Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax waagde poging voor Van Ginkel bij Chelsea, maar ving bot’

Laatste update:
/

Volgens NOS-verslaggever Arno Vermeulen heeft Ajax geprobeerd Marco van Ginkel te huren van Chelsea. De Amsterdammers hebben, naar het lijkt, de onderhandelingen met Tottenham Hotspur succesvol afgerond en verkopen Christian Eriksen aan die club. In de zoektocht naar een geschikte vervanger zou Ajax hebben geprobeerd een huurdeal te bewerkstelligen met Chelsea, maar tevergeefs.

Ajax wilde Van Ginkel eind vorig seizoen al aantrekken, maar stuitte toen op weerwil bij Vitesse. Die club wilde niet met de landskampioen in gesprek gaan over een transfer. Chelsea meldde zich vervolgens en daarmee wenst men wél te praten. Van Ginkels zaakwaarnemer Rob Jansen verklaarde recent bij BNR dat zijn cliënt het liefst van alles van Vitesse naar Ajax was vertrokken.

“Ajax was de beste tussenstap, omdat de jongen het zelf ook wenste. Ajax wilde dat ook heel graag. De speler wilde alleen maar naar Ajax, niet eens naar een andere club. Het bedrag wat Vitesse zou hebben gekregen, zit niet eens zo ver af van het Chelsea-verhaal. Dus het is niet eens zo'n groot verschil. Maar doordat Chelsea een enorme grip heeft op Vitesse, wordt er druk uitgevoerd op de speler. Ze willen hem hebben”, legde Jansen twee weken geleden uit.

Ajax zag hoe Chelsea de afgelopen dagen Willian nog aantrok voor het middenveld en vermoedde dat Van Ginkel het wel eens lastig zou kunnen krijgen qua speeltijd. Daarom trok men aan de bel in Londen, maar men kreeg te horen dat Van Ginkel niet gehuurd kon worden. José Mourinho lijkt het toch te zien zitten in de jonge middenvelder, die zelf al aangaf duidelijke afspraken te hebben gemaakt met the Blues over speeltijd.

Heeft Chelsea er goed aan gedaan 'nee' te zeggen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

jammer...het is elk jaar weer huilen met de pet op als eredivisie team supporter

29 augustus 2013 om 21:50

Ja, Het zou ook voor zijn ontwikkeling goed zijn als hij een jaar in de top van de eredivisie zou spelen.

29 augustus 2013 om 22:06

Je kan je ook goed ontwikkelen in de schaduw van top premier league spelers kijk maar naar Ebicilio en Rekik.

29 augustus 2013 om 22:17

Dat is zeker waar maar ik denk dat het over het algemeen het beste is om via de top van de eredivisie pas de stap te maken naar de premier league. Als van Ginkel bij ajax zou spelen (voor 1 seizoen) zou hij ook ervaring in de Champions league op kunnen doen. Ik vraag me af waar hij uiteindelijk beland want ik denk niet dat hij bij Chelsea blijft (vanwege de moordende concurrentie). Waarschijnlijk wilt Chelsea hem dan aan een middenmotor in Engeland verhuren of aan Vitesse.

29 augustus 2013 om 22:23

Die hebben vrijwel geen ervaring in een eerste elftal, dat komen ze nu in de eredivisie opdoen. Van ginkel heeft al genoeg wedstrijden gespeeld en ook bij oranje gezeten. Dan kan je mij niet vertellen dat het goed voor je ontwikkeling is om een jaar op de bank te zitten met invalbeurten en af en toe een wedstrijdje. Je moet juist veel spelen op hoog niveau waar veel van je geeist wordt. Deze spelers zijn dus niet te vergelijken met van ginkel, die doen precies tegenovergestelde juist omdat ze moeten spelen.

29 augustus 2013 om 22:43

Zoveel concurrentie is er niet hij heeft Essien, Mikel, Lampard en Ramires alleen voor zich. Lampard zou niet meer elk wedstrijd kunnen spelen, dus zie ik van Ginkel wel wat vaker invallen en paar basis plaatsen pakken.

Ook aangezien het feit dat Chelsea veel wedstrijden speelt en dat er maar 5 man zijn voor die 2 posities, waarvan 1 al wat ouder is en niet altijd kan spelen en de andere (mikel) die gaat niet veel aan bal komen.

Mikel mocht zelfs naar Turkije vertrekken. bovendien heeft hij nauwelijks minuten gemaakt, dus zie ik het somber in voor hem.

29 augustus 2013 om 23:16

@ 7_life

Er zijn meer voorbeelden dat het fout gaat. Labyad, Quincy, Buttner, Elia, Drenthe etc.

30 augustus 2013 om 09:33

@slechtekont,

Je noemt daar ook stuk voor stuk gasten op die echt een mega slechte mentaliteit hebben.

Buttner liet vorig seizoen overigens weten dat hij zeer tevreden was bij United. Pech voor hem dat Ferguson is gestopt, maar iedereen wist dat hij daar puur voor breedte en eventueel de toekomst gehaald zou worden. In dat opzicht is zijn overstap best aardig geslaagd.

29 augustus 2013 om 22:27

Word alleen maar erger, als je beseft dat bij een Real, Modric en Kaka gewoon op de bank zitten.

Verschil word net zoals met het geld verschil tussen arm en rijk word groter. Middenklasse bestaat niet meer en dat is ook in het voetbal...

Van ginkel naast de jong zou een ramp zijn (denk ik). Twee lopers met niet al te veel creativiteit. Je hebt altijd een type eriksen nodig. Misschien proberen om sigurdsson of holbty te betrekken bij de deal? Voor huren natuurlijk, maar ook dat lijkt onrealistisch

29 augustus 2013 om 21:53

Alsjeblieft niet zeg, ik vond het middenveld echt dramatisch bij Tottenham op Dembele na, verder totaal geen voetbal.
Ook niet bij de spelers die je noemt, te wisselvallig of simpelweg te zwak en uitblinkend in balverlies.

29 augustus 2013 om 21:56

Mwa we hebben het dan wel over de premier league waar over het algemeen een zeer hoge tempo wordt gespeeld. Ik verwacht van eriksen ook een wisselvallige eerste seizoen.

29 augustus 2013 om 21:58

Ik verwacht wel dat hij daar gaat slagen. Het Engelse voetbal ligt Eriksen wel denk ik. Als hij naar Italië was gegaan was het wel anders geweest denk ik. Daar zou hij (in zijn eerste seizoen) niet slagen naar mijn mening.

29 augustus 2013 om 22:25

Holtby zou echt uitstekend zijn voor Ajax, geloof mij. Maar hij blijft denk ik op de bank bij Spurs.

Mensen kunnen tegenwoordig ook weer goed Nederlands

Ik snap Chelsea toch niet helemaal, een jaar verhuur lijkt me veel beter voor zijn ontwikkeling, maar goed het was ook te mooi om waar te zijn.

Jammer maar helaas .. on to the next!

Daag Van Ginkel, weg carrière.

29 augustus 2013 om 21:52

Ken je ene Robin van Persie? Die verklaarden ze ook voor gek, en kijk waar hij nu is...

29 augustus 2013 om 22:05

Het verschilt per speler, en het is onmogelijk om te zeggen hoe iemand zich ontwikkeld had als hij naar een andere club was gegaan. In het geval van Van Persie heeft het goed uitgepakt maar het was voor hetzelfde geld helemaal mis gegaan.

29 augustus 2013 om 22:35

Het is wel even wat anders om te mogen rijpen in de relatieve rust van Wenger - die heeft bewezen geduldig te zijn met jonge spelers - of te moeten vechten voor je plek in de koopwoede van Chelsea. Dit verschil behoeft toch geen verdere toelichting? Ter verheldering: Chelsea kent het begrip 'rustig brengen' niet. Presteer je enkele weken niet? Dan wordt de portemonnee getrokken en kun je je heil gaan zoeken in de kelder van de PL.

29 augustus 2013 om 22:40

@stravven

Ken je Drenthe, Castaignos, Bruma, v. Aanholt? Die verklaarden ze ook voor gek en faalden allen ook vervolgens keihard. Het rijtje van falende jongeren die de stap hebben gewaagd op jonge leeftijd is groter dan het rijtje wat op jonge leeftijd geslaagd is in het buitenland.

Bij een team als Arsenal terecht komen is ook weer iets anders dan een koopclub als Chelsea, bij Arsenal komen de talenten toch nog iets beter door. Daarbij ook nog eens het voordeel dat v. Persie heel veel aan Bergkamp en de rust van Wenger heeft gehad.

30 augustus 2013 om 09:41

@ Inkeajacied,

Het lijstje met talenten die falen in de jeugdopleiding bij Ajax is ook hoger dan het aantal dat doorbreekt. Dat is gewoon uitermate logisch.

Van Aanholt noem jij keihard gefaalt. Hij bleek uiteindelijk niet goed genoeg voor Chelsea, maar doet het heel leuk bij Vitesse en als hij door blijft groeien maakt hij gewoon kans op het spelen voor Oranje. Het is maar wat je gefaald noemt.

Castaignos maakte gewoon een foute keuze. Dat kan tegenspreken. Drenthe heeft gewoon een gigantisch mentaliteitsprobleem.
Voor Bruma geldt hetzelfde als van Aanholt. Die jongen is 21, heeft 40 wedstrijden voor HSV gespeeld en staat al op 4 interlands. Dat noem jij gefaald?

Van Ginkel heeft al 2x in mogen vallen in de 3 PL wedstrijden die Chelsea gespeeld heeft. Een Mike vd Hoorn heeft welgeteld 2 minuten mee mogen doen in de 4 wedstrijden die Ajax gespeeld heeft.

Iedereen die het een beetje volgt weet dat Mourinho aardig onder de indruk is van van Ginkel. Neem daarbij het feit dat voor zijn positie slechts concurrentie is van Lampard, Ramires en Mikel en begrijpt dat hij zijn kansen zeker gaat krijgen.
Die jongen leert daar echt wel meer dan van trainen met Blind, Sana en de Jong en wedstrijden spelen tegen Rkc, Utrecht en Feyenoord.

29 augustus 2013 om 21:58

Chelsea gaat misschien wel 60 wedstrijden spelen dit jaar. Ik denk dat Van Ginkel voldoende aan spelen toekomt

Ajax is zwaar in paniek zo te zien. En waarom? Om Eriksen?

Ajax gaat er el achter komen dat zijn gemis niet al te groot zal zijn, want het was nou niet bepaald de koning in effectiviteit.

29 augustus 2013 om 21:52

Wel de koning van het positiespel en kansen creeren voor anderen

29 augustus 2013 om 21:59

Je slaat de spijker op zn kop. Koning in positiespel. Driehoekjes op het middenveld ja.. en no look pasjes breed en terug.

Dus de echte effectiviteit was ver te zoeken. Wat dat betreft is Siem de Jong echt veel en veel belangrijker voor Ajax.

29 augustus 2013 om 22:18

Kijk alleen al naar zijn laatste wedstrijd, 2 assists en 1 doelpunt. Hij is gewoon 1 van de bepalende spelers bij Ajax. Als het bij hem niet loopt, loopt het bij heel Ajax over het algemeen niet.

29 augustus 2013 om 22:47

Jij snapt het niet helemaal volgens mij. Hij maakt misschien zelf niet veel goals maa hoeveel bereidt hij er voor? Daarbij is hij altijd gevaarlijk bij dode spel momenten. Veruit de beste spelmaker in de eredivisie en zeker een aderlating voor Ajax.

29 augustus 2013 om 22:51

Fout. Als het bij ajax niet loopt, loopt het bij hem ook niet. Eriksen is zo grillig en niet contstant dat hij totaal niet het vermogen had om een team in het slop mee vooruit te helpen. Een jaar of twee-drie extra in de eredivisie had hem dat geleerd. En dan was hij nog maar 23 geweest, alle tijd van de wereld.

29 augustus 2013 om 21:54

Hij had (volgens mij) wel de meeste assist in de eredivisie en was gewoon 1 van de 3 beste spelers (naast Alderweireld en De Jong). Het is wel degelijk een gemis en De Boer noemde het zelfs een aderlating! Daar ben ik het wel mee eens

29 augustus 2013 om 22:33

Je bent gewoon anti Eriksen, dat laat je echt in elke reactie blijken...valt me wel op.
He dan heb je Jimmy weer.
Jij weet niet half hoe belangrijk Eriksen voor Ajax is.
Zegt gewoon zat over jou voetbalkennis... namelijk 0,0 als het neerkomt op het gebied van Ajax.

Arno Vermeulen heeft zijn dikke duim weer eens leeggezogen. Wat een hoog

Tja, dat is proberen tegen beter weten in.

Een Mourinho laat van Ginkel zeker niet naar Ajax gaan, gelet op zijn uiterst vriendschappelijke verstandhouding met het Orakel uit Barcelona.
Een erg suffe poging....

29 augustus 2013 om 21:53

Als er al uberhaubt een poging was is jou redenatie wel erg ver gezocht

29 augustus 2013 om 22:43

Inderdaad zeg. Alsof de kleinzerigheid van Mourinho de toekomst van zo'n jongen in de weg staat. Erg vergezocht.

Van ginkel word genaaid!

29 augustus 2013 om 22:44

Is het niet Van Ginkel die zelf zijn handtekening heeft gezet? Druk van Vitesse (of Chelsea) of niet, je hebt zelf in de hand waar je wenst te spelen.

29 augustus 2013 om 22:55

Ohja, want Van Ginkel wil alles boven alles naar ajax en dat is echt het allerbeste wat zijn ontwikkeling als voetballer kan overkomen..not

30 augustus 2013 om 10:21

@ Goodoldfredje

Volgens mij heb je niet goed opgelet. De zaakwaarnemer van van Ginkel heeft al aangegeven dat van Ginkel heel graag naar Ajax wou. Echter wilde Vitesse hier niet aan mee werken en hebben ze hem met zachte hand richting Chelsea gedirigeerd.

30 augustus 2013 om 14:01

Prima, maar dan kun je niet zeggen dat Van Ginkel genaaid wordt. Zijn club wilde niet meewerken, helaas, maar nu heeft hij al twee keer ingevallen in de twee pl wedstrijden die chelsea heeft gespeeld. Kan er weinig van geloven dat Van Ginkel hiermee niet tevreden is.

Gaat goed zeg met z'n carrière!
Mourinho negeert hem tot nu toe compleet...

29 augustus 2013 om 22:18

Negeert hem compleet? Heeft in de voorbereiding zo'n beetje alle wedstrijden gespeeld die er te spelen waren. Dat doe je niet als je geen vertrouwen hebt in spelers. Hij zal zijn kansen echt wel krijgen. Zoals gezegd, ze spelen 60 wedstrijden. Lampard is ook niet meer de jongste.
Ik denk echt dat hij het gaat maken bij chelsea en zelfs dit jaar al van waarde zal zijn

29 augustus 2013 om 22:45

Oja, bijna alle minuten in de voorbereiding gemaakt. En hoeveel heeft hij de eerste 2 wedstrijden, toen het er eindelijk eens om ging, van de competitie precies gespeeld? juist.

30 augustus 2013 om 09:44

@ Inkeajacied,

Hij heeft de eerste 2 wedstrijden beide keren in mogen vallen. Alleen tegen United deed Mourinho (begrijpelijk) geen beroep op hem.

Hoeveel heeft van de Hoorn gespeeld bij Ajax? Juist....2 minuten in 4 wedstrijden.

Misschien verstandiger om niet te reageren als je niet weet waar je over praat.

Ik wordt echt niet goed van Arno Vermeulen. Zijn er nog mensen uit amsterdam die die mening delen?

Over van ginkel, het zou een goede versterking zijn geweest.

29 augustus 2013 om 22:00

er zijn ook mensen buiten amsterdam heel tv kijkend nederland zelfs
en als buitenlanders nederlands konden werden ze er ook gek van
wat is die man toch een dwaas

29 augustus 2013 om 22:09

ja maar ajacieden zelf bedel ik. Wat die van die beste man vinden want ik kost hem uit.

29 augustus 2013 om 22:21

ben ook ajacied maar kan hem inderdaad niet uitstaan

29 augustus 2013 om 22:36

Inderdaad, onze vriend uit Alkmaar kan ook bijna nooit iets Positiefs over ajax zeggen, en als hij het al doet dan lag het wel aan de ander.

29 augustus 2013 om 22:47

Het is inderdaad stuitend hoe de chef voetbal van de Nos(!) niet alleen niet object kan zijn, maar ook nog eens zijn afkeer jegens Ajax zo openlijk ten tonele spreidt. Van Gelder sprak hem hier ooit op aan tijdens Studio Voetbal, waarop Vermeulen als een klein kind verongelijkt reageerde. Deze man is totaal ongeschikt als journalist.

29 augustus 2013 om 23:06

Perfect omschreven. Onvoorstelbaar dat iemand zo met zichzelf bezig. Elke keer ook weer aan tafel bij studiovoetbal, wie nodigt hem uit. Jack kan zijn clubvoorkeur ook niet al te best voor zich houden maar doet in ieder geval zijn best objectief te zijn. Maar Arno....

30 augustus 2013 om 12:31

Jack krijg ik soms ook jeuk van. Die slaat zo door in het niet willen laten merken van zijn voorkeur, dat hij Ajax vaak totaal negeert. Maar dit kan ook door mijn gekleurde bril komen.

29 augustus 2013 om 23:20

Eindelijk iemand die ook een enorme afkeer tegen Arno Vermeulen heeft. Ik word helemaal strontziek van die man die zich overal bij de NOs naar fijne baantjes heeft gelikt. Hij is ineens commentator bij wedstrijden (wat hij al enorm slecht doet) meestal nog belangrijke/leuke wedstrijden ook. Schuift ineens zonder ook maar enige Know-How bij Studio Voetbal aan waar hij doodleuk telkens dezelfde mensen/clubs afbrandt en andere juist de eendenkussen vol met veren tussen de billen duwt.

Ik ben niet eens een Ajax supporter maar wat heb ik met afkeer naar het nieuws rond de fluwelen revolutie gekeken. Arno kwam ineens als 'specialist' live in de uitzendingen waar hij objectief zou moeten zijn als journalist bij de nos. Desalniettemin vond hij het nodig om Cruijff volledig af te branden en liet dus zijn voorkeur voor Ten Have duidelijk blijken. Dit bleef zo weken doorgaan zonder dat er werd ingegrepen.... We weten allemaal wat de uitkomst van de revolutie was en Arno zit nu schijnbaar als een klein kind na te huilen aangezien hij alles van Ajax moet afzeiken. Bestuur van de Nos moet deze clown zo snel mogelijk wegsturen, wat eeb grap.

29 augustus 2013 om 23:34

Het is gewoon een natnek!

30 augustus 2013 om 01:04

Ik heb nog nooit iemand ontmoet zonder afkeur/met een voorkeur voor Arno Vermeulen.

Hoop dat Ajax toch nog een poging gaat wagen om van Ginkel binnen te halen. Met van Ginkel gaat Ajax er denk ik op vooruit, nu Eriksen zo goed als weg is.

Eigenlijk slecht geregeld van Chelsea, het is een win-win situatie. Bij Chelsea komt van Ginkel door de aanwezigheid van zoveel middenvelders nooit aan spelen toe (niet langer dan 14 minuten per wedstrijd althans) en bij Ajax is hij gegarandeerd basisspeler

30 augustus 2013 om 09:45

Wedden dat van Ginkel dit seizoen genoeg gaat spelen?

misschien kunnen ze willian huren, Er moet toch een iemand op de bank wat zonde is

Arno Vermeulen met een primeur? Dat lijkt me sterk. De witte Chinees hobbelt waarschijnlijk achter de feiten aan na de eerdere poging van Ajax om Van Ginkel van Vitesse over te nemen.

Chelsea moest hem gewoon verhuren, hij krijgt het heel moeilijk in London.

29 augustus 2013 om 22:02

Chelsea zal wel met Vitesse hebben gesproken, en hem niet mogen verhuren aan Ajax...

29 augustus 2013 om 22:05

Dan maar aan Vitesse, want denk niet dat hij veel speeltijd zal krijgen.

29 augustus 2013 om 22:09

Nee, laat hem dan maar in Engeland

denk eerder dat ze hem weer aan Vitesse verhuren.

Vitesse weigerde te praten met Ajax, omdat ze de 'concurrentie' niet willen versterken. Waarom zou Ajax dan kans maken om hem wel via Chelsea in te lijven? Is toch totaal zinloos.

De enige (op NL velden) die Eriksen kon vervangen, was zogenaamd niet nodig en speelt nu bij de concurrent Psv. Duarte is lachwekkend. Een vervanger zou uit het buitenland moeten komen, of het nou een Nederlander is of niet, binnen de grenzen is er gewoon geen optie. Tadic is te duur en Martens is te blessure gevoelig, en daarnaast waarschijnlijk ook niet goedkoop.

Maarja, als je de hand op de knip houdt, én weigert wat meer aan salaris te betalen, blijven er zeer weinig opties over. Eriksen is te laat verkocht, Maher te makkelijk laten lopen. Nou dan maar doen zoals ze filosoferen: met de jeugd.

Ben iig alles behalve tevreden over de gang van zaken. Onzin voor een club als Ajax zelfs.

29 augustus 2013 om 22:03

Ik denk ook dat Chelsea hem niet aan Ajax zal verhuren, omdat ze dan gezeik krijgen met Vitesse...

30 augustus 2013 om 10:02

Lol denk je dat nou echt? Of zal het zijn omdat Mourinho hem wil behouden?
Chelsea heeft echt dikke schijt aan Vitesse als ze bellen dat Chelsea een speler niet aan Ajax mag verhuren.

30 augustus 2013 om 10:04

Ja, dat denk ik echt. Ze hebben toch een samenwerkingsverband? Dan zal er heus wel respect van beide kanten komen... en in dit geval komt het van Chelsea, door een oud-speler van Vitesse niet naar concurrent Ajax te sturen.

Tja jje kan nu van alles gaan roepen om supporters stil te houden maar er is natuurlijk superslecht gehandeld .
Knaken zat om types als v ginkel chadli maher tadic of zo te halen maar doordat marc lidl alles in zijn spaarpotje stopt om de club "terug te kopen" van de beurs zit je nu met een wel heel magere selectie.
Het is nog maar de vraag hoe lang en of de jong weer terug is en als eriksen en alderwereld ook weg zijn dan moet je het met veel mindere goden doen.
Ik zou me als supporter goed bij de kloten genomen voelen.

a,s, zondag begint groningen al met een stoot meer zelfvertrouwen nu.
Dat ga je krijgen en als dan ook nog blijkt dat ze kwetsbaar worden is het aangeschoten wild want een oorlog win je niet met serero schione en poulsen.

29 augustus 2013 om 22:08

Je hebt gelijk, op dit moment klopt het niet, maar een jaar geleden was het hetzelfde, Vertonghen weg, Janssen weg, eerste wedstrijden matig, zelfs Blind stond centraal in de verdediging. Toen werd Moisander gehaald, Schone en Poulsen braken door evenals Fischer en wie werd kampioen en schakelde de kampioen van Engeland uit?

29 augustus 2013 om 22:14

Waarheid akls een koe maar mischien wordt nu toch ook wel duidelijk dat de titel niet door poulsen schone of fischer kwam maar meer door het wel heel opzichtig falen van de concurenten.
Bovendien wie wil je nu nog uit de hoge hoed toveren die zoals eriksen deed : ajax bij de hand neemt en alles tijdens een wedstrijd bepaalt?
Ik heb het al veel eerder gezegd ajax is eriksen dat zal dit seizoen eens temeer duidelijk gaan worden

29 augustus 2013 om 22:50

Deze discussie is een gebed zonder einde en al vreselijk uitgemolken; maar hoezo door opzichtig falen van de concurrent? Ajax is afgelopen seizoen in iedere topper de bovenliggende partij gebleken. Er wordt weleens geroepen dat je kampioen wordt tegen de kleintjes. Klinkklare onzin. Ajax werd kampioen door in de man-tegen-man-gevechten de beste te zijn. Een sterke en fiere kampioen dus.

30 augustus 2013 om 00:11

Ik ga niet zeggen dat Vitesse kampioen zou worden maar Ajax heeft toch 6 punten verloren tegen de nr 4. Lijkt me toch wel degelijk een concurrent.

Heeft Ajax geen scouts in het buitenland lopen ofzo..? Kom eens met een leuke, onbekende vervanger voor Eriksen. Gewoon even aan het dagdromen over die tijd van Zlatan, Maxwell, Trabelsi, Litmanen enzovoorts. Lijkt wel alsof er 1 scout bij Ajax in dienst is die alleen in Denemarken zoekt.

29 augustus 2013 om 22:41

Meleg, Lobotka, Moses Daddy? Die laatste is weliswaar niet aangetrokken, maar Ajax kijkt wel degelijk verder dan Denemarken (misschien vergeet ik er zelfs een paar). Laten we even geduld hebben en kijken wat deze talenten ons zullen bieden. Ons lot als supporter van een Eredivisionist is dat er bij het vertrek van een dragende speler en niet direct iets vergelijkbaars kan worden aangetrokken. Wederom wordt er dus geduld van ons verlangd. Het begint te wennen moet ik zeggen...

Wat vinden jullie trouwens van de geruchten over Toivonen om Eriksen op te volgen? Heb hem altijd wel goed gevonden, maar ik zie hem gewoon geen Ajax-shirt aan hebben. Vind hem ook te weinig een Ajax-speler. Nee, dan toch liever Van Ginkel.

29 augustus 2013 om 22:15

Waar heb je die geruchten gelezen/gehoord?
Ik geloof er in ieder geval bijzonder weinig van... Toivonen moet naar het buitenland, die heeft zijn beste tijd gehad hier in Nederland.
En wat je zegt; ik zie hem ook niet in een Ajax-shirt rondlopen, en dat gevoel zal hij zelf waarschijnlijk ook hebben.

29 augustus 2013 om 22:38

Kom die lamzak maar halen voor 6 miljoen, graag zelfs

29 augustus 2013 om 22:56

Die hoef ik echt niet in A'dam te zien. Heeft misschien wel kwaliteiten maar wat een kloothommel is dat zeg. Gefrustreerde spuuglok...liever een teamspeler met wat minder kwaliteit dan hem.

Ik snap het niet, je had een middenveld met een loper (de Jong) en een passer (eriksen). De passer gaat weg en dan ga je voor een ... loper, Van Ginkel. Uitstekende voetballer, maar we zoeken een man met een steekpass !

het stratumseind loopt weer onzin te verkondigen.
let jij nou maar op je eigen club daar zou je beter op kunnen focussen.

gisteren wel weer gezien de mannen tegen de kindjes.

Dan zou je wel een dynamisch middenveld hebben met Van Ginkel en De Jong. In de competitie met Serero of Schone erbij en in Europa met Poulsen. Ik zei het eerder vandaag nog in het bericht van Duarte dat ze Van Ginkel moesten huren. Ik zou het in ieder geval wel zien zitten.

Ajax moet slim zijn en Navarone Foor oppikken bij Nec. Daar zit behoorlijk wat talent in. Ook moet Ajax Duarte kopen.

Van Ginkel blijft natuurlijk in de premier league als hij verhuurt zou worden....

29 augustus 2013 om 23:00

Foor is inderdaad best een prima aankoop, maar van hetzelfde kaliber als Duarte. Verder uitstekende speler om erbij te hebben

Had een goede optie geweest maar ik geloof niet dat Chelsea dat kan maken tegenover Vitesse. Als Chelsea spelers aan een Nederlandse club verhuurd dan is dat Vitesse.

29 augustus 2013 om 22:40

Ja dat denk ik ook, maar het had wel goed geweest voor v ginkel, chelsea en ajax..

30 augustus 2013 om 10:05

Als het voor alle 3 de partijen goed zou zijn dan zou het wel gebeuren.

Van Ginkel wil waarschijnlijk niet eens verhuurd worden aan Ajax, Mourinho wil hem behouden en dus Chelsea ook. De enige voor wie het goed is zou Ajax zijn, maar zoals meerdere mensen hierboven al aangeven heeft Ajax waarschijnlijk ook baat bij een ander type voetballer als van Ginkel.

Vreemd dat mensen zeggen dat Chelsea het niet kan maken tegenover Vites.
Ik denk niet dat Chelsea zich druk maakt om wat ze in Arnhem denken, eerde andersom. Als Vites daarover zou gaan klagen krijgen ze niks meer uit London.

30 augustus 2013 om 00:14

Vergeet niet dat Chelsea zijn spelers kan laten ontwikkelen bij Vitesse. Daar heeft Chelsea zeker baat bij. Zag gister nog een artikel waar een supporter zijn dankbaarheid t.o.v. Vitesse toonde. En Abramovic en Jordania zijn gewoon goede vrienden.

30 augustus 2013 om 20:32

Idd. Omdat Jordania 'bevriend' is met Abramovich stalt Chelsea ze daar, maar het moment dat er klachten zouden komen vanuit Arnhem, zoeken ze wel een ander cluppie die dat maar al te graag doet.

De woorden van v Ginkel waren, als ik een binnenlandse transfer had gemaakt dan was is naar Ajax gegaan, maar nu komt Chelsea aan de deur kloppen, tja dan is de keus niet zo moeilijk
, wie wil er nu niet bij Chelsea spelen... Vitesse en Chelsea hebben een samenwerkingsverband, dus er gaat geen 1 basis speler naar Ajax :D

30 augustus 2013 om 20:37

Get your facts straight. De woorden van van Ginkel waren: ik wil naar Ajax en nergens anders heen.
Echter wilde/mocht Vites geen zaken doen met Ajax omdat Chelsea m wel wilde.
En dat de 'special one' zo'n vlotte babbel heeft dat hij v Ginkel kan wijsmaken dat hij speeltijd gaat krijgen, tsja...

30 augustus 2013 om 20:58

Het is duidelijk dat jij dat interview niet gezien hebt anders had je wel beter geweten !!! Idd hij wou naar Ajax, maar toen kwam Chelsea om de hoek kijken, zijn eigen woorden waren, wie wil er nou niet bij Chelsea spelen en als je dan kan/mag kiezen tussen Ajax of Chelsea dan is de keus toch makkelijk, maar Mourinho heeft mijn over de streep getrokken, want dan kan Chelsea nog zo'n mooie club zijn, maar als voetballer wil ik spelen!!!!

Op het moment dat Ajax bij Vitesse kwam waren ze al bezig met Chelsea, maar dat is toch normaal bij Ajax, altijd op het laatste moment en dan een ander de schuld geven of er wordt zogenaamd de telefoon niet opgenomen !!!!

Kom op zeg, elke debiel weet dat Abramovich en Jordania samenwerken. Zou van Ginkel verhuurt worden in Nederland dan is alleen Vitesse kandidaat. Snap mijn club af en toe ook niet.

Ik hoop niet dat van Ginkel z'n carriere kapot maakt, maar als ik eerlijk moet zijn kan me dat weinig interesseren. Hij heeft met z'n volle verstand voor een Bosman ploeg getekend. Chelsea is geen ploeg voor jonge talenten, maar van routiniers.

Ohh, het bericht komt van Arno Vermeulen...ik had niet eens moeten reageren op dit bericht

Vanuit Londen komt het bericht dat Holtby door Ajax kan worden gehuurd. komt tekort bij de Spurs maar zou voor Ajax een mooie vervanger zijn van Eriksen

29 augustus 2013 om 23:53

Het lijkt mij stug dat Lewis Holtby gehuurd kan worden door Ajax...

Het is vooral erg jammer voor van Ginkel zelf dat Chelsea nee gezegd heeft. Ben bang dat hij dit jaar weinig speelminuten zal gaan krijgen.

let op mijn woorden. Dit komt nog wel rond met Chelsea. Van ginkel krijgt toch geen speeltijd bij Chelsea en willen van ginkel bij een ploeg hebben die CL speelt. het zou mij niet verbazen als dit alsnog rondkomt

30 augustus 2013 om 09:59

Ik hoop echt dat dit nog rond komt; met van Ginkel erbij wordt Ajax alleen maar beter!

30 augustus 2013 om 10:07

van Ginkel heeft in 2 van de 3 PL wedstrijden van Chelsea minuten gespeeld, ondanks dat er geen blessures of schorsingen waren bij zijn concurrenten.

Zie hem graag naar Ajax komen. Zou mooi zijn, als hij gehuurd kon worden voor 1 jaar. Wellicht dat er een koop na de huurperiode er dan nog in zou zitten, want Chelsea zal volgende zomer nog wel 2-3 nieuwe middenvelders gaan halen.

Jammer dat Chelsea geen medewerking verleent ! En waarom eigenlijk ?

Anderzijds had Van Ginkel dit moeten voorzien. Te snel toegehapt, toen Chelsea kwam. Als hij écht naar Ajax had gewillen, dan had hij dat duidelijk moeten maken aan Vitesse !

30 augustus 2013 om 09:58

Ik denk dat van Ginkel geen keuze had... hij wilde heel graag naar Ajax, niks liever dan dan, maar Vitesse wilde hem hoe dan ook niet aan Ajax verkopen. Hij heeft dat volgens mij ook aangegeven bij Vitesse, maar Vitesse wilde de concurrent niet sterker maken.

Sinds wanneer is Vitesse een concurrent van Ajax? Omdat ze een jaartje goed gepresteerd hebben, wat alles te maken had met Bony?

ON: Ik vind dit onbegrijpelijk van de kant van Chelsea. Ze kunnen van Ginkel verhuren aan een club die altijd meedoet voor de titel en die champions league speelt. Nu gaat hij naar alle waarschijnlijkheid 1,5 wedstrijd spelen en zit hij het hele seizoen op de bank of niet eens bij de selectie. En die afspraken over speeltijd zijn leuk en aardig, maar natuurlijk volledig ongeloofwaardig. Ik vraag me toch af in hoeverre van Ginkel de keuze voor chelsea zelf heeft gemaakt of dat hij het slachtoffer gaat worden van het samenwerkingsverband.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren