Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Feyenoord kaapt opnieuw twee talenten weg bij Ajax’

Laatste update:

Feyenoord probeert opnieuw te shoppen in de jeugdopleiding van Ajax, zo meldt Ajax Showtime. De Rotterdammers hebben een contractaanbieding gedaan aan de gebroeders Tim en Nick de Koning, die serieus met de club in onderhandeling zijn over een overstap.

Ajax Showtime gaat ervan uit dat de broertjes De Koning uiteindelijk op het aanbod van Feyenoord in zullen gaan. De Rotterdammers hebben een goed contractvoorstel gedaan met daarnaast een uitgestippeld toekomstplan.

De vijftienjarige Tim de Koning behoorde afgelopen seizoen tot de betere spelers bij Ajax Onder 15. De middenvelder, die ook als verdediger uit de voeten kan, wordt al geruime tijd gevolgd door Feyenoord.

Daarnaast hopen de Rotterdammers ook de twee jaar oudere Nick de Koning in te lijven. De middenvelder had bij Ajax Onder 17 geen vaste basisplaats, maar maakte aan het eind van het seizoen wel een goede indruk op de Future Cup. De finaledag moest hij overigens missen door een blessure.

Bij Ajax dreigt al langere tijd een leegloop in de jeugdopleiding. Feyenoord lijkt al zeker van de komst van Jivayno Zinhagel, een aanvaller die afgelopen voetbaljaargang uitkwam voor Ajax O16.

Eerder leek ook Sean Steur de academie van Ajax te gaan verlaten. Steur sprak daar serieus over met PSV, maar bleef Ajax toch trouw.

Feyenoord probeert ook zestienjarige Zweed binnen te halen


Feyenoord werkt nadrukkelijk aan het versterken van de jeugdacademie. De Rotterdammers hebben een aanbod gedaan aan de zestienjarige Adrian Lahdo, zo meldt het Zweedse Aftonbladet.

Het gaat om het jongere broertje van AZ-aanvaller Mayckel Lahdo, die sinds 2022 in Alkmaar actief is. Adrian Lahdo kwam afgelopen seizoen uit voor Hammarby Onder 19, maar zal niet in Zweden blijven. De jongeling wordt naar verluidt ook begeerd door Juventus.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste Ajax-nieuws? Word nu lid van het Ajax Zone WhatsApp-kanaal!


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Ajax traint onder Farioli
Reacties

Dit krijg je ervan als je veel dure buitenlanders koopt en de eigen spelers uit jong ajax kans geeft...
De jeugdopleidingen van az, psv en feyenoord zijn verder en er heerst op lange termijn veel meer perspectief...
Spelers gaan nadenken ..

1 juli 2024 om 19:23
0

Want Ajax had afgelopen jaar zo weinig jeugdspelers in het team .. ze waren ook stuk voor stuk allemaal zo goed ...

1 juli 2024 om 19:26
0

Nou ja, had Unuvar het minder gedaan dan Forbs? Was Mansverk nou echt zoveel beter dan Vos? Gaaij werd eruit gespeeld door Gooijer.

Misahouy en Hansen hadden waarschijnlijk ook bijgetekend zonder deze jongens op de payroll

1 juli 2024 om 19:47
0

Onzin. Ajax was al meer dan een jaar bezig met Misahouy. Had zelfs een mondeling akkoord. Wisselde meneer van zaakwaarnemer en kwamen er nieuwe eisen.
Ergens houdt het op.

1 juli 2024 om 20:17
0

Aan de andere kant zijn die spelers wel zo goed? Als ze met de selectie van afgelopen jaar nog niet uitblinken of veel speeltijd krijgen blijken ze toch niet zo goed te zijn…

1 juli 2024 om 23:41
0

Klaas je roept maar wat. Feyenoord trok afgelopen zomer 12 spelers aan, jaar ervoor 17. Bij Ajax breken door de jaren gemiddeld toch echt de meeste jeugdspelers door.

1 juli 2024 om 19:23
0

Wat een onzin. Spelers die geen contract hebben staan open voor contract aanbiedingen van anderen.
Zoals het al jaren gaat.

1 juli 2024 om 19:24
0

Iets met waan van de dag. Kom op zeg. Iedereen kan bij Ajax nu ook zien dat het daar 2 jaar wanbeleid is geweest, en dat ze nu hard werken aan een betere toekomst. Uiteindelijk blijft Ajax 1 van de beste plekken om je te ontwikkelen. En zelfs bij het Ajax van afgelopen seizoen had je nog genoeg eigen jeugd met Taylor, Brobbey, Hato, Gooijer, Rensch, Vos, Rijkhoff, Gorter en Fitz-Jim in de selectie.

1 juli 2024 om 19:27
0

Hato komt van Sparta op z’n 15e en maakte op z’n 16e z’n debuut, dat kun je met droge ogen geen eigen jeugd noemen toch?

1 juli 2024 om 19:31
0

Hato kwam in 2018. Toen was die 12.

1 juli 2024 om 19:34
0

Het is überhaupt bizar dat mensen stellen dat de opleiding goed of niet goed is op basis van wat er in 1 gepresteerd wordt. Balletje in de kruising en je hebt een topopleiding net een paar cm naar de andere kant en je hebt een kut opleiding.

1 juli 2024 om 20:10
0

Kijkend naar de jeugdopleiding is er vanaf de JO13 tot aan de J018 geen 1 elftal van Ajax kampioen geworden .. bij Feyenoord waren dat er van de leeftijdsgroepen maar liefst 4 elftallen

1 juli 2024 om 20:15
0

Hato heeft van 2018-2023 in de jeugd van Ajax gespeeld 2022 bij jong Ajax paar wedstrijden

1 juli 2024 om 20:19
0

En in 3 jaar slot is alleen Hartman doorgebroken. Verder helemaal niks.

1 juli 2024 om 20:25
0

@santi, ook dat is wel beetje scorebord-journalistiek. Het klopt dat Ajax onder Overmars opleiding wat verwaarloosd had, maar je ziet dat Beuker oa met overtuiging de grote talenten aan boord houdt, wel een grote verloren aan Feyenoord maar ook een topper van PSV heeft terug gehaald. Zijn visie overtuigd ouders, talenten. Ook zijn verhaal klinkt goed, ook de trainers die er nu aangesteld worden zijn allemaal duidelijk op skills en profiel geselecteerd. Niet zo maar weer oud-speler uit het rek.Dan terug naar de kampioenschappen, ik geloof dat er 4 elftallen voor- of najaarskampioen werden, maar dan net beslissingswedstrijd verloren. Tegen AZ bijv omdat die elftal zwaar versterkt hadden, terwijl Ajax gewoon met jonge spelers die vervroegd doorschoven waren (de visie van Ajax om grote talenten vervroegd door te schuiven) speelde. Dit soort data zegt mij dus niets.

1 juli 2024 om 20:25
0

Dat klopt. De visie bij Ajax is anders. Het gaat bij Ajax om de speler ontwikkeling. Niet om jeugdkampioen te worden.

1 juli 2024 om 20:25
0

Ja iemand van 12 kun je inderdaad eigen jeugd noemen. Of is rekenen niet je sterkste vak? Speelt sinds 2018 voor Ajax.

1 juli 2024 om 20:27
0

Jeugdopleiding wordt afgerekend op de talenten die het aflevert aan het eerste elftal, waarbij het uiteraard gaat om de kwaliteit van de spelers en niet om de kwantiteit. Jeugdopleiding bij Ajax is de levensader van de club. Altijd al geweest. Dat talenten de opleiding verlaten en naar de concurrent gaan is een zorgelijke ontwikkeling.

1 juli 2024 om 20:27
0

Het gaat bij Ajax ook niet om de kampioenschappen. Het gaat om het ontwikkelen. Kijk maar eens naar de gemiddelde leeftijd van de teams en vergelijk dit met Feyenoord, PSV en AZ. Je kunt dan direct zien dat de jongen bij Ajax gemiddeld gezien jonger zijn.

1 juli 2024 om 20:40
0

@santi29 leuk hoe die kampioenschappen, uiteindelijk breekt er amper talent door bij Feyenoord. AZ won ook de YL maar waar zijn die talenten nu?

Winnen zou ondergeschikt moeten zijn in een opleiding, het draait om het opleiden van talenten richting het eerste team. Dat wijzen naar kampioenschappen is zo’n onzin. Of hebben wij onthouden hoe vaak een van der Vaart, Sneijder, van Basten etc kampioen zijn geworden in de jeugd?

1 juli 2024 om 20:53
0

Feyenoord heeft zijn organisatie prima op orde , waar het jaren terug in de jeugd vooral jaloers kijkend naar andere was , is het sinds het 1908 complex er staat volop ingezet op een inhaal slag wat betreft jeugd ( verder wordt er meer geld ingepompt , wat nu ook kan omdat er veel geld beschikbaar is ) .
Amper talent doorgebroken? Geertruida, Hartman , Bijlow zijn toch echt spelers uit die jeugd ..
maar eens het zouden er meer moeten worden , iets waar ook volop op ingezet wordt door de jeugd afdeling .

1 juli 2024 om 21:01
0

@santi29 Zonder naar de leeftijden te kijken zegt dat niet zo veel.
Ajax onder 18 verloor de kampioenswedstrijd van AZ, maar daar hadden bijvoorbeeld Hato en Vos nog aan mee mogen doen en een handvold spelers van jong Ajax ook, terwijl Vink bijvoorbeeld met de o17 mee had kunnen doen en Bouwman als 16 jarige met afstand de jongste man op het veld was en de eveneens 16 jarige Unuvar de O18 over geslagen lijkt te hebben en zijn debuut in Jong Ajax heeft gemaakt.
Ongetwijfeld kan AZ ook zo'n lijstje maken, maar zonder daar in te duiken is het wijzen naar kampioenschappen van de jeugd elftallen niet heel zinvol. Als toevoeging, de O18 van Ajax won wel de voorjaarscompetitie, had daar 13 punten voorsprong op AZ ondanks de jongere selectie, maar verloor de one-off beslissingswedstrijd om het kampioenschap.

Uiteindelijk is het belangrijkste dat er jaarlijks spelers doorbreken in het eerste en dat gaat, ondanks alle verhalen over te veel aankopen nog steeds prima. Dat zijn er 1 of 2 per jaar, je zal vast een keer een uitschieter kunnen vinder, maar dat zijn er ook nooit structureel meer geweest, niet onder de Boer toen Ajax het financieel lastig had, niet tijdens de vd/ vaart Sneijder generatie, zelfs niet bij het elftal van Van Gaal met veelal nog Nederlandse spelers.

1 juli 2024 om 21:04
0

Dat Feyenoord dat geen jong Feyenoord heeft ingeschreven en daardoor al jaren lang een gigantisch gat hebben tussen jeugd en het 1e. Leuk dat je in de jo13 , 14, 15 enz enz presteert maar je hebt er geen ruk aan. Bovendien spelen de echte talenten toch een leeftijdscategorie hoger. En wat Geertruida, Hartman en Bijlow (hoeveel jaar hebben ze daarboven gedaan) betreft…die zijn in het 1e gekomen toen Feyenoord een bedenkelijk niveau had. Ik vindt het prima als jullie weer naar dat niveau af willen dalen om de jeugd een kans te hebben maar denk dat dat niet de bedoeling is…Feyenoord zal dus iets moeten doen om de jeugd een kans te kunnen geven.

1 juli 2024 om 21:10
0

Man toch, afgelopen drie jaar is alleen Hartman doorgebroken.
1 jeugdspeler in drie jaar tijd. Wat een armoede.

1 juli 2024 om 21:27
0

Ja je moet wel lezen he. Hij zegt onder 3 jaar slot is alleen Hartman doorgebroken Geertruida en Bijlow zijn minimaal 6 jaar geleden doorgebroken.

2 juli 2024 om 00:03
0

Vergeet Geertruida niet.

1 juli 2024 om 19:27
0

Als je op de bank zit bij onder 17 moet je wellicht gaan nadenken inderdaad. Ajax is zich aan het versterken in die categorie, dus dan moet je je opties bekijken…

1 juli 2024 om 19:33
0

Als je 17 bent en nog bij O17 speelt, dan is het inderdaad tijd om eens goed na te denken.

1 juli 2024 om 20:06
0

Dat is juist wat nu bij Feijenoord gaat dreigen: aankopen want championsleague en grotere portemonnee en geen jong Feyenoord in eerste divisie dus alleen uitzonderlijke talenten zullen jong in een opduiken. Begrijp niet dat Ajax deze wetenschap niet bij die gasten aan het hoofd krijgt en daarbij ook kan wijzen op bv Hato die er nu al staat. Denk dat Feyenoord in de jeugd nu serieus veel betaald een veel beter traject kunnen ze onmogelijk bieden.

1 juli 2024 om 20:12
0

4 jeugdelftallen vanaf JO13 t/m JO18 van Feyenoord kampioen .. tegenover Ajax 0

1 juli 2024 om 20:28
0

Klopt. Want bij Ajax draait het om spelers ontwikkeling. Heeft Cruyff ingevoerd.
Dus talent jong doorschuiven zodat ze meer weerstand krijgen. Spelers op een andere positie opstellen zodat ze meer inzicht krijgen.
Allemaal uit de koker van Cruyff.

1 juli 2024 om 20:56
0

Handig verwoord , terwijl er juist altijd zo over gerept werd dat de jeugd elftallen van Ajax zulke prijzenpakkers waren .. nu dat niet meer zo is , ligt dat aan een andere koers die ingezet is ?

1 juli 2024 om 21:09
0

Zoals speedy hier al zegt: dat heeft te maken met jongere jongens onder hogere weerstand laten spelen.. al vraag ik mij soms wel af of het genoeg spelvreugde geeft wanneer je de topduels steeds verliest en geen kampioenschappen behaald.

1 juli 2024 om 21:21
0

Volkomen onzin dat de jeugd van Ajax altijd prijzenpakkers waren. De jeugdelftallen van Ajax zijn altijd gemiddeld de jongste omdat Ajax jeugdspelers eerder doorschuift. Omdat ze dan meer weerstand krijgen.

Besef wel, bij (jong) Ajax spelen tien spelers die ook bij O19 hadden mogen spelen. Ajax O19 is dus eigenlijk een B elftal.

1 juli 2024 om 20:19
0

Je doet je naam niet echt eer aan;-)
Ajax is nog altijd het hoogst haalbare in Nederland, daar veranderen 2 tot seizoenen niks aan!!

Spelers die wat minder ambities hebben kunnen prima ergens anders kijken

1 juli 2024 om 20:23
0

Op dit moment zijn PSV en Feyenoord toch hoger, omdat ze in een betere Europese competitie spelen? Puur kijkend op sportieve vorm op dit moment uiteraard.

1 juli 2024 om 20:54
0

Dat is voor een jeugdspeler van 15 toch niet relevant? Daar lijkt me toekomstplan, geld, faciliteiten, lange termijn mogelijkheden bij een club, aanzien en kwaliteit van jeugdtrainers etc etc belangrijk. Niet wie er dit jaar CL spelen.

2 juli 2024 om 07:01
0

@ceejah,

Waarom zou je puur daar naar kijken?

Naar welke clubs vertrek je nadat je voor de top 3 hebt gespeeld, hoe ziet je toekomst eruit. Bij Ajax kom je gewoon bij grotere clubs terecht. Dan is dat toch beter voor een jeugdspeler?

Sportieve vorm is tijdelijk. Spelers van 15 die 2 jaar geleden voor Ajax kozen zouden dan nu balen? De vorm van het eerste elftal is relatief. De doorstroom naar grote competities is redelijk stabiel.

Kocu ging bij Feyenoord weg en was de absolute topspeler. Die is niet eens onbetwist basisspeler bij Benfica…

1 juli 2024 om 21:23
0

Ehhhh, hij is 15. Toen Ajax die spelers kocht zat hij nog in de luiers.

Nick niet zo erg, Tim zou een aderlating zijn. Maar eerst nog maar even afwachten hoe dit gaat uitpakken. Beetje voorbarig nog allemaal

1 juli 2024 om 20:01
0

Pakken ze wel weer terug als hij op zijn 18e uit contract loopt.

1 juli 2024 om 21:03
0

Er lopen er bij Feyenoord niet zo vaak meer uit contract sinds Te Kloese er is. Die is daar enorm sterk in. Op tijd verlengen etc

2 juli 2024 om 05:48
0

Wellicht hoopt Feyenoord op een soort Kokcu-scenario, waarbij de oudere broer minder getalenteerd was

Prima toch . Als ze ergens anders denken het beter te gaan doen . Ik zie persoonlijk nooit een probleem ervan in . Zo gaat dat al jaren toch.

1 juli 2024 om 19:26
0

Precies, het blijft uiteindelijk een loterij wie het echt gaat halen

1 juli 2024 om 19:29
0

Exact. En als Ajax echt veel vertrouwen heeft in een jeugdspeler dan moeten ze die een contract aanbieden.

Een 17 jarige speler zonder contract, dat zegt genoeg lijkt me zo.

1 juli 2024 om 19:39
0

Je hebt laatbloeiers maar begrijp wat je zegt. Daarnaast vind ik het storend dat VZ er nu zoveel aandacht aan besteed, kennelijk omdat het onverwachts is. Maar Lang, Hato, gebroeders Timber allemaal via Feyenoord naar Ajax en zo vast nog een paar. Niet melden gewoon laten zo gaat dat je houdt het wat in de gaten en als de 1 treuzelt om een contract aan te bieden slaat de ander toe.

1 juli 2024 om 20:00
0

Laatbloeiers heb je altijd maar realiseer je wel na O17 heb je O19 en dan jong Ajax. Pas daarna krijg je het eerste elftal.

Hato en Vos zijn niet zoveel ouder en zitten bij het eerste. Dat is drie stappen hoger.

1 juli 2024 om 20:13
0

Zowel de leeftijd waarop ze een eerste contract krijgen als de leeftijd waarop ze debuteren zegt wel iets maar niet alles over talenten.

Er lijkt bij Ajax in de jeugd en bij hoe spelers worden ingeschaald heel veel nadruk te liggen op technisch hele vaardige spelers, terwijl spelers met een combinatie van fysiek en een meer functionele techniek er achteraan komen. Mazroui was bijvoorbeeld altijd de laatste die eens stap zette en kreeg pas op zijn 19e, toen hij al voor Jong zijn debuut had gemaakt, zijn eerste contract.

1 juli 2024 om 20:33
0

Hato niet.

1 juli 2024 om 20:39
0

En 2 stappen te hoog voor beide heren SpeedyAFC

1 juli 2024 om 20:54
0

Niet voor hun ontwikkeling. Ze leren zo het meest en kunnen doorgroeien.
Zo doet Ajax het al decennia. Daarom breken er zoveel jeugdspelers door bij Ajax.

Is dit de paypack na jaren voor de gebroeders Timber?

1 juli 2024 om 20:02
0

Neuh, die wilden zelf ook nav wat oneindigheid, reistijd etc .als ze signaal geven dan gebeurt t meestal ook wel

1 juli 2024 om 20:10
0

Welnee, de oudste is 17 jaar en speelt in O17. Dat is drie niveaus onder het eerste elftal.

De jongste kan een talent zijn maar is twee weekjes geleden 15 geworden. Of die het gaat redden in het profvoetbal, daar valt maar weinig over te zeggen. De tijd zal het leren.

1 juli 2024 om 20:40
0

Toch bijzonder de reacties. Als ajax hen houdt is/zijn het zogenaamde supertalent(en). Gaan ze weg zijn het gewone jeugdspelers.

1 juli 2024 om 20:46
0

Supertalenten hebben op hun 17de een contract.
Hato speelde op zijn 17de in het eerste van Ajax.
Deze jongen speelt op zijn 17de drie nivo's lager.
Dat is het verschil tussen een supertalent en een gewone jeugdspeler zonder contract.

1 juli 2024 om 20:52
0

Om Hato een supertalent te noemen zegt mij al genoeg. En dat is dus 2 niveau's te hoog voor hoever hij nu in z'n ontwikkeling staat. Staat elke wedstrijd meerdere meters van z'n directe tegenstander te dekken. Echt een supertalent.

1 juli 2024 om 20:56
0

Wacht maar af hoe ver Hato het gaat brengen.

En of je ooit de Koning in het eerste van Feyenoord gaat zien.

Want vooralsnog is Hartman de enige jeugdspeler bij Feyenoord die afgelopen drie jaar wist door te breken in het eerste elftal.

1 juli 2024 om 21:35
0

@PirZola, Toch bijzonder je reacties. Als Ajax jeugd in het eerste heeft. mankeert er vanalles aan. Als jeugd vertrekt, dan is de opleiding van Ajax failliet…….
Je ziet zelf de ironie van je reacties hopelijk ook.

1 juli 2024 om 23:52
0

Strandbal zeg ik dat ergens?? Neen! Lezen en niet zomaar woorden/zinnen verdraaien. De essentie is dat jeugd bij ajax direct als supertalenten worden omschreven als ze al het eerste halen en/of een contract krijgen. Want dat zegt SpeedyAFC.

1 juli 2024 om 22:54
0

Het zijn helemaal geen bijzondere talenten hoor

De oudste van de twee is niet zo'n talent, zal geen aderlating zijn. De jongste ken ik nog niet goed maar is schijnbaar wel een groot talent. Jammer, maar als je niet bij Ajax wil spelen moet je heel gauw wegwezen.

1 juli 2024 om 20:02
0

Tijd om schoon schip te maken. Voor de centen moet je niet langer bij Ajax zijn, voor een goed plan juist des te meer. Opleiding is te lang verwaarloosd, waardoor het logisch was dat spelers als Hanssen, Timber maar ook bv Rijkhoff voor een ander/beter plan kozen. Nu is Ajax juist weer flink in aan het zetten op de opleiding. Geloof je er niet in of wil je de oude salarissen ophalen dan wordt het hem niet. Rest niets anders dan succes wensen bij de nieuwe club.

Zulke grote talenten zijn dit niet binnen de opleiding?????

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren