Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

V/d Vaart wil controleur in Nederlands elftal: ‘De beste voor naast De Jong’

Laatste update:

Rafael van der Vaart wil AZ-controleur Jordy Clasie in het Nederlands elftal zien, zo zegt de voormalig international als analist in Studio Voetbal. De 32-jarige middenvelder van AZ was tijdens de zege op Ajax (2-0) een van de uitblinkers aan Alkmaarse zijde. Hoewel Clasie reeds heeft bedankt voor Oranje, denkt Van der Vaart dat hij tijdens het EK in Duitsland ‘gewoon’ beschikbaar is.

Pierre van Hooijdonk heeft zondag genoten van de Haarlemse routinier. “Clasie was de Napoleon van AZ, in de agressiviteit en het laten zien wat je van plan bent. Hij had zoveel onderscheppingen. In het positiespel komt hij sowieso bijna niet in de problemen.” Dankzij de zege staat AZ als nummer vier liefst zes punten los van naaste achtervolger Ajax.

Clasie speelde volgens Van Hooijdonk bijna de perfecte wedstrijd tegen Ajax. “Hij joeg Ajax in zijn eentje op en schuwde de tackles niet. Het vervolg is bij hem dan eigenlijk altijd goed. Dat hij altijd naar dezelfde kleur speelt, oogt simpel, maar dat is o zo moeilijk.” Clasie had tegen Ajax een passzuiverheid van 91 procent.

Van der Vaart wil Clasie op het EK zien. “Hij is de beste voor naast Frenkie de Jong”, aldus de analist. Clasie, zeventienvoudig international van Oranje, gaf in een eerder stadium aan niet meer beschikbaar te zijn voor zijn land. In maart 2022 zat de middenvelder voor het laatst bij de selectie van het Nederlands elftal. De laatste interland waarin hij in actie kwam dateert alweer van 9 november 2016, toen Oranje in eigen huis 1-1 speelde tegen België.

Toch denkt Van der Vaart dat Clasie alsnog mee zou willen naar het EK. “Honderd procent is hij beschikbaar voor Oranje. Hij kan het ook allebei: de bal afpakken en ook nog eens de bal spelen. Met hem, Frenkie en Reijnders heb je een fantastisch middenveld. Bij Veerman is het Frenkie óf Veerman vind ik.”

Belletje van Koeman


Clasie werd eind vorig jaar nog gebeld door bondscoach Ronald Koeman. Tegenover ESPN onthulde de middenvelder de uitkomst van dat gesprek. “Ik heb met hem gesproken, hij wilde me oproepen na een aantal blessures. We hebben daar een eerlijk en open gesprek over gehad.”

“Ik voel dat mijn lichaam in deze periodes het nodig heeft om rust te pakken”, aldus Clasie. “Dan kan ik me weer volledig opladen voor dit soort wedstrijden. De bondscoach respecteerde en accepteerde dat.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Was een mooie hakbal die van van de Vaart, maar als analist is het puur popijopie proberen te doen. Ik vind Clasie juist een ordinaire schopper geworden die op z’n laatste benen loopt.

26 februari 2024 om 07:56

Kijk AZ niet vaak meer maar vond hem in de toppers dit jaar heel matig. En van der Vaart wil gewoon niet de middenvelders van psv en Feyenoord noemen, maar die doen het allemaal goed

26 februari 2024 om 08:10

Dat is het een beetje bij van der Vaart hij kan de naam van Wieffer niet uit zijn bek krijgen. En wat je aangeef in mindere mate de spelers van Psv.
Vorig jaar toen Feyenoord kampioen werd was eigenlijk niemand goed behalve Timber die niet eens een goed jaar speelde.

Clasie kan gewoon goed voetballen heeft dat altijd al gedaan. In het verleden was hij vertragend en vaak mer de bal naar achter. NU versneld hij het spel ook nog eens.
Ik vind alleen als spelers publiekelijk aangeven niet meer voor het nationale team te willen spelen het dan ook klaar is. Er zijn andere jongens die wel dolgraag willen.

26 februari 2024 om 09:01

Dat is als analist zijn valkuil. Hij is niet objectief. Joey Veerman zou perfect naast De Jong kunnen spelen. Ik denk zelfs zijn lange Pasen zijn beter als van De Jong.

26 februari 2024 om 09:34

Ik denk dat Joey Veerman überhaupt in passen beter is dan Frenkie. Frenkie is zo goed omdat hij enorm balvast en dynamisch is en heel goed kan dribbelen, maar in de passing is Veerman beter. Overigens denk ik wel dat Schouten de beste optie naast Frenkie zou zijn.

26 februari 2024 om 10:13

We hebben nu inderdaad een hele reeks middenvelders die bij hun club een heel goed niveau halen. Schouten, Veerman, Timber, Wieffer, Koopmeiners, Reijnders, de Roon, de Jong. Hopelijk kan Koeman eindelijk eens een combinatie vinden die goed bij elkaar past.
Alhoewel de jong veruit de beste speler is van de hele oranje selectie blijft het moeilijk een goede samenstelling te vinden waarin het ook in oranje naar boven komt. De combinatie Schouten/veerman werkt heel goed bij PSV, maar een middenveld met Schouten/veerman/de jong is dan wel heel erg verdedigend. Een Reijnders en Wiefers deden het de laatste interlands ook erg goed. In iedergeval veel spelers die een goed niveau kunnen halen, dan heb je een clasie niet meer nodig.

26 februari 2024 om 11:34

Je kan het een beetje af laten hangen van de tegenstander. Tegen een sterkere tegenstander zal je Schouten beter kunnen gebruiken omdat hij meer verdedigend werk doet. Tegen teams die meer inzakken heb je Veerman nodig voor het snel en accuraat verplaatsen van de bal

26 februari 2024 om 12:01

En Wieffer kan in beide gevallen spelen zoals jij dat beschrijft. Dus wat doe je daarmee, he.

Ik begrijp dat PSV-ers Veerman en Schouten graag naast De Jong zien, maar ik schat Wieffer hoger in dan beiden en ook meer complementair aan De Jong.

26 februari 2024 om 13:43

Wieffer/veerman/schouten/dejong zijn allemaal andere types, met hun eigen kwaliteiten. Wieffer is wel veel meer een leider en vechter, die ongelofelijk veel energie in een wedstrijd kan steken, veel meer dan die andere 3, en ik denk dat we juist dat heel goed kunnen gebruiken in Oranje.

26 februari 2024 om 09:45

Pieterpost: Hoe is het mogelijk dat je eerst een waardeoordeel over v/d Vaart geeft om vervolgens zoiets achterlijks over clasie te zeggen. Zelden iemand zo erg zn eigen punt onderuit zien halen. Zeg dan gewoon niets.

ON: Clasie is heel erg bepalend bij AZ, maar volgens mij heeft hij aangegeven dat hij zich focussed op clubvoetbal. Middenveld bij oranje is ook redelijk vol volgens mij.

26 februari 2024 om 10:00

Van de Vaart roept gewoon vaak dingen om bijzonder te willen worden gevonden: Nistelrooij trainer van Ajax, Malen ‘de’ spits van Oranje, De Roon was de oplossing naast Frenkie op het WK, Oranje moet om Xavi Simons worden gebouwd die nog geen bal heeft geraakt daar. Jij mag het achterlijk noemen ik vind gewoon de Clasie aan het begin van zijn carrière beter dan de Clasie door de loop van de jaren heen.

26 februari 2024 om 12:15

Zit dan alsnog een verschil tussen Clasie minder vinden dan hij aan het begin van zijn carrière was en hem afdoen als ordinaire schopper. Dat is hij namelijk niet en dat zou je ook best kunnen weten als je wat vaker AZ zou kijken. Clasie is de man die de lijnen uitzet bij AZ en ook op verdedigend vlak enorm belangrijk is. Ja, tegen Feyenoord maakte hij 1 onnodige overtreding, maar je kon aan de rest van het team zien dat die na die overtreding wel doorhadden met welke mentaliteit ze moesten spelen. Verder betrap ik hem zelden op ordinair schoppen. Jij kan me vast wel wat meer voorbeelden geven lijkt me.

Kom op aub. Hele goede voetballer voor de ED maar ook hij zakte de laatste maanden door de ondergrens. Het wil er maar niet in bij de analisten dat een goede pot tegen Ajax dit seizoen totaal niets zegt.

Hahaha Frenkie OF Veerman. Dat lijkt mij een no brainer, hoe goed Veerman het ook doet. Tegelijkertijd stoppen met mensen die hebben bedankt het NL elftal in praten. Dat is toch pure armoe. Clasie in het NL elftal ? Die heeft gisteren volgens mij vooraf de oorlog verklaard aan Ajax, dat had met voetbal weinig te maken. Wieffer lijkt mij toch de meest reële optie met Reijnders samen.

26 februari 2024 om 07:44

Clasie speelde gisteren echt fantastisch. Hij was positioneel sterk, pakte ballen af en had weinig balverlies. Daarnaast was hij agressief op de juiste momenten. Precies een speler die Ajax mist op dit moment.

Maar Oranje is inmiddels niet meer realistisch voor hem.

26 februari 2024 om 07:47

Bij Feyenoord in zijn eerste periode blonk Clasie ook nog voetballend uit met korte passjes en 1 keer raken, maar dat is hij al lang verloren. Ballen afpakken en de duels hard aangaan is wat hij nu alleen doet.

26 februari 2024 om 08:01

Ajax mist momenteel op bijna iedere positie een kwalitatief goede speler. Alleen de spits positie is goed bezet en de keeper. Verder is het pure armoe. Sorry dat ik het zeg, maar ik kan er echt niet kapot van zijn.

26 februari 2024 om 08:15

Middenvelder van Almere city speelde ook top VS dit Ajax sterker nog zag je ze Europees de afgelopen 2 wedstrijden? Het zegt echt niks uitblinken VS een stel koekenbakkers. Clasie is over the hill en met Wieffer is hij sowieso niet nodig in oranje.Zal lachwekkend zijn hem erbij

26 februari 2024 om 09:30

Hij speelde gisteren gewoon erg goed en volgens mij zeg ik ook dat hij niet in Oranje moet. Maar hij is echt wel beter dan die jongen van Almere en hij zou bij een Ajax echt het verschil maken.

Het is gewoon voor alle Nederlandse clubs, behalve voor PSV een Feijnoord een aanwinst.

26 februari 2024 om 09:54

Ja, tegen een Ajax wat in hetzelfde tempo speelt als Vitesse en Volendam. Kom op jongens, als je Clasie tegen wereldtop laat spelen dan blijft er toch niks van heel? Dat tempo kan hij in de verste verte niet aan, niet toen hij op zijn top was, en nu al helemaal niet.

26 februari 2024 om 16:27

Nee niet tegen de wereldtop nee. Duh!!! dat kunnen de meeste middenvelders in Nederland niet. Maar in de Nederlandse competitie is hij nog steeds erg goed en ook in de Euripese subtop kan hij zich nog prima staande houden.

26 februari 2024 om 09:27

Wieffer, Schouten, Q Timber Veerman en Reijnders. Voldoende jonge opties die eigenlijk allemaal wel presteren en allemaal hun pro's en tegens hebben.

Timber is dan misschien wel de laatste op de lijst. Reijnders momenteel denk ik met Wieffer de eerste. Schouten en Veerman goede tweede plek (omdat die eerste twee gewoonweg meer in Oranje hebben laten zien tot nu toe).

Ja, als we kunnen kiezen tussen een Veerman/Reijnders, dan vooral voor Clasie gaan. Hij heeft een keer gelijk gehad (Timber bij Feyenoord), verder valt Van der Vaart vaak door de mand.

Warom zou je met Clasie langskomen als je een jongere versie, dat ook nog eens beter is ervoor inruilen? Ik praat dan over Wieffer. Ook Timber kan veel van hetzelfde en is beter.

26 februari 2024 om 08:24

Het wordt inmiddels wel heel druk naast Frenkie, als we daar ook nog Veerman, Reinders en Schouten moeten neerzetten. Die zijn er afgelopen tijd allemaal naast Frenkie gel*lt.

26 februari 2024 om 08:40

Ik stel voor dat we een 3-6-1 systeem gaan introduceren bij Oranje.

26 februari 2024 om 09:17

Inderdaad. En een vrije rol voor Frenkie. Kijk maar wat je doet en waar je wil lopen. De 5 controleurs helpen je wel.

26 februari 2024 om 11:01

Een ander systeem en meer middenvelders zou niet zo gek zijn als je kijkt wat je voorin hebt lopen. Wat hebben we aan aanvallers van hoog niveau? Een Malen laat het nooit zien bij het Nederlands elftal. Lang, Depay, Brobbey, Weghorst en Gakpo ook niet goed genoeg. Blijft eigenlijk Xavi Simons over en een Zirkzee en Dallinga hebben nog nooit een kans gehad.

26 februari 2024 om 13:21

Depay niet goed genoeg? Hij wordt voor het einde van het jaar topscorer aller tijden voor Oranje. Gakpo is ook een topper die het op een stuk hoger niveau laat zien dan Wieffer.

Liever Wieffer zien dan Gakpo of Depay... Ik zie hier veel gekke dingen voorbij komen maar dit gaat wel heel ver.

Misschien eens kappen met zoveel Eredivisie spelers te selecteren de confrontaties van PSV, Ajax en AZ tegen Arsenal, Brighton en Aston Villa lieten toch al zien dat de Eredivisie geen ruk voorstelt. Als ik een A en B elftal maak van Oranje zal ik alleen Hartman en Veerman meenemen.

26 februari 2024 om 08:10

Hou toch is op met dat de Eredivisie geen ruk voorstelt. Ik snap dat je die duitsers superieur aan alles vind maar je hoeft niet altijd zo denigrerend te doen.Overigens zijn 2 spelers niet genoeg om een elftal van te maken, laat staan een A en B elftal.

26 februari 2024 om 11:12

Verbruggen, Flekken, Dumfries, Frimpong, Van Dijk, Ake, VD Ven, De Vrij, De Ligt, Timber, Maatsen, Hartman, Koopmeiners, Veerman, Frenkie, Reijnders, Simons, Malen, Summerville, Gakpo, Depay, Zirzkee zouden mijn eerste 2 elftallen zijn. En vgm had ik het over de PL geen BL, lezen!

26 februari 2024 om 08:24

Nogal kort door de bocht. PSV overwintert (weliswaar met wat geluk, al dwing je dat ook af), Feyenoord was niet ver weg van overwintering en maakt het AS Roma vreselijk lastig en Ajax, tja... We kennen de situatie daar.

Ik ben het wel met je eens dat een aantal Eredivisiespelers er veel te snel bij zitten, maar niet automatisch iedere speler in een top competitie is ook daadwerkelijk een meerwaarde. Kwaliteit is leidend.

26 februari 2024 om 09:27

In het seizoen 2013/2014 werden Feyenoord, AZ, Vitesse en Utrecht (door Krasnodar,atromitos Petrolul en Differdange) in de voorronde uitgeschakeld, PSV werd 3de in de EL achter Ludogorets en Odessa. Ajax werd 3de in de CL en werd kansloos over de knie gelegd door Salzburg. Een van de slechtste Europese seizoenen als NL-zijnde ooit.

Zoek nu eens op wie er basis stonden dat we de halve finale haalden.

26 februari 2024 om 09:34

Eredivisie die geen ruk voorspeld maar BVB die door PSV van het kastje naar de muur gestuurd wordt…

26 februari 2024 om 11:13

Dortmund staat 4de a 5de en PSV kan nog steeds niet winnen. PSV zal tegen Leverkusen gewoon kontje krijgen net als tegen een Arsenal gebleken is.

26 februari 2024 om 12:05

Speelt PSV ook al tegen Leverkusen dan?

26 februari 2024 om 09:35

Ik vond Schouten in de wedstrijden tegen Arsenal prima spelen, haalde telkens een voldoende...

26 februari 2024 om 11:46

Das waar hij en Veerman verrassen me beide dit jaar.

26 februari 2024 om 14:29

Als het over oranje gaat vinden we de eredivisie meestal geen ruk voorstellen. Als psv tegen Sevilla of Lens moet, Ajax tegen Olimpique of Villa of Feijenoord tegen Athletico, dan vinden we op voorhand dat we niet kansloos zijn, maar als we verliezen dan stelde het niks voor als we winnen dan was het geluk of speelde de ander met B keus.

Kan toch niet zijn dat we uit een competitie komen die niks voorstelt en dan wel favorieten zijn in onderlinge duels met teams uit andere competities? We kunnen ons niet meten met de allergrootsten uit de andere competities, maar dat is niet raar, want de meeste andere teams uit diezelfde competitie kunnen dat niet.

Ik vind Nederlandse club na al die jaren nog steeds behoorlijk goed doen, als je kijkt naar wat ze te besteden hebben in vergelijking met de andere landen. Als atheltico maar nipt kan winnen en Roma strafschoppen nodig heeft, doen we in Nederland dan iets goed of in het buitenland iets niet zo goed? En ja, ik denk dat als Wieffer het goed doet tegen Roma, hij het ook goed kan in oranje. Zolang de tegenspeler geen wereld top is, maar goede nieuws is dat het overgrote deel dat ook niet is,

Uitblinker tegen het slechtste Ajax ooit, die met 5 verdedigers ging spelen en op het middenveld alle ruimte bood aan AZ om te voetballen. Niet echt een graadmeter om Clasie te beoordelen..

26 februari 2024 om 08:13

Aan de andere kant: de nummer 4 tegen de nummer 5. Dat is een uitstekende graadmeter. Snap dat de frustratie hoog zit dit seizoen en dat je daarom graag afbreuk doet aan andere teams, maar AZ speelde gister gewoon met het mes tussen de tanden en dat had zeker met Clasie te maken. Een masterclasie is wat teveel gezegd, maar hij alleen al heeft Ajax laten zien hoe je mentaal een topwedstrijd in gaat.

Dat Ajax gaat sleutelen aan formaties, tsjaa, de wanhoop is nabij lijkt wel. Aankomende zomer weer de poeplap trekken dan maar om er een nog onbekender elftal van te maken.

26 februari 2024 om 08:19

Oke maar ff serieus, AZ kreeg toch ook alle ruimte om te voetballen.. het leek alsof Ajax ze letterlijk tot de 16 vrij lieten voetballen en pas vanaf daar een beetje druk op te bal te zetten. Het leek helemaal nergens op. Dat is natuurlijk niet de "schuld" van AZ, die hebben er goed gebruik van gemaakt. Maar Excelsior, Almere etc zouden het Clasie al moeilijker gemaakt hebben.

26 februari 2024 om 08:22

Leuk hoor maar geen 1 Ajax middenvelder deed wat goed en zo denderend was az trouwens ook niet. Namen vaak domme keuzes en zagen de openingen niet eens. Was persoonlijk niet eens onder de indruk van az. Als ze echt top hadden gespeeld dan hadden ze net als de 3 clubs boven hen Ajax gewoon vernederd.
Clasie had niet eens tegenstand gisteren want op het middenveld speelde men of de bal terug of zomaar op een eiland naast de al eenzame brobbey. En yes dan kan je zeggen had met Clasie te maken, maar ik vind vooral met Ajax zelf. Pure onkunde en maar 1 iemand voorin

26 februari 2024 om 08:25

Dat klopt, tactisch klopt er geen hout van en dat maakt voetballen een stuk gemakkelijker. Ik geef alleen wel aan dat dit de wedstrijden zijn die blijven hangen(een topper) en als Clasie daarin dan dominant is, is dat een prima graadmeter om hem te beoordelen.

Dat Ajax er zo'n gatenkaas van maakt, tsjaa, daar heeft Clasie dan mazzel mee.

26 februari 2024 om 08:32

@Lee: dat is een beetje het probleem bij Ajax en sommige supporters. Een stukje narcisme viert hierin hoogtij. Uitspraken als "De tegenstander is alleen maar slecht omdat Ajax hen zo doet lijken" of "de tegenstander was helemaal niet goed, Ajax was vooral heel slecht en liet de tegenstander daarom goed zijn".

Newsflash: AZ heeft gister ogenschijnlijk op 80% die wedstrijd uitgespeeld. Dat voor een club die een 4x kleiner budget en salarishuis heeft is dat een razendknappe prestatie. Zo kan je het ook bekijken😉.

26 februari 2024 om 08:48

Nee ik vraag mezelf serieus hard op af wie van het Ajax middenveld bij az in de basis had gestaan. Leuk 4 x budget, maar dat zegt niks als je het dom investeert.Als ik 100 miljoen besteed in de casino en gok op rood terwijl het balletje op zwart valt en jij maar 5 miljoen besteed aan vastgoed dan heb jij het beter gedaan hoor bij wijze van. Nogmaals vond je az nou echt zo goed ? Zo kansloos was Ajax niet eens vooral vergeleken psv uit, Feyenoord thuis en Twente uit. Om maar eens te zwijgen over de Europese wedstrijden waar ze echt scheel werden getikt en zelfs Heerenveen vond ik beter VS Ajax en de eagles ook...Dus nee ik geef altijd toe als de tegenstander top was, maar in dit geval leek het @ beiden ploegen nergens op, maar scoorde de 1 wel 2 prima goals. Don't get me wrong az verdiend gewonnen en beter dan Ajax, maar zelf voetbalde ze ook niet zo denderend. Wat dat betreft leek het indd op 80 procent bij az. Simpele winst VS simpele spelers die toevallig een Ajax shirt aanhadden

26 februari 2024 om 08:22

Dat zegt helemaal niets. Met dergelijke logica kan je Brobbey ook te licht voor Oranje achten. Die kan voormalig back-up Luuk de Jong en Europese middelmaat als Pavlidis niet eens bijhouden qua rendement.

26 februari 2024 om 09:15

Hahaha, als Brobbey in een beter team speelde had hij er al 30 in liggen

26 februari 2024 om 14:31

Haha, dat weet je niet.

27 februari 2024 om 14:58

Klopt en ik vind Brobbey ook meer dan prima spelen hoor. Ik wou enkel even laten zien hoe krom dergelijke logica is.

Van Der Vaart kijkt iedere week voor het eerst de Eredivisie. Diegene die dan net goed speelt, wordt de hemel in geprezen.

Clasie was 'in z'n betere jaren' niet eens goed genoeg voor Oranje en dat was in misschien wel het slechtste Oranje van de afgelopen decennia. Leuk voor hem dat hij zich opgericht heeft bij AZ, maar we hebben het met alle respect over de Nederlandse subtop.

26 februari 2024 om 13:58

Toch jammer dit. Clasie op het Wk in 2014 was zeker goed genoeg voor Oranje. Hij speelde als invaller tegen Argentinië meer dan uitstekend en was er mede voor verantwoordelijk dat ene Messi die pot nergens te vinden was.

Hij is behoorlijk afgegleden na die periode hoor, maar op de top van zijn kunnen was Clasie echt een ontzettend goede middenvelder. Hij heeft in de Arena nog een keer hoogstpersoonlijk Ajax van t kastje naar de muur gespeeld. Het was jammer dat we destijds Kazim in de spits hadden lopen, maar anders was de periode zonder zege in de Arena een stukje korter geweest.

27 februari 2024 om 15:07

Daar ben ik het niet mee eens. Ook middelmaat (voor Oranje-begrippen) speelt weleens een goede wedstrijd. Als hij in 17 interlands niet 1 goede wedstrijd had gespeeld, was het nogal schandalig geweest.

Clasie was ook niet per se een dissonant in z'n beste jaren, maar hij voegde gewoon niets toe. Ik vind het dan ook te simpel om het over een periode te hebben. Clasie is 32 jaar, heeft in de verschillende competities en bekers bijna 500 wedstrijden in de benen en kijkend naar zijn blessurehistorie kun je het daar ook niet op gooien.

Dan moet je gewoon concluderen dat er ook niet per se meer in zat. In de Eredivisie een prima speler die bij iedere club mee kan, tussendoor nog even in de Premier League gespeeld en dan heb je het nog steeds ver geschopt. Echter moeten we hem niet beter gaan maken dan hij is. Z'n carriere zegt namelijk iets heel anders.

Ik wil wel wat Van der Vaart drinkt hebben hoor. Mijn god. Jordy Clasie. Uitstekende voetballer voor de Eredivisie en doet het wederom goed bij AZ, maar that's it hé.

Wat moet je nog met Clasie in Oranje? De man kan volgens mij nog steeds niet alles trainen vanwege fysieke ongemakken? Heeft in de top nooit uitgeblonken? En dan wilt hij hem opeens naast Frenkie de Jong hebben, terwijl wij momenteel (veel) betere spelers hebben voor naast Frenkie....

Je kan alleen al Q.timber, Wieffer, Reijnders, Veerman en Schouten daar neerzetten. Zelfs Koopmeiners schat ik nog hoger in, al speelt die meer als lopende ''10''.

En dan komt Raffie even aanzetten met Clasie. Met alle respect hé, maar dit is toch waanzin?

26 februari 2024 om 08:29

van der Vaart is nou precies wat ik zou omschrijven als een 'headline analist'. Lekker opmerkelijke dingen roepen die anders zijn dan de rest waardoor je weer in de spotlights komt. Het is eigenlijk altijd dat, of zijn voetbalvrienden beschermen/aanprijzen. Heb hem zelden nog op een goede analyse kunnen betrappen. Echt een aanfluiting van een analist. Sneijder kan er ook wat van maar die zegt wel degelijk tussen de bedrijven door wat interessante dingen, maar Raf slaat echt werkelijk nergens op.

26 februari 2024 om 08:57

Ja, ik vind dit ook wel wat over enthousiast, licht gezegd. Als Clasie en AZ zowel in de ED als Europees het prima zou doen, kun je er nog wat van zeggen om hem in de voorselectie op te nemen.

Maar nu? met een matig AZ dat het won van een bijzonder slecht Ajax?

26 februari 2024 om 09:15

Van der Vaart wilt graag interessant lopen doen. Dat zag je bijv ook met Ruud als nieuwe coach voor Ajax of Gravenberch die beter zou zijn dan Bellingham.

Je hebt voor de positie naast Frenkie de keuze uit Reijnders, Koopmeijner, Veerman, Wiefen, Schouten, Gravenberch en zelfs De Roon die allen op hoger niveau spelen. En dan kom je aankakken met Clasie. Die van der Vaart zit echt maar wat te roepen. En hij krijgt daar nog een serieus platform voor ook.

Tegenwoordig kan iedereen uitblinken tegen Ajax… Met Wieffer heb je een veel beter alternatief, die het ook tegen grote Europese ploegen laat zien. Alleen heeft vd Vaart daar de grootse moeite mee volgens mij… jammer dat hij nooit objectief kan zijn.

Sinds Claasie bij Az speelt is hij een leider. Klein als Napoleon, maar groot in zijn spel
inzicht overzicht strijd voorop gaan in de strijd.
Dat hij bedankt had te maken met fysieke problemen, maar spelen op het EK dus niet als invaller maar basis speler da doet hij het.
ik denk zelf dat hij van grotere waarde is dan elk andere speler in het Ned.elftal

Wel mooi hoe van der vaart eerst predikt over een nieuwe generatie en een (jong) team bouwen rondom Xavi Simons om dan nu met Clasie te komen. Onbegrijpelijk eerlijk gezegd, we hebben genoeg alternatieven die jonger en beter zijn dan Clasie momenteel is en die spelers zitten tevens nog niet aan hun plafond. Kortom juist van waarde om die jongere spelers mee te nemen zodat we daar de komende jaren profijt van hebben.

Ik snap het wel dat VdV zegt dat OF met De Jong OF met Veerman moet spelen. Tot zo ver mee eens. Maar dan kom je als oplossing met Clasie? Dit terwijl je kunt kiezen uit een Koopmeiners, Wieffer, Schouten, Timber (ik vergeet er vast nog wel een paar) die jonger en beter zijn.

Voor de 6 positie naast F de Jong heb je toch Wieffer of Schouten. Daarna komt eerder De Roon als ‘schopper’ dan Clasie. Als je een iets meer aanvallende speler daar neer wil zetten wordt het Reijnders of Timber.

Denk dat Veerman er niet zo goed naast kan spelen, die speelt over het algemeen graag in dezelfde zone. Veerman gaat 100% mee, maar als alternatief op die 8 positie

Zo grappig dat Ajax elke week afgekraakt wordt in dit soort programma's, maar elke speler van de tegenstander die in deze wedstrijd uitblinkt meteen complimenten krijgt of zelfs het NL elftal in gepraat wordt... Vinden ze ajax dan toch niet zo slecht of hebben ze zelf niet door dat hun loftrompet totaal overtrokken is?

Asjeblieft wat een opportuun. 1 goeie wedstrijd tegen een vreselijk slecht ajax en hij wordt weer in het Nederlands elftal gepraat. Makkelijk baantje dat analist zijn. En ook nog flink betaald worden voor die onzin uit te kramen.

Grootst mogelijke onzin.
Jammer dat t weer als aanleiding gebruikt wordt om Frenkie te bashen. Laten we wel wezen, Eredivisie niveau is compleet wat anders dan internationaal. Alle eredivisie spelers kunnen niet in zijn schoenen staan.

In elke pot van hoog niveau en hoog
Tempo kan hij het gewoon niet meer belopen. Wat een onnozele afspraak. We hebben middenvelders die bij de top en subtoppers van Europa speler en hij komt met Jordie Clasie.

VDV kraamt echt onzin uit. Te veel op TV. Krijg je dat.

We hebben genoeg keuzes , dus Clasie is geen optie , losstaand dat ik m niet eens complementair vind aan de Jong die vaak de bal oppikt als nr 6 als spelverdeler dus zou juist loopvermogen naast De Jong zetten , denk dan aan Wiefer , Reijnders of Gravenberch (2 van de drie ) en twee creatieve spelers in de aanval ervoor achter de diepe balvaste spits waar er dus ruimte komt voor de backs ( Dumfries en Hartman) aangezien de 2 creative spelers ook aan de binnenkant bij de spits komen .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren