Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Wenger tempert euforie: 'Spanje kan vandaag weer van Nederland winnen'

Laatste update:
/

Ook Arsène Wenger zat vrijdagavond te watertanden voor zijn tv. Zelden zag de manager van Arsenal een wedstrijd als die tussen regerend wereldkampioen Spanje en het ontketende Nederlands elftal. De Fransman plaatst in een analyse op BeIn Sports echter wel kanttekeningen bij de 5-1 overwinning van Oranje.

Wenger probeert te duiden wat er zich afspeelde in de Arena Fonte Nova van Salvador, waar la Furia Roja dankzij een gemakkelijk gegeven strafschop nog wel goed van start ging. "Maar Nederland zette Spanje onder immense druk en vernietigde de defensie. Robin van Persie en Arjen Robben waren buitengewoon, maar wat ik vooral schokkend vond om te zien was de defensie van Spanje. Die lag volledig in duigen."

Al te veel waarde wil de oefenmeester niet hechten aan de afstraffing van de Spanjaarden. "Dit gebeurt als iedereen een offday heeft, terwijl bij de tegenstander iedereen een goede dag heeft. Want als je Spanje-Nederland vandaag opnieuw zou spelen, kan Spanje die wedstrijd gewoon winnen. Daarom houden we ook allemaal zo van het spelletje. Je weet nooit wat er gaat gebeuren."

Als Oranje vandaag tegen Spanje speelt, wint Spanje

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Helemaal niet, Nederland is tactisch superieur aan Spanje, Spanje kan zeker wel winnen maar de kans is groter dat Nederland weer wint.

15 juni 2014 om 12:45

Helemaal mee eens, de Spanjaarden kunnen 1 kunstje (wat natuurlijk de afgelopen toernooien zeer succesvol was). Maar als het niet werkt, hebben ze geen plan B om op terug te vallen. Bleek bij Barcelona natuurlijk ook al regelmatig dat dit het probleem was

15 juni 2014 om 12:51

Als je naar de goals kijkt zie je dat 1 goal echt super was die van Robben voor de rest waren het blunders van de verdediging

15 juni 2014 om 12:57

Haha ja zo kan je elk doelpunt op de verdediging schuiven. De enige blunder was die 4e met casillas..

15 juni 2014 om 12:59

Nagenoeg elke goal is een blunder van de verdediging. De 1-1 is gewoon een ontzettend knappe goal. Ja, Van Persie loopt wel erg makkelijk weg uit de rug van Ramos, maar de pass van Blind en de afronding van V. Persie zijn wereldklasse.

Ik ben het met Wenger eens dat Nederland vandaag weer van Spanje kan verliezen, maar dat komt dan vooral omdat Spanje nu weet dat Nederland toch wat meer in huis heeft dan iedereen dacht. De speelwijze van Spanje was ontzettend naief, achterin bijna 1 tegen 1, terwijl Nederland juist voorin de kwaliteit heeft.

Daarnaast vind ik het Spaanse systeem een beetje rommelig. Het is half tiki-taka en half niet. Daardoor loopt het eigenlijk helemaal niet lekker. Wat mij betreft bouw je ofwel een systeem om Diego Costa heen, ofwel speel je tiki-taka met een valse spits. Want dat Spanje veel meer kwaliteit dan Nederland heeft lijkt me duidelijk.

15 juni 2014 om 13:14

@footbal
99% procent van de doelpunten onstaan door fouten/blunders van de tegenstanders.
Die 1% is gereserveerd voor de mooiste goals die vallen vanuit het niets.
Als je tegenstander geen fouten maakt zal je nooit winnen.
Of ben ik nu te zwart-wit in mijn gedachtegang?

15 juni 2014 om 13:16

eigenlijk is elk tegen-goal te verwijten aan een blunderende verdediging. Perfectie bestaat nu eenmaal niet.

15 juni 2014 om 13:17

ja precies decorner, dat is waar ik op doel.

15 juni 2014 om 13:18

Het gaat niet om hoe de goals vielen, het gaat erom dat het spelletje van Spanje werd ontregelt. Ik probeer alleen te zeggen dat als het niet loopt bij de Spanjaarden, ze geen alternatieve tactiek of iets dergelijks hebben. Het zegt toch genoeg dat ze Torres inbrengen om wat te forceren.

15 juni 2014 om 13:22

1-1 is gewoon een wereld goal, je kan zeggen, casillas staat te ver voor zijn goal, maar doet ie dat niet, neemt vpersie em aan en staat het alsnog 1-1, de 3-1 is geen blunder, had miss een overtreding geweest, 4-1 is een blunder. De andere 2 os de kwaliteit van robben, niet de 'onkunde' van de wereld?? Toppers daar achterin, maar ja objectief reageren is een probleem voor jou, is de afgelopen dagen wel te merken. Kan nog geen felicitatie van af, loser....

15 juni 2014 om 13:44

Casillas laat zich wegduwen door Van Persie en zat verder vreselijk mis bij de goal van De Vrij. Laatste doelpunt van Robben had ie nooit moeten uitkomen, Ramos heeft nog steeds de linkerkant gedekt dus kan Robben alleen met rechts schieten (wat ie nooit doet). Doordat Casillas uitkomt moet Ramos overnemen zodat ze allebei uitgespeeld worden. 2e goal was mooi van Robben maar Pique ziet er wel heel slecht uit daar,bovendien wat geluk bij de afronding met het blokje van Ramos

15 juni 2014 om 14:04

De kopbal van Van Persie was een blunder van de verdediging? Net als het uitkappen van de beste centrale verdedigers? Vier van de vijf goals blunders. Zo kan je alles wel recht praten wat krom is, en is elke goal eigenlijk een blunder van de verdediging.

15 juni 2014 om 12:58

Dat zou betekenen dat Nederland nu de beste ploeg ter wereld is? Nederland kan alleen van Spanje winnen door counter voetbal niet door 80 minuten op de helft van Spanje te spelen. Als Spanje vandaag tegen NL zou spelen zouden ze 100% er zit gewoon meer voetbal in die ploeg en ze zouden niet meer zoveel ruimte weggegeven.

15 juni 2014 om 13:24

Nee alleen dat je tactisch sterker bent, Nederland kan net zo goed verliezen van Chili, Italië of Brazilië.

15 juni 2014 om 12:59

Wat een onzin, Alles ging (gelukkig) perfect aan Nederlandse kant en bij Spanje ging alles mis wat er mis kon gaan, Spanje is niet voor niks Europees Wereld & Europees kampioen geworden in een tijdsbestek van 6 jaar iets wat werkelijkwaar ongekend is, Denk je nou werkelijk dat onze rookie's tactisch sterker zijn dan hun spelers?

Ik ben er van overtuigd dat Spanje een beetje over is, tenminste een deel van deze spelers maar niemand gaat mij wijsmaken dat als wij 10x tegen spanje spelen wij er 7 winnen.

15 juni 2014 om 13:04

Ja, maar je ziet aan alles dat die speelstijl a la Barcelona voorbijgestreefd is. Elke ploeg die goed kan verdedigen en wat deftig kan omschakelen kan dit Spanje verslaan.

Barca en Bayern speelden op dezelfde manier en werden verslagen door goed verdedigende counterploegen zoals Atletico en Real.

De ploegen geraken niet meer onder de indruk van het passje links en rechts. Zo'n tiki taka ploegen zijn verdedigend enorm kwetsbaar.

Dit kon men eigenlijk al zien in 2010 toen Mourinho coach was van Inter. Versloeg Barca 3-1 thuis denk ik op die manier.

15 juni 2014 om 13:10

Als je de speelstijl van Guardiola perfect uitvoert is er geen team ter wereld die daar tegenop kan, Behalve met een incidenteel gelukje.

Als je dat systeem speelt en de basis 11 zijn niet in top doen ben ik het met je eens, Dat gaat zich snel tegen je keren.

15 juni 2014 om 13:14

Daar ga ik niet mee akkoord dat er geen team ter wereld daar tegen op kan. Als je het countersysteem perfect uitvoert dan kan dat systeem 'counteren'.

Hoog druk zetten zoals Nederland deed en Atletico deed is ook een goede manier om het af te stoppen. Vroeger was iedereen bang en trokken ze met hun ploeg naar achter. Nu zetten ze hoger druk en dan zie je dat zo'n ploegen het moeilijk krijgen.

15 juni 2014 om 15:27

Aaaah ja inter barca , dat weet k nog, 3 doelpunten gestolen van barca , 2 offside van inter en een duidelijke strafschop voor barca op alves niet gegeven, zo kon Mourinho wel winnen ja

15 juni 2014 om 13:16

Ach, houd maar op. Tactisch superieur.. Spanje is zowel tactisch als technisch verder dan Nederland. Een zwaan maakt nog geen zomer

15 juni 2014 om 13:26

Is niet zo, ze hebben betere spelers maar ze zijn tactisch afgetroefd net zoals hoe Atletico sterker was dan Barca tactisch het afgelopen seizoen, dat is de realiteit.

15 juni 2014 om 13:27

Een zwaluw bedoel je... Wel raar het de afgelopen jaar aangetoond is hoe je het tikkie takka systeem aan moet pakken, zie real- bayern, atl-barca en spa-hol.

Als ze dan tactisch superieur zijn aan nl, of iedereen eigenlijk, want het is de beste ploeg, waarom hebben ze dit dan niet tijdens de wesstrijd omgebogen? Precies, omdat ze het niet wisten/weten.

15 juni 2014 om 13:25

1 x goed gespeeld en spanje kan niet winnen van nederland.. uhm. Ja..

15 juni 2014 om 13:31

Niet overmoedig raken mensen, want als Silva 2-0 maakt is het helemaal over voor Nederland!! Dan is de kans groter dat het 3-0 voor Spanje wordt dan dat Nederland 2-1 maakt. Wenger heeft gelijk, als ze vandaag weer tegen elkaar zouden spelen zou Spanje kunnen winnen. Nederland heeft 2 doelpunten kado gekregen. Doelpunt van de Vrij had afgekeurd moeten worden, van Persie gaf Casillas een duw. Martins Indi heeft het toegegeven dat het een overtreding was. Casillas die blundert...het allemaal meer geluk dan wijsheid.

15 juni 2014 om 13:31

Ik ben het eigenlijk wel een beetj met wenger eens. Nederland scoorde op de juiste momenten de 1e en de 2e goal. Maakt spanje voor rust die 2-0 dan is de wedstrijd wel gespeeld. En wint spanje hem. De ballen vielen deze pot gewoon goed voor nederland, en het had ook nog meer kunnen wezen, maar dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te gaan.
Je word gewoon niet voor niets 2x europees kampioen, en wereldkampioen, dan kun je wel wat. Ik kan gewoon nog heel veel respect voor de prestaties van spanje hebben. Het zijn echt geen nobodys zoals je ze nu afschilderd.

15 juni 2014 om 13:32

Klopt. Ook al worden we geen wereldkampioen. Iemand pakt ons dit af. Weet iemand of doelsaldo of onderling resultaat leidend is bij een gelijke stand?

15 juni 2014 om 15:50

Spanje speelde haar gebruikelijke spel ook niet, dat moet je niet vergeten. Ze speelden met een faalspits en lange ballen, en de verdediging (incl Iker) faalde opzichtig. Ik denk dat Wenger gelijk heeft: vandaag zou Spanje gewoon weer kunnen winnen.

Als de verdediging nou eens ging verdedigen dan was dat het nooit 5-1. En als Casillas speelde tegen Bayren dan had Spanje wel gewonnen hoor, maar goed gebeurd is gebeurd nu moeten ze zich focussen op de andere wedstrijden! En vind het jammer dat mensen nou meteen zeggen Casillas mag eruit of iemand anders.. Diego Costa vond ik ook niks doen had liever villa of torres gezien.

15 juni 2014 om 12:48

Als Spanje won zag je dat niet hoor. Maar het media praat er het hele dag over Want robben heeft zelf gezegd dat dit maar de eerste wedstrijd is en geeen revenge is want het was maar een poule wedstrijd.. Maar goed het betekent voor nederland een historisch moment..

15 juni 2014 om 12:57

Nee een historisch moment was dat we die Spanjaarden versloegen tijdens de tachtigjarige oorlog. Al toen bleek het Nederlandse volk superieur aan die verwaande Spanjolen. Dit was louter een bevestiging van wat we al jaren wisten. Het zou overigens ook een historische dag zijn, wanneer jij je koffers pakt en opdondert naar het land waar je zo mee verbonden voelt.

On:
Zoals ze bij de BBC al zeiden, we hebben onze naam eer aan gedaan. Ik begrijp dat jammerlijke gedoe ook niet over "als Silva de 2-0 had gemaakt dan ...." dan geldt toch net zo goed "als sneijder na 5 minuten had gescoort en Spanje geen cadeautje op 11 meter had gekregen dan...." De Spanjaarden zijn op tactisch gebied overrompeld door Louis. Al had ik nooit 1-5 gedroomd, ik achte een overwinning altijd mogelijk.

15 juni 2014 om 13:00

Mensen wat telt is om de beker te winnen. Dat heeft Nederland NOOIT gewonnen. Dat hebben de Spanjaarden wel geflikt. Nogmaals dit is alleen de eerste wedstrijd. Betekend helaas niks.

15 juni 2014 om 13:15

@ Ongenaakbaar,

Volkomen met je ééns, heerlijke reactie. Ook bedankt dat je football terecht wijst want wat wordt ik moe van de reacties van dit persoon de laatste dagen op VZ. Het is alleen maar bashen op Oranje, iets anders kan hij wss ook niet.

15 juni 2014 om 12:57

Laat niet zo te zeiken man...
Dit is voornamelijk een Nederlandse voetbalsite, dus dan is het toch logisch dat de nadruk op Nederland ligt? Helemaal als je de wereldkampioen zo vernederd?

Ik ben het er helemaal mee eens dat het ook heel anders had kunnen lopen, vond vooral de 1ste helft gewoon echt slecht en als Cillisen die bal van Silva niet pakt is het voor 99 % over.

Maar mogen we, op een elftal dat voorafgaand aan het toernooi al afgeschreven was, dan niet apetrots zijn op deze prestatie? Een prestatie die de hele wereld over gaat? Ook al vliegen we er in de 1/8ste finales uit heb ik nu al meer plezier gehad van dit elftal ten opzichte van het vorige WK.

De spelers en vooral de staf zorgen er wel voor dat ze zelf met beide beentjes op de grond blijven

15 juni 2014 om 13:01

Ik snap dat je er moe van wordt, zeker als je zelf niets met Nederland hebt (Ik weet niet of jij dat hebt, ik ken jou verder niet. Bedoel het niet als aanval iig.)

Maar je moet ook wel begrijpen dat het voor Nederland even feest is. De verwachtingen waren nog nooit zo laag bij een WK. Ik denk dat de meesten op hun toto een verlies opgeschreven hadden tegen Spanje, en dan veel ook nog met grote cijfers. Als je dan 5-1 wint is het even feest en is de euforie hoog, dat is toch niet zo gek? Ik denk dat we nu beter even kunnen genieten, want ik vrees nog steeds voor een vroege exit.

15 juni 2014 om 13:16

Tja, het is dan ook een Nederlandsche voetbalsite dus als je daar niet tegen kan of het bevalt je niet........uitloggen en niet meer terugkeren is een optie....

15 juni 2014 om 13:37

@titihenry: dan kijk je toch lekker niet op VZ. Het is meer dan logisch dat er zoveel berichten op staan na zo'n historische overwinning! En "ik wordt" met dt... Bitch please!

Op die pole kan je geen antwoord geven, omdat je dat gewoon niet kan weten van te voren...


Heb vrijdag wel erg genoten trouwens.

15 juni 2014 om 13:00

Ik heb lekker wel antwoord gegeven. En nu?

15 juni 2014 om 13:12

Niks.

Achja, zoiets hebben we dit jaar ook een paar keer bij Arsenal gezien... Dat het hele team een offday had en dat we met 4 doelpunten verschil onderuit gingen. Wenger zou van van Gaal kunnen leren, en dit volgend seizoen eens toepassen tegen City of Liverpool om eeen 4-0 afdroging te voorkomen.

Ja, logisch wat Wenger zegt. Volgens mij maakt iedereen weer kans als je weer met 0-0 begint. Ik denk dat Uruguay bijvoorbeeld 2e wedstrijd wel van Costa Rica zou winnen. Uruguay zou zich dan qua tactiek aanpassen. Ze zeiden bijvoorbeeld al dat Costa Rica tactisch veel sterker stond en slimmer speelde.

Als Silva die bal erin schoot, dan stond het 2-0 en was de wedstrijd gespeeld. De eerste helft was Nederland nergens, Spanje domineerde zwaar. En in de tweede helft werd Spanje gewoon arrogant en dachten ze dat ze het klusje al hadden geklaard. En dat de 2-0 op elk moment zou kunnen vallen. Nederland heeft daar van geprofiteerd..

Ook moet er niet vergeten worden dat de Spanjaarden allen een succesvol seizoen achter de rug hebben, en allen zwaar gefeest hebben. Nederland daarentegen was een en al discipline en hebben keihard getraind.

15 juni 2014 om 12:52

Domineerde??

Heb je wel dezelfde wedstrijd gekeken? Zoals RvP zei: Nederland speelde zekerrr niet onverdienstelijk in de eerste helft, alleen kregen ze een heeeeeel goedkope pingel tegen.

En dat feesten, is hun eigen probleem. Je weet dat er een WK aan komt.

15 juni 2014 om 12:54

Zou jij dan niet feesten nadat je de CL won?

15 juni 2014 om 12:59

Tuurlijk wel, maar daar mag en kan het niet aan liggen. Vooral omdat maar 3 basisspelers de CL gewonnen hadden.

15 juni 2014 om 13:05

Komt bij dat een groot deel van de spelers van Barcelona komen en volgens mij hadden die niet zo gek veel te feesten dit seizoen. Volgens mij speelden er bij het Nederlands elftal overigens meer spelers die reden hebben gehad om te feesten en die hadden er ook geen last van.

15 juni 2014 om 13:45

Ik vond ook dat Spanje de eerste helft het heft gewoon in handen had hoor. Domineerde is wellicht niet het juiste woord, maar dicteerde of controleerde in ieder geval wel.

In de rust had ik daarom ook het gevoel dat Spanje het de tweede helft nog wel af zou gaan maken. Dat liep volledig anders gelukkig, maar geheel onterecht is het niet als iemand de opvatting heeft dat Spanje de sterkere ploeg was inde eerste helft.

Er waren best een hoop dingen aan te merken als je verder kijkt dan de goals in de tweede helft. Verbaas me vooral over de euforie over Blind. Die vind ik de eerste helft erg matig. Veelal balletjes terug, aanvallend erg weinig gezien en veel balverlies bij passen vooruit. 2 assist en je hebt ineens een fantastische wedstrijd gespeeld. Zo opportunistisch kan het dan zijn.

Op naar woensdag. Dan kunnen ze laten zien dat het geen incident was door Australië simpel aan de kant te schuiven.

15 juni 2014 om 14:05

Ben het daar wel mee eens. Spanje nam na 10 a 15 minuten het heft in handen in de eerste helft. Domineren deze ze niet, maar ze brachten door enkele snelle lepe steekpasses de verdediging van Nederland in de problemen. Hier kwam ook de (onterechte) pingel uit.

Wat ik buiten de prachtige goals van Nederland in de 2e helft zo mooi vond was de strijdlust en onverzettelijkheid waarmee ze op het veld stonden, zónder zware overtredingen.

Met deze houding moeten ze Australië en Chili ook ook kunnen verslaan.

15 juni 2014 om 13:00

Als Sneijder die bal in het begin van de wedstrijd erin had geschoten, dan had Spanje in de eerste helft al afgetroefd geweest. Komt bij dat het enige doelpunt van Spanje een mislukte poging van de Fifa was om Spanje te helpen verder te komen en de rest van de kansjes van Spanje werden teniet gedaan door de Nederlandse verdediging die gewoon goed speelden.

15 juni 2014 om 13:01

Knap dat ze in de tweede helft dachten dat het 2-0 zou worden. Terwijl het met rust al 1-1 stond. Daarnaast, als jij over Silva mag praten mag ik ook zeggen "wat als Sneijder na 5 minuten die 1-0 gewoon gemaakt had" dan waren die Spanjolen waarschijnlijk al eerder gebroken. En "wat als de scheidsrechter geen bal onterecht op de stip had gelegd?". Juistem.

15 juni 2014 om 14:12

In de tweede helft stond het al 1-1, dus Spanje was niet aan het wachten op de 2-0. De gelijkmaker kwam precies op tijd en Nederland is doorgegaan. Sneijder had in de 8e minuut ook 1-0 kunnen maken, en het had ook makkelijk 1-8 kunnen worden. Ze hebben nog niks, maar het begin is lekker. Speculeren over een rematch of kansen die er wel in hadden moeten gaan zijn zinloos. Nu focus op de volgende pot.

Wij zouden nu zo weer van Spanje winnen.zeker weten!op één of andere manier lijken die spelers uitgeblust en dat tikkie takkie voetbal is te verdedigen.spanje kan ook niet anders dan dat voetbal spelen.we zouden ze er zo weer uit counteren.

Hangt er vanaf...als Spanje zn kansen had afgemaakt..hadden we niet gewonnen...conclusie? De bal is rond en er kan van alles gebeuren.

15 juni 2014 om 13:02

Volgens mij zaten de Nederlandse verdedigers er iedere keer goed tussen en hoort verdedigen ook gewoon bij het spelletje en viel het dus wel mee met die kansen die Spanje kreeg.

Volgens mij zijn de Spanjaarden ook woest dat Xavi niet gepasseerd is en dat Villa niet in de spits mocht spelen. Dat lijken mij ook de voornaamste redenen waarom Spanje zo slecht speelde.

15 juni 2014 om 12:53

Ik begreep sowieso niet waarom Barca gehalte zo hoog was in de opstelling. Barca heeft een matig seizoen gespeeld terwijl spelers zoals Koke juist geweldig waren. Ik vond het echt onbegrijpelijk.

Ik verwacht spelers zoals Koke in de basis woensdag en dan denk ik dat Spanje gewoon van Chili gaat winnen.

15 juni 2014 om 12:55

Eerste wedstrijd dan zie je de zwakke en sterke punten hier word elk land alleen maar beter op. Hopelijk word er inderdaad andere spelers opgesteld.

15 juni 2014 om 13:00

De verdediging van Spanje bezweek, Xavi was echt niet de slechtste. Die Spanjaarden speelden gewoon 1 op 1 tegen Van Persie En Robben. Pique en Ramos hadden totaal geen grip op hun in de tweede helft.

15 juni 2014 om 13:08

Xavi was niet de slechtste maar zijn aanwezigheid was een tactische blunder van Del Bosque. Je speelt niet met 3 controleurs tegen dit Nederland, daar hoort iemand met diepgang te staan zoals Fabregas of Silva.

15 juni 2014 om 13:22

Geert dan had gewoon Xabi op de bank moeten beginnen i.p.v. Xavi want die is nog altijd minder een spelverdeler.

Pedro en Villa hadden moeten spelen en ook Juanfran want nu werd de rechterkant niet gebruikt t.o.v. de ander wedstrijden.

15 juni 2014 om 13:22

Ja daar heb je wel gelijk in maar het is gewoon hoe Del Bosque speelt. Hij speelt altijd met Busquets, Alonso en Xavi op het middenveld. Hij is gewoon loyaal aan zijn spelers. Bijvoorbeeld ook Casillas, het zou mij niet verbazen als hij tegen Chili gewoon weer mag startten. Del Bosque behield ook zeer lang het vertrouwen in Torres.

Spanje is ook geen team dat zich gaat aanpassen aan hun tegenstanders. Ze hebben gewoon een basisteam en die start maakt niet uit tegen wie ze spelen.

Ik vind dat teveel mensen zeggen dat het aan Spanje zou liggen dat ze verloren.

Daarmee doe je Oranje veel te tekort mee. Oranje heeft gewoon uitstekend gespeeld, had Spanje in de tang en het was echt niet omdat Spanje slecht speelde dat Oranje gewonnen had. Oranje was gewoon feller, agressiever en scherper dan Spanje.

Afgezien van die twee kansen in de eerste helft, heeft Oranje niets, maar dan ook echt niets weggegeven. Die pingel hadden zij ook nooit en te nimmer mogen krijgen. Pingel van Brazilie was goedkoop, maar deze was gratis.

Maarja, als underdog ligt het altijd aan de verliezende partij dat je wint. Kom op jongens, 5-1. Hoe durf je dan nog te zeggen dat het aan Spanje lag.

15 juni 2014 om 12:56

Heb je de wedstrijd wel goed gezien? dan zie je toch dat er geen verdedigin stond terwijl Nederland dat wel deed met 5 man.

15 juni 2014 om 13:05

Wat wil je hiermee zeggen?

Ik snap je punt niet echt.

De reden dat die verdediging er niet stond, had juist te maken met het feit dat Oranje die verdediging compleet uit elkaar getrokken heeft. Volgens velen was er de eerste helft niets aan de hand voor Spanje. Nou, de eerste helft was de scheids nog Man of the Match met achterlijke beslissingen 80 in het voordeel van Spanje.

Zoals ik al zei, Rvp zei het al: zo slecht speelden ze nog niet eens de eerste helft.

Edit: en wat heeft de 5 mans verdediging ermee te maken. Volgens mij waren Janmaat en Blind vaker voorin te vinden dan Azpilicueta en Jordi Alba. Azpilicueta heeft 70 van de wedstrijd achter blind aan moeten lopen.

15 juni 2014 om 13:07

Dat Del Bosque een verkeerde tactiek hanteert tegen de meesterlijke zet van Louis van Gaal, kan je meer op het conto van die laatste toeschrijven. Als coach zet je de tactiek uit, en manage je jouw team. Dat is ook onderdeel van het spel.

15 juni 2014 om 13:15

Wat heeft dit er mee te maken over wie er beter was. Nederland had duidelijk een betere tactiek en speelde veel scherper waardoor de verdediging van Spanje weggespeeld werd. Nederland was vrijdag gewoon beter als Spanje en heeft terecht gewonnen.
Misschien is het volgende wedstrijd wel weer anders. Ik twijfel of je zelf de wedstrijd wel hebt gezien.

15 juni 2014 om 13:26

Daarmee bedoel ik dat Spanje 0 verdedigers had. En Nederland dat wel slim deed.

Maar nu is de hamvraag Wenger: Heb je Uruguay - Costa Rica ook gezien?

15 juni 2014 om 13:09

Die werkvergunning heeft Wenger al direct aangevraagd Even serieus zo'n speler moet je gewoon een kans geven.

15 juni 2014 om 13:12

Precies, een heerlijk talent. Vela wil toch het liefst in Spanje blijven, dus regel wat moois met Sociedad.

Ach op het Wk2010 miste Robben helaas de kans, dan had Oranje WK winnaar geweest.

Ook toen had Spanje het niet gemakkelijk tegen Oranje.

Dit keer gaven een aantal Spanjaarden niet thuis, maar dat doet niets af aan de door Oranje geleverde prestatie.

De wil om te winnen was bij Oranje groter en het is de schuld van Spanje en haar trainer zelf dat ze een niet fitte Diego Costa opstellen.

Had wat mij betreft al met twee keer geel van het veld gemogen, eerste geel voor zijn ingezette swalbe waarbij hij zelfs nog bovenop de voet van de Vrij ging staan en zijn tweede geel was terecht geweest voor zijn schandalige uitlokactie tegen Bmi.

Is een slechte verliezer die beter voor Spanje niet had kunnen mee doen, zal me ook niet verrassen dat hij de volgende wedstrijd niet meedoet.

Spanje lijkt te veel op barcelona vind ik. Als ze tegen een ploeg spelen die constant druk zet en grote sterke jongens heeft kunnen die kleine mannentjes hun spel niet spelen en dan is er een grote kans dat Spanje verliest.

Dit was gewoon vergelijkbaar met Uruguay - Costa Rica. Eerst niets aan de hand en dan alles weggeven. Word wel een beetje overdreven gedaan over deze wedstrijd qua "wraak" en weet ik veel wat allemaal. 2010 was een WK finale, die aan het eind de wereldtitel op kan leveren. Dit was de eerste wedstrijd in de poulefase, wat slechts een goed begin van het WK oplevert. Wereld van verschil dus. Wk 2010 verloor Spanje zijn eerste wedstrijd van Zwitserland, laat wel zien hoe niets zeggend zo'n eerste wedstrijd is.

15 juni 2014 om 13:28

Ah laat ze toch gaan, wanneer ander land hun afmaakt dan beseffen ze wel dat Spanje allerlei blunders maakt.

15 juni 2014 om 14:22

Jij was er van te voren van overtuigd dat Nederland afgemaakt ging worden door Spanje. Ga vooral door met voorspellen. Theoretisch kan Nederland nog steeds uitgeschakeld worden in deze poule, maar na alle negatieve reacties vooraf gaan sommige nog steeds door met hun negativiteit. Wenger heeft gelijk dat het vandaag weer helemaal anders kan zijn, maar dat is niet zo. De eerste pot zit tegen de verwachtingen in lekker in de pocket, en dat doet bij sommigen zeer

15 juni 2014 om 13:34

Het veegt het mislopen van de titel in 2010 niet weg, maar het is wel heerlijk om de Europees en Wereldkampioen voor het oog van heel de wereld zo'n vernedering te geven. Want voor Spanje is zo'n resultaat nu eenmaal een vernedering.

15 juni 2014 om 14:15

De spelers zeggen dit ook. Wraak is het ook weer niet echt. Het is geen finale, en hoewel Nederland er goed voorstaat in de poule, moeten ze nog steeds de 2e ronde halen.

Wat betreft de overwinning van Zwitserland in 2010 tegen Spanje: dit was een wat gelukkige 1-0. Frustrerend voor Spanje, maar zoals we zagen, slechts een kleine hobbel op weg naar de eindzege.

met 5-1 op de broek krijgen is toch wat anders. We moeten nog zien of Spanje de kop erbij kan houden tegen Chili deze week.

Kom op jongens, spanje heeft beste selectie als je deze wedstrijd 10 x speelt wint spanje er 7 word 1x gelijk en nederland wint er 2.

Nederland heeft vrijdag verdient gewonnen maar ik word een beetje moe van het: We worden wereldkampioen, nou ik kan jullie uit je droom halen want dat gaat niet gebeuren dit was een incident

15 juni 2014 om 13:31

Wie zegt dat Spanje de beste selectie heeft op basis van het verleden misschien maar nu weet ik dat nog niet zo net een voorbeeld wil ik wel geven hoor Ramos is volgens de zogenaamde kenners de beste verdediger ter wereld op basis waarvan eigenlijk ik weet het wel hoor , hij heeft is de CL finale de gelijkmaker gescoord en dat help dat beeld alleen maar , maar wat de mensen vergeten is dat hij de kamers van 3 huizen kan behangen met gele en rode kaarten als hij dan zo goed is heeft hij er zeker niet zoveel nodig , dit is maar gewoon een voorbeeld hoor, en er zijn toch een paar spelers die over de top zijn , en Nederland is vrij jong en kan de komende jaren alleen maar beter worden . en dan deden Wijnaldum en Depay niet eens mee dus niet zo negatief doen want azijnzeikers zijn er al genoeg hoor .

jongens laten we eerlijk zijn spanje was uit vorm. Maar stel ik weet het is een stel je dat vraag, Maar stel spanje speelt met hun sterkste opstelling en nederland speelt met hun sterkste opstelling dan heb ik over inclusief fitheid en mensen die geblesseerd zijn dus strootman doet gewoon mee. Zou nederland dan nog steeds winnen?

Ja, als op dezelfde dag aan waren gekomen als Nederland hadden ze gewoon kunnen winnen. Dan waren ze in de tweede helft niet zo moe geworden.

Ik denk dat als ze vandaag hadden gespeeld het 2-1 of 3-1 voor Nederland was geworden. Wat was Nederland fit zeg!

Nederland was de eerste helft helemaal nergens !!! dat vergeten mensen, je mist hier de totale objectiviteit en realiteit als je nederland super vond. Natuurlijk was het leuk, kijk eerst maar eens of we van australie winnen.!!! Daar hebben wij nog nooit van gewonnen en die gaan alles en alles geven voor hun laatste kans. Australie heeft heel veel snelheid aan de zijkanten en loopvermogen , fysieke kracht en een supermentaliteit ,al dat samen weegt meer dan op dit moment het surplus aan talent van het nederlands trio,( australie heeft 10 nigel de jong's !!!!) Nederland moet het spel maken en dan kan australie counteren!!

zo afwachten maar en niet te vroeg juichen!!!!

tja wenger ...wie gelooft eigenlijk nog echt in die man ?

15 juni 2014 om 15:13

In arsene we trust!

Dit zeg ik nou al de hele tijd. Natuurlijk kan en moet Nederland hier van genieten maar we mogen ook niet overdrijven. Dit doet Nederland niet tegen een Portugal, Argentinië, Duitsland of Brazilië. En geen 2de keer tegen Spanje. Die goals gingen veel te simpel in. Ramos en Pique speelde één van hun zwakste wedstrijden in een zeer lange tijd! Maar eigenlijk is dit juist goed voor Spanje. Nu zijn ze terug wakker geschud en staan ze terug even met 2 voeten op de grond. En dat is wat Spanje gevaarlijk maakt. Dus met andere woorden, het zou mij niet verbazen als het straks Spanje is die terug in de finale staat!

Aan deze uitspraak is al te merken dat hij een mislukkeling is.

Spanje zn kansen dalen hard, inmiddels hebben ze het spaanse tikkie takkie al wel door hoor kijk maar naar het dramatische seizoensafloop van barcelona

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren