Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Cillessen heeft alles wat een keeper tegenwoordig behoort te hebben'

Laatste update:

Jasper Cillessen moest kort voor de strafschoppenreeks tegen Costa Rica plotseling plaats maken voor Tim Krul, maar zal woensdagavond tegen Argentinië gewoon weer onder de lat staan. Louis van Gaal heeft duidelijk gemaakt dat de keeperswissel en heldenrol van Krul geen gevolgen zal hebben voor de volgende wedstrijd en dat Cillessen eerste keeper blijft. Hij keept dus de halve finale.

/

Terecht, vindt oud-doelman Hans van Breukelen, die erg onder de indruk is geraakt van de Ajacied. "In mijn ogen belichaamt Jasper het Oranje van nu: hij overtreft alle verwachtingen", zegt Van Breukelen in Voetbal International. "Dat is bijzonder knap en een bewijs van de sterke ontwikkeling die hij doormaakt. Cillessen heeft alles wat een keeper tegenwoordig behoort te hebben: hij is allround, heeft uitstraling, is stabiel en blijft in de meeste situaties rustig."

Dat gebeurde ook in de slotfase van het duel met Costa Rica, toen hij Krul al zag warmlopen, maar geconcentreerd bleef en nog een belangrijke redding verrichte. Volgens Van Breukelen tekent dit hoe professioneel de eerste doelman van Oranje is.

Dat Krul werd ingebracht voor de penaltyreeks kwam overigens als een behoorlijke verrassing voor Wout Brama. "Ik had eerder verwacht dat hij Michel Vorm zou brengen in plaats van Krul", zegt de middenvelder van FC Twente tegen TC Tubantia. "Vorm is heel snel op zijn voeten en houdt twintig procent van de penalty's tegen, las ik. Maar Krul heeft enorm lange armen, die komen tot zijn knie."

Jasper Cillessen is de beste Nederlandse doelman van dit moment

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

In principe vind ik Stekelenburg beter.maar ja......wat is er met hem aan de hand?cilissen is op dit moment wel de beste.

9 juli 2014 om 14:08

Stekelenburg was beter, dat is ie al zeker 3 jaar niet meer. Dat niveau van op het WK 2010 heeft hij nooit meer gehaald.

9 juli 2014 om 14:10

Wat is de reden dat je Stekelenburg beter vind? Stekelenburg heeft natuurlijk een geweldige WK 2010 gespeeld maar wat heeft hij voor de rest nog laten zien? ik heb Stekelenburg nog niet echt zien uitblinken bij een topclub ofso .

9 juli 2014 om 14:17

Je maakt mij niet wijs dat hij het is verleerd.waarschijnlijk voelt hij zich niet prettig in het buitenland.hij mag van mij naar Feyenoord komen.dan hebben we echt een hele goede keeper.

9 juli 2014 om 14:21

stekelenburg keept echt niet goed en heeft last gehad van blessures...ik heb in hem ook lang de beste nederlandse keeper gezien, maar het laatste seizoen heeft mijn mening daarin veranderd

cillissen en krul is mij om het even, en ook vorm is gewoon een prima keeper...dat is een luxe als je ziet dat argentinie het met romero moet doen en brazilie met julio cesar...welke ik beide een heel stuk minder vind dan onze 3 keepers van oranje

9 juli 2014 om 14:23

Cesar is wel beter dan onze keepers maar Argentinië heeft inderdaad een verschikkelijke keeper.

Cillessen is wel de beste keeper die Nederland op dit moment heeft en dat laat hij ook zien.

9 juli 2014 om 14:29

Argentinie heeft willy maar die wordt niet meegenomen

9 juli 2014 om 14:35

Ja en dat terwijl hij wel in de belangstelling staat van City.. soms snap ik voetbaltrainers echt niet.

9 juli 2014 om 14:38

Cesar is de slechste keeper op het toernooi gast. Die gozer bakt er echt bar weinig van. Gister zat hij bij een paar goals er ookwel een beetje naast. Brazilie had die Diego Alves mee moeten nemen maar die Scolari snapt er geen hol van.

9 juli 2014 om 16:01

Nou, slechtste van het toernooi is zwaar overdreven. Die Zuid-Koreaan was echt lachwekkend, Itandje zat overal naast en ook Akinfeev had een heel slecht toernooi gedraaid.

9 juli 2014 om 14:10

Stekelenburg is niet meer wat het geweest is. Zwaar afgezakt na 2010, en is nu gedegradeerd met Fulham toch?

9 juli 2014 om 14:12

Yup, maar hij schijnt wel in de belangstelling te staan van enkele clubs. Al zie ik hem niet meer op z'n niveau terugkeren.

9 juli 2014 om 14:11

Superlex wat praat jij een hoop onzin zeg, stekelenburg is gewoon dramatisch nu en zit overal op de bank, cillessen krul en vorm zijn de 3 beste en jasper is daar de betere van dus logisch dat hij er staat.

9 juli 2014 om 14:21

Lees dan ook goed!ik zet er toch bij wat er met hem aan de hand is.

9 juli 2014 om 14:55

Jij zet erbij wat met er met hem aan de hand is? Ok bedankt dan weten we nu allemaal dat het puur aan het buitenland ligt dat Stekelenburg nergens aan de bak komt. Natuurlijk zou hij een goede keeper voor Feyenoord zijn. Maar dat ben je in het mondiale voetbal al gauw.

Misschien is Stekelenburg wel het mooiste voorbeeld van een keeper die overschat wordt na een geweldig Wk.

9 juli 2014 om 16:03

Dat zegt Superlex toch ook. In principe is het topniveau van Stekelenburg hoger dan die van Cillessen. Maar gezien de prestaties en de vorm van nu is Cillessen beter.

9 juli 2014 om 14:12

Stekelenburg beter ja ?!? Die is wel niet
zo hard voorbijgestreefd door deze 3 keepers !
Jongens die elke week in de basis staan, terwijl
Maarten, tja wat doet die eigenlijk nog ??????

9 juli 2014 om 14:12

Dus Cillessen is beter.. Ik vind Bergkamp ook beter dan Clasie maarja... Wat een onzin. Cilissen is gewoon onze beste keeper. Het enige waar hij nog op moet trainen is zijn uittrap want die zijn af en toe echt bagger slecht.

9 juli 2014 om 14:20

Je vergeet het penalty stoppen nog.dat kan ook beter.

9 juli 2014 om 14:30

Zolang Krul ze blijft houden kan het me werkelijk waar geen stront schelen

9 juli 2014 om 14:34

Ja, klopt. Maar dat vind ik dan niet echt een vereiste omdat zo veel keepers dat niet kunnen. Maar je hebt gelijk, dat kan beter.

Ik vind alle 3 de keepers weinig voor elkaar onder doen, de een is niet aantoonbaar beter dan de ander. Ze hebben alle 3 specifieke kwaliteiten. Van Gaal heeft voorafgaand aan het WK voor Cillessen gekozen en dus sta ik volledig achter hem.

9 juli 2014 om 14:59

Stekie is niet meer de keeper wat het geeweest is al zeg ik het zelf.voor de rest is cillessen de beste van de 3wie er nu zijn dus hij staat terecht in de goal van oranje.

9 juli 2014 om 16:32

Hoezo 'al zeg ik het zelf'? Wie ben jij dan wel niet?

Ik heb eerlijk gezegd nog niks gezien van Cillissen wat Vorm of Krul niet zou kunnen. Andersom wel, penalties.

9 juli 2014 om 14:11

Paar belangrijke en goeie reddingen verricht, hij is niet veel beter dan de rest maar denk wel dat hij de beste ballenstopper is, ook erg zeker in de lucht vind ik.

9 juli 2014 om 14:42

Cillessen is dus niet zo best in de lucht eigenlijk.

9 juli 2014 om 14:57

Als je het hebt over goed in de lucht, dan is Krul beter. Krul vind ik eerlijk gezegd de betere doelman van de drie. Maar Van Gaal zal zijn redenen hebben waarom hij voor Cilissen kiest.

9 juli 2014 om 14:12

Ik vind Vorm en Krul meer lijnkeepers. Uitstekende reflexen en goed op de lijn. Maar bij Cilessen weet je dat hij hoge ballen pakt en positioneel heel goed staat. Hij is iets completer vind ik persoonlijk.

9 juli 2014 om 14:50

Vind Krul in hoge ballen dwingender dan Cillessen hoor. Hij heeft toch meer body en uitstraling. Vorm zie ik te weinig van om dat goed te kunnen beoordelen.

9 juli 2014 om 14:58

Ben ik het mee eens. Krul vind ik ook sterker in de lucht.

9 juli 2014 om 16:07

Vorm en Krul zijn allebei goede keepers, Cillessen ook. Alleen is Cillessen geschikter voor het spel van Oranje dat net als Ajax relatief weinig kansen weggeeft. Jezelf scherp houden tot die ene kans is ook een kwaliteit. Krul en Vorm hebben doorgaans hun handen vol in Engeland en hebben daar dus weinig last van. En naar dat soort dingen kijkt Van Gaal ook.

Zijn koele uitstraling vind ik geniaal ronduit geniaal. Hij staat in het doel alsof 'ie in de snackbar op z'n patatje oorlog staat te wachten. Kauwgompie erbij en wachten maar.

9 juli 2014 om 14:31

Dit is ook gewoon een juiste verwoording van Cillessen zijn houding

9 juli 2014 om 19:03

Haha inderdaad. Het heeft ook een positief effect op het hele elftal als er zo'n ijskoude zelfverzekerde keeper op doel staat die kalmte uitstraalt. Courtois heeft dit ook heel erg

Goed gezien van breukelen

Doet het zeker goed en had het niet beter kunnen doen, alleen heeft die de uitstraling van een klein.geschrokken ventje, bij anderen is dat soort van superrrr belangrijk maar bij hem blijkbaar niet maar goed zullen de brillen wel weer zijn.

Ik vind niet echt dat hij uitstraling heeft

9 juli 2014 om 14:39

Klopt als een bus. Sterker nog, als hij zijn mond open doet ontdek je dat die gozer nauwelijks een persoonlijkheid heeft.

Maar dat een keeper uitstraling zou moeten hebben is iets wat Rene v/d Gijp de wereld in heeft gebracht. Gijp valt nu eenmaal voor spelers met een goed lichaam, goeie kop en een goeie houding. Dus zou Gijp Vorm op goal zetten.

Maar Edwin v/d Sar, mister nobody en lulletje rozenwater eersteklas, maakt met die onzin korte metten. Je uitstraling ranselt geen ballen uit die goal,

Cilessen heeft gewoon alles in zich om een van de betere keepers op de wereld te worden en ik zie geen enkele reden waarom het hem niet gaat lukken. Hij wordt steeds beter.

9 juli 2014 om 14:56

Van de Sar had echt wel uitstraling hoor. Uitstraling betekent niet dat je er uit ziet als een gespierde bonkige gast die je pijn kan gaan doen.
Je moet uitstralen dat je niet te passeren bent en dat had van de Sar zeker, en later in zijn carrière helemaal natuurlijk.

Body en dergelijke zijn best facetten, maar ook aan zo'n Courtois bijvoorbeeld zie je dat je er echt niet uit hoeft te zien als een populaire jongen op de middelbare school om uitstraling te hebben.

9 juli 2014 om 16:12

Lengte is een onderdeel van de uitstraling. Vorm heeft dat minder, maar die staat altijd als een muur. Krul is dan weer heel lang, maar komt soms een beetje slungelig over. En de uitstraling van Cillessen werd net perfect verwoordt door Airbags.

Van der Sar had met zijn lengte al een pluspunt. Ook was zijn reputatie op zich al een pluspunt. Die is vergelijkbaar met Courtois.

De doelman met de beste uitstraling is Neuer naar mijn mening, met zijn lengte, zijn ferme blik en geweldige reputatie.

9 juli 2014 om 16:17

Geef Rene van der Gijp hier geen credits voor aub. Als 5 jarig jongetje kreeg ik van mijn keeperstrainer destijds al te horen dat de uitstraling van een doelman heel belangrijk is. Dat kan je raar vinden, maar ik ben het daar wel mee eens. Als een keeper er niet uit ziet, dan durf je daar onbewust toch iets meer bij dan een doelman van 2 meter die uitstraalt dat hij je het veld af mept als je de 16 in komt.

Bij uitstraling horen dingen als kleding, je blik, je gedrag, je stemgebruik, je houding en als je wat bekender bent ook je reputatie.

Cillessen heeft ook niet heel erg veel belangrijke reddingen moeten maken. Is nog ver verwijderd van het niveau van Neuer, al denk ik dat de arrogantie en hoogmoed van Neuer nog wel zijn val kan zijn in de finale.

9 juli 2014 om 14:28

Iedere keeper is ver verwijderd van het niveau van Neuer.

Hij mist lengte. Compenseert dat voor de rest goed, maar bijvoorbeeld die goal van Mexico kwam hij 1cm te kort, 10 centimeter langer en die had hij gepakt.

9 juli 2014 om 14:20

Niet met je eens. Had meer het idee dat hij dat schot totaal niet had verwacht en daardoor een fractie te laat was. Met zijn lengte is niets mis, groter dan de gemiddelde nederlandse man.

9 juli 2014 om 14:35

Je kan het niet oneens zijn met een feit. Was hij tien centimeter langer dan had hij hem gehad! Desalniettemin zegt deze man dat hij alles heeft, maar was hij 5-10 centimeter langer kan ik me niet voorstellen dat het in zijn nadeel had gewerkt. Hij heeft dus niet alles.

9 juli 2014 om 14:39

Een kleinere keeper is in principe sneller bij de grond dus kan makkelijker lage ballen pakken. Het werkt dus ook de andere kant op.

9 juli 2014 om 14:44

Als hij 2.30 m zou zijn geweest kon hij de bal oprapen?
@deeveedee heeft gewoon gelijk hij schiet tussen 3 man in, terwijl jasper onderweg was naar de verre hoek en dus op het verkeerde been stond.

9 juli 2014 om 14:50

Onzin, ik pin me er niet op vast maar hij is geloof ik 1,87m. Positionering, was 'op weg' naar de andere hoek waardoor hij een fractie te laat was.

9 juli 2014 om 14:58

Het lijkt er sterk op dat hij gewoon niet goed anticipeerde. Dat de verdedigers hem te makkelijk lieten schieten is een feit, maar dat betekent niet dat een keeper dan vrijuit gaat.

Hij lette niet goed op of dacht te gemakzuchtig waardoor hij te laat en te laf de hoek in ging.

Had hij goed geanticipeerd dan had hij die bal met een tussenpas makkelijk kunnen hebben.

9 juli 2014 om 14:38

Jammer dat Krul niet op de goal stond, die is volgens mij net één centimeter groter en had die bal dus kunnen hebben. Wat een onzin zeg. Cillessen is bijna 1 meter 90 en dan mist hij volgens jou lengte. De rol van lengte van een keeper en het voordeel dat een keeper daarvan zou hebben, wordt echt overdreven.

cillessen heeft alles? wat denk je van uitstraling, coaching, penaltys pakken

'Hij heeft alles wat een keeper tegenwoordig nodig heeft' Hij is allround.' Zucht Hans.

Vind ik dus echt. Zijn uittrap is bijvoorbeeld niet bepaald sterk. Daar mag hij echt wel flink op trainen.

9 juli 2014 om 14:32

Moet zijn: Vind ik dus niet.

9 juli 2014 om 14:40

Ja, en voorderest? Is dat het enige wat je kan bedenken? Het is gewoon een complete keeper, alleen moet hij nog aan bepaalde dingen werken. Zoals inderdaad zijn uittrap en zoals iemand hierboven ook al zegt zijn pingels.

9 juli 2014 om 14:48

Complete keeper maar denk je dat hij ooit bij de beste 10 van de wereld zal horen?

9 juli 2014 om 16:09

Ligt eraan welke talenten er nu komen. Hij heeft nog zo'n 15 jaar dus ja, dat is moeilijk te zeggen. Maar als jij nu al eerste keeper van Nederland ben en je keep de halve finale van een wk dan kan je wel wat.

10 juli 2014 om 11:14

Je noemt zelf al 2 dingen op. Dan ben je dus nog geen complete keeper, of wel?

En hij heeft nog nooit een penaltyserie verloren!

Ik vind Cillessen juist helemaal niet compleet. Het is een degelijke doelman, maar hij pakt geen punten voor Oranje. De uittrappen die alleen naar rechts gaan, een uistraling van een zoutzak. Tel daarbij de doelpunten van Cahill en Dos Santos die een topkeeper had gehad.

9 juli 2014 om 14:49

Nou, pakte hij die bal niet in de 117e minuut dan was LVG nu in Manchester, of pakte hij die van Silva kiet dan was het 2-0 en een compleet andere wedstrijd. Komop die goal van Cahill, weet je hoe hard en van hoe dichtbij die bal kwam, was gewoon een kansloze zaak. Iemand maakte een berekening op VZ weet niet meer wie en daar kwam uit dat Cillesen onmogelijk snel zou moeten reageren wou hij die bal stoppen. Die van Dos Santos was een goed geplaatst schot en vreselijk onverwacht, is geen schande als je die niet houdt. Zijn distributie is niet bwst, maar de verdedigers bieden zich niet aan, en kuyt, rvp, robben zijn niet de types die elke kopduel winnen, zo kan hij soms best goeie ballen trappen maar komen ze nog niet aan.

9 juli 2014 om 14:50

Cahill was onthoudbaar voor iedereen en Dos Santos misschien maar die zag hij door slecht optreden van Vlaar en de Vrij te laat.

Maar jij bent de 117 de minuut vergeten tegen Costa Rica ? Als die erin gaat had oranje al thuis geweest.
Net als tegen Spanje waar hij de 2-0 voorkomt. Maar ook die was je al vergeten natuurlijk.

9 juli 2014 om 15:10

Doe bal in de 117e minuut van Costa rica werd bijna recht op hem af geschoten. Was echt geen fantastische redding ofzo hoor.

9 juli 2014 om 16:33

Nee t was een terugspeelbal je hebt gelijk.

9 juli 2014 om 14:52

Die trap naar rechts is vaste prik aangezien Kuyt en van Persie de enige zijn die fatsoenlijk kunnen koppen. Waar moet ie anders heen dan?

9 juli 2014 om 14:53

Die van Cahill? Alsjeblieft zeg, niet te pakken, perfecte wreeftrap.

9 juli 2014 om 15:03

Even voor de volledigheid: ik beweer niet dat Cillessen slecht is, ik vind het alleen geen topkeeper. Hij doet wat hij moet doen, en hij pakt sommige ballen ook prima. (zoals hierboven aangegeven)

Je kunt van een keeper van het niveau Cillessen echter niet verwachten dat ze de trap van Cahill hebben. Ik denk echter dat een topkeeper als Neuer en Courtois (van der Sar eerder) die bal had gehad. Hetzelfde verhaal bij Dos Santos. Daarmee bestrijd ik dus de woorden van van Breukelen die Cillessen alle kwaliteiten toedicht.

9 juli 2014 om 14:58

Hij pakt idd geen punten.
Tegen Spanje het lobje van Silva wat de 0-2 had moeten zijn en tegen Costa Rica een cruciale redding in de 118de nadat hij de hele wedstrijd geen zak te doen had gehad was het puntverlies idd aan hem te wijten...

9 juli 2014 om 15:08

Ach kom, dat waren toch geen topreddingen? Dat is gewoon degelijk keeperswerk. Ik bedoel, het is niet als Courtois die nog even oog in oog met Messi de 2-0 voorkomt. Het is niet als Neuer die Brazilie aan het begin van de 2e helft op de 0 weet te houden met fantastisch keeperswerk.

Cillessen is niet slecht, maar de uitspraak van Van Breukelen dat hij alles heeft wat een keeper behoord te hebben is onzin.

9 juli 2014 om 17:34

Ja hij zal er wel meer verstand van hebben dan de enigste doelman die voor Nederland het EK won.

Blijkbaar heeft Cillissen iets, waardoor veel supporters van een andere club hem de credits niet geven die hij eigenlijk wel verdient.

Gelukkig heeft hij wel het vertrouwen van onze bondscoach, misschien is dat wel de reden dat wij nog meedoen op dit Wk.

Heel Oranje met al zijn spelers en keepers leveren momenteel een wereldprestatie op dit Wk.

Laten we voor één keer eens de gelederen sluiten en al onze 23 mensen in Brazilië steunen, is blijkbaar heel moeilijk voor een aantal mensen.

9 juli 2014 om 21:48

Dit heeft niets te maken met de club waar hij voor uit komt. Laat ik het anders stellen: ik hoop dat ik het verschil tussen hem en van der Sar geen verdere toelichting behoeft. We hebben in deze generatie helaas geen absolute topkeeper.

9 juli 2014 om 21:57

Van der Sar was een geweldige keeper, maar die heb ik ook zijn foutjes zien maken.

Stopte in het begin ook geen penalty, zie veel overeenkomsten tussen die twee.

Zijn( was) allebei ijskonijnen, houden hun doel goed schoon.

Hoop dat Cillissen ook één eigenschap heeft die van der Sar had.

Van der Sar maakte altijd een foutje als het kon, bleef vaak zonder gevolgen voor de wedstrijd.

Ik heb het er ook niet over dat het komt omdat hij voor Ajax speelt, was ook niet persoonlijk tegen jou bedoeld.

Hoe groot Cillissen gaat worden moeten we afwachten, maar het zal me niet verbazen als het een hele grote gaat worden.

9 juli 2014 om 15:00

Die van Cahill kan je hem onmogelijk aanrekenen. Wellicht dat een absolute topkeeper er sporadisch een waanzinnige reflex uit kan gooien, maar dat is dan echt een absolute bonusredding die ook de beste keeper maar een klein percentage van de keren zal pakken.

Ik had toch echt voor vorm of krul gekozen. Vind zelfs Zoet beter dan Cillesen. Geen slechte keeper, maar niet meer dan dat.

Ik vraag me af hoe Van Breukelen in zijn tijd had gereageerd als dit bij hem gebeurde. Dan was hij compleet geflipt.

Over de uitstraling ben ik het niet met hem eens, oogt zo jong/kinds. Steek vond ik veel meer uitstralen.

9 juli 2014 om 14:57

Dat had van der Sar ook op die leeftijd, zag er ook uit als een sulletje. 0,0 uitstraling, zegt helemaal niets.

Cillessen is een topper. Blijft kalm in situatie waar een Romero gek zou worden. Heeft ons gered met de redding in de 117e minuut tegen Costa Rica. Goed gedaan Jasper!

9 juli 2014 om 15:33

Wie had die bal er niet uit gehouden? Ik denk dat de helft van onze selectie die bal eruit had gehouden.

Cillessen is een degelijke keeper, meer niet, heeft nog niets uitzonderlijks hoeven doen dit toernooi en bepaalde sterke punten worden teniet gedaan door zwakheden. Waar ik mij het meest over verbaas is dat er altijd wordt gezegd dat hij rust brengt. Dit is toch complete onzin? Hij is misschien rustig, maar met zijn passing veroorzaakt hij alleen maar onrust. Ik zou 10x liever Krul in het doel zien staan, maar zolang Cillessen geen grote fout maakt zal er wel niets veranderen.

Uitstraling? Van Breukelen is helemaal de weg kwijt in al die euforie. Ik vind hem zeker geen slechte keeper ( alhoewel ik Krul en Vorm nog steeds beter vind ), maar als hij iets niet heeft dan is het wel uitstraling .

Ik heb hem het hele jaar nog geen grote fouten zien maken en dat is wel een belangrijke eigenschap. Hij mist wel de kracht, lengte en reflexen om de absolute top te halen, maar het is een hele degelijke doelman. Echt een doelman voor de top van een iets kleinere competitie. Hij zal geen onmogelijke ballen houden, maar doet ook geen domme dingen.

Echt heel knap wat Cillessen presteert. In het seizoen nog 2de keeper. Gelukkig eerste keeper geworden. Kenneth Vermeer wel even bedanken voor bewezen diensten. En nu op het hoogste podium keeper van Oranje! Petje af dromen kunnen uitkomen zolang je maar nooit opgeeft.

Uitstraling? Wat is dat dan? Daarmee hou je echt geen ballen tegen. Over van der Sar werd ook gezegd dat hij geen uitstraling had, tot duidelijk werd dat hij gewoon heel goed kon keepen.

Cillessen is een beetje hetzelfde type keeper, rustig, zet zijn verdediging goed neer en staat altijd op de goede plek zodat hij niet spectaculair hoeft te redden, maar de ballen wel tegenhoud. Natuurlijk moet hij zich nog door ontwikkelen, maar echt zwakke punten heeft hij niet.

Men kan zeuren over zijn uittrap, maar dat er maar weinig ballen aankomen komt ook omdat Nederland weinig spelers voorin heeft staan, en al helemaal geen kopsterke spelers. Bij Ajax heeft hij nooit problemen om medespelers te vinden.

En dat ge-emmer over strafschoppen gaat natuurlijk helemaal nergens over. Van der Sar stopte ook nooit pingels, tot hij het een keer wel deed en voor Man U de champions leage won.

Hij heeft wel 1 voordeel tegenover andere ajax keepers hij gaat niet zo snel naar de grond (zie redding silva) Stekelenburg,vermeer gaan graag naar de grond en zijn zo makkelijk te verslaan met een lob 1 op 1

Krul, Vermeer, Vorm allemaal beter dan Cillesen

9 juli 2014 om 17:44

Zoet

Ik zelf als keeper herkende een moment wat veel over de keeper cillessen zegt. Tegen chili ging er een bal op de bovenhoek. Vervolgens deed jasper 2 stappen op zij en werkte met zijn handen de bal naast. Ik vond dat een klasse moment, de meeste keepers zouden kiezen voor een duik. Daarom denk ik dat hoek hem leert om zo simpel mogelijk te keepen en dus ballen te verwerken.

ik vind het een redelijke keeper maar niks bijzonders.
Krul en Vorm vind ik iets beter maar het scheelt ook niet veel.
Als je hem vergelijkt met echte topkeepers zoals Neuer en Courtois komt hij natuurlijk op alle vlakken veel te kort. En in Nederland vind ik keepers als Hahn, Zoet en Bizot ook talentvoller, al zijn ze nu nog niet beter.

Voordeel is dat hij heel rustig is en niet veel fouten maakt.
Nadeel is dat hij ook geen spectaculaire reddingen maakt.
Alleen op de 1 of andere manier worden zijn fouten in de pers altijd gebagatelliseerd.
Terwijl de foutjes van Vermeer juist weer enorm werden uitvergroot.

Elke keeper is natuurlijk anders, zie het verschil tussen "all-round keeper" Cillessen en penalty-killer Krul. Nu zie ik Krul niet vaak spelen, maar ik vind wel dat Cillessen inderdaad een uitstekende keeper is, heeft dit toernooi al vele belangrijke reddingen gemaakt!

Ik vind Cillesse geen bijzonder keeper! Ik vind hem totaal geen uitstraling hebben en ook geen onmogelijke reddingen! Tegen Silva was goed, maar die van Dos Santos moet hij ook hebben!

Alleen penalties atoppen is een zwakte. Had toch 2 houdbare ballen tegen Arg.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren