Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Onrust bij BVB: Reus slaat voorstel af en kan voor 35 miljoen weg

Laatste update:

Borussia Dortmund raakte een jaar geleden Mario Götze kwijt aan Bayern München en deze zomer versterkte ook Robert Lewandowski de gelederen van de Beierse topclub. Bij BVB houdt men serieus rekening met een toekomstig vertrek van Marco Reus, mogelijk naar de Allianz Arena. De aanvaller, 25 jaar, heeft namelijk een contractvoorstel van zijn club afgeslagen.

/

De onderhandelingen tussen Reus en Borussia Dortmund liepen spaak in mei. Hoewel de aanvaller nog drie seizoenen op de loonlijst staat, maakt men zich bij de Bundesliga-club toch zorgen. Een clausule in de verbintenis stelt namelijk dat Reus in de zomer van 2015 voor een maximumbedrag van 35 miljoen euro uit Dortmund mag vertrekken. Een soortgelijk scenario als bij Götze in de zomer van 2013.

Reus krijgt van Duitse media derhalve de bijnaam Mario Götze II; men gaat ervan uit dat de aanvaller over een jaar voor dat maximumbedrag van werkomgeving verandert. Josep Guardiola wil de Duits international maar wat graag naar Bayern halen, maar de directie van de landskampioen wilde daar deze zomer geen medewerking aan verlenen. Ook Barcelona en Manchester United hebben interesse.

Denk jij dat Marco Reus in 2015/16 voor Bayern München uitkomt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat zou mooi zijn bij Bayern als hij daar speelt

29 juli 2014 om 08:34

Nee echt niet dan is de bundesliga niets meer aan. Dan kunnen ze net zo goed de cup en de titel meteen geven ivp van voor te splen.

29 juli 2014 om 09:38

Daar heb je gelijk in.. saaie competitie maar wel een super team.. ribery is ook al oud dus reus zal zijn toekomstige vervabger zijn tenzij hij ribery er gelijk al uit speelt

29 juli 2014 om 10:28

Hij speelt Ribery er zo uit.

29 juli 2014 om 11:28

Reus gaat denk ik niet naar Bayern.
Hij heeft veel respect voor BVB en zal dus waarschijnlijk niet naar de aartsvijand gaan.
Een andere club zoals Chelsea, Arsenal, Barcelona... lijkt me wel een optie.

29 juli 2014 om 12:18

Hahahaha toekomstig????? Die zal hem zonder twijfel gelijk eruit spelem

29 juli 2014 om 11:28

Als hij bij Bayern gaat spelen kunnen bvb en fcbayern zich net zo goed samen voegen. Dit heeft echt geen nut. Hoop zo dat hij naar Barcelona komt!

29 juli 2014 om 12:19

Nee anders zou neymar moeten banken en dat is zonde gezien zijn potentie en barca laat hem niet zomaar banken gezien zijn prijskaartje

29 juli 2014 om 12:50

Het zou juist vreselijk zijn! Bayern heeft al twee toppers op de vlanken, daar hebben ze Reus niet meer bij nodig. Laat hem lekkerbij Bayern blijven of alshij dan toch weg moet niet naar Bayern gaan. Een buitenlands avontuur lijkt me heel mooi. Bijvoorbeeld een club als MUFC. Als hij daar onder ban Gaal kan spelen zie ik daar heel mooie dingen gebeuren! Ik heb er alle vertrouwen in dat van Gaal MUFC weer op het oude niveau kan krijgen en met Reus erbij wordt dat heel leuk om te zien!

Ik begin een hekel aan Bayern München te krijgen. En maar al die spelers halen. Gewoon de competitie doden.

29 juli 2014 om 08:37

Tja, ze zouden gek zijn als ze het niet zouden doen.

Vergeet niet dat Bayren al het geld wat ze uit geven zelf hebben verdiend, volgens mij staan ze geen rooie cent in de schuld dus als je het zo goed doet dan kan je het geld ook gewoon uitgeven.

Het is balen voor Borussia maar Bayren is en blijft gewoon de grootste en meest vermogende club in de bundesliga, en dat zal altijd zo blijven,

29 juli 2014 om 08:45

Wat maakt het nou uit of je het geld zelf hebt verdiend of niet? Ze hebben het geld verdiend doordat ze in een geweldig gebied kunnen functioneren waar een enorm aantal sponsoren zich bevinden en een gigantische achterban. Tuurlijk heeft het beleid een grote invloed, maar het speelveld was bij voorbaat al niet gelijkwaardig.

Dan hoef je de sport niet te verpesten door alles te kopen wat los en vastzit. Vooral niet bij je directe concurrent.

29 juli 2014 om 09:06

Die sponsoren sponseren Bayren echt niet alleen maar omdat ze toevallig in de buurt zitten. Bayren is al van ouds her de grootste club van Duitsland en de sponsoren sponseren vanwege de naamsbekendheid en de succesen voornamelijk de club. Dat de hoofdkantoren van Audi en Alianz toevallig in de buurt zitten maakt volgens mij niet zo veel uit.

Daarnaast is Bayren ook van oudsher een club die veel met de jeugd doet, Bayren doet niet alleen maar kopen. Als ze kopen dan willen ze natuurlijk alleen het beste van het beste, logischerwijs met voorkeur Duitstalig. En die zitten nou eenmaal bij directe concurrenten. Jammer voor de competitie, maar moet Bayren dan maar spelers uit het buitenland gaan halen om de concurrentie niet zwakker te maken?

Dat zou ook raar zijn.

29 juli 2014 om 09:56

Kun je nou serieus geen bayern schrijven?

29 juli 2014 om 10:58

Vanaf wanneer is "van ouds her"? Want Bayern was 50 jaar geleden nog zeker niet de grootste club van duitsland. En ook waren de successen nog niet zo bijzonder. Hsv, Shalke, Nurnberg en Hertha waren daarvoor grotere clubs dan bayern.

Toevallig niet zo heel lang geleden een docu gezien over de geschiedenis van duitse voetbal.

29 juli 2014 om 11:04

Maakt uiteraard wel uit dat de hoofdkantoren er zitten. Kijk bijvoorbeeld naar wolfsburg, die zouden echt niet gesponsord worden door vw als het bedrijf daar niet zit. Het zal een combinatie zijn van successen en locatie.

29 juli 2014 om 12:28

Woel, welk speelveld gelijkwaardig? Lul toch niet. Dortmund is gepositioneerd in de buurt van de allergrootste Duitse bedrijven ter wereld. Dortmund ligt in het Ruhrgebied, het economisch hart van de Duitse economie. De achterban qua bedrijven is 200 keer groter bij Dortmund, dit heeft puur met beleid en commercie te maken. Daarop loopt Dortmund nog mijlen ver achter.

29 juli 2014 om 16:59

@ Gnst

Waarschijnlijk ken je Duitsland en de economische omstandigheden niet zo goed. Geeft niet, maar het economie heartland is sinds de jaren '80 in Bayern en Baden-Württenberg. De oude steenkool mijnen en de staalbedrijven (de weinigen die er nog zijn) aan de Ruhr vechten om het overleven, en kunnen nauwelijks hun werknemers betalen.

Alles prima terug te lezen bij het Statische Bundeamt für Wirtschaft und Handel.

29 juli 2014 om 17:53

Leuk dat je elke keer begint met ''waarschijnelijk ken jij Duitsland niet'' om vervolgens zelf de mist in te gaan. Je moet begrijpend leren lezen.

Baden-Württenberg en Bayern zijn de rijkste deelstaten, maar de grootste bedrijven zitten in het Ruhrgebied. 16 van de 100 bedrijven (qua omzet) uit Duitsland zitten in het Ruhrgebied en sturen vanuit daar alles aan. Bedrijven als Thyssen-Krupp, Rwe, Evonik Industries, Aldi en Hoctief. En dan heb ik het nog niet over de staal en steenkool bedrijven.

Ander voorbeeld uit Belgie: Vlaanderen is het rijkste deel van Belgie, Terwijl de grote bedrijven in Luik (wallonie) zitten

29 juli 2014 om 19:03

Tjonge, tjonge...

Wat denk je wat Thyssen-Krupp is? Een balans te lezen is niet voor iedereen, dat snap ik nog, maar je had dan wel even kunnen kijken hoe het met die door jou genoemde bedrijven zit. RWE doet athletiek sponsoring. (hochtief is Spaans, baas van het Spaanse bedrijf is enige Perez, baas van Real! Aldi is extreem rooms-katholiek en niet geschikt voor sport sponsoring. Evonik is het enige succes bedrijf, ja, en die hebben we binnen.

29 juli 2014 om 19:40

Lekker bijdehand weer, het was maar een voorbeeld van bedrijven, zo zijn er tig bedrijven, blijkbaar moet ik alles voorkouwen, RWE doet atletiek? Dat zal wel maar ze sponsorden Bayer Leverkusen jarenlang.

Aldi rooms katholiek klopt, maar ze zijn tegelijkertijd ook commercieel, dus als er een goeie deal in zit slaan ze dat echt niet af, maak dat maar de kat wijs.

29 juli 2014 om 19:47

Jij probeert de indruk te maken, als of je verstand hebt van wat je schrijft. Wat denk je wat mensen denken, die dat wel hebben?.

Je hoeft mij ook niets meer voor te kouwen, want het is nooit precies en vaak fout en achterhaald. Ik zal ook niet meer op jou reageren. Deze laatste wissel van mening geeft mij wel duidelijkheid.

29 juli 2014 om 20:07

Het zegt genoeg over jouw dat jij er niet inhoudelijk op ingaat en mij probeert af te doen als iemand zonder verstand. Ik heb jaren geleden me diploma op economisch vlak gehaald, en werk er dagelijks in. Dus ik laat me inderdaad niks wijsmaken door een nobody die denkt het Duits voetbal en de economie te volgen, en onzin mij probeert op te leggen. Niet wetende dat Aldi een goeie deal nooit zou afwijzen, misschien heb je het niet door maar het communistisch oosten bestaat al een tijdje niet. Net zoals afgeven op RWE, terwijl je weet dat ik gelijk heb omdat ze namelijk jarenlange sponser van leverkusen waren, het ergste is nog dat je je profileert als kenner, maar constant de plank misslaat, net zoals de bronnen die je hieronder geeft, zonder zelf de tekst te lezen en onlangs nog de discussie over gundogan en low.

Dat jij niet meer op mij gaat reageren lig ik niet wakker van, zou ik als ik jouw was ook niet doen, want je slaat constant de plank mis en ik druk je met je neus op de feiten.

29 juli 2014 om 23:19

Sterker Bayer was niet club van Munchen, maar Munchen 1860 Bayer is pas eind eind jaren '70 groot gewordenden Fc koln is ook een van die grote clubs

29 juli 2014 om 08:39

De enigste club die een beetje weerstand kon bieden is BVB dus Bayern koopt hun leeg en dan kunnen ze vanaf wedstrijd 1 al alle prijzen aan Bayern geven.

29 juli 2014 om 08:48

Je weet dat Bayern tien jaar geleden Dortmund geld leende om de salarissen te kunnen betalen van hun spelers?

29 juli 2014 om 08:56

Hoeveel was dat? Geen monsterbedrag ofwel?

29 juli 2014 om 09:35

Nee, was geloof ik een paar miljoen om de salarissen voor die maand te betalen.

29 juli 2014 om 09:41

Dat maakt het voor de gemiddelde voetbalfan niet minder leuk dat de sterkste club de op 1 na sterkste 'berooft' van alle toppers.

29 juli 2014 om 11:49

Sammerens dat is toch juist Niet leuk voor de gemiddelde voetbalfan?
Voor buitenstaanders is de competitie dan niet zo veel aan als het gat tussen de nr. 1 en 2 het hele jaar door zo'n 15-20 punten is.

29 juli 2014 om 09:04

Sorry hoor Ahjacied. Je laat je nu meevoeren in de stemmingsmakerij van Voetbalzone. Waar ze met de dag beter in lijken te worden. Er staat nergens dat Bayern een poging ondernomen heeft en op dit moment wijst niets er op dat ze dit wel van plan zijn. Dat hij niet wil bijtekenen kan ook betekenen dat hij naar een andere Europese club wil. Ik sluit niet uit dat Bayern uiteindelijk wel een poging onderneemt, maar nu vind ik het te vroeg om ze hier al van te beschuldigen.

P.s, dit neemt niet weg dat Bayern al veel spelers heeft weg gehaald bij Dortmund, maar daar tegenover staat dat ze net hebben beweerd dat ze dat voorlopig niet weer doen. De tijd zal het leren.

29 juli 2014 om 12:09

De grote 3 van BVB...

Nou dit was mijn grootste vrees.
Dat er weer een speler van BvB naar Bayern zou gaan.
Hoop dat Reus verstandig is en naar Manchester United vertrek. Daar is de concurrentie niet zo zwaar als bij Bayern. Die hebben nu wel zoveel goede middenvelders het is niet normaal xd

BvB is toch ook gewoon dom geweest.. Maak dan belachelijk hoge clausule zo als vaak in Portugal gebeurd.. 35 Miljoen voor Reus is een schijntje.

29 juli 2014 om 08:48

Blijkbaar snappen de meeste mensen niet dat transfersommen en gelimiteerde transfersommen vaak gebasseerd zijn op het salaris van de speler, natuurlijk ook de marktwaarde, maar ook op het salaris van die speler. Als ik een contract teken en ik verdien 2 miljoen per jaar, dan ga ik toch niet akkoord met een afkoopsom van 100 miljoen in mijn contract, dat staat toch niet in verhouding?

er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal, niet snappen dat dortmund 35miljoen als afkoopsom in het contract zet, betekend dat je niet op de hoogte bent van de afspraken binnen de voetbalwereld.

29 juli 2014 om 09:51

Ook dat is weer een beetje onzin. In bijvoorbeeld Spanje worden regelmatig torenhoge afkoopsommen in het contract opgenomen. Volgens jouw redenering betekent dat dus dat die spelers ook allemaal 5 tot 10 miljoen per jaar verdienen?

29 juli 2014 om 10:08

@ Sammerens

Dit is natuurlijk mede omdat in Spanje en Portugal een afkoop som verplicht is via de wet. De speler heeft op dat gebied dus weinig om te onderhandelen aangezien er een verplicht bedrag in zal meoten komen te staan. Daar waar het in Dutisland natuurlijk een mooie onderhandelingstruc is om andere voorwaarden beter te krijgen.

Dat zou wel echt verschrikkelijk zijn voor Dortmund en de Duitse competitie. Reus zou natuurlijk voor Bayern de ideale vervanger zijn voor Ribery, die al aardig op leeftijd is.

Hopelijk weet een andere topclub hem te strikken. Volgens mij is Reus namelijk een speler die in elke competitie tot zijn recht komt. Als je ziet hoe hij in zijn eentje de verdediging van Real als een stelletje amateurs liet lijken, dan kun je echt wel wat. Jammer dat hij er niet bij was op het WK. Volgens mij had hij de grote man van afgelopen WK kunnen worden.

Reus gaat niet naar Bayern, dat heeft Rummenigge ook al meermaals aangegeven. Zou vreemd zijn als ze daar op terug komen en ze hebben hem sowieso niet echt nodig. Dat van die clausule is wel waar, en daarom vond ik het eigenlijk al zo vreemd dat geen enkele andere topclub hem heeft opgehaald! Zou me verbazen als hij niet dit jaar vertrekt bij Bvb.

29 juli 2014 om 11:01

Rummenigge heeft volgens mij daarna ook aangegeven dat dit niet geheel correct is. Op dit moment gaan we geen spelers meer halen van Dortmund, maar zodra wij een kans krijgen ons te versterken zullen wij dit zeker niet laten.

Dat was meer de strekking van zijn verhaal.

Aan de andere kant, ik denk dat Dortmund hem eerder dit seizoen verkoopt aan barcelona of united of iets dergelijks voor 50 miljoen, dan dat ze Bayern de kans gunnen hem volgend jaar voor 35 over te nemen.

Nou, Reus heeft niet gezegd dat die weg wil gaan. Tot nu toe eigenlijk het tegendeel. De onderhandelingen in mei hebben niet echt plaats gevonden, hij vond het te "vroeg", dus ze zijn verschoven.

Dat we met een vertrek ook van deze speler moeten rekening houden lijkt mij duidelijk. Hij verdient nu 4,5 m € en kan elders meer als het dubbele verdienen. BVB moet met dezelfde som over tafel komen, anders gaat die. Dat zijn de wetten van de professionele sport. Punt.

Ik heb het hier vaker geroepen, 1 speler is niet de club. Zelfs als die gaat zullen we in de volgende jaren CL spelen en nationale successen bereiken. Uiteindelijk zullen we ook deze monstersalarissen kunnen betalen, maar, ik weet niet eens of ik dat leuk vind.

Dat is weer een lekker begin van de ochtend zeg...
Gelukkig stapt Dortmund af van de gelimiteerde transfersommen en wordt er een nieuwe financiële basis gelegd waarbij salarissen ook omhoog kunnen. Het zou mooi zijn als Reus nog een jaar in Dortmund kan blijven en daarna naar het buitenland voor een hoger bedrag.

Maar absoluut niet naar Bayern, niet alleen vanwege sentiment maar vooral omdat het hele niveau van de Bundesliga op deze manier omlaag zou gaan.

Wenger!!! Trek deze zomer nog 1 maal je portemonnee open alsjeblieft!

Reus op links bij Arsenal, dat zou echt geweldig zijn. Maargoed, de kans is klein dat het ook daadwerkelijk gebeurt.

29 juli 2014 om 12:17

City lijkt mij topkandidaat om Reus aan te trekken, aangezien er nu 4 centrumspitsen zijn en er een aanvaller nodig is die op de vleugels kan spelen. Navas is daarvoor te beperkt, die kan je in kleine wedstrijden wel heel goed gebruiken. Misschien dat Jovetic het kan, dan zou Man City - Barcelona waarschijnlijk met deze opstelling zijn gespeeld:

Hart
Zabaleta
Kompay
Demichelis
Kolarov
Fernandinho
Touré
Reus
Silva
Jovetic
Dzeko/Negred
29 juli 2014 om 12:34

Reus zie ik niet naar City gaan. (ook niet naar Arsenal daar niet van, maar men mag dromen) Bayern lijkt mij de voornaamste kandidaat. Daarna United, vanwege de status van de club. City lijkt mij niet aantrekkelijk voor Reus, puur op gevoel gesproken dan.

29 juli 2014 om 12:51

Reus realiseert zich zelf ook wel dat de Dortmund fans zo gekwetst worden als wéér een geweldige speler naar de grote concurrent verkocht wordt, ik denk niet dat hij ze dat wil aandoen.

Jij mag mij uitleggen waarom Reus geen goed gevoel zou hebben bij City. Gevoel is simpelweg logica die (nog) niet onder woorden is gebracht.

Waar slaat dit bericht op? In mei liepen de onderhandelingen stuk, en dan is dit nu ineens nieuws?

Wat een zielig team is dat Bayern Munchen ook. Spelers kopen van concurenten.

Reus moet dit zelf niet willen om daarheen te verkassen, ga dan naar Barcalona of United.

29 juli 2014 om 10:15

Hoezo zielig? In Engeland gebeurt dit elke transfer periode. Southampton deed het te goed en word nu ook leeg gekocht binnen de PL.

Als hij niet verlengt denk ik serieus dat er volgend jaar zo'n 15 clubs zijn die 35 miljoen bieden. Hij kan gewoon 15 miljoen tekengeld vragen aan bijvoorbeeld Real of United..

29 juli 2014 om 10:10

@ Goonerar16

Bij Arsenal kan hij ook gewoon 15 miljoen tekengeld vragen hoor. DIe kunnen volgend jaar ook vrolijk 50 miljoen neer leggen voor Reus met een salaris van 8 mijoen op jaar basis. Het gaat er uiteindelijk om waar Reus naar toe zal willen.

Zal hij naar Barcelona willen waar Neymar, Mesis en Suarez de dienst uit zullen maken. Zal hij naar Real willen waar hij achter Ronaldo terecht zal komen. Zal hij naar United willen die met van Gaal in een 3-5-2 systeem zonder wingers zal gaan spelen.

29 juli 2014 om 10:16

Dan kom je misschien wel uit bij Liverpool haha just kiddin...

29 juli 2014 om 11:46

Tenzij Arsenal komend jaar echt gaat vlammen in PL en CL, is Reus gewoon onhaalbaar voor ons. Naar mijn weten is hij ook niet van kinds af aan al fan van de club of van Wenger ofzo. Dat zijn de enige twee factoren die hem naar Arsenal zouden kunnen loodsen.

Als hij inderdaad volgend jaar voor 35 miljoen van club mag veranderen, zijn denk ik Barca, Real, Bayern en United de enige kandidaten.

Wauw .. het zal niet waar zijn.. Bayern wilt weer eens een speler van Bvb..
ze kunnen net zo goed geheel BVB kopen ofzo, waar zijn die lui nou mee bezig zeg.

Reus moet gewoon naar United gaan is een mooie club voor Reus en niet naar Bayern gaan die blijven kopen lijden ze wel jeugd spelers. ik hoop dat Dortmund een grote eigenaar krijgt of wat ze nu willen nieuwe aandelen verkopen en weer een paar goede spelers aantrekken is echt een mooie club

Op de site van Bild staat vandaag net geschreven dat BVB er alles aan gaat doen om die afkoopvergoeding af te kopen met een jaarsalaris van 7miljoen euro. Dat is net zoveel als Kroos bij Real, dus geen slechte zaak voor Reus. BVB zet zelf een stuk aandelen te koop een financieel een stapje hoger te kunnen gaan zetten. Geen reden tot paniek dus.

29 juli 2014 om 19:40

De salaris van Kroos is 7m € netto (12,5m € bruto), de 7m € voor Reus is een brutobedrag. Vive la petit difference!

30 juli 2014 om 08:37

En waar ziet onze insider dit staan? Heb nergens netto of bruto gelezen. Of heeft Marco je nog gebeld gisteren?

30 juli 2014 om 11:24

Waarom zo agressief? Niet goed geslapen?

Aub: http://www.bild.de/sport/fussball/toni-kroos/real-...

Waarom neem je dan ook een clausule op dat een speler voor 35 miljoen kan vertrekken. Reken maar dat volgend jaar de hele wereld achter hem aan zit.

Denken ze nu echt dat Reus blijft? Reus moet gewoon nog een stapje hogerop en Dortmund moet een transferbeleid gaan volgen dat in de toekomst spelers niet meer weg willen.

Dat kan maar op 1 manier en dat is presteren en constant meedoen om de prijzen.

Ik zou dat niet doen als ik die reus was dan ben je toch 2e keus.

Het aantrekken van spelers van directe concurrenten gebeurt overal in de wereld. Ook in Nederland. Of het nu gaat over de topclubs of subtoppers het gaat al jaren zo een dat zal nooit veranderen. Als je bijv. in Nederland 2x tegen een club goed speelt en wellicht scoort is er gelijk interesse. Dan wordt er weer ff met wat geld gestrooid en de rest is bekend of de club ze daadwerkelijk nodig heeft dat laat ik maar even terzijde. De meeste hier geven gelijk af op bayern maar als je eigen club een hele goede voetballer haalt van een concurrent hoor je alleen maar lovende woorden

Zou wat zijn als Reus na Gotze & Lewandowski ook naar München gaat. Dan heeft Bayern straks de complete voorhoede van Dortmund, als je weet dat Robben en Ribery ook niet meer de jongste zijn.. Bayern is heel erg tactisch bezig. Geweldige zet van Bayern als ze Reus ook weten te tekenen.

Barcelona Moet hem voor die 35 miljoen halen, maar wat is Dortmund toch dom met die lage clausule, hopelijk haalt bayern hem niet

29 juli 2014 om 12:03

Weet jij misschien of de interesse van barca concreet is?

29 juli 2014 om 12:36

vorige maand hadden ze wel concrete interesse , want er werd zelfs gezegd of er een akkoord is, maar op dit moment denk ik het niet

pohh als arsenal deze weet te strikke

Ospina
Debuchy
Per
Koss
Gibbs
Khedira
Ramsey
Sanchez
Ozil
Reus
Giroud

Denk niet dat die naar Bayern gaat want hij heeft veel respect voor BVB.Denk dat die naar Man utd gaat 35mil is wel een mooi prijsje voor een speler als Reus

Eigenlijk moet vz aangeklaagd worden voor smaad, welke idioot zet dit verhaal neer, Bayern heeft meermaals aangegeven Reus met rust te laten, maar die flapdrollen op deze site geilen op commentaar, wetend dat de helft alleen de inleiding leest een weer gaat afgeven op Bayern.

Lees de tekst. Kalle heeft al tig keer aangegeven niks met reus te willen. Waarom wordt dan weer Bayern vermeld om het hier weer te gaan stoken, triest zeg.

29 juli 2014 om 12:55

Bild meld het anders ook hoor?

29 juli 2014 om 13:06

Dat staat er niet helemaal zo in. Dat is het risico als je hersenloos dingen overneemt

Für einen Weltklasse-Spieler wie ihn ein Schnäppchen-Preis! Top-Klubs wie Barcelona, Bayern oder Manchester United sind alarmiert!


Dit moet je vertalen als: barca, utd en Bayern, opgelet!!

29 juli 2014 om 17:02

Dat heeft die, Rummenige, gisteren weer herroepen, met de aanmerking dat deze meldingen fout zijn.

29 juli 2014 om 17:08

dan ben ik benieuwd naar je bron. Dit is het meest recente wat Kalle heeft gezegd. http://www.tz.de/sport/fc-bayern/bayern-karl-heinz...
Waarin de titel anders suggereert dan de tekst.

29 juli 2014 om 18:22

Heel graag, je mag ook zelfs aan het werk hoor: Bij google intoetsen: Rummenigge, Reus, 2014

http://www.goal.com/de/news/968/transfernews/2014/...
http://www.tz.de/sport/fc-bayern/bayern-karl-heinz...

29 juli 2014 om 18:36

Dat is dezelfde bron die ik je heb gegeven. Daarin zegt kalle helemaal niks over de aankoop van reus, het is de auteur van de tekst die deze conclusie trekt. Lees het maar goed na!

Ze kunnen in de Bundesliga beter 2 kampioen laten worden! Bayern aan het begin van het seizoen, en dan geen wedstrijd meer laten spelen alleen in de CL, dan hebben clubs als BVB, S04, B04 en VfL W ook nog een kans

Wauw, twee spelers van de concurrent spelen nu in het rood over de tijdspan van 2013 en 2014 seizoenen. Leeghalerij ten top.

Pep wil Reus dolgraag hebben, maar het bestuur van Bayern heeft aangegeven dit geen goed idee te vinden. Ze willen voorkomen dat ze gezien gaan worden als leeghaler van andere clubs, hoewel mensen FCB schijnbaar zo al zien. Bullshit als je het mij vraagt. Ja, Götze is vorig jaar gehaald en dit seizoen is Lewandowki gratis overgekomen. Hij had vorig seizoen al over het gras van de Allianz Arena rondgelopen als hij geen contractverplichtingen had gehad bij BVB en zij hem niet koste wat kost nog een seizoen hadden vastgehouden.

29 juli 2014 om 13:30

klopt, Lewa was juridisch gezien gewoon clubloos toen Bayern hem haalde. Maar maak je niet druk, men kan weinig tot niets aanmerken op Bayern, dus komen ze met zulke dingen aanzetten. Bayern won de treble zonder 1 Dortmund speler. Kijk hoeveel clubs spelers van Bayern kopen (can, Ekici, Kirchhoff, Petersen etc), maar daar hoor je niemand over. Gewoon niet op letten, deze dingen zijn al tig keer weerlegt.

Bovendien, dit stuk is gewoon deels verkeerd vertaald en deels uit hun duim gezogen, maar mensen moeten alleen de naam Bayern en een speler uit de buli zien en ze gaan los, zonder researsch te doen.

29 juli 2014 om 15:21

Alsof al die spelers die jij noemt grote sterren waren...

Dat terwijl jongens zoals Götze de grote sterren waren en de grote reden was dat Dortmund mee heeft gedaan om de titel. Jij zegt wel dat Bayern zonder Dortmund-spelers de treble won, maar Bayern heeft ook zonder Dortmund-spelers twee jaar op rij geen kampioenschap behaald. Ik kan me dan ook de frustraties van sommige mensen voorstellen.

29 juli 2014 om 16:18

Net of grote spelers van Bayern een overstap zullen maken naar andere teams in de Buli, zelfs de rotatie spelers zoals Mandzukic en Shaqiri zullen eerder naar het Buitenland overstappen, dus dan blijven er de onnodige dan wel wisselspelers over. Feit is dat er met twee maten wordt gemeten, Bayern kan deze discussie niet winnen.

Voorbeeld: Bayern haalt een speler uit de A jeugd van Dortmund of Schalke vandaan, of een andere wisselspeler. Reacties: ''bayern maakt andere teams kapot, plundert de concurrentie''

Dortmund haalt Hummels of Leverkusen haalt Emre Can, of een andere talent uit de Bayern jeugd. Reacties" Goed gescout, geweldig beleid van Dortund''. Denk jij dat ook maar 1 iemand ''bayern wordt geplunderd'' in hun mond neemt? Nee, want het is hypocriet/ Zoals gezegd, deze discussie valt niet te winnen omdat er met 2 maten wordt gemeten, alles wat Bayern doet is fout bij Transfers, alles wat de rest doet is slim.

Verder snap ik die opmerking niet, want je bevestigd mijn punt alleen maar door het voorbeeld van Dortmund te gebruiken. Bayern heeft toch laten zien zonder Dortmund spelers prijzen te kunnen pakken, de treble. Dus ik snap niet waarom je daar een beetje omheen wilt praten door te zeggen dat Dortmund kampioen is geworden met Lewa en Gotze, snap de relevantie totaal niet van je opmerking.

Het begint me de keel uit te hangen dat de andere clubs zich in de slachtoffer rol positioneren. Bayern betaald 2 a 3 keer zoveel voor de buli spelers, eerst voor 3 keer zoveel verkopen en achteraf janken dat je spelers aan Bayern verkoopt is diep triest.

Allemaal een grote bek, maar aan het buitenland wil men niet verkopen omdat ze voor veel meer aan Bayern kunnen verkopen, dat is toch gewoon idioot om daarna te janken? Als je echt principieel bent verkoop je gewoon aan het buitenland, Vidal toendertijd bijvoorbeeld, die werd aan Juve Verkocht.

29 juli 2014 om 17:11

Dat met de jeugd is weer een totaal andere discussie en is er één waar wij nooit uit zullen komen, want als Ajax een jeugdspeler uit Denemarken wegkaapt is dat ook goed gescout maar als een Engelse club een Nederlandse jeugdspeler weghaalt is dat kindermisbruik.

Bovendien kiest Bayern er mede zelf voor dat ze die spelers naar de desbetreffende clubs laten gaan, omdat ze door de grote selectie amper aan spelen toekomen. Ze kunnen die spelers toch aan buitenlandse clubs slijten? Het is dan ook raar om dan te klagen naar andere clubs die in onnodige Bayern-spelers een toegevoegde waarde zien, aangezien zij die nodig acht en Bayern niet. Als zij met heel veel geld een basisspeler van Bayern zouden kopen, was dat natuurlijk een ander verhaal. Dortmund, Leverkusen of Schalke heeft dat vermogen niet.

Het ging mij erom dat jij zegt dat Bayern zonder Dortmund-spelers de treble won, maar vergeet dat Bayern daarvoor zonder Dortmund-spelers geen geweldig seizoen had, dus nu lijkt het net alsof jij vindt dat die Dortmund-spelers helemaal niet nodig zijn. Dan vraag ik mij dus waarom Bayern ze nodig acht.

Ik weet niet precies welke clubs daarover janken, maar wat een Götze betreft denk ik niet dat hij voor drie keer zoveel is verkocht aangezien hij een clausule had. Daarnaast hoeft een Schalke 04 toch niet in de slachtofferrol te duiken omdat Bayern 20(?) miljoen euro betaalt voor een doelman met een éénjarig contract?

29 juli 2014 om 17:42

het feit dat ik de jeugd aanhaal is omdat dat de enige groep is die bereid is over te stappen. Zoals gezegd, supersterren zullen niet overstappen. Al koopt Bayern een tribune klant van Dortmund, dan krijg ik hier te horen dat de concurrentie kapot wordt gemaakt. Met andere woorden, alles wat andere clubs doen wordt hier verheerlijk en wat Bayern doet vervloekt. Bayern kan op dit gebied gewoon niet winnen. Het is toch niet te geloven dat ik met mensen in discussie ging die Bayern beschuldigden van leegkopen van Wolfsburg (mandzukic) en Gladbach (dante), notabene subtoppers/middelmoters. Zo diep zit het hier al!

Nogmaals, het is dat de toppers van Bayern niet overstappen, anders zouden andere clubs het ook doen. Ik vind het hypocriet om te klagen dat Bayern spelers koopt, maar zelfs wel voor een dubbeltje op de eerste rij staan bij onze jeugdafdeling, snap je?

Ik snap je opmerking nu. Echter is dat makkelijk uit te leggen, Gotze was niet broodnodig, maar 37 miljoen was een schijntje, liever Bayern dan een buitenlandse club die het betaald, bovendien wilde hij dol graag overstappen. Uiteindelijk is het nu een win win omdat Kroos weg is.

Lewa''s verhaal begint vermoeiend te worden, Lewa is juridisch en feitelijk clubloos toen Bayern hem onder contract nam. Een transfervrije speler, dat betekent dat hij geen band meer heeft met Dortmund, maar sommige krijgen het zo ver om andere aan te praten dat Bayern hem van Dortmund overneemt. Mensen die denken dat het is om dortmund te verzwakken snappen er niks van.

In Gotzes geval ook zeker niet, want dat zou zonder clausule toch een dikke 75 miljoen kosten, maar voorbeelden als aankopen: Luiz Gustavo, Jansen, Schlaudrauff enzovoort waar Bayern veel en veelst teveel voor betaalde, soms tot 3 keer. Diezelfde clubs die achteraf gaan janken dat Bayern hun spelers weg koopt. Vaak hoor je ze pas nadat hun geld verkeerd is geinvesteerd, dus als de vertrokken speler niet goed wordt opgevangen.

Het geval van Schalke is ook leuk, want die zeurde achteraf weer dat Bayern te weinig heeft betaald voor Neuer en dat ze nu moeite hebben om een vervanger te vinden, voila weer een voorbeeld

29 juli 2014 om 18:16

Dat heb je nou eenmaal als je een grote club bent of veel geld hebt. Succes kan leiden tot tegenpartijen die dus met twee maten kunnen meten, want echte Bundesliga kenners weten dat Wolfsburg ondanks Volkswagen nooit een concurrent van Bayern zal worden.

Wat Lewandowski betreft vind ik dat je gelijk hebt, maar wat ik dan niet begrijp is dat Duitse clubs vaak een seizoen van te voren een deal kunnen sluiten, terwijl hij in feite nog wel onder contract staat bij de club die hij transfervrij gaat verlaten.

In Schalkes geval vind ik dat dan onbegrijpelijk, maar ook weer niet bijzonder aangezien daar wel vaker mismanagement plaatsvindt, vooral onder Magath destijds.

Zei die niet een keer dat ie nooit bij een andere club zou spelen ofzo? Flikker dan maar op met je schijnheilige praatjes... Ben benieuwd hoe Bayern het zou doen zonder al die spelers van BVB te kapen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren