Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik gun Huntelaar een basisplaats, maar Van Persie is ook geen slechte spits’

Laatste update:

Klaas-Jan Huntelaar was bijzonder belangrijk voor het Nederlands elftal in het duel met Mexico. De aanvaller viel in, gaf met zijn hoofd de assist op Wesley Sneijder en benutte in blessuretijd een strafschop. Sander Boschker, die in 2010 nog als derde keeper meeging naar het WK in Zuid-Afrika, gunt Huntelaar een basisplaats in de kwartfinale tegen Costa Rica.

/

Volgens Boschker zal Huntelaar er de pest in hebben dat hij weinig speelt. De oud-sluitpost vond het mooi om te zien dat de aanvaller van Schalke 04 tegen Mexico beslissend was, zo geeft hij te kennen in gesprek met NUsport. “Ik gun hem echt een basisplaats, maar Van Persie is natuurlijk ook geen slechte spits.”

Boschker, die in 2010 als derde keeper de finale haalde, verwacht dat Nederland de achtste finale wel gaat overleven. Op technisch en tactisch gebied is Nederland beter dan Costa Rica, vindt hij. “Misschien dat de Costa Ricanen op inzet iets kunnen bereiken, daar komt dan ook een beetje onderschatting van Nederland bij kijken. Maar ik denk niet dat bondscoach Louis van Gaal dat toelaat. Nee, Oranje gaat gewoon winnen.”

Klaas-Jan Huntelaar verdient een basisplaats

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Leuk en aardig dat Huntelaar beslissend was tegen Mexico, maar opzich heeft hij niks laten zien toen. 1 bal terug geleged, goal sneijder, en 1 penalty... Huntelaar is gewoon niet het niveau van Van Persie, ookal presteert RVP niet zo heel goed bij het nederlands elftal. RVP hoort gewoon basis te staan en dat betekent dat Huntelaar wissel moet staan.. Tja, RVP is gewoon beter, vind ik dan he.

4 juli 2014 om 16:45

Op zich niets laten zien? En daarna opsommen hoe hij de wedstrijd tegen Mexico heeft beslist. Bijzonder.

4 juli 2014 om 16:53

Ik bedoel, hij heeft niks groots laten zien. Iedereen ziet hem als een held.. Een penalty kan iedereen scoren en een bal terugleggen.. Huntelaar heeft gwn geluk dat sneijder hem perfect inschiet..

4 juli 2014 om 17:05

Van Persie had die bal niet terug gekopt die was waarschijnlijk voor eigen succes gegaan en dan over gekopt.

4 juli 2014 om 17:07

Niet iedereen kan dat, daar klopt je redenering al niet. En veel belangrijker: hij deed het. En daarom noemt men hem een held.

4 juli 2014 om 17:14

ja maar het "terugleggen" was in principe ook toeval(zoals hij zelf aangaf)

Dat deze precies voor Sneijder zijn voeten viel was "geluk"

4 juli 2014 om 17:29

Leuk man, vergeten hoe die tegen spanje kon koppen?

Met een 5-3-2 zal van persie sws beter renderen

4 juli 2014 om 17:31

Mark12355, zei precies wat ik dacht: Van Persie kennend die zou zeker niet neerleggen.

4 juli 2014 om 17:37

Net als hij die bal op de Jong zeker niet zou terugleggen zeker?

Heeft ook elk jaar meer assists dan Huntelaar dus ik weet niet waar jullie over lullen.

4 juli 2014 om 17:47

Nee, hij zou hem met zekerheid en op magisch wijze erin hebben gelegd. Dan zouden we nooit meer van Huntelaar hebben gehoord. Maar misschien bestaat er een systeem waar beide inpassen.

4 juli 2014 om 16:56

@Eko

Wat een ongelooflijk domme reactie zeg. Wat had Klaas in de 10 minuten die hij speelde allemaal nog meer moeten laten zien dan. Je zegt zelf al dat hij een assist geeft en een goal maakt. Ik heb van Persie in de tijd dat hij speelde echt niet meer zien doen. Vooropgesteld dat ik Robin echt prima vind als basisspeler maar je beargumentatie is echt van een bijzonder slecht niveau. Klaas heeft precies gedaan waarvoor hij in het veld kwam. En dan ben je, onder die druk, fenomeen

4 juli 2014 om 17:18

Hij heeft toch 36 doelpunten in 64 wedstrijden gemaakt, waarmee hij een beter gemiddelde heeft dan Rvp. RvP is wellicht voetballend iets beter, maar Huntelaar is toch ook wel een hele goede spits. Tegen mexico heeft ie ons gewoon gered...niet alleen met die penalty maar vooral met die assist, die echt niet makkelijk was (rvp had die nooit kunnen geven).

4 juli 2014 om 17:43

God zij dank Ekogs, toch nog mensen met verstand. Huntelaar haalt het niveau van vpersie niet en misschien wel nooit.

5 juli 2014 om 02:00

Vreemd je geeft juist alle argumenten aan waarom Huntelaar er in moet. Hij liet zien dat hij een bal terug legde op Sneijder waar de 1-1 uit viel en een Penalty benutte onder druk waardoor we met 2-1 wonnen en dat in slechts 10 minutenspeeltijd. terwijl van Persie die beter zou zijn niets heeft gepresteerd in die 80 minuten dat we met 1-0 achterstonden. Vervolgens zeg je ook nog dat Van Persie niet zo goed presteert bij het Nederlands Elftal. dat ben ik met je eens met name de laatste wedstrijd. En Huntelaar dus wel. Dus je spreekt je zelf wel tegen. Waarom van Persie beter zou zijn beargumenteer je niet. Huntelaar vind ik nu juist een echte spits altijd scherp voor het doel en gevaarlijk in de 16. Van Persie vind ik meer een typy Ronaldo of links buiten dus of voor achter de spits maar juist niet in de spits vooral omdat hij niet scherp voor het doel blijft maar neiging heeft tot zwerven en zich terug laat zaken. Goede nr. tien dus.

RVP is beter, maar Huntelaat moet erin voor Kuyt of RVP als Oranje achter staat

4 juli 2014 om 16:56

Voor kuyt? Begrijp nog wel voor rvp omdat ze dezelfde positie staan maar kuyt deze gozer is gewoon erg bruikbaar.

Tegen Costa Rica gewoon 433 spelen.

Cillessen
Janmaat
de Vrij
Bruno
Blind
Clasie
Sneijder
de Guzman
Robben
V Persie
Lens
4 juli 2014 om 16:45

Zonder Vlaar?

Bruno naar links, Blind voor Clasie, Wijnaldum voor de Guzman, Lens voor Depay.

4 juli 2014 om 16:58

Ja of Vlaar voor de Vrij zou ook nog kunnen..ik ben een fan van Lens, dus die zal ik er niet uit halen. Clasie verdient in mijn ogen een basisplaats tegen Costa Rica. tjaa en Wijnaldum en de Guzman.. zou niet zoveel uitmaken..

4 juli 2014 om 17:10

Blind vind ik echt totaal niks op het middenveld, als verdediger vind ik hem top! maar middenvelder nee... te weinig creativiteit.

4 juli 2014 om 17:14

Daar heb je Sneijder en Guzman/wijnaldum ook voor.

4 juli 2014 om 16:48

Geen Vlaar ?
Die het al 4 wedstrijden erg goed doet. Zou Clasie er uit halen de Guzman op zijn plaats zetten. Blind naar het middenveld en BMI naar links. Voor de rest goede opstelling. Depay mooi in brengen als het nodig is voor meer gevaar maar tot die tijd voor voetbal gaan.

4 juli 2014 om 16:58

Blind is beter als vleugel verdediger, zou hem zeker niet op het middenveld plaatsen. Clasie is de beste vervanger van de jong. En daarnaast zou ik guz zetten

Wat een gezeik altijd over Huntelaar.zo erg heeft hij de pest niet in.dat valt wel wat mee.van Gaal heeft hem voor het WK al verteld wat zijn rol is.

Ophouden met dit eeuwige gezeik.

Haha KJH heeft niks laten zien tegen Mexico ? Ben je gek geworden of vannacht uit bed gevallen ? 1 assist en 1 goal in een korte tijd is TOP ! Maar het is eigenlijk simpel 5-3-2 heb je niks aan Huntelaar dan is RVP beter, maar in een 4-3-3 systeem is Huntelaar beter !

4 juli 2014 om 16:54

Ook met 4-3-3 is van Persie beter.

4 juli 2014 om 17:03

Nou nou. Hij legt een bal terug zonder ook maar enig idee dat Sneijder in komt lopen. Dat was heus geen bewuste assist hoor. En de goal was gewoon een penalty, die schiet gewoon iedereen erin. Het was hem gegund door Robben, niet meer, niet minder.

RvP is gewoon in elk denkbaar systeem beter dan Huntelaar. Alleen als Nederland veel en veel beter is en balbezit rond de 16 van de tegenstander heeft, is Huntelaar nuttig. En zelfs dan is het verstanding om er nog RvP naast te zetten om de ruimte te creeren en de bal bij Huntelaar te krijgen.

4 juli 2014 om 17:17

Het vorige wk, vond je van Persie toen echt zo goed spelen? In dat systeem paste hij totaal niet. Hij heeft 1 nietszeggend goaltje gemaakt toen. In dat systeem had Huntelaar beter gepast, daar ben ik van overtuigd. Toen liep van persie meer op het middenveld dan in de spits en dat was goed te zien.

4 juli 2014 om 17:38

Van Persie speelde bij Arsenal en United ook in dat systeem dus waarom zou hij dat niet kunnen?

4 juli 2014 om 17:56

Van Persie was het vorig WK redelijk matig, maar dat heeft in mijn ogen niet met zijn kwaliteit te maken.
Hij kwam net uit een lange blessure, speelde toen eigenlijk voor het eerst in de spits, werd werkelijk constant overgeslagen door Sneijder (die toen absolute top was) en moest zelf het spel maken omdat er nooit voorzetten kwamen.

Ook Huntelaar is gewoon afhankelijk van zijn teamgenoten hoor, veel meer dan Van Persie zelfs. Huntelaar is echt een goede spits in de 16, maar niet veel meer dan Van Persie. Buiten de 16 is Van Persie vele klasses beter.

4 juli 2014 om 17:57

Dyon93 Zulke vergelijkingen kun je niet maken, dat weet je best. Een andere coach en andere spelers op het veld.

5 juli 2014 om 02:02

Hij legt hem juist pan klaar man!

5 juli 2014 om 07:27

Per toeval. Hij legt hem gewoon terug omdat op doel koppen kansloos is. Hij heeft heus niet de ruimte gezien waarin Sneijder kon inlopen en de bal daar met precisie neergelegd, rekening houdend met het feit dat er geen Mexicaan zal inlopen.
Was simpelweg gewoon een gewonnen kopduel: goed, maar zeker geen bewuste assist.

We gaan toch hopelijk niet weer deze discussie voeren? Van Persie is gewoon onze spits! Was belangrijk tegen Spanje en Australië en daar veranderd een benutte penalty niks aan, ondanks dat ik Hunterlaar een goede spits vind!

5 juli 2014 om 02:05

Waarom niet ? Ik vind Huntelaar beter als spits en dat blijft ook zo. Het wordt ook steeds bevestigd als hij speelt niet alleen de penalty ook het hele spel veranderd ten positieve als hij erin staat.
Er is direct meer dreiging en diepte in het spel, zo overduidelijk te zien dat ik het vreemd vind dat het mensen ontgaat. Zijn aanwezigheid is direct voelbaar.

5 juli 2014 om 07:31

Je ziet spoken helaas. De dreiging en diepte in het spel kwam door de wisseling van het systeem. Nederland speelde geen 5-3-2 meer, maar 3-3-4 met voorin Depay, Huntelaar, Kuyt en Robben.
Dat het alle andere mensen ontgaat ligt meer aan het feit dat jij het niet goed ziet. Je mag fanboy zijn van Huntelaar, daar is niks mis mee. Laat de rest van ons gewoon simpelweg alleen fan zijn van Huntelaar zodat we nog objectief kunnen kijken.

6 juli 2014 om 03:21

ik ben geen fanboy maar Huntelaar is gewoon beter als spits. Ook vandaag weer! van Persie was weer heel slecht. je ziet het zelf niet helemaal goed ben ik bang. :

Gewoon van persie opstellen louitje, en tegen Costa rica gewoon 433 spelen.

Tuurlijk bij veel landen zou hij in de basis staan. Maar hij is geen voetballer. Hij is een afmaker en daar wordt alleen gebruik van gemaakt aan het eind met een gelijke stand of achterstand. Waar ze Natuurlijk gelijk in hebben. Gewoon lekker zo laten en hem er in gooien als er ballen in de 16 gepompt moeten worden.

Ik ben benieuwd wat er gebeurd als huntelaar straks ook deze wedstrijd ineens beslist.

Krijg je weer een nationaal discussie...

Zou van gaal het dan aandurven om zijn toekomstige vedette te banken?

4 juli 2014 om 17:06

Nee, want Van Persie blijft altijd beter dan Huntelaar. In tegenstelling tot vorige toernooien scoort Van Persie nu ook. De discussie destijds had ook veel te maken met de droogte bij Van Persie. Nu hij zijn goals ook meepakt lijkt me een discussie overbodig.

5 juli 2014 om 07:41

Niet alleen de droogte. Ook het vertoonde spel. En dat spel is nog steeds niet goed. Hij moet blij zijn met zijn drie doelpunten, verder hoeft hij niet trots te zijn op zichzelf. Dat mag Huntelaar eerder zijn.

4 juli 2014 om 17:07

Van Gaal laat zich echt niet beinvloeden door de nationale opinie. Hij kijkt zelf wat voor hem werkt en is absoluut geen populist.
Hij zal in dat geval analyseren waarom het is dat Huntelaar de wedstrijd heeft beslist. Als het weer een gegunde penalty is of een intikker omdat RvP 70 minuten de tegenstander heeft kapotgespeeld, zal hij heus niks veranderen hoor.

Net als het systeem is dat. Je kan als argument aanvoeren dat we vrijwel alleen goed hebben gespeeld bij het omswitchen naar 4-3-3 tot dusverre, maar Van Gaal zal wel als argument aanvoeren dat dit alleen is gelukt omdat de tegenstander na 60 minuten tegen 5-3-2 spelen moe is. Hoeft niet waar te zijn, maar zo zal Van Gaal wel redeneren.

Gewoon lekker met van Persie beginnen.

Brazilie-Duitsland Argentinie-Nederland worden de halve finales .

Denk als dit gewoon gebeurd dat er wat belchinezen failliet zijn.

En nee geen matchfixing .

Als eerste duitsland door.

Prettige wedstrijd.

4 juli 2014 om 17:25

Ik denk juist dat Colombia - Frankrijk de halve finale word. Nederland tegen Argentinië denk ik wel dag gaat gebeuren. Maar alles ligt heel dicht bij elkaar nu, alles is mogelijk.

5 juli 2014 om 07:32

Dat heb je aardig fout gedacht dus. Hopelijk komt je andere voorspelling/gok wel uit.

6 juli 2014 om 03:07

Klopt, Nederland Argentinië heb ik weer wel goed.

Vanavond de verrassing?

Brazilie gewoon door!

5 juli 2014 om 02:03

Met dank aan de scheids.

Huntelaar is in de 16 beter, Van Persie is buiten de 16 beter en een completere voetballer. In de speelwijze van het Nederlands Elftal functioneert Van Persie beter, aangezien we meer op eigen helft dan rondom de 16 spelen. Het is in 2012 gewoonweg laf geweest van Van Marwijk Huntelaar niet op te stellen. Huntelaar was toen stukken beter dan Van Persie, maar Van Marwijk bleef Van Persie opstellen ookal speelde hij slecht op het WK en EK, onterecht. Daarintegen is Van Gaal altijd duidelijk naar Huntelaar geweest dat hij voorkeur heeft voor Van Persie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren