Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Het begin van Ajax deed aan het tijdperk-Cruijff denken'

Laatste update:

De stunt van Ajax tegen Manchester City heeft indruk gemaakt. Niet alleen in Nederland zijn de media lovend over de prestaties van de jonge Amsterdammers tegen de steenrijke Engelsen, ook in het buitenland is de 3-1 zege niet onopgemerkt gebleven. “Ajax begon de wedstrijd op een manier waarmee de club aan het tijdperk van Cruijff deed denken”, zo begon de BBC de wedstrijdanalyse.

/

“Het grotendeels zelf opgeleide elftal van Frank de Boer, Champions League-winnaar in 1995, kon zich prima meten met de duurbetaalde selectie van City”, zag de Britse staatsomroep. The Guardian had vooral oog voor de nieuwe lichting jonge Amsterdamse talenten. “Ricardo van Rhijn, een van de zeven spelers uit de eigen opleiding, was simpelweg geweldig. Hij bediende de al net zo sterke Siem de Jong bij de gelijkmaker. City kon niet meer doen dan klappen voor de Ajax-kids.”

In eigen land sieren termen als ‘sensatie’ en ‘megastunt’ de sportkaternen van de dagbladen. “Wat zal opleidingsinstituut Ajax nog dagen nagenieten van de knappe overwinning tegen het bij elkaar gekochte gezelschap voetbalmiljonairs van Manchester City”, schrijft de Volkskrant. “De zege is natuurlijk ook een vorstelijke triomf voor Cruijff en gelijkgestemden, de hoeders van het pure voetbal. (…) Bomen van kerels begaven het na te zijn omgewiekt door brutale jongens met lef in hun donder.”

/

“Ajax telt weer mee”, kopt De Telegraaf. “Door de megastunt, maar vooral de manier waarop City werd verslagen, zal de naam Ajax in Europa weer met respect worden uitgesproken”, weet de krant. “Alsof een Trabant een rally had gewonnen van de Mercedes”, schrijft het Haarlems Dagblad. “Dat gevoel overheerste in de Arena. Het Arabische grootkapitaal uit Manchester verloor van een financiële dwerg uit Nederland.”

De gratis ochtendkrant Metro vindt dat Ajax met de logica heeft gespot door de Engels landskampioen op overtuigende wijze te verslaan. “De Engelse miljoenenploeg ligt hoogstwaarschijnlijk uit het miljoenenbal. Ajax mag nog volop hopen, alhoewel de 2-1 winst van Borussia Dortmund op Real Madrid in dat opzicht niet meehelpt”, luidt evenwel de nuchtere optelsom.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax blijft de beste vertegenwoordiger van het nederlandse voetbal in de europese competitie

25 oktober 2012 om 11:21

Klasse gedaan van Ajax. Was een goede wedstrijd. Gefeliciteerd!

25 oktober 2012 om 11:31

echt wel... prachtig spel, zonder complexen en een goede technische bagage! je hebt
ploegen die het eens kunnen redden om er uit tekomen met een tegenaanval en zo
eens tescoren maar ajax heeft gewoon heel goed voetbal gebracht..

ik zat als belg tekijken en besefte.. dit gaan we nooit of te nimmer zien van anderlecht
of brugge..

dikke proficiat

25 oktober 2012 om 11:40

de boer heeft het tactisch ook sterk gedaan met de bewegende mensen voorin en opkomende backs. nu viel alles een keer goed maar ook als ajax slecht speelt en die gasten het 'mentaal' weer eens niet kunnen opbrengen zie je toch dat de boertje er in betrekkelijk korte tijd wat voetbal in heeft geslepen. er zit meer een idee achter dan destijds met jol. geef ajax 3 jaar en er staat weer wat moois.

de zwakke plek is voorlopig duidelijk poulsen. koeman is tactisch sterk en gaat dat zeker benutten door er een lopertje op te zetten. ik hoop dat de boer is voorbereid.

25 oktober 2012 om 12:38

@manodedios

Ik denk zelf inderdaad ook dat Koeman een loper op die plek gaat zetten. Als Frank de Boer hier slim handelt dan zet hij Enoh op de plek van Poulsen. Die heeft over het algemeen wat minder moeite met lopers. (hij loopt wel mee!)

ON: Prachtig resultaat natuurlijk. Kan het nog niet echt geloven, maar Ajax heeft gewoon van één van de rijkste ploegen ter wereld gewonnen. Schitterend!

25 oktober 2012 om 12:52

Koeman heeft er al een loper op staan. Namelijk in de persoon van Immers. Ik verwacht ook dat de Boer het elftal aan zal passen. City (en heel veel engelse clubs) hebben verdedigers (vooral in het centrum) die niet doordekken als een spits terug zakt. De verdedigers van Feyenoord zullen wel doordekken.

Qua voetbalspel was het zeker goed wat Ajax liet zien. Ik vind wel dat je toch ook een aantal opmerkingen kunt maken: Zoals:
* de eerste helft heeft Ajax 2x op goal (binnen de palen) geschoten
* derde goal heel veel geluk. Schot was anders zeker houdbaar.
* City heeft 2e helft minimaal 2x alleen voor de keeper gestaan. Waarbij Vermeer prima redde.

Ik vind trouwens wel mooi dat het engelse voetbal zeker niet meer zo maatgevend is als een aantal jaren geleden. Je ziet een aantal landen (waaronder Duitsland) opkomen.

25 oktober 2012 om 12:53

Verdedigend deed Poulsen het anders zeer naar behoren. Ik ben het wel met je eens dat het misschien beter is om Enoh zondag op die plek te zetten, want als koeman inderdaad een loper neerzet op die plek. Dan heb je meer aan zo'n schoftje op het middenveld, die wèl hard de duels in gaat.

25 oktober 2012 om 13:16

Sorry dat ik je moet tegenspreken, maar is Enoh niet geschorst voor zondag door zijn rode kaart bij jong Ajax?

25 oktober 2012 om 13:18

Poulsen kan het allemaal niet meer belopen. Zie hem heel vaak lucht dekken, waardoor er 2 tegen 1 situaties ontstaan. Tegen Immers zie ik liever een Enoh, iemand die er steeds kort op zit, die niet verzaakt. Daarvoor kan je dan Schone en de Jong plaatsen, vond het super goed lopen met die 2.

Eriksen als hangende spits was ook goed. Misschien is dit beter zo, met Eriksen voor de Jong ipv andersom. Zo zie je dat de Jong veel meters maakt, en Eriksen met zijn genialiteit belangrijk kan zijn.

25 oktober 2012 om 13:44

@janssen

Maar dan kan je ook de opmerking maken dat sana alleen voor de keeper stond!

25 oktober 2012 om 13:57

zondag lijkt me niet het moment om te experimenteren, maar het lijkt mij heel interessant om siem de jong eens uit te proberen als verdedigende middenvelder. hij bewees zich gisteren als prima bal afpakker en hij is fysiek fors en conditioneel sterk genoeg voor die positie in elk geval. het zou wel eens mooi kunnen uitpakken. hij heeft allicht meer voetballend vermogen dan enoh en een grotere actieradius dan poulsen.

op termijn ben ik zeer benieuwd naar boccara, die paar minuten dat ik hem in actie zag maakt hij een prima indruk.

25 oktober 2012 om 15:42

Dat is nog niet duidelijk geloof ik. Ze moeten de strafmaat nog bepalen?

25 oktober 2012 om 20:58

Enoh is geschorst

25 oktober 2012 om 20:59

Zeg dat wel ja sorry want Enoh is wel geschorst

25 oktober 2012 om 11:30

Inderdaad. Ajax geniet in het buitenalnd nog altijd een enorm respect. Tijdens uitwedstrijden zijn vrijwel alle stadions altijd stijf uitverkocht als Ajax komt en er wordnog met een enorm respect over de club gesproken. Jammer dat bij velen Nederlanders door hun op niks gebaseerde haat die objectiviteit ontbreekt waardoor ze niks positiefs over Ajax kunnen zeggen terwijl Ajax voor een groot deel het Nederlandse voetbal gemaakt heeft.

Zodra de Financial Fair Play in zal gaan zal het Nederlandse voetbal ook weer sterker worden. Gisteren ging het erin Pauwwitteman ook over en na alles wat ik er al over gelezen heb zit dit heel goed in elkaar en zullen de financieel gezonde clubs uit vooral Nederland en Duitsland er echt de vruchten van gaan plukken.

25 oktober 2012 om 12:17

Zo'n reactie is dus de reden dat mensen antipatie hebben voor Ajax. "ajax heeft het Nederlandse voetbal voor een groot deel gemaakt", ja net als Feyenoord, PSV en Oranje. De arrogantie van de Amsterdammers na een toevalstreffer tegen Manchester City is weer eens stuitend, iedereen is de afslachting tegen Madrid en de kansloze nederlaag tegen Dortmund weer vergeten. Ajax is gewoon een ploeg die niet beter is als PSV of Twente en die kunnen ook best per ongeluk een keertje winnen van Manchester City...

25 oktober 2012 om 12:24

Nee de reden dat mensen antipatie hebben is pure jaloezie. Meeste landatitels, meeste ec1s, meeste bekers etc. De rest van nl kan het gewoon niet hebben. Noem t een toevalstreffer, maar ajax heeft gewoon goed gespeeld en verdiend gewonnen en daarmee de mond gesnoerd met iedereen die 0 uit 6 had voorspeld en dat was practisch heel nederland.

25 oktober 2012 om 12:25

Zo kansloos was die nederlaag tegen Dortmund nou ook weer niet. Met een beetje mazzel was 't een gelijkspelletje geweest.

25 oktober 2012 om 12:25

Misschien is het arrogantie, misschien ook niet. Het komt er op neer dat het wel de waarheid is.
In 9 van de 10 buitenlandse landen zullen ze als eerste Ajax zeggen als je het over het Nederlands voetbal hebt.
En inderdaad, tegen Real was het kansloos, maar tegen Dortmund absoluut niet!
City is op papier natuurlijk de beter ploeg.
Maar laat ons nu ook genieten. Al die mensen die vooraf genoten van de loting van Ajax, die riepen dat wij geen punten gingen pakken, bij die mensen is de mond nu mooi gesnoerd.
Heerlijk die CL en een mooi een miljoentje meegepakt door de overwinning

25 oktober 2012 om 12:28

Ja, ik ben echt jaloers op Ajax. Als ik jaloers op Ajax was, dan werd ik daar wel fan van. Ik vind het altijd zo knap dat Ajacieden exact denken te weten hoe supporters van andere clubs denken. Je kent mij niet eens, hoe kan je dan in vredesnaam weten of mijn antipatie niet inderdaad voortkomt uit wat ik stuitende arrogantie noem?

25 oktober 2012 om 12:29

twente of psv had nooit gewonnen. De manier waarop ajax voetbalt kunnen psv en twente niet. Het voetbal van ajax is niet altijd even goed, maar wanneer het loopt zijn ze verreweg de beste .

25 oktober 2012 om 12:30

In dit vind ik echt weer zo'n reactie van een ajax hater.... Nu winnen per ongeluk van city, vorig jaar van Man United en het jaar daarvoor van Milan.. Allemaal per ongeluk.. Vorig jaar konden we ook stunten tegen Madrid maar toen zaten de afgekeurde doelpunten niet mee. Lyon kon ook niet winnen van ons.. Ajax heeft in Europa vaak pech gehad terwijl ze heel niet eens slecht speelde.

En Twente komt net pas net om de hoek kijken over het ;lange termijn gezien dus die hebben idd nog niet zoveel voor het nederlandse voetbal betekent. Feyenoord had dan in dat rijtje met psv moeten staan..

25 oktober 2012 om 12:31

Cocqie, zal ik je is een leuk verhaaltje vertellen. Ik was op vakantie op een zonnig eiland en sprak daar een lokale bewoner. Die vroeg waar ik vandaan kwam, waarop ik antwoorde dat ik een Hollander was. Weet je welke club die als eerste noemde? Juist: PSV Eindhoven, who not so long ago where in the semi-finals of the Champions League.... Tegen Dortmund was Ajax ook zo goed als kansloos, grote delen van de wedstrijd werd je gewoon vastgezet op eigen helft...

25 oktober 2012 om 12:32

@forzafcut

Ik ben een Twente-fan en ben het er mee eens dat Ajax niet beter is dan PSV of Twente (in de nationale competitie). Toch ben ik van mening dat de spelers uit de Ajax opleiding een bepaalde bluf hebben en dat gecombineerd met behoorlijke techniek en een goede trainer kan wel een stunt zoals gisteren opleveren.

Bij Twente renderen veel spelers beter dan bij Ajax, zie bijvoorbeeld Wielaert of Kennedy van iets verder terug. Veel spelers bij Twente stijgen boven zichzelf uit. Bij Ajax lukt het de spelers niet om als team elke wedstrijd boven zichzelf uit te stijgen, maar als dat dan wel lukt dan krijg je een wedstrijd zoals gisteren. Dat is denk ik ook de reden dat meer spelers van Ajax het in het buitenland redden dan spelers van bijvoorbeeld Twente.

Aan de ene kant is het knap van Ajax om spelers op te leiden die zo'n hoog niveau aankunnen, aan de andere kant is het wel een manco dat het bij Ajax vaak niet lukt om spelers gedurende lange tijd boven zichzelf uit laten stijgen. Maar chapeau en proficiat voor Ajax!

25 oktober 2012 om 12:32

mensen zoals jij smh

25 oktober 2012 om 12:34

@utrecht

Maar in Utrecht zijn ze meer anti-ajax dan pro-utrecht zoals jij ook weet en kun je ook geen objectieve mening geven.
Ajax heeft zowel tegen Real Madrid en Dordmund hun eigen spel gespeeld.
Tegen Madrid is dat wel het domste wat je kunt doen maar tegen Dordmund had je hem zo kunnen winnen en had je nu 2/3 wedstrijden gewonnen.

Ajax heeft gister gepresteerd door met geen geld en opgeleiden jeugd het allerrijkste team van de wereld weg te spelen.
Van de voren werd al gezegd dat het positiespel van Ajax goed kan werken tegen een Engelse ploeg al is het de kampioen en zo bleek het ook zo te zijn.
Twente en PSV die spelers kopen en zonder filosofie spelen zullen nooit presteren om tegen Dordmund uit goed te spelen en City thuis te domineren.
Een beetje trots zou hier echt wel op z'n plaats zijn.

25 oktober 2012 om 12:38

@utrecht
Ajax heeft met name het Nederlands voetbal gemaakt ja (samen met PSV en Feyenoord) en het Nederlands elftal. Verder:
- Het was geen toevalstreffer tegen manchester city; het waren er 3 en geen van hen waren toevaltreffers omdat Ajax de hele wedstrijd heeft gedomineerd!
- Ajax is hélémaal niet weg gespeeld door Dortmund en ze kregen in de 89e minuut de 1-0 waardoor we ongelukkig verloren.
- En ten slotte is Ajax geen club die 'per ongeluk' wint van Manchester City, maar ze hebben deze miljoenen ploeg gewoon W E G gespeeld! dat jij er nou niet tegen kan omdat je voor FC Utrecht bent en deze successen nooit voor je eigen club kan mee maken, dat is je eigen probleem. Maar ga niet een andere club zwart maken omdat zij zo veel succes hebben gehad in het verleden en ook momenteel veel succes hebben tegen gisteravond dan Manchester City.

25 oktober 2012 om 12:38

Omgekeerd ken je de Amsterdammers niet en vel je nu een oordeel op basis van een paar mensen die hier reageren. Met je laatste opmerking sla je en jezelf voor je kop en praat je je helemaal vast. Proficiat.

Ajax speelde alleen tegen Real Madrid, en dan vooral daar in de eerste helft, een slechte wedstrijd. Tegen Dortmund hadden we eveneens kunnen winnen ware het niet dat Weidenfeller een puike wedstrijd aan het keepen was. Niet de eerste keer trouwens van die Duitser.

Het is nu hopen dat we dezelfde mentaliteit in Manchester kunnen laten zien en dan weer mee terugnemen naar Amsterdam om daar tegen Dortmund de tanden te laten zien! Het gaat nog verdomd lastig worden om de laatste 16 te halen in de CL maar als we spelen als vanavond mogen we daar wel bij horen!

25 oktober 2012 om 12:40

Wederom iemand die denkt te weten hoe ik denk. Hoe kan jij in vredesnaam weten of de haat tegen Ajax groter is als de liefde voor Utrecht? Het is namelijk Gelul met hele grote hoofdletters. Maar droom lekker verder dat je tegen het Europese topniveau aan schurkt, dat die beker met die grote oren over 2 jaar met financial fairplay richting Amsterdam komt. Geloof mij maar, die beker komt alleen nog naar Amsterdam voor een eventuele Championsleague finale in de Arena of voor een expositie in het stedelijk museum... Denk jij maar objectief dat je echt een kans maakte tegen Dortmund, je werd gewoon helemaal weg gedrukt door Dortmund en kwam aan het Ajax voetbal niet eens toe...

25 oktober 2012 om 12:42

Als je een beeje mensenkennis hebt dan merk je dat toch. Daar hoef je geen psycholoog voor te zijn. In elk land is het ook zo met de meest succesvolle en populairste club. Die worden gehaat

25 oktober 2012 om 12:42

Jij bent 1 persoon en dat heeft 1 persoon tegen jou verteld.. dat wil niet zeggen dat een heel land zo denkt over Psv... Over het algemeen is het bekend dat Ajax de beroemdste club van Nederland is. einde discussie hierover.

25 oktober 2012 om 12:43

Laat ik dan mijn woorden iets aanpassen Tomas. Dan wijzig ik het tot "de Amsterdammers en Ajacieden die ik persoonlijk ken, hebben grotendeels een stuitende arrogantie over zich die mij niet aanspreekt". Nu tevreden?

25 oktober 2012 om 12:48

Laat ik mijzelf maar uit deze discussie trekken. Ik wil echter even een aantal dingen duidelijk maken:
1. Ik heb geen hekel aan Ajax, ik haat ze niet.
2. Ik ben niet jaloers op Ajax.
3. Ik vind het van Ajax, ook met het vertoonde spel, een toevalstreffer dat ze van City winnen, net als dat ik Milan en United toevalstreffers vond (iets met opgestelde B teams?).
4. Ik hou alleen niet van de stuitende arrogantie die veel Amsterdammers en Ajacieden in mijn omgeving uitstralen.

25 oktober 2012 om 12:53

@forzafcut

Jij zegt dat je geen hekel aan Ajax hebt, maar als je werkelijk met droge ogen kan blijven zeggen dat Ajax dit soort (punt 3) ontmoetingen met geluk wint, dan ben je niet helemaal wijs en bevestig je het tegenovergestelde van je eigen punten 1 en 2.

Die stuitende arrogantie is natuurlijk wel ergens op gebaseerd Ajax speelt veruit het mooiste voetbal van Nederland als ze dat doen. En ja, Twente en AZ doen het daarin ook geweldig, maar hebben natuurlijk niet de reputatie van Ajax, die dit al decennia laten zien. En vaak met een piepjong team en veel eigen jeugd. Er zijn maar weinig clubs die dit kunnen zeggen. Dat maakt trots en daarmee ook een stukje arrogant.

25 oktober 2012 om 13:01

Wat ik stuidend vind is dat jij niet in de spiegel kijkt. Ik vind jou vooringenomen; jij kent ook niet alle ajacieden en weet ook niet wat zij exact denken en toch noem jij hen arrogant. Beetje vreemd.

Inhoudelijk gezien klopt het dat Ajax de grootste bijdrage heeft geleverd bij de successen van het Nederlands voetbal. De manier van spelen die kenmerkend is voor de "hollandse stijl" is met name door Ajax ontwikkelt. Niet ontkennende dat ook Feyenoord en in iets mindere mate PSV daar ook bij hebben meegedragen. Maar ook clubs als Elinkwijk of Volendam hebben bijgedragen: Ook daar kwamen en komen talenten vandaan die zich later hebben door kunnen ontwikkelen bij de grotere Nederlandse clubs. Maar voor die clubs is de "hollandse school" inspirerend geweest. Als voetbalsupporter zou je dus trots moeten zijn op de geschiedenis van een Ajax/feyenoord whatever vanwege de "hollandse stijl". Daarnaast vind ik het raar dat je een antipathie tegen een club hebt, terwijl je jezelf eigenlijk uitspreekt over hun fans. Bij Ajax hebben geweldige Utrechtse jongens gespeeld, waar ik als geboren Utrechter trots op zou zijn.

25 oktober 2012 om 13:02

De kans op die cup met de grote oren in adam is idd niet groot en daar zijn de meeste ajax supporters zich heus wel van bewust. Kans is ongeveer net zo klein als dat utrecht ooit landskampioen wordt...

25 oktober 2012 om 13:07

Als het zoveel toeveeltreffers zijn geweest volgens jou moet jij jezelf dan niet afvragen of het misschien dan geen toevalstreffers waren? Ook is Ajax 2 jaar op rij kampioen geworden. Kan je dan ook spreken van toevalstreffers? Vergeet je ook niet even voor het gemak dat sinds het bewind van Frank de Boer Ajax ook niet in zijn sterkste elf heeft gespeeld? Als je over toeval spreekt zeg je eigenlijk dat er geluk bij kwam kijken; is het niet zo dat geluk vaak wordt afgedwongen? Zo nee, hoe heeft jou club de afgelopen jaren anders weten te winnen van Ajax? Niet omdat ze kwalitatief betere spelers hebben dunkt mij.

25 oktober 2012 om 13:14

Je krijgt die minnetjes waarschijnlijk vanwege je eerste zin, Broflovski. Maar ik ben het volledig met je eens dat Nederlandse ploegen niet hetzelfde kunnen voetballen. Je zag gewoon wanneer City druk probeerde te zetten, Ajax het rustig uitvoetbalde via Vermeer en de backs. Dat is een kwaliteit, en niet zoals vrijwel iedereen roept onzinnig gepiel. Hierdoor open je juist aan de andere kant en kan je er uit komen met zeeen van ruimte. Dat was duidelijk de hand van de Boer. Heb er van genoten!

25 oktober 2012 om 13:30

Als ik op persoonlijke titel spreek, komt die (lichte) afkeer van Ajax niet zozeer door de club zelf, maar eerder door supporters die a) ieder puntje van kritiek op Ajax afdoen als jaloezie, alsof die club boven elke vorm van kritiek verheven is en b) lopen te stoefen over "landstitels, ec1s, bekers etc." en dat een enorme verdienste vinden, terwijl het enige wat zij zelf ooit hebben gedaan is op een goeie dag besluiten dat ze voor Ajax zijn.

25 oktober 2012 om 13:31

Ik heb het over de mensen in mijn omgeving, niet de Amsterdammer of Ajacied in het algemeen (als die al bestaat, ieder mens is anders). Verder is een toevalstreffer iets anders als geluk, alhoewel er wel geluk bij komt kijken. Zonder geluk vaart niemand wel. Ik zeg nergens dat Ajax onterecht of toevallig kampioen is geworden de afgelopen 2 jaar. Maar iedereen staart zich hier blind om United en Milan om deze pot sterker te maken. Vergeet niet dat Milan al geplaatst was en geen 1e in de poule kon worden, dus nergens voor speelde. Ze lieten de grote sterren op de bank, alleen Zlatan viel nog even 10 minuten in of zo. Tegen United liet United Ajax eerst in leven door er geen 0-5 van te maken in Amsterdam en vervolgens stelden ze een B team op in Manchester. Een onderschattingsfout van United maar het geeft alleen aan dat Ajax minimaal net zoveel kwaliteit heeft als het B team van United, zonder spelers als Rooney en Evra. Ajax werd namelijk de week daarvoor weg gespeeld door het eerste team, wat alleen vergat om meer goals te maken. Ik ontken nergens dat Ajax goed gespeeld heeft in deze wedstrijden maar ik probeer het alleen in een ietsjepietsje logischer daglicht te stellen... En nou ben ik er echt klaar mee want me woorden worden hier toch constant verdraaid omdat het schijnbaar niet welgevallig is om te moeten constateren dat iemand niet bloedgeil wordt van Ajax...

25 oktober 2012 om 13:46

@forza

Ik kom zelf uit Utrecht.
Ik ken meerdere mensen(niet 2 of 3 maar 20 ofzo) van de Bunnik-side die altijd hetzelfde beweren.
"liever dat Utrecht verliest dan dat Ajax kampioen word" zeggen ze dan"..
Rijd ik door de stad om m'n fiets dan hangen er posters op ramen met 110procent anti-ajax en als ik m'n Facebook leest als Ajax verliest word ik al helemaal niet vrolijk.

Dit is geen gelul met de hoofdletter L dit is wat de supporters van Utrecht zelf beweren.

Het is niet voor niets dat we van Dortmund vertrokken met het gevoel dat er meer in had gezeten. Ajax had daar gewoon kunnen winnen.

25 oktober 2012 om 13:57

Dit soort reacties zijn de reden dat wij een hekel hebben aan volk uit 020, tegen de club heb ik niks maar tegen dat rare volk dat erachteraan hobbelt wel;-)

25 oktober 2012 om 14:03

Ik wil even benadrukken dat Ajax alleen uit tegen United met een B-team speelde. Tegen Milan speelde Ajax net als Milan met een A team ... of begrijp ik je nu verkeerd

25 oktober 2012 om 16:24

Dit zijn de enige punten die jullie te pakken hebben want uit bij real madrid worden jullie kapot gemaakt dortmund gaat jullie ook kapot maken en uit bij City worden jullie ook kapot gemaakt want mancini moet wel winnen anders word hij ontslagen geloof me nou dan is het kansloos voor een ploegje van 4.4miljoen waarde

25 oktober 2012 om 16:34

@ajacied777

"jammer dat bij velen Nederlanders door hun op niks gebaseerde haat die objectiviteit ontbreekt waardoor ze niks positiefs over Ajax kunnen zeggen terwijl Ajax voor een groot deel het Nederlandse voetbal gemaakt heeft."
In deze zin geef je gelijk aan waarom. Je beweert dat Ajax het Nederlandse voetbal gemaakt heeft, maar dat klopt niet. Dat Ajax een belangrijke bijdrage heeft geleverd wel, maar ik vind het een belediging naar de andere clubs dit te zeggen.

ON: Als Ajax deze lijn maar kan doortrekken. Maar ik ben bang dat ze uit tegen city toch gaan verliezen, omdat city dan wel met de sterkste formatie aantreed. Af juist niet, omdat ze de hoop op volgende ronde cl al hebben opgegeven. Maar ikzelf zou het 1e doen. Tegen Dortmund kunnen ze wel winnen, maar dan moet de bal er wel in. Als Real al door is spelen ze daar ook wel op zijn minst gelijk, maar ik denk dat ze op dat moment nog niet zeker zijn. Het wordt nog zwaar voor ze, maar EL is zeker nog mogelijk.

25 oktober 2012 om 17:49

Het was een stunt ga nou ajax niet overschatten want voor de wedstrijd dacht jij vast ook dat het 0-7 zou worden. Ajax is geen topploeg in europa hoor de subtop halen ze niet eens ze zitten nog altijd onder fc porto valencia atletico madrid en noem maar op

25 oktober 2012 om 19:27

Ajax is de grootste club in Nederland en ook in Europa hebben we meer grote successen behaald met de filosofie die Ajax al jaren trouw is. Het vertoonde spel van Ajax is herkenbaar, wordt gespeeld in de jeugd en in het eerste elftal. Dat er dan talenten van andere clubs komen doet niks af aan de manier van spelen en de filosofie van Ajax.
De haat die velen hebben jegens Ajax geeft die mensen een beetje bestaansrecht, meer ook niet. Wat kan mij het nou schelen dat er supporters van Utrecht zijn die Ajax nog meer haten dan dat ze Utrecht lief hebben. Een poster met 110% anti-ajax zorgt alleen maar voor meer polarisering en dus dat de fans van Ajax alleen maar nog meer van Ajax gaan houden en de utrecht supporters meer van Utrecht... niks mis mee... daarnaast gaan neutrale supporters meer nadenken over Ajax en niet over utrecht... Eigenlijk is het schenken van aandacht aan de vijand het domste wat je kunt doen, maar goed...daar zijn het ook D O Mstedelingen voor.

25 oktober 2012 om 11:35

Dit maakt de status toch wel groter, de Nederlandse competitie waarvan Ajax laatst nog van City heeft gewonnen. Dat team dat kampioen werd van de Engelse competitie en allemaal toppers in huis heeft.

25 oktober 2012 om 12:11

Het is een geweldige prestatie van Ajax gister en dik verdiend. De beste vertegenwoordiger in Europa voor NL lijkt me toch de club die de meeste punten binnen haalt. Volgens mij kom je dan niet bij Ajax uit. Hopelijk zetten PSV en Twente vanavond ook goede resultaten neer, want ieder punt in Europa hebben we hard nodig om de plaatsen voor europees voetbal vast te houden.

25 oktober 2012 om 13:06

@1andonly

Dat is scorebord journalistiek. Je kunt de tegenstanders in de Europa League natuurlijk niet vergelijken met Real Madrid en Manchester City als tegenstanders. Het is appels met peren vergelijken.

Waarom wil je plaatsen voor Europees voetbal vasthouden? Zodat Vitesse, AZ, Ado, RKC of welke club dan ook in de voorronde uitgeschakeld kan worden?

25 oktober 2012 om 13:10

Nou misschien voor het geval een grotere club een keer een slecht jaar heb en je dan toch nog net europees kan spelen zodat de spelers van die club zich toch internationaal kunnen doorontwikkelen, waardoor je competitie sterker door wordt?

25 oktober 2012 om 12:20

Je wint en keer en dit soort reacties komen weer naar boven. Opportunisme ten top. Als Ajax echt zo geweldig was geweest hadden ze wel op nr 1 gestaan in de Eredivisie. Twente of PSV hadden op een goede dag ook kunnen winnen.

25 oktober 2012 om 12:57

Met beide voetjes op de grond blijven staan aub! Ze speelden een heel erg sterke wedstrijd, veel respect voor! Maar ga nou niet allemaal overdrijven, de meeste stegen boven zichzelf uit gister en het maar al te tamme City hielp ook wel een handje mee.

Vind je reactie nogal voorbarig, wat hebben ze de laatste 10 jaar nu gepresteerd in Europa? Ze hebben de CL niet gewonnen gister he?!

25 oktober 2012 om 13:08

Ik neem aan dat hij doelt op het feit dat Ajax de laatste jaren Champions League speelt en hierin punten tegen een aantal grote clubs heeft gepakt, in tegenstelling tot de andere Nederlandse clubs.
Zijn reactie is inderdaad te voorbarig, gezien het feit dat de andere Nederlandse clubs geen champions league hebben gespeeld de afgelopen jaren (op Twente na). Hierdoor kan je geen vergelijking trekken, want wellicht had PSV ook wel zo'n stuntje kunnen wagen in de CL.

25 oktober 2012 om 13:15

Ik denk niet dat ajax boven zichzelf uit steeg. Ik denk dat ajax dit niveau elke week kan halen. Maar een man city doet meer met een speler als een met alle respect heracles.
Voetballend kunnen ze het wel. Nu moeten ze zorgen dat ze ook mentaal nog tegen de "kleine" clubs de knop omzetten.

25 oktober 2012 om 13:17

Als er een ploeg de laatste 10 jaar gespresteerd heeft in Europa is het PSV naar mijn mening. Natuurlijk al een aantal jaren op een lager niveautje maar ze schoppen het vrijwel ieder jaar tot de kwartfinale. En natuurlijk niet te vergeten de halve finale CL in 2005. Vandaar dat ik de reactie niet echt realistisch vind.

En ja Ajax heeft een vele grotere historie, maar dat is ook echt historie!

25 oktober 2012 om 13:33

Forzaehv,

Wel de tekst gelezen, want wie moet nou met beide voetjes op de grond blijven? Die uitspraken over Cruijff-tijdperk komt n.l. niet van Ajax af, maar Bbc. Staat gewoon heel duidelijk in de tekst. Verder staan er wat kopstukken van kranten en meer niet.

En over historie gesproken...... de laatste 10 jaar dat PSV wat kon betekenen in de CL is ook historie.

25 oktober 2012 om 14:02

Wel mijn reactie gelezen? Reageer namelijk op degene die als allereerste reageerde, niet op het bericht van VZ.

En ja, de tijd dat uberhaupt iemand in Nederland wat kan betekenen in de CL is afgelopen!

25 oktober 2012 om 14:19

@ Forzaehv

Waarom hebben jullie het nou altijd over die tien jaar ? Is dat een officieel meetmoment ofzo ?psv heeft het toen prima gedaan maar het noemen van tijds periodes is zinloos, want je neemt een periode wat jullie goed uitkomt. Als we die periode langer maken dan zijn jullie het weer niet, het is maar wat je het beste uitkomt.

Je zegt dat onze geschiedenis maar gewoon geschiedenis maar wat is dan die selectief gekozen tien jaar van jullie dan ? Voor het gemak vergeet je ook de eerste tien jaren van de Champions League waarin jullie nooit de groepsfase overleefde en elke keer kansloos onderuit gingen. Wat ik daar mee wil zeggen is dat we allemaal wel periodes hebben waarin we niet zo succesvol zijn.

In de Europa League vliegen alle Nederlandse clubs er vaak in dezelfde fases uit, daar kan soms wel eens 1 ronde verschil in zitten maar meer is dat ook niet. Trouwens niet heel lang geleden werd er hier op voetbalzone een lijst gepresenteerd waarop te zien was welke club het meeste punten voor Nederland heeft gehaald en dat was niet Psv.

25 oktober 2012 om 15:07

je hebt absoluut gelijk! Zoals ik ook al zei is Ajax degene met de grootste historie die PSV never nooit gaat achterhalen, maar zeg ik ook dat geen een Nederlandse ploeg dat gaat evenaren.

Maar ik reageerde op de allereerste reactie waar iemand aangeeft dat Ajax de beste vertegenwoordiger blijft op de Europese velden.. op die reactie zeg ik dat hij met beide benen op de grond moet blijven staan omdat die opmerking alleen gebasseerd is op een overwinning. tegen City. Zoon rare opmerking vond ik het niet?

Ik ben wel benieuwd wat die dikke Raiola nu te zeggen heeft. Die kerel staat ee npartij voor lul nu..

25 oktober 2012 om 11:20

Wat heb ik gemist? Snap het niet helemaal..

25 oktober 2012 om 11:22

Noemde Cruijf pas een demente eikel.

25 oktober 2012 om 11:22

Raiola: 'als Cruijff praat, dan stopt iedereen met denken', snor dat artikel maar eens op.

25 oktober 2012 om 11:22

Die liep te verkondigen dat Cruijff een seniele vent is die niet serieus genomen kan worden. Gisteren werd getoond dat je als Nederlandse club met een portie lef en technische vaardigheden een internationale topclub kan verslaan.

25 oktober 2012 om 11:23

Raiola was wat kritisch tegenover Cruijff in een interview van afgelopen week, maar vooral de Nederlanders die hem zonder meer blijven geloven.

25 oktober 2012 om 11:32

kritisch kan geen kwaad....maar hij daalde met zn niveau weer eens ver benenden nul.
Als jij kritiek hebt op iemand, komen je argumenten niet echt sterk over als je hem een demente eikel noemt. Van zulk soort mensen neem je de kritiet nooit serieus.

25 oktober 2012 om 11:34

@fcexclusief

Die Raiola theorie klopt nog deels ook , er zijn een boel mensen die Cruijff napraten maar hem niet begrijpen. Zie het alleen maar als het spieken bij het beste jongentje van de klas om zo zelf te scoren. Want feit is en bljift dat Cruijff enorm veel voetbalverstand heeft en het is te triest voor woorden dat Raiola dat aan de kaak stelt. Zeker omdat zijn enige drijfveer rancune is omdat Ajax met het Cruijff beleid zijn inkomsten bron raakt. En dat is echt het enige waarmee je Raiola kan raken , want het enige waar die man om geeft is geld.

Raiola gebruikt daarbij ook nog eens woorden die bijzonder beledigend zijn tegenover een persoon die veel voor het voetbal heeft betekend. Maar goed , dat Raiola niks om de sport gaf wisten we natuurlijk allemaal al. Raiola is een van de grootste profiteurs van het misbaksel wat het moderne voetbal heet. Ik verheug me op de dag dat hij met alle figuren van het moderne voetbal de sport word uitgezet.

25 oktober 2012 om 11:21

Achjoh, die kijkt gewoon ff naar zijn bankrekening, stuurt een jong talent naar een grote club en ik denk dat Raoila weer happy is

Klopt helemaal, het technische samenspel was om te genieten!
We gaan zondag aan jullie een moeilijke hebben, hopen op een mooie wedstrijd!

25 oktober 2012 om 11:22

Of juist weer helemaal niet, daar staat Ajax ook bekend om.

25 oktober 2012 om 14:32

Normaal wel ja, maar dit is de klassieker daar komt Ajax meestal wel goed voor de dag

25 oktober 2012 om 15:31

Ik hoop het, dat ze deze lijn door kunnen zetten tot aan de winter.

Als je dit zo leest ben ik benieuwd wat raiola nu denkt.

25 oktober 2012 om 11:21

Ja inderdaad, want alleen met miljoenen aankopen en hoge salarissen kan je resultaten boeken tegen ploegen en spelers aantrekken. Een Eriksen kiest expres er niet voor om naar de grote olie club als Manchester City te gaan.

Het was in elk geval weer het spel waarom ik ooit fan geworden ben van Ajax.

Realistisch gezien zou het mooi zijn als we derde worden. Real en Dortmund gaan niet al teveel fouten maken. City daar in tegen, kan van iedereen verliezen als ze zou blijven spelen.

Maar dat is niet eens het belangrijkste voor mij, iedereen wist dat Ajax het positie spel ontiegelijk goed kan uitvoeren, mijn grootste hoop is dat ze dit doortrekken naar de Klassieker en de rest van de competitie. Dan kan ik eindelijk weer elke wedstrijd echt genieten.

“ajax begon de wedstrijd op een manier waarmee de club aan het tijdperk van Cruijff deed denken”, zo begon de BBC de wedstrijdanalyse."

"de zege is natuurlijk ook een vorstelijke triomf voor Cruijff en gelijkgestemden, de hoeders van het pure voetbal. "

Raiola are you watching???!!!!

25 oktober 2012 om 11:27

Ja, alsof het zo moest wezen hè. Kennelijk was de laatste Madrid dus wel een momentopname zoals Cruijff zei, want Ajax heeft gisteren laten zien stappen te hebben gemaakt sinds de komst van Cruijff en het vertrek van Jol. Zou helemaal mooi zijn als Frank nu openlijk toegeeft het advies van Cruijff te hebben gekregen de spitsenpositie zo in te vullen als gisteren is gedaan. Niets ten nadele van Frank hoor, maar het zou me niet verbazen als Cruijff dit achter de schermen heeft ingefluisterd. Eriksen in een soort Messi-rol en geen spits. Cruijff liet zijn ploegen vaak zo spelen.

25 oktober 2012 om 11:50

Ja misschien wel, maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer, als ze dit weten door te trekken naar zondag en de rest van de competities waarin ze meedoen ben ik pas blij.

25 oktober 2012 om 12:25

Of dit is een momentopname, dat kan ook zomaar is natuurlijk. Tegen Heracles heb ik dit spel ook niet gezien, die gassies hadden gister gewoon een dag waarop alles meezat en lukte. Ja dan win je een keer van Manchester City... Als ze dit over 2 weken weer laten zien, dan kan je van vooruitgang spreken, verlies je daar kansloos dan was het gewoon een incident.

25 oktober 2012 om 12:54

Ik noem in 3 jaar tijd winnen, van de landskampioenen Man. C, Man. U en AC Milan geen incident. Het gaat om heel veel geld en iedereen wilt winnen al is geld iets waar elke club er baat bij heeft.

Het waren wel overtuigende zeges.

Wij bij Ajax vinden het knap, wat onze jonge elftal heeft gepresteerd.
Jullie vinden het meer een incident.

Als Utrecht van Ajax wint, dan is het seizoen zo gered, dan hoor je ons toch ook niet zeggen dat het een incident is of vind jij van wel dat het een incident is, want Ajax eindigt bijna altijd boven jouw clubje.

2 Jaar lang zeggen jullie haters dat het de schuld van andere is dat Ajax kampioen is geworden van Nederland. Maar toe kunnen geven, dat Ajax wel degelijk een kampioensploeg heeft, dat komt bijna niet uit jullie mond en staan al in de rij om zijn zegje te doen als wij weer CL spelen.

Terwijl jullie maar zeggen dat andere beter zijn, komen die clubs die beter zijn niet eens door de CL of EL voorrondes. 3 jaar lukte het Ajax wel...zal ook wel een incident zijn.

25 oktober 2012 om 13:11

@forzafcut

Ga lekker in een ander topic posten met gefrustreerde anti-ajax posts. Je hebt totaal geen onderbouwing in je posts, alleen jouw eigen bekrompen mening.

Als je een volwassen reactie en bijdrage kan leveren graag...maar dit soort onzin posts voegen helemaal niks toe.

25 oktober 2012 om 13:24

Door over een momentopname te spreken doe je dit Ajax te kort. Lang niet alles zat mee en ze hebben letterlijk voor elke meter moeten knokken.

"en dan win je een keer van Manchester City"? De kampioen van Engeland die in de afgelopen jaren alleen al in de voorhoede 140 miljoen hebben geinvesteerd.ajax heeft gister niet eens geluk gehad, ze hebben meer dan terecht gewonnen. Daar stap je in dit geval veelste makelijk overheen.

Ajax leverde gister een prestatie van wereldformaat. Heel europa heeft het erover. Zowel de Britse als de Nederlandse kranten hebben het erover.

En in een van je andere reacties veeg jij voor het gemak ook even die overwinningen tegen Man united en Milan van tafel? Iets met een B-team? Ajax speelde uit tegen Manchester ook met Van Rhijn, Koppers, Lodeiro en Ozbiliz. En vond jij dat Ac Milan met een b-team speelde tegen ajax: Amelia
Bonera
Thiago Silva
Yepes
Antonini
Flamini
Pirlo
Seedorf
Ambrosini
Robinho
Ronaldinho

Ik denk dat het wel mee viel.

In mijn ogen zit de haat, of hoe jij het ook wilt noemen, je verstand in de weg.
Ajax heeft een wereldprestatie geleverd en heeft alle reden om trost te zijn!

25 oktober 2012 om 13:30

@ajaxbarca87

Amen

25 oktober 2012 om 13:36

Ik onderbouw wel mijn argumenten, jij ben alleen schijnbaar niet instaat om te begrijpen wat een onderbouwing is. Terug naar school Klopper1900...

25 oktober 2012 om 17:37

@forzafcut

Beetje flauw om iemand terug naar school te sturen in plaats van de argumenten te weerspreken. Wat je ook mocht vinden van je eigen onderbouwing, hij rammelt aan alle kanten. Je vergeet namelijk de overwinningen tegen AC Milan en Manchester United. Je vergeet, dat Ajax vorig jaar op het nippertje niet overwinterde in de CL. Heeft zich allemaal afgespeeld na het tijdperk Jol en dat is waar we het hier even over hadden met de uitspraken van Raiola van gisteren in het achterhoofd. Dan haal je er één wedstrijd tegen Heracles bij om eraan toe te voegen, dat ze het over 2 weken nog een keer moeten laten zien om van vooruitgang te kunnen spreken. Dan vergeet je voor het gemak maar even de voorgaande anderhalf jaar, waarin Ajax 2x kampioen werd, AC Milan versloeg, Manu bijna uitschakelde in de EL, nadat ze ternauwernood uit de CL werden geknikkerd. Sterker nog, gezien de afgekeurde goals tegen Madrid in dat jaargang had er eigenlijk nog op z'n minst een gelijkspel tegen Madrid tussen moeten zitten. Dus ja, leg maar eens uit waarom over twee weken bepalend is voor het al dan niet over vooruitgang te kunnen c.q. mogen spreken.......

Ongelooflijk knap dit natuurlijk, alle complimenten zijn meer dan terecht

Zo zie je maar weer als je wint wordt je de hemel in geprezen en als je verliest dan bak je er niks van. ( zoals tegen Real )

25 oktober 2012 om 13:16

Het is natuurlijk ook de manier waarop. Tegen Real Madrid wou Ajax op dezelfde wijze spelen, maar elke speler van Ajax was toen onder zijn niveau. Gisteren tegen City was iedereen scherp en dan laten ze ook zien dat ze de Ajax filosofie ook tegen grotere tegenstanders kunnen spelen. Vooral de eerste helft vond ik erg goed. Het was jammer van de tegengoal, waardoor ze toch iets van streek raakte en niet meer zo domineerde als in de eerste 20 minuten. In de tweede helft hebben ze het goed afgemaakt en uitgespeeld.
Ik ben benieuwd hoe ze nu zondag spelen. Uit de laatste jaren is gebleken dat een goed Ajax zich vaak afwisseld met een matig Ajax. Is kijken of ze dit keer constant kunnen presteren.

25 oktober 2012 om 13:32

Ik blijf zeggen dat Ajax ook tegen Real helemaal niet slecht speelde, maar Real gewoon echt veel beter was.

Afgelopen maandag was Ajax nog een kinderklas en heeft weinig potentie om potten te breken. Maar nu winnen ze van City en Ajax is ineens weer een ploeg, waarvan de vruchten afwerpen van het Cruijff filosofie.

Hoe bedoel je opportunisme?

25 oktober 2012 om 11:36

Je hebt het dan waarschijnlijk ook over VI he??? Zoals van Praag gisteren bij Pauwwitteman al zei dat programma en vooral Gijp kun je niet serieus nemen. Die bedrijven cabaret geen voetbaljournalistiek. Niet voor niks dat die gast zo lang depressief geweest is als je zo in het leven moet staan.

25 oktober 2012 om 11:40

Haha ja, Gijp is leuk in de studio na de studio sessie moet het een verschrikkelijke saaie en chagrijnige man moeten wezen. Alleen maar makkelijke one liners in de groep gooien.

Ajax heeft laten zien, dat het project degelijk een grote vrucht afwerpt. Nu zondag het kunstje overnieuw doen.

25 oktober 2012 om 12:15

een kinderklas waar de gemiddelde leeftijd dan wel erg hoog ligt. Bij ajax zijn 9 van de 11 spelers in de leeftijdscategorie dat ze moeten presteren. Alleen van rhijn en eriksen zijn nog jong.

Ik vond met name van Rhijn erg goed gisteren. City zal wel een paar namen opgeschreven hebben denk ik :D

25 oktober 2012 om 12:07

Ik vond juist van Rhijn 1 van de slechtste, in aanvallend opzicht deed hij het goed ja. Alleen liep hij steeds lucht te denken tijdens het verdedigen. De 0-1 was van Rhijn in geen velden of wegen te bekennen en heb meerdere momenten gezien dat City in de aanval was en zelfs een Sana reeds achterin stond en dat van Rhijn nog aan kwam sukkelen

25 oktober 2012 om 12:55

Ja de 1e goal was zijn fout, maar ik weet niet of jij hebt zitten kijken maar voor de rest verdedigde van Rhijn gewoon geweldig! Daarbij was hij aanvallend de beste van ajax.

25 oktober 2012 om 13:22

Overigens -wil ik opmerken- speelde Daily Blind ook erg goed. Als hij dit niveau weet vast te houden mag van Gaal hem best wel een keer bij een oefenpotje uittesten.

Ik loop stage in Manchester en sprak vandaag met een Engelsman met een Ajax shirt aan, bleek een United supporter te zijn haha!

Even serieus, ik was gisteren toch ook behoorlijk trots op mijn cluppie! Hier in de pub staan kijken en er werd flink gejuicht, mooi man!

25 oktober 2012 om 12:23

Dat moet helemaal genieten zijn! In Engeland met de aartsvijand van City kijken....ben jaloers.
Ben zelf niet voor Ajax, maar ook ik liep gisteren juichend door de kroeg.

Het toont wel aan dat een team dat volgens het Hollandse voetbal kort combinatiewerk hanteert, de letterlijk grote jongens kapot gespeeld kunnen worden. Waar Ajax verbaasde door het goede voetbal was ik wel geschrokken van het niveau van City. Ik vond het pover voor een team met zoveel geld en zulke spelers in de selectie.

25 oktober 2012 om 11:22

Ik irriteer me meer aan gebruikers die zeggen, Moisander tegenover Dzeko en Sana vs Company. Daar irriteer ik mee aan een beetje de Gijp filosofie. Je moet allemaal 2 meter zijn en 2 meter breed.

Heerlijk om gister avond in de Arena te zitten en City te vernederen.

25 oktober 2012 om 11:25

Van der Gijp is toch ook een mafkees. Die vind Clasie en de Vrij ook maar matige spelers die tussen de beren van het internationale voetbal niet thuis horen. Ik denk juist dat dit soort spelers de moderne voetballer vertegenwoordigen. Door het snelle spel moet je juist technisch vaardige speler hebben die het van slimmigheid moet hebben. Gisteren werd juist de zwakte blootgelegd van al die bodybuilder. Als je over de grond speelt zijn ze nergens.

25 oktober 2012 om 11:26

Nou, ik denk dat je als speler toch liever tegen iemand als Koscielny speelt dan tegen Kompany, allebei twee van de beste Cv's in de pl vorig seizoen, alleen heeft Koscielny het meer van zijn voetballende oplossingen en snelheid, en kompany toch meer van zijn fysiek.

25 oktober 2012 om 11:34

Klopt, maar ondertussen geilt ie wel op al die kleine mannetjes van barça

25 oktober 2012 om 12:05

De Vrij is nu ook een gehypte speler. Nog nooit wat laten zien en altijd in de lappenmand. Logisch dat hij de stempel 'matig' nog niet ontgroeid is.

Chapeau voor Ajax , maar laten we niet gaan gek doen. Man City uit is het zwaarste wat ons nu te wachten staat, real uit winnen we sowieso niet maar Dortmund thuis maken we een zeer mooie kans.

25 oktober 2012 om 13:27

UIt tegen city zie ik Ajax juist nog meer kans maken. City zal het spel moeten maken, waardoor er juist meer ruimte voor Ajax gaat ontstaan. Madrid acht ik ook uitgesloten, maar ja we mogen toch hopen, nietwaar? Dortmund durf ik echt niet te zeggen; goede ploeg en Ajax zal tegen hen moeten komen.

25 oktober 2012 om 16:36

Staat ons 1 ding te doen en dat is hopen

Prima wedstrijd van ajax gisteren, maar zijn we de wedstrijden ervoor opeens vergeten? Één zwaluw maakt nog geen zomer!

25 oktober 2012 om 11:26

De wedstrijden ervoor? Als je puur naar de CL kijkt dan heeft Ajax het ook tegen Dortmund ook gewoon erg goed gedaan. Daar hadden ze de pech dat ze laat in de wedstrijd de 1-0 tegen kregen, maar die wedstrijd had net zo goed 1-1 of zelfs nog beter kunnen eindigen. Tegen Madrid was het inderdaad wel slecht.

25 oktober 2012 om 11:37

Tegen Madrid was het ook niet slecht , tot een kwartier voor tijd was alles nog mogelijk. Sterker nog , het had gewoon 2-2 moeten staan als Hoesen of Van Rhijn hun kans voor leeg doel niet verprutst had.

25 oktober 2012 om 11:26

eindelijk, iemand die realistisch blijft en niet meegaat in al dat opgehemel

25 oktober 2012 om 11:30

Nee, maar dit is hét bewijs dat Ajax niet hoeft onder te doen voor welke tegenstander dan ook als het maar geconcentreerd het eigen spelletje blijft spelen.tactisch en technisch steekt het gewoonweg beter in elkaar dan bijvoorbeeld Twente, PSV & Vitesse (als ik het even naar de eigen competitie mag trekken). In de onderlinge duels heeft Ajax dat ook bewezen, maar het kan toch niet dat ze, ondanks de traditionele herfstdip, van Feyenoord kunnen verliezen. Feyenoord speelt net als Man. City ook graag de lange bal tegen Ajax. In de opbouw zullen ze namelijk niet onder de druk uitkomen. Als ze de klassieker niet winnen, is het op basis van mentaliteit ipv kwaliteit.

25 oktober 2012 om 11:39

Welke wedstrijden daarvoor? Tegen Dortmund deden we het heel goed en verdienden we een gelijkspel. Als je dan ziet hoe zij gisteren thuis Real toch wegspeelden hebben we het niet slecht gedaan. Tegen Real hadden we een enorm slechte wedstrijd....er zat toen overduidelijk tottaal geen vertrouwen waar Real goed gebruik van maakte (en natuurlijk speelde Real ook geweldig). Maar zelfs de simpelste Ajaxpassjes kwamen toen nieteens aan (terwijl er nieteens druk gezet werd door Real).

25 oktober 2012 om 12:00

Je moet het juist andersom benaderen omdat Ajax een paar keer minder speelt is er nog geen man over boord! Ajax is al twee jaar kampioen, deed het vorig jaar prima in de CL en ook dit jaar gaat het goed in de poule des doods, dortmund verdiende ze ook meer. 1 mindere wedstrijd tegen Real Madrid (één van de beste ploegen van de wereld)

Je ziet gewoon steeds meer de hand van de legende en Frank de Boer in het spel van Ajax terug.

Ajax speelde overtuigend maar alles hangt af van de uitwedstrijd over twee weken. Ik verwacht een tot het bot gemotiveerd City dat er vol in zal gaan zonder onderschatting. Pas als Ajax die wedstrijd doorkomt kunnen we stellen dat er echt vooruitgang in zit. Daarnaast nog een kleine pluim aan Moisander die de laatste tijd weer goed speelt en alweer beslissend was gister, heeft zijn aankoopbedrag bijna terugverdient!

Dit doet me direct weer denken aan die combinatie op het middenveld, vrij vroeg in de wedstrijd. Harde ballen, hakjes, snelle bewegingen en het hele middenveld was uitgespeeld van City. Dat was voor mij een van de mooiste momenten van de wedstrijd!!!

gaat de Knvb nog wat doen tegen de spreekkoren van gister?

25 oktober 2012 om 11:41

Heb ik eventjes gemist denk ik... wat werd er gezongen, en door welke supportersgroep?

25 oktober 2012 om 12:02

Na de wedstrijd waren er toch duidelijk de welbekende spreekkoren richting Rotterdam te horen. Maar zal wel niks aan gedaan worden met als excuus dat het een niet-knvb wedstrijd is.

25 oktober 2012 om 11:55

Welke spreekkoren? Ik heb er vanaf 8 tot 11 gezeten en geen moment een kwetsende spreekkoor gehoord, tenzij je 'joden, joden' kwetsend vond?

Ik heb eerlijk gezegd ook genoten van de City-fans die hun uitvak zo goed als vol had ondanks de ontzettend hoge ticketprijzen. Sprak een Noor in de stad die z'n kaartje liet zien waarvoor hij 89,- euro had betaald. Absurd wat mij betreft maarja. Maar verder zongen ze vooral: one - six, one - six, it should have been ten you f*****g lucky b******d. Referend na de 1-6 overwinning van vorig seizoen op Old Trafford. En ook bij de ereronde van Ajax applaudisseerde zij enthousiast.

Al met al een geweldig daggie gister!

Edit: Ik hoorde wel na de wedstrijd dat er op zuid wel heel even, amper een half minuut: 'het zijn maar kutkakkerkalakken' werd gezongen. Maar t was dus door een zodanig kleine groep dat ik het op noord niet eens heb gehoord. Met de klassieker op zondag in vooruitzicht en de 3-1 voorsprong is t niet zo heel gek, ookal is het na mijn inziens niet nodig op dat moment.

25 oktober 2012 om 11:57

spreekkoren? volgens mij werd er alleen maar aangemoedigd ?

25 oktober 2012 om 12:30

Ik was ook aanwezig en er werd duidelijk bommen op rotterdam gezongen. Kutkakkerlakken werd ook gezongen.

Vind dat altijd een beetje jammer, liedjes over Feyenoord gaan zingen terwijl je tegen City speelt...

25 oktober 2012 om 13:15

Ach dat is wel te begrijpen zo vlak voor de kraker van het jaar. Ik vind het ook een beetje onnodig, maar het hoort er een beetje bij. Daarbij viel het wel mee. Het was niet aanhoudend.

25 oktober 2012 om 16:50

@kloppet1900

Ja, moet kunnen natuurlijk, ze doen alleen een oproep tot een bombardement op Rotterdam, dat is natuurlijk alles behalve erg

ON: Ajax heeft goed gespeeld gister, gaat het nl-voetbal dan toch weer ergens op lijken?

nounounou beetje dimmen kan ook wel. Natuurlijk is het een prachtige prestatie en ben ik erg trots op Ajax, maar het moet niet te overdreven worden. Wanneer City thuis speelt zoals de kwaliteit die aanwezig is, dan kan Ajax het alweer vergeten. Nogmaals, het is een prachtige prestatie, maar ga het niet overdrijven. Wanneer Ajax dit weekend zou verliezen van Feyenoord en slecht speelt is het weer een of ander middelmatig ploegje. Is eigenlijk toch erg dat de meningen of de denkwijze van de meeste mensen zo hard veranderd na één of twee prestaties, goed of slecht.

Vroeg me ook af , waarom Super Mario geen gele kaart kreeg voor zijn actie tijdens de vrije trap in de 90'e min. Na trappen en duwen , niemand heeft het daarover ??

25 oktober 2012 om 13:11

Omdat het supermario is.....daar gelden anderen dan wel geen regels voor

Los van het feit dat de overwinning erg knap is, is dit zeer overdreven deze hosannasfeer. Een zwaluw maakt nog geen zomer

25 oktober 2012 om 12:30

Dit ben ik helemaal met je eens. Maar het is toch prachtig om te winnen van een club waarvan haast niemand het verwacht had. En waar voor bijna 500miljoen aan is gespendeerd?

Ach ja, Engelse kranten, die weten altijd alles zwaar te overdrijven. De prestatie is goed, dat mag duidelijk zijn. Maar iedereen weet dat Ajax dit seizoen zeer wisselvallig presteert, daar doet deze wedstrijd niks aan af.

Dat deze jonge ajax groep potentie heeft moge duidelijk zijn, echter moet iedereen dan wel doen wat hij moet doen en dat was gisteren zeker het geval.

Ik ben erg benieuwd hoe ajax volgende week zich gaat presenteren.

25 oktober 2012 om 13:19

Ben het helemaal met je eens. Prima prestatie van Ajax, maar verder is het leuk en aardig. Je hebt er, behalve het geld, nog niks mee bereikt en Ajax speelt op zich behoorlijk tot goed, maar is veel te wisselvallig in de resultaten.

Als silva weer terug is wordt het gelijk een stuk pittiger, hij is echt de motor van dat team.

25 oktober 2012 om 12:00

silva is wel een aardige speler, maar het probleem van city is dat ze niet kunnen voetballen. Goede spelers, maar er zit helemaal niets in. In engeland kunnen ze dat compenseren met power, maar in europa worden ze weggespeeld door real, dortmund en ajax. Het is dat de sjeik geen verstand van voetbal heeft, anders was mancini allang weg geweest.

25 oktober 2012 om 12:31

Het is een verschil inderdaad, maar ook zonder Silva had City dit makkelijk moeten winnen

Dit bewijst toch dat de wedstrijd vorig jaar tegen Utd geen toevalstreffer was.

Ik kan het nog steeds niet begrijpen dat ze zo een top wedstrijd spelen gisteren , en dan tegen ADO Utrecht en Heracles zo een zuig partij. Wat is dat toch met die spelers. Ik weet dat je als jonge speler ups en downs hebt , maar dit is wel heel overdreven.

Voor alle mensen die de naam van Raiola noemen , hij noemde Cruijf een demente oude man , wat heel onbeschaafd is. Maar ook Cruijf heeft uitspraken gedaan over Raiola die niet kunnen. (hij noemde hem gewoon een ordinaire zwendelaar). Cruijf heeft uitgehaald naar Jol en naar vele andere die Raiola vertegenwoordigd en dat is ook niet erg netjes.

Ik hoop dat Ajax de goede weg kan doorzetten , want een gelijkspel of een nederlaag tegen Feyenoord kan toch een bittere pil zijn in een tot nu toe prima week.

"ricardo van Rhijn, een van de zeven spelers uit de eigen opleiding.."

Eigenlijk bizar als je 't nagaat. Vermeer, De Jong, Van Rhijn, Alderweireld, Eriksen, Blind, Babel. Erg knap.

Ik hoop eigenlijk dat Sneijder binnenkort nog eens terugkeert en enkele andere Ajacieden. En als er dan tegelijk een paar grote talenten doorbreken, dan kunnen ze misschien weer eens de tweede ronde halen en de wereld verbazen met goed voetbal. En dan krijgen we er misschien weer eens een derde CL plek bij :D

25 oktober 2012 om 12:04

Klinkt wel goed, maar in hoeverre kun je een Eriksen en Alderweireld eigen opleiding noemen ? die lopen toch niet vanaf de F-jes al bij Ajax ? dus die zijn heel ergens anders gevormd natuurlijk

25 oktober 2012 om 12:17

Dat Eriksen geen eigen jeugd is ben ik met je eens, maar Alderweireld is toch een iets ander verhaal. Die komt van Gba, daar had Ajax vroeger een samenwerkingsverband mee, Ajax was de grootste aandeelhouder van die club. Ze hadden daar ook trainers van Ajax in de jeugdopleiding rondlopen en werkten daar in de jeugd dus al in feite met de Ajax filosofie.

25 oktober 2012 om 13:02

oke, bedankt voor je toelichting . duidelijk

25 oktober 2012 om 13:28

Dit blijft natuurlijk altijd lastig om te zeggen wanneer iemand nou echt eigen jeugd is. Is denk ik ook niet echt heel erg belangrijk, maar waar het natuurlijk om gaat is dat Ajax heel makkelijk jeugdige spelers opstelt.

25 oktober 2012 om 13:11

De Jong kwam op zijn zestiende/zeventiende naar Ajax van De Graafschap, ook niet echt eigen jeugd.
Daarnaast Eriksen zoals al gezegd is.

25 oktober 2012 om 13:50

@yamiown,
Maar Moisander is wel eigenjeugd heeft 6jaar in de Ajaxjeugd gespeeld om via omwegen weer bij het oude nest te komen.
Jeugdspelers:
Vermeer
Alderweireld
vrhijn
Moisander
Blind
Babel
Eriksen+de jong maakt vind ik een hele haha

Goed om erbij geweest te zijn, zit nu ook nog steeds na te genieten, maar zondag 3 punten vind ik net zo belangrijk !!!

Ik heb echt weer genoten gister en dit soort wedstrijden maken me alleen maar nog trotser om Ajacied te zijn. Natuurlijk moeten we nuchter blijven en zijn we helaas nog veel te wisselvallig, maar het is gewoon heel mooi om te zien wat voor kwaliteit er in dit team zit als wel iedereen zijn niveau haalt.

Tsjaa, Ajax heeft gisteren wederom indruk gemaakt in Engeland.

Vorig jaar in Manchester van United gewonnen en nu thuis van City. Dat zijn resultaten, die tellen ! Zo zie je maar weer, dat opleiden nog steeds nut heeft Normaal gesproken leg je het af tegen de absolute top (zie Real), maar het kan dus ook lonen !!

25 oktober 2012 om 11:48

Opleiden heeft altijd nut, het moet ergens beginnen. Nederlandse clubs moeten meer naar Ajax kijken, vooral PSV die zit in een fase dat er successen moeten behaald worden om geld binnen te krijgen. Ze moeten meer talenten de kans geven om dezelfde weg op te gaan.

25 oktober 2012 om 12:03

Inderdaad, wat dat betreft vind ik het ook heel erg jammer dat Feyenoord er niet bij is in Europa. Mooie resultaten in Europa van teams die investeren in jeugd is de beste reclame voor het Nederlandse voetbal die je kan hebben.
Desondanks PSV en Twente heel veel succes vanavond! laten we voor de maximale punten gaan in Europa deze week!

25 oktober 2012 om 13:37

Tja door die coëfficiënten lijst had Feyenoord tweemaal de zwaarste lotingen. Tegen Kiev hadden ze ook door moeten gaan, maar helaas. Misschien volgend jaar meer geluk. Al is het wel maf dat je beter derde kan worden zodat je direct geplaatst bent voor de poule van de EL terwijl je bij een tweede plek na 4 wedstrijden klaar kan zijn.

Prima wedstrijd van Ajax. Hebben goed gespeeld met veel inzet en lef en zich is eens een keer niet af laten bluffen. Wanneer ze iedere wedstrijd op deze manier benaderen zijn er misschien nog mooie dingen mogelijk dit jaar. Nationaal en misschien ook wel Europees.

Hahaha wat een sensatie. 2 of 3 weken geleden was het internationaal helemaal niks. Cruijff had zijn werk niet goed gedaan en zonder aankopen zou Ajax niks presteren blablabla en nu is het weer hozanna? Graag met beide benen op de wereld blijven staan!

Ik hop dat ze dit niveau kunnen volhouden en daarmee bedoel ik ook de Eredivisie. Dan zou Feyenoord wel eens een hele zware dobber kunnen krijgen maar Ajax heeft dit seizoen nog geen 1 goede reeks neer gezet dus ik ben benieuwd.

Eerst nog maar zien en dan geloven.

Pas op mensen één zwaluw maakt nog geen zomer
In wedstrijden zoals gisteren doen spelers net een stapje meer
Ook al om hun persoonlijke waarde iets op te krikken, en zich in de kijker spelen
Dus laten we nu niet net doen of het allemaal ineens top is
Natuurlijk was het een mooi schouwspel
Maar tot nu toe is het nog maar de enigste wedstrijd in de CL waarin resultaat behaald is
En MC uit zal een heel ander verhaal worden
Maar voorlopig heeft alles dat Ajax is, weer even iets om na te genieten

25 oktober 2012 om 12:00

Het maakt zeker geen zomer, maar we mogen trots zijn. Bovendien is Ajax lekker bezig en dit geeft moed naar zondag toe.

25 oktober 2012 om 12:28

Is niets mis mee hoor
En trots kun je zeker zijn
Mooi schouwspel goede wedstrijd
En mijn reactie is zeker niet bedoeld om dit tegen te spreken
Dus geniet er maar goed van, het kan zo weer anders zijn in het voetbal

Jammer dat Sana niet die 4-1 binnenschoot. Dat zou een totale vernedering zijn.

Er wordt steeds gesproken over jochies en tieners, maar volgens mij doet bij ajax geen enkele tiener mee, 2 jongens van 20 en de rest zit in de beste jaren van hun carriere.

25 oktober 2012 om 13:37

Jammer dat je duimpjes naar beneden krijgt. Feitelijk gezien klopt jouw constatering. Ik denk dat ze met jeugdig bedoelen dat het een ploeg is in opbouw.

Ajax heeft geweldig gespeeld. Hun inzet, strijd en af en toe magnifieke combinatiespel was een genot om te zien! Gefeliciteerd Ajax! Hopelijk kunnen ze dit niveau meenemen naar Engeland voor de uitwedstrijd. Ajax heeft laten zien dat Nederland wel degelijk mee kan doen ik Europa, nu alleen nog ervoor zorgen dat dit niveau iedere wedstrijd gehaald wordt.

Maar hopelijk geldt dit niveau alleen op CL niveau. Zondag mag Ajax lekker rustig aan doen zodat Feyenoord ruim kan winnen

Maar tot zondag verdienen jullie alle lof!

Ik moet zeggen dat het indrukwekkend is wat ajax heeft laten zien. Ik ben benieuwd wat voor ajax we op bezoek krijgen zondag: het ajax van afgelopen weken in de competitie of het ajax van gisteravond. Spannend wordt het zeker!

Wat een feest..!
Ajax geeft het Nederlandse voetbal weer wat kleur op de wangen.
Er zijn er drie die het dubbel en dwars verdienen: S. de Jong, dé teamspeler bij uitstek die telkenmale genegeerd wordt de bondscoach; Vermeer, een fantastische lijnkeeper die zelden voor vol wordt aan gezien;
En natuurlijk Frank.. vasthoudend, overtuigd en trouw blijft hij aan zijn filosofie.

25 oktober 2012 om 13:14

Wat betreft Siem de Jong en Oranje, voor wie moet hij spelen in dat systeem? Strootman? Sneijder?
Ik ben het met je eens dat hij het goed doet, maar in Oranje zie ik momenteel geen plek voor hem.

25 oktober 2012 om 13:41

Wellicht niet in de basis, maar mogelijk wel op de bank. Het is iemand met een zeer goede wedstrijdmentaliteit en teamspirit. Ook dat zijn uitzonderlijke talenten die je verder kunnen helpen.

25 oktober 2012 om 14:04

Dit is de eerste wedstrijd van De Jong dit seizoen die hij goed speelt, als hij dan al in Oranje hoort.
Beetje opportunistisch...

25 oktober 2012 om 14:43

Nou ja, een ieder zijn eigen mening.
Persoonlijk vind ik Siem al van grote waarde wanneer hij hopeloos uit vorm is.
Altijd nuttig, houdt het elftal bij elkaar, en volgens mij miste Oranje zo'n type tijdens het Ek.
En wanneer in vorm heeft Siem al meerdere keren laten zien beslissend te kunnen zijn met goals of assists.

25 oktober 2012 om 15:46

siem de jong komt goed uit de voeten waarneer de tegenstander niet al teveel druk zet anders mist hij net een beetje handelingssnelheid en bewegelijkheid zoals eriksen.

Schitterende prestatie van Ajax, zeker als je weet dat de spelers (7) die op de bank zaten bij Manchester City, meer waard zijn dan de gehele selectie van Ajax (basisspelers, wisselspelers en niet geselecteerde spelers)

Ik heb er wel vertrouwen in over 2 weken, bij de return. Als je met dezelfde instelling als nu het veld in gaat, zijn daar 3 punten ook gewoon mogelijk.
City heeft al eerder bewezen in Europese wedstrijden niet echt geweldig te zijn.

Zo speel je gelijk tegen Heracles, zo win je van Manc!
Ik heb echt zitten genieten.
ik ben benieuwt wat het zondag wordt.

De groeten van een Feyenoord-supporter

Het idee dat Man City uitgeschakeld is in de CL is al een heerlijk gevoel.
Zoveel dure spelers en dan weer niet overwinteren, omdat Ajax in de weg ligt.
Ajax zal zelf ook niet meer overwinteren in de CL. Maar dat nemen wij ze niet kwalijk als je naar de financiële verschillen kijkt in deze dodelijke poule.
Dortmund uit jammer genoeg net aan verloren. En Dortmund gaat nu nog beter draaien ook.
Ajax moet lekker voor plaats 3 gaan, en ik denk dat het gaat lukken ook.
Zou ontzettend knap zijn. Respect voor dit creatieve Ajax, die het hele land weer trots maakt !!!!

Persoonlijk vind ik de reacties wel wat overtrokken. Ajax heeft knap gewonnen, een goed resultaat, maar ze hebben niet geweldig gespeeld. Eriksen en De Jong haalden hun niveau, maar ze kunnen beide beter. Van Rhijn speelde prima evenals Schöne, Poulsen en Blind, maar wat gebeurt er als Vermeer niet in een topvorm verkeerd. Zolang de keeer één van de besten is, moet je je toch afvragen of het spel dan wel zo goed is. Ik ben dan ook van mening dat als er geconcentreerder wordt gespeeld en er minder onnodig balverlies is, Ajax veel beter kan spelen. Hun eigen spelletje spelen, zoals gisteren maakt Ajax een team dat mee kan spelen in de CL, maar als ze dat dan ook nog eens met wat minder fouten doen, dan kunnen ze zelfs in de CL overwinteren. Er ging nog te veel fout om bijvoorbeeld met veel overmacht naar Rotterdam te trekken. In de competitie gaat er nog te veel fout om de vlag uit te hangen.

25 oktober 2012 om 12:26

Er ging vooral veel mis na de 3-1, alsof ze bang van zichzelf werden dat het mischien nog 3-3 kon worden. Na de 3-1 was ajax totaal zichzelf niet meer en ging het achteruit hangen. De boer gooide er nog een extra schep bovenop om enoh in te brengen voor een aanvaller, precies dezelfde fout die koeman destijds in milaan maakte. Ajax had gewoon verder moeten gaan met hun eigen spel want dan was het mischien nog 4-1 geworden.

25 oktober 2012 om 12:56

Daarnaast kunnen Babel en Boerrigter veel beter dan gisteren en als Sulejmani op niveau terugkomt, kan het allemaal veel beter. En je hebt gelijk over de keuzes van De Boer, die kunnen ook beter. Enoh maakte nog een onnodig overtreding op een vervelende plaats, en dat zijn van die dingetjes die Ajax altijd kunnen opbreken. Er is, m.a.w. nog veel winst te behalen met deze groep.

25 oktober 2012 om 16:01

@analist00 ?? Dit meen je toch niet?? En je naam als analist ook nog aannemen, dat vind ik wel humor. Maar als City in de laatste 10 minuten met 2 extra aanvallers voetbalt met zowel Balotelli alsmede Tevez, dan moet je toch wisselen? Als je hetzelfde blijft voetballen, dan komt er sowieso een goal (3-2 of 4-1). En als je wisselt, wat FdB heeft gedaan, is de kans dat het 3-1 blijft veel groter. Je weet dat als het 3-2 word, dat het nog heel moeilijk gaat worden. Maar jij vindt dan als analist, dat je toch voor de 4-1 moet gaan? Dan vind ik je geen analist, maar het tegenovergestelde van realist.

25 oktober 2012 om 19:56

Dan is dat jou visie over voetbal en moet je alleen maar blij zijn dat die 3 kansen van city er niet in zijn gegaan.

Heerlijke wedstrijd echt genoten!!
Ajax is op de goede weg terug om weer eens grote meneer te worden in Europa.

25 oktober 2012 om 13:16

Grote meneer in Europa??? Omdat ze een wedstrijd van City winnen... opportunisme ten top dit.

29 oktober 2012 om 09:46

Ja natuurlijk wat dacht jij dan ??

25 oktober 2012 om 12:34

inderdaad, enoh die als geen andere de ballen bij de tegenstander inlevert...wees er maar blij mee.

25 oktober 2012 om 12:56

dat valt reuze mee joh.
enoh is een uitstekende speler als extra slot op de deur zoals gisteren, je weet dat hij altijd wel een voldoende haalt en zijn vechtlust straalt over op de rest van de ploeg.
voetballend is hij vooruit gegaan, maar ja, dat wil je wel of niet zien...

gewoon een goede speler, zie ook vorig seizoen die wedstrijd tegen psv waar enoh erin stond als extra man om controle te houden op het middenveld.
dat ging echt uitstekend en ook toen een geweldige vechtlust bij het team.

ik ben in ieder geval heel erg blij met hem.

25 oktober 2012 om 12:32

Het is toch gewoon leuk om van Manchester City te winnen, daar mag toch best even bij stilgestaan worden? Een beetje euforie is dan wel logisch, dit gebeurd ten slotte niet meer elke dag. En het zegt verder niets over de nog te spelen wedstrijden.

On:

Geweldig om City een keer te verslaan!

25 oktober 2012 om 12:58

Je moet de term "arrogantie" niet gebruiken voor "opgelucht" en "blij". Straks ga je het juichen na een doelpunt ook nog arrogant noemen.

Maar het geluk heeft Ajax niet mee in de CL de laatste jaren, nu ook weer, typisch dat Dortmund ineens wint van Madrid. Ik zat te kijken naar de herhaling en had eigenlijk al weer dat voorgevoel dat het een 'verrassing' zou zijn en ja hoor, god wat balen.

Echt wat een goed team is het dan opeens!
Ik heb gister genoten van Ajax ben blij voor ze dat ze weer op de goede weg zijn!

Het is jammer voor Ajax dat ze zo wisselvallig zijn, maar de fantastische prestatie van gisteren opent wel de deur naar een derde plek ik de poulle. Meer zit er natuurlijk nog steeds niet in, maar ik vind dat al heel knap. Ik had verwacht dat ze nul punten zouden halen en daar zat ik gelukkig fout.

Gisteren was prachtig om te zien. Wel stuitend dat ze het in de competitie dan zo vaak af laten weten. Kunnen ze zich daar dan niet voor opladen of is de druk van favoriet te zwaar? Gisteren had Ajax natuurlijk geen druk en konden ze vrij voetballen en daar slaagde iedereen, behalve Sana, geweldig in.

De miljoentjes uit Manchester werden toch aardig weggetikt. Puike prestatie, maar het verbaast me niets als Ajax dit weekend vervolgens weer van Feyenoord verliest. Ik vind sommige Ajacieden die nu direct dingen roepen als 'waar zijn de Ajaxhaters nu die zeiden dat we nul punten zouden halen ' wel een beetje sneu. Iedereen met een beetje kijk op voetbal ziet dat Ajax gewoon de selectie met de minste kwaliteit van de vier heeft, maar dat is niet erg. Met vechtlust kun je blijkbaar ook een eind komen. Mooie prestatie van een collectief al zullen ze niet overwinteren in de CL. Maar hoop voor alle Ajacieden dat ik het weer fout heb natuurlijk.

25 oktober 2012 om 12:53

Het verbaast mij ook niks dat mensen vinden dat Ajax de minste selectie hebben...heel logisch ook.

Kijk alleen maar inderdaad naar de namen van Dortmund...daar lopen al 3-4 spelers bij die Ajax makkelijk kampioen kan maken...winnen ze zelfs van PSV die 14 man opstelt bewijs van spreken.

Gotze..lewandowski...zijn geweldige spelers...hummels,pisczek...evenals.

En dan nog te denken dat Ajax een gelijkspel best verdiend had in Dortmund en thuis tegen Real als die 2-2 was gemaakt dat het ook zo kon blijven en je opeens op 5 punten had gekomen...en dat inderdaad met een 3e rangs verdediger als Moisander,.
Een verdedigende middenvelder die niet aan de bak meer kwam bij een middenmotor in de Franse competitie,en de backs die net komen kijken..enz. enz.

Ajax heeft het super gedaan om tegen het beste elftal van Engeland/europa (op papier) gewoon te winnen met 3-1.


Persoonlijk vind ik dat Ajax goed speelde maar wat mij mateloos irriteert is het feit dat ze het tegen City wel op kunnen brengen en tegen Utrecht, Nac, Heracles, Nec, Groningen, Heerenveen enz niet.
Pas als je ook zulke wedstrijden gaat winnen boek je progressie.

Veel respect voor de overwinning gisteren!,
Ik ben zeker anti Ajax, maar ik moet zeggen dat dit onder De boer afgenomen is, omdat hij wel heel reëel is. Dat begon al met dat incident met de keeper van AZ hij gaf toen ook eerlijk zijn mening en zocht niet naar politiek correcte antwoorden zoals andere wel deden.
De grote bek die sommige supporters hier weer hebben dat Ajax weer de beste ploeg en de enige ploeg die bekend is in het buitenland enz. geeft weer aan waarom veel mensen anti Ajax zijn.
Een paar dagen speelde ze nog gelijk tegen een ploeg waar men over de grenzen nog nooit van gehoord heeft en toen was de bank van Ajax ook meer waard dan die hele ploeg incl. Stadion.

Een zwaluw ............

Wat een onzin allemaal. De ene week worden ze als pupillen weggespeeld door Madrid, dat wel zo profesioneel is om een CL wedstrijd te spelen, de andere week winnen ze van City dat met een miljoenenploeg niet een uitgespeelde aanval heeft gehad en heel Ajax zijn weer de godenzonen die het mooiste voetbal van de wereld spelen. De arrogante die hier uit voort komt en de grote monden dat ze Feyenoord gaan oprollen, zorgt alleen maar voor extra inspiratie in rotterdam!

25 oktober 2012 om 13:10

Het grote Feyenoord dat kansloos ten onder ging tegen Sparta Praag. Als je de prestatie van Ajax gisteren niks vind, dan heb je er weinig kaas van gegeten. City is de kampioen van Engeland, en dan zijn de verwachten erg hoog. Dat ze dan kansloos verliezen van Ajax, geeft gewoon aan dat er voor Ajax (en Nederland) nog wel wat valt te winnen op voetbal gebied. Daarnaast heeft niemand het er over dat Feyenoord opgerold gaat worden, tenminste niet de spelers van Ajax. Dus over welke inspiratie heb je het nou?

25 oktober 2012 om 13:40

Of het Feyenoord dat onterecht eruit ging tegen het sterke Kiev. Het is maar net wat je wil zien het hè Futures. Bovendien is het team dat tegen Praag speelde al weer enigszins gemuteerd.

Ik vond het trouwens ook wel humor dat Frank de Boer Enoh erin zette,wij als Ajax ''die ff de wedstrijd op slot gooien'' tegen het grote Manchester City.

Ik vond de tekst in The Sun ook wel erg sterk: "the defence looked as if they had spent rather too long in the local ‘coffee shops’. They seemed completely spaced out!"

25 oktober 2012 om 13:08

De fout van Mancini was natuurlijk ook dat hij Lescott eruithaalde en Clichy centraal zette...
Sloeg helemaal nergens op...en leed ook tot een gatenkaas achterin.

25 oktober 2012 om 13:31

Maakt vrij weinig uit wie er centraal staan, als je ook maar de backs bezet hebt. Hoe Mancini speelde kom je er voetballend nooit uit.

25 oktober 2012 om 13:35

Het maakt wel degelijk uit of je nou Lescott of Clichy centraal hebt staan.

Had dan 3-4-3 gespeeld en Clichy of Richards eruit gehaald.

En anders Barry eruit.

25 oktober 2012 om 13:36

Vorig seizoen kwamen ze er ook voetballend uit...zo goed zelfs dat ze kampioen werden..dus daar ligt het niet aan.

Pff, hoe snel het kan gaan in het voetbal dat is echt niet normaal meer. Ajax telt weer mee lees ik? Ik wil de kranten van zondag nog wel eens zien wat ze over Ajax zeiden toen we 1-3 verloren tegen Heracles. Wel mooi dat Ajax nu zoveel aandacht krijgt voor het resultaat, de kunst is om dit niveau door te trekken naar de komende wedstrijden!

Hoop alleen niet dat half Engeland ineens geinteresseerd is in bepaalde spelers. lol

9 van de 10 keer verlies je zo'n wedstrijd, uiteraard ga je een keer winnen. Zo bijzonder is het nou ook weer niet.

Ajax is gewoon de grootste club van Nederland, punt.

25 oktober 2012 om 13:13

En stelt geen reet voor in Europa dus wat wil je nou zeggen? Barcelona en Manchester United dat zijn grote jongens niet Ajax.

25 oktober 2012 om 13:20

We stellen geen reet voor in Europa maar we winne wel van City, zie ik een andere Nederlandse club niet doen.

We stellen niks voor, Hummm
Kijk Dortmund uit heb je gewoon pech dat die nog valt zelf kansen zat hun natuurlijk ook.
Madrid thuis, Hoessen maar de 2-2 wint ajax de pot.
City thuis eindelijk zat het een x niet tegen.

Voor de rest Haat aan elke Ajaxhater ga niet praten maar kijken....

25 oktober 2012 om 13:35

Dortmund was beter, en Real is ook gewoon een paar maten te groot voor veel teams. Gisteren was een goede prestatie, maar wel tegen de minst voetballende van de 3 tegenstanders. Als je zegt ga niet praten maar kijken, kijk dan wel zelf goed naar hoe het spelbeeld was. Nu doe je net of het pech was dat de 1e 2 wedstrijden verloren zijn. Gisteren was Ajax meester, bij Dortmund en Real daarvoor was het de tegenstander die bepaalde,

29 oktober 2012 om 11:00

Real zeker, Dortmund was om het even misschien licht overwicht. Maar gelijkspel was zeker niet onverdiend geweest. Vorig jaar komt Ajax door een zeer vreemde eindstand net niet de poulfase door en dit jaar hebben ze gewoon weg pech met de indeling. Als je dan kijkt hoe de andere ploegen presteren terwijl ze wel miljoenen hebben geinvesteerd noem ik dat pas echt triest.

Zo zie je maar, als je een klein beetje geloof hebt in een goede afloop dan kun je zomaar een voetbalreus als Manchester City verslaan.

In de wedstrijden tegen Real Madrid van de laatste jaren zag je vanaf minuut 1 dat de gehele ploeg niet geloofde in een goede afloop en dan zie je dat je angsten waarheid worden.

Ben zelf geen Ajax supporter, maar was gisteren toch weer even trots om nederlander te zijn! Of het nu Ajax, FC Twente, Psv, AZ of Feyenoord is, ik hoop altijd op een goede afloop voor elke nederlandse club!!!

Vind dat altijd zo heerlijk, dag na de wedstrijd de buitenlandse kranten lezen. Hoe van Rhijn nu bijvoorbeeld indruk maakt in het buitenland, denk dat de basisspelers gisteren stuk voor stuk 5% in waarde zijn gestegen.

25 oktober 2012 om 13:29

5%? denk wel 10-50% of denk je dat ze van Rhijn nu verkopen voor 5 Mln;p

On: ik word zo ziek van altijd Cruyf laat die kerel lekker in Barcelona zitten.....

Mooie overwinning van ajax.

We moeten in Nederland blij zijn dat er zulke uitschieters tussen zitten want op nationaal niveau valt er bar weinig te genieten. Noem de clubs maar op ajax psv twente feyenoord az. Ze voetballen allemaal of ze net terug zijn van vakantie en nog pap in de benen hebben het lijkt de laatste weken helemaal nergens op. Laten we hopen dat er vanavond ook nog wat te genieten valt, al is het alleen maar om je punten te pakken die nodig zijn om het zelfde aantal nederlandse clubs in europa te mogen blijven afvaardigen.

25 oktober 2012 om 13:30

Competitie niet nee maar ik vind Ajax toch lekker spelen in de CL

Pfff, rond de 75 zijn echt reacties waar niemand iets mee kan. Ik, als Ajacied, was dolbij en mijn vriendin schrok nadat ik het (ietwat onbewust) uitschreeuwde bij de 2-1. Zo'n wedstrijd kan de club doen kantelen. Het geloof was er wel, bij uitlatingen van trainers van Frank de Boer tot de trainer van de C1, maar het geloof zal nu ook wel bij spelers zijn (in ieder geval meer dan voor de wedstrijd). Ik weet wel dat dit maar 1 wedstrijd is, maar 1 wedstrijd kan veel doen met een team. Zie bv. maar na de wedstrijd vorig jaar tegen United. Dit is een mooie opsteker, maar zondag tegen Feyenoord zal hierdoor denk ik weinig veranderen, ik denk nog steeds dat het een 50/50 wedstrijd word, met hopelijk leuk voetbal.

En dat er mensen tegen Ajax zijn, dat kan en mag. Maar alsjeblieft, haat-gevoelens heeft echt niemand wat aan. Ik ben blij dat ik in Apeldoorn woon. Ik ben de enige in mijn zaalvoetbalteam de voor Ajax, de rest is bv. voor Vitesse (2) en Feyenoord(2) en PSV (1) en zelfs 1 voor Heerenveen (1).

Hierdoor krijg je wat meer objectieve kijk op een club, spelers en wedstrijden. Dat het nu Ajax is dat het goed doet, is voor mij extra leuk. Maar toen FC Utrecht met 4-0 bv. won van Celtic, dat is toch ook gewoon geweldig. Of toen een Feyenoord de Uefa-cup pakte, heerlijk joh. Tuurlijk ben ik in de competitie tegen Feyenoord en tegen PSV etc, maar internationaal gezien moeten we elkaar juist steunen. Helemaal omdat we juist elkaar nodig hebben om de competitie naar een hoger niveau te sturen, en dat gebeurt langzaam maar voorzichtig wel met meer eigen jeugd, waardoor niet alleen talent zal zien, maar ook echt een team, en talent teamgevoel is voor iedere club beter dan alleen talent of alleen een team. Vanavond weer lekker voor zitten als PSV en Twente spelen (ook al zal de hartslag minder gaan bij een tegentreffen als gisteren bij Ajax).

P.s. Ik moest het de laatste wel horen van die Vitesse-fans dat ze boven Ajax staat haha

25 oktober 2012 om 13:52

Sorry, maar ik ga echt niet juigen voor andere clubs, dat gaat me te ver Wel vind ik het leuk dat de Nederlandse top breder en breder wordt en dat zich meer en meer ploegen structureel bovenin melden. En ook al hoop ik dat we ze zondag helemaal slopen, toch vind ik het mooi om te zien dat Feyenoord weer op de weg terug is.

25 oktober 2012 om 14:16

Haha dat is je goed recht, ook al denk ik wel dat als een Heerenveen de Europa League zal winnen, dat je dan wel stiekem juicht (ik zal het dan niet doorvertellen)...

25 oktober 2012 om 14:33

Ok, misschien voor Heerenveen als ze de finale van de EL spelen maar zelfs dan lijkt het mij sterk dat ik voor ze juig. Waarderen, ok. Gunnen, zeker. Juig trouwens ook niet altijd als Ajax scoort zal aan de leeftijd liggen wellicht.

25 oktober 2012 om 15:04

Haha wat is juichen? ... Ik schreeuwde het ff eruit na de 2-1 van: Yes!!!, bij de 3-1 was het meer van: Pfffff, lucky goal met een glimlach. Maar we begrijpen elkaar wel denk ik ... Zoals van Basten juichen kan ik niet, misschien toch maar cursus bij hem volgen. Ik juich trouwens nooit als ik zelf scoor op het veld, maar bedank altijd diegene die de bal gaf (ook al was het een dramatische pass), maar ik juich weer wel als een teamgenoot een goal maakt. Hmmz Juichen... Blijft iets bijzonders

25 oktober 2012 om 15:00

Precies dat heb ik dus ook. Ik was wel in juichstemming na die overwinning (puur omdat Ajax een Nederlandse club is en jongens als Van Rhijn/siem de Jong het zo goed deden)...

Maar er is helemaal geen haat bij de meeste mensen: het punt is puur dat veel ajax fans (lees alles heir boven maar eens) echt na bijv. zo'n goede overwinning als nu echt onuitstaanbaar arrogant gaan lopen doen... Ik vind oprecht dat dat bij elke andere club minder is (en dat zeg ik als "objectieve" Twente fan..)

25 oktober 2012 om 15:08

Daarin heb je helemaal gelijk Emiel, en ik geloof je ook als objectieve Twente fan. Ik heb ook zo'n gek in mijn voetbalefltal die steeds (vaak cynisch) roept: Ajax is de beste!
Maar Ajax heeft ook, in dat opzicht, veel meer supporters, waardoor je het helaas vaker hoort.

Twente-fans, daar kan ik nou niks verkeerds over zeggen (als me er nog iets binnen schiet, bewerk ik een verhaal wel erbij haha). Ik heb genoeg verjaardagen richting Markelo en kan leuk met ze over voetbal praten. Maar ik heb bv. ook 1 Feyenoorder in mijn team die vind echt Alles arrogant van Ajax, dat vind ik net zo erg als mijn andere teamgenoot dat eerdergenoemde roept. Pesten is leuk, maar je hebt helaas ook mensen die het echt menen. Ik noem ze ook altijd: Bijzondere mensen... En in dit geval is bijzonder niet heel positief

25 oktober 2012 om 23:01

Ja precies.. Feyenoorders hebben daar ecth een handje van hier op voetbalzone ook... nu ook weer in het Twente-levante topic.. blech

Mooie terechte overwinning. Ik heb genoten van het goede spel van Ajax. Maar dat nu ineens Ajax weer internationaal meedoet is onzin. Soms heb je gewoon een wedstrijd waarin alles lukt, ja dat is een deel kwaliteit (die zeker ook aanwezig is) maar ook zeker een deel geluk. Maar die arrogantie bij sommige fans, enige club in Nederland etc. Waar waren jullie na de wedstrijd tegen Heracles dan? Precies, als het goed gaat heb je vrienden, en jaloerse mensen (wat deels ook voorkomt uit die arrogantie). Al met al, een mooie overwinning, ik gun Ajax er zeker nog meer in deze CL maar dat zal er denk ik niet van komen

Eigenlijk kunnen deze drie punten me gestolen worden. Vele malen belangrijker vind ik de manier waarop er gisteren gespeeld is. Er was een ongelofelijke passie, pressing, precisie en tactisch vernuft. Dit is de norm, Ajax laat zien dat het dit kan bereiken. Laat het er nu maar vaker uitkomen. Maar wat er de komende weken ook voor resultaten geboekt zullen worden: ik ben de komende tijd weer helemaal gerustgesteld. Heerlijk om dit te weten!!

25 oktober 2012 om 14:16

Heb je mooi pech, de 3 punten kunnen ze ons niet meer afnemen ...

Mijn complimenten naar Ajax, echt prachtig om te zien. Ik denk niet dat Ajax door zal gaan, maar ik gun ze zeker wel een derde plaats .

Ik was echt echt blij gisteren (als Twente fan) dat Ajax op zo'n mooie manier won van City. Maar het is wel echt zo als die ajax-fans van hierboven hier meteen weer zo énorm arrogant gaan lopen doen krijg ik meteen weer antipathie... Zie hen ook niet blij zijn voor Twente als dat een keer wint, puur kwestie van instelling, en die faalt Enorm bij een hoop Ajax fans..

25 oktober 2012 om 16:37

ach joh dat zijn een paar kleuters en aangezien er hier nogal veel ajacieden zitten valt het altijd erger op terwijl je hier ook genoeg kleuters en zwakzinnige hebt zitten van andere clubs alleen in mindere maten omdat er ook minder van zijn

1 naam: Lasse Shone, wat een arbeid hij verricht heeft en stond bijna aan iedere aanval de basis!

25 oktober 2012 om 15:41

als je dan toch maar 1 naam noemt, schrijf dan de naam in ieder geval goed, Lasse Schöne Maar ik ben het wel met je eens. Hij speelde werkelijk geweldig, samen met de Jong en Eriksen.

Ajax speelde gister inderdaad erg goed, maar wat is dat toch met die verontwaardig van Oh ze noemde het team een kleuterklas afgelopen weken.. dat was het ook gewoon eerlijk is eerlijk.
Maar gefeliciteerd ik heb gister een hele leuke wedstrijd gezien

Voor het nederlandse voetbal is het een goede zaak.
Psv ook door is het goed voor het nederlandse voetbal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren