Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Carlo Ancelotti ziet slechts twee kanshebbers voor Ballon d’Or

Laatste update:

Jude Bellingham (20) en Vinícius Júnior (23) gaan dit jaar uitvechten wie er met de Ballon d’Or vandoor gaat. Dat zegt hun trainer, Carlo Ancelotti, in aanloop naar de Champions League-finale van zaterdag. Real Madrid hoopt in Londen voor de vijftiende keer beslag te leggen op de ‘Cup met Grote Oren’.

In gesprek met El Chiringuito komt de prestigieuze uitverkiezing ter sprake. Ancelotti, die zaterdagavond zijn vijfde Champions League kan winnen, denkt dat zijn spelers een goede kans maken. “Het is een gevecht tussen Vinícius en Bellingham. Laten we kijken wat er gebeurt in de Champions League-finale, op het EK en op de Copa América.”

Ancelotti is onder de indruk van het debuutseizoen van Bellingham bij Real Madrid. “Bellingham is heel volwassen, hij is heel serieus en ziet er niet uit alsof hij twintig jaar oud is. Hij heeft niet zo'n jeugdige uitstraling, zoals bijvoorbeeld Arda Güler. Veel ernst, veel professionaliteit, weinig ego.”

Van Vinícius is Ancelotti al langere tijd overtuigd. “Hij is een zeer gefocust persoon. Hij heeft veel last gehad van beledigingen, maar hij is altijd erg gefocust geweest.” Vinícius heeft al tijden te maken met racisme in het Spaanse voetbal.

Afscheid Kroos


Ancelotti zoomde tijdens het interview ook in op het afscheid van Kroos zaterdag. De 34-jarige Duitser zegt Real Madrid na tien seizoenen gedag en hangt zijn schoenen definitief aan de wilgen. “Hij wil op een hoge toon eindigen. Ik zou ook graag zo willen eindigen, het glas heffen en afscheid nemen.”

“Hij vond dat dit het juiste moment was en ik respecteer hem. Het gaat ons een beetje beïnvloeden, we moeten hem zien te vervangen”, aldus Ancelotti.

Ancelotti heeft er vertrouwen in dat opvolgers van Kroos gaan opstaan. “We hebben een idee hoe we dat met Eduardo Camavinga of Aurélien Tchouaméni gaan doen. Misschien moeten we directer voetbal spelen.”

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Ik zelf ben van mening dat WC Eend de Ballon D'or moet winnen.

31 mei 2024 om 13:09

WC eend of niet, ik denk dat hij gewoon gelijk heeft. Of nouja, messi zal ook wel weer gekozen worden op basis van zijn wereldprestaties in de MLS.

31 mei 2024 om 13:18

Denk Dat Harry Kane ook nog Top3 haalt. 36 goals in Bundesliga en 8 in CL. Daarnaast zou ik mbappe ook niet uitvlakken.

Maar geen grote uitschieters dit jaar, veel toppers draaien een minder seizoen en Ronaldo en Messi zullen dit jaar toch niet meer met de winst aan de haal gaan. Tenzij Ronaldo Portugal eigenhadig met 10 goals naar het Europees kampioenschap schopt. Denk dat EK sowieso een grote rol zal spelen in de keuze.

31 mei 2024 om 13:26

Tja er wordt toch voornamelijk gekeken naar prijzen in combinatie met G/A. Dus Kane en Mbappe vallen dan af.
Als je kijkt naar wie het verdient zou Kroos wat mij betreft dichtbij komen.

31 mei 2024 om 13:28

Totdat Kane of Mbappe zijn land naar EK-winst schiet.

31 mei 2024 om 13:38

Diegene die een top EK (of Copa America) speelt en wint, maakt imo toch echt de grootste kans.

31 mei 2024 om 13:57

Geen van de spelers is zo goed dit seizoen dat ze eigenhandig een team op sleeptouw hebben genomen. Kroos niet, Belingham, vinicius, Mbappe , Kane en Haaland ook niet.
Denk dus dat er gekeken wordt naar prijzen en daarnaast doen spelers die veel scoren in grote competities het altijd goed. Dus Mbappe en Kane zullen zeker in top 5-6 komen. En als ze Frankrijk of Engeland met hun goals naar de titel schieten dan maken ze kans om te winnen. Doen ze dat niet, dan denk ik dat de meeste toch zullen kiezen voor Bellingham.

31 mei 2024 om 14:07

Ligt er natuurlijk wel een beetje aan welke grote competities, want Ligue 1 is voornamelijk dankzij de coëfficiënten van miljarden team PSG top 5, en zelfs dán worden ze sporadisch nog voorbij gestreefd door Portugal/Eredivisie. Zonder PSG was de Über 1 league zeer zeker geen top 5 geworden, zegt ook wel wat imo. Aubameyang behoort met zijn 40+ g/a bij de absolute topschutters van Europa, hoor je niemand over want Ligue 1. De cijfers van Kane, Haaland zijn in de verste verte niet te vergelijken met die van een Ligue 1 speler

31 mei 2024 om 14:19

De Ligue 1 is idd lager niveau dan de top4. Maar weet niet waar je vandaan haalt dat Eredivisie of Portugal deze wel eens voorbij streven. alleen in de 2 topjaren van Ajax kwam Nederland in de buurt van Frankrijk. Maar inmiddels echt niet meer.

En naar Aubameyang zal niemand kijken. Mbappe is de enige uit Frankrijk die kans maakt

31 mei 2024 om 14:33

Het feit dat niemand naar Auba kijkt bewijst ironisch genoeg het punt mbt Ligue 1. Ik kan me herinneren dat Portugal kortstondig Frankrijk inhaalde. Maar mischien zit ik ernaast. Eredivisie is trouwens 'maar' een paar duizend punten verwijderd van Ligue 1, of beter gezegd, qua punten staat Ligue 1 dichter bij NL en Portugal dan dat ze bij Duitsland en Italië staan. (verschil van 20! duizend) Nederland zit tegenwoordig trouwens aardig in de buurt hoor, 65k vs 61k...

31 mei 2024 om 14:43

Kane, Wirtz, Mbappe en Foden maken wat mij betreft allemaal kans. Hoe groot is afhankelijk van het EK.

31 mei 2024 om 15:39

Ik denk dat Messi gaat winnen op basis van Fifa manager 2024

Veel te voorbarig. Er hoeft maar een andere sterspeler dan deze twee zijn stempel te drukken op de CL-finale, EK of Copa America en die kan zomaar winnen.

31 mei 2024 om 13:18

Juist! Als bijvoorbeeld Foden Engeland bij de hand neemt of een Mbappé Frankrijk en Bellingham/vini niet veel thuisgeven dan zullen de kansen alweer gigantisch veranderen. Ik vind het dit jaar sowieso lastig om 1 duidelijke winnaar aan te moeten wijzen. Eigenlijk ook wel weer een keer lekker dat er meerdere echte kanshebbers zullen zijn.

31 mei 2024 om 13:39

Vorig jaar waren er ook wel meer kandidaten imo, echter vond men dat de bal maar weer naar Messi moest.

31 mei 2024 om 13:44

Wie kwamen er verder in de buurt? En even voor de duidelijkheid: Ik zeg niet dat Messi hem volledig terecht heeft gewonnen. Kan altijd over gediscussieerd worden. Maakt verder ook niet uit. Messi heeft hem uiteindelijk gepakt.

31 mei 2024 om 13:56

Als iemand Engeland bij de hand neemt dan zie ik niet in waarom dat Foden zou zijn en niet Bellingham, Kane of zelfs Saka. Foden heeft vrijwel nog nooit iets laten zien bij het nationale elftal..

31 mei 2024 om 13:58

Is puur theoretisch Tilburg013. Waarom zou Foden dat niet kunnen na een geweldig seizoen? Daarnaast, als ik het mij goed herinner, speelde Foden niet echt basis bij voorgaande toernooien. Tuurlijk kunnen de andere spelers dat ook, maar Foden heeft "player of the season" gewonnen van de Premier League. Vandaar dat ik hem benoem, maar had ook een Kane kunnen zijn bijvoorbeeld.

1 juni 2024 om 17:28

Snap ik. Alleen ik zie Foden niet perse gebeuren aangezien ik hem best wel matig vind bij het nationale elftal, vandaar..

31 mei 2024 om 13:40

Zo is dat. Er zijn nog behoorlijk grote kruimels op te pikken de komende dagen en weken. Maar Ancelotti is natuurlijk bevooroordeeld, ook al zijn de jongens die hij noemt zeker deel van de conversatie. Wirtz en Foden komen ook nog volop in actie en die zullen zich echt nog wel laten zien.

Helaas is City niet door in de Champions League waardoor mijn kanshebber Rodri niet meer zou worden uitgeroepen tot beste speler. Mcoht Real de CL winnen ben ik van mening dat Vinicius het meest in aanmerking komt.

Als Foden Engeland naar de EK-titel schiet... en Dortmund wint morgen is alles weer anders.

Kortom, veel te voorbarig om hier eind mei al een oordeel over te hebben.

31 mei 2024 om 15:35

Nouuuu als Engeland de titel pakt dan heeft Jude sws een grotere kans op de goudenbal. want wat heeft Foden dit seizoen gedaan dat beter was dan wat Bellinham allemaal heeft gedaan ?

31 mei 2024 om 15:47

Net zo geïmponeerd wat zijn spel betreft. En ook goede cijfers wat doelpunten en assists betreft (en dat in de Premier League).

Foden is een parel. Bellingham en hij zitten wat niveau betreft aan dezelfde tafel.

Ik verwacht dat Messi hem gaat winnen die heeft de Miami beach cup gewonnen.

31 mei 2024 om 13:51

En terecht, daar kunnen Bellingham & Vinicius alleen maar van dromen!

31 mei 2024 om 14:06

Ik denk dat Messi deze prijs zelfs nog wint als die gestopt is met voetbal en af en toe met zijn zoontje een balletje in de tuin trapt

31 mei 2024 om 15:16

En t mooiste is, dat zou nog terecht zijn. De prijs is voor de beste voetballer, moet voor degene die met z'n club t meeste gewonnen heeft

31 mei 2024 om 18:35

Hear hear! Ze moeten die prijs omdopen naar “The Messi Award”

Wat Real elk jaar doet in de CL is bizar, maar Bellingham verdient toch geen gouden bal joh, doe normaal. Vinicius is wel echt goed overigens. Al met al is de kwaliteit van de kanshebbers wel gedaald sinds die 2 oud zijn geworden zeg.

31 mei 2024 om 13:11

Fantastische redenatie waarom Bellingham geen gouden bal verdient. Zeg me maar eens 3 spelers die het meer verdienen momenteel.

31 mei 2024 om 13:20

Gaan we kijken naar individuele prestaties of zijn gewonnen prijzen vanwege het team waarin je speelt leidend? Qua individuele prestaties ben ik van mening dat Toni Kroos, Kane of misschien een Wirtz hem moet winnen. Verdedigers van Arsenal waren ook noemenswaardig goed btw. Beste verdediging van de zwaarste competitie ter wereld. Bellingham was met name 1e seizoenshelft fantastisch. Vinicius staat niet in de top 10 MVP's dus hoe in godsnaam zouden ze hem laten winnen. Op basis van enkele CL potten blijkbaar. Wel goed gepresteerd hoor, maar niet dé nr.1... Nee, ik zou hem aan Toni Kroos geven, by far de beste CM dit seizoen. En volgens de eigen criteria van deze clowneske populariteitsverkiezing, speelt carrière ook een rol. De uitzonderlijk gedecoreerde Toni Kroos dus. 🎯

31 mei 2024 om 13:32

@carefreefc
Al is er maar 1 speler die een beter seizoen heeft gedraaid, dan verdient Bellingham het al niet meer.

Sinds 21 december nog maar 6 goals en 5 assists in 21 wedstrijden. Niet slecht hoor. Maar geen gouden bal prestatie. Als hij zn vorm van de 1e seizoenshelft had doorgetrokken, dan vond ik hem wel de grote kanshebber.

Ik zou Kane en VIni jr als grote kanshebbers zien. En dan met name Vini. Daarnaast komen ook Foden en Rodri in aanmerking wmb.

31 mei 2024 om 13:32

Zwaarste competitie ter wereld die al 4x op rij door dezelfde ploeg wordt gewonnen.

31 mei 2024 om 13:37

Foden, Rodri, Vinicius, Kroos zelfs Odegaard zou ik em eerder geven. Bellingham is gewoon een extreem goede versie van Guus Til.

31 mei 2024 om 13:38

Kaka2007, Ah, volgens jouw logica zou bijvoorbeeld de Finse competitie bij de sterkste competities horen als er 10 verschillende landskampioenen waren afgelopen 10 jaar. Dat iemand je nou serieus moet uitleggen wat een competitie zwaar/moeilijk maakt lijkt me vrij gênant. Volgens jouw logica: Eredivisie>>>PL want niet 4x op rij dezelfde kampioen. 🥴

31 mei 2024 om 13:40

Dit kan je echt niet menen hoor Migi. Heb je veel La Liga gekeken dit jaar?

31 mei 2024 om 13:42

Exact. Die 5 CLs op rij van Real Madrid stellen ook niks voor, want dat is een competitie van niks.

31 mei 2024 om 13:43

Extreem goeie versie van Guus Til zegt ie, ahahhaahahah. En dan is Messi zeker een extreem goeie versie van Steven Bergwijn?

31 mei 2024 om 13:44

Niet heel veel, ik moet af en toe pauzes, net als bij echt theater (en dat van Til is een geintje).

31 mei 2024 om 13:51

Joh kijk alleen al naar de classico's waar Jude met zijn goals 2x het verschil maakt. Zonder hem krimpt het verschil al met 10 punten op de ranglijst en dan kijken we nog maar naar 2 wedstrijden. Dan had ie ook nog een assist in die supercup finale classico waar Vini een hattrick maakt. 4G/A in el classico na 1 seizoen (nu al meer dan welke andere Engelsman dan ook en met Macca, Owen en Bale toch niet de minste concurrenten) is maar 1 van zijn prestaties dit seizoen.

Wat mij betreft wordt het Vini, zeker omdat ie absurd is in de CL wanneer het erop aan komt maar Jude is zeker een kanshebber imo. Vini is momenteel de gedoodverfde kandidaat met daaronder een lijstje spelers als Kane, Mbappe, Jude, Foden, Kroos etc. Ik verwacht beide iig op het podium mocht Madrid morgen aan het langste eind trekken.

Zowel Vini als Jude zouden volgens mij ook de jongste winnaar sinds Messi's eerste zijn volgens mij.

31 mei 2024 om 13:15

Waarom niet? Die speelt toch echt een waanzinnig seizoen? Zeker in La Liga.

31 mei 2024 om 13:33

Goals goas goals, kijk nou eens hoe mensen voetballen man. Kroos scoort geen 20x per seizoen nee.. maar is toch een betere voetballer dan Bellingham?

31 mei 2024 om 13:36

Ik vind hem daar voetballend toch niet echt goed genoeg voor. Foden of Rodri vind ik zelf beter. Om hem dan aan Bellingham te geven omdat ze City uitschakelen in de CL, mwah. Ik vind het gewoon een wat tegenvallende gouden bal winnaar, maar zoals ik zeg, we zijb te verwend door Messi en Ronaldo.

Als die eindigden met het aantal goals van Vinicius of Bellingham hadden ze een dramaseizoen. En dan was vooral Messi voetballend ook nog eens 100 miljoen keer zo goed.

31 mei 2024 om 13:36

Volg je eigen advies en kijk eens hoe Bellingham voetbalt. Kroos is belangrijk ja, maar bellingham heeft zowat eigenhandig Barcelona een nekschot gegeven in de titelstrijd.

31 mei 2024 om 13:37

Sorry hoor maar mensen die twijfelen over de voetballende kwaliteiten van bellingham die hebben echt geen idee waar ze het over hebben. Heb je die kerel zien voetballen dit jaar? Zuivere klasse en flegmatiek. Dat dan ook nog eens gekoppeld aan ongelofelijk veel doelpunten die een overwinning opleverden.

31 mei 2024 om 13:43

Ik heb hem hoofdzakelijk na de winterstop gezien, ik vind het een stuk minder dan de andere spelers die ik noem. Hij is uiteraard geen koekenbakker, maar de goals vind ik indrukwekkender dan zijn spel. Misschien was ie de 1e seizoenshelft beter?

31 mei 2024 om 13:47

Hij werd bij Real natuurlijk ook wel in een bepaalde rol gedwongen door de afwezigheid van een spits waardoor hij wat minder invloed had op het spel van Real, maar die gast kan overduidelijk zo belachelijk goed voetballen. Die heeft echt geen mindere techniek dan een Rodri hoor.

31 mei 2024 om 13:56

Doorgaans heb je 2 type voetballers. Degene die enorm veel scoren en daardoor soms overschat genoemd worden en degene die weinig productie hebben maar geweldig goed voetballen en vaak onderschat worden.

Af en toe heb je eentje die beide heeft zoals Jude en dan gaan mensen die niet kijken hem doodleuk in die eerste categorie plaatsen. Gek genoeg zijn dat vaak dezelfde mensen die doelpuntenmakers overschat noemen en hautain over het 'voetballende aspect' praten tegen de fans van die doelpuntenmakers. Wandelende paradoxen.

31 mei 2024 om 14:59

Je hebt ook mensen die denken dat er niets tussen "overschat" en "moet gouden bal winnen" zit. Je kan ook extreem goed zijn en niet de gouden bal winnen. Gebeurt heel vaak zelfs. En vergeleken bij Messi en Ronaldo in hun top is het gewoon een koekenbakker en das eigenlijk mijn originele punt.

Van mij mag Kroos hem winnen

31 mei 2024 om 13:20

The last march of the Architect. Ongekend goede voetballer die, mits hij Duitsland bij de hand neemt, deze individuele prijs mag winnen van mij.

Mooi eh die anti Messi comments haha.. gewoon gedragen, als je denkt dat Messi er ook maar 1 gestolen heeft heb je 0 verstand van voetbal. Er zijn er 4 van hem gestolen.

En nee ik overdrijf niet. Zelfs in zijn “slechtste” seizoen, was hij beter dan 95% zijn “Beste” seizoen. Goals en assists daar gelaten, want wat hij laat zien met de bal, gaan we in jaaaaaren niet meer meemaken. Maar dat gaan we later pas zien, als de topscorers “maar” 25/30 goals maken.

Messi zn dribbels, passing (geen assists), balbehandelingen, aannames, panna’s etc etc komen niet terug in statistiekjes van Opta.
We beginnen het te beseffen, maar over een jaar of 10 snappen we pas echt wat die man deed, en nu af en toe nog doet.

De beste speler aller tijden, by far. Ja by far, niemand komt dichtbij.

31 mei 2024 om 13:33

doekje nodig?

2021 en 2023 had ie nog niet misschien mogen winnen. Maar goed, daar is jullie fanbase hartstikke blind voor.

31 mei 2024 om 13:37

Waarom had ie niet mogen winnen dan?

31 mei 2024 om 13:41

Had Haaland hem dan moeten winnen in 2023? Haaland heeft de Gerd Muller Trofee gewonnen voor beste spits. En dat is terecht, maar puur voetbal technisch komt hij echt enorm te kort voor een Ballon d'or. Haaland is een fantastische afmaker, maar puur uit voetbalgogme komt hij niet in de buurt van een voetbal verfijnde spelers.

31 mei 2024 om 13:50

Precies

31 mei 2024 om 13:51

Volgens de bij Haaland gehanteerde "logica" had Ronaldo ook geen Ballon D'or mogen winnen, want laten we wel wezen, fantastische afmaker maar puur uit voetbalgogme kwam hij niet in de buurt van voetbal verfijnde teamgenoten Marcelo, Di Maria, Benzema, Modric. Over ècht voetbaltechnisch gesproken... Een record brekende PL spits, die grote prijzen pakt zou prima de Ballon D'or mogen winnen als je het mij vraagt.

31 mei 2024 om 13:56

Anfield1892 - Als je het verschil tussen Haaland en Ronaldo niet ziet dan weet ik het ook niet.

31 mei 2024 om 14:09

Ronaldo, met name in zijn laatste jaren ging nooit viral als meme vanwege zijn, relatief, beperkte voetbal kwaliteiten. Helemaal niet hoor. (tot de dag van vandaag overigens, ook nu weer in SA)

31 mei 2024 om 14:17

In zijn laatste jaren heeft hij toch ook geen Ballon d'or gewonnen? Dus ik snap niet zo goed waarom je dit benoemd. Is toch totaal niet relevant.

31 mei 2024 om 14:39

In zijn laatste 3 jaar Real Madrid won Ronaldo 2x Ballon D'or hoor. Daar had ik het natuurlijk over. Die paar seizoenen in Italië was hij al dik over de 30, is dus niet zo relevant. Edit: en toen hij die laatste Ballon D'ors won hoorde je EXCACT wat je nu bij Haaland hoort: Madrid's fenomenale voetbal stopt zodra Ronaldo de bal krijgt, onzichtbaar, voetballend beperkt, mislukte schaar enz.)

31 mei 2024 om 15:00

@ceejah en Messi won de beste speler van het wk trofee, dat was ook het enige dat ie dat jaar had gepresteerd (ofja, 2022).

31 mei 2024 om 15:04

Zeg dat dan direct, want het is inmiddels alweer 6 jaar geleden dat Ronaldo vertrok bij Real. Dat is niet echt in zijn laatste jaren. Als ik heel eerlijk ben heb ik echt geen flauw idee meer hoe Ronaldo precies speelde in zijn laatste 2 seizoenen bij Real Madrid, behalve dat hij inderdaad meer een afmaker was.

31 mei 2024 om 15:05

Die spelers die je noemt zijn ook allemaal niet 1,87m lang. Ronaldo's technische vaardigheden zijn subliem. Hij is/was juist zo goed omdat hij alle facetten van een aanvaller/(middenvelder in beginjaren) beheersde.

Daarnaast ook keer op keer op keer in de belangrijke wedstrijden opstaan en beslissen. Iets dat ik bij Messi altijd heb gemist. En daarom, in Janna21 stijl, by far niet de beste aller tijden, ja, by far.

31 mei 2024 om 15:06

@kaka2007 - Nogmaals, ik zeg nergens dat Messi hem verdiend gewonnen heeft.. Ik zeg alleen dat ik Haaland niet de Balon D'or vind verdienen, omdat ik hem voetbaltechnisch daar gewoon niet goed genoeg voor vind. Wat kan mij het schelen wie hem uiteindelijk wel heeft gewonnen. Is toch een populariteitsprijs veelal in combinatie met prijzen die je in teamverband wint.

31 mei 2024 om 15:18

@kaka2007

Het is duidelijk het verhaal van Messi - Ronaldo fanbase. Ik ben fan van Messi 100%. Voor mij by far de beste, als jij dat vind van Ronaldo, prima wie ben ik om dat tegen te spreken. Maar hoe kun je nou zeggen dat Messi nooit beslissend is geweest in belangrijke wedstrijden maatje? Je doet nu alsof Ronaldo elke finale heeft beslist voor Real Madrid.. als we ze allemaal langsgaan, lijkt me dat niet echt eh.
Het zijn allebei geweldige spelers, de een heel anders dan de ander.. en voor mij is Messi by far de beste. In (bijna) alle facetten van het voetbal beheerst hij het als 1 van de beste. En niks tegen Ronaldo, want nogmaals.. geweldige speler maar niet zoals Messi in MIJN optiek. En met mij heel veel anderen. (Coaches, (oud) spelers etc etc.)

31 mei 2024 om 13:34

Jij bent echt een kenner. Niemand heeft door hoe goed Messi eigenlijk was. Maar jij wel. Over die 8 ballon d'ors kijk je ook gewoon makkelijk heen he. Hij had er gewoon 4 meer moeten hebben, als je echt zo eerlijk bent als jij zie je die dingen gewoon.

31 mei 2024 om 13:49

als je denkt dat Messi er ook maar 1 gestolen heeft heb je 0 verstand van voetbal.

And just like that, he made a fool of himself. Zulke uitspraken zorgen er bij mij echt meteen voor dat je niet serieus genomen hoeft te worden.

31 mei 2024 om 13:52

Als jij denkt dat hij er 1 gestolen heeft, ben je bij mij al af.

31 mei 2024 om 13:59

Logisch, mensen als jij willen niets liever dan hun eigen echokamertje en laten enkel mensen met dezelfde meningen toe.

31 mei 2024 om 14:00

Zeg dat dan ipv dat je iemand die een andere mening heeft beticht van het hebben van geen voetbalverstand. Je kijkt er anders naar, dat kan toch? Ik vind dat Sneijder er ook 1 verdiend had, Lewandowski zelfde verhaal. Jij zegt dat ze allemaal naar Messi hadden moeten gaan, dat vind ik dan weer onzin.

Maar ik heb met heel die prijs sws niks, het is een populariteitsprijs en niets meer. Messi won hem omdat hij het WK won, maar de keren daarvoor waren de clubprijzen genoeg voor hem om de bal te winnen, terwijl Haaland nu juist aan de criteria voldeed om hem dan te krijgen. En nee, ik vind Haaland geen betere voetballer dan Messi.

31 mei 2024 om 14:03

ooh nee hoor, weetje ik snap dat niet alle mensen elke wedstrijd van Barcelona bekeken. Jij bekeek ze af en toe en begrijp dat je reacties niet vaak pro Messi zullen zijn, na wat hij jullie allemaal aangedaan heeft. Maar ik zeg ook niet dat anderen helemaal geen Ballon d'or verdienen.

ik zeg alleen dat Messi er geen 1 gestolen heeft. Messi zijn manier van spelen, daarmee kun je nooit zeggen dat ie er 1 gestolen heeft. Zijn manier van spelen in zn Barca tijd.

31 mei 2024 om 14:05

@samcro

Ha ha, daarom denk ik dus niet dat Messi er ook maar 1 gestolen heeft.... Maar zeker 4, die aankomende inbegrepen.

31 mei 2024 om 14:06

ik bedoel natuurlijk, dat met zijn manier van spelen je gewoon niet kan zeggen dat er ook maar 1 gestolen is. Verdienen anderen ook een ballon d'or? Misschien wel, maar ik denk dat alle statistieken in de jaren dat hij heeft gewonnen in het voordeel van Messi spreken. And again, niet alleen goals en assists. Alles bij elkaar.

31 mei 2024 om 14:53

Ach ja, de bekende opmerking 'hij heeft jullie pijn gedaan'...groei even over die schoolpleinmentaliteit heen aub.

Jij zegt dat er 4 van Messi gestolen zijn, daarmee insinueer je een hele hoop dingen. Vrij kinderachtig, maar dat is wel in lijn met de rest van je opmerkingen.

31 mei 2024 om 15:01

Slapen konden we toen ook wel hoor, vanaf het moment dat Messi begon te choken in de CL (sinds 2015 alweer zeg)

31 mei 2024 om 15:06

@samcro Ik insinueer helemaal niks, dat maak jij ervan. Maar wel mooi hoe je op elke opmerking van mij een antwoord probeert te hebben.

Want eerst zeg ik het verkeerd, moet het in jouw woorden. Dan als iemand er anders naar kijkt kan dat. Maar blijkbaar alleen als het niet pro Messi is.

Dat is pas kinderachtig. Nogmaals om mijn mening te geven en het jou op schoolplein niveau uit te leggen:
Als je puur voetballend bekijkt, zijn er eerder ballon d’ors van hem gestolen dan dat hij ze zou hebben “gestolen”.

Sorry als ik dingen iets te letterlijk typ.

31 mei 2024 om 15:30

Nee helaas Janna, je typt niet te letterlijk, je denkt niet goed genoeg na voordat je iets typt. Ook weer twee verschillende dingen, net zoals je het niet in mijn woorden moet typen maar duidelijk laten zien dat het jouw mening is en wellicht eerst een keer overlezen voordat je op Reageer drukt.

31 mei 2024 om 17:57

Kinderachtig zeg

31 mei 2024 om 16:15

Messi heeft echt 2 a 3 gestolen

Hangt allemaal af van wie het EK gaat winnen. Als Engeland het EK wint (wat ik niet waarschijnlijk acht), zal de Ballon D'or waarschijnlijk naar Bellingham gaan. Als Frankrijk het EK wint, gaat deze naar Mbappé en als Duitsland het EK wint zou het zomaar Kroos kunnen zijn.

Jammer dat dit tegenwoordig zó van invloed is. Jorginho die 4e werd in de Ballon D'or voting omdat hij met Chelsea de CL had gewonnen en met Italië het EK terwijl hij niet eens in de buurt komt van de beste spelers ter wereld.

31 mei 2024 om 13:37

Mbappe komt dit seizoen niet echt in aanmerking toch? Hij scoort veel in Frankrijk. Maar ja, dat is Frankrijk. Verder Europees niet het verschil gemaakt toen het moest tegen Borussia.

31 mei 2024 om 15:20

En als hij er 9 inschiet op het EK en Frankrijk het EK bezorgd?

31 mei 2024 om 15:43

Als Bellingham, Foden en Kane niets laten zien op t EK en Vini afhaakt op de Copa misschien. Maar Frankrijk heeft een bizarre selectie. Dus hij moet wel heel veel alleen doen om in aanmerking te komen.

1 juni 2024 om 14:45

@feye_88, ik ben het met je eens hoor. Mbappé verdient dit jaar niet de Ballon D'or, maar als hij Frankrijk het EK bezorgt zal hij wel in the picture komen.

Objectief gezien heeft hij ook gewoon gelijk (of kijk ik dan door een gekleurde bril?). Vini heeft een enorme bedrage gehad aan de CL-campagne. Bellingham is fenominaal. Ik denk dat Carlo gelijk heeft als we morgenavond de CL ook nog eens weten te winnen.

De concurrent hebben geen grote prijs gewonnen: Mbappe met PSG (tja kampioen worden en de beker pakken is voor PSG verplicht), Haaland ook geen speciaal seizoen gehad en Kane heeft geen een prijs gepakt.

31 mei 2024 om 15:21

Bellingham is goed, maar vind dat het nogal overdreven wordt.
Heb hem ook nu paar keer in CL gezien dat ik hem zwaar ondermaats vond.

Ja, goed eerste jaar en goed rendement. Maar Vini zou het meer verdienen.

Als Engeland of Frankrijk het EK wint, kunnen Mbappe en Foden ook nog aanspraak maken. Idem voor Kane.

Blijf het raar vinden dat 2018 Mbappe het niet won

Foden heeft ook een hele grote kans.

Bellingham vind ik sowieso niet, maar dat is mijn bescheiden mening.
Ja, hij heeft heerlijke stats gehaald in zijn eerstej aar bij Madrid en het is allemaal hossana, maar stel dat hij een slecht EK speelt of niet ver komt met Engeland en een Duitsland of Frankrijk worden naar glorie geschoten door Kane of Mbappé, dan maken die minimaal net zo veel kans hoor...

Vind dit beetje voorbarig van Carlo.

Kane, Wirtz, Mbappe en Foden maken wat mij betreft allemaal kans. Hoe groot is afhankelijk van het EK.

31 mei 2024 om 15:21

Het probleem bij Kane en Foden is natuurlijk dat bellingham die prijs dan ook wint. Of hij moet echt een zwak EK spelen in vergelijking met hen, maar dat lijkt me allerminst te gaan gebeuren.

4 juni 2024 om 08:22

Hoezo zou perse Bellingham moeten winnen als Engeland het EK wint?
Als ze alle 3 uitblinken op een EK bijvoorbeeld, dan maakt een Kane bijvoorbeeld toch ook genoeg kans? Heeft de Bundesliga an gort geschoten in zijn eerste buitenlandse jaar.

En Foden is player of the year in de BPL geworden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren