Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Tweede thuisnederlaag op rij voor bedroevend Man United

Laatste update:

Manchester United leek te genieten van een opleving in november, maar de zorgen zijn weer terug. De ploeg van David Moyes ging woensdag al onderuit tegen Everton (0-1) en zaterdagmiddag ging het weer mis in eigen huis. Newcastle United wist voor het eerst sinds februari 1972 weer een uitwedstrijd bij the Mancunians te winnen, dankzij een treffer van Yohan Cabaye (0-1). United heeft nu voor het eerst sinds mei 2002 twee thuisduels in de Premier League op rij verloren.

/

Bij de landskampioen deed Robin van Persie voor het eerst sinds 10 november weer mee, maar hij kon een zeperd voor United dus niet voorkomen. De thuisploeg viel vooral in de eerste helft enorm tegen: United had weliswaar meer balbezit, maar deed daar weinig mee en kreeg eigenlijk maar een noemenswaardige mogelijkheid. Na een combinatie met Van Persie kreeg Tom Cleverly een goede schietkans, maar zijn schot werd gesmoord, waardoor Tim Krul (net als Vurnon Anita in de basis bij Newcastle) de bal eenvoudig kon pakken. De beste kans van de eerste helft was in blessuretijd voor de bezoekers, toen Patrice Evra niet goed stond op te letten en Matthieu Debuchy uit een lastige hoek kon schieten. Met een prima reflex voorkwam David de Gea dat de score in beweging kwam.

In de tweede helft probeerde United de druk wat op te voeren. Het begin van de tweede vijfenveertig minuten was ook veelbelovend van de thuisploeg, waar Van Persie bijna werd gevonden door Rafael da Silva, maar Mike Williamson nog net kon onderscheppen. Krul keerde vervolgens de gevaarlijke pogingen van Javier Hernández en Adnan Januzaj, voordat Evra de paal raakte. Anita kreeg de bal hierna op zijn hand en de bal had dus op de stip gemoeten, maar United kreeg niet de strafschop waar het recht op had. Newcastle kwam met de schrik vrij en tegen de verhoudingen in op voorsprong via Cabaye, die een halfuur voor tijd de 0-1 op het scorebord bracht.

/

Evra vertolkte een negatieve hoofdrol bij dit tegendoelpunt voor United. De linksback kopte de bal onbegrijpelijk naar achteren en stuurde op die manier Moussa Sissoko de diepte in. De Fransman haalde de achterlijn, behield het overzicht en bediende landgenoot Cabaye, die eenvoudig binnen kon schuiven. Voor de middenvelder betekende het zijn derde doelpunt van dit seizoen en United moest nu in de achtervolging. Tien minuten na de openingstreffer leek Van Persie de gelijkmaker binnen te koppen, maar zijn doelpunt werd terecht afgekeurd wegens buitenspel.

Even daarvoor was Wilfried Zaha al in de ploeg gebracht en de debutant in de Premier League zorgde nog voor gevaar met een geplaatst schot, die maar net naast het doel van Krul ging. Even later kon Jonny Evans net niet bij een scherpe voorzet van Van Persie en in het restant wist United niet meer gevaarlijk te worden. Newcastle oogde vol zelfvertrouwen, speelde de wedstrijd eenvoudig uit en boekte zo de vijfde overwinning in de laatste zes competitieduels. De zege betekende de eerste driepunter van Newcastle op Old Trafford in 41 jaar tijd en the Magpies hebben nu 26 punten in dit seizoen: 4 meer dan het kwakkelende United, dat al 12 punten minder heeft dan koploper Arsenal. Die achterstand kan dus later dit weekend oplopen tot 15 punten. Arsenal speelt zondag tegen Everton.

David Moyes is niet de juiste coach voor Manchester United

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer voor jullie Red Devils. Het is gewoon erg spijtig. Belabberd niveau, geen chemie en de grote rivaal die gewoon boven jullie staat. Zware en pijnlijke tijden die niet snel beter zullen worden als je het aan mij vraagt.

De wedstrijd was ook absoluut niet om aan te gluren, je gaat al de fout in als je blok Cleverley – Jones is. Januzaj is wel een lekker voetballertje zeg, eerste helft was hij fabuleus. Enigst lichtpuntje van vandaag aan Uniteds zijde. En Tiote wat een tank is dat zeg, iets voor Liverpool misschien wel.

7 december 2013 om 15:42

Jullie hebben Henderson al toch..

Gefeliciteerd nufc fans, lekkere overwinning na jaren. Utd fans, sterkte.

7 december 2013 om 16:11

Merci :D ik werd he-le-maal gek, eerst al bij ons doelpunt en daarna nog erger toen de scheidsrechter affloot
Voor het eerst in 41 jaar winnen we een uitwedstrijd van Man. Utd heerlijk gewoon, oh wat ga ik hier van genieten
En bij Fox sport zeiden ze gewoon dat het terecht was (onze overwinning) want we zijn misschien 1 of 2x echt in de problemen geweest maar meer ook niet, ik vondt Man. Utd echt gi-gan-tisch tegenvallen, en ik had al een gevoel dat het vandaag (voor het eerst sinds '72 dus) wel eens zou kunnen gaan lukken.
Dus dat Vz het een onverdiende nederlaag vindt dat raakt echt me koude kant niet (en niemand van de nufc fans denk ik)
Buiten de 5-0 thuis overwinning op Man. Utd op 20 Oktober 1996 (toen was ik net een paar maanden fan van Nufc) is dit (voor mij) de mooiste overwinning van mijn club op Man. Utd

We love you Newcastle we do, we love you Newcastle we do ooooooh Newcastle WE Love YOU

7 december 2013 om 15:44

Spijtig, my arse.

7 december 2013 om 15:47

De mijne anders ook, maar voor de fans "van Engeland grootste club" is het wel spijtig. Wat een waanvertoning.

7 december 2013 om 15:50

Waarom "van Engelands grootste club" tussen aanhalingstekens?

7 december 2013 om 15:50

Het feit dat iedereen het zo leuk vindt dat het slecht gaat geeft toch wel aan dat Manchester United de grootste club van Engeland is?

In Nederland vindt iedereen het leuk als het slecht gaat bij Ajax, in Duitsland bij Bayern, in Spanje is het leuk als Real Madrid het slecht doet.. Die aanhalingstekening waren dus helemaal niet nodig.

7 december 2013 om 15:52

United is de grootste club van Engeland van de laatste 10 jaar. De meeste mensen kennen de geschiedenis van Liverpool niet.

7 december 2013 om 15:53

Het is toch leuk om rond de 85e minuut een stadion leeg te zien stromen?

7 december 2013 om 15:56

Nou, vele mensen vonden het nochtans toppie dat Arsenal het zo slecht deed (wat dan ook nog een kwam omdat ze een degelijk beleid voeren, heel hypocriet) dus dan kan je ook oordelen dat Arsenal de grootste club van Engeland is

7 december 2013 om 16:04

Frank_lfc

Manchester United heeft de meeste prijzen gewonnen en de grootste achterban. Dus voortaan gewoon zonder aanhalingstekens schrijven als je het over de grootste club van Engeland hebt.

7 december 2013 om 16:17

@ Thereddevil

Naar mijn idee geeft het aan dat United heel erg veel successupporters heeft die o.a. Barcelona en Bayern ook hebben. En die er bij Ajax de laatste 3 jaar weer veel bij zijn gekomen. En als je minder presteert gaat dan toch ook ten koste van de supporters. Alhoewel er genoeg echte supporters over blijven. Zeker als je ziet dat er veel "supporters" 15 minuten voor tijd al weg lopen uit het stadion.

Maar als je bedenkt dat Anfield Road en het Emirates de afgelopen jaren constant uitverkocht waren ondanks uitblijven van prijzen, topaankopen, vertrekkende topspelers enzovoorts geeft pas aan hoe groot een club is. En hoe erg een club leeft. Iets wat bij United gewoon mist.

Tevens was deze vervalling al deels te voorspellen. Er is geen Fergie time meer en ze krijgen niet de penalties, vrije trappen en kaarten mee die ze de afgelopen aantal jaren wel mee hebben gekregen in Engeland. Waar ze o.a. ook vorig jaar meerdere malen van hebben geprofiteerd.

Maar ondanks alles vind ik het wel triest voor de echte United supporters, Als Arsenal supporter sinds een jaar of 7 weet ik hoe het voelt om teleurgesteld te zijn zo nu en dan. Dus medelijden heb ik wel met de echte supporters van United.

Maar er is één persoon en die gun ik helemaal niets en daarom geniet ik van elke seconde van een teleurstellend United; Robin van Persie

Volgens zichzelf en de media in zowel Engeland en Nederland helemaal de man. Terwijl Nederland, Arsenal en United zonder hem beter presteren dan met hem. Zijn vervangers zijn ook altijd gevaarlijker en betere teamvoetballers dan hij is. Rooney is op alle fronten beter, teriwjl Giroud en Huntelaar misschien voetballend minder zijn maar hun team veel meer ondersteunen en veel meer teamplayer zijn.

Stapte over naar United, had niet nog 1 jaar geduld met Wenger en het vrijkomende budget van ruim 150 miljoen. Geen tij dmeer voor de man die 7 seizoenen tijd voor hem nam. Geen tijd voor het bestuur dat hem als verwend pestkindje op haalde bij Feyenoord.geen tijd voor de club die hem alles gegeven heeft, die alles voor hem deden wat ze konden doen. En juist die club staat nu een plekje of 12 hoger op de ranglijst.

A little boy inside me screamed: Go cry Robin

7 december 2013 om 16:25

@ De-lano

Altijd maar van Persie neerhalen. Nog altijd met die argumenten die ik al vaak heb onderuitgehaald.

Je bent gewoon jaloers op zijn sexy baard.

7 december 2013 om 16:47

@ Thebigshow

Jammer genoeg reageerde je niet meer op mijn verder uitgelegde feiten.
Maar die wil ik hier nog wel een keertje voor je neerzetten zodat je weet welke feiten ik bedoel. En dat je gelijk van de roze wolk afstapt.

Robin van Persie - Nederlands elftal
81 interlands met 41 doelpunten
72 basisplaatsen, 9 inval beurten, 37x gewisseld
Aantal minuten 5768 en 5 penalties gescoord
Minuten per doelpunt: 140

Klaas Jan Huntelaar - Nederlands elftal
60 interlands met 34 doelpunten
34 basis plaatsen, 26 invalbeurten, 17x gewisseld
Aantal minuten 3449 en 1 penalty gescoord
Minuten per doelpunt: 101

Van Persie heeft 160% van het aantal minuten gespeeld van Huntelaar
Van Persie heeft 2319 minuten (25 volle wedstrijden) meer gespeeld
Van Persie heeft 4 penalties meer gescoord dan Huntelaar.

Een korte samenvatting, met 25 wedstrijden en 4 penalties minder heeft Huntelaar maar 3x doelpunten minder gescoord. Als je bedenkt dat Huntelaar (bijna) 1 op 1 loopt is het record van Robin van Persie heel erg verwaarloosbaar.

En voordat je begint over "grote tegenstanders", ook met Oranje is dat feitelijk onjuist. Van persie heeft tegen 2 toplanden gescoord en Huntelaar tegen 1. Feit blijft wel dat van Persie daar weer dubbel zoveel wedstrijden tegen toplanden heeft gespeeld.

Maar ook over Arsenal kan ik verder gaan. Arsenal staat nu eerste, speelt goed voetbal en wint ook de kleine wedstrijden. Je kwam met het argument dat Ozil en Giroud zijn gekomen. En dat Ramsey eindleijk in vorm is. Maar verget voor het gemak te zeggen dat Van Persie speelde met o.a. Nasri, Fabregas, Henry enzovoorts. En dat Arsenal hoger staat zonder van Persie als met van Persie zegt ook wederom genoeg.

7 december 2013 om 16:56

@darkeagle

De meeste Aziaten die na drie nederlagen voor een ander team zullen zijn...

7 december 2013 om 17:10

Huntelaar heeft altijd in de spits gespeeld i.t.t. van Persie. Of kijk je nooit voetbal? Kijk je alleen naar de cijfers?

Over cijfers gesproken, weet je ook de cijfers van van Persie deze kwalificatieronde? 11 doelpunten en 3 assists in 688 minuten. Zo'n gemiddelde heeft Huntelaar nooit gehad. Met van Persie heeft Nederland trouwens de finale van het WK bereikt. Geweldig gespeeld tegen Uruguay, maar dankzij de media zag niemand dat. Een spits hoeft helemaal niet te scoren om belangrijk te zijn.

Ben je ook vergeten dat van Persie bij Arsenal vaak geblesseerd was en Fabregas trouwens ook(die ook geen prijzen won). Nasri heeft ook maar een halfjaar goed gepresteerd.
Wanneer Fabregas en van Persie samen op het veld stonden verloor Arsenal nooit. Jammer van de blessures.

Huntelaar daarentegen moest weg bij Real Madrid en Ac Milan en is maar bij de subtop in Duitsland gaan spelen. Geen grote club meer die aan hem denkt.

Van Persie was de oogappel van Wenger, een van de grootste coaches ooit, maar die zal het wel fout gezien hebben. Of Klopp die van Persie de beste spits vond die hij ooit heeft zien spelen. Sacchi, die hem boven Ibrahimovic en alle andere spitsen plaatste. Laudrup die dit jaar van Persie nog het verschil noemde. Of Mancini vorig jaar, het verschil tussen United en City.

Alle Arsenal fans zijn natuurlijk ook zo boos op van Persie omdat het zo'n matige voetballer was die helemaal niks heeft betekend voor Arsenal.

7 december 2013 om 17:20

Huntelaar heeft altijd in de spits gespeeld en Van Persie niet. Wil je dat ook even meenemen? Wat zijn dan de cijfers? Jij bent goed in onderbouwen, dus hoor ik dat graag..

Daarnaast speelde Arsenal toen Van Persie er speelde ook erg goed voetbal en zijn cijfers van de laatste 2 jaar bij Arsenal liegen er niet om. Om dan te zeggen dat het aan hem lag is de grootste flauwekul die je kan verkondigen. Ze hebben nu gewoon een beter uitgebalanceerd elftal en een verdediging die goed staat.

Echt waar, ik gun Arsenal de titel, al denk ik dat Chelsea of City hem toch gaat binnenhalen. Ik heb geen voorkeur in Engeland. Maar jouw frustratie tov RVP zijn zo groot dat je niet meer normaal over hem kan oordelen.

Kan niets anders concluderen dat je zwaar teleurgesteld bent omdat hij Arsenal heeft verlaten. Dat ben je meestal omdat iemand een erg goede voetballer is en niet iemand die helemaal niet zo goed is..

7 december 2013 om 17:34

Volgens mij zijn de seizoenskaarten bij Arsenal nog het allerduurst, dan ben je in mijn ogen geen club van het volk

7 december 2013 om 17:41

Zoooo, wat knap om zo vaak te scoren tegen Andorra en Estland!
Wow, nee, daar kan Huntelaar echt van dromen!
Zoiets is echt een wereldprestatie! Misschien is hij wel beter dan Messi en Ronaldo bij elkaar!

Bij Oranje heeft Van Persie gewoon niks gepresteerd!

ON: United heeft ook wel weinig kwaliteit in het elftal rondlopen, terwijl je gewoon Kagawa enz. hebt... triest dat Moyes met Rooney, De Gea, Kagawa, etc. niets kan bereiken en de resultaten meer dan teleurstellend zijn, net zoals bij PSV met Cocu.

7 december 2013 om 17:59

@De-Lano. Je kijkt nogal door een arsenal bril. In je hele tekst merk je dat je een zekere haat tegenover united koestert, waardoor ik je niet al te serieus neem.

Elke club heeft te maken met successupporters als ze goed presteren, nu ook bij Arsenal omdat ze ineens goed spelen. Op voetbalzone maar ook op school is ineens iedereen voor Arsenal. Vandaag waren het de successupporters die weggingen voor tijd, en mensen die inzien dat ons seizoen nu al over is.

Jullie haat tegen RVP is uiteraard terecht, ik zou rooney ook vervloeken als ie naar chelsea was gegaan. Maar denk niet dat RVP gaat zitten huilen in een hoekje, hij is erg profesioneel en volwassen.

Tevens suggereer jij dat united alle successen heeft geboekt vanwege onterechte penalty's, fergie time etc. Dit bevestigd dat jij bevooroordeeld bent, want dit is alleen vanuit jullie optiek het geval. United knokte vroeger tot in de laatste minuut, wat vaak resulteerde in late doelpunten. Dat fanatisme missen de spelers nu, en mede daarom gaat het nu slecht.

Wat betreft gevulde stadions is juist united het meest berucht. Na dortmund hebben ze gemiddeld de meeste supporters bij alle uit/thuiswedstrijden, inclusief vriendschappelijk etc.

Verder bedankt dat je medelijden met me hebt. Ik wil jou en arsenal verder feliciteren, jullie trouwe fans verdienen dit

7 december 2013 om 18:00

@jf_psv

Check je feiten. Arsenal heeft de duurste seizoenskaarten, maar kijk even wat voor diensten je als consument daarvoor terugkrijgt. Geen enkele andere club biedt hetzelfde aan.

En Arsenal geen volksclub? Vandaar dat de seizoenskaarten zijn uitverkocht en er momenteel 40.000 op de wachtlijst staan voor volgend seizoen.

7 december 2013 om 21:31

omdat united te grootste en beste club is uit engeland , normaal gesproken

7 december 2013 om 15:45

Ik heb niets met United, maar je moet niet zo provoceren nu Liverpool een keer boven Manu staat.

7 december 2013 om 15:48

Hij provoceert toch niet.

7 december 2013 om 15:49

Provoceer ik? Als ik wilde provoceren had ik wel wat anders getypt.

7 december 2013 om 15:54

Zelfde gevalletje als Liverpoolfans die ons arrogant noemen.

7 december 2013 om 15:54

Hij zegt gewoon waar het op staat.

Man. United kijk je niet meer voor je lol tegenwoordig het is een verplicht nummertje. het spel doet pijn aan je ogen en je werd weggespeeld door de slechtst combinerende ploegen in de Premier League.

Het is gewoon heel droevig op het moment.

7 december 2013 om 15:56

Arsenaladdict

Dit heeft niks met arrogantie te maken. Dit is rivaliteit, hetzelfde wat jullie met Tottenham hebben.

7 december 2013 om 15:56

Je kan dit beter koesteren en stiekem in je vuistje lachen.

7 december 2013 om 16:02

Ik zeg dus dat het nergens op gebaseerd is, slechts puur op het verlangen.

7 december 2013 om 15:48

Man utd is dom geweest hadden Mourinho moeten kiezen. Moyes ik geloof niet in die man joh. Hoeveel staan ze nu 10e plek ?. CL kunnen ze ook vergeten want ze voetballen gewoon slecht.

7 december 2013 om 17:26

Waarom Mourinho? Hij is op korte termijn een goede coach die wel een paar prijzen pakt, maar hij kan op lange termijn niks neerzetten, zoals Ferguson, Wenger en zelfs Moyes toen hij nog bij Everton zat. ManU had van de zomer gewoon een middenvelder moeten halen die er meteen staat, want Cleverly en Jones zijn te matig voor ManU.

7 december 2013 om 18:51

Je kan niet weten of Mourinho op lange termijn kan presteren. Hij heeft namelijk nog nooit langer dan drie jaar bij een club gezeten.

7 december 2013 om 15:50

@ Frank_lfc

Ik snap dat heel de rivalen genieten als het slechts met united gaat, maar het zou toch wel volwassener zijn als je je provocerende uitspraken voor je zou houden. Liverpool stond de afgelopen jaren ook belabberd te voetballen/presteren, maar toen zaagden wij jullie ook niet zo door.

Ik zie het somber in dit seizoen, ik schat zelfs in dat championsleague niet meer gaat lukken. Bedenk wel dat de belangrijkste speler van united, Carick, erg lang afwezig is. Hij is DE architect van ons spel.

7 december 2013 om 15:54

@frank

Waarom denken zoveel supporters van andere clubs toch dat ze na een slecht half seizoen van United dat het "pay back time"is voor alle hoon die zij over zich heen kregen.

Kom op....united heeft 13 titels gepakt en heeft Liverpool's record verbroken en er hoogstpersoonlijk voor gezorgd dat Liverpool al twee decennia lang (twintig jaar!!!!!) droogstaat.

Een half seizoentje slecht bij united en een tijdelijk betere plaats op de ranglisjt is echt nog niet genoeg. United heeft over de afgeloepn 20 jaar zoveel opgebouwd en zoveel gedomineerd dat het gewoon jaren lang niet mogelijk zal zijn voor clubs als Liverpool en Arsenal om te "honen"...hij kotm gewoon echt niet binnen. Het is jullei zelfs gegund, dat soort van succesje

7 december 2013 om 15:57

Het gaat er meer om dat wij de stijgende lijn hebben ingezet, en dat jullie de dalende lijn in hebben gezet.

7 december 2013 om 15:58

"het is jullei zelfs gegund, dat soort van succesje", ga aub ergens anders arrogant doen

7 december 2013 om 16:04

De dalende lijn van United lijkt erger doordat we zoveel jaar zo constant waren..en de stijgende lijn van Liverpool lijkt beter omdat ze de afgelopen jaren zo slecht waren.

Uiteindelijk overwintert United in de CL en is het seizoen nog lang genoeg om ook volgend jaar CL veilig te spelen, bij Liverpool is er ondanks die stijgende lijn geen enkel vertrouwen dat ze daadwerkelijk de titel kunnen pakken en zullen ze ook nog gewoon moeten knokken om weer een keer CL te halen.

Dat is mijn punt.

7 december 2013 om 16:58

Threelions, is er uberhaupt nog iemand die gelooft dat United de titel gaat pakken? Want die gaat gewoon tussen City en Chelsea, Arsenal kan misschien aanhaken maar dat is het dan ook. Alle andere clubs schat ik kansloos in.

Plek 4 gaat denk ik tussen Liverpool als favoriet, met erachter United en Spurs en Everton. Soton gaat het geen heel seizoen volhouden denk ik, Newcastle ook niet.

7 december 2013 om 17:26

City en Chelsea zie ik allebei wel winnen van Arsenal, maar beide teams verspelen veel onnodige punten. En dat is juist wat Arsenal eindelijk goed doet; ook de slechte wedstrijden winnen. Dus ik zie Arsenal, City en Chelsea als gelijke kanshebbers

7 december 2013 om 21:36

zuinige hond, united zal julie volgend jaar kookles geven united nummer 1 in premier league onthou dat moyes out

7 december 2013 om 16:00

Arsenal - Wwwlw
Chelsea - Wwwdl
Man City - Wwwlw
Liverpool - Wldwl
Man United - Lmfao

7 december 2013 om 16:02

Frank wat ben jij een zielig figuur. En het ergste is nog dat je 23 jaar over deze opmerking hebt kunnen nadenken en met zoiets slechts komt.

Het mooie van dit alles is dat iedereen straks de ware aard van United gaat zien, als het nou morgen is, volgende maand of volgend seizoen. Jullie zullen allemaal de mond gesnoerd gaan worden want de geschiedenis heeft een ding bewezen en dat is dat United altijd terug komt.

7 december 2013 om 16:45

Jammer dat dit geen Twitter is, dan kon ik je met deze opmerking rond je oren slaan eind vh seizoen.

7 december 2013 om 17:12

Misschien moet jij beter leren lezen, staat toch echt of volgend seizoen, en sla het maar rond mijn oren, United zit voor altijd in mijn hart, ook al wordt die nu meer getest dan ooit.

7 december 2013 om 17:44

Na een paar slechte wedstrijden word die al meer getest dan ooit? Nou dan weet je niet wat lijden is je mag 'blessed' zijn als supporter van United want die hebben nooit iets te klagen gehad.

7 december 2013 om 18:25

Jezus moet ik nou een cursus begrijpend lezen geven, dat is toch ook wat ik zeg. En als je een beetje wat af weet van United zou je dat nooit zeggen. De Munich desaster, jaren 70 en 80 waar United Championship speelde, Liverpool domineerde, 26 jaar (dacht Ik tenminste) zonder titel maar altijd heeft de club zich terug gevochten.

En ja ik heb als supporter dat niet allemaal mee gemaakt maar ben ook al sins 94 fan van United. Dus niet alleen maar succes ook nederlagen.

7 december 2013 om 16:09

Ik weet niet wat hier spijtig aan is? Ze kopen al jaren spelers weg bij concurrenten, Man U legendes lachten meermaals met Liverpool zijn gebrek aan titels de laatste 20 jaar, ook Arsenal is veelvoudig bespot en jij gaat hier wat zielig doen. Je zou blij moeten zijn, het is gewoon hun verdiende loon. Ze dachten dat de wereld rond hen draaide, maar dat is nu gelukkig definitief verleden tijd.

Och och wat een zwak United is dit.
Zonder Rooney kan Van Persie dit elftal niet in zijn eentje dragen, en andersom is dat ook zo. Puur doordat de mensen daarachter gewoon niet goed genoeg zijn/spelen.

Is het kwalitatief niet goed, of is het de trainer?
Het is praktisch dezelfde spelers groep als vorig jaar, ik snap er niks van.
Ieder geval, een paar kwaliteitsimpulsen in de winterstop zijn denk ik noodzakelijk, anders wordt dit ramp seizoen nog erger.
We kunnen alleen nog hopen op een goede campagne in de Champions League, want de titel is zo goed als onmogelijk geworden.
Ongelooflijk.

7 december 2013 om 15:43

Het ligt aan de trainer. United werd in 2012(of 2011) met een zwakkere selectie kampioen.

7 december 2013 om 15:45

Moyes verdient dit niet. Ferdinand, Van Persie, Evra, Rooney, Fellaini, noem ze maar op. Die horen kritiek te krijgen.

7 december 2013 om 15:48

Ik denk dat dat wel een uitwerking op de spelers groep heeft gehad.
Ik denk dat het vertrek van SAF het moraal van de spelers heeft aangetast.

Ook die gekke aankoop Fellaini, op de laatste dag was zo raar van Moyes.
Ze missen ook gewoon kwalitatief goede spelers. Strootman bijvoorbeeld had perfect geweest voor United.
Je kan er ook niet omheen, kwalitatief is dit ook gewoon een zwak elftal, dat door het toedoen van SAF & technische staf het maximale heeft gepresteerd.

7 december 2013 om 15:51

Nu krijgt fellaini al kritiek als hy niet op het veld staat. Het is gewoon het aankoopbeleid dat helemaal gefaald heeft. Ze hebben niet 1 creatieve middenvelder aangetrokken. Daar ligt het probleem, niet bij de coach of bij Fellaini

7 december 2013 om 15:52

t licht niet aan Van Persie, als hij geen goede aanvoer krijgt van achter dan houd het op. Die man heeft ze praktisch vorig jaar die titel gegeven.
Hetzelfde geld voor Rooney, die is ook super.

Evra en Ferdinand aan de andere kant zijn op hun retour.
Die moeten ook gewoon vervangen worden zoals je vandaag voor de zoveelste keer dit jaar zag.
Fellaini heb ik mijn twijfels vind hem 3x niks maar misschien komt dat nog omdat hij nieuw is, maar na een half jaar zou je er eigenlijk wel moeten staan, zeker omdat hij in dezelfde competitie speelt als vorig jaar.

7 december 2013 om 16:24

@ Blindevogel

Het bekende riedeltje werd weer uit de kast getrokken voor van Persie. Hij krijgt geen aanvoer en daarom scoort hij niet. De man die bij het Nederlands elftal net zoveel aanvoer kreeg als Huntelaar. Alleen de laatste scoord gemiddeld het dubbele van van persie. Bij United krijgt hij geen aanvoer, terwijl normaliter kagawa en Rooney achter hem staan. Natuurlijk mist hij aanvoer. *zucht

Van Persie is overrated en mensen weigeren de negatieve kanten van hem te zien, weigeren de fouten en het gebrek aan inzet te willen zien. Maar dat is niets nieuws, afschuiven op anderen is veel makkelijker.

We kunnen toch wel zeggen met recht dat United vandaag één van zijn slechtste wedstrijden speelde in de afgelopen 5 jaar. Het team dat 2 jaar geleden geen kampioen werd speelde vrij attractief voetbal en wonnen op eigen kracht. Het team vorig jaar met van Persie leunde al veelvoudig op penalties maar voetballend en creativiteit was het dramatisch. En dit seizoen word die lijn doorgetrokken, wederom met van Persie in de basis.

7 december 2013 om 16:31

Sorry maar waarom zou Strootman een betere aankoop zijn geweest dan Fellaini? De stap van Psv naar United zou echt immens geweest zijn terwijl Fellaini al jaren de absolute uitblinker was van Everton

7 december 2013 om 16:33

jij bent denk ik gewoon een gefrustreerde Arsenal support. want het slaat nergens op wat je allemaal geschreven hebt.

Voetballend was het 2 jaar geleden goed maar ze deden dat toen met veel jonge talenten die nu in een mindere periode zitten en ik snap ook niet waarom Kagawa op de tribune zit hij is veel beter dan een overschatte Nani.

van Persie heeft 5 weken niet gespeeld en dan komt hij hierin terecht sorry hoor maar dan wordt het voor elke speler lastig om je te onderscheiden. en leunde vooral op Penalties ??? hou op man je wilt gewoon niet toegeven dat van Persie vorig seizoen geweldig was....

7 december 2013 om 16:37

Leunde op penalty's? Ze hebben er 3 ingeschoten in de hele competitie. Ter vergelijking. Manchester City heeft er 4 gescoord en Chelsea 9.

Je faalt weer hard met je zogenaamde feiten.

Daarbij speelde United in de jaren voor van Persie ook geen briljant voetbal.

7 december 2013 om 16:39

Hoe kan je iemand die bij Arsenal 30 doelpunten scoort, het jaar daarna bij een nieuwe club 26 (alleen in de Pl), 5x speler van de maand, in de top 10 topscorers aller tijden PL staat, overrated noemen?

Dit is een van de beste spitsen ter wereld, topscorer aller tijden van het NL elftal.
Jij zou wel geen wedstrijden kijken van United, want als je Van Persie ziet spelen, is dat gewoon genieten. Maar iemand kan geen heel elftal dragen tegen een felle tegenstander zoals vandaag na een blessure van een maand.

De kwaliteit achter Van Persie ik gewoon niet genoeg, zo simpel is het!

7 december 2013 om 17:44

Een creatieve middenvelder aantrekken, terwijl je Kagawa op de bank hebt, lijkt mij overbodig, maar ik kan het fout hebben.

7 december 2013 om 21:41

wat lul je allemaal man druiloor hahaha sirieus ?

7 december 2013 om 15:51

Jij bent echt een blinde vogel!!! hoe wil je dat van Persie een team draagt die zo slecht speelt en hij was 5 weken geblesseerd en moet er nog in komen. Evra speelde zo slecht vandaag hij deed niks. Baines moet komen in de winterstop. en er werd een 100% penalty afgekeurd en dat moest ook rood zijn voor Anita.

7 december 2013 om 15:54

Dat zeg ik toch praktisch man, lees is even goed!!

7 december 2013 om 15:56

De zwakke plekken werden de voorgaande seizoenen door de staff, passende tactiek, trainingen en individuele optredens gemaskeerd. De huidige staff en de individuele optredens (die vorig seizoen nog zo geweldig waren) zijn nu gewoon niet genoeg en dus worden alle problemen nu blootgelegd. Moyes zal de slechtste niet zijn maar moet gewoon gaan snijden in de selectie ipv dezelfde selectie te gebruiken die om Safs visie was gebouwd. Hij kan zeker wel 3/4 spelers verkopen en een paar naar de bank of zelfs de tribune verbannen.

Ik hoop dat ze nu al bezig zijn met een paar goede transfers want als het zo doorgaat komt Man Utd niet alleen sportief in de problemen.

7 december 2013 om 18:13

Carrick wordt enorm gemist op het middenveld van United. Is toch, samen met Van Persie, een zeer belangrijke pion in dit elftal.

Het ergste is nog dat er geen toppers willen komen in januari naar een club die 10e staat.

7 december 2013 om 15:43

Ik ben bang dat 1 2 toppers niet genoeg zijn. UTd heeft at least 6 spelers nodig, vind alleen de gea eigenlijk echt goed voor de rest is het waardeloos idd. Maar moyes ontslaan is niet de oplossing, mensen leven ind e waan van de dag volgend seizoen gaat het weer beter.

7 december 2013 om 15:47

United miste Carrick,kagawa en Rooney.

2 toppers is genoeg in mijn ogen.

de Gea
Rafael
Evans
Jones/Vidic
Evra
Carrick
Gundogan
Nani/Januzaj
Rooney
Reus
Van Persie
7 december 2013 om 15:51

Gundogan zou wel ideaal zijn en mag ook weg bij een bod van 30 mil las ik. Alleen zijn er veel club die hem willen hebben. Jullie missen een top winger die het spel breed trekt en ruimte creeert voor de anderen reus zou een droom zijn alleen gaat die nergens naar toe helaas. Di maria is al naar monaco maar die had die rol goed in kunnen vullen. Utd moet gwn slagvaardiger zijn op de transfermarkt en gewoon betalen.

7 december 2013 om 15:55

Reus? Droom verder.. En waar is Fellaini? DE aankoop van de zomer.

7 december 2013 om 15:57

Het team wat je heb neergezet ziet er goed uit. Maar geen centrale verdediger halen?
Ik vind Vidic over de top en Evans is echt geen wereldtopper die je achterin nodig heb. Jones is een groot talent, Smalling heb ik toch echt mijn twijfels over. Een centrale verdediger zoals Hummels of Mangala is echt geen overbodige luxe.

7 december 2013 om 16:06

Hou toch op man.

1 topmiddenvelder en 1 wereldklasse winger en we hebben gewoon een heel sterke ploeg.

Teveel spelers lijken hun vorm niet te halen op dit moment.

7 december 2013 om 16:33

Di Maria ophalen in Madrid zou al veel helpen denk ik.

Reus en Gundogan vind ik niet echt realistisch op dit moment. Waarom zouden zij willen kopen?

7 december 2013 om 15:48

Ja alleen ik snap dan niet dat je achter fabregas aan gaat terwijl die arsenal voor zijn jeugdclub barca heeft verlaten vanwege heimwee. Plus dat er ook maar weinig goede spelers ijn die in de winter nog willen verkassen.

7 december 2013 om 15:47

Ik geloof hier niet zo in, net zoals mensen vd zomer zeiden dat toppers niet zouden willen komen om onder een onbekende coach als moyes te spelen. Het gaat alleen om geld! Of denk je dat topspelers ervan droomden om bij de promovendus van ligue 1 onder ranieri te spelen bijv?

Maar bedroevend was/is het wel!

7 december 2013 om 15:49

Persoonlijk vind ik united al genoeg kwaliteiten hebben, Alleen moyes komt altijd met die van die vreemde acties zoals die wissels soms haha. Wel vreemd om united zo te zien ben ik gewend.

7 december 2013 om 15:58

@mufc-wazza

Utd mist veel te veel creativiteit. Ze moeten Barkley halen en een Cm ala Alonso die zijn team runt.

7 december 2013 om 17:01

Carrick is de Alonso van United. Die bepaald gewoon het tempo van een wedstrijd. United heeft een man naast Carrick nodig.

7 december 2013 om 17:47

Sorry maar Alonso is wel 2 klasse beter als Carrick hoor. Alonso heeft een trap in de benen waar Carrick alleen maar van kan dromen daarbij is Alonso's handelingssnelheid veel hoger.

Ideale aankoop voor Manchester United; Pascal Bosschaart. Een mannetje die zich niet snel laat passeren en hij is gratis.

Verder is die hype rondom Januzaj nu denk ik wel voorbij. Die kerel heeft duidelijk bewezen niet goed genoeg te zijn voor Manchester United. Het is ook niet echt verantwoord om een ukkie van 15 in het veld te zetten, ookal is hij getalenteerd, hij is amper in de puberteit die jongen moet nog groeien, etc. Daarbij zie je in deze wedstrijd dat het enige wat hij creëert schoten op goal zijn die meestal niet echt realistisch zijn. Afgeven was wel beter geweest, zo af en toe, maar goed hij is nog mega jong dus hij kan nog veel leren, maar niet in Manchester, maar gewoon in het u21 team ofzo?

7 december 2013 om 15:43

wat heb jij tegen januzaj? hij speelde vandaag zeker niet slecht in mijn ogen.

7 december 2013 om 15:47

Iedereen bij Manu speelde belabberd. En ik vind het zo naar dat die Januzaj zo goed gevonden wordt alleen maar omdat hij zo ontzettend jong is. Tuurlijk is hij een pareltje, maar niet om op dit moment te laten spelen voor Manchester United want hij is nog niet goed genoeg.
Continu werd hij afgetroefd door die Debuchy of die Sisokko, mede omdat hij amper fysiek heeft. Daarbij moest hij continu opzoek naar zijn linkerbeen, wat ook wel een handicap opzich is. Ik vond het bedroevend om die jongen de hemel in te prijzen omdat hij zo jong is. De hele tweede helft was hij overigens onzichtbaar.

7 december 2013 om 15:48

Als Januzaj een Nederlander was zou die wek anderss praten.

7 december 2013 om 15:49

Onze Belg hier die altijd de Belgen aan het verdedigen is en Fellaini zelfs goed vind spelen bij United. Januzaj is zeker geen slechte speler, een groot talent, maar qua teamverband viel heel United vandaag weer door de mand.

7 december 2013 om 15:50

lol? als er een speler 2 benig is dan zal het wel januzaj zijn. al in zijn tijd bij anderlecht was hij al perfect 2 benig.

7 december 2013 om 15:53

Januzaj is een goede speler. Zeer goede techniek. Maar op dit moment nog te jong, weinig rendement&overzicht. Snap niet dat Kagawa op de bank zat (en als hij speelt elke keer weer wordt gewisseld).

En dan gaat Moyes wisselen. Laat hij Zaha rin komen die nog geen minuut heeft gespeeld, en de mislukte Anderson die niks extra's toevoegt.

7 december 2013 om 15:55

Als Januzaj niet ontzettend werd gehyped door de media en de reageerders hier dan zou het een prima voetballer zijn.
Hype eens een jongen als Ward-Prowse. 18 en basisspeler bij Southampton. Hij verdient een hype, maar daarentegen hypen we Januzaj die vrijwel de hele wedstrijd ontzichtbaar was, op één of twee mooie acties daar gelaten.

7 december 2013 om 16:21

Haha nou val je door de mand door te zeggen dat Januzai tweebenig is. Groot talent maar stijf links.

7 december 2013 om 17:04

Constantijn, je vergeet nog twee enorme talenten: Barkley van Everton en natuurlijk Luke Shaw. En ook Ben Davies van Swansea, en Deulofeu van Barcelona/everton presteren constanter dan Januzaj. En eigenlijk kan Redmond van Norwich er ook wel bij, ook een hele leuke speler.

7 december 2013 om 18:03

van Barkley en Shaw hoor je nog wel vaak dingen maar zij zijn ook gewoon goed bezig. Maar inderdaad ook Davies is een goed voorbeeld van een uitstekend presterende speler op jonge leeftijd. Davies speelt nu ook al zijn twee seizoen ontzettend constant.
Deulofeu doet het ook beter dan Januzaj, al begon hij wel wat matig maar hij begint zich inderdaad goed te ontwikkelen. En Redmond kan gewoon prima mee bij Norwhich. Is niet erg dominant aanwezig maar voor zijn leeftijd presteert hij inderdaad prima.
Maar die jongens verdienen ook echt die basisplaatsen. Januzaj komt er wel, maar momenteel niet goed genoeg. En dan vind ik het echt vervelend dat zij allemaal in de schaduw staan van die Januzaj die niet eens presteert.

7 december 2013 om 15:43

Waar heb je het over? Januzaj was geweldig eerste helft leverde gewoon 2 dodelijke kansen.

Tweede helft draaide heel united nirt dus een 18 jarige daarvoor aan te wijzen gaat nergens over.

7 december 2013 om 16:50

Snap hem wel hoor. Januzaj speelde zeker niet slecht hoor, je ziet aan alles dat hij een hele grote kan worden, hij had zelfs een paar aardige kansen.

Vind alleen dat hij op dit moment gewoon nog niet goed genoeg is voor een hele wedstrijd. Zijn rendement ligt veelste laag, je merkt aan alles dat hij nog jong is. Verliest vaak de bal, begint aan acties waar ieder ander nooit aan zou beginnen en gaat liggen bij elk klein duwtje.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ben een grote fan en denk dat hij een hele grote kan worden, ik zou hem alleen niet nu al zoveel verantwoordelijkheid geven door hem op deze leeftijd al een basisplaats te geven.

7 december 2013 om 15:44

Lol, als iemand een voldoende haalde was het Januzaj wel.

7 december 2013 om 15:45

Hij is goed, alleen zie je dat hij snel weinig waard is tegen een Ac130 zoals Tiote...

United gewoon belabberd, en als ze niet oppassen worden ze net zoals PSV kampioen rechterrijtje !

7 december 2013 om 15:56

Constantijn moet je niet naar hockey?

Ik weet het niet meer, pff.
Waarom hebben ze geen Ozil gehaald?

7 december 2013 om 15:43

Omdat ze die vlgs Moyes niet nodig hadden

7 december 2013 om 16:01

Omdat Fellaini creatiever is dan Ozil.

7 december 2013 om 16:05

Wat direct af te lezen is aan het aantal assists.

7 december 2013 om 15:44

Omdat Kagawa en Rooney hebt die vandaag toevallig beide afwezig waren.

7 december 2013 om 16:40

Kagawa word al 2 jaar amper gebruikt...

7 december 2013 om 17:50

Doodzonde is dat, als je ziet hoe die jongen excelleerde tegen Nederland.. Bij Arsenal zou deze jongen zoveel beter uit de voeten komen. Moyes weet niet hoe die met zulke jongens om moet gaan die heeft liever vechters..

Kan wel janke, echt ongeloofelijk dat moyes vasthoud aan 442 als je ziet dat het zon slechte opbouw geeft.

7 december 2013 om 16:52

Ja joh wat was dat? Stond rvp nou op 10 ofzo? Of speelden ze gewoon naast elkaar. Elke m*** weet toch wel dat rvp het beste is als hij gewoon als enige in de spits staat met 2 wingers ernaast.

Wat er met PSV gebeurt, gebeurt ook met Manchester United.. Hoewel Moyes gaat vliegen, en Cocu blijft..

7 december 2013 om 15:46

Onzin reactie, de PL is veel sterker dan de eredivisie waar de middenmoot en subtop echt goed is geworden ( Zie mourinho reactie) De eredivisie zijn de subtoppers en middenmoters zelfs achteruit gegaan maar omdat de 'top' ploegen nog verder achteruit gegaan. En laten we eerlijk zijn het ligt niet alleen aan Moyes ze hebben gewoon echt matige spelers met maximaal 3 toppers.

7 december 2013 om 15:47

Het is niet zijn schuld joh. SAF liet United achter met een boven gemiddeld elftal. Moyes betaalt daar nu de prijs voor.

7 december 2013 om 15:52

Klopt, de selectie is gewoon slechter dan die van Chelsea, Arsenal, Man C. En gelijkwaardig aan Tottenham en Liverpool. Niet meer en niet minder. Dus Moyes zou eigenlijk rond plek 4/5 moeten staan.

7 december 2013 om 15:53

Ach kom nou. Ik verwacht echt niet dat Moyes 1e staat maar hij moet en kan hier toch wel meer uit halen. Bovendien was dit een coach die bij Everton bekend stond om zijn goede prestaties met gematigde middelen. Helaas ontbreekt de chemie tussen selectie en Moyes, en eerlijk gezegd weet ik niet of hij dit kan omdraaien.

7 december 2013 om 16:04

Vorig seizoen zat veel mee. Nu zit vrijwel alles tegen. Een nieuwe coach kan niet meteen zijn stempel op het team drukken. Dat heeft tijd nodig. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik de huidige rangschikking ook niet zag aankomen, maar wat dan? Welke consequenties wil je hieraan verbinden dan? Moyes nu al ontslaan maakt de club zó ongeloofwaardig.

Ik weet niet met wie ik meer medelijden moet hebben, Man U of Ac Milan...

Trouwens, waar is Stretfordend weer eens? Leuk trollen bij Barca topics, maar bij Man U artikels of live-meepraten onzichtbaar.

Je zag die fans al voortijdig weglopen. Nu blijkt dat ook de Mancunians niet meer achter Moyes staan. Misschien te vroeg, maar zo bedroevend als vandaag.

Anita verdiende overigens wel een rode kaart en United en penalty, maar dat mag geen reden zijn om te klagen. Een moment van onoplettendheid van Evra leidde de nederlaag in. Er waren momenten dat Newcastle voetballend veel beter was dan United.

7 december 2013 om 16:01

Newcastle was veel harder in de tweede helft, goeie peptalk gehad. En United zeikt dan steeds weer over een penalty of vrije trap, als ze niet eens es eerlijk kunnen winnen verdienen ze niet zo'n status.

Off: Hopelijk winnen onze clubs city en feyenoord dit weekend, en ook everton. Dan kunnen we volgende week 1ste plek pakken :DD

7 december 2013 om 16:39

Ja dan zou mijn weekend weer prachtig verlopen. Je teams winnen en de concurrenten verliezen

Manchester United heeft een zeer magere selectie, en laten we reeel blijven: een speler als Giggs is altijd een goede voetballer geweest met een uitstekende staat van dienst maar hij zou nu toch wel echt moeten overwegen om te gaan stoppen. Als United slim was geweest hadden ze van de zomer Strootman of Ozil gekocht.

7 december 2013 om 15:44

ligt helemaal niet aan de selectie.. ligt 100 procent aan de coach. flut coach

7 december 2013 om 15:47

@blink182: De selectie is echt topclub onwaardig wat mij betreft, veel te veel middelmatige spelers.

7 december 2013 om 15:48

Niet 100%... Hij haalt gewoon het rendement niet eruit (als ik het goed gespeld heb)

Fergie had toch iets speciaals om deze jongens te motiveren, en Moyes simpelweg nu gewoon niet. Maar zijn wissels, Valencia Rafael slaan dan ook weer nergens op. Achja united is op het einde van de dag 1 miljoen chinese fans minder.

7 december 2013 om 15:53

Nouja sorry hoor Ripley, maar Saf zou veel beter hebben gedaan. Ja, het is niet goed om zo'n grote trainer met Moyes te vergelijken, maar ik kan een stuk of 5/6 beschikbare coaches noemen die het beter zullen doen.

7 december 2013 om 15:55

@ Forzazitterd

Fergie had gewoon veel meer gezag en inzicht over zijn ploeg.

7 december 2013 om 17:10

Blink, niet helemaal, de selectie is gewoon niet goed. Er is geen verbinding tussen de verdediging en de aanval. Fellaini is niet zo'n speler, Cleverly niet, Carrick niet, Jones niet en Fletcher en Giggs ook niet. Een speler als Modric, Gundogan of Alonso was echt nodig. Het ligt ook wel deels aan de manager, zowel SAF als de voorzitter of TD, weet niet precies meer wie het was, zijn in een seizoen vertrokken. Twee nieuwe mensen op de twee plekken die over transfers gaan is natuurlijk niet goed. Als een van de twee was blijven zitten denk ik dat er een betere speler dan Fellaini gehaald zou worden.

7 december 2013 om 17:44

@blink182
Noem ze dan alsjeblieft. Het is flauwekul om te suggereren dat het ana Moyes ligt. De selectie is absoluut middelmatigen SAF is er op het juiste moment vandoor gegaan. Je zag het vorig seizoen al. Gruwelijk verdediging met teveel spelers die net niet genoeg blijken en/of op hun retour waren. Op het middenveld is zonder Carrick de balans volledig zoek en verder zijn spelers als Nani, Valencia en Young veel te onregelmatig. Vorig seizoen heeft Man U het kampioenschap zonder meer terecht gewonnen en het was knap, maar toch ook omdat andere ploegen het zo lieten liggen.
Nu heeft elke ploeg in de top zich goed versterkt en heeft het bestuur van Man U opzichtig gefaald bij het aantrekken van nieuwe spelers en moet Moyes het doen met een selectie van overgewaardeerde talentjes, middelmatige werkers, onregelmatige vleugels en oudere spelers op hun retour. Hier had niemand iets van gemaakt. De positie op ranglijst reflecteert wel de kwaliteit van de ploeg. Nu Moyes tijd gunnen, want bij Everton had hij ook nauwelijks kwaliteit en geld en wist hij vooral in eht tweede deel van het seizoen bovengemiddeld hoog te eindigen.

7 december 2013 om 15:51

Ik vind het meevallen hoor. Op elke positie hebben ze wel 2 Premier League waardige spelers. In deze selectie vind ik dat alleen David De Gea recht heeft op een basisplaats. Ik vond Rafael, Evra, Vidic, Zaha, Nani alleemaal bedroevend.

Moyes moet keuzes maken. Hij kan niet steeds rouleren en ook steeds Rvp/rooney of Rvp/chicharito blijven opstellen.. Hij moet 1 spits kiezen en daar 2 wingers bij neerzetten en achter de spits een middenvelder zoals Özil. Daarachter 2 controleurs en Fellaini past daarin perfect. Verder is het zaak om misschien Büttner een keer een kans te geven en ook de Rafael mag worden vervangen.

Moyes is top. Hij is nu al records aan het verbreken; Back to back home defeats... Newcastle wint weer na 41 jaar op OT. etc etc. lol
En toen ik (in augustus) heb aangeven dat Mutd in mijn ogen 5e zal worden, hebben ze me voor gek verklaard. Er is nog een lange weg te gaan, maar we zullen zien....

Bedroevend hoor, wat ik vandaag heb gezien. Mutd had Mourinho moeten kiezen

7 december 2013 om 15:46

Mourinho was niet realistisch. Martinez was de beste keuze geweest. Die staat met Moyes zijn oude club er beter voor.

7 december 2013 om 15:48

Toentertijd was het nog niet zeker of Wigan zou degraderen of niet. Martinez gaf zijn woord aan Wigan als ze handhaving zouden afdwingen dus hij was op dat moment geen optie voor United. Of ze hadden tot aan het eind van het seizoen moeten wachten met het aantrekken van een coach.

7 december 2013 om 15:48

Mourinho wilde anders dolgraag komen.

7 december 2013 om 15:50

Martinez ook wel ja. Of Pellegrini..

Maar mijn punt was dat sommige utd fans liever Moyes hadden dan Mourinho.. Hoe durven ze zoiets te zeggen (dacht ik toen).

7 december 2013 om 15:59

Omdat we bij Man. United geen zin hebben in randdebielen als Mourinho?
Laten we anders als trainer Mourinho en als voorhoede Balloteli en Suarez nemen...

7 december 2013 om 16:02

Dat zou je heel graag willen zien, he Moii.

7 december 2013 om 16:14

Nee, niet echt. Van Persie en Rooney zijn sowieso beter en Mourinho is een idioot.

7 december 2013 om 17:07

De beste keuze zit nu in het Blauwe gedeelte van Manchester heb ik het idee. En er zijn meer goede opties trouwens, Bielsa was ook beschikbaar en zo zijn er nog meer leuke trainers. Maar SAF opvolgen is gewoon een onmogelijke opgave. Degene die Wenger op moet gaan volgen staat ook voor een onmogelijke taak.

Het is ook echt een onherkenbaar Utd zonder enige creativiteit. Gaat een heel zwaar seizoen worden.

Simpelweg teveel middelmatige spelers in de selectie. Dat middenveld en de vleugels zijn gewoon topclub onwaardig.

Geweldig dit, belabberd is dit. Niks lukt bij mr.geen idee. Ik zie pure armoede, Iedereen hier praat over een overgangsjaar, die zal langer dan een jaar duren als het aan Moyes ligt. Denkt Moyes dat er spelers willen komen als we 13e staan? Wat een onredelijke persoon is dat. United is zo slecht, niet te geloven heb hier bijna geen woorden voor.

Chosen one, (by the liverpool, man city, chelsea and arsenal fans)

Wat een zwak united dit. Niet te geloven... Enig pluspuntje is toch echt die Januzaj, wat een talentje vol energie en durft te spelen.

Terechte overwinning voor Newcastle, speelde erg goed, georganiseerd en gedisciplineerd. Hebben ook een leuk team vind ik, met spelers als cabaye, gouffran en ben arfa. Sowieso een erg leuke club! Maar wat is dat united toch slecht geworden zeg, bakten er niks van en konden soms de bal nog niet drie keer naar elkaar spelen. Zo'n nani ook, die staat op het veld maar heeft volgens mij letterlijk niks goed gedaan. Nee, wordt nog een lans seizoen voor ze. Vond de sfeer in het stadion ook ruk, beetje verwend als je het mij vraagt. Het gaat een keer niet goed en dan hoor je ze niet meer.

Feel the Moyes! Ze hadden voor deze implodering geen leukere club uit kunnen zoeken.

Hoe kan het dat New Castle na de 0-1 gewoon op zijn dode gemakje die bal kon rondspelen? United had nog zeker 30 min om voor die 1-1 te gaan. Maar in de plaats heeft New Castle gewoon die match rustig uitgespeeld. Op het einde waren ze er gewoon mee aan het lachen zelfs. New Castle verdient gewonnen.

Ik hoop voor United dat ze in de CL zo lang mogelijk clubs als Barcelona, Real Madrid, Bayern en zo ontwijken. Want met dit niveau zie ik ze zwaar op hun doos gaan.

Mourinho misschien toch de betere keuze geweest? Die had er tenminste het strijdlust ingekregen.

Wow! Heb echt het gevoel dat ik droom.
4 wedstrijden 2 punten; 2 thuisnederlagen. Bizar...

Wat kun je er nog aan doen? Hopen dat Carrick goed terugkomt en Cleverley kan vervangen en hopen dat Rooney en RVP samen gaan spelen en in grootse vorm verkeren.

Daarnaast hopen op een worldclass flankspeler en 1 voor centraal op het middenveld.

Kampioenschap moet je nu ecth volledig uit je hoofd zetten al had ik er voor de wedstrijd van Cardiff wel weer vertrouwen ingekregen. Gewoon stap voor stao kijken en constant een plekje hoger proberen te komen en kijken waar je over een paar maanden weer staat.

United till I die....20 jaar lang de PL gedomineerd; titel na titel, beker na beker....zo constant zijn maar weinig clubs geweest de afgeloepn 20 jaar.

Veel supporters zullen nu wel inzien dat hun liefde voor United grotendeels was gebaseerd op de successen. Het besef dat je jarenlang onbewust een successupporter was en eigenlijk nooit echte liefde had voor de club doet pijn. We vergeven het je...vaarwel...veel plezier bij jullie neiuwe clubs

7 december 2013 om 15:47

Ach jullie eindigen nog boven Arsenal toch.

7 december 2013 om 15:49

Haha. Dacht het toch niet.

7 december 2013 om 15:50

Ergens in januari staan ze bovenaan.

7 december 2013 om 15:51

Sarcastisch neem ik aan? United staat morgen 15 punten achter op Arsenal en er zullen in januari ook niet veel spelers willen komen nu United het zo dramatisch doet. Volgend jaar waarschijnlijk channel 5 ;

7 december 2013 om 15:51

Ach Threelions wilde een Pg'tje doen, alleen vergat hij dat mijn voorspellingen gebaseerd zijn op voetbalverstand.

7 december 2013 om 15:55

Arrogant prick.

Wat doet Threelions overigens fout? Realistische tekst.

7 december 2013 om 15:55

Touche

7 december 2013 om 16:11

@pg

Het wordt nu inderdaad wel heel moeilijk...ik had deze slechte 4 wedstrijden ook totaal niet aan zien komen.

Geef de strijd echter nog steeds niet op...

Ps. Ik heb jou trouwens ook de afgelopen maanden overal reacties zien plaatsen over hoe United echt nog wel terug zou komen etc. Jij had dit ook niet verwacht, dus niet zo arrogant doen met je voorspellingen

7 december 2013 om 16:46

Ik zie ze ook wel terug komen. Maar dat is wel gebaseerd op een wedstrijdgerechtigde Rooney en fitte Van Persie. Maar er zo zeker van zijn dat ze boven Arsenal eindigen, nee.

7 december 2013 om 16:54

Klopt, veel zal afhangen van deze twee spelers.

Ik ben er ook helemaal niet meer zeker van hoor, 2 weken geleden had ik alle vertroiuwen, maar we zijn inmiddels 10 verliespunten verder. Had ik echt nooit verwacht...dacht dat er in het begin sprake was van wennen en dat t nu wel beter zou lopen, maar het wordt steeds slechter en er mag nu wel echt van een crisis gesproken worden. Heel bizar

7 december 2013 om 16:55

Ik denk dat Mancunians er het minste moeite mee hebben als Arsenal kampioen wordt. En denk dat je eerder in een gekkenhuis was gestopt als je dit had voorspelt dan dat Arsenal voor de winterstop met 15 punten boven United stond. Dus over de mate van voetbalverstand valt te twisten. Maarja PG als jij dan even waagt aan een uitspraak over de remainder van het seizoen dan weet ik iig wat me te wachten staat.

7 december 2013 om 17:15

Frikx, houd het op 12 punten. Arsenal moet morgen tegen Everton, of we dat winnen weet ik nog zo net niet. Sowieso is de maand December leuk, we spelen tegen Everton, Napoli City, Chelsea, West Ham en Newcastle, toch allemaal moeilijke wedstrijden. Napoli staat erbij omdat dat tussendoor ook nog even moet. 6 zware wedstrijden binnen een maand, daar ga je gewoon punten verliezen. En als we verliezen van Napoli denk ik dat het vertrouwen wat er nu is toch een enorme klap gaat krijgen. Als we van de 5 competitiewedstrijden er 4 winnen doen we het echt heel goed.

7 december 2013 om 17:32

Ja dit gaat ver. Alles valt de verkeerde kant op. Maar ik zag de samenvatting van Motd tegen Everton en dan zie je gewoon dat Utd had moeten winnen.

@ Frikx

Zoals het er nu voor staat:

1. Chelsea
2. Arsenal
3. City
4. Utd
5. Liverpool
6. Everton

7 december 2013 om 15:57

Alleen Koke is genoeg. Betwijfel of Matic de PL aankan.

7 december 2013 om 16:04

Een flankspeler is geen pre? Kom op zeg, als je met spelers als Valencia en Young speelt is een flankspeler zeker een pre. Daarnaast zijn Zaha en Januzaj jong die je zeker minuten moet laten maken, maar een top vleugelspeler is een must voor United (als je in ieder geval wedstrijden wilt winnen).

Een Mangala naast Vidic/jones, middenveld met Gundogan/koke en Matic en op de vleugel Reus zouden dit team gewoon gelijk top maken. Daarnaast moet United is goed naar haar spelers kijken, er zijn er genoeg die niet het niveau hebben en verkocht moeten worden.

7 december 2013 om 16:11

Matic haalbaar? Heeft een vette afkoopclausule en ik denk niet dat er te onderhandelen valt met Benfica.

7 december 2013 om 16:58

Wilfried Zaha

Clausule van 40 miljoen meen ik, maar is af te halen voor 28. Nu Carrick wegvalt is het duidelijk dat een nieuwe controleur een must is.

7 december 2013 om 16:05

Waarom zit je nu overal de verdiensten van Manu in de afgelopen 20 jaar op te noemen? Is dit een vorm van onzekerheid ofzo omdat het nu slecht gaat? Je zit ook de hele tijd bezig over die zogenaamde successupporters die gaan vertrekken en je loopt de verkondigen dat jij dit niet bent. Je snapt toch dat je door deze statement te maken, in combinatie met het feit dat je de prestaties van United in de afgelopen 20j zit op te hemelen, jezelf verdacht veel overkomt als een successupporter? (Ik zeg trouwens niet dat je dit bent)

Tjah, ik vrees toch voor Moyes. Ik weet dat je trainers de tijd moet geven, maar met zulke resultaten moet je toch conclusies gaan trekken. Vooral in het moderne voetbal, daar krijg je nauwelijks de kans om jezelf te bewijzen en een team te (her)vormen. Als hij in januari verzaakt echte versterkingen te halen zie ik hem het einde van het seizoen niet halen. Hij heeft daar de uitstraling niet voor, dan word je eerder ontslagen. Iemand met de uitstraling van vb Mourinho ontsla je minder snel in het midden van het seizoen. Jammer voor hem dat hij de ondankbare taak krijgt de beste trainer ooit op te volgen.

Als het slecht gaat is de coach de schuldige. Maar iedereen vergeet dat de voetballers het moeten doen. Dit was volgens mij gewoon de sterkste elf volgens de meeste fans.

Komt wel goed met United. Wij zijn de grootste voetbalclub ter wereld er moet gewoon gereorganiseerd worden.

7 december 2013 om 15:51

Haha, 'gewoon gereorganiseerd'. Volgens mij is reorganiseren ongeveer de moeilijkste klus in het voetbal.

7 december 2013 om 15:52

Inderdaad, de spelers moeten ook een keertje opstaan. Altijd maar de coach aanwijzen.

"komt wel goed". Dit seizoen nog?

7 december 2013 om 15:53

Maar het lijkt wel alsof de spelers moe beginnen aan de wedstrijden. Moyes traint veel te hard en door zijn wissels heeft United ook al een paar punten verloren. Ik heb nog vertrouwen in hem, maar hij moet wel iets gaan veranderen.

7 december 2013 om 15:55

Ze moeten eerst maar eens een organisatie in het veld zetten, want die is echt nergens te bekennen.

7 december 2013 om 15:57

Het ligt aan de coach Frikx, en aan niemand anders. Utd heeft nog steeds dezelfde selectie als vorig seizoen, aldus een ingespeelde ploeg.. Het ligt 100 procent aan Moyes en geloof mij, ik ben niet iemand die snel een coach bekritiseert.

Ik heb helemaal niets met Utd maar zelf ik vind het zielig voor jullie hoor. Haal Saf terug en degradeer Moyes tot assistent. Hij heeft nog een hoop te leren.

7 december 2013 om 15:59

Auch. Wanneer men medelijden met United krijgt, is er echt iets goed mis.

7 december 2013 om 16:12

Natuurlijk ligt het ook aan de coach maar je kan die autoriteit die er voor Ferguson was niet 1,2,3 meer binnenhalen. Ook niet als je een andere coach aantrekt. Je kan nu alleen slagen als coach als je blanco mag beginnen en dat kan niet want je zit vast aan je huidige spelersgroep. Het enige wat je kan doen is je voorganger imiteren maar dat werkt niet voor Moyes. Moyes moet gewoon zijn eigen ding gaan doen zoals bij Everton en iedereen die daar geen zin in heeft eruit schoppen. Dan verkoop je Van Persie en Rooney maar en haal je daar spelers voor terug die in het systeem van Moyes passen.

Nu doet hij een beetje Ferguson na, rouleren en qua speelstijl. Maar zoals Ferdinand zegt weet niemand waar hij aan toe is. Bij Ferguson kon je wel ruiken wat zijn volgende stap was ondanks zijn rouleren maar Moyes ken je niet.

Ik wil dat Moyes op sandbox mode kan beginnen want in de coach Moyes heb ik gewoon vertrouwen. Ik wil geen Chelsea worden en 10 coaches afgaan in 10 jaar.

Iedereen heeft bij Everton gezien waar Moyes toe in staat is met een miniem budget. Mensen doen nu alsof hij tactisch er geen kaas van gegeten heeft en niks van voetbal weet maar het is gewoon na Ferguson de meest constante coach van de laatste X jaar. Hij heeft met zeer beperkte middelen fantastisch gepresteerd dus dan laat je al zien dat je tactisch een genie bent en ook een team kan smeden.

Het probleem is dat United hinkt op twee gedachten. Voortborduren op Ferguson of radicaal veranderen. En de eerste gedachte werkt niet.

7 december 2013 om 17:19

Maar Moyes treft een heel ander United aan dan Saf. Nu is het United, toen was het ook United maar toch een stuk minder. Nu kijken clubs op naar United, toen SAF kwam absoluut niet. En bij geen enkele club kan een coach zijn hele team snel vernieuwen, en al helemaal bij United niet. Zeker niet omdat iedereen er gewoon op rekent dat ze altijd meedoen, dat is ook iets wat bij de status hoort en ook bij de sponsorcontracten.

Wat een blunder van Man Utd om Fellaini te halen ipv een creatieve middenvelder. Ze hebben absoluut een type Fabregas nodig. Op de flanken is het al helemaal dramatisch. Zaha uitlenen aan Crystal Palace, Valencia en Young verkopen aan Grimsby Town. Januzaj is 18, echt onvoorstelbaar dat hij dit Man U moet dragen. Als hij 28 was geweest was er niets aan de hand met Man U.

7 december 2013 om 15:56

Mwa, gedeeltelijk met je eens. De clubleiding had een andere coach moeten halen. Men zal zeggen, ja het is achteraf geblaat, maar velen van ons (hier op voetbalzone zelfs) zagen het wel aankomen. Maar toen hoorde je dat 'wij' mutd haters waren, lol.

7 december 2013 om 16:01

Dat probeerden ze ook een hele transferperiode lang. Maar het ging telkens mis (alcantara, Fabregas, Herrera). Dat Fellaini nog gehaald kon worden is tenminste beter dan niets.

7 december 2013 om 16:32

nee hoor ik heb gelezen dat united altijd hun plan was om fellaini te halen, en daar bovenop nog 2 middenvelders. dat laatste is dus gefaald, maar staat los dat fellaini zo laat gehaald is , waren issues met het management

Vaak hoor ik mensen zeggen dat als Van Persie niet mee doet het nergens op lijkt. Maar vandaag doet hij gewoon mee, en verliest Man. United ook. Als Van Persie zo goed is had hij wel wat kunnen laten zien.
Ik zie Van Persie ook niet uitblinken nu het minder gaat met zijn club. Ook zie ik hem niet in vorm tijdens
het WK. Spanje wordt 1, Chili 2, Nederland 3, Australië 4. Alle goede spelers halen tijdens slechte wedstrijden een voldoende. Van Persie niet.

7 december 2013 om 15:56

Van Persie had gewoon 2 assists kunnen hebben.
Van Persie blonk ook uit bij een matig Arsenal.

'alle goede spelers halen tijdens slechte wedstrijden een voldoende. Van Persie niet.'

Hier ga ik maar niet op in haha. Wat een onzin.

Zo zie je maar hoeveel voetbal knowhow SAF wel had. Met deze kern wist hij vorig jaar wel deze wedstrijden te winnen. Ook al was het maar met 1-0, maar ze waren zo constant.

7 december 2013 om 15:54

SAF is de beste en grootste coach ooit.

7 december 2013 om 15:56

Beetje makkelijk hoor. Het laatste jaar onder SAF was Van Persie in absolute topvorm. Ook Rooney en Carrick waren erg belangrijke schakels. Daar kan het hele team nou helemaal niet op terug vallen. Nu zijn ze afhankelijk van een veelste jonge Januzaj. Nani probeert nu een dragende kracht te zijn maar die doet echt alles fout wat je fout kan doen. Het ligt echt niet alleen aan Moyes, hij maakt wel vreemde keuzes alleen hij heeft ook geen sterke selectie.

7 december 2013 om 16:01

SAF had jarenlang de beschikking over Scholes... Moyes moet het doen met Cleverly.

Met Scholes word ik ook elk jaar kampioen hoor.

Let op guys. Ze zullen helemaal weggespeeld worden door Shakthar in de CL en dan zal hij gegarandeerd ontslagen worden. 10e en CL mislopen is Manchester United. Overgangsjaar me reet. De man heeft in mijn ogen een sterk selectie + het feit dat hij een goed transferbudget had deed hij er niks mee. Omdat meneer en zijn scouting staf alleen ervaring hebben in Schotland en Ierland. Dit klinkt mischien een beetje stout maar Manchester moest voor Roberto Martinez.

7 december 2013 om 16:13

Hoe kan je nou zeggen dat United een sterke selectie heeft? Veel zijn over de top, er missen creatieve spelers. Ik zie alleen RVP en Rooney en misschien Carrick nog in de basis komen bij een titalkandidaat, voor de rest is het bijzonder veel middelmaat.

Dat SAF wel met deze selectie kampioen werd, lag ook grotendeels aan Rvp. Daarnaast won United veel wedstrijden met het nodige geluk, veel 1-0.

Vorig seizoen zat dit er al in, alleen viel toen alles United's kant nog op.

Ik heb het idee dat er ook totaal geen balans in dit elftal zit. Het middenveld staat al tijden niet goed, geen box to box speler die de aanval ondersteunt, weinig creativiteit, de meeste vleugelspelers komen tekort en de verdediging is ook flink op zijn retour. Ferdinand en Evra kan eigenlijk niet meer en Rafael komt verdedigend en fysiek tekort. Ook is er geen positiespel en wordt United niet voor de eerste keer thuis weggespeeld. Moyes halen was al vanaf dag 1 een grote fout. Dit United heeft zeker wel drie aankopen nodig in de zomer en dan geen spelers halen als Fellaini of Zaha die niets toevoegen.

Een Kagawa is een fenomenale speler, maar die wordt bijv. niet goed gebruikt. Zet die als schaduwspits achter Van Persie en tussen de linies neer en je ziet de Kagawa van Dortmund en Japan weer terug.

7 december 2013 om 15:59

Al met al, iedereen doet maar wat. Het scheelt wel echt heel veel als Rooney Van Persie en Carrick hun niveau halen. Dan kunnen Cleverly en Nani eruit. Alleen dat voetbalt al veel makkelijker.

7 december 2013 om 16:05

Het is wel vreemd want veel van deze spelers zijn nog niet dermate oud dat ze over hun top heen zijn. Dit terwijl veel van deze spelers wel 3 CL finales hebben gespeeld. Het zou vreemd zijn als die jongens al versleten zijn.

7 december 2013 om 16:05

Het klinkt allemaal zo makkelijk. "zet Kagawa neer en alles komt goed.'" helaas is de realiteit anders. Kagawa is een loper die pas rendeert wanneer spelers zich vrijlopen, bewegen of zich aanbieden/combinaties aangaan. Zo'n beetje alles wat al jaren ontbreekt in dit team. Je noemt Dortmund en Japan op, maar Utd staat lichtjaren van dat voetbaltechnische niveau af.

7 december 2013 om 16:06

Onzin verhaal, Evra kan nog prima mee. Die is goed genoeg. Rafael was vorig jaar misschien wel de beste rechtsback van Engeland en is meer dan goed genoeg. Ferdinand is wel op zijn retour en na zijn 'kritiek' op Moyes mag hij van mij vertrekken na dit seizoen.

Het positiespel is slecht maar er is in de vorm van Carrick eigenlijk maar 1 middenvelder die ook bij andere topclubs kans zou maken op een basisplaats. Fellaini valt tegen, dat klopt maar van een talent als Zaha, die uit een lagere divisie komt, kan je het eerste seizoen weinig van verwachten.

Kagawa wordt wel keer op keer door anderen een fenomenale speler genoemd maar het komt er niet uit. Laatste tijd stond hij achter Rooney en liet hij niet veel speciaals zien, al komt dat mede door dat middenveld (zonder Carrick) dat achter hem stond. Wat wil je trouwens met Rooney doen? Die is minstens zo goed als van Persie en beter dan Kagawa.

Er zijn genoeg matige spelers die geen basisplek moeten hebben of helemaal niet bij de club moeten zitten maar de voorbeelden die jij noemt zijn onjuist.

7 december 2013 om 17:12

Wat voor belang dient Ferdinand met die uitspraken? Hij helpt de club en het team er niet mee. Laat hem dat lekker privé tegen Moyes zeggen. Nu staat Moyes al onder enorme druk en dan doet Ferdinand er nog een schepje bovenop in de media. Dit past precies in het 'de spelers mogen Moyes niet kopje' en daarmee schaadt hij het team. Zeker iemand van Ferdinand zijn leeftijd moet dit niet doen.

Everton lacht zich kapot denk ik. Ik zag dit al lang aankomen aangezien ik de laatste jaren buiten arsenal ook everton een beetje gevolgd heb (ik zou me eerder een fan noemen ) en op zich deden ze het goed onder moyes maar nooit uitzonderlijk, ook deed hij vaak te weinig transfers waardoor er geen progressie was. Nu bij united zie je gewoon dat hij er iets uithaalt maar hij kan, integenstelling tot Saf, er niks meer uithalen. Ook het feit dat everton het beter doet onder Martinez dan onder Moyes en dat ze 1 speler (fellaini) voor 32 miljoen hebben verkocht en daarvoor oa kone en mccarthy hebben voor gehaald, tjah dat is geweldig voor hun

Morgen winnen en het gat is 14 punten. Dan kun je waarschijnlijk wel zeggen dat United afgehaakt is. Ferguson toch belangrijker dan sommigen dachten.

Wat een wanvertoning vandaag, echt niet te geloven. En ook gewoon weer starten met 7 of 8 wijzigingen in de basis. Dit is ongelooflijk wat er allemaal gebeurd.

Lekker vage wissels weer en het spel is niet om aan te gluren. Alleen tien minuten na rust leek het even of we voor de winst gingen.

En het lijkt me dat we niet alleen een topper op het middenveld missen. Is nu toch hopelijk voor iedereen wel duidelijk dat Vidic en Evans beide niet kunnen voetballen.

Hoe veel gele kaarten had die Tiote niet moeten krijgen eigenlijk, toch niet normaal. En die Hernandez mag ook nog wel geschorst worden voor die schwalbe van hem, bah!

Ik neem Moyes kwalijk dat het voetbaltechnische en tactisch gewoon een complete chaos is. Ik snap niet waarom want bij Everton had hij dat helemaal perfect tot in de puntjes uitgewerkt.. Al was de strategie daar natuurlijk meer tegenhouden dan aanvallen. Daarbij neem ik het hem kwalijk dat hij het niet voor elkaar krijgt om er een team van te smeden. Maarja dat kan er ook aan liggen dat er een paar volgevreten vedettes in het team zitten.

Ik neem de spelers kwalijk dat ze niet alles geven en dat ze niet scherp en fit zijn. Je moet je ook over bepaalde dingen heen kunnen zetten en gewoon je eigen wedstrijd spelen. Een United dat mentaal zo zwak is heb ik nog nooit gezien. Juist mentaal waren ze ijzersterk. Ik heb een tijd terug een column geschreven over dat ik Ferguson zag als het schild van Manchester United. Dat wordt wel bewezen. Zonder Fergie is het mentaal een rotzooitje.

7 december 2013 om 16:12

Daar heeft hij dan ook jaren de tijd voor gehad en blijkbaar dus nodig gehad. Het is altijd een gok en het is altijd maar de vraag of een trainer die stap kan maken, wat dat betreft had je beter een ervaren coach kunnen pakken op dit niveau. Maar goed, je kan onmogelijk een trainer al zo snel behoordelen, al verleent het hedendaagse voetbal jou geen tijd.

Ben benieuwd wat United gaat doen wanneer dit aan blijft houden.

Las overigens ook dat de commerciële directeur van vorig jaar, nu technisch directeur is?..

7 december 2013 om 16:20

Over dat soort ontwikkelingen maak ik me meer zorgen. Want als je een technische directeur hebt die teveel zorgen maakt om centen dan komt er dus nooit wat van aankopen.

Ik wil liever dat Moyes blijft en Rvp, Rooney etc weggaan dan dat er een coach komt die ook gaat proberen de filosofie van Ferguson te behouden en een beetje gaat proberen te lijmen.

Kappen met lijmen en gewoon breken met het verleden. Wat mij betreft haal je een coach zoals Frank de Boer die daar gaat staan met de Ajax filosofie. Geen zin in? Adios hé!

7 december 2013 om 19:52

Woodward sleept wel recordbrekend sponsorcontract na sponsorcontract binnen. Daar is hij wel goed in. De transfermarkt is geheel nieuw voor hem en daar is hij ook niet de juiste man voor. Ferguson en Gill hadden nooit op hetzelfde moment moeten stoppen.

Man Utd voetbalde futloos. Weinig dreiging op het middenveld. Daar lijken ze een motor te missen. Ik zag Zaha voor het eerst voetballen. Bedroevend slecht.

Het doet echt pijn aan de ogen om United te zien voetballen. Inspiratieloos, los zand hoe je het ook maar wil noemen.

De opbouw verloopt alles behalve soepel. Het tempo ligt te laag bij Evans en Vidic. Het duurt en het duurt maar voordat zij een middenvelder aanspelen. De tegenstander Jones heel vaak vrij op het middenveld, zoals de commentator ook terecht zei. Dit is gewoon een centrale middenvelder die ineens het spel moet verdelen. Hij kan dat niet met iemand in de rug, zo kom je helemaal nooit aan het voetballen. Cleverly kan deze rol vervullen, maar lang niet zo goed als Carrick of Giggs of Scholes. Dat niveau verschil is zo groot.

In het middenveld zit helemaal geen creativiteit, geen steekballen 1-2tjes, geen balbezit. Het ziet er allemaal zo plichtmatig uit. Als ik United was zou ik twee creatieve spelers kopen met scorend vermogen. Dan maar de portemonnee trekken. Leuk en aardig z'n overgangsjaar, maar met deze spelers win je volgend jaar ook geen wedstrijden.

De aanval is afhankelijk van Van Persie en Rooney (beide uit vorm) en een opkomende Januzaj. Groot talent maar van hem kan je nog geen doorslaggevendheid verwachten. Welbeck, Young, Valencia, Nani het is allemaal één pot nat. Allemaal subtop. Deze spelers moeten eigenlijk allemaal vechten voor 1 plek, maar niet voor 2 posities, dan ben je voorin als United zijnde te zwak bezet.

Het wordt denk ik een moeilijk jaar voor United, maar zij komen er echt wel bovenop. Twee goede spelers erbij en hopende dat de bepalende spelers weer hun vorm krijgen.

Ik heb de wedstrijd gemist, vanwege een nachtdienst, maar dit is totaal niet verwacht. Als Moyes de druk al voelde, dan zal hij iets meemaken wat hij nog nooit in zijn 10 jarige carrière bij Everton heeft meegemaakt. Het compleet vernieuwen van de staf is waarschijnlijk een iets te grote verandering geweest voor de spelers. Die hebben jaar in jaar uit tegen dezelfde koppen gekeken en ik denk ook dat de verandering iets te snel ging. Dat had geleidelijker gekund, maar aan de andere kant kun je het Moyes niet kwalijk nemen dat hij zijn eigen mensen wou meenemen.

Het enigste 'positieve' aan dit is dat Moyes nu wel moet gaan investeren in nieuwe spelers. Ik heb de wedstrijd gemist en weet niet wie er belabberd speelde, maar ik heb het gevoel dat het middenveld weer eens matig bezig was. In de afgelopen 7 jaar zijn er 5 Premier League titels binnengesleept en wat betreft prijzen zal je de Mancunians niet horen klagen. Het is nu zaak om te blijven knokken en zoals SAF dat mooi zei : 'your job now is to stand by your new manager'.

Glory United

7 december 2013 om 16:30

Januzaj was de enige met een voldoende.

Edit: De Gea trouwens ook.

7 december 2013 om 16:35

Ik heb de samenvatting gezien en hij speelde inderdaad sterk. Wel vervelend dat de handsbal niet gezien werd en vlak daarna gescoord werd. Moyes die ook wanhopig de bal probeert terug te gooien. Dat plaatje klopte totaal niet, je bent immers manager van een van s'werelds grootste club. Het is duidelijk dat Moyes nu begint te leren hoe het is om manager te zijn bij een topclub. Ferdinand uitte ook kritiek op Moyes, iets wat geen enkele speler zou durven. Wel opmerkelijk dat hij aangaf dat de spelers niet weten waar ze aan toe zijn, omdat niemand een flauw idee heeft wanneer hij kan spelen. Dat was met SAF wel anders, die zou een speler weken van tevoren op de hoogte houden.

Kan iemand me helpen met een brief schrijven naar David?

Ik vind dat we het even uit een breder perspectief moeten zien United fans. Moyes is een geweldige coach hij heeft met nul materiaal fantastisch gepresteerd met Everton. Daaruit blijkt gewoon dat het een tactisch mastermind is en dat hij een team kan smeden. Het is te makkelijk om het falen van United af te schrijven aan Moyes.

Geef die man gewoon de tijd. Wij United fans moeten Moyes de kans geven om definitief te breken met Ferguson. Hij moet niet Fergusons manier omtoveren tot zijn eigen manier maar hij moet bij United gaan doen wat hij bij Everton deed. Dus wel keihard trainen en niet half-half als RvP het niet leuk vind. Dan kick je RvP maar weg.

7 december 2013 om 16:21

Ik hoop dat veel spelers dan zullen vertrekken, te beginnen met Van Persie en Rooney. Wat een belabberde coach is Moyes zeg.

7 december 2013 om 16:23

Ik hoop ook dat die vertrekken. Als ze groter zijn dan de club mogen ze wegwezen. Net als Ferguson deed met volgevrete vedettes. United is er altijd beter van geworden.

7 december 2013 om 16:25

Met Ferguson inderdaad maar met Moyes wordt het misschien wel heel anders. Is trouwens gevaarlijk om zo te blijven denken.

7 december 2013 om 16:38

Hij heeft zijn strepen ook verdiend, maar ik denk dat hij de positie van manager van Manchester United wellicht onderschat had. Ferdinand uitte recentelijk ook commentaar en dat had niemand durven doen als SAF er stond. Zijn commentaar was het feit dat spelers geen hoogte krijgen van Moyes als het gaat om opstellingen. SAF daarentegen zou een speler zijn kantoor binnenroepen en vertellen dat hij hem in andere wedstrijden zou opstellen. Is een klein detail, maar het maakt ontzettend veel verschil uit bij spelers.

Nu besef je eigenlijk hoe goed Ferguson was. Ferguson haalde altijd het maximale uit de spelersgroep en dat is knap, ontzettend knap. Spelers hadden respect voor Ferguson, wouden kei hard werken voor de legende en Ferguson gaf de spelers het vertrouwen. Ik zie dat allemaal niet onder Moyes en Ferdinand is de eerste die openlijk vraagtekens heeft over Moyes en uiteindelijk zullen er nog wel meer volgen.

De spelers hebben niks met Moyes, volgens mij zijn er ook vraagtekens bij de trainingen en ik denk dat Moyes nooit echt 100 procent geaccepteerd zal worden door de spelersgroep. Ik vind het trouwens ontzettend dom dat trouwens zoveel mensen van de technische staf zijn ontslagen of per se weg moesten.

7 december 2013 om 16:22

Moyes doet half wat Ferguson deed in zijn eigen jasje maar heeft nog niet de autoriteit om de spelers af te kafferen. Moyes moet gewoon ballen tonen en RvP en Rooney en iedereen die hem in de weg staat eruit te schoppen zoals Ferguson deed met spelers die er geen zin meer in hadden.

7 december 2013 om 16:24

Ik hoop ook dat de belangrijkste spelers zullen vertrekken. We zullen dan zien hoe goed Moyes is.

Ok that's it. Moyes Out!!!!

Ik ben al jaren lang fan van Utd. Sinds ik voetbal volg was Ajax mijn ploeg (Ik kom uit Amsterdam) maar nadat er drie nederlanders bij United speelde in 1998 (van der Gouw, Cruijff en de ster Stam) bracht mijn vader me in het seizoen 1998-1999 naar Old Trafford om de FA cup wedstrijd tegen Middlesbrough te bekijken waar United een 0-1 achterstand omboog naar een 3-1 overwinning. Ik zal die wedstrijd nooit vergeten, vanaf toen was ik echt verkocht aan United.

Ik ben er voor om mensen kansen te geven en daarom houd ik van United. Bijvoorbeeld vindt ik ondanks de slechte resultaten dat Chelsea toendertijd Ancelotti, Villas Boas(achteraf goed uitgepakt met champions league winst) en Di Matteo meer tijd moesten geven. Maar bij moyes heb ik dat gevoel niet. Ontsla hem maar want niet alleen zijn z'n resultaten slecht, t veldspel is ook slecht en z'n tactiek begijp ik ook niks van. Steeds maar Young en Valencia de kans geven terwijl je Zaha en Nani hebt (oo kal speelde nani vandaag basis). Zijn spel is gewoon slecht en ik denk niet dat het beter wordt, nu niet en over twee jaar niet. Het is dus tijd om gewoon een andere trainer te halen (villas Boas??, Martin O'neill, Solskjaer??) en die nieuwe man gewoon lang de tijd geven. Vroeg of laat zal het wel een duo solskjaer/giggs worden aangevuld met neville en scholes

7 december 2013 om 22:11

Wauw, jarenlang fan van United zeg je?

Dan zou je toch moeten weten dat Fergy in z'n eerste jaren ook niks klaar maakte? Wat had je dan geroepen? Mooie 'fan' ben jij. Heb geduld man, een periode van 27 jaar vervang je niet zomaar.

7 december 2013 om 23:28

Ja ik weet dat Fergie niet goed presteerde en zelfs bijna ontslagen werd.

Ik kijk niet alleen naar de resultaten maar ook naar het veldspel. Is er verbetering sinds de preseason waar zelfs van Thailand XI verloren werd??

Resultaten en tactiek zijn twee verschillende dingen. Persoonlijk snap ik Moyes' aankoopbeleid niet en ik snap z'n opstellingen ook niet. Ik zeg niet dat hij per direct ontslagen moet worden maar na 1 seizoen kan je wel degelijk zien of er een stijgende lijn is. United is een topclub met topspelers dus hoelang moet het duren voordat Moyes en de selectie elkaar snappen. Ik denk niet dat het er beter op wordt in Juni.

Er is ook veel gezeik over Rooney en nu weer zijn er berichten dat Ferdinand ontevreden is en dat Van Persie wilt vertrekken.

Ik heb het niet voor het zeggen en als fan vindt ik dat Moyes tot het einde mag blijven en ik blijf mijn cluppie (met of Moyes) steunen ook al blijft Moyes de komende 10 jaar op Old Trafford. Maar persoonlijk denk ik niet dat Moyes de aangewezen man is en dat dacht ik voor het seizoen ook al niet. Mag ik als fan en voetballiefhebber niet pissig zijn dat hij Kagawa en Zaha weinig speeltijd geeft? Ook Nani krijgt weinig kansen

Diegene die bekend zijn met de United geschiedenis weten dat de club dalen en pieken kent. Na de Munich ramp werd het voortbestaan van United zowat afgeschreven om vervolgens in 1968 als eerste Engelse club de European Cup te winnen. Moraal van dit verhaal is, is dat dit soort dalen kenmerkend zijn voor de geschiedenis van de club en we er een nieuwe uitdaging bij hebben.

Het ziet er nu niet rooskleurig uit, maar er zijn nog genoeg punten om voor te spelen. Laten we ook eerlijk zijn, diegene die SAF zou opvolgen zou het moeilijk krijgen om naar de SAF standaard te spelen. Dit is een transitie die wat langer loopt als verwacht. Een ding wat zeker is, is het feit dat United in zijn gehele historie veerkracht heeft getoond. Op naar de volgende wedstrijd.

edit : Heb nu de samenvatting gezien en het zit United ook niet bepaald mee. Evra op de paal en die vervolgens op de hand van Anita terechtkwam ? Even later scoort Newcastle na slecht verdedigend werk van Evra. Het is duidelijk dat United nu in de hoek zit waar de klappen vallen. Snel vergeten en op naar de volgende wedstrijd.

7 december 2013 om 16:48

" Snel vergeten en op naar de volgende wedstrijd. "

Snel vergeten? Als dit de eerste keer was oké.
Maar hoeveelste staat United? Dit mag niet voor een club als United, ik verwijt hier niets aan de coach want elk mens weet inderdaad zoals je eerder al aangaf dat de opvolger van SAF het niet gemakkelijk zou hebben, maar zo slecht?

Ik denk niet dat het aan de coach ligt of aan Saf, maar puur aan de spelers. Wie is nou de leider van het team? Op wie kan je rekenen in dat elftal? Wie is er nou zeker van zijn plekje in dat elftal? Er zit totaal geen lijn, ze doen maar wat.

Ik gaf het al eerder aan maar ik zeg het nog een keer, er spelen bij United een hoop spelers die dat rood-tshirt niet mogen dragen.

United mist gewoon Carrick. Vorig jaar speelde hij geweldig. Als bij Arsenal Ramsey zoals begin vorig seizoen speelde stonden we ook 4e ofzo.

Het was geen beste pot, maar wat was Evra toch een partij slecht zeg.

Ze moeten daar gewoon een schoonmaak organiseren dat is het. Niemand kan zeggen dat Moyes een slecht coach is, het was gewoon dat Fergueson zijn spelers te goed kende.

Moyes is terecht gekomen waar de lat heel hoog staat, maar hij heeft het materiaal niet ervoor. Elke coach wilt winnen ook Moyes wilt winnen en prijzen pakken met United. Maar het lukt niet, dat de bestuur geen betere speler kon halen in de zomer dan Fellaini kan Moyes niets aan doen.

Er zijn een pak spelers bij United die dat tshirt niet eens mogen dragen, er is geen leider op dat veld niemand die het team op het sleeptouw neemt. Ze weten niet waar ze mee bezig zijn dat is het gewoon.

Moyes is geen slecht coach, maar deze resultaten maken hem wel een slechte coach. United moet spelers gaan verkopen en is met lef op de transfermarkt aanwezig zijn.

Ik ben een keer naar Newcastle geweest en het is echt een geweldige club.
Fantastische supporters en een geweldige sfeer

Wat zal Van Persie zich gen****d voelen zeg, hij vroeg nog aan Ferguson bij de overgang een bevestiging dat hij niet weg zou gaan de komende jaren, Ferguson gaf zijn woord. Gelogen dus.

En aan Arsenal vroeg hij versterkingen, dan zou hij niet weg gaan, dit deden ze niet en dit jaar ineens wel.

Hij zal het niet gauw hardop zeggen, maar schrijft hij ooit memoires dan gaat de beerput zeker open hoor. Dit is zo jammer voor zo'n speler.

7 december 2013 om 18:17

Hoe kom jij aan die info dan? Volgens mij was het enige dat vpersie aangegeven heeft, dat hij voor de prijzen wilde spelen. En dat lukte meteen.

Zou een beetje triest zijn om Arsenal te verlaten, alleen om onder Ferguson te kunnen spelen. Zo n slechte manager zal die Wenger niet gevonden hebben hoor...

9 december 2013 om 01:40

Hij koos voor United vanwege dit feit, hij kon namelijk ook naar City maar zag die trainerswisselingen daar niet zitten.

Het wordt tijd dat Manchester United deze opstelling gaat hanteren:

De Gea
Rafael
Ferdinand
Vidic
Evra
Carrick
Anderson
Nani
Rooney
Kagawa
Van Persie

Moyes is een opbouwcoach die met beperkte middelen het maximale uit een ploeg kan halen met attractief voetbal. Dat wist men bij Man U dus ik hoop dat men hem niet gaat afrekenen op dit seizoen en hem ondanks alles zullen laten werken en bouwen. Feit is dat Ferguson nog net op tijd het laatste beetje kwaliteit dat er was eruit heeft geperst alvorens er uit te stappen. Maar laten we eerlijk zijn, eigenlijk was het team vorig seizoen al flink op z'n retour en lieten de andere ploegen het meer liggen dan dat Man U nu zo dominant was. Daarmee doe ik niks af aan de prestatie van Ferguson, integendeel, maar wil ik wel even in perspectief plaatsen bij wat voor ploeg Moyes terecht is gekomen. Bovendien heeft het bestuur ontzettend gefaald bij het binnen halen van nieuwe spelers. Zij hadden moeten weten dat de ploeg kwalitatief behoorlijk zwak is, zeker in verdedigend opzicht en op het middenveld. Hopelijk neemt men dus een voorbeeld aan Liverpool die Rodgers ondanks slechte resultaten en dikwijls slecht voetbal toch verder liet bouwen.

7 december 2013 om 21:39

bij fox zeiden ze dat moyes bij everton vooral reactievoetbal speelde en niet om gaan met een ploeg zie balbezit en aanvallende wil en moet spelen.

ik zie niet genoeg wedstrijden dus vraag het jou, is dat waar?

Ze hadden voor ozil moeten gaan maar Moyes dacht dat Fellaini een motor was maar die bakt er echt niks van

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren