Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'We probeerden Ajax onder druk te zetten, zoals Red Bull Salzburg dat deed'

Laatste update:

Vitesse kan tevreden zijn over het voetbal dat het zondag in de eerste helft tegen Ajax liet zien. De ploeg van Peter Bosz was duidelijk de bovenliggende partij, maar beloonde zichzelf met slechts een doelpunt. Dat bleek niet voldoende te zijn voor een goed resultaat: in de tweede helft nam Ajax de regie over en had Vitesse juist weer geluk dat de bezoekers maar een keer scoorden (1-1).

Bij Vitesse was de pijp in de tweede helft wel leeg. "Onze speelwijze in de eerste helft kostte heel veel energie", zei uitblinker Davy Pröpper in De Telegraaf. "We probeerden Ajax onder druk te zetten, zoals ook Red Bull Salzburg dat met veel succes deed in de Europa League. Maar dan moet je het de hele wedstrijd vol kunnen houden. Dat lukte Salzburg wel, maar die hadden toen bij rust al een 3-0 voorsprong te pakken. Zo’n nodige buffer verzuimden wij vandaag op te bouwen."

Namens Vitesse scoorde alleen Bertrand Traoré, waarna Ajax in de tweede helft langszij kwam via Kolbeinn Sigthórsson. Door het gelijkspel heeft Vitesse nu zes punten minder dan nummer twee Feyenoord en kan Ajax aankomende zondag kampioen worden. Dan moeten de Amsterdammers wel winnen van ADO Den Haag, terwijl Feyenoord punten moet laten liggen tegen PSV.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

leuk geprobeerd, maar daar is vitesse en trouwens geen enkele nederlandse ploeg fit genoeg voor.

7 april 2014 om 11:17

Ben ik het niet mee eens. Als Vitesse, zoals Propper al aangeeft, in de eerste helft met 3-0 voor zou hebben gestaan was het in ieder geval een andere wedstrijd geworen. Ajax zou kapot gespeeld zijn en niet de hoop hebben gehad die zij nu wel hadden. Er lagen meer mogelijkheden voor Vitesse.

7 april 2014 om 11:22

ik bedoel dat het een risico is. Je weet dat ze niet fit genoeg zijn om het een hele wedstrijd vol te houden en dat de kans dus heel groot is dat Ajax de tweede helft het initiatief overneemt, wat ook gebeurde. Ze hebben dus het risico genomen dat ze het in de eerste helft zouden kunnen beslissen, maar dat is niet gelukt. Vandaar die 'leuk geprobeerd'

7 april 2014 om 11:27

Het is inderdaad een groot risico, anders zou iedereen zo spelen denk ik.
Het risico zit hem dan vooral in het conditionele aspect en/of het incasseren van een doelpunt door een snelle counter bij een moment van onoplettendheid. Tevens denk ik dat nagenoeg geen enkele ploeg op de wereld in staat is om 90 min lang druk te zetten. ik snap je punt trouwens wel.

7 april 2014 om 11:31

@rickrodajc
Het gaat juist om doelpunten maken in dit spelletje. Als telt dus niet. Wanneer je niet scoort, kun je niet winnen............

7 april 2014 om 11:36

@rickroda
ik denk dat redbull aardig in de buurt kwam met het 90 minuten druk zetten! Die jongens zijn op en top fit

7 april 2014 om 11:44

Skes14 daar geef ik je groot gelijk in, maar de stand, het feit dat ze Ajax op dat moment compleet kapot gespeeld hadden, speelde daar 100% zeker ook een rol in.

7 april 2014 om 12:49

Die hebben ook een goede dokter heet Pansold ( zou maar even deze naam googelen dan weet je iets meer over zijn reputatie), die ze in een goede conditie weet te krijgen in de Red Bull kliniek in Thalgau.

Zijn voor zover ik weet de enige ploeg die daar toe in staat was, merkwaardig genoeg waren ze daar totaal niet toe in staat in de twee wedstrijden tegen Basel??

7 april 2014 om 18:06

@ Rickrodajc

"skes14" heeft er over dat er geen enkele Nederlandse ploeg fit genoeg is om dat spelletje een hele wedstrijd vol te houden, daar heeft hij ook gewoon gelijk in. Dat Vitesse het weigerde af te maken is een heel ander verhaal. Het is niet de eerste keer dat een tegenstander helemaal leeg loopt in de eerste helft tegen Ajax om vervolgens compleet uitgeput te zijn in de tweede helft.

7 april 2014 om 11:20

Gelul. Twente lukte het in de Arena. Vitesse deed het de eerste helft ook.

7 april 2014 om 11:22

Twente had echt niet dezelfde pressie als Red Bull, daar kwam Ajax niet 1x van de eigen helft af tot minuut 87. Vitesse de eerste helft wel, maar zoals de persoon waar je op reageert aangeeft lukt het ze geen twee helften.

7 april 2014 om 11:30

Inderdaad gelul viswinkel, je wil toch niet zeggen dat je het ons moeilijk maakte zoals Salzburg? Schei uit joh. En Vitesse kon het inderdaad 1 helft, maar daar koop je weinig voor he.

7 april 2014 om 11:41

Twente lukte het in de arena? die 3-0? Vitesse lukt het de eerste helft ook.
Ja, de eerste helft.

Dat is precies wat hij zegt, geen nederlandse ploeg is fit genoeg om dat 90 minuten lang vol te houden. Dat Twente het goed heeft gedaan tegen ajax in de arena, ondanks de 3-0 is helemaal waar. Maar zoals Salsburg heeft geen nederlandse ploeg gespeeld, ook niet tegen ajax.
En daar hoef je je helemaal niet lullig over te voelen, want Red Bull deed het fantastisch.

7 april 2014 om 11:57

Het lukte Twente helemaal niet, zoveel schoten had Twente namelijk niet... volgens mij waren het aantal schoten op doel zelfs gelijk.
Jullie slaan wel erg door zeg.
Ook in de 1e helft speelde Ajax geregeld op Twentse helft, dus het lukte Twente bij voorbaat al niet.
Vitesse deed het wel aardig maar ook toen kwam Ajax af en toe op de andere helft in de 1e 45 minuten.
2e helft was Ajax de betere en was Vitesse zelden gevaarlijk.

7 april 2014 om 13:50

@viswinkel
vind jij begrijpend lezen nou echt zo moeilijk jochie? Het gaat om een hele wedstrijd. En NEE geen 1 ploeg in nederland is daar toe in staat.

7 april 2014 om 14:04

We kunnen zeggen dat Ajax word weg gespeeld. Maar de 2e helft gebeurde hetzelfde bij Vitesse en heeft Vitesse geluk gehad met een puntje. Maarja laten we het er maar over hebben dat Ajax zo zwak was, dat vinden de meeste mensen leuker om over de praten. Het enige wat ik erover zeg is dat we Moisander niet moeten verkopen deze zomer.

7 april 2014 om 15:50

@ndisdenaam,vitesse deed het meer dan aardig,net zoals vorig jaar de enigste ploeg die niet van Ajax verliest in de competitie.meer respect is op zijn plaats

7 april 2014 om 16:42

Vitesse geluk gehad met een puntje? Ajax had in de eerste helft al met 4-0 achter moeten staan + een penalty.
Als Vitesse de kansen had afgemaakt had Ajax de kans op de gelijkmaker nooit meer gekregen

7 april 2014 om 11:28

Er is geen ploeg ter wereld fit genoeg om elke wedstrijd 90 minuten zo druk te zetten. Zo'n ploeg is er ook nooit geweest. Tot het RBS van DDR doping dokter Bernd Pansold. Let wel, 10 mannen moeten 90 minuten in staat zijn vol te gaan, niet één mag het laten afweten.

Daarom doseren ploegen normaliter de druk, en nemen ze af en toe gas terug om het een hele wedstrijd vol te houden. Het was een onbezonnen taktiek van Bosz, Ajax had nog kunnen winnen de tweede helft..

7 april 2014 om 11:30

Ook Red Bull Salzburg nam gas terug de tweede helft, dus dat is niet helemaal waar.

Het maakt een boel uit of je met "slechts" 1-0 voor de rust ingaat of 3-0 zoals RBS deed.
Het verschil was toen dat Ajax bij rust al niet meer geloofde in een resultaat, en gisteren duidelijk wel.

7 april 2014 om 11:53

RBS trok veel feller van leer dan Vitesse, maar ook Feyenoord en PSV één helft hebben laten zien, ging veel langer door en zat er nimmer doorheen. Feyenoord, PSV en Vitesse konden het de tweede helft niet meer belopen omdat de tank leeg was. Laten we het er maar op houden dat wij in Nederland niet weten hoe we topfit moeten raken en die Oostenrijkers wel.

7 april 2014 om 11:54

En er werkt hier geen ex-dopingsarts.
Ik denk zelf dat omdat zij op hoogte trainen en spelen dat ze dus meer zuurstof opnemen op lagere hoogtes zoals hier, dan zou je dus ook langer door kunnen.

Geen enkele club in Nederland, inclusief Ajax dus zou dit niet op kunnen brengen.

7 april 2014 om 13:23

Je bedoelt effectief i.p.v. fit?

7 april 2014 om 17:07

Heb je het elftal niet voor bosz om het net zo aan te pakken en ja vitesse scorde 1 maal 2de helft had ajax 3 goals moeten maken want vitesse had niks meer te vertellen naar de 1. 1

Alleen moet je dat wel 90 minuten kunnen zoals Salzburg.

7 april 2014 om 11:15

Waarom moet je dit per se 90 minuten kunnen? Vitesse had 3 of 4-0 voor kunnen staan, dan speel je de wedstrijd gewoon zakelijk uit in de 2 helft.

7 april 2014 om 11:18

Die Atsu was echt heerlijk bezig. Als je dan nagaat dat Chelsea hem voor 4 miljoen heeft overgenomen van FC Porto dan vraag ik mij af wat de top 5 heeft lopen doen (lopen slapen!). Dat is toch een koopje. Ajax legt 2,5 miljoen neer voor Duarte dan had je deze jongen toch veel beter kunnen hebben.

7 april 2014 om 11:26

Als je in de 2e helft niet doorgaat, geef je Ajax de kans er zelf ook 3 of 4 te maken.

7 april 2014 om 11:32

@ritalin: RBS deed het ook geen 90 minuten.

mt 3-0 voor hoeft dat ook niet meer. dan kun je echt wel anders gaan voetbalen.

7 april 2014 om 11:38

@ritalin

Waar baseer je dit dan op? Als je 3/4-0 voor staat dan speel je die wedstrijd makkelijk uit. Alles kan gebeuren maar ik zie Ajax er echt geen 3 in trappen in 1 helft. Ze hebben nu al moeite met scoren.

7 april 2014 om 11:55

@slechtekont

Ik denk dat de meeste voetballers meer zien in een overstap naar Chelsea (en de Premier League), dan naar Ajax. Het geld, de competitie.. Als Atsu de keuze had kunnen maken, en beide ploegen hetzelfde salaris hadden geboden, dan had hij waarschijnlijk alsnog eerder voor Chelsea gekozen.

7 april 2014 om 12:38

en Atsu komt voor een minimaal salaris in Nederland spelen?

7 april 2014 om 13:27

Salzburg zette gewoon 90 minuten druk. Daardoor had Ajax geen tijd en ruimte om op te bouwen. En zakelijk de 2e helft uitspelen is eigenlijk voor geen enkele Nederlandse club weggelegd. Alleen Ajax kan dat het best uitvoeren, omdat zij het positiespelletje het best beheersen. Vitesse speelt te gehaast zo nu en dan en levert onnodig ballen in.

7 april 2014 om 16:06

Ik denk dat hij hoge salariseisen had die onmogelijk te betalen zijn voor Nederlandse clubs.

8 april 2014 om 15:19

Hij verdient 650.000 bij Chelsea, dus dat had Ajax echt wel kunnen betalen.
Bij Ajax had hij CL gespeeld en was hij basisspeler geweest. Nu is het elk jaar maar afwachten waar hij wordt gestald.

In de eerste helft is ze dat toch aardig gelukt.
Goed drukzetten, en kort op de man spelen!

Salzburg hield dit echter 2 hele wedstrijden vol, Vitesse lukte dit alleen de 1e helft.
De 2e helft was dit vele malen minder en Ajax heeft daar simpel van geprofiteerd.

Je hoeft het ook niet 90 min vol te houden maar dan ben je verplicht om in 1 helft de wedstrijd te beslissen , en dat konden ze gister ook

7 april 2014 om 11:17

Nee dat konden ze gisteren niet, dat leek me wel nu wel duidelijk.

7 april 2014 om 14:45

Nee, als de scheidsrechter, geen strafschop ziet, bij duidelijk hands dan houd het op, en dan kun je nooit van Ajax winnen. De scheidsrechters durven dat niet. Bang dat ze een verkeerde beslissing nemen, en de Telegraaf ze helemaal afbrand.

8 april 2014 om 15:20

Beide een penalty niet gekregen, dusjah.

Daar moet je jaren op trainen dat doe je niet 123.
Nu heb je jezelf zo in de problemen gebracht het was dat ajax niet hun kansen maakte de 2e helft.

Het vervelende is dat Vitesse niet twee keer scoort en de wedstrijd dus niet beslist. Na de rust gingen ze toch nog direct in de aanval, maar helaas gelijk uit de counter een tegendoelpunt.
Als je ook het kwaliteitsverschil ziet tussen de keepers van beide teams, niet geheel verassend dat Ajax veel meer punten heeft.

Dat had denk iedereen wel in de smiezen de eerste helft. Ik vond dat ze het lang niet verkeerd deden ook, maar het geluk waarmee Salzburg die goals maakte had Vitesse dan weer niet.

7 april 2014 om 11:50

dit heeft helemaal niets met geluk te maken maar puur met kwaliteit. Geef een willekeurige spits van een internationale topclub dergelijke kansen en het staat idd 3-0 bij rust...

7 april 2014 om 13:30

Welk geluk? Een dodelijke spits had er wel een paar gemaakt. Zoals een Pelle of Finbogasson.

En zo hebben meer teams dat geprobeerd, en is het ze ook vaak best gelukt, maar dan maar één helft.

Maar zowel Psv, Feyenoord als Twente als Vitesse gisteren verzuimden inderdaad een (grotere) voorsprong te nemen, waardoor Ajax uiteindelijk in de tweede helft sterk terug kon komen. En als ze die kans krijgen, zijn ze eigenlijk niet te stoppen.

Red Bull was wellicht ook fitter, maar zij zijn eigenlijk de enigen geweest die een comfortabele voorsprong hadden om de tweede helft mee te spelen, dat scheelt een hoop.

En dat is het grote verschil met Salzburg en de clubs in de eredivisie. Hier in Nederland kun je het niet Ajax 90 minuten lang moeilijk maken door druk te zetten. Dat hou je een helft vol, misschien net iets meer maar daarna naai je jezelf omdat Ajax onder druk uit kan voetballen door de kwaliteit.

7 april 2014 om 11:33

Nee, volgens mij niet. Iedere eredivisieclub die net als RBS met 3-0 voor was gaan rusten had de wedstrijd "gewoon" gewonnen.

Het enige verschil is dat RBS zichzelf beloonde en de wedstrijd besliste met 3 goals in de eerste helft.

7 april 2014 om 11:45

RBS zette ook veel meer pressie op Ajax dan de rest. Niet te vergelijken met de druk die de clubs hier denken te zetten op Ajax.

7 april 2014 om 12:40

Mensen onthouden selectief, RBS scoorde 3x maar had 10x kunnen scoren.. Vitesse scoorde 1x van de 4 kansen.. En afmaken, zoals Sigi meteen doet is ook kwaliteit, Soriano probeert van het afstand en gaat erin gister probeerde Vejnovic het ook...

Echt haha het is bijna triest hoe erg er maar word verwezen naar de clash met Rbs, en nog lukt het niemand zelf hier om Ajax te stoppen.. Als, als, als, als Twente 1-0 had gemaakt, nu is het als Vitesse 2-0 had voorgestaan ipv 1-0, ja daag!

Zelden gezien dat Ajax zo overklast werd door Vitesse. We winnen vaak van ze maar 5-0 met de rust was reeel geweest. De maar 1-0 brak je op, maar prima eerste helft.

7 april 2014 om 13:52

Hoe bedoel je was reeel geweest? Als het reeel was, dan stond het wel 5-0 bij de rust. Feit is echter dat Vitesse nooit 5-0 bij de rust voor staat, de grootst mogelijke onzin dus.

Reeel is dat Vitesse 45 minuten aardig druk kon zetten maar dat daarna de concentratie en de energie aardig weg was waardoor Ajax vrij eenvoudig de 1-1 kon aantekenen. Daarna mocht Vitesse nog blij zijn met het gelijke spel. Scheelde niet veel of ze hadden zelfs nog verloren.

7 april 2014 om 13:57

waar haal jij die 5-0 vandaan? Vite$$e schoot een paar x slap op het goal van Ajax..?! die Atsu liep leuk naar binnen maar schoot elke keer slap in de korte hoek.. jullie moeten is niet zo overdrijven met de kansen die jullie gehad hebben.. slaat echt helemaal nergens op! zo heel veel echte kansen hebben jullie niet gehad! En Ajax had ik de 2e helft betere kansen dat dat Vite$$e in de eerste helft heeft gehad.. 1-1 is verder een terechte uitslag geweest gister, als waren de kansen van Ajax toch echt gevaarlijker dan die van jullie! Maar ja dan komen jullie weer met die penalty.. ja die had kuipers moeten geven.. maar dan had hij hem ook aan Ajax moeten geven voor die wilde tackle van Kashia.. dat was ook gewoon een 100% penalty speelde geen moment de bal en het is dat Duarte op springt anders waren ze enkels gebroken!
En zo overklast zoals jij het noemt valt allemaal wel mee! Vite$$e speelde een goeie eerste helft maar nou niet uitzonderlijk zoals jij bedoeld! Dus stop maar met als als als.. want zowel Vite$$e als Ajax had gister kunnen winnen en hebben het allebei nagelaten!

7 april 2014 om 15:29

Er waren echt wel een paar 100% kansen voor vitesse. Vitesse heeft gister feitelijk gezien de beste kansen gehad om te scoren. Zowel labyad als vejinovic hadden 2 100% kansen waar er minimaal een van had ingemoeten. Daarnaast kopbal op de paal van kashia, hele grote kans voor traore die over schiet en nog een kans voor atsu ook bijna 1 op 1 met de keeper in de 16 die hij recht op de keeper schiet. 5-0 is overdreven. Maar 3-1 voor vitesse was gister een realistische uitslag geweest over de hele wedstrijd gezien. De scheids moeten we niet over zeuren, zowel ajax als vitesse hadden een penalty verdient en die kan je dus tegen elkaar wegstrepen. Ajax is gewoon een overschatte ploeg met een slecht aankoopbeleid. Desalniettemin worden ze kampioen en dat is vooral te danken aan de gebroeders de boer en de goede jeugd en natuurlijk het daarnaast falen van andere ploegen. Het falen van vitesse is vooral aan ffp en een shirtsponsor te danken. Met 5-10 meer transferbudget hadden we afgelopen seizoenen kampioen geworden. Want de slechte verdediging en spitspositie hebben wij hierdoor niet kunnen versterken.

7 april 2014 om 15:53

haha nou daar ben ik t dus niet mee eens.. maar ja gelukkig mogen we allebei een mening hebben!

Zoals jij die kansen opnoemt van Vite$$e had Ajax er ook genoeg! 1 op 1 van Sigi had ook een doelpunt moeten zijn.. en zo waren er nog zat mogelijkheden die zich in de 2e helft voordeden.. Vite$$e had de kansen in de 1ste helft en Ajax had die in de 2e helft..

En Ajax is helemaal geen overschatte ploeg, Ajax is een ploeg uit bijna alleen maar jeugdige spelers, dus natuurlijk loopt dat niet altijd zoals het moet! En Ajax heeft ook geen slecht aankoopbeleid, want Ajax is een weg ingeslagen waarbij we geen dure aankopen en debiele salarissen meer betalen! Dus wij hebben een prima beleid, want wij zijn anders wel de meest gezonde club van NL! En Vite$$e is denk ik wel degene die het slechte beleid heeft.. Zonder die criminele bende daarzo in de top was Vite$$e al failliet geweest.. En dan kan je FFP de schuld geven van jullie eigen gebrekkige boekhouding maar dat gaat er bij mij niet in! "jullie" hebben zelf daar er een zooitje van gemaakt en daarom zitten jullie nu op de blaren! Eigen schuld en dus niet die van de (gebrekkige) Ffp..
En dan met een 5-10 transferbudget meer had Ajax ook wat steunpilaren kunnen houden dus was Ajax alsnog kampioen geworden!

Maar dan alsnog is en blijft over de laatste 4 jaar Ajax de terechte kampioen, die elk jaar weer de inkomsten van CL kunnen bijschrijven! Iets waar andere clubs alleen maar van kunnen dromen!

7 april 2014 om 17:14

Het is Vitesse, voor de rest lulverhaal.

7 april 2014 om 17:53

Ik raad je een bril aan nabbejh. De kansen zoals Vitesse die in de 1e helft kreeg, zo kreeg Ajax er maar 3 van in de tweede helft. Vitesse had met minimaal 3-0 moeten gaan rusten maar maakte het helaas niet af. Ajax vond ik weinig overtuigend eerlijk gezegd, al waren ze de 2e helft beter tegen een Vitesse dat leeg was.

p.s. Wat me opvalt, ik hoor niemand over die kaart van Blind die rood had moeten zijn.

7 april 2014 om 21:23

yatsemata,

haha dus jij vind de kansen van Vitesse beter? die paar halve schopjes van Atsu? alleen die kopbal van Kashia op de paal was een echte kans, Labyad komt gewoon kwaliteit tekort om de goal te maken!
vind het allemaal wel meevallen met de kansen voor Vitesse in de eerste helft dus heb geen bril nodig!
Leuk dat je de rode kaart voor blind noemt, maar vond het zelf ook geen rood, ja hij komt te laat! maar niet de intentie om de man te raken kwam gewoon te laat in met de tackle!
En als jij over blind kan beginnen!? en de rode kaart voor Piazon dan? valt mij op dat niemand het daar over heeft....

Vithoba,

Als je niks nuttigs te antwoorden heb doe het dan niet
ik geef gewoon mijn mening en dat is mijn goed recht! en als je daar niet tegen kan moet je ergens anders gaan kijken!
maar aan je eerste post te zien heb je verder ook weinig nuttigs te vermelden!

Het had ook zomaar 2-0 of 3-0 kunnen staan bij rust en dan was de wedstrijd natuurlijk wel gespeeld... Ajax mocht zichzelf over 90 minuten uitermate gelukkig prijzen met een punt. Nou ligt mijn voorkeur al sinds ik kon praten bij Ajax, alhoewel ik geen fanatieke supporter ben, maar ik vind het een erg mager seizoen van de Amsterdammers. Natuurlijk worden ze kampioen, maar m.i. zat er geen enkel hoogtepunt in dit seizoen m.u.v. de overwinning tegen Barca.

Dat doen veel ploegen. Alleen als je dat niet wekelijks doet en je moet het opeens gaan doen... dan hou je dat geen 2 helfjes vol en ben je moe in de 2e helft. Je kan iets wat je op tv ziet bij een ploeg niet zomaar ff nadoen.

als als als.... typisch achteraf gejank. Als we 2 of 3-0 voor staan hadden we gewonnen, als Johansson die kans maakt winnen we (az), als we van die en die niet verloren hadden stonden we nu eerste (vormer), als ik vanochtend iets later van huis was gegaan had ik de trein gemist en zo zijn er miljoentrimiljoenmiljoen als-verhalen...

7 april 2014 om 11:57

Ik mis nog de

"als Balotelli geen strafschop had gekregen hadden we overwinterd in de Champions League".

7 april 2014 om 12:03

Vergeet Vormer niet; '' Als we minder onnodige punten hadden verspeeld waren we kampioen''

Als bestaat helaas niet in de voetballerij... want als Robben die bal er in schoot tegen Spanje.. je kent het verhaal.
Dat druk zetten lukt je niet 90 minuten.

7 april 2014 om 12:05

Dat staat al in zijn reactie, Nlisdenaam, van Vormer..

7 april 2014 om 12:08

Of de "als we een spits hadden gehad gingen we niet kansloos ten onder tegen Krasnodar "

7 april 2014 om 12:02

Als vitesse 3x zou moete scoren in de 1e helft zoals hier gezegd wordt, dan had ajax ook 3 moete maken 2e helft, alleen in de 1e 10 min van de 2e helft had ajax al 3 grote kansen.

Btw ajax heeft gewoon de beste keeper van de eredivisie. Dat is de kwaliteit van ajax. Heeft niks te maken met het kansen niet afmaken van vitesse. Tegen andere keepers hadde ze er wel 3 gemaakt.



Ja alleen zijn jullie geen salszburg dat is het verschil

Cillesen stond gewoon geweldig te keepen!

7 april 2014 om 13:32

Pff. Als het een topclub was geweest, dan stond het al 3, 4-0 in de eerste helft. Geef mij toch Vermeer, die is het sterkst in een een-op-een situatie.

7 april 2014 om 13:36

Maar Vitesse is geen topclub. Ze doen het leuk in de eredivisie maar daar is dan ook alles mee gezegd. Dit geld ook voor Ajax trouwens. Cilessen heeft Ajax gered in de eerste helft. En met betrekking tot vermeer: zeker geen slechte keeper, verre van! Als supporter houd je wel je hard vast bij hoge ballen etc. Keepen is niet alleen maar 1 vs 1 situaties

10 april 2014 om 22:49

Op internationaal niveau moet je wel een keeper hebben die een Messi, Ronaldo of een Neymar kunnen afstoppen. Die wandelen vaak door een verdediging heen. Dan heb ik liever een Vermeer die sterk is in een een-op-een situatie en matig is in de lucht, want dat kan je oplossen door twee kleine mannetjes bij beide doelpalen te zetten. En zovaak blunder Vermeer nou ook weer niet. Toen tegen Frankrijk zat Cillessen er nog slechter uit. Een schot door het midden, pff wat moeten wij dan doen als Messi en een Ronaldo voor hem staan. Gegarandeert een doelpunt.

7 april 2014 om 14:42

Afgezien van de goal dan; die vrije trap heeft ie in mijn ogen niet goed verwerkt. Had de bal naar de buitenkant moeten stompen/duwen.

8 april 2014 om 11:04

Klopt, dat idee had ik ook. Maar na het bekijken van het schot was het moeilijker dan het lijkt om die bal goed weg te werken. Het was een aardige zwabberbal.

RBS is fysiek en mentaal fitter, waardoor ze het wel 90 minuten volhouden. Daarnaast hebben ze de professionaliteit om die 2e er wel in te leggen.

Desalniettemin was de intentie van Vitesse goed en werden de zwakke punten van ajax weer blootgelegd.

Als de scheids de juiste beslissingen had genomen, dan was de1e helft voldoende geweest om Ajax eronder te krijgen.
Pen en rood voor van Rhijn en hoogstwaarschijnlijk 2-0 met de rust, daarbij had Blind er ook af gemoeten met rood zodat Ajax de 2e helft niet meer zo kon spelen als nu en eerder nog een 3e om de oren had gekregen dan nu de 1-1.
Vitesse mag inderdaad geen kampioen worden,maar niet door Chelsea maar door de Knvb, onterechte penalty tegen Psv dat gewoon ook de mindere was en nog het geluk had om met 0-1 voor te komen door een cadeau.
En laten we niet vergeten de wedstrijd in de zandbak in Den Haag die nooit gespeeld had mogen worden.

Ja leuk maar dan moet er je wel voor zorgen dat je 3-0 voor komt te staan.

ik ben gisteren naar vitesse-ajax geweest voor ons als vitesse supporters een leuke wedstrijd en de eerste helft geen ajax supporter gehoord het ajax vak was de eerste helft muisstil. waarom doen jullie toch allemaal zo arrogant naar afloop van de wedstrijd.waarom geven jullie nou eens toe dat vitesse jullie de eerste helft totaal overklaste en veel te weinig scoorde en de tweede helft de schade beperkte. jullie hebben van die nare trekjes als jullie in de mickie mouse competitie.die echt helemaal niets voorssteld is een keer door een middelmatige club als vitesse ook wel chelsie 3 genoemd een keer de les word gelezen.

8 april 2014 om 13:46

Niet iedereen over een kam scheren kerel. Er zijn genoeg Ajacieden, hier en in andere topics, die Vitesse de credits geeft die ze verdienen.

De 2e helft heb ik overigens geen Vitesse supporter gehoord, dus wat zegt dat? Wedstrijd met 2 gezichten...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren