Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Als ik hem zie, zeg ik altijd dat hij het verkeerd zag'

Laatste update:
/

Gerard Piqué is Sir Alex Ferguson nog altijd dankbaar. Alhoewel de Spaanse stopper de hoge verwachtingen bij Manchester United niet kon inlossen, beschouwt hij zijn periode in Engeland als bijzonder leerzaam. Sinds zijn terugkeer naar Barcelona, in de zomer van 2008, groeide Piqué uit tot een van ’s werelds beste centrale verdedigers. “Zonder de druk bij United, was ik als een groentje bij Barça binnengekomen.”

Als jongen van zeventien sprong Piqué in het diepe en ondertekende hij een meerjarig contract bij Manchester United. Voor die club kwam hij nooit verder dan 23 wedstrijden, maar desondanks bewaart de stopper goede herinneringen aan zijn tijd op Old Trafford. En in het bijzonder aan de samenwerking met Ferguson. “Het was een goede keuze. Het heeft me gevormd als persoon”, zegt hij in een interview met The Daily Telegraph.

“Ik ben er trots op dat ik deel heb mogen uitmaken van het team van Sir Alex Ferguson. Iedere keer als ik hem tegenkom, vertel ik hem wel even dat hij het verkeerd heeft gezien”, aldus de lachende Piqué. Sinds zijn terugkeer in Spanje veroverde de in Barcelona geboren verdediger prijs op prijs. Met zijn club won hij onder meer twee keer de Champions League en drie landstitels. Met Spanje werd hij zowel Europees als wereldkampioen.

Gerard Piqué is de beste centrumverdediger ter wereld

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is jammer genoeg niet de eerste keer dat Ferguson het fout had. Pique was een uiterst goede centrum verdediger geworden in Engeland. Ferdinand en Vidic worden oud en alleen Jones is een waardige opvolger.

10 april 2013 om 13:42

Ferdinand/vidic was toen het beste centrale duo wat er was. Het klopt dat ze nu oud worden maar als Pique was gebleven was dat zeker drie jaar als bankzitter.

10 april 2013 om 13:55

Ferguson zat hier niet fout hoor. Zoals Roodwit zei, Vidic en ferdinand waren beste duo en daarachter had je Evans die als een grote talent werd gezien. Pique kon niet aarden in manchester maar dat is niet de schuld van Ferguson. Wat ik wel jammer vind van ferguson is het laten gaan van Pogba en Morrison.

10 april 2013 om 16:25

Piqué was nooit zo goed geworden als die nu is als die bij United was gebleven. Vidic en Ferdinand was met afstand het beste centrale duo en achterin wisselen is altijd risicovol. Evans stond inderdaad klaar om door te breken.

Met Jones, Evans en Smalling staan er nu drie verdedigers klaar om over te nemen. Jones is natuurlijk een supertalent en zal vroeg of laat een basisplaats krijgen achterin. De andere twee zijn goed, maar misschien net niet top.

Pique heeft zich inderdaad ontwikkeld tot een van de beste centrale verdedigers van de afgelopen 10 jaar. Vind het een geweldiger voetballer met een geweldig karakter.

10 april 2013 om 16:00

Nou, nou je kan ook overdrijven hoor.
Zijn toch heel wat verdedigers die hoger aangeslagen staan.

Ongelofelijk hoe kan je nou in zo een kort tijd bestek en op die leeftijd gevormd worden als persoon. Slap interview. beetje als billen likken zie ik het mocht het waar zijn.

10 april 2013 om 13:30

2 jaar rondlopen bij een club dat alleen wereldtoppers heeft op 18 jarige leeftijd heeft wel degelijk impact.

10 april 2013 om 14:03

Waar lees jij dat ik zeg dat het geen impact heeft? Ik geef aan dat je niet als persoon gevormd wordt op die leeftijd in zo een kort tijd bestek!! Hoop niet voor jou dat jij in 2 jaar tijd op die leeftijd als persoon gevormd bent.

10 april 2013 om 14:00

Met Ferdinand en Vidic als leermeesters groei je natuurlijk niet als talent zijnde. Tel daarbij op dat Ferguson één van de beste / grootste trainers ooit is en je kan wel degelijk stellen dat zo'n situatie je kan vormen als persoon.

10 april 2013 om 14:12

Sinds wanneer worden talenten op de leeftijd van 17 tot 19 gevormd? Hij zal vast wat geleerd hebben onder vidic/ ferdinend en ferguson maar gevormd zijn als speler gebeurd toch echt wel op latere leeftijd. Noem is 1 speler op die op die leeftijd al gevormd was. Dat gebeurd toch pas echt van 21 tot 24 of later. Maar hij zal zeker een hoop geleerd hebben

10 april 2013 om 15:08

'hij heeft me gevormd als persoon' dat is dus iets heel anders dan gevormd zijn als speler. Zijn persoonlijkheid is daar met stappen vooruit gegaan. Wat jij aanduidt is iets heel anders.

Was toen ook onmogelijk om als centrale verdediger aan de bak te komen toen Pique er was. Het duo Vidic Ferdinand was toen verreweg het beste centrum van Engeland en ook nog een bijna niet geblesseerd. Het is wel jammer dat zo een groot talent daardoor niet aan de bak is gekomen en dat hij voor een zacht prijsje weg is gegaan. Verhuren was een betere optie geweest maar dat is natuurlijk achteraf.

10 april 2013 om 13:27

Hij werd ook verhuurd Naar Zaragoza.

10 april 2013 om 13:27

Dan komt die koop cultuur weer naar boven in Engeland. Man. U. manifesteerd zichzelf als een redelijke club die ook opleid maar in principe zijn ze hetzelfde als City. Ze spreiden kun kopen alleen maar iets meer over de tijd uit omdat City natuurlijk flinke aankopen moest doen om gelijk een kandidaat voor de titel te zijn. Dit gaat dus ten koste van zulke talenten.

10 april 2013 om 13:39

@mokumsparadijs,

Wat een onzin. Pique had de pech dat hij gewoon niet aan de bak kwam omdat Ferdinand en Vidic absoluut top waren. Hij heeft daarom zelf de keuze gemaakt om terug naar Barca te keren, wat gewoon een goede keus is geweest. Bij United had hij nog wat jaren 2de viool kunnen spelen waarschijnlijk.

United doet ook best grote aankopen, met het grote verschil dat ze alleen aankopen doen waar nodig en dat tevens doen met eigen geld.

Als je goed genoeg bent bij United dan krijg je vroeg of laat zeker je kans. Voorbeelden ten over.

10 april 2013 om 13:39

Barca, Real, Chelsea, City, PSG etc dat zijn koopclubs. United geeft een derde uit vab wat die clubs uitgeven. Dus die clubs zijn 3x zo erg.

10 april 2013 om 14:05

Mokumsparadijs,

Ik heb toevallig alle drie je reacties gezien en gelezen en ik moet heel eerlijk zeggen dat er nog geen normale reactie geplaatst is. Overal verkondig je onzin. Ik bedoel: Man U een koopclub? Natuurlijk kopen ze, maar ze kopen niet om het kopen. Ze kopen alleen gericht aan en meestal zijn dit nog jonge spelers ook. Vidic was jong en goedkoop toen hij kwam en datzelfde geldt voor de Gea, Rooney, Hernandez, Rafael, Jones, Smalling en nog een aantal andere. Natuurlijk zitten daar duurdere spelers bij, maar ze zijn allemaal gericht gehaald. Als de jeugd niets bied, dan moet je wel kopen. Het verschil met clubs als Chelsea - in het begin, nu ook steeds meer gericht - City en PSG is, is dat zij kopen om het kopen. Het is toch niet normaal dat je op een begeven moment Balotelli, Dzeko, Agüero en Tevez voor één positie hebt. Dat zijn vier geweldige spitsen terwijl er maar één opgesteld kan worden. Als je daar het verschil niet tussen ziet, is het einde bij jou helemaal zoek.

10 april 2013 om 14:19

Van Persie,Rooney,Ferdinand,Vidic,Nani,De Gea,Kagawa om maar een paar namen op te noemen. Dat waren zeker allemaal goedkope jongens? Lul toch niet zo Man u is net zo erg als Chelsea en City

10 april 2013 om 14:25

Pique speelde op huurbasis bij Zaragoza en Evans deed het op huurbasis goed bij Sunderland. Pique is verkocht (mede doordat hij heimwee had) en op die manier is Evans als eigen jeugd doorgestroomd naar het eerste. Opgeleid dus.

10 april 2013 om 14:31

Rafael, Fabio, Evans, Fletcher, Cleverley, Welbeck, Scholes, Giggs zijn natuurlijk niet zelf opgeleid:s

Vidic kwam voor 9 miljoen, Evra voor 7 miljoen, Hernandez voor 8 miljoen. Op Nani, Anderson, de Gea en Kagawa (bij elkaar zo'n 60 miljoen) na komen alle andere spelers uit Engeland dat betekend dat ze al 3x zoveel kosten als normaal.
United is totaal niet zo erg als de clubs die jij noemt. Zeg jij waar die 8 zelf opgeleide spelers spelen bij City of Chelsea

10 april 2013 om 14:35

Deze spelers zijn allemaal in de afgelopen 10 jaar gehaald, een klein verschil met City en Chelsea, waar de spelers (vooral bij City) in de afgelopen 3 jaar zijn gehaald.

10 april 2013 om 16:40

En waar wat mij betreft nog even te weinig rekening mee wordt gehouden is dat United de spelers koopt uit eigen kracht, zonder financiële inbreng van een puissant rijke eigenaar zoals het geval bij Chelsea en City is geweest.

Bij United staat een goede mix van zelf opgeleide spelers en aangekochte topspelers. Daar mag United als club best trots op zijn.

Trouwens, met dat onderzoek waarin werd geopperd dat Ajax de meest vruchtbare jeugdopleiding zou hebben werd een criteria gehanteerd waarbij ook Rooney als eigen jeugd bestempeld kunnen worden (gehaald op 19, 20 en 21ste levensjaar bij United).

Ik vind Pique persoonlijk echt een overschatte verdediger. Maakt erg veel fouten. Alleen in het seizoen 2009/2010 (toen Spanje in de daaropvolgende zomer dus ook het WK won) was Pique erg goed.

Ik vraag me af of de mensen die hem de beste verdediger vinden, wel al zijn wedstrijden kijken. Er zijn zoveel betere verdedigers op te noemen.

10 april 2013 om 13:37

Als Pique geen goede verdediger was had hij ook niet seizoenen lang bij Barcelona in de basis gespeeld. Het is misschien niet de meest spectaculaire verdediger. Maar hij staat wel zijn mannetje!

10 april 2013 om 13:43

Mijn reactie komt misschien een beetje dramatisch over, Pique is natuurlijk een goede verdediger. Maar wat loopt er voor beters rond bij Barcelona dan? Pique kan prima bij Barcelona uit de voeten. Zoals Sa2juve al aangeeft speelt Pique goed door de speelstijl van Barca, en door het feit dat hij andere spelers om zich heen heeft die eventuele fouten kunnen corrigeren.

Ik zag een eerdere reactie van je dat je hem een van de beste centrale verdedigers van de afgelopen tien jaar vindt. Daar ben ik het niet mee eens. Maar goed, ieder zijn mening ;-)

Hij staat bij sommige blijkbaar hoog aangeschreven maar ik vind Pique misschien wel de meest overschatte speler van het Spaanse voetbal. Ik vind hem aanvallend redelijk sterk maar verdedigend heel erg traag en geen echte killer, wat bijvoorbeeld Ramos wel heeft. Daarbij toen Pique weg ging was Ferdinand nog absolute wereldtop en Vidic was de beste verdediger van de wereld. Dus logisch dat hij er niet door kwam.

En inderdaad zoals Thugvz hierboven ook al zegt, het zit hem blijkbaar erg hoog. Maar geloof mij nou maar, al zet je Pique neer bij Juventus, Bayern, Real Madrid, Man Utd of Chelsea, Dortmund of Paris SG no way dat hij daar een basisplaats zou hebben.

10 april 2013 om 13:30

Ja, maar hij blijft alsnog basisspeler bij Barca én het Spaanse elftal. Dit betekent dat twee coaches het wel in hem zien zitten, dus hij zal wel over goede kwaliteiten beschikken. Daarbij, Ramos is wel beter dan Pique, maar ook Ramos kan je betrappen op (grote) fouten.

10 april 2013 om 13:34

Armen, dat betekend nog niets.. Arbeloa speelt nog altijd in de basis van Spanje en Real Madrid maar is hij in werkelijk goed? Nee.. ze hebben gewoon geen andere keuze.

Pique is niet slecht maar als ik kon kiezen tussen Ramos of Pique dan kies ik de eerste.. ook al maakt Ramos grote fouten hij is belangrijker geweest voor Real Madrid en Spanje dan Pique.

Pique is vervangbaar Ramos niet..

10 april 2013 om 16:11

@ Mkhitaryan

Heeft Azpilicueta Arbeloa niet uit de basis gespeeld?

10 april 2013 om 16:44

Inderdaad zoals Mkhitaryan al zegt. Zoveel goede centrale verdedigers heeft Spanje niet, Puyol is te oud aan het worden en is vaak geblesseerd.

Daarbij zeg je dat Barca en Spanje het wel in hem zien zitten. Nou kijkend naar de Spaanse EK selectie van 2012. Hadden ze slechts 5 verdedigers meegenomen. Dat zegt toch wel iets over het feit dat Spanje niet echt in de slappe was zit m.b.t verdedigers.

En Barcelona centraal achterin is een beetje hetzelfde liedje. Puyol is vaak geblesseerd en Mascherano en Song zijn al eigenlijk geen verdedigers. Blijft eigenlijk alleen Pique over.

Daarbij valt het bij Barcelona en Spanje niet op omdat hij daar jongens als Xavi, Iniesta, Messi en Silva voor zich heeft. Dat camoufleert de defensie. Al zet je Pique neer bij pakweg een Arsenal dan valt hij 100% door de mand. Ik zal hem geen matige verdediger noemen. Maar laten we nou niet doen als Pique qua verdedigers top 10-20 van de wereld is.

10 april 2013 om 13:37

Hij staat niet alleen bij sommigen aangeschreven als wereldtop, maar door heel veel.
Denk je dat hij per toeval zoveel individuele onderscheidingen op zijn naam heeft?
Van 2010 tot 2012 (3 seizoen) zat hij zowel in het Fifpro als Uefa team van het jaar.
Dat zegt denk ik genoeg.

10 april 2013 om 14:09

Weet je waarom? Omdat hij zich optrok aan het niveau van Puyol. Die was, zeker in 2010 en 2011, nog echt geweldig. Nu krijgt hij steeds meer blessures en wordt hij kwalitatief minder en dan moet Pique de kar gaan trekken. Sinds die tijd valt hij hopeloos door de mand met vele fouten en slechte wedstrijden. Zet Pique naast een Chiellini, Thiago Silva en een Ramos (zie Spanje) en hij haalt ineens weer een hoger niveau. Daarbij is dat Fifpro en Uefa team ook vriendjespolitiek, want er zijn zat betere centrum verdedigers dan Pique.

10 april 2013 om 14:32

Team van het jaar. Hahahaha. Die teams zijn de grootste grap van het jaar. Het gaan daarbij om de namen, niet om de prestaties. Afgelopen jaar waren en zeker 10 verdedigers beter dan Pique, die ook amper heeft gespeeld en toch zetten ze hem in dat team?
Niet serieus te nemen.
Ik zeg niet dat hij slecht is, maar verdedigend zijn er genoeg een stuk sterker. Het valt minder op, omdat hij bij Barca en Spanje speelt, waarbij er bijna nooit druk op de verdediging staat. Wanneer er een team is dat veel naar voren voetbalt en druk op die verdediging zet, bezwijken ze allemaal.
Het zijn goede voetballers, maar geen goede verdedigers.

Ik vind Pique helemaal geen fantastische centrale verdediger.. Hij is een goede verdediger ja maar ik schaar hem niet bij de beste drie a vier centrale verdedigers ter wereld, zeker niet op verdedigend vlak.. Qua voetbal en met ruimte in de rug spelen ja, maar puur als verdediger vind ik hem soms raar in elkaar steken.. Ik denk juist niet dat Ferguson het fout heeft gezien maar juist goed.. Als verdediger in Engeland moet je ook hard zijn in duels, puur een blok zijn op verdedigend vlak.. Bij Barca doet hij het goed omdat dat de ploeg is die met hoge druk op de andere ploeg speelt, ruimte in de rug kan laten en dat komt ook ten goede bij deze Pique, zeker met dat spel en Dani Alves naast zich.. Zonder Puyol en Ramos naar zicht (de één bij Barca, de één bij Spanje) vind ik hem toch ook een pak kwetsbaarder overkomen..

Als ik dan toch beter centrale verdedigers mag opnoemen: Sergio Ramos, Thiago Silva, Mats Hummels en Vincent Kompany sowieso.. Als ik dan ook nog eens verdedigers erbij haal die puur man tegen man op verdedigend opzicht beter zijn dan komen daar ook Vidic, Chiellini en misschien zelfs Pepe bij.

Over zijn uitspraken, hij zit gewoon wat te dollen hoor, anders stond er niet: 'een lachende Pique'.

10 april 2013 om 13:32

Als je Kompany beter vind dan Chiellini.. ik respecteer je mening natuurlijk maar wat is er zo speciaal aan Kompany? Ik volg hem vaak ook bij Belgie zie ik hem vaak spelen hij is voetballend sterk maar verdedigend vind ik hem niet zo sterk.. alleen in de lucht omdat hij " groot " is voor de rest is er niks zo speciaal aan hem.

En als je Kompany noemt met alle respect maar dan moet je Varane ook noemen.

10 april 2013 om 13:35

Helemaal met je eens. Vind Pique daarnaast niet eens zo sterk, ondanks zijn lengte. Prima verdediger verder, maar zeker niet de beste...

10 april 2013 om 13:45

Gerard Piqué is naar mijn mening wel degelijk een fantastische centrale verdediger, maak enkel op het moment dat hij samen met een wereldverdediger het centrale duo mag vormen. Van origine is hij namelijk een defensieve middenvelder, waardoor hij sterk aan de bal is en graag doorschuift richting het middenveld. Hij heeft dus iemand nodig die de ruimte in z'n rug kan dekken en defensieve zekerheid kan bieden. Carles Puyol was dus zijn ideale kompaan in het hart van de Catalaanse verdediging, helaas nadert Barça's aanvoerder het einde van zijn voetbalcarriére. Om defensieve zekerheid te garanderen zal er aankomende zomer een absolute topper (daarmee bedoel ik een voltreffer op de transfermarkt) aangetrokken moeten worden; een echte leider in de defensie. Marc Muniesa is zo'n type, maar zal zich dit seizoen in Barcelona B moeten bewijzen om echt door te kunnen breken. Marquinhos zou in mijn ogen de ultieme aankoop zijn; snel, sterk en is niet bang om z'n bek open te trekken als de defensie niet goed staat.

Piqué schat ik ook niet tussen de allerbeste centrale verdedigers, dat zou ook niet realistisch zijn gezien het aantal fouten die hij maakt in een seizoen. Echter is hij iemand die een centraal duo naar de wereldtop zou tillen, denk maar eens aan een duo Kompany en Piqué. Dan ben je gewoon bijna onpasseerbaar!

10 april 2013 om 14:34

In dat opzicht zou het fantastisch zijn als Pique nog bij United zou spelen, zet Vidic ernaast en Pique speelt goed. Vidic sloopt de aanvaller en Pique bouwt op. Echter denk ik wel dat een centrale defensie in Engeland twee klasse verdedigers moet hebben op verdedigend gebied. Gekeken naar de laatste 'fantastische' duo's blijkt dat ook, Vidic - Ferdinand (al heeft Ferdinand ook veel voetballende kwaliteiten) Terry - Carvalho, Campbell - Toure. Die duo's bestaan beide uit twee spelers die verdedigend tot de wereldtop behoren/behoorden. Ik heb mijn twijfels als een duo van Pique en Puyol in Engeland echt goed zou werken omdat beide verdedigers een man krijgen om echt te verdedigen. Puyol heb ik weinig zorgen om maar Pique kan daar toch problemen mee krijgen.

Voor Barcelona en Spanje is hij overigens wel een topspeler en een belangrijk onderdeel van de vele succesen.

10 april 2013 om 14:37

Wat heb jij toch altijd met je Marquinhos. Het is een goede, complete verdediger maar hij is ook nog niet rijp voor de top. Als je hem met Pique hebt, heb je dus een centrale verdediger is nog erg jong is en nog veel moet leren en de ander is verdedigend niet sterk. Elke keer dat er dan druk om komt te staan, is het billen knijpen of het balletje uit het net vissen. Daarbij komt dat de backs allebei verdedigend ook niet geweldig zijn (hoeft ook niet), dus back - up komt je ook tekort.
Marquinhos kan er komen, maar ik zou toch eerst voor een echte topper gaan, een type Puyol voor naast deze omhoog gevallen verdediger.

10 april 2013 om 15:34

Ik weet niet of je de Derbi della Capitale van afgelopen maandag hebt gezien, maar zoals die Marquinhos stond te verdedigen kon echt niet. Als hij naar Barça zou komen zou hij als type Varane moeten komen, met nog flink wat concurrentie voor hem die hij er dan later uit kan spelen.

10 april 2013 om 16:48

Pique is voor de subtop. Hij voetbalt alleen in Barca 1 omdat hij Catalaan is.

10 april 2013 om 18:02

Guaporta

Je bent pas een fantastische centrale verdediger als je de wereldverdediger bent (die jij benoemt) die de gaten van anderen dichtloopt en fouten optimaal corrigeert. Voorlopig maakt Pique meer fouten, dan dat hij corrigeert.

10 april 2013 om 14:11

Amen ! Ik had het zelf niet beter kunnen omschrijven. Voor de Spaanse competitie en zeker voor het spel van Barcelona is het een verdediger die goed tot prima mee kan, maar voor Engeland was het een verschrikkelijke speler. Daar is opbouwen je secundaire taak en misschien zelfs nog wel je tertiaire taak. Je man uitschakelen en harde duels niet schuwen staat daar op nummer één en dat is precies waar Pique geen meester in is.

Heeft zich enorm goed ontwikkelt is zeker één van de beste verdedigers ter wereld maar ik zou hem liever bij United zien dan bij Barcelona.. Hij heeft/doet het geweldig bij Barcelona maar je ziet dat hij niet de man is die Barcelona wel zou willen hebben.. als je kijkt naar Puyol die man is boven de 30 en als hij speelt dan is hij altijd beter dan Pique..

Pique heeft sinds de relatie met Shakira veel fouten gemaakt, buiten en in het veld. Ik vind hem nog altijd één van de beste ter wereld maar dan moet hij een betere partner krijgen want Puyol is te oud en Mascherano is een kopie van Pique allebei goeie verdedigers maar maken elke wedstrijd één foutje.

Ramos-pique is een fantastische duo maar Barcelona kan Ramos niet halen.

Hoewel hij het met een knipoog zegt, het is maar de vraag of hij gelijk heeft.

In het Engelse voetbal moet je veel duels in de lucht kunnen winnen en bij counters snel genoeg kunnen zijn.
En dat zijn niet bepaald zijn sterkste punten dus op zich is het maar de vraag of hij het wel gered zou hebben bij United...

10 april 2013 om 13:33

Ik denk dat hij ondertussen beter is dan alle verdedigers die er rondlopen bij United. En Barcelona krijgt juist veel counters tegen door het aanvallende spel en zoveel foutjes maakt hij ook alweer niet.

10 april 2013 om 14:36

Vidic is op verdedigend vlak nog altijd een van de allerbeste te wereld, Ferdinand zijn snelheid is weg maar hij is op inzicht nog altijd wereldtop. Evans heeft zich gestaagd ontwikkeld en behoort toch echt al tot de beste verdedigers in Engeland. Smalling en Jones zijn nog talenten en volop in ontwikkeling maar Pique zou bij United niet 100% zeker van een basisplek zijn.

Ik heb Pique altijd overschat gevonden dus Ferguson had het niet persé bij het slechte eind. Dat Pique in zo'n extreem dominerend team terecht kwam had hijzelf en ook Fergie niet kunnen raden. Ik heb Pique altijd meer als een box to box voetballer a la Yaya Toure gezien. Als pure verdediger is hij gewoon niet goed genoeg en heeft hij het geluk dat het gemaskeerd is de laatste jaren door Puyol, Ramos en Busquets.

Slechte verdediger, de reden dat hij niet kon slagen bij Manu is omdat het niveau daar veel hoger ligt dan in Spanje!

10 april 2013 om 13:35

Dat klopt maar goed dat was dan ook 5 jaar geleden he
Inmiddels spelen de Engelse topploegen op maandag wedstrijden en is er geen 1 meer over in de Champions Leauge.

10 april 2013 om 13:42

De Engelsen spelen ook de zwaarste competitie.
Vorige jaar was er nog een Engelse winnaar en het jaar ervoor nog een Engelse finalist
Denk dat het één pech verhaal dit jaar is voor het Engelse voetbal in de Champions League!
Maar zo komen wel terug, dat weet ik zeker!

10 april 2013 om 13:55

Manchester United is de enige ploeg uit Engeland geweest die de afgelopen jaren constant is geweest. Chelsea heeft inderdaad vorig jaar de CL gewonnen, maar ze spelen op dit moment in de EL en lopen kwalificatie voor volgend jaar CL mis.
Met pech ben ik het met je eens maar alleen gedeeltelijk want het is niet allemaal pech, Duitse competitie is ook ontzettend sterk geworden. Dat bewees Bayern door in 3 jaar tijd 2x de CL finale te halen en dit jaar lijkt het weer een geweldig jaar voor Duitsland te worden.

10 april 2013 om 14:38

Chelsea heet ook constant in de eindfase meegedaan maar die hebben meerdere malen pech gehad met de arbitrage. Vrij constant bij de top. Arsenal heeft altijd pech gehad met de lotingen (barcelona/bayern/milan) terwijl nummer 4 Tottenham kwalitatief minder is en een minder coach had.

Ferguson ziet niets in een voetballende verdedigers, maar fysieke verdedigers, dus de bal snel de stadion uit dus zonder risico. Typisch Ferguson.

1 van de beste verdedigers? Gaan we nu overdrijven?
Ik schaar hem niet in dezelfde categorie als: Silva, Kompany, Chielini, Barzagli, Ramos, Varane, Dante, Luiz, Hummels, Vidic, Pepe en ik vergeet mssn nog een paar.

Pique kan maar bij 1 ploeg slagen. En dit is Barcelona. Hij moet nooit meer weg.

10 april 2013 om 13:37

Hij heeft in ieder geval meer prijzen gewonnen dan al die spelers. Leuk dat die verdedigers zoveel beter zijn maar geen prijzen om het te laten zien.

10 april 2013 om 13:42

Dus hoe meer prijzen hoe beter de verdediger? Zou niet graag in jouw wereld willen leven.

10 april 2013 om 13:43

Prijzen win je met je team..

10 april 2013 om 13:44

dus op basis van dat is valdes dus ook de beste keeper van de wereld?

10 april 2013 om 13:44

Varane vind ik ook al zo overdreven. Hij viel tegen United en Gala flink door de mand, maar wordt door een goede wedstrijd tegen Barca meteen als beste gezien. Pique wint alles wat er te winnen valt maar staat niet in je rijtje, dit terwijl verdedigen bij Real toch echt makkelijker is dan bij Barca waar je al het vuile werk redelijk alleen moet oplossen en je teamgenoten fysiek een stelletje kabouters zijn.

10 april 2013 om 13:44

Daarom moet je hem lekker laten bij Barcelona. Laat hem maar profiteren van het systeem. Als Barca hem niet meer wilt omdat men voor bijvoorbeeld Thiago Silva en Kompany wilt gaan, dan zal geen 1 topclub hem willen hebben.
Dan gaat hij met zijn trophies naar bed en wordt ie met zijn trophies wakker.

10 april 2013 om 13:46

Pique heeft in 4 grote finales zijn mannetje gestaan en dat kan je niet iedereen zeggen nee. Of vind jij dat Pique het dramatisch doet en dat Del Bosque,guardiola en Villanova allemaal verkeerd hebben?

10 april 2013 om 14:39

Klopt, Varane wordt echt een wereldtopper maar is nu gewoon een goed talent. Had tegen United rood moeten hebben en tegen Gala was hij ook niet heel overtuigend.

10 april 2013 om 15:02

@ Frkx

Als je Real niet volgt, dan heb je echt geen recht om je mening te geven over Varane, want wat je zegt slaat nergens op.

Varane is nog steeds een talentje ja, maar op dit moment is hij ook beter dan Pique. Het was niet alleen de wedstrijden (!) tegen Barcelona, maar ook tegen Manu in Bernabeu was hij enorm goed (de beste). En tegen Gs in Bernabeu was hij weer een van de beste.
In de uitwedstrijden (vooral tegen GS) kon het beter ja. Maar dat heeft ook mssn te maken met gebrek aan motivatie, vind je niet?
Het is niet alsof alleen Varane slecht heeft gespeeld, maar het het team zelf speelde niet goed.
Drogba dolde Vidic (toendertijd de beste Cv ter wereld) keer op keer weer. Het ligt eerder aan de kwaliteiten van Drogba dan de slordigheden van Vidic.

Barcelona heeft elke wedstrijd rond de 80 procent balbezit. Hoe kan het dan zo zijn dat ze zoveel goals tegen krijgen?
Elke counter die ze tegen krijgen resulteert in een goal.

Iedereen ziet dat Varane in verdedigend opzicht veeeel verder is dan Pique. Deze jongen wint veel meer duels (ook als hij slecht speelt) en maakt gemiddelde minder dan 1 foul per wedstrijd.

10 april 2013 om 13:51

Nou, je vergeet er niet een paar maar je mag Barzagli wel weghalen, Luiz weghalen en Vidic is ook op z'n retour dus om nou te zeggen dat die beter zijn dan Pique gaat me echt te ver..
Niet dat Pique wereldklasse is, maar zij allerminst..

Wel grappig hoe het gegaan is met Piqué. Maar dit is wel een behoorlijke uitzondering. Normaliter als je niet kunt slagen bij een ploeg als United red je het ook bij Barcelona niet. Echter in een heel erg uitzonderlijk geval kan dan toch alles op zijn plek vallen, zo ook met Piqué. Wel leuk om te zien!

Bovendien liggen zijn kwaliteiten nu niet bepaald bij het pure verdedigen, maar ook vooral bij het opbouwen, het middenveld in dribbelen en het geven van een goede inspeel pass. Zou maar wat graag een Hummels naast hem zien staan volgend seizoen, want op Puyol zit behoorlijk de sleet.

10 april 2013 om 14:01

Het is gewoon dat Alex het niet wilt zien.. ook zwaar gefaald met Paul Pogba.

Ik vind Pique niet de beste verdediger van de wereld. Hij heeft eigenlijk maar 1 topjaar gehad, vorig jaar deed hij het ook niet goed door die zaken met Shakira en speelde hij ook niet altijd. Hij gaat meestal ook veel te snel naar de grond. Ik vind Silva de beste ter wereld op dit moment. Jammer dat hij maar met alle respect voor PSG speelt.

En hij was een vd beste tot 2 seizoenen terug , nu laat hij veel steken vallen

Zou prachtig zijn als Pique terug gaat naar Manchester United!

10 april 2013 om 14:12

Manchester heeft met vidic Ferdinand Jones en Smalling genoeg goede verdedigers ik denk dat piqué op Valdes na de laatste speler is die Manchester United van Barcelona zou willen hebben.

10 april 2013 om 14:41

Die rare Pinto hoef ik ook niet, Pedro en ook Xavi (ja Xavi, inderdaad Xavi.) mogen daar ook mooi blijven.

Ik geloof best dat die ervaring in Manchester hem goed gedaan heeft. Zijn eerste twee jaren bij Barcelona waren geweldig, hij liet toen zien echt wel wat te kunnen. Dit kan alleen als het goed zit in het koppie en ik denk dat hij geleerd heeft van de Engelse mentaliteit en Ferguson. Hard werken, gedisciplineerd blijven en je werk serieus nemen. In die tijd behoorde hij tot de besten ter wereld. Daarna leek zijn mentaliteit te zijn veranderd en hebben we de oude Pique helaas zelden terug gezien. Hij laat nu toch nog steeds geregeld zijn zwaktes zien terwijl hij tussen 2009 en 2011 nauwelijks op een fout te betrappen was. Het is de grootste Culer in de selectie maar helaas niet de hardste werker. Althans, voor zover ik kan beoordelen. Het is soms gewoon een nonchalant en verwend ventje in plaats van een professional. Niets ergs, maar ook niet de mentaliteit van Puyol of zo.

Ik vind Pique helemaal niet zo'n goede verdediger. Hij kan goed opbouwen en inschuiven, maar verdedigend behoort hij zeker niet tot de beste verdedigers in Europa. Hij heeft gewoon het geluk dat hij in een team speelt dat bijna altijd de bovenliggende partij is en veel balbezit heeft, dan vallen zijn zwaktes niet op.

10 april 2013 om 15:54

Mooie analyse. Kort en krachtig. Jouw laatste zin vat het geluk van Piqué samen.

Pique is een hele goede verdediger, maar ik kan hem niet de beste van de wereld noemen.
Lang, sterk en geconcentreerd. Maar niet echt snel en maakt weleens fouten, wat wel normaal is.

Ik denk dat Ferguson het juist goed heeft gezien, want ik vind Piqué allesbehalve stabiel. Hij teert op het balbezit van Barcelona. Als Barcelona iets verdedigender was opgesteld, dan zou je de achilleshiel van dit elftal in één klap zien, dus Piqué.

Het is maar dat Barca de bal meestal voorin houdt, zodat de verdedigers in hun neus kunnen peuteren.

10 april 2013 om 16:06

Lmao, weet je wat ik zat te doen toen ik jouw reactie zag?

10 april 2013 om 16:09

Nou ik vindt iemand die zo goed ingespeeld is op 1 systeem en daardoor heel wat doelpunten voorkomt en prijzen wint in diezelfde systeem een wereldspeler.

10 april 2013 om 16:17

Dewy

Barca speelt op veel balbezit. Pique hoeft een paar keer in de wedstrijd in te grijpen en dan nog maakt hij veel fouten. Hij is erg statisch en traag, wordt simpel te kijk gezet en maakt nogal veel schoonheidsfoutjes.

Hij profiteert van het systeem en is géén essentieel onderdeel van het elftal. Hij wint wel prijzen, maar hij leunt op de kunsten van de voorhoede.

Mixp

Verklaar je nader.

10 april 2013 om 16:27

Ik zou je zeggen om een abonnement op sport 1 te halen en naar elke wedstrijd die je kan (meestal in het weekend dus moet geen probleem zijn) van Barcelona te bekijken. Als dat niet gaat lukken, laten we vandaag lekker kijken naar de wedstrijd Barca - Psg, en goed opletten op wat Pique doet. Na 11 uur (of 12, hangende af van hoe de wedstrijd loopt) heeft 1 van ons gelijk, en dan kan je lekker reageren en of je excuses aanbieden of jouw gelijk lekker inwrijven.

Deal?

10 april 2013 om 17:06

Stel dat Barcelona 80% balbezit heeft en Pique amper iets heeft moeten doen... wie heeft dan gelijk? En geeft één match aan wie gelijk heeft?

Ik vind het een beetje van beide juist. Pique is goed voor Barcelona in balbezit. Altijd aanspeelbaar, rustig aan de bal, strakke goede passing,... Maar zoals Bkorkmaz zegt, hij is statisch en traag en daardoor kwetsbaar. En een ploeg als Barcelona speelt vaak met veel ruimte in de rug, soms zelfs een hele helft van het veld. Dat komt tegen ploegen met een snelle aanvallende linie heel vaak duur te staan. Het is ook niet toevallig dat Barcelona enkel verslagen werd in de competitie door Real Madrid en Real Sociedad, die beide zeer goed kunnen profiteren van die ruimte met hun snelle (lichtvoetige) aanvallers. In Engeland zou dat imo nog een groter probleem zijn.

10 april 2013 om 17:59

Dewy,

Lees het stukje van Spiny maar eens. Daar staat het één en ander uitgelegd over Pique. Pique is een uitstekende verdediger voor Barca, want Barca hanteert een speelwijze waarin ze in minstens 6 van de 9 (één fase duurt 10 minuten) fases de bal hebben.

Als verdediger zijnde, word je verdedigend dan minimaal getest. In dat geval valt Pique op door zijn aanvallende kwaliteiten en die zitten goed. Hij weet goed in te schuiven en vindt altijd de vrije man. Dit heeft te maken met zijn opbouwende kwaliteiten, maar ook met het uitstekende positiespel van de middenvelders en in het geheel van het team.

Zodra Pique wordt getest op zijn verdedigende kwaliteiten, heeft hij meer geluk nodig dan wijsheid. Want hij is bijzonder kwetsbaar tegen snelle aanvallers (de rest van de uitleg wordt door Spiny gegeven, ik vind het onrespectvol om het nogmaals te typen, terwijl het zeer goed is uitgelegd).

De laatste persoon waarvoor ik mijn excuses ga aanbieden, is Pique wel. Want op het gebied van zijn karakter hoef ik amper uitleg te verschaffen. Verder vind ik het bijzonder verbazingwekkend, dat een momentopname moet uitmaken of ik aan het juiste eind trek of niet.

Om iets te kunnen concluderen, moet het herhaaldelijk bevestigd worden.

10 april 2013 om 18:00

Spiny

Puike uitleg man. Ik heb hierboven al aangegeven dat ik het met je eens ben.

Ik vind hem de laatste twee seizoenen steeds zwakker spelen. In balbezit ziet het er allemaal prima uit, maar verdedigend vind ik hem steeds kwetsbaarder worden. Gaat mijns inziens veel te snel naar de grond. Vind momenteel Silva en Kompany beter.

Nou nou een malaga die een zeer sterke porto uitschakelt en bijna hetzelfde doet met Dortmund, maar gewoon 6e of 7e staat! Dat zie ik een Ajax of Feyenoord niet nadoen. Dan vergeet ik voor het gemak Valencia en atl Madrid....

Dus wel wat meer respect voor de Spaanse liga

Bij United had het denk ik toch wat lastiger geweest. Dan had hij Vidic en Ferdinand voor zich. Bij Barca kwam hij naast Puyol te staan en had hij concurrente van Marquez, wie ook niet de minste is en van Milito. Het is gelukkig allemaal goedgelopen met Pique. Altijd mooi om een jongen uit de eigen jeugd in het eerste te hebben en ook nog eens ee Catalaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren