Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: PSV en Manchester City nog altijd in gesprek over Rekik

Laatste update:

PSV en Manchester City zijn akkoord over een terugkeer van Karim Rekik. Dat meldt Voetbal International. Volgens het weekblad is het waarschijnlijk dat de negentienjarige verdediger zich volgende week op trainingscomplex De Herdgang van PSV meldt.

/

Rekik speelde het voorbije seizoen al op huurbasis in Eindhoven en hij maakte een prima indruk in het Philips Stadion. Bij Manchester City kreeg hij een kans in de voorbereiding, maar hij wordt niet gezien als directe versterking voor komend seizoen. The Citizens zien wel toekomst in de jonge Nederlander, daarom gaat de voorkeur uit naar een verhuur.

De mandekker zelf, vorig seizoen goed voor 25 competitiewedstrijden, 2 Champions League-wedstrijden en 2 Europa League-wedstrijden bij PSV, heeft al laten weten dat hij graag naar PSV wil. Alleen een fors bod van een andere club kan een nieuwe periode in Eindhoven nog in de weg staan.

Update 11 augustus 07.30 uur - PSV en Manchester City nog altijd in gesprek over Rekik
Bij PSV hoopte men dat Karim Rekik zich maandag weer op het trainingsveld van De Herdgang zou kunnen melden, maar dat streven is niet gehaald. Volgens De Telegraaf moeten de puntjes nog op de i gezet worden en zijn PSV en Manchester City nog altijd met elkaar in gesprek over een nieuwe verhuurperiode voor de verdediger. Naar verwachting worden de besprekingen begin deze week alsnog afgerond en kan Rekik tegen NAC Breda zijn rentree maken.

Karim Rekik is een uitstekende aanwinst voor PSV

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
8 augustus 2014 om 11:47

@ Sam Menkehorst

Precies, het huren van Rekik is leuk omdat hij "al ingespeeld" is met Bruma. Ze waren zo goed ingespeeld dat ze er 45 om hun oren kregen vorig seizoen tijdens de competitie. Dus in hoeverre zijn ze dan op elkaar ingespeeld.

Daarnaast komt Rekik natuurlijk veel te laat. De eerste competitie wedstrijd is al gespeeld en jou eerste CV moet nog binnen komen en is waarschijnlijk nog niet wedstrijd fit.

En als laatste puntje, hij word wederom gehuurd voor een seizoen. Oftewel volgend jaar zomer zit je weer in hetzelfde schuitje en moet je weer de as van je team opnieuw gaan instellen.

Vorig jaar begreep ik de huur al niet aangezien het een "tussenjaar" was waar in aan de ploeg gebouwd zou worden. EN dan kom je met een huurspeler voor je as. Als je dan een jaar later weer dezelfde huurspeler haalt die het jaar ervoor (verre) van absoluut overtuigend was en je dus over een jaar weer in dezelfde penarie zit. Lijkt mij niet logishc.

8 augustus 2014 om 12:05

@ -Bergkamp

Precies, zoals ik hier onder ook aangaf is het huren van Rekik dom.
Ik pleit nog steeds voor Eric Botteghin, dit heb ik vorig jaar ook al gezegd en nu weer.
Je heb gewoon een ervaren verdediger nodig die er ook meteen staat.

Aankomend jaar zullen we dus weer gewoon niet meedoen door de verdediging.

8 augustus 2014 om 13:12

De enige hoop die ik heb is dat hii afgelopen 6 weken stuk beter is geworden bii City

11 augustus 2014 om 13:10

Of helemaal niet

8 augustus 2014 om 12:11

Rekik heeft nu wel CL ervaring opgedaan bij PSV, misschien dat dat het verschil zal maken. Serieus VZ, echt waar, PSV CL vorig seizoen?

8 augustus 2014 om 12:36

In de voorronde tegen Standard Luik. En daarna AC Milan.

8 augustus 2014 om 12:45

Speelde tegen zulte-waregem ipv standard luik

8 augustus 2014 om 12:46

Zulte waregem was dat

8 augustus 2014 om 15:31

Oh ja die bedoelde ik.

Kijk dat ziet PSV al goed. Zag er gisteren niet uit die verdediging van Psv. Rekik heeft lengte en staat zijn mannetje en is voetballend en opbouwend ook best aardig.

8 augustus 2014 om 11:45

@ Ajax4xcl

Dit is toch ongelofelijk. Gaan ze hem weer huren...
Waarom kunnen ze nou niet een type Eric Botteghin halen?! Lijkt mij de perfecte aankoop voor Psv.
Bruma/botteghin, met daar achter Hendrikx en Koch.

Huren is nuttig, mits je een speler huurt die er direct staat. Niet een talent, die nog in de begin fase van zijn carriere zit. Zoals vorig jaar is gebleken, kan je geen Bruma/rekik centraal achterin hebben!

8 augustus 2014 om 11:59

Het is een goedkope oplossing. Het is nu niet zo dat PSV maar kan kopen wie het wil hebben. Verder is hij bekend met de club. En het probleem van vorig jaar in de verdediging is het minst aan Rekik toe te schrijven. Eerder een Willems en Bruma. En daarbij ook nog een Schaars die het niet kan belopen. Dit jaar zal het absoluut beter gaan.

Vorig jaar waren er veel problemen rond Psv:
1. Verwachtingspatroon erg hoog door de goede beginfase
2. Soap rond Toivonen
3. Blessure Wijnaldum op een cruciaal moment
4. Soap rond Bakkali/ruiz
5. Hopeloos uit vorm zijn van Maher.

Ik neem aan dat een hoop van deze spelers een stapje hebben gemaakt. Ook een aria's is steeds beter geworden, Hendrix blijkt een prima stand in. Ik zou zeggen 3 man erbij:
1. Goede linksback
2. Goede Centrale verdediger die goed kan opbouwen (rekik en bruma matig hierin)
3. Leiderstype halen (defour idd). Missen nu iemand die echt opstaat als t nodig is.

8 augustus 2014 om 12:10

@ Quickboyz

Maar waarom Rekik weer een jaar huren als je Hendrikx en Koch achter de hand heb?

Er zit totaal geen logica in. Laat Rekik lekker in Engeland blijven, en koop in plaats daarvan een ervaren verdediger.

Ben ik nou de enige die Eric Botteghin een goede aankoop zou vinden?

8 augustus 2014 om 12:15

Nou Botteghin vond ik slecht tijdens FC Groningen - Aberdeen. Mede door hem dat ze uit Europa liggen!!
Rekik is beter.

8 augustus 2014 om 12:19

Botteghin is echt een hopeloze verdediger.

8 augustus 2014 om 12:24

@ajax4xcl

Jij bent iemand die op 1 wedstrijd zijn oordeel velt?
Mede door Eric Botteghin heeft FC Groningen überhaupt de EL voorrondes gehaald.

Positioneel/verdeidigend vele malen beter dan Rekik, is al een stuk ouder.
1.94 lang, rechts benig.

De perfecte CV naast een jong talent.

9 augustus 2014 om 01:13

Rekik heeft lengte?
In z'n broek misschien...lang is ie nl niet.

9 augustus 2014 om 14:05

1.86 cm hoor. Niet klein toch?

Werd tijd .

Nu nog een extra CV erbij en liefst Defour nog.

8 augustus 2014 om 11:05

Wat voor CV moet je dan nog gaan halen nu? en voor wie zal die moeten gaan spelen?

8 augustus 2014 om 11:09

Corluka's naam hoorde ik. IPV Bruma dan graag, die vind ik niet erg overtuigend. Anders ipv Rekik.

8 augustus 2014 om 11:12

Corluka komt nooit, die verdient zo'n 2.5 miljoen op jaarbasis.

edit: en zijn huidige club laat hem ook niet gaan, laat staan dat hij naar de Eredivisie wil

8 augustus 2014 om 11:18

Het gaat mij er eigenlijk om, als je nu Rekik haalt, dan zijn daar afspraken over met City. City gaat geen speler verhuren om hem vervolgens bij een andere club op de bank te zien zitten, zo simpel is het, die speelt gewoon. Bruma heb je gekocht, dan ga je nu een nieuwe speler halen nog, om Bruma vervolgens op de bank te zetten. Zelfde "fout" die ze vorig jaar met Ruiz namen.
Een speler huren om je eigen gekochte speler op de bank te zetten.

Het kan aan mij liggen, maar ik wordt liever 3de of 4de met eigen spelers die daarmee wel groeien en beter worden, dan 1ste of 2de met gehuurde spelers waar je weer vanaf bent en je eigen spelers op het zelfde niveau als vorig jaar staan.

8 augustus 2014 om 11:27

Het idee wat PSV heeft is dan ook dat ze Rekik en een routinier voor achter Bruma en Rekik willen, dat Rekik volgend jaar terug naar City gaat en dat Hendrikx of Koch dan zover is dat ze daar kunnen spelen.

8 augustus 2014 om 11:33

en wat ga je dit seizoen met hendrix en koch doen. Waarom niet een ervaren kracht halen en deze 2 als backup.
Dat is dus het punt dat ik niet begrijp. waarom spelers halen als je daar toch spelers hebt lopen die talentvol zijn.

8 augustus 2014 om 11:39

Heb je de wedstrijd gisteren niet gezien? Hendrix is talentvol, maar maakt gewoon veel foutjes. Koch is er sowieso nog niet klaar voor. Hendrix gaat daarnaast echt wel zijn minuten maken omdat hij naast cv ook linksback en cvm kan spelen. Koch heeft gewoon promotie gekregen voor zijn goede spel, maar zal dit seizoen vooral in de Jupiler League actief zijn. Dus Rekik voor dit jaar en volgend jaar mogen ze het samen daar uitvechten. Waarschijnlijk zal Hendrix na komst van Rekik sowieso al linksback spelen zolang Willems nog niet terug is.

8 augustus 2014 om 11:47

Ja ik begrijp dat hij fouten maakt, maar ik heb hem vorig jaar ook echt meer dan goede wedstrijden zien spelen. Dus waarom niet hem dat jaar gunnen. Als hij zo talentvol is, dan leert hij snel. Als je dan die ervaren kracht haalt, dan kan die ook spelen op plek van Hendrix. Maar de wil voor prijzen gaat boven de ontwikkeling van bepaalde spelers. PSV heeft de meest talentvolle groep in nederland, maar dat gaat gepaard met fouten. Een speler huren van 19 veranderd dat niet. Een ervaren kracht wel. Ooijer bij ajax is een mooi voorbeeld.

Ik begrijp ook volledig dat psv daar een speler wil hebben omdat die andere te onervaren of te jong zijn, maar door dat op te vangen door een speler van 19 begrijp ik niet.

8 augustus 2014 om 11:54

Ik denk niet dat PSV veel betere spelers kan huren dan Rekik. Laten we wel wezen, het is een prima verdediger die ook opbouwend sterk is. De enige reden dat Rekik naar PSV wilde is omdat PSV een Nederlandse club is, spelers van zijn niveau zijn niet zomaar te huren. Daarnaast is hij Nederlands en heb je dus op rechtsback na een compleet Nederlandse verdediging met een Nederlandse keeper.

Dat hij eigenlijk te jong is vind ik ook, maar ik maak dan ook niet het beleid bij Psv. Overigens is PSV nog steeds een Nederlandse topclub, dus zullen ze eerder voor stabiliteit gaan dan potentie. Hendrix is nog te wisselvallig, Rekik minder dus speelt Rekik centraal Hendrix linksback. Die fout van hem gisteren bij de 2-3 van St Pölten kan je gewoon 3 punten kosten in de competitie.

Maar voor beide standpunten valt iets te zeggen hoor, het is niet dat ik het met je oneens ben.

8 augustus 2014 om 12:41

Ik word liever wel gewoon 1e eventueel met een gehuurde speler.

Ik twijfel echter ernstig of we met deze gehuurde speler wel 1e worden. De verdediging van PSV is al jaren het zorgenkindje en er lijkt geen verbetering in te zitten. Dit jaar weer dezelfde spelers en mijn vraag is hebben ze wel genoeg kwaliteit of ligt het aan gebrek ervaring of andere zaken?

8 augustus 2014 om 12:46

Daarom zei ik ook 1ste of 2de.

Het punt bij huren van spelers is dat je een tijdelijk probleem oplost. Dat doe je niet met een speler van dezelfde leeftijd. Gooi hem dan gewoon voor de leeuwen. Daar wordt je als speler beter van. Maarja, wat jij zegt, Rekik zal het verschil tussen winnen en verliezen van de eredivisie niet maken. Dat zijn spelers als De Jong, Depay etc..

Weer de twee zelfde verdedigers centraal. Bruma en Rekik vorig jaar erg matig. Je kan wel zeggen een jaartje verder maar zoveel verbetering zag ik niet aan het einde van het jaar.
Maar goed brands wilt altijd alleen de aanval echt versterken de huur van Rekik was waarschijnlijk gewoon goedkoper.

onbegrijpelijk..

Vorig jaar niet veel bijzonders

Daarnaast speelde Hendrikx gisteren een prima partij en die moet nu weer gaan banken...

Haal dan een rechtsbenige aangezien Bruma voor de zoveelste keer de fout in ging en ook nog eens een hele domme gele kaart pakt in de 85ste minuut!!!

8 augustus 2014 om 11:03

Hoewel ik hendrix hoog heb zitten en van mij op die leeftijd gerust fouten mag maken speelde hij gisteren alles behalve een prima partij.

Je hebt de wedstrijd totaal niet gezien dat kan niet.

8 augustus 2014 om 11:39

ik heb niet volledig gekeken idd
in totaal 15min gemist verdeeld over 1e en 2e helft

maar wat verwacht je??
Dat je centrale verdediger bij PSV een wereldverdediger is die geen fouten mag maken en constant iedere bal afpakt van zijn tegenstander?
Of verwacht je een speler die zijn mannetje in de duels staat opbouwend wat durft en rust uitstraalt met hier en daar een foute inspeelpass of een duel dat niet gewonnen word???

Ik geef toe dat ik het doelpunt gemist heb en of die daar schuldig aan was weet ik dus ook niet... maar van de 75min die ik gezien heb was Hendrikx verre weg de beste verdediger die PSV had lopen...

Daarnaast vergelijk Hendrikx gisteren met de laatste wedstrijden van Rekik afgelopen seizoen... zit er veel verschil in???
mijn mening: nee niet verschil maar Hendrikx al wel beter dan Rekik

Daarnaast loopt Rekik volgend jaar weer terug naar City en heb je weer een jaar doorgroeien voor Hendrikx weg gegooid...

Depay is zo'n mooi voorbeeld bij PSV maar blijkbaar zien ze dat zelf allemaal niet...
Geef iemand vertrouwen op jonge leeftijd en ze groeien door...
Depay heeft een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt afgelopen seizoen waardoor die eigenlijk al bijna het woord talent ontstegen is en nu gewoon de ster van de ploeg is...

8 augustus 2014 om 11:46

Bij de 2-3 liep Hendrix eerst tegen zijn medespeler aan om vervolgens zijn directe tegenstander voorbij te lopen en hem bij de voorzet helemaal kwijt te zijn waardoor die ongehinderd binnen kon schieten.

8 augustus 2014 om 11:50

Ik ben het wel met je eens : als je besluit om weer een jaar met de ghuurde rekik te gaan spelen mogen ze wat mij betreft hendrix ook laten staan.
Ik heb namelijk ook een hoge verwachting van die jongen.

Maar ik vond hem gisteren gewoon niet goed spelen evenals bruma die ik maar geen stappen vooruit zie maken.

Ik vergeet niet (wat velen wel doen) is dat die gasten allemaal nog twintigers zijn en dat we de absolute top nooit meer in nederland zullen zien maar wat ik wel wil zien is dat talentvolle jongens (en dat zijn ze nagenoeg allemaal) stappen gaan maken.

Zoals inderdaad depay.

8 augustus 2014 om 12:08

bij de 2-3 loopt die linksback die echt niveau bal op het dak is op de plek van de ccentrale verdediger valt over die aanvaller heen en is weg aan de zijkant waardoor de voorzet heel makkelijk gegeven kan worden op een inlopende middenvelder!!! dus de man van Maher Vloet of die ander (naam ff kwijt)
Zeker aangezien Hendrikx daar het duel in gaat en mede door zijn eigen ploeggenoot dit duel verliest...

8 augustus 2014 om 12:10

@ stratumseind

Ieder zijn mening natuurlijk

gelukkig wel eens over dat het huren van Rekik onzin is

Overigens ter info... Ik ben geen Psv'er maar Ajacied en voetballiefhebber voordat mensen denken dat ik voor PSV ben

8 augustus 2014 om 11:04

PSV wil dan ook 2 verdedigers halen, Rekik en een routinier.

Waarom doet Manchester City zo lang hierover. Het is toch al lang bekend dat zo jongen daar bijvoorbeeld niet kan spelen of wel soms.

8 augustus 2014 om 11:08

Waarschijnlijk omdat ze Rekik liever bij een club in de Premier League willen hebben, maar als die zich niet melden ze hem dan maar naar PSV laten gaan, ook omdat hij zelf naar PSV wil.

8 augustus 2014 om 11:10

Ik denk omdat psv niet koos voor 2 jaar huur in 1x. Dan denkt city... we nemen onze tijd rustig.

8 augustus 2014 om 11:50

@ahjacied

Omdat het voor City een beetje af vragen was hoe het met de Home Grown Regel zat en welke spelers ze in de selectie hadden die daar onder zouden vallen. En toevallig is Rekik een home grown speler. Door de (vele) spitsen en middenvelders die ze in de selectie hebben die vrijwel allemaal niet home grown zijn kwam city een beetje klem daarmee.

Dus mede vanwege die reden wilde ze Rekik iets langer houden zodat ze duidelijkheid hadden. En ondertussen hebben ze natuurlijk gehoopt op een premier league club waar hij ziczhelf kon ontwikkelen.

Er zijn het afgelopen jaar wel heel veel jonge spelers, die na een avontuur in het buitenland, weer terugkeren bij een Nederlandse club.

Weer huren?
Dan zit je volgend jaar weer met het zelfde probleem.
Kan Psv niet beter gaan voor een speler kopen dan, dat je in ieder geval de komende 2/3 jaar op dezelfde verdediging kan bouwen.

8 augustus 2014 om 11:16

Hij heeft bij city "een langlopend contract getekend"
Is niet te betalen voor psv.
Misschien na dit jaar wel?

8 augustus 2014 om 11:20

Hij heeft het niet zo zeer over Rekik kopen, maar over een speler kopen.
Rekik is onbetaalbaar, dus die valt dan af.

8 augustus 2014 om 11:19

In feite ben ik het met je eens. Huren is altijd korte termijn beleid.

Toch kan ik om drie redenen wel de huur van Rekik bedenken
a. PSV houdt op deze manier meer financiele armslag over voor andere broodnodige versterkingen
b. Vanwege zijn jonge leeftijd heeft Rekik nog de nodige groeipotentie en hij is bekend met de speelwijze van Cocu. Bij van Gaal net afgevallen voor het WK maar zijn invalbeurt tegen Frankrijk was veelbelovend te noemen.
c. Het komende seizoen zou wel eens het zevende magere jaar voor PSV kunnen betekenen. Aan Gerbrands en Brands om de cyclus te doorbreken met gerichte transfers c.q. huur.

8 augustus 2014 om 11:28

a. begrijp ik, maar volgend jaar zal je ook nieuwe spelers moeten halen. De achilleshiel van vorig jaar was toch achterin, dus toch vind ik dat je beter in een goed centrum kan investeren dan iemand van 19 achterin zetten zodat je betere spelers op middenveld kan kopen.
b. Die groeipotentie is leuk, maar heb je niets aan. Een speler die nog veel kan groeien maakt veel fouten. Als psv zijnde zit je niet te wachten op een speler die fouten maakt, dus waarom zou je die huren en niet proberen een speler met meer ervaring te halen, die misschien niet zoveel potentie heeft, maar waarvan je weet dat hij solide is en minder kans op foutjes hebt.
c. in de afgelopen 7 jaar heeft PSV 87 miljoen uitgegeven aan spelers en daarin 1 keer de beker gewonnen. Geld uitgeven is hun manko geweest en nu gaan ze gewoon weer verder met waar ze gebleven waren. Vorig jaar had je een hele sterke groep maar heel erg jong. Al deze spelers zijn nu verder, geef ze dan ook nog gewoon een jaar ipv dat je weer gaat investeren. De groep die je nu hebt is gewoon meer dan prima om mee te doen in de eredivisie. Daar hoef je geen geld meer voor uit te geven.

8 augustus 2014 om 11:42

@devolta
punt 1 &3 ben ik met je eens.
Maar groei van een speler gaat gepaard met fouten.
Dus hij mag bij Psv die fouten gaan maken omdat hij nog jong is en moet groeien. En zodra hij gegroeid is gaat hij weer terug naar City en staat Psv met lege handen.
Mits er eigen jeugd aan zit te komen die er nu nog niet klaar voor is maar over 1 jaar wel vind ik het niet slim om Rekik weer te huren.

8 augustus 2014 om 11:48

@topossnick

De opvolger van Rekik heeft PSV in huis, namelijk de Wijs.
Komt net uit de A-Junioren en is vorig seizoen "gepromoveerd" naar Jong Psv.
Fysiek een imposante speler die taktisch nog het nodige moet groeien en de verwachting is dat hij dat ook gaat doen onder de regie van Kalezic van Jong Psv.
Dus het huren van Rekik voor een jaar is in dit opzicht wel verantwoord.

Dit was al wel duidelijk .city ging mangala halen dus rekik was weer overbodig.
Deze terugkeer was wel een redelijk zekerheidje.
Maar waar blijft die 2e cv?
en die broodnodige middenvelder?

Als er nu nog een ervaren cv bijkomt zal dit dus slecht nieuws zijn voor Bruma , City zal niet blij zijn als Rekik moet banken op huurbasis.

Benieuwd of het dit jaar beter gaat. Hij begon sterk, maar ik vond dat het minder werd. Hij heeft zeker wel klasse.

Goed nieuws voor Psv, alleen inderdaad hetzelfde centrum als vorig jaar. Dat was toch niet bepaald succesvol te Noemen. Ze moeten er nog een ervaren CV bij halen, voor de balans. Maar PSV kennende zal de focus eerder op middenveld of aanval liggen.

Voor hoelang heeft Rekik nog een contract bij city? mocht dat niet al te lang zijn is het misschien een optie hem over te nemen. Vind het en sterke verdediger die zeker toekomst heeft.

8 augustus 2014 om 12:46

Rekik heeft nog een contract tot en met 2016. Denk dat ze het bij City niet eens zo heel erg vinden om hem te laten gaan ook. Denk wel dat ze een miljoen of 2 gaan vragen.

8 augustus 2014 om 12:50

juni 2016. Nog 2 jaar. Denk niet dat City hem laat gaan omdat hij een home-grown player is. Daarbij zit er een heleboel potentie in die jongen wat er gok ik zo nog wel uit zal gaan komen. Rekik was aanvoerder jong-City toen hij 16 was. Nigel de Jong moest ze bij City vertellen dat hij pas 16 was, de trainers daar dachten 19. Briljant. hahaha. D

Als hij nu een goed seizoen speelt verlengen ze zijn contract, verhuren ze hem nog 1 of 2 jaar in de premier league en dan is die 23 jaar en klaar om de strijd aan te gaan.

8 augustus 2014 om 17:21

Ja maar aan de andere kant is city wel een koop club dus als het ff wat minder gaat dan beland hij op de bank want ze kopen zo een vervanger. Voor hemzelf zou het misschien wel beter zijn om definitief te vertrekken. en ik hoop zelf dan na PSV maar een andere club lijkt me beter. Lijkt me niet fijn om eerst 3 of 4 jaar verhuurd te worden en dan nog niet zeker weten of je wel aan het voetballen komt.

ik snap echt niet waarom sommige mensen hier zo'n versterking in zien?
deze jongen samen met bruma hebben toch behoorlijk veel fouten gemaakt vorig jaar!

Mooi dat wordt weer prijsschieten achterin bij PSV. Belachelijk dat ze na zo'n matig seizoen in verdedigend opzicht gewoon doorgaan met hetzelfde centrale duo.

Eindelijk. Na 1 jaar ervaring op te hebben gedaan zou het dit jaar wel beter moeten. Kan eigenlijk ook niet slechter nu met Tamata als linksback en Hendrix die nog veel te jong en onervaren is om een heel seizoen mee te gaan.

8 augustus 2014 om 11:46

Qua Hendrix betreft ben ik het niet met je eens. Die jongen is een uitstekende voetballer en kan ook op CVM uit de voeten. Een ervaren verdediger zie ik er liever bij komen, misschien dat Daniel van Buyten interesse heeft, maar dat verwacht ik niet.. Tamata mogen ze gewoon verkopen, is niks, wordt niks, blijft niks.

8 augustus 2014 om 12:15

@ Jeffrey

I.p.v. Daniel van Buyten moeten ze gewoon Eric Botteghin van Groningen overnemen.
Rekik lekker in Engeland laten. We hebben zelf Hendrikx en Koch nog.

Ach ja het is in ieder geval al iets. Kan iemand mij vertellen of Hendrix toevallig op 1 van de back posities uit de voeten kan? Moet er toch niet aan denken als Arias of Willems geblesseerd raakt/ is. Met alle respect voor Brenet en Tamata maar die zijn niet echt een toevoeging aan de selectie, en dan druk ik me nog zacht uit

Off: Wanneer is Willems eigenlijk weer fit?

8 augustus 2014 om 12:09

Hendrix kan ook als linkervleugelverdediger uit de voeten maar wel met de opmerking dat PSV voor Hendrix een andere positie in gedachte heeft waar hij zijn grootste groeicurve kan doormaken.

P.s.
Je opmerking over Brenet en met name Tamata is volkomen terecht.
En rechtgeaarde PSV supporter krijgt last van plaatsvervangende schaamte als deze spelers in de basis aantreden.

8 augustus 2014 om 13:23

Nou ik vond die ene Europa League wedstrijd met Hendrix als linksback echt een drama. Hendrix moet gewoon cvm staan, daar staat hij het beste naar mijn mening. Centrale verdediging is ook niet slecht, maar naast bruma een heel seizoen lang die ook regelmatig wat fouten maakt, dat gaat m niet worden voor mij.

8 augustus 2014 om 13:26

Ben het volkomen eens met je.
Als cvm heeft Hendrix toekomst, als lvv niet.
Wil overigens niet zeggen dat Hendrix als lvv "stand-in" verreweg te prefereren is boven Tamata.

8 augustus 2014 om 13:56

Tamata moeten ze inderdaad zsm van de hand doen en een waardige vervanger voor halen. Is er al meer nieuws over dat Deense talent?

Het is een goede verdediger voor PSV dat zeker, maar ik ben benieuwd of hij en Bruma niet opnieuw hetzelfde probleem krijgen. Het centrum stond vorig jaar niet zo sterk en ik wijt dat persoonlijk meer aan Bruma o.a. door leeftijd. Hetzelfde centrum neerzetten lijkt me dus een risico, ik zou als PSV zijnde een ervaren centrale verdediger aantrekken. Ze zouden dan echter in een dilemma komen. Want zet je Rekik er neer die het waarschijnlijk beter doet en linksbenig is en de kans groot is dat de aankoop rechts benig is. Hij heeft de betere papieren, maar hij vertrekt waarschijnlijk na dit seizoen en daar krijgt PSV financieel niets voor terug. Als ze Bruma op de bank zetten is dat een vorm van kapitaalvernietiging.

Dit is echt heel mooi nieuws voor Psv, die jongen heeft vorig jaar aangetoond veel in zijn mars te hebben. Als ze Defour ook nog weten binnen te halen, kon het wel eens een mooi seizoen worden voor de Eindhovenaren.

Voor alle duidelijkheid: er staat 'dichtbij een akkoord' op de site van VI, niet dat er al een akkoord is. Beetje slordige journalistiek om dat maar even weg te laten.

ON: Gelukkig voor Psv, vond Rekik geen absolute topper tweede helft afgelopen seizoen, maar wel veel potentie natuurlijk en beter dan Hendrix op dit moment.

Rekik prima oplossing om op korte termijn zonder investering een Eredivisie-waardige centrale verdediger te hebben. Met Koch heeft PSV een centrale verdediger voor de toekomst, maar mag eerst wekelijks spelen bij middenmoter. Hendrix is gewoon een (c)vm.

Dat Bruma/rekik niet altijd een gelukkige wedstrijd speelden, verwijt ik meer het middenveld dan de verdediging zelf. Bruma/rekik moeten in balbezit 'hoog' staan om het veld kort te houden, maar bij balverlies is het dus zaak dat middenvelders er alles aan doen om de bal te heroveren en om een (splijtende) pass te voorkomen, waarbij Schaars wel wilde maar vaak ook te laat was. Zeker tegen de mindere goden, ging dit vaak mis. Een leidersfiguur op het middenveld die hierin ook het goede voorbeeld geeft, zou helpen.

8 augustus 2014 om 14:30

Vind het een beetje apart dat je het middenveld de schuld geeft van een falende verdediging in dit geval. Uiteraard moet je bij balverlies positioneel goed staan als middenvelders en meeverdedigen meteen, maar veel van de fouten achterin bij PSV kwamen gewoon door persoonlijke fouten van Rekik en vooral Bruma, als je een bal verkeerd aanneemt, een zwakke pass geeft, niet goed dekt, of je man laat lopen dan zijn dat gewoon je eigen persoonlijke fouten als verdediger en ook al zouden ze wellicht minder consequenties hebben als middenveld op tijd de bal onderschept, het is niet aan het middenveld toe te rekenen.

8 augustus 2014 om 15:21

Toch zie ik dat anders. Inherent aan de aanvallende speelwijze van o.a. Ajax en PSV is dat ook de centrale verdedigers zich opstellen tegen de middellijn, dus met veel ruimte in de rug.
Wanneer voorin balverlies wordt geleden en ook een flankspeler over onze back heen gaat, is er op dat moment nog niks aan de hand. Immers, (verdedigende) middenvelders moeten dan in de passlijnen lopen. Een op een kunnen Bruma en Rekik prima verdedigen. Het wordt moeilijk als zowel de backpositie moet worden overgenomen, een vrije man positie mag kiezen (let maar eens op Schaars hoe vaak hij te laat komt) en de communicatie tussen middenveld en verdediger ook al niet altijd goed verloopt. Kortom, ik zoek het breder.

Op de CVM-positie moet een type staan die durft in te grijpen (denk aan Nigel de Jong), hiervoor ook op tijd is en ook nog eens kan coachen. In balbezit is Schaars goed, maar bij balverlies vond ik Schaars echt de zwakste schakel. Op het WK speelde Blind op de positie van De Jong en toen zag ik eigenlijk hetzelfde gebeuren. In balbezit prima, maar Blind miste de fysieke kracht om een duel te winnen, waarbij Blind overigens wel nog de snelheid en techniek heeft om de bal te heroveren/positie te kiezen.

Naar mijn mening was de invulling van de CVM-positie ook precies de zwakke schakel bij Ajax tegen Zwolle en mocht Zwolle steeds de bal in de ruimte achter de CVM spelen, waardoor Cv's keuzes moeten maken.
Met Klaassen, Andersen als AM en CVM staan er teveel voetballers opgesteld die goed zijn in balbezit, maar bij balverlies te weinig brengen.

Een 3-5-2 opstelling lost een hoop problemen op.

1) Je kunt met 3 centrale verdedigers spelen en Bruma eruit gooien
2) Willems is in balbezit goed, verdedigend schiet Willems tekort. In deze opstelling krijgt Willems ruggesteun van Hendrix en speelt meer als middenvelder.
3) Wijnaldum en Hiljemark als verdedigende middenvelders. Wijnaldum en Maher kunnen zo wel samen spelen, want Maher en Wijnaldum lopen minder in elkaar vaarwater. Maher kan zich vooral concentreren op de aanval.
4) Op links ligt er veel ruimte voor Willems om op te komen, op rechts zal dit voor Arias wat beperkter zijn,
5) De Jong kan moeilijker geïsoleerd worden als Depay vanuit links als een schaduwspits om hem heen zwerft.
6) Tegen mindere clubs speel je 3-5-2, tegen betere clubs kun je ervoor kiezen meer vanuit een counter te spelen (5-3-2 dus, evt. Bruma voor Arias en Arias op positie van Narsingh) waarbij dus wel steeds hetzelfde spelletjes gespeeld kan worden en er eenvoudig gewisseld kan worden tussen veel of weinig mensen voor de bal.

We hebben vorig seizoen niet verloren tegen Ajax en consorten, maar tegen de kleinere clubs waarbij we er niet in slaagden om voldoende kansen te creëren en te benutten en soms zelfs tegen een counterdoelpunt aanliepen. Ik heb liever dat we alle wedstrijden winnen tegen de onderste 13 en tegen de top 5 gewoon gaan counteren (desnoods de 0 spelen).

Zoet
Arias
Rekik
Hendrix
Narsingh
Wijnaldum
Hiljemark
Willems
Maher
De Jong
Depay

Narsingh kan nooit tot zijn recht komen op die positie. Voor de verdediging misschien wel een goed plan (al zou ik dan eerder Rekik als mandekker gebruiken waar jij nu Hendrix zet). Voorin wordt het dan wel kiezen tussen Narsingh en Depay naast Luuk de Jong. Tenzij je 1 van de 2 op de 10 zet en Hiljemark eruit haalt. Maar dat zou ervoor zorgen dat Wijnaldum te laag speelt. Maar ja is om over na te denken

In tegenstelling tot de meeste hier vind ik Rekik huren, nou wel een goede zet.
Rekik zat bij de voorselectie van het Nederlands elftal en behoort op zijn jonge leeftijd al tot de beste Nederlandse verdedigers. Vorig jaar was hij erg jong, maakte veel fouten en speelde hij voor het eerst een heel seizoen op een hoog niveau. Dit jaar is hij ouder, meer ervaren en beter ingespeeld. vergeet ook niet dat als hij komt, je dezelfde achterhoede inclusief keeper hebt als vorig jaar,, die kennen elkaar al en zijn allemaal zeer jong, wat inhoudt dat ze alleen maar beter worden. verder is het een relatief goedkope oplossing en volgend jaar moet Hendrix klaar zijn om de LCV positie op te vullen.

Voor wat betreft andere versterkingen zijn er mijns inziens geen nodig. Achterin is alles dubbel bezet. Op het middenveld heb je nu Hiljemark, Maher, Wijnaldum. Daarchter Ritzmaier en Schaars komt nog terug. Als je dan bijvoorbeeld een Defour haalt, heb je een overschot aan middenvelders, dus niet nodig, tenzij er nog iemand weggaat. Voorin hetzelfd verhaal, Bakkali lijkt te blijven en is dus een goede backup, Josefzoon is backup en als depay blijft, heb je met hem en Narsingh uitstekende vleugelaanvallers, met de Jong in de spits en Locadia als back up, die ook nog op de zijkanten kan uitkomen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren