Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Aad de Mos lyrisch: ‘Dat gaat onze beste spits worden de komende tien jaar’

Laatste update:

Aad de Mos is lovend over Brian Brobbey, die zaterdagavond weer scoorde voor Ajax tegen Sparta Rotterdam (2-1 winst). Volgens de analist, zondagochtend te gast in Goedemorgen Eredivisie, beschikt de aanvaller over alle kwaliteiten om uit te groeien tot de beste spits van Nederland.

"Dat gaat wel onze beste spits worden de komende tien jaar. Dat kan ik je op een briefje geven", is De Mos lyrisch over de ontwikkeling van Brobbey. "Die gaat ons ook verder brengen met het Nederlands elftal. Jazeker. Als je ziet hoe hij aan het sleuren en trekken is."

"Dat gaat hij ook donderdag weer doen. Hij gaat ook Ajax kwalificeren tegen AEK Athene. Schrijf dat maar op." Ajax moet donderdag in de Johan Cruijff ArenA winnen van de Grieken om als derde te eindigen in de poulefase van de Europa League. Alleen op die manier speelt men na de winterstop in de Conference League.

De Mos vindt Brobbey in alle opzichten een unieke spits. "Het is de eerste keer, en daarom is hij zo uniek, dat we in Nederland een spits hebben die het op kracht redt. Wij zijn altijd gewend aan spelers als Johan Cruijff, Ruud van Nistelrooij, Patrick Kluivert, Ruud Gullit. Dat zijn mooie spitsen."

"Maar dit is een heel ander type. Dus we weten eigenlijk niet wat we er mee aan moeten. Hij doet dit niet goed, hij doet dat niet goed. Maar het is een jongen van 21 jaar, hè", neemt de voormalig coach van Ajax het op voor de nog jonge Brobbey.

Sneijder
Wesley Sneijder was vorige week maandag ook al lovend over Brobbey. "In potentie is hij in mijn ogen zeker de beste spits van Nederland. Ronald Koeman mag blij zijn dat Brobbey begonnen is met goals maken. Want hij is straks gewoon de eerste spits op het EK", zo klonk het in Veronica Offside.

"Het is zo'n heerlijke spits om mee samen te werken. Hij is altijd aanspeelbaar, hij houdt de bal altijd vast. En nu gaat hij ook nog eens scoren, wat wil je nog meer?", vroeg Sneijder zich hardop af. "En hij is snel", voegde Wim Kieft toe. "Het is gewoon een goede spits."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk persoonlijk dat de potentieel beste spits van oranje (die er nu rondloopt) voor de komende 10 jaar vanavond weer zijn ding gaat doen tegen Salernitana eerlijk gezegd.

10 december 2023 om 10:51

Ja, want tegen de nummer 20 van Italie scoren is lastiger dan als middenmoot Ajax tegen middenmoot Sparta?

10 december 2023 om 10:52

Waarschijnlijk wel ja

10 december 2023 om 10:59

Deze vind ik grappig. Ga je nu serieus het niveau argument aanhalen? Dan mag je niet boos worden als iemand het doet bij Brobbey hè.

Geloof het trouwens of niet, maar ik heb het speelschema in de Serie A niet bepaald, dus ik kan er niet veel aan doen dat Bologna toevallig tegen Salernitana moet spelen.

10 december 2023 om 11:09

@myvision

Tegen Inter, Lazio Juve en Fiorentina doelpuntenbijdragen zijn wel goed genoeg voor je? Speler van de maand in november in de serie A ook?

10 december 2023 om 11:10

Deze was bewust want Brobbey scoort altijd: als Ajax Europese subtop is en als Ajax degradatiekandidaat is.

10 december 2023 om 11:20

0 Goals in 11 CL wedstrijden en 5 in 13 EL wedstrijden. Tegen Lille, Young, Boys en nu voor het eerst in 7 wedstrijden 2 goals tegen Marseille.

5 goals in 24 Europese wedstrijden. Jij hebt toch een ruim begrip van ‘altijd scoren’ dan.

10 december 2023 om 11:27

Dat zijn er al 5 meer dan Zirkzee. En we moeten voor het gemak wel Brobbey z'n speeltijd er bij benoemen.

10 december 2023 om 11:34

Dat is echt een belachelijk argument. Dan kan ik ook zeggen dat Zirkzee al 9 goals meer gemaakt heeft dan Brobbey in topcompetities.

En dan is dat nog niet eens een volledig eerlijke vergelijking want Brobbey heeft wel al in een topcompetitie gespeeld.

10 december 2023 om 11:56

@ Lierse Brobbey 11 CL wedstrijden ?? heb je dat wel goed? en hoeveel minuten in de CL ?? vorig jaar stond Kudus alle CL wedstrijden in de spits

Ik heb het gevoel dat je een beetje aan het overdrijven bent om jouw punt te maken

10 december 2023 om 12:03

Dat heb ik zeker goed. 271 Minuten trouwens. 45, 18, 12, 66, 10, 9, 1, 4, 18, 25 en 63 speelminuten in die wedstrijden.

Ik heb nergens gezegd dat het veel speelminuten waren. Maar voor een spits die ‘altijd scoort’ zijn dat toch genoeg minuten om eens een goaltje te maken niet?

10 december 2023 om 12:10

Mannen, kunnen we ons er bij neerleggen dat Brobbey in vorm een hartstikke goede speler is maar hij wel gelijk omhoog gepraat wordt want: Nederlandse speler bij een team uit de NL top 3. We komen niet echt om in spitsen en het heeft zeker ook waarde dat hij bij Jong Oranje veel met een aantal van de andere jongens heeft samengespeeld. Maar het is een feit dat hij ook grillig is, het over langere tijd nog even moet gaan bewijzen en zeker ook tekortkomingen heeft.

Het is allemaal niet zo zwart/wit als sommigen van jullie doen voorkomen. Voor de Feyenoord en PSV fans: wees blij dat we mogelijk eens een goede spits voor de toekomst van het NL elftal hebben en neem het even op de koop toe dat er veel en veel te veel over hem geschreven wordt omdat hij bij Ajax speelt.

Mede ajacieden: lekker laten gaan maar laten we ook niet doen alsof Brobbey opeens 10 klasse beter is dan andere spitsen in de Eredivisie. Hij doet het op het moment goed, is een leuke gast, mentaliteit zit een stuk beter en hij is belangrijk. Laat iedereen inclusief Aad de Mos maar lekker lullen, Brobbey mag zijn voeten laten spreken.

10 december 2023 om 13:00

@JtjeVtt: Bedankt voor jou heerlijke relativerende post. Het zou goed zijn als men eens wat vaker zou relativeren. De wereld is niet zwart-wit maar heeft heel veel nuances. Het zou goed zijn als men eens wat minder de taal van “journalisten en commentatoren” zou gebruiken. Die zetten alles telkens weer overdreven neer om te scoren…wij hebben dat toch niet nodig. Wat Brobbey betreft, nog maar kort geleden was het een miskoop en nu is het de held van de toekomst… laten wij eens afwachten voordat we zo radicale uitspraken doen wan het is gewoon echt nog afwachten.

10 december 2023 om 13:40

Brobbey wordt echt geen topper, als je in nl al moeite hebt met scoren en de manier waarop je met kansen omgaat wordt dit opnieuw max subtop.

10 december 2023 om 10:54

En de route ligt al voor hem klaar. Na dit seizoen naar Feyenoord en Gimenez makkelijk doen vergeten. Dan eindelijk in beeld komen bij Oranje en alleen concurrentie hebben van Brobbey. Depay vaak geblesseerd en Weghorst alleen gebruiken als stormram

10 december 2023 om 11:00

Ik denk dat die gewoon een stap maakt binnen de Serie A. Elk topteam kan hem wel gebruiken en bij een Milan zou die gewoon al basis kunnen staan denk ik.

10 december 2023 om 11:46

Ben het met Lierse eens dat Zirkzee meer potentie heeft dan Brobbey. Veel meer finesse en techniek. Hoop eigenlijk dat Feyenoord hem oppikt.Overigens vind ik wel dat Brobbey zich goed ontwikkelt

10 december 2023 om 11:48

En tot dat het geval is Lierse. Lekker de voorkeur blijven geven aan brobbey. Zirkzee wordt al jaren bestempeld als toptalent, en hoewel ik hem dit seizoen niet echt heb gevolgd, vond ik hem afgelopen jaren vrij laks en ongeïnteresseerd overkomen. Ook vind ik hem niet bepaald een goede afmaker en vind ik persoonlijk dat brobbey sinds zijn debuut een hoger niveau heeft aangetikt. Wel met pieken en dalen natuurlijk

10 december 2023 om 11:52

En waarom? Waarom zou je pas spelers de kansen geven als andere scouts bepaald hebben dat die goed genoeg is.

Dat snap ik echt nooit. Verder valt het me ook op dat veel mensen die kritiek hebben op Zirkzee hem dit jaar niet hebben zien voetballen.

10 december 2023 om 12:14

Lierse. De kritiek die jij hebt op het feit dat mensen weinig van Zirkzee zien gebruikte ik ook vaak dit seizoen bij de critici op Brobbey. Ik had het idee dat die mensen af en toe een samenvatting zagen waarin Brobbey een grote kans niet benut.
Heel eerlijk ik zie Zirkzee weleens voorbij komen in zo’n samenvatting uitzending van de Serie A en dan houdt het ook wel op. Geen idee of hij beter of minder als Brobbey is. Wat ik wel durft te stellen is dat Brobbey 85% van zijn wedstrijden dit seizoen heel goed gespeeld heeft en dat hij zeker de potentie van een Nederlands elftal spits heeft.

10 december 2023 om 12:16

Haha, die gaat natuurlijk nooit naar de aartsrivaal. En dat kan feyenoord ook niet betalen

10 december 2023 om 12:18

Als we zuiver kijken naar hoe hij speelt dit seizoen dan kan je er inderdaad weinig kritiek op hebben. Wel vind ik dat je kansen missen moet meenemen in een beoordeling. Dat vond ik begin dit seizoen gewoon echt niet goed genoeg.

Laat me trouwens ook duidelijk maken dat ik Brobbey allerminst een slechte spits vind, integendeel. Ik vind iemand anders gewoon beter.

10 december 2023 om 12:43

@tahamata, Zirkzee speelt niet bij de aartsrivaal....

10 december 2023 om 11:05

Lierse. Jij lijkt veel serie A en in het bijzonder Zirkzee te kijken. Wat maakt hem dit seizoen ineens zo goed? Heb dit seizoen namelijk nog niks van 'm gezien maar de jaren dat ik hem hiervoor zag vond ik het altijd maar een beetje een slappe speler die niet opviel, ben wel benieuwd waar die zich nu dan ineens heel erg op ontwikkeld.

10 december 2023 om 11:14

@inkemontana

Hij is geen geweldige afmaker tot nu toe. En soms heeft hij niet meteen controle. Dat moet echt beter. Maar verder is het een geweldige speler.

Hij heeft fenomenaal overzicht, veel slimme passjes, rust aan de bal en is groot en kan heel goed ruimte voor zichzelf maken. Eigenlijk is het gewoon een genot om naar te kijken. Speelt het beste (vind ik) als er spelers overlappen. Dan kan hij een soort Pellè rol aannemen. Balletjes aannemen, wegspelen en zelf doorlopen.

10 december 2023 om 11:17

De belangrijkste reden voor zijn ‘doorbraak’ is ironisch genoeg de transfer van Arnautovic naar Inter. Die was de laatste jaren toch een beetje de grote man bij Bologna.

Zirkzee vangt dat nu echter perfect op. Niet per se me elke week twee doelpunten, maar qua veldspel. Hij is echt de kapstok van het voetbal dat Bologna speelt. Zoals Arnautovic dat eerder deed. Waar het bij hem echter nog wat hoekig en wat slomer oogt, is het bij Zirkzee allemaal heel vloeiend en flegmatiek. Dus als je zuiver naar de doelpunten en assists van Zirkzee kijkt dan oogt het niet uitermate indrukwekkend (5 goals en 2 assists), maar bologna is gewoon niet echt een veelscorend team (16 goals in de Serie A).

Maar uiteindelijk zijn het niet per se de doelpunten die ik zo indrukwekkend vind maar is het de manier van voetballen. Nu kijk ik ook niet wekelijks volledige wedstrijden van Bologna, maar in degene die ik gezien heb viel hij altijd uitermate positief op. Daarnaast was ik ook al grote fan van Zirkzee bij Anderlecht 2 jaar geleden. Maar persoonlijk vind ik hem 1 van de beste spitsen in de serie A momenteel en ik denk dat hij voor elk topteam een meerwaarde zou zijn.

10 december 2023 om 11:43

Kan je ook nog beschrijven wat hem zo bijzonder maakt dan? Je zit altijd iedereen hier met oneliners de maat te nemen maar zet eens uit een dan. Veel geblaat weinig vol hierboven

10 december 2023 om 11:44

Poah hier spreekt meer een fan dan echt iemand met een puur objectieve blik.

Ik ben ook fan van Zirkzee, maar vind dat hij het echte “torinstinct” mist. Hij heeft zo veel mee in zijn fysiek, maar hij is te lief, of zo… ik kan het niet heel veel beter beschrijven.

Zijn conversie is wel wat omhoog gegaan. Maar zijn xG per 90 minuten blijft wat laag; ook in vergelijking met Brobbey.

Natuurlijk blijft het appels met peren vergelijken. De spits van Ajax en de spits van Bologna krijgen niet dezelfde kansen.

Maar je hebt het over een kapstok; maar daar blinkt Brobbey echt in uit. En hoewel dat natuurlijk een logisch gevolg is van zijn fysiek, gaat hij zijn kracht ook steeds beter en beter gebruiken.

Wat mij betreft heeft Brobbey op dit moment de beste papieren en een streepje voor als spits voor Oranje.

10 december 2023 om 11:50

De manier waarop hij op die leeftijd een team als bologna zijn aanval kan dragen en de manier waarop. Voetballend waarschijnlijk al de beste spits van de Serie A. Zijn speciale elementen zijn dus zijn techniek, inzicht en voetballend vermogen. Met voetballend vermogen doel ik dan op de kwaliteiten om de rest van het team ook goed te laten voetballen. Maar om het te snappen moet je wedstrijden kijken. Dus hoeveel heb jij er al van hem gezien?

@Markovv, ik snap wat je bedoelt met dat ‘te lief’. Het is inderdaad iets te vrijblijvend bij hem. Maar dit seizoen vind ik dat toch al een stuk beter. Gewoon een zeer volwassen seizoen aan het spelen.

Waar Brobbey ook een goed aanspreelpunt is inderdaad, is hij dat op een totaal andere manier. Hij is dat op fysiek gebied. Een manier die een stuk minder duurzaam is dan die van Zirkzee. Zet brobbey tegen een fysiek sterkere centrale verdediger en het wordt moeilijk voor hem.

10 december 2023 om 12:12

Lierse

5 goals en 2 assists in 15 wedstrijden niet indrukwekkend voor een 22-jarige spits van Bologna? Niet iedereen hoeft 1 op 1 te lopen. Als hij deze lijn doorzet eindigt hij gewoon op 12 goals en 5 assists, dat zou geweldig zijn. Denk eerder dat hij overperformt op dit moment

10 december 2023 om 12:20

@Sambazzz, ik voegde dat toe omdat het een argument is dat scorebordjournalisten soms naar boven halen omtrent Zirkzee.

Daarom voeg ik de 16 goals van Bologna toe. Zirkzee is bijna bij de helft van alle goals van Bologna betrokken. Gewoon uitstekende cijfers dus zoals je aangeeft.

10 december 2023 om 18:31

Het beste van hem vind ik zijn creatieve oplossingen en het balbezit behouden van moeilijke ballen in de kleine ruimte. Hij speelt zich dan uitermate makkelijk vrij

10 december 2023 om 12:32

Schat jij Sidney van Hooijdonck echt zo hoog in ja?

10 december 2023 om 12:38

Lierse, helaas is dit altijd al zo geweest. Hetzelfde probleem deed zich voor toen ik in zijn tijd bij Celtic opperde dat onze huidige aanvoerder opgeroepen moest worden en ook een kans moest krijgen ipv bepaalde Ajax of Feyenoord spelers.. Helaas krijgen deze spelers vaak de voorkeur boven spelers die niet in de top van Nederland zijn doorgebroken. Er zijn veel competities waar je meer weerstand krijgt en er meer professionaliteit wordt gevraagd dan onze eigen eredivisie.Daarnaast is Brobbey naar m.i. wel gewoon een goede speler met potentie maar er moet wel rekening worden gehouden met de competitie en bij welke club je speelt. De serie A is een veel zwaardere competitie en Zirkzee doet het uitstekend daar. Het lijkt mij ook een ideale speler om er in ieder geval bij te hebben bij oranje.

10 december 2023 om 12:54

Gakpo is pas 24 en Memphis is 29 dus het kan nog wel even duren voordat Brobbey, Dallinga of Zirkzee vaste spits in Oranje wordt.

Hetzelfde zagen we met De Ligt: die werd op zijn 18e al als vaste waarde Oranje voor de komende 10-15 jaar gebombardeerd, maar we zijn nu zes jaar verder, en hij heeft Virgil, De Vrij en Ake nog steeds voor hem staan in de pikorde, en die drie zijn nog niet met pensioen. Ik twijfel niet dat het gaat gebeuren, maar je moet wel eerst de vorige generatie voorbij.

10 december 2023 om 13:16

Misschien gewoon maar even afwachten! Snap absoluut niet waarom er 4 keer per week een item verschijnt. Is toch gewoon armoede, als je ziet dat Klop Gakpo in de spits gebruikt is dit toch een zinloze discussie! Brobbey komt er niet eens bij in de buurt. Ooit nog een Bony de hele ED aan gort zien spelen met zijn fysiek, echter was dat niet voldoende om te slagen in de PL. Laat Brobbey eerst maar een paar stappen zetten, en we hem niet afschrijven na een slechte pot, en niet de hemel in prijzen na een goede pot! voor nu gewoon een spits voor Jong Oranje!

10 december 2023 om 19:01

Wie weet heb je wel gelijk want hij heeft er op dit moment alweer 2 gemaakt

10 december 2023 om 19:18

Daar was ik een beetje op aan het hopen bij het plaatsen van de reactie 😅.

Als Brobbey ervoor zorgt dat we dan verlost zijn van Depay en Weghorst is dat al een overwinning opzich.

10 december 2023 om 10:57

Ik kan ook niet wachten tot het tijdperk van die twee voorbij is. Ik zal wel weer een "hater" of iets dergelijks zijn, maar ik vind ze beiden niet van topniveau als voetballer en hun persoonlijkheden staan me niet aan. En ja, dat laatste speelt ook mee in mijn belangstelling voor het Nederlands Elftal.

10 december 2023 om 11:01

Memphis krijgt teveel onterechte kritiek. Als ik Weghorst zo zie die laatste paar interlands moeten we God dankbaar zijn dat we hem nog hebben. Brobbey heeft echt een perfect profiel voor een spits. Als hij wat meer traint op afmaken zie ik wel een soort Lukaku in hem. Topspits, maar net geen wereldtop. Ik heb meer vertouwen in Zirkzee. Heeft nagenoeg ook alles wat je nodig hebt in een spits, maar kan veel beter voetballen.

10 december 2023 om 11:13

Nee, jij vindt dat... Ik vind hem verschrikkelijk in alle opzichten.

10 december 2023 om 11:22

Behalve dat Lukaku op zijn 17e al cijfers haalde waar Brobbey nu op zijn 22ste nog niet aan komt. Zit wel echt een enorm niveauverschil tussen die 2.

10 december 2023 om 11:31

Leeftijd zegt ook niet altijd alles. De Ligt speelde op zijn 17e een EL finale, terwijl Dumfries toen nog bij de amateurs zat

10 december 2023 om 11:44

Uiteraard. Ik zeg slecht een soort Lukaku omdat ze een soortgelijk profiel hebben.
Lukaku was veel verder op deze leeftijd en schoot al de PL aan flarden met West Brom geloof ik.

10 december 2023 om 13:17

Brobbey en Lukaku hebben geen soortgelijk profiel, dat lijkt alleen maar zo omdat ze allebei groot zijn. Lukaku heeft altijd hele sterke functionele techniek gehad en een goede dribbel zelfs. Brobbey moet het vooral van leunen, rennen en beuken hebben.

10 december 2023 om 11:04

En toch maakte Memphis toen hij een jaar jonger was dan Brobbey 22 goals in de Eredivisie en gaf hij 8 assists, als buitenspeler. En verdiende een transfer naar Manchester United. Misschien even afwachten of Brobbey dat gaat halen.

10 december 2023 om 12:03

@ Fossen , Wel in een iets ander team als wat Brobbey het moet doen nu, maar ik denk dat zelfs jij wel kunt zien dat Brobbey in de komende 15 wedstrijden veel meer gaat scoren als in de afgelopen 15 wedstrijden

En nee, niet dat achterlijke "glazen bol" gezeur graag

10 december 2023 om 12:13

Inderdaad Memphis heeft zijn beste seizoen ruim 9 jaar geleden gespeeld als buitenspeler. Jammer dat hij daarna is omgeturnd tot spits en niet zo veel bijzonders meer was.

10 december 2023 om 12:54

Maar het is toch ook helemaal niet ondenkbaar dat Brobbey dit seizoen ook richting die cijfers gaat? Hij is de laatste weken echt wel losgekomen en staat al op 6 goals en 4 assists. Dat daar nog meer dan 10 goals bijkomen in 20 potjes lijkt me niet heel onwaarschijnlijk. Los daarvan zijn de Memphis van toen en Brobbey ook helemaal geen vergelijkbare spelers, maar goed.

10 december 2023 om 11:12

Hulde!

10 december 2023 om 11:15

En toch speelde Oranje met een fitte Memphis in de spits een stuk beter en maakte we een stuk meer goals dan fr afgelopen maanden waarin hij er niet bij was. Hij is bijna topscorer van Oranje en ik hoop dat hij er snel weer bij is. Want een fitte Memphis hebben we op het EK gewoon nodig

10 december 2023 om 11:22

Eens, Depay heeft geleverd in zijn 1ste periode onder Koeman. Daarna is hij gewoon niet meer topfit gebleken. Weghorst lijkt me duidelijk dat die tekort komt voor het niveau dat je nastreeft bij het Nederlands elftal.

10 december 2023 om 14:19

Tsja je kan een hoog niveau nastreven, maar anders dan bij een club kan je matige spelers niet vervangen door betere, je bent afhankelijk wie er een Oranje shirt mag dragen. Als Weghorst en Memphis de besten zijn, dan is dat het niveau. Als Van Persie en Robben er zijn, dan is dat het.

Ai, nu gaat het echt te ver. Brobbey snoert momenteel wel aardig wat kritische monden, maar vriend De Mos moet zich er niet mee bemoeien gezien je altijd er van uit kan gaan dat precies het tegenovergestelde gaat gebeuren van wat hij zegt.

10 december 2023 om 10:57

'Snoert wat kritische monden'. Wat is dat toch? Brobbey speelde toch maandenlang gewoon niet goed en scoorde toch gewoon te weinig? Nu maakt hij er een paar tegen laagvliegers, scoort een goal tegen PSV en Marseille en opeens zijn er monden gesnoerd haha. Brobbey is denk ik een prima spits maar volgens mij is het echt nog afwachten hoe hoog zijn plafond gaat liggen. 6 goals in 14 wedstrijden is natuurlijk ook niet topklasse nog.

10 december 2023 om 11:00

Brobbey speelt maandenlang wél goed - ook onder Steijn was hij de enige die fatsoenlijk niveau haalde. Alleen de scorebordjournalisten namen hem mee in de malaise. Het mooie is juist dat Brobbey ongeacht de tegenstander vrij stabiel is.

10 december 2023 om 11:02

Brobbey speelt juist al een tijdje goed, resulteerde alleen nog niet in veel doelpunten. Dat lijkt nu ook te komen en geeft ook assists (4 al in de competitie).

Hij snoert zeker wat kritische monden want de kritiek die je eerder op hem las.. Dat was niet alleen even zeggen dat hij niet zo goed speelde.

10 december 2023 om 11:06

Ugalde heeft vergelijkbare cijfers en die kan er volgens de goegemeente niet veel van.

10 december 2023 om 11:07

Als er iets is waar je een spits op kunt afrekenen is het doelpunten. Leuk dat Brobbey zogenaamd heel goed speelde maar als goed spelen alleen inhoudt dat je tegen je tegenstander aanhangt om een bal vast te houden zonder dat daar rendement aan vastzit dan speel je niet goed. Die kritiek was dus gewoon terecht, maar als dan nu al 'monden gesnoerd worden' omdat ze het waagden te benoemen.... soit. Dat scoren gaat hem nu prima af, klasse dus. Nu kijken hoe lang hij dat volhoudt tweede seizoenshelft en of hij het ook kan als de tegenstand omhoog gaat. Volgens mij is het gezien zijn historie helemaal niet zo gek om die slag om de arm te houden.

10 december 2023 om 11:24

Brobbey mist te veel kansen. Dat moet hij verbeteren en daar wordt hij uiteindelijk op afgerekend.
Denk wel dat zijn rendement zal verbeteren wanneer Ajax het grote probleem van het middenveld een keer gaat oplossen. Dat middenveld (op Hlynsson na) loopt er voor spek en bonen bij. Zowel de verdediging als de aanval heeft er niets aan. Brobbey maakt hierdoor ook ongelofelijk veel zinloze meters en staat vaak alleen op een eiland.

10 december 2023 om 12:30

Fossen hij had geen rendement doordat anderen ook zijn panklare ballen verprutste. Overigens miste hij zelf ook te veel kansen, maar dat hij zoveel kritiek kreeg was toen gewoon ongenuanceerd.

10 december 2023 om 13:03

Dit dus inderdaad. Laat het eerst eens constant op een hoger niveau dan de Eredivisie zien….
In de competitie komt ie op kracht erg ver, en dat is zeker positief, maar laten we even afwachten hoe ie het in een betere competitie weet te doen…
Dat ie het in Duitsland niet redde, is ook wel een klein signaal. Wat de exacte reden ook was….

10 december 2023 om 13:12

Brobbey heeft 124 hele minuten in de Bundesliga mogen spelen. Dat is 1,5 wedstrijd. Hoe kan je in hemelsnaam daarop baseren dat hij het niet heeft gered?

10 december 2023 om 13:31

Weinig spelen is ook een indicatie. Als hij goed genoeg was dan had hij wel meer gespeeld.

10 december 2023 om 11:03

"brobbey snoert momenteel wel aardig wat kritische monden"

Mogen we niet kritisch zijn als Brobbey slecht speelt? Mag je alleen over hem praten als hij goed speelt?

10 december 2023 om 11:08

Ik vind Brobbey dit seizoen echt wel goed spelen. Als aanspeelpunt is hij zo ontzettend goed. Hij miste alleen zoveel kansen. Als hij ook nog veel gaat scoren kan hij erg ver komen. Of hij de komende 10 jaar dr eerste spits van Oranje wordt zou zomaar kunnen. De concurrentie is nou niet bepaald heel erg denderend. Het is niet zo dat we nu spitsen als Kluivert of Van Persie hebben rondlopen ergens

10 december 2023 om 11:16

Aad vind Boscagli en Ramalho beter dan Trauner en Hancko, dus hoe serieus moet je Aad nog nemen? Als een team boven een ander team staat dan vind Aad al direct dat ieder individu ook beter is, tenzij het zijn favoriete club is, dan gelden er andere regels. Het grappige daarnaast is dat Aad iemand pakt op clubvoorkeur maar bij hem is dat nooit.

10 december 2023 om 11:36

Apart dat Brobbey met 6 goaltjes (vergelijkbare cijfers als de spits van Go Ahead, Excelsior, PEC, Volendam of Almere) nu onder de complimenten bedolven wordt en blijkbaar wat monden snoert, terwijl leeftijdsgenoot Gimenez met 18 goals vooral kritiek krijgt. Ik begrijp dat er hoop is op eindelijk weer een Nederlandse topspits, maar ik verwacht niet dat Brobbey dat wordt.

Oftewel Brobbey zien we na dit seizoen niet meer terug en over 11 jaar komt hij transfervrij over van het Cypriootische Alki Larnaca FC om in NL voor Helmond Sport te voetballen.

Ok de grap is oud. Maar in 10 jaar kunnen veel dingen veranderen. Iets meer dan 10 jaar geleden dacht ik ook dat het vaste middenveld van Oranje Strootman, Van Ginkel en Maher ging worden. Daarnaast lopen er wat pareltjes rond in de volgende generatie, denk aan Rijkhoff en S. van Persie. Maar Brobbey lijkt inderdaad wel steeds beter te voetballen, ook in het samenspel met anderen.

10 december 2023 om 12:11

Strootman snap ik. Maher en vGinkel niet. Het was voor mij altijd al duidelijk dat ze beide te licht waren.

10 december 2023 om 14:20

Van Ginkel haakte direct aan bij Chelsea in de basis, zo duidelijk was dat dus niet. Na jarenlang knieblessures uiteraard niet meer.

10 december 2023 om 21:05

Tja. Soms zie je dingen sneller dan andere. Vginkel zou nooit slagen bij Chelsea of een andere topclub.

Brobbey kan een hele goede spits worden. Of hij ook een absolute wereldtopper zal worden, moet nog blijken uiteraard. Maar als hij het niveau daaronder haalt, dan heeft hij ook gewoon een ontzettend hoog niveau en mooie carrière in het verschiet bij mooie clubs. Natuurlijk wordt de vergelijking met Lukaku vaak gemaakt omdat Brobbey fysiek en qua spel veel op hem lijkt. Brobbey blijft natuurlijk gewoon Brobbey, maar zou mooi zijn als hij een vergelijkbaar niveau als Lukaku kan halen. Voor Brobbey zelf, maar ook voor het Nederlands-elftal.

Lukaku is ook gewoon een hele goede spits, maar geen absolute topspits a la Lewandowski, Suarez, Aguero, Kane, Haaland, etc. zijn. Hij zit daar in mijn ogen net onder, maar zoals ik al schreef is ook dat een heel goed niveau en Lukaku heeft ook gewoon oké of heel goed gepresteerd bij Everton, Manchester United, Inter Milan (vooral de eerste periode) en AS Roma momenteel. Brobbey moet nog wel meerdere dingen verbeteren, maar is in ieder geval goed op weg en nog altijd maar 21-jaar.

Dit seizoen is hij slimmer in de duels die hij aangaat, maar ook ballen vasthouden en daardoor teamgenoten bedienen doet hij goed. Met name de laatste weken springt hij ook beter met zijn kansen om en vind hem al sinds het begin van dit seizoen fitter en harder werken. Topscorer van de Eredivisie zal hij dit seizoen niet worden, dat zal een strijd tussen Pavlidis en Gimenez worden. Maar ik zie Brobbey dit seizoen wel tussen de 15 en de 20 goals in de Eredivisie maken en hopelijk zal hij stappen blijven maken en volgend seizoen nog meer goals gaan maken.

10 december 2023 om 11:02

Hij gaat ook nooit het niveau Lukaku bereiken. Die was echt veel beter toen hij jong was. Natuurlijk is Lukaku een beetje een meme geworden, maar vergelijk de carrière van de Lukaku van 21 met die van Brobbey en je ziet dat het eigenlijk een ietwat ongepaste vergelijking is.

10 december 2023 om 11:06

Dus hij moet precies even ver zijn op die leeftijd om hetzelfde niveau te kunnen bereiken? Snap die logica niet helemaal. Gaat toch om de type speler en zijn ontwikkeling?

10 december 2023 om 11:10

Nee dat moet niet. Maar een dergelijk niveauverschil wordt bijna nooit overschreden. Zeker niet als je rekening houdt met het feit dat Lukaku zich ook ongelofelijk ontwikkeld heeft sindsdien.

10 december 2023 om 13:48

Van Nistelrooy ging op zijn 22e naar PSV, en niemand zag op dat moment de topspits die hij zou worden. Brobby is een jaar jonger en verder dan Ruud destijds. Ja hij miste veel kansen. Maar de sfeer was verziekt, volop spanning. Brobby wilde zo graag dat hij te geforceerd speelde. De spanning neemt met de wedstrijd af, en je ziet ook bij hem dat het met de wedstrijd beter gaat. Zelfvertrouwen is zo belangrijk voor een spits. Ik denk dat Aad gelijk heeft en Brobby een topspits wordt.

10 december 2023 om 13:55

En Van Nistelrooy is de uitzondering van de uitzondering.

Dat is geen argument. Zo kan je elke spits van 21 die bij een subtopper een topcarrière toedichten.

10 december 2023 om 11:27

Verschil is dat Lukaku op deze leeftijd al Premier League speelde en alles beheerste wat Brobbey tekort komt. Laat Brobbey het eerst zien in de Eredivisie, er lopen momenteel drie spitsen hier rond die op elk vlak behalve fysiek en snelheid beter zijn dan Brobbey.

Hij moet nog zo veel stappen maken en om te beginnen eens langdurig blijven presteren (leez; doelpunten maken). Als hij dat blijft doen heeft hij in de basis alles wat je ook in een topcompetitie moet hebben om te kunnen slagen. Dus ja, hij kan die stap zeker maken. Het wordt geen Bergkamp of Kluivert, maar in de basis heeft hij iig met afstand het grootste potentieel van alle Nederlandse spitsen momenteel.

10 december 2023 om 11:04

Ik vind persoonlijk dat Zirkzee ook een heel groot potentieel heeft. Die heeft eigenlijk alles wat een spits moet hebben. Waar Brobbey meer op kracht doet, doet Zirkzee meer op techniek.

Brobbey laat nu eindelijk 2/3 wedstrijden iets zien sinds zijn terugkeer bij Ajax. Daarvoor was het erg mager en was er terecht kritiek. Nu is het wel zo dat de laatste tijd Ajax ook wat beter is gaan draaien, dat kan ook mee spelen.

en na een paar slechte wedstrijden bakt hij er niks meer van volgens de media

Jongen heeft geen topsport mentaliteit, als dat niet verandert dan wordt het echt niks. Hij is sterk van zichzelf maar dat is niet genoeg

10 december 2023 om 11:09

Hij werkt dit seizoen juist ontzettend hard en lijkt een betere mentaliteit te hebben.

10 december 2023 om 11:26

Als Brobbey iets wél heeft is het toch mentaliteit?

10 december 2023 om 13:03

Heb je ook maar 1 seconde opgelet dit seizoen tijdens wedstrijden van Ajax? Brobbey trekt al het hele seizoen de kar. Aan het begin betaalde dat zichzelf nog niet direct uit in doelpunten, maar ondertussen heeft ie zich ook echt wel eigenhandig uit z’n vormdip getrokken. Heeft de beste mentaliteit van alle Ajacieden dit seizoen

Daar zijn hier de meningen over verdeeld lees ik soms.
Ik kan genieten van een Brobbey want hij scoort op zijn tijd en laat andere scoren, door het kaatsen van hem en ruimte vrijmaken voor zij teamgenoten.
Gisteren bv een goal en een penalty versierd en Akpom komt er in en mist 2 100% kansen nee geef mij maar Brobbey maar.
Of het een topspits wordt dat weet ik niet want als hij de volgende wedstrijden slecht speelt hoor je weer vd media wat een slechte voetballer het is

Zullen we wachten tot ie op 10 goals staat voor we hem dit soort dingen toedichten? Hij is heel goed in vorm, maar 6 goals in een half Eredivisie seizoen zijn nog steeds heel slechte cijfers. En ja het was slecht onder Steijn hoor, maar al die ballen voor op goal missen deed hij zelf.

10 december 2023 om 11:49

Analisten en reageerders willen juist vroeg zijn met dit soort uitspraken zodat ze dit later kunnen aanhalen dat ze het goed gezien hebben. Nu zeggen dat Gimenez voor veel geld naar een topcompetitie gaat is een open deur intrappen. Als je dit vorig seizoen zei toen hij op de bank zat dan is het pas echt knap en daar zou je nu mee kunnen pronken.

Mocht Brobbey ooit topscorer worden en een mooie stap maken dan kom ik terug op de eerste weken van dit seizoen toen ik hem met hand en tand verdedigde tegen mensen die zeiden dat hij er niets van kon. De kansen missen deed hij inderdaad zelf maar dat was samen met een matige aanname af en toe de enige kritiek die je kon hebben in mijn ogen. En als met name Taylor en Bergwijn niet volledig in paniek zouden raken voor een doel dan zou hij wel al in de dubbele cijfers qua assist staan.

10 december 2023 om 12:17

Dan verdien jij wel de credits, maar alle analisten vielen 2 maanden geleden nog over elkaar heen om te zeggen dat Brobbey terughalen een fout was, dat ie niet kan afwerken, omdat hij altijd omvalt als-ie schiet en dat Ajax een probleem heeft. Het moet allemaal zo onwijs in extremen.

10 december 2023 om 13:59

Ga ik ook zeker claimen dan😉. Denk overigens niet dat hij bij de echte top terecht gaat komen vanwege het ontbreken van de pure techniek maar een Italiaanse topclub, Atletico of de nummer 3 tot 6 in de PL zie ik wel gebeuren.

De Ajax Analysten zijn allemaal lyrisch in de hoop dat Man Utd weer veel te veel gaat betalen? Om vervolgens zoals vele Ajax spelers te floppen in het buitenland.

Verdienen ze nog wat van de mislintat terug.

Als Brobbey deze vorm houd en en ze eigen blijft doorontwikkelen dit seizoen , dan verdiend hij het gewoon om onze eerste spits te worden op het EK .Ik zou Depay niet eens meenemen met altijd die stomme trukjes waardoor vaak balverlies word geleden .Zou wel een mooie voorhoede zijn Brobbeyop 9 Gakpo vanaf links en malen van rechts mits in vorm

Het voordeel voor Brobbey is dat er op de spitspositie weinig concurrentie is op dit moment. Gakpo is natuurlijk al veel verder dus als je die als spits ipv vleugelspeler wil gebruiken staat die buiten keif. Depay mits fit lijkt me ook een zekerheidje.

Daaronder zie ik niet heel veel verschil. Zirkzee zie ik af en toe leuke dingen doen in een samenvatting dus dat is een optie. Weghorst heeft bewezen dat hij iets te weeg kan brengen maar daarna houdt het wel op.
Denk dat de Bondscoach gewoon 20 wedstrijden van die drie moet kijken en op basis daarvan goed moet kunnen beoordelen wie er beter is. Ik zie itt tot de andere wel iedere wedstrijd van Brobbey en vind hem zeker een optie.



Toen Haller nog bij Ajax zat, vond ik het eigenlijk al zonde dat Brobbey niet eerste keus was (maar begrijpelijk), want tegen mijn vrienden die voor Ajax zijn (ja het zijn toch vrienden…) zei ik dat ik verwacht dat Brobbey op het WK al erste spits van oranje zou zijn. Zo sterk, redelijk stel, redelijk in de lucht, echt een handenbindertje. Maar bij Ajax kwam hij er niet in, bij Red Bull ook niet en toen hij eindelijk eerste keus leek te zijn, was hij op de een of andere manier nooit fit genoeg voor een hele wedstrijd…?

Dit jaar lijkt hij fitter dan voorgaande jaren en is hij al die tijd al een lichtpuntje in het Ajax van dit seizoen. Dus met enige vertraging lijkt hij alsnog gewoon de belofte te gaan inlossen die hij aan mij had gedaan ;p

Ik hoop dat Koeman het aandurft om met Brobbey als Diepe Spits te spelen en Gakpo daar om heen. De tweede speler die naast Gakpo om Brobbey heen kan spelen is Depay, Bergwijn, Simons, Malen. Allen hebben mij niet overtuigd en heeft Depay met zijn ervaring wel een streepje voor.

Op het middenveld heb je met Reinders, de Jong, Gravenberch, Schouten, Q Timber ook een sterke bezetting

Verdedigend met Hartman, Van Dijk, De Vrij, Ake, Dumfries, Frimpong, de Ligt,

We hebben allemaal spelers die bij hun Europese topclub in de basis staan.
Dus stop alstublieft met de 5-3-2 systeem en Brobbey af te kraken op zijn afwerking.
Brobbey en het team gaat ons een mooie zomer bezorgen. Nu Koeman nog overtuigen.

Waarom is iedereen er zo heilig van overtuigd dat. Brobbey zo goed is? Of gaat worden? Is dat een agenda die gepushed wordt ofzo? Of gewoon een medelijden kreet voor de vent

Ik vind het leuk voor Brian dat die eindelijk begint te renderen, het zit er echt wel in maar hij zat in een zware vormdip. Ik denk als Ajax een team krijgt met betere spelers en meer chemie, dan gaat die echt los. Leuke gozer, werkt hard voor het team.

Zeker weten dat dit een hele goede spits is. Gaat een grote worden en veel geld opbrengen.

Het wordt allemaal wel heel overdreven nu zeg. Ze schrijven hem lekker het Nederlands elftal in.

Vergeet niet dat hij het eindstation is en afhankelijk is van aanvoer vanaf de flanken. Onder Schreuder was het dramatisch, onder Steijn is er nog nooit zo extreem slecht gevoetbald. Onder John zie je weer het oude Ajax. En hij speelde onder Ten Hag enorm sterk. Ik ben huidig van overtuigt dat hij altijd onder een goede coach moet voetballen. Onder een Slot en Bos, gaat hij altijd scoren en topscorer worden. Wellicht over 3/4 jaar dan maakt het niet meer uit welke coach hij heeft, dan scoort ie aan de lopende band. Ik denk serieus met een Gakpo en Xavi om hem heen en Gravenberch die steekpasses kan geven. Dat hij met gemak elke wedstrijd kan scoren. Iemand die extreem fysiek is. Depay ernaast. Dan kan je prima met 2 spitsen spelen. Hij heeft enorm veel meegemaakt, namelijk de 18e plek en knokt zich steeds terug. Iets waar mentaliteit voor nodig is en dat leer je niet op een training.

Oh jee daar komt dwaze Aadje weer.
Brobbey doet het laatste wedstrijden goed maar daar hoef je geen kenner voor te zijn om dat te zien.
Verder gebeurd dus 9 vd 10x het tegenovergestelde, dus psv verliest van az
Aek schakelt ajax uit en trainer gaat een hattrick maken tegen celtic.
Bedankt Aad geen reden dus om deze potjes tegaan volgen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren