Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Fans in beroering: 'Als Van Persie naar City gaat, is hij dood voor mij'

Laatste update:
/

De beslissing van Robin van Persie om Arsenal na acht jaar de rug toe te keren, heeft voor de nodige opschudding gezorgd in voetballand. Fans van de Londense club snappen niks van het besluit van hun aanvoerder en voor sommigen is dat een reden om flink over de schreef te gaan. Zo stuurde CNN-presentator Piers Morgan enkele discutabele tweets de wereld in nadat hij hoorde van de keuze van de Nederlander.

Morgan, bekende van populaire tv-shows als Britain’s Got Talent en America’s Got Talent en ook nog host van zijn eigen talkshow Piers Morgan Tonight op CNN, deed weinig moeite om zijn opperste teleurstelling onder stoelen of banken te steken. “RVP, als je naar Manchester City gaat, ben je dood voor mij. DOOD”, zo liet hij via het sociale medium weten.

Opmerkelijk is dat onder de 2,5 miljoen volgers van Moran ook Van Persie zelf en zijn vrouw Bouchra zich bevinden. De 28-jarige aanvaller heeft overigens nog geen uitspraken gedaan over zijn nabije toekomst en zijn contract bij Arsenal loopt nog wel een jaar door. De club zal echter over gaan tot verkoop om nog iets aan hem te kunnen verdienen. Naast City wordt ook Manchester United genoemd als mogelijke nieuwe club.

Snap jij dergelijke emoties bij fans?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van persie gaat naar Juventus ik sprak em de dag na het EK ik Holland Casino in Rotterdam toen heeft hij dat dat verteld.

5 juli 2012 om 09:33

Dat gok je alleen maar.

5 juli 2012 om 11:16

sterk verhaal. ik sprak seedorf gister die zei dat hij net van persie gecontracteerd had met monza. voor 3,5 jaar.

5 juli 2012 om 12:17

Dat is zeker een sterk verhaal aangezien Seedorf al jaren geen eigenaar meer is van Monza sinds zijn ruzie met z'n zakenpartners

5 juli 2012 om 16:26

Klopt. Inmiddels ben ik de eigenaar van Monza,om het verhaal nog sterker te maken.

5 juli 2012 om 09:35

Ik hoop ook dat hij naar Juventus gaat. Dat zou een echte versterking voor de Serie A zijn. En Juventus kan nog wel een topspits gebruiken als ze de CL in gaan.

Ik kan me voorstellen dat fans emotioneel reageren als hij naar Manchester City gaat.
Ik had zelf gehoopt dat hij gewoon bij Arsenal zou blijven omdat ze toch de cL gehaadl hadden.

5 juli 2012 om 11:51

Het zou leuk zijn als hij het laatste jaar afmaakt bij Arsenal alles wint en dan voor niks teruggaat naar Feyenoord zou goed zijn voor de Eredivisie!

5 juli 2012 om 12:11

Wat dacht je zelf? Hij keert hoogstwaarschijnlijk niet meer terug naar Feyenoord. Hij heeft aangegeven wel graag af te sluiten bij Excelsior, maar dan zal het waarschijnlijk pas zijn als hij 35+ is.

5 juli 2012 om 09:35

Oh da's raar. Ik sprak hem gister nog bij mij thuis hier in hartje Amsterdam. Hij vertelde mij dat hij naar City gaat.

5 juli 2012 om 10:04

Het wordt steeds vreemder, hij gooide gister op de snelweg een briefje naar mij toe waarin stond dat hij Excelsior ging helpen te promoveren.

5 juli 2012 om 10:16

Tegen mij zei hij dat hij eigenlijk rechtsbenig is... Maar in Engeland is alles aan de andere kant, daarom is ie daar links en flopte die op het Ek...

5 juli 2012 om 10:29

hahaha lol

5 juli 2012 om 11:00

Tegen mij zei hij tijdens touwtrekken op de kermis dat hij dit ging doen in plaats van voetbal!

Altijd Prijs!

5 juli 2012 om 11:23

Haha, die laatste (rechtsbeen) is het mooist!

Idd onnozele en ongeloofwaardige opmerking om te zeggen dat je hem na het EK tegen komst... laat staan dat hij jóu zou vertellen wat hij gaat doen!

Maar god, laat het niet City zijn! Als hij (naast z'n rol in Oranje) nóg meer shit over zich heen wil krijgen moet die dat doen!

In mijn ogen blijven er maar 'n paar opties over; Juventus, Man United en eventueel een Spaanse topper; Barça of Real. Zie hem bij Barça alleen niet slagen en bij Real heeft ie nogal wat concurrentie... Verder bijv. Bayern (als die prijzen wil winnen...)? En dan blijft er niet veel over!

Jammer dat die vertrekt; is in feite al een 'clublegende', maar zou het veel mooier kunnen aflsuiten bij Arsenal, zoals Bergkamp deed. En je zag wat er gebeurde toen Henry vertrok...

5 juli 2012 om 11:39

@ Donshining Baas! hahahaha

5 juli 2012 om 15:26

haha Leuk Not....

5 juli 2012 om 15:42

Dit is de eerste Baas reactie ooit gegeven op VZ. Gruwelijk. Deze onthoud ik zeker goed.

5 juli 2012 om 09:36

Rvp kan wel zeggen dat hij naar juve gaat ,maar als Arsenal niet mee werkt gaat hij nergens naar toe

5 juli 2012 om 09:38

@ Klakkenloos,

Yea sure, heel de wereld wil dat weten, en dat gaat ie jou aan je neus hangen.. Ga toch fietsen man, moet je niet opschoolzijn?

5 juli 2012 om 11:08

Juve lijkt mij ook het aannemelijkst, RVP heeft Arsenal teveel in zijn hart zitten om deze overstap te maken. Anders was ie al wel eerder weggegaan

5 juli 2012 om 12:08

nee die hebben vacantie hihi.

5 juli 2012 om 14:41

Jij ook? Ik zou even een bijlesje Nederlands nemen in dat geval

5 juli 2012 om 09:40

Ik sprak hem ook, gister nog toevallig. Hij gaat naar Shanghai Shenua, totaal uit de duim gezogen van jou dus.

5 juli 2012 om 09:47

ZIt niet zo te zwetsen man, heb hem gister nog bij de plaatselijke bowlingbaan gesproken, en een potje tafelvoetbal met hem gespeelt , toen zij die dat ie bij de kampioen van de 3e klasser in de Filipijnenging spelen.. Hij krijgt daar 100 miljoen rupia salaris per maand, en iedereen is moslim daar dus dat vind ie fijn

5 juli 2012 om 10:04

@panerai
dat kan helemaal niet. want ik heb gister pro evelotie soccer tegen hem gespeeld. hy was man. city en hy had zichzelf al naar Man. City ge transfeert.

5 juli 2012 om 10:13

pro evelotie bestaat niet eens, busted..

5 juli 2012 om 10:57

Oke kijk dit is nou een geloofwaardig verhaal! je hebt me overtuigd ik denk idd oook dat hij naar de Filipijnen gaat maar over het salaris klopt het niet helemaal want ben net door hem gebeld en hij verdiend er maar liefst 200 miljoen rupia per maand !

5 juli 2012 om 12:46

Aahahahahahaha Pro Evelotie, waar kom jij vandaan ?

5 juli 2012 om 15:28

haha wss op de zwarte markt gekocht. Samen met zijn Calvin Groot, Barmani en Bolce en Babana

5 juli 2012 om 09:47

Dat lijkt me stug, ik sprak hem afgelopen week nog en hij gaat naar Schalke 04! De samenwerking met Huntelaar is hem namelijk afgelopen zomer uitstekend bevallen!

5 juli 2012 om 09:48

He Klakkenloos, dat moeten wij zeker klakkenloos van jou aannemen?

5 juli 2012 om 09:56

Zonder gekheid, ik sprak hem en hij zei tegen mij ik speel volgend jaar in een vrouwen elftal! Echt waar want daar kon die zich zelf zijn!

5 juli 2012 om 10:01

Ik sprak hem toevallig gister nog in een pub, in London. Tegen mij zei die dat hij naar Excelsior gaat. Omdat hij voor het kampioenschap wilt gaan en dat kan in de Jupiler League!

5 juli 2012 om 11:13

Ik heb hem toen ook gezien, maar ik geloof er weinig van dat hij naar Juventus gaat en best raar dat je nu pas met die uitspraak komt ipv 2 weken terug.

5 juli 2012 om 11:38

Gokte hij toen toevallig niet op Juventus ? (omkoopschandaal ?)

Snap ik zeker al zou ik als v.persie zijnde sowieso naar Man.utd gaan alleen al qua concurrentie bij Man.city op zijn posities.

Man.utd kan die met Rooney enz lekker samenspelen + vind die club mooier;p.

Ik geef van Persie groot gelijk. Meer verdienen en voor de prijzen gaan. Clubliefde bestaat niet. Hij moet ook gewoon zijn geld verdienen en als hij nu een klapper kan maken, groot gelijk.

5 juli 2012 om 09:36

'groot gelijk' vind ik zwaar overdreven. Ik ben afgelopen seizoen naar London gegaan en heb daar een wedstrijd van Arsenal bijgewoond tegen hun aartsrivaal. De sfeer was fantastisch en iedereen, maar dan ook werkelijk iedereen scandeerde de naam van Van Persie. Die man is daar een legende, en toegezongen worden door 60.000 man is een onbeschrijflijk gevoel.

Ik was voorafgaand aan die wedstrijd ook van mening dat Van Persie moet vertrekken en voor prijzen moet gaan spelen. Maar na die wedstrijd kwam ik tot bezinning, die man moet lekker in London blijven voetballen. Elders kan hij nog mislukken, maar bij Arsenal is hij een God.

5 juli 2012 om 09:38

Als je het zo bekijkt kan ik het snappen. Maar mislukken of niet bij een andere club. Hij is dan financieel wel binnen.

5 juli 2012 om 09:45

Ja en als hij bij Arsenal blijft is het toch op een houtje bijten voor hem. Kijken of er nog wat geld in de kas zit voor het eten.

Gezeur allemaal over financiele klapper. Hij is nu al lang binnen en kan de rest van zijn leven gewoon uitzingen zoals hij nu doet. Dom is ook dat hij zelf salaris als reden aangeeft, typeert wel weer de persoon, want als hij had aangegeven om voor de prijzen willen te spelen dan hadden de fans dit veel meer geaceepteerd.

5 juli 2012 om 09:53

Als het waar is dat die bij Arsenal geen 100.000 euro verdient per week (wat de dag van vandaag schandalig is spijtig genoeg voor een speler van zijn kwaliteiten) en bij City 280.000 kan gaan verdienen, tja dan moet je gewoon nog minder naar het geld kijken en kan je jezelf nog meer plezieren met je centen. Verschil tussen 5.2 miljoen per jaar of 14.5 is toch immens hoor.

Hoop niet dat die naar City gaat. Als die dan weer last krijgt van een blessure zoals vroeger steeds kan die zo zijn basisstek verloren zijn. United heeft hem eigenlijk niet nodig. Met vooraan Rooney, Welbeck, Hernandez en Kagawa voor twee posities heb je al twee toppers voor elke positie. Juventus lijkt me ook een mooie club, alleen is de Serie A toch een serieuze stap terug.

5 juli 2012 om 09:54

Ja want met een salaris van 160.000 per week moet hij straks op een houtje bijten. Dat kan en mag zijn drijfveer niet zijn.
Van Persie heeft al meerdere malen aangegeven wel prijzen te willen winnen in zijn carriere, maar ergens kan Wenger zelfs al heeft hij een transferbudget van 80 miljoen, niet de juiste poppetjes op de plaats zetten.
Ik geef Van Persie geen ongelijk, de voetbalwereld werkt nou eenmaal zo. En verandering van spijs, doet eten.


Rooney_10 Kagawa is meer een midvoor. Van Persie meer een spits dan Kagawa.

5 juli 2012 om 10:03

labyad doet praktisch hetzelfde?

5 juli 2012 om 11:27

Hij speelt 8 seizoenen bij arsenal x ongeveer 4,5 miljoen. Je kunt mij niet wijsmaken dat je het verschil in het dagelijks leven merkt. Daarbij kun je ook gewoon een paar reclames extra maken. Dan heb je het verschil al gedicht

5 juli 2012 om 12:15

Ja bij Arsenal is hij een GOD , maar als hij voor zichzelf kiest en naar Manchester City gaat, dan is hij opeens een paria?

Goden hebben meestal een langer leven in het verschiet.. Rare club met rare supporters... Face it, ze zijn subtop en nu heeft van Persie het uiteindelijk ook gezien...

Ik hoor de fans maar elke keer over Man City beginnen maar wat vinden ze ervan als van Persie besluit om naar Man United te gaan? Vinden ze dat minder erg?

5 juli 2012 om 09:36

United is een echte tradionele topclub en geen koopzieke club zoals Manchester City.
Veel mensen hebben gewoon een hekel aan koopclubs.

5 juli 2012 om 09:37

Natuurlijk. Er zijn al wel een aantal spelers die Arsenal in de steek hebben gelaten, omdat City hun de kop gek hebben gemaakt (adebayor, Nasri, Toure). Nemen de fans en Arsenal hun niet echt in dank af.

5 juli 2012 om 09:42

De fans van Arsenal zijn verbolgen dat ie vertrekt, waarheen is niet eens belangrijk, ze zijn van mening dat hij de club in de steek laat.

5 juli 2012 om 12:31

nee hoor, het gaat erom dat hij dan naar een van de rivalen gaat

5 juli 2012 om 14:48

Vandaar dus deze kansloze reacties? Wat meneer van Persie allemaal wel niet gedaan heeft voor Arsenal. Hij heeft een flinke periode de club gesteund.

Het is al jaren bekend dat van Persie prijzen wilt winnen, maar bij Arsenal gaat dat gewoon niet lukken, spelers die het verschil kunnen maken, vertrekken. Hij is de enige die nog is gebleven om het te proberen. Ik geef van Persie groot gelijk dat hij zijn vertier ergens anders gaat opzoeken, met het oog om prijzen te pakken, presteren op het hoogste niveau.

Tevens een nieuwe uitdaging, kan ook geen kwaad! Nu alleen afwachten of hij op zijn bek gaat.

Beter gaat hij naar Juventus, of een andere grote club in het buitenland. Naar een club in Engeland gaan kan hij gewoon niet maken naar de fans toe.

ik denk dat het er meer fans zijn die zo denken hij mag van mij naar alle clubs behalve Chelsea Man City en Tot Hutspor

Juventus met Pirlo en géén echte concurrent qua spitsen daar(italië kan hij ook zomaar ineens mislukken zoals zoveel Nlérs).

haha...dat zegt genoeg over het niveau van zo'n volwassen man.
Daar zal v Persie geen nacht minder om slapen

Ik hoop ook persoonlijk niet dat hij naar City gaat.maar ja het hele grote geld lonkt.en ja om de prijzen spelen al helemaal.

Ik snap zeker waarom fans boos zouden zijn. Hij heeft 8 jaar niet super geweldig gespeeld behalve dit laatste seizoen. Arsenal heeft hem altijd vertrouwd en nu ineens keert hij ze de rug toe. Wat grappig was is dat op Twitter meneer Eboue ((oud speler Arsenal)) heel boos was zo vertelde hij dat hij geen respect meer voor hem heeft and dat soort dingen. Hoop dat Van Persie naar een mooie club gaat in Spanje wat als hij naar een andere club in Engeland gaat hoeft ie zich nooit meer te laten zien bij Arsenal

Ibrahimovic + RVP = dodelijk.

Ik zou hem echt graag zien bij AC Milan. Bij Real Madrid en Manchester City heeft ie teveel concurrentie. Bij Barcelona idem dito. En bij de overige clubs kan ie óf niet genoeg verdienen óf wint ie geen prijzen.
Ja... Manchester United misschien. Maar hij heeft al eens gezegd dat ie dat niet zou doen.

5 juli 2012 om 09:38

Wat interessant dat jij over AC Milan begint, ik dacht aan precies dezelfde club. Ik denk ook dat de supporters daar nog het meeste waardering voor zouden hebben. Van Persie samen met Ibrahimovic en Boateng is een geweldige voorhoede waar iedereen van zou smullen.

5 juli 2012 om 10:16

Van Persie bij Milan is voor mij de absolute voetbaldroom.
In ieder geval heeft hij tijdens die wedstrijden in de Champions League veel indruk gemaakt. Kan me herinneren dat de Milan spelers, Allegri en Galliani in de rij stonden om zijn spel na afloop te prijzen. Destijds dacht ik ook dat al die complimenten ervoor waren om hem naar Milaan te lokken (en dat was waarschijnlijk ook zo).

Maar ik ga er van uit dat dit scenario te mooi is om waar te zijn. Zodra City mee gaat bieden, haken de andere clubs toch af. Juve is de andere reeele optie omdat zij een meesterspits goed kunnen gebruiken. Maar ik hoop niet dat hij naar Turijn gaat, want dan heeft dat elftal totaal geen zwakke plek meer.

De Arsenal fans moeten niet boos zijn op rvp maar opmhet bestuur van arsenal hij heeft met ze gesproken en zijn er niet uitgekomen omdat hij het niet eens was met de toekomstplannen van Arsenal dat komt omdat ze al jaren net niet spelers halen en daarom ook niet om de prijzen meespelen kan wel begrijpen dat hij na zoveel jaar voor zichzelf kiest hij wil ook wel weer eens wat winnen logies toch dus die supporters pak je eigen bestuur aan en laat van Persie lekker!

5 juli 2012 om 09:41

Maar het probleem bij de fans is datgene wat jij zegt. Ze hebben topspelers gehaald. Giroud, Podolski waarschijnlijk M,villa dus Arsenal heeft eigenlijk gedaan wat het moest om hem te houden alleen wil Van Persie prijzen.

5 juli 2012 om 09:53

Topspelers? M'villa is een toptalent, en Podolski is maar een middelmatige speler. Van Persie wil gewoon spelers om zich heen die al van wereldklasse zijn. Dus geen spelers die dat mogelijk over 5 jaar wel zijn of nooit worden. Ze hadden gewoon eens flink geld moeten neerleggen om een paar wereldtoppers te halen, zoals bijv. Götze. Ze hebben geld zat.

5 juli 2012 om 09:58

Podolski moeten we nog op wachten wat hij gaat presteren ik denk dat hij er wel wat van kan gaan maken bij Arsenal. Arsenal is gewoon geen club die (gelukkig) geen 50 miljoen erin gooit voor een speler dat is goed aan Arsenal. Mvilla zal goed gaan spelen verwacht ik

5 juli 2012 om 10:11

Dat ze geen 50 miljoen uitgeven aan een speler is goed, maar ook slecht tegelijk. Zo kun je het nooit van de rivalen winnen, tenzij die ook gaan minderen in de uitgaven.

5 juli 2012 om 10:19

Vind het persoonlijk een verlies voor Arsenal en een verlies voor onze derby ben zelf voor Tottenham maar ik vind het altijd leuk om te kijken naar Arsenal ze speelden heel mooi voetbal. Met Podolski en Mvilla en nog andere versterkingen verwacht ik veel van Arsenal en weer een spannend jaar op jacht naar een CL plek of misschien wel meer

5 juli 2012 om 10:41

Ben het niet helemaal met je eens giroud heeft 1seizoen 21x gescoord vooreerst nog niks gepresteerd,podolski is op leeftijd en niet een top speler speelde al geen basis de laatste jaren en m villa is nog niet zeker, je moet nog maar kijken of podolski het engelse niveau aankan!

5 juli 2012 om 14:18

@henry1412
Haha dwaasje, Götze is ook een toptalent? Podolski is een linksbuiten bij het Duitse elftal en staat hier 1 op 2 en heeft 18 goals in de Bundesliga gemaakt dit seizoen. Wat heeft Götze gepresteerd dit seizoen? De hele tijd gepasseerd bij Dortmund, weliswaar door zijn blessure maar daar verandert niks aan.
Maar 10 min. ofso op het EK gespeeld?

Haha Gotze heeft zeker potentie maar het gaat veels te ver om hem wel een topspeler te noemen en Podolski niet, die pas 26 is en veel meer ervaring/kwaliteit heeft dan Gotze op dit moment.
En liever een speler met ervaring dan weer een van de vele talenten die Wenger al heeft met Aoc.

5 juli 2012 om 19:34

Ja precies ik verwacht veel maar kan ook anders zijn. Ze hadden ook hele grote verwachtingen van Gervinho maar hij kon het ook niet waarmaken. Maar nu Podolski komt en je Ox ook nog hebt wat gaat er nu dan gebeuren met Gervinho? nu zijn ze aan de linkerkant meer dan vol?

5 juli 2012 om 19:36

Ja inderdaad Podolski heeft een goed Ek gedraaid en Gotze heeft een blessure gehad dus daar kun je maar beter mee wachten tot de winterstop om te zien of het er nog is. Zal niet de eerste keer zijn dat een speler na een blessure niks meer kan presteren.

Waarom snappen fans van Arsenal niet dat hij naar een andere wil. Het is heel simpel prijzen. Bij Arsenal pak je nooit een prijs. Of je nou bij de Spurs speelt of Arsenal het maakt niet uit. Ze zijn gewoon sub top in Engeland. En elk jaar verkopen ze hun beste spelers. Kijk dat zijn redenen waarom hij naar een andere club wilt. Het zijn allemaal grote ego's deze voetballers. Kijk en die van Persie komt ook wel een in een restaurant een andere speler tegen van united of real, of barca. En dan vraagt z'n speler hoeveel prijzen heb jij gewonnen in je carrière. Nou dan druipt van Persie toch af. Hij wil ook prijzen pakken en op zijn cv zetten. Maar hij heeft natuurlijk al zijn mooiste en grootste prijs op zijn cv staan. De eufa cup met Feyenoord!

5 juli 2012 om 09:42

Dan zou Feyenoord zichzelf gelijk moeten opheffen. Zowel nationaal als internationaal geen kans op prijzen. Geen bestaansrecht dus, althans zo redeneer jij.

5 juli 2012 om 09:50

Nou dat geld voor Arsenal dan ook. . Ik denk dat Feyenoord eerder kampioen gaat worden dan Arsenal. Onze competitie is natuurlijk van een ander niveau. Dat zelf Groningen met een paar gerichte aankopen kampioen kan worden.

5 juli 2012 om 10:51

Zo redeneert hij het niet. Het gaat niet om de club maar om de speler. Van Persie is het niveau van Arsenal ontgroeit, hij is een echte wereldtopper die prijzen wilt winnen en dan is het logisch dat hij richting Manchester of Juve vertrekt. Ik vind het ook doodzonde voor Arsenal, maar ik kan hem geen ongelijk geven. Op dit moment zijn er bij Feyenoord eigenlijk (nog) geen spelers die het niveau van de club zijn ontgroeit.

5 juli 2012 om 13:12

Dus jij begreep Fer & Wijnaldum volledig toen ze vertrokken naar respectievelijk Twente & Psv.

Raar.

5 juli 2012 om 13:21

Nou ik was wel blij dat deze twee gasten vertrokken. Maar de keuze van fer naar Twente snapte ik niet.

Gister Paul Merson en vandaag Pierce Morgan. Met stip de meest vervelende Arsenalfans. Die Merson heeft gewoon geld nodig en Morgan zet de club steeds voor schut met zijn grootspraak.

Van Persie is een kl**tzak die ik niet meer in een Arsenalshirt wil zien, maar het Arsenal bestuur is nog een veel grotere ramp. Mensen moeten niet vergeten dat wij de enige club ter wereld zijn waar noch de CEO noch de eigenaar de wedstrijden bijwoont. Totaal geen commitment, behalve met hun eigen portemonnee. Kan iemand mij vertellen waarom Gazidis 1,5 miljoen verdient?

Het is makkelijk praten vanaf hier natuurlijk, maar zolang de Sk-houders niet in opstand komen, gaat Arsenal op deze voet door. We eindigen waarschijnlijk wel weer in de top-4 zoals altijd.

5 juli 2012 om 09:48

Van persie de klootzak? Ik denk dat er eens goed moet worden gekeken naar de club in het algemeen. Wil je meedoen om de prijzen moet je grotere spelers gaan halen. Waarschijnlijk heeft van persie het daar over gehad maar wil Arsenal op 1 of andere manier niet aan. Van Persie is heel belangrijk geweest voor Arsenal vergeet dat vooral niet. Maar als speler wil je prijzen pakken en dan snap ik volkomen dat als Arsenal een andere weg inslaat en van persie prijzen wilt pakken die weg gaat.

5 juli 2012 om 09:51

Arsenal is veel belangrijker geweest voor Van Persie, vergeet dat vooral niet. Welke club van Champions League niveau zou zoveel geduld hebben gehad met een speler die constant een halfjaar of zelfs een jaar eruit ligt door blessures?

5 juli 2012 om 09:53

*zucht*

Het gaat niet altijd om grote spelers. Manchester United heeft ook niet de beste spelers maar ze doen jaar in jaar uit wel mee om de titel. Arsenal hoeft alleen een nr10 te halen en ze eindigen net zo hoog als ze deden met van Persie.

5 juli 2012 om 09:53

Ach van Persie heeft het altijd goed gedaan en als hij er dit seizoen niet was geweest waren ze waarschijnlijk 10e geworden of iets dergelijks. Iets meer respect voor van Persie mag je ook wel hebben

5 juli 2012 om 09:54

Ik snap Persiangooner wel. Het is wel zo dat Van Persie veel geblesseerd is geweest, maar ook echt veel in die 8 jaar heeft hij 1 seizoen heel goed gedraaid. Arsenal bleef maar het vertrouwen houden in Van Persie door contract voor hem op te stellen terwijl het eigenlijk een gok was. Zoveel geblesseerd en toch vertrouwen houden dan kun je op zen minst vertrouwen terug geven aan Arsenal en hopen op deze Poldolski en Giroud en kijken hoe het loopt. Hij is speler van het jaar geworden dus individueel gezien komt hij niks te kort in team verband is het heel moeilijk iedereen smijt maar met geld terwijl Arsenal een heel goed beleid heeft. Dit gaat denk ik puur om het geld en zal me niks verbazen als hij naar City gaat.

5 juli 2012 om 09:55

Wat heeft van Persie gewonnen in al die jaren bij Arsenal? Juist, als sportman wil je winnen maar als ze niet mee doen om de prijzen (wat bijna elk jaar zo is) mag je zeker verder kijken.

5 juli 2012 om 09:56

Ja, hij betaalt eindelijk een keer het vertrouwen terug. Werd tijd ook. Als hij in 2007/2008 niet geblesseerd was, waren we toen zeker kampioen geworden. Ook in 09/10 kon het weleens die kant op gaan.

5 juli 2012 om 10:21

@persiangooner....wat een lulpraat zeg!!! (top)spelers geef je die mogelijkheid natuurlijk. Zijn genoeg voorbeelden van spelers die jaren gebleseerd zijn geweest, ook in Nederland. Kijk maar eens naar Owen, van Nistelrooij,vlaar

Doe je Arsenal bril aub eens af.

5 juli 2012 om 09:50

Doe effe normaal man Van Persie uitschelden. Hem kan je niks kwalijks nemen. Wil je zeggen dat Silva, Toure, Gallas, Hleb, Flamini, Nasri, Adebayor en Cesc allemaal kl'***zakken zijn? Er is gewoon iets mis met dit club op bestuurlijk niveau. Het valt me op dat sinds Dein weg is de ene naar de andere sterspeler vertrekt.

Het ligt gewoon aan het bestuur, makkelijker kun je het niet zeggen. Arsenal heeft 200 miljoen euro op de bank, elke club zou tenminste de helft investeren op het veld waar het kapitaal hoort en niet op de bank waar Gazidis en Kroenke eraan kunnen komen.

5 juli 2012 om 09:54

Hem kan je net zoveel kwalijk nemen. Zoals ik al zei, Van Persie hoeft geen slachtoffer te worden van het wanbeleid van Arsenal, maar hij vergeet voor het gemak dat ditzelfde beleid er voor zorgde dat hij in alle rust kon ontwikkelen. Een kampioenenclub had hem allang van de hand gedaan met al zijn blessures, ook al was hij altijd de beste spits ter wereld in potentie.

Ja wat wil je, de gemiddelde leeftijd van ons bestuur is 75 jaar of zo.

5 juli 2012 om 10:17

dat geld moet gewoon op de bank aanwezig zijn vanwege accountingsprinciples. Liquiditeit etc. Is gewoon logisch dat ze dat hebben staan.
Het feit is; we hebben geen geld. Alleen door het doen van transfersverkopen draaien we break-even.

5 juli 2012 om 11:01

Wat bedraagt de kortlopende schuld van Arsenal, weet je dat toevallig uit je hoofd? Volgens mij hebben we namelijk geen kortlopende schulden meer dus om nou te spreken van liquiditeitsproblemen als we een deel van het kasgeld investeren in een beter team...

5 juli 2012 om 11:10

Die zijn er niet, maar ik heb zo het idee dat de bank garantie wilt en dat ze daarom de clubkas zo vol mogelijk willen houden. Aan de andere kant zou Kroenke gewoon moeten zeggen hier heb je 50 miljoen voor transfers en salarissen; betaalt zich over 2 jaar wel terug. Maar dan moet het extern komen, maar ja die idioot Kroenke boeit het toch niet.

5 juli 2012 om 11:14

Mee eens, Kroenke moet investeren vanuit zijn eigen zak, dat zou een waardige eigenaar doen. Maar zoals ik al zei, we zijn de enige club waar zowel de eigenaar als de CEO nooit bij de wedstrijden aanwezig is.

5 juli 2012 om 16:27

"een kampioenenclub had hem allang van de hand gedaan met al zijn blessures, ook al was hij altijd de beste spits ter wereld in potentie."

Hoe komt het dan dat Bayern Robben een nieuw contract geeft? Je zegt gewoon dingen omdat ze goed uitkomen. Ja, robin heeft veel blessures gehad, maar hij heeft ook veel voor jullie gedaan! Heeft eigenlijk altijd goed gespeeld in de tijden dat hij niet geblesseerd was, en heeft afgelopen jaar en dit jaar CL voor jullie geregeld .. Beetje dankbaarheid mag wel.

5 juli 2012 om 10:01

Pg,
ik begrijp je woede richting het bestuur, vooral aangezien vorige zomer. Maar de werkelijkheid nu is dat Arsenal keihard bezig om de selectie te versterken. Er zijn genoeg indicaties dat ze hebben aangegeven dat het nu anders moet. Podolski en Giroud zijn al gepresenteerd als nieuwe aankopen, Mvila worden we telkens nadrukkelijk mee in verband gebracht, verder zijn we ook opzoek naar een CAM ( zoveel is duidelijk gebleken ). Wat moet het bestuur dan nog meer doen? Het is pas 5 juli en de toptransfers zullen nu pas echt worden gemaakt. Ik vind dat de directie nu niets verkeerd doet, maar Robin is hier wel verkeerd. Door zijn statement van gisteren heeft hij het helemaal voor zichzelf verpest door het bestuur geen kans te geven om toch het een en ander te herstellen. Ik zie in je post hieronder gelukkig wat ik ook sterk voel; totaal geen waardering van van persie naar Arsenal toe, omdat wij zijn hand vasthielden tijdens zijn blessures. Hij zou ook de medische staf hebben gewantrouwd, diezelfde medische staf die hem al 8 jaar onder hoede heeft! Nee van Persie, ik houd van de speler, maar gisteren heeft ie toch enorm veel respect bij mij verloren en het zal moelijk zijn om dat respect terug te winnen. Alleen door nog bij te tekenen kan hij zich nu nog redden, anders is het gewoon over en uit.
Hij moet eens beter naar zijn vrouw en zijn ouders luisteren verdomme, niet alleen naar die zaakwaarnemers die hem van allerlei strategien inpraten. Hij moet ook niet zo achterlijk zijn door te stellen dat er NU prijzen gewonnen moeten worden, dat kan gewoon niet met Chelsea,united,city er nog bij. Je kunt slechts je kans vergroten, maar garanties zijn in de premier league niet te koop.

5 juli 2012 om 10:07

Nouja, die medische staff wantrouw ik ook. Het lijkt wel alsof we alleen maar stagiairs hebben lopen daar.

Ik weet het niet, misschien is Giroud aangetrokken omdat we al wisten dat RvP zou vertrekken. Al die geruchten kunnen ook door Arsenal de wereld in zijn geholpen om de verkoop van de SK op te schroeven.

En de kans dat Mvila komt is wel klein geworden, die heeft zich behoorlijk misdragen waardoor Wenger op hem lijkt afgeknapt. Het was echt bijna een done deal... maar helaas. We hebben, op Hleb na, nog nooit een vertrekkende speler fatsoenlijk vervangen.

Gazidis en co hebben van Arsenal een satellietclub van City/barca gemaakt.

5 juli 2012 om 10:13

Wat betreft Mvila is het nog steeds niet duidelijk; mensen die best betrouwbaar zijn, melden dat de deal gewoon doorgaat,maar dat Wenger ( en daar geef ik hem gelijk in ) niet 20 mil wilt betalen. 15 is meer dan genoeg. Wat betreft Giroud denk ik niet, want die statement van gisteren was niet bekend door Arsenal Ze wisten niet dat RvP dat zou doen. Ze hoopten wsslijk in het volgende gesprek aan te tonen dat ze er nu wel vol voor gaan door de aankopen van Podolski,giroud en dus wsslijk mvila. Maar dit kwam ook als een baksteen uit de lucht vallen.
We worden idd een sattelietclub, maar we kunnen niet anders. We maken nog te weinig omzet om break-even te draaien. Alleen door transfers kunnen we break-even draaien. Achter de schermen is Gazidis wel bezig met een enorm groot commercieel project wat geld zal opleveren.
Ik vind alleen wel dat Gazidis en Wenger een keer gewoon de waarheid moeten zeggen en niet iedere keer van die nietszeggende leuzen de wereld moeten inslingeren. Zoals Wenger, we willen hem koste wat het kost behouden, nou lekker dna als de volgende dag die statement naar buiten komt. Sta je lekker voor lul

5 juli 2012 om 10:18

Maar de vooruitzichten op financieel gebied zijn rooskleurig. Binnen nu en 2 jaar lopen zo ongeveer alle commerciële contracten af en dan kunnen wij minimaal het dubbele binnen halen. Dat is een zekerheid. Daarom is het geheel normaal en verantwoord om dat gat de komende jaren met extern geld op te vullen. En dan hebben we het echt niet over City-achtige bedragen, meer Sunderland-achtige bedragen.

Overigens heeft de club enorm veel geld in kas he, we kunnen met dat geld de gaten vullen.

5 juli 2012 om 10:26

Dat geld in de kas moet er gewoon zijn vanwege accountinprinciples ( zie mijn post wat bovenaan ). En de toekomst ziet er zeker rooskleurig uit, maar dat wil niet zeggen dat we meteen 30 miljoen voor Hazard kunne lappen zoals je al aangeeft.
Als je het geld in je kas gaat verbrassen kun je tegen liquiditeitsproblemen oplopen en ik vind het wel verstandig dat Arsenal dat risico niet wilt nemen. RvP was het daar wsslijk niet mee eens, omdat hij gewoon NU een topteam wilt hebben. Maarja, dat krijg je als je geen verstand hebt van accounting. Dan kun je roepen wat je wilt zonder enige goede onderbouwing.

5 juli 2012 om 10:57

Geen enkele club heeft 200 miljoen cash. Naar mijn weten heeft Arsenal geen kortlopende schulden, noch is het aannemelijk dat deze in de nabije toekomst aangegaan moeten worden (althans niet van dergelijke proporties). Tenzij Arsenal van plan is het stadion uit te breiden natuurlijk.

Bovendien dreigen we al jaren in een vicieuze cirkel terecht te komen. Het lijkt me vooralsnog verstandiger om een deel van het geld in kas te gebruiken om de Cl-plek te behalen, dan het gat dat is ontstaan door het mislopen ervan, op te vullen.

5 juli 2012 om 11:14

Ze moeten nu een som gaan maken. V Persie behouden en CL halen en hem volgend jaar transfervrij de deur uit doen of hem behouden of hem nu verkopen en indekken voor volgend seizoen.
Het is gewoon kut met peren, alles.
maar het is ook vooral de vraag; WIE wil je nu gaan halen? Ik denk dat Arsene best nieuwe spelers wilt, maar wie is realistisch gezien haalbaar. Mvila dus als cvm, duidelijk
Alleen als cam wie zou je nemen? en als flankspeler ( ik zou namelijk poldi in de spits doen en een goede flankspeler erbij nemen als RvP gaat )

5 juli 2012 om 11:37

Ik wil die Munian .

Maar uhm, geen idee eigenlijk. Wat mij betreft rot Walcott ook op, en halen we een creatieve winger erbij. Er zijn genoeg opties voor de CAM positie, Wenger zoekt het maar uit.

5 juli 2012 om 11:39

Als defensieve middenvelder zie ik M'vila graag komen. Enorm krachtige speler, die zowel in tactisch als passend opzicht veel zou kunnen toevoegen aan Arsenal. Heeft ook nog best een goede techniek voor iemand van zijn lengte. Schijnt dat Wenger is afgehaakt in de strijd om zijn krabbel vanwege diens gedrag, maar het zou wel een geweldige versterking zijn.

Als aanvallende middenvelder zie ik Belhanda graag komen. Maakte op mij een uitstekende indruk in de wedstrijden die ik van hem gezien heb bij Montpellier en is een complete nummer tien. Heeft een actie in huis, maar zou ook in staat moeten zijn de diepte te zoeken en de spits in stelling te brengen middels een pass.

Als Van Persie vertrekt is Adrían van Atlético Madrid misschien wel een goede speler. Ik weet niet wat hij de club moet kosten (heeft naar verluidt een transferclausule van achttien miljoen euro in zijn huidige contract staan), maar het is een talentvolle jongen. Ook een heel ander type dan Giroud. Zou in een 4-4-2 bijvoorbeeld ook prima rondom Giroud kunnen spelen.

Van Persie hoef ik niet meer in het Arsenal-shirt te zien. Ik vind het werkelijk te schandalig voor woorden hoe hij gisteren nota bene zelf, zonder Arsenal erover in te lichten, bekend heeft gemaakt zijn contract niet te verlengen. Misselijkmakend gewoon. De kans bestaat dat het bestuur nu wakker schiet en alsnog de door Van Persie gewenste versterkingen gaat halen, maar voor mij hoeven ze geen enkele moeite meer te doen om hem binnen boord te houden. Begrijp me niet verkeerd: ik ben Van Persie dankbaar voor hetgeen hij de laatste 1,5 jaar heeft betekend voor Arsenal, maar als je in een tijdsbestek van 8 jaar slechts zo'n korte periode presteert en voor de rest geblesseerd bent, maar wel altijd hebt kunnen rekenen p het vertrouwen van de club (en vooral Wenger), dan ben je in mijn ogen gewoon een ondankbare hond als je nu weg wil.

5 juli 2012 om 13:29

Hoe groot acht jij de kans dat Arsenal er voor kiest om hem niet te verkopen? Ik bedoel ik heb niet echt een duidelijk beeld over het bestuur .. maar ze zullen toch niet de Captain van de club verkopen aan een andere Engelse club?! Dat kan gewoon niet ..

5 juli 2012 om 10:08

Wel zuur voor je dat je van Persie wékenlang hebt zitten verdedigen tijdens het EK vanwege het spitsenprobleem in het NL elftal (voetbaltechnisch welliswaar), met minimaal 5 reacties in elk topic waar de naam van Persie is voorkwam.
En dan wordt je uiteindelijk door de persoonlijke kant van van Persie zo in de steek gelaten (de karaktertrekken die ongetwijfeld ook invloed hebben gehad in de situatie in het NL elftal).
Waardoor je hem nu een kl**tzak moet noemen.

5 juli 2012 om 10:14

Alsof het om mij draait. Hij is nog steeds veruit de beste Nederlandse speler, en zeker de beste spits. Daar verandert zijn beslissing niks aan. Maar mag ik hem even lekker vervloeken?

5 juli 2012 om 10:42

Ik ben van mening dat Sneijder beter is ;

5 juli 2012 om 10:14

Waar heb je het over? Trap je serieus in die onzin van Van Persie? Je kunt het bestuur bekritiseren, maar je moet niet vergeten wat er om Arsenal heen gebeurt in het voetbal. Salarissen blijven de pan uit schieten, de wereldeconomie zit in een recessie en Arsenal moet ondertussen een geweldig stadion afbetalen. Ondanks al die dingen gaf Arsenal het afgelopen jaar ruim 100 miljoen uit.

5 juli 2012 om 10:19

Dit is geen onzin van Van Persie, dit is iets wat ik en vele andere Arsenalfans ook al jaren roepen.

5 juli 2012 om 10:50

Het is onzin, ja, want hij probeert z'n eigen imago in stand te houden door fans te manipuleren. Hij vertrekt puur voor het geld en hij probeert z'n manager en het bestuur daarvoor te laten opdraaien bij fans als jij.

5 juli 2012 om 11:02

Denk niet dat het om geld gaat, misschien ook wel. Nu maar hopen dat Walcott, Bendtner, Arshavin en Denilson ook weggaan.

5 juli 2012 om 12:42

Helemaal mee eens. RVP is niet in de positie om te eisen dat Arsenal hun beleid/toekomstplannen te wijzigen om hem te behouden. Hij heeft wel geteld 1,5 seizoen goed gepresteerd door blessurevrij te blijven. Hij heeft helemaal niks te eisen om hij diep in de schulden zit bij Arsenal die hem 6.5 blessure seizoenen hebben gehouden.

hij kan niet meer ambitie naar prijzen hebben dan Arsenal of Arsenal ontgroeid zijn.

Aan de andere kant niemand verplicht hem om zijn contract te verlengen maar uitdienen moet op zijn minst omdat Arsenal nu een aantal aankopen doet om beter te worden en zijn vroege vertrek is een flinke stap achteruit

Conclusie: RVP is een ondankbare k***tzak

Piers Morgan is een grote act. Geen fan.

5 juli 2012 om 10:02

mee eens, die vent moet gewoon zijn mond houden, want als er iemand impulsief is, dan is hij het wel haha

Man United zou een geweldige club zijn voor Robin Van Persie. Daar kan hij een dodelijk koppel gaan vormen met Wayne Rooney. Plus het feit dat je bij United meer kans hebt op speeltijd dan bij City waar nog 4 spitsen rondlopen van absolute wereldklasse. Daarnaast heeft Man United een warmere uitstraling dan City wat ook invloed zal hebben op zijn keuze.

De Gea
Smalling
Vidic
Ferdinand
Evra
Fletcher
Young
Kagawa
Nani
Rooney
Van Persie
5 juli 2012 om 14:38

Man City is natuurlijk wel meer de volksclub dan Manu.

5 juli 2012 om 17:48

Dat imago hebben ze alleen nog in Manchester zelf hoor

Ik hoop niet dat hij naar Italie gaat, De competitie daar is absoluut niet aantrekkelijk te noemen. Misschien kan die wel naar Spanje? In Engeland kan ik me niet voorstellen maar goed het blijft voetbal.

Elke jaar vertrekken spelers, spelers die versterking zijn voor andere clubs. Arsenal is een feeders club geworden officieel. Het kan toch geen toeval meer zijn dat de ene captain naar de andere vertrekt. Vieira, Henry, Toure, Gallas, Fabregas en nu Van Persie in de laatste 7 jaren hebben we 6 verschillende captains gehad.

5 juli 2012 om 09:44

Je vergeet Gilberto Silva!

5 juli 2012 om 09:46

Ja klopt.

Hij is voor mij ook dood als hij naar man c gaat

Hij is voor mij al jaren dood.
Vind het een onsympathieke gozert.

5 juli 2012 om 09:57

Daar zal hij geen nacht om wakker liggen.

5 juli 2012 om 10:50

Wat een smakeloze toestanden allemaal. Waarom zou je überhaupt iemand dood willen wensen om het verlaten van een club? Nog daargelaten dat ik vind dat ie groot gelijk heeft, snap ik dit sentiment niet. Hij heeft 8 jaar z'n best gedaan voor Arsenal en wil nu ook wel eens een andere cup in z'n handen houden dan die van Bouchra. Terecht.

5 juli 2012 om 11:19

Iemand dood willen wensen en hij is dood voor mij is heel wat anders hoor!
Hij heeft zeker zijn best proberen te doen die 8 jaar dus...daar is hij ook voor betaald.

@zizou jij in ieder geval wel is er toch iemand die dit voor Mij doet.

Arsenal is niet mijn club, maar ik begrijp niet waarom je Arsenal zou willen verlaten ????

Je speelt in een van de beste competities van Europa, in een van de top clubs van Europa, waar je zelf de belangrijkste speler bent die buiten blessures altijd speelt, en ja het geld man kom op bij Arsenal verdien je ook goed….
Kan je naar Bracelona of Madrid dan kan ik me wel iets bij voorstellen maar verder… ik begrijp niet waarom je anders weg zou willen…

5 juli 2012 om 10:23

Hij wilt graag NU iets winnen. En geef hem eens ongelijk. Maar hij moet beseffen dat hijzelf het ook constant liet afweten op de momenten dat we hem nodig hadden en een prijs konden pakken. Ik denk dan vooral aan 2007/2008 en 2008/2009

5 juli 2012 om 10:37

Bij Arsenal speelt hij niet om de prijzen omdat er veel ploegen sterker zijn dan hun
Het is dankzij RVP dat Arsenal 3e is geworden anders was het maar een middelmatig team.

Omdat je geen prijzen pakt met Arsenal? Je doet leuk mee in de competities maar je wint niks..

Kan iemand mij uitleggen waarom ie de club in de steek laat? Hij heeft er 8jaar gespeeld, dan mag ie toch wel eens naar iets anders uitkijken? Ging het met Fabregas ook zo moeilijk? Kan het me niet herinneren.

Ik ben jaren een groot van fan RVP geweest. Ik vind het heel erg jammer dat hij de mooiste club ter wereld (na Feyenoord uiteraard ; ) de rug toekeert. Toch kan ik als Gooner zijn besluit wel begrijpen, om heel eerlijk te zijn heb ik er een hard hoofd in dat Arsenal nog prijzen gaat pakken de komende jaren. Wat dat betreft een goed besluit. Maar, hij is in Noord-londen een God, hij kan niets meer fout doen in Londen bij de fans. Hij zal nergens meer de waardering krijgen als bij Arsenal.

Ik heb zo'n gevoel dat hij naar de Serie A vertrekt, Juventus en AC Milan zijn dan in mijn ogen geschikte clubs voor Robin. Het zou mij verschrikkelijk tegenvallen als hij naar Man City vertrekt. Misschien komt Barcelona of Real Madrid nog, er zijn genoeg clubs die het interessant vinden om zo'n grote speler voor relatief weinig op te pikken.

Ik vind het erg jammer dat er mensen zijn die Van Persie gaan uitschelden nu, vergeet niet dat wij zonder hem geen CL zouden hebben gehaald vorig jaar en dat we misschien wel veel lager zouden zijn geëindigd.

5 juli 2012 om 10:07

uitschelden gaat ook te ver, maar dat zeg ik meer omdat ik van Persie gewoon als een van mijn favorieten spelers zie. Dus dat is niet heel objectief..
Verder ja, prijzen pakken de komende jaren wordt gewoon onmogelijk als je kijkt naar het transfergeweld van city,united,chelsea. Daaraan kunnen we gewoon niet meedoen.

5 juli 2012 om 10:10

Een God? Ben je wel goed bij je hoofd? Dennis Bergkamp is een God. Van Persie is een schijnheilige brekebeen met één goed seizoen in acht jaar. Trouwens, als hij zo vies naar z''n club toe is, dan moeten we hem noemen wat hij is: een smerige rat.

Als Piers Morgan mij zou stalken zou ik van ellende ook niet weten hoe snel ik weg moest komen. Begin RvP steeds meer te begrijpen..

Als hij naar City gaat, dan is hij ook dood voor mij. Ik wil hem wel eens zien spelen in de Serie A. Naar Manchester United zie ik hem ook niet gaan. Waar wil je hem eigenlijk neerzetten als hij toch komt? Met spelers als Rooney, Young, Nani en Welbeck is het toch zonde om iemand van die 4 op de bank te zetten voor iemand die al 28 jaar is. Juventus heeft een spits nodig om het elftal compleet te maken, dus dat lijkt me een betere optie.

Wat een noobs joh in engeland hij mag toch lekker zelf weten waar die gaat spelen.
Ik zou die Piers Morgan gaan aanklagen sensatie zoekers.

Ik hoop echt dat hij naar barca of real gaat. Dezelfde rol vervullen als Henry of Higuain vervangen die ik meer een spits voor de italiaanse competitie vindt. Als hij een transfer maakt naar een engelse club zou ik dat echt niet kunnen waarderen, RvP is Arsenal.

Groot gelijk hebben de fans. Enige loyaliteit van van Persie was op zijn plaats geweest, maar mijn grootste probleem is door deze statement naar buiten te brengen zonder Arsenals weten, geen respect toont naar de club Arsenal. Hij zet Arsenal nu enorm voor het blok en als hij echt zoveel hield van Arsenal had hij deze statement pas naar buiten gebracht op het moment dat ook Arsenal er vanaf zou weten.
Ik kan maar een ding bedenken en dat is dat niet Robin dit graag doet, maar dat die zaakwaarnemer van hem hierachter zit.

5 juli 2012 om 10:51

hij heeft hier ook wel echt de keuze gemaakt. er zijn 2 dingen die veotballers willen en 1 ding wat zakenwaarnemers willen.

voetballer:
1. geld
2. roem

zakenwaarnemers:
1. geld

ik zie hier overeenkomsten.

5 juli 2012 om 12:03

Acht jaar loyaliteit zie je in het voetbal niet veel meer. Prima dus, van Van Persie.

Hij mag trouwens best regie voeren over zijn eigen beslissingen. Ik zie niet in waarom het onrespectvol is om zelf een statement daarover te uiten. Het is ook goed voor de club om nu te weten, nu kunnen ze nog een mooi transferbedrag voor hem vangen.

Als hij puur voor de financien zou gaan, had hij nog een seizoen moeten wachten, tot hij transfervrij is.

Ik hoop dat het vertrek van Van Persie zo snel mogelijk wordt afgehandeld voor een goede transfersom. Een aanvoerder of speler van Arsenal kan hij natuurlijk niet meer zijn na zijn walgelijke, lage woorden naar z'n club, ploegmaats, trainer en fans toe. Ik hoop dat City met een goed bod komt en dat de transfer snel wordt beklonken, want ik hoef zo'n rat niet bij Arsenal te zien.

5 juli 2012 om 10:27

ik ben het helemaal met jou eens dat je zo met de club om kunt gaan. ik ben erg verdrietig dat de
gene die ik altijd de hemel ingeprezen hebt nu mijn lievelingsclub zo voor het blok zet !

Een cultheld en God worden bij Arsenal of ergens anders meedoen voor de prijzen? Moeilijk

@bigepz ik denk ook dat zijn zaakwaarnemer hier achter zit. anders roep je niet telkens ' ik ben een gunner' ' mijn hart light in noor-londen' hoe kan hij dit doen, wenger heeft zoveel tijd, energie en vertrouwen in hem gestoken. ik weet het niet meer hoe het verder moet met mijn clubbie in 7 jaar 7 aanvoerders kwijt

5 juli 2012 om 10:32

ja het is ongelofelijk. En ook niemand van die captains heeft verantwoordelijkheden genomen; stuk voor stuk liepen ze weg wanneer we ze het hardst nodig hadden. En dan doel ik vooral op Cesc en Robin. Je moet in de spiegel durven te kijken en verantwoording nemen. Als je echt zoveel van Arsenal houdt dan ben je reeel en zeg je; in de 8 jaar dat ik hier was heb ik niet zoveel betekend voor jullie. Maar nu wil ik dat terug betalen door de nieuwe selectie ( die zeker sterker wordt ) naar prijzen te leiden! Hij moest zeggen; Ik, Robin van Persie, neem verdomme die verantwoordelijkheid en we gaan er voor! Niet dit soort mietjesgedrag, weglopen wanneer het moeilijk wordt.

Hoewel dat soort uitspraken niet netjes zijn en je dat soort dingen niemand toewenst, begrijp ik wel waar het vandaan komt.
Het is zeker voor de supporters en fans een verraderlijke situatie omdat hij hun arsenal naar alle waarschijnlijkheid verruilt voor ''de vijand''.
Ik denk dat Robin nu een hele moeilijke tijd tegemoet gaat bij arsenal en is het voor hem te hopen dat hij gauw verkocht word.
Ondanks dit alles hoop ik voor Robin dat hij de juiste keuze heeft gemaakt aangezien ik denk dat hij het bij zijn volgende team moeilijker zal krijgen dan bij Arsenal omdat dat team niet om hem heen gebouwd zal zijn.

5 juli 2012 om 10:47

ik denk wel dat hij spijt gaat hebben van zijn keus.
maar dan ziet hij zijn salaris en is hij weer helemaal gelukkig en is arsenal uit zijn hoofd verdwenen.

Ik word een beetje moe van Piers Moron. Hij is het tegenovergestelde van een Arsenal fan in denken en doen. Hij is zo negatief over Arsenal en zeikt om de 3 maanden op Wenger.

Als hij vertrekt zie ik graag een top middenvelder of topspits komen. Ik dacht zelf aan Gaitan of Falcao maar ik heb geen idee of die haalbaar zijn.

In Wenger we trust!

5 juli 2012 om 10:29

ik weet niet of de krant marca betrouwbaar is ( ik ben pas 14 ) die zeggen dat iker muniain voor 16 mil naar arsenal gaat

5 juli 2012 om 10:34

Dat heeft Marca helemaal niet gezegd. Je moet niet alles geloven wat Voetbalpings zegt.

5 juli 2012 om 10:36

dank je wel, ik zou het niet erg vinden als hij kwam

5 juli 2012 om 10:57

Ik zie Munian of Lucas Moura ook graag komen. De vraag is zijn ze te koop voor een rendabel bedrag en willen ze naar Arsenal. Daarnaast is het belangrijk dat ze direct presteren en ik weet niet of die twee talenten daarmee om kunnen gaan.

In Wenger we trust !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

5 juli 2012 om 10:34

Ik begin meer en meer mee te leven met Arsene. Telkens de spelers maken tot de echte top en dan zeggen ze allemaal stuk voor stuk; fuck you Arsene Bedankt voor de bloemen!

Even voor de duidelijkheid:

Piers Morgan Hoort Niet BIJ Arsenal Fans. Hij is echt een klojo, en iedereen denkt dat hij de Arsenal fans tegenwoordigt maar dat is dus niet zo.

vind het een beetje respectloos tegenover arsenal. arsenal heeft de afgelopen paar jaar een elftal gevormd wat helemaal was ingespeeld op van persie. bij city of united is dat niet zo. het zal me dan ook niets verbazen als hij daar door de mand valt.

Bij Manu hoef ik RVP niet te zien. Geweldige speler, maar loopt straks Welbeck of Chicharito in de weg. Berba is ook niet weg daar.

Schandalig! Ze zullen hem alleen maar dankbaar moeten zijn, meer niet! Als Arsenal eerder een aantal betere spelers, en geen opkomende talenten, had gehaald, hadden ze mee kunnen doen om het kampioenschap. Dat is wat hij wil, niet geheel onlogisch met zulke kwaliteiten. Dat ze het dit jaar wél doen, betekent niet dat ze meteen kampioen zullen gaan worden, die kans acht ik niet héél groot. En aangezien hij nu 28 is zal hij niet meer veel beter worden. Het is voor hem gewoon nu of nooit, gun hem dat man. Zonder hem was je 10e ofzo geworden, zielig figuur.

Ik ben wel zeer benieuwd wat dan de inhoud van die gesprekken is geweest wat die toekomstplannen aangaat. Ik bedoel vpersie wist ook wel dat thiago silva en ozil niet zouden komen. In de categorie daaronder zijn podolski en giroud aangetrokken. Het kan zo zijn dat het wat aankopen betreft hierbij blijft. In dat geval is vpersie s keuze te verklaren. Als er nog spelers komen dan lijkt het erop dat meneer zijn beslissing reeds had genomen.

Als hij daadwerkelijk weggaat dan hoop ik van harte dat hij naar City gaat. Arsenal heeft dan en een flinke bak met geld en een flinke dosis leedvermaak als RVP gezamenlijk naast Nasri op de bank verpietert.

Gevalletje 1 seizoen top daarna flop? Lets hope so.

5 juli 2012 om 11:03

Van Persie komt met speels gemak in de basis hoor.

5 juli 2012 om 11:54

Hij heeft de kwaliteiten om een basisplaats af te dwingen, maar dan moet wel alles meezitten voor hem. Dus dat betekent dat die fit blijft, een volledige voorbereiding draait, het vertrouwen krijgt van de trainer.. Dat alles heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat hij het laatste seizoen kon pieken bij Arsenal, in combinatie met zijn voetbalkwaliteiten uiteraard.

5 juli 2012 om 12:05

Waarom zou de trainer hem geen vertrouwen geven? Geef die man een bal en ga er een paar minuten naar kijken, dan weet je genoeg. Gaat hij naar de Serie A dan is hij in 1 klap de beste speler in Italië, gaat hij naar Real Madrid dan is hij gelijk de beste speler van Madrid. Gaat hij naar Bayern dan is hij met gemak de beste speler in heel Duitsland.

Hij moet wel fit blijven inderdaad, dat is zijn grootste zorg. Maar f*ck hem, de vraag is nu... hoe gaat Arsenal dit gat opvullen.

5 juli 2012 om 13:14

Is het ook maar enigszins realistisch dat Arsenal zal weigeren haar Captain te verkopen en het gewoon later in het jaar weer probeerd?

5 juli 2012 om 13:28

Zet hem bij nederland en hij is in 1 klap de beste speler in het elftal, ah nee dat is hij dus niet gebleken. En dan kan je wel zeggen ja robben gaat altijd voor eigen succes en de andere spelers begrijpen z'n looplijnen niet maar dit kan evengoed het geval zijn bij een real madrid of city waar nog meer ego'tjes lopen dan bij nederland.
Omdat hij duidelijk zo goed is, is geen evidentie dat hij goed zal functioneren in een ander team hoor. Ik zie van persie, aguëro niet in 1 2 3 uit de basis spelen, en mancini heeft daarbij ook een boontje voor balotelli.
Als je dan nog in je achterhoofd houdt dat mancini nooit heel aanvallend speelt vraag ik me af of van persie wel zal mogen spelen.

5 juli 2012 om 11:44

RVP gaat naar Juve ;

ik vind dat Robin groot gelijk heeft. Hij heeft 8 jaar z'n best gedaan voor Arsenal en wil nu ook wel eens een andere cup in z'n handen houden dan die van Bouchra. Lijkt me niets tegen in te brengen.

Heeft niets met respect te maken naar mijn mening. Een voetballer heeft een carrière van zo'n 15 jaar. Logisch toch dat je dan probeert om terecht te komen bij een club waar je kans maakt op de Champions League. Ik hoop dat hij naar Juventus gaat.

Ik denk trouwens dat veel van het negatieve sentiment is ingegeven doordat mensen Van Persie niet sympathiek vinden. Zal wel wat met het Nederlands Elftal te maken hebben. Beetje flauw.

Wat een onzin om gelijk zo idioot te doen over een transfer,
Ik ga toch ook niet roepen als Verthongen naar de spurs gaat is ie dood voor mij.
Transfers komen nou eenmaal voor in het voetbal, en zeker als spelers meer kunnen verdienen.
Het is zonde als een speler weggaat maar om er nou zo een drama van te maken.....

5 juli 2012 om 11:26

Het is de manier waarop wat de fans zo frustreert. Het is wel makkelijk voor een buitenstaander om dat zo te zeggen, maar de Arsenal fans hebben iets meer kijk op de situatie. Neemt niet weg dat ze hem tot op het bot moeten beledigen

Hij heeft Arsenal hard geholpen en Arsenal hem. Arsenal hiel hem aan een carriere en vpersie heeft dat terugbetaald door uitermate goed te presteren, dat sommige supporters boos worden als hij naar City gaat begrijp ik wel maar hij wilt ook prijzen gaan winnen en daar ben je toch ook wel profvoetballer voor. Niet alleen voor het spel, het geld, de faam maar ook voor de prijzen.

5 juli 2012 om 11:24

1 seizoen hebben we van hem kunnen genieten. Dat noem ik nou niet echt uitermate goed presteren.

5 juli 2012 om 11:39

Dat zal wel zo zijn mar prijzen winnen is niet zo vanzelfsprekend.
City heeft ook nog geen prijzen,buiten dat kampioenschap dat min of meer gefixed is heeft het europees nog geen potten kunnen breken.
Ibrahimovitsch heeft ook nog geen grote prijzen in zijn kast staan buiten de kampioenschappen dan maar je gaat voor de Cl.
En dat is geen vanzelfsprekendheid dat je dat met city wel even haalt.

5 juli 2012 om 11:45

City heeft wel veel meer kans dan Arsenal. Maar hij moet sws niet naar city gaan door de concurentie. vpersie moet gewoon spelen, nu zeg ik niet dat hij minder is dan Aguero,dzeko,tevez,balotelli, zeker niet ik denk dat hij deze spelers uit de basis kan spelen maar laten we eerlijk zijn want als vpersie 2 wedstrijden op rij het niet goed doet zet de coach hem gelijk op de bank en dat moet je niet doen bij spelers als vpersie.

Hij is toch al binnen financieel en denk dat het madrid gfaat worden.
City zit er gewoon niet in, denk dat hij teveel respect heeft voor de fans van arsenal en dat hij nog eens in spanje wil voetballen.

Ik begrijp de arrogantie van die Arsenal fans niet helemaal. Een speler die ze op zijn 21e bij een andere club hebben weggeplukt is inmiddels het niveau van Arsenal ontgroeit en wil op zijn 28e een stap hogerop. Destijds voor zo'n 4-5 miljoen gekocht en nu kun je hem verkopen voor 30 miljoen. Waarom zou een speler van het kaliber van Van Persie op het hoogtepunt van zijn carrière in de suptop van Engeland moeten blijven spelen?
Als je supporter bent van een club die niet bij de absolute top behoort zul je er mee moeten leren leven dat je beste spelers vertrekken, daar weten wij als Feyenoord supporters alles van.

Die Arsenal fans moeten niet zo dramatisch doen. Het is zijn keuzen.

5 juli 2012 om 11:51

Als een Ajacied na 8 jaar naar Feyenoord gaat, denken ze ook niet ach wat maakt het uit. Zo is dat hier ook bij. Ik snap de fans wel.

5 juli 2012 om 16:37

Het is nog niet eens bekend dat hij naar de aartsrivaal gaat en dat lijkt me nog eens heel onwaarschijnlijk ook!
Dus hij mag helemaal nergens heen?

5 juli 2012 om 18:46

Ik zeg ook niet dat het al zeker is, ik hoor ook alleen maar geruchten. Nou hij kan zeker ergens heen, maar als ik hem was zou ik dan voor een andere competitie gaan (barca, Juve).

Voor de liefhebber ... op de website van het AD (www.ad.nl) staat dit stuk ook, maar met een briljant filmpje van een gast die toevallig met Fifa bezig is als hij hoort dat RVP zijn contract niet gaat verlengen! Nu al een klassieker ...

ON - het is erg jammer voor Arsenal om weer een topper de deur uit te zien lopen, want na Liverpool heb ik erg veel sympathie voor Arsenal, gewoon een mooie gezonde club, met prima spelers en supporters!

Overigens hoorde ik dat Van Persie niet voor een andere club in Engeland wil gaan voetballen, maar waar hebben we dat vaker gehoord? In dat geval hoop ik dat hij naar Spanje of Italie gaat!

5 juli 2012 om 13:12

Dat zei zijn vader ja ... en zijn vrouw zei dat ze gelukkig waren in Londen ..
Er is nergens door vpersie zelf bevestigd dat hij een transfer naar een binnenlandse club uit sluit ..

Off: Thnx voor 't filmpje. Zeker de moeite waard!

als ik van persie was zou ik niet weer na een club in engeland gaan want als ie terug komt met die club wordt ie zo hard geslacht want die suporters hebben hem zo hard gesteund en nu doet ie dit onacceptabel

Als ik bij een andere baas meer kan verdienen ga ik.eeen profvoetballer is maar een passant hoor.

als ik van persie was zou ik juist nu naar city gaan. Wat een smerige'fans' zijn die gasten van arsenal zeg. Robin heeft altijd zn best gedaan tijdens zijn contract. Die loopt af en dus mag hij eregns anders heen. Idioot om iemand die zo belangrijk voor de club is geweest zo af te vallen. Respectloos

Er is volgens de Britse media een ruil voorgesteld door Arsenal: Van Persie voor Dzeko en de Jong. Hoop dat het doorgaat, want vind de Jong en Dzeko veels te goede spelers om op de bank te zitten. Al gun ik Man City Van Persie ook niet, want ben bang dat ie daar ook op de bank komt te zitten naast Aguero, Tevez en Ballo.

Kortzichtige fans bij Arsenal. Van Persie heeft er voor gezorgd dat ze nog redelijk leuk mee doen, zonder hem was het vorig seizoen niets geweest. Dit heeft met het beleid te maken. Van Persie had al veel eerder weg gekund, maar is toch gebleven.
Arsenal wil graag om de prijzen mee doen, maar dat gaat ze zo nooit lukken. Ze zullen af en toe ook "grotere" / duurdere spelers aan moeten trekken, anders blijven ze achter. Van Persie weet dat ze dat niet gaan doen en gaat daarom naar een andere club, waar hij waarschijnlijk ook nog eens 2 keer zoveel gaat verdienen! Geef hem eens ongelijk dan.

Van Persie heeft erg veel voor arsenal betekent en dan moet je hem op een gegeven moment een transfer gunnen. Misschien dat het lullig is als dat een club uit Manchester wordt, maar zo steekt de voetballerij nu eenmaal in elkaar.

1 ding eigenlijk. waarom moet wenger zoveel geld verdienen. snel weg met die oude bok

Snel weg met RVP als hij niet wil bijtekenen. Met dat geld andere spelers kopen om mee te kunnen doen in de top 3.

Wat een hoop nep-supporters hier. Alsof van Persie nu niets heeft betekend voor de club. 8 jaar bij een club voetballen is in de huidige voetbalwereld uniek. Daarnaast zijn de aankopen ronduit teleurstellend te noemen. Podolski, gedegradeerd met Koln, Giroud heeft 1 seizoen geschitterd in Frankrijk. En wat is er mis met nieuwe stappen ondernemen in je leven? Nieuwe uitdagingen houden de mens fris en gretig. Daarnaast kan die veel meer gaan verdienen en wellicht om de prijzen spelen. Ik hoop dat die naar Ac Milan gaat, pracht club!

5 juli 2012 om 14:49

Alsof hij 8 jaar op niveau heeft gevoetbald, schei uit man. Het is een wonder dat Arsenal in hem is blijven geloven. De eerste 6/7 jaar had hij namelijk de ene blessure na de andere.

Zoals PG al zegt, een kampioensclub had nooit de tijd genomen om 7 jaar te wachten voordat hij eens goed ging voetballen. Al die blessures, maar Arsenal bleef in hem geloven. Het is eigenlijk precies hetzelfde als Nasri. Dan klagen mensen dat hij te weinig salaris krijgt. Ik las hierboven dat hij een ton per week te weinig vind. Nou, voor iemand met zo veel blessures vind ik het heel veel. Hij moet Arsenal en Wenger op zijn blote knietjes bedanken voor alle steun en mooie tijden. Ik snap echt niet hoe je je club zo in de steek kunt laten.

Als hij naar City gaat dan bewijst hij echt dat hij totaal geen clubgevoel heeft.

5 juli 2012 om 16:23

Ach dan gaan jullie hem toch helemaal niet missen wie heeft er nou een speler nodig die maar 1 in de 7 jaar goed speelt?

Al jaren hoor ik arsenal supporters zeggen hoe geweldig rvp wel niet is. Nu is het ineens acht hij is 7 jaar geblesseerd geweest. Kinderachtig gedoe eigenlijk! Jullie spelen afgelopen jaar en komend jaar gewoon CL dankzij hem! Dat is 10tallen miljoenen! Jullie mogen hem juist op blote knietjes bedanken!

5 juli 2012 om 16:46

Jullie? Misschien is het je nog niet opgevallen maar ik ben niet eens een Arsenal supporter...

5 juli 2012 om 17:04

Wat maakt dat nou uit? Ik heb het over arsenal. Dat lijkt me toch fduidelijk of niet? Reageer gewoon inhoudelijk of zeg niks.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren