Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Nederland speelt tegen Roemenië en heeft ook daarna in potentie gunstig schema

Laatste update:

De tegenstander van het Nederlands elftal in de achtste finale van het EK 2024 is bekend. Oranje speelt op dinsdag 2 juli om 18:00 uur tegen Roemenië in München. Dat is het resultaat van de laatste groepswedstrijden die woensdagavond laat werden afgewerkt.

Voor Nederland lijkt de weg naar de halve finale op papier niet al te ingewikkeld. De winnaar van Nederland - Roemenië speelt in de kwartfinale tegen de winnaar van het tweeluik Oostenrijk - Turkije.

Daarna volgt voor Oranje een potentiële halve finale tegen Engeland, Slowakije, Zwitserland of Italië. Nederland zit aan de 'gunstige' kant van het schema en ontloopt tot aan de finale topfavorieten als Spanje, Duitsland, Portugal, Frankrijk en België.

Het speelschema van het EK 2024.

Nederland verloor dinsdag verrassend van Oostenrijk (2-3) en plaatste zich daardoor als nummer drie van Groep D voor de volgende ronde op het EK. De ploeg van Ronald Koeman moest daardoor de wachtkamer in om te weten te komen wie de volgende tegenstander is.

Door de opzet van het EK met 24 landen gaan vier van de zes nummers drie uit de poulefase door naar de knock-outfase. Nederland wist al dat het met vier punten tot die beste nummers drie zou gaan behoren, maar moest afwachten welke andere landen meegaan. Het gaat uiteindelijk om Slovenië, Slowakije en Georgië. Dat zijn samen met Nederland de nummers drie uit Groep C, D, E en F.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

We krijgen een herkansing voor het EK in 2021. Toen had je ook een gunstige loting en dat krijg je nu ook weer. Maar goed dan moet je meer discipline tonen dan tegen Oostenrijk. Want dat was gatenkaas zeg. Gewoon dezelfde opstelling hanteren als tegen Frankrijk. Toen stond je achterin nog prima. Mag hopen dat je deze kans nu wel is gaat benutten. Met Van Gaal had je hier een grote kans gehad op de halve finale want die had amper moeite om dit soort landen aan de kant te zetten. Met Koeman is dat helaas anders. Maar ja als je een halve finale wil halen dan is dit je kans.

26 juni 2024 om 23:01
0

Ja en toen vlogen ze er ook zo kansloos uit. Iets met geen gebruik maken van de cadeautjes die je krijgt.

26 juni 2024 om 23:02
0

Toen was semi intellectueel Nederland vooral bezig om Hongarije te bashen met regenboogspeldjes en die onzin. Man man man, wat was dat een treurige bedoeling...

26 juni 2024 om 23:06
0

Ja, mensenrechten zijn inderdaad maar onzinnige dingen.

En wat bedoel je precies met semi intellectueel?

Als we zo spelen zoals gisteren gaan we niet winnen van Roemenië.

26 juni 2024 om 23:10
0

Dat zeg ik niet, maar je komt daar om te voetballen, niet om daar een land de les te lezen.

26 juni 2024 om 23:10
0

Wellicht op voetbal focussen ipv alle (rand)zaken. Het zijn ook maar mensen net als dat wij zijn.

26 juni 2024 om 23:15
0

“Als we zo spelen als gisteren gaan we niet winnen van Roemenie.

Dan kunnen we dus Duitsland, Italie, Frankrijk, Engeland en Portugal ook afschrijven voor de volgende ronde?

26 juni 2024 om 23:40
0

En wat is het verband tussen dat gegeven en de intelligentie van Nederlanders?

26 juni 2024 om 23:41
0

@KingB helemaal met je eens. Ieder topland, op Spanje na, stelt enigszins teleur, maar wij zijn de enigen die over onszelf zeggen dat we er al uit liggen voor er überhaupt is afgetrapt

26 juni 2024 om 23:42
0

Dat veel Nederlanders zich vaak richten op de randzaken en de hoofdzaak volledig uit het oog raken.

27 juni 2024 om 06:22
0

Hoe heeft dat met intelligentie te maken? En waarom sleep je dit hier überhaupt bij? Dat lijkt me nogal een randzaak…

On: Oranje zou sterk genoeg moeten zijn om ver te komen. Maar dat vereist wel een totaal andere aanpak van Koeman. Ik zie dat niet zo snel gebeuren, aangezien hij de slechte pot op de spelers afschuift.

27 juni 2024 om 13:25
0

Symboolpolitiek raak je meestal het gemiddelde mee. Niet de onderkant en bovenkant van de samenleving ingedeeld op intellect. De historie heeft dat meer dan eens bewezen. Nu hetzelfde: de mens die je ermee wilt bereiken, ga je er niet meer bereiken. (Voornamelijk gericht op de lagere IQs).

26 juni 2024 om 23:08
0

Zelfde verdediging als tegen Frankrijk???
Die hadden niks weggeven ?? Drie open kansen die er normaal gewoon ingaan, dan had je hier niet eens gestaan.

26 juni 2024 om 23:13
0

Niks in het voetbal is gegarandeerd. En Griezmann is toch een topspeler die die kansen heeft gemist. En dat was vooral de eerste helft. In de tweede helft heb je het prima gedaan hoor. Resultaat is dat we gewoon de 0 hielden tegen Frankrijk. Daarnaast heeft Frankrijk enorm veel geluk gehad dat Dumfries net in de weg liet. Anders stonden we op 6 punten al. Dus zo kan je het ook bekijken.

Tegen Oostenrijk hebben we er 3 om de oren gehad met Geertruida, Veerman en Malen. Dus kies maar wat je wil. Ik zou gewoon dezelfde opstelling aanhouden als tegen Frankrijk.

26 juni 2024 om 23:15
0

Je hebt het over Frankrijk. Natuurlijk krijgen ze kansen. Andersom was dat ook het geval. Wel een beetje realistisch blijven.

26 juni 2024 om 23:36
0

“Met van Gaal had je hier moeiteloos van gewonnen.” gevolgd door je quote: “in het voetbal is niets gegarandeerd.” Vind ik wel een mooie
Het ontbreken van koopmeiners en de jong laat zich voelen, maar laten we ook vGaal zn periode niet groter maken dan dat het was. Kutvoetbal tegen kleinere landen als oostenrijk en kutvoetbal tegen argentinie. Pas bij alles of niets werd de gelijkmaker geforceerd en vervolgens gingen we weer kut voetballen.

27 juni 2024 om 00:05
0

Heb het al aangepast haha. En kutvoetbal tegen kleine landen? We hebben Turkije met 6-1 verslagen en ook Belgiã« vrij gemakkelijk met 4-1 aan de kant gezet. Het voetbal was niet denderend maar hij won wel. Niet voor niets ongeslagen in zijn periode. Alleen na strafschoppen heb je verloren van de uiteindelijke wereldkampioen. Van Gaal zijn periode was hartstikke prima. Mooi voetbal is er niet in interlandvoetbal. Dat zie je in dit toernooi ook wel buiten Spanje en Duitsland. Het gaat alleen om winnen.

27 juni 2024 om 02:22
0

Je vergeet ook dat de Turken voor de 6-1 gewoon een simpele jantje gaf aan Nederland?!!
Ik denk dat je niet te groot moet praten. Laat Nederland maar eerst van Roemenië winnen, hoop dat dit ze zal lukken. Kwartfinale nl - tr zou ik heel gaaf vinden.

27 juni 2024 om 06:57
0

Dat beton voetbal van Frank de Boer was toen ook niet om aan te zien. Je ligt vlak als je de opstelling van Nederland ziet voor die wedstrijd. Overigens had Turkije verdiend gewonnen door hun passie en energie in die wedstrijd hoor.

Oostenrijk - Turkije wordt ook weer een prachtige wedstrijd om te aanschouwen, op welke manier dan ook.

27 juni 2024 om 09:26
0

Ging meer om de periode over Van Gaal dat Turkije met 6-1 werd verslagen. Die 3-0 was nog onder Frank de Boer. Dus nee dat heeft niet zoveel met elkaar te maken als ik het had over de periode met Van Gaal.

27 juni 2024 om 07:07
0

Onder Van Gaal kwalificeerden wij ons niet. Bespaarde ons weer de afgang op het toernooi.

Eerlijk gezegd interesseert die opstelling mij niet zo. Ja, ik heb mijn favorieten, maar iedere geselecteerde speler moet in staat zijn om een goede bijdrage te leveren aan het spel.

De instelling waarmee zij het spel ingaan vind ik veel belangrijker. Vreet je t gras op? Of blijf je als een ballerina op 2 meter dekken?

Hopen dat de wedstrijd tegen Oostenrijk een wake up call is geweest.

Niks is gunstig meer als ik denk aan gister.

26 juni 2024 om 23:01
0

Gelukkig is dat verleden tijd. Laten we hopen dat het één offday was en ze dit heeft wakker geschud. Negativiteit schieten we niks mee op

26 juni 2024 om 23:02
0

Ach kom, een mindere pot. Tuurlijk zou het niet mogen gebeuren, maar het is gebeurd. Wake-up call, gewoon je beste 11 opstellen, Malen die geen knappe eigen maakt en gaan.

26 juni 2024 om 23:03
0

Als ik de uitslagen van de afgelopen ronde bekijk, is een 2-3 nederlaag tegen Oostenrijk nieteens zo heel slecht

26 juni 2024 om 23:04
0

Elke kampioen heeft altijd een slechte wedstrijd. Ook het zogenaamd almachtige Argentinië tijdens het wk. Tegen Polen was prima. Tegen frankrijk oke en Tegen Oostenrijk heel slecht. Maar ook met heel slecht spel verlies je slechts met 2-3 waarin weghorst nog bijna de 3-3 maakt. Stop met het ophemelen van andere ploegen en het de grond intrappen van Nederland. 75 van de 100 wedstrijden als je een normaal niveau haalt sta je in de halve finale.

27 juni 2024 om 00:01
0

Alexander234. Het grote Argentinië met groot kampioen Messi verloor de eerste wedstrijd van het almachtige Saudi-Arabië.

27 juni 2024 om 05:16
0

Argentinië heeft maar 1 slechte wedstrijd gespeeld daarna zijn ze gegroeid

27 juni 2024 om 06:52
0

Nederland heeft nu ook maar 1 slechte wedstrijd gespeeld.

27 juni 2024 om 07:07
0

Nee hoor, tegen Frankrijk hebben we niet eens gevoetbald en tegen Polen leek het goed, totdat de Polen (net als Oostenrijk) gewoon druk naar voren zetten en ze plots ook gewoon gemakkelijk kansen kregen.

De oefenpotjes Canada en Ijsland waren ook niet zo best hoor, maar die tegenstanders waren net niet bij machte om de zwaktes bloot te leggen.

27 juni 2024 om 08:06
0

@Yoda: Ik weet nu niet of je sarcastisch bent of dat je een verrassende kijk op het spelletje hebt.

26 juni 2024 om 23:05
0

Portugal gaat er dus ook kansloos af. Net als Engeland, Frankrijk en Duitsland. Want die waren de laatste partij ook allemaal zwak. Zo werkt het toch?

27 juni 2024 om 07:09
0

Die Portugezen speelden dan ook met heel wat basisspelers op de bank.

27 juni 2024 om 07:43
0

Als Duitsland zwak is met 7 punten en een doelsaldo van +6, mag ik maar hopen dat ze geen enkel moment goed worden dit toernooi.

27 juni 2024 om 08:13
0

@DerKaiser: "De laatste wedstrijd" staat er toch? Duitsland kan prima tot de halve finale komen natuurlijk. Alleen Spanje en Portugal lijken me betere teams aan die kant. Ik zei alleen dat men zich niet zo blind moet staren op die laatste pot.Bizar dat je trouwens enkel Duitsland benoemd en Portugal niet, die ik ook als voorbeeld gebruik.

26 juni 2024 om 23:07
0

Tja maar wij zijn niet de enige die zo slecht spelen. We kunnen tenminste wel scoren dus dat is een pluspunt. Het gaat meer dat we achterin gewoon discipline tonen en het dicht houden. Spanje is het enige land dat overtuigend is met Duitsland erachter. De rest speelt net zoals wij. Dus kansloos zijn we zeker niet.

27 juni 2024 om 02:29
0

Ik wil die spanjaarden nog wel zien tegen duitsland of frankrijk. Tot nu toe nog geen tegenstander gehad met een sterke aanval of een middenveld wat met hun kan wedijveren. Italie en kroatie vallen in dat opzicht flink tegen. Duitsland en frankrijk (in potentie ook engeland) zijn in mijn optiek de enige landen die van voor naar achter wereldtop hebben. Bij spanje is de verdediging en de spitspositie toch wel de zwakke plek. Enkel dat middenveld is top en kan de bal goed vasthouden waardoor ze die twee jonge jongens vaak in de 1 op 1 krijgen. Dat zal tegen een duits of frans middenveld veel minder zijn.

26 juni 2024 om 23:20
0

100% wel gunstig want de alternatieve lotingen zijn allemaal tegen betere, hoger gerankte tegenstanders. En uiteindelijk is tegen betere tegenstanders de kans groter dat je verliest dan tegen minder goede tegenstanders. Dit is een unieke kans op de halve finale, waarschijnlijk tegen Engeland. Nou die zijn ook niet fantastisch. Dan kom je in de finale Spanje tegen, deze keer geen teen van Casillas, of Frankrijk, deze keer geen onterecht afgekeurde goal van Xavi, en dan zijn we Europees Kampioen. Appeltje eitje noemen ze dat en zeker wel gunstig.

27 juni 2024 om 00:05
0

Helemaal mee eens Leidsehood. Het zou de UEFA sieren als de roemenen ons voor de wedstrijd de beker alvast geven in een erehaag. Dan kunnen we gelijk naar Amsterdam en lekker zuipen.

27 juni 2024 om 01:30
0

Haha en zo is dat mentalist. Iedereen met vakantie, ook wel fijn voor die spelers die allemaal zo klagen dat het speelschema te druk is.

27 juni 2024 om 07:11
0

Ik zie unieke kansen voor Oostenrijk om de finale te halen, om precies dezelfde redenen die jij noemt, maar dan omdat ze al eerder hebben laten zien geen kopje onder hoeven te gaan tegen oranje

27 juni 2024 om 08:07
0

Ik kan me niet voorstellen dat Nederland zich tweemaal laat verrassen door Oostenrijk. Daar Oostenrijk ook niet per definitie de betere was eergisteren ook nog eens. Gezien we maar kwaliteit hebben (op de staf na), kan ik mij niet voorstellen dat je er weer van verliest. Kans op halve finale is nu gewoon groot. Zeker na de wake up-call van eergisteren.

26 juni 2024 om 23:42
0

Wel weer typisch Nederlands om de weg naar de halve finale alvast uut te stippelen.
Het is te kansloos voor woorden elke keer dat daar al mee bezig zijn terwijl je echt waar....3e in de poule bent geworden.

26 juni 2024 om 23:48
0

Angst voor Roemenië is kansloos. Komt het uitgestippeld: Roemenië Oostenrijk Engeland Spanje Europees kampioen.

27 juni 2024 om 07:17
0

Daar is niets typisch Nederlands aan. Ook in Turkije, Portugal, Duitsland of Slowakije kijkt men naar het schema en filosofeert men over mogelijke potentiële tegenstanders verderop in het toernooi. Dus alsof dat iets typisch Nederlands is is echt complete onzin. En ja, door een stevige off-day tegen een goed spelend Oostenrijk ben je uiteindelijk 3e geworden maar in de 80e minuut stond je virtueel nog eerste. Als Sabitzer die bal toevallig niet in de bovenhoek jaagt maar naast schiet was het ineens een fantastische groepsfase geweest met een 1e plek boven Frankrijk dan? Dat is wel een erg dun lijntje tussen geweldig of verschrikkelijk mijns inziens. Nederland heeft 1 slechte pot gespeeld na een goede voorbereiding en prima start aan het toernooi. Nu moet je gewoon de rug rechten tegen Roemenië.

27 juni 2024 om 07:24
0

Ik denk niet dat iemand een 1e plek na een gelijkspel tegen Oostenrijk geweldig had genoemd. Eerder dat ze geluk hebben dat Frankrijk het ook verpest

27 juni 2024 om 11:00
0

Dus het is typisch Nederlands om de mogelijkheden uit te stippelen, maar ook typisch Nederlands om te zeggen dat we de volgende wedstrijd niet gaan winnen.

Wat is er eigenlijk niet typisch Nederlands?

27 juni 2024 om 13:01
0

Een 3 op de plek van een e zetten.

Gunstig tegen Oostenrijk? Lekker weer van het veld geblazen worden tegen een team wat je heeft zoek gespeeld.

Tuurlijk op papier gunstig. Jammer dat deze kant van het schema zo matig is. Wordt daardoor toch een beetje een finale met een zeer sterk land tegen een land wat zomaar kan profiteren van een gunstige loting maar intrinsiek een stuk minder is.

26 juni 2024 om 23:11
0

Als je de statistieken bekijkt valt dat zoek spelen wel mee. Zij schoten gewoon vrijwel al hun kansen erin en wij niet. Ze hadden ook wat meer de bal, maar we doen net alsof we 5-0 zijn afgedroogd.

Alle toplanden behalve Spanje zijn matig tot dusver. Het toernooi begint gewoon nu.

26 juni 2024 om 23:42
0

Valt me ook op inderdaad. Als wij met heel slecht spel en de Oostenrijkers met goed spel 'maar' 3-2 verliezen, kan je er toch op rekenen dat we die pot over de streep trekken als we wel gewoon op niveau spelen. Er wordt nu gedaan alsof we al 10 potten op rij kansloos voetbal spelen. Oefenwedstrijden waren goed, tegen Polen ook prima gespeeld en dik verdiend gewonnen, gelijkspel tegen de grote favoriet en een minder potje tegen Oostenrijk.

26 juni 2024 om 23:47
0

Tja, en tegen Polen speel je prima en win je maar 1-2. De score drukt niet per se de krachtsverhoudingen uit. Zolang ze maar geleerd hebben van gister. Anders sta je straks ook na 15 minuten voetballen achter tegen 11 fanatieke Roemenen.

26 juni 2024 om 23:56
0

Klopt want qua kansenverhouding hadden wij moeten winnen, ondanks het slechte spel.

26 juni 2024 om 23:13
0

Ja, dat is gunstig. We hebben daar een prima kans tegen.

26 juni 2024 om 23:17
0

Van het veld geblazen? Het was 3-2 he. Geen 6-0. Oostenrijk schoot alles raak. Wij niet. Het was de slechtste wedstrijd in jaren. We moeten Oostenrijk ook niet groter maken. In normale doen wint Oranje ‘gewoon’.

27 juni 2024 om 07:12
0

En van de 5 doelpunten hebben wij er zelf 4 gescoord

Scheel getikt door Oostenrijk een topcoach tegen een amateur coach maar das wel gunstig...

26 juni 2024 om 23:05
0

Onze amateur zal toch wel geleerd hebben van gisteren?

Gewoon starten met de basis als tegen Frankrijk, en kappen met Wijnaldum inbrengen.

26 juni 2024 om 23:25
0

Dat mogen we hopen! Met dit schema moet ie minstens de halve finale halen, anders echt wieberen..

Wijnaldum is inderdaad uit den boze, maar vrees helaas voor het ergste

26 juni 2024 om 23:32
0

We hebben op het juiste moment de deksel op de neus gekregen en krijgen als beloning een prachtige herkansing om te herpakken.

Dit moet Koeman met beide handen aanpakken en geen gekke dingen doen, dan sta je “gewoon” in de halve finale.

27 juni 2024 om 00:06
0

Dat eerste zie ik nog wel gebeuren.
Kappen met Wijnaldum inbrengen...mwa Koeman kennende.
Speel je weer met 10.

26 juni 2024 om 23:22
0

Waha Nederland was dramatisch , maar scheel getikt slaat nergens op. We gaan eerst het gehypte en overschatte Roemenië oprollen en daarna vrij simpel en zakelijk Oostenrijk naar huis sturen. Dat is wat er gaat gebeuren.

27 juni 2024 om 02:28
0

Alsof Turkije al verloren heeft van Oostenrijk. Vies man.
Hierboven zei ik wat anders. Nu hopen we dat het Roemenië tegen Turkije wordt in de kwartfinale.

27 juni 2024 om 06:15
0

Je kijkt met een Turkse bril op een Nederlandse voetbal site, reageer toch niet zo zielig man.

27 juni 2024 om 06:46
0

Ik hoop het voor je FB11, maar ik schat de kans vrij klein dat het gaat gebeuren. Ik zie Nederland nog eerder verliezen van Roemenië dan dat Turkije wint van Oostenrijk.

26 juni 2024 om 23:48
0

Nee Spanje is wel gunstig wou je zeggen

27 juni 2024 om 02:19
0

Nu is het ineens een topcoach. Bij united maakte iedereen hier rangnick belachelijk. Als hij de spelers heeft voor zijn type spel is het een gevaarlijke coach. Laat oostenrijk nou net een hoop redbull spelers hebben.

Zullen we de blamage van gisteren maar afschilderen als een vooropgezet plan?

26 juni 2024 om 23:20
0

Als ik Belgie zo zie spelen kun je daar nog wel van winnen.

We gaan naar de finale! Net zoals in 2021! 2 finales achter elkaar!!! 👍🏼🍻

Ga eerst maar eens winnen van Roemenië want in deze vorm verlies je van iedereen.

27 juni 2024 om 08:36
0

volgens mij wonnen ze in dezelfde vorm gewoon van polen en speelden ze gelijk tegen frankrijk
dus van iedereen verliezen is onzin, gewoon een offday en dinsdag staan ze er weer

Niet alleen hier gaat de vlag uit omdat we 'het gemakkelijke' Roemenië krijgen.. in Roemenië zal ook de vlag uit gaan omdat ze ons treffen.

26 juni 2024 om 23:03
0

Als ze die gatenkaas gisteren gezien hebben weet ik dat wel zeker, haha!

27 juni 2024 om 00:34
0

En toch wilde de Roemeense arbiter bij Tsjechië Turkije liever Slovenië als tegenstander. Helaas voor hem besloot Georgië anders!

26 juni 2024 om 23:06
0

Ja blij zijn als subtopper dat je Nederland krijgt ipv Slowakije, Slovenië of Georgië. Denk dat niemand daar er blij mee is

Kan me een loting tegen Tsjechië herinneren… ben bang dat we eerder eruit gaan tegen stug, gesmeerd Roemenië ofzo dan een zoekend Engeland. Maar we gaan het meemaken

26 juni 2024 om 23:04
0

Over Tsjechië hoef je je eigen geen zorgen meer over te maken. Maar tegen Roemenië moet je het toch echt zelf doen 😌

26 juni 2024 om 23:50
0

Juist doordat we nu van Oostenrijk verloren, denk ik dat we Roemenië gaan pakken. Dat verlies is zeer gunstig geweest

Als ze nu niet de motivatie hebben dan spelen we met een lege stadion als signaal volgende keer.

Ah natuurlijk! Super gunstig inderdaad. Nadat we niet heel slecht speelde tegen Polen, maar toch maar met 2-1 wonnen. Saai tegen Frankrijk en ronduit beschamend tegen Oostenrijk, rollen we datzelfde Oostenrijk gewoon even op, nadat we ons tussendoortje genaamd Roemenië hebben verslagen. Hou toch op zeg. Pas op de plaats is hier wel terecht, tot nu toe lijkt het echt compleet nergens op bij Oranje.

26 juni 2024 om 23:04
0

Hoezo zo negatief? Alsof al die andere landen zo fantastisch spelen. Iedereen worstelt zich door zo'n toernooi. Eindstand moet je gewoon geluk hebben met de lotingen en zorgen dat je doorgaat, hoe maakt niet uit. Voorlopig doen we precies dat.

26 juni 2024 om 23:05
0

Tuurlijk moet je niks onderschatten en zeker Oostenrijk niet. Alleen je hebt gewoon bizar geluk dat je landen zoals Frankrijk, Spanje, Duitsland en Portugal allemaal ontloopt. En er maar 1 van die 4 de finale gaat halen.

Als je van Oostenrijk verliest kan je moeilijk zeggen dat de weg naar de halve finale open ligt.

Nederland, Roemenië, Turkije of Oostenrijk in de halve finale. Wat een onvoorspelbaar toernooi.

Eind goed al …, Nederland naar de finale 😋..
hopelijk zijn ze wakker geschut en gaan ze met een hele andere mentaliteit het veld op. Dumfries , de ligt , Gravenberch en frimpong mee starten en winnen van de Roemenen. Het had veel slechter gekund.

26 juni 2024 om 23:04
0

Ohwja, Frimpong hebben we ook nog. En Zirkzee een keer een kans geven.. Die andere 2 lijken mij geen meerwaarde al gun ik de Ligt ook wel wat minuten.

27 juni 2024 om 08:39
0

Doe de ligt maar even niet, vorige keer rekenden we ons ook al rijk tegen de tsjechen en toen kreeg er iemand rood toch, waardor er werd verloren

27 juni 2024 om 06:54
0

Frimpong en Dumfries snap ik, maar die andere 2 zijn geen upgrade

27 juni 2024 om 07:15
0

Nou, na het geschutter van De Vrij tegen zijn beste vriend Arnautovic kun je De ligt op N minst proberen

27 juni 2024 om 08:09
0

Ik vond De Vrij helemaal niet zo zwak. Ik vond Van Dijk vele malen zwakker. Al vind ik het ook wel wat om dan direct Vd Ven daar neer te zetten. Daarnaast was De Vrij de vorige twee partijen zo ongeveer de beste. Dan moet ie nu op 1 potje worden afgerekend?

Om 18:00 spelen😉

27 juni 2024 om 02:14
0

Ja, dat wordt weer een drama op de weg. Dinsdag is altijd al een drukke spitsdag.

Er moet echt een wonder gebeuren willen wij van Roemenië winnen. Laat staan denk aan de kwartfinale.. Helemaal dichtgooien achterin en met Gakpo en Malen op de counter spelen. En wil Zirkzee een keer zien spelen

26 juni 2024 om 23:06
0

Een wonder gebeuren willen wij van Roemenië winnen, hahaha. Trek aub nog een fles azijn open.

26 juni 2024 om 23:09
0

Haha, na gister heb ik meer dan recht van spreken optimist.

26 juni 2024 om 23:11
0

Nee, echt totaal niet. Nederland heeft namelijk veel meer kwaliteit dan Roemenië. Daar doet een slechte pot tegen Oostenrijk niks aan af. Maar dan kijk je toch lekker niet dinsdag?

26 juni 2024 om 23:22
0

Volgens jou kunnen we de beker gelijk geven aan Spanje dan. Want zij zijn de enige die overtuigend gespeeld hebben. Toplanden zoals Frankrijk en Engeland zijn ook dramatisch. Jij denkt dat Frankrijk zich niet doodschamen dat ze 1-1 tegen Polen hebben gespeeld of Engeland die 0-0 tegen Sloveniã£â« speelt. Zij hebben veel meer kwaliteit dan wij. En toch hebben wij al 4x raak geprikt en zij 2x.

27 juni 2024 om 06:55
0

Het elftal loopt nou niet echt over van vertrouwen dat kan je niet ontkennen. Daarbij kan ik me niet echt een wedstrijd herinneren waarin wij overtuigend speelden en de vorm er vanaf spatten. Wellicht is een wonder wat overdreven, maar er moet duidelijk wat gebeuren. Waarom zou ik dinsdag niet kijken, omdat ik niet vol vertrouwen naar de wedstrijd tegen Roemenië kijk?

27 juni 2024 om 07:08
0

Volgens mij geef ik hier aan dat er duidelijk wat moet gebeuren met het elftal, het leek tegen Oostenrijk echt nergens op. De spelers leken in grote delen van de wedstrijd helemaal de kluts kwijt, vooral bij balverlies. Wellicht is een wonder wat overdreven, het moet duidelijk anders! Verder hebben ze ons ook niet kunnen overtuigen. Leuk dat jij zegt dat wij 4x hebben gescoord en zij 2x.. Wij hebben ook 4 tegendoelpunten en zij 2.. Daarbij beide een punt meer. Laat staan als ie echt gaan draaien..

26 juni 2024 om 23:27
0

Die Roemenen gaan er 4-0 af.

Volgens mij is de wedstrijd dinsdag niet om 21:00u zoals in het artikel wordt omschreven, maar om 18:00u

Wat een negativiteit hier, ongekend. Als je 'publiek' al zo is, dan wordt het ook niet snel wat. Wat chauvinistischer mag wel.

26 juni 2024 om 23:05
0

Helemaal mee eens. We hebben gewoon van de 2 opties de makkelijkere optie getroffen nu. Kwaliteit genoeg om de komende wedstrijd te winnen.

26 juni 2024 om 23:07
0

Inderdaad, wat een zielig volkje bij elkaar zeg. En als we dan een goede 8e finale spelen staan al die azijnzeikers weer op de banken. Bah bah.

26 juni 2024 om 23:11
0

Helemaal mee eens man. De route is uitgestippeld. Roemenië, Oostenrijk, Engeland, Spanje. En dan zijn we Europees kampioen. Moet lukken. En de halve finale is gewoon echt reëel.

De reacties zijn allemaal wel te voorspellen maar punt blijft dat we gewoon een "makkelijkere" loting hebben als gekund had. Hopelijk groeien we in het toernooi. Ik sta Dinsdag gewoon weer te juichen on het Oranje.

26 juni 2024 om 23:06
0

Zo te zien zijn we bijna de enigen. Wat een pessimisme hier. Het is toch veel leuker als je als fan gewoon hoge verwachtingen hebt in plaats van bang te zijn voor nota bene Roemenië en Oostenrijk/Turkije??

26 juni 2024 om 23:50
0

Nouja, gister liet zien dat je geen poep in de broek hoeft te hebben voor de Oostenrijkers, maar ik hoop dat Koeman bij een eventuele herkansing zijn mannen iets beter voorbereidt.

27 juni 2024 om 01:31
0

Oh absoluut. Rangnick deed dat gewoon heel goed, die overklaste Koeman even. Onderschatting mag niet, maar we mogen echt wel blij zijn met deze lotingen.

Hoezo zijn mensen zo negatief. Dit is waanzinnig belangrijk. Dat verlies tegen Oostenrijk was veel beter dan eerste en zeker tweede worden. Als je iets wil in zo'n toernooi met het matige team dat we hebben, moet je wat geluk hebben. Dit is dat geluk. Nu moeten we gewoon de halve finale halen, klaar. Niks pessimisme.

26 juni 2024 om 23:35
0

We hebben op exact het juiste moment de deksel op de neus gekregen, en worden er nog een soort mee beloond ook. We krijgen een 2e kans.

Als Koeman geen gekke dingen gaat doen. Starten met de 11 als tegen Frankrijk, geen Wijnaldum meer, dan kom je gewoon in de halve finale.

Het is wel het meest gunstig, maar klinkt zo fout kijkend naar de uitslag afgelopen dinsdag. Het was Spanje en dan Duitsland, of Engeland dan Zwitserland/Italië, of België dan Portugal. En dan krijg je Roemenië en Oostenrijk. Dan heb je heel veel geluk als je kijkt naar de kwaliteit van de spelers. Qua elftallen zijn dit juist de moeilijke voor Nederland, omdat die harde werkers ze gewoon niet liggen.

ik vind niet dat je dit roemenie mag of kan vergelijken met oostenrijk.
bij oostenrijk zit wel degelijk een plan achter, daar heeft rangnick echt wat neergezet.
roemenie heeft tot nu toe een paar wereldgoals gemaakt en pingels. Veel minder uitgespeelde kansen.

roemenie is echt niet een land dat zomaar ff nederland wegspeelt, misschien met wat counters oid... maar echt niet zoals oostenrijk.

Praten alweer over Oostenrijk, maar laten ze eerst is winnen van Roemenië is ook niet zomaar gedaan blijkt.

Nederland is het niveau Turkije, Roemenië, Slowakije dus het is hard werken en wat geluk hebben. Alleen probleem is dat onze spelers denken dat ze niveau Spanje zijn.

26 juni 2024 om 23:09
0

Nee, Oranje is niveau Liechtenstein toch? Echt wat een blik droeftoeters is hier leeggedronken joh.

26 juni 2024 om 23:28
0

Turkije is niet van het niveau Slowakije en Roemenie. En Nederland ook niet. Alleen dan andersom.

Hoe je het ook wendt of keert. Frankrijk, Duitsland, Portugal of Spanje krijgen een hele makkelijke finale 😂

26 juni 2024 om 23:14
0

Dat zagen we in 2021 toen topfavoriet Engeland een makkelijke finale had tegen Italië. Oh wacht..

Met een betere trainer had ik alvast een halve finale genoteerd, nu zou het zomaar al tegen Roemenië al klaar kunnen zijn. En het middenveld is ook gewoon minder dan dat van Oostenrijk bijvoorbeeld. Jammer, want zo'n loting ga je niet vaak meer krijgen.

26 juni 2024 om 23:22
0

In mijn hoofd staan we al in de finale tegen Frankrijk of Spanje.

Haha vooral vooruit kijken, gunstig programma?! Als je zo staat te stuntelen win je niet van Roemenië, laat staan de andere landen.

Je moet maar durven om dit een gunstige loting te noemen. Als je net een dag geleden kansloos van Oostenrijk hebt verloren.

26 juni 2024 om 23:15
0

Was echt totaal kansloos inderdaad. Volgens mij heeft Nederland voldoende kansen gehad. Neem bijv die van Reijnders en Malen 1e helft.

26 juni 2024 om 23:16
0

Toch blijft gewoon gunstig!
Ieder ander land had op de plek van Nederland willen staan hoor!

26 juni 2024 om 23:25
0

Joh kansloos, het was 2-3 en wij missen 5 open kansen. We zakken massaal door de ondergrens en verliezen nipt. Boeiend. Die Sabitzer heeft volgens mij 1 goal gemaakt in zn leven en die ramt em in de kruising. Shit happens.

27 juni 2024 om 09:54
0

Ik wil maar zeggen dat we verdiend verloren hebben, we waren uiteraard niet letterlijk kansloos. Ik vond het vooral zo typisch dat Malen een opgelegde kans mist, maar daarvoor de bal onhoudbaar achter de eigen keeper glijdt.

Ohneeee daar gaan we weer!
Precies als in 2021

Het schema eerst verslaan we Tsjechie, daarna Denemarken om vervolgens via Engeland (want die moet ook wel te doen zijn) de finale te bereiken ðÿ˜…
Nou dat werd drama en dan kan dit jaar net zo gebeuren,.gezien de huidige vorm!

Revanche tegen Oostenrijk in de kwartfinale zou heerlijk zijn en spelen tegen Roemeniã« nu ipv Turkije is ook wel prettig (niet zozeer qua moeilijk maar qua type wedstrijd).
Maar laten we vooral eerst hopen dat Nederland weer enigzins een beetje goed voetbal gaat vertonen. De wedstrijd is dinsdag pas, door voorbereiding genoeg!

Best bizar dat als derde eindigen op papier eigenlijk best goed uitpakt. Nu tegen Roemenie en eventueel daarna tegen de winnaar van Oostenrijk - Turkije. Terwijl nummer twee Frankrijk nu Belgie krijgt met daarna waarschijnlijk Portugal. Bovendien ontloop je sowieso Spanje, Duitsland, Portugal, Frankrijk en Belgie tot de finale.

Ik heb er best nog wel vertrouwen in. Natuurlijk was het gisteren dramatisch, maar ik vind het wel gek dat mensen dan meteen alweer vergeten zijn dat we het een paar dagen eerder eigenlijk wel prima deden tegen de vice-wereldkampioen.

26 juni 2024 om 23:17
0

Dat is dus precies wat Portugal ook overkwam in 2016.
3de worden in de poule en alle toplanden ontwijken tot aan de finale.

Al dat gemiep hier over dat we gaan verliezen van Roemenie. Houd op joh, die sturen we met 4-0 naar huis. Daarna ff wraak nemen op die langlaufers en dan ben je er bijna.

26 juni 2024 om 23:24
0

Sterker nog dan ben je er al. Want dan krijg je Engeland maar die Southgate is nog slechter dan Koeman. En dan Frankrijk en deze keer wordt onze goal niet onterecht afgekeurd. Zet die huldiging maar vast in je agenda.

Een van de weinige tegenstanders die we alsnog gaan onderschatten. Als dat maar goed gaat..

De weg naar de finale ligt open, net als in 2021. Alleen dan ga je wel uit van een goed Oranje en dat is wel een dingetje is gisteren gebleken. Je kan ook prima door Turkije, Oostenrijk of Roemenië uitgeschakeld worden. In dat opzicht is dit niet anders dan in 2021, behoudens dat na die nederlaag tegen Oostenrijk iedereen dit helder op zijn netvlies heeft.

26 juni 2024 om 23:26
0

Die nederlaag tegen Oostenrijk zou om verschillende redenen een geschenk kunnen zijn: betere loting dan bij winst of gelijkspel, en spelers en coach zien zelf ook in hoe ontstellend matig ze zijn als ze hun stinkende best niet doen.

Wat hebben we toch een wereld bondscoach. Dit was al die tijd het plan. In plaats van dat je nu een verhit potje krijgt tegen de Turken speel je nu tegen Roemenië en mag je daarna Oostenrijk een koekje van eigen deeg geven om door te stoten naar de halve finale tegen een (ik gok) Zwitserland om daarna de Finale van de Duitsers te winnen.

Man wat heb ik er zin in. Hup Holland hup, weg met de negativiteit! 🇳🇱

Alleen al deze titel!!! Sorry hoor! Kan mijn lach amper inhouden. Wie schrijft dit überhaupt nog?

Daarna…!? “.. daarna in potentie een zeer gunstig schema”. Ja na de wedstrijd tegen Roemenië kunnen de spelers van het Nederlands elftal vakantie gaan vieren. De rest van het EK op de bank thuis verder kijken.

Volgende stap Roemenie , niet te onderschatten. Nederland zal nu elke wedstrijd er voor de volle 100% moeten in gaan. Maar oppassen dat ze niet tegen snelle counters oplopen.

Als zelfs België van Roemenië kan winnen, moeten wij dat toch ook wel kunnen lijkt me

Jullie doen alsof NL het zo makkelijk krijgt.

Tja, wat is makkelijk. Spanje speelt goed, Duitsland redelijk, Oostenrijk erg knap, Portugal nog net een zesje en de rest is gewoon drama, of zijn kleine ploegen die t knap doen maar vanzelf sneuvelen. T kan bijna niet dat een ploeg uit t rechter rijtje wint, maar ja, t is straks maar 1 wedstrijd die je echt moet stunten. T is allemaal niet indrukwekkend. Snap niet dat ze in andere sporten op de belangrijkste momenten top niveau laten zien en 80% van de voetballers lijken opeens amateurs

Volgens mij kan je beter een topclub loten hoor. Dan lijkt er toch wat meer gif in de ploeg te komen.

27 juni 2024 om 03:33
0

Nou, volgens mij spelen we toch echt landen voetbal dit toernooi

Gemengde gevoelens bij eerlijk gezegd. We zijn niet top en uitgeschakeld worden door een ploeg als Roemenië of Oostenrijk/Turkije doet meer pijn dan wanneer je een goede wedstrijd tegen een topland verliest. Maar goed, komen we erdoorheen dan kunnen we ook zomaar nog de finale halen. Ook had ik stiekem gehoopt op een potje tegen de Engelsen in Gelsenkirchen. Had denk ik qua sfeer een hele mooie voetbaldag kunnen zijn zo net over de grens. Maar goed dan maar naar München, die oranjemars in de KO fase daar moet je gewoon bij zijn.

Makkelijk schema dit. Oranje is toch beter dan al die landen, ek is binnen voor jullie.

Fluitend kampioen, omdat alle sterke landen aan de andere kant van de schema elkaar slopen. De toplanden aan onze kant van de schema dat zijn niet eens van hoog niveau. Engeland en Italie zijn beide enorm slecht. Nederland is ook enorm slecht, maar ze scoren wel meer dan de toplanden Italie en Engeland. Dus dat betekent dat er meer kansen ingaan. Ook tegen Frankrijk zag je dat Griezman twee keer voor open goal mist. Ik denk finale Duitsland Nederland en dat wij voor het eerst sinds 88 weer kampioen worden.

De laatdunkende manier van schrijven is tenenkrommend - alsof we Roemenie en de tegenstanders erna 'even' opzij gaan schuiven. Onder welke steen leven we? Als dit inderdaad de mentaliteit is, dan verliezen we zeker...

Je moet juist doen alsof je een zware training hebt gehad (hebben we ook met onze potjes tegen Frankrijk en Oostenrijk) en we nu een loodzware tegenstander treffen. Want wanneer Nederlanders te makkelijk erover na gaan denken worden ze arrogant, laks en lui. Maar met een flinke stok achter de deur en wat peper in hun reet kunnen ze zowaar mogelijk wat teweegbrengen.

Denk dat het eerder Roemenië vs Turkije wordt

Even voor alles en iedereen hier die uiterst negatief doen. Portugal is 2 EKs terug gewoon kampioen geworden op deze manier. Zijn 3de geworden met 3 gelijkspellen achter notabene Hongarije en Ijsland... Die hebben toen Kroatie, Polen en Wales verslagen voor ze tegen Portugal moesten. Nederland heeft nu een pak slaag gekregen op het juiste moment, alles en iedereen zal scherp zijn en de tegenstander niet onderschatten. Beter dat je verliest tegen Tsjechie dan dat je met dezelfde houding tegen Roemenie komt. Ik zeg niet dat we kampioen worden, maar gunstig is het wel. Je kan nu zelf vertrouwen tanken tegen mindere tegenstanders en meer in je spel en in het toernooi komen. Je komt nu geen traditionele sterke tegenstander tegen tot de halve finale en dan kan alles.
Natuurlijk ze niet onderschatten, we zijn nog nergens, maar als we nu tegen Spanje moesten waren we door iedereen kansloos verklaart.

Achja, volgende pot speelt Memphis weer en weet je zeker dat Wijnaldum erin gaat komen. Dus sta je ergens een x met 9 man.

Ik hoop dat Koeman eens ballen toont en de vedettes eruit laat!

Bijlow
De Vrij de Ligt Aké
Frimpong Schouten Reijnders Maatsen
Xavi Simons
Zirkzee Gakpo

27 juni 2024 om 06:59
0

@Mikeyduff jij wil Bijlow erin terwijl Verbruggen de man is die Nederland steeds weer redt en in vorm is.

Zal weinig uitmaken als je zulk spel op de mat legt, dan is Roemenië ook een brug te ver

Spelers ned elftal renden niet eens met hun tegenstander mee tegen oostenrijk...kwam dit door het spelsysteem? Spelers bij t ned elftal spelen anders dan bij clubs. Of komt dit door onwil? Men wil voor elkaar niet het vuile werk opknappen en of gaat ervanuit dat de medespeler dit wel doet. Ik ben benieuwd naar de volgende wedstrijd. Is deze selectie in staat om sportieve revange te nemen voor de blamage tegen oostenrijk? Men geeft elkaar liever n complimentje dan n benodigde veeg uit de pan.

We misten agressie in ons spel. Kijk eens naar Georgië gisteren of Oostenrijk tegen ons. Doordat we teveel spelers hebben die met een schoon broekje van het veld komen kunnen we niet winnen. Een Van der Ven maar ook De ligt heeft het meer in zich.

27 juni 2024 om 07:46
0

Mooi weer voetballers dus. Als je zo door het ijs zakt de laatste wedstrijd dan zie ik het niet ineens verbeteren. Nou ja in het toernooi groeien had koeman het over...in wat voor realiteit/buble leeft deze coach?

Dus als je eerste was geworden had je tegen Turkije gemoeten, het is om het even.

Tsja, eerste of derde. Uiteindelijk moest je tegen Turkije of Roemenië.

Nu is het voor Turkije telkens meer een thuiswedstrijd, dus kan je beter eerst Roemenie treffen.
In principe zou je gewoon moeten winnen van Roemenie, maar je mag ze niet onderschatten zoals de Tsjechen toen zeg....

Roemenie heeft een leuke pot gespeeld tegen Oekraine, maar that's it. Geen wonderploeg en in mijn ogen ook absoluut niet vergelijkbaar met Oostenrijk, waar ik toch wel wat meer voetbal vind zitten (en pressie). De passie is er wel, dat dan weer wel...

Maar in principe, mocht je van Roemenie winnen kom je tegen Turkije of Oostenrijk. Ja, Oostenrijk hebben we al van verloren, maar ik neem aan dat dit geen twee keer mag gebeuren, dat zou toch direct congé zijn van Ronald, toch?

Nederland moet en kan beter en zou, mits het beter gaat spelen en Koeman eens de juiste namen opstelt op de juiste plek, minimaal de halve finale halen tegen een Engeland, Zwitserland of Italië.

De andere kant vind ik veel onvoorspelbaarder hoor. Italië vs Zwitserland is al een lastige. Zwitserland heeft hele snelle en goede buitenspelers. Prima middenveld en ook een prima defensie en keeper (al is Kobel beter in mijn ogen).
Italië is en blijft Italië. Middelmatige ploeg voor wat we gewend zijn van Italië, maar wel een sterke defensie, redelijk goed middenveld alleen voorin is het te statisch.

El Shaarawy, Raspadori en Retegui. Leuke spelers, maar zijn het toch net niet.

Enige die ik van niveau vind is Scamacca (mits in vorm en juits gebruikt), Chiesa & Zaccagni.

En Engeland is misschien wel de grote favoriet in deze kant, maar spelen onder de dramatische bondscoach ook dra-ma-tisch. Trippier is te eentonig op LB. Walker loopt maar verplicht op RB, dan kan je die beter LB zetten en een voetballer die Saka ondersteunt op rechts erbij met Trent.... en Gallagher op CM naast Rice is ook niks. Speelt nagenoeg alles zijwaarts of achteruit en is erg onstuimig... Beter Wharton of Mainoo opstellen daar. Of Bellingham terug en Palmer erbij!

Slowakije speelt aardig en hebben paar leuke spelers, maar verwacht ik uiteindelijk het minst van eigenlijk met Roemenie en toch ook Turkije (vind dat ze geluk hebben dat ze hier nu staan hoor)

Gunstig hahaha,typisch weer NL want bij Roemenië spelen poppen.
Dit wordt gewoon gewonnen door de Roemenen omdat die toch met hart en ziel strijden met het mes tussen hun tanden.

Dat je kun wel 'de lachende derde' noemen!

Oh ik snap het Nederlands elftal expres verloren zodat ze naar de makkelijke kant gaan als tegenstanders

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren