Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax investeert miljoenen van verkoop De Jong niet in vervanger

Laatste update:

Ajax maakte dinsdagavond laat de transfer van Siem de Jong naar Newcastle United officieel. De middenvelder annex aanvaller, 25 jaar, verbond zich voor liefst zes seizoenen aan de club waar zijn broer Luuk afgelopen seizoen een half jaar op huurbasis voor uitkwam. Over de transfersom is nog onduidelijkheid: zeven miljoen euro of zeven miljoen pond.

/

De media in Engeland houden het op zeven miljoen pond, omgerekend 8,7 miljoen euro. Volgens De Telegraaf bedraagt de transfersom zeven miljoen euro. Het dagblad meldt woensdag dat Ajax niet van plan is om een vervanger voor De Jong aan te trekken. Op het middenveld was Ajax in de optiek van Frank de Boer immers al goed voorzien. Tijdens zijn afwezigheid door blessureleed vormden Serero, Daley Blind en Davy Klaassen een uitstekend middenrif.

Voor de spitspositie had Ajax al geanticipeerd op het vertrek van De Jong. Arkadiusz Milik en Richairo Zivkovic werden in een eerder stadium naar Amsterdam gehaald. Het contract van De Jong met Ajax liep nog maar een seizoen door.

Ajax doet er goed aan om geen middenvelder aan te trekken

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als de geruchten van Wesley Sneijder waar zouden zijn, zou ik hem graag terug zien bij Ajax. Denk echter niet dat hij werkelijk haalbaar is.

2 juli 2014 om 07:45

Kan je bij deze uit die droom helpen, Sneijder gaat geen miljoenen salaris inleveren cq. Ajax gaat niet zover over de salarisgrens om hem binnen te halen. Ga er vanuit dat Ajax maximaal 2 miljoen bruto zou willen geven, dan levert hij netto zomaar 3 miljoen in. Daarbij als je Istanbul kent snap je dat hij niet zo'n haast heeft om terug te komen naar Nederland. Bovendien scoort hij op het WK en is hij nog altijd een grote naam: als hij al op een vertrek uit was zouden er talloze opties zijn. Hij heeft niet eens zo'n groot Ajax hart als bijv heitinga / VDV. Sneijder is voor Ajax direct een versterking en zijn ervaring zeer welkom: maar hij komt niet.

2 juli 2014 om 09:17

Waarom moet ik verdomme iedere keer opnieuw inloggen als ik iets wil posten op Vz?

Ot; het is net zo 'realistisch' om te praten over een komst van Sneijder als over een komst van Messi naar Ajax.

Sneijder is pas over 3 jaar een optie, hij is nu nog te zeer in de kracht van zijn leven en kan nog teveel geld verdienen in Istanbul.

En zelfs na Istanbul zullen er nog kapers op de kust zijn, in het Midden Oosten, China etc.

We zullen het moeten doen met jonge talenten, alleen VDV sluit ik nog niet helemaal uit, maar die zal ook zijn kansen bekijken in de voorbereiding.

2 juli 2014 om 09:56

Dan moet je niet uitloggen..

2 juli 2014 om 09:58

@coopers, ik log niet uit, ik ga gewoon ff naar een andere site of verder met mijn werk en dan wil ik terug naar VZ en boem ik lig eruit.

2 juli 2014 om 11:52

Iets met koekjes bewaren

2 juli 2014 om 15:18

Dat dacht ik al, daarom zei ik maar 'als'. Zou natuurlijk fantastisch zijn als die oud-ajacieden allemaal nog eens binnen komen druppelen, denk dat Sneijder, Huntelaar, de Jong (nigel) en ga zo maar door nog een grote meerwaarde kunnen hebben voor dit elftal.

2 juli 2014 om 16:01

Ik heb hetzelfde probleem maar op mijn iphone heb ik dat niet. Het uit en inloggen.

2 juli 2014 om 07:55

Alleen Urby lijkt me realistisch en nodig. Technisch, goeie vrije trap, overzicht, passing is prima, durft veel meer dan alle Ajax middenvelders en hij is ook nog eens transfervrij. Tsja why not?

2 juli 2014 om 08:08

Omdat hij op het punt staat bij roma te tekenen, waar hij veel meer geld kan verdienen met nog een enorme tas tekengeld daarbij. We verbeelden ons heel wat, Amsterdam is ook een heerlijke plek, maar die jongens leven als een koning in een lekker land, dan moet je wel heel veel heimwee hebben of helemaal zijn uitgevoetbald voor je aan een terugkeer denkt.

2 juli 2014 om 08:38

Een terugkeer is bijna niet meer realistisch voor geen enkele spelers. Zelfs Heitinga gaat liever naar Berlijn dan terug naar Ajax. Heeft puur met geld te maken. Jongens als van der Vaart, Sneijder en Huntelaar verdienen zoveel in het buitenland dat je het ze ook niet kwalijk kan nemen.

2 juli 2014 om 08:42

Ajax kan beter voor een type Maher of Ziyech halen.
Een beetje ervaring misschien ook wel goed. (v/d Vaart b.v.)

2 juli 2014 om 10:11

Volgens mij wou heitinga wel, maar had Ajax daar geen zin in. Ze lopen al heel snel talenten in de weg. Al hoop ik nog altijd dat vd vaart terug komt.

2 juli 2014 om 10:17

@Henk-80

Heitinga is nooit aan de orde geweest binnen Ajax. Het waren voornamelijk de supporters die hoopten dat een Heitinga misschien terug zou komen maar vanaf de Ajax zijde is er nooit serieuze belangstelling geweest voor Heitinga.

En ja als Ajax geen interesse toont kan je dus ook niet terug komen. Hetzelfde geld voor Rafael van der Vaart. Voor het middenveld zou hij niet gehaald worden maar alleen misschien als spits. Vervolgens kocht Ajax Milik en Zivkovich binnen korte tijd en is vd Vaart nooit een serieuze optie geweest.

2 juli 2014 om 10:19

@ Debever

Wat zit iedereen toch met Ziyech. Het is toch typerend dat er nog geen enkele club ziczhelf gemeld heeft voor een miljoen of 4 bij deze speler. Zelfs Marco van Basten bij AZ heeft niet de interesse in Ziyech die men zou verwachten.

Ja hij heeft vorig seizoen een paar leuke dingen laten zien. Maar hij kwam ook op de bank omdat hij geblesseerd raakte en zijn vervangers beter waren. Daarna heeft hij geen moment laten zien in de basis te horen en daar stond hij dus ook niet. En van Basten heeft ook al door laten schemeren dat hij niet de juiste mentaliteit heeft. Tel daarbij op dat hij vroeg verkondigde zijn contract niet te willen verlengen na 1 (lees: Half) goed seizoen om hogerop te willen en Heereveen een mes in de rug te steken.

Is dat nou de jongen die je graag bij Ajax wilt zien? Ik niet namelijk.
En tja, Maher is voorlopig nog steeds één van de voorbeelden dat een hoge transfersom geen garantie geeft op een goede speler.

2 juli 2014 om 11:33

D-Bergkamp
Goed verhaal in allebei je posts, ik ben het in beide gevallen helemaal met je eens!

2 juli 2014 om 11:47

Ik zou eerder voor een spits gaan als Origi of Sulimani, die moeten toch wel haalbaar zyn voor Ajax. Na een paar jaar krijg je het aankoopbedrag dubbel en dwars terug.

2 juli 2014 om 12:07

Origi van Lille? Die laten ze echt niet voor minder dan 15 miljoen gaan.

2 juli 2014 om 12:48

D-Bergkamp, prima argumenten hoor! Maar wat mij steekt, is dat Serrero na al die jaren nog steeds veel te weinig brengt. Vooral op creatief vlak, daarom leek mij een speler als Ziyech zeer welkom.

2 juli 2014 om 13:28

Tikkie-breed-Thulani kan het niveau ook gewoon niet aan met z'n 1,40m en z'n schot van 25km/u.. Het is toch schrijnend om te zien dat zulke spelers straks de sterkhouders van Ajax moeten gaan vormen..

Is het geen optie om Van der Vaart te halen? Natuurlijk beloopt hij het allemaal niet zo makkelijk meer maar je hebt Blind en Klaassen dan om het verdedigende werk te doen, kan hij de geniale passes geven.

Wat betreft Ziyech ben ik het wel met D-Bergkamp eens, het is wel erg opvallend dat helemaal niemand zich nog voor hem gemeld lijkt te hebben.

2 juli 2014 om 18:42

OOO oke, ik wist niet dat hij op het punt stond om te tekenen bij Roma. Ik dacht dat Urby nog zoekende was.

2 juli 2014 om 18:46

@leon

Eens! Serero vind ik een prima speler voor de omschakeling en het positiespelletje, maar moeilijke paasjes en doelpunten hoo maar.
Ook moet hij echt werken aan zijn schot ja. Altijd te zacht en amper geplaatst. Gewoon een gebrek aan kunnen. De enige reden dat hij wekelijks speelt is omdat we niet beter hebben. Duarte is te slecht, Andersen nog te licht en Meleg wordt op 1 of andere manier gezien als rechtervleugel.

2 juli 2014 om 08:43

Ajax moet Ziyech halen, die zou geweldig in het systeem passen, vraag me af wat ze gaan doen als Blind straks ook weggekocht word.

2 juli 2014 om 09:13

Wanneer Moisander niet weggaat kan Viergever evt op cvm spelen. En ze hebben al een nieuwe cvm aangetrokken en Bazoer komt ervoor nog aan. Dus opties genoeg, en blind gaat denk ik ook niet voor de eerste de beste club weg.

Snap de contractduur eigenlijk niet goed, alleen
goed voor Newcastle .. of hij moet een clausule
in z'n contract hebben staan

2 juli 2014 om 13:04

Ze verwachten waarschijnlijk heel veel van 'm.

Er is geen onduidelijkheid, alle bronnen melden £7m.

Goed bezig, marc dagobert. Waar zijn ze in godsnaam voor aan het sparen?

2 juli 2014 om 07:41

Een geldpakhuis ;-) Zitten wel echt op de
centen he !!

2 juli 2014 om 07:55

Zie jullie probleem niet. Weet niet hoe jullie financiele huishouding eruit ziet maar wat geld achter de hand is geen schande. Ajax wil de beste jeugdopleiding ter wereld, steekt daar jaarlijks 7 miljoen in maar er zijn plannen voor meer. Is toch een machtig mooi principe dat de verkoop van een speler die sinds zijn 15e bij Ajax speelt de kosten voor de opleiding dekken. We zouden trots moeten zijn op de wijze waarop Ajax werkt. Maar mensen moeten weer zaniken dat die 100 miljoen op de bank worden omgezet in spelers die op het veld staan. Het is heel simpel: Ajax heeft beperkingen omdat het een Nederlands clubbie is en in een competitie speelt waar echte topvoetballers niet willen spelen. Als dan keer op keer op keer op keer blijkt dat Ajax met zeer beperkte investeringen icm jeugd een kampioensteam kan bouwen, doe je het toch geweldig. Europese stappen maken is een langere termijn project, daar wordt zeker aan gewerkt maar iedere realist snapt dat dat 1 tijd kost en 2 een slag is die een Nederlandse club enkel en alleen kan maken door slimmer te zijn dan mee te gaan in de wedloop van grote transfers en enorme salarissen.

2 juli 2014 om 09:02

Jij vraagt je niet af wat ze van plan zijn? Misschien is het wel sparen met gebrek aan een beter idee...

2 juli 2014 om 10:23

@ Glory

Waar ze voor aan het sparen, wat dacht je van structureel het budget te verhogen? En dit kan op meerdere manieren gerealiseerd worden. Dat kan je doen door meer geld in de jeugdopleiding te steken. Dat kan je doen door het stadion op den duur over te nemen.

Maar het eigen vermogen bedraag straks 100 miljoen+ Dat betkeent nog niet gelijk dat Ajax 100 miljoen kan investeren in bepaalde dingen. Eigen vermogen is iets anders dan daadwerkelijk beschikbare financiële ruimte. Ze draaien pas sinds begin vorig seizoen op een Europa League begroting met 1x in de 5 jaar groepsfase CL. De financiële huishouding is pas 1 jaar volledig op orde zoals we het willen zien. Dit word dan ook erkend door de Knvb door voor elk punt een voldoende te scoren.

Ajax heeft het eigen vermogen momenteel nodig om nog lang lopende leningen goed af te kunnen dekken, continuiteit te kunnen garanderen voor de jeugdopleidingen enzovoorts. Dus het is financieel volkomen begrijpelijk dat ze niet te veel willen investeren. Tenslotte hebben we op het moment nog 3 spitsen lopen en hebben we Am's in overvloed.

2 juli 2014 om 11:22

Je bedoelt dat ze in wat anders gaan investeren dan in spelers. Denk ik ook maar ik vraag me dan af wat dat is, en dan bedoel ik concreet. Relaxed als het inderdaad iets is waarmee het budget structureel omhoog gaat maar wat heb je daaraan als je met dat nog hogere budget dan ook weer niets mee doet, behalve opnieuw investeren in structureel verhogen van het budget.

Daarnaast denk ik dat als je duurzaam beleid voert zoals Ajax volgens mij nu wel doet, je geen honderd miljoen aan reserves hoeft te hebben.

2 juli 2014 om 14:08

@ Glory

Als je een structureel hoger budget hebt kan dit als gevolg hebben dat je bijvoorbeeld de salarissen hoger kan houden en een hoger salarisplafond. Hierdoor kan je op den duur je spelers langer behouden en eventueel betere spelers aan trekken. Dat is natuurlijk een optie met een grotere structurele begroting.

En je budget verhogen tekent af en toe een periode van minder direct succes maar op de lange termijn komt het je heel veel ten goede. Wanneer je namelijk structureel verbeterd kan je ook structureel hogere resultaten halen.

En waar in ze gaan investeren? Waarschijnlijk het stadion overkopen van de gemeente.

2 juli 2014 om 07:45

Moet er perse gekocht worden of wa? Ajax heeft 4 jaar geleden aangegeven met de jeugd verder te gaan.. Zijn nu 4x op rij kampioen geworden, en de Jong heeft het laatste seizoen geen rol van betekenis gespeeld dus zo erg gaan ze die niet missen aangezien de rest weer een jaar ervaring erbij heeft worden ze sowieso niet minder

2 juli 2014 om 07:56

Ja leuk die kampioenschappen maar als je Europees nog enige rol van betekenis wil spelen moet je wel een beetje kwaliteit hebben. En niet alleen jonkies van 19/20 jaar.

2 juli 2014 om 08:17

Enige rol speelt ajax al, anders wordt je niet continu derde in de CL poule. Mag alleen nog beter, kwaliteit kun je krijgen uit de opleiding en jeugd, hoeft niet van de transfermarkt te komen. Ajax vult uiteraard de selectie regelmatig aan, een speler als Viergever vind ik een uitstekende aankoop, maar een Muric vind ik geweldig.

Blind (24), Cillessen (23), Veltman (22), Serero (24), Duarte (24), Moisander (28), van Rhijn (22). Nee het klopt niet helemaal wat je zegt.

2 juli 2014 om 08:18

Tja dat roepen de zuurpruimen elk jaar. Dan volgt de loting en eindigen we volgens hen sowieso keihard als 4e, eenzaam onderaan met nul uit zes.

Volgens mij heeft het al een aantal keer een haar gescheeld of Ajax was met die waardeloze jonkies een rond verder geweest in de champions league. Dat zou zoveel extra glans hebben als het lukte juist zonder enorme investeringen in gearriveerde namen.

Ik heb ruim twintig jaar een seizoenkaart maar herinner me de periode waarin de Luques bij bosjes werden binnengesleept als de vervelendste tijd om op de tribune te zitten. Daar heb je toch geen affiniteit mee. Dan wordt er jaarlijks geroepen dat de grootste talenten uit de eredivisie gehaald moeten worden zoals Tadic en Zyech maar wordt vergeten hoeveel handen vol spelers al bewezen hebben dat die stap naar Ajax nog niet zomaar genomen is. Enige zekerheid die je hebt is dat je veel geld uitgeeft voor een speler die wellicht je eigen jeugd voor de voeten loopt.

Ajax heeft gekozen voor de ambitie de beste talenten ter wereld op te leiden: dan moet je dat ondubbelzinnig nastreven ook. Dat begint dus bij het geloof in je opleiding en inherent daaraan is om niet bij elke vertrokken speler direct de markt op te gaan.

2 juli 2014 om 08:31

Gbobo

ajax heeft echt heel goed gespeeld in de CL, dat het niet meezat is niet alleen pech want dat dwing je ook wat af..

maar als je eerlijk bent, heb je gewoon gezien dat ajax het verdiende om 2de te worden...ze waren echt beter dan milan en celtic

ajax heeft met de nieuwe aankopen en de huidige selectie waar de spelers ook beter zijn geworden plus kishna die in de CL nog niet echt mee deed al meer kwaliteit dan vorig seizoen

ik heb liever dat ajax het op deze manier doet dan van alles wat gaan kopen waardoor je de eigen jeugd in de weg gaat zitten die dan weg willen omdat ze nooit spelen

ik vind wel dat wanneer er een aankoop gedaan wordt, ze beter iets meer uit kunnen geven aan een echte versterking dan spelers als duarte en vd hoorn (vd hoorn wordt denk ik nog wel beter)

2 juli 2014 om 13:32

Het oog wil ook wat meniodedios. Ajax heeft 3/4 wedstrijden in de Champions League goed gepresteerd maar het voetbal in de Eredivisie zag er over het algemeen niet uit, om maar te zwijgen over die extreme vernedering tegen Salzburg.

Het opleiden van talenten is fantastisch, de prioriteit moet hier ook bij liggen natuurlijk, maar één of twee fatsoenlijke kwaliteitsimpulsen zouden niet misstaan.

2 juli 2014 om 13:34

leon123

daar ben ik het wel mee eens...in de eredivisie hebben ze echt maar een handvol goede en mooie wedstrijden gespeeld...in de CL daarentegen speelden ze wel heel goed, tegen redbull tja....geen commentaar ;-)

2 juli 2014 om 15:40

tinuske80
Ik zou ook wel willen dat we grotere aankopen deden dan als we nu doen, en daar hebben we het geld ook best voor. Echter komt er bij nog grotere aankopen ook een hoger salaris kijken. Dan zou Ajax de hele salarishuishouding meteen weer kromtrekken. Iets waar ze zo hard aan gewerkt hebben de laatste jaren. Als je nu iemand binnenbrengt die 2M gaat verdienen omdat het een grote aankoop is, dan gaan die andere jongens ook meteen denken dat ze toch wel wat meer zouden moeten verdienen. Vooral als blijkt dat die aankoop niet echt beter is dan wat er al rondloopt. Dan krijg je weer scheve gezichten zoals in het verleden.

Daarom is Ajax ook bezig om structureel beter te worden. Niet door af te gaan wijken van het beleid dat er nu gevolgd wordt. Als ze de salarishuishouding verhogen, dan zal dat ook structureel gaan worden. Niet enkel een uitzondering.
Zoals ik al zei, zou ik ook wel grotere investeringen willen zien. Het is heel verlijdelijk. Maar hoe ze het nu doen is toch veel slimmer en niet op emotionele principes gebasseerd.

Je leest het vaak dat Ajax op den duur het stadion zou willen kopen. Denkt iemand echt dat dat het geval is? of is dit gewoon een eigen leven gaan leiden nadat iemand ooit een artikel schreef over wat Ajax eventueel met de winst die het nu maakt zou kunnen gaan doen. Ik weet niet wat de operationele winst is van de Arena (zou het natuurlijk kunnen Googelen). Als dat een lekker bedrag is, zou het natuurlijk de moeite waard zijn.

2 juli 2014 om 09:15

Ajax heeft officieel ook nog steeds geen nieuwe hoofdsponsor, en Aegeon betaald 'maar' 3 mil voor een half jaar.
Dus snap het wel dat ze even de hand op de knip houden.

2 juli 2014 om 10:26

@ Avec

Dat Ajax nog geen hoofdsponsor heeft komt simpelweg door de nieuwe regelgeving die in 2015 in gaan. Vanaf dat moment mogen gokbedrijven zoals Bwin bijvoorbeeld aan sponsoring doen in Nederland. Iets wat op het moment nog verboden is. Een contract met één van deze grote sponsor bedrijven kan dan ook pas ingaan vanaf 2015. En guess what, Aegon stopt er op 31 december 2014 mee! Voor mij is het verband duidelijk.

Daarnaast heeft Ajax met Huawei, Coca Cola en nog een ander Chinees bedrijf alweer 3 grote sponsors weten te verwerven dit jaar. Deze staan financieel misschien niet direct op de balans maar qua naamsbekendheid in landen als China schiet het marktaandeel omhoog.

2 juli 2014 om 18:29

Het is een aanname dat Ajax wacht tot de gokmarkt opengaat in Nederland, dus vandaar dat ik het heb over nog niet officieel. Ik verwacht ook wel dat er een gokbedrijf geïnteresseerd is in het merk Ajax maar zeker weten doe je het nooit.

Maar achter de schermen zal er vast iets spelen, want anders zou Ajax nooit akkoord gaan met de fooi waarvoor Aegon nu nog een half jaar het shirt siert.
En wanneer je nog geen zekerheid hebt kun je op dit moment beter sparen, is mijn mening

2 juli 2014 om 10:49

Precies glory, geld moet rollen. Ik zeg niet alles wat we binnen krijgen, maar de helft mag toch wel. In het huidige topvoetbal kan je het niet meer doen met alleen talenten. Het moet een combinatie zijn van aankoop en talent. Ideale voorbeeld is Dortmund. Veel talent en aantal investeringen in nieuwe sterkhouders.

2 juli 2014 om 11:23

Nou als ze bij ons investeren, dan investeren ze in een duarte of viergever, vd hoorn. Dus laat dat investeren maar zitten.

Worden de Ajax-fans hier niet een beetje gek van? Ik begrijp dat het beleid is om in de jeugd te investeren maar als je al 5 jaar al je spelers kwijt raakt en niets word geherinvesteerd, zou ik het toch na een tijdje vervelend gaan vinden. Lijkt toch ook een beetje op een lack aan ambitie van Ajax.

2 juli 2014 om 07:43

Waarom zal je gek worden. Je wordt 4x achter elkaar kampioen. Siem hebben we het hele seizoen niet gehad, want hij was geblesseerd. Daarnaast hebben we nu Zivkovice en Milik. Op het middenveld hebben we nu genoeg spelers. Andersen is een toptalent en EL Hasnoui kan er ook spelen. Blind, Viergever, Klaassen, Duarte, Serero, Andersen, Viergever.

2 juli 2014 om 07:47

Ajax kijkt eerst naar de jeugd als vervanger. Bovendien wilt Ajax alle posities dubbel bezet hebben. Klaassen was eigenlijk de 2e man achter Siem maar door een blessure speelde Klaassen aanzienlijk meer. Je kunt dus zeggen dat hij de opvolger van Siem is. De 2e man zal dus ook opgevuld moeten worden. De Boer acht een jeugdspeler dus goed genoeg om die rol op te vullen. Voor de spits positie zijn al spelers aangetrokken. Daar zie je dus dat er volgens het staf nog geen jeugdspeler klaar is om die positie in te nemen en dan gaan ze dus een speler extern halen.

2 juli 2014 om 08:57

lunny,

Het zal me niet verbazen als opeens Bojan een contract aangeboden krijgt, zoals de Boer al zei: We zullen Bojan halen als ik vind dat de eigen jeugd er nog niet aan toe is om in het eerste te spelen.

Dus misschien haalt Frank nog wel iemand, als de technische staf en hij dat nodig acht.

Hij wil sowieso niet dat Bojan een talent voor de voeten loopt.

Over CL resultaten maak ik me ook geen zorgen, zijn nu 3 jaar bezig met de fluwelen revolutie.( nieuwe methode van opleiden in een traject van 5 jaren)

De eerste spelers die de vijf jaren hebben gehad komen uiterlijk over twee seizoenen instromen in het eerste, ( bijvoorbeeld Nouri) onze as van het elftal( Cillissen, van Rhijn, Denswil, Veltman en Klaassen hebben dan al een zee aan ervaring)

Samen met de talenten die er dan ook staan, moeten we Europa gaan bestormen.
Kan al niet wachten tot die tijd, weet wel dat we dan heerlijk gaan genieten.

Overwinteren in de CL gaat dan weer een gewoonte worden.

2 juli 2014 om 09:47

Maar als je reëel bent dan zijn die spelers die tegen die tijd een 'zee van ervaring' hebben ook wel weg als ze echt goed zijn.

Denswil zit nu al een beetje te steigeren en bijvoorbeeld van Rhijn laat voorlopig nou ook nog niet zien dat zijn top ergens bij de Europese top zal liggen.

Ik laat me graag verrassen, maar ik heb het idee dat Ajacieden het te vanzelfsprekend vinden dat die fluwelen revolutie er voor gaat zorgen dat er ineens vele wereldtoppers geproduceerd gaan worden.

In de CL heb je nu eenmaal meer nodig dan wat talenten. Ik zie ze vooralsnog wel eens de groepsfase overleven mits de loting meezit. Al was dat afgelopen seizoen ook al wel het geval en is er uiteindelijk ook niet overwinterd. Beweren dat overwinteren in de CL een gewoonte gaat worden, daar zou ik mijn handen zeker niet voor in het vuur durven te steken zonder af en toe ook eens te durven investeren in spelers.

2 juli 2014 om 10:23

Uiteindelijk ben ik van mening dat het geld op het veld moet staan. Voor echte versterkingen mag best wel eens de portemonnee getrokken worden, maar het liefst zie ik daar een jeugdspeler staan. Helaas blijft Ajax een opleidingsclub voor de top, maar in de glorie jaren stond er toch voornamelijk jeugdspelers op het veld.

2 juli 2014 om 10:26

Die wereldtoppers blijven anno 2014 gewoon geen 5 jaar meer bij Ajax. tegen de tijd dat ze pieken spelen ze allang in Engeland of Duitsland.

2 juli 2014 om 10:27

maar in die gloriejaren was het voetbal ook nog niet verneukt door de commercie en de scheve verhoudingen in het voetbal. Toen leidden de meeste clubs nog op en was een koopzieke club nog een uitzondering. Met een geweldige generatie talenten kon je toen nog iets winnen, dat is nu vrijwel uitgesloten.

2 juli 2014 om 10:30

@ Sammerens

Oke, je krijgt een portomonnee van 8 miljoen (transfersom de Jong) en mag deze volledig besteden aan nieuwe spelers. Welke spelers zou jij naar Ajax zien gaan en waarom? Welke spelers in de eredivisie zijn voor +/- 4 miljoen op te halen die daadwerkelijk een versterking zijn op het moment?

- Ziyech, die raakte geblesseerd en heeft geen basisplaats meer afgedwongen. Heeft ene half jaar aardig tot leuk gespeeld maar voor de rest totaal niets laten zien.
- Kostic, kost naar verluid 4 a 5 miljoen en is ene linksbuiten. Maar is wel een typische counter linksbuiten. Daarnaast hebben we op de linksbuiten Fisscher en Kishna rond lopen.

Roep nog maar eens een paar namen.

2 juli 2014 om 11:20

Ik ben geen scout met een wereldwijd netwerk. Iets wat Ajax neem ik aan toch wel heeft. Wat of wie ik wil zien komen is wat dat betreft niet relevant. Gezien de naam die Ajax toch nog heeft moet het toch echt wel mogelijk zijn om ergens een speler met veel potentie en de nodige ervaring te strikken?

Waarom moet een speler voor +/- voor 4 miljoen op te halen zijn? Dat is nu precies de kritiek. Volgens de verhalen moet er een gigantische berg met geld beschikbaar zijn. Wat heb je er aan als je het niet durft te investeren in de spelersgroep? Daar hoef je echt niet direct enorme financiële risico's voor te nemen.

Het halen van talenten van 16-17 jaar en die verder opleiden is hartstikke prijzenswaardig, maar ook een methode waarmee je Europees gezien altijd op het net-niet randje zal blijven balanceren.

2 juli 2014 om 11:21

Het zou wel mooi zijn als ze het geld besteden aan het salaris om spelers als Sneijder, Heitinga of van der Vaart eerder terug te halen naar Nederland. Al moeten ze dan wel het salarisplafond weer gaan openbreken. Ze moeten natuurlijk geen geen topsalarissen gaan betalen maar 1 of 1,5 miljoen moet toch te doen zijn. En zolang ze het bij 1 of 2 spelers in de selectie laten moet het financieel wel te doen zijn. Ook denk ik dat alle jonge spelers bij Ajax er wel begrip voor kunnen opbrengen. Plus het is toch mooi om oude helden weer terug te zien keren.

2 juli 2014 om 11:22

1 of 1,5 miljoen bovenop het salarisplafond.

2 juli 2014 om 12:00

Zou die 8 miljoen gewoon aan Origi uitgeven, als je kijkt 4 miljoen voor vd hoorn en nog eens 4 miljoen voor een andere flapdrol, gooi het dan maar in een superspits, aangezien dat de zwakste positie van Ajax is. Bojan weg, fischer geblesseerd, het wordt een beetje dunnetjes voorin. Sigtorsson en zivkovic in de spits. Zivkovic is nog veels te jong om het in de champions league waar te maken, met origi die 19 jaar oud is heb je lekkere concurrentie vooral voor sigtorsson want die komt als linksbuiten echt niet tot zn recht en zivkovic ken lekker rijpen als origi weggaat staan onze volgende spits alweer klaar

3 juli 2014 om 11:19

Klopt, daarom heb ik ook zo'n hekel aan die clubs. Je kunt het niet stoppen, dus je kunt het ze ook niet kwalijk nemen, maar gaat het voetbal niet te goeden komen. Ik heb dan ook niet de illusie dat Ajax ooit de CL gaat winnen, enkel hoop dat ze een keer kunnen verrassen.

Maar goed, liever je eigen identiteit hebben dan er een gekocht te hebben.

2 juli 2014 om 07:52

Nee hier wordt ik heel trots van..! Een speler die je voor een deel zelf opgeleid hebt afleveren aan een club in de Bpl. Dit geld weer investeren in je eigen jeugd. Zo hoort beleid te zijn. Investeren in je jeugdopleiding is de beste langetermijninvestering die je maar kan doen...

Klaassen is afgelopen seizoen al klaargestoomd voor die positie. Ben heel benieuwd hoe een fitte Klaassen er voor staat..!

2 juli 2014 om 08:01

Dit zijn gewoon extra inkomens hoor. Ajax investeert jaarlijks altijd in de jeugd. Siem gaat en een ander talent komt. Dat is al jaren zo bij Ajax. Ook voor JC tijd. Plus ik word eerder gek van het investeren in spelers als duarte, Sana en vd hoorn.
Ajax (geen enkele ndlse club ) investeert ruim 10 miljoen coor 1 goeie speler dus vaak vissen we sowieso in een mindere vijver. Nou dan moet je het geluk hebben dat spelers zich stormachtig ontwikkelen alla moisander, schone. helaas heb je die zekerheid nooit.

2 juli 2014 om 08:20

Ik ben er juist trots op! Blind heeft uiteindelijk Anita opgevolgd, Veltman heeft Alderweirld opgevolgd, Klaassen heeft Siem de Jong opgevolgd.

Er wordt wel wat geherinvesteerd, Duarte kwam toen Eriksen wegging en Viergever is nu ook aangetrokken evenals Zivkovic en Milik. Prachtig beleid!

2 juli 2014 om 09:48

Alleen met die spelers ga je de CL niet bestormen. Leuke spelers voor de Eredivisie, maar ik denk dat Ajax zich toch ook wat meer op internationaal mag richten.

2 juli 2014 om 10:28

duarte en van der Hoorn, topinvesteringen die Ajax veel beter hebben gemaakt. Deze jongens, die maar een 5-tal miljoen hebben gekost, zullen Ajax bij de hand nemen en naar succes gaan leiden volgend seizoen.

2 juli 2014 om 10:35

@ Abe84

Tegenwoordig zijn mensen erg opportunistisch. Van der Hoorn is hier het grootste voorbeeld van. Deze jongen werd een jaar geleden hoger aangeschreven dan Virgil van Dijk. Dit was degene die bij Utrecht een top jaar speelde en klaar was voor een top club in Nederland. Een jaar later schreeuwt iedereen om Virgil van Dijk in het NL elftal, speelt Hoorn bij Ajax minder en is hij een waardeloze aankoop. Wat mensen toch kunnen veranderen in minder dan één jaar tijd.

Hetzelfde geld bijvoorbeeld voor spelers bij andere clubs. Maher was in potentie één van de beste voetballers en werd zelfs al beter genoemd dan Eriksen (belachelijk trouwens). Nu voetbalt hij 1 jaar wat minder, word hij als grote miskoop bestempeld en is hij nergens goed meer voor.

Vertrouwen hebben in mensen en in spelers. Frank de Boer was de enige die vertrouwen had in Daley Blind en kijk waar die nu staat. Frank de Boer was de enige die vertrouwen had in Veltman en kijk waar die nu staat. Frank de Boer had vertrouwen in Schöne en kijk wat die laat zien.

Mensen moeten eens stoppen met simpel na te denken en langer dan 4 seconden over een post na te denken. Dan beseffen ze eigenlijk hoe dom ze zijn als ze iets hebben getypt.

2 juli 2014 om 10:43

D-Bergkamp, stel je toch niet zo aan man. Men moet ook gewoon nog een kritisch standpunt in kunnen nemen zonder dat ze gelijk als 'dom' afgeschilderd worden, dat is namelijk nogal 'dom'.

Frank en Marc doen het geweldig maar zeker niet foutloos en vooral het aantrekken van Sana en Van der Hoorn is gewoon een blunder geweest. Niks mis mee om dat te onderkennen, we moeten het wel ietwat realistisch houden hoor..

2 juli 2014 om 10:49

als van der Hoorn nog van veel waarde is voor Ajax zal ik de eerste zijn die toe zal geven dat ik het verkeerd heb gezien. Ik geloof er niet in. Overigens doe je met je stuk net alsof ik van der Hoorn ooit een goede speler vond en beter vond dan van Dijk. Ik kan je zeggen dat dit niet zo is al is het wel zo dat ik van Dijk vaker een hele wedstrijd in actie heb gezien en van hem een beter en positiever beeld heb gekregen. Van der Hoorn is/was een prima verdediger voor Utrecht, maar voetballend gewoon beperkt.
Tot slot wil ik nog opmerken dat ik het wel met je eens ben dat opportunisme hoogtij vier. Een Maher kan nog steeds prima voetballen en natuurlijk is van der Hoorn geen complete prutser.

2 juli 2014 om 11:28

@ Leon123

Ik schilder niemand af als dom, ik vind dat degene die een jaar geleden riepen dat van der Hoorn een topaankoop was en hem nu afschrijven nog eens een keer na moeten denken. En als dat op hunzelf van toepassing is, dan ben je in mijn oogpunt niet de slimste nee.

VD Hoorn was op het moment een hele goede aankoop, dat hij si tegen gevallen zal niemand ontkennen. Maar dat hij op het moment van aankopen en slechte aankoop was, zoals nu veel word beweerd. Dat is totale onzin. Natuurlijk is vd Hoorn niet het succes gebleken als gehoopt/gewenst. Maar op het moment van de transfer was het een logische goede aankoop voor een relatief mooi bedrag (3,4 miljoen)

Tobias Sana was een gok die weliswaar ook niet goed heeft uitgepakt. Hetzelfde geld bijvoorbeeld voor Danny Hoessen. Maar dit was dan ook duidelijk een gok. En waarom word die gok genomen? Omdat er een mogelijk succes verhaal achter kan zitten. Tenslotte kwamen Chadli en Mertens ook bij Agovv vandaan voor een spotprijs en kijk waar die nu voetballen. Voor 300.000 euro kan je af en toe een gokje wagen. Het is aan de ene kant een hoop geld, maar in de voetbalwereld is het peanuts.

Gelukkig zijn er ook succesverhalen te vertellen. Cillessen en Moisander om er zo eens 2 te noemen.

2 juli 2014 om 12:07

Duarte speelde een wereldwedstrijd tegen barcelona, maar verder heb ik die jongen niet 1 wedstrijd 90 minuten lang goed zien spelen. En vd hoorn hoe durf je dat te zeggen. Voor dat hij naar Ajax kwam wist iedereen al dit kan niet waar zyn, wat komt deze stumper na de o zo mooie blunders bij utrecht en de o zo nog mooiere blunders bij o21 bij Ajax doen? Nee dit noem je een miskoop van de bovenste plank, als zelfs viergever je uit de basis gaat spelen dan geeft dat al aan dat VdHoorn een miskoop was van Ajax.

2 juli 2014 om 12:25

@D-Bergkamp, neem me niet kwalijk, ik begreep je verkeerd.

Sana en Hoessen waren inderdaad vrij goedkope gokjes, dat neem ik verder ook niemand kwalijk hoor, maar ik hoop echt dat men een keer een echte kwaliteitsaankoop doet. Het is allemaal leuk en aardig, zo'n dikke bankrekening maar het sportieve plaatje moet wel de eerste prioriteit zijn, niet het financiële natuurlijk.

Ik hoop van harte dat er nog een echte kwaliteitsimpuls of 2 wordt aangetrokken, anders vrees ik voor nog zo'n verschrikkelijk seizoen als het afgelopen.

2 juli 2014 om 18:00

denk ik ook

2 juli 2014 om 20:06

@sammerens.

Daar denk ik anders over. Welke spelers had jij voor ogen als ik vragen mag? Onze posities zijn bijna allemaal dubbel, zoniet driedubbel bezet. We hebben weinig gevestigde spelers, maar wel talenten die daarna toe kunnen groeien.

@abe

Van der Hoorn is 21, kan nog prima van waarde worden, Cillessen heeft ook 2 jaar geduurd en Blind misschien nog wel langer.

2 juli 2014 om 10:39

Het heeft zo z'n voor- en nadelen. Het is ontzettend leuk om jongens als Klaassen, Veltman, Denswil, Boilesen, Fischer en Kishna door te zien breken maar je begint je ook steeds meer te ergeren aan het dodelijk saaie voetbal dat Ajax speelt omdat men zo nodig met tikkie-breed-Thulani op het middenveld moet spelen.

Ik vind het ontzettend jammer dat je Ajax de laatste jaren steeds meer stappen in achterwaartse richting ziet zetten. Als je toch kijkt naar het afgelopen seizoen joh, buiten Ajax - Celtic, Ajax - Barcelona en Ajax - AZ en enkele topwedstrijden kan ik me eigenlijk geen leuke wedstrijd van Ajax herinneren. Een paar echte kwaliteitsinjecties zouden echt niet misstaan, zeker niet als je verder wilt komen in de Champions League.

2 juli 2014 om 12:59

Het geeft juist voldoening in de weg die Ajax ingeslagen is. Want elk jaar je beste spelers verkopen en met jeugd verder gaan maar wel weer kampioen worden is toch helemaal geweldig. Dit beleid mogen ze blijven houden bij Ajax waarom een dure jongen aankopen die eerst moet wennen terwijl je ook een jeugdspeler hebt die je kan inpassen. Nee Ajax moet lekker op de voet doorgaan en meer blijven investeren in de jeugdopleiding dan ben je op termijn gewoon beter af als Nederlandse club

2 juli 2014 om 20:11

Juist!! Ik denk overigens wel dat ajax het eigen vermogen gaat gebruiken om het budget structureel omhoog te krijgen, denk aan vastgoed, stadion uitbreiding en andere kostenbesparende maatregelen. Op den duur zouden we dan verantwoord een wat hoger salaris kunnen bieden en een speler als Eriksen een jaartje langer kunnen houden, dat zou het beste zijn wat ajax kan overkomen. Behouden van spelers tot hun 23ste, moet je ze wel financieel goed belonen.

Nou een (ervaren) verdedigende middenvelder had ik toch graag zien komen. Blind heb je maar daarachter niemand eigenlijk nog.

2 juli 2014 om 08:09

Viergever kan ook op die positie spelen, eventueel ook nog schöne. En vanuit de jeugd komt o.a. bazoer eraan.

Snap ik. Klaassen heeft alle potentie om de Jong te doen vergeten, dat deed hij overigens vorig seizoen al bij vlagen. Alleen is het nou zaak om de geringe ervaring die er is, Schone, Moisander, Blind aan boord te houden. Als Overmars het in Zyech had zien zitten hadden ze die move al wel gemaakt. In zijn ogen kennelijke een gevalletje Maher.

2 juli 2014 om 09:09

Als ik Overmars was zou ik inderdaad het geld gebruiken om Daley Blind zijn contract flink op te hogen en te verlengen. Een speler als Blind mag gewoon meer verdienen dan het normale salarisplafond. Bewezen toppers moet een uitzondering voor kunnen worden gemaakt.

Enige waar ik nog voor zou gaan is spelers die misschien terug willen naar Ajax. Emanuelson, Sneijder, Van der Vaart...

2 juli 2014 om 10:01

Je moet alleen voor die spelers willen gaan als je nog wat aan ze hebt. Ze kunnen wel zeggen dat ze terug willen komen maar dat moet niet pas als ze 34 zijn. Zolang ze op hun 30ste in het buitenland nog meer dan 2 miljoen per jaar vangen komen ze niet naar Nederland terug.

2 juli 2014 om 10:42

Ben je gek? Blind verdient nu al rond de 750k per jaar, 1-1.2 miljoen euro is iets te veel van het goede.

Daarnaast hebben we het hele seizoen al zonder gespeeld. En dat werkte tegen Barcelona. Feyenoord uit en Twente thuis. Vervangers al in huis en het geld kunnen we mooi gebruiken. Gewoon doorgaan met het gezonde beleid.

2 juli 2014 om 07:46

Het geld kunnen jullie goed gebruiken zeg je, maar waarvoor dan? Ajax heeft al zon 100 miljoen op de bank staan toch?

2 juli 2014 om 07:49

Voor in investeringen en als het wat minder gaat?

2 juli 2014 om 10:33

wat geld achter de hand is handig maar niets doen met zo'n astronomisch bedrag is best wel jammer. Natuurlijk zullen ze het reserveren voor de jeugdacademie, en voor eventueel mindere tijden, maar het is jammer dat er niet een topversterking gehaald wordt.

Frank moet echt een keer op zijn bek gaan . Je aanvoerder gaat weg . Haal een
Leider weer terug . Shöne gaat misschien niet weg . Klaase is er nog niet klaar voor serrero is te matige . Daley Blind is geen typen Siem . Elke jaar moet er goede spelers weg . En echo frank denkt dat hij de beste jeugd spelers heeft . No way

2 juli 2014 om 07:46

Echo Frank wordt al wel 4 jaar op rij kampioen ondanks constant nieuwe spelers in passen.

2 juli 2014 om 07:59

Ajax wordt inderdaad al 4 jaar terecht kampioen maar wees wel realistisch het heeft ook een hoop te maken met het niveau van de eredivisie op het moment (geen constanten ploegen) 10 jaar geleden kon je geen misstappen veroorloven want die werden door de top ploegen gelijk afgestraft hedendaags laten alle ploegen in onverwachte uitslagen punten liggen.

Er gaat toch weer een tijd komen dat Bv. Feyenoord , psv , twente en hopelijk ook vitesse wat meer constant gaan presteren dan zou het voor ajax geen heel slecht idee zijn om hier enigzins op te anticiperen met een enkele aankoop die er ook echt direct kan staan.

2 juli 2014 om 08:13

Klopt, maar die tijd is nog niet dit seizoen. De jeugd die nu aangetrokken/getrained wordt zal er op dat moment staan.
Het heeft geen zin (dure) krachten te kopen die er gelijk staan voor een seizoen waar de tegenstand weer matig zal zijn. Begrijp me niet verkeerd, zou het mooi vinden als PSV en Feyenoord weer gaan presteren (ook Europa) maar Feyenoord wordt vrees ik helemaal leeg gekocht en bij PSV rommelt het nog steeds (bakkali etc.) Maar goed ik kan er natuurlijk naast zitten.

2 juli 2014 om 08:23

@forza Vitesse

Viergever, Milik? Dat zijn er al twee. Aankopen zullen er overigens nooit meteen staan, ze kennen het systeem niet, logisch maar wel iets om rekening mee te houden.

Je kunt ook anticiperen door een aankoop te doen die er volgend jaar kan staan, Duarte en van der Hoorn bijvoorbeeld. Cillessen is hiervan misschien wel het beste voorbeeld.

2 juli 2014 om 07:50

nee daarom worden we al 4 jaar achter elkaar kampioen. .. tuurlijk jongen

2 juli 2014 om 07:50

Wat een idioot gepraat zeg. Siem was het hele seizoen niet aanwezig. Altijd geblesseerd en we werden kampioen. En als hij speelde haalde hij het tempo eruit.

2 juli 2014 om 08:21

Klaassen is er allang klaar voor en Serero heeft zich ook ontwikkeld. Moisander is een leider en Blind en Veltman hebben die potentie mijn inziens ook. Siem heeft vorig jaar maar weinig gespeeld en toch heeft ajax het goed gedaan. Ja Frank heeft vertrouwen in de jeugd, klopt!

Er moet een ervaren middenvelder bij komen. Met Poulsen en De Jong is er gewoon te weinig ervaring. Daar ga je niet mee overwinteren in de CL.

2 juli 2014 om 09:10

Ik hoop een ervaren box-to-boxmiddenvelder of een diepgaande en als het kan nog een speler als Mokotjo of die ene jongen van Heerenveen als c(v)m (ik bedoel niet Ziyech en ook niet VD Berg, hij speelt iig op het middenveld).

2 juli 2014 om 11:18

marten de Roon is onze controlerende middenvelder, Daley Sinkgraven is de technisch begaafde "10" die Ziyech zal opvolgen. Sinkgraven is sowieso veel meer een Ajax-speler dan Ziyech, beheerst het korte werk veel beter dan Ziyech die meteen de diepte in wil met een pass en vaak eerst een actie wil maken. Sinkgraven is alleen nog te jong om de stap te maken.

Verlies van Poulsen en De Jong natuurlijk...

21 miljoen uit de cl en nu 8 miljoen voor de jong, vermeer en kolbein worden waarschijnlijk nog verkocht plus dit seizoen krijgen we weer een startpremie van een paar miljoen voor deelname cl.

waarom gaan we niet eens uitgeven? vorig jaar las ik in de vi dat overmars met zijn transfers voor ajax ruim 40 miljoen euro winst heeft gemaakt dus een keertje een aankoop doen is echt geen overbodige luxe. een rechtsbuiten hebben we sowieso nodig. lasse daar is leuk maar win je de oorlog ook niet mee

2 juli 2014 om 07:54

Blijkbaar volg jij het nieuws niet. Ene Muric wordt onze rechtsbuiten. En daarnaast hebben we Schone als eerste man. En waarom moet je een aankoop van bijvoorbeeld 10 miljoen doen? Om de clubs in Nederland te spekken? We hebben de selectie al rond. We investeren alleen in spelers die het waard zijn. Bijvoorbeeld toen Van Ginkel.

Daarnaast kan EL Ghazi ook rechtsbuiten. Die gozer kan zo goed voetballen en lijkt op Kishna. Groot talent hoor.

2 juli 2014 om 08:29

Muric moet nog steeds 100% eigendom worden van Ajax. Oke de intentie is er, maar deze transfer is nog zeker niet rond.
Daarbij heeft Muric al een seizoen niet gespeeld, dus wat kan je van hem verwachten ? Voor het eerst in een buitenlandse competitie, andere cultuur, speelstijl etc.

En daarbij kun je je afvragen of je zo'n speler wel moet halen als een talent als El Ghazi eraan komt. Waarom kiest Ajax dan niet voor een speler van 22-23 jaar, die over 2 seizoenen ook voor het buitenland gaat ?

2 juli 2014 om 08:30

ben goed op de hoogte, net zo goed als dat muric geen enkel ritme heeft en al vrij lang geen duel meer heeft meegedaan. plus het is nog niet eens zeker of hij wel of niet komt gezien er nog een zaak komt.

fisher is er nog een half jaar uit, bojan is weg. en ja ik heb liever iets meer ervaring in de ploeg en ervaring kost nou eenmaal geld.

2 juli 2014 om 09:10

Frank heeft ook nog de Sa, Schöne, Kishna en Becker die op die positie kunnen spelen en El-Ghazi en Muric zitten ook al bijna in de startblokken.

Verders zie ik Daddy Cool ook nog wel eens van AS Trencin( Ling) naar Ajax verkassen als we echt geen buitenspeler meer hebben, volgens mij hebben we er een stuk of vijf in de eigen jeugd lopen.

Bojan wordt in ieder geval niet gehaald als rechtsbuiten, hooguit als tussen oplossing voor Zivkovic omdat die nog aan het Ajax systeem mag wennen.

Wordt Bojan dus mogelijk de vervanger van Siem en mag hij invallen als Milik zijn werk heeft gedaan.

2 juli 2014 om 09:13

De Sa is er ook nog, en we mogen hem niet nu al afschrijven, hij werkt hard en als ie in vorm is, levert ie nog weleens goede voorzetten af, zeker in de omschakeling is ie gevaarlijk. Ik zie liever zo'n snelle jongen op de rv, dan Schöne, die mag wat mij betreft wel vertrekken voor een paar miljoen, hij heeft het goed gedaan, maar komt tekort. Ik zou Cuenca nog 1 seizoen huren, zodat er iig iemand is die er meteen kan staan.

2 juli 2014 om 10:56

Laten we het wel realistisch houden jongens, De Sa kan het niveau gewoon absoluut niet aan. Ik heb die jongen volgens mij nog nooit op een fatsoenlijke passeeractie of voorzet kunnen betrappen. Daarnaast was Becker bijna transfervrij vertrokken omdat men het niet echt in hem zag zitten en heeft Muric (als hij al komt) al meer dan een half jaar niet eens meer getraind. Kishna en El Ghazi zijn geweldige talenten maar gaan die dit jaar al het verschil maken? Het zou lekker zijn als zij zich gewoon in de luwte kunnen ontwikkelen.

2 juli 2014 om 08:29

Rechtsbuitens uit de jeugd zijn er voldoende, waarom zouden we die in de weg gaan staan? En welke aankoop stel jij dan voor? Ik vind Muric een geweldige aankoop. Waarom zou je anders gaan gedragen als je ineens geld hebt, een sterk beleid toon je juist door de ingeslagen weg te blijven volgen.

Daarnaast zijn Viergever, Zivkovic en Milik gehaald.

Dit zuinige beleid gaat ondanks de 4 titels wel ten koste van de kwaliteit. Het elftal wordt steeds jonger en onervaren. Want ook Moisander zal nog wel vertrekken. Overleven in de CL wordt vrijwel onmogelijk. Ik had graag een echte rechtsbuiten en een fysiek sterke en leidende middenvelder gezien. ....

2 juli 2014 om 07:56

Moisander blijft. En of de rest na een jaar niet meer ervaring krijgt. Beetje raar vind je niet.

2 juli 2014 om 08:38

Hoezo blijft Moisander ?
Hij heeft te kennen gegeven voor een transfer open te staan.

En daarbij heeft Ajax met viergever en Denswill al 2 vervangers. Dus het zou zuur zijn, als je voor die positie 3 spelers hebt..

2 juli 2014 om 09:04

@nufc2_u2

Niemand luistert en leest elkaar reacties hier. Iedereen is negatief, niks wordt gehaald noem maar op. Ik hoop echt daadwerkelijk dat Moisander, Vermeer, Klaassen, of wie dan ook verkocht wordt. Gewoon voor de supporters die zo graag investeringen willen zien.

2 juli 2014 om 09:41

Nou kun je wel een cynische reactie geven, maar de kampioenschappen verbloemen de werkelijke kwaliteit van Ajax.
Tegen veel tegenstanders hebben ze het moeilijk en wordt er ternauwernood gewonnen. Het komt de spanning in Nederland ten goede, maar qua voetbal zeker niet. Een rijke topclub als Ajax zou moeten overheersen in de Eredivisie.

Maar ik vind het niet erg. Zo kan Vitesse en clubs als AZ, Twente ook aansluiten bij de top van de Eredivisie.

2 juli 2014 om 10:09

Ben het volledig met je eens. Ajax is vier keer op rij kampioen geweest maar in een normale competitie was dat niet gelukt als je naar het aantal verliespunten kijkt. Afgelopen seizoen een kampioenschap met het minste aantal punten sinds de nieuwe puntentelling er is, zegt genoeg lijkt me. Waar is de tijd dat Ajax een flinke voorsprong heeft in plaats van dat het telkens maar in het (een na) laatste weekend gebeurt? Het is dat we geen echte topclub meer hebben in Nederland want anders waren ze echt geen 4 keer op rij kampioen geworden.

2 juli 2014 om 08:25

Muric komt nog, dus die rechtsbuiten komt er. Van mij mag er ook nog wel wat ervaring bij, zeker als Moisander vertrekt.

Uit de opleiding komen veel buitenspelers op dit moment met Schone, de Sa, Muric, Becker, El-Ghazi, Kishna als opties is het voldoende.

2 juli 2014 om 09:10

@afcsnats

Jammer dat mensen Ajax niet zo ver volgen. Maar opvolgers hebben we zat en heb vertrouwen in deze selectie. Het gaat zeker goed komen met deze spelers. Genoeg kwaliteiten en wellicht komt er nog wel iemand. Overmars is vrij stil altijd.

2 juli 2014 om 10:21

Inderdaad, het voetbal was het afgelopen seizoen niet om aan te zien en dat gaat er echt niet beter op worden wanneer er helemaal niemand wordt aangetrokken. Het geld is er, waarom niet 1 of 2 echte kwaliteitsinjecties doen?

Ik hoop echt niet dat ik me weer elke zondagmiddag helemaal dood moet gaan zitten vervelen tijdens een wedstrijd van Ajax.

2 juli 2014 om 18:49

Als je ervan uit gaat dat Moisander vertrekt kun je grote vraagtekens zetten bij de ervarenheid van de selectie. Zeker omdat Vermeer en Sigthorsson ook weg willen en Ajax zal meewerken aan hun transfers.

DM - Cillessen (25)
DM - Leeuwenburgh (20)

VER - Van Rhijn (23)
VER - Ligeon (22)
VER - Tete (18)
VER - Veltman (22)
VER - Van der Hoorn (21)
VER - Denswil (21)
VER - Viergever (24)
VER - Boilesen (22)
VER - Dijks (21)
VER - Riedewald (17)

MID - Blind (24)
MID - Bazoer (17)
MID - Klaassen (21)
MID - Andersen (19)
MID - Serero (24)
MID - Duarte (23)
MID - Meleg (19)
MID - Schone (28)

AAN - Muric (18)
AAN - De Sa (21)
AAN - Milik (20)
AAN - Zivkovic (17)
AAN - Fischer (20)
AAN - Kishna (19)

Jong en onervaren, hoe kom je erbij

Zonder gekheid, er moet wanneer Vermeer weggaat sowieso een ervaren keeper bij. Mocht Schone of Blind vertrekken direct een ervaren kracht erbij halen als versterking. We kunnen niet verwachten dat zo'n jonge selectie als hierboven zomaar eventjes kampioen gaat worden. Laat staan dat ze gaan presteren wat de vorige selecties van Ajax niet lukte : CL overwintering.

Voordeel is dat PSV nog progressie moet boeken en aankopen moeten binnenhalen om de selectie te veranderen in een kampioenswaardige selectie. Feyenoord verliest net als Ajax enkele belangrijke krachten, terwijl FC Twente niet intact blijft. Om nog maar te zwijgen van de mutatie golf in Arnhem.

Er moet absoluut wat ervaring bij! De Jong en Poulsen zijn al weg. Daar komt Moisander nog wel bij de aankomende weken. Wil je echt wat laten zien in de CL dan gast dat met dit elftal niet lukken. En nu gaat iedereen roepen van 4x kampioen hoor. Klopt. Maar elk jaar gaan de beste spelers weg en komt er weinig voor terug en is het spel elk jaar minder. Europees heeft Ajax al 2 (!) jaar lang geen uitwedstrijd gewonnen! En in de competitie alleen van Feyenoord, Cambuur, Rkc, Nec, Roda en GA Eagles. Ajax onwaardig. Elk jaar lees ik dat de oudere jongens belangrijk zijn zoals Poulsen en vroeger Ooijer. Nu wordt er veel te veel gegokt op de jeugd. Ajax, wordt wakker. Met dit team ga je de 2de ronde weer niet halen.

2 juli 2014 om 08:27

Beste spelers gaan weg en anderen staan elk jaar op omdat ze zich ontwikkelen. Blind, Veltman, Klaassen, Cillessen hebben vorig jaar een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Ik heb er vertrouwen in, misschien alleen Emanuelson nog transfervrij vastleggen.

2 juli 2014 om 08:30

Helemaal mee eens er moet geinvesteerd worden om ook europees een rol van betekenis te spelen. In de glory jaren had je ook een mengelmoes van ervaring en jong talent. Met alleen jeugd ga je het niet redden in de CL terwijl ajax als doel heeft te overwinteren.

2 juli 2014 om 20:16

Alleen waarin ga je investeren, ik denk dat je het beste kan inzetten op 2 of 3 topsalarissen om echte goede ervaren spelers terug te halen (kaliber Nigel de Jong) en om ontwikkelde talenten zoals Eriksen nog een jaartje langer te kunnen behouden.

Om dat verantwoord te doen moet je structureel je begroting omhoog krijgen, kortom door huurverlaging (stadion kopen), stadionuitbreiding, vastgoed, zonnepanelen (zijn ze mee bezig) etc. etc. Ik zou dus het eigen vermogen gebruiken om dit te realiseren.

Je koopt tegenwoordig niks meer voor 10 miljoen, waardoor opleiden alleen nog maar meer rendeert.

Ben wel nieuwsgierig hoeveel ze op de bank hebben bij Ajax en wat ze willen? Willen ze het stadion kopen of van de beurs af. Of kopen ze over een paar jaar een wereldelftal bij elkaar?

Ik als seizoenskaarthouder zal het wel weer verkeerd zien maar ik zie ons weer niet verder komen in de CL op deze manier, wanneer ziet Frank de Boer nu ook eens in dat er routine in een elftal hoort met al deze jonkies gaan we het weer niet redden , maar wel veel geld op de bank waarom nu niet gewoon een goede routinier die er voor kan zorgen dat de jonge spelers ook snel beter worden , nee hoor ze gaan weer op hun geld zitten en halen alleen maar jonge spelers jammer .

Tjonge jonge ik ben wel de laatste die roept dat Ajax direct moet herinvesteren maar als we Europees meer mee willen doen dan ben je wel andere spelers nodig dan Serero en Duarte.

Zeer zwak centraal middenveld als je het mij vraagt.

@afcanats ; Maar elk jaar wordt het spel minder. He is dat de concurrentie ook zwak is. Champions League wordt weer mission impossible. Vooral het vertrek van Poulsen wordt onderschat. Die heeft het afgelopen seizoen heel wat weggepoetst op het middenveld, zoals tegen Barcelona thuis. Dat gaat Ajax nog opbreken.

2 juli 2014 om 20:21

@bloomfield

Dat ben ik niet met je eens. Het was vorig jaar voetballend gezien inderdaad geen wonderjaar, maar ik heb wel genoten van een aantal mooie momenten, je ziet wel dat er bij ajax een stevige basis waar men op terug kan vallen.

Als je het mij vraagt zitten we elk jaar dichterbij bij een volgende ronde, vorig jaar waren we een schwalbe van Balotelli verwijderd en barcelona was puur genieten.

Het speelt ook mee dat men steeds meer verwent is nu we de kampioenschappen achter elkaar rijgen.

3 juli 2014 om 11:00

Barcelona thuis was inderdaad geweldig maar vergeet niet dat Ajax in een vrij makkelijke poule zat. AC Milan draaide vorig jaar één van zij slechtste seizoenen ooit. Hebben zich net eens geplaatst voor Europees voetbal. Als Ajax ooit een kans had om door te gaan, was het afgelopen jaar wel. In de competitie maar 6 van de 17 uitwedstrijden gewonnen en al ruim 2 jaar geen uitwedstrijd gewonnen in Europa. Schandalig...

mooi pakhuis aan centen maar de extra kwaliteit ontbreekt. Ze worden wel kampioen, maar eerlijk gezegd is het niet al te best qua spelkwaliteit. Het is jammer dat Ajax zich niet meer wil wagen aan een nieuwe Suarez, een Tadic of bijv een goede speler uit Belgie. Naast de eigen jeugd is het helemaal niet erg 3/4 buitenlandse directe versterkingen te hebben. Geeft ook wat extra dimensie aan de Eredivisie vind ik.
Nu huren ze her en der wat en halen ze ongeveer alles wat 15/16 is en kan ballen op van andere clubs uit NL of bijv Denemarken.
Overigens heb ik zeker respect voor het feit dat men zo strak aan het beleid houdt, dat is ook wel weer klasse. Met geld als water lijkt me de verleiding groot een aankoopje extra te doen. En kom niet aan met prietpraat dat niemand meer naar de Eredivisie wil komen, geld doet echt wonderen.

2 juli 2014 om 09:07

Abe,

Als Ajax Tadic wilt kopen van Twente moeten wij 15 miljoen betalen. Een beetje veel vind je niet? Hij is het wel waard, maar wat gaat hij nog toevoegen bij Ajax. Die jongen is toe aan het buitenland en niet naar Ajax.

Geld doet zeker wonderen. Maar wat moet je doen dan? Een speler uit Engeland of Frankrijk halen voor 10 miljoen. Een salaris van 2.5 miljoen euro per jaar geven. Iedereen krijgt weer scheve gezichten. Het beleid gaat ten onder, spelers die jaren lang bij Ajax spelen. Krijgen ineens minder verdient dan iemand die het nog niet bewezen heeft. Dit gaven ex Ajax spelers zelf aan.

Daarnaast dit is het beleid en zo gaat Ajax verder. De Nederlandse competitie is gewoon niet interessant genoeg. In het buitenland kan je veel meer verdienen. Ajax hoopt dat ze deze groep nu voor minimaal 3 jaar kunnen behouden. Zo kan het spel beter worden en wellicht Europees ook.

Ik snap je punt helemaal hoor. Maar helaas werkt het gewoon zo niet bij Ajax en spelers hebben ook een keuze. Of je moet hun veel salaris geven. Maar dat doet Ajax niet, daar zijn ze al een keer ten onder aan geweest. Daarnaast Engeland of Nederland? Duitsland of Nederland. Nederland is maar een tussenstation. De hele competitie is sfeerloos, er is geen sfeer in het stadion bekennen hier in Nederland. Daarnaast is het niveau bedroevend. Kijk waar we Europees staan?

2 juli 2014 om 10:11

ahjacied, de Tadic van Fc Groningen was 7 miljoen. Ik doel met Tadic gewoon op een voorbeeld van een speler zoals eerder Suarez en Huntelaar. het kost wat maar dat zijn wel nationale toppers. Om de paar jaar zou zo'n aankoop toch moeten kunnen? Als aanvulling op al die eigen jeugd die je hebt. Met alleen de eigen jeugd wordt je misschien net kampioen, en dat is het.
Je begint over spelers uit Engeland en Frankrijk, natuurlijk zijn die niet haalbaar. Bestaat de wereld alleen uit die landen? Vitesse haalt Bony op uit Praag, in Roemenië, op de Balkan, daar lopen best een paar goede spelers. Net als in Colombia, Uruguay en Argentinie. Spelers die Ajax zeker nog wel als interessante stap zien. Grote club met dito begroting, speelt CL en zou op zich best een salaris van 6ton tot 1,2 miljoen moeten kunnen lappen voor de betere spelers.
De toppers uit de grote landen, en ook de subtoppers uit die landen, nee die komen niet naar Nederland. Maar er is nog steeds een hele grote groep spelers die die springplank heus wel ziet. Je moet het alleen willen, en Ajax kiest ervoor om dat niet meer te doen. Ergens ook wel begrijpelijk, er zijn er natuurlijk ook best veel mislukt. Maar ik vind het jammer omdat het volgens mij voor Ajax de ideale mix zou zijn op weg naar succes op meerdere fronten. Het Ajax met eigen jongens als Steek, Heitinga, Sneijder, VDV of Vd Meyde aangevuld met Zlatan, Trabelsi, Chivu en Maxwell. Daar was toch weinig mis mee?

2 juli 2014 om 10:14

Nederland zou weer interessanter kunnen worden maar daar heb je wel de Uefa voor nodig. Als clubs als Chelsea niet meer alles kunnen kopen wat los en vast zit door een maximum aan het aantal contractspelers te stellen blijven er vanzelf genoeg talenten over die zich hier verder willen ontwikkelen. En ook de Nederlandse jeugd zal niet snel meer naar het buitenland gaan.

2 juli 2014 om 10:17

@abe84

Tadic was toen niet beschikbaar. We hadden het geld wel, maar het was een hele grote risico. We zaten echt in financieel dal op dat moment. Heb je nu wel begrip?

2 juli 2014 om 10:18

ik geef alleen maar een voorbeeld ahjacied. Je moet je niet zo vastpinnen op 1 naam. Het gaat om het idee. Nu Ajax het geld wel heeft is het risico om eens zo'n aankoop te doen natuurlijk kleiner. Het gaat mij om de ideale mix van groot eigen talent met 3/4/5 echte versterkingen van buitenaf.

2 juli 2014 om 10:49

Ahjacied.

Het gaat niet per se om Tadic, maar het voorbeeld. Ajax is in staat om directe versterkingen te halen uit België, de Balkan, Zuid-Amerika, Nederland enz. Neem Red Bull Salzburg als voorbeeld, veel van die jongens hebben gewoon veel meer kwaliteit dan die van Ajax.

2 juli 2014 om 11:41

Abe, dat ben ik niet met je eens. Het risico blijft gelijk (lees: even groot), alleen het eventuele verlies zal gemakkelijker te compenseren zijn. Dat neemt niet weg dat het zonde van het geld blijft als er goedkopere alternatieven voor de hand liggen.

2 juli 2014 om 12:09

ajax mikt nu op die goedkopere alternatieven door jongens als Milik, Duarte, vd Hoorn en Sana aan te trekken. Zijn het de directe versterkingen die je nodig hebt, dat is dan wel de vraag. het is ook maar net wat je eisen zijn. Wil je voornamelijk met eigen jeugd voor de titel gaan en verder niets dan kan dat op deze manier, dat is gebleken. De meningen over of Ajax meer nodig heeft zijn nogal wisselend, daar kom je toch nooit uit. Ik denk dat de helft van de Ajacieden de huidige manier top vindt en de andere helft ziet graag geïnvesteerd worden in een paar spelers die het niveau echt omhoog krikken.
Ik ben geen Ajacied maar voetballiefhebber en het zou leuk zijn als de Eredivisie verrijkt wordt met kwaliteit. Ik kijk namelijk graag naar goede voetballers. Ik mis dat steeds meer als ik op de tribune zit en weer kijk naar bedroevend spel.

2 juli 2014 om 20:23

@de10

Ik ben het niet met je eens dat RB veel meer kwaliteit heeft, ze hebben ons tactisch overklast, ook een kwaliteit maar het was in mijn ogen vooral een grote off-day. Die zitten ertussen.

2 juli 2014 om 19:56

De verleiding weerstaan Tadic, Suarez maar het kan ook een Sulejmani worden. Ondanks dat wij ooit Huntelaar en Suarez kochten hadden en verkochten zijn we financieel niet beter geworden en hebben wij minder gepresteerd dan de laatste jaren.

Ja ajax haalt veel talentvolle spelers en steekt veel geld in de opleiding (op dit moment 7 miljoen per jaar and raising), daar is dan ook veel meer winst te behalen zowel sportief als financieel.

Financieel omdat je weinig afschrijft en elke som pure winst, Sportief omdat dit ruimte geeft om desnoods spelers transfervrij te laten gaan en ze een jaar te behouden plus dat ze het spelsysteem beter beheersen en we hun kwaliteiten zelf kunnen 'bepalen'.

Eriksen, Verthongen, Alderweirld (laatste beide prima Belgische spelers) doen het ook prima. Als we er daar nog meer van hebben kan er ook wat moois ontstaan met veel kwaliteit.

Gewoon opvangen met eigen jeugd. De voorbereiding geeft de jeugdspelers de kans om zich te bewijzen. Ik hoor hier namen als Ziyech etc. Hebben we echt niet nodig, een jeugdspeler (lees: talent) heeft dezelfde potentie.

Urby is de enige naam die een versterking is. Ziyech, Maher etc. is niet nodig omdat de jeugdspelers van Ajax hier gelijkwaardig aan is. Tevens kennen zij het systeem en is het zonde van het geld om een speler als Ziyech te halen

De echte vruchten van het nieuwe beleid moeten nog geplukt gaan worden. Ajax koopt geen over het paard getilde dure diva's of eredivisiespelers waarvan je nog helemaal niet zeker weet of ze wel zullen slagen bij Ajax en de provincieclubs veels te veel voor vragen.
Ajax steekt deze miljoenen in haar jeugdopleiding. Een goed stel trainers, een top trainingscomplex met alle mogelijkheden en scouts die het aantrekken van grote jeugdtalenten uit Nederland en de rest van de wereld mogelijk maken.

Dus wat doet Ajax: Zo jong mogelijk de beste talenten van Nederland proberen binnen te halen. Uit de rest van Europa de beste 16 jarigen proberen binnen te hengelen. Deze kunnen dan 2, 3 jaar wennen aan Nederland en Ajax en daarna moeiteloos instromen bij 1. Op deze manier blijft de doorloop van Ajax een carroussel. Gaat er een speler weg, staat het nieuwe (en wellicht potentieel betere) talent alweer klaar.

Behalve dat er enkele grote toppertjes zitten aan te komen uit de eigen jeugd (ik noem een Nouri), zijn ook grote talenten uit de rest van Nederland bij Ajax gekomen (ik noem een Bazoer) en uit de rest van de wereld (ik noem een Cerny).

Ik ben wel voorstander van 2 ervaren spelers erbij, maar deze moeten dan wel overduidelijk beter zijn dan de huidige selectiespelers. Sneijder zou hiervan een voorbeeld kunnen zijn. Nigel de Jong ook. Maar bijvoorbeeld Urby heb ik mijn twijfels bij.

2 juli 2014 om 11:27

waarom zou een ervaren speler altijd veel beter moeten zijn dan wat er staat. Poulsen is wel het goede voorbeeld, die is in zijn tweede jaar toch ook gewoon van waarde in de kleedkamer? Heeft heel veel meegemaakt en kan dit overbrengen op de jonge jongens die nog nooit grote wedstrijden hebben gespeeld.

2 juli 2014 om 20:26

In plaats van Poulsen moet je eigenlijk Nigel de Jong terug halen. Zet er dan nog een Huntelaar bij en je hebt een topelftal. Ik denk echter dat je daarvoor een paar topsalarissen in moet stellen en daarvoor moet je eerst structureel je begroting omhoog krijgen en een buffer hebben. Dus work in progress.

aan siem de jong mis je niks, dus het geld hoeft je niet te investeren in een vervanger. net zo overschat als zijn broertje. blinkt alleen uit in rust en intelligentie.

2 juli 2014 om 10:07

Maar de rest van het middenveld is ook heel zorgwekkend op Klaassen en Blind na. Jezus wat zijn de ambities van Ajax? Ik ben kompleet klaar met het niveau Serero en Duarte. Ik ben echt klaar met dit gekloot

2 juli 2014 om 10:15

ajax is vorig jaar ook zonder siem de jong kampioen geworden, dus kan dit jaar ook weer.

2 juli 2014 om 12:30

Kampioen van de armoe wat mij betreft.
Realiseer je eens dat Ajax slechts tegen drie clubs de volle winst heeft gehaald in de eredivisie. Een eenvoudig sommetje leert dan dat je tegen 14 tegenstanders punten hebt verspeeld dit jaar. Verder is het voetbal werkelijkniet om aan te zien. Tikje breed, tikje terug, tempoloos en zonder fantasie. Probleem zit hem m.i. vooral op het middenveld en in de aanval. Aanvallend hebben we inmiddels een beetje versterkt. Maar komop zeg een speler als Serero op het middenveld is toch geen Ajax niveau. Je moet er niet aan denken dat Blind ook nog vertrekt. Dan heb je echt alleen Klaassen nog naast een beetje schroot

Is ook nergens voor nodig, vervanger is er al in de vorm van klaassen die veel meer potentie heeft dan de jong. Verwacht overigens dat hij een topjaar zal draaien nu hij weer 100 fit is, hele slimme speler!

Aankoop is niet nodig, aanval is nu al beter dan vorig jaar helemaal wanneer ze schone op het middenveld posteren en el Ghazi de kans op rechts geven.

Nee dat het vorig jaar voorin niet draaide is een feit, maar we spelen komend jaar met een totaal andere voorhoede, ik verwacht dat dit veel beter zal draaien.

Nee voor het eerst in tijden heeft Ajax weer eens de beste selectie al zegt dat niet heel veel.

Ik verwacht overigens ook dat Andersen gaat draaien dit jaar, door velen al afgeschreven maar is gewoon een toptalent hoop dat iedereen dit na dit jaar inziet!

2 juli 2014 om 10:11

Schöne prima voor de rechtsbuiten positie. Te trage handelingsnelheid voor het middenveld. Gewoon Ziyech halen....een keer dit dramatische niveau verlaten en naar boven kijken

Het is niet nodig een vervanger aan te trekken.
We hebben Nouri, el Ghazi, El Hasnaoui, die kunnen allemaal in principe op die positie uit de voeten.
Daarnaast natuurlijk zoals in de tekst vermeld al klaassen en serero, maar ook nog duarte en andersen kunnen daar spelen.
Qua ervaring hebben we nu blind, viergever en moisander, dat lijkt me ook meer dan voldoende.
Het is je gegund Siem, veel succes!!

2 juli 2014 om 10:26

Die jongens hebben allemaal 0,0 ervaring op Eredivisie-niveau en een Nouri is net 17. Die gaan echt geen potten breken op internationaal niveau, hoe groot hun talent ook is.

2 juli 2014 om 10:30

Daarom hebben we ook eerst nog duarte klaassen en serero.
Als back-up hebben we andersen dan, die toch aardig wat kan en naar mijn verwachting dit seizoen veel minuten zal gaan maken.
En nouri is inderdaad nog niet klaar voor het internationale niveau, maar kan dit seizoen al wel wat ervaring opdoen en aansluiten bij het eerste elftal.

Edit: Eventueel kan schöne terug naar het middenveld, aangezien de vleugels nu goed bezet zijn. Becker, Kishna, Milik, de Sa, Fischer (zodra hij terugkomt van zijn blessure).

2 juli 2014 om 10:45

Wordt jij daar vrolijk van dan? Klaassen heeft het fantastisch gedaan maar Duarte en Serero hebben nog niet laten zien versterkingen te zijn.

Daarnaast; Milik heeft meer dan een half jaar zelfs niet getraind, Becker mocht tot voor kort transfervrij vertrekken omdat de technische staf niet zo veel vertrouwen in hem had, De Sa kan het niveau absoluut niet aan en Fischer is net geopereerd en mag tot januari/februari waarschijnlijk niet mee doen.

Nu hoeft er nog niet geinvesteerd te worden... maar wanneer Blind of Moisander vertrekt zal dat wel moeten, anders is Schone de enige ervaren speler in de groep.. uitgaande dat Vermeer ook vertrekt.

Ik zie toch graag van der Vaart en/urby terug keren voor de ervaring...

Je ziet nu aan het Nederlands elftal hoe belangrijk die oudere jongens zijn, terwijl juist die het het vorige EK te horen kregen na de zwakke prestatie. (huntelaar was lastig, van Persie was meer met Afellay bezig dan met alle andere bij elkaar, van Bommel kreeg de wind van voren, en Kuyt was weer eens niet goed genoeg)

2 juli 2014 om 18:02

Als Blind vertrekt moet er sowieso een vervanger gehaald worden. Ajax heeft met het halen van Viergever, Milik en Zivkovic geanticipeerd op het vertrek van Moisander, De Jong en Sigthorsson. Op een vertrek van Vermeer, Schone of Blind is nog niet geanticipeerd met aankopen.

Ik ben het met je eens dat ervaring belangrijk is, dus wanneer een van de spelers vertrekt waarvoor nog geen vervanger voor is aangetrokken hoop ik dat Ajax daar een ervaren vervanger voor aantrekt.

3 juli 2014 om 17:36

Schone vertrekt niet... althans dat kan ik me niet voorstellen. Dit is zijn topniveau en bij een andere club zal hij eerst weer moeten wennen etc. en hij zal geen champions league spelen. Als hij wel vertrekt hebben mag wat mij betreft Kishna rechtstreeks voor de leeuwen...

Ik vind het overigens wel stom dat ze nog niet op een vertrek van Vermeer hebben ingespeeld en zeker omdat Van t Hart ook al verhuurd is. Bizot vond ik een logische keus maar die is al pleite. Dat wordt weer een buitenlander op de bank, terwijl Ajax de laatste jaren genoeg potentie had in de jeugd wat keepers betreft. (padt, Bizot, van t Hart, verhuurd dan) allemaal weg!

Sneijder is nog geen optie lijkt mij, verdient nog veel te veel. Ik hoop dat ze Ziyech halen!

2 juli 2014 om 14:50

Waarom Ziyech halen als Ajax al Klaassen heeft? In de tijd dat De Jong afwezig was heeft Klaassen het zeer goed gedaan, dus ik vind het onzin om dan nog een vervanger te halen voor De Jong.

Hahaha. Noch Sneijder, nog v/d Vaart, noch Heitinga zullen ooit terugkeren.

Ot

Nou ik laat me dit jaar maar weer is flink verrassen in de Arena. Ik hoop dat ik dit jaar geen halve bibliotheek hoef mee te nemen naar het stadion om me nog enigszins te vermaken 17 wedstrijden lang. Poeh, wat was het afzien vorig jaar... en kom aub niet aan met: ja, maar we zijn vier keer kampioen geworden. Ja, dat is ontzettend knap. Maar ik hoef niet 90 minuten naar twee centrale verdedigers te kijken die een bal breed spelen over 20 meter.

Dus, aub... verras me dit jaar eens met leuk voetbal. bvd

2 juli 2014 om 10:51

Ik kan het me heel goed voorstellen hoor. Er wordt altijd net gedaan of er totaalvoetbal gespeeld wordt maar het eindeloze breien is vaak niet om aan te zien. Ik kan me behalve Ajax - Celtic, Ajax - Barcelona, Ajax - AZ, Ajax - PSV en Ajax - Feyenoord/feyenoord - Ajax geen goede wedstrijd van Ajax herinneren. Het niveau is niet om aan te gluren en je kan je toch niet aan het gevoel onttrekken dat de enige reden waarom 'we' kampioen zijn geworden is omdat de rest van de Eredivisie het gewoon nóg slechter doet...

2 juli 2014 om 11:00

met het jaar wordt het niveau minder en groeien de clubs qua niveau naar elkaar toe. Dat Ajax afgelopen seizoen kampioen is geworden is knap maar het is zeker de kampioen van de armoede. Als voetballiefhebber erger ik me bont en blauw aan het dramatische niveau. Gewoon een bal strak inspelen is voor de gemiddelde prof al een hele opgave. Over het seizoen gezien heeft Ajax het het minst slecht gedaan, zo zie ik het ook.

2 juli 2014 om 11:01

Helemaal met jullie eens. Blij met de kampioenschappen maar de amusementswaarde mag zeker omhoog. Daarentegen blijft Ajax ook gewoon kwetsbaar en is het vaak geen uitgemaakte zaak meer dat we thuiswedstrijden winnen. En niet omdat de rest zo sterk is...

2 juli 2014 om 17:43

@abe84

Clubs groeide afgelopen seizoen op sportief vlak dichter naar elkaar toe. Dat komt omdat Ajax weigert zijn kapitaal aan te spreken, want financieel is het gat tussen Ajax en de rest van Nederland alleen maar groter aan het worden. Ajax verkoopt jaarlijks zijn sterkhouders, speelt jaarlijks CL en met de selectie die overblijft wordt men toch keer op keer kampioen. Zelfs als Ajax een tussenjaar heeft wordt men kampioen, waarvoor we ook de concurrentie erg dankbaar mogen zijn. Want als je als Feyenoord zijnde afgelopen seizoen intact blijft en desondanks minder punten behaald als het vorig jaar dan doe je iets niet goed. Hetzelfde gold voor PSV in 2012/13 wat intact bleef en zichzelf nog versterkte, maar desondanks geen betere prestatie wist neer te zetten als het voorgaande jaar.

Neemt overigens niks af aan de glans van onze eigen titels. Want ieder jaar het verlies van je sterkhouders zo goed opvangen is een kwaliteit. Ieder jaar vertrekken belangrijke spelers en springen jonkies in het gat wat word achter gelaten. Over het algemeen redelijk naar vermogen gespeeld, wat een unieke titelreeks heeft opgeleverd.

Voor de positie van de Jong heeft Ajax genoeg vervangers maar een echte creatieve middenvelder erbij zou geen overbodige luxe zijn. Maar goed, het echte transfercircus moet nog gaan beginnen wie weet misschien heeft Ajax nog een verrassing in petto.

Mooie club voor Siem de Jong, alleen waarom een contract voor 6 jaar tekenen?

2 juli 2014 om 11:21

omdat als je dan mislukt je een enorme berg geld meekrijgt en je dan meteen lekker kunt gaan chillen op de Bahama's. 6 jaar keer een X salaris is dikke mik en flink wat financiële zekerheid voor de Jong. Die is dubbel en dwars binnen.
Ik verwacht ook niet dat er voor de Jong een veel betere club in zit dus dan is dit toch prima? En bij degradatie zal er vast wel een clausule geactiveerd worden.

Leuk voor Siem en Ajax redt zich wel.
Volgens mij hoeft er geen directe vervanger te komen, maar ze houden alles wel in de gaten.
Nog een ervaren speler, die internationale ervaring heeft zou niet slecht zijn, nu Poulsen al weg is en Siem, het elftal wordt gemiddeld weer wat jonger, hetgeen leuk is maar ook gevaren met zich meedraagt

Van mij mogen ze ziyech halen. Goeie vervanger!

Ik zie de jonge Juan Quintero van Colombia graag naar Ajax komen. Jongen die een goal kan maken en creatief is.

Leuke club voor Siem . Maar wat een versxhrikkelijk lelijk shirt heeft hij aan op de foto

Ik zie toch graag wat ervaring komen, na het vetrek van Siem en Poulsen.
Misschien Urby, Heitinga of vd Vaart

Vervanger is niet nodig!
Zoals in het stukje ook al staat is het middenveld al goed bezet.
Daarbij kan Schone ook goed als aanvallende mid uit de voeten.

Verder moet Lucas Andersen nu ook zijn kans krijgen.

Het zou wel mooi zijn dat ze met het geld het olympisch stadion opknappen en er een moderne voetbaltempel van maken, terug naar het stadion waar ik de mooiste wedstrijden heb gezien van Ajax. Maar ik denk dat dit een persoonlijke wens is en zal blijven.

Goode zack. Miljoentjes in de zak houden en andere dingen meedoen. Mischief salaris verhogen van ervaren krachten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren