real madrid (spa)
02. liverpool
03. basel
04. ludogorets razgrad

groep c:
01. benfica
02. bayer leverkusen
03. zenit
04. benfica

groep d:
01. borussia dortmund
02. galatasaray
03. arsenal
04. anderlecht (bel)

groep e:
01. bayern münchen
02. manchester city
03. as roma
04. cska moskou

groep f:
01. barcelona
02. psg
03. ajax
04. apoel nicosia

groep g:
01. chelsea
02. schalke 04
03. sporting portugal
04. nk maribor

groep h:
01. shakhtar donetsk
02. athletic bilbao
03. fc porto
04. bate borisov

28 augustus 2014 om 19:46

Ik teken meteen ! Gs door haha.

28 augustus 2014 om 22:30

Waarom mensen denken dat Arsenal niet doorgaat? Op basis van de afgelopen paar wedstrijdjes? Serieus denkend dat Gala beter is? Dortmund heeft ook minder kwaliteit, al heeft Arsenal tot nu idd zeer zeer weinig laten zien.

28 augustus 2014 om 22:44

Dortmund minder kwaliteit dan Arsenal? Je objectiviteit siert je jongen

28 augustus 2014 om 23:10

Dan mag jij me uitleggen waarom je denkt dat Dortmund meer kwaliteit heeft. Dortmund heeft wel zeker een betere balans, waardoor ik ze ook beter vind dat Arsenal en zeker op het moment. Mocht Wenger nog een cvm halen (haha) dan denk ik dat Arsenal meer kwaliteiten heeft.

Wanneer worden deze wedstrijden gespeeld?

Helaas niet de poule waarin ik voorzie dat Ajax verder kan komen, maar het zullen gewoon gigantisch gave wedstrijden worden!
Gewoon weer keihard genieten Ajax!

Deze titel had je boven elke willekeurige poule kunnen zetten waarin Ajax zou zitten.
Elke poule zou immers loodzwaar zijn, want ik zie Ajax bijvoorbeeld eerder winnen van Psg dan bijvoorbeeld een Shaktar donetsk.

Er zal geen jaar meer volgen waarin een Nederlandse club zowel in de CL almede de Europa-league een zogezegd makkie zal loten.

Ben overigens wel benieuwd wat Ajax dit jaar thuis gaat doen tegen Barca......volgens velen was het toen geen verrassing de uitslag, terwijl ik toch echt van mening ben dat dit een totaal onverwachtte zege was, zeg maar een zeer sporadische uitslag tegen een Barca uit vorm.

Arsenal heeft zit ook in een erg lastige groep. Maar we gaan door.

Elke loting voor een NL club is lastig/moelijk, maakt niet uit tegen wie je loot.
Ajax mag heel blij zijn, als ze 3e wroden,
Maar dat levert dan wel iig weer 1 ronde EL op.

28 augustus 2014 om 20:03

Omdat jij Apoel hoger inschat dan Ajax? Ajax mag heel blij zijn wanneer ze 2e worden, 3e is een must.

28 augustus 2014 om 20:09

Apoel doet ook al jaren mee in de CL, dus die mag je niet onderschatten.
Doelsaldo zal waarschijnlijk weer belangrijk worden.
Ik weet nl niet of Ajax verder is dan vorig jaar met hun ervaring, want vaak gaat er ook ervaring weg.
Natuurlijk is een 3e plaats een must, maar of ze dat halen is een 2e.

28 augustus 2014 om 20:49

Ik kan me uit een zeer recent verleden nog een situatie herinneren waar het op doelsaldo werd beslist. Toen kregen we ineens te maken met , op zijn zachts gezegd, opmerkelijke uitslagen. Ik hoef waarschijnlijk niet toe te lichten over welke pot ik het heb.

Ibra en Suarez terug in de ArenA :D

Heerlijke loting! Ik ben er blij mee! Kheb al een passe partout, dus ik ga mooie spelers zien in de Arena!

Geef mij maar zo'n lekkere zware loting hoor! Vind het alleen maar prachtig, en zo kunnen we al die pessimisten nogmaals verrassen zoals we eigenlijk elk jaar doen!

Bring it on Barca, PSG en Apoel!

Los van het feit dat dit natuurlijk prachtige affiches zijn, klopt die hele loting van geen kanten...
De uitsluitingen op voorhand leveren analytisch bepaalde poules op die achteraf voor meer dan 75% konden worden voorzien. Als je de opties zag die Ajax nog had nadat het balletje getrokken was; 2 balletjes... Er waren er 3 rood. Ik vind dat zo'n loting moet gebeuren op puur toeval, dan maar ploegen uit een zelfde land tegen elkaar in de poulefase; Dat is een stuk beter dan in een later stadium.
Niet gebtreurd, Ajax gaat als 2e ploeg door

28 augustus 2014 om 20:32

het is de poulefase, in de 2e ronde als het echt gaat beginnen voor bepaalde clubs, is alles mogelijk

Valt mee, zie zo nog vier zwaardere poules dan die van Ajax. Niet piepen dus in 020

Ik hoop nu gewoon dat Ajax eindelijk een keer doorgaat ze verdienen het! Ookal ben ik geen Ajax fan want ik kom niet uit Nederland

4 of 5 keer de spaans kampioen loten!!? Corrupt?

Apoel moet kunnen toch? Paris kan nog eens overdonderd worden door het voetballende vermorgen dus daar vallen de punten te pakken, ook te hopen dat barca niet gaat draaien, k zie de kansen wel liggen voor Ajax eigenlijk..

01. Chelsea (eng)
02. Schalke 04 (dui)
03. Sporting Portugal (por)
04. NK Maribor (slo)

Ik zie kansen om toch nog tweede te worden ben tevreden

Wat mij opviel bij de loting is dat men de Engelse taal zeer lastig vindt. Robben was de eerste speler die zo professioneel was om Engels te praten.

Loodzwaar valt toch mee.
Apoel zijn 6 punten. Thuis wedstrijdje winnen nog en je bent door.

Kijk eens naar groep E dat is pas zwaar.

Het was veilig om te verwachten dat Ajax een bijna onmogelijke opgave zou krijgen voor overwinteren in de CL. Het heeft geen zin naar andere poules te kijken, maar het valt toch tegen dat EL de norm word.

Sommigen onder schatten AJAX
Ajax is gewoon ook een Europese topclub net als barca Manchester PSG enz.. en ik denk dat ajax wel kans heeft op 2plek

28 augustus 2014 om 22:24

Ajax was een Europese topclub zo'n twintig jaar geleden. Nu zijn ze een subtopper. Ik verwacht een derde plaats, maar een vierde zou me ook niet verbazen.

Dat ligt ook aan het systeem. Het probleem is dat er geen 2 ploegen uit hetzelfde land in een poule mogen. Daardoor wordt het voor ploegen uit landen met weinig deelnemers altijd moeilijk loten. Daarbij beginnen ze in de loting altijd met de grote clubs. Ik denk dat je een leukere loting kunt hebben als ze eens met pot 4 begonnen.
Ik denk dat Ajax het in elke poule moeilijk zou hebben om de tweede ronde te halen. Maar niet geschoten is altijd mis. Je kan mazzel hebben dat zo'n topclub nog niet in vorm is of veel geblesseerde spelers heeft. Het is ook mogelijk dat het helemaal niet loopt in een club.
Het is in elk geval mogelijk om weer derde te worden en in dat geval moet Ajax proberen weer eens verder in de Europa League te komen. Clubs die daar veel punten halen komen in pot 2. Dan ben je er nog wel niet zeker van dat er uit 3 of 4 toch nog een sterke tegenstander komt, maar de kans is dan groter dat je de tweede ronde bereikt. Laat dit dan de doelstelling van Ajax worden.

Als Ajax niet elk jaar zo zou falen op het moment dat ze in de EL kwamen, dan waren ze misschien in pot 2 gekomen.
Een zware loting dit. Ik verwacht een derde plaats. En dan meer tegen de vierde plek aan, dan tegen de tweede. Wel mooie wedstrijden.

Oke voor Arsenal moet 't te doen zijn. Wel weer Dortmund, gelijkwaardig team. Neem aan dat de vorm dan toch wel stukken beter is, dus eerste moet wel kunnen en het moet eigenlijk ook gewoon. Elke keer weer dom tweede worden (go Wenger) en dan Bayern of Barca loten in hun glorie periode. Gelukkig duurt 't nog ff, want in deze vorm wordt 3e worden nog lastig.

Ajax weer ellende, maar toch prachtige wedstrijden en 2 helden komen weer terug naar Amsterdam.

Ik weer niet of julie het gezien hebben maar iedere poule is lastig er kunnen er maar 2 door en ajax moet gewoon voor de 3e pklaats gaan of een stunt halen met de 2e plaats maar het zijn toch super mooie wedstrijden waar ze ervaring van kunnen opdoen er is geen een nederlandse club die nu nog naar de halve finale gaat hoor

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren