Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Valentijn schrikt van nieuws bij Ajax: ‘Een groentje! Dat bestaat toch niet?’

Laatste update:

Valentijn Driessen snapt niet dat Kelvin de Lang tijdens de komende winterperiode de honneurs waarneemt van de zieke Klaas Jan Huntelaar. Laatstgenoemde zit met een burn-out thuis en kan voorlopig zijn werkzaamheden niet uitvoeren. De Lang, in mei aangesteld door Ajax als hoofdscout, is daarom het eerste aanspreekpunt voor transfers deze winter.

De Lang, die afgelopen zomer overkwam van Manchester City, krijgt de zware taak om de Amsterdamse selectie meer in balans te brengen. Mede door de gezondheid van Huntelaar is hij gevraagd om de rol van technisch directeur tijdelijk in te vullen, zo gaf Jan van Halst maandag te kennen.

Driessen begrijpt niet dat De Lang de komende transferperiode de regie in handen krijgt bij Ajax. "Dat is een groentje", stelt de chef voetbal van De Telegraaf bij Vandaag Inside. "Die heeft nog nooit een transfer gedaan. En dat gaat nu de transfers van Ajax doen. Dat bestaat toch niet? Maarja, bij Ajax kan alles. De trainer van Jong Ajax (Dave Vos, red.) wordt ook gewoon hoofdtrainer samen met Maduro."

De Lang (42) ligt bij Ajax als hoofdscout vast tot medio 2027. Ook de verbintenis van Huntelaar (40), die dus kampt met een burn-out, loopt die zomer af. Van Halst heeft er vertrouwen in dat het goed gaat komen met Ajax. “Ik merk dat er mensen met karakter opstaan en dat moet tot resultaat gaan leiden."

Bergwijn
Een transfer waar De Lang zich mogelijk mee moet bemoeien is die van Steven Bergwijn, die in de belangstelling zou staan van Al-Ettifaq. "Daar wil Ajax geld voor hebben in de winterstop", weet Driessen. "Als ze daar 40 miljoen euro voor kunnen krijgen... Hij brengt niks, maar wie nou wel?"

Eringa
Ook ging het in de uitzending over de onlangs vertrokken Pier Eringa. "Er zijn mensen die zeggen dat hij al decharge heeft gekregen", aldus Driessen. "Dan kan hij niet meer hoofdelijk aansprakelijk worden gesteld voor die enorme puinhoop."

Johan Derksen noemt het 'mismanagement'. "Dit is nog nooit vertoond in het bestaan van Ajax. Deze hele teloorgang is veroorzaakt door buitenstaanders. Vroeger hadden we echte Ajacieden. Dat waren ook rijke patsers die met dedain op ons neerkeken, maar die hadden wel een Ajax-hart. Daarom begrijp ik ook niet dat Van Praag Eringa heeft binnengeloodst."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

40 mln voor Bergwijn? Ik hoop voor Ajax dat ze in SA geen ED kijken.

31 oktober 2023 om 23:54

Tegen ons was Bergwijn best goed Zondag in de 1e helft.

1 november 2023 om 01:15

Denk dat iedereen met twee benen goed was geweest die eerste helft tegen ons afgelopen zondag. Wat was dat dramatisch zeg.

1 november 2023 om 08:59

Ik vraag me vooral af waarom er zoveel van Valentijn hier wordt gedeeld? Voetbalzone wordt steeds minder, wat zijn leuke alternatieve sites?

1 november 2023 om 09:14

Zijn naam wordt vermeld in de titel dus jij kunt er voor kiezen om het artikel niet te lezen ipv het wel te lezen en er over klagen in een reactie. Op de laatste manier ben jij onderdeel van het "probleem".

1 november 2023 om 09:30

Omdat er ook veel personen zijn die wel graag naar Valentijn luisteren, wat één van de betere journalisten en columnisten is

1 november 2023 om 11:12

Veel? Onzin er is structureel veel terechte afgunst.

1 november 2023 om 12:40

Omdat het over Ajax gaat. Zowel in goede tijden (in welke pyjama slaapt Ten Hag en wat heeft hij bij zijn ontbijt gegeten) als in slechte tijden (dataduitser, groentje) scoren artikelen over Ajax. Als je daar niet tegen kan, kan je altijd Almere City gaan supporteren.

Daarnaast heeft Valentijn toch gewoon gelijk. In anderhalf jaar na het gedwongen vertrek van Overmars is Ajax van een Europese nr.10 vervallen in het lachertje van Europa waar zelfs Feyenoord supporters medelijden voelen. Bij Twente hebben 2 hele goede Td's rondgelopen de afgelopen jaren en dan stel je iemand aan die net als zijn voorganger een scout is.

1 november 2023 om 12:50

Het zijn van Valentijn is zo makkelijk. Je stelt iemand aan die zich nog niet bewezen heeft: belachelijk want groentje. Je stelt iemand aan die zich wel al bewezen heeft: belachelijk want niet goed genoeg. Je stelt een buitenlander aan: belachelijk want een buitenlander. Makkelijkste baantje ooit, en VZ deelt het als zoete koek.

1 november 2023 om 13:13

@douwe Dabbert, ik denk dat Ajaxglobal graag op voetbalzone komt/kwam en dat hij het ook leuk vind om te reageren. Dat geld in ieder geval voor mij, dan is het gewoon jammer dat de uiterst zure Valentijn Driessen er elke keer in wordt gequote. Een van de betere journalisten ook nog @raubaht. Dan heb je wel een erg lage pet op van Journalisme.

3 november 2023 om 09:57

@iaak,

Precies dat. Het is populistisch 9 van de 10 keer onwaar. Het haalt alle plezier weg.

Een scout als TD heeft de vorige keer inderdaad ook niet zo goed uitgepakt Dat van Vos en Maduro is natuurlijk een beetje onzin weer. Zo vaak wordt een assistent met een overgeheveld trainer interim op het moment dat er een coach uit wordt gegooid.

1 november 2023 om 01:32

Het viel mij op dat tegen psv in de lange onderbreking vanwege de supporter die geholpen moet worden dat Vos vooral het woord deed. Nu zie je dat wel vaker maar had ik dit bij Ajax nu niet verwacht. Vos zit namelijk nog geen 2 weken bij de selectie

1 november 2023 om 06:50

Maakt het des te vreemder dat men zo tevreden leek bij Ajax over de wedstrijden tegen Brighton en PSV. Hij deed het zo leuk op de trainingen, eindstand verlies je beide wedstrijden kansloos met een doelsaldo van -5.

1 november 2023 om 07:15

Ik heb ook vaker aangegeven dat ik niet snap dat ze zo positief zijn. Tegen brighton probeer je compact te spelen maar lukt dat niet en tegen psv weet je wat er gaat gebeuren en kun je het ook niet opvangen

1 november 2023 om 07:23

Zo kun je het ook brengen ja. Je kan jezelf ook afvragen hoe het kan dat Psv slechter was dan het slechtste Ajax ooit en dat het gewoon 2-1 was voor Ajax in de rust. Ik vond het meer aan Ajax liggen dan aan die zogenaamde geniale omzetting van Psv. Uiteindelijk afgedroogd iets wat iedereen al had verwacht in deze fase waarin Ajax zit. Niks knaps aan.

1 november 2023 om 08:43

Je kunt niet ontkennen dat PSV de eerste helft zwak speelde. Daarbij pakte het druk zetten totaal verkeerd uit waardoor de verdedigers te vaak 1 tegen 1 stonden. Uiteraard kun je (zeker als je voor Ajax bent) het positief vanuit Ajax standpunt zien. Persoonlijk vond ik het vooral een falen / onderschatting vanaf de PSV kant. Waarbij ik het vreemd vond dat PSV het voor rust niet echt omgedraaid kreeg (heel lullig, maar waarom niet voor rust al een wissel) en net zo vreemd dat Ajax het na rust maar liet gebeuren. Waarom daar niet op tijd wisselen.
En als ik dan Maduro hoor zeggen dat het jammer is dat bij de 3-2 Saibari geen buitenspel staat dan zou ik mij als supporter behoorlijk ergeren. Zowel van de Boomen als Taylor laten zowel Sailbari als Til volledig uit hun rug vertrekken. Ze staan met 2 man tegenover Hato. het was niet jammer, maar gewoon waardeloos gedekt !!

1 november 2023 om 09:49



@dramatisch,

Bosz heeft zich heel goed afgevraagd hoe het kan dat psv slechter was dan het slechtste ajax ooit en heeft daar een geweldig antwoord op gegeven. Een ander systeem gespeeld in de 2e helft en het draaide volledig om.
Dat ajax daar geen antwoord op had, komt mede door het feit dat er geen ervaren trainer aan de lijn stond die hetzelfde kon flikken.
Het lag aan psv dat er een ander systeem is gespeeld en aan ajax dat er geen antwoord op had. Resultaat: afdroging in de 2e helft.

1 november 2023 om 10:17

@zeballos,

Tegen psv kansloos?

Meer hoef ik niet te zeggen denk ik ?

1 november 2023 om 10:23

@psvgek95,

Enige reden dat het goed uitviel is dat de verdediging van Ajax zo lek als een mandje. En bij de 2-2, die overigens heel gelukkig viel, zag je bij Ajax weer de onzekerheid erin kruipen, had echt helemaal niets te maken met een tactisch systeem, want met fatsoenlijke spelers, had je deze wedstrijd als Ajax zijnde niet verloren.

Avilla die gewoon alleen maar staat te kijken hoe hij uitgespeeld word, Gaaei die niet naar de bal toekomt waardoor hij een goal tegen krijgt, Sutalo die niet instapt als Lozano uithaalt, Sutalo die aan de verkeerde kant staat te dekken waardoor Saibari 1 op 1 komt.

Allemaal persoonlijke fouten, over de opbouw niet gesproken.

Utrecht scoort ook gewoon 4 keer tegen ons, dat zegt genoeg.... Ga niet psv onterecht ophemelen, want ook psv was dramatisch. Maar Ajax is op dit moment niveau Zondagamateurs derde klasse.

Psv gaat dit seizoen nog aardig wat punten laten liggen, met dit voetbal (dat ze heel het seizoen al spelen), ga je gewoon onderuit tegen Twente, AZ en Feyenoord.

1 november 2023 om 10:37

@jeroentje,
De 0-1 viel ook heel gelukkig. Een eigenlijk niet eens zo goed schot maar doordat Benitez dacht dat de bal nog tegengehouden / aangeraakt zou worden reageert hij te laat.

Bij de 2-2 kun je ook zeggen dat het pech was dat hij niet binnenkant paal erin gaat. Inzake het vrij lopen van Saibari (ik denk de 3-2) vind ik niet dat de fout bij Sutalo ligt maar meer bij Branco (zijn directe tegenstander). Zowel Saibari als Til gingen diep en zowel Til als Saibari stonden volledig vrij tussen de 2 linies.

Ten aanzien van het zwakke spel ben ik het wel met je eens dat PSV (zeker voor rust) zeker niet goed speelde. Echter vraag ik mij af of zij meer punten gaan verspelen dan een Feyenoord maar zeker als een AZ of een Twente. Ze kunnen zeker van deze ploegen verliezen, maar voorlopig staan ze op al deze ploegen voor. Ook dit zijn geen wereld ploegen die ook gewoon van PSV kunnen verliezen. PSV heeft (in mijn ogen) namelijk 1 groot voordeel ten opzichte van misschien wel elke ploeg in de ED, ze hebben met een Lang, de Jong, Til, Bakayoko, Lozano, Saibari en een Veerman heel veel scorend vermogen in het elftal. Zij zijn veel minder afhankelijk dan dat een Feyenoord, AZ of een Twente is.

1 november 2023 om 11:13

De eerste helft speelde Ajax de beste helft van het seizoen, verbaast me niks weer deze reactie.

1 november 2023 om 11:37

@suljemanii,

Zelfs Ajax deed nog heel veel fout. Maar waarom speelden ze goed ? Door hun eigen spel of doordat PSV slap speelde en tactisch verkeerde keuzes maakte.

Maar was PSV dan de 2de helft zo goed of maakte Ajax de 2de helft tactische fouten waardoor o.a. Til heel veel vrijheid kreeg en Avila bijvoorbeeld heel vaak 1 tegen 1 tegen een veel snellere speler stond.

als jij vond dat Ajax de eerste helft heel goed was en PSV de 2de vind ik dat prima. Ik vond het qua algemeen niveau een niet al te beste wedstrijd waarbij PSV de eerste helft de slechtste was en Ajax de 2de helft.
Ik vond Twente - Feyenoord qua niveau een veel betere wedstrijd dan PSV- Ajax. Zowel tactisch als qua inzet van spelers en onnodige fouten was dit (in mijn ogen) een veel betere wedstrijd. En daarbij speelde Feyenoord zeker niet goed, maar als nog vond ik ze minder slecht dan PSV de eerste en Ajax de 2de helft.

maar zoals ik al zei als jij Ajax de eerste helft goed vond en PSV de 2de helft nog beter (scoorden toch 4 keer) dan mag dat. Iedereen kijkt op een andere manier naar voetbal.

1 november 2023 om 13:27



@jeroentje,

Ah we gaan het hebben over de goals die ongelukkig vielen. Dadelijk ook de ongelukkige kansen die Ajax niet maakte? Met een fatsoenlijke start aan de 1e helft, had psv niet met 1-2 achter gestaan.

1e helft was PSV inderdaad dramatisch waardoor het leek dat Ajax goed speelde, heb je helemaal gelijk in. Maar als je zo uit de kleedkamer komt, totaal de wedstrijd in controle hebt en 4x scoort, mag je psv niet ophemelen?

Als jij er beter van slaapt met de gedachte; 'psv gaat aardig wat punten laten liggen', dan geef ik je helemaal gelijk! Helaas voor je winnen ze al 10x op rij en draaien ze hun dramatische eerste helften (bv; vitesse en sparta uit en zondag) helemaal om in winst. Daarnaast zie ik niet in waarom psv moet verliezen van een AZ, Twente of Feyenoord? Misschien Feyenoord uit wel, maar ook daar wonnen ze 0-1. We shall see!

Tja, ten opzichte van het alternatief verandert er dus weinig. Huntelaar is nou ook niet bepaald ervaren en los van z'n inbreng wordt z'n naam gekoppeld aan de chaos vorig seizoen. Voor een club als Ajax is beiden misschien niet echt wat je wilt. Daar zie je toch liever een TD die al het 1 en ander bewezen heeft. Echter; als je zou moeten kiezen tussen een scout of een Huntelaar die er vanuit z'n carriere als voetballer ook maar inrolt, zou ik toch voor de scout gaan.

Tja er moet toch iemand die transfers doen? Dus ja dan is het logisch dat je bij hem uitkomt. Ook denk ik zelf dat Ajax niet heel veel zal doen in de transferperiode. In de zomer is er al veel geld uitgegeven. En in de winter spelers kopen en verkopen is veel lastiger dan in de zomer. Dus denk dat de huidige selectie het zal moeten doen tot aankomende zomer. En ook dan moet je aardig in het budget snijden omdat je hoogstwaarschijnlijk toch weer de UCL geld mist. En de spelers zijn natuurlijk niet veel geld waard zoals een Timber, Alvarez en Kudus dat wel waren.

Kwam iemand daar aan tafel ook nog op het briljante idee wie volgens Valentijn dan wel de honneurs moet waarnemen tot er een TD is aangesteld? En nemen we aan dat De Lang gewoon alleen alle beslissingen neemt? Want volgens mij gaf Van Halst aan dat hij gewoon eerste aanspreekpunt is, niet dat hij alleenheerschappij heeft. In dat kader hoop je dat we inmiddels wat wijzer zijn geworden van afgelopen transferperiode.

1 november 2023 om 00:37

Precies dit. Het ligt idd wat genuanceerder, Lang zou de boel gaan coördineren. Dat kan ook gewoon zijn dat hij ervoor moet zorgen dat er meerdere partijen betrokken worden bij het transferbeleid, zorgen dat er met elkaar gecommuniceerd en overlegd wordt en dat er weloverwogen beslissingen genomen worden. Dat is heel wat anders dan alleenheerschappij zoals Driessen het nu doet voor komen.

1 november 2023 om 09:35

Denk dat dit gewoon een tussenperiode is. Helemaal niet verkeerd gedacht van Ajax om het tijdelijk zo op te lossen. Zou als Ajax zijnde ook echt niemand kopen in de winter. Zodat je de volgende TD de kans geeft om de selectie te bekijken en puin te ruimen waar nodig. Als je nog meer miskopen doet in de winter dan ben je verder van huis.

1 november 2023 om 09:43

Nee. Aan tafel gaan we alleen zeiken en zagen. Nuanceren doen we niet aan. Dat scoort niet.

Het is al lachwekkend dat zo’n nobody zonder enige knowhow hoofdscout is maar dat hij nu ook even de TD mag uithangen is natuurlijk absurd.

Op basis van wat krijg hij zo’n belangrijke functie? Vanwege Forbs, volgens zelfverklaarde meesterscout Kelvin een zogenaamd wereldtalent, waar ruim 20 miljoen voor betaald is maar wat gewoon kkd niveau is?

1 november 2023 om 07:10

Is al vaker gezegd, maar Forbs komt niet uit de koker van De Lang.

1 november 2023 om 08:11

Waarom blies de Lange dan zo hoog van de toren dat hij Forbs ontdekt heeft, hij hem er bij Mislintat er doorheen gedrukt heeft en nog even benadrukte hoe een wereldtalent Forbs is

1 november 2023 om 09:06

Waar blies hij zo hoog van de toren Raubaht? Als ik google op Kelvin de Lang Forbs, krijg ik als eerste artikel, je raadt het niet, dat hij niet betrokken is geweest bij de transfer. Dus uit welke bron haal jij je informatie?

1 november 2023 om 07:23

Hij moet Huntelaar vervangen. Dat zijn nou niet bepaald grote schoenen om te vullen. Huntelaar heeft als stagiair van Hamstra, de neergang van Ajax ingezet. Nu houdt hij zich met jeugd contracten bezig, en werd overspannen. De Lang heeft in ieder geval nog ervaring bij een heel grote club.

1 november 2023 om 08:12

De Lange gaat het aan en verkoop beleid regelen deze winter, dat heeft niets met jeugd contracten te maken

1 november 2023 om 09:08

Nee, hij wordt het aanspreekpunt bij transfers en gaat idd de jeugdcontracten verlengen. Reken maar dat de RvC en directie bij elke aan- en verkoop de zeggenschap zullen hebben.

1 november 2023 om 07:28

Behalve dan dat Forbs 14 miljoen kostte en dit met bonussen kan oplopen tot 19 miljoen. Wat als hij, zoals jij schetst, KKD niveau is, hij niet aan bonussen gaat binnenslepen. Dus ruim 20 miljoen is ruim overdreven, Maarja, bekt natuurlijk wel lekker. Net als KKD niveau. Ach zolang we laatste staan mag het ook wel hoor.

1 november 2023 om 08:16

Als het bonussen zijn met bijvoorbeeld een bepaald aantal wedstrijden of andere dergelijke laagdrempelige voorwaarden dan zit je zo aan die 19, dus ruim 20 miljoen.

En inderdaad staat Ajax laatste, kwam hij uit het amateurteam van City en maakt hij nauwelijks indruk.
KKD niveau is hier dus wel degelijk op zijn plaats

Waarom dergelijke spelers die een wanprestatie leveren steevast verheerlijken?
Zeg gewoon waar het op staat

1 november 2023 om 08:53

Ik denk dat je de definitie van het woord "ruim" nog eens op moet zoeken..

1 november 2023 om 10:31

Als het 19 miljoen is, is het minder dan 20 miljoen. Hoe kan het dan ruim 20 miljoen zijn?

Als er iets hier lachwekkend is, is het jouw bijdrage. Bijna structureel.

1 november 2023 om 11:34

14 miljoen i.p.v. 19 miljoen is het punt dat hier gemaakt wordt. Als Forbs niet presteert gaan prestatie-bonussen niet gehaald worden.

Volgens mij werd er gezegd dat De Lange het eerste aanspreekpunt wordt en dat er met een team beslissingen genomen zal worden.
De Lange zal dus helemaal niets alleen doen. En ook geen grote beslissingen alleen nemen.

Valentijn zou zich eerst goed moeten informeren voordat hij iets roept.

1 november 2023 om 11:36

Zal hij best weten, maar schreeuwende koppen verkopen beter dan een genuanceerd verhaal. Als je ziet hoe lang die jongen al in verschillende functies werkzaam is die raakvlakken hebben met wat hij nu gaat doen is hij ook totaal niet onervaren.

Dat is Huntelaar ook Valentijn. Tis ook nooit goed hè?

1 november 2023 om 08:18

En Huntelaar heeft de club dan ook veel schade berokkend…
En door het beleid nu weer in handen van een groentje, een nobody, te leggen roep je de ellende op je eigen af

1 november 2023 om 12:20

De rol van Huntelaar in deze crisis blijft op een of andere manier totaal onderbelicht. Hij was natuurlijk veel te onervaren om deze taak op zich te nemen

Ik moet wel een beetje lachen om deze kortzichtigheid. Deze man gaat alleen het vuile werk opknappen. Zorgen dat vanuit de scouts namen worden voorgesteld. Blind, van Gaal en Kroes bepalen verder wie er komt, wie er gaat en wie lekker bij Jong Ajax mag meehobbelen voorlopig.

Valentijn geen zorgen,, ik denk dat van
Gaal de touwtjes stevig in hadden heeft achter de schermen wat betreft transfer komende winter,, maar of er belangstelling is voor deze spelers, ik vraag het me af, ja Misch voor Bergwijn want ze kopen daar in die Arabisch landen toch alles wat los en vast zit

En dat zegt Valentijn.....
Met al zijn ervaring komt er bij hem ook nog steeds geen fatsoenlijk deugdelijk stukje journalistiek vandaan en de Telegraaf houd hem ook nog steeds aan ... Gevalletje van "de pot verwijt de ketel .."

Ik zou zoveel respect voor vz krijgen als ze niet iedere natte scheet van Valentijn meer zouden plaatsen.

Ik vind het een gewaagde keuze, maar ik zou ook niet weten hoe anders. Moet je een interim TD aanstellen ? Wie dan ? Er zal tussen nu en 3 maanden bekeken moeten worden op welke posities moeten we door selecteren. Wie moet er in de verkoop en wat voor een spelers moeten we halen en wie past in dat profiel. Als je nu nog een externe interim aan moet stellen ben je waarschijnlijk al weer veel te laat.
Ajax had veel meer door moeten pakken met het naar voren halen van de AD. Ze hadden op hun knieën naar AZ moeten gaan en aan (bijna) alle eisen moeten voldoen. Nu loop je dadelijk weer een transfer periode mis. En als Kroes in maart begint en hij dan ook nog opzoek moet naar een TD loop je misschien alweer achter de feiten aan.

Weet je in ieder geval wel zeker dat de TD luistert naar de scouting deze keer

Op de achtergrond zullen Blind en Van Gaal (en officieus vast ook Kroes, als die niet al formeel wordt aangesteld per 1 januari) en eventueel van Praag heus wel iets te vertellen hebben, denk je niet? En die Marijn Beuker zit er wellicht ook al wel zodra de transferperiode begint?

Heb Driessen niet gehoord toen Heitinga werd doorgeschoven van JA naar 1..

Valentijn, als je durft te stellen "er zijn mensen die zeggen dat hij al decharge heeft gekregen", controleer je dan op zijn minst ook even of er al een AVA heeft plaatsgevonden waarop dit geagendeerd is? Lijkt me van niet, maar ik hoor het graag van meneer de journalist.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren