Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

AZ vist met succes in vijver IFK Götenborg

Laatste update:

AZ is al volop bezig om de selectie voor komend seizoen rond te krijgen. Woensdag werd bekend dat de kersverse landskampioen met de Zweed Pontus Wernbloom overeenstemming heeft bereikt over een vierjarig contract. De 22-jarige aanvallende middenvelder komt over van het roemruchte IFK Götenborg.

“Ik ben er klaar voor om mijn vleugels uit te slaan”, lichtte de tweevoudig international toe op de officiële website van Götenborg. Wernbloom heeft de medische keuring in Alkmaar inmiddels ondergaan. “Het onderzoek duurde zes uur en ze controleren hier alles”, aldus de speler over de medische check bij AZ. De voetballer had bij zijn huidige werkgever nog een contract tot medio 2010 lopen.

“Ik ben zeer opgetogen met deze transfer, maar IFK zit in mijn hart en ik zal de club zeker gaan missen”, zei de Wernbloom. De Scandinaviër maakte in 2005 zijn profdebuut voor Götenborg en speelde sindsdien 86 wedstrijden voor de club (22 doelpunten). De AZ-aankoop volgt hiermee het spoor van Ola Toivonen, die een aantal maanden eerder Zweden achter zich liet voor een onderkomen bij PSV.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dirk Scheringa had nog nooit met Gotenborg gesproken zei hij maandag in Vi. We zullen zien of het wat is, er zijn wel vaker Zweden succesvol geweest in Nederland.

29 april 2009 om 21:37

Dat ging over die linksback van Göteborg: Mattias Bjärsmyr.

29 april 2009 om 21:45

Dan nog hoeft hij niet degene te zijn die met Göteborg spreekt. Neem namelijk aan dat hij wel meer te doen heeft dan transfers bij A Z en dat hij dit overlaat aan Brandts.

Ben zeer benieuwd naar deze jongen. Lijkt er wel op dat A Z er dus vanuit gaat dat De Zeeuw vertrekt komende zomer en dat dit de vervanger is.

29 april 2009 om 21:47

Pontus Wernbloom is een aanvallende middenvelder, dicht tegen de spitsen. Dat is toch even een andere positie dan De Zeeuw.

29 april 2009 om 21:50

Hij hoeft in principe niet degene te zijn die met Götenborg spreekt, maar Scheringa komt op mij over als een man die overal wat over te zeggen wil hebben. En ik krijg juist altijd de indruk dat Dirk Scheringa verrassend weinig anders te doen heeft buiten az (ook al heeft meneer een bank). Scheringa zei het al: we hebben genoeg spelers en een brede selectie, ik zie dan ook niet ipv wie hij zou moeten spelen. Tenzij hij is gehaald voor de toekomst of er signalen zijn dat er middenvelders gaan vertrekken.

29 april 2009 om 21:54

Tsja het is net hoe je wilt spelen. Daarnaast als het een Zweed is kan je ervan uit gaan dat hij het fysiek heeft om het middenveld te overbruggen net als De Zeeuw. Dus een kleine aanpassing en hem positioneel iets verdedigender laten spelen en je hebt toch echt een nieuwe De Zeeuw. De Zeeuw is namelijk degene die de aanvallen van A Z meestal inluid waarbij Schaars het verdedigende pakket in de gaten houd. Anders begrijp ik namelijk niet wat je met hem aan moet.......

30 april 2009 om 11:02

@ Hanzz

de zeeuw is een verdedigende middenvelder, en deze zweed is een aanvallende.. ik denk eerder dat het een vervanger wordt van Dembele ofzo

30 april 2009 om 11:18

Dat dacht ik later ook toen ik nog wat meer over hem las maar toen kwam Buffeltruffel met een bericht en die had het erover dat hij van nature een verdedigende middenvelder is die vorig seizoen aanvallend ging spelen omdat met dit nodig had. Nu speelt hij echter weer op de verdedigende middenvelder positie zoals De Zeeuw dit ook doet, met veel drang naar voren. Lijkt dus weldegelijk de vervanger van De Zeeuw als we Buffeltruffel mogen geloven. Maar voordat we het met zekerheid zeggen wachten we het eerst maar even af denk.

29 april 2009 om 21:42

Daar hebben ze Marcel Brands ook voor.

Overigens ben ik zeer benieuwd wat deze speler kan brengen. Toch vraag ik me af wat men dan met Holman van plan is. Hij heeft dit jaar helaas niet kunnen doorbreken.

Pontus Wernbloom is een van de beste spelers van de Zweedse competitie. Overigens een mooi gemiddelde voor een middenvelder: 86 duels, 22 doelpunten.

29 april 2009 om 21:44

Ik heb hem nooit zien spelen en kan dus niet oordelen over hoe goed deze speler wel of niet is. Op basis van dat gemiddelde kan je echter wel concluderen dat het een speler is met kwaliteiten. Alleen altijd wel jammer dat het transferbedrag er niet bij staat.

Pontus Wembloom wil zijn vleugels uitslaan. Dan is voor Wembloom te hopen dat er wat middenvelders vertrekken bij Az, anders wordt het een lange zit op de bank met Schaars, Martens en De Zeeuw o.a. voor je en de reeds nu al reserves voor de het middenveld die ook zich dit jaar hebben bewezen. Maar leuk voor Az, leuk voor de breedte.

29 april 2009 om 22:51

Vergeet niet dat Az volgend seizoen Cl moet spelen, dus hebben ze een breder selectie nodig. Zo kunnen de spelers meer rouleren en hebben ze wat meer rust. Stamina van de spelers moet op pijl blijven he.


Reken maar op dat minimaal een speler of 2 van Az vertrekt straks, prestaties van El Hamdaoui, Dembele, De Zeeuw en Schaars zullen niet onopgemekt voorbijgegaan zijn in Europa.

Deze jongen heeft ook negatieve ervaringen hij heeft eens gevochten met scheids rechter maar verder is het de beste voetballer gotenborg

29 april 2009 om 23:11

Oei, dat is nogal een risico dan. Als hij snel op de vuist gaat, kon het in Nederland met onze scheidsrechters ook nog wel eens leuke televisie opleveren.

30 april 2009 om 04:14

Tja hoeft van Gaal het een keer niet alleen op te knappen.

2 interlands pas, das ook niet veel. De geldkraan gaat wel open in Alkmaar. Vraag me af wie er allemaal weg gaan.

29 april 2009 om 22:28

Hij is dan ook pas 22 jaar.

29 april 2009 om 22:31

22 das ook niet oud voor 2 interlands he

Zeker als je kijkt dat ze tot 21 in de jongeren elftallen kunnen spelen voor hun land

29 april 2009 om 22:34

klopt,
ben benieuwd of hij vaker opgeroepen gaat worden. Nu is hij alleen opgeroepen voor een tour met een soort b-selectie

29 april 2009 om 22:34

Toivonen ook en ik denk dat iedereen het erover eens is dat deze jongen een toegevoegde waarde is voor P S V. We moeten het nationale elftal van Zweden niet onderschatten. Daar kom je niet zomaar in hoor.

29 april 2009 om 23:32

Berg en Toivonen hebben ook net 2 of 3 interlands, hij is net als die 2 ook 22, dus dat zegt niks

Als hij zo goed is was hij allang naar Engeland gegaan

29 april 2009 om 22:32

Net als Berg, Larsson, Zlatan en al die andere die via Nederland toch goed presteren of een mooie carriere hebben opgebouwd. Begrijp me niet verkeerd maar Engelse clubs halen zelden spelers bij de Nederlandse subtop, dus waarom zouden ze dan wel spelers uit Zweden halen. De stap is zo gigantisch groot dat het het risico niet waard is.

29 april 2009 om 22:50

Dat risico valt wel mee, omdat de prijs dan nog (vooral voor die clubs) een schijntje is. De waarde wordt gecreerd doordat Nl subtop koopt in Zweden, daarna Nl top (fors) betaalt bij Nl subtop, daarna Eu Top bij Nl top.... de waarde van een speler is fors verhoogd gedurende de keten. Een club als Arsenal scout niet voor niets al heel intensief naar talenten op 14 - 15 jarige leeftijd.

29 april 2009 om 22:34

Ibrahimovic ging ook via Ajax naar Juventus en is nu een van de beste spelers van de wereld, idem dito voor Larsson, wat is dat voor vreemde reactie?

Ontopic: Wernbloom is een groot talent, ben heel benieuwd hoe hij 't bij Az gaat doen. Meestal komen Scandinaviërs in Nederland wel goed terecht, dus ik denk dat Az best veel aan hem gaat hebben.

Heb even at research gedaan maar het lijkt er toch op dat dit niet de vervanger van De Zeeuw is maar een speler die als tweede spits kan fungeren. Op wikipedia staat er dat hij een middenvelder/spits is en op de site van Göteborg staat er achter zijn naam 'attacker'. Ben dus benieuwd wat dit inhoud. Is hij de vervanger voor een eventueel vertrek van een El Hamdaoui of Dembele of is hij de vervanger van de tegenvallende Pelle. Er maar even vanuit gaan dat hij voor de spitsposities gehaald is.

29 april 2009 om 22:36

als je een filmpje over hem ziet denk ik hetzelfde, lijkt meer een hangende spits dan een middenvelder

30 april 2009 om 00:35

Lijkt mij wel degelijk gehaald als de vervanger van De Zeeuw/schaars. Wernbloom is jarenlang een verdedigende middenvelder geweest, die met zijn fysiek en kracht veel kon stofzuigen zeg maar, terwijl hij met zijn aardige techniek ook nog eens voetballend veel toevoegt. Vorig seizoen is hij echter vanwege zijn fysiek en (kop)kracht omgeturnd tot spits. Zeker niet onverdienstelijk. Inmiddels door de doorbraak van Söder is hij weer op zijn oude vertrouwde positie belandt.

30 april 2009 om 03:53

Scouting apparaat van Az heeft tot nu toe veel kwaliteit geleverd. Echt Az, ze vallen echt niet op, je hoort amper geruchten van welke spelers ze willen halen.
dit laat zien dat de mensen die bij Az werken niet veel praten en alles binnen kamers houden, echt super gewoon.

edit(brutal): je hebt gelijk. Maar je kan het ook middels de meldknop of een Pb naar de moderators melden. Laat je niet uitlokken.

Lijkt me een goede speler. Az is al slim bezig, door het halen van jongens voor de toekomst hoopt zij van succes verzekerd te blijven. alhoewel Wernbloom ook om minuten te maken komt naar Az. dus dat zou dan betekenen dat Az er rekening mee houd dat er spelers gaan vertrekken. bovendien is hij aanvallend ingesteld dus houd Az er rekening mee dat een aanvaller vertrekt denk ik.

29 april 2009 om 22:54

Er wordt hier al vanuit gegaan dat deze speler een enorm succes gaat worden (zie ook de titel).
Wie weet is dit net een pele die totaal flopt.
Omdat az nu kampioen geworden is gaat men er gemakshalve vanuit dat elke aankoop van az een topaankoop gaat worden.
Ik moet het eerst nog maar eens zien.

29 april 2009 om 23:04

Daar heb je helemaal gelijk in. Wat zelfs het leuke aan dit is dat is het feit dat je afgelopen zomer mensen had moeten horen toen spelers aangetrokken werden. Elke aankoop werd per definitie afgeschreven. En nu is elke aankoop een topper.....

Maarja als we kijken hoeveel spelers er slagen en mislukken dan doet A Z het niet onaardig zeker gezien het feit dat het geregeld om spelers gaat waarvan je niet altijd evenveel verwacht. Maar zoals jij al aangeeft. Laten we eerst eens even afwachten alvorens te oordelen.

29 april 2009 om 23:21

Het enthousiasme viert gewoon hoogtij bij het horen van zulk nieuws. Men hoopt natuurlijk dat er een nieuwe sensatie zal ontstaan. Ach, ik kan ze niet ongelijk geven. Ik hoop deze jongen het goed zal doen bij Az.

30 april 2009 om 10:16

kan poulsen, van der velden en holman toch moeilijk toppers noemen lijkt me. Paar aankopen hebben natuurlijk ook goed uitgepakt

29 april 2009 om 23:09

Ja, dat ben ik met je eens. Ik ben benieuwd, er zal wel het een en ander spelen waar het publiek (nog) niets vanaf weet.
Nouja we zullen het zien...

ik denk dat dit een goede aankoop is van az
ze hebben een uitstekende staf en scouting evanals heereveen en groningen
je kan uit de laaste jaren goed zien dat zweedse spelers hier slaan
een paar voorbeelden: ibrahimovic toivonen elm.

Ik kan weinig Zweedse spelers opnoemen, die echt mislukt zijn in Nederland.

Az krijgt bij voorbaat al de credits voor het speurwerk !

30 april 2009 om 04:15

Speurwerk? Deze jongen wordt al zo'n 4 jaar bij elke eredivisieclub genoemd. Heerenveen, Groningen, Feyenoord, Ajax, allemaal zijn ze al met hem in verband gebracht. Az heeft blijkbaar de daadkracht om hem te halen, dat is dan weer wel te prijzen.

30 april 2009 om 09:23

Ostlund!

30 april 2009 om 19:29

Als die niet mislukt is, is niemand het inderdaad!

Het enige wat ik van deze Wernbloom weet is dat hij bij Osm 85 84 84(niveau subtop Engeland/spanje) had en dat voor de zweedse competitie waar een gemiddelde speler 68 68 68 krijgt. Opvolger van De Zeeuw, aanvoerder van Jong Zweden, ik ben er blij mee. In me opstelling is alleen 2 spelers ouder dan 25 (mendes en Swerts 26 jaar). Lekker jong, Pocognoli/klavan ipv Kuipers is ook niet ouder dan 25

Romero
Swerts
Moreno
Moisander
Kuipers
Mendes Silva
Wernbloom
Schaars(C)
Dembele
Hamdaoui
Martens

@vandervaart
ben het niet helemaal met je opstelling eens ik zou eerder zo spelen

ot:
wermbloom is een goede speler met een goede overzicht een typer schaars zeg maar vind ik die ook nog eens rustig is voor het goal.

romero
swerts
moisander
klavan
pocognoli
wermbloom
schaars
poulsen
ari
dembele
martens/
30 april 2009 om 00:19

Waarom haal je onze topscorer uit je opstelling? Klavan vind ik ook goed, maar Moreno heeft zelfs interesse van buitenland als hij geblesseerd is.international Mendes haal je ook weg, Verder ben ik het met je eens en je weet nooit wat nog komen gaat.

Johan Derksen heeft gelijk.ze kunnen beter in het programma Voetbal International beter geen mensen uit de voetbalerij uitnodigen.ze trappen allemaal open deuren in of ze liegen zoals Scherringa.hij zij heel duidelijk dat ze niemand van ifk goteborg wilde hebben......

Zou Az geen waarde meer hechten aan het feit dat het een Nederlandse club is? Begint op Psv/ Fc Groningen te lijken op deze manier. Met alle respect hoor, maar het is nu gewoon een vreemdelingenlegioen

30 april 2009 om 09:10

onzin, Je zou willen dat Feyenoord zo inventief was en goeie talenten uit zweden kon halen. beetje een rancuneuze reactie. Zweden hebben een goeie mentaliteit, en slagen wel in de eredivisie. Az heeft hier ook een goede speler aan.

Ik heb zeer goede verhalen gehoord over deze Zweed, zou me verbazen mocht het geen toegevoegde waarde hebben voor Az.

tja het kampioenschap en c.l. deelname werpt zijn vruchten al af ! met deze status kun je nu eenmaal makkelijker spelers bij andere clubs weghalen ! goteborg is toch geen kleintje , heeft door de jaren heen toch regelmatig mee gedaan op europees niveau!
zeer goed gedaan weer door de scouting van az en prima afgehandeld door marcel brands ! hulde ..!!

@vandervaart
ik haal el hamdoui er heel simpel er uit
hij heeft dit seizoen neus voor het goal
maar daardoor is er interesse uit het buitenland
dus die gaat na dit seizoen voor 10 milj wel vertrekken
mendes ben ik niet zo fan van en hij is internatiaal geworden onder van basten daar werd iedereen opgeroepen

30 april 2009 om 10:40

Allereerst is het niet aan jouw om te bepalen wie er wel of niet vertrekt. Jij gaat daar nu even vanuit uit maar zolang ik geen serieuze berichten lees hoef ik er niet eens over na te denken. En hoe je bij 10 miljoen komt vraag ik me al helemaal af?

En Mendes word ook opgeroepen door Van Marwijk, maarja als je nooit hele wedstrijden van A Z bekijkt dan valt hij inderdaad niet zo op maar mensen die dat wel doen weten hoeveel waarde hij heeft voor dit elftal.

Netjes brands en co, ken de speler niet maar kennende de scouting moet het wel goed komen.

el hamdoui 10 milj, ken je echt vergeten, maak er minstens 20 milj van.
Mendez is idd erg belangrijk voor az op het middenveld heeft zijn waarde dik laten zien.

Ik ken hem niet, maar ik heb gehoord dat hij het zeer goed deed in de Zweedse competitie. Ik wens hem al wel veel succes bij Az.

Az heeft twee jaar geleden zo'n 30 miljoen uitgegeven. Vorig jaar bijna niets echter ook niks verkocht. En dan durven ze nog te zeggen dat ze het met minder geld doen dan Ajax terwijl Ajax ook voor 30 miljoen heeft verkocht !

Wat heeft deze speler mogen kosten voor ome Dirk!??

30 april 2009 om 13:17

Volgens de Zweedse media heeft Az 2.3 miljoen (25 miljoen Zweedse kronen) voor deze speler neergelegd. Lijkt me verder een prima aankoop.

1 mei 2009 om 14:30

bij Vi zeiden ze 3 miljoen.

Lijkt mij een prima aanwinst als ik de berichten mag geloven.
Zweden slagen bovendien vaak in het buitenland.
Zou kunnen spelen naast Mendes - Schaars en Martens bv. Daarmee lijkt een vertrek van Dembele en De Zeeuw naderbij. Pelle was begin dit seizoen al te koop dus zal waarschijnlijk opnieuw in de etalage worden gezet.

Voor de aanval heeft A Z dan nog Ari - Hamdaoui - Lens en Vejinovic. Wernbloom heeft ook nog aanvallende kwaliteiten dus kan daar in noodgeval ook nog gebruikt worden.
In een uitgebreider artikel blijkt dat vooral zijn strijdbaar karakter wordt geroemd, iemand die voorop gaat in de strijd.
Dat is met name iets wat bij A Z eigenlijk alleen Schaars in zijn bloed heeft zitten.
En Schaars heeft nog een contract voor 14 maanden............en tekent nog altijd niet bij !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren