Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Gestaakte topper omgezet in reglementaire overwinning Galatasaray

Laatste update:
/

Felipe Melo is zich van geen kwaad bewust. De derby tussen Besiktas en Galatasaray (1-2) liep zondagavond in blessuretijd volledig uit de hand toen supporters van de thuisploeg het veld bestormden. De middenvelder krijgt er in Turkije van langs omdat door zijn kaart en provocaties de rellen zouden zijn begonnen. Melo wordt naar eigen zeggen onterecht als de zondebok aangewezen.

“Het zijn idioten die mij de schuld geven", is hij duidelijk. Toen Melo van het veld liep, hief hij zijn tenue hoog in de lucht. “Ik liet mijn shirt voor de fans van Besiktas zien, maar voor die van Galatasaray. Het was een liefdevol gebaar, ik hou van onze supporters. Wat hebben de rellen met mij te maken? Het begon voor mijn kaart al. Vorig seizoen kuste Raul Meireles ook zijn shirt toen er geen Fenerbahçe-fans in het stadion aanwezig waren, dit moet gewoon kunnen”, aldus Melo.

Besiktas kwam op voorsprong door een goal van Hugo Almeida, maar Didier Drogba bezorgde Cim Bom met twee goals alsnog de zege. Diep in blessuretijd en nadat het veld was bestormd, besloot scheidsrechter Firat Aydinus het duel definitief te staken. Het is nog altijd onduidelijk of de stand blijft staan, Galatasaray reglementair met 0-3 wint, of de resterende twee minuten nog gespeeld zullen worden.

Update 22 oktober 17.55 uur - Gestaakte topper omgezet in reglementaire overwinning Galatasaray
De Turkse voetbalbond heeft eindelijk een beslissing genomen over de wedstrijd tussen Besiktas en Galatasaray, die een maand geleden werd gestaakt omdat het veld werd bestormd. De wedstrijd is omgezet in een reglementaire 0-3 overwinning voor Cim Bom, zo is dinsdag bekend geworden. Galatasaray mag daardoor drie punten aan het totaal toevoegen en staat nu achtste in de Süper Lig, met zes punten minder dan Fenerbahçe.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Onzin, de rellen begonnen al rond de 60e minuut!
Het is trouwens ook lachwekkend dat het ophangen van logo's van de Champions League tegenstanders van Galatasaray door de beugel kan, maar het met trots laten zien van je shirt een provocatie is.

23 september 2013 om 20:28

ze begonnen al voor de wedstrijd, over politiek enz.

23 september 2013 om 20:33

Zoiets heb ik ook gehoord ja. Over een nieuwe BJK supportersgroep die protesteert tegen Erdogan. Ik ben zelf geen AKP fanboy hoor, maar laat die mensen een andere gelegenheid zoeken om te protesteren.

23 september 2013 om 20:37

Politiek en voetbal moet je gescheiden houden. Bij elke club heb je verschillende politieke voorkeuren. Je zal alleen maar problemen veroorzaken, meestal interne problemen.
Dat heb je ook nu beetje bij Galatasaray. Vind ik heel erg jammer. Ze moeten er iets aan doen.

23 september 2013 om 20:41

Inderdaad. Daarom heb ik ook liever dat Emre Belözoglu niet die vier vingers opsteekt tegenover het publiek. Als je echt om je broeders in Egypte geeft kan je ze ook steunen zonder een gebaar te maken die wordt geassocieerd met Erdogan.

23 september 2013 om 20:43

Jullie twee hebben helemaal gelijk

23 september 2013 om 20:43

Je hebt gelijk broer. Maar dat gaat wel moeilijk worden omdat te stoppen..

23 september 2013 om 21:49

@ultrasaray

Je begrijpt het niet helemaal: de harde kern van Besiktas, de Çarsi, is tegen Erdogan en zijn dictatoriale stijl van regeren. Maar om daar tegenwicht aan te bieden heeft de AKP nu de 1453 Kartallar in het leven geroepen. Die gasten zijn ongecontroleerd het stadion in gekomen en hebben de rellen uitgelokt. Zij waren ook degenen die het veld opliepen. En dat de politie daarvan wist, blijkt wle uit de foto's waarop zij totaal geen strobreed in de weg gelegd werd, terwijl de Çarsi er flink van langs kreeg. Voetbal is in Turkije totaal overgenomen door de politiek. Het gaat compleet down the drain daar.

23 september 2013 om 22:05

Maar trouwens waarom zou je die twee minuten inhalen?

23 september 2013 om 22:05

Het verhaal hoef je mij niet na te vertellen hoor.
Kun je aantonen dat die 1453 Kartallar daadwerkelijk het werk is van Erdogan?

23 september 2013 om 23:43

Praat geen onzin. Ik was aanwezig op de tribunes. Ten eerste was het Firat Aydinus die de supporters helemaal gek liet maken, vervolgens waren er Gala supporters tussen de fans (dat was rond 70e minuut d8 ik) en vervolgens ging Melo de supporters provoceren.

Er waren niet eens Gala supporters aanwezig, dus dat hij zijn shirt aan Gala supporters liet zien raakt nog kant noch wal. Wat een smerige voetballer ben jij zeg Melo, je past precies bij je club!! bah bah bah

24 september 2013 om 01:22

Dus mag hij zijn shirt niet laten zien? Dan is hij een smerig mens.. Oke? Idd de logica van de telegraaf je zou er zo kunnen werken.

24 september 2013 om 15:33

@ ultrasaray

Ik respecteer het feit dat je subjectief probeert te reageren, maar hoe kom je erbij dat het Rabia teken word geassocieerd met ErdoÄŸan?

Het is een internationaal vrijheidsteken. Dat ErdoÄŸan die beweging steunt wil niet zeggen dat hij de spirituele vader ervan is.
@ Leonov

Leuk dat je ook weer eens te bekennen bent in een Turks topic. Mooi ook om te zien dat je hier bent om wat ongefundeerde onzin te verkopen van anti regeringszenders. Of heb je ook echt bewijzen voor hetgeen je zegt?

24 september 2013 om 17:10

@leonov wat bazel je nou allemaal man jij neemt het ook maar over van andere onzekere bronnen of trekt voorbarige conclusies. Blijkt ook uit je domme openingszin waarin je Erdogan met dictatuur associeert. Daarmee zet je al de subjectieve toon van de rest van je verhaal; hoe moet iemand jou serieus nemen.

24 september 2013 om 17:38

@Efsane61
Ach Efsane. Iedereen weet dat die 4 Rabia met Akp geassocieerd wordt. Heb je het een andere politieke leider in Turkije zien doen? Dat is hetzelfde als de Bozkurt vingerbeweging doen tijdens een wedstrijd, en zeggen dat je niet voor de Mhp bent. Verder weet iedereen al dat Emre een aanhanger van die verdomde Fetullah beweging is, dus ook van de Akp. Net zoals Hakan Sukur, Arif, Suat, Hakan Unsal en bijna de rest van die hele ex Galatasaray groep. En Leonov praat gewoon de keiharde waarheid. Elke keer kom je weer die idiote Akp verdedigen. De partij die jouw club (bijna) failliet heeft gemaakt! Jullie nieuwe voorzitter gebruikt elke mogelijkheid om in de reet van Tayyip te gaan, omdat jullie anders failliet worden verklaart. De partij die miljoooeeenen heeft geinvesteerd in Trabzonspor om daar stemmen te winnen. En het heeft gewerkt ook zie ik. Echt jammer Efsane, echt jammer. Ja de Akp heeft geweldige dingen voor Turkije gedaan, daar ben ik ze dankbaar voor. Maar de laatste 3 a 4 jaar zijn ze gewoon veeeels te ver gegaan. Je mag me Pm'en als je meer inhoudelijk wilt gaan Efsane:D

23 september 2013 om 23:02

Ik vind dat melo 100% gelijk heeft.
En dit heeft niks met dat overtreding te maken hier zit wat anders achter. Bunlar hep capulcu turkiye yi karistirmak istiyorlar bide yunanistan pankarti acmislar.

24 september 2013 om 09:52

Het begon inderdaad rond de 60ste minuut, maar hij was toch degene die ervoor zorgde dat het uit de hand liep door te provoceren.
Walgelijk speler, elke jaar hetzelfde verhaal met deze gast.

22 oktober 2013 om 18:03

Toppers in turkije is altijd zo dat er rellen zijn. Harde werkers van fenerbache en de elite van galatasaray en zo gaat t maar door iedereen heb zijn voorkeuren daar alleen leven de turken met meer passie nog dan wij nederlanders. mensen hier in nederland leven voor hun club maar gaan naar de wedstrijd op een groepje relschoppers naar weer naar huis. in turkije speelt er zo veel meer mee dan bij een ajax - feyenoord. ben een keer geweest in turkijke met een wedstrijd gala tegen cenclerbirligi zeer heftig toen al. wat ik bij ajax − 010 niet zo vond als daar.

22 oktober 2013 om 18:12

Er kan hier ook weinig gebeuren...2 steden ver (voor NL begrippen) van elkaar verwijderd.
Gala en Fener komen uit dezelfde stad....
Daar zal dan uiteraard meer gebeuren.

22 oktober 2013 om 18:13

Alsjeblieft zeg Edwin88ajacied, kan je niet gewoon de naam noemen inplaats van 010. Is zo kinderachtig.

22 oktober 2013 om 18:22

klopt helmaal maar onthoud wel dat de stad istambul groter is qua inwoner dan adam en rdam bij elkaar en een brug tussen de clubs zit.

22 oktober 2013 om 18:24

@verplancke

had ik idd kunnen doen wou ff snel dat lange bericht af type dus gebruikte ik afkortingen ivm eten

daarnaast is dat t enge wat je te zeggen hebt over mijn stuk dus denk dan, ja als je al valt op 010 als ajacied nota bene klopt er iets niet. heb de naam feyenoord gebruikt in het stuk er voor ook.

de rellen begonnen al in de 60e minuut, wel raar dat motta niks kreeg na de tackle op sabri.

Dramatische speler, kan niet voetballen en niet normaal verdedigen zonder om de twee minuten een poging tot beenbreuk te doen.

23 september 2013 om 20:30

Hij kan degelijk voetballen en heeft tot nu toe niemand een beenbreuk aangesmeerd

23 september 2013 om 20:48

Zondag deed hij anders weer een behoorlijke poging.

23 september 2013 om 20:51

Die speler vroeg er om ( hij deed het namelijk bij een mede speler van Melo)

23 september 2013 om 21:16

Ja man, Melo ging volop voor Motta's knieschijf. Niet de bal of wat dan ook.

23 september 2013 om 20:36

Dramatische speler? Onzin man, hij is laat in verdedigend opzicht weinig te wensen over en dat is zijn taak.

23 september 2013 om 23:31

Melo is een zeer goede Cdm. Zonder die rode kaart tegen Nederland had ie makkelijk in de basis van de Selecao gespeeld.

23 september 2013 om 23:45

Luiz Gustavo en Paulinho zijn samen een blok op dat middenveld en die speelt hij er niet uit. Als defensieve middenvelder is Gustavo beter en als box to box is Paulinho beter en 2 brekers is zonde en niet nodig. Melo is echter helemaal geen slechte speler op zijn plek.

23 september 2013 om 23:56

Wat ik bedoelde is dat hij sinds 2010 gewoon gespeeld zou hebben, niet dat hij nu de huidige Cdm's uit de basis speelt.

24 september 2013 om 05:05

Nou even reageren nog op jou. Die overtreding in 2010 en gebeuren er na(provecereb etc) hoort melo zeker niet in de selectie van Brasil!

Er worden veel dingen vergeten in zo een wedstrijd. Net als of die rode kaart er mee te maken heeft. Die tackle op Sabri?? Waarom wordt er daar niet over gesproken. Schandalige fans van Bjk. Nu geven ze de schuld aan Akp...??

23 september 2013 om 20:37

Ook dat nog. Als je Melo rood geeft mag je voor die overtreding op Sabri ook een penalty en een kaart van dezelfde kleur geven.

23 september 2013 om 20:41

die Motta is een vieze speler. Hij spuugde ook nog is in het gezicht van Selcuk. Hij heeft zijn verdiende loon gekregen

23 september 2013 om 20:42

Haha, en wat staat er in de Turkse krant?
''selçuk Inan wurgt Ramon Motta''
Melo kreeg rood omdat hij gespuugd zou hebben.

23 september 2013 om 20:44

Ik ben echt benieuwd wat voor straffen er wordt uitgedeeld. Heb jij enig idee wanneer het bekend wordt?

23 september 2013 om 20:58

Aanstaande woensdag, voor zover ik weet.
Galatasaray wint dan reglementair 3-0. De goals van Drogba tellen dan niet mee in het topscorersklassement, helaas.

Melo heeft hier volkomen gelijk. Schandalig dat de media de rellen wil koppelen aan Melo. Iedereen met een gezond verstand weet dat de fans al het veld op kwamen alvorens Melo dat (onnodige) gebaar maakte.

Ik heb de beelden vandaag opnieuw bekeken. Ik vraag mij echt af hoe de akp hierachter zou kunnen zitten. Je zag zelfs mensen foto's maken en poseren terwijl ze in het veld op een meegerukte stoel zitten. Dit waren gewoon Maradona snuivers of Raki zuipers.

Een smet op onze overwinning en het Turkse voetbal. Ik hou van Turkije, maar er klopt echt iets niet met onze volk.

23 september 2013 om 20:47

De wedstrijd heeft natuurlijk niks met AKP of wat dan ook te maken. Blijkbaar zagen bepaalde mensen de wedstrijd als een geschikt podium voor een protest, aangezien ze toch al verloren hadden.

Hehe, Maradona snuivers, die moet ik onthouden.

23 september 2013 om 21:01

Tuurlijk, dat klopt. Complottheorieen verzinnen heeft geen nut.

23 september 2013 om 20:47

Gangstar,

Laat Maradonna buiten man. Die man is legend.
Ik snap ook niet wat AKP hiermee te maken kan hebben.

23 september 2013 om 20:59

Hehe zeker. Maradona is ook mijn held, maarja....maradona=coke en andersom hehe.

23 september 2013 om 20:50

Ik vind het grondgebied van Turkije prachtiiiiiiiiiig, echt fantastisch mooi. Echter de mensen die daar gebruik van maken? De meeste hebben een verdomd foute denkwijze.

Melo is geheel los van deze situatie. Die gasten waren al sinds minuut 70 bezig met vechten en stoten. Wat hadden ze op? Tiner? Xtc? Andere pillen? Wat een idioten zeg. Werkelijkwaar paranoid. Ze sporen voor geen meter. Gekkewerk.

Als ze gedeklasseerd worden, beginnen ze helemaal los te gaan. We kunnen dan liever stoppen joh? Verliezen hoort bij het voetbal.

23 september 2013 om 20:56

Inderdaad. Dit was toen toch bij de 0-2 in Inonu ? Na de 0-2 kwamen ze 1 voor 1 het veld op rennen. Het zijn gewoon verschrikkelijke, slechte verliezers.

Turkije is leuk om een maand vakantie te vieren en familie te bezoeken. Maar die mensen daar pfffff ze denken heel de tijd 'hoe kan ik geld verdienen aan deze gozer' ?

23 september 2013 om 21:06

Juistem! Altijd met die hyena-ogen, gericht op de broekzak van de consument. Ze maken misschien 1 keer fikse winst, maar daarna is het ajuus parapluuuus. Alleen vakantie voorlopig! Goed gezegd breur.

Die fans moeten gewoon afkappen. Gewoon plaatsmaken voor de goede, gezond fanatieke Bjk-supporters die niet hun club keer op keer naaien door straffen te krijgen. Hoe dom kunnen ze wel niet zijn? Dat vraag ik mij soms af. Ach ja, beter voor ons!

Uahmet

Inderdaad. Misschien verwachten wij teveel van ze.

23 september 2013 om 20:53

@ gangstarr

1453 kartallari waren het. Dat is een supportersgroep die tegen carsi is vanwegen de gezi gebeurtenissen. 1453 kartallari is door de AKP opgericht, de leden zijn namelijk ook leden van de AKP genclik kollari. Dit was een inzet om de vingers weer op carsi te richten van jullie waren het. Gelukkig is het heel snel boven water gekomen. Er waren 5000 kaartjes gratis weggegeven en ra ra aan wie? Ja, die rel schoppers. Je kon ook de ruzies zien op tv, dat was carsi vs 1453 namelijk.

23 september 2013 om 21:04

Wie het ook waren, het gebeurt in de thuisbasis van Bjk en dus zijn zij verantwoordelijk.

23 september 2013 om 21:09

Heb ik gezegt dat wij niet verantwoordelijk zijn voor het gedrag van de supporters? Dus ik vind het een beetje raar om dit te vermelden bij mij?

23 september 2013 om 22:52

Kan het niet zo zijn dat '1453 kartallari' zich hebben opgericht na de gezi gebeurtenissen om zo te laten zien dat ze het Niet met carsi eens zijn? En lid zijn geworden van de akp jongerenraad om zo hun protest tegen carsi te laten zien?

Ik ken namelijk ook veel bjk supporters in mijn naaste omgeving die het schandalig vonden dat carsi meedeed aan de gezi protesten, terwijl ze daarvoor altijd achter carsi stonden....

23 september 2013 om 23:27

Had gekund, ware het niet dat ze duizenden gratis kaartjes voor de wedstrijd hadden. Groothandel in tickets is streng verboden. Hoe komen ze dan aan die tickets?

23 september 2013 om 23:41

Ok dus het bestuur blvan bjk geeft dus 5000 kaartjes gratis weg aan een jongeren vereniging van Akp? Volgens mij moeten ze dan bjk dubbel straffen omdat gelratis kaarten weggeven in Turkije ook strafbaar is.

En trouwens vindt ik het erg knap als het alleen maar die gasten van 1453 op het veld waren want ze zijn net opgericht en hebben (zogenaamd) de beste Turkse suporters groep van Turkije als concurrent maar krijgen na 5 weken (dat betekent 2e of 3e thuis wedstrijd) al een hele vak vol leden te krijgen. Perfecte prestatie hoor

23 september 2013 om 23:59

Bij de Middellandse Zee-Spelen was een groot deel van de kaarten ook gereserveerd voor AKP en sympathisanten. Het is helemaal niet irreeel dat zij gewoon aan tickets kunnen komen.

Natuurlijk is het niet knap dat 1453 nu al zoveel leden heeft, duh, het zijn allemaal betaalde mannetjes van Akp. Met geld en gratis tickets krijg je ook de resterende 75.000 plaatsen vol hoor.

24 september 2013 om 00:09

De bestuurder van Bjk heeft net aangegeven dat de kaartjes niet gratis zijn weggegeven. Laat dat dus even duidelijk zijn. Dus het zijn 5000 verkochte kaartjes of het dan gekocht is door de Turkse staat (wat sommige hier zeggen) of gewoon aanhangers zijn van de club laat ik even in de midden.

En over die Middellandse Zee - Spelen en AKP wil ik nog wel even zeggen dat het heel normaal is dat er in Turkse organisaties gratis kaartjes aan protocol uitgedeeld word. Het zelfde gebeurd hier ook met Turkse gelegenheden. (denk hierbij aan de Turkse consulaat en hoge mensen van de consulaat zoals de voorzitter ervan )

24 september 2013 om 01:58

Volgens Biletix zijn er 28.000 tickets verkocht. Besiktas heeft 18.000 seizoenskaarthouders die elk een introducé mogen meenemen. Maakt 64.000 tickets. Tel daar nog 2000 tickets bij voor de protocoltribune. Maakt 66.000. Maar er waren ruim 76.000 mensen binnen. Wat is er met de rest van de kaartjes geberurd?

Natuurlijk is het normaal dat er kaartjes worden uitgedeeld aan protocol. Maar het is niet normaal dat een hele tribune alleen voor AKP & Sympathisanten wordt gereserveerd. AKP werkt alleen voor zijn eigen mannen. De rest mag stikken.

24 september 2013 om 05:08

Agja dat jou voorzitter afgelopen avond (maandag) nog er over had dat er helemaal geen 5000 kaarten waren weggegeven..

Rellen begonnen al ruim voor de rode kaart van Melo. In de tweede helft begonnen ze met (bek)vechten wat uiteindelijk uitliep tot een fiasco. Melo is een heethoofd, dat valt niet te ontkennen, maar hij is zeker niet de oorzaak van wat er gisteren allemaal heeft plaatsgevonden.

Melo heeft hier helemaal niks mee te maken. Wespennest daar. De supporters hebben daar een zooitje van gemaakt. Het maakt me geen moer uit of het aan Carsi of 1453 ligt. Carsi heeft hierom gesolliciteerd. Door hun politieke voorkeur meermaals in de media - moeiteloos - te verkondigen, hebben ze vijanden in hun eigen supporterskring gecreerd. Een grote supportersgroep die aan een club verbonden is, hoort en mag niet zijn politieke voorkeur kenbaar maken. Dat mag niet. Er is 1 gemeenschappelijk punt wat de supporters aan elkaar verbindt en dat is Besiktas. Als je ideologie, ras, geslacht en dergelijken erbij gaat halen, dan roep je dit over jezelf af.

Hier zal Besiktas een bittere nasmaak aan houden. Een chaos erbij.

Trouwens, Galatasaray is de honderd procent verdiende winnaar.

23 september 2013 om 20:50

Boefje,

Je hebt volkomen gelijk dat er 1 gemeenschappelijke punt moet zijn: nl. de club.
Maar ik lees hier en daar ook dat bij ons (gs) e.e.a. mis is onderling (toeschouwers). Ik hoop dat ze daar snel wat aan doen. Of ik hoop dat het niet waar is..

23 september 2013 om 21:08

ultraslan houdt zich erbuiten. Galatasaray vs Antalyaspor schreeuwden de overige toeschouwers liederen over Gezi parki, om dit tegen te gaan floten de uA aanhang hierop en begonnen ze harder te schreeuwen. Er zijn ook veel mensen die juist voor Gezi parki zijn, hierdoor kwamen veel onderlinge ruzie's. Er zijn mensen binnen uA Avrupa die eruit zijn gezet en sommige zijn er vrijwillig uitgegaan, omdat ze vonden dat uA hier niet op in ging.

23 september 2013 om 23:51

Uababa

Hoe kom je erbij dat er mensen van uA-avrupa eruit zijn gezet? Ben je lid van uA-Avrupa?

23 september 2013 om 20:51

Klopt.

Fikret Orman had Carsi hiervoor nog gewaarschuwd.

23 september 2013 om 20:56

Gangstar,

Daarom denk ik dat Carsi het niet meer langer zal volhouden. Ze hebben hun eigen ramen ingegooid. De haan die voor zijn tijd 'koekelekoert' zal kennismaken met de mes van de slager! Ik zal ze zeker niet missen:-).

Dursun50,

Maat, Ultraaslan houdt zich afzijdig van politieke issues. Daar letten ze goed op. Kleine dingetjes gebeuren overal, maar politieke issues worden niet ondersteunt door de officiele groepering Ultraaslan.

23 september 2013 om 23:52

Ik weet niet of je t weet hoor vriend, maar bij Taksim waren genoeg Fener en ook Gs 'supporters' met shirt en al aan het protesteren of rellen.. Zegt Istanbul united je iets? Niet schijnheilig lopen doen als je niks weet

24 september 2013 om 00:08

Het gaat om supportersgroeperingen hé. Carsi vertegenwoordigt Besiktas op een directe wijze, het draait daarom. Ultraaslan heeft nergens uitspraken gedaan over Gezi-gebeuren, ze hebben zelfs duidelijk gemaakt dat het politieke gebeuren niet wordt gemengd aan de activiteiten van Ultraaslan, wat op zijn beurt de vertegenwoordiger van Galatasaray is.

Jij praat over protestanten met Gs-shirts. Ja? Dat is heel eenvoudig en simpel. Het gaat mij om groeperingen, niet om individuen.

23 september 2013 om 20:52

Als ik in Turkije zou wonen zou ik me gewoon van de domme houden en doen alsof ik politici alleen van naam ken. Je word ontzettend snel gediscrimineerd om politieke redenen daar.

Volgens mij was carsi ook de groep die met het initiatief kwam om als supportersgroepen te protesteren bij Taksim.

23 september 2013 om 23:18

Ach, kom op. Ik had wat meer van je verwacht. Elke let op bijna elke supportersgroep heeft meegedaan aan de Gezi protesten. Van ultraAslan tot en met Gfb, 12 numara & Yali(van Goztepe). Het heeft hier helemaaaal niets met politiek te maken. Het gaat hier om om een prachtig groen park, die de regering wil vernietigen voor de duizendste winkelcentrum . En verder is Carsi niet links, communistisch, socialistisch of rechts. Neee, Carsi is Kemalistisch. 4 Besiktas bestuurders die zich alleen kandidaat stelde als voorzitter na het ontslag van Demiroren, zijn nadat ze verloren hebben allemaal vertrokken naar Kasimpasa. Ook is bekend dat er nog meer Besiktas gezinde geldkranen zijn vertrokken richting Kasimpasa. Kasimpasa de ploeg van de regering, zij die de veroorzakers zijn van al dit gedoe. Zij die miljoenen hebben gepompt in Trabzon om daar stemmen te winnen. Het zegt al genoeg dat de voorzitter (Haciosmanoglu) aangeeft dat er in het leven 3 liefdes zijn. Recep Tayyip Erdogan, schandaalige uitspraken. Het stadion van Kasimpasa is zelfs vernoemd naar Recep. Kom aan, Bkorkmaz. Ik had echt wat meer van je verwacht. Laten we Ankaragucu ook niet vergeten. Prachtige club die verdomme door daden van Melih Gokcek ( Akp) helemaal is kapot gemaakt. Akp is de grondlegger van het politieke inmengsel met voetbal. En volledig terecht protesteert Carsi tegen deze daden.

23 september 2013 om 23:48

@Bkorkmaz

Wat je over die suportersvereniging zei Mentalite Alpaslan? )

Respect broeder

24 september 2013 om 00:30

Uiteraard. Alpaslan Dikmen, moge God hem in vrede laten rusten. Thanks broeder.

24 september 2013 om 00:40

Bkorkmaz3. Erdogan kan hier miss ook wel wat van leren. Het gaan om 1 geheel, nl de staat. Je ras, geloof, etc. Moet niet uitmaken... helaas staat de staat niet los van het geloof. In Turkije ken je beter je mond houden als je tegen akp bent... Dus Carsi zet maar lekker door, want Erdogan doet t zelfde.

Melo heeft gelijk, wat geruzie en rellen begonnen het 60e min al. En net voordat hij een rood kaart kreeg of beter gezegd, toen hij tackelde waren ze al begonnen met het toetreden van het veld.
En wat nog erger maakt is dat het de Turkse competitie een zwart naam geeft. Heel jammer dat ze het voor de andere moeten verpesten!!!

Ach hou op man, beetje AKP aanwijzen als de boosdoener. Als je een beetje gezond verstand hebt hou je voetbal en politiek gescheiden. Wat die 10 van alle BJK supporters hebben gedaan is hun eigen club zwart maken. Ga nu maar weer 5 wedstrijden (op z'n minst) zonder toeschouwers spelen. Laat je club maar in de steek. Ik ben die hard Galatasaray'li maar hier kan ik gewoon boos om worden. Jammer voor de overige 90 mja het zijn altijd maar een groep die het voor de rest verpesten.

23 september 2013 om 23:46

Het is de Akp die ervoor heeft gezorgd dat de politiek met het voetbal mengt. Zie meerdere reacties hierboven. Beiden zie ik het liefst gescheiden maar als je voetbal gebruikt om zieltjes te winnen die voor je gaan stemmen.... Tja dan moet je niet zeuren als daar reacties op komen.

24 september 2013 om 00:41

Bedankt AKP maar, dat ze zich bemoeien met voetbal. Voetbal en politiek zijn niet meer gescheidem. Als ik jou was zou ik Wikileaks lezen, staat een leuk stukje over AKP en de turkse voetbal.

24 september 2013 om 00:44

Lol, waarom mengt akp het geloof dan met de staat? Hoort mijns inziens gescheiden te zijn.

24 september 2013 om 02:16

Deventer624

Turkije was een van de meest geseculiseerde staten ter wereld. Kerk en staat waren netjes gescheiden en er werd vanuit een laïcistisch ideologisch standpunt geregeerd.

Fastforward 2013. RTE doet er alles aan om Turkije terug naar 1564 te blazen.

Hahaha o o o jongens... Die Besiktas heeft alles aan zichzelf te verwijten. Wat een dramatische team hebben ze toch. Met alle respect, ze winnen eens vier competitiewedstrijden in 30 jaar. Gelijk denken ze dat ze hetzelfde kunstje kunnen laten zien als Real. Rellen begonnen al Voor de wedstrijd.. Melo heeft er vrij weinig mee te maken.

24 september 2013 om 00:47

Jullie team is wel sterk wou je zeggen? De eerste helft had gs niets te zeggen... telkens maar de lange bal geven en balverlies leiden. Tis dat die doelpunten uit eigen fout ontstonden

24 september 2013 om 03:18

Galatasaray had buiten die doelpunten ook wel gescoord hoor. Besiktas was in de tweede helft nergens meer. Overigens viel het wel mee met Galatasaray's spel in de eerste helft. Ze speelden niet fantastisch maar kregen wel hun kansen.

Voor de gene die zich afvragen of dit wel of niet door akp komt, antwoord is ja.

Besiktas zijn fans zijn in tweeën gedeeld, dit is pas gebeurd. Carsi en (pas opgericht) 1453. Zoals jullie weten is Carsi tegen akp. 1453 is in tegendeel juist voor.

In de 2e ring (bovenaan) zat de supportersgroep Carsi. In de 1e ring zaten de 1453 mensen. In de 1e ring zaten ook wat fans bij die bij de Carsi hoorden. Die waren niet eens met de supportersgroep 1453 en zo ontstond ruzie/rellen in de 1e ring. Vervolgens na de rode kaart zijn de 1e ring supporters, dus de 1453 die VOOR akp zijn, op het veld gestormd. Hierbij kwamen ze met stokken in hun handen en riepen; Allah, Allah, Allah (wat ze ook deden bij de Ottomaanse rijk).

Schuld zit bij de 1453 fans. Carsi heeft hier niks mee te maken. Ik zat gisteren ook in de 1e ring waar het allemaal gebeurde, vind het schandalig van de supportersgroep 1453.

Zo probeert akp een slecht beeld te geven aan Besiktas, puur omdat carsi fel tegen was tijdens de protesten in Taksim.

23 september 2013 om 21:12

Dan nog komt het niet door Akp, maar door BJK 'fans'.

23 september 2013 om 22:40

...die dus geen fans zijn maar ingehuurde mannetjes van Akp. Gepaaid met duizenden gratis tickets en waarschijnlijk vervoer en zakgeld. Een deel is lid van de AKP Genclik Kollari. Een ander deel is zeer waarschijnlijk supporter van/afkomstig uit Kasimpasa.

23 september 2013 om 23:49

Ga nou niet raar praten. meer dan 5000 kaartjes zijn geregeld voor 1453 kartallar. Voor de wedstrijd is dit al op social media aangekondigd. Er werd gezegd dat ze het veld zouden bestormen dit is vooraf allemaal al geregeld.

CARSI HEEFT HIER NIKS MEE TE MAKEN!

26 september 2013 om 01:57

Kijk bij Galatasaray heb je dat niet er is maar 1 supporters groep genaamd ultraslan geen enkel andere groeperingen mogen gevormd worden in stadion ze laten je niet heel ze slaan je hersens eruit zie de gebeurtenissen in oude stadion ali samiyen toen kregen groep duitse turken harde klappen omdat ze eigen supporters groep hadden opgericht en ook nog is naar een thuis wedstrijd gingen..

Zo voorkomt Galatasaray meerdere concurrentie in eigen stadion plus alles is in eigen controle!

Kan iemand me uitleggen wat er precies gaande was/is? Ben er heel benieuwd naar. Carsi, APK etc. De oorzaak ervan is iets met politiek? Kan iemand me ook de aanleiding uitleggen en of dit eraan zat te komen? Wil graag het complete plaatje snappen. Bij voorbaat dank!

23 september 2013 om 21:31

Voor zover ik het weet:

De grootste supportersgroepering van Besiktas (carsi) heeft inmiddels duidelijk zijn politieke kleur laten zien (links). Met zo'n enorme groepering kan het niet anders dan dat er binnen de groep mensen zullen zitten die het niet eens zijn met de politieke ideologie. In plaats van politiek niet in voetbal te mengen, gaat deze groep bijvoorbeeld de demonstranten support geven bij de oproer op het Taksimplein.

In hoeverre het waar is weet ik niet, maar die problemen op het Taksimplein zouden ook veroorzaakt zijn door aanhangers van Chp, omdat ze het niet kunnen hebben dat AKP de grootste partij is. Anderen zeggen weer dat het is omdat Erdogan, de premier van Turkije, op dat plein een symbool van de seculiere staat wou kapotmaken en daar een winkelcentrum wil neerplanten. Nou is het geen groot geheim dat Erdogan graag staat en religie dichter bij elkaar brengt, en dat is net iets wat Ataturk 90 jaar geleden beslist niet wilde. Er zullen ook andere redenen genoemd kunnen worden, maar deze twee hoor ik vaak.

Nu zegt men dat een bepaalde groep, ik ben even kwijt wie dat dan is, 5000 kaartjes voor de wedstrijd hebben geschonken aan aanhangers van Kartal 1453, een groep die ook tegen de staat is. Zij zouden de problemen hebben veroorzaakt en daarbij in aanraking gekomen zijn met Carsi.

Dit is wat ik er tot nu toe van begrijp. Ik snap alleen niet hoe dit kan als zowel 1453 als Carsi links zijn, dus daar zit ik even abuis met iets. Als iemand anders de fout in mijn redenering kan aanwijzen, graag!

Oh, en ik heb geen politieke voorkeur in Turkije, voor mensen daarover vallen.

23 september 2013 om 21:35

Laatste alinea's kloppen niet. 1453 zou juist pro Akpci zijn als ik het goed begrepen heb.

23 september 2013 om 21:37

Dat is het volgens mij inderdaad, ik lees dit net op een andere website:

AK Parti iktidarını destekleyen Beşiktaşlı bir grup taraftar “1453 Kartal” adıyla yeni bir taraftar grubu kurmuş.

Vertaald: een groep Besiktassupporters die de AK Partij steunen zijn de supportersgroep 1453 Kartal begonnen.

23 september 2013 om 21:42

Stadsderby Besiktas-Galatasaray liep gisteren rond de laatste 2 minuten uit de hand. Er wordt gespeculeerd dat Felipe Melo hier verantwoordelijk voor gesteld moet worden i.v.m. een harde tackle op motta( linksback Besiktas ) wat bestraft werd met rood en tijdens het verlaten van het veld zijn shirt omhoog hield (wat irriterend was volgens Besiktas fans). Er liepen zo een "ik schat" 2000 Besiktas supporters het veld op, om de boel te terroriseren. Ook gaan de gedachtes van sommige" voornamelijk Besiktas "supporter uit dat dit te maken heeft met de interne politieke voorkeuren. Eindstand 1-2 goals 2x drogba 1x almeida( 2 min voor tijd)

23 september 2013 om 22:09

Het komt er gewoon op neer dat de rellen nog met Melo nog met voetbal te maken hadden . Iedereen heeft zijn politieke voorkeuren en in Turkije is er extreme haat tegenover elkaar gegroeid door de jaren heen. AKP heeft Turkije economisch op kaart gezet en de mensen rijker gemaakt. Dit is het beeld wat de wereld over Turkije heeft meegekregen, terwijl er in Turkije zelf alleen de mensen die AKP open steunen rijker werden. Wat begon met lichte sneren tegenover andere religies en scheidingen (tussen moslims). in Turkije werd door de jaren heen alleen maar erger en ook openbaar gemaakt van beledigingen! Zelfs Ataturk werd/wordt gekleineerd door Akp! AKP begon met een partij die naar eigen zege religieus was en zo gezien moest worden maar toch de weg volgde die Turkije sinds zijn oprichting niet kon waarmaken. En nu zijn het extreme religieuzen die niks van niemand tolereren en iedereen + Ataturk openbaar vernederen!

Dit is eigenlijk hoe de Gezi-park verzet is ontstaan en de rest heeft Islam34 al verwoord.

23 september 2013 om 22:54

@xaviola

De grootste supportersgroepering van Besiktas, Carsi, heeft zich de afgelopen maanden uitdrukkelijk als anti-AKP uitgesproken (wat ik steun). Ze hebben zeer actief deelgenomen aan de protesten (zo heeft bijvoorbeeld een Carsi-lid heeft met een graafmachine een politievrachtwagen verdreven).

Zoals je je wel kunt voorstellen is autocraat Erdogan er natuurlijk niet blij mee dat er, mede door Carsi's initiatief, anti-AKP en anti-Erdogan leuzen worden geroepen tijdens wedstrijden. Dus wat doet Erdogan? Hij zorgt voor een anti-beweging: Kartal 1453. Voor de wedstrijd van gister hebben ze duizenden gratis kaarten gekregen, en waarschijnlijk ook vervoer en zakgeld (zo lokt de "grote" AKP ook mensen naar conferenties en meetings).

Al voor de wedstrijd worden er op twitter tweets geplaatst in de richting van "kijk morgen maar wat voor supporters wij zijn". Bij de wedstrijd aangekomen beginnen de opstootjes al rond de 60ste minuut. Supporters ruzieen met elkaar. Nog voor Felipe Melo rood heeft gekregen lopen de eerste supporters al het veld in. Na de rode kaart ziet Kartal 1453 aanleiding om hun van te voren geregisseerd toneelstukje op te voeren: ze rennen massaal, al pro-protest (dus anti-AKP) liederen zingend, het veld op. Anti-AKP liederen zingen is natuurlijk significant in het proces om Carsi (en daarmee dus de anti-AKP protesten) in een kwaad daglicht te zetten en om ze neer te zetten als compleet onbeschaafde holbewoners.

Maar daar trapt men natuurlijk niet in. Al gisteravond is een deel met naam en achternaam geïndentificeerd als leden van de Akp.

Zoals je ziet is het dus een hele scenario om de protesten en Carsi zwart te maken. Weet je wat grappig is? Kartal 1453 is pas op 3 september jl. opgericht, maar hun twitterfeed staat vol met liefdevolle berichten jegens Besiktas. Sorry, maar Besiktas bestaat al 110 jaar en Carsi loopt al 31 jaar rond. Waarom is Kartal 1453 dan niet eerder opgericht? Als je zooo verliefd bent op Besiktas en zo gek bent op de club (zo is de strekking van de tweets). De politieke kleur van Carsi was al jaren bekend. Als je je niet met hen kunt vinden had je de afgelopen 31 jaar ook nog een supportersgroep kunnen oprichten.

Nog iets: Kartal 1453 profileert zich openlijk als islamitisch en is tegen politieke uitingen in stadions. Terwijl ze zelf zo politiek zijn als de pest.

Vertrouw geen officiele overheidsberichten uit Turkije. Je moet het hebben van directe uitingen van het volk, dus via twitter en facebook.

En laat meneer Erdogan dit niet horen, je wordt zo de bak ingesmeten als je het niet met hem eens bent.

PS. Bijna vergeten: er was gister geen beveiliging bij het stadion. Tourniquets en poorten waren gebroken. Er werd dus ook niet gefouilleerd, en mensen zonder kaartjes konden gewoon zo doorlopen.

24 september 2013 om 00:16

Applegreen:

Damn, wat is dat allemaal debiel geregeld zeg. Het verrotte is dus dat deze mensen misschien ook helemaal geen proces aan hun broek krijgen? Wat ik begreep was dat de 63 verdachten ook weer waren vrijgelaten. Misselijk word ik ervan, van deze politieke spelletjes.

Die uitingen van het volk zou ik ook graag willen geloven, maar zeker als je geen achtergrondinformatie hebt is het heel moeilijk om te bepalen waar je staat of wil staan. Als je de berichten op internet leest is Erdogan de slechte persoon in dit verhaal, maar anderzijds denk ik ook dat er tussen de demonstranten een boel mensen zitten die anderen napraten en gewoon opgefokt worden omdat ze toch zelf geen eigen mening hebben over de kwestie. Twitter en Facebook vertrouw ik daarom ook niet echt. Het grote probleem voor mij is dat het gewoon lastig is om te zien waar het verhaal klopt. Kranten en televisiezenders zijn vaak gekleurd, berichten op social media kloppen soms van geen kanten en je weet niet of die mensen de waarheid spreken. Wat ook niet echt helpt is dat er op social media tijdens het Taksimgebeuren niemand op Twitter of Facebook echt een woordje deed namens de demonstranten dat inhoudelijk sterk was en waardoor je hun punt kon begrijpen. Het was steeds weer dat ze op een bepaalde datum zouden protesteren tegen Erdogan, maar niemand zet er even bij wat de reden is.

Gewoon van de domme houden is het beste denk ik. Als er iets gebeurt dat slecht is voor het land zal de meerderheid daar toch wel tegen optreden, dus ik kijk wel hoe het loopt. Zolang ze maar niet als een stel randdebielen de winkels rond het Taksimplein gaan vernielen, want indien de demonstranten een goede beargumentatie hebben raken ze door zulke taferelen ook mijn sympathie kwijt.

24 september 2013 om 00:46

Appelgreen.. Ik weet niet of het allemaal waar is wat je zegt.. Maar dat Carsi hier niet achter zit lijkt me sl vrij duidelijk.. Die gaan niet hun club op deze maniet schaden om hun politieke standpunten duidelijk te maken, want die waren al duidelijk.. Niemand gelooft natuurlijk nog dat Carsi erachter zit, alleen mensen die Besiktas in diskrediet willen brengen, of Akp sympatisanten..

Ik had verder geen goed woord over voor de Taksim rellen, maar als dit door Akp is georganiseerd is het minstens even erg zo niet erger en moet ik mss toch sommige mensen gelijk gaan geven.. Maar dan zijn we als staat wel heel diep gezonken...

24 september 2013 om 00:56

@ applegreen en de rest

Thanks voor de info heren. Moet zelf zeggen dat ik het Turkse voetbal jaren gevolgd heb en dan vooral als Fener liefhebber. Volg het niet meer zo, maar de beelden van gister waren wel schokkend. Nogmaals bedankt!

24 september 2013 om 02:09

De verdachten zijn inderdaad vrijgelaten. Als je je bedenkt dat de moordenaars van de Gezi-slachtoffers nog steeds vrij rondlopen (en door Melih Gokcek als helden worden bestempeld) zou ik niet rekenen op een eerlijk proces of een stadionverbod. Het hele systeem is kapot. Tien dagen geleden zijn twee politiemannen die een meisje in hun dienstauto hebben verkracht vrijgelaten. Reden: het meisje vroeg de agenten om hulp en zou dus met eigen wil seks hebben gehad. Dit zijn mannen van de staat!

Ik heb heel veel vrienden in Istanbul, waarvan het meerendeel rond Taksim woont. Ik krijg al het nieuws via hen door, en de meeste berichten zijn betrouwbaar. De media zijn volledig in handen van Akp. Toen de rellen in volle gang bezig waren berichtte geen enkele TV-zender erover en het "serieuze" CNN Turk zond zelfs een pinguindocumentaire uit (waardoor pinguins onder de "çapulcular" een vrijheidssymbool zijn geworden).
In juni was ik zelf een week in Istanbul en heb de gebeurtenissen zelf meegemaakt. Ik was niet actief betrokken bij de protesten, maar ook dan wordt je keihard getroffen door traangas en Toma's.

Maar even terug naar de wedstrijd. Zoals ik al schreef was er geen beveiliging bij de deuren. Naast de tourniquets waren ook de barcodescanners allemaal gesaboteerd (kabels doorgeknipt), acht metaaldetectoren waren kapotgemaakt en maar liefst tien deursloten waren gemold om gratis toegang tot het stadion te verkrijgen. Er gaat een foto rond waarop te zien is hoe "fans" over hekken klimmen.

24 september 2013 om 02:13

Ik heb m'n nieuws first hand uit Istanbul. Heb daar lang gewoond en heb er veel vrienden.

Carsi kunnen we uitsluiten. Zij zaten op de tweede ring. Die hooligans waren ook geen Besiktassupporters, maar gehuurde mannetjes van Recop Tazyik.

Als je de gehele achtergrond wil begrijpen raad ik je aan om toch objectief naar Gezi te kijken. RTE schuwt nergens van terug. Dat hij mannen in het voetbal zou brengen om Carsi en Besiktas in diskrediet te brengen verbaast mij he-le-maal niets. Sterker nog, ik denk dat dit pas het begin is.

Het was een belachelijke overtreding van hem. Ik hoop dat ze hem lang schorsen want dit gedrag moeten ze niet accepteren in de voetballerij.

23 september 2013 om 23:01

Heb je ook iets te zeggen over Motta die exact dezelfde overtreding beging op Sabri, in de 16 nota bene, en zonder kaart weg kwam?

Melo, hoe zielig en smerig mannetje t ook is, is niet de oorzaak van deze rellen..

Ik zie hier heel veel kids grote praatjes ophangen terwijl ze
0,0 weten en de moraalridder uithangen.. De ene zegt Carsi, de andere zegt 1453, en weer iemand anders probeert zijn frustratie te botvieren.. Jullie zijn allemaal de verspersoonlijking van onze voetbalcultuur..

Een normale voetbaldiscussie is niet meer mogelijk zonder haat en laag niveau gepraat.. Ook niet op deze site.. Kijk allemaal goed naar jezelf want veel van jullie zijn medeverantwoordelijk voor het turkse voetbalklimaat..

Ik hou van mijn club, van Besiktas, om de wijk, om de clubkleuren, om het shirt om de historie.. Ik ben gek op het spelletje.. Alles daaromheen, heb ik als supporter niks mee te maken.. In tr kun je geen derby meer kijken zonder dat er door spelers, publiek, coaches of wie dan ook chaos ontstaat.. Ook bij Fener, ook bij Gs.. Laten we nou niet net doen of het een probleem van Besiktas is..

Wat er gisteren is gebeurd heeft niks met Besiktas te maken maar alles met de turkse voetbalcultuur en politiek.. Taksim all over again.. Al die mensen die taksim goed praatten zie ik nu de moraalridder uithangen..

De paar honderd h;€;€enzonen die hier verantwoordelijk voor zijn hebben 0,0 met Besiktas te maken.. En 0,0 hart voor de club

Anders ga je niet, in een match waar je 1-2 achter staat en de tegenstander net rood krijgt.. Je een vrije trap op een gevaarlijke plekt krijgt en je nog 3 minuten tegen 10 man staat.. DIT Doen.. Je staat bovenaan, zelfs bij verlies.. Je club draait lekker etc.. Klopt niks van.

En Carsi zou dit gedaan hebben? Ik ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt maar Turkije is de grote verliezer, en natuurlijk die 80.000 normale fans, vaders moeders en kinderen, die gisteren een heltocht heen en een dubbele heltocht terug hebben moeten maken om hun club aan te moedigen..

Een paar honderd hersenlozen hebben het verpest voor die mensen, en alle andere Turkse voetballiefhebbers.. Wat hun doel of politieke ideologie of motief ook was.. Zwaar straffen!

Wat een onzin !

rond de 65 min liet de camera van lig tv supporters van Besiktas zien die elkaar klappen uitdeelden.
91 min Muslera heeft last van een lichte blessure door te wild ingekomen van Ramon
waar was de Fair play van besiktas ze hoorde toen de bal terug te geven vandaar dat Melo boos was en zo inkwam

Vorig jaar Meireles deed het zelfde in TT arena shirtje laten zien en logo kussen, wij gaan toch ook niet als wilde honden veld op stormen.

Besiktas had ondanks verlies van gister een grote kans om kampioen te worden, maar ze zullen nu minimaal 8 wedstrijden zonder publiek krijgen, ik vrees voor ze dat de straf een zware tik zal worden..

Owja ben terug van weggeweest !

23 september 2013 om 22:31

fener supporters hadden hun eige stadion in brand gestoken daar hield het niet op. gingen ze buiten nog door met de rellen.

hoeveel wedstrijden hebben ze gekregen? 5 ofzo?

WAT IS Drogba Toch NOG Steeds EEN Beeeeessttttt!!!!! Alle ballen op drogba zijn 95% voor drogba. Melo is een pitbul!!

Er zijn nu ook beelden vrijgegeven op internet waar Motta spuugt in de gezicht van Selcuk, Selcuk kijk snel vies weg wilde het ontwijken en pakt daarna Motta bij zijn keel.

Melo, beest voetballer.. Het was absoluut geen rode kaart.. gewoon vol voor de bal.

Het was gewoon een perfecte sliding!

Melo is onder Terim zeer en zeer sterk geworden, (geest)

Hoelang kan BJK al niet winnen van GS?

Melo gaat gestraft worden, hij is opgenomen in de scheidsrechter rapport voor provoceren, zelfde geld voor Selcuk Inan die Motta (?) naar de keel greep.

Over Carsi : Ze betalen de tol voor de openlijke steun aan de Gezi protesten, net zoals elke tegenstander van het bewind zullen ook zij worden afgemaakt. ( Ik heb geen politieke voorkeur, ik zeg wat ik zie )

Fenerbahce en Galatasaray groeperingen waren ook aanwezig, maar dat was in de 1e dagen toen het nog echt om een paar bomen ging, Carsi daaraantegen bleef maar vechten op straat en in de wijk Besiktas, ze supporten openlijk 'de onruststokers' en dat gaat ze nu de kop kosten. Ze worden nu massaal zwart gemaakt in de media, tv shows enzo.

Het is trouwens niet eens mogelijk dat de mensen die het veld opgingen Carsi aanhangers zijn, Carsi zat bovenin, hoe wil je vanaf boven springen op het veld ? Tenzij je dood wilt gaan.. Het was een andere groepering, niet Carsi, maar Carsi draait ervoor op.. Het lijkt allemaal een beetje gepland.

Ik heb een tweet gelezen van de 1453 ( ik snap trouwens niet waarom ze 1453 voor hun naam zetten.. ) Kartallari : Na zondag zal iedereen 1453 kartallari kennen, ons zullen ze nooit meer vergeten.

En : 'de mensen die ons een kleine groepering vinden, we hebben 5000 tickets ( met foto van duizenden entreekaarten voor de wedstrijd )

En : leden van dat betreffende 'supportersgroep' geven op Facebook en twitter toe dat ze gratis de stadion in zijn gegaan, er is geen cent betaald voor die tickets. Dus de vraag luidt : Van wie zijn die tickets afkomstig ? Wie heeft ze gegeven ? Hoe kan een supportersgroep dat niet eens een maand geleden is opgericht aan zoveel -gratis- tickets komen ?.

Ze zijn duidelijk t pion van iemand, wie het is weet ik niet, vul dat zelf maar in.

Hoe dan ook, Melo en Selcuk Inan ( Selcuk weet ik niet zeker ) gaan worden gestraft door de tuchtcomissie, Besiktas gaat een hoop wedstrijden zonder publiek spelen, Firat Aydinus heeft Gala 'een handje' geholpen met zijn beslissingen.

Winnaar dit week : Fenerbahce *hartje*

23 september 2013 om 22:49

Melo zal idd gestraft worden, Bilic zal denk ik ook wel iets missen werd met rood weg gestuurd ook laatste moment, had begin 1e helft al een waarschuwing gekregen

Selcuk weet ik niet, er zijn nu beelden waar duidelijk te zien is dat Motta spuug gebaar doet en Selcuk probeert te ontwijken

23 september 2013 om 22:54

Klopt ! Bilic ben ik helemaal vergeten, heel de media trouwens, over hem lees je bijna niks omdat het over zoveel andere dingen gaat.

Schrijf Bilic er idd ook maar bij

23 september 2013 om 22:56

Ik las vandaag dat Bilic ook in de rapport staat, hij zal ook wel 1-2 wedstrijden missen

23 september 2013 om 23:06

Wat heeft Bilic gedaan dan? En niet gelijk in de verdediging schieten alsjeblieft, ik heb de wedstrijd niet gekeken maar ben wel benieuwd wat hij deed.

23 september 2013 om 22:56

Wij hebben uit van Bjk gewonnen, ik denk dat wij de winnaar zijn. Melo ? Selcuk ? Oehh nu gaan we het moeilijk krijgen tegen Rize en Gencler etc.

24 september 2013 om 01:13

Doe is niet op je pik getrapt Gangstarr, ik zeg waar het op staat.

Ik weet niet of jullie het moeilijk zullen krijgen, winnen gaat al heel moeilijk, en Rize is in vorm dus we zulken zien.

Bkorkmaz

Ik maak me dus ook totaal niet druk broer, wij worden steeds beter en zijn de grootste favoriet voor het winnen van de titel, het moet van jullie komen

24 september 2013 om 01:46

Fenerbahce grootste favoriet voor het winnen van de titel? Buhahaha. Waar? In jullie schoolkrantje?

Nog zo eentje die zich nu al kampioen waant.
Sinds april wordt er maar over één ding gesproken en dat is de vierde ster. Voordat Fenerbahce zich aan Galatasaray durft te meten moeten ze hun interne teringzooi eens opruimen.

De grootste titelkandidaat is Galatasaray. Kijk maar eens rond op andere sites. Fener who?

Aan het eind van het seizoen loopt Galatasaray rond met de vierde ster terwijl Fenerbahce hun kampioenschappen naar 17 ziet dalen en hard moet gaan nadenken over de wedstrijden tegen Karsiyaka. Ja jongen, daar zullen ze geen spaan heel laten van jullie.

23 september 2013 om 23:35

Oelalalaaaaaaa

Maak je niet druk, met of zonder Selcuk en Melo. Komt goed! Ceyhun en Sabri op middenveld, no problem! Komt goed, zarrrrrt!

24 september 2013 om 03:51

Beste vriend,

Over 1453 -- watch?v=9qd9uzg0moq
Ik denk dat ze refereren naar de strijd in Constantinopel en zij hierin zichzelf zien als de redders van de situatie wat gaande is in Turkije.

Hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Fcstrikdiploma

24 september 2013 om 05:06

Hey bedankt

Ja ik weet waar 1453 op staat, maar snap de binding niet tussen de 1453 Kartallari en '1453' in het geheel.

Maar bedankt voor het informeren en de genomen moeite ! Dat waardeer ik

23 september 2013 om 23:27

Vergeet niet de 2 grote gemiste kansen van Burak

Geluk aan Besiktas zijde heheheeee



on: Nee komt inderdaad niet door Melo, maar iemand bij Gs mag hem toch wel even waarschuwen. Provoceert wekelijks elke wedstrijd is niet normaal meer.

23 september 2013 om 23:54

Hij provoceert helemaal niet wekelijks. Wat is er provocatief aan je shirtje laten zien? Is dat erger dan in een GS-FB (groter dan BJK-GS) het Fenerbahce logo kussen?

24 september 2013 om 00:47

Oké wekelijks is misschien overdreven, maar hij doet het wel heel vaak vooral in derbys.
Het is altijd wel raak met hem. Overdrijven van doelpuntviering, zijn edele delen aanraken tegen Fener, als een hond gaan 'pissen' richting Fener supporters. Ik kan zo wel blijven doorgaan. Hij is niet de enige bij Galatasray, Eboue kan er ook wel wat van. Schwalbes, hele tijd zielig op de grond gaan liggen janken enz. enz.

Wat Meireles deed was helemaal stom, maar ik zeg ook niet dat hij goed heeft gedaan. Maarja wij als supporters zijn hiervan de oorzaak, wij vinden het geweldig wanneer zij dit doen in de stadion van de rivaal.

24 september 2013 om 01:52

Overdrijven van het vieren van doelpunten is toch niet zo erg? Dat is gewoon een uiting van vreugd. En als je nagaat dat hij met z'n edele delen scoorde tegen Fener valt het te begrijpen waar het vandaan komt.

Ik begrijp wat je bedoelt maar Melo wordt 80 procent van de tijd aangewezen als zondebok terwijl hij helemaal niets heeft gedaan. Ze moeten hem omdat hij Melo is. Dan wordt het kleinste beetje meteen als provocatie gezien. Zelf vind ik het wel meevallen.

Eboue ligt inderdaad wel vaak, dat kan wel minder. Maar bij elk team lopen schwalbekoningen rond. De duurste voetballer ter wereld is er één

PS. Groot fan van Miami Heat?

24 september 2013 om 12:33

Niet groot, maar wel fan sinds 2006 Dus niet nadat big 3 was ontstaan.
Volg je het ook een beetje?

Weet je wat ik raar vindt? Tijdens de opening van de TT Arena heeft een bomvol stadion tijdens een toespraak van Erdogan flink geprotesteerd en hem uitgefloten wat volgens heel Turkije een vernedering voor hem was. Waarom heeft hij nooit een poging gedaan om een groep op te zetten tegen ultrAslan? Of heeft hij dat wel geprobeerd maar hebben wij (ultrAslan) hem wel weten tegen te houden?

24 september 2013 om 00:09

Uit berichten van Galatasaray-supporters hier begrijp ik dat ultraslan zich liever niet mengt in politiek. En dat is het beste.

24 september 2013 om 00:33

Nee, je hebt het mis. Ultraslan deed in het begin mee, ''plotseling'' toch weer eruit

Jongens jongens.

Politiek, schoolcijfers, geschiedenis, scheldwoorden?

Kom op man. Ik waardeer alles en iedereen, maar hier hoort dat allemaal niet thuis. Gewoon pb'en. Ik vind het totaal onnodig om dit hier te bespreken. Ik weet dat het ego strelend is om je niveau hier te openbaren, maar het hoeft echt niet. Val met je inhoudelijke reacties op.

Thanks voor de complimenten Islam34.

24 september 2013 om 00:20

Inderdaad. Dankzij mensen als jullie raken clubsupporters verdeeld. Steun je club en clubgenoten, hou op met politieke leuzen.

24 september 2013 om 00:50

Serieus he Bkorkmaz je schrijft bijna altijd alles wat ik wil horen

Kijk waar ze over praten man, kom op zeg Ataturk/osmanli tijden zijn voorbij met alle respect. Hou je lekker bezig met de orde van de dag. Zeker wanneer je niet in Turkije woont.

24 september 2013 om 10:29

Yobo

Thanks man broeder. Het is wederzijds.

(het volgende stuk geldt ook voor Fenerist)

Ze snappen niet dat ze zelfs hun eenheid op VZ breken door over politiek te praten. Nu weten jongens van elkaar wat hun politieke voorkeur is en als het haaks is met de mening van hun zelf, gaan ze afstandelijk doen en telkens geirriteerd reageren. Waarom? Voetbal brengt deze jongens samen op Voetbalzone en dat is het enige punt wat hier telt. Politieke aanhangers of schouderklopjes kan je op andere fora krijgen waar de topics wel politiek getint zijn. Hier op Voetbalzone draait het om de clubliefde en voetbalaspecten, dat is de verbindingslijn van de supporters.

Dit gebeurt op grotere schaal bij Carsi en in algemeenheid bij de Bjk-supporters. Ze zijn op het punt van instorten. Carsi, de grootste supportersgroep van Bjk, benut elk gelegenheid om hun politieke voorkeur naar voren te brengen. Waarom? Jullie voeren activiteiten uit onder het dakje Besiktas Jimnastik Kulubu. Jij houd je bezig met sport en in in het speciaal voetbal. Als je zo graag een politieke groepering wilt zijn, verander je visie, missie en doelstellingen. Voer een strategieverschuiving door en doe het alsnog. Niemand die je wat zal zeggen. Echter moet eerst het 'supporters'-jasje eruit. Je kan niet met dat jasje op straten gaan en politieke situaties aanhangen. Want jouw groepering heeft verantwoordelijkheden t.o.v. Besiktas. Daarom heeft Fikret Orman toen Carsi openlijk bekritiseerd over hun werkwijze en dat ze dit onder de naam BJK doen.

Vervolgens vinden ze het buiten gewoonlijk dat er een groep met een totale andere voorkeur opstaat.

Nu een vraag aan jou?

Is alleen de dief schuldig of ook de huisbewoner die de deur openlaat?

De VZ-fans moeten gewoon bij de les blijven, gewoon vanouds elkaar de grond inboren voor optredens van Selcuk 'sucuk' Sahin, Sabri etc.

24 september 2013 om 01:15

Als het de waarheid is, dan moet je dat toch gewoon zeggen ? Of wil je zeggen dat de politiek zich niet mengt met het Turkse voetbal ?

24 september 2013 om 09:57

Tuurlijk mengt politiek in Turkije zich met voetbal hoe wil je anders beweren dat Fenerbahce zonder straf van al die omkoopschandalen af is gekomen?

22 oktober 2013 om 19:09

Zonder straf, zeg je? ....

Sorry maar dit was te verwachten, Turkije was een van de weinige landen waarbij grote supportersgroepen geen politieke voorkeur hadden. Het was simpel, je was voor rood-geel, of blauw geel enz.

Nu is dit helemaal veranderd, voordat de mensen mij anti-akp gaan noemen, maar lees eens over wikileaks, over wat er allemaal is gebeurd met Trabzonspor onder andere. Politiek bemoeit zich helaas ook met voetbal in Turkije. Zo jammer dit.

Vraag je eens af wie of wat Kartal 1453 heeft opgericht, en met wat voor reden. Mensen moeten zich meer gaan realiseren wat er allemaal gebeurd in Turkije.

Was het vroeger zo? Nee, ik mis echt de oude tijden. Ali Sami Yen stadion, waarbij iedereen tegelijk aan het springen was, geen Ultraslan achter het doel, maar overal in het stadion. Nu heb je allerlei verschillende groeperingen, tekyumruk enz. Wel jammer, en dan ontstaan zulke rellen.

Als Fenerbahce supporter mijn mening:

1. Felipe Melo mag zijn shirt laten zien in een wedstrijd. Er zijn spelers die wanneer ze scoren hun goal vieren door de badge van hun club te kussen. Dat noem ik ook niet provocerend, maar liefde.

2. Politiek en voetbal horen gescheiden te gaan. Voetbal regelt ook niet het politiek in een land, maar door de komst van politiek in voetbal wordt er wel een statement gemaakt. Helaas gebeurd dit niet met de normen en waarden die men verwacht.

3. Ik begrijp de haat niet op R.t. Erdogan, want deze man heeft Turkije grotendeels goeds gedaan dan slecht. Daarnaast is er meer gaande wat betreft de politiek in Turkije en het Gezipark. Er zijn speculaties dat er van buitenaf invloeden zijn wat Turkije moet afremmen, als in groei van de economie.

4. Ik vind de aanpak van Erdogan om het Gezipark op te schonen, zoals ik het liefst verwoord, niet netjes. Daarnaast ben ik ook niet tevreden van de invloed van Amerika, ze komen voor mij over als aanhangers van de verlichting.

5. Om het met voetbal af te sluiten wens ik toch dat de fans van Besiktas en Galatasaray, dan wel die van Fenerbahce of Trabzonspor zich gedragen in en rondom het veld. Als ik lees hoe het er in deze topic aan toe gaat en enkele verwoordingen lees van mensen (turks of Nederlands) heb ik het idee dat men Erdogan als zondebok aanwijzen. Als de supporters zich konden gedragen, dan was de wedstrijd nog uitgespeeld en was het wellicht nog 2-2 geworden ook. Een uitslag waarmee iedereen zou kunnen leven.

Spijtig om dit te ervaren.

Sommige mensen praten echtt ONZIN!!!deze rellen proberen af te schuiven op Erdogan!! Hahaha ja man hij heeft niks beters te doen dan met bjk bezighouden.....ik ben 1x naar een westrijd van bjk gegaan.....het leek alsof ik in een carnavalstent stond met alleen maar dronkenlappen om mij heen..... Ga mij niet vertellen nu 1453 dit of dat... Dit zijn gewoon jullie EIGEN dronken fans!!!! Ga weg man met jullie politieke beweringen op een voetbal site.. Hoe zielig zijn jullie man!!!! En dan ook nog eens Melo de schuld geven... Ja man fans die elkaar in elkaar slaan en daarna het veld opstormen .. Allemaal de schuld van Melo...... Echt zieligggg zijn jullie!!zuiplappen allemaal!!!!

Rest van het Seizoen zonder publiek. op Telegraaf.nl zie je foto's dat ze inrammen op stewards. Wat een trieste supporters. Overigens is de reden van de veldbetreding helemaal niet belangrijk, het is gebeurt en dat is al reden genoeg om dit keihard te bestraffen. Ook al laat Melo zijn leuter zijn, dat is nog geen reden om het veld op te komen.. Keihard straffen die gasten!

Het is en blijft een walgelijke voetballer. Bah. Is een volkomen idioot en doet alsof het een engel is.

Droooooggbaaaa!!!
wat een held!
verdiend gewonen en de ruzie en alle andere gebeuren waren al begonnen voor melo iets deed...

daar heb je toch internet voor, ..
beetje links en rechts info inwinnen, hiermee meningen onderbouwen, ..
rivaaltjes pesten, tijd verdoen, eigen ego strelen, frustraties afreageren, af en toe in serieuze en
en kwalitatief goede discussies belanden,..
iedereen weet dat 80% van de reacties nergens op slaat, ..

ik lees tientallen reacties over Gezi, carsi, 1453, ..
hoeveel van de mensen op internet (dus ook hier) kennnen nou daadwerkelijk de jongens van carsi, de nieuwe groepering 1453, of weten nou echt wat er in Juni allemaal in en rondom Taksim heeft afgespeeld.
in principe hoeven we het ook niet te weten, we verdedigen toch alleen ons eigen denkwijze,.. Dus boys laten we het gewoon bij t voetbal houden , ..

Gala was sterker, en heeft met lichte geluk de 3 punten meegenomen. Want de 2e doelpunt had natuurlijk ook net zo goed afgefloten kunnen worden door hands van Burak.
Drogba beste speler van het veld.
en provocerend gedrag Melo is niet goed, maar zulke dingen gebeuren eenmaal bij derby's.

Terecht, maar waarom duurde het zo lang allemaal? Ze hebben gestemd, maar de exacte uitslag hebben ze niet weergeven..

Voor Besiktas zit echt alles tegen dit seizoen. Misschien gaat dat domme publiek hier van leren dat rellen zo zinloos is en dat je alles en iedereen tegen je krijgt.

22 oktober 2013 om 18:28

Dit zijn ingehuurde (nep)supporters, zoals je weet gaat het er hard aan toe in Turkije qua corruptie... Allemaal een spelletje, de leider van die zogenaamde fan groep heeft het nog bekend live op de televisie Iedereen in Turkije weet dat Carsi dit niet was!

22 oktober 2013 om 19:06

Dat is helemaal zuur dan. Nu gracht om de tribunes bouwen dan maar. Die herrie schoppers hebben ieder geval een stadionverbod voor het leven. Tenminste dat zal wel de juiste straf zijn.

Yess ! 0-3 zege tegen Besiktas.

In een zaak zo open en duidelijk, zo lang wachten is strategie. Eerst de gemoederen laten zakken, vervolgens met een besluit komen. Ik heb niemand van het Gs bestuur horen klagen over het uitblijven van een besluit. Ze waren duidelijk geinformeerd over het verloop. Achterkamertjes.

Wat een onnozele supporters van Besiktas zeg. Lekker je club 3 punten door de neus boren.

22 oktober 2013 om 18:10

Ja, maar GS stond zowiezo al 2-1 voor. En in de blessuretijd werd het afgelast.

22 oktober 2013 om 18:14

Je hebt gelijk, ik keek even verkeerd naar de uitslag haha. Neemt natuurlijk niet weg dat het zeer onhandig is van de supporters. Er zal vast ook wel een boete opgelegd worden toch?

Vreemd dat ze niet gewoon de 1-2 stand aangehouden hebben.

Turkije loopt politiek gezien op een dun draadje. Uit de reacties hier valt wel op te maken dat het niet 1-2-3 op te lossen is en zwart/wit is, maar het blijft een kruidvat daar.

Als speler moet je niet zo dom zijn te provoceren. Gewoon de centjes op de bank tellen en voetballen. Zeer onprofessioneel gedrag, ongeacht van of voor welke club je speelt.

Voor de duidelijkheid, Je hebt Carsi ( al 31 jaar een trouwe fangroep van Bjk) Deze fangroep heeft zich nog nooit zo gedragen dus waarom zouden ze dit nu gaan doen dan?

Je hebt sinds twee maanden een nieuwe fan groep genaamd 1453 kartal, hun zijn een rechtse fangroep die voor de premier is( ze zijn ook een hele kleine fan groep)... Politiek spelletje om Carsi negatief in het daglicht te zetten dus..
Er werden voor de wedstrijd 5000 tickets uitgedeeld aan hun en bij een gelijke stand kan je natuurlijk niet rellen, dus het moment van de rode kaart van Melo en het wegsturen van Bilic was het moment om binnen te vallen! Dit is later toegegeven door de oprichter va n 1453 Kartal ( zogenaamde BJK supporters) Zelfs de voorzitter van de Turkse voetbalbond heeft het gezegd! Maak me er verder ook niet druk om

Er is maar 1 fan groep van Besiktas en dat is Carsi

22 oktober 2013 om 18:59

Als je goed kijkt naar de beelden, zie je dat het geen van beide supportersgroepen waren. Carsi zat bovenin en 1453 zat achter het doel en de mensen die het veld op waren gegaan kwamen bijna allemaal van de lange tribune.

Wanneer heeft de oprichter van 1453 dan toegegeven dat ze het veld op zijn gegaan? Heb je daar bewijs van? Of heb je bewijs dat er 5000 tickets zijn uitgedeeld aan 1453? Als je dat niet hebt, moet je zulke uitspraken niet doen.

Reacties wat met politiek te maken heeft worden verwijderd.

Als er leden zijn die zich toch niet kunnen gedragen, dan volgen er sancties.

22 oktober 2013 om 19:03

Mag je ook niks meer over Hakan Sükür typen ?

Werd eens tijd. Hoop niet dat bepaalde Bjk fans weer met hun 'corruptietheorieën' komen.

Geef GS die 3 punten, maar waarom omzetten in een 0-3? Laat het lekker 1-2 eindigen, dan tellen die goals van Almeida en Drogba nog tenminste mee. Sowieso snap ik niet waarom het zo lang heeft geduurd. Afijn, ik hoop nu dat degenen die roepen dat de wedstrijd overgespeeld gaat worden, omdat de bond tegen GS is, hun mond houden.

22 oktober 2013 om 19:15

Zwakke reactie.

Niet de regels toepassen, omdat de goals van de spelers anders niet meetellen ? De wedstrijd is onnatuurlijk beeindigd door toedoen van Besiktas(jullie stadion, jullie supporters). De Turkse voetbal imago is (tot zo ver het al niet was) enorm beschadigd. Tuurlijk wordt het dan een 0-3.

Wie beweerde dat de wedstrijd zou worden overgespeeld ? De mensen zeiden heel terecht 'het zou ons niks verbazen dat...' Aangezien de voorzitter van TFF corrupter is dan een rapper van Tha Doggpound.

22 oktober 2013 om 19:26

Had tenminste gezegd 'kurupter', dan was het grappig geweest.

Nee, op VZ waren er misschien niemand die dat riep, maar vooral op social media en verschillende voetbalsites werd dat geroepen.

Waarom is dat zwak? Aan wie worden die drie doelpunten nu toegekend, Firat Aydinus? Als het omgekeerd was, had ik ook liever dat het 1-2 bleef. Je hebt het over regels, maar als er conform de regels straffen worden uitgedeeld aan bijvoorbeeld Fatih Terim, breekt de hel los op VZ. Moet ik de regels van deze voetbalbond serieus nemen? Volgens hun regels kunnen ploegen die hebben omgekocht niet degraderen, ik neem aan dat je het daar dan ook mee eens bent?

22 oktober 2013 om 20:04

Plaats dan zo een reactie in de social media/sites waar mensen dat beweerden. Nu wek je de indruk dat wij dat beweerden.

Het is gaar en jammer dat Hugo en Didier worden beroofd van leuke statistieken, maar wat als ze de regels niet toepassen en Gs dadelijk op doelsaldo geen kampioen wordt ?

Wat als Bjk 2-1 voor stond en die fans kwamen het veld op ? Moest de tussenstand dan ook blijven staan ? Wees reeël net als de rapper van Cypress Hill.

Tff en het hele Tr voetbal moet je niet serieus nemen.

22 oktober 2013 om 20:37

Net zoals jij op die vorige topic de indruk wekte dat ik wel wat zei over Melo-Riera en niks over Toraman?

Wat als morgen een komeet de aarde raakt? Als je op basis van doelsaldo kampioen wordt, wat voor eer is daar mee te behalen? Neem jij daarmee genoegen?

Je stelt mij die vraag, maar wat als het thuispubliek in TT Arena zoiets deed, terwijl GS voor stond? Het is al heel bizar (inderdaad, net als die rapper van D-12) dat de ´supporters´ het veld opkomen, terwijl BJK nog gelijk kan maken, de kans dat ze bij een 2-1 voorsprong het veld opkomen is net zo groot als de kans dat Geert Wilders gaat vasten tijdens de Ramadan.

Dit is dan eindelijk ook voorbij. Gala dat moeite heeft met scoren krijgt mooi ff 3 doelpunten cadeau, maar het is wel terecht natuurlijk

22 oktober 2013 om 19:47

Volgens mij heeft (bijna) iedereen liever een 1-2 overwinning, aangezien 2 doelpunten van Drogba niet meegeteld geworden als het reglementair 0-3 wordt?

22 oktober 2013 om 19:53

Je maat gangstarr niet zo te zien.

22 oktober 2013 om 19:55

Volgens mij heb je gelijk, je krijgt nu wel +3 doelpunten maar zoals jij het ook aangeeft zijn het wel spookdoelpunten.

Maar de bond kan moeilijk 1-2 laten na een maand 'vergaderen'

22 oktober 2013 om 20:07

Spookdoelpunten, spookkampioenschappen, het is allemaal mogelijk in Turkije.

23 oktober 2013 om 01:00

Kom eens af van je complex gangstarr

24 oktober 2013 om 12:22

Maar eerlijk is eerlijk, dit moet ook gezegd worden; Het is wel toevallig dat ze de punten toekennen wanneer er kritiek is op de wedstrijd Erciyesspor-Fenerbahçe nadat Emenike in de 95e minuut scoort. Gündem degistirme operasyonu?

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren