Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Johan Derksen is verbaasd: ‘Een trainer met een Ajax-achtergrond zou dit nooit doen’

Laatste update:

Johan Derksen en René van der Gijp begrijpen niets van de interesse van Ajax in Wout Weghorst. De gesprekken tussen de Amsterdammers en de 31-jarige spits bevinden zich naar verluidt al in een vergevorderd stadium.

Alex Kroes is sinds een kleine twee maanden de nieuwe technisch directeur van Ajax. Derksen vindt het vreemd dat hij is uitgekomen bij Weghorst, die het afgelopen seizoen door Burnley werd verhuurd aan TSG Hoffenheim.

"Ik was heel verbaasd, want dit is totaal geen Ajax-speler", zegt Derksen in Vandaag Inside Oranje wanneer presentator Wilfred Genee over de Amsterdamse interesse begint.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

“Weghorst moet gewoon naar FC Twente gaan, waar die vandaan komt. Een trainer met een Ajax-achtergrond zou Weghorst nooit kopen", besluit de Snor.

Dat Ajax werk wil maken van de komst van de Oranje-international zorgt eveneens voor gefronste wenkbrauwen bij Van der Gijp. "Eerst Pablo Rosario, nu Weghorst weer... Ik word er niet blij van, hoor! Dan denk ik: kom op man, koop iets waar je écht wat aan hebt", toont hij zich kritisch op Kroes.

Woensdag bracht De Telegraaf naar buiten dat Ajax vol voor de komst van Pablo Rosario gaat. Volgens ESPN is een akkoord met zijn club OGC Nice zelfs al in aantocht. Ajax zou ook overeenstemming met Rosario zelf naderen.

De 27-jarige Nederlander werkte het afgelopen seizoen met Farioli samen bij Nice. De Italiaanse oefenmeester gebruikte Rosario als controlerende middenvelder, als centrale verdediger én als rechtsback.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste Ajax-nieuws? Word nu lid van het Ajax Zone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Huntelaar was tegen het einde van zijn carriere ook pinchhitter. Weghorst is een vrij logische aankoop.

20 juni 2024 om 08:45

Ik heb verhalen gehoord dat het voor de ontwikkeling van Dolberg helemaal niet gunstig was dat Huntelaar pinchhitter achter hem was. Je kunt je afvragen of het voor Brobbey goed is dat Weghorst pinchhitter achter hem wordt. Zowel Huntelaar als Weghorst zijn (of waren) toch spelers die vooral willen spelen en goals willen maken. Die leggen beide een behoorlijke druk (misschien wel verkeerde druk) op een 1ste spits.

20 juni 2024 om 08:49

Als bij NL elftal Weghorst al direct begint te zeuren om speelminuten, dan ben ik inderdaad bang dat hij een negatieve rol kan spelen bij Ajax. Een zeurende bankzitter heeft vrij veel impact op de groep. Aan de andere kant verwacht ik dat Ajax aan voorkant wel de verwachtingen managet. Weghorst zal dondersgoed weten dat hij bij Twente een basisplek kan afdwingen en bij Ajax niet. Die keuze ligt dan bij hem.

Het is natuurljk wel heerlijk om zo’n voetballende spits als Brobbey te hebben, met daarachter een spits die puur zoekt naar doelpunten. Dat combineert in principe goed.

20 juni 2024 om 09:00

Dan ken je Brobbey nog niet. Werden twee spitsen gehaald die dachten dat ze wel even eerste spits zouden worden. Vervolgens maakt Brobbey de grootste stap in zijn ontwikkeling van de afgelopen jaren. Brobbey is geen timide ventje zoals Dolberg.

Wat betreft de opmerking van Derksen en Gijp. Blijkbaar kennen ze Ajax niet zo goed. Weghorst is een typische Ajax aankoop. Een ietwat houten Klaas met een enorme drive. Qua type past hij uitstekend in het rijtje Huntelaar, Haller, Bulykin, Luca, Mido (in zijn tweede periode). Het is echt niet allemaal Kluivert en van Basten wat als spits onder contract heeft gestaan. Ajax heeft zeer regelmatig ook een type targetman onder contract staan. Rosario daarentegen vind ik meer en meer een domme aankoop worden en doet mij twijfelen aan de TD capaciteiten van Kroes.

20 juni 2024 om 09:03

GunneRo, waar zie je dat Weghorst zeurt? Heeft hij bij NL gezeurd op speelminuten? Ik raad je aan om het interview eens te bekijken, daarin zegt hij alleen dat hij liever basis speelt (zoals letterlijk elke voetballer).

20 juni 2024 om 09:09

@oenieboy

Zeuren is misschien een groot woord, maar hij geeft wel vaker aan dat hij 1ste spits wil zijn. Ik verwacht dat hij tijdens een EK of WK een reserverol makkelijker accepteert dan een heel seizoen in de ED.

20 juni 2024 om 09:11

@ninjakai

Ik ken zeker Brobbey niet. Jij wel ? Daarbij kun je de spitsen die vorige zomer moeilijk vergelijken met Weghorst. Ik weet niet of jij Weghorst wel eens in het veld heb zien staan, maar die heeft een totaal andere instelling.

20 juni 2024 om 09:20

Dat is toch ook de juiste instelling? Dat je eerste spits wil zijn. Niks mis mee dat uit te spreken. En dan gewoon hard blijven werken op de training en als je invalt alles geven. En volgens mij is dat nou precies wat Weghorst doet. Spelers met die mentaliteit mochten er wel meer van zijn.

20 juni 2024 om 10:00

Juist Ginga. Ricky wilde bij ons ook geen tweede spits zijn. Echter heeft hij Ugalde een stuk beter gemaakt.

20 juni 2024 om 10:30

Ik kijk redelijk wat wedstrijden van Ajax, maar ben geen supporter van ze. Maar Brobbey een voetballende spits? Deze man heeft zo'n enorm gebrekkige techniek maar is gewoon sterk en daardoor legt ie af en toe een bal af. Die gast kan toch niet 'voetballen'?

20 juni 2024 om 10:47

@superfarmers: hij heeft dus eigenlijk helemaal het gezeurd maar gewoon zijn ambities uitgesproken

20 juni 2024 om 10:49

Ik vind dat zijn technische vaardigheden worden onderschat. Daarnaast doel ik op zijn link-up play. Door Brobbey te gebruiken kan je de rest van het team beter maken. Met in het bijzonder de vleugelspelers en een diepgaande middenvelder. Weghorst is het tegenovergestelde. Die zet je er in om iemand non-stop in de 16 te hebben. Afhankelijk van tegenstander en moment is jet prettig om dit type spitsen in je selectie te hebben en af te wisselen. Een stuk beter dan combi Brobbey-Akpom.

20 juni 2024 om 10:50

@superfarmers,

Ik weet niet wat ik van Weghorst moet vinden. Alleen lijkt het mij wel handig om altijd een plan B te hebben als je iets moet forceren of een strategie werkt niet voor een bepaalde wedstrijd.

Het ligt volgens mij ook wel aan wat ze gaan doen met die Akpom?

20 juni 2024 om 10:58

@Oenieboy en waarom moet hij dat direct weer benoemen? Dit staat niet op zichzelf, hij is meerdere keren door het lint gegaan na een wissel of gebrek aan speelminuten. Zie bij Hoffenheim. Dat is precies het karakter wat je zoekt, want dat neemt hij ook mee im het veld, maar neemt niet weg dat het gezeur kan opleveren.

20 juni 2024 om 09:03

Al eerder hier genoemd maar in theorie zou Weghorst ook prima op 10 kunnen als schaduwspits. Brobbey kan goed de bal vasthouden en met rug naar de goal spelen (target man / kaatsen), Weghorst kan ze dan in het mandje schieten, die is zo doelgericht. Heb je wel wat creativiteit nodig op de flanken en rest van het middenveld natuurlijk. Daarnaast, als Akpom weg gaat heb je wel iemand nodig die die rol over kan nemen. Je hebt niet genoeg aan alleen Brobbey en Rijkhoff. Brobbey zal ook eens rust nodig hebben of geblesseerd zijn.

20 juni 2024 om 10:58

Haha Wout Weghorst op 10 bij Ajax. Je krijgt het bijna niet verzonnen

20 juni 2024 om 11:28

Wel wat creativiteit? Dan heb je echt gigantisch veel creativiteit nodig, want van je 9 en 10 hoef je dan wat dat betreft niets te verwachten. Als je Weghorst haalt, dan moet je hem echt als spits in gaan zetten naar mijn mening.

20 juni 2024 om 11:44

Misschien zijn halve seizoen MU niet gezien? Daar speelde hij inderdaad regelmatig op 10. Niet dat hij er veel binnen schoot, maar dat was hier de opmerking niet

20 juni 2024 om 11:48

Dat halve seizoen heb ik inderdaad gezien. Hij heeft daar als 9 en als 10 gespeeld, waar hij in totaal 31 wedstrijden heeft gespeeld. Resultaat waren 2 doelpunten en 3 assists, waarvan precies 0 doelpunten in de PL. Dus nee, ik zou hem nooit als 10 opstellen maar puur als spits gebruiken.

20 juni 2024 om 12:10

weghorst heeft totaal niet de voetballende kwaliteiten om op 10 te spelen bij een topclub in nederland. buiten zijn goal tegen polen sprong elke bal weer van zijn voet af.

20 juni 2024 om 09:09

Precies. Ik vergelijk Weghorst meer met Haller. Was ook lang en sterk in de lucht en balvast, waardoor je kon door voetballen. Ik denk dat Weghorst bij Ajax best eens zou kunnen gaan slagen met voorzetten van Berghuis en Godts en bewegende spelers als Brobbey en Taylor eromheen. Denk ook echt dat zowel Brobbey als Weghorst samen kunnen spelen.

20 juni 2024 om 12:03

Weghorst wordt gewoon basisspeler hoor.

20 juni 2024 om 16:34

Denk niet dat Weghorst er zin in heeft om pinchhitter te spelen. Die komt voor de basis.

Leuk, Farioli is schijnbaar ook technisch directeur? Maar goed, Ajax probeert een aantal jongens binnen te halen die aan een bepaald profiel voldoen. Ik heb mijn twijfels bij Weghorst en Rosario, maar laten we het maar gewoon zien.

20 juni 2024 om 09:53

"maar goed, Ajax probeert een aantal jongens binnen te halen die aan een bepaald profiel voldoen".

Ajax heeft een zeer jonge selectie met zeggen en schrijven 5 spelers in de leeftijdscategorie 27 . Waarvan er ook nog eens 3 zouden kunnen weg gaan. Meer dan 70 van de selectie is 23 jaar of jonger en daar gaan nog meer talenten bij komen waarvoor de gemiddelde leeftijd nog verder omlaag zal gaan. Ajax heeft met andere woorden een dringende behoefte aan spelers uit de leeftijdscategorie 27 jaar en gezien het geringe transferbudget dat Kroes tot zijn beschikking heeft is het onvermijdelijk dat Ajax daarvoor bij spelers als Weghorst en Rosario terecht komt.

De club komt structureel een bedrag van rond de 100 miljoen tekort op jaarbasis. Dat is onmogelijk houdbaar zonder CL deelname, ook al lijkt het erger dan het is omdat 60-70 miljoen van dat bedrag afschrijvingen betreft en dat geen geld is dat je aan iemand moet betalen maar geld dat je boekhoudkundig niet kunt uitgeven. Ajax moet derhalve flink saneren om uit de rode cijfers te kunnen blijven, het salarisbudget moet met 30 omlaag naar een bedrag van rond de 70 miljoen en de afschrijvingskosten dienen minimaal gehalveerd dienen te worden. Die afschrijvingskosten zijn gebaseerd op de transferuitgaven die de club de afgelopen jaren gedaan heeft en dus zullen die vanzelf significant omlaag gaan als Kroes spelers die de afgelopen jaren voor een hoge transfersom zijn aangekocht weer weet te verkopen.

Maar natuurlijk is het omgekeerde ook het geval en zullen die afschrijvingskosten weer omhoog gaan als er spelers worden aangetrokken voor wie een transfersom moet worden betaald. En dus is het evident dat Ajax niet veel geld heeft om te investeren en daarom in andere vijvers moet vissen dan men de laatste tijd gewend is. En dan kom je als club vanzelf bij spelers als Rosario en Weghorst terecht. Kroes heeft in een interview aangegeven dat het niet heel erg realistisch is om te verwachten dat PSV komend seizoen de strijd om de titel zou kunnen aan gaan met PSV. Dat heeft hij gezegd omdat hij weet welke monsterklus de directie staat te wachten. Het is niet heel erg aannemelijk dat Ajax er in zal slagen de saneringsoperatie in 1 seizoen te realiseren, maar het zou natuurlijk wel heel erg helpen als de club zich volgend seizoen zou weten te plaatsen voor de CL.

Komend seizoen zal de nieuwe coach het moeten doen met een zeer jeugdige selectie, hopelijk kan die nog worden aangevuld met wat meer routiniers. Daarna hangt het er van af hoeveel aangekochte spelers Kroes zal weten te verkopen, bij iedere nieuwe aankoop zal het tekort van 100 miljoen verder omlaag gaan, mits er geen speler van buitenaf voor wordt terug gehaald waarvoor een transfersom moet worden betaald. De verkoop van Bergwijn, de duurste speler zou al een besparing van een kleine 10 miljoen kunnen opleveren aan salaris en afschrijvingskosten, mits vervangen door bijv. Godts of Unuvar.

En dus zal het streven zoveel mogelijk zijn om de plaats van een speler die wordt verkocht te laten innemen door een talent uit de opleiding of een speler die transfervrij of tegen een geringe afkoopsom van buitenaf kan worden aangetrokken. Dat zal in het begin waarschijnlijk ten koste gaan van de resultaten, maar daar zal de club op de wat langere termijn de vruchten van gaan plukken. Cruijff zal het vanuit het hiernamaals met goedkeuring zien gebeuren omdat het plan dat zijn naam draagt feitelijk weer in ere wordt hersteld en uitgevoerd gaat worden zoals de grootmeester het ooit bedoeld heeft.

20 juni 2024 om 12:12

met je laatste opmerking sla je de plank volledig mis. een weghorst of rosario zou nooit aangekocht moeten worden want dit soort kwaliteit kan je makkelijk zelf opleiden.zijn gewoon 12 in dozijn spelers met goede mentaliteit..

als je aankopen doet moet je spelers halen die ook echt wat toevoegen

23 juni 2024 om 09:22

"moeten worden want dit soort kwaliteit kan je makkelijk zelf opleiden.zijn gewoon 12 in dozijn spelers met goede mentaliteit".

Daarmee sla je de plank zelf volledig mis omdat Weghorst en Rosario spelers zijn uit de leeftijdscategorie +27 jaar met de nodige ervaring. En dat soort spelers kan je niet zelf opleiden, het grootste manco van Ajax is dat de club haar spelers steeds minder lang kan vasthouden en dat ze op steeds jongere leeftijd hun koffers pakken, steeds vaker al voordat ze de tienerleeftijd achter zich hebben gelaten.

En omdat je als club ook ervaring nodig hebt, zal je dergelijke spelers van buitenaf moeten halen en als je niet (meer) de middelen hebt om betere spelers te halen dan Rosario en Weghorst zal je het met spelers uit die categorie moeten doen. In de periode Ten Hag was Ajax mede dankzij structurele CL deelname, nog in staat om spelers een salaris van 4 à 5 miljoen te betalen en dan is het niet nodig om je als club te beperken tot spelers uit een lagere categorie. Nu is dat door het al meermaals missen van de CL inkomsten en torenhoge salaris- en afschrijvingskosten niet meer houdbaar.

Ha ha ha, wat een onzin weer van beide mannen. Ten Hag is een Ajax trainer en die heeft al aangegeven Weghorst een prima aankoop voor Ajax te vinden waar ze veel plezier aan gaan beleven. Kennelijk hoeven beide heren net als van Basten geen onderzoek te doen naar uitspraken die ze doen. Gewoon wat roeptoeteren.

20 juni 2024 om 08:55

Ten Hag zat daar als gast en zou Weghorst nooit afvallen. Dat hij in het in de studio zegt wil niet zeggen dat dat echt is wat hij vindt. Hij lijkt me wat duur als pinch-hitter.

20 juni 2024 om 08:57

Ten Hag zou toch ook nooit een speler zo naar beneden praten?! Wat van Basten “wel kan” doen als analist.
Niet dat ik het oneens ben met Ten Hag, denk dat Weghorst stukje mentaliteit kan brengen. Concurrentie voor Brobbey, die meer prikkelen. Ben alleen benieuwd hoe dat gaat moreel gezien.

20 juni 2024 om 09:02

Natuurlijk zegt Ten Hag dat, hij heeft Weghorst zelf bij United gehaald. Het was een flop van jewelste, zoals heel United dat eigenlijk is op dit moment.

Ik zit er als Ajacied eigenlijk ook niet op te wachten. Niks tegen Woutje hoor, prachtige vent, maar we hebben nog zoveel posities waar we ons moeten versterken. De spits positie staat zo'n beetje onderaan qua prioriteit. Bovendien moet Ajax zich gewoon op de jeugd focussen. Ik zou gewoon Rijkhoff achter Brobbey in de pikorde zetten. Die schoot alles aan flarden in de jeugd en liet in zijn invalbeurten en bij Jong Ajax echt een uitstekende indruk achter. Laat hem zich nou gewoon doorontwikkelen en heb het lef om hem voor de leeuwen te gooien.

20 juni 2024 om 10:28

Die uitstekende indruk heb ik dan toch echt gemist. Kwam juist nog heel jeugdig over in zijn invalbeurten, en is absoluut nog geen speler die je vertrouwt in de spits als Brobbey geblesseerd raakt. Als Akpom verkocht wordt, vind ik Weghorst nog helemaal geen verkeerde optie. Moet hij wel kunnen accepteren dat hij vaker wissel is dan basis.

Zou een ajax trainer nooit doen ?
Ten hag haalde weghorst zelfs naar man united.
Haller was ook geen ajax spits ? Heeft het ook goed gedaan. De trainer ziet het wel zitten in rosario. Dan moeten we maar vertrouwen dat hij zich goed ontwikkeld heeft in frankrijk. Iemand die ook de trainer ken en het systeem wat hij wilt spelen lijkt me geen verkeerde aankoop. En moeten ook beseffen dat er weinig meer is. De spelers die we eerst haalde kunnen en willen mischien niet op dit moment naar ajax.

20 juni 2024 om 09:02

Ten Hag haalde hem naar United voor het systeem dat hij met United wilde spelen ja. Je snapt toch zelf ook wel dat Weghorst geen Ajax speler is. Ajax, de club van technisch begaafde spelers en doorstroming vanuit de eigen jeugd, haalt een 31 jarige die het vooral moet hebben van stroop de mouwen op, die te duur is voor de bank en dus moet gaan spelen op de plek van de spits die je eerst gratis weg hebt laten gaan en daarna voor een godsvermogen hebt teruggekocht.

20 juni 2024 om 09:10

Maar die jeugd doorstromen gebeurd toch nog steeds? Afgelopen seizoen continue het jongste Ajax gezien en kijk wat dat gebracht heeft in deze tijd. Aantal jaar terug vele successen behaald met een mix van jong en oud. Je hebt gewoon oudere spelers nodig en een type speler a la Weghorst heb je ook nodig (zeker om een plan B te spelen). Eerst altijd zeuren op Ajax er is nooit een plan B nu willen ze zorgen voor zo’n type speler en komt het gezeur het is geen Ajax speler. Het is ook echt nooit goed bij de media. Gewoon lekker aankijken en hem de kans geven, ik denk juist dat het een prima invulling is voorin en een compleet andere type speler dan Brobbey.

20 juni 2024 om 09:16

@suc6magnet
Haller was vantevoren ook geen ajax spits riep iedereen, hoef niet te vertellen hoe hij het deed lijkt me. En jeugd stroomt nog steeds door maar je moet ze ook maar hebben op zijn positie die er klaar voor zijn en die zijn er nog niet. Rijkhoff is er zeker nog niet klaar voor. En dat het elftal niet in balans was dat was ook wel duidelijk. Nu komt er een wat oudere spits met ervaring en zijn mentaliteit kunnen we ook wel gebruiken. En te duur voor de bank ? Jij weet namelijk al wat hij gaat verdienen. En laat ze maar uitvechten dan wie de 1e spits moet zijn als dat goed werkt maken ze elkaar dus beter. Houden ze elkaar scherp als ze de concurentie aan willen gaan.

Het is altijd negatief bij deze mannen. Ik wordt er ondertussen écht moe van…. En dan ineens, ben ik het volledig met ze eens!! De verlosser ‘Kroes’ gaat gewoon verder met het wanbeleid dat jaren geleden is ingezet.

Ach alsof we de de tafel die met name praat namens Guido Albers en Rob Janssen heel serieus moeten nemen.

Nu krijgt de trainer ook weer de schuld, terwijl er echt geen speler doorkomt waar de scouting, en TD het niet in zien zitten.

Mannen hebben Rosario nooit aan het werk gezien in Frankrijk, maar lekker oordelen.

Als Brobby echt goed is, dan maakt het hem toch geen reet uit dat Weghorst komt.

Ja maar dat is Ajax, dat kan gewoon Johan en René laat ze maar de “beste” spelers kopen voor hun club. 😹

Weghorst is toch gewoon back up?
Is toch niks mis mee. Kunnen ze Akpom verkopen. Dat is een hele goeie back-up maar daar is wel veel interesse voor en die kan nog wat opleveren

20 juni 2024 om 10:13

Dat is nu juist het probleem. Hij zal geen rol als back-up accepteren. Dit past niet bij zijn karakter. Hij wil altijd spelen en zal Brobbey in de nek hijgen. Vraag me af of dat voor (de ontwikkeling van) Brobbey een gewenste situatie is.

Weghorst als pinch-hitter voor het geval Akpom vertrekt kan ik me iets bij voorstellen ondanks dat het geen typische Ajax-spits is. Maar Rosario is echt veel te licht, dat moeten ze niet doen. Die positie zou ook helemaal geen prioriteit moeten hebben.

20 juni 2024 om 10:35

Vraag is voor welke positie hij gehaald wordt. Heeft onder de nieuwe trainer ook rechtsback gespeeld en is op meerdere posities inzetbaar.
We hebben nu meerdere spelers voor op 6, maar hoeveel blijven er uiteindelijk ? Als Henderson toch zou willen vertrekken, hebben we dan een goede 6 ?
Daarnaast lijken veel mensen de Rosario van PSV te beoordelen. Wie heeft een goed beeld van de Rosario van Nice ? Ik hoop de nieuwe trainer.

Ach, met de zogenaamde jongens, behept met het Ajax DNA, lukte het in de verste verte niet. Dus maar een kwaliteitsinjectie fysiek en mentaal. Niks op tegen. Want laten we eerlijk zijn, uit die zo geroemde jeugdopleiding van Ajax breekt al tijden geen aanvallend talent door. Dus wakker worden!

Wout Weghorst is gewoon een uitstekende spits voor Ajax. Brobbey is dat ook, maar die is helaas toch ook relatief blessuregevoelig.

Daarbij is Weghorst ook iemand die je er qua mentaliteit heel goed bij kunt hebben. Geeft elke minuut op het veld 100%, gaat voorop in de strijd en stopt pas bij het fluitsignaal. Zo'n gozer is een voorbeeld voor al die jonge gasten, die er veel meer uit zouden kunnen halen als ze dezelfde arbeidsethos hebben.

Ik zie Wout geen rol als 2e keus accepteren maar anders is dat gewoon een aanwinst. Rosario komt wel echt op zoveel vlakken te kort om bij Ajax als 6 te kunnen spelen.

Ik vind het helemaal niet gek die interesse in Weghorst en ben er wel van overtuigd dat hem duidelijk wordt uitgelegd dat hij targetman is zodra het mis gaat in een wedstrijd en dat hij de beker mag spelen en bij vorm verlies brobby of een blessure de man is die er zal mogen gaan staan en zo kom je aan heel wat speelminuten.
Rosario begrijp ik ergens wel maar dan als verlengstuk van de nieuwe coach die al met hem heeft gewerkt en weet hoe hij wil spelen en ook nog eens Nederlands spreekt waardoor hij voor de Nederlanders in de selectie het perfecte doorgeef luik is. Heeft iemand hem eigenlijk ooit in Frankrijk zien voetballen en zijn ontwikkeling gevolgd?

Weghorst is gewoon een goede aankoop het enige wat me zorgen baart is dat hij niet de juiste aanvoer omzich heen heeft. Spelen met kaliber ziyech, tadic, neres om je heen is toch wel fijner als pure spits dan wat er er nu staat..

Voor eredivisie begrippen gewoon goed en kan makkelijk scoren.
Dat het geen "Ajax-type" is.. Who cares? waren Bulykhin, Sightorsson, Sanogo, Pantelic, Haller dat wel dan?

En spits is een spits en die moet goals maken. Het ajax spel komt er vanzelf in als de spelers om hem heen technisch en vaardig genoeg zijn (dat mist helaas in de huidige situatie wel).

Vind het wel bijzonder dat er steeds 'nieuws' naar buiten komt dat ajax en weghorst helemaal rond zouden zijn. Ondertussen heb ik van die 2 kampen nog helemaal niets gehoord. Tel daarbij op dat Bruggink en Oosting hebben laten weten nog regelmatig contact te hebben met Weghorst. Heb zo het idee dat Wout zelf na het ek hier pas mee bezig gaat en terecht. Koeman kan nu ool geen spelers gebruiken die met hun hoofd alleen maar bij transfers zijn.

Waarom moeten spelers toch perse goed kunnen voetballen om bij ajax te kunnen slagen. Je hoort zo vaak. " niet goed genoeg voor ajax" " geen ajax speler" " past niet bij ajax". Haller vind ik het meest pijnlijke voorbeeld. De man werd topscorer van de CL. Maar dan zijn er toch weer supporters die zeggen " het is geen spits die goed kan meevoetballen en er springen te veel ballen van zijn voet dus het is geen ajax spits". Ik kan daar zo moe van worden.

Weghorst zal bij Ajax in de eredivisie makkelijk 20 doelpunten maken. En dat is wat een spits moet doen. Ajax supporters zouden bij wijze van spreken een moord moeten doen om Luuk de jong te kunnen hebben. Je haalt namelijk gegarandeerd 20 tot 25 doelpunten in huis. Maar de supporters zullen eerder zeggen. Wil ik niet bij Ajax zien kan niet meevoetballen

Pantelic was ook geen Ajax-spits, maar legde er wel gewoon 16 in het netje.

Mensen zouden hun nostalgische Patrick Kluivert-bril eens af moeten zetten.

20 juni 2024 om 12:13

16 doelpunten is nou niet perse heel veel voor een Ajax spits toch.

20 juni 2024 om 13:46

In 25 wedstrijden. Dus 0,64 doelpunten per wedstrijd. Ook nog 9 assists. Dus een g/a van 25 in 25 wedstrijden, loop je 1 op 1. Vind ik keurig. Het hoeft niet "heel veel" te zijn (hoeveel is heel veel, 30?) om toch te kunnen spreken van een geslaagd seizoen als Ajax-spits.

20 juni 2024 om 16:08

Ja, 30 doelpunten vind ik erg goed. Alles onder de 20 vrij matig. Zet je Michiel Kramer in de spits bij Ajax dan maakt ie er ook wel 16. Nouja, behalve afgelopen seizoen dan misschien. Brobbey heeft gewoon goed gepresteerd ondanks zijn matige teamgenoten.

Maar Pantelic heeft dus bijna 25% van de wedstrijden gemist, dat is natuurlijk wel relevant.

Haller was ook geen Ajax spits maar wat was ik blij met hem. Ondanks dat ik hem geen Ajax speler vond. Soms heb je andere spelers nodig in een plan b wanneer het niet lukt met plan A. En je kunt ook wanneer het nodig is beginnen met plan b wat ook verwarring kan creëren bij een tegenstander.

Voorlopig is zowel Rosario als Weghorst nog geen Ajacied en hebben we totaal geen duidelijk beeld van de selectie voor aankomend seizoen. Als Akpom vertrekt, is Weghorst dan echt zo'n vreemde speler om te halen? Rosario vind ik persoonlijk wat lastiger, want ik vond hem een weinig voetballende controleur toen ik hem in het verleden zag spelen. Maar ja, ik volg amper Frans voetbal dus misschien sla ik de plank mis. Farioli kent Rosario beter en kan er een beter oordeel over vellen dan wij.

Voor de rest moeten we het maar afwachten. Henderson, Berghuis, Akpom, Bergwijn, Sutalo, Sosa, Wijndal, Mansverk ... ik moet het nog allemaal maar zien wie er blijven. Het is een feit dat heel veel spelers er compleet waardeloos uitzagen afgelopen seizoen, maar probeer je in zo'n waardeloos elftal ook maar eens staande te houden als speler. Dat is niet veel spelers gegeven.

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren