Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Wat voor type ik zoek? Hij moet goed kunnen voetballen'

Laatste update:
/

Alex Pastoor is de nieuwe trainer van NEC en daarmee de opvolger van Wiljan Vloet. Hij zag topscorer Björn Vleminckx uit Nijmegen vertrekken en zich aan Club Brugge verbinden. Er werd geen opvolger gehaald. Pastoor experimenteert momenteel met Lasse Schöne in de spits.

“Ik vind Schöne als spits een aardige optie”, laat Pastoor weten aan Voetbalzone. “We hebben namelijk geen echte centrumspits. Rick ten Voorde is een paar dagen geleden vertrokken naar RKC Waalwijk. In samenspraak met Lasse en de staf hebben we besloten om hem als spits op te stellen. En er zit muziek in”, aldus de hoofdtrainer. Het zou echter zomaar kunnen dat ook de Deen voor 31 augustus nog vertrekt.

Pastoor: “Ik heb daar geen controle over. Ik wil zelf ook nog in iedere linie een versterking.” En om wat voor type spelers gaat het dan? “Dat specificeer ik nooit. Hij moet goed kunnen voetballen. Het gaat om de basis. Van daaruit kun je hem positie-specifiek trainen en verder kneden”, legt de trainer uit.

Lees zondag het complete interview met Alex Pastoor op Voetbalzone

Lasse Schöne in de spits zou een .... keus zijn van Alex Pastoor

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Alex Pastoor is een trainer die het vorig seizoen verrassend goed heeft gedaan en nu bij NEC een nieuw elftal aan het bouwen is.
Zijn publieke presentaties zijn prima van uitstraling, rust en onderbouwing van standpunten. Dat Johan Derksen dat anders ziet, doet hier niets aan af.

Kan een groep uitstekend motiveren en die teamspirit zie je op het veld terug.
Levert vaak boven verwachting goed voetbal op.
Denk dat hij het spel prima kan analyseren en meestal de juiste oplossing weet te vinden.
Ben geneigd zijn experimenten en keuzes te volgen, heb vertrouwen in deze man.

30 juli 2011 om 01:36

Onderschrijf je mening volledig. Misschien is ie voor de Snor te netjes en niet spectaculauir genoeg. Ook daarom hoop ik dat Pstoor slaagt en hij heeft volgens mij het talent ervoor. Je hoeft geen media-kanon te zijn om goed te presteren.

30 juli 2011 om 11:12

Bij excelsior heeft hij boven verwachting gepresteerd maar je moet ook weten dat een trainer zo goed is als het materiaal en wanneer Pastoor met Nec ergens tussen plek 12-16 eindigt dan vinden we hem weer een matige trainer, zo werkt dat in de voetballerij namelijk.

30 juli 2011 om 22:28

@ Eponius@21

Ik ben het met je eens hoor, al moet ik bekennen dat ik Alex Pastoor een beetje over vind komen alsof hij een waanzinnige uitvinding heeft gedaan en daar heel trots op is. Niettemin heeft hij met Excelsior bewezen een hechte groep te kunnen vormen en wil hij altijd zelf het spel maken als dat enigszins kan. Ik denk dat NEC hier dan ook veel plezier aan zal beleven.

30 juli 2011 om 00:21

Dat hoeft niet. Vleminkcx kon eigenlijk niet goed voetballen. Toch was het de beste spits die we in jaren gehad hebben. Puur omdat hij gebruik kon maken van de spelers om hem heen die als aangever fungeerden. Eigenlijk moet NEC juist een aanspeelpunt hebben die een bal vasthoudt. Laat het voetballende gedeelte maar aan Koolwijk, Goossens, Schone, Nijland en George over. Dan komt het wel goed.

Sorry Alex, ik heb veel vertrouwen in je, maar Schone in de spits kan gewoon niet. Schone moet op de plaats van VD Velden staan en acties kunnen maken. Hij moet om een diepe nummer 9 heencirkelen. Er is ook totaal geen kopkracht voorin. Zowel George als Nijland hebben een mooie trap, maar zonder een echte nummer 9 zullen weining voorzetten assist worden ben ik bang.

Echter zal het niet lang duren voordat er nieuwe spelers komen. NEC is druk bezig met een nieuwe spits en die zal waarschijnlijk in de loop van deze week binnengehengeld worden. Ook een middenvelder laat niet meer lang op zich wachten.

Jappie
Natha
Nuyt
Zomer
Amieux
Schone
Koolwijk
Goossens
George
Nieuwe spits
Nijland
30 juli 2011 om 09:41

Voetballend gezien is je middenveld prachtig maar tegen sterke tegenstanders brengt het te weinig balans ben ik bang.

30 juli 2011 om 14:10

Denk dat het beter is als Koolwijk rechts speelt en Schöne in het centrum. NEC moet zeker een spits halen en anders zou ik Nijland daar neer zetten.

30 juli 2011 om 14:25

Nee, want Koolwijk moet echt op ''6'' staan, de positie van verdedigende middenvelder. Schone kan dat absoluut niet aan. Ik vind het al een risico om Schone en Goossens samen op het middenveld te zetten in combinatie met Koolwijk omdat Lasse voor geen ene meter meeverdedigt. Maar zo kan je veel tegenstanders je wil opleggen.

30 juli 2011 om 14:27

Ja, oke, dat klopt ook wel. NEC zou eigenlijk met een driehoek op het middenveld moeten spelen. Koolwijk als verdedigende middenvelder met Goossens daar naast. Schöne daar weer voor en je hebt een perfect middenveld.

Ik ben benieuwd hoe NEC het gaat doen dit seizoen, heb ze als 9e voorspelt.

30 juli 2011 om 19:56

Je moet ook beseffen dat als je met Schone in de spits speelt je verwarring veroorzaakt bij de tegenstanders, Lasse komt de bal ophalen en de verdedigers weten niet of ze mee moeten of blijven staan en als ze meegaan veroorzaakt dit ruimte voor de rest.

Hoe weet je trouwens dat NEC bijna 2 nieuwe spelers heeft?

Bevalt je vakantie verder een beetje en hoe gaat t met de nieuwe hond?

Ja hallo. Wil je een grote sterke spits die een aanspeelpunt kan vormen of een snelle beweeglijke spits die anticipeert op steekpasses? Ik snap dat ze bij NEC wachten op buitenkansjes en dat ze vanwege de middelen niet gericht kunnen scouten, maar als je de optie hebt tussen twee verschillende types, moet je daar alvast op kunnen anticiperen en daarnaast, als je de spelers bekijkt kan je nu toch al zeggen wat voor spelers je wil? De motors op het middenveld zijn weg, dus wil je er een motor of tenminste een fysieke sterke middenvelder voor terug. Schone op 10 en dribbelaars op de flanken die liever zelf scoren -> een beweeglijke spits die kan combineren en van positie kan wisselen met een George (bijv).

Tja... met je nummer 10 als spits het seizoen in gaan lijkt me niet verstandig, want dat betekent dat je geen spitsen meer hebt.
Ik vind Schöne een zeer goede speler, met name voor NEC (met alle respect), maar hem in de spits zetten lijkt mij geen goed idee, ook al heb ik hem niet gezien in de voorbereiding.

Maar Pastoor is de coach hier, hij zal het wel weten

Ik zit te denken aan Castillion van Ajax voor NEC op huurbasis het is tenminste iets hij is sterk en lang maar niet goed koppend en hij is snel!

30 juli 2011 om 01:47

Zou helemaal geen slecht idee zijn. Lijk me een mooie club voor hem om het te gaan proberen. En dan heeft NEC in ieder geval een aanvaller, en kost je ook niks Als hij mislukt, jammer dan NEC zit toch niet aan hem vast. Als hij slaagt, heeft NEC een goede gok gemaakt, en vergroot Castillion zijn kansen in het eerste van Ajax, en zo niet, kan NEC hem misschien helemaal overnemen

30 juli 2011 om 02:10

Vertel mij dan eens wat onze voordelen hier aan zijn. Als castillion goed presteerd hebben we er nog niks aan want dan moet hij al na een jaar weg en ik ga er dan vanuit dat Ajax hem zeker niet verkoopt,( recent voorbeeld: Jeremain Lens)

En in het geval dat hij totaal niet het niveau aan kan van Nec, dan zitten wij voor de rest van het seizoen vast aan een slechte spits en kunnen we de Play-offs voor Europees voetbal( wat met deze selecte zeker inzit) vergeten.

En trouwens: NEC zoekt een balvaste en kopsterke spits, en volgens mij heeft Castillion deze eigenschappen niet.

30 juli 2011 om 09:40

Dat is altijd een risico met een speler die nog niks heeft bewezen.
Als hij goed presteerd, dan heb je in dat ene jaar, waar jij het over hebt als hij niks presteerd, veel profijt. Natuurlijk het is altijd een gok, maar soms moet je er eentje nemen. Maar je zal wel gelijk hebben over wat NEC zoekt enz, jij zal je daar iets meer in verdiepen

Schone in de spits wordt trouwens niks? Begreep dat hij daar nou mee bezig was, of dat misschien ook kon?

30 juli 2011 om 10:51

@mmaaxxiimm

Aangezien hij door vele jeugdtrainer wordt gezien als de nieuwe Kluivert dat zegt dan al wat en hij is zeker weten balvast alleen niet zo heel erg kopsterk maar wel heel lang en sterk.

30 juli 2011 om 11:15

Daarnaast heeft Ajax al aangegeven (volgens mij bij een verhuur naar Rkc) dat ze zijn gehele salaris blijven betalen. Dus het kost je bijna niets, staat geen jeugd in de weg, want anders zouden die wel meedoen en kan mogelijk de spits zijn die NEC nodig heeft.

En volgens mij kan je als NEC zijnde over het algemeen niet slechter worden als een speler van (jong) Ajax naar NEC komt. Ik noem een John Goossens...

30 juli 2011 om 11:41

Inderdaad. Als Ajax zijn salaris blijft betalen, dan is het geen gok meer in financieel opzicht. Als hij het niet goed doet, kost het je niks als je hem op de bank zet. En zoals title30 zegt: hij wordt gezien als de nieuwe Kluivert, het komt er alleen nog niet uit, vanwege zijn blessures!

30 juli 2011 om 12:02

Hij werd gezien als de nieuwe Kluivert, maar dat gaat het echt niet worden. Hij heeft potentie om een goede voetballer te worden, maar het is vooral zijn mentaliteit die hem remt in zijn ontwikkeling.

30 juli 2011 om 14:52

Het verschil tussen Goossens en Castillion is dat goossens kreeg een 4-jarig contract, Castillion zou 1 jaar blijven en daarna gelijk terug naar Ajax.

// Het gaat om de basis. Van daaruit kun je hem positie-specifiek trainen en verder kneden”, legt de trainer uit. //

Dit vind ik een hele vreemde zin. Natuurlijk zijn er wel een aantal dingen die je iedere voetballer aan kunt leren, maar ik ben toch van mening dat de belangrijkste dingen aangeboren zijn. Een instinct voor de assist/ steekpass hebben bijvoorbeeld. En om de speler die dat meer dan ieder ander in je selectie heeft nu op de plaats te zetten waar hij dat niet kan gebruiken, maar voornamelijk zelf afhankelijk wordt van de assist/ steekpass..........ik begrijp het niet. Maar je, ik ben dan ook van mening dat een coach vooral heel goed moet kijken naar de kwaliteiten van zijn spelers en ze daarna op de plek moet zetten die bij hun kwaliteiten past. Maar we zullen wel zien. Misschien kan meneer Pastoor ze wel zo goed 'positie-specifiek' trainen dat Schone Vleminckx opvolgt als topscorer. Bwahaha!

castillion Gaat Het Naar Mijn mening Niet worden
Dan had je net zogoed Ten voorde Kunnen houden

Ik had die spits van zwolle wat voor nec gevonden
Helaas zit die al bij een andere club

30 juli 2011 om 11:28

Waarom gaat Castillion het niet worden? Beetje meer onderbouwing graag want volgens mij ben je nu maar wat aan het roepen. Ik heb Castillion meerdere malen zien voetballen bij de jeugd en ik ben van mening dat hij het talent heeft om te slagen. Het is op dit moment alleen zo dat hij mentaal nog niet helemaal top is, precies zoals De Boer ook al aangegeven heeft. Een verhuur periode zal goed voor hem zijn, even aan het echte werk proeven en minuten maken en op die manier het koppie de goede kant op krijgen. Hij kan zeker wat betekenen voor Nec, ookal is het dan waarschijnlijk maar voor een jaartje.

30 juli 2011 om 19:58

Ik hoor van Ajacieden dat hij 1.90 of zo is, slecht kopt en ook veel van zijn duels verliest? Wat hebben wij daaraan? Ik zie dan meer voordelen met Lasse in de spits.

31 juli 2011 om 23:17

Gulio waarom Zou castillion Moeten Kopen

1 Nec vangt er geen geld Meer voor en dat hebben ze toch nodig
2 ten voorde is een prima spits aleen wilt voor speeltijd naar andere club
waarom zou je een naar mijn mening op dit mom ent gelijkwaardige spits gaan huren

Schone in de spits vind ik niet echt top.
Op het middenveld komt ie veel meer aan de bal en kan hij met steekpasses strooien
Pastoor doet trouwens ook of Erton helemaal niet bestaat, of hij ziet hem niet als echte spits.
Geeft die gozer nog even een kans!
Vandaag een oefenpot tegen Valenciennes,word vast wel weer een hoop duidelijk.

Toch moet ik altijd wel lachen om zijn uitspraken, heeft zeker wel humor.

Heeft daarnaast ook goed gepresteerd met Excelsior, lieten toch bij vlagen leuk voetbal zien.
Hoop dat hij slaagt bij Nec, heeft toch leuke spelers rondlopen met Schone Koolwijk en Goossens.

Toch wel vreemd dat ze niet iemand zoeken die goed kan tennissen of korfballen..

Ik denk dat Nijland wel een goede versterking is voor NEC en het zal ook wel belangrijk zijn om Schöne te behouden, dat is toch een van de betere, zoniet de beste, speler van NEC

Hij heeft het vorig seizoen echt boven ieders verwachting gedaan met excelsior. Hij liet het team voetballen en niet verdedigen. Hij durfde aan te vallen. Hopelijk gaat hij het goet doen bij Nec.

Hoezo NEC heeft geen vervanger gehaald voor Vleminckx, ze hebben voor de spits positie toch Stevan Nijland van PSV gehuurd? Waarom zou Schöne dan ineens in de spits moeten spelen?

30 juli 2011 om 23:04

Nijland is als linker aanvallen gehuurd.

31 juli 2011 om 13:23

Ok ik dacht dat hij ook centraal voorin kon spelen, thanks. Platje kan wel in het centrum uit de voeten, toch?

1 augustus 2011 om 14:20

Ja, maar hij stond in de voorbereiding meestal op rechts.

Hoezo niet de aanval:
Platje-nijland-george???
Ik zie het probleem niet.
Volgens mij kan zowel Platje als Nijland in de spits voetballen!!

Lekkere nuchtere man die Alex Pastoor. Gaat niet met toeters en bellen blazen maar blijft met beide benen op de grond. De voornaamste reden dat Excelsior in de Eredivisie bleef en zo goed presteerde voor Excelsior zijnde. Alex hoop dat je NEC weer Europa in krijgt hahaha .

30 juli 2011 om 13:29

Wat niet met toeters en bellen blazen?

Citaatje uit het artikel:
Pastoor: “Ik heb daar geen controle over. Ik wil zelf ook nog in iedere linie een versterking.” En om wat voor type spelers gaat het dan? “dat specificeer ik nooit. Hij moet goed kunnen voetballen. Het gaat om de basis. Van daaruit kun je hem positie-specifiek trainen en verder kneden”, legt de trainer uit.

Vind ik aardig wat toeters en bellers.... Het is gewoon een bijdehand mannetje. Beetje interressant doen weer je wel. Ja, ik vind het niet erg hoor. Ik hou daar altijd wel van.

Denk dat nec nog well een spits gaat halen, schone is niet geschikt denk ik zal zich veel laten zakken en moet juist de passjes geven en niet ontvangen. En als schone straks tog nog verkocht wordt zit nec helemaal krap bij de spitsen, denk dat ze nog wel iets gaan halen anders wordt het lastig voorin.

Schone in de spits??

Pff rare optie, Lasse is een echte spelverdeler, meer ''10'' bestaat volgens mij niet.
Melvin platje moet je gewoon in de spits zetten of Nijland/fejzullahu.
Lasse Schone moet gewoon op het middenveld samen met John Goossens.

Check opstelling > >

Edit: George natuurlijk ipv Van der Velden

Cillisen
Will
Zomer
naam kwijt
naam kwijt
Koolwijk
V.D.Velden
Schone
Goossens
Platje
Nijland

Als je Schone wil verprutsen moet je em op ''9'' zetten. NEC moet een goede nr 9 halen en Schone lekker op 10 laten ballen, daar is hij top-waardig. Naar Nederlandse begrippen dan.

30 juli 2011 om 23:34

Já dag. Schöne wordt enorm overschat. Het zou super zijn als er binnenkort een club zich voor Schöne meldt. Ik hoef hem niet meer in een NEC shirt te zien.

30 juli 2011 om 23:36

Als jullie inderdaad terug willen vallen naar het rechterrijtje moet je vooral voetballers als Schone wegdoen. Jullie hebben verder voornamelijk boerenkoolvoetballers.

31 juli 2011 om 00:02

En Schöne is geen boerenkoolvoetballer? Onbegrijpelijk dat hij door iedereen behalve de NEC supporters de hemel wordt ingeprezen. De beste man presteert het afgelopen seizoen al niet en ook in de voorbereiding is hij vaak de zwakste.

Snel verkopen. Dan hou je er tenminste nog een leuk centje aan over die je kan investeren in een spits.

best logisch dat hij een speler wil die goed moet kunnen voetballen.
welke coach wil dat nou niet.
het lijkt mij raar als je voor de basis een slechtere wil

misschien is jack tuyp van fc volendam een optie?
of misschien vennegoor of hesselink, hij is bekend in nederland maar voetbalt nu niet bij een club.
het zijn een paar opties voor hun en ze hebben ook platje gekocht

Het schijnt dat NEC bezig is met Ramos, een colombiaanse aanvaller van Hertha Bsc. Zou mooi zijn als hij ook daadwerkelijk komt

Lasse Schone als spits ??? Wat sonde. Schöne is een vormgever van het elftal, die moet je nooit in de spits zetten.
Als je dan geen spits hebt, waarom verhuur je dan Ten Voorde ? Of probeer dan Nijland centraal uit. Beter dan dit, want dit is gewoon een zwaktebod !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren