Verkoop stadionnaam kan Feyenoord miljoenen opleveren: 'Dat is reëel'
Mocht Feyenoord in de toekomst alsnog besluiten over te gaan tot de bouw van een nieuw stadion, dan ligt het voor de hand dat het onderkomen de naam van een commerciële partij gaat dragen. Stadiondirecteur Jan van Merwijk stelt dat het niet zinvol is om de huidige Kuip te hernoemen, maar ziet dat wel als een serieuze optie bij een mogelijke nieuwe Rotterdamse voetbaltempel.
"Als je naar de bedragen in het buitenland kijkt, ben je eigenlijk een dief van je eigen portemonnee als je niet mee gaat in deze ontwikkeling", stelt Van Merwijk in het Algemeen Dagblad. "Onderzoek heeft uitgewezen dat drie miljoen euro per jaar voor een club als Feyenoord reëel zou zijn. En dan denken we natuurlijk wel aan langjarige relaties, van tien tot vijftien jaar. We zijn geen reclamebord."
Zolang De Kuip blijft bestaan, hoeven fans van Feyenoord niet te vrezen voor een dergelijke maatregel. "Bij het bestaande stadion zien wij en Feyenoord het niet zitten om hier een sponsor bij te betrekken. 'De Kuip' verdwijnt toch niet. Maar bij het nieuwe stadion was het wél nadrukkelijk de bedoeling", aldus Van Merwijk. Vooralsnog lijkt dat niet aan de orde: plannen voor een nieuw stadion werden eerder dit jaar afgeschoten.