Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer wil na komst Zivkovic nóg een nieuwe spits halen

Laatste update:

Ajax heeft zich voor volgend seizoen al versterkt met Richairo Zivkovic, maar de zeventienjarige aanvaller lijkt niet direct op een basisplaats te hoeven rekenen. Hoewel Ajax best wat geld heeft betaald voor de jongeling, wil Frank de Boer in de aankomende transferperiode nóg een nieuwe centrumspits halen. Dat laat de coach van de Amsterdammers weten aan De Telegraaf.

/

Siem de Jong wil in de zomer vertrekken en een transfer van Kolbeinn Sigthórsson valt ook niet uit te sluiten. Bovendien is het nog de vraag of Bojan Krkic blijft: de Spanjaard wordt dit seizoen gehuurd van Barcelona, dat van de FIFA een transferverbod voor twee transferperiodes heeft gekregen. De club mag wel huurlingen terughalen en dus wordt Bojan mogelijk weer opgetrommeld.

Ajax krijgt Danny Hoesen terug van PAOK Saloniki, maar De Boer vindt het blijkbaar niet voldoende. "We willen nog een spits erbij, want normaal gesproken zal De Jong vertrekken", zegt de oefenmeester. "Als hij blijft, is het minder noodzakelijk. We zoeken eventueel nog een buitenspeler, maar voor de rest niet zo heel veel, hoor."

Ajax heeft naast Richairo Zivkovic nog een nieuwe spits nodig

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De Jong en Sigthorsson vertrekken. Hoesen krijgt zeer waarschijnlijk een kans en Zivkovic als groot talent. Dus is het logisch dat De Boer op zoek is naar een nieuwe spits.
Een spits met ervaring mag ik hopen.

4 april 2014 om 07:40

Inderdaad, Frank is Kolbeinn nu ook eindelijk zat. Hij mag zeker weg wat mij betreft. Verder denk ik dat we beter Bojan nog een seizoen moeten huren. In de spits speelde hij zn beste wedstrijden. Daarnaast hoeft hij zich niet meer aan te passen etc. Als je een andere spits haalt krijg je weer dat probleem.

4 april 2014 om 11:34

Ben bang dat Bojan niet gehuurd kan worden als Barca hem zelf opeist, normaal zou zoiets niet gebeuren.

Maar door het transferverbod voor twee transferperiodes van de Fifa, is er een andere situatie ontstaan en mag Barca Bojan gewoon opeisen.

Ajax zal al een lijstje hebben voor een buitenspeler en een spits, we laten ons verrassen.

4 april 2014 om 12:06

Barca heeft helemaal niets te zeggen als Ajax de optie voor nog een seizoen licht.

Ajax gaat waarschijnlijk niet met Bojan door, omdat men niet tevreden is wat hij gebracht heeft, maar dat is wat anders.

Overigens geldt hetzelfde voor Hoesen maar dan omgekeerd. Paok heeft een optie tot koop en als Paok die licht is Hoesen weg. Alleen zie ik dat niet gebeuren, want Hoesen zit na het ontslag van Stevens vnl op de bank.

4 april 2014 om 13:01

@leeuw

Wel mooi voor Bojan dat hij terug mag naar Barça en een kans maakt om weer te spelen.

Wat trouwens wel erg is is dat Afellay niet mag/kan vertrekken voor minstens 1 jaar. Dus hij kan pas weg op zijn 29ste op zoek naar een club waar hij regelmatig kan spelen.... Zonde van zijn carrière.

4 april 2014 om 13:15

Ik hoop dat ajax een type huntelaar voor de spits haalt en voor op de flank vind ik schone en fischer twee goede spelers voor ajax mischirn nog een backup ofzo

4 april 2014 om 18:47

@ Medellin

Tja, daar is Affelay toch echt zelf deels voor verantwoordelijk door steeds te willen blijven in plaats van verhuurt te worden.

4 april 2014 om 07:41

de Boer heeft in een ander interview al aangegeven dat hij vd Vaart graag zou zien terugkomen, of Huntelaar, voor de spits positie.

Logisch want dat zou Zivkovic de kans geven in de luwte te rijpen, ik heb het vermoeden dat Hoessen verkocht of verhuurd zal worden..

4 april 2014 om 08:13

Huntelaar? Die gaat echt niet weg bij Schalke! En als die komt is dat behoorlijk funest voor een Zivkovic want The Hunter zou de Nederlands competitie aan srukken scheuren. Plus, gisteren zei de Boer over bijvoorbeeld een Poulsen dat hoewel ervaring belangrijk is dat niet jonge spelers in de weg mag staan.

4 april 2014 om 08:40

Als je straks Zivkovic hebt en verder alleen Hoessen, waar te weinig van verwacht wordt, dan zal je een ervaren spits moeten hebben.
Poulsen speelt tweede viool op Cvm, en blind is inmiddels geen rookie meer. Blind is de ervaren speler, Bazoer de rookie. Poulsen wordt dan overbodig.

Zivkovic is de rookie, Hoessen is niet de verwachte 2de spits, maar de back-up spits. Dus een eerste spits halen zoals van der Vaart zou ideaal zijn. Ook juist omdat vd Vaart de kwaliteiten heeft die Zivkovic nog mist. Ideale combinatie.

4 april 2014 om 09:09

vd Vaart is G E E N spits!

4 april 2014 om 09:09

Ja, want Huntelaar en Vd Vaart hebben beide zin om meer dan de helft van hun salaris in te leveren en in de Eredivisie te komen voetballen. Lijkt me niet, wel?

4 april 2014 om 09:17

Het gaat op hun leeftijd niet zozeer meer om het financiele plaat mag ik hopen. Als ze nu CL voetbal willen spelen en kunnen afbouwen bij een club waar ze groot zijn geworden zal Ajax een goede keus zijn.

4 april 2014 om 09:55

Huntelaar doet het goed bij Schalke en is pas 30 jaar. Het zou wel een erg domme zet voor hem zijn om nu al terug te keren..

4 april 2014 om 10:02

Ajaxdude. Vd vaart is inderdaad geen spits maar kan wel goed gebruikt worden op die positie. Hij heeft een goede techniek en veel inzicht. Kan belangrijk zijn om opkomende middenvelders en naar binnen trekkende buitenspelen te voorzien in de laatste pass om ze vrij te zetten voor de keeper

4 april 2014 om 10:02

En wat denk je, dat Schalke zo maar hun beste speler laat vertrekken? Raffie lijkt me dan meer haalbaar, zeker als hsv degradeert. Alleen om hem als spits te gebruiken vind ik een beetje apart.

4 april 2014 om 10:03

@Ajaxdude, vd vaart heeft vaak genoeg bij ajax in de spits gespeeld. In ons systeem zou hij dat geweldig kunnen invallen als hij tussen de linies de ruimte krijgt. Zo kan hij zijn stempel drukken. Als hsv degradeert acht ik de kans nog reeel. Anders kunnen we het vergeten

4 april 2014 om 10:31

Van der Vaart is inderdaad geen spits, maar hij past prima als spits in het systeem van Ajax. Ajax heeft de laatste jaren geen spits gehad die er 15+ in een seizoen in schiet. Van der Vaart is dan ook vooral een spits die zich op de assist zou richtten en anderen laten etaleren.

4 april 2014 om 10:33

Raffie maakt ons sterker. Alleen mensen die beweren dat hij er niks meer van bakt ´´omdat hij dik is en te traag is´´.. schei toch uit! die mensen snappen er gewoon niks van en willen alleen maar provoceren.

Raffie kan echt niet het heel HSV op sleeptouw nemen en zeker niet op de (1na) beste competitie ter wereld. Daarnaast zei Johan Cruijff nog dat het een heel matige elftal is, waar je niks mee te halen valt in de Bundesliga.

Bij The Spurs werd hij samen met toen: Gareth Bale en Luka Modric gezien als een belangrijke-schakel op White Hart Lane. Alleen ex Sylvie meis wou zo nodig terug naar Duitsland in Hamburg..

4 april 2014 om 10:35

Als HSV degradeert is een mogelijke komst van Van der Vaart nog niet eens zo gek denk ik. Met Ajax in de CL spelen of met HSV in de tweede divisie van Duitsland. Persoonlijk zou ik het dan wel weten. Als HSV degradeert zal hij ook een aanzienlijk deel van zijn salaris moeten inleveren.

Van der Vaart in de spits, dat weet ik dan zo net nog niet. Hij heeft het in het verleden zeker vaker gedaan. Maar toch zie ik hem liever op het middelveld. Maar juist daar is het het al goed bezet. Zeker als er ook een rechtsbuiten wordt gehaald en Schone dus op het middelveld gaat spelen.

4 april 2014 om 11:03

@ ajaxdude

Dat van der Vaart geen spits is dat weet iedereen wel. Maar Frank de Boer gaf in een eerder artikel aan dat hij van der Vaart wel in de spits ziet spelen met dit Ajax.

4 april 2014 om 12:12

Leeftijd speelt natuurlijk ook mee. Ze zijn beide nog niet toe aan afbouwen. Zeker op deze leeftijd er is geen speler die van van 2 miljoen netto (vd Vaart) naar max 1 miljoen bruto gaat.

4 april 2014 om 12:56

V/d Vaart kan wel spelen als valse spits dat past bij de Ajax fylesofie.

4 april 2014 om 13:19

Huntelaar zal inderdaad niet haalbaar zijn, dat kunnen we echt vergeten. Buiten het feit dat Schalke toch minimaal 15/20 miljoen voor Huntelaar zal willen ontvangen heeft verdient Klaas-Jan bij Schalke 6,5 per jaar. Dat is natuurlijk een salaris waarvan Ajax de helft niet eens kan en wil betalen. Daarbij, hoezo zou Huntelaar die stap terug gaan maken van Schalke naar Ajax als hij daar nog prima mee kan?

Van der Vaart is zeker haalbaar denk ik. Hoewel van der Vaart het liefst zijn carriere bij HSV afsluit denk ik dat ook als ze niet degraderen er toch wel voor open staan om Rafael bij een mooi bod te laten gaan. Van der Vaart past gewoon niet in het huidige HSV en hij drukt er op de begroting van het noodlijdende Hsv. Hij moet alleen wel zelf willen, HSV is zijn club en ik weet niet of hij een overgang naar de Eredivisie ziet zitten.

ON: verder heb ik het idee dat Ajax Zivkovic wil omscholen tot buitenspeler. Ik zie ook gezien zijn snelheid en passeer actie ook een prima buitenspeler of nummer 10 in hem.

4 april 2014 om 18:51

@ Rugu

Ik denk dat het transfer bedrag meer het probleem zal zijn wat Schalke 04 zou vragen. Huntelaar is de enige speler van de oud Ajacieden waar van ik geloof dat hij zijn woorden wellicht zal nakomen en er financieel met Ajax wel zou uitkomen.

4 april 2014 om 11:09

Ik denk om eerijk te zijn dat die nieuwe spits van der Vaart (of Huntelaar maar die is (nog) onhaalbaar) moet worden. Zeker als Moisander weggaat wil de Boer graag wat ervaring toevoegen in z'n selectie en zal hij gaan voor een Nederlandse 'vedette' (verwacht ik). Onlangs zei de Boer ook al dat v.d. Vaart de ideale spits voor Ajax zou zijn..

De Jong blijft nog wel een jaar verwacht ik of hij moet topfit de voorbereiding kunnen starten waardoor er toch belangstelling komt. Maar anders is hij gewoon revaliderende..

Ajax zal willen doorselecteren en jongens als Sana, Bojan, Hoesen, Lukoki, etc van de hand (willen) doen denk ik. Sigthorsson vertrekt dan wellicht ook net als Moisander, Poulsen en Vermeer.. Heeft Ajax toch nog wel wat te doen op de transfermarkt..

* een spits
* een ervaren doelman
* een linksback (wellicht een jeugdspeler zoals Dijks)
* een verdedigende middenvelder

maar bovenal is er een goede rechtsbuiten nodig..

4 april 2014 om 13:12

Is het niet iets om Sno terug te halen? Of komt hij tekort voor Ajax? Mooie stand in voor Blind.

4 april 2014 om 20:15

bazoer zal de stand-in zijn voor Blind mag ik aannemen. Dat is ook de veronderstelde reden waarom ze niet met Poulsen doorgaan.

4 april 2014 om 12:18

Haal Filip kostic een hele goede speler

Een nieuwe vleugel begrijp ik wel. Een nieuwe spits dan weer niet, tenzij siem en sig worden verkocht en zelfs dan hebben we altijd nog hoesen. Nou helaas geen nieuwe creatieve middenvelder dus.

4 april 2014 om 07:36

Moet wel toegeven dat hoesen geen ajax spits is dus eigenlijk is het wel logisch dat er een nieuwe spits moet komen. Maar ja eventueel een nieuwe vleugel? Lijkt me meer nodig dan een nieuwe spits. Bojan weg (gelukkig), de sa en lukoki zijn te licht. Fischer en kishna kunnen denk ik geen volledig seizoen vlammen en waarschijnlijk wordt schone verkocht (hoop het niet ). Dan is een nieuwe vleugel gewoon broodnodig.

4 april 2014 om 07:46

Een rechtsbuiten hadden ze al heel lang moeten halen, Narsingh destijds bijvoorbeeld. Snap daarom ook niet waarom Meleg, toch de man van het seizoen bij jong Ajax, nooit bij de selectie werd gehaald en schijnbaar zelfs op de lijst staat om verhuurd te worden.

Spits halen, zei de Boer ook uitdrukkelijk, m.n. pas als de Jong vertrekt maar dat lijkt me een dikke als. Het wordt wel mager dan, met spelers die te licht, te blessuregevoelig of te onervaren zijn om een heel seizoen te spelen. Bijvoorbeeld Kishna kan ook in de spits maar zal net als zivkovichmaar als Ajax zich ergens kan verbeteren is het in de voorhoede en ook in de vastigheid van de samenstelling daarvan. Zou lekker zijn om eens een serie te spelen met vast 3 man voorin, een spits kun je dan 25 minuten voor tijd wisselen voor een zivkovich, maar elke week een andere samenstelling omdat je danwel bewegelijkheid nodig acht, danwel stootkracht... Niet des Ajax.

Over die creatieve middenvelder. Klaassen lijkt me buiten kijf en serero is dan wel te licht maar stiekum toch vaak motm. Je zag ook dat het team minder functioneerde toen hij geblesseerd was. Zou hem niet zomaar aan de kant schuiven. Veel mensen zien nu in Zyech de volgende buitenkans, maar het moet altijd maar blijken hoe zo'n stap uitpakt. Er zijn handenvol voorbeelden van spelers die toch een beetje tegenvielen op een hoger niveau met meer druk.

4 april 2014 om 07:52

Maar we hebben nu Kishna op rechts waarom die in de weg staan? Met nieuwe rechtsbuiten

4 april 2014 om 07:58

Klopt serero doet het eigenlijk prima, maar met de komst van een type Ziyech houdt men de boel wel op scherp. Mocht siem verkassen en serero raakt geblesseerd dan vind ik duarte echt een slechte vervanger. Zelfde geldt voor als klaassen geblesseerd raakt. De mensen op de bank zijn gewoon te licht en je hebt gelijk hoor, voor hetzelfde geldt bakt Ziyech er noppes van. Maar ja dat is dan het risico van een aankoop.
Wat betreft narsingh volkomen mee eens, hoewel ik me vaak afvraag hoe hij het bij ajax met weinig ruimte zal hebben gedaan. In de kleine ruimtes komt hij echt techniek tekort. Maar ja slechter dan de sa en bojan op de vleugels kan haast niet.
In Nederland zie ik alleen kostic als haalbare versterking, helaas een linker vleugel en geen rechter.

4 april 2014 om 07:59

Kishna is echt niet zo fit dat hij er een heel seizoen staat hoor. Zelfs nu is hij na 60 minuten op.

4 april 2014 om 08:38

Als Ajax het nou is slim aanpakt: Volgend jaar zijn er genoeg sterren. Maar die houden het niet allemaal vol om constant goed te zijn. Op het middenveld mag er wat mij betreft wel één speler bij. Boilesen is veel geblesseerd en Dijks veel geschorst en ook vaak last heeft van zijn lies. Dan zakt Blind als linksback en wie moet je dan op het middenveld? Ziyech, Kali, Gudelj, Overtoom. Dat zijn wel goedkope en goeie creative middenvelders. En dan in de aanval kan van la Parra en Kostic het wel maken, Berghuis kan ook wel wat en is ook prima om te halen. Spits is echt niet nodig. Je hebt Hoesen, Zivkovic, Kishna kan zelfs ook nog dan heb je er genoeg als je een buitenspeler haalt. Op buitenspelers heb je al Fischer, Schöne, Kishna, de Sa, Lukoki en dan nog één buitenspeler.

4 april 2014 om 08:43

kishna is niet op, de boer wilt hem rustig inbrengen, hij is nog jong.
daarbij komt ook nog dat hij op ze 17e een langdurige blessure heeft gehad.
vanaf volgend seizoen is kishna zeker van een basisplaats.

4 april 2014 om 08:52

Kishna is wel op. Ook bij de a junioren en bij jong ajax was hij de laatste paar minuten echt leeg.
Bij ajax 1 is het nog zwaarder. Wel heb je gelijk dat Frank hem rustig brengt hoor, maar dat moet je ook doen bij een speler als kishna.
Als hij een volgend seizoen 50+ wedstrijden 90 minuten lang speelt, dan eet ik mijn pet op!

4 april 2014 om 09:12

ik ben dezelfde afkomst als kishna namelijk hindoestaans, ik weet hoe hij denkt en wat ze krachten zijn fysiek en mentaal is hij sterk. hij word niet voor niets vergeleken met christiano ronaldo en heeft de interesse gewekt van alle europese topclubs. vanaf volgend seizoen speelt hij gewoon elke week basis in ajax 1.

4 april 2014 om 09:27

Ik zeg ook niet dat hij geen basis niveau is hoor xd. Ik bedoel te zeggen dat hij qua kracht daar (logisch) niet klaar voor is. Je gaf zijn slepende blessure zelf aan en je vergeet vooral dat die jongen nog nooit volledig fit is geweest bij ajax. Volgend seizoen gaat hij eigenlijk voor het eerst beginnen aan waarschijnlijk een volledig seizoen. Dat is en blijft zwaar.

4 april 2014 om 09:40

Klopt wat je zegt, maar bij Ziyech heb ik echt het gevoel dat dat hij het wel aan zou kunnen. Serrero komt tekort en brengt te weinig, ik durf verder te gaan en denk dat Ziyech een ontbrekende schakel zou kunnen worden.

4 april 2014 om 09:51

@aronlangkeek

Link je nu serieus Ajax met spelers als Kali, Overtoom, van la Parra en Berghuis???
Ik ben het zeker met je eens wat betreft Ziyech, Gudelj misschien en kostic. maar die andere zijn zeker te licht voor Ajax. Je hebt ook nog Duarte rondlopen he, die zou ook nog de rol van blind kunnen overnemen mocht er een noodgeval zijn.
Je hebt tevens ook nog Riedewald, niet als vaste waarde voor Ajax 1 maar wel als backup na Boilesen en van Dijk (ben persoonlijk niet heel erg te spreken over van Dijk)

4 april 2014 om 11:53

@narsingh

haha jij bent echt een lachertje!

''ik ben dezelfde afkomst als kishna namelijk hindoestaans, ik weet hoe hij denkt en wat ze krachten zijn fysiek en mentaal is hij sterk''

Klopt man ik weet ook hoe Huntelaar, Sneijder, Van der Vaart en Mark Looms denken -_-'

4 april 2014 om 12:46

Nou sorry hoor, maar volgens mij heb ik ook dezelfde afkomst als Kisha. Namelijk gewoon Nederlands. Dat je weet hoe hij denkt geloof ik niks van, dat is gewoon zelfoverschatting van jouw kant.

4 april 2014 om 18:57

@ narsingh

Dus omdat jij een deel van zijn afkomst deelt weet jij hoe die denkt ? Ik deel die afkomst ook voor vijftig procent en ik heb geen idee hoe hij denkt of ken jij hem persoonlijk ?

Dat hij een groot talent is moge duidelijk zijn, maar die belangstelling van grote clubs hebben wel meedere spelers gehad die een grote toekomst werden toegedicht maar het uiteindelijk niet konden waar maken.

Dat van Bojan had ik helemaal niet aab gedacht...

Van der vaart? , steve de ridder, buitenlands talent?

4 april 2014 om 07:38

Denk dat het water ze niet zo aan de lippen staat, dat ze opeens halsoverkop Bojan gaan terughalen omdat ze geen spelers meer mogen kopen... Ze hebben ws. 6 betere opties. Dus een beetje een vergezocht argument. Bojan wil bovendien graag blijven, weet niet hoever we daar blij mee moeten zijn los van het feit dat een jongen die bij mooie grote clubs zat het naar zijn zin heeft bij Ajax.

4 april 2014 om 07:41

Laten we het hopen. Delofeu komt ook terug toch?

4 april 2014 om 08:16

Steve de ridder? Das een grap hoop ik?

4 april 2014 om 08:23

Nee ben serieus, als stand-in he?

4 april 2014 om 08:32

Steve de ridder.. Is dat niet die man die voor alles afgefloten wordt?... Een soort van: ook al breekt hij zijn been, krijgt hij geel van de scheids omdat het bot te ver uitsteekt? ..

On: de ridder is een goede aanvaller, sterk en technisch vaardig, maar weet niet of het een klassieke Ajax buitenspeler is.. Plus laat Utrecht hem echt niet tegen een "Ajaxtarief" gaan..

4 april 2014 om 08:37

Je hebt daar een punt. Mits Frank en Wouters een goede deal sluiten incl enkele huurconstructies met talenten. Ik pleit niet direct voor Steve de Ridder maar wel zo een type. Kracht, inzet, scorendvermogen en leeftijd

Inderdaad er hoeft niet zo veel gehaald te worden.
Misschien ziyech als hij niet zo duur is.
Maar dat blijft een gok want zo veel spelers slagen niet zo snel bij een topclub als ze het in de subtop goed doen.

Maar er moet wel een keer een rechtsbuiten gehaald worden.
Of linksbuiten want kishna kan ook op rechts trouwens en fischer op links.

4 april 2014 om 07:40

ZIYECH is buiten een spits, top prioriteit voor ajax.

Nu halen want hij wordt een grote!

4 april 2014 om 07:47

Inderdaad, maar ik denk niet dat ajax hem gaat halen. De vraag is: waar komt hij te spelen?

4 april 2014 om 07:53

Net zoals sulejmani maher matavz berg machlas?
Met serrero heb je een tien en dan komt andersen er nog aan.
Haal je een buitenspeler heb je schøne ook nog voor het middenveld.
Waarom is hij dan top prioriteit?

4 april 2014 om 08:00

Wve. Net zoals suarez, huntelaar, moisander, strootman, mertens, inderdaas. Wat onzinnig om mislukte spelers te noemen, je kan evengoed gelukte transfers noemen. Ziyech is echt een pareltje, die moer je nu, relatief goedkoop, op gaan pikken.

4 april 2014 om 08:02

Andersen is zoooo licht. Als hij eraan komt is het denk ik pas over 2 jaar.
Ziyech schijnt 2-2.5 miljoen te kosten. Niet zo een mega investering lijkt me. Hij kan als lm en rm spelen en zelfs alla schone op de vleugel positie.

4 april 2014 om 08:05

Maar ja nogmaals de vraag is waar komt hij te spelen? Hij kan op meerdere posities spelen. Die jongen doet me denken aan eriksen. Zo een slimme voetballer. Ik juich zijn komst 1000000% toe.

4 april 2014 om 08:10

Om eindelijk eens een creatieve, verrassende speler binnen te halen misschien?
Zijn we misschien eens af van dat eindeloos elkaar de bal toe te spelen zonder dat diepte gezocht wordt!

4 april 2014 om 08:11

Mertens vind ik ook geen beste speler.
En bij de andere speler droop de klasse er vanaf.
Dat zie ik bij ziyech niet.
Ik vind hem niet van het niveau dat suarez huntelaar of strootman had.
En moisander is ook niet de top.

4 april 2014 om 08:24

We missen al heel het jaar een type Eriksen. Als de Jong weggaat prima speler

4 april 2014 om 08:24

Ja daarom haal je een middenvelder?
Ziyech is geen loper zoals klaassen of strootman.
Hij is een aangever net zoals serrero dus erg veel diepte zal hij niet geven denk ik.

Heb net wel even gekeken bij balveroveraars.
En ik schaaf mijn mening iets bij het is wel een harde werker.
Maar ik zeg ook niet dat hij niet goed is en dat hij niet gaat slagen bij ajax.
Het is een rissico die je neemt om hem te halen.

4 april 2014 om 08:26

Ik vind wel dat de klasse bij Ziyech er van afdruipt. Zijn denkvermogen is echt iets wat bij Ajax ontbreekt.
Hoe vaak had ons middenveld wel niet gefaald dit seizoen? Geen opening, geen technisch hoogstandje. Milan uit vind ik de perfect schoolvoorbeeld. Door gebrek aan creativiteit en snelheid wonnen we niet in milan. Het was te voorspelbaar.
Zelfs schone is de enige die met goede steekballetjes komt, klaassen en serero doen dit amper tot nooit. Vooral serero niet.

4 april 2014 om 08:29

Net als serero? Gast je weet toch ook wel dat je diepgang kunt creëren dmv goede steekballetjes? ?? Dat deed eriksen ook zo vaak en daarom speelde siem zo goed. Zie die bal van eriksen op 15 mei 2011 vs twente. Siem werd de diepte in gestuurd en datzelfde kun je doen met klaassen. Serero geeft je zo een pass niet.

4 april 2014 om 08:31

En weer een hele Ziyech hype..Let niemand op? Die jongen is nog te wisselvallig, lijdt vaak veel balverlies en komt het best in tot zijn recht in een iets meer counterende ploeg. Hij past niet bij Ajax en is anders nog niet klaar voor Ajax.

4 april 2014 om 08:33

Je onderschat Ziyech een beetje. Buiten het feit dat hij een vd beste kan worden, is hij a la Emanuelson multi inzetbaar. Hij kan op het middenveld, op de flanken en evt als valse spits fungeren.

4 april 2014 om 08:34

Ziyech is een aanvallende middenvelder mensen...

4 april 2014 om 08:40

Nee hij speelt op meerdere posities in de aanvalslinie.

Inderdaad niet als controleur ofzo. Heb express veel op hem gelet dit seizoen. Als je hij maar half wordt van wat ik denk in de toekomst....

4 april 2014 om 08:40

Volgens mij heb je het over Duarte??? Je onderschat Ziyech enorm en vergeet dat dit Ajax niveau ook niet al te denderend hoog is.

4 april 2014 om 08:41

-Je

4 april 2014 om 08:42

Een aanvallende middenvelder met ontzettend veel arbeidsvermogen. Creatief en hardwerkend. Hopen dat hij komt.

4 april 2014 om 08:42

@lee helemaal correct. We missen heel het jaar al creativiteit en de meesten klaagden hier vaak over. Nu we kampioen gaan worden is alles in eens Hosanna...

4 april 2014 om 08:46

Inderdaad. Het lijkt alsof vele Ajacieden al die baggere potjes zijn vergeten nu we kampioen worden. Nu opeens is het geweldig en goed. Nou sorry hoor; maar het is dit seizoen voetballend af en te huilen met de pet op geweest. Ideeënloos, inspiratieloos af en toe. Simpelweg slecht. Niet des Ajax. Tijd voor wat meer kwaliteit erbij.

4 april 2014 om 08:47

Een steek bal geven met maar 5 tegenstanders op eigen helft is makkelijker dan er een geven wanneer er 11 spelers op eigen helft staan.
En het probleem is meet dat ajax met sigthorson speelt en als er een imand totaal geen diepgang heeft is dat sigthorson wel.
Evenals dat hij geen bal kan vast houden of aannemen.
o word het ook niet makkelijk gemaakt voor het middenveld.

En snelheid is maar de vraag of ziyech dat kan brengen bij ajax.
Bij ajax spelen is heel anders dan heerenveen.

4 april 2014 om 08:48

Wve en de Toekomst. Ik kijk vrijwel elk weekend Heerenveen, aangezien m'n pa voor Heerenveen is, en de klasse druipt er wel degelijk vanaf. Ziyech geeft passjes die niemand in de eredivisie geeft. Daarvoor hoef je niet in een counterende ploeg te zitten, die gaten ziet hij in het spelletje van Ajax ook wel. Het is inderdaad een beetje een type Eriksen, qua techniek en passing. Heeft bovendien een erg goes schot. Moet misschien nog iets aan het fysiek werken, omdat hij tegen de 80e min vaak op is en dat merk je dan ook aan zijn spel. Maar ongeslepen diamant oppikken voor ongeveer 2,5 miljoen, dat moet je meteen doen.

4 april 2014 om 08:50

Ik ben die wedstrijden ook niet vergeten.
Daarom zeg ik al het hele seizoen dat het een tussenjaar is.
Dat ajax kampioen word zegt me niet zo veel maar het was gewoon een klasse minder bij ajax dit seizoen.
Dat verwacht ik volgend jaar niet.
Ziyech kan de man zijn die het veranderd maar het kan ook een miskoop worden en dan loopt iedereen weer te zeiken dat ze hem nooit hadden moeten halen.
Zoals dat nu bij maher gebeurt.

4 april 2014 om 08:58

Maher is gewoon te duur. Ziyech is volgens een aantal Frieze volgers rond de 2 miljoen, 2.5 miljoen. Als we dat al uitgeven aan een 17 jarige, dan kunnen we dat toch ook neerleggen voor die ruwe diamant in Friesland?

4 april 2014 om 09:01

ziyech is wisselvallig, dat kan ik als vaste volger onderschrijven. En natuurlijk wordt hij een beetje gehypet, dat gebeurt toch met alle spelers die jong zijn en mooie dingen laten zien. Hij is ook nog jong en komt net kijken. Het is alleen wel zo dat hij ook als hij slecht speelt altijd wel 2/3 min of meer beslissende steekballen geeft waarmee hij spelers vrij voor de goal zet. Zulke spelers kunnen het verschil maken. Als ik Ajax was zou ik hem sowieso ophalen eigenlijk, voor een 2,5 miljoen ben je klaar en heb je een potentiele topspeler in huis. Geef hem een jaar bij Ajax om fysiek sterker te worden en in 2016 veegt hij de vloer aan met de Eredivisie.

4 april 2014 om 09:01

En nog even over maher, ondanks zijn belabberde seizoen is het nog niet te laat. Hij is nog steeds een waardevolle speler. 1 goed seizoen en hij is 15-20 miljoen waard.

4 april 2014 om 09:04

Wve. Dan kan je toch nooit meer een transfer doen? Met elke transfer loop je dat risico . Met de ene wat meer dan de ander. Maar aan als in het spel van Ziyech kan je zien dat hij de klasse bezit, de klasse die ik bij Duarte bijv. niet echt zag. Als je voor een kleine prijs die jongen op kan pikken, moet je dat altijd doen.

4 april 2014 om 09:05

Abe84. Juist en dat heeft te maken met zijn kwaliteiten. Als serero slecht speelt dan zal het die wedstrijd nooit meer wat worden. Als een Ziyech slecht speelt kan hij alsnog het verschil maken. Zelfde verhaal bij eriksen. Af en toe liep het 90 minuten lang niet en opeens in de 92ste minuut een perfecte pass op siem en de 3 punten zijn voor Ajax. Daarom wisselde frank eriksen bijna nooit. Serero wordt er gewoon uit gehaald.

4 april 2014 om 09:05

Nee maher kan wel wat natuurlijk.
Maar hij de grond in geboord door iedereen.
Nu moet je kijken hoe hij mentaal is.

4 april 2014 om 09:28

Dat is gewoon typisch Nederlandse journalistiek. Zodra maher 1 goede pot speelt lees je dat hij helemaal back is.

4 april 2014 om 09:43

Ik begrijp deze discussie niet. Iedereen die Ziyech ziet spelen ziet dat het een mindere versie van Maher is; ouder en minder potentie, hij speelt minder goed dan Maher in zijn debuutjaar.. Daarbij heeft hij net als Maher het manco dat hij een echte nummer 10 is; Ajax speelt zonder 10. We hebben allemaal bij Maher kunnen zien dat dit een groot verschil is. Bij Ajax zou Ziyech meer verdedigende taken erbij krijgen en meer meters moeten lopen. Hij heeft bij Heerenveen (nog niet) laten zien dat te kunnen. Het is een stylist. Ik geniet daar ook van, heel erg zelfs, maar Ziyech komt beter tot zijn recht in een ander spelsysteem. Ik zie ook dat Ziyech elke wedstrijd minimaal twee uitstekende steekpasses geeft, maar ik let ook op andere details. Ziyech is bijvoorbeeld op zijn gevaarlijkst als de tegenstander 25 meter of meer vooruit verdedigd. Dan kan hij de bal heerlijk in de diepte spelen. Dat is zijn grootste kwaliteit en het gemak waarmee hij dat soms kan doen, ja dat is pure klasse. Echter zal hij bij Ajax nauwelijks in die situaties komen. Onze tegenstanders graven zich vaak in. Vandaar dat ik het geen match vind. Voor mij is het Ajax systeem de basis. Ziyech heeft zeker kwaliteiten, maar past niet in ons spel. Hij kan niet die meters maken die Eriksen, Klaassen, De Jong en Serero de laatste jaren maken. Het is een stylist, een nummer 10, heerlijke speler, maar deze jongen past nu niet bij Ajax. Ik zou hem alleen erbij willen hebben als hij bereidt is een traject in te gaan, zoals Zivkovic dat gaat doen. Beiden hebben talent, maar passen nog niet in het spelsysteem.

4 april 2014 om 09:43

Lee, op de plek van Serrero natuurlijk! Die jongen komt structureel tekort. Met Ziyech op zijn positie gaan we drie stappen omhoog.

4 april 2014 om 10:19

Ajax speelt net zoals iedereen met een controleur een loper en een passer.
Dus ziyech kan makkelijk als passer in het team.
De passer is de nieuwe 10 namelijk.
Of hij het gaat redden dat weet ik niet dat is een gok die je neemt.
Ik denk dat hij wel mee kan.
Maar er zijn genoeg voorbeelden van spelers die niet mee kunnen.

4 april 2014 om 11:04

@De toekomst.

Nu weet ik zeker dat je Ziyech niet volgt. Hij maakt namelijk juist ontzettend veel meters en is een echte balletjes afpakker.
Ik kan begrijpen dat als je hem in een samenvatting ziet het lijkt alsof hij alleen vooruit denkt, maar dat is echt niet zo. Hij is technisch goed en tegelijkertijd een strijder.
De vergelijking met Maher is onterecht. Die jongen verricht veel minder arbeid in een wedstrijd dan Ziyech. En velen denken dat maher er niets van bakt omdat hij een 10 is, maar ook dat is onzin. Die jongen moet gewoon wennen aan het niveau van psv. Nou mag het ook ff? Hij heeft genoeg tijd om zich uiteindelijk te bewijzen. Ziv is ook niet klaar voor Ajax 1 toch wordt hij gehaald. Liever nu dan wanneer zo een jongen 3 x duurder kost. Ziyech heeft een aflopend contract en staat op het lijstje van veel clubs in NL. Liever hem nu halen dan over 2 jaar voor 8 miljoen van een az of twente.

4 april 2014 om 11:11

Het meest zorgwekkende vind ik wanneer je Serero weg haalt van het middenveld de creativiteit met 95% is gedaald. Helaas scoort die jongen veels te weinig en geeft hij nooit een beslissende pass. Wel is hij 10 keer beter dan de overige Ajax middenvelders in het positiespel. Dit baat mij ontzettend veel zorgen. Dat wordt denk ik ook volgend seizoen geen 2 ronde cl om maar eens te zwijgen over het gebrek aan explosiviteit op de flanken. Er zijn teveel aanvallende mankementen bij dit Ajax en het is werkelijk te ondenkbaar voor woorden dat de overige eredivisie ploegen nog slechter hebben gepresenteerd. De nr 2 zal denk ik opnieuw de cl niet halen.

4 april 2014 om 11:30

Ziyech is voor Feyenoord. We kunnen m best gebruiken. Als we een speler verkopen is t twee miljoen neertellen en zn jaarcontract afkopen..

4 april 2014 om 11:57

En Narsingh liep vaak genoeg in een Ajax broekkie in Amsterdam en waar speelt hij nu? Juist! Neemt niet weg dat hij inderdaad een versterking is voor feyenoord. Sterker nog ik denk dat hij een versterking is voor alle topclubs.

4 april 2014 om 17:45

@ de toekomst

''bij Ajax zou Ziyech meer verdedigende taken erbij krijgen en meer meters moeten lopen. Hij heeft bij Heerenveen (nog niet) laten zien dat te kunnen. Het is een stylist.'''

157 keer de bal veroverd Ziyech!!!!! Kan Serero niet zeggen sterker nog alleen Blind doet het beter met 160 keer en dat terwijl hij aanvallend veel minder is dan Ziyech!
http://www.voetbalzone.nl/inbeeld.asp?uid=210967#2...
*** Uiteraard moet ik toegeven dat Ajax vaker de bal heeft en dus minder vaak de bal hoeft te veroveren, maar ja jouw redenering dat Ziyech zogenaamd alleen een stylist is, is gewoon echt niet waar. Vaker naar Ziyech kijken!

4 april 2014 om 14:04

Het ligt er uiteraard ook aan wie er allemaal vertrekken. Ik vind Serero fysiek nogal te kort komen en denk daarom dat Ziyech een betere optie is maar hij moet natuurlijk geen miljoenen gaan kosten. Daarnaast zie ik graag een kopsterke spits komen en een rechtsbuiten zodat je aanvallend meer ervaring/scorend vermogen hebt.

En eventueel een buitenspeler ??? Nee, dit is een must !

Dat is al jarenlang de grote wens. Op de flanken missen we creativiteit, diepgang en voorzetten. Dus een echte rechtsbuiten moet de grote target voor deze zomer worden !

4 april 2014 om 08:56

Ik zeg amen..!

Ik irriteer me al een tijdje aan een gebrek aan diepgang, voorzetten en creativiteit van de flanken. Ik hoop dat Kishna zich kan ontwikkelen en er moet echt een andere rechtsbuiten komen.

Qua spits hoop ik trouwens dat we deze zomer gaan proberen om van der Vaart terug te halen. Dit team mist ook een leider en ervaring.

4 april 2014 om 09:07

Loopt er in Nederland een goede rechtsbuiten rond ?

Tadic; alleen is hij linksbenig en Twente zal hem nooit laten gaan. Wordt te duur.
Ibarra; doet het bij ons redelijk goed, alleen soms obngecongtroleerd en druistig
Hupperts; is meer een countervleugelspeler, technisch te beperkt
Narsingh; heeft bij PSv nog erg weinig laten zien, dat hij het topniveau aan kan
Vanlaparra; is transfervrij maar ook zeer wisselvallig. Komt te kort voor de top

Enige 3 opties zijn:
Beerens van AZ, doet het uitstekend is een echte vleugelspeler
Bakkali van Psv, zit in de shit daar en twijfelt. Is zeer talentvol, alleen al rijp genoeg voor Ajax-1
Scouten in het buitenland !

4 april 2014 om 09:28

Naast Bakkali is Narsingh ook een optie. Ruiz is mijns inziens te duur.

Het is echter wel opvallend dat PSV 3 spelers heeft voor de rechtsbuitenpositie die allen bij Ajax in de basis zouden staan. Wat mij betreft waagt Ajax een poging bij Bakkali.

4 april 2014 om 09:35

Bakkali is linksbuiten, en weet niet of het hem zou gaan worden als hij komt. Mist rendement.

Edit: en weet niet of het hem zou gaan worden gaat over Beerens.

4 april 2014 om 11:01

Zal ik jullie(ajax) een tip geven voor een goede buitenspeler in het buitenland(een hele goede voor relatief lage prijs)? Nee laat maar ga geen tips aan concurrenten geven=p
Als je me privebericht stuurt geef ik je de naam wel

4 april 2014 om 09:24

Eens, naast Ziyech.

Aangezien Ajax afgelopen zomer bereid was om 3-4 miljoen Euro voor Duarte en Van der Hoorn te betalen, moet een zelfde bedrag voor Ziyech geen probleem vormen. Op Serero na heeft Ajax op het middenveld te weinig creativiteit.

Van Duarte hoop ik dat hij de stand in van Blind wordt. Heeft mijns inziens alles om dat a la Davids in te vullen.

Als Bojan niet blijft moeten we er 1 halen. Aan Hoessen heb je eerlijk gezegd ook niks aan. Daarnaast een goede buitenspeler zal wel lekker zijn. Daar hebben we er te weinig van op dit moment. Aan de andere kant lekker Schone daar laten spelen. En laat Kishna en Fischer maar vechten. Die zijn er nog niet. Ik hoop zelf dat Siem blijft.

4 april 2014 om 14:22

joh, ik dacht dat jij een troll-account was.... blijkbaar toch hersens.
Volgens mij is er momenteel geen enkele spits die Ajax kan dragen. Bojan, de Jong en Sigthorsson zijn compleet verschillende types en redden het allen niet over een heel seizoen genomen. Ajax kan wel een spits willen kopen, maar volgens mij zijn ze beter af zonder.

Het hangt ervan af of Bojan blijft. Als hij vertrekt samen met Sigi en De Jong, ben ik voor een nieuwe spits halen. Zo niet, heb ik liever dat ze zich richten op een rechtsbuiten.

Wat er ook gebeurd Frank, Ziyech halen, anders mis je een grote kans. Over een paar jaar kost ie 25 milj

4 april 2014 om 09:25

Net als Maher en Suljimani ?
1 goed jaar in de suptop maakt je nog geen topper.

4 april 2014 om 09:39

2.5 boven op 13 of 6 miljoen is een groot verschil qua risico

4 april 2014 om 09:52

Ja und, 2.5 is weer meer als 0 , je hebt nu met klaassen, serero, duarte, schone, en wat er nog aankomt in de jeugd zat opties.

Daarbij gaat het niet om het geld maar om het feit dat iedereen deze spelers fantastisch vond na 1 jaar en beide maakten het niet waar.

4 april 2014 om 10:09

Schone is rechtshalf en speelt daar het beste. Klaasen, Serero en Blind, Duarte zijn hard werkers, waar is onze lichtvoetige spelmaker a la sneijder, van der vaart?

Heel het jaar klaagde bijna iedereen over het spel van ajax. En nu is het allemaal goed? Nee, als wij ook nog verder willen komen dan de groepsfase CL moet er wel wat bij komen

4 april 2014 om 10:44

Je doet ze alle 4 te kort met "harde werkers" vind ik.
Daarnaast hoef je niet per se te kopen, spelers ontwikkelen ook dus als Klaassen en serero volgend jaar beter zijn dan dit jaar is hij al weer overbodig.
Overigens kunnen Fisher en Andersen ( creatief) ook op die plaatsen spelen komt Meleg enz er nog aan.
Dus nee voor mij hoeft het niet, neemt niet weg dat die jongen het goed doet dit jaar.

4 april 2014 om 11:24

Begrijp me niet verkeerd. Ajax doet het goed maar het moet beter. Andersen is er gewoon niet klaar voor. Beter verhuren voor een jaar.

Meleg is een spits met potentie maar vervangt hij echt Siggi of Bojan ?

Ik heb liever een van der Vaart, Sneijder of Huntelaar maar als zij onhaalbaar zijn dan wil liever een getalenteerde linkspoot die nu al 2 klasse beter is dan Duarte en volgens mij 3-4 jaar jonger is.

4 april 2014 om 21:12

Dat is het juist waarom is Ziyech 2 klasse beter dan Duarte?
Hij speelt net 1 jaar bij een subtopper, die staat er ook niet als hij er al komt.
Duarte heeft in de CL al laten zien wel degelijk een goed speler te zijn, dat niveau heeft ziyech nog nooit ervaren.

Verwacht ook dat Sigthorson en De Jong vertrekken bij Ajax. Wat Hoessen betreft, volgens mij speelt die weinig in Griekenland. Mocht die terug komen dan zou ik toch de prioriteit op de rechtsbuiten positie leggen.

Ziyech zou ik ook altijd proberen te halen. Dat zou zoveel creativiteit toevoegen aan het middenveld. Iets wat nu nog erg mist en daarom heeft Ajax het vaak lastig tegen ingraaf ploegen.

Ben wel erg benieuwd welke spits het zou moeten worden. Miss toch proberen bij Luuk de Jong?

4 april 2014 om 09:00

Hoesen is gewoon niet goed genoeg voor Ajax, dat is op zn best subtop-materiaal.

De jong en siggi vertrekken denkik (hoop ik) totaa zou dat denkik wel zo n ca 9 mil opleveren.
Je moet Ziyech kopen hij word een grote ik zie liever geen buitenspeler komen je hebt fischer kishna Andersen schone de sa.. in de spits kan het zo zijn dat meleg in de selectie komt ,bojan nog een jaar huren .. ik hoop echt dat er nog minstens een creative speler komt die opvalt en verschil kan maken ik zie daar Ziyech graag!!

Het zou mooi zijn als ze Emanuelson terug halen ik geloof nog dat hij de top in europa aan kan maar maakt het nog niet echt waar en volgens mij loopt zijn contract af als je hem haalt kan je hen linksback zetten achter de spits en linksbuiten

4 april 2014 om 08:16

Urby! Ik vind het een leuke optie, wel voor op de vleugel en als back up voor boilesen als die weer eens geblesseerd is...

Franky,

Je hebt geen rechtsbuiten nodig, want je hebt Hoesen, die van origine een rechtsbuiten is.. Geef die jongen een kans op zijn eigen plekkie... Omdat jij er perse een spits van wil maken en wat niet lukte, ligt niet aan die jongen maar aan jou Frenkster. Zet hem op rechtsbuiten en hij zal je verbazen..

4 april 2014 om 09:50

Wijsheid? Ik betwijfel het.. Hoessen is geen rechtsbuiten, en komt veel tekort voor een club als Ajax. Bovendien is hij zelfs in Griekenland bankzitter.

4 april 2014 om 16:45

Je denkt toch niet dat Franky, Frenkster of hoe jij Frank ook wilt noemen, onder de indruk gaat raken van jouw persoonlijke mededeling aan hem? Ik denk dat hij het zelfs nooit zal gaan lezen.

Ik weet niet op welke positie Hoesen ooit in zijn jeugd speelde, maar deze 1,86 meter lange aanvaller speelt al vanaf 2009 als spits. Dus ik denk dat Franky wel beter weet dan jij op welke positie deze jongen het best tot zijn recht komt.

als ik ajax was zou ik die mitrovic halen van anderlecht , hij is pas 19 jaar en word al gevolgd door grote clubs.

4 april 2014 om 08:58

Mitrovic heeft anderlecht zo'n 5 miljoen gekost verdient ongeveer 1,5 miljoen per jaar. Ik denk dat als Ajax rond de 12/13 miljoen biedt en een jaarsalaris van tegen de 2 miljoen (exclusief bonussen) dat je hem hebt. Wel goed dat ajax itt Feyenoord, Twente en PSV geen harde salaris-cap hanteert zodat je dergelijke spelers wel kan aantrekken.

4 april 2014 om 08:58

Die is inmiddels al veel te duur voor Ajax. Wanneer grote clubs een speler al volgen dan ben je eigenlijk al een stap te laat. Anderlecht zal hem niet voor een appel en een ei laten gaan.

4 april 2014 om 09:05

waarom veel te duur? als je hem haalt voor 12 miljoen kan je hem daarna voor 20 weer verkopen, deze jongen kan alleen maar beter worden.
ajax wilt ook 1 topspeler halen om de zoveel jaar.

4 april 2014 om 09:50

Omdat Ajax geen bedragen als 12 miljoen voor één speler gaat betalen. En die "zekerheid" dat hij straks 20 miljoen kan opleveren heb je simpel weg niet. Voor het zelfde geld raakt hij geen pepernoot of raakt hij geblesseerd. Een Ajax kan dat risico niet nemen. Grote clubs met meer geld wel. De reden dat we in de problemen zijn gekomen is dat we te grote bedragen voor spelers hebben betaald en te veel salaris. Dus dat zie ik gewoon niet gebeuren. Ajax had hem dan voor 5,5 miljoen moeten halen voordat hij naar Anderlecht ging.

4 april 2014 om 13:04

Afgezien van het transferbedrag, wat Ajax wellicht nog wel zou willen doen, heeft die gast een veel te hoog salaris.

in Nederland loopt niemand rond, het wordt dan dus waarschijnlijk iemand uit België of Denemarken. Of misschien verrassen ze met een speler die bij een club van naam net buiten de boot valt. Ajax heeft geld als water, en kunnen dus best een goede spits aantrekken. Ze doen het alleen niet vanwege het beleid dat ze voeren.

4 april 2014 om 18:39

@ Abe84

Ajax is nog steeds bereid om de beurs te trekken voor spelers, alleen dan moeten het wel spelers zijn die meteen of heel snel een meerwaarde kunnen zijn voor het eerste. Voor van Ginkel was Ajax bereid om toch diep in de buidel te tasten en zelfs meer bood dan Chelsea. Dus voor de juiste speler(s) is Ajax gelukkig nog bereid om te beurs te trekken, ze zijn er alleen selectiever in geworden (en dat is maar goed ook).

Ziyech mag wel regelmatig in de basis staan bij H.veen en maakt bij deze club de meest prachtige doelpunten maar bij Ajax spelen is andere koek van het Moeten winnen en zal veel minder ruimte krijgen en daarin zal hij opgeleid moeten worden. Fysiek zal hij bij Ajax de krachthonk in moeten en mentale weerbaarheid dat leer je in de praktijk want het spel van Ajax vergt van beide ontzettend veel. Neemt niet weg dat Ajax met Ziyech een geweldige (super)talent in huis gehaald heeft maar een vaste basisplaats zit er voor hem voorlopig niet in.

4 april 2014 om 09:09

Ziyech speelt bij Heerenveen....

Alleen Ajax speelt niet met een 10 en daarbij is Ziyech fysiek zeer beperkt. Maar voetballen kan hij !

Sorry je hebt gelijk zal het meteen corrigeren.

Ik zal gewoon Roy Beerens halen voor op de vleugels. Speelde gisteren ook weer een prima pot.

4 april 2014 om 09:51

Ik hoop dat je nu serieus een grapje maakt. Als er één speler is die grillig is en absoluut niet goed genoeg is voor Ajax 1 dan is het Roy Beerens wel..

4 april 2014 om 10:00

Beerens naar Ajax????? Leuke speler voor AZ die af en toe van die uitschieters heeft maar geen toegevoegde waarde voor Ajax.

Even off: kan iemand me de grootste Ajax-talenten van 15 tot 21 jaar noemen? Ook spelers die al in't eerste spelen mogen erbij.

4 april 2014 om 09:57

Klaassen, Denswil, Kishna, Andersen, Fisher, Cerny, Nouri, Riedewald, Tete, Bazoer, Menig.
Zal er wel wat vergeten maar dit zijn wel de bekendste denk ik.

4 april 2014 om 10:21

de echte supertalenten in de jeugd zijn,

abdelhak nouri: lam/16 jaar
vaclav cerny: rv/16 jaar
donny van de beek: ram/16 jaar
kenny tete: rb/ 17 jaar
leeroy owusu: rb/ 17 jaar
riechedly bazoer: cvm/ 17 jaar
vince gino dekker: lv/ 17 jaar
anwar el ghazi: rv/ 18 jaar
damon mirani: cv/ 17 jaar
jairo riedewald: lb/ 17 jaar

deze namen komen even in mij op, je hebt er nog wel meer hoor maar dit zijn echt de grootste talenten van ajax.

4 april 2014 om 10:24

Bedankt beiden!

4 april 2014 om 13:06

Vergeet Walian niet

4 april 2014 om 16:23

Helemaal vergeten, maar die jongen gaat het moeilijk krijgen met Zivkovic als grote concurrent. Walian is natuurlijk een toptalent, maar hij moet echt hard gaan werken aan zijn techniek. Die jongen blijft maar switchen tussen de A1, B1, en de A2, en dat terwijl Nouri en van de Beek als B junior sterkhouders zijn van de A1.

Sigthorsson heeft zijn kans wel gehad.

Siem wil vertrekken en Bojan gaat terug naar Barcelona. Dan hou je alleen Zivkovic over en is het logisch dat je er nog een spits bij wilt hebben die er direct staat. Daarbij kunnen we op rechts wel een alternatief erbij gebruiken. Ziyech zou wat dat betreft een goede oplossing zijn, die kan rechtsbuiten spelen maar ook op het middenveld en is creatief. Creativiteit op het middenveld is er momenteel heel erg weinig.

De Jong vetrekt helemaal niet na zijn blessure, die laten ze toch niet gaan voor een prikkie en welke club zou hem voor veel oppakken? Zie liever een linkermiddenvelder en rechtsbuiten komen. Fischer, de Jong en Zivkovich kunnen allemaal in de spits. Hoessen zal wel verkocht worden.

4 april 2014 om 10:56

De Jong zie ik inderdaad ook niet vertrekken. Dus heeft Ajax een nieuwe spits nodig? Nee, ik denk van niet. Ligt er ook aan of Bojan vertrekt. Sightorsson vind ik ook geen topper. Dus die mag van mij wel vertrekken.

On: Verder gaf Frank de Boer aan in een eerder artikel dat van der Vaart prima zou kunnen functioneren in de spits positie voor Ajax. Ik heb daar mijn twijfels over. Maar met die opmerking verwcht ik dat Frank de Boer Bojan nog een seizoen wilt behouden, die hebben wat dat betreft dan dezelfde speelstijl. Het inzakken en daardoor aanspeelbaar zijn etc.

Ik hoop zo enorm dat Bojan vertrekt. Enorm matige speler die niks toevoegd aan Ajax. Ik baal ook wel enigzins dat hij tegen Twente oppeens een kwartier goed speelde. Maar ik heb nog liever Siggi of Siem in de spits die spelen ten minste niet alleen voor zichzelf.

Is het realistisch om aan Huntelaar te denken? Zou echt ideaal zijn!

4 april 2014 om 10:35

Alleen qua salaris al is Huntelaar niet te betalen maar het zou me niet verbazen als v/d Vaart word aangetrokken.

4 april 2014 om 10:48

Ik denk dat in deze periode van z'n carriere hij het niet meer voor het geld hoeft te doen. Heeft altijd gezegd dat Ajax zijn club is en graag zou terugkeren. Still got my hopes up!

4 april 2014 om 11:21

Is nog niet op een leeftijd dat hij hoeft te denken aan afbouwen, hij staat in de basis bij Schalke scoort weer makkelijk dus zal niet snel een stap terug doen.

Het zou mij niet eens verbazen als een Schone op zijn 28ste als hij de kans krijgt een mooie transfer wil maken, hij is nu op zijn top.

Een mooie Bundesliga club zoals Leverkusen of een mooie middenmotor.

Verder zal er niet veel vertrekken, niemand is buiten de Jong toe aan een volgende stap dus denk ook niet dat er steunpilaren vertrekken.

4 april 2014 om 11:51

Moisander, Vermeer, Bojan en Sigi kunnen ook vertrekken. Vermeer lijkt me logisch waarom. Bojan was een tijdelijke oplossing tot een jeugdspeler doorbrak en nu is Kishna doorgebroken, dus Bojan kan weer weg (te duur voor op de bank). Moisander heeft het zelf meerdere keren over een eventuele volgende stap gehad. En Sigi, tsja, ik weet het niet wat ik daarvan moet vinden, maar hij heeft na jaren niet overtuigd en dan moeten zowel Ajax als Sigi eens ergens anders kijken.

4 april 2014 om 12:56

Zijn toch allemaal niet per se steunpilaren, misschien Moisander maar die heeft ook veel wedstrijden gemist dit seizoen.

Misschien is Benzema een optie.

4 april 2014 om 18:42

@ Benzema

Alsof die voor dat "honger loontje" in Nederland wilt spelen,

Affelay en Huppers en Ziyec van heerenveen en ajax is klaar

Lukoki, Moisander, Vermeer, De Sa, Poulsen de deur uit en je houdt nog geld over

4 april 2014 om 18:45

@ Dydara

Affelay ???? Die gast wil ik dus never nooit niet in het Ajax tenue zien, laat die maar lekker naar Eindhoven gaan.

Morata van Real Madrid? Real wil hem graag verhuren, dus wellicht een poging wagen? Lijkt me een goede spits voor ons.

4 april 2014 om 23:29

Geweldige speler voor ons ja! Kan je zivkovic ook rustig brengen

Ik zou graag een sterke verdedigende middenvelder willen zien. Hoe doet Gudelj het bij AZ?

4 april 2014 om 12:53

Ja ik vind dat hij het prima doet. een beetje body op het middenveld zou zeker niet misstaan.. alleen zal dat wel een duur grapje gaan worden.

Ik ben erg benieuwd naar de transferplannen van Ajax voor volgend seizoen. Het is wel weer een keer tijd dat we een spits krijgen die er in ieder geval meer dan 10 per seizoen in kan leggen.

Jeetje zonde zeg! Nu gaan al die wereldtalenten en toekomstige supersterren van spitsen in de jeugd verloren...

Begreep onlangs dat Samaras einde contract is bij Celtic en dat hij weg wil. Zou in mijn ogen een goede optie zijn voor 2-3 jaar (hij is 29) tot Zivkovic en de andere jonge jongens uit de jeugd klaar zijn voor het grote werk. Heb je toch een spits die als aanspeelpunt kan fungeren, technisch sterk is en CL-ervaring heeft. Hij zal misschien uitstijgen boven het salarisplafond van Ajax, maar als je geen transfersom hoeft te betalen zou ik als club zijnde dit toch overwegen.

4 april 2014 om 16:26

Die gast is zuur!

Een spits (liefst ervaren) en een vleugelspeler (die al heel lang op het verlanglijstje staan) zijn geen overbodige luxe, Ajax moet volgend seizoen echt beter haar kansen benutten en meer snelheid in in het spel kunnen leggen. Een goede vleugelspeler erbij zou perfect zijn want Fischer is en zal nooit een vleugelspeler worden. Al hoop ik stiekem ook nog op een ervaren verdedigende middenvelder of verdediger als men besluit om niet meer verder te gaan met Poulsen. Ik ben benieuwd met wie Ajax op de proppen komt, hopelijk verrast Ajax ons met een behendige Zuid-Amerikaan dat zou ik wel mooi vinden.

Ajax moet gewoon 'even' een nieuwe Suarez of Zlatan uit de hoge hoed toveren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren