Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax haalt jochie van slechts 6 jaar binnen: ‘Een opmerkelijke transfer’

Laatste update:

Hij heeft nog nooit op een voetbalveld gestaan, maar mag toch aansluiten in een juniorenelftal van Ajax: de pas zesjarige Luca Messori maakt de overstap van de amateurs van BFC uit Bussum richting Amsterdam. De vereniging maakt het nieuws donderdag zelf wereldkundig en noemt het een opmerkelijke transfer.

Bij zijn amateurclub speelt de jonge Luca in de zogenaamde ‘bak’, als spelverdeler van Manchester United. Pas in het nieuwe seizoen zal hij daadwerkelijk op het veld verschijnen, maar dat zal dus niet gebeuren bij BFC. De Bussumse club spreekt van ‘een opmerkelijke transfer’. “Dat Ajax spelers op steeds jongere leeftijd scout, was genoegzaam bekend.”

“Maar dat de landskampioen ook al spelers selecteert die nog niet op een echt voetbalveld hebben gespeeld, is opvallend te noemen”, verklaart BFC. De club heeft een samenwerkingsverband met Ajax en dus lopen er van tijd tot tijd jonge voetballers stage bij de Amsterdammers. Na drie trainingen had de technische staf voldoende gezien: de kleine Luca mag aansluiten in de F2.


Profclubs zouden jonge voetballers pas na hun twaalfde mogen binnenhalen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gaat nergens meer over joh straks staan ze nog bij de kraamafdeling te scoute...

22 mei 2014 om 12:08

@ Frhich

Als Ajax jonge jongens van het buitenland haalt van 15 jaar is het niet goed. Maar scouten ze in de omgeving en bij clubs met wie ze samenwerkings verbanden hebben is het ook weer niet goed. Wat wil je nou? Hij blijft thuis wonen, zelfde school, zelfde vriendjes en gaat gewoon op voetbal.of mogen plaatselijke clubs zoals Bussum ook geen spelers meer aan nemen?

Hypocriet gedoe hier.

22 mei 2014 om 12:13

Inderdaad, niets aan toe te voegen. Volgens werken ze in Rotterdam ook met f elftallen, hoe komen ze daar aan hun spelers?

22 mei 2014 om 12:13

Waar heb ik gezegd dat spelers van 15 scoute niet goed is??? Je moet geen woorden in mijn mond leggen. Ik vind het gewoon triest dat je naar spelertjes zit te kijken die bij wijze van spreken hun vetertjes niet eens kunnen strikken. Maar jij mag dit fantastisch vinden dat is jou mening, maar bij mij lopen de rillingen over mijn rug.

22 mei 2014 om 12:18

@ Frhich

Ik zeg niet dat ik het fantastisch vind. Ik zeg dat er totaal geen verschil is tussen het voetballen bij Bussum of bij Ajax is voor het kind. Het is een kind die gewoon lekker gaat voetballen Meer niet.

Elke BVO in geheel Nederland heeft de F-jes als teams die ook allemaal gevuld zijn. Vrijwel elke amateur club heeft F-jes waar kinderen van 6 jaar spelen. Dus voor die clubs mogen kinderen van 6 jaar wel spelen. Maar bij Ajax mogen kinderen van 6 jaar niet spelen? Naieve gedachte.

Voor die jongen is het gewoon een voetbalclub, en bij Ajax gaat het tot aan de D ook gewoon om plezier maken. Dus er is totaal geen verschil of een kind van 6 bij ajax, bij Bussum of bij een willekeurige amateur club gaat spelen.

Buiten de naam van de club waar hij speelt, veranderd er namelijk helemaal niets voor die jongen.

22 mei 2014 om 12:26

Het is wel degelijk zeer opmerkelijk te noemen. Ja bij Feyenoord worden ze ook gescout voor de F, maar laten ze de betreffende speler wel gewoon bij hun oude club voetballen mits er een goed jeugdplan is. Deze spelers trainen dan om de zoveel weken mee met Feyenoord en komen ze regelmatig kijken op hun oude club hoe het gaat.

Ik denk eerder dat de ouders hier achter zitten, ook bij Feyenoord heb je van die stagedagen waar je je kind gewoon op kan geven, na een zware selectie krijg je de mogelijkheid om aan te sluiten bij SC Feyenoord.

Bij Feyenoord heb je ook gewoon de amateur tak waar je je kind gewoon kan laten voetballen, vandaar uit stromen ook veel talenten door. Geen idee hoe het bij Ajax precies werk.

22 mei 2014 om 12:32

Als je denkt dat er geen verschil zit tussen bij Ajax en Bussum in de F-spelen dan ben je wel heel naïef.

Als je het is zoals jij stelt dan kan Ajax dat jongetje dus ook prima met zijn klasgenootjes en vriendjes laten voetballen en hem later proberen toe te voegen aan de jeugdopleiding.
Daar heeft hij niet per training 40-50 minuten voor te reizen.

22 mei 2014 om 12:44

@ Justbecause

Als ik naar jouw reactie kijk gaat het er bij Feyenoord opmerkelijker er aan toe dan bij Ajax. Bij de jonkies van Ajax gaat het alleen maar om het plezier hebben in het spelletje, waarbij zij niet lastig gevallen worden met "het moeten ontwikkelen" en "het moeten presteren". Terwijl bij Feyenoord er op die leeftijd volgens jou al een "jeugdplan" eraan te pas te komen, wie is er dan opmerkelijker bezig Ajax of Feyenoord ?

22 mei 2014 om 12:46

@ Sammerens

Hij hoeft geen 40-50 minuten te reizen, dat is het hem juist.
Natuurlijk zit er een verschil tussen Ajax en Bussum. De faciliteiten zijn veel beter, de begeleiding is veel beter en de materialen zijn veel beter. Voor de rest zijn de trainingen van Ajax bij de F-jes vrij vergelijkbaar met de trianingen bij de gemiddelde amateur clubs. Veel partijtjes spelen etc.

Het verschil is dat hij met 7 andere jongetjes speelt die lekker kunnen ballen. Dan dat hij bij Bussum speelt met 7 jongetjes die minder lekker kunnen voetballen.

Iedereen die klaagt moet eens een paar trainingen op de toekomst gaan bekijken en dan terug komen met een conclusie.

22 mei 2014 om 12:52

@ Justbecause

Ajax, Psv, Feyenoord, Twente, Ado etc etc doen allemaal hetzelfde. Via talent dagen speuren ze naar talent. Maar ook bij Amateur verenigingen word naar talent gekeken en gescout. Is neits vreemds aan. Snap daarom ook niet dat veel mensen hier over vallen.

22 mei 2014 om 13:22

@frhich

Je voetbalt zelf ook niet neem ik aan?
Ik voetbalde al vanaf mijn 5de jaar bij FC Diemen!
Het is heel normaal dat je als jong broekkie speelt. Alle jongens in mijn jeugdelftallen wilden spelen bij Ajax. Ik ook alleen kwam het er nooit van.
Ajax is de droomclub in NL voor velen jonge knaapjes. Niet doen alsof je in shok bent. Kinderhandel hahahaha doe normaal man. Wat is het verschil tussen dit en die jonkies bij een talentendag? Die jongens voetballen ook al.
Dit gaat zelfs om een club die een samenwerkingsverband heeft met Ajax.
De enige reden waarom het opmerkelijk is, is omdat hij nooit op het veld heeft gespeeld.

22 mei 2014 om 13:32

Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden. Het enige wat er gaat veranderen is dat hij in de jeugd van Ajax gaat spelen. Als dit als 'probleem' wordt gezien, zullen we het scouten dan maar volledig afschaffen?

22 mei 2014 om 13:38

Afca Leeds,

Dan begrijp je me verkeerd, elke goede vereniging heeft een jeugdplan, in dit plan zal beschreven staan wat word verwacht van de ontwikkeling van de kinderen, bij de Fjes staat plezier en spelende wijs ontwikkelen van balbehandeling centraal, bij de Etjes gaat het al meer om het samen spelen en zo gaat het steeds verder. In zo'n jeugdplan staat beschreven waar trainers aan moeten denken, hoe ze moeten trainen wat kinderen aan het eind van het seizoen moeten kunnen, omgang met kinderen en ouders en ga zo maar door.

Toevallig ben ik erg betrokken bij het jeugdplan van onze vereniging en het is echt niet zo als jij denkt. Zo'n plan help juist enorm om trainers hou vast te geven en ze de juiste dingen te leren op een goede manier zonder teveel druk. Dit is ook 1 van de redenen dat Feyenoord onze spelertjes vaak tot de D bij ons laat, zo kunnen ze nog lekker met hun vriendjes van school blijven voetballen en is er niet al te veel druk op de ouders die anders toch 4x in de week heel vroeg in Rotterdam moeten zijn voor de trainingen.

Bij Feyenoord gaat het niet anders, heb al regelmatig tegen de jeugd van hun gespeeld en dat gaat echt op een hele relaxe manier.

De talentendagen voor die kinderen zijn net zo, ik ken gevallen dat het beste spelertje van die dagen niet werd uitgenodigd omdat de vader alleen maar liep te schreeuwen langs de lijn, of dat spelertjes zelf niet de juiste instelling hadden.

Uiteraard zullen spelertjes zich moeten ontwikkelen,. het doel is ontwikkelen het resultaat zal zijn presteren.

22 mei 2014 om 13:39

D-bergkamp,

Ik snap het ook niet, maar ik denk dat mensen hier nu overvallen omdat de andere club het in het nieuws brengt. Dit gebeurd vrij regelmatig.

22 mei 2014 om 14:00

Niet alle profclubs (bvo's) hebben jeugdelftallen met f-jes, dat heeft enerzijds te maken met vage regels van de Knvb en anderzijds de keuze van de BVO zelf. Zo scout AZ inderdaad ook op jonge leeftijd dit sorot spelers, er is echter een groot verschil. AZ laat de jongens bij hhun eigen club trainen en competitie spelen, een ochtend in de week trainen ze met de AZ voetbalschool mee, een grote groep kinderen die dus extra training krijgen, daarnaast worden de jongens, hun ouders en de clubs begeleid om deze kinderen zo goed mogelijk te begeleiden. Pas als ze d-tje worden kunnen ze wellicht instromen, voor die tijd kan er nog zoveel gebeuren.

In 20 minuten van Bussum naar de Toekomst. Midden in de nacht wellicht maar niet in de spits. De 4 tot 5 keer per week naar de toekomst vind ik een aardige aanslag op zijn sociale leven.

Ik kan het kind niets kwalijk nemen, ouders wellicht en ajax zeker. Als 6 jarig jochie dromen ze van ajax of welke andere bvo ook. Maar de weg is nog zolang, de druk meteen al zo groot... laat ze lekker kind zijn en wacht tot ze een jaar of 10 zijn.

Knvb zou een minimum leeftijd moeten toepassen, om kinderen en hun ouders hiervoor te behoeden. Of op zijn minst grenzen stellen aan de trainingsmomenten, duur etc.

22 mei 2014 om 15:39

Van Utrecht naar Amsterdam Bijlmer Arena is 20 minuten(trein dus)

22 mei 2014 om 20:15

Gelul wat je zegt, bij onze voetbalclub worden de jongens van 6 jaar ook weggehaald door Feyenoord en gaan ze gewoon bij Feyenoord ballen want Feyenoord is anders bang dat bijv FC Utrecht ze aantrekt omdat dat de club in de omgeving is.

22 mei 2014 om 12:11

Simpele, populistische uitspraak weer. Wat is hier mis mee?

Vanuit Bussum ben je binnen 20 minuten op de toekomst. Er verandert vrijwel niets voor die jongen, behalve dan dat hij een top-opleiding gaat krijgen. Hij wordt niet uit zijn vertrouwde omgeving gehaald. Er is nauwelijks verschil met van een amateurclub naar een betere amateurclub gaan. Het gebeurd sowieso uit vrije wil.

Als hij zichzelf aanmeldt moet hij ook oefenwedstrijden spelen, nu haalt Ajax een hele stap weg voor hem en zijn ouders. Aangezien ze een samenwerkingsverband zal 1 van de begeleiders/trainers van die koters wel naar iemand van Ajax gebeld hebben.

Het gezeur is toch altijd dat spelers vanaf de F-jes opgeleid moeten worden? Of denk je dat al die helden van Feyenoord die vanaf de F het eerste hebben gehaald zich allemaal netjes bij varkenoord hebben gemeld met een schattig en ijverig koppie?

22 mei 2014 om 14:05

20 minuten vanuit Bussum naar de toekomst dat ga je ergens tussen 15.30 uur (schooltijd) en 19.00 uur 's avonds (een kind van 6 moet rond 19.30 uur naar bed) echt niet redden in 20 minuten.

Zo'n jongetje kan bij een beetje amateurclub en begeleiding van ajax nog zeker een paar jaar bij zijn eigenclub blijven. Wellicht eens per week een 'selectie' training bij ajax.

22 mei 2014 om 20:34

Sinds wanneer gaan jongetjes van zes tot 15:30 uur naar school? Groep 1 en 2 hebben sowieso geen 5 daagsee schoolweek en hebben flexibiele uren. Groep 3 gaat wèl 5 dagen per week naar school, maar is een uur eerder uit. De F pupillen trainen echt niet laat en zouden die jongetjes niet o.a. op de vrije woensdagmiddag trainen?

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind dat kinderen ook beschermd moeten worden, maar jij draaft door. Bussum is gewoon de regio.

22 mei 2014 om 12:14

Er zijn in Nederland meer BVO'S met jonge jeugd elftallen.. Doe nu niet of je van je stoel vslt van ongeloof!!

22 mei 2014 om 12:19

ik val inderdaad van mijn stoel als ik lees dat ajax bij kinderen van 6 scout!

22 mei 2014 om 12:28

Staan de letters FR in je naam voor Feyenoord Rotterdam? Dan heb ik een verrassing voor je, ook die club scout op die leeftijd! Google nog even naar welke BVO's f-elftallen hebben, ook die scouten al op die leeftijd!

22 mei 2014 om 12:39

Dan vind ik het nog steeds schandalig dit zou door de knvb verboden moeten worden. ze moeten een grens trekken, want anders staan clubs echt nog bij peuterspeelzalen voor de deur.

22 mei 2014 om 13:26

@frhich, iedere profclub met teams van Fjes niveau scout spelers. Man man man.
Of jij denkt serieus dat ze meteen aansluiten?

22 mei 2014 om 13:35

Val je ook van je stoel als je leest dat Arsenal/feyenoord jochies van 6 heeft gescout en binnen hengelt? Hoe denk je anders dat de F-jes worden opgevuld ?

22 mei 2014 om 12:19

Dit gebeurd werkelijk bij iedere club. Zelfs bij laag geklasseerde profclubs. Zoiets heet scouten en opleiden. Het hoort er allemaal bij.

22 mei 2014 om 12:44

Kees het artikel anders want dat heb jij overduidelijk niet gedaan. Ouwe. Waar komen jullie f-jes vandaan dan?? Schaam je man, je maakt jezelf ook compleet belachelijk. Gaan we een keer iemand vanaf de fjes opleiden is het weer niet goed. Man wat een figuur

22 mei 2014 om 12:52

Nee kindertjes van 6 jaar bekijken nee dat is echt fantastisch. En hoezo moet ik me schamen, omdat ik mijn mening geef en hier niet mee eens ben??? Jij moet je schamen dat je dit goed keurt of het nou je club is of niet.

22 mei 2014 om 12:58

Vanwege je korte reactie... Als het bij jou cluppie gebeurd hoor je er niks over. Tonny, JPB zitten er toch ook al vanaf de f-jes? Bah walgelijk die kinderhandel, en ook nog de balken hebben om het eigen jeugd te noemen in Rotterdam. Hypocrieten. Als wij 14-15. Jarige halen hebben jullie al moeite met het accepteren van het feit dat het onze eigen jeugd is, pronken jullie altijd met dat ze bij jullie al vanaf de f-jes en dus vanaf hun 6e spelen bij Feyenoord. En dit zijn feiten die ik dagelijks constateer hier en op Youtube e.a social media! En praat het nou niet goed bij jullie mr perfect.

22 mei 2014 om 13:03

Frhich, waar denk je dat jullie huidige lichting waar jullie terecht zo trots op zijn vandaan komt?
Vilhena, Boetius, Kongolo etc. zijn ook gewoon op zeer jonge leeftijd gekomen van Maassluis, Hov, Hillesluis etc.

22 mei 2014 om 13:49

Dit is zo'n onzin.. Zelfs Cruijff werd op die leeftijd al 'gescout'.. Die speelde al mee bij Ajax toen hij nog te jong was om lid te kunnen worden... Het is niet zo dat Ajax nu een speler van die leeftijd uit het buitenland haalt of ronselt.. Het is gewoon een jongen uit de regio..

22 mei 2014 om 20:13

Dit gebeurt bij meer amateurclub in Nederland door zowel Ajax, Feyenoord, PSV maar ook club ala FC Utrecht doet dit. Dit gebeurt echt niet voor de eerste keer, dit gebeurt al jaren

22 mei 2014 om 20:28

Denk jij weleens na voordat je post? Op je zesde beginnen met voetballen is heel normaal, hoor en Bussum ligt in Noord Holland en ligt onder de rook van Amsterdam.

Daarnaast heeft Feyenoord ook F pupillen en Feyenoord scout ook jongetjes van die leeftijd. Eerst moeten Ajacieden jarenlang aanhoren dat Ajax tieners scout, dat die jongens geen eigen jeugd zijn en dat spelers van Feyenoord vanaf de F-jes bij Feyenoord opgeleid worden en nu is zes opeens te jong. Bizar!

Daley Blind was net een paar maanden vier toen hij bij Ajax begon

Wat? Nou ja, deze kunnen we wel eigen jeugd noemen....

Seruis, 6 jaar? Dit hoort gewoon verboden te worden...

22 mei 2014 om 12:10

@ Bassieforajax

Het is geen transfer, Ajax vraagt gewoon of een 6 jarige speler bij Ajax wil komen voetballen. Vele mensen hier zijn ook op 6 jarige leeftijd begonnen bij de plaatselijke voetbalclub. Deze jongen begint op zijn 6 jarige leeftijd bij Ajax. Wat voor hem ook ene plaatselijke club is.

Zo raar dat mensen die apart vinden. Elke simpele amateur club doet precies hetzelfde. Maar dan is het allemaal heel normaal.

22 mei 2014 om 12:16

Populistisch gelul van onwetende, simpele en niet-nadenkende mensen. Meer niet.

Als ik 6 ben en in de buurt woon van club A maar een vriendje op school voetbalt bij club B die iets verder is en ik ga daarheen om die reden is het geen probleem.

Als je van basisschool verandert (heb ik ooit in groep 6 gedaan) omdat de nieuwe school veel hoger staat aangeschreven is er ook geen probleem. Zolang het uit vrije wil gebeurd is het prima. Zoals je al aangeeft gebeurd het idd niet gedwongen.

Net zoals het bij 15-16 jarigen onzin is het te veroordelen. Die jongens/ouders hebben een vrije wil. Als ze puur vanwege het geld gaan en falen is dat een wijze les voor hun en voor toekomstige pareltjes. Helemaal niets mis mee. Echt walgelijk hoe men in Nederland steeds meer de 'slachtoffertjes-mindset' aanhangt. We worden geleidelijk echt een land van softies .

22 mei 2014 om 12:18

D-Bergkamp,

Dit is een aanleiding voor velen om weer lekker te zeuren. Er is inderdaad niks raars aan dit bericht. Ik ben vroeger 3 keer van club gewisseld. Eerste keer was toen ik 8 was. Geen probleem! Gebeurd wekelijks.

22 mei 2014 om 12:23

@ D-Bergkamp

Precies, velen vergeten dat ze op doe leeftijd ook zelf beginnen, overigens gaat bij Ajax bij de echte jonkies ook gewoon om het plezier in het spelletje. Waarbij men zich helemaal nog niet bezig houd met het moeten presteren en ontwikkelen. Daarnaast hoor ik veel mensen ook niet over de diverse talentdagen waar veel jonge kinderen op af komen in de hoop dat ze opgemerkt worden.

Sommige reacties zijn echt te populistisch en simplistisch voor woorden. Uiteraard moet er als het om kinderen gaat secuur gehandeld word. Alleen in dit geval zie ik niet echt wat het verschil tussen die amateur club en Ajax omdat bij beide clubs bij jonge sspelers het nog enkel gaat over het plezier in het spelletje.

22 mei 2014 om 12:19

wat is hier mis mee?
toen ik 8 was ben ik ook naar een andere club gegaan buiten mn eigen dorp zonder mn eigen vriendjes omdat ze daar een beter team hadden en betere trainers. En nu speel ik eredivisie in mijn sport. Ik mocht destijds zelf zeggen wat ik het leukste vond van mn ouders.

Ongelofelijk! Dit vind ik gewoon een soort van misbruik maken van een kind.. Laat zo;n jochie toch eerst lekker genieten van het spelletje en kijken of het allemaal lukt..

22 mei 2014 om 12:14

En dat doet ie niet bij Ajax? Hij voetbalt gewoon in Nederland alleen bij een hogere club. Wat is hier mis mee? Zal ongetwijfeld een goed gesprek geweest zijn met de ouders en de club. Alsof ze zo jong geen lol hebben bij Ajax, Psv of Feyenoord.

22 mei 2014 om 12:21

Omdat die jongen misschien voor zijn plezier bij Bussum speelde? Ik zou het jammer vinden als hij dit plezier verliest omdat de trainingen serieuzer en harder worden en ook omdat er op jonge leeftijd druk op je schouders gelegd wordt.

Ik ken zijn achtergrond niet en die van zijn ouders maar stel dat deze jongen het thuis niet breed heeft, dan is alle hoop gevestigd op hem om het te maken bij Ajax en een topper te worden. Ouders kunnen ook foute beslissingen nemen.

22 mei 2014 om 12:24

Dat is niet waar Medellin. De F'jes zijn de trainingen nog helemaal gericht op lol maken. Tuurlijk worden ze beter begeleid, maar zo een kereltje wordt echt niet gedrild oid. Dit gebeurd zovaak. Ik ben ook op 8 jarige leeftijd naar een andere voetbalclub gegaan. Who cares??

22 mei 2014 om 12:50

Het plezier staat in de f en e-tjes boven aan hoor. Walgelijk om te zien dat mensenwerkelijk waar alles proberen aan te grijpen om te zeiken over Ajax. Bij Feyenoord hoor je ze hier altijd roepen dat jochies veelal vanaf de f-jes daar spelen maar nu is het slecht etc. Bussum ligt om de hoek daar man.

''bij zijn amateurclub speelt de jonge Luca in de zogenaamde ‘bak’, als spelverdeler van Manchester United''. Oke van deze zin snap ik helemaal niks van?

On: Erg jong, maar het is nog relatief dichtbij als het talent er dan vanaf spat dan snap ik wel dat ie gelijk naar Ajax gaat

22 mei 2014 om 12:34

Bak weet ik niet wat er mee bedoelt wordt, maar bij onze vereniging heb je zoiets als kabouters. Spelertjes die nog niet op voetbal mogen qua leeftijd maar wel vast willen voetballen. Neem aan dat dit zo is.

Veel verenigingen spelen wel toernooitjes en dan worden er namen zoals Man Utd gebruikt. Toen ik het stukje lag bedacht ik me dat het daar wel over zou gaan, maar kan ook zomaar heel iets anders zijn

22 mei 2014 om 13:06

Wat Vedet zegt. Veel amateursteam hebben een interne competie voor de 'mini's' die nog niet in de F mogen spelen. Die spelen dan vervolgens onder leuke namen (en soms ook shirtjes) zoals Barca, Manu, Real, Juve etc.

22 mei 2014 om 13:41

Ik voetbal zelf bij BFC in Bussum.

De ''bak'' Is bij on een klein omringd veldje waar de kleintjes spelen. zij doen dit in een ''mini'' competitie waarin de teams namen hebben zoals Manu, Barca, Real enz enz.

Tevens is dit niet zo heel raar, het is niet veel anders dan de eerste club waar je begint, alleen is dit meteen een Bvo,

laten we hier maar niks op zeggen.
een kind is een kind en geen handelswaar.

22 mei 2014 om 12:15

@ Stratumseind

Feyenoord, PSV en elke andere BVO scout in de omgeving en kijkt daarbij naar jongens van 6 jaar. Daarbij hebben Bussum en Ajax zelfs nog een samenwerkings verband. Geen verhuizing, geen andere school, geen andere vrienden. Het is gewoon voetballen bij een voetbalclub. Of dit nou bij Bussum was of bij Ajax is maakt toch geen verschil?

Echt simpel hoe sommige mensen reageren.

22 mei 2014 om 12:18

Simpel? ja das mischien wel het juiste woord ,kinderen van amper 6 denken inderdaad nog simpel.
Daar komt meteen verandering in als hij naar het grote ajax gaat.
Of denk je dat je club hem haalt om lekker te spelen in de speeltuin en met zijn eigen vriendjes.??

22 mei 2014 om 12:21

Ga eens naar een training kijken van deze kereltjes stratumseind. Nog compleet gericht op lol maken. Dat zal de komende jaren voor het jochie niet anders zijn. Hij heeft dan ook wat meer spelertjes om zich heen die ook erg goed kunnen voetballen. Wat ervoor zorgt dat ie nog meer plezier in het spelletje zal krijgen.

22 mei 2014 om 12:24

Die jongen gaat straks bij Ajax toch veel vaker moeten trainen, misschien heeft hij daar geen zin in en had hij iets anders voor ogen? Meer trainen, minder tijd om te spelen of zich met andere dingen bezig te houden. Dat snap je toch? Zolang hij maar weet dat hij kan/mag stoppen wanneer hij wilt en niet dat zijn ouders hem dwingen.

22 mei 2014 om 12:24

@ Stratumseind

Denk jij dat PSV anders doet? Weet niet hoe een fanatieke volger je ben van je eigen club. Maar ik weet wel dat er bij Ajax tot en met de D het plezier aan alle kanten voor op staat. Dcthe je nou serieus dat ze daar training kregen op lange passen en rondootjes doen?

ALs ouders hun kinderen naar een kost school brengen voor beter onderwijs i het normaal. Dit kind gaat gewoon lekker voetballen. Het enige dat er veranderd is dat hij ipv bij Bussum bij Ajax voetbalt. Voor de rest is er eigenlijk geen verschil.

22 mei 2014 om 12:26

@ stratumseind

Dan moet jij je beter verdiepen in de echte jonkies bij Ajax want daar draait het alleen maar om het plezier in het spelletje net zoals bij amateurclubs. Trouwens wat vind jij dan van al die talentendagen van de Nederlandse clubs waar ook veel jonge kinderen op af kom, in de hoop dat ze opgemerkt worden.

22 mei 2014 om 12:26

Waarom ga je dingen zitten invullen waar je niks vanaf weet Medellin?? Als ie het niet naar zijn zin heeft, dan hebben ze dat ook bij Ajax door. Die gaan hem echt niet dwingen te blijven voetballen. En wat zijn ouders met 'm doen weten wij toch niet?? Laat het lekker. Ajax, zijn ouders en hijzelf komt er vanzelf achter of ie het naar zijn zin zal hebben. Is dat niet het geval en grijpen zijn ouders niet in, dan doet Ajax dat wel. Ze hebben niet voor niks een vd beste opleidingen van Europa. Niet alleen om op te leiden. Ook om de talentjes te begeleiden en adviseren.

22 mei 2014 om 12:32

de achterliggende gedachte is en blijft handel. hoe je het ook went of keert.
De ouders een nieuwe auto of iets dergelijks, de amateurclub een nieuw trainingsveld en klaar.
handel via een 6 jarig kind

22 mei 2014 om 12:36

@ Arie Vink

Precies, graag zou ik jouw reactie nog even willen aanvullen. Oud Ajacieden zoals van der Vaart en Sneijder (er waren er meerdere) hebben ook gezegd dat zij hun kinderen ook zo aan de opleiding van Ajax toe vertrouwen.

Niet alleen vanwege de gedegen opleiding op latere leeftijd, maar vanwege het feit dat het bij de echte jonkies van Ajax ook gewoon gaat om het hebben van plezier in het spelletje, waarbij kinderen niet lastig gevallen worden met "het moeten presteren" en "het moeten ontwikkelen".

Als oud spelers al het vertrouwen erin hebben is dat in mijn ogen een extra bevestiging dat het wel los loopt met die indianen verhalen wat meestal gebaseerd is op "populistisch denken" zonder even verder te kijken dan de neus lang is.

22 mei 2014 om 12:40

@ stratumseind

Hoe weet jij dat de ouders een auto of iets ander krijgen ? Bij mijn weten krijgen ouders bij Ajax niets. Wellicht dat het zo gaat bij jouw club maar zover ik weet gebeurd dit niet bij Ajax.

22 mei 2014 om 12:51

@ Afca_leeds

Laat Stratumseind maar gaan, die roept en schopt toch tegen alles wat niet PSV is. Deze ouders krijgen helemaal geen vergoeding en Bussum krijgt ook helemaal niets.
De standaard procedure omtrent een (erg) jeugdig talent

Deze jongen heeft een officiële brief gehad van Wim Jonk die hoofd opleidingen is. In die brief word het jongetje uitgenodigd om een aantal trainingen bij Ajax te komen doen en te kijken of hij het daar leuk vind.

Vervolgens word in overleg met de ouders besloten wat er gebeurt. Vinden de trainers dat hij een kans verdient mogen de ouders beslissen en kind beslissen of ze bij Ajax willen spelen. Heeft hij niet overtuigd word dat netjes mede gedeeld en kan hij weer bij Bussum spelen.

22 mei 2014 om 12:52

Ja alles wat niet volwassen is , is handel. En alles wat ouder is mogen we niet zelf opgeleid noemen.... Maar andere wel. Ach heerlijk die afgunst dan weer. Altijd wat te bashen

22 mei 2014 om 13:13

@stratumseind: Wist je dat er in de F-jes van PSV iemand uit Utrecht en 2 Belgen voetballen...

22 mei 2014 om 13:15

@afca_leeds,

Zo is het. Je zou eigenlijk eens moeten kijken naar die trainingen. Leuk om te zien hoeveel plezier de coaches erin stoppen en daarnaast toch ook hele leerzame trainingen geven. Ik baal een beetje van dit bericht. Voetbalzone plaatst wel vaker rare berichten alleen maar om de hits, maar dit slaat werkelijk alles. Er wordt van alles naar je kop geslingerd (WK pool van Ing..vreselijk irritant) en de titels worden steeds vreemder. Erg jammer, gaat ten kosten van de kwaliteit van deze website.

22 mei 2014 om 14:09

Afca Leeds,

Jij heb het elke keer over dat ze bij Ajax niet moeten ontwikkelen, maar dat begrijp je echt verkeerd hoor. Elke training, elke oefening elke wedstrijd is gericht op de ontwikkeling van de speler, vooral bij de F ligt de nadruk op plezier, maar de oefening die ze met plezier doen worden op zo'n manier gedaan dat ze het leuk vinden en zich toch ontwikkelen. Een opleiding tot het eerste elftal is niet gericht op presteren maar op ontwikkeling en elke leeftijdscategorie heeft zijn eigen specifieke manier van trainer met elke keer een andere benadering naar de kinderen toe.

Elke genormeerde club, dus ook amateurs hebben een dergelijk jeugdplan liggen voor de ontwikkeling van kinderen.

Het doel van trainingen en wedstrijden van jeugdspelers is ontwikkeling, de benodigdheden hiervoor zijn trainingen, wedstrijden, begeleiding van spelers en ouders, het resultaat zou moeten zijn aan het eind van een opleiding, het presteren (dus winnen)

23 mei 2014 om 04:32

@ Justbecause

Dit jaar zat ik naar een uitzending van Ajax TV te kijken, in die uitzending werd aandacht besteed aan de meest jonge spelertjes. Volgens Jonk worden de jongste spelers niet lastig gevallen met zware onderwerpen als "het moeten presteren" en "het meteen moeten ontwikkelen" dat komt op latere leeftijd. Maar bij de aller jongste spelers draait het volgens hem in de opleiding om het plezier en het omgaan met andere kinderen. Als Jonk dat zegt dan ga ik er vanuit dat hij daarover de waarheid spreekt en dat Ajax de jonkies ook gewoon kinderen laat zijn.

Waarom zou ik daaraan moeten twijfelen ? Waar ik mij aan stoor (daarom heb ik het een aantal keer herhaald) zijn de reacties van mensen die alleen maar roepen dat het "kinderhandel" is of dat Ajax die kinderen geen "kinder tijd" gunt, terwijl dit gewoon niet het geval is.

Overigens nog bedankt voor de toelichting die jij bovenin dit topic gaf, Feyenoord heeft kennelijk dus al een plan van aanpak op die leeftijd, dat kan waarbij ik erbij vanuit gaat dat Feyenoord daar secuur mee omgaat. Bij Ajax weiger ik vooralsnog te geloven dat Ajax iets soorts gelijk doet, of dat Ajax volgens sommigen zo schandalig bezig zou ziijn. Dat blijf ik baseren op die uitzending van Ajax TV. Ik wil daarmee jouw kennis over de opleiding van Feyenoord ook niet tekort doen omdat ik weet dat jij op Voetbalzone een serieus "lid" bent. Alleen in deze discussie hecht ik meer waarde aan de woorden van mensen binnen Ajax.

23 mei 2014 om 08:29

Beetje laat maar wil het je toch laten weten.

Je begrijpt het niet

"volgens Jonk worden de jongste spelers niet lastig gevallen met zware onderwerpen als "het moeten presteren" en "het meteen moeten ontwikkelen" dat komt op latere leeftijd. Maar bij de aller jongste spelers draait het volgens hem in de opleiding om het plezier en het omgaan met andere kinderen'

Dit klopt helemaal, bij de aller jongste dat zijn de mini pupillen dus 5,6 ,7 jaar, dat is alleen maar spelen met een bal, maar die oefeningen die ze met plezier doen zijn er wel degelijk om ze te laten ontwikkelen, alleen dan zonder druk en niet met een direct resultaat (denk bijvoorbeeld aan tikkertje spelen waarin de tikker geen bal heeft en de rest wel, de tikker moet zoveel mogelijk ballen afpakken/wegschieten van de andere kinderen.

Daarna komen de F-jes, de 1ste jaars is nog een beetje als zoals de 6 jarige, de tweede jaars (8 a 9 jarige) word er al weer iets anders getraind, langzaam word alles opgevoerd. Dit is echt niet anders dan bij andere clubs hoor, bij Feyenoord gaan ze het zelfde om met jonge spelers als bij Ajax, het is gewoon bewezen dat dit werkt.

Ik raad je aan om een beetje op internet een beetje te zoeken naar de filosofie van het trainen van kinderen, en de psychologie erachter. Het is echt leuk en intressant is om te lezen waarom bepaalde oefeningen worden gedaan en hoe kinderen van die leeftijd denken en hoe je die manier van denken weer kan gebruiken om ze spelenderwijs toch weer dingen kan aanleren.

22 mei 2014 om 12:16

Daarom is er ook geen geld voor neergelegd, maar is het gewoon gevraagd of ie bij Ajax wil komen spelen. Niks aan het handje. Voetballertjes wisselen wel vaker van club.

22 mei 2014 om 12:16

Precies... en een kind mag de sport uitoefenen die hij leuk vindt. Dit gebeurd al jaren bij meerdere BVO's, wat is er mis mee??

22 mei 2014 om 13:01

Wat er mm is mee is? Dat het Ajax betreft... Kunnen de haters hun ei weer kwijt. Wat je zegt normaal hoor je nooit iemand hier over, gebeurd iedere dag meerdere keren maar nu komt er een artikel over en vallen de niet ajacieden van hun padje.

22 mei 2014 om 12:24

Inderdaad. Laten we alle profclubs maar verbieden spelers te scouten bij amateurverenigingen. Het moet al helemaal verboden worden dat profclubs en amateurclubs samenwerkingsverbanden kunnen aangaan, vooral als die clubs in de buurt liggen. Oh, en laten we dan meteen dat verbod op buitenlandse spelers niet op 16 jaar maar op 24 jaar leggen. Dan weten we in ieder geval zeker dat er geen kindjes uit hun vertrouwde omgeving gehaald worden voordat ze daar helemaal aan toe zijn.

Serieus. Als je als profclub met F-teams speelt, zul je daar ook spelers voor moeten halen. De meeste daarvan komen van de talentendagen, deze toevallig van een club waarmee samengewerkt wordt. Ook al heeft die jongen nog geen wedstrijden gespeeld, blijkbaar laat hij op de trainingen al heel veel zien. Hij kan nog steeds gewoon naar school, kan bij dezelfde ouders blijven wonen, heeft dezelfde vriendjes waar hij woont, bij voetbalt alleen niet bij een club uit zijn eigen woonplaats, maar bij een club op 20 minuten afstand van zijn woonplaats. Oh, en daar mag hij ook nog eens meer en op zijn eigen niveau voetballen, want meer trainingen met betere spelers en krijgt hij een betere (professionele) begeleiding. Waar lees jij dat er gehandeld wordt? Als je echt niks wil zeggen, doe dat dan ook niet.

22 mei 2014 om 13:43

straumseind,

Hier een stukje van de vereniging waar hij vandaan komt:

"leeftijd op
1 januari Groep Wedstrijdduur Soort team Rust
16 + 17 jaar A- junior 2 x 45 min. Elftal 15 min.
14 + 15 jaar B- junior 2 x 40 min. Elftal 15 min.
12 + 13 jaar C- junior 2 x 35 min. Elftal 10 min.
10 + 11 jaar D- pupil 2 x 30 min. Elftal 10 min.
8 + 9 jaar E- pupil 2 x 30 (E-top)/25 min (7tal) 9 (E-top)/7tal 5 min
6 + 7 jaar F- pupil 2 x 20 min Zevental 5 min
5 jaar Stadion 2 x 20 min Vijftal 5 min.

Het hoofddoel van het jeugdopleidingsplan BFC is te komen tot een gelijkgerichte aanpak in technisch, tactisch, conditioneel en organisatorisch opzicht bij de trainingen van de teams en het ontwikkelen van een eigen herkenbare speelwijze. Hierbij dient rekening gehouden te worden met de leeftijd, kwaliteit en mogelijkheden van de verschillende spelersgroepen. Het voetbalniveau van de jeugdselecties dient goed aan te sluiten bij het niveau van de senioren.

Binnen de jeugdopleiding wordt onderscheid gemaakt tussen selectieteams en niet-selectieteams.".

Lijkt toch wel op een doelgerichte aanpak van de jeugd, waarbij de 5 t/m 9 jarigen in de Bak( is een veldje van beperkte afmetingen, worden bijvoorbeeld ook geen hoekschoppen genomen) spelen.

Is gericht op plezier, maar wel al met een visie op de toekomst.

Ik snap hier de nieuwswaarde niet van. Het is toch elk jaar zo dat er jochies naar Ajax gaan of niet dan?

De club heeft notabene een samenwerkingsverband met Ajax....

22 mei 2014 om 12:18

@vedet... Dit heeft ook geen enkele nieuws waarde. Tis enkel bedoeld om hits te vergaren en dat lukt ze ongetwijfeld. Provoceren, zo zou je het ook kunnen noemen!

22 mei 2014 om 12:19

Dit is om reacties uit te lokken. Helaas. Het gebeurd inderdaad elk jaar (wekelijks zelfs). Niks aan het handje! Leuk dat ie bij ons aller Ajax komt voetballen.

Er gaan zoveel jonge kinderen naar topclubs in Nederland, snap niet waarom je dit dan zou moeten afkeuren.

Hij gaat nu spelen voor Ajax in plaats voor Bfc, ik zou ook happy zijn als ouderzijnde.

22 mei 2014 om 13:06

Wat een verademing deze reactie. Gelukkig kunnen mensen ook nog nadenken. Veel bvo's hebben f-jes tegenwoordig. Sinds wanneer is dit nieuwswaardig en sinds wanneer is dit verkeerd . Waar denken mensen anders dat de f-jes bij bvo's vandaan komen? Uit de lucht vallen ofzo? Tevens is er een samenwerking. Of hij nou bij fc knudde of Ajax speelt. In de f-jes staat plezier voorop. Echter is het bij een bvo net even wat professioneler.

22 mei 2014 om 14:38

Snap de commotie ook niet zo, ik denk dat het komt omdat de oude club het in het nieuws heeft gegooid, als je er dan een mooi verhaal om heen bouwt kan het overkomen alsof een club als Ajax talentjes "steelt" van amateurs. gelukkig weten de meeste mensen hier wel hoe het werkelijk zit. Geen issue van maken dus.

Stop de persen! Een jongentje van 6 jaar oud sluit zich aan bij de F2 van een Amsterdamse voetbalclub. De wereld zal nooit meer hetzelfde zijn.

22 mei 2014 om 12:21

komkommertijd..

gewoon pure kinderhandel welke club het ook doet want ajax is echt niet de enige club die in kinderen handeld daar zouden ze hard tegen op moeten treden

22 mei 2014 om 12:28

Wat is er anders aan een kereltje die van club wisselt bij de amateurs?

22 mei 2014 om 12:29

@ ramonfcu

Ga een eind fietsen met je kinderhandel, bij Ajax gaat het bij jonge spelers om hetzelfde plezier als bij de plaatselijke amateurclubs. Overigens neem ik aan dat FC Utrecht ook een talenten dag heeft waar jonge kinderen op af komen, vind jij dit ook kinderhandel ? Vind je nou niet dat jij iets te populistisch reageert in deze zaak.

22 mei 2014 om 13:39

@afca leeds nee en aan fietsen heb ik een hekel en leer lezen.
ik geef toch aan dat ajax niet de enige club is die dat doet en bij utrecht zal het ook best gebeuren maar dat betekend nog niet dat het door de beugel kan, ik vind het iig niet normaal dat jochie is zes jaar en kan zelf nog niet kiezen op die leeftijd laat dat jochie lekker bij de amateurs lopen en pik hem op als hij een jaar of 12 is zodat hij zelf ook kan aangeven of hij het zelf wilt

22 mei 2014 om 14:04

@ ramonfcu

Ik zeg ook nergens dat jij beweert dat jij dit alleen in het geval van Ajax als kinderhandel ziet. Dit is mijn inziens geen kinderhandel omdat het op deze leeftijd bij Ajax net zoals bij de amateurclub puur om het plezier gaat. Spelertjes op hele jonge leeftijden worden bij Ajax (ik kan niet voor andere clubs spreken, al las ik van iemand hier dat men bij Feyenoord wel een jeugdplan maakt) niet lastig gevallen worden met het moeten "ontwikkelen" of het moeten " presteren".

Daarnaast hoor ik niemand van al die mensen die keihard om "kinderhandel" roepen niets zeggen over de talentendagen van hun eigen club. Daar komt ook een hoop jong grut op af met de hoop om opgemerkt te worden, is dat dan ook kinderhandel ?

Over het fietsen denk ik er eigenlijk ook hetzelfde over, geef mij maar de auto. Het was van mij kant ook wel wat "over the top" om daarmee te openen, mijn excuses daarvoor.

24 mei 2014 om 21:34

dan verschillen wij van mening dat mag maar ik vind het kinderhandel

Ajax neemt een 16-jarige Deen over. Nee fout, want Ajax moet Nederlandse talenten binnenhalen en jonger als ze die eigen jeugd willen noemen.

Ajax neemt een 6-jarige Nederlander over. Nee, alweer fout want die is te jong. Wat is het nou?

22 mei 2014 om 12:35

Alle 2 niet fout. Indien Ajax een 6-jarige Deen zou halen zou het gigantisch fout zijn. Dit jochie gaat bij hem om de hoek spelen. Niks anders dan in elke stad gebeurt. De talentjes komen al heel vroeg bij de beste clubs in de regio.

22 mei 2014 om 14:16

Ik zie anders wel elke keer dat Ajax een buitenlandse tiener vastlegt deze discussie voorbij komen, voor een actie dat anderen niet fout vonden.

22 mei 2014 om 15:34

En ik maak me daar geen 2 seconden druk om. Het is grotendeels frustratie. Ajacieden waren ook zeer verbolgen toen Bouy te vroeg vertrok. Bij Ajax gebeurt dat relatief weinig, maar bij andere Bvo's in Nederland worden met regelmaat de pareltjes uit de opleiding weg getrokken vanwege betere perspectieven elders. Dat doet pijn. Als sommige parels het doen ook nog in hun hoofd halen naar Amsterdam te willen begrijp je wel op wie de pijlen gericht worden.

Eh wat is hier raar aan dan? Ajax heeft toch gewoon een FF-ies elftal? Ik ging ook voetballen toen ik 6 was.

Nou ik ben echt heel benieuwd naar deze speler eerlijk gezegd, als ze hem van het trainingsveld scouten moet hij wel echt uitzonderlijke kwaliteiten hebben. Ik schrok er eerst ook wel van, maar zolang deze jongen thuis kan blijven wonen en zijn leefstijl niet al te veel hoeft te veranderen dan is het toch allemaal prima. F-efltallen moeten nou eenmaal ook gevuld worden.

22 mei 2014 om 12:56

Er is niks aan de hand. Dat jochie gaat gewoon op voetbal bij Ajax. De nieuwswaarde is haast nul maar voetbalzone weet ondertussen dat er nou eenmaal een hoop Ajax-haters hier zitten en gelijk gaan zullen zeggen dat het kinderhandel is en weet ik niet wat.

Nieuwtje is dus alleen dat het een speler betreft waarvoor Ajax dus echt zijn allereerste club wordt. Das alles.

22 mei 2014 om 12:59

Maar ik zeg toch ook dat er in principe niks aan de hand is, maar het logisch dat het raar over komt in het begin dat een 6-jarig jongetje wordt gescout. Maar verder ben ik het met je eens en zoals ik zei ben ik heel benieuwd naar wat hij kan, want dat moet toch wel bijzonder zijn als hij al gelijk die stap kan maken.

Van Bussum naar Amsterdam Zuid-Oost is 15 minuten rijden, waar maken mensen zich druk om.

22 mei 2014 om 13:11

Over het feit dat jonge, speler, scout en Ajax in 1 zin staan. Dan moet er natuurlijk kortzichtig en met afgunst gereageerd worden.

Verspilde moeite om kinderen op zo'n leeftijd te scouten.

22 mei 2014 om 13:17

Ach, wat is de moeite? Deze jongens kunnen prima voetballen en de Ajaxcoaches laten ze gewoon nog lekker lol maken. Als blijkt dat zo een jong kereltje wel degelijk een toptalent is, dan wordt daar meer moeite in gestopt. Kunnen ze het niveau toch niet aan, dan hebben ze dat al snel genoeg door. Laat dit kereltje lekker bij Ajax voetballen. Mooi verhaal voor later.

En iedereen weer over de zeik? Waar denk je dat de jeugd dan vandaan komt. Als je hoort dat een klein jochie bij ajax speelt of hem ziet spelen bij ajax is het allemaal tof maar als je hoort waar het vandaan komt is het inneens teveel.

Zelfde als een biefstuk eten maar niet willen weten waar het vandaan komt!

En die foto dat nigel de jong als kleine jongen met seedorf staat is een prachtige foto en vinden mensen mooi. Waar denk je dan dat nigel vandaan is gekomen? Geboren op de toekomst?

Dit zat er aan te komen. Aan de manier waarop hij z'n rammelaar vasthield zag je al: dit wordt een hele grote.

Goede clickmagneet voor Vz.

Maar hier is toch helemaal niks verkeerds aan. Dat jongetje komt uit Bussum niet uit Busloo of Bussistan. Er verandert helemaal niks aan zijn leefomgeving. Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen.

Binnen de 30 kilometer heb je wat mij aangaat behoorlijke vrijheid ongeacht de leeftijden, maar 6 jaar is wel erg jong. Zou die jongen nou echt zoveel slechter zijn als die op zijn 9e pas begint bij Ajax?

PSV heeft sinds kort een samenwerking met Willem II, Lommel, Helmond Sport en VVV over de jongste jeugdspelers. Deze jongens worden op de Herdgang gescout en worden in grote groepen geselecteerd. Deze f-spelers gaan vervolgens 1x in de week trainen bij de club in de buurt (bij ons is dat Helmond Sport), samen met de andere geselecteerde jongetjes die daar in de buurt wonen. Wedstrijden spelen ze met hun eigen team bij de eigen vereniging en daar wordt ook nog 1 of 2 keer getraind. Heel af en toe worden er door de profclubs onderling wedstrijden gehouden, waar de geselecteerde jongetjes, die al elke week samen trainen, samen een echte wedstrijd kunnen spelen. Dit traject duurt 4 jaar en pas na 4 jaar wordt er verder geselecteerd. Jongetjes die het niveau na bijvoorbeeld 2 jaar niet aan blijken te kunnen, die mogen toch de volledige 4 jaar volmaken.

Dit systeem vind ik een hele goede ontwikkeling, want jonge jongetjes kunnen toch in hun eigen omgeving blijven voetballen, maar kunnen ondertussen ook regelmatig met betere spelers voetballen. Echter zijn er ook nog spelers die direct naar een profclub gaan om bij de f-jes te spelen. Ik moet zeggen dat deze jongetjes het altijd geweldig vinden om met een profclub mee te mogen doen. Dat zal in dit geval ook wel zijn.

Weet niet wat erger is, dat dit nieuws is of sommige reacties hier.

On: Mooi voor zo'n jochie natuurlijk (als hij dit zelf wilt), maar hij is heus niet de enige. Dagelijks rijden er bussen met jonge jochies naar voetbalclubs (al is het dan geen wereldnieuws...). Het is alleen te hopen dat zijn ouders hem niet pushen, maar dat is voor ons hier een vraag zonder antwoord.

Ik ben wel van mening dat dit een erg jonge leeftijd is om al naar een profclub te gaan. In de F-jes en ook de E-tjes het 9 van de 10 keer nog ieder voor zich op een half voetbalveld. De toegevoegde waarde om zo'n jonge jongetjes uit hun vertrouwde omgeving te halen is mij onduidelijk.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren