Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik zeg het al langer, rugzak Ajax-talenten is beter gevuld dan die van PSV’

Laatste update:

Het zeer matige seizoen van PSV is bijna ten einde. De club uit Eindhoven moet in het slot van de competitie voorkomen dat een elftal vol internationals de play-offs in gaat. PSV verloor de laatste twee competitieduels, maar hoopt zondag tegen Feyenoord als winanar van het veld te stappen. Daar heeft Aad de Mos vertrouwen in. “Ze gaan winnen, omdat ze na twee nederlagen nu weer aangeschoten wild zijn”, vertelt de trainer in ruste aan het Algemeen Dagblad.

De Mos zag PSV al vaker boven zichzelf uitstijgen. “Ajax-thuis voor de winterstop, die 4-0 zege. Later Twente-thuis, die 3-2. Maar ga je het over een heel seizoen bekijken, en eigenlijk over de hele afgelopen vier, vijf jaar, dan is PSV de lat kwijt waar het zijn eigen prestaties kritisch aan afmeet. Die lat lag ooit hoog, maar nu kan het gewoon alle kanten op en dat wordt geaccepteerd.”

Sinds de jaren zeventig had PSV niet meer minimaal tien keer in competitieverband verloren en men dreigt het seizoen met het kleinste puntentotaal in veertig jaar af te sluiten. De Mos zag de bui eigenlijk al hangen en benadrukt dat het wel of niet afdwingen van een Europees ticket niet veel zal uitmaken. “Voor mij is uitgekomen wat ik al langer zeg: de rugzak van Ajax-talenten die doorkomen is beter gevuld dan die van PSV.”

Gaat PSV komend seizoen Europa in?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tsja dat is niet zo gek he. PSV is gewoon een koopclub geworden waar Ajax zich wel richt op de opleiding, al helemaal met de inslagen route een paar jaar terug.

13 april 2014 om 10:07

Blablabla. PSV is weer een andere weg in geslagen en dat heeft tijd nodig. Ook de doorstroming van talent heeft weer tijd nodig. Op dit moment loopt iig het grootste talent van dr eredivisie in Eindhoven rond. Depay.

13 april 2014 om 10:14

Depay ja, please continue ... Kishna Veltman Klaassen Denswill Fischer (aangekocht dan maar oke) en Blind Siem Vermeer van Rhijn zijn ook netjes opgeleid. Kijk naar de laatste 5 jaar en vergelijk Ajax en PSV en je schrikt helemaal.

Dus ja Aad heeft gelijk, ook al is Depay een geweldig groot talent

13 april 2014 om 10:17

Als Depay eigen jeugd is dan is Fischer dat toch ook gewoon... de een komt uit Denemarken en de ander van Sparta.

13 april 2014 om 10:23

Maar PSV moet het in het bestuur eerst wat rustiger krijgen. Anders blijven er gevallen komen zoals met Bakalli en Labyad. Ik zie PSV nog geen constante aansluiting vormen tenzij ze het daarboven rustig krijgen of Cocu een super trainer blijkt te zijn.

13 april 2014 om 10:27

nee, depay speelt al 8 jaar bij psv en Fischer 3 ofzo

13 april 2014 om 10:27

Kishna komt van ADO. 3 jaartjes ajax pas. Noem ik dus niet uit eigen opleiding

13 april 2014 om 10:29

Depay is een groot talent maar ik vind Fischer, Boetius, Kishna en Vilhena nog talentvoller. Fischer heeft dit seizoen een dip gehad maar dat krijgen alle jonge spelers en vorig seizoen heeft hij meer indruk gemaakt dan Depay dit seizoen. Hetzelfde geld voor Boetius die veel minder een 'one-trick pony' is dan Depay.

13 april 2014 om 10:31

Het is nogal een verschil of een speler op zijn twaalfde komt of op zijn zeventiende. Fischer duidelijk geen eigen jeugd, Depay duidelijk wel.
Psv blijft overigens nog steeds een koopclub, alleen kopen ze nu talenten (maher, Wijnaldum, Willems, Bruma).

13 april 2014 om 10:35

Volgens de officiële definities vam de fifa is dat dus wel eigen jeugd. Een speler die minimaal 3 jaar bij de club in de jeugd heeft gespeeld

13 april 2014 om 10:38

Oke, kijken we verder: Blind, Vermeer, Van Rhijn, de Sa, Serero, Siem de Jong. Kijken we naar de afgelopen 2 jaar: Anita, Alderweireld, Verthongen. Ajax kan dan ook veel jeugd vanaf zijn 17e halen, er zijn er nog genoeg die daarvoor al bij Ajax speelde. Dus om alleen maar naar een speler te kijken die pas net bij Ajax is goedkoop scoren...er zijn er namelijk nog veel meer die er al veel meer jaren spelen .

13 april 2014 om 10:39

Inplaats van nietes welles spelletjes te gaan spelen hier. Besef dat het wel goed zit met de doorstroming van talent in Nederland. Nu de juiste keuze's maken. En geniet van het Nederlands voetbal.

13 april 2014 om 10:42

vilhena heeft vorig seizoen mss een paar aardige wedstrijden gespeeld gespeeld maar dit seizoen iig niet, kishna lijkt me niet, die jongen is zo overhyped naar een paar redelijke wedstrijden en wat boëtius en Fischer betreft wil ik nog wel is zien, ik denk dat ze ongeveer in dezelfde categorie zitten

13 april 2014 om 10:43

PSV-Ado

Ik hoor het wel vaker dat PSV een andere weg ingeslagen zou zijn, maar verklaar dan de komst van Ruiz? Waarom is Ruiz nou gehaald terwijl PSV de andere weg is ingeslagen? Nu krijg je een situatie dat je Narsingh ongelukkig maakt, terwijl hij juist goed presteerde en dat Bakkali naar een andere club wilt gaan.

Daarbij speelt Jong PSV veel beter dan Jong Ajax, dus waarom is PSV dan bang om de juiste weg in te gaan? Ze staan nu op de kruising, dus dan moeten ze nu die weg ingaan.

13 april 2014 om 10:49

Fischer heeft geen 3 jaar in de jeugd gespeeld.

13 april 2014 om 10:50

@ Hootch30

Geldt dat niet voor alle clubs? Verklaar de aankopen van vd Hoorn, Bojan en Duarte als Ajax een andere weg is ingeslagen?

13 april 2014 om 10:51

Cruijff zegt op de vraag "wat vind u van linksbuiten Depay" beantwoording:
- Hij heeft een enorm schot.
- Maar dat niet genoeg om van te leven.
- Hoeveel vrije trappen krijg je in een wedstrijd?
- Je moet dus meer kunnen.
- Van links bijvoorbeeld een goede voorzet geven.
- Maar goed, aan iedereen mankeert natuurlijk wel wat.

13 april 2014 om 10:52

Waarom is Bojan Krikic gehaald die er nog veel minder dan Ruiz van kan en meer dan 1 ton per wedstrijd heeft gekost? lekker makkelijk he, afgeven op Ruiz terwijl jullie zelf een speler hebben die nog veel meer kost en er helemaal niets van bakt.

13 april 2014 om 11:09

@ m. madrid.
Het is een jeugdspeler volgens de fifa als de speler voor zijn 21ste 3 jaar bij de club heeft gespeeld voordat hij is opgenomen in de selectie.

13 april 2014 om 11:10

Teun, Ajax heeft in totaal 40.000 meer betaald voor Bojan dan PSV voor Ruiz en dat voor een héél seizoen ipv een halve.. Nogmaals, Ajax betaald niet zijn salaris, Barca doet dat en Ajax betaald 1 milj huursom..

13 april 2014 om 11:12

Daar gaan we weer over de talenten.
Wat is eigen kweek?
Ik vind spelers die van hun 12jr voor dezelfde club spelen en daar debuteren.
Dan vallen bij ajax ook 90% af als eigen kweek.
Ga je zeggen bijv vanaf je 16e jr.
Dan heeft Chelsea of Mancity de "beste" jeugdopleiding,omdat die de beste jeugdspelers ter wereld voor hun 18e naar hun club halen.
Tja tis maar hoe je het bekijkt.

De Mos roept vaak maar wat,3weken geleden riep hij op omroep brbant dat psv na die serie van 8overwinningen,misschien ajax nog lastig kan maken.
Nu na die 2nederlagen,is het opeens weer de andere kant op.

Wel staat vast dat psv ondermaats presteert de laatste 5jr......
Het vreemde is wel,dat in die 5jr met een beetje meer mzzl psv ook kampioen had kunnen worden.
Dus dat zegt veel over onze Mickey mouse league.

13 april 2014 om 11:14

Ajax haalt toch ook ervaren spelers?

Dat gezever ook altijd of het eigen jeugd is of niet, geniet gewoon van die jonge spelers, wat maak het uit hoelang ze al bij een club zitten.

13 april 2014 om 11:15

Teunteun.
Dus omdat Bojan bij Ajax speelt en de hoge verwachtingen niet helemaal waarmaakt, mag een Ajaxsupporter niets zeggen over de situatie van Ruiz bij PSV? Beetje vreemde redenering. Ik ben zelf voor Feyenoord, waar ook van alles mis is. Mag ik dan niets zeggen over dingen die bij PSV misgaan?

13 april 2014 om 11:23

Het gaat erom dat door de komst van Ruiz nu de kans op spelen van narsingh minder is.
Door de komst van Bojan wordt niet de ontwikkeling van een talent tegengehouden. En precies daarom lijkt het beleid van Ajax meer gericht op ontwikkeling van jeugd dan van PSV.

13 april 2014 om 11:29

De Sa is geen talent?

13 april 2014 om 11:59

@johndylan, als.ik een paar 'talenten' dit seizoen compleet door de mand heb zien vallen dan zijn het wel Fisher, Boëtius en Vilhena. Kishna komt pas net kijken, en daarvan moet je nog afwachten wat hij laat zien. Depay heeft dit seizoen bewezen dat hij een dragende speler is, en hij is met afstand het grootste talent van de eredivisie.

13 april 2014 om 12:00

Geen talent??? Hij wordt met enige regelmaat opgesteld in het team dat dit jaar kampioen wordt. Dan ben je wat mij betreft een talent. En wat dan nog..hij speelt wel! Ook een speler uit eigen jeugd.

13 april 2014 om 12:02

Ongelooflijk zeg..ben Klaassen, Veltman en Denswil gewoon vergeten te noemen. Dus erg leuk dat er een aantal lopen te zeuren over Fischer wel of geen eigen jeugd...kijk naar al(!) die andere talenten!! Of is dat dan weer te pijnlijk en gaan we lekker zeuren over 1 speler?

13 april 2014 om 12:44

Dat mag gerust, maar de meeste Ajacieden weten meer over de situatie van Ruiz dan over de situatie van hun eigen spelers, waarbij ze PSV voor 'koopclub' en slecht inkoop/huurbeleid uitmaken, terwijl hun eigen club het nie beter doet. Iedereen mag kritiek uiten, maar zo ongegrond als sommige het hier doen slaat nergens op.

13 april 2014 om 13:08

prithender,

Het gaat erom dat men een speler haalt voor een positie waar bijvoorbeeld al een Nederlandse International speelt.

V/d Hoorn moest gaan concurreren met Veltman. Dat was voordat V/d Hoorn zijn handtekening ging zetten al bekend. Bojan was gehaald, omdat Ajax geen goede buitenspelers had en Duarte was gehaald, omdat Serero toen nog niet goed genoeg speelde.

Brands roept al 3 - 4 jaar dat PSV meer met z'n jeugd gaat doen, maar tot nu toe is alleen Depay doorgekomen. Bakkali deed in het begin ook goed, maar na een paar teleurstellend wedstrijdjes mag deze jongen al weer plaats maken voor andere spelers. Veltman bijv. heeft ook een paar fouten gemaakt bij Ajax, maar deze jongen blijft gewoon basisspeler.

Dat bedoel ik dus met durven. Ajax blijft gewoon standvastig met zijn jeugd en PSV is gewoon angstig. PSV is gewoon veel te veel gefocust op resultaten en bij teleurstelling moet er alweer ingekocht worden.

Ajax speelt nou ook niet echt sprankelend, maar zij spelen wel met Van Rhijn, Veltman, "boilesen", Blind, Klaassen en "de Jong". Waar PSV het alleen maar met Depay moet doen. Sterker nog..... de laatste 10 jaar zijn er maar 2 jeugdspelers bij PSV doorgebroken.

Met kopen is niets mis mee. De ene club hanteert een andere beleid dan de andere club. Het gaat immers om resultaten. Maar ga niet roepen "we gaan de jeugd meer kansen geven" en vervolgens doe je niets ermee. En natuurlijk heeft het tijd nodig, maar Brands riep dat al sinds zijn aanstelling als Technisch Directeur van Psv. Ze verkopen een stuk grond aan de Gemeente en het resterende geld gingen ze gebruiken voor nieuwe spelers. Sinds ""we gaan de jeugd meer kansen geven" heeft PSV meer dan 50 miljoen euro uitgegeven aan nieuwe spelers, zoals Narsingh, Maher, Toivonen, Tyton en Matavz, die allemaal uiteindelijk op de bank mochten plaats nemen. En weet jij wel hoeveel geld dat was, dat op de bank zat?

Dus ga nou niet denken dat Ajax dezelfde weg is ingeslagen dan Psv.

Edit: aankopen van Ajax heb ik dus verklaard, maar hoe zit het dan met Ruiz van Psv? Ik snap nu nog steeds niet waarom deze speler gehaald is. Na mijn info kost het PSV zelfs nog 1,5 miljoen euro, terwijl je Narsingh en Bakkali hebt. Dus kun jij dan de komst van Ruiz verklaren?

13 april 2014 om 13:49

Kishna is op zijn 14e gekocht en speelt dus 5 jaar in de jeugdopleiding van Ajax, dus dan kan je zeggen dat het eigen jeugd is.

13 april 2014 om 13:49

@tandpasta, kom je weer met je provocaties. Dus jij wil met droge ogen beweren dat Daley Blind, Van Rhijn, Vermeer, Veltman, Denswil, Klaassen , Ligeon, Riedewald en de Sa niet als kleine jongen bij Ajax zijn gekomen?

De afgunst is dus zo groot dat je leugens loopt te verkondigen.

13 april 2014 om 13:51

Nou op dit moment is Bojan echt wel beter dan Ruiz hoor.

13 april 2014 om 10:07

Ik vind PSV geen koopclub. En als dat het al zou zijn. Wat dan nog? Wat is er mis met spelers kopen als je het geld er ook voor hebt?

13 april 2014 om 10:15

Nou, als je aan het begin van het seizoen zegt voor de jeugd te gaan en dan in de winterstop in paniek raakt en meteen Ruiz weer voor veel geld een half jaar huurt, verlies je op dat gebied wel je goofwaardigheid. En dat staat talenten als Bakkali in de weg. Daarbij willen ze helemaal geen koopclub zijn, dus vinden ze het blijkbaar wel erg als ze zo'n stempel krijgen.

13 april 2014 om 12:26

Het is niet dat ze geen koopclub willen zijn maar meer dat ze het niet meer kunnen zijn.

13 april 2014 om 10:20

Ajax koopt veel van hun talenten ook gewoon hoor, alleen leiden ze vervolgens nog een paar jaartjes op. Psv heeft wel aardig wat spelers gekocht maar daar kunnen de meeste clubs alleen maar blij mee zijn. Er worden goede bedragen betaald zodat die clubs weer verder kunnen, en hebben daarvoor vaak ook nog een x aantal jaar van hun talent hebben kunnen genieten. Dus wat dat betreft is het handelen van PSV alleen maar te prijzen!

13 april 2014 om 11:18

Precies Henky r,elke club die koopt.
Of ze nu 14 -16-20 of 24jr zijn,kopen(vergoeding betalen),is kopen.
En de aankopen die psv heeft gedaan leveren vaak het dubbele of 3voudige op.
Mertens,lens,strootman,dudzscak,
Je ziet bij psv geen sulejmani capriolen zoals bij ajax.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik 7milj voor Maher op dit moment wel veel vind.
Maarja schiet hij er volgend jr 12 in en speelt depannen van het dak,want voetballen dat kan hij.
Dan verkopen ze hem weer voor min 8milj.

13 april 2014 om 11:37

Wat ik vooral belangrijk vindt is dat clubs een goede prijs krijgen van PSV voor de spelers. En dat ze niet als talent op zeer jonge leeftijd worden weg gehaald maar ze eerst presteren bij hun huidige club.
Nu zal dit vast niet altijd het geval zijn maar is naar mijn mening wel de beste manier. De topclubs in Nederland kunnen best 5 miljoen betalen voor een speler die het goed doet in de eredivisie.
Helaas wordt de tendens steeds meer zo vroeg mogelijk ophalen want dan kan er later zoveel mogelijk op verdiend worden. En natuurlijk zal het op leiden ook wel beetje mee spelen...
Gevolg is wel dat club steeds vroeger gedwongen worden talenten contracten aan te bieden. Voor clubs zoals Ajax is dit geen probleem die hebben bij de beloften waarschijnlijk meer salaris lopen als het rechterrijtje in de eredivisie.
Maar voor kleinere clubs met een wat kleinere begroting is dit echt een aanslag op de begroting. Maar doen ze het niet lopen ze het grote risico dat talent op steeds jongere leeftijd voor een habbekrats wordt opgehaald....

13 april 2014 om 12:30

Helemaal mee eens, de eredivisie zou er ook veel sterker op worden als de goede spelers van clubs voor eerlijke prijzen worden verkocht, zo kan het er alleen maar beter op worden. Zo kunnen we ook verderbouwen aan een hoger niveau competitie.

13 april 2014 om 10:20

PSV een koopclub, oke ga nu maar weer met je blokken spelen.

Zonder spelers te kopen kan je als serieuze voetbalclub niet voortbestaan. Van Barcelona tot Excelsior.
Daarnaast kopen clubs als Feyenoord, Ajax, Vitesse en Twente net zo veel spelers dan PSV (wat afgelopen zomer is leeg gekocht) doet.

13 april 2014 om 10:44

Uitzondering is Nac. Die hebben al vijf of zes jaar geen afkoopsom meer voor een speler betaald. Dus het kan wel.

13 april 2014 om 11:38

Ja en kijk waar ze staan... En dit is natuurlijk meer gedwongen als een overwogen keuze.....

13 april 2014 om 10:30

Je bedoelt al die Deense, Belgische, Tsjechië, Servische talenten.

13 april 2014 om 10:38

Ja die Deen Van Rhijn, die Belg Daley, die Tsjech Veltman, die Serf Klaassen, die andere Deen Kishna, die andere Belg De Sa, de andere Tsjech Riedewald en die andere Serf die vandaag in de basis start Ligeon.

Laten we vooral niet spreken over al die andere buitenlandse toptalenten in de jeugdopleiding als Vd Hart, Tete, Dekker, Vd Beek en Nouri.

13 april 2014 om 13:56

ja echt he haha en als we buitenlandse talenten kopen dan zijn het talenten van buiten categorie, zoals cerny, bay en meleg.

13 april 2014 om 10:41

Ajax is in mijn beleving altijd een club geweest waarbij ze spelers zelf opleiden en altijd 4-3-3 spelen. Het is typisch Ajax. PSV was altijd een echte koopclub en heeft hiermee ook een mooie historie opgebouwd. PSV had een goede scouting en haalde talenten van heinde en ver. PSV heeft het probleem dat nu elke club een goede scouting heeft en dat er veel meer kapitaalkrachtigere clubs over de hele wereld bij zijn gekomen. Ik vind het een goede zaak dat PSV vanaf dit seizoen voor de jeugd heeft gekozen. Natuurlijk is Ajax hierin verder omdat het dit altijd al wel deed. PSV heeft interessante talenten die moeten rijpen. Gezien de ranglijst en de status van PSV staan ze te laag. Op basis van de resultaten van dit seizoen niet. De nieuwe koers vind ik goed. De talenten moet je rijpen. Wat je als PSV mist in huis kun je best kopen. Dat maakt je niet meteen een koopclub. Maar zodra PSV één speler koopt zal het al worden aangeduid als een koopclub. Lijkt me ook overdreven.

13 april 2014 om 12:32

Precies. Wat als PSV romario, ronaldo, nilis enz. Niet hadden gescout. Er is niets mis met talenten jong koprn en ze opleiden. En er is zeker ook niets mis met spelers goed scouten en dan kopen....

13 april 2014 om 11:12

Bij Ajax en Feyenoord zit het veel meer in de cultuur het opleiden. Daarvoor heeft PSV nog wel even nodig.

Het grootste verschil zit m ook in de benadering. Bij PSV wordt een toptalent heel erg verwend en opgehemeld in de jeugd omdat ze er zo weinig hadden. Bij Ajax en Feyenoord ligt dat toch anders. Daar zijn er veel meer en houd ze meer met beide benen op de grond.


Dat is iets wat je regelmatig leest als commentaar van oud spelers die PSV kennen

Aad zag de bui eigenlijk al hangen? Volgens mij was het dezelfde Aad die PSV voor het seizoen uitriep als favoriet voor de titel en Twente een plek in het rechterrijtje toebedeelde.

Het wordt komend jaar echt weer eens tijd dat er tot de laatste dag voor het kamoioenschao wordt gespeeld. Al die jaren hoop en afhaken is niet goed voor me. Dit jaar was natuurlijk al ingepland. Maar komend jaar mag het wel weer. Die 5x op rij een jaar of 8 geleden smaakt naar meer..zucht

13 april 2014 om 10:13

Het was vier keer op rij!

13 april 2014 om 10:15

4x, dat is dan ook gelijk het record wat Ajax vanmiddag kan evenaren.

13 april 2014 om 10:50

En volgend jaar gaat verbreken.

13 april 2014 om 10:53

Ook een record wat een coach kan verbeteren, want er is nog geen Coach geweest in de Eredivisie die 4 maal op een rij kampioen kan worden.

Hej leuk! Ik voel weer een nieuwe discussie opkomen...

Alles heeft met clubcultuur te maken, dat draai je niet zomaar om. Er is ook niet 1 formule naar succes.
Toch zou het mooi zijn als PSV als opleidingsinstituut zou fungeren voor Brabant, Limburg, Zeeland.

13 april 2014 om 12:07

Enige echte opleidings club is heerenveen wel gedwongen maar daar zijn ze op de goede weg!

13 april 2014 om 13:30

Ik vind dat Feyenoord het momenteel ook zeer goed doen. Ook noodgedwongen, maar zij halen ook nog resultaten.

Opleidingsclub Feyenoord verslaat koopclub Psv.

Bij psv is dit het eerste jaar dat die jonge jongens samenspelen, en bij Ajax loopt er toch een aantal jongens dat al langer met elkaar samenspeelt. Daarbij zal het toch ook wel aan de onervarenheid of misschien wel onkunde van Cocu liggen dat ze zo matig seizoen draaien.

13 april 2014 om 10:35

Cillessen, Veltman, Boilesen, Serero, Klaassen en Bojan waren allemaal nieuw in de basis en Daley speelde op een totaal andere plaats dan vorig seizoen. De enige Ajacieden die vorig jaar al in de basis stonden op de positie waarop ze dit seizoen ook hun meeste wedstrijden spelen zijn Moisander, Van Rhijn, Fischer (die een groot stuk van het seizoen mist door een blessure) en als hij speelt ook Sigthorsson.

Als Cocu wat slimmer was geweest dan had hij Toivonen en ook Maher er al eerder uit de basiself gehaald. Als Cocu dat had gedaan dan had PSV dit seizoen al kampioen kunnen worden. Ben benieuwd wat Aad de Mos dan had gezegd.

13 april 2014 om 13:27

Als Brands slimmer was geweest dan had hij nooit al dat geld uitgegeven aan Toivonen en Maher.

Wat betreft de de uitspraak van Aad de Mos, vind ik dat hij daar gelijk in heeft. Er zijn meer Ajax talenten die doorstromen dan PSV talenten. Neemt niet weg dat PSV ook hele goede talenten heeft rondlopen, alleen bij Ajax wordt daar wat beter mee omgegaan denk ik.

Of: Ik verwacht dat Ajax vanmiddag kampioen wordt. Maar voor volgend seizoen zie ik dat niet weer gebeuren. Als PSV het goed aanpakt deze voorbereiding en dit team grotendeels bij elkaar weten te houden, dan denk ik dat PSV volgend jaar aan het langste eind zal trekken.

13 april 2014 om 10:54

Aad heeft het er niet over dat er meer talenten doorstromen bij Ajax, maar dat de talenten bij Ajax al meer ervaring hebben voordat ze doorstromen. Met ervaring bedoelt hij, ervaring in het speltype en ervaring als international. De spelers van Ajax zijn vaak verder in hun ontwikkeling als ze doorstromen. Die uitspraak vind ik eigenlijk wel een beetje dubbel, aangezien de meeste talenten die dit seizoen bij Ajax zijn doorgestroomd ook al begin 20 zijn, waar bij PSV de meesten nog geen 20 zijn.

Het bijzondere is dat eigenlijk zowel Ajax en Feyenoord bewijzen dat je met eigen jeugd heel erg ver kan komen. (of iig wat jaren in de jeugdopleiding van de club). Zelfde zie je nu ook gebeuren bij Heerenveen. Het probleem in Nederland is dat iedereen altijd maar denkt dat je moet kopen, maar vaak heb je de spelers al in huis, alleen zijn ze wat jong en onervaren. Geef ze die kans en je ziet dat het goedkomt. Dat kan ook zo gaan bij Psv, maar juist de paniek aankoop van Ruiz geeft aan dat ze die rust en vertrouwen nog niet hebben. En daarom zijn clubs als Ajax en Feyenoord (en misschien ook wel Heerenveen op dit moment) verder dan Psv. Vitesse noem ik niet, aangezien die het momenteel doen met Chelsea spelers en Twente eigenlijk laat zien dat een paar gerichte aankopen beter is dan lukraak maar wat halen!

13 april 2014 om 11:09

Borven, Mokhtar, Corona, Djordjevic,martina,koppers, Ebecilio, en Stevens noem jij een paar gerichte aankopen? Dat zijn er aardig wat hoor. Volgens mij spelen ze nog niet eens allemaal regelmatig ook.

13 april 2014 om 11:54

Steef71,

Denk ook dat Umfoufou precies bedoelt, wat jij nu zegt.

Hij vind ook dat Twente maar lukraak koopt, kan ook zeggen dat ze ongelukkig zijn geweest bij de aanschaf van nieuwe spelers.

13 april 2014 om 13:08

Ja, en Castaignos voor 6.000.000, dat is niet gericht en heel risicovol, als er veel weggaan sta je als club met lege handen.
Ze zwaaien de laatste tijd te veel met de portemonee vind ik.
Dat wordt ook heel krampachtig

Eigenlijk wilt niemand toegeven dat een andere club beter is,'maar ik zie dat bij ajax talenten makkelijker kunnen aanhaken bij het eersten. Dan kunnen mensen gaan lullen over dat de talenten gekocht zijn, maar het is alsnog een kunst om talenten te kopen die ook echt goed kunnen worden.

Het valt me ook op dat het onderhand normaal is dat spelers maar 4 jaar voor een club spelen en dan zeggen klaar te zijn voor een

13 april 2014 om 12:03

Dat de spelers van Ajax gemakkelijker aanhaken, ligt er ook aan dat bij Ajax ook de jeugdelftallen altijd hetzelfde systeem spelen als het eerste.

Jeugdspelers weten al wat er op een bepaalde positie van ze verwacht wordt, zal zeker stress verminderend werken.( rugzakje van Aad)

Het systeem wat Ajax al jaren speelt is er ook de oorzaak van de aankopen van buiten de club altijd een gewen periode nodig hebben, de één wat langer dan de ander.

Daarom ben ik er ook van overtuigt dat van der Hoorn geen miskoop is, moet gewoon nog wennen aan het Ajax systeem.

Jari Litmanen had ook ruim twee seizoenen nodig voordat hij met de manier van spelen bij Ajax door had.

Natuurlijk gaat PSV het komend jaar Europa in maar wel in de EL en het nu eens tijd dat ze daar ook eens gaan presteren want het was wel heel erg magertjes de afgelopen jaren.

Ik wordt er wel een beetje sneu van dat mensen Psv constant als koopclub bestempelen, terwijl Ajax en Feyenoord nog niet zo heel lang geleden precies hetzelfde deden. Ik ben voor Ajax, maar daar zijn ook spelers met genoeg grof geld gekocht wat niet het kampioenschap opleverde.. En in het geval van Sujelmani een flinke verlies betekende... Eerst naar je eigen club wijzen, voordat je dat naar een andere club doet..

13 april 2014 om 13:00

Nou, welke club koopt steeds spelers, omdat ze kampioen wilen worden?
Spelers als Narsingh en Maher, voor behoorlijk veel geld kopen, om te voorkomen dat Ajax ze haalt?
Wat vind je dan de rampachtig actie om Ruiz te huren, dat is niet gebaseerd op vertrouwen in je eiegen jeugd.
Kortom wel een koopclub, dat s niet erg, maar dan moet je niet roepen dat je de jeugd centraal stelt. Groningen doet nog mee met zijn jeugd dan Psv.
Dat komt vooral door het krampachtige beleid van ie Brands, geen vertrouwen in de trainer en derest van de club

13 april 2014 om 13:04

Ajax heeft idd spelers gekocht om hun elftal bestaande uit veelal jeugdspelers op bepaalde plekken proberen te versterken.

PSV koopt bijna het gehele elftal en past soms eigen jeugd toe. Wel een verschil hoor.

13 april 2014 om 13:19

Jeroenoosterma,

Ik word er wel een beetje sneu van dat mensen kopen bekritiseren. Ik snap niet waarom er mensen zijn die hun club gaan verdedigen als het een koopclub wordt genoemd. Velen roepen dat PSV een koopclub is en PSV gaan dan weer met hun vinger naar Ajax wijzen. Het lijkt dan wel of PSV zelf er voor schamen, want als je een koopbeleid hanteert om zo je resultaten te boeken, dan is daar toch niets mis mee. Ik vind het dan ook vreemd dat PSV-ers zo fel erop ingaan als men hun club "koopclub" noemt.

Wat ik dan ook vreemd vind. Als je ervoor schaamt dat je club altijd al een koopclub is.... waarom is men dan PSV-er? Ik ben ooit Ajacied geworden, vanwege hun resultaten en beleid. (en, omdat m'n moeder een Feyenoorder is)


en daar hebben we hem weer ons aller Adje komt weer met zijn ongevraagde mening.
geef hem toch niet elke keer een podium om zijn vaak ongenuanceerde mening te verkondigen
elk kwartaal heeft hij wel een andere mening, lees zin verslagen er maar op na

13 april 2014 om 14:40

Ok, leuk wat jij vindt van "adje", maar kun jij dan ook vertellen wat hier niet waar aan is?

Soms is het natuurlijk niet leuk om iemand zijn mening te horen/lezen, maar als je niet ermee eens bent dan moet wel wel een echte vent durven te zijn om jou mening te geven waarom jij niet met hem eens bent. Daar is immers VZ voor bedoeld en niet om iemand uit te maken voor "adje".

Psv wint vandaag.verder heeft de mos zeker gelijk ajax leid talend zelf op .en psv koop ze das het verschil psv is en blijft 1koopclub.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren