Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Versterkt Jong Ajax scoort drie keer en heeft eerste punten binnen

Laatste update:

Jong Ajax heeft zijn eerste punten van het nieuwe seizoen binnen. De beloften waren maandagavond met 3-0 te sterk voor Telstar, dat vorig seizoen vijf punten onder de Amsterdammers eindigde. De doelpunten kwamen op naam van Queensy Menig (2x) en Lucas Andersen.

/

Ajax trapte het seizoen met onder anderen Jasper Cillessen, Joël Veltman, Stefano Denswil, Lucas Andersen, Lerin Duarte en Richairo Zivkovic in de basiself af. De Amsterdammers waren dan ook geheel volgens verwachting de betere partij en openden na twintig minuten de score. Menig werd door Andersen vrij voor de keeper gezet en schoof het leer in het doel: 1-0. Ajax had het meeste balbezit en creëerde daarnaast de meeste kansen, terwijl de mogelijkheden van Telstar voornamelijk na slordigheden van de tegenpartij ontstonden.

De club uit Velsen-Zuid kwam in de tweede helft brutaler voor de dag, maar men incasseerde toch nog twee doelpunten. Menig schoot de bal een kwartier voor tijd op fraaie wijze binnen en het slotakkoord was aan Andersen, die een rebound in het dak van het doel schoot. De Deen had eerder nog de lat geraakt en Sheraldo Becker raakte in de slotfase ook nog het houtwerk. Ajax gaat zaterdag op bezoek bij Fortuna Sittard, terwijl Telstar het vrijdag opneemt tegen Roda JC Kerkrade.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een niveau dat Telstar... Sjonge jonge, vooral bij die 3-0... Dat kan gewoon echt niet .

Ajax toch met een aantal goede spelers, Zivko, Bazoer, Cillessen, Denswil, Duarte en natuurlijk Andersen een goede pot gespeeld. Zouden wel eens hoog kunnen eindigen in de JL. (ook zonder Duarte en Cillessen)

11 augustus 2014 om 22:12

Bij de 3-0 die werd me ff geparkeerd door Andersen haha

11 augustus 2014 om 22:18

mooie beweging was dat, daar kijk ik graag na.

11 augustus 2014 om 22:34

Speelde sowieso hoopvol goed

11 augustus 2014 om 22:40

Ja zeker, alleen die centrale verdediger die blijft staan als hij schiet en zelfs bij de rebound geen moeite doet kan ik niet begrijpen :P.

11 augustus 2014 om 22:41

Haha naja hij stond denk ik op t verkeerde been omdat Andersen eerst naar binnen dreigde te gaan. Rebound was inderdaad raar dat hij stond te kijken.

Maar toch, meeste spelers rammen zo rebound blind op doel en Andersen plaatste hem netjes.

11 augustus 2014 om 22:40

Ik denk dat het voor Duarte weleens over kan zijn bij Ajax 1 en dat hij een vaste speler van Jong Ajax wordt. Hij is zijn plaats in de selectie kwijtgeraakt aan Viergever en ook Andersen is hem gepasseerd in de pikorde. En terecht zoals we vanavond gezien hebben. Andersen is ondanks het leeftijdsverschil van ca 5 jaar duidelijk beter en Duarte kan het verschil in de Jupiler League niet eens maken.

Cillessen en Veltman zullen we niet meer terug zien in Jong Ajax, die speelden slechts om klaargestoomd te worden voor AZ uit.

11 augustus 2014 om 22:44

Weer 3 miljoen weggegooid dus, zonde van een aardige speler als Duarte.

11 augustus 2014 om 22:48

Duarte wilde zelf toch ook kijken of hij hogerop kon? naja niet echt dus.

12 augustus 2014 om 09:57

viergever heeft niks met duarte te maken. serero en andersen zijn duarte's concurrenten op de links half positie

12 augustus 2014 om 10:09

@mousniels, dan weet jij niet hoe FdB zijn wedstrijdselectie samenstelt. FdB selecteert 5 middenvelders per wedstrijd, waarvan er drie spelen en twee op de bank plaatsnemen. Al is Viergever multi-inzetbaar, voorlopig neemt FdB naast Blind, Serero, Klaasen en Andersen Viergever mee als middenvelder, en daarom blijft Duarte buiten de selectie. Misschien dat je het zo snapt.

12 augustus 2014 om 00:31

Als we niet opnieuw 55 spelers voor Jong Ajax gebruiken is het niet uit te sluiten dat we een stuk beter presteren als vorig jaar. Jong Ajax maakte een goede indruk, niet alleen de spelers die zeer regelmatig bij Ajax 1 zitten, ik heb er wel van genoten.

Enige punt is dat ze de wedstrijd niet eerder beslist hadden, zo kun je zomaar tegen een domper oplopen als Seuntjes die kans had gemaakt. Gelukkig faalde hij en zorgde Ajax in het laatste kwart van de wedstrijd voor een duidelijkere afspiegeling van het spelbeeld. Overigens viel op dat Duarte en Zivkovic (toch twee namen die we regelmatig bij Ajax 1 gaan verwachten) de mindere spelers aan de kant van Jong Ajax waren. Vooral de laatste had het erg lastig. Menig en Becker speelde heerlijk, Andersen liet zien wat we vorige week zondag in de JC Schaal van hem verwachte en Riedewald en Tete stonden prima te ballen.

Het is te hopen dat dit opmaat wordt voor het komende seizoen. Ongeacht het feit dat er enkele tijdelijke krachten bijzaten vandaag. Maar goed, Jong Ajax is altijd maar een tussenstation, als Ajax 1 je nodig heeft ben je weg en dan kan het snel gaan. Veltman, Cillessen, Denswil, Klaassen en Kishna begonnen vorig jaar als spelers van Jong Ajax. We weten allemaal hoe snel het is gegaan.

12 augustus 2014 om 08:08

Kishna begon het seizoen zelfs als speler van de A2..

Word tijd dat de beloftes eerder spelen dan het eerste, dit is pure competitie vervalsing. Jong Ajax met 2 wk gangers. Straks moet er nog een JL club spelen tegen Eto'o

11 augustus 2014 om 22:07

Inderdaad, het is JONG Ajax niet reserves van Ajax

11 augustus 2014 om 22:34

Gaan we weer over dat competitie vervalsing. Dit is nou eenmaal zo en wordt dit seizoen niet veranderd. Gaan we nu elke week het hier over hebben of zullen we het gewoon over de wedstrijden hebben.

11 augustus 2014 om 22:43

Als je het over de wedstrijden hebt kun je dit niet los van elkaar zien.

11 augustus 2014 om 22:44

Skiller Jong Ajax zijn de reserves, het tweede van Ajax dus snap jou punt niet. De A1 is jong denk dat je dat bedoeld.

11 augustus 2014 om 22:44

Wij, voornamelijk supporters van Jupiler League-clubs, zullen het er elke dag over blijven hebben. In onze ogen is het gewoon competitievervalsing en daar kun je toch niet omheen?

Snap sowieso niet wat het opstellen van reserves van het eerste te maken heeft met het opleiden en het testen van je jongere spelers in een profcompetitie. Het is gewoon bewezen dat dit niet de ultieme opzet is voor de Jupiler League.

Gelukkig dit seizoen even uitzingen, daarna is de pilot namelijk afgelopen en dan met ingang van komend seizoen werken met promovendi uit de Topklasse. Zal in het begin zeker niet het niveau opkrikken, maar op den duur zullen ook de Topklassers een toegevoegde waarde hebben.

@frgiooo, natuurlijk zijn Jong Ajax niet de reserves van Ajax. Waar haal je dat in godsnaam vandaan? De A1 is het eigenlijke Jong Ajax? Jonguuuuhhhhhh.....

11 augustus 2014 om 23:10

Competitie vervalsing.
En ook nog belachelijk omdat de Beloften niet eens kunnen degraderen, idiotie, ook niet promoveren.
Luister; Elke club moet voor de competitie spelerslijsten indienen. Alleen de Beloftenteams niet. Ik zie Cillissen, Veltman ea in de basis...dat kan toch niet. Wie vindt dit leuk? In theorie kan een Ajax 15 wedstrijden lang met hun eerste elftal spelers aankomen...

11 augustus 2014 om 23:17

@analyse Het opstellen van reserves heeft zin omdat zij zo ook ritme opbouwen, en zij jongere spelers beter maken. Alsof 2 spelers zo'n groot verschil maken? De rest hoort gewoon in jong Ajax. En souze niet zo, waarschijnlijk de laatste keer dat Cillessen en Veltman mee doen. Bovendien had Ajax zonder hun ook echt wel gewonnen.

11 augustus 2014 om 23:21

Tsja @kwartier, dat klopt. En je kan opmeen gegeven moment ook beroep moeten doen op A en/of B spelers als coach van Jong Ajax. Heb je afgelopen seizoen meerdere malen kunnen zien. Zolang ze de regelgeving niet aanpassn heb je het er maar mee te doen. Voor de "jong" teams is het niet meer dan rijpen, fysiek en ervarimg opbouwen. Voor de overige JL teams kan het indd voor- of nadelen hebben.

11 augustus 2014 om 23:48

@ritalin, dus omdat er een keer een speler uit het eerste meedoet, wordt een jongere speler beter? In een wedstrijd in de Jupiler League is er voor die jongere spelers geen tijd om te kijken naar wat die oudere speler doet, omdat zij hun eigen taken moeten uitvoeren en bij verzaking de tegenstander kansen bieden.

Dus dat vind ik zo een non-argument. In trainingen kan ik het me nog voorstellen, maar over één wedstrijd? Flauwekul...

Daarnaast heeft de Knvb het nu nog makkelijker gemaakt voor de clubs. Een invalbeurt in het eerste telt nu pas me als gespeelde wedstrijd wanneer een speler 45 minuten of meer speelt. Bijna op het gekke af...

12 augustus 2014 om 01:59

Dan snap jij het niet Analyse bij elke club is het team een mix tussen reserves en spelers die nog niet zijn doorgebroken. Die spelers die niet zijn doorgebroken zijn te oud voor de A1 vaak.

12 augustus 2014 om 12:28

nou lekker dan. dan hebben we er maar vrede mee he. als we zoals jij in t leven staan ben je denk ik doodongelukig

12 augustus 2014 om 15:43

Ik weet dat het oneerlijk is, maar om het nou na elke gewonnen wedstijd van die Jong teams er weer bij te halen, daar wordt ik zo moet van.

Dat is hetzelfde als ik bij elke blauwe enveloppe weer moet klagen dat ik belasting moet betalen. Het zij zo, en het zal ergens wel nuttig voor zijn!

11 augustus 2014 om 22:07

is toch juist mooi voor ze?
zo vaak zullen ze die kans niet krijgen.

11 augustus 2014 om 22:09

En Olfers die CL gespeeld heeft bij Telstar, of mag dat wel?

11 augustus 2014 om 22:19

Ja. Want dat is een speler van Telstar. Die staat er nu tegen Jong Ajax, maar wanneer fit de overige 37 wedstrijden van t seizoen ook. Terwijl Cillisen bijvoorbeeld, waarschijnlijk geen wedstrijd meer speelt in de JL.

11 augustus 2014 om 22:21

Dat is een speler van Telstar 1, maar een Cillessen hoort niet bij Jong Ajax te spelen, maar bij Ajax 1 of anders helemaal niet, ik vind dat alleen spelers die nauwelijks spelen voor Ajax 1 of onder de 20 moeten zijn om voor Jong Ajax te spelen dit is natuurlijk ook zo bij Twente en PSV.

11 augustus 2014 om 22:28

En dan komen zij vaak een tekort aan spelers, want men wil niet iemand op zaterdag met de A1 en maandag of vrijdag met jong mee laten spelen. Dus jij bent in principe gewoon tegen de intrede van de jeugdploegen in de Jupiler league

11 augustus 2014 om 22:35

En waar doen de spelers die geblesseerd zijn dan ritme op slimmerik?

11 augustus 2014 om 22:47

In Duitsland doen zij gewoon ritme op in het elftal waar zij voor ingeschreven zijn. In Nederland werken we weer, onder druk van de drie club die meedoen en Fox, met een absurde poldermodel...

11 augustus 2014 om 23:13

Bij hun eerste team gewoon!

11 augustus 2014 om 23:16

Dat ben ik misschien wel ja, als je competitievervalsing moet opzetten tegen ontwikkeling van jeugd vind ik dat je de clubs die echt meedoen in deze competitie voorkeur moet geven boven de beloften elftallen

12 augustus 2014 om 02:51

Josephius die kunnen net als Cambuur en Go Ahead gewoon ritme opdoen in het eerste. Het blijft competitievervalsing Telstar speelt nu tegen Cillessen en Veltman terwijl straks bijvoorbeeld Nec of Eindhoven tegen een keeper en verdediger uit de A speelt. Dat verschil is gewoon te groot.

12 augustus 2014 om 10:55

PSV speelt noujuist bijna alleen met jong of A1 spelers in de jpl league. Afgelopen wedstrijd tegen achillis met 4 A junioren..

12 augustus 2014 om 12:31

nou, net zoals elke club in Nederland, bij het eerste elftal en pas minuten maken als je 't weer kunt. niet zo, competitievervalsing is het.

11 augustus 2014 om 22:13

Als je een beetje oplet dan weet je dat de JL vaak op vrijdag is. Dus er zullen genoeg wedstrijddagen zijn waar Jong Ajax dus wel eerder speelt.

Ajax heeft gewoon een hele brede selectie, kunnen ze ook niks aan doen. Het is zelfs heel positief en 1 vd grote redenen waarom ze telkens kampioen worden.

11 augustus 2014 om 22:45

Dat ajax een hele brede selectie heeft kan Ajax wel wat aan doen. Of dacht jij dat ze al die spelers van de Knvb moesten contracteren?

11 augustus 2014 om 22:48

@scrumptiouz, maar jij weet toch ook dat Jong Ajax wel heel vaak op maandag wordt ingedeeld vanwege het feit dat FOX die wedstrijden graag wil uitzenden (al kijkt er geen kip naar)...

12 augustus 2014 om 01:06

Leuke subjectieve toevoeging op het eind. Getuige de vele reacties hier brengt een wedstrijd van Jong-Ajax toch wat meer teweeg dan een andere JL-wedstrijd. Heb je toevallig kijkcijfers voor mij tov van andere JL-wedstrijden?

Leuk voor Telstar dat ze tegen Cilissen, Veltman, Denswil, Duarte, Andersen en Zivkovic spelen. Volgende week staat de helft van die spelers bij Ajax 1.
Het is gewoon desastreus om de eerste wedstrijd tegen jong Ajax te moeten spelen.
Waarom hadden Cilissen, Veltman en Denswil trouwens zo lang vakantie?
De andere wk-gangers spelen al bij hun teams.

11 augustus 2014 om 22:06

De Nederlandse competitie is een van de weinige competities die al is begonnen. De rest van de WK gangers spelen nu nog oefenpotjes.

De WK gangers van Feyenoord spelen uit pure noodzaak, ik weet zeker dat Rutten ze liever nog een tijdje rust had gegeven maar dat gaat helaas niet. Zelfde geld voor PSV met Depay.

11 augustus 2014 om 22:07

omdat ajax ze kon missen en t seizoen nog lang duurt. De Boer gaf ze nu liever een weekje vrij zodat ze later energie over hebben.

Daarnaast hadden feyenoord en psv belangrijke wedstrijden in europa.

11 augustus 2014 om 22:09

Ik denk dat Ajax de WK-gangers de extra rust heeft gegund, omdat het niet echt noodzakelijk was om ze op te stellen omdat er gewoon waardige backups staan op alle posities met Vermeer, v/d Hoorn (vind ik persoonlijk een stuk minder dan Veltman, dat terzijde) en Viergever.

11 augustus 2014 om 22:13

Zivkovic is gehaald voor jong Ajax (dit seizoen) en is uberhaupt nog piepjong. Zowel Denswil als Andersen speelden vorig jaar ook altijd mee met jong Ajax. Dat Andersen nu even aan het 1e heeft mogen ruiken maakt hem geen superster ofzo.

Ik snap dat het nep is dat Veltman en Cillessen meedoen, dat vind ik zelf ook. Maar in de comments hier en bij het live-meepraten worden er ineens supersterren gemaakt van jongens als Andersen, Denswil, Zivkovic en Riedewald. Duarte kan je ook over klagen, en terecht, maar die was vandaag niet best.

11 augustus 2014 om 22:15

Omdat wij in tegenstelling tot andere clubs in Nederland er bewust voor te kiezen die jongens wat extra rust te geven. Voldoende rust is zeer belangrijk voor de spelers, anders heb je een vergrote kans op blessures door vermoeidheid. Het is eigenlijk ook volkomen belachelijk dat sommige spelers zo snel naar het WK alweer in actie komen met hun club op toernooitjes in Amerika of Azië.

Wij konden ze bovendien beter missen omdat wij niet in de voorronde van de CL of EL uitkwamen.

12 augustus 2014 om 00:42

Yamiown,

Dat Ajax hun internationals langer vrijaf gaven t.o.v. andere clubs heeft wellicht te maken dat deze spelers iets meer wedstrijden hebben gespeeld dan de rest van de Eredivisie. Champions League, Europa League, finale beker + een WK kan best vermoeiend zijn.

12 augustus 2014 om 02:18

Omdat wij niet afhankelijl zijn vam hun zoals jullie van Depay. We kunnen ze extra rust gunnen en zijn in de breedte sterk genoeg. Dat kun je zelf ook invullen.

Kom op dit is toch pure competitievervalsing. Telstar is nu de dupe omdat het tegen jongens als Veltman, Denswil, Duarte & Zivkovic moet spelen en straks komen er andere clubs die dat niet hoeven .

11 augustus 2014 om 22:11

O jee, de verdedigers van Telstar moesten het opnemen tegen een spits van 17 jaar oud. Het zou verboden moeten worden.

11 augustus 2014 om 22:16

En een verdediging van gemiddeld geen 20. Het is gewoon een jong elftal dat er staat en net als in de competitie voor belofte elftallen spelen er een aantal reserves van het eerste team mee.

11 augustus 2014 om 22:39

Na de wissel van Owusu voor Veltman werden inderdaad allebei de back posities ingenomen door 17-jarigen (owusu/riedewald) en een 18-jarige op RCB (tete) en nog een 17-jarige voor de verdediging op CDM (bazoer). Maar hey, niemand wilt horen dat zijn team werd verslagen door een veredeld A-junioren team ;-)

11 augustus 2014 om 23:04

Maar er staan wel gewoon 2 spelers in die 3e zijn geworden op het WK . Duarte , Denswil horen bij het eerste elftal dus vind ik het vreemd dat die zomaar in jong Ajax spelen . Dit jong Ajax is versterkt en dat is voor Telstar oneerlijk omdat andere ploegen een ander team met minder kwaliteit treffen,.

11 augustus 2014 om 23:23

Ja je hebt gelijk, in de Championship mag Ruiz ook niet meer uitkomen voor Fulham tegen de mindere ploegen, omdat ze het goed hebben gedaan op het Wk.

Kijk, met het opstellen van Cillessen ben ook ik het niet eens, die hoort daar gewoon niet te staan, maar een Veltman die buiten 7 minuten op het WK al maandenlang geen wedstrijd heeft gespeeld.. tja maak er maar wat van. Duarte valt ook nog over te dubben, maar die speelt bij Jong Ajax, of hij speelt niet, want in het eerste heeft hij in ieder geval (zoals ook vanavond weer bewezen) absoluut niets te zoeken.

Als de situatie anders zou zijn was ik het met je eens geweest, laten we zeggen, Jong Ajax staat op de laatste speeldag op een gedeelde eerste plek met de tegenstander (*twente-ajax 15mei2010 gevalletje) en Ajax zou dan ineens alle spelers die nog geen 15 wedstrijden gespeeld hebben in het eerste opstellen, om kampioen te worden. Dat zou de grens ver overschrijden, maar dit, kom op zeg. Je voetbalt tegen zo'n beetje 9 tieners in de tweede helft, de helft waarin de wedstrijd wordt beslist. Ik vind het erg makkelijk allemaal.

Edit:
*was Ajax-Twente natuurlijk :-)

11 augustus 2014 om 22:12

Op Cillessen, Duarte en Veltman zijn de andere jongens jong genoeg om in een onder 21-team uit te komen.. Ajax valt niks te verwijten, de Knvb laat dit toe. De regels moeten aangescherpt worden, Jong Ajax gebruikte vorig 60(!) spelers en geen haan die er naar kraaide.

11 augustus 2014 om 22:21

Sterker nog, het Jong Ajax is een onder 23 team, met max 3 dispensatiespelers per wedstrijd. Deze wedstrijd waren er 2 dispensatiespelers (duarte en Cillesen), maar ook 3 spelers die qua leeftijd nog voor de A1 mogen spelen (bazoer, Zivkovic en Riedewald)

11 augustus 2014 om 22:14

De andere teams spelen ook gewoon tegen Zivkovic straks, en als Duarte zo door gaat ook tegen hem.

11 augustus 2014 om 22:19

Behalve Duarte, Veltman en Cillessen zijn het volgens mij spelers die nog eigenlijk in jong Ajax mogen, spelen

Andersen speelde heel erg sterk, alleen jammer dat hij in het (nog) niet in Ajax 1 laat zien, verder spelen de meeste volgende week niet meer mee, dus dan spelen de sommige die nu op de bank zaten mee, en geen speles uit de A selectie.

12 augustus 2014 om 00:23

Wat een onzin om dit allemaal op de Knvb of op Ajax af te reageren. De reden dat Jong Ajax, Psv en Twente nu in de JL spelen komt door het wanbeleid wat jaren lang is gevoerd door bijna alle clubs vandaar alle faillissementen van o.a. Haarlem en Rbc. En het feit dat amateur ploegen niet willen promoveren helpt daar ook niet bij.

11 augustus 2014 om 22:09

Gaat waarschijnlijk terug naar Goteborg. Stond op VZ vandaag een bericht dat zij een speler verkopen aan Heerenveen waardoor ze Sana weer kunnen terughalen.

11 augustus 2014 om 22:14

Ja klopt,heb ik ook wel gelezen. Maar hijj is zelf nog niet eens benaderd volgens mij. Daarom vreemd dat die er nu al niet meer bijzit terwijl die zweedse club zich nog niet heeft gemeld bij Ajax.

11 augustus 2014 om 22:18

Maar volgens mij weet Ajax er wel van en Sana heeft ook aangegeven dat hij terugwil. Stond in de Fotbol Direkt.

Lekker zo'n opstelling . Het verkloten van de eerste divisie gaat weer gewoon door

11 augustus 2014 om 23:28

Want? Weet je hoe jong die spelers nog zijn!? Behalve Cilessen, Duarte en Veltman was de rest gewoon jong Ajax (zelfs A1) waardig. Zit niet iedereen na te praten man. Erg makkelijk namelijk.

Knvb doe hier eens wat tegen, wat een competitievervalsing... nu met Jasper Cillessen, Joël Veltman, Stefano Denswil, Lucas Andersen, Lerin Duarte en Richairo Zivkovic een andere week weer met alleen maar jeugdspelers, gaat helemaal nergens over

11 augustus 2014 om 22:15

Denswil, Andersen en Zivko mogen gewoon in Jong Ajax spelen.veltman trouwens ook nog.
Dat er vorig jaar paar A2 spelers mee moesten was omdat de knvb liet spelen met interland weekenden.

11 augustus 2014 om 23:15

Klopt, mzar dat willen ee dus gewoon niet!

11 augustus 2014 om 22:19

Laat de eredivisie dan ook later beginnen. Dat is competitievervalsing Ajax internationals moeten veels te snel weer aan de bak.
Trouwens vorig seizoen haalden ze bijna meer punten met eigen spelers die volledige inzet en teamverband hebben dan een wedstrijd met veel eerste elftal spelers.

11 augustus 2014 om 23:14

Kom maar op met die cijfers dan, of een bron. Want mijn informatie geeft een heel ander beeld...

11 augustus 2014 om 23:30

Want de namen die je noemt zijn geen jeugdspelers, maar inmiddels al gelouterde ervaren rotten? Ajax heeft gewoon veel jeugd en veel talent dat switcht tussen Ajax 1, Jong Ajax en de A1. Dat verdient juist een groot compliment.

Heb de eerste helft gemist, maar de 2e goal van Menig en de 3 - 0 van Andersen mogen er wezen. Weet alleen niet of die aanvoerdersband bij Becker nou wel zo verstandig was. Zijn acties komen vaak wel door, maar hij was vandaag op bepaalde momenten wel heel erg ego. Heb een beetje te doen met Zivkovic want iedereen om hem heen kan een goal maken en vaak gaan ze ook voor eigen succes.

Aangezien ik alleen de 2e helft heb gezien weet ik niet hoe hij het in het 1e 3 kwartier deed, maar Duarte viel mij heel erg tegen. Cillessen was weer eens solide en het verbaasd me niks dat hij weer de 0 pakt. Veltman zat in de 2e helft op de tribune dus daar kan ik verder ook niks van zeggen. Mijn man van de wedstrijd, op Menig na, was toch echt Andersen. Verspreid de bal goed en gaat ook makkelijk zijn mannetje voorbij als ze hem niet neerhalen. Zal me niks verbazen als hij Serero straks verdringt in het 1e.

Ik blijf het toch een vorm van competitievervalsing vinden.. Ene week speel je tegen ajax1 andere week speel je tegen a-junioren

Dieptriest om met een half elftal van Ajax 1 te spelen.

Competitievervalsing is het gewoon want 1 of 2 spelers die na een blessure minuten moeten maken snap ik nog maar dit is absurd!

Zeer zwak van Ajax zelf ook dat ze dit doen bah!

11 augustus 2014 om 22:23

Bah bah, een half elftal. Het zijn er 2 (veltman en Cillessen). De rest zou ook als ze nog in de beloftencompetitie speelden met jong Ajax hebben meegedaan als ze geen wedstrijdritme of plek in de selectie hebben.

Een beloftenelftal heeft altijd 2 functies gehad. Het onderbrengen van talenten die te oud of te goed zijn voor de A en het herbergen van spelers uit de eerste selectie die niet fit zijn, net terug van een blessure of niet bij de selectie zitten. Of geldt dat in de beloftencompetitie ineens niet als competitievervalsing (want ook dan speel je tegen wisselende elftallen)?

12 augustus 2014 om 05:50

Veltman is officieel gwn volwaardig 1e elftal speler? Hij heeft een WK meegemaakt lol.. Zit jezelf niet in te dekken gwn 3/4 spelers van ajax 1 dit moeten er 0 zijn

12 augustus 2014 om 19:30

Ik noem Veltman toch of niet? Ik zie er 2 in staan die een basisplek heeft en de rest zal moeten strijden voor een plek op de bank bij het eerste en die strijd doet zich bij elke club voor bij het reserveteam, oftewel het belofte elftal. Niets vreemds dus. Je hebt gewoon een selectie van 40 man voor 2 teams en niet dat gezeik dat je dat moet scheiden, want dat doet niemand meer.

11 augustus 2014 om 23:32

Goh dat valt me van je tegen zeg. Had jou toch hoger in geschat. Kijk even naar de namen en leeftijden. Ajax heeft zoveel jong talent dat ze wel moeten switchen. Er speelde vandaag zelfs spelers die in de A1 horen te spelen! Dat verdient juist een compliment!

12 augustus 2014 om 09:23

Arie

Mooie kletspraat als ze zoveel talent hebben waarom moet er dan Cillessen, Joël Veltman, Stefano Denswil, Lucas Andersen, Lerin Duarte en Richairo Zivkovic in staan?

Juist pure competitievervalsing.

En de rest......slechts 2 wat een slappe praat of je weet niet eens wie er bij Ajax 1 horen.

12 augustus 2014 om 09:42

Denswil wisselt al een jaar tussen Jong Ajax en Ajax1. Andersen speelde vorig jaar alleen maar in Jong Ajax. Zivkovic is 17 (!!). Cillessen en Veltman zijn de 2 basiskrachten van Ajax 1. Wat is dan het probleem? Duarte is reservespeler. De gemiddelde leeftijd van gisteren was Jong Ajax waardig. Sterker nog..er stonden er zelfs een aantal op het veld die in de A1 horen te spelen. Dat vergeet je dan even snel.

Reageer niet zo kinderachtig.

12 augustus 2014 om 02:36

er waren slechts 2 spelers van het eerste die minuten moesten maken voor aansluiting met 1e...en Ajax speeld met 2 dispensatie spelers (cillissen en Duarte)...dus vanwaar die ophef? sterker het merendeel had qua leeftijd gewoon in de A1 moeten staan....het enige wat zwak is is je flauwe opmerking Insuperable

Ook al ben ik een Ajax supporter vind ik dat dit niet kan. Dit zijn bijna allemaal spelers van het eerste die spelen om wat ritme op te doen. De nadruk bij Ajax ligt op het maken van progressie en individuele ontwikkeling maar dit is niet eerlijk tegenover de andere teams die het wel serieus opvatten en ambities hebben om te promoveren. Het klopt gewoon niet, ook al kun je oefenen tegen een betere tegenstander. Een verlies kan doorwerken op verschillende niveaus en nefast zijn. Ook al promoveert Jong Ajax, PSV en Twente niet.

11 augustus 2014 om 22:42

Waar moeten spelers dan ritme opdoen? De knvb laat de competitie vlak na wk beginnen als bijna enige in europa en weigert regelgeving omtrent beloftenteams te maken. Komt bij dat ajax is toegetreden om probleem knvb op te lossen. Dat psv zijn wk-spelers niet mee laat doen in tweede komt vooral door europese campagne

11 augustus 2014 om 22:46

Sorry maar je hebt geen flauw benul waar je het over hebt. Alleen Cillessen zijn plek is natuurlijk redelijk bizar, van halve finale WK naar Jupiler league, maar Veltman heeft buiten 7 minuten op het WK om, al maanden lang geen wedstrijd gespeeld. Denswil speelde vorig seizoen toen Moisander terug kwam ook gewoon in de Jupiler league, of helemaal niet. Andersen heeft het hele seizoen bij Jong Ajax gespeeld, Duarte komt gewoon tekort (in ieder geval op dit moment) en zelfs vanavond was hij verreweg de minste speler op het veld. Er wordt erg makkelijk voorbij gegaan aan het feit dat er met Bazoer, Owusu, Zivkovic en Riedewald 4 spelers van 17(!) jaar oud op het veld stonden. En met Tete en Menig nog 2 van 18.

Knvb moet nodig de regels aanpassen en niet meer kijken naar wanneer maar naar de speelronde. Nu heeft telstar de pech dat spelers die eerst op de bank zitten wel mee mogen doen terwijl als je bij jong ajax op de bang zat ze niet bij ajax 1 hadden mogen zitten dat weekend. Nu zie ik telstar niet als een team dat voor de prijzen speelt. Maar had pak 'm beet NEC nu tegen ajax gespeeld en Roda zoals gepland de wedstrijd (voorafgaand aan die tegen feyenoord). Dan zou dat wel heel zuur voor NEC kunnen uitpakken puur omdat Knvb te zwakzinnig is om goede regels op te stellen. Zelfde met de regel van gele kaarten die niet omgekeerd kunnen worden als notabene de scheids aangeeft het verkeerd te hebben gezien. Maar waarschijnlijk zal er niks vernaderen zolang het de kleinere clubs zijn die het meeste nadeel hebben.

11 augustus 2014 om 22:16

Knvb doet ook niks voor Jong Ajax als er een interlandperiode is waardoor ze soms met B1 spelers moeten opdraven. Mes snijdt dus aan 2 kanten.

11 augustus 2014 om 22:29

En terecht, ajax heeft gekozen voor de JL en daar zitten bepaalde nadelen aan klaar. Probleem is nu gewoon dat clubs als NEC en Roda JC hier vreselijk pech mee kunnen hebben of geluk. Dit kan gewoon echt niet. Laat maar weer eens zien dat de KNVB echt niks kan.

11 augustus 2014 om 22:42

Nou nou wat een ramp zeg, een wedstrijdje niet de beschikking hebben over spelers die bij subtoppers in Nederland waarschijnlijk gewoon (belangrijke) basisspelers zouden zijn( Duarte/ Denswil / Zivkovic) en spelers die de Eredivisie (makkelijk) aankunnen( Menig/ Bazoer/ Andersen) en zelfs deze wedstrijd met de beste keeper van Nederland en (volgens Van Gaal) een van de betere verdedigers van Nederland.

Bedoel, dat is vooral voor Telstar gewoon zwaar genaaid. Voor de tegenstanders de komende weken waarschijnlijk ook. Wanneer de eerste schorsingen en blessures zich voordoen(laten we voor het gemak rond oktober zeggen, al kunnen blessures natuurlijk altijd ontstaan) kan Jong Ajax waarschijnlijk (deels) niet meer beschikken over goede spelers als Duarte, Zivkovic, Denswil, Bazoer en Andersen. Dat is voor de tegenstanders in die periode gewoon een zwaar voordeel.

Ik denk(weet eigenlijk wel zeker) dat het voordeel dat Jong Ajax hier heeft door spelers als Duarte, Denswil, Zivkovic, Andersen etc. op te kunnen stellen zwaarder weegt dan het nadeel dat ze het eens in de zoveel tijd een keertje zonder deze moeten doen.

11 augustus 2014 om 23:30

Haha dus als het positief uitpakt voor Ajax is het een schande, maar als het nadelig uitkomt is het "eigen schuld".

Ajax had deze spelers niet nodig om Vitesse met 4 - 1 te verslaan en daarom mogen ze nu ritme opdoen tegen Telstar. Is dat nou zo raar? Ajax volgt gewoon netjes de regels.

De spelers die je opnoemt zijn stuk voor stuk jonge spelers en er is gewoon veel concurrentie bij Ajax. Het is niet zo dat Ajax met een 28 jarige verdediger speelt zoals Jong PSV bijvoorbeeld met Derijck.

12 augustus 2014 om 00:08

1) Als je iedere idiote regeling gaat "compenseren" met een andere idiote regeling komen we niet verder.
2) Als iets positief en negatief uitpakt voor ajax zou het prima zijn maar 19 andere clubs hebben er last van en die hebben die "compensatie" ziet. Dus nee het mes snijdt niet aan twee kanten.
3) Prima als ze ook daar rekening mee gaan houden.
4) Voor ajax maakt het helemaal niet uit. Ze doen nergens om mee.
5) Het is letterlijk opvulling van de competitie omdat dat geld oplevert dat is de enige reden dag jong ajax/fct/psv mee doen. Sterker nog, dit zijn niet eens de beste jonge teams, maar slechts die van clubs die het zich kunnen veroorloven op financieel gebied. Hoe zat het ook alweer met die vlagen "against modern football". De jonge teams zijn het toonbeeld dat geld reageert.

Goed voor de spelers om lekker een potje op niveau te spelen maar kom op zeg KNVB!! Reinste competitievervalsing!!

Voor die jonge jongens is het enorm leerrijk om samen met de grote namen te mogen spelen, zo ontwikkel je zeer snel. Daar gaat het ook om, dat je de talenten de kans geeft om zich te ontwikkelen.

11 augustus 2014 om 22:28

Het is geen speeltuin de Jupiler League, het gaat om promoveren hoor, samenspelen met grote namen doen ze wel in oefenduels, stel je voor dat bijvoorbeeld NEC op de laatse speeldag 1ste staat en tegen Jong Ajax moet en verliest omdat ze zo nodig met grote namen moeten spelen en dat NEC dan niet 1ste worden.

12 augustus 2014 om 02:23

Dan hadden ze een wedstrijdje meer moeten winnen tegen de andere vele teams

Prima overwinning, uitblinker in mijn ogen Lucas Andersen. Toch moet ik als Ajacied echt even vermelden dat die Toine van Huizen een uitstekende verdediger is. Clubs onderin de eredivisie zouden eens in Velsen moeten kijken voor die jongen, want Zivkovic is totaal uit de wedstrijd gespeeld.

11 augustus 2014 om 22:30

Daarom had hij ook rood kunnen krijgen met zijn gestrekt been. Gewoon omdat hij het niveau niet aan kan.

Speciale vermelding voor de voetballer Andersen. Met hem moeten we simpelweg geduld hebben. Absoluut een groeibriljant. Je ziet hoe mooi hij als stylist (functioneel) kan voetballen en zich bijna als ballerina over het veld beweegt. Echter is er nog een groot verschil tussen Ajax-1 en Jong Ajax natuurlijk. Dat bleek wel gezien zijn matige optredens in de hoofdmacht. Maar als Frank hem dit seizoen voldoende vlieguren blijft gunnen in het eerste, breekt ie binnen de kortste keren definitief door en hebben we eindelijk weer een voetballer om van te genieten.

Snap het geprotesteer hier wel een beetje. Volkomen onduidelijk ook voor me waarom Cillessen en Veltman hier mee spelen, die jongens hebben toch geen wedstrijdritme nodig lijkt me. Blind kon ook gewoon meespelen zonder potje in Jong Ajax.
De andere jongens (duarte, Andersen, Zivkovic, Denswil etc.) zijn gewoon bankmateriaal en dus Jong Ajax.

11 augustus 2014 om 23:35

Daley kwam eerder terug van vakantie dan die 2 en is dus verder qua fitness en speelde volgens mij maar een half uurtje mee ofzo. Veltman speelde ook maar 1 helft.

12 augustus 2014 om 00:39

Toch wel.

Op de een of andere manier zijn het eigenlijk alleen de supporters die er zoveel problemen mee hebben, want zowel de spelers als trainers hebben er geen problemen mee. Ja dat Cillessen op doel staat is wel wat vreemd, van halve finale WK naar de Jupiler league, maar spelers als Andersen, Duarte en Denswil hebben ook vorig seizoen hun meeste minuten gemaakt bij Jong Ajax.

Ik weet dat deze vergelijking niet helemaal op gaat, maar het komt er bijna op neer dat je in de Jupiler league je beste spelers voor je team mag opstellen. Iemand als Veltman heeft, buiten 7 minuten op het WK om, al maanden lang geen wedstrijd gespeeld.

Over het feit dat er 3 17 jarigen, 2 18 jarigen en 2 19 jarigen meespelen hoor je dan weer niks over.

Edit:
In de 2e helft zelfs nog Owusu voor Veltman, dus nog een 17 jarige erbij.

Daarnaast is aan de eindklasseringen van de 'jong' elftallen afgelopen seizoen af te leiden dat alle kritieken puur selectief zijn. Zo goed hebben ze het niet gedaan.

Denswl, Andersen en Zivko qua leeftijd "jong". Maar deze opstelling tegen telstar...competitievervalsing in de praktijk. Ik vind dat ze regel moeten instellen dat spelers van het eerste niet overgeheveld kunnen worden naar jong ajax. Ajax 1 bestaat uit ik zeg maar wat...25 spelers en dat is dan ajax 1. en niet om de week jong ajax.

11 augustus 2014 om 22:23

Wat een onzin, er is een maximum leeftijd van 23 jaar voor de selectie en er mogen 3 spelers van boven de 23 meedoen + 1 keeper.

Denswil, Andersen en Zivkovic spelen in een heel seizoen nog geen 10 wedstrijden bij Ajax 1. Die zijn dus meer Jong Ajax dan Ajax 1 zoals jij wilt geloven.

11 augustus 2014 om 22:29

Ik snap de regels. Ik geef ajax niet de schuld. Maar ik vind de regel belachelijk. Telstar zou zomaar tegen degradatie kunnen strijden en waren vandaag bij voorbaat kansloos. Waar een concurrent als Oss bijvoorbeeld straks kan winnen van Jong Ajax omdat die veel mindere opstelling hebben. Cillessen, Denswil, Veltman, Andersen, Duarte en Zivko zijn A-selectie spelers en ik vind dat ze daarom in A-selectie horen te blijven en niet bij Jong Ajax.

11 augustus 2014 om 22:42

Alleen maar goed dat jongens die bij Ajax 1 nog niet eens op 10 wedstrijden komen in Jong Ajax kunnen spelen.

12 augustus 2014 om 20:01

Yorickjuve, de A-selectie bestaat uit alle spelers van Ajax 1 en Jong-Ajax. In totaal bevat deze 50 man:

Keepers: Cillessen, Vermeer, Leeuwenburgh, Mous en Alblas
RB: Van Rhijn, Ligeon, Tete en Owusu
CV: Veltman, Moisander, V.d. Hoorn, Denswil, Viergever, Mirani, Gravenberch, Noordhoff en Van Bruggen
LB: Boilesen, Dijks, Riedewald en Van Koesveld
Cvm: Blind, Bazoer, Bocarra en Vissie
CM: Klaassen, Serero, Andersen, Duarte, El Hasnaoui, Warmerdam, Bakker, Bousbiba, Keskin en Wang
RV: Schone, El Ghazi, Muric, Becker en Acolatse
SP: Milik, Sigthorsson, Zivkovic, Hendriks en Honer
LV: Fischer, Kishna, Sana en Menig

Tuurlijk heeft niet iedereen een rugnummer voor de Eredivisie, want spelers kunnen altijd nog een rugnummer krijgen, aangezien ze allen ingeschreven staan.

11 augustus 2014 om 22:36

Je hebt ook te maken met blessures, gebrek aan wedstrijdritme en dergelijke en dat is ook 1 van de doelen van een belofteteam. Dat is al jaren zo en dat kun je nu niet ineens veranderen. Om die reden zou de beloftencompetitie ook zo vals zijn als maar zijn kan.

11 augustus 2014 om 22:40

Je kan beter beloftecompetitie vervalsen dan het 2de niveau van het profvoetbal lijkt mij.

11 augustus 2014 om 22:46

Wou net zeggen, de tweede competitie is toch een heel stuk belangrijker dan de beloftencompetitie. Laatste is er prima voor geschikt om spelers weer ritme op te laten doen na een blessure(en natuurlijk om jong talent te laten spelen) want daar zijn de belangen gewoon vrij minimaal. De Jupiler League is, ondanks dat het i.m.o. een vrij troosteloze flutcompetitie is, wel betaald voetbal, en is van invloed op wie er volgend jaar op het hoogste niveau speelt.

11 augustus 2014 om 22:47

Maar als die belofteteams niet in zouden stromen, dan zou er ook geen normaal 2e niveau meer mogelijk, dat zou dan semiprof of amateur moeten worden.

11 augustus 2014 om 23:24

' Maar als die belofteteams niet in zouden stromen, dan zou er ook geen normaal 2e niveau meer mogelijk,'

Het niveau zal wel iets lager worden, maar de competitie eerlijker. Want zoals het nu gaat is natuurlijk gewoon grote onzin. De beloftencompetitie was ideaal voor het weer fit laten worden voor basisspelers, terwijl talenten ook daar prima ervaring op kunnen doen. Maar aan het huidige systeem kleeft gewoon allerlei nadelen. Het is gewoon niet geheel eerlijk dat elke club een spelerslijst moet indienen, maar de 3 beloftenelftallen niet.

12 augustus 2014 om 20:16

Ik heb het voornamelijk over het financiële gedeelte. De clubs krijgen nu meer tv-gelden (omdat er nu ook meer kijkers zijn). Iedereen weet dat er genoeg ploegen in de Jupiler League zijn die blij zijn dat ze een keer niet verlies maken. Dan kan dat extra geld ze mooi op de been houden en is de competitie ook interessanter voor supporters van de clubs met jeugdelftallen.

Goede een mooie overwinning van Jong Ajax, maar dat was ook wel te verwachtten als er spelers als Jasper Cillessen, Joël Veltman, Stefano Denswil, Lerin Duarte en Richairo Živković.

Deze spelers hebben allemaal redelijk of erg veel Eredivisie ervaring en zo'n beetje de helft van Jong Ajax bestond dus uit dit soort spelers.

Spelers als Cillessen, Veltman en Duarte speelde waarschijnlijk mee om wedstrijd ritme op te doen, Denswil zal, denk ik, dit seizoen ook nog wel regelmatig voor Jong Ajax spelen en Živković zal ook vooral bij Jong Ajax spelen, aangezien hij rustig gebracht zal worden door Frank de Boer.

Ikzelf verwacht een beetje deze opstelling bij Jong Ajax, voor het aankomende seizoen (zie opstelling). Zodra Ricardo van Rhijn weer fit is voor het eerste elftal van Ajax, zal Ruben Ligeon, denk ik, weer mee gaan spelen bij Jong Ajax.

Ligeon en Kenny Tete zullen dan waarschijnlijk een of andere roulatiesysteem hebben als rechtsback. Van Ligeon, zou ik, het wel jammer vinden als hij geen basisplaats meer heeft, want bijvoorbeeld aanvallend, vind ik, Ligeon met zijn voorzetten veel beter dan van Rhijn.

Leeuwenburgh
Ligeon
Mirani
Denswil
Riedewald
Andersen
Bazoer
el Hasnaoui
Menig
Živkovic
Becker

De Knvb zou dezelfde regels moeten hanteren als in Spanje met Real Madrid Castilla en Barcelona B en alle andere 2e clubs die daar spelen, alleen jeugd van ajax mag daar spelen en spelers van het hoofdteam mogen niet uitkomen voor het B-elftal. Lijkt me een goede beslissing. Telstar wordt hier verslagen door een half Ajax 1 elftal, wat dus erg oneerlijk is voor de tegenstander.

12 augustus 2014 om 01:29

Nee hoor alleen Veltman en cillessen zijn basisspelers. En die zijn niet 100% fit. Sorry dat wij een zeer sterke 2de maar ook 3de en 4de rang hebben kwaliteit bij jonge spelers en dus jong Ajax zal altijd varieren.

12 augustus 2014 om 08:00

Veltman en cilissen zijn idd basisspelers. Maar ook Andersen en Denswil zaten zondag op de bank bij het eerste. Deze 4 spelers zullen komend weekend niet spelen met jong ajax aangezien die voor het eerste spelen. Als ze met " jong" meedoen mogen ze namelijk niet meer bij het eerste spelen.

Ik snap jullie punt niet helemaal dat dit competitievervalsing is...
Cillessen en Veltman speelden alleen vandaag met jong Ajax, de rest van het seizoen spelen zij in het eerste. Denswill, Andersen, Duarte en Zivkovic zullen ook bijna alle wedstrijden in jong Ajax spelen, aangezien hun kans op speeltijd in het eerste elftal niet groot is. De rest van het elftal van jong Ajax zal ook blijven staan naar alle waarschijnlijkheid. Dit houdt in dat elke ploeg tegen hetzelfde jong Ajax zal gaan spelen, uitzonderingen daargelaten.

11 augustus 2014 om 22:25

//ik snap jullie punt niet helemaal dat dit competitievervalsing is...
Cillessen en Veltman speelden alleen vandaag met jong Ajax, de rest van het seizoen spelen zij in het eerste. \\

Dat is het ideale voorbeeld van competitievervalsing. Al vind ik dat als je niet kan winnen van de reserves van Ajax, je als Jupiler League ploeg sowieso geen recht van spreken hebt, dan kan je je beter afvragen hoe je meer kwaliteit in je selectie gaat krijgen dan lopen huilen.

11 augustus 2014 om 22:32

Heb je een punt, het probleem is gewoon dat dit hele scheve wedstrijden oplevert. Niet alleen bij ajax, maar ook bij psv e.d. De ene keer kun je makkelijk met 5-0 van ze winnen, de andere keer speel je maar net gelijk of verlies je bij wijze van spreken. Slecht beleid van de KNVB..

11 augustus 2014 om 22:44

De clubs die om de prijzen spelen zouden sowieso van zowel Jong Ajax met een x-aantal A-selectie leden moeten winnen, als zonder. Anders kunnen ze de stap naar de eredivisie beter niet eens gaan maken.

11 augustus 2014 om 22:51

' Al vind ik dat als je niet kan winnen van de reserves van Ajax, je als Jupiler League ploeg sowieso geen recht van spreken hebt, '

Vind je? Dit Jong Ajax van vandaag zou gewoon minimaal een sterke middenmoter in de Eredivisie zijn, hebben met Duarte, Zivkovic, Denswil, Andersen, Bazoer en Menig(aangevuld met 2 internationals) over het algemeen gewoon echt een sterk team. Van die spelers zouden een heel aantal(zoniet allemaal) gewoon absolute toppers zijn voor de titelkandidaten in de Jupiler League.

Probleem is inderdaad dat het team van Jong Ajax gewoon wisselt. Speel je de ene week tegen Zivkovic, Duarte, Denswil en Veltman, speel je volgende week tegen de centrale middenvelder van de A1 omdat Serero zijn hoofd heeft gestoten tegen de heup van de rechtsback van Zwolle.

12 augustus 2014 om 08:03

Denswil en Andersen zaten tegen vitesse op de bank. Indien de wedstrijd van jong ajax vrijdag al was gespeeld hadden die dus niet met jong meegedaan, omdat ze dan niet meer op de bank konden zitten.

wat een gemiep over 'competitievervalsing'. Tete, Riedewald, Bazoer, Andersen, Zivkovic, Becker, Menig zijn allemaal nog piepjong, Denswil en Veltman speelden vorig jaar ook gewoon bij Jong Ajax en of Cillessen of Vermeer nu in de goal staat maakt ook geen moer uit.

11 augustus 2014 om 22:33

Inderdaad, dat probeerde ik hierboven ook net duidelijk te maken.

11 augustus 2014 om 23:25

Misverstand: de Juup is geen leeftijdscategorie....ook met Eto als 42 jarige mag je er in spelen. Tenmindte als Ajax zijnde.
Weg ermee, wij zijn er niet voor om Ajax spelers op te leiden

12 augustus 2014 om 01:24

Wij wel. Prima opzet zo, weg met de competitie en clubs zonder de beloften. Heeft dan geen toekomst meer, terwijl je nu twee vliegen in een klap vangt. Beter voor Ajax = beter voor de nl competitie en Jl clubs hebben wat extra inkomsten en leuke tegenstanders.

Queensy???
Niet om stom te doen, maar wat hebben die ouders gedronken?

11 augustus 2014 om 22:33

Hoezo? Zou jij geen Queensy willen heten :$.

11 augustus 2014 om 22:46

Geprobeerd te googlen, geen resultaat helaas. Ben het je t antwoord verschuldigd.

Sorry maar ik blijf het gewoon competitie vervalsing vinden !! Er zijn clubs in de JL die met moeite 20 selectie spelers bij elkaar krijgen . Het word pas eerlijk als Jong Ajax een lijst met selectie spelers voor de start van de competitie inlevert .

11 augustus 2014 om 22:35

En nog eerlijker als de knvb wedstrijden niet laat spelen in interlandperiodes, maar daar hoor je niemand over dat er dan A2 spelers mee moeten doen. En als je dan weet dat die vaak ook nog in de B mogen spelen.
En bovendien, Duarte en Cillessen zijn 23+ de rest mag gewoon in Jong Ajax spelen, liepen er genoeg van 17 jaar bij.

11 augustus 2014 om 22:50

Er zijn vanaf dit seizoen ook geen wedstrijden meer in interlandperiodes in de jupiler league, dus dat is geen argument meer.

Het probleem met de competitievervalsing is niet dat spelers qua leeftijd nog mogen meedoen met Jong Ajax. Het probleem is dat je de ene week tegen spelers speelt die normaal bij ajax 1 spelen, en soms zelfs international zijn, en de week erna speelt je concurrent tegen een veredeld A-jeugd team. Leuk als je aan het einde van het seizoen een puntje te kort komt voor de play-offs.

Daarom zou er ook met vaste selecties gewerkt moeten worden. Je speelt of bij ajax 1 of bij jong ajax. En in de winterstop kun je eventueel overstappen. Lullig voor spelers die terug moeten komen van een blessure of zo, maar de jupiler league is er niet om de spelers van ajax 1 fit te krijgen. Daar regelen ze dan maar wat oefenwedstrijdjes voor.

Competitie vervalsing... ach, ik maak mij er niet druk om...als ditajax bij ons morst voetballen ging ik zeker heen! Prachtig om die jongens tegen mijn club te zien...

Wat een hoop geklaag over dat er een paar volwaardige A selectie spelers mee speelde met een verder compleet jeugdelftal. De meeste JL clubs supporters mogen blij zijn dat ik mijn TV aanzet om wedstrijdjes van Jong Ajax mee te pikken, want voor de rest kijkt er niemand naar.

11 augustus 2014 om 22:56

Zo is het..... Voor jong ajax enz. Kom ik naar het stadion... Voor telstar blijf ik thuis

Wat is competitie vervalsing een stumperig woord dat door veel gebruikt wordt: ff voor de duidelijkheid de opstelling plus leeftijden

Cillessen 25
Tete 18
Riedewald 17
Veltman 22
Denswil 21
Duarte 24
Bazoer 17
Andersen 19
Zivkovic 17
Becker 19
Menig 19

Invallers :
Owusu 18 voor veltman 22
Bakker 19 voor Duarte 24
Acolatse 19 voor Menig 19

Zijn op Cillessen, Veltman, Denswil en Duarte allemaal spelers onder de 20, waarvan Veltman relatief al snel wel gewisseld. Dat Telstar niet kan winnen van jongens die in de puberteit of er net uit zijn, kan je (jong) Ajax niet kwalijk nemen. Er is gewoon meer kwaliteit. En dan over de zogenaamde basisspelers van Ajax1. Cillessen of Vermeer maakt volgens mij niet zo veel uit op Jupiler League niveau, Veltman heeft bijna geen wedstrijdritme en werd al snel in de 2e helft gewisseld. Duarte werd ook gewisseld maar is geen Ajax1 basisspeler en Denswil en Andersen zijn dat ook niet. Dus competitie vervalsing vind ik nergens op slaan. Je zou toch ook moeten weten dan de Jupiler Leauge clubs Fysiek veel sterker moeten zijn dan Jong Ajax, PSV of FC Twente. Dat er vaak in een andere samenstelling word gespeeld is waar, maar tijdens interlands worden spelers vanuit de A jeugd overgehemeld naar de Jong Ajax selectie, en een nadeel van telkens een andere samenstelling is dat de spelers dus niet 100% op elkaar ingespeeld worden.

11 augustus 2014 om 23:10

Veel mensen vinden het meer 'competitievervalsing' omdat het ene team uit de Jupiler League bijvoorbeeld tegen spelers spelen die normaal gewoon bij het eerste zitten, terwijl het andere team soms tegen wat mindere spelers speelt waardoor ze makkelijker punten kunnen behalen.

Ze verwijten het Ajax niet, maar de Knvb.

11 augustus 2014 om 23:34

Waarom is dat competitie vervalsing? De spelers zijn voor overgrotendeel onder de 20, met alle respect moeten ''mannen'' van boven de 20, waar het grootste del van de JL uit bestaat, het op fysiek vlak altijd moeten kunnen winnen. Verder speelt Jong Ajax ook vaak in en andere samenstelling, wat dus inhoudt dat ze nooit 100% ingespeeld kunnen worden op elkaar. Terwijl de ''normale" JL teams meestal in dezelfde samenstelling spelen.

Dan kan je ook gaan klagen als Ajax1 voor of na een CL duel veel basisspelers rust geeft. Want dan is het ook ''makkelijker'' voor het Eredivisie team wat tegen Ajax moet spelen, maar daar kraait geen haan naar. Ik vind dit meer selectieve zeik gedrag van clubs die zich ingraven, omdat ze zich waarschijnlijk schamen als ze verliezen vaan een team met 7 of 8 spelers onder de 20.

Lekker jong Ajax. Cillessen, Veltman hebben de eerste minuten gemaakt. Debuut van menig, owusu, zivkovic en daarom heen naast denswil en duarte nog meer geweldige talenten. Andersen is echt verbeterd en de rest kan het ook maken. Zit echt veel talent bij Ajax.

Kan iemand mij uitleggen waarpm de 3 Be, oftenteams door de Knvb in de officiele stand opgenomen worden?
Ze kunnen niet promoveren, niet dd geadresseerde raderen en ook niet deelnemen aan de Po's...
Vermelding in de stand is imo overbodig

12 augustus 2014 om 00:46

Kijk de regelementen nog eens na.

Telstar wordt hier sterk benadeeld in het geval dat de reserves van Ajax 1 tegen de concurenten van Telstar niet meespelen. Ook gezien dat een club als Telstar nooit kan opboksen tegen de finaciele middelen van Ajax 1, er is namelijk een rede dat Ajax in de eredivisie boven aan staat en Telstar jupiler leauge speelt.

12 augustus 2014 om 08:49

en dat eerste zal zeker gaan gebeuren. Als Jong Ajax op vrijdag moet spelen, dus voor het 1e, dan zullen de bankzitters als Denswil, Andersen en de reservekeeper niet meespelen met het jong-team, aangezien ze in dat geval niet meer mogen invallen in het 1e.

Zivkovic viel tegen, ik hoop voor hem dat hij zich herpakt want hij maakte niet echt de indruk gemaakt te zijn voor het Jupiler League voetbal. Mocht Ajax daadwerkelijk nog een spits aantrekken, doe deze jongen dan een plezier en verhuur hem aan een Eredivisie-club. Ik vind het ook van hemzelf geen verstandige stap. Ajax gaat hem ook niet veel in het eerste laten spelen, omdat hij anders niet meer met Jong-Ajax mee mag doen denk ik.

@vele hierboven
De competitievervalsing gaat niet om de leeftijd van spelers. Het gaat om de grote diversiteit in kwaliteit van de spelers. En het zou niet moeilijk moeten zijn om daar goede regels voor te maken.

Al zou dat niet nodig moeten zijn want die jonge teams moeten gewoon plek maken voor de topklasse en de Knvb moet de regels maar zo versoepelen dat het voor hen haalbaar is. Met desnoods voor een aantal jaar uitzondering zodat er tijd is voor verbetering.

12 augustus 2014 om 01:15

Jonge spelers zeker talentvolle hebben ook een grote diversiteit aan kwaliteit. Vaak een 4 of een 8. Spelers die bij jong Ajax meedoen missen ofwel ritme of zijn nog niet 100 % fit of zijn afgevallen van het eerste oftewel meestal niet in beste doen.

Dit is uitstekend voor Ajax en dus het nl voetbal. Aangezien onder andere wij de top van nl zijn, maakt het makkelijker om te debuteren. Zonder de beloften zal ik nooit jl. kijken, met wel. Zonder de beloften zou ik de wedstrijden ook niet meer uitzenden en zal het financieel nog moeilijker.

12 augustus 2014 om 01:36

Als ajax fan zou ik ook blij zijn met de kans dat er meer van mijn club te zien is. Maar helaas is het aantal extra toeschouwers nihil en de samenvattingen om 00:00 zijn helemaal een flop.wil je meer kijkers moet je het tussen 19:00 en 21:00 uitzenden, dat zou de populariteit al vergroten. De enige die er verder iets beter van worden is ajax. Maar zij waren al niet de beste in beloftecompetitie en doen nu mee om niks. Puur uit sportief oogpunt is dit een schande voor de sportwereld in het algemeen. Het is niet dat ik ajax het tweede team niet gun. Maar dan wel correct en alle eerlijkheid. Het zou al helpen als ze konden degraderen met andere belofte teams of topklasse teams. Dat jeugd er kan groeien is prima, maar een revalidatie elftal is pure onzin. Daar is je tweede competitie niveau niet voor. Laat de jonge ploegen op zijn minst twee selecties samenstellen waarbij die van het eerste niet uit mogen komen in het tweede. En dat vanuit het tweede wel spelers mogen worden doorgeschoven maar slechts zeer minimaal.

12 augustus 2014 om 09:26

Ajax speelt anders een belangrijke rol in de competitie. Ook als het gaat om spelers voor het nl elftal of met spelers die bij ajax net tekort kwamen en het elders prima doen. Jong Ajax in de jl maakt het aantal spelers die afvallen of het maken groter.

Voor Ajax telt maar een ding; ontwikkeling en soms ritme en minuten voor 1ste elftal spelers, topklasse is een te laag niveau en de beloften mis je juist essentiële zaken die je alleen in de jl tegenkomt, zoals gelouterde verdedigers.

Ik vind de opzet nu prima. En vind velen te negatief zijn, spelers kunnen prima ritme op doen. Ook als ze dat niet deden zou jong Ajax niet constant presteren door de grillen vd jeugdspelers. De variatie in kwaliteit vind ik dan ook een slecht argument.

Ik vind het echt ronduit belachelijk dat de Knvb hier niet aan doet en dit zomaar toe staat. Natuurlijk kun je Ajax niks verwijten, die mogen spelers als Veltman opstellen dus ze zijn gek als ze het niet doen.
Ze beïnvloeden echter wel nu al de competitie.
De Knvb moet veel strengere regels bedenken die competitie vervalsing onmogelijk te maken, heel moeilijk is het niet;

- Vaste speeldagen; of wel alle wedstrijden op één en dezelfde dag, of wel alle uitwedstrijden op één en dezelfde dag en de uitwedstrijden op een andere, maar wel altijd dezelfde dag.
- De beloften teams ten alle tijden voor / na het eerste laten spelen (komt eigenlijk op hetzelfde neer als bovenstaande maatregel)
- Vaste selecties; net als elke andere club in de jupiler league heb je de beschikking over je eigen selectie, daar mogen dan eventueel 2 à 3 vaste dispensatiespelers bij.
- Maximale leeftijd van 22 jaar anders slaat de naam Jong natuurlijk helemaal nergens op (m.u.v die dispensatiespelers).

Hanteer je deze regels, is nagenoeg alle oneerlijkheid de Jupiler League uitgeholpen.
In landen als Spanje & Duitsland worden dit soort regels al toegepast en heb je absoluut geen last van competitievervalsing.
Zou eruit zien dat een speler als Benzema, Modric, of Navas hun wedstrijden bij Real Madrid Castilla af gingen werken wanneer ze bij het eerste geen minuten gemaakt hebben.

12 augustus 2014 om 01:19

Niet mee eens. Regels zijn prima zo, jl. clubs moeten niet zeuren. Tweede elftallen moeten er juist na, dan kunnen de spelers die niet gespeeld hebben minuten maken. Dat is goed. Geen vaste selectie, Ajax heeft juist de flexibiliteit nodig, talenten moeten bv. door kunnen stromen. Onderste regel is er al.

12 augustus 2014 om 02:58

' Regels zijn prima zo''

Dus competitievervalsing is prima in jouw ogen?

' jl. clubs moeten niet zeuren'

Zou ik ook zeggen als ik voor Ajax was. Realiteit ligt toch een tikkie anders.

' Tweede elftallen moeten er juist na, dan kunnen de spelers die niet gespeeld hebben minuten maken.'

Daar heb je een beloftecompetitie voor die onder andere voor dat doel is opgezet. Zulke dingen horen niet thuis in een betaald voetbalcompetitie

' Ajax heeft juist de flexibiliteit nodig, talenten moeten bv. door kunnen stromen.'

Niet alles draait om Ajax, in tegenstelling tot wat jij hier (bijna) suggereert. Wat Ajax nodig heeft is eigenlijk totaal irrelevant, want het moet draaien om een eerlijke competitie met uiteindelijk een terechte promovendus/promovendi. Dan helpt het niet dat er drie ploegen inzitten die om de week van kracht kunnen wisselen.

12 augustus 2014 om 09:33

Dat suggereer ik niet, dat is zo vanuit mijn oogpunt, like it or not maar Ajax is de grootste club van NL. Ik vind het geen competitievervalsing variatie in kwaliteit hebben we ook als we met enkel jeugdspelers spelen, door de grillen van de jeugdspelers.

Ik vind dat het er prima past. De NL eredivisie of jl en eredivisie clubs kunnen nu betere afvallers overnemen ( zie Vermeij bij de graafschap) en Ajax kan spelers beter ontwikkelen, goed voor de Europese prestaties en het nl elftal. Daarnaast krikken we de kijkcijfers en dus tv en commerciële inkomsten.

Waarom zou dit volgens velen hier competitievervalsing zijn vanwege dat Jong Ajax selectiespelers gebruikt van Ajax 1, terwijl alle andere clubs precies hetzelfde doen? Ook een Telstar laat zijn spelers uitkomen voor Telstar 2. Maar nu doet Ajax dat en dan zou het competitievervalsing zijn?

12 augustus 2014 om 01:38

Het is een verschil of een competitie met die doelstelling is opgezet (de beloftecompetitie) of dat het het tweede niveau is van je land. Daarnaast hebben niet alle clubs de kans hun tweede team in de JL mee te laten doen. Maar alleen de financieel sterke clubs.

12 augustus 2014 om 02:53

Speelt het tweede van Telstar betaald voetbal? Nee, dus een beetje een onzinnige vergelijking. Bij een competitie in het betaalde voetbal moet competitievervalsing gewoon uitgebannen worden, en velen zullen het nu wel met de mantel der liefde bedekken omdat het Ajax betreft, maar het is natuurlijk je reinste competitievervalsing omdat Jong Ajax van de een op de andere week totaal van kracht kan veranderen.

12 augustus 2014 om 09:03

Ooh dus als je tweede team Eredivisie of Jupiler League speelt is het competitievervalsing, maar als je tweede team een belofte- of een andere competitie speelt mag het wel?

Rickv,

Vele clubs hebben inderdaad niet financiële middelen om hun tweede team in de JL mee te laten doen. Echter ook Ajax was ooit klein begonnen en moest gaan boksen tegen grotere clubs. Successen worden nou eenmaal beloond en je successen aanpassen aan kleinere clubs is zo'n onzin.

12 augustus 2014 om 09:36

Het is geen competitievervalsing. Jeugdspelers staan er nou niet om bekend dat ze er constant zijn, het mensen, geen machines.

12 augustus 2014 om 09:49

Jullie schijnen het maar niet te willen begrijpen! Het boeit niemand dat ze tegen Duarte of Andersson moeten spelen. Het gaat de supporters er om dat de concurrent volgende week hier niet tegen hoeft te spelen. Dát is competitievervalsing.

Wanneer dit team van gisteren het hele seizoen elke wedstrijd zal spelen zul je niemand horen.

Vergelijk het met wanneer Ajax straks de laatste wedstrijd van de poulefase CL moet spelen. Het gaat tussen Ajax en een ander team wie derde wordt. Ajax speelt tegen nummer 2 en het andere team tegen de koploper die allang geplaatst is. Wanneer de koploper vervolgens tegen de concurrent van Ajax met een b-team speelt, waardoor de concurrent van Ajax wint en dus derde wordt. Dan is dat toch een soort van competitievervalsing?!

12 augustus 2014 om 12:49

Jezus Hootch, wat is er nou zo moeilijk aan om het verschil te begrijpen tussen de beloftencompetitie? De beloftencompetitie is er juist voor gemaakt om onder andere spelers weer wedstrijdritme op te laten doen. De Jupiler League is een betaaldvoetbal competitie, een competitie die bepaald welke club(s) er volgend jaar op ons hoogste niveau speelt/spelen. Die competitie moet gewoon volkomen eerlijk zijn, en dat is is niet als de belfoteteams elke week van kracht kunnen wisselen..

Competitievervalsing? Jong Ajax is vorig jaar als 14e geeindigd in de Jupiler League. Ook met veel reserves uit het eerste. Zij kunnen zo hun wedstrijdritme behouden.
In de Jupiler League spelen is voor veel jeugdspelers even wat harder werken dan dat ze dat voor die regeling hoefden te doen. Ik vind het goed, omdat ze hierdoor veel kunnen leren tegen de 'grotere' jongens die, meestal, het niveau van de eredivisie niet aan kunnen.

Een sterk Jong Ajax gezien. Wie weet wat deze talenten kunnen bereiken in de JL. Andersen heeft me ook verrast!

Competitievervalsing van het ergste soort. Dit is de definitieve bevestiging dat de Jup League niet serieus genomen wordt door de Knvb. Kappen hiermee.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren