Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Voormalig assistent van Ajax Michael Valkanis eist respect en rept over ‘dark forces’ op de achtergrond

Laatste update:

Michael Valkanis is van mening dat er meer respect mag zijn voor de prestaties die hij vorig seizoen samen met interim-trainer John van ‘t Schip heeft neergezet bij Ajax. De Australische assistent stapte eind oktober 2023 in bij de Amsterdammers toen zij op een historische achttiende plaats in de Eredivisie stonden.

Het tweetal loodste Ajax samen met de rest van de technische staf uiteindelijk naar de vijfde plaats in de Eredivisie. Valkanis laat in een uitgebreid interview aan Voetbal International weten dat zij ‘in de situatie hebben gedaan wat ze konden doen'. “We hebben het maximale eruit gehaald. Toen John en ik instapten, dacht überhaupt niemand aan de derde plaats of zelfs de vijfde plaats. Het ging er puur om dat we weer wedstrijden zouden gaan winnen. Ik vind dat er iets meer respect mag zijn voor wat we gepresteerd hebben bij Ajax.”

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Onder Van ‘t Schip en Valkanis werd de weg omhoog ingezet, maar tijdens de tweede seizoenshelft ook veel onnodig puntenverlies geleden. Zo waren er in eigen huis remises tegen NEC, Fortuna Sittard, Go Ahead Eagles en Excelsior.

Bovendien leed Ajax in De Kuip tegen Feyenoord (6-0) de grootste nederlaag ooit in de Eredivisie en vlak voor de winterstop werden de Amsterdammers onder Valkanis, die de afwezige Van ‘t Schip verving, in de TOTO KNVB Beker uitgeschakeld door de amateurs van USV Hercules (3-2).

Valkanis is lovend over Van 't Schip en zegt dat hij de interim-trainer het afgelopen halfjaar heeft zien veranderen. “Ik heb een hele andere John gezien. Hij is een geweldige kerel die zich puur en alleen focust op waar hij invloed op heeft, maar tegelijkertijd heb ik gezien dat hij geraakt werd door wat er allemaal gebeurde. Ajax is een groot instituut en op de achtergrond spelen allerlei dingen. Er zijn allerlei 'dark forces' op de achtergrond, mensen die iets probeerden te beïnvloeden waardoor sommige dingen wel gebeurden en sommige dingen niet.”

De Australiër geeft aan dat mensen die van buitenaf komen sneller voelen dat er iets niet klopt. “John was ook teleurgesteld in bepaalde dingen, al zal hij dat zelf niet snel zeggen. Misschien dat bepaalde mensen hem beter hadden moeten steunen.

Valkanis kan weinig met het negatieve gevoel dat bij veel supporters na het afgelopen seizoen is blijven hangen. "Ik denk vooral: mensen, bekijk het eens wat positiever en kijk wat deze man (Van 't Schip, red.) voor Ajax heeft opgeofferd. Ik begrijp dat er kritiek is en mensen na afloop zeggen dat dingen anders hadden gemoeten, maar mensen zouden het beter begrijpen als ze midden in die situatie zouden zitten.”

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste Ajax-nieuws? Word nu lid van het Ajax Zone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Ajax traint onder Farioli
Reacties

Het hele seizoen blijft een fiasco en het spel was geen seconde overtuigend. Tel daarbij de uitschakeling door amateurs bij op en deze roep om respect is volslagen misplaatst.

1 juli 2024 om 10:00
0

Blablabla, de beste man heeft je van een directe degradatie plek naar Europees voetbal geknokt, mag op z'n minst wel een bedankje voor komen

1 juli 2024 om 10:15
0

Gemiddelde aantal punten per wedstrijd lag onder van t Schip lager dan onder Heijtinga.... niet dat dat nu een echte tacticus is maar toch. Aan de andere kant had Slot ook ongeveer dat gemiddelde aantal punten per wedstrijd bij AZ dus het is hoe je het maar bekijkt. In ieder geval kan niemand qua punten tippen aan het punten gemiddelde van Ten Hag bij Ajax.... ook Slot bij Feyenoord kwam niet eens in de buurt. Denk dat we onder Ten Hag verwend zijn geweest. Je weet dat het dan alleen nog maar minder kan worden en dat is nu het geval.. Die Valkanis heb ik helemaal niet hoog zitten, Van t Schip kon ook niet van hem aan en was altijd eerder op het complex dan Valkanis, vraag dat maar eens aan hem of hij op tijd kon zijn en dat is dan de persoon die het voorbeeld moet geven aan de spelers. Is niet voor niets dat er geen plek meer is ook niet in een andere functie voor Valkanis.

1 juli 2024 om 10:16
0

Alsof het zo'n uitzonderlijke prestatie is. Het was knapper om daar uberhaupt met dit materiaal te komen. Steijn heeft een ongekende wanprestatie geleverd, Van 't Schip beter, maar om nou om respect te schooien is een beetje schaamteloos.

Overigens niets dan respect voor wat het moment waarop Van 't Schip instapt. In zijn situatie, en in de situatie waarin de club verkeerde, heel bijzonder om dat te doen. Maar de prestaties en het getoonde spel zijn nou niet om enorm lovend over te zijn.

1 juli 2024 om 10:18
0

Een ‘directe degradatieplek’ na 9 wedstrijden met nog twee wedstrijden tegoed… Ajax is nooit, maar dan ook nooit serieus in gevaar geweest om direct te degraderen. Dat je daarna met een selectie van meer dan 100 miljoen verliest van een stel amateurs is m.i. een veel grotere schande dan die tijdelijke, vertekenende 18e plek. En wie was daar verantwoordelijk voor? Juist.

Dezelfde mannen die ook 2 wedstrijden voor het einde nog geen enkele vorm van vastigheid in het spel hadden gekregen en nog vaker wisselde van systeem dan van onderbroek.

Respect voor JvtS dat hij is ingestapt maar dat neemt niet weg dat zowel hij als Valkanis veel en veel te licht zijn voor een club als Ajax en dat ze best eens even in de spiegel mogen kijken.

1 juli 2024 om 10:25
0

Respect is een groot woord. Denk dat iedere Ajax fan een moeilijk jaar heeft gehad, dat hij samen met John is ingestapt is iedere fan blij mee geweest daarvoor respect. Maar ze moeten niet verwachten dat ze credits gaan krijgen, ze hebben genoeg punten gepakt om 5e te worden en dat is het dan ook wel. Voetbal was niet om aan te gluren, zat ook geen stijgende lijn in, uitgeschakeld door amateurs in de beker. Dus zou dit zelf zeker ook niet zo zeggen, zegt wel voldoende over de toestand waarin Ajax verkeerde, dat je ooit een man hebt kunnen aanstellen, al is het als assistent, die meer respect wil hebben voor een 5e plek en die prestatie. Dit is alles wat niet bij de club Ajax past en wat je zou moeten willen uitstralen, dit bevestigd alleen maar dat het goed is dat Ajax verder gaat met een andere lijn.

1 juli 2024 om 11:18
0

2,43 punten per wedstrijd voor ten Hag en 2,32 voor Slot. Scheelt wel wat maar niet in de buurt is zwaar overdreven. Al helemaal met het materiaal waar ten Hag mee te maken had is het verschil echt niet zo groot. Overigens zou ik me als ik voor Ajax was geweest heel goed kunnen voorstellen hoe vervelend het afgelopen seizoen heeft moeten zijn. Vooral omdat het verval nu zo ontzettend groot is ten opzichte van de afgelopen jaren.

1 juli 2024 om 11:35
0

Onzin, Ajax heeft nooit op degradatie gestaan. In de bijgewerkte wekelijkse ranglijst zelfs nooit onder plek 12.

De man was de coach in de wedstrijd van Ajax tegen de amateurs. De bekende wedstrijd waar we uit de beker geknikkerd werden.

1 juli 2024 om 14:36
0

@XAJAcfa, niemand? Ook Bosz niet afgelopen seizoen bij PSV? Of ben je dat vergeten omdat je wellicht het hele vorige seizoen wil vergeten?

1 juli 2024 om 10:08
0

@ajaxxxlove
Inderdaad, ik zou zelfs nog verder willen gaan. Misschien mag deze passant wel gewoon zijn excuus aanbieden voor het geleverde werk. Wat een amateurisme.

Respect krijg je en dwing je niet af of eis je niet op.
Als je goed bent en goed doet, dan komt het respect vanzelf.

Interview nummero zoveel van een persoon die niets anders doet dan het eigen straatje schoonvegen. Gaap. De beste man is volledig incapabel gebleken, bijzonder überhaupt al dat. hij kwam. Maar ach, gelukkig kunnen we eindelijk vooruit,

Als mensen over 'respect' beginnen, weet je dat er inhoudelijk zelden iets zinnigs komt. Men voelt zich tekort gedaan, maar wat echt ontbreekt is (verrassing!) een spiegel om in te kijken.

achteraf ja... net zo goed waren ze met wat ander personen hoger of lager geeindigd, niemand zal het ooit weten.
dit alles doet niks aan het zwaar magere seizoen bij ajax. En wat betreft respect snap ik niet helemaal... je krijgt een baan waar andere een moord voor zou doen, en je brengt ajax naar een net aan top5 plek met bij tijden heel slecht voetbal. Daarnaast de tijd van instappen was gunstig, vroeg in het seizoen. Genoeg tijd om de schade te repareren qua positie op de ranglijst. In europa met heel veel geluk wat rondes doorgekomen om er vervolgens roemloos uit te vliegen.

Achteraf moet je je afvragen of een 5e plek nog zo knap is. Steijn had het speelschema de eerste 8 wedstrijden absoluut niet mee plus een niet ingespeelde selectie met 100 nieuwe namen, met een 18e plek tot gevolg. Maar ik geloof dat de 5e plek al nog voor de winterstop werd behaald? Dan moet je gewoon toegeven dat je de tweede seizoenshelft compleet hebt gefaald, want AZ was absoluut niet in goede doen. Dat je in 3-4 wedstrijden een winst weggeeft in de laatste minuut is hier een voorbeeld van. Gelijkspelen tegen Vitesse, Almere City, Sparta, GAE, Excelsior die absoluut niet hadden gehoeven. Of verliezen van een Heerenveen die al 6 (?) wedstrijden niet meer had gewonnen. Daarnaast natuurlijke de verhalen over de lage trainingsintensiteit en aantal vrije dagen. Je zag in de tweede seizoenshelft dat veel spelers na 60-70 minuten gewoon op waren en daarmee verlies je gewoon punten in de slotfase van de wedstrijden. Dit valt wel de trainersstaf aan te rekenen.

Een betere trainer had hier absoluut meer uitgehaald. Top 3 misschien lastig, maar een solide 4e plek had zeker gekund.

1 juli 2024 om 10:16
0

Oortap, het nadeel is wel dat die clubs tegen het zogenaamde grote Ajax spelen waar ze anders niet snel van winnen en eerder voor een gelijkspeler opteren. Echter was dit Ajax niet in vorm vanaf het begin van het seizoen waardoor eigenlijk iedereen wel zoiets had van daar is wat te halen. Dat zag je bijvoorbeeld aan Heerenveen die speelden anders dan normaal, om als Ajax zijnde van die beeldvormiing af te komen is erg lastig.

1 juli 2024 om 10:26
0

De spelers van Ajax waren niet fit genoeg om een volledige wedstrijd laten we zeggen op 90% te kunnen voetballen. Dat is voor mij volstrekt onbegrijpelijk. Indien je nu de geluiden oppakt onder Farioli, dan geeft die dit ook aan. Ze zijn niet in staat om constant in beweging te zijn. Dat was vorig seizoen ook de reden dat de linies ver uit elkaar stonden, spelers niet aanspeelbaar waren en in de omschakeling was Ajax gezien. Ik hoop nu dat wel in staat zijn om de volle 90 minuten 100% te kunnen geven. Daar ben je prof voor. Valkanis moet dus eerst eens in een spiegel kijken en zich afvragen: hebben we alles uit deze spelersgroep gehaald wat erin zat?

Je salaris is je respect, klein kind

Ik denk dat beide waar zijn.
1: Valkanis doet hier een poging zijn straatje schoon te geven, hij en Van't Schip hadden meer uit dit team kunnen.
2: Ajax is een vreemde club met achterkamertjes en vreemde 'krachten' die teveel invloed hebben.
Ajax heeft lang kunnen teren op zijn naam en financiële voorsprong maar heeft wel echt teveel onprofessionele en giftige onderdelen in zijn cultuur en organisatie.

1 juli 2024 om 11:38
0

Complete onzin, van het Schip heeft werkelijk alle support gehad.

Er is niks giftig in de cultuur bij Ajax. sterker nog, de hele organisatie is flink opgeschut. Hier hebben we te maken met een assistent die niks toevoegde en faalde toen de trainer afwezig was.

En nu wil die weer ergens aan de slag. Dus lag niks aan hem maar alles aan Ajax.

1 juli 2024 om 13:13
0

Dat hij faalde zeg ik toch in punt 2. Maar dat doet niks af en zijn punt dat er bij ajax krachten zijn die tegen elkaar in werken en de club niet helpen

"er is niks giftigs aan de cultuur bij ajax"

Ben je serieus? Iedereen heeft toch bij de laatste aandelenhouders vergadering kunnen zien dat er echt iets goed mis is in de cultuur bij Ajax?

Ja, de organisatie is opgeschut, omdat het nodig is. Maar als je kijkt hoe de verschillende organen tegen en over elkaar praten, de slechte communicatie met elkaar en naar buiten. De invloed van zaakwaarnemers, oud spelers, oud trainers. Wat jeugdtrainers allemaal aangeven die weg gaan. Hoe er bijvoorbeeld met een Bogarde wordt omgegaan. Hoe Overmars kort naar zijn vertrek alweer benaderd werd. Dat is echt niet allemaal de schuld van Van de Sar of de RvC, er zit op sommige plekken rot in de hele manier van werken.

3-2 verliezen van Hercules was inderdaad het "maximale"...

Tja deze kerel kan beter niet zijn mond open trekken nadat hij heeft verloren tegen Hercules in de beker. De grootste wanprestatie bij Ajax aller tijden is onder zijn leiding gedaan.

1 juli 2024 om 11:26
0

"tja deze kerel kan beter niet zijn mond open trekken nadat hij heeft verloren tegen Hercules in de beker. De grootste wanprestatie bij Ajax aller tijden is onder zijn leiding gedaan".

Wat een banale onzin. Dit is 1 wedstrijd en daar wordt een heel seizoen aan opgehangen. Is nog tamelijk hypocriet ook omdat bij Ajax niemand iets geeft om die beker. Zoiets noemt men daarom ook wel selectieve verontwaardiging. De 5-1 nederlaag van Ajax in de bekerfinale van 2014 tegen PEC was een veel grotere schande omdat Ajax ook niet had mogen klagen als het 8 - 1'was geworden en de ploeg finaal werd weg gespeeld door laagvlieger PEC. In de jaren 60 werd Ajax zelfs een heel seizoen lang weg gespeeld en mocht de club uiteindelijk de handen dicht knijpen dat ze niet degradeerde.

Het is dan ook duidelijk dat je over iets praat waar je niet zoveel vanaf weet. Een ploeg als Ajax moet zelfs met de koffiejuffrouw op de bank moeiteloos kunnen winnen van amateurs en als dat niet lukt getuigt dat van een waardeloze mentaliteit en het is volslagen belachelijk om dat een assistent coach aan te rekenen. Ook Cruijff heeft als coach ooit met 2-1 verloren van de amateurs van Ijsselmeervogels en het Ajax van Peter Bosz wist de amateurs van AFC met veel pijn en moeite op 2-2 te houden. Ook AZ had vorig seizoen in de bekercompetitie de handen vol aan de amateurs van Hardenberg en Quik Boys en had uiteindelijk een verlenging tegen Hardenberg en strafschoppen tegen Quick nodig om verder te kunnen bekeren. En volgens mij is AZ dat seizoen toch echt 9 punten boven Ajax geã«indigd.

Dat natrappen richting trainers is typisch Nederlands en ik zou ook zeggen vooral typisch Ajax. En dat doet men daar niet alleen in de richting van trainers die ondermaats gepresteerd hebben, maar net zo hard naar iemand uit het eigen nest als Frank de Boer ondanks dat die Ajax met een overwegend zeer matige selectie 4 keer kampioen wist te maken en een bijna zekere 5e titel op de laatste wedstrijddag door de handen zag glippen. Zelfs Ten Hag, 1 van de meest succesvolste coaches uit de clubgeschiedenis moest het met enige regelmaat ontgelden als men het niet eens was met zijn opstelling of beslissingen. Wat dat betreft wemelt het van de ondankbare honden in het supportersbestand van de club, al zijn veruit de meeste (echte) supporters van de club gelukkig wel in het bezit van een gezonde portie redelijkheid.

Schip en Valkanis zijn op een heel moeilijk moment ingestapt bij Ajax en hebben keihard gewerkt om nog iets van een hopeloze selectie zonder zelfs een geringe dosis zelfvertrouwen te maken. Alleen al daarom verdienen ze respect, als respect uitsluitend afhankelijk is van resultaat is het van nul en generlei waarde. Daarom is NL ook geen echt topsportland en lijkt het daar zelfs niet eens op.

1 juli 2024 om 11:41
0

Hou toch op zeg. De prestaties waren gewoon niet goed. Simpel als dat.

Ajax geeft deze man ook geen trap na, deze man trapt Ajax na. Omdat ie gefrustreerd is dat een nieuwe trainer met andere assistenten werkt en hij nog altijd geen nieuw baantje gevonden heeft.

Du slag alles aan Ajax en niks aan hem of vna het Schip. Spelen met Martha linksachter, prima plan. Weer een met Gaaei op rechts een topwedstrijd gaan spelen, goed plan.

En tegen de amateurs kan je toch je hele elftal wel omgooien? Ajax uit de beker.

Draai het eens om, wat heeft deze man Ajax nou gebracht? Heb je ook maar een speler horen zeggen, wat een goede assistent is dit?

2 wedstrijden aan het roer gestaan toen van het Schip op de bruiloft van zijn zoon was. 2 keer giga op de donder gehad taktisch meesterbrein.

1 juli 2024 om 10:18
0

Zoals tegen die amateurclub heeft niet zoveel met tactiek te maken hoor. Puur het feit dat het team geen team was, voetballend gewoon niks op de mat kon leggen en verdedigend was het een gatenkaas.

1 juli 2024 om 11:27
0

met andere woorden, het had met tactiek te maken.

Wat is respect waard als je er om moet vragen? Als je jezelf serieus neemt is dat het laatste wat je doet

We hebben sowieso respekt voor wat het Schip heeft gedaan zeker met de moeilijke tijd dat zijn vrouw was overleden. Hij heeft Ajax van de laatste plaats omhoog gekregen. Maar eerlijk hij kon waarschijnlijk het spel wat hij wilde spelen niet overbrengen bij de spelers. Bij het eerste beste tegen doelpunt lieten ze hun hoofd hangen en was het weer los zand. Er was geen automatisme te bekennen in het spel. Ook dat je spelers vrij geeft omdat ze vermoeid zijn betekend dat je conditie training niet van een hoog niveau was. Maar nog steeds ben/was ik blij dat jullie in die moeilijke tijd ons nog naar de 5e plek hebben geloosd. Dank jullie wel. En nu weer verder met een nieuw seizoen.

Ajax had toen ze 18e stonden een aantal minder wedstrijden gespeeld. Als je alles per speelronde gelijk trekt, hebben ze nooit lager dan 10e gestaan (speelronde 10). In speelronde 13 stonden ze alweer 6e en in speelronde 15 stonden ze al 5e. Om maar aan te geven hoe dichtbij ze eigenlijk al waren. Dus nee, ze hebben niet goed gepresteerd.

Je hebt verloren van een amateurclub, dat alleen al is genoeg om eigenlijk direct ontslagen te worden. En dan beginnen over respect, ongelooflijk.

Nou maar weer terug in een ander gezelligheidskransje, waar resultaten ondergeschikt zijn aan elkaar de hand boven het hoofd houden. Ik lees nu dat de nieuwe trainer de zweep erover heeft gelegd. En hoor dat de trainingen zwaar zijn. Die reacties wil ik horen en lezen! Want meer dan voldoende conditie opbouwen, betekent bijna automatisch betere resultaten. Al is dit maar 1 aspect dat in vergelijking met vorig seizoen veel beter lijkt te worden aangepakt. Daarnaast kunnen er nog veel meer onderdelen van het spel worden verbeterd. Samenspel, tactiek, etc. Dus beste Valkanis, ga maar, met of zonder Johnny, kangoeroes trainen in Australië. Dat lijkt me een goede bestemming voor een falende (assistent)coach.

Wat een aansteller, ik denk dat er meer dan genoeg respect op zijn bankrekening is gestort.

Ik zou het wel fijn vinden als hij nou eens man en paard zou noemen als je het over dark forces hebt. Ajacieden zijn deze stoorzenders of onbekende krachten al heel lang beu en zijn wel eens benieuwd wie dat dan zijn. Zijn dat aandeelhouders, ereleden, journalisten, bestuursleden, rvc leden… zoveel vragen! Nu heb je kans om deze dark forces in de spotlights te zetten, gebeurd het weer niet. Deze kunnen nu dus nog steeds hun gang gaan.

Hij durft wel zeg na zo'n seizoen. Ik zou het er gewoon nooit meer over hebben.

de reacties hier zeggen veel, poh. wat een stelletje negatieve, ondankbare mensen. jullie zijn precies de reden waarom deze gast naar buiten komt met een ander perspectief.

Nog nooit zoveel onzin in 1 artikel gelezen, dat VI zich hiervoor laat gebruiken en met geen enkele kritische vraag komt zegt genoeg over het niveau daar. Telegraaf vibes.

Een woord om deze man te beschrijven. Beunhaas.

Nou ook nog een schouderklop willen voor een baggerprestatie. Wat een mafketel zeg.

Ik denk dat alle Ajacieden best bereid zijn om het eigen risico te betalen voor deze man om zich even te laten controleren. En mocht dit wel met z'n volle verstand gezegd zijn dan vind ik het vrij vroeg om al aan de borrel te gaan.

Deze man kon er helemaal niks van en heeft tegen Hercules pak slaag gehad. En dan hebben over respect sorry hoor.

Respect voor van het Schip dat hij in voor hem moeilijke periode ingestapt is. Maar als trainer heeft hij (en zijn assistenten) het heel erg slecht gedaan. Daarbij blijf ik erbij dat Ajax van het Schip nooit had moeten vragen. Ten eerste vanwege zijn thuis situatie en daarnaast omdat hij niet de trainer is die heeft laten zien dat hij kan presteren.

Respect voor John dat hij erin is gestapt voor de rest vond ik van het schip en die valkanis maar matig, met als diepte punt uitgeschakeld door amateurs in de beker, met valkanis aan het roer

Als de Dark Forces werden aangevoerd door Darth Vader (sven Mislintat) had Luke Skywalker (louis van Gaal of een ander) in moeten grijpen Maar zonder gekheid, je kunt geen respect hebben voor de geleverde prestaties zoals de uitschakeling voor de KNVB-beker door de Utrechtse amateurs van Hercules of het abominabele voetbal maar tegelijkertijd wel respect opbrengen voor de mensen Van 't Schip en/of Valkanis. In die zin vind ik dit een jankverhaal van Valkanis, of denkt de man nu echt dat het alsnog bereiken van de vijfde plaats een wereldprestatie is?

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren