Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Het lijkt erop dat Özil niet wordt geaccepteerd door ploeggenoten'

Laatste update:
/

De verwachtingen rondom de komst van Mesut Özil naar Arsenal waren afgelopen zomer bijzonder hooggespannen en de Duitser lijkt het daar moeilijk mee te hebben. Met name de laatste weken is de technicus zoekende en landgenoot Michael Ballack denkt een verklaring te hebben gevonden. Volgens de oud-speler van onder meer Chelsea mist Özil het vertrouwen van zijn ploeggenoten.

"Hij lijkt een beetje verloren rond te lopen", concludeert Ballack in de International Business Times naar aanleiding van de wedstrijden die Özil de voorbije tijd speelde. "Bij zijn komst waren de verwachtingen enorm hoog. De eerste wedstrijden zag het er ook goed uit: hij speelde prima en voelde zich comfortabel. Maar met zijn kwaliteiten moet hij ongenaakbaar zijn en het team naar een hoger niveau tillen."

Volgens Ballack lukt dat de 25-jarige spelmaker nog niet. "Het lijkt erop dat hij niet wordt geaccepteerd", stelt de voormalig Duits international dan ook. Zijn optreden tegen Bayern München van woensdagavond zal hem wat dat betreft weinig goed hebben gedaan. Özil versierde in de openingsfase weliswaar een strafschop, maar ging zelf achter de bal staan en mikte op de vuisten van Manuel Neuer. Arsenal verloor de wedstrijd vervolgens met 0-2.

Mesut Özil is niet geschikt voor Arsenal

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vond het ook wel heel dom dat hij die penalty nam, helemaal met een Duitse keeper op doel.

20 februari 2014 om 11:15

Het maak niet eens uit wie er op doel stond hij schoot de bal er gewoon slecht in.

20 februari 2014 om 11:23

Neuer is gewoon enorm goed in het stoppen van penalty's als je ook zag hoelang hij wachtte.

20 februari 2014 om 11:25

Bij Neuer moet de bal gewoon keihard in de bovenhoek, je kan niet wachten inderdaad zoals Messi bij Hart deed.
Op Neuer kan je gewoon vertrouwen in een penalty shoot out, heeft hij al eerder bewezen.

20 februari 2014 om 11:39

Op Ozil kan je gewoon niet vertrouwen. Hij doet in principe tot het moment van schieten alles goed. Hij neemt zijn aanloopt, vertraagt in zijn aanloop en wacht tot de keeper beweegt. Maar waar het fout gaat is het moment van schieten.

Op het moment dat hij moet gaan schieten kijkt hij niet meer naar de keeper en alleen maar naar de bal. Dus zijn hele aanloop slaat nergens op. Tegen Marseille deed hij exact hetzelfde. Zelfde aanloop en op het moment dat hij de bal gaat raken is de keeper in beweging. En zelfde als tegen Marseille, schiet hij hem precies die kant op.

20 februari 2014 om 11:47

@ shorty

nah op zo'n moment, als de spanning zo hoog is en je die voorsprong gewoon zo snel mogelijk moet hebben, moet je niet gaan vertragen en weet ik veel wat voor tactiek toepassen om een penalty te nemen.
Dan moet je het gewoon zo snel mogelijk achter de rug hebben, en naar mijn mening, een centrale verdediger met oogkleppen op zo'n bal laten nemen. Geen idee waar hij gaat komen, gewoon lichaam tegen de bal smijten en dan zijn er twee mogelijkheden: tweede ring of 1-0.

Dit was typisch zo'n moment waarop je domme kracht moet benutten. Slimme stylisten denken te veel in opties tijdens zo'n aanloop. Zeker tegen een goede keeper als Neuer remt dat alleen maar.

20 februari 2014 om 11:58

@AFCFokke

Neejoh. Ik zal je zeggen dat penalty's pure manipulatie is. Iedereen in volle concentratie vooral op dat niveau kan de bal met gemak de kruising inschieten dus daar waar een keeper nooit bij kan.

Wat Ozil doet is goed het wachten op een keeper maar toen hij zag dat Neuer zelfs op het laatstniet bewoog(daarom is Neuer zo goed, hij wacht lang en dat verrast een penaltynemer) is zijn concentratie weg en schoot hij blind de bal in terwijl als een Neuer zo blijft staan het gewoon vrij simpel is.

Welke hoek dan ook is een doelpunt, want als Neuer blijft staan is hij sowieso te laat in een hoek.

Het spel tussen speler en keeper is puur manipulatie. Wie heeft de grootste ballen om het langst te wachten.

De fout ligt dus voor mij in dat spelers de bal niet gewoon de kruising inschieten. Ze kunnen het en dan zit hij 100

Ik als voetballer schoot ze altijd in het dak of strak a la Ronaldo in de hoek. Kan een keeper nooit hebben wat hij ook doet.

20 februari 2014 om 12:07

@AFCfokke ja je hebt gelijk.
Bij een penalty moet je nooit teveel nadenken want dan gaat het fout.
Moet op instinct gaan en dan scoren ze meestal ook.
Als je teveel nadenkt ga je fouten maken.

20 februari 2014 om 12:19

@ Larsboy / chygrunsky

Jullie gaan beide voorbij aan het feit dat Arsenal als een stormtrooper begon aan de partij. Met goede kansen en een enorme zucht naar bevestiging. Van zo'cn storm naar zo'n rust om een penalty daadwerkelijk heel koel te nemen, vind ik geen logische. Dat is waarom ik voor de blinde ros zou gaan.

In andere situaties, verder op in de wedstrijd of als shoot-out, is de hele verdeling van druk anders en kan het best werken om te wachten op een actie van de keeper.

Volgens mij he. Ik ben zelf zo'n type die een vrije trap met ogen dicht in de kruising schiet, maar bij een penalty meestal m'n teen breek in de grond. Dus misschien ben ik wel totaal niet bevoegd om een mening te hebben over penaltys.

20 februari 2014 om 12:51

Hij is een penaltykiller maar deze strafschop was ronduit slecht genomen.

20 februari 2014 om 13:41

als ervaren penaltynemer leg je gewoon die bal neer en hoef je niet eens na te denken in welke hoek je de bal gaat leggen!

dit weet je altijd ten alle tijden al, daar denk je niet over naar!
als je een penalty neemt zorg je dat die bal gewoon in het zijnetje achter de paal terecht komt! onhoudbaar voor welke keeper dan ook!

trainen, trainen, trainen!

20 februari 2014 om 15:51

@ larsoboy en AFCFokke

Volgens mij moet Arsenal jullie maar eens gaan contracteren. Larsoboy jij schiet alle Pennals als voetballer a la Ronaldo in de hoek en jij AFCFokke schiet alle vrije ballen blindelings de kruising in. Wat wil je nog meer, gegarandeerd doelpunten!

20 februari 2014 om 11:26

Ik had deze ook wel gestopt. Hij schoot hem gewoon verschrikkelijk slecht in!

20 februari 2014 om 13:27

Cazorla heeft gewoon een betere trap dan özil.

hij is echt een van de veste van arsenal. wat een geweldenaar !!!!

20 februari 2014 om 11:15

Özil presteert alleen tegen mindere clubs, tegen topclubs zie je hem nergens

20 februari 2014 om 11:16

Nou nee, met alle respect voor Ozil maar je doet de rest te kort. Beste is iemand die wekelijks dat laat zien. Misschien potentiël beste maar daar heb je weinig aan

20 februari 2014 om 11:20

Wie laat het wekelijks zien dan? Alleen Kocielny haalt altijd een hoog niveau.

20 februari 2014 om 12:00

Ramsey is met afstand het beste en voor zijn blessure een van de beste ter wereld.

We hadden hem zeker kunnen gebruiken deze wedstrijd maarja zonder die rode kaart hadden we waarschijnlijk zeker gescoord.

20 februari 2014 om 12:18

Waarschijnlijk zeker? Ze konden niet eens scoren uit een penalty. Waarom denk je dat t anders wel was gelukt? Waarschijnlijk zeker.

20 februari 2014 om 13:28

Ramsey word enorm gemist! Hij presteerd beter dan Özil

Hij speelt de laatste tijd wel onder zijn niveau, dat is echt jammer voor een speler met zoo veel talent maar Ozil komt wel weer terug en zo niet moeten ze hem maar verkopen aan Man United

ja dat zijn van die dingen die we als buitenstaander niet kunnen zien. Feit is wel dat Özil laatste weken inderdaad uit vorm is. Dat kunnen we dan weer wel zien. Ik hoop echt (als voetballiefhebber) dat Özil het weer supergoed goed gaat doen. Laten we hopen dat Arsenal dan weer eens een kampioenschap kan pakken dit seizoen

Ze moeten niet klagen en in dienst van Ozil spelen, hij is overduidelijk de beste van het team.

20 februari 2014 om 11:16

En gelijk heb je. Een fitte Ozil is de beste nummer 10 van de wereld.

20 februari 2014 om 11:55

Blijkbaar niet, want hij is fit en laat hij het behoorlijk afweten.

20 februari 2014 om 12:01

Ja en nog steeds is hij de beste nummer 10 van de wereld al heeft hij nu zijn moeilijke momenten.

20 februari 2014 om 12:27

Ozil mag niet de veters van David Silva strikken en dan ben ik nog bescheiden in mijn uitspraak.

20 februari 2014 om 13:37

@gereed44

Haha, nu weet ik weer waarom ik op VZ zit. Heerlijk om jou weer te zien praten over Silva en 75draytonpark die daar meteen op gaat haten.

On: Soms heb ik het idee dat Ozil maar wat doet bij Arsenal. Een beetje hier staan en een beetje daar. Alsof hij geen duidelijke rol heeft gekregen. Hij is in ieder geval niet een spelmaker waar iedereen de bal naar passt, zoals een David Silva. Daarnaast mis ik een stukje intensiviteit bij Ozil. Hij kan echt veel beter.

20 februari 2014 om 13:53

Blijkbaar kijken ze geen voetbal want als ze dat wel deden zouden ze inzien dat Silva een 10 is die altijd aanspeelbaar is, onder druk zich er uit kan voetballen en belangrijker: Altijd die controle over de wedstrijd hebben en (proberen) het tempo van de wedstrijd bepalen. Ozil daarentegen is een momenten voetballer, prachtig om te zien wanneer hij zich weer in zo'n fase/moment zich bevind, maar vrijwel usuless wanneer niet..

Als je over de laatst overgebleven echte spelmaker ala 'trequartista' hebt in het voetballerij op het moment dan heb je het over David Silva. Met alle respect, maar de Mata's en Ozil's van dit wereld zitten toch echt een niveau onder hem.

Ozil teert nog altijd op zijn hype bij Real Madrid en die dikke transfersom wat een zooi aandacht met zich meebracht want op het gebied van voetballer is er eigenlijk geen sprake van een discussie mogelijk tussen Ozil en Silva.

20 februari 2014 om 13:56

Ozil blijft de betere..

Dat hebben we midweeks wel kunnen zien ja. Ozil is de slechtste man op het veld daar waar Silva (en niet alleen volgens mij, maar wereldwijd) de beste speler op het veld was zoniet er zeker voor in aanmerking kwam.

20 februari 2014 om 14:15

Ik heb nog altijd liever Silva en dan Ozil hoor. Ozil is leuk tegen ploegen die niks kunnen maar Silva kan als 10 alles en laat het tegen iedere club zien en zelfs bij Spanje.

Er was een tijd dat Mata beter presteerde dan beide maar Silva is momenteel toch echt wel de beste 10 uit de Epl.

Wie dan? Normaal Giroud toch.
Dan had Jack Wilshere m wel kunnen nemen. Een Engelse tegen een Duitser.

20 februari 2014 om 11:20

Arteta is de eerste nemer.

20 februari 2014 om 11:54

Cazorla had hem ook kunnen nemen.

20 februari 2014 om 12:15

Alle spelers hadden hem kunne nemen...

Heb niet het idee dat daar sprake van is. Volgens mij kan iedereen het prima met elkaar vinden en vormen de spelers een hechte groep. Denk dat meer het probleem is dat alle ogen nu continu op Ozil gericht zijn. Hij houdt daar niet van lijkt het.

Komende zomer zal er dus een grote aankoop moeten komen die daar wel tegen kan, zodat Ozil kan schitteren zonder dat iedereen zeikt over elke scheet die hij laat.

20 februari 2014 om 11:22

Ozil heeft niet de juiste spelers in de aanval. Hij geeft nu bijna geen steekballen meer, komt omdat niemand diep loopt. En niemand is snel genoeg, als Ozil een rush maakt, om hem dan te ondersteunen.

20 februari 2014 om 11:26

100% dit, als Van Persie er nou nog zat was het ideaal geweest.

20 februari 2014 om 11:30

Klopt ook. Als Chamberlain en Walcott samen zouden spelen heeft hij al veel meer mogelijkheden. Ook Ramsey als diepgaande man was heel goed samen met Ozil. Daarbij is Giroud gewoon verschrikkelijk voor Ozil, die gast kan je nooit eens diep sturen, en als het al een keer lukt, mist ie.

Ozil gaat de critici echt nog wel de mond snoeren. De rest van het team moet beter worden, voordat Ozil echt kan schitteren. Ik denk volgend seizoen al, maar als een grote aanvallende aankoop nog op zich laat wachten duurt het misschien iets langer. Hoe dan ook, Ozil gaat zich nog bewijzen.

20 februari 2014 om 12:40

Ik denk juist dat hij helemaal leeg is door het loodzware programma. Zowel fysiek als mentaal, 3/4 wedstrijden rust zou niet verkeerd zijn.

20 februari 2014 om 11:31

Inderdaad, hij is de enige dure aankoop en daardoor staat hij constant in de spotlights. Ook valt het slechte altijd veel meer op dan het goede, want zijn prestaties in de FA Cup tegen Liverpool en vooral in de Premier League tegen United waren prima. Maar daar hoor je de media niet over, omdat het van hem verwacht wordt.

Na zijn strafschop gisteren was hij duidelijk van zn à propos, en het feit dat we met 10 man spelen hielp ook niet.

Hopelijk halen we in de zomer een paar absolute toppers om de druk wat van Ozil af te halen. Kan hij mentaal en qua voetbal alleen maar beter van worden.

20 februari 2014 om 11:33

In dat opzicht zou Balotelli halen een geniale zet zijn. Niemand die dan nog op Ozil let, plus je hebt een geweldige spits die in elk systeem kan,

20 februari 2014 om 11:38

Wat voor cijfer zou jij Özil geven tot dusver voor zijn hele seizoen?

Ik denk ook dat er aanvallend ingekocht moet worden met aankopen gericht om het team rondom Özil te bouwen.

20 februari 2014 om 11:38

Klopt, daar vestig ik mn hoop de laatste tijd ook op. Maar tot die tijd is het roeien met de riemen die we hebben helaas. Hopelijk is Ramsey snel weer terug.

Tegen Arsenal en Liverpool speelde hij gewoon erg goed en was hij de beste voetballer op het veld met the Ox. Tegen Bayern begon hij ook zeer goed, maar na de penalty was hij mentaal helemaal kapot. Voor zijn eerste jaar doet hij voor alsnog heel erg goed en ik ben er van overtuigd dat Ozil in de return tegen Bayern gaat vlammen.

20 februari 2014 om 12:50

Ten eerste: tegen Arsenal kan niet. Hij speelt met het Arsenal shirt om zijn schouders . Ten tweede: bij Liverpool-Arsenal haalde hij een dikke onvoldoende. Leed twee keer dom balverlies waaruit sowieso 1 doelpunt uit viel.
Dat hij een keer gaat vlammen ben ik ook nog wel van overtuigd. Maar nog niet in de return tegen Bayern. Denk dat het zelfs bijna slimmer is om hem in te laten vallen ipv basis.

20 februari 2014 om 13:19

Ik bedoel tegen United natuurlijk ahaha. Daarnaast speelde hij in de Fa cup tegen Liverpool geweldig. Die andere wedstrijd tegen Liverpool (5-1 afdroging) was hij inderdaad heel erg slecht, maar heel Arsenal was die dag dramatisch.

Geef hem nog maar even wat tijd. Komt wel goed!

20 februari 2014 om 12:54

"Schatje" moest daar nog even achter . Maarem inderdaad, Engeland heeft ook een hele andere cultuur en leefomgeving dan Spanje. Hij moet daar gewoon nog even settlen .

Is inderdaad niet de slimste actie om een penalty te nemen tegen je landgenoot, die kent het natuurlijk wel bijna uit zn hoofd neem ik aan, van de nationale ploeg

Het lijkt er ook op dat Ozil neerkijkt op zijn teamgenoten aangezien hij bij Madrid wat anders gewend was. Jammer dat hij de penalty miste, dapper dat hij zelf de penalty opeiste maar leek al niet zo handig tegenover Nuer. Hopen wanneer die dictator Perez in Madrid weg is dat ozil terugkeert naar huis begrijp de transfer naar arsenal tot de dag van vandaag nog steeds niet, helemaal als ik vandaag lees dat Real isco nu weg wil hebben, maar de arsenal fans zullen hier weinig last van hebben en dat is begripvol!

20 februari 2014 om 11:25

Jij insinueert als Ballack iets wat je totaal niet kan weten en reageert puur op je eigen gevoel. Zowel jij als Ballack kunnen moeilijk weten hoe de verhoudingen in de kleedkamer zijn. Het enige wat ik weet is dat Ozil wel degelijk een versterking is gebleken en dat zijn ploeggenoten zeer blij met hem zijn als ik hun uitspraken mag geloven.

20 februari 2014 om 11:36

Heb ook nergens gezegd dat wat ik zeg dat het waar is of jullie het moeten geloven ik zeg gewoon wat ik gister gezien heb en hoe ik erover denk, jij bent niet de enige die weet dat ozil een versterking is gebleken hoor dat heeft de hele wereld gezien. En ja tuurlijk zullen zijn teamgenoten zeggen dat ze blij met hem zijn. In madrid waren ze ook 'blij' dat hij weg was, dat gelooft toch geen hond

21 februari 2014 om 03:27

Ballack weet alles

Dit is niet het moment om uit vorm te zijn, alles wordt beslist deze maanden.

Hij had die pingel natuurlijk nooit moeten nemen, Neuer kent hem en hij bevestigde maar weer eens het oude voetbalgezegde dat je nooit de pingel moet nemen als je zelf onderuit ben gehaald.
Had het dan Wilshere of Cazorla maar laten doen.

Ik vond hem tegen United en Liverpool anders goed spelen dus dat hij de laatste tijd minder speelt vind ik onzin. Zelfs tegen bayern begon hij goed totdat hij die penalty miste toen zag je echt dat zijn zelfvertrouwen compleet weg is. Jammer maar ik ben ervan overtuigd dat hij er in het weekend weer staat.

20 februari 2014 om 12:04

Hij was tegen Liverpool de slechtste man op het veld..

20 februari 2014 om 12:19

de laatste wedstrijd 2-1 tegen liverpool de slechtste man op het veld??? Kijk de wedstrijd aub terug hij had bij beide doelpunten zijn aandeel!

20 februari 2014 om 12:20

Ik denk dat hij de FA cup wedstrijd bedoelt

20 februari 2014 om 12:27

Ahja jullie hebben 2x tegen Liverpool gespeeld natuurlijk! Excuses!

Iedereen heeft wel eens een dip, komt helemaal goed. Lijkt wel alsof iedereen vergeten is hoe hij Arsenal juist een ontiegelijke boost gaf in et begin van het seizoen. Hij scoorde en gaf de ene assist na de andere. Vanaf toen kwamen de gunners los.

20 februari 2014 om 14:24

Ramsey had helemaal niets mee te maken? Sinds Ramsey zijn blessure werd het een stuk minder met Arsenal. Iedereen ziet dat!
Men geeft gelijk alle credit aan Özil dat Arsenal zo goed draaide eerste seizoenshelft.. Voor neutrale kijkers kan ik het wel begrijpen. Maar degene die Arsenal echt volgen zullen weten dat Arsenal voordat Özil kwam ( Eind vorig seizoen + voorbereiding deze seizoen) al heel goed draaide. Ze waren in vorm! Özil was een last minute transfer.. Had Arsenal een topspits gehaald die alles scoort of v.persie nog bij de selectie, dan stond Arsenal hoger deze seizoen.

Ik blijf zeggen dat Ramsey een serieus gemis is voor Arsenal.. Als Giroud niet scoorde, dan deed hij het wel. Hij wint veel duels, maakt veel kilometers, gaat diep voor een middenvelder en verdedigd ook mee.. Ze noemen hem niet voor niets Rambo!

Als Ozil bij Bayern speelde, dan speelde hij gwn een geweldige wedstrijd hoor. Hij speelt niet goed maar denk ook dat hij gwn bij 1 van de grootste ploegen ter wereld moet spelen en dat is Arsenal niet met alle respect. Je zal zien dat hij vlamt met Duistland op het WK.

20 februari 2014 om 11:28

Maak niet uit toch, echte toppers dragen de ploeg als ze veel beter zijn en maken de rest beter met hun aanwezigheid.
Het is nou niet of Özil er met kop en schouders bovenuit steekt en de ploeg draagt zoals hij bij Duitsland wel bv doet.

20 februari 2014 om 11:32

Maar hij heeft wel goede spelers om zich heen nodig. Nu heeft hij de hele wedstrijd eigenlijk nauwelijks goede afspeelmogelijkheden. Hij wil mensen diep sturen, maar niemand gaat diep, en dan ziet het er ineens heel traag uit als hij drie seconden over een tikkie breed doet.

20 februari 2014 om 11:40

Ja heb je ook gelijk in, met betere spelers komen zijn kwaliteiten meer naar voren.
Toch verwachten mensen veel van Özil, dat hij a la Zidane de ploeg beter laat spelen en de kar trekt ene op cruciale momenten zoals gisteren er staat en die bal binnenschiet.
Gaat het goed dan krijgt hij alle lof, gaat het slecht dan wordt hij er op afgerekend. Misschien oneerlijk een beetje maar zo werkt het wel voor de meeste toppers.

20 februari 2014 om 11:53

Giroud is bv niet de spits die past bij Ozil... Met goeie spelers rondom je kan je beter het spel verdelen als 10.

20 februari 2014 om 11:56

Ik denk niet eens dat hij basis staat bij Duitsland komend WK.

20 februari 2014 om 12:04

Ozil speelt zowiezo bij Duitsland en dan zal je zien dat hij wel degelijk de man van de laatste pass zal zijn.

20 februari 2014 om 12:30

Ik zou voor deze opstelling kiezen.

Snelheid, killers, goede passing, degelijkheid, fysiek sterk.
Hiermee maakt Duitsland naar mijn inzien de meeste kans.

Neuer
Lahm
Boateng
Hummels
Schmelzer
Kroos
Khedira
Götze
Müller
Reus
Gomez
20 februari 2014 om 12:38

Ozil is op dit moment gewoon niet goed genoeg, waarom kan Cazorla en Ox wel uitblinken? Heb je gisteren de pass van Ozil gezien? hij gaf de bal gewoon naar een Bayern speler, dit heeft totaal niks te maken met Arsenal spelers.

Penalty mis schieten heeft niks met Arsenal spelers te maken....

Ik denk dat Arsenal veel beter zal spelen zonder Özil.

20 februari 2014 om 12:57

"heb je gisteren de pass van Ozil gezien? hij gaf de bal gewoon naar een Bayern speler, dit heeft totaal niks te maken met Arsenal spelers."

hahaha hilarisch!

Het lijkt erop dat die gekke Perez en Ancelotti het toch goed hebben gezien. Want ook in de wedstrijd Liverpool Arsenal, toen ze 5-0 achter stonden, zag ik het weer. Beetje nochelant rondlopen, mooie passes willen geven etc. Terwijl je 5-0 achter staat. Dan moet je opstaan en je team bij de hand nemen, je voetbalschoenen willen opeten. Maar het interesseert hem geen donder. Pure, mooi weer voetballer. Hij heeft absoluut de voetbal kwaliteiten van een topper, maar de mentaliteit van een amateur.

20 februari 2014 om 11:39

Ja en in die andere wedstrijd tegen Liverpool in de FA cup speelde Ozil echt uitstekend. Die schandalige wedstrijd tegen Liverpool was elke speler bij Arsenal belabberd slecht, zelfs ons centrum die het altijd goed doet was dramatisch bezig.

Özil is gewoon re rustig. De intensiteit van een Engelse ploeg is hoger dan zijn natuurlijke neiging. Zelfs bij een voetballende ploeg als Arsenal. In Engeland is het toch veelal beuken op hoge snelheid en de bal zo snel mogelijk naar voren zien te krijgen. Ook voor een ploeg als Arsenal is het moeilijk om daar niet altijd in mee te gaan.

Een briljant tacticus als Özil komt dan niet helemaal optimaal tot zijn recht, hij kan ook niet in zijn eentje het hele tempo bepalen. Bij Bayern had je er gister 4 en Alaba en Lahm zijn daar ook toe in staat.

Met een technisch sterke en balvaste spits zorg je al voor veel meer vastigheid maar Özil zal wellicht ook wat meer urgentie moeten voelen, gezonde stress die hem alerter en minder nonchalant maakt. Hij is echt gewoon te 'chill' voor het Engelse voetbal. Hij past amper binnen de norm van de typische PL voetballer maar zal juist daarom gekoesterd moeten worden.

City kan dat bijvoorbeeld iets beter maar die missen duidelijk ervaring in de CL waar de continentale teams veel bedachtzamer en slimmer voetballen. Mourinho is 1 van de weinige coaches in Engeland die zijn team wel zover kan krijgen om het geduld en verstand te bewaren. Pellegrini zal dat na dinsdag ook wel geleerd hebben, ook dat hij Demichelis niet meer opstellen in topwedstrijden .

Verwachtingen waren hoog ja maar ben blij dat ze hem bij real hebben laten gaan

Ozil is een zwaar overschatte, veel te dure luie voetballer. Dat hij af en toe een paar passen geeft maakt m geen geweldenaar. Wat een goede verkoop is dat gebleken van real. Coutinho Ozil

Özil, heeft het wéér niet laten zien in een grote wedstrijd. Onbegrijpelijk dat Wenger hem ook liet staan na de rode kaart, en de zichtbaar teleurgesteld Cazorla naar de kant haalde. Het was namelijk toen al duidelijk dat Özil geen goede partij meer ging spelen, die hoofdschudden met zijn hoofd omlaag over het veld rondliep. Die gemiste penalty zat hem duidelijk dwars, en Wenger had er verstandig aan gedaan hem naar de kant te halen. Dit blijkt maar weer uit het verdere verloop van de wedstrijd waarin Özil letterlijk geen bal meer goed geraakt heeft,

20 februari 2014 om 12:00

Al meermaal aangegeven dat Real een goede zet heeft gedaan met zijn verkoop voor 50 (!) miljoen.
Vervolgens worden mijn berichten verwijderd wegens 'gebruik aan onderbouwing'.
Wat moet men nog onderbouwen, je kunt het elke topwedstrijd beamen..

Ozil is geen winnaar, geen kampioen. Geen speler die er alles voor over heeft om wedstrijden te winnen. He is echt een verschrikkelijk goede technicus, die prima past in een goed combinerend elftal. Iemand het liefste 90 minuten lang de bal over speelt naar ploeggenoten. Ozil is niet iemand met een verwoestende knal, niet iemand van een gemeen duel of tomeloze inzet. Ozil is een pure voetballer zonder gif!

Hij heeft duidelijk nog moeite met het tempo het harde werken in de PL. Özil is nooit van het harde werken geweest, maar dat moet in de PL toch wel echt gebeuren. Ik heb mijn hoop ook gevestigd aan komend seizoen. Je zag het met Mata en Silva ook, 2 spelers uit de Spaanse competitie die moeite hebben in hun eerste seizoen in de PL en kijk eens waar ze nu staan. 2 Smaakmakers. Ik denk dat het een kwestie van tijd word.

20 februari 2014 om 15:14

Hoeveel keer moeten andere competities de PL dan nog de nodige klappen geven voor dat men eens gaat inzien dat de PL zwaar overschat is. Dat het fysiek zwaarder kan ik zeker inkomen. Maar voetballend staan Spanje en Duitsland hoger als je het mij vraagt.

Özil heeft 3 jaar in Real Madrid, met de grootste toppers op het allerhoogste niveau tegen het beste team ooit gespeeld. Wat gaat hij dan het temp zogezegd niet aankunnen.

Waar slaat het nou op dat Ballack zegt dat hij niet het vertrouwen van zijn ploeggenoten krijgt. Sinds Özil's komst heeft hij zijn ploeggenoten alleen maar geholpen om het beste in hun naar boven te halen. Misschien niet gelijk te zien aan al zijn prestaties, maar hij is toch zeker wel een mentale stimulans geweest voor de anderen.

Mwua Özil heeft toch genoeg uitstekende wedstrijden gespeeld, ook de laatste tijd? Dat hij dan net op een cruciaal moment die penalty mist is jammer maar helaas. Dat gebeurd te beste..
Nadeel van Özil vind ik wel dat hij niet echt personality heeft, hij heeft niet het karakter waarmee je een team kunt dragen, het is simpelweg geen geboren leider. Een uitstekende voetballer, maar geen leider en dat straalt hij ook uit op teamgenoten. Wellicht is dat wat Ballack bedoeld, hij was zelf natuurlijk wel de geboren leider die ook nog eens heel goed kon voetballen.

Ozil heeft de verwachtingen zelf ook nog niet waar gemaakt.

Het is absoluut een versterking voor Arsenal, maar in hele belangrijke wedstrijden laat hij het vaak niet zien. Die kritiek is dus terecht. Gisteren ook weer, een enorm slap ingeschoten penalty en daarna compleet van de kaart.

Ozil zal zichzelf weer laten kennen wanneer Podolski terug is.
Podolski heeft erg veel diepgang samen met Oxlade of Walcott op de vleugels.

Gister tegen Bayern viel het wel mee. Maar tegen Liverpool is me opgevallen dat er soms weinig diepgang is.
Dat is vooral als Cazorla op links staat.

Bii real speelde een di maria op rechts en Ronaldo op links. Daar was erg veel diepgang.
Hij kon de bal overal kwijt.

Als Podolski en walcott weer terug zijn, denk ik dat het rendement van Ozil zal stijgen.

20 februari 2014 om 13:20

Wat is er met podolski dan?

20 februari 2014 om 15:25

Sorry ik was niet geheel duidelijk.
Ik bedoelde als ze terug zijn in de basis opstelling.

Wat ze wel hebben bereikt is dat de groep dacht, toen Ozil gehaald werd, dat ze wel even zouden laten zien dat ze zelf ook niet onderdoen. De groepsverhouding excl Ozil is dus prima.

Ozil zelf is zoals de Duitsers zelf zeggen een schönwetterspieler, speelt in minder belangrijke wedstrijden wonderschoon, zakt in de potten dat het moet in elkaar. Dat zag je ook in de classico's en tegen bijvoorbeeld Italie met Duitsland hetzelfde.

Lievelingetje van van der gijp. Ze zijn ook wel vergelijkbaar, beiden ongelofelijk laks en lui.

Wat een onzin. Het slechte spel van Özil is absoluut geen vertrouwenskwestie, al is het maar de vraag of hij slecht speelt. Tegen Liverpool had iedereen een off-day, tegen United was hij top en gisteren speelde hij tot aan de rode kaart uitstekend. Vind het veel te makkelijk om meteen te stellen dat er iets gaande is met Özil en de media speelt daar een enorme rol in. City verloor dinsdag tegen Barca en er is niets aan de hand omdat ze met tien man verloren. Wij ondervonden exact hetzelfde en er is meteen crisis.

20 februari 2014 om 14:19

Omdat je met 1-0 voor kon komen met een penalty. Als Silva de penalty mist, vervolgens City rood krijgt, 2 doelpunten tegen en je verliest, ja dan is Silva gewoon slecht geweest.

Het feit dat je op zo'n cruciaal moment een penalty mist tegen 1 van de grootste kanshebbers van de CL, thuis voor eigen publiek, zegt veel over de persoon in kwestie. Je kan zoiets maar op 1 manier goedmaken. Of je maakt een doelpunt (bereid er 1 voor kan ook) of je speelt zon goede wedstrijd dat je minimaal 10 opgelegde kansen aan een teamgenoot geeft.

Beide was niet het geval. Vooralsnog vind ik Ozil echt een choker in dit soort games. En helemaal omdat je weet wat hij kan, maar gewoon domweg niet laat zien.

21 februari 2014 om 18:06

Klopt en dat draagt enorm bij aan een wedstrijdoordeel van de supporter over Özil, maar men moet niet vergeten met wie hij speelt. Bij Real had hij Ronaldo, Benzema en Di Maria voor zich, hier heeft-ie Sanogo en Giroud...daarnaast kost de overgang van La Liga naar de Premier League simpelweg tijd voordat een speler weer optimaal presteert.

Ook precies de reden dat ik uitkijk naar volgend seizoen. Özil in topvorm met een wereldvoorhoede voor zich, ervan uitgaande dat Wenger een topspits haalt. Pff, dat wordt pas dodelijk. Be afraid Chelsea, be afraid

Ik denk niet dat Özil zo gelukkig is in Arsenal. Hij is een topspeler, maar hij vecht niet voor zijn team. Terwijl je heel de middenlinie ziet jagen naar de bal loopt hij gewoon nonchalant rond.

Tijdje geleden kreeg Özil onder zijn voeten van Per en gisteren kreeg hij onder zijn voeten van Flamini (als je de beelden zag). Özil reageerd echt niet goed op.. Aan wat zou het liggen? Voelt hij hem te goed voor deze Arsenal? Of is het zijn Turks/duits bloed dat hij zo doet.

Wenger moet dringend versterking halen.. Özil speelde in real met wereldspelers rond hem!
Eenig wat Özil nodig heeft een een spits die KAN scoren! Met Giroud en Sanogo kom je gewoon in problemen tegen grotere ploegen.
Özil zal niet lang meer blijven vrees ik.

Op zo'n moment is het toch jammer dat Persian Gooner er niet meer is.
Had altijd een duidelijke kijk op de zaken en kon je dan weer geruststellen.

Kan nu ook zo'n geruststellertje gebruiken

Ozil had überhaupt nooit naar Arsenal moeten gaan, een club ver onder zijn niveau.

Hij is de enige topvoetballer daar en de rest wilt wel zijn niveau halen, maar kan het gewoon niet, Wenger moet ook meer zijn topspeler gebruiken, enkel weet ik zeker dat Wenger het visie niet heeft om zoiets te doen.

En dan was ik die jaloerse Madridista omdat Real Madrid een grote fout maakte met Ozils verkoop.. Real Madrid zou zwakker worden, Ronaldo zou minder scoren, Real Madrid zou geen creativiteit meer hebben.. Bla bla bla!

Toen Ozil weg was, was ik de eerste die ging vieren en dit bewijst alles! waar zijn die mensen die zeiden dat Wenger Ozil geweldig zou maken? Waar zijn die mensen die zeiden dat Wenger Ozils conditie zou verbeteren zijn scoringsvermogen naar boven zou tillen? Waar zijn die mensen?

Waar zijn die mensen die zeiden dat Ronaldo en co afhankelijk waren van Ozil bij Real Madrid? Het was Ozil die afhankelijk was van hun nu zie je hoe Ozil erg faalt die man kan de druk niet aan weet niet hoe hij het team in een sleeptouw moet nemen en weeer faalt hij in een grote game!

Jammer dat Ozil de penalty mist maar hij speelde daarvoor uitstekend (de eerste 10 minuten) Dat hij daarna de penalty mist en zijn vertrouwen in de wedstrijd mist ja dat is klote. Ozil is een geweldige voetballer en in mijn mening de best #10 in de wereld maar hij kan geen team op sleeptouw nemen. Wat betreft de penalty zo neemt Ozil zijn penaltys altijd maar dat Neuer zo goed is dat hij blijft staan en Ozil dwingt om hem te nemen is wel knap. Bij het Duits elftal scoort Ozil ze vaak genoeg.

Wenger zou Ozil helemaal geen verdedigende taken moeten geven en hem gewoon diep opstellen zodat hij altijd een eventuele counter kan opzetten. Onder Mourinho speelde Ozil ook zo en was hij geweldig. De lakse houding van Ozil en meeverdedigen was altijd wel bekend. Ook zou ik graag Wenger Ozil graag meer zien wisselen wat Mourinho ook deed.

Ozil zou in elke top club in de wereld basis staan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren