Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Als je Cillessen ziet reageren, dat is genieten’

Laatste update:
/

Jasper Cillessen nam de afgelopen twee jaar genoegen met een rol als reservekeeper bij Ajax. Wanneer eerste doelman Kenneth Vermeer geblesseerd raakte, geschorst werd of rust kreeg kwam Cillessen ten tonele en deed hij zijn best voor de Amsterdammers. Dit seizoen trad Jong Ajax toe tot de Jupiler League en mocht Cillessen zich melden bij het tweede elftal. Hij keept nu wekelijks en doet dat naar behoren.

Jong Ajax-trainer Alfons Groenendijk is verguld met de aanwezigheid van de keeper uit Groesbeek. Cillessen hield alleen nog de nul tegen SC Telstar (2-0), maar liet tegen FC Emmen (1-1) en zondag tegen Willem II (1-1) wel veel goeds zien. “Als je ziet hoe snel hij uit z'n goal is en hoe hij reageert, hoe goed zijn reflexen zijn, dat is genieten”, zegt Groenendijk blij tegen Ajax TV.

Na afloop bleef Cillessen zelf bescheiden over zijn bijdrage in de wedstrijd. “Daar sta ik voor. Ik moet gewoon de ballen tegenhouden. Ik heb het geluk gehad dat ik dat deed. Ze hoeven mij daar niet extra voor te bedanken”, gaf de doelman aan. Cillessen speelde drie maanden geleden zijn eerste wedstrijd als international. Bij Ajax stond hij tien keer onder de lat in de Eredivisie.

Jasper Cillessen behoort tot de beste keepers van Nederland

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind het gek dat Frank de Boer deze keeper geen echte kans geeft. Dus ook wanneer Vermeer fit is.
Vermeer is belangrijk geweest maar staat ook regelmatig te klungelen. Het is gewoon geen betrouwbare keeper. Zeker dit seizoen niet.

Geef Jasper een kans.

16 september 2013 om 12:57

Vermeer heeft afgelopen seizoenen naar behoren gekeept. Sterker nog, Ajax had de minste tegentreffers en het seizoen 11'-12' was het alleen AZ die minder tegentreffers had. Dus om Vermeer nu zo af te schrijven vind ik onterecht. Want het was jarenlang wel een betrouwbare keeper.
Misschien moet Vermeer inderdaad even een paar wedstrijden banken, want dat hij daar af en toe staat te klungelen ben ik met je eens. Ik zou zeggen laat Cillessen nu ongeveer 3 wedstrijden onder de lat staan bij het eerste, en vervolgens lekker laten concurreren met Vermeer.

16 september 2013 om 13:05

Vermeer is zeker een goede keeper, die vooral afgelopen twee seizoenen een sterke indruk heeft gemaakt. Toch blijft hij helaas zijn stomme foutjes houden en ik heb het idee dat dat er niet snel uit gaat. Ondanks alles vind ik het een onzekere factor achterin. Daarnaast zie ik in Cillessen een doelman die wel door kan groeien naar een hoger niveau dan Ajax, en dit zie ik in Vermeer niet.

Het is echt jammer dat er afgelopen seizoen geen club is geweest die Vermeer wilde kopen voor een leuk bedrag, want dat was deze situatie denk een stuk makkelijker. Vermeer kan je niet zomaar uit de basis halen want hij keept toch degelijk en heeft aardig wat krediet.

16 september 2013 om 13:22

Kijk ook maar eens naar de doelpunten van afgelopen seizoen. In veel gevallen ziet Vermeer er niet vlekkeloos uit. Het vreemde aan Vermeer is dat hij een geweldige 'lijn'-keeper is, maar permanent te ver voor zijn goals staat.

16 september 2013 om 13:27

Het is een beetje een kwestie van loyaliteit vs kwaliteit in potentie. Cilissen nu in de basis en hij zal ook vast zo z'n foutjes maken. Maar in potentie is Cilissen veel meer een keeper dan Vermeer, al zal die dat altijd nog moeten laten zien.

Aan de andere kant is Vermeer altijd bijzonder loyaal geweest naar Ajax. Rustig z'n kans afgewacht en deze zeker wel gepakt toen Stekel geblesseerd was destijds. Toen stekel vertrok had hij 't zeker verdient om 1e keeper te worden.

Met Cilissen weet je echter dat er veel meer inzit, straalt ook meer rust uit. En het is gewoon zonde om zo'n jongen maar op de bank te laten zitten. Hij is inmiddels ook al 24 en moet gewoon spelen.

Een erg lastige situatie waarbij je zo langzamerhand toch gewoon voor meer kwaliteit in potentie moet gaan. Vermeer zal niet beter worden dan dit. Cilissen zeer waarschijnlijk wel. Het is alleen lullig voor Vermeer omdat hij zich altijd prima heeft opgesteld en zeker hele sterke periodes heeft gehad waarin hij 't ook gewoon verdiende.

16 september 2013 om 13:37

Dat komt toch voornamelijk door spelers als Vertonghen en Anita die toen nog aanwezig waren eh Vermeer is gewoon geen keeper die punten pakt, niet kan uitkomen en soms ziet het er gewoon heel klungelig uit wat hij doet (daarom is de kritiek ook zo sterk tegen hem gekant)

16 september 2013 om 13:55

ben t niet helemaal met je eens. Vermeer pakt zeker punten. Hij heeft gewoon wedstrijden waar hij een aantal belangrijke reddingen maakt.
Zn probleem is echter dat hij ook wel eens punten kost, dus dan heft t elkaar weer op.

16 september 2013 om 14:35

Inderdaad, Klopper1900. Vermeer is een geweldige lijnkeeper. Bij Ajax wordt echter meer gevraagd van een keeper. In zekere zin zou je kunnen zeggen dat de doelman bij de verkeerde club zit. In tegenstelling tot Stekelenburg zou hij wel geschikt zijn voor de Serie A of een andere competitie waarbij sterk verdedigd wordt.

16 september 2013 om 15:42

Jaja, AZ is een geweldige club. Fijn dat jij dat ook vindt

16 september 2013 om 16:10

Het aantal tegentreffers van een team ligt naar mijn mening maar voor een klein deel aan de keeper. Als je Vermeer bij Willem 2 neer had gezet dat seizoen had hij flink wat meer tegengoals gehad hoor. Die prijzen die keepers krijgen voor weinig tegengoals snap ik ook totaal niet.

16 september 2013 om 18:21

Vermeer pakt geen punten??? Dat is een grapje zeker? Keepte bijv in dortmund heel sterk in europees verband, heeft genoeg punten gepakt in de competitie vorig jaar ....


Ont: tjah over beide keuzes valt te twisten, kenneth is bij vlagen weergaloos maar blijft zo onrustig en dat zal ook niet veranderen, aan de andere kant jasper in de goal is vaak een genot mede door zijn ongeloofelijke rust in zijn spel, verder kan hij ook nog eens heel goed keepen en is hij sterker in de lucht, ben egt benieuwd of frank ooit kenneth op de bank gaat zetten...

16 september 2013 om 13:08

Waarom zou hij een kans moeten krijgen? Hij heeft al bewezen dat hij goed genoeg is voor Ajax 1 en in potentie mijlen verder is dan Kenneth Vermeer.

Ik heb mij lang ingehouden, maar de tijd breekt aan dat Kenneth Vermeer op de bank plaats moet nemen voor zijn zwakke prestaties. Uitstekende keeper, maar hij, en alle voetballers in het algemeen, mogen/moet niet denken dat wanneer hij als een drol keept hij zeker is van een basisplaats. Dat is een foute instelling.

Japser Cillissen heeft lang genoeg gewacht en verdient nu een basisplaats boven Vermeer. Wanneer die dan onder zijn niveau presteert, mag hij weer plaatsnemen op de bank. Zo simpel is het.

16 september 2013 om 13:19

Frank geeft mijns inziens altijd al z'n basisspelers een tweede kans en ik denk dat Vermeer nu aan die tweede kans bezig is maar snel uit het doel verdwijnt voor Cillessen.
Alhoewel ik Vermeer een uitstekende keeper vind kan hij niet met de druk omgaan. Cillessen hijgt in z'n nek en dat zie je nu aan hem, onzekerheid sluipt er weer in. Het enige wat hij nog kan doen is nog een stap maken maar ik denk dat de druk hem teveel wordt.

16 september 2013 om 13:39

Laat Vermeer maar in de goal, hebben we dit seizoen weer wat te lachen in de Galgenwaard haha! Sinds die 6-4 neem ik Vermeer niet meer serieus

16 september 2013 om 14:29

Wij ook niet hoor...

16 september 2013 om 15:50

Hij is een soort Menzo.... Soms fantastisch, soms dramatisch.

Maar de meeste kleuters hier zullen wel niet weten wie Stanley Menzo is.....

16 september 2013 om 15:59

Er is drie weken geleden een CE over hem verschenen, volgensmij van Umfoufou of iets in die richting. Als ze die hebben gelezen weten ze wel wie dat is(niet dat ik het niet wist voor die Ce).

Einde van het seizoen Vermeer verkopen, en Cillessen door laten stromen naar het eerste elftal

16 september 2013 om 12:10

Wie wilt hem nu?

16 september 2013 om 12:12

Er zullen vast teams zijn die hem graag zien komen. Echter voor zijn salaris en de som die Ajax zal willen, niemand.

16 september 2013 om 12:19

Ik denk eigenlijk niet eens dat Ajax veel zal vragen, het is een goede keeper, maar hij is geen 2 meter en hij is ook geen supertalent, hij is gewoon de keeper met de snelste reflexen van de Eredivisie.

Verder is Ajax behoorlijk goed voorbereid met Jasper en zal ook de jongen achter Jasper weer zijn kansjes ruiken.

16 september 2013 om 12:35

Als Vermeer bij de WK selectie zit dan komt er vast wel buitenlandse interesse. Ajax heeft El Hamdaoui en Cvitanich ook kunnen slijten dus Vermeer zou ook niet zo moeilijk moeten zijn. Volgens mij was er ook interesse vanuit Engeland voor Vermeer voordat hij bijtekende, maar hij wou bij Ajax blijven omdat hij meer zekerheid had en het WK niet wou missen.

16 september 2013 om 12:36

Ze moeten vermeer gewoon passeren! Laat hem maar even zweten en laat hem maar weten dat zijn krediet nu gewoon een keer op is. En laat cillesen het maar een paar weken in de basis bewijzen!

16 september 2013 om 13:26

Er is vast wel een Engelse ploeg die 4 à 5 miljoen wil neerleggen voor een keeper van Ajax/nl's elftal.

16 september 2013 om 14:52

Krediet op is? Dennis 1105 volgens mij weet jij niet wat krediet hebben is. Vermeer heeft nooit krediet gehad. Bij ELKE fout die deze man maakt word er naar cillissen gekeken. Wat ik zo raar vind is dat toen stekelburg fouten maakt. Die hij wel degelijk maakte zeurde niemand om een wissel van de keeper maar nu dat vermeer er staat moet hij er zomaar uit. Dit is pas de 3e seizoen van vermeer. Als die fouten die stekelenburg maakte daar werd je geen kampioen mee.. vermeer maakt fouten maar toch word ajax 2keer kampioen. Zo kan je het ook zien. Dit heeft niet meer met vermeer zn fouten te maken dit gaat veel verder dan dat en dat weet IEDEREEN. Onzin het is tijd om hem op de bank te zetten en dan? Niemand koopt em hoor je kan beter hem het seizoen laten afmaken. Verkopen dan is dat opgelost. Want men doe nu alsof de man er niks meer van kan. Hij zit in een mindere periode. Ik maar weinig keepers die een foutloze seizoen keepen en daar word niet meteen geroepen naar een andere keeper. Ik vraag me af als stekelenburg op doel stond en cillissen achterhem stond en men ook zo had gereageerd zoals nu. @@#?!!@

16 september 2013 om 18:27

Dat komt vooral omdat kenneth zo ongeloofelijk onrustig is... Zo enorm irritant als hij in balbezit komt en er een beetje word gejagen is het of een slechte bal naar een verdediger die dan in de problemen komt of een ros na voren, jasper daarin straalt een enorme rust uit, wat ook fijner is voor een verdediger

16 september 2013 om 12:12

Dan zouden er toch wel echt realistische prijzen gevraagd moeten worden. Prijzen die ik hier zoal heb gehoord zijn absoluut niet in verhouding met de prestaties van Vermeer (hoeveel CL-ervaring hij ook mag hebben..)

16 september 2013 om 12:41

Jansen Joenite..

Prijzen die jij gehoord hebt van Ajax zelf?

Ik denk namelijk dat Ajax na dit seizoen, of misschien al in de winterstop, over gaat op het verkopen van Vermeer. Tot die tijd moet hij 'gewoon' onder de lat staan. Dat is voor alle partijen beter. Vermeer voor een paar miljoen verkopen, Cillessen doorschuiven en Van der Hart dus ook.

16 september 2013 om 12:58

Nee, uiteraard geen prijzen die door Ajax zelf naar buiten zijn gebracht, maar wat er hier zoal verwacht werd was buitenproportioneel.
Drie a vier miljoen denk ik dat hij nog wel opbrengt. Mijns inziens mag met alles daarboven Ajax zich al gelukkig prijzen.

16 september 2013 om 14:16

wat dacht je van aankomende wedstrijd?

Cillessen
V. Rhijn
Moisander
Denswil
Boilessen
Duarte
Schöne
Serero
Bojan
Hoessen
Fischer
16 september 2013 om 16:02

Ik zou Bojan weg laten als ik jouw was, die presteerd echt helemaal niks.

16 september 2013 om 21:07

Nog niet nee, maar je ziet m wel per wedstrijd beetje bij beetje groeien!
Ik denk dat als je hem gewoon nog laat staan hij ze draai eerder gaat vinden dan hem ernaast laten..

Lekker in Camp Nou laten keepen, met Kenneth wordt de nederlaag nog groter. Want dan gaan de corners van Barca zelfs doelpunten opleveren.....

16 september 2013 om 12:50

Barça doet niet aan hoge corners.,,..dacht dat iedereen dat nu wel door had.

16 september 2013 om 12:54

Ja tuurlijk blackjezus, denk dat het niet gaat gebeuren. Vermeer en de champions league is een goede combinatie gebleken afgaande op de vorige edities waar hij constant uitblonk.

16 september 2013 om 13:32

Vermeer is niet in vorm! Die gaat ons on de CL echt niet redden nu. Ik word knettergek van dat inhouden van hem elke keer. Elke keer houdt ie zn armen in en kijkt ie de bal het doel in. Ga gewoon voor elke bal en gok er niet op dat ie over gaat!!! Vermeer is al zn krediet aan het verspelen nu. Cillessen mag nu wel eens de kans krijgen.....

16 september 2013 om 15:50

Corners zijn meestal niet gevaarlijk bij Barcelona en ik denk dat er uberhaupt weinig hoge ballen zullen komen. Hij zal veel schoten krijgen en dan is hij echt een topper. Het is een geweldige lijnkeeper, maar in de lucht houd ik mijn hart vast.

Ik vind Cillessen een veel betere keeper dan Vermeer alleen Frank de Boer niet ik snap er niets van afgelopen zaterdag ook weer als die goal wordt goedgekeurd dat had het wel een een moeilijker avondje kunnen worden dan het al was en Vermeer heeft ons al 4 punten gekost ik snap niet dat hij maar gehandhaafd blijft ze hebben toch ook een keepers trainer die ziet toch ook wel dat Cillessen een veel betere keepers en veel meer rust uitstraalt ik begrijp er niets van .

16 september 2013 om 12:14

Dat zal misschien wel het probleem zijn, tijdens de trainingen straalt Vermeer misschien meer rust uit. Maar op basis van trainingen kun je niet altijd iedereen maar het hand boven het hoofd houden.
Jasper zijn tijd is aangebroken, nu moet Frank het alleen nog erkennen.

16 september 2013 om 12:15

Met Vermeer ben je wel 3jaar op een rij kampioen geworden. Ik weet niet waarom je dan nu op hem loop te zeiken na een paar wedstrijden. Als Ajax weer kampioen word met Vermeer dan hoor ik je niet meer zeiken

16 september 2013 om 12:21

Hij heeft anders voorgaande jaren ook al een aantal keren flink lopen blunderen, weet je nog die ene wedstijd tegen Utrecht? en ook verschillende andere wedstrijden hoor. Hij samen met Velthuizen maken allebei regelmatig gigantische blunders. En dat wil je lijkt me toch niet hebben, zeker niet straks in de CL tegen Barca en AC Milan.

16 september 2013 om 12:37

Nou ik weet niet of je dit seizoen al hebt gekeken maar je loopt dit seizoen nu al weer achter de feiten aan hoor en dat komt alleen maar door Vermeer AZ uit en Groningen uit
iedere corner of vrij trap is billen knijpen moet je is kijken hoe vaak Ajax tegengoals krijgt uit vrije trappen en Corners ik zit iedere wedstrijd in de arena het is een aardige lijnkeeper maar verder is hij niet zo bijzonder hoor .

16 september 2013 om 15:40

kampioen zijn daar heb je geen geweldige keeper voor nodig maar een brede selectie om elke blesure of kaarten te kunnen opvangen. Hij krijgt wel regelmatig 4 stuks van real madrid of een ander topclub. ik begrijp niet wrm je hem verdedigd want hij bakt er nix van en cielessen is ook niet de keeper waar ik een fan van zou worden. ajax is gewoon matig

16 september 2013 om 12:28

Punten, komma's en hoofdletters zijn echt niet overbodig....

Ot. Vermeer wisselt geniale reddingen af met gigantische blunders. Vermeer straalt nog altijd veel onzekerheid uit.
Ik denk dat het ondertussen tijd word om Cillessen een kans te geven. Die verdiend hij ook.

16 september 2013 om 12:54

je vertel nu wel netjes en mooi dat vermeer ajax al 4 punten heeft gekost maar besef je ook h0eveel punten vermeer voor ajax heeft gepakt? elke speler maakt welleens een fout, ik denk dat cillisen trouwens wel beter is zeker in potentie, maar om vermeer elke keer af te zeiken als hij een fout maakt vind ik flauw, wanneer hij punten red voor ajax hoor je der niks over, lekker vermeer laten staan in barcelona want daar zal hij weer veel balen krijgen die hij met zijn geweldige reflexxen zou moeten pakken, van mij part mag hij ook weer eruit als hij weer wat blunders maakt.

Ik denk dat het voor de Boer zo ongeveer de lastigste keus is om keer op keer te maken.
Wie is nou de betere?
Ik persoonlijk twijfel er ook enorm aan!
Wat potentie betreft denk ik dat er meer speling zit in Cillissen, zou zomaar de nummer 1 van het Nederlands elftal kunnen worden, hij heeft iig die potentie wel in zich!
In Vermeer zit op de langere termijn minder rek maar heeft wel de meeste ervaring van de twee en is en blijft gewoon een goede keeper.
Het nadeel bij Vermeer is dat hij geniale reddingen met ongelofelijke blunders afwisseld...
Tja, wat is wijsheid!?

16 september 2013 om 12:14

Geniale reddingen afgewisseld met zwaar geklunsd... Of een keeper die altijd degelijk keept en zo nu en dan een lastige bal er uit pakt..

Ik zou voor Jasper gaan.

Idem voor Van Rhijn, die vaker slecht dan normaal speelt. Ligeon speelt een goede wedstrijd en wordt meteen weer naar de bank verwezen.

16 september 2013 om 12:20

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Vermeer kan idd onhoudbare ballen eruit plukken en soms klunzige dingen doen. Cillissen is stabieler maar mindere reflexen. Ik heb altijd een beetje het Menzo en vd Sar idee bij Cillissen en Vermeer. Vermeer en Menzo lijken als keeper op elkaar. Goede reflexen. Alleen soms wat onrustig. Qua potentie denk ik dat Jasper op het niveau van vd. Sar kan komen. Ik vermoed dat dit seizoen Jasper op de goal komt en de eerste keeper van Ajax wordt.

16 september 2013 om 12:21

Ja, ik snap wat je bedoeld, ik neig er ook naar wat de keus Vermeer/cillissen betreft.
Maar je moet niet vergeten dat er ook zat wedstrijden zijn geweest waar Vermeer ons hoogstpersoonlijk IN de wedstrijd hield.
Er is een hele tijd geweest dat Vermeer wel solide was, moet je dan een keeper het vertrouwen geven met als risico dat je er punten mee verspilt?
Cillissen heeft zich in de wedstrijden dat hij speelde zeker in de kijker gespeeld.

16 september 2013 om 12:26

Vermeer kan wedstrijden voor je winnen maar ook voor je verliezen. Cilissen wint minder voor je maar verliest er ook minder voor je. Wat levert je meer op? Ik word persoonlijk wat rustiger als Jasper op goal staat. Straalt meer rust uit. Vermeer is soms te ontstuimig en onrustig.

16 september 2013 om 13:00

het verschil is dat menzo ballen in eigen goal ging slaan en vermeer dat niet doet dus frank de boer heeft nog geen stok..

16 september 2013 om 14:44

Je hebt pas een stok als een keeper eigen goals gaat maken?
Onzin natuurlijk. Vermeer staat gewoon te blunderen dit seizoen.

Van een keeper van Ajax mag je verwachten dat hij de nodige ballen tegen houdt, dus een wereld redding op zijn tijd hoort er ook gewoon bij. Echter grossiert hij ook gewoon in fouten en nerveuze momenten.

Als je kijkt hoeveel ballen die hij pakt echt bijzonder zijn (voor een Ajax keeper) en hoeveel fouten hij momenteel maakt, dan mag je best van een stok om mee te slaan spreken.

Frank de boer is een prima trainer. En zal het ook allemaal wel veel beter zien dan ik. Maar ik kan het toch niet snappen waarom hij Vermeer kiest boven deze jongen.

Vermeer heeft dit seizoen al wat blunders mijn zijn naam staan. Dus waarom niet een kans voor Cillessen?

16 september 2013 om 12:19

Toch pakte hij wel die 1 op 1 kans van benschop. Daar is hij goed in. Hij kan ook goed meevoetballen wat belangrijk is bij dit Ajax want een lange peer naar voren werkt niet met al die dwergen in de basis.

16 september 2013 om 12:33

Zo'n geweldige redding was dat niet hoor. Gewoon de hoek verkleinen en Benson schiet hem vanzelf wel tegen hem aan. Het was Benson ipv Benschop hoor haha, maar ik begrijp de verwarring. Benson is sowieso dramatisch als het op 1 op 1 situaties met de keeper gaat. Vind hem een zeer matige afmaker, wist van tevoren al dat ie de kans ging missen, dus ik zat echt niet op het puntje van mijn stoel toen hij die kans kreeg.

16 september 2013 om 12:28

Ik denk dat Vermeer het geluk heeft dat Frank de Boer de eigen jeugd meer kans geeft. Bij iedere andere trainer had Vermeer er allang naast gestaan. Al moet ik zeggen dat ik Cillissen ook niet altijd even zeker vind. Misschien tijd voor een nieuwe keeperstrainer?

Het wordt tijd dat Cillessen een kans krijgt. Vermeer heeft het vorig seizoen uitstekend gedaan maar hij staat dit seizoen verschillende keren te grabbelen.
Wellicht wordt ie daar dan scherper van.

Ze zullen allebei nooit t niveau van Jeroen Zoet halen

16 september 2013 om 12:40

Cillessen werd al opgeroepen voor Oranje terwijl hij nog bij NEC speelde en LVG gaf ook de voorkeur aan hem terwijl iedereen weet dat hij 2e keeper is bij Ajax. Pas toen er kritiek op kwam dat hij een 2e keeper op had geroepen kwam hij pas bij Zoet. Dit geeft in feite al aan hoeveel hoger Cillessen aangeschreven staat tegenover Zoet.

Maar geen van de Eredivisie keepers zal waarschijnlijk naar het WK gaan. Het wordt gewoon Stekelenburg, Vorm en Krul denk ik. Simpel omdat ze op een veel hogere niveau acteren en vaak er ook schitteren.

16 september 2013 om 13:53

Met louis weet je het nooit. Ik denk dat vorm en krul een zekerheidje zijn. Stekelenburg weet ik niet.

16 september 2013 om 12:53

Jeroen Zoet heeft aardige reflexen, maar opbouwend is hij misschien wel de slechtste keeper van de Eredivisie, geeft doodleuk zijn verdedigers de bal terwijl zij tussen 2 man staan.
Totaal geen gedachte bij zijn spelhervattingen.

Cillissen heeft het probleem dat de Boer zijn basis te lang laat staan. Of hij heeft geen vertrouwen in bijvoorbeeld Cillissen en bv Andersen of hij is gewoon een trainer die niet snel doorpakt.

Tja is een lastige keus, ik vind persoonlijk cillessen nog te onzeker ogen ten opzichte van vermeer..
De keren dat cillessen vermeer moest vervangen heeft hij mij nog niet echt overtuigd.

Vermeer zat afgelopen weekend ook weer te blunderen bij die onterecht afgekeurd goal voor Zwolle. En ja dan laat Ajax weer 1 of 3 punten liggen. Hij is te vaak een onzekere factor, ik wil wel eens Cillessen voor langere tijd op doel zien staan.

16 september 2013 om 12:31

Dan zul je zien dat Cillissen dezelfde onrust uitstraalt en dezelfde fouten maakt. Dat zie je ook in de bekerwedstrijden. Cillissen heeft nog nooit punten gepakt voor Ajax. Ik denk dan ook dat de keeperstraining niet voldoende is te noemen.

16 september 2013 om 12:37

Ja, misschien is dat ook wel zo. Maar, een keeper heeft ook vertrouwen nodig. Dat vertrouwen zal hij niet meteen krijgen door sporadisch een bekerwedstrijdje in het eerste te keepen. Cillessen heeft mij nog niet echt kunnen overtuigen in het eerste, maar dat is ook moeilijk natuurlijk als hij niet de kans krijgt om zijn zelfvertrouwen te laten groeien door veel wedstrijden achter elkaar te keepen in het eerste.

16 september 2013 om 13:51

Raymond, heb je de eufacupwedstrijd tegen Steaua niet gezien?
Toen viel Jasper in en had keepte hij een wereldpot, dus nooit punten pakken is overdreven..
En hoe kom je erbij dat de keepertrainer niet voldoet? Ga je wel eens bij de training kijken op de Toekomst?

zolang als Vermeer onder de lat staat bij ajax zeg ik al dat het een vreselijk nerveus ogende doelman is. Je wordt al zenuwachtig als je hem in de catacomben ziet staan, straal nul rust uit en dat weerspiegelt hij op het veld echt perfect.
Voor mij is het ook onbegrijpelijk dat hij nog steeds wordt opgeroepen door vgaal, want ook op de lijn, waar van Gaal vaak voor zijn goede reflex pleit, maakt Vermeer veel kinderachtige fouten. Zelfs een Mulder en Veldhuizen, die ik beide ook geen werelddoelmannen zie worden in de (nabije) toekomst, vind ik veel stabieler keepen en meer rust uitstralen dan wildebras Vermeer.
Wat mij betreft gaat die Cillessen er zo snel mogelijk in, perfect moment om hem tegen Barcelona te laten starten. Kan hij meteen laten zien wat hij kan, want hij zal genoeg te doen krijgen dan en niemand zal je erop aankijken als je er 5 om je oren krijgt.

16 september 2013 om 15:59

Op de lijn vind ik Vermeer juist echt een hele goeie keeper en hij heeft vorig seizoen ook meerdere keren ajax gered door sublieme reddingen. Soms is hij inderdaad een wildebras, en bij hoge ballen weet je het nooit bij hem. Maar op zijn keeperskwaliteiten op de lijn is wat mij betreft weinig aan te merken.

16 september 2013 om 16:33

Tja wat is 'op de lijn' dan? Die bal die hij loslaat tegen Zwolle, waaruit die onterecht afgekeurde goal volgt vind ik ook een bal 'op de lijn'. Hij staat er wellicht 4 meter voor, maar je kunt t slechts uitkomen noemen. Dat soort ballen moet je klemvast hebben, maar een middelmatige doelman als Vermeer bewijst al sinds jaar en dag dat hij dat niet kan.
Durf zelfs te stellen dat vele subtoppers een betere doelman hebben dan ajax momenteel, tenzij ze eindelijk eens die Cillessen gaan opstellen, die gast moet gek worden als hij die nerveuze Vermeer wekelijks ziet stuntelen. Vreselijk!

Veel mensen zeggen hij krijgt geen kans, denk niet dat dat het probleem is. Het grote probleem is denk ik dat je Cillessen er nu wel in kan zetten, maar door zijn gebrek aan ervaring op niveau zal hij misschien ook wel wat foutjes maken. Op zich niet erg, maar dan zul je zien dat er meteen weer om Vermeer geroepen wordt door de aanhang. Als je Cillessen nu een kans gaat geven, moet je hem bij wijze van spreke meteen de garantie geven voor het rest van het seizoen, zodat hij kan acclimatiseren op niveau. Aan de andere kant, als je die garantie geeft, geef je Vermeer geen eerlijke kans voor het rest van het seizoen en zo is de cirkel weer rond.

16 september 2013 om 12:40

Het is nu het perfecte moment om Cillessen in te zetten in mijn ogen. De verwachtingen zijn op dit moment historisch laag bij Ajax, dat er bijna niets te verliezen is. De extra druk van het moeten presteren zal minder zijn als er minder verwacht wordt van het team. Vrijwel niemand verwacht een goed resultaat in de CL tegen Barcelona, dus waarom zou je hem niet laten keepen?

16 september 2013 om 12:47

Nou ja de verwachtingen historisch laag? In de CL misschien, maar daar wordt ingezet op 3e plek (net als vorig jaar) en in de eredivisie is kampioen ook gewoon het doel (net als vorig jaar) dus waarom zouden de verwachtingen dan laag zijn? Van een overgangsjaar of iets dergelijks is volgens de Boer geen sprake. Bij Ajax en bijv. PSV zijn de verwachtingen altijd hoog en moet je er staan als keeper. Wat betreft Barca heb je gelijk, maar ga je dan Cillessen er 1 wedstrijd inzetten, om hem vervolgens weer te vervangen? Wat voor signaal geef je dan af? Het is gewoon een lastige situatie, maar ik neem toch aan dat als Cillessen echt zo goed is als veel mensen denken (denk zelf ook zeker dat hij veel talent heeft) dat de Boer hem in het licht van de vorm van Vermeer er toch wel in zal zetten. Doet hij dit nu niet, dan zal dat waarschijnlijk betekenen dat de Boer Cillessen in ieder geval niet beter vindt dan Vermeer.

16 september 2013 om 13:16

Ik bedoel nu iedereen Ajax heeft zien ploeteren de eerste wedstrijden weten mensen wat ze ongeveer kunnen verwachten. Thuis verliezen van Zwolle was tot voor kort ondenkbaar. Maar, had zomaar kunnen gebeuren afgelopen weekend. Dat Ajax dit seizoen ook weer bovenin mee zal draaien heeft ook meer te maken met de zwakte van de eredivisie ipv de kracht van Ajax. Daarom zal niet de sterkste ploeg kampioen van Nederland worden, maar de minst zwakke.

16 september 2013 om 13:33

Ja dat is een gevoelskwestie, want of het nou door de zwakte van de competitie komt of niet, van Ajax wordt verwacht dat ze kampioen worden. Dus nogmaals dan zijn de verwachtingen hoog, zelfs al wordt er nu slecht gespeeld. Trouwens lees je laatste opmerking nog eens... niet de sterkste, maar de minst zwakke.. dat is de sterkste

16 september 2013 om 13:40

Onzin. Iedereen die na Usain Bolt wereldkampioen wordt is dan ook wereldkampioen bij afwezigheid van Bolt. Dan heeft ook de minst langzame gewonnen?

Ook...als dit 'het ploeteren' van Ajax is, dan maak ik mij totaal geen zorgen. Met 2 nieuwe middenvelders en een aantal belangrijke spelers die totaal uit vorm zijn. Schone, Fischer, Vermeer. Ajax speelde uitstekend het eerste kwartier. Daarna zakt het niveau enorm, maar PEC speelde ook gewoon echt goed. In de laatste 20-25 minuten speelde Ajax ook wel aardig. Het was niet geweldig en moet zeker beter, maar als dit het 'grote ploeteren' is, dan teken ik ervoor.

16 september 2013 om 15:55

@jm87
Ken je dat gezegde niet dan? Ik bedoel er alleen maar mee dat welke ploeg er ook kampioen wordt, het een kampioen zal zijn van de armoede. Veel landen halen ons in. Bijvoorbeeld de Roemeense of de Wit-Russische competitie zijn echt niet minder hoor dan de Nederlandse. Als we zelfs van een Luxemburgse club niet meer kunnen winnen met een subtopper uit eigen land, stellen we echt in Europa geen reet meer voor. Het niveau in de Eredivisie is gewoon dramatisch.

16 september 2013 om 15:58

@klopper1900
Ik verwacht gewoon meer van Ajax, die elke tegenstander in de Eredivisie zijn wil op kan leggen. Dat is nu totaal niet het geval. Als jij blij wordt van een 4e of 5e plaats is prima, maar ik wordt er niet warm of koud van. Ik weet niet welke wedstrijden jij hebt gezien, maar het is absoluut niet overtuigend wat Ajax laat zien vooralsnog.

16 september 2013 om 16:57

@ Spn20dutch1

Nou kampioen van de armoede wel ja. Maar goed nu houd je een heel betoog over het niveau van de eredivisie, maar dat maakt toch helemaal niks uit voor de verwachtingen die er zijn over Ajax? Of de eredivisie nou goed is of slecht, als één van de grootste clubs in je competitie/land zijn de verwachtingen hoog. En ik denk wel dat je beetje overdrijft trouwens, met de wit-russische competitie die niet minder is. Maar goed het gaat allang niet meer over Cillessen, dus genoeg lijkt me

Moet het maar zien of deze overhypte Cillissen beter is dan Kenneth? Kenneth is zeker een goeie keeper die soms wel te onzeker is als hij uit zijn doel komt. Maar voor de rest heeft hij prachtige reflexen!

16 september 2013 om 13:43

Hij is niet te onzeker, hij is een brok onrust voor de verdediging. Dat zie toch zelf ook wel als Cillessen er in staat? Die straalt rust en controle uit. Dat straalt af op de verdedigers voor hem. Elke hoge bal is gevaarlijk en vaak zelfs een bijna goal of een goal. Vermeer is gewoon een hele domme keeper. Hij is geweldig in zin reflexen, maar vertrouwd daar zelden op, komt altijd uit zijn doel, staat zelfs te ver uit zijn goal.

De goal van PEC afgelopen zaterdag had Cillessen gewoon gehad. Kenneth ook als hij niet 4 meter voor de doellijn had gestaan.

16 september 2013 om 16:12

Je moet toegeven dat Gravenbeek die bal geweldig binnenschoot, vanuit stand. Ik ben zelf ook keeper geweest(niet dat ik dat goed kon maar dat even terzijde) maar dat soort ballen zijn altijd klote, vooral als je op het verkeerde been staat. Ik krijg bij hem hetzelfde gevoel als Immers bij Feyenoord, worden kapot gemaakt door de media en de nepsupporters. Vermeer is in mijn ogen een zeer goede keeper, alleen inderdaad wat onrustig. Maar zo heeft iedere keeper toch iets? Zoet van PSV kan de bal niet goed uittrappen, Mulder van Feyenoord is slecht met lage ballen en Ruiter van Utrecht is een verschrikking met terugspeelballen.

16 september 2013 om 17:52

Die bal van Gravenbeek was inderdaad uitstekend geschoten, maar staat Vermeer twee meter verder naar achter, waar een lijnkeeper hoort te staan, dan tikt ie die bal zonder enige moeite over de lat. Dat moet jij als voormalig keeper ook weten.

Vermeer is echt een hele slechte/matige keeper. Waarom? Omdat hij niet doet waar hij goed in is. Sterker nog hij doet nagenoeg alleen maar waar hij slecht in is. Vermeer is ontzettend zwak bij hoge ballen, uitkomen, uittrappen. Hij is geweldig met zijn reflex, zeg maar op de lijn. Kijk naar alle doelpunten die Ajax tegen krijgt. Het is bijna altijd zo dat Vermeer uit zijn doel is of volgt op een hoge bal. Dan doe je iets helemaal verkeerd als keeper. Kijk eens naar de goal van Pelle in de Arena. Wat doet Vermeer daar in hemelsnaam? Kijk eens naar de goal tegen AZ. Kijk eens naar de twee goals van Finnbogason. Kijk eens naar de goal van Groningen. Kijk eens naar de onterecht afgekeurde goal tegen Pec. Kijk eens naar de goal van Pec. De ene situatie is erger dan de andere, maar in alle gevallen doet Vermeer niet waar hij voor staat.

Daarnaast is hij zo een ontzettende zenuwenlijer, dat de verdediging daar echt onzeker door wordt. Kijk maar eens naar

Ze willen Vermeer verpatsen snap dat dan.. Als je hem nu reserve maakt is hij niks meer waard.

16 september 2013 om 12:41

Jij begrijpt het. Ik denk dat velen niet meewegen dat Vermeer onlangs zijn contract nog had verlengd zodat hij niet transfervrij weg kon lopen en Ajax hem voor meer kon verkopen dan enkele peanuts.

16 september 2013 om 13:58

Vermeer lijkt nog steeds niet de behoefte te hebben om weg te gaan hoor. Ik vrees na zijn uitleg hierover dat hij nog wel even wil blijven.

16 september 2013 om 14:50

Of hij is realistisch genoeg om te begrijpen dat hij met zijn kwaliteiten nooit bij een club in een grotere competitie komt die ook voor de prijzen meedoet.

Ik kan zo geen ploeg uit de top 8 van de grote competities bedenken die realistische interesse in Vermeer zouden kunnen hebben.

Vermeer hoeft geen eerlijke kans meer. Heeft hij gehad tot in Oranje toe. Als je na al die jaren nog niet de zekerheid en rust van een eerste elftal keeper uitstraalt, is het tijd om over te gaan op de man die al jaren geleden gehaald is als nieuwe eerste keeper. Ajax hoopte waarschijnlijk nog op een goede verkoop van Vermeer. Is nu te laat. Dus ga voor de keeper die je voor miljoenen gehaald hebt.

16 september 2013 om 13:44

Helemaal mee eens. Ik snap ook totaal niet waar De Boer op wacht.

Met deze instelling gaat hij het ver schoppen

Cillessen heeft duidelijk meer potentie dan Vermeer. Hij straalt de rust uit achter de verdediging die Ajax op dit moment erg nodig heeft. Ze halen Vermeer niet uit de basis omdat je dan pure kapitaalvernietiging pleegt en er voor zorgt dat hij werkelijk niets meer waard is.
Overigens vind ik wel dan men Vermeer wel erg kritisch beoordeeld op de fouten die hij heeft gemaakt. Iedereen kan eens iets minder in vorm zijn. Het komt op dit moment gewoon erg slecht uit omdat heel het spel gewoon nog niet lekker loopt. De wedstrijd tegen PEC is natuurlijk een dramatische prestatie geweest van heel het team, echter zaten de koppies waarschijnlijk al bij Barca.
Laten we hopen dat Vermeer de wedstrijd van zijn leven keept woensdag en dat de rest de rust kan bewaren. Zoals hierboven ook al eerder is gezegd; "het is voetbal en er kan werkelijk van alles gebeuren."

Waarom moet vermeer op de bank hij doet het best goed

Wat dit betreft heeft Ajax een probleempje. Vermeer toont nauwelijks progressie waardoor het moeilijker wordt hem aan een club te slijten. Cillessen daarentegen blijft zich goed ontwikkelen in de JPL en zit op het niveau van Vermeer, of zelfs hoger. Vermeer vervangen voor Cillessen is een logische gevolg, maar dan zit Ajax met het probleem dat ze kapitaal aan het vernietigen zijn door Vermeer op de bank te zetten.

16 september 2013 om 12:56

Mwah. Vergeet niet dat Vermeer gewoon uit de jeuigd komt, dus zoveel kapitaal vernietig je niet. Alleen zijn potentiele waarde bij een transfer daalt. Ik vind eerder het niet opstellen van Cillesen kapitaalvernietiging. En ook een verspilling van talent.

Edit: maar je hebt gelijk dat Ajax een probleempje heeft. En ook dat Vermeer geen progressie boekt en ook dat Cillesen op dit moment misschien op een hoger niveau zit.

Vind het trouwens wel opvallend dat heel veel mensen hier er zo stellig van overtuigd zijn dat cillessen beter is dan Vermeer, meer rust uitstraalt enz, terwijl het toch echt drie seizoenen geleden is dat we hem in de eredivisie veel wedstrijden hebben zien keepen, ben ik toch benieuwd op basis waarvan iedereen dit ziet.

16 september 2013 om 13:08

Omdat Cillessen het goed doet in jong Ajax en bijna altijd heeft laten zien dat hij veel talent heeft en Vermeer constant loopt te blunderen, met hoge ballen helemaal, daarom verdient Cillesen nu de kans wat mij betreft

16 september 2013 om 13:30

Wat die 3 wedstrijden tot nu toe? Als je 3 wedstrijden op JL niveau speelt, wil dit toch niet zeggen dat je ook een goede eredivisie-keeper bent? En wat bedoel je met 'bijna altijd laten zien'? Ik zeg niet dat Cillessen nu geen kans verdient, vind ik ook wel, maar ik bedoel waar haalt iedereen vandaan dat hij sowieso beter is. Waarin heeft Cillessen het 'bijna altijd' laten zien dan? Die bekerwedstrijden en handjevol invalbeurten? Daar blonk ie ook niet uit, ook niet slecht, maar niet zomaar beter dan Vermeer.

16 september 2013 om 14:00

Sowieso beter?, misschien (moet zich ook nog bewijzen), maar vooral in potentie beter, het is echt niet alleen op 3 JL wedstrijden gebaseerd, Vermeer is echt niet zo geweldig hoor, natuurlijk heeft hij wel punten gepakt, maar heeft ook vaak genoeg punten gekost. Met hoge ballen is het bij hem helemaal billenkniijpen..

Vermeer heeft wel weer goeie reflexen, maar dat heeft Cillessen ook

16 september 2013 om 14:32

Volgens mij praten we langs elkaar heen, ik zeg nergens dat vermeer zo geweldig is en ik vind ook dat Cillessen talent heeft en een kans verdient. Wat ik niet snap is dat mensen zeggen dat hij beter is en meer talent heeft, terwijl we hem al 2 seizoenen lang maar een handjevol wedstrijden hebben zien keepen, dus waar wordt dat oordeel dan op gebaseerd? M.a.w. we moeten het nog maar zien dat hij echt beter is.

Ik vind het een schande dat Vermeer daar nog steeds staat. Beperkte keeper en een gigantische grabbelaar dit seizoen. Ook tegen Zwolle weer. Ajax wil toch gewoon weer kampioen worden? Dan moet je niet krampachtig vasthouden aan continuiteit, maar moet je kiezen voor de beste spelers. En als Vermeer niet voldoet en ze punten kost,tegen Groningen en tegen Zwolle was het weer Lucky Ajax, dan moet Cilissen de kans krijgen.

16 september 2013 om 14:54

Inderdaad.

Ik vind het sowieso zonde dat Cilissen nu al 2-3 jaar stil staat in zijn ontwikkeling, terwijl hij gewoon complete seizoenen bij een andere eredivisionist in de basis had kunnen staan.

Als Vermeer speelt zoals nu, dan moet je toch wel switchen. Zo niet, laat Cillissen dan aub vertrekken zodat hij ergens anders wel wat van zijn carrière kan maken.

Vermeer is gewoon een vreemde, niet complete en niet constante keeper. De man houd af en toe de moeilijkste ballen eruit, maar geeft een minuut later een doelpunt weg. Straalt geen rust uit en komt vaak veel te druistig uit. Een collectieve hartverzakking bij een corner heet in de Arena tegenwoordig een "vermeertje". Hij heeft erg goede periodes gehad, maar wisselt deze af met de stomste blunders. Cilissen doet het inderdaad erg goed in Jong Ajax en heeft vorig jaar toen Vermeer geschorst was tegen PSV en Heracles het erg goed gedaan, lijkt me tijd dat hij een serieuze kans krijgt, groot talent.

Scheids, wissel! Deze man is beter dan Vermeer. Snap gewoon niet dat FdB dat niet inziet. Elke hoge bal schijt vermeer zijn broek vol. Als je serieus in Europa wat wilt betekenen, zal je toch echt met een betere keeper, dan die ballengraaier van een Vermeer moeten aantreden.

Ik denk dat Cilessen een betere keeper is voor het eerste.

Ik vind dat vermeer wel erg weinig krediet krijgt. Eens, hij maakt af en toe wel eens een minder zekere indruk, en af en toe maakt hij een foutje, maar dat geldt voor meerdere keepers. De manier waarop hij telkens benaderd wordt strookt in mijn ogen totaal niet met zijn prestaties.

Laat die keeper toch met rust. Die 10 anderen moeten het veel meer laten zien. Hoeveel kansen moet de tegenstander krijgen om de keeper te beoordelen of ie goed is of niet ? Altijd eentje meer dan tegenstander scoren, wie zei dat ook al weer ?

Vermeer prima keeper maar ik denk toch dat het beter is als hij vertrekt in de winter of in volgende zomer!

Cilessen wordt echt gehyped.
Als hij echt zo goed zou zijn dan had hij allang gekeept.
Ik vind het ook erg ondankbaar om Vermeer nu af te serveren terwijl het hele elftal als een natte krant speelt.

Grappig dat er mensen zijn die de beslissing van de coach, die ajax 3 keer opeenvolgend kampioen heeft gemaakt, in twijfel trekken. Wat nog grappiger is dat ze dit doen op basis van termen als "talent", "potentie" en nog meer van dit soort flauwekul.
Blijft grappig de objectiviteit van sommige mensen.

Omdat vermeer niet blank is en cilessen wel,dus nu wilt iedereen slecht over vermeer praten zodat cilessen in t doel moet komen te staan.
want als vermeer blank was geweest zou er niet zoveel gehyped worden op cilessen
Opeens is t allemaal de schuld van vermeer,het ligt allemaal alleen aan vermeer,terwijl er nog 10 op t veld staan.
en ik weet dat kleur een rol speeld bij velen van jullie!!

16 september 2013 om 13:33

De grootste onzin die ik tot nu toe heb gelezen hier!
Ik wilde er eigenlijk niet op reageren maar helaas wint mijn gevoel het van mijn verstand.
Ik ben zelf van Molukse afkomst en ben dus ook niet blank maar wat jij hier loopt te verkondigen slaat echt werkelijk waar nergens op!
Cillissen is gewoon een goede keeper, Vermeer ook maar de beste moet spelen en dat is Vermeer op dit moment gewoon even niet!
Dat de overige 10 spelers ook niet goed spelen dat is een feit maar huidskleur speelt hierin echt geen rol!

16 september 2013 om 13:36

@afcvak420

Je verkondigt ook onzin.
Op basis waarvan maak je op dat Cilessen op dit moment beter is dan Vermeer?
Dat geldt trouwens niet alleen voor jou maar voor de meeste Ajax aanhangers want deze discussie is meer dan 2 jaar aan de gang. Het voortdurend naar voren duwen van Cilessen terwijl de overgrote meerderheid Cilessen helemaal niet in actie gezien heeft en als het wel zo is dan alleen een korte samenvatting.

16 september 2013 om 13:51

bombanera99, hoezo verkondig ik onzin?

Omdat ik met regelmaat kijk naar de wedstrijden waar ook een Cillissen in actie komt en daar mijn mening over geef?

Wat anderen verkondigen ben ik niet verantwoordelijk voor! Ik heb geen moment Vermeer afgekraakt en zal dat ook zeker niet doen.
Ik ben een voorstander van Vermeer, vind het een goede keeper, vind alleen dat Cillissen een kans moet krijgen nu Vermeer even niet in de vorm steekt die je mag verwachten.
Kiest de Boer voor Vermeer en geeft hij hem het vertrouwen dan vind ik dat ook prima!
De Boer heeft eerder aangegeven dat de beste speelt, dat zou dan nu betekenen dat Cillissen in de huidige vorm minder goed zou zijn als Vermeer in zijn huidige vorm, daar geloof ik eerlijk gezegd niet in!

16 september 2013 om 13:34

Wat is dit nu weer voor een provocerende opmerking?
Kenneth speelt nu al weet ik hoe lang geweldig onzeker, hoge ballen klemt hij niet, afgelopen zaterdag worden we gered door arbitale trio door een goal van Zwolle onterecht af te keuren waar weer een gigantische fout van Kenneth aan vooraf gaat!
Wel/geen Champions leage spelen kost de club miljoenen dus heb dit 100% niets met afkomst te maken maar met de harde realiteit van het topvoetbal!
Hoor je mensen klagen over Denswil? Nee, uiteraard niet want die speelt gewoon erg goed!

16 september 2013 om 13:55

inderdaad volledig met je eens!

16 september 2013 om 15:03

ehm volgens jou redenering zou het dus aan Vermeer liggen mocht Ajax geen kampioen worden (en champions league missen). Mogen we dan ook stellen dat het door Vermeer komt dat Ajax de afgelopen 3 jaar wel kampioen is geworden en dus ook kwalificatie heeft gehaald voor de Champions League vanwege de vele super reddingen ?

16 september 2013 om 15:21

Met mensen die niet lezen zijn bepaalde standpunten moeilijk uit te leggen!
Wie heb het over de afgelopen 3 jaar?
Op dit moment staat Vermeer wedstrijd in, wedstrijd uit zonder al te veel zelfvertrouwen te keepen met als uitkomst dat we teveel doelpunten tegen krijgen die volledig terug te voeren zijn op de fouten van de keeper!
Een keeper krijgt nu eenmaal schoten op zijn doel te verwerken en zijn taak is 90% tegen te houden en incidenteel een wereldbal te pakken en buiten dat feit niet al teveel domme fouten te maken aangezien je dan direct een tegengoal te verduren krijgt.
Snap dat het soms oneerlijk is aangezien een nummer 10 vaker dat soort fouten mag maken aangezien de fout dan een minder grote impact op de wedstrijd heb, maar zo is het nu eenmaal.
De afgelopen 3 jaar was Vermeer zekerder dan vandaag de dag buiten het feit dat ik persoonlijk toen ook al liever jasper zag (maar dat is persoonlijk.).
Dus nee, dat was niet volledig aan Kenneth te danken dat we het 3 jaar haalden en zal dit jaar ook niet volledig aan de keeper liggen (of we het nu wel of niet halen) al heeft die natuurlijk een verschrikkelijk belangrijk aandeel in doelpunten voorkomen.

16 september 2013 om 14:03

Ik vind dat jij maar bij Ajax als eerste doelman moet gaan functioneren omdat je zwart bent.



Belachelijk wat jij hier verkondigt zeg, wat een scheve verhoudingen.

16 september 2013 om 16:21

Tsja, het boeit mij ook heel veel of er een zwarte of een blanke keeper instaat. Hij moet gewoon zijn werk doen.

Ik vind F. de Boer een geweldige trainer....
1 ding begrijp ik volkomen niet!
Hij zegt over kenneth dat hij een mindere periode heb en juist dan vertrouwen in spelers moet blijven houden (wat naar mijn mening lariekoek is aangezien het om miljoenen gaat en niet vor spek en bonen).
Aan de andere kant kent Kolby geen mindere periode wat te maken heb met de aanvoering van de rest van het team(volgens de Boer ligt dit aan kolby zelf) en die wordt vrij abrubt geslachtofferd voor een speler die het afgelopen zaterdag al Helemaal niet waar maakte......

16 september 2013 om 13:35

Het verschil zal hem zitten in het feit of een speler uit de eigen jeugd komt of niet. En laat Vermeer nu gewoon uit de eigen jeugd komen?

16 september 2013 om 13:47

Dat is dan toch onzin?
Hoe verkoop je dat naar spelers die van buitenaf komen?
Overmars trekt nu al graag niet zijn knip (wat begrijpelijk is) maar als je dan als speler van buitenaf wordt aangetrokken en weet dat op jou positie iemand speelt van de eigen jeugdopleiding komt er niemand meer toch, als die spelers toch fout op fout mogen maken?

16 september 2013 om 16:03

Ik kan me ook gigantisch irriteren aan de kritiek die Sigi krijgt, er is niet of nauwelijks aanvoer. Hoe moet een spits dan een goal maken? Het is geen Suarez die zijn eigen kansen creëert. Zelfs een Huntelaar zou vrijwel geen doelpunten maken, als hij geen aanvoer van achteruit of van de vleugels krijgt. De vleugels lopen alleen maar naar binnen, waardoor het veel te druk is in het centrum en Sigi nog minder ruimte krijgt dan hij al kreeg.

cillessen is een leuk keepertje. alleen die wil ik absoluut niet in oranje zien. dat niveau zal hij nooit halen. komt te kort voor het echte werk. bij ajax doet hij het goed maar denk toch dat het zijn top is. maar verder doet hij het redelijk goed.

Ondanks zijn goede reflexen, is Vermeer geen zekerheidje meer. Hij wisselt prachtige reddingen/ reflexen af met foutjes en onrustig keeperswerk.

De vraag luidt nu: Wat houdt De Boer tegen om de keeperswissel niet door te voeren. Als Sigthorsson, Fischer etc niet presteren worden ze ook gewisseld of uit de basis gelaten. Dus waarom met keepers niet ?

16 september 2013 om 13:57

Ben ik het absoluut mee eens! FdB zou Cillessen ook gewoon iets vaker kunnen laten spelen en kijken wat voor effect dat heeft op de groep. Een veldspeler wordt ook wel eens gewisseld namelijk.

Met alle respect voor een reactie ergens hierboven waarin word gezegd dat dit een huidskleur kwestie is, maar dat slaat werkelijk nergens op! We leven niet meer in de jaren 60...

Overigens wanneer Vermeer tegen Barca een goede wedstrijd keept en er wordt gewonnen van PSV hoor je niemand er meer over.

Cillessen heeft meer potentie dan Vermeer maar Vermeer is een prima Eredivisiekeeper die al lang bij Ajax zit en volgens mij ook nog lang kan blijven. Hogerop zit er voor hem namelijk niet in. Als de situatie niet veranderd moet Cillessen gewoon moven, Jong Ajax is onder zijn niveau.

Precies Alfons en daarom is het competitievervalsing als de ene keer Mickey van der Hart en je b-junioren en de andere keer Cillesen, Enoh, Blind en Ligeon in Jong Ajax staan. Dit heeft invloed op de eindstand van de competitie

16 september 2013 om 14:05

Daar moet je voor bij de knvb zijn.
Die hebben uiteindelijk het besluit genomen om dit door te voeren.

16 september 2013 om 18:47

Klopt, maar ik zal geen moment voorbij laten gaan om hierover te zeiken. En ik geloof ook dat Ajax, PSV en Twente hier de hand in hebben gehad omdat alles in hun voordeel geregeld wordt. Anders had het wel gegaan zoals in andere landen met vaste selecties.

Goedzo Frank de Boer. Blijf Vermeer maar opstellen. Dit seizoen vind ik Vermeer echt een van de zwakke schakels bij Ajax. We zijn nog niet eens zo ver in het seizoen maar Vermeer flikt het hem gewoon om nu al zo bepalend te zijn voor Ajax op een negatieve manier. Ik was altijd fan van Vermeer, maar ik vind hem nu maar een sukkel. Nog niet belangrijk geweest voor Ajax dit seizoen en ik zie hem ook niet belangrijk worden. Als Cillissen nu nou eens de kans krijgt dan heb je ook nog wat aan die jongen.

Stanley Menzo was ook een goede keeper die ook aardig kon meevoetballen maar op den duur had hij ook steeds zijn foutjes die er niet uitgingen bij hem. Op een gegeven moment werd er voor een andere keeper gekozen, een jonge, talentvolle keeper die zijn kans kreeg en pakte. Iedereen weet wat voor carriere die man heeft gekregen. Ik denk dat De Boer ook eens goed mag nadenken over zijn keeper. Een keeper wissel je niet zomaar, maar ik vind Vermeer geen bijzondere keeper die te vaak zijn momentjes heeft. Cilissen vind ik vrij betrouwbaar en er zit nog aardig wat rek in, ik zou hem maar eens gaan opstellen. Het was ideaal geweest als Vermeer deze zomer een transfer had gemaakt, maar ik denk dat hij zijn tijd wel heeft gehad als eerste keeper van Ajax.

Het is nu al 3 jaar net niet met Vermeer.
Met als dieptepunt de 7-5 nederlaag tegen Utrecht.
Elk seizoen weer dat onzekere, je weet bijna gewoon zeer dat een corner bijkans een penalty is bij Vermeer.
Ja uiteraard heeft hij zijn goede momenten en heeft hij sterke wedstrijden gekeept maar voor een topclub als je dat pretendeert te zijn heb je een topkeeper nodig en dat is Vermeer gewoon niet.
Hij mist gewoon bepaalde kwaliteiten en is onzeker ook.
En kom nu niet aan met dat hij Ajax kampioen gemaakt heeft want dat is totale onzin.
Ajax had zonder zijn fouten al in de winter kapioen moeten zijn,zo kan je het ook stellen.

16 september 2013 om 15:42

was 6-4 die wedstrijd en zelf vond ik die week heel erg want 3 of 4 dagen later thuis tegen nac maakt hij ook 2 fouten waardoor je in de laatste 5 min nog een 2-0 voorsprong weg geeft

Het wordt nu echt eens tijd voor Ajax om Vermeer te lossen. Ze moeten hem gewoon rustig vervangen met Cillessen dit seizoen en hem het liefst in de tussentijdse transfer periode laten gaan.

Dit zou zowel beter zijn voor Ajax als Vermeer. Hij is gewoon niet goed genoeg voor het eerste van Ajax. Gewoon te onrustig,te onzeker en hij maakt teveel foutjes.

Gun hem wel gewoon een mooie transfer naar een subtopper in het buitenland.

Maar Frank moet nu echt eens stoppen met dat sentimentele gedoe en Cillessen gewoon een keer in de basis zetten.

'hij keept nu wekelijks en doet dat naar behoren.'

Wekelijks? Dus 3 duels spelen terwijl er al acht gespeeld zijn noemt men wekelijks? Cillessen speelt dit seizoen niet meer dan de vorige seizoenen bij het tweede.

Lijkt wel of VZ een blik stagiaires van 16 jaar heeft opengetrokken. Kwaliteit van de teksten is echt enorm achteruit gegaan. Dikwijls dikke spelfouten en nu gaat men zelfs feitelijke fouten maken.

echt lachwekkend en te genant voor woorden om al te speculeren dat cillessen tot de beste keepers van nederland hoort. maar ook niet raar als 99 van voetbalbalzone bezoekers voor ajax is. tuurlijk is deze jongen goed maar behoort absoluut niet tot de beste keepers in nederland en dat zal voorlopig ook niet gebeuren. dan vind ik vermeer, zoet en velthuizen vele betere keepers dan die cillessen. dat kereltje heeft absoluut niets laten zien en heeft vrij weinig gespeeld. zet hem in het doel tegen barca en hij laat er 20 door. hij had nooit naar ajax moeten gaan dan was hij nu wel een betere keeper. hij speelt amper wedstrijden.

Ajax verknalt het talent van Cillessen! Deze keeper is 10x beter als Kenneth Vermeer.
Vermeer is bijvoorbeeld niet veel beter als een Coutinho of Velthuizen.

16 september 2013 om 16:24

Inderdaad. Ik snap niet wat die man in het Nederlands elftal doet en waarom 'frankuuu' steeds voor hem kiest. Die Cillessen is veel beter en zorgt voor veel meer rust achterin.

Ongelofelijk dat deze jongen maar geen kans krijgt.. HIj is toch echt een stuk beter dan die blunderende Vermeer..

Vermeer mag nog een wedstrijd tegen Barcelona, daar gaat hij vast weer in de fout en dat is het einde.

Jammer dat een aantal mede ajaccieden hun kampioenskeeper afbranden i.p.v. hem te steunen in een tijd waar hij wat minder presteert met de rest van het team, heeft hij veel meer aan dan ieder jaar Vermeer als schietschijf te gebruiken. Gelukkig is het een mentaal sterke keeper die zeker niet zijn beste vorm heeft maar zich altijd terug knokt en dan is het weer een held bij dezelfde zogenaamde supporters die hem nu afbranden. Dat terzijde vind ik Cillessen een talentvolle keeper die er zeker gaat komen maar om te zeggen dat hij nu beter is dan Vermeer... nog lang niet en F de Boer weet dit ook. Wat als Cillessen ook een mindere vorm heeft en blundert net als de wedstrijd tegen Emmen in de 19e minuut , gelukkig werd t niet afgestraft maar Cillessen zag er daar ook helemaal niet goed uit.dan weer roepen om Vermeer zeker ? Voor mij heeft Vermeer zich vaak genoeg bewezen als uitstekende keeper voor Ajax en ben ik blij voor hem dat ondanks al de kritiek die hij krijgt een lange neus kan trekken naar iedereen door 3 x de 1ste keeper te zijn bij de kampioenschappen weet niet hoeveel ex ajaxkeepers dat hem na kunnen zeggen. Maar de boer weet dat hij met Vermeer prijzen pakt en denken jullie hier op voetbalzone dat de Boer zijn keeper dan zomaar gaat wisselen ?

het zal niet lang meer duren voordat Cillessen de vaste doelman gaat worden, hopelijk komt die dan ook in oranje wat een aanwinst zal zijn

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren